Het grote BMW Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 11.836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Wekkel schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:12:
[...]

Ik spreek een beetje vanuit 'de heup', maar ik meen mij te herinneren dat de 3.2 blokken een constructieprobleepje hebben die uiteindelijk de krukas eruit laat lopen. De 2.8 (of 3.0? 286 pk iig) blokken zouden daar geen last van hebben. Kortom, be careful met de 3.2's.

Wat mijn eigen bak betreft, volgens mij begint hij iets losser te komen van de prut die er met kapotte lamdasondes wel eens in zou kunnen zijn gereden. Vandaag weer heerlijk gecruised op de snelweg (helaas nergens mogelijkheden om, veilig, boven de 140 km/u te gaan rijden). Het verbruik gemengd zit nu rond de 1 op 8,3 O-)
Mijn gemiddelde verbruik is 1 op 5,9 O-)
Niet goedkoop rijden, maar wel leuk :) 8) Als je jezelf niet verwend, wie doet het dan?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je vriendin, normaliter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je weet wat een setje achterbanden kost? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
€190. 15" is nog te doen gelukkig.
Een stuk goedkoper dan een vriendin iig :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Spiller schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:19:
€190. 15" is nog te doen gelukkig.
Een stuk goedkoper dan een vriendin iig :P
Of je zoekt een rich bitch ;) Ik weet iig wel waar ik m'n leuter liever in stop, 15" mag nog zo klein zijn, strak zal het nooit worden :+

offtopic:
gaat weer nergens over

[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 07-02-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik zit meer rond de €240 voor P9000's :D

Duimen voor mooi weer komend weekend zodat ik de linkerspeakerset in kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Wimo. schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:07:
[...]

Lekkere vergelijking. Dat de dealer nou 10k wil verdienen op zo'n wagen wil niet zeggen dat het geen knakenbakken zijn. Voor ~9000 euro heb je particulier een E36 M3 waarmee je fijn 200+ kan rijden zoals die lui dat deden. Weinig geld voor veel power.
Nee maar 9000 euro voor een M3? Weinig geld voor veel power, veel geld voor potentieel schroot.

Een goede Audi RS2 Avant heb je ook niet voor 9000 euro. Een exclusieve sportwagen heeft gewoon z'n prijs ondanks z'n leeftijd. Zoiets zou ik zelf nooit particulier kopen - maar gewoon bij de dealer met 2 jaar garantie d'r op. En de dealers hier verdienen echt geen 10k op een M3. Dealers zijn hier verplicht garantie te geven op auto's en zijn volledig aansprakelijk voor verborgen gebreken. Daarom blijven prijzen voor gebruikte auto's hier nu op een hoger niveau dan voorheen, omdat men zich moet indekken tegen eventuele kosten.

Maar er zijn genoeg jongeren die persee een M3 onder de kont willen hebben - wat de eigenlijke staat van de auto is, is vaak lang niet zo belangrijk als "the looks" ... zag hier laatst ook een M5 voor het stoplicht staan waar toch behoorlijke blauwe rook vanaf kwam en stonk als een Panamees vrachtschip.....ehm ja. leuk zo'n M5 joh... toch maar es na laten kijken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:42:
Hmm, ik zit meer rond de €240 voor P9000's :D

Duimen voor mooi weer komend weekend zodat ik de linkerspeakerset in kan bouwen.
Duimen voor een pak sneeuw morgen, zodat we kunnen gelijen! :D

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

tazzman schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:49:
[...]

Nee maar 9000 euro voor een M3? Weinig geld voor veel power, veel geld voor potentieel schroot.

Een goede Audi RS2 Avant heb je ook niet voor 9000 euro. Een exclusieve sportwagen heeft gewoon z'n prijs ondanks z'n leeftijd. Zoiets zou ik zelf nooit particulier kopen - maar gewoon bij de dealer met 2 jaar garantie d'r op. En de dealers hier verdienen echt geen 10k op een M3. Dealers zijn hier verplicht garantie te geven op auto's en zijn volledig aansprakelijk voor verborgen gebreken. Daarom blijven prijzen voor gebruikte auto's hier nu op een hoger niveau dan voorheen, omdat men zich moet indekken tegen eventuele kosten.

Maar er zijn genoeg jongeren die persee een M3 onder de kont willen hebben - wat de eigenlijke staat van de auto is, is vaak lang niet zo belangrijk als "the looks" ... zag hier laatst ook een M5 voor het stoplicht staan waar toch behoorlijke blauwe rook vanaf kwam en stonk als een Panamees vrachtschip.....ehm ja. leuk zo'n M5 joh... toch maar es na laten kijken?
Wat wil je nou zeggen? Ik kan voor 9k een M3 kopen en er 200+ mee gaan rijden op de snelweg en daar ging het om. Ik kan ook voor 20k een M3 kopen .. maar voor 9k kan ik net zo hard rijden. En daarom kunnen die rotjong er ook één betalen. Marktplaats staat vol met M3's van 9k .. en er zit er vast wel één tussen die langer mee gaat dan 5000km.

Dat jij 19k moet ophoesten bij de dealer zal ons hier een worst zijn. Dat hebben die limbo's ook niet gedaan toen ze dat oude gebakje gingen ophalen. Je kunt zo'n ding tegenwoordig voor een appel en een ei kopen als je goed zoekt en dat was mijn punt. Zo bijzonder is het niet om rond je 20e zo'n ding te rijden .. zeker niet het E36 model.

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 07-02-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:31:
[...]

Wat wil je nou zeggen? Ik kan voor 9k een M3 kopen en er 200+ mee gaan rijden op de snelweg en daar ging het om. Ik kan ook voor 20k een M3 kopen .. maar voor 9k kan ik net zo hard rijden. En daarom kunnen die rotjong er ook één betalen. Marktplaats staat vol met M3's van 9k .. en er zit er vast wel één tussen die langer mee gaat dan 5000km.

Dat jij 19k moet ophoesten bij de dealer zal ons hier een worst zijn. Dat hebben die limbo's ook niet gedaan toen ze dat oude gebakje gingen ophalen. Je kunt zo'n ding tegenwoordig voor een appel en een ei kopen als je goed zoekt en dat was mijn punt. Zo bijzonder is het niet om rond je 20e zo'n ding te rijden .. zeker niet het E36 model.
Hoewel dat, op de E90 na, de mooiste 3 serie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Oh gij grote BMW God, laat mij nederig in jou voetsporen rollen en vergeef mij het te wagen om een andere mening te hebben en sla mij nederig neer in uw wijsheid.

Verder alles goed daar of wil je een praatgroepje beginnen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Spiller, ik had gisteren al een ABS ervaring op de snelweg. Degene achter mij kon nog net op tijd remmen. Voor mij geen glijpartijen aub ;)

alsof ik de kunst zou beheersen bijna 1700 kg auto te beheersen op 0,0 grip, niet dus :o

Volgens mij was de strekking van tazzman's bijdrage dat het even de vraag is of je een techisch lekkere auto koopt als het een relatief goedkope oudere M3 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vandaag een Z4 met M6 velgen.... *ril* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:03:
Spiller, ik had gisteren al een ABS ervaring op de snelweg. Degene achter mij kon nog net op tijd remmen. Voor mij geen glijpartijen aub ;)

alsof ik de kunst zou beheersen bijna 1700 kg auto te beheersen op 0,0 grip, niet dus :o

Volgens mij was de strekking van tazzman's bijdrage dat het even de vraag is of je een techisch lekkere auto koopt als het een relatief goedkope oudere M3 betreft.
Wees gerust. In alle haast vanochtend ben ik vergeten mn autosleutels mee te nemen :( Daar zit ik nu, in mn tussenuurtje achter de computer terwijl het buiten sneeuwt, met mn auto voor de deur ;(

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

tazzman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:57:
[...]

Oh gij grote BMW God, laat mij nederig in jou voetsporen rollen en vergeef mij het te wagen om een andere mening te hebben en sla mij nederig neer in uw wijsheid.

Verder alles goed daar of wil je een praatgroepje beginnen?
Praatgroepjes met simpele zielen zoals jij begin ik niet aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:10:
Ik zag vandaag een Z4 met M6 velgen.... *ril* ;(
EN geen foto's??!? Ga's soepen he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zeg kunnen we het even leuk houden? Het heeft geen zin op de man te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wie wil mij uit m'n twijfels halen?
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik mijn knipperlichten voor (en in de zijschermen) zal vervangen voor witte versies...

Het gaat dus om deze auto:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/bmw.jpg
Hij is metallic zwart.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik denk dat dat er te veel uit gaat springen. Ik zou eerder zeggen, shadowline knipperlichten. Maar da's misschien ook smaakgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz

Ciqniz

On the move...

Edit:
niet goed gelezen :(

[ Voor 93% gewijzigd door Ciqniz op 09-02-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb al een tijdje heldere knipperlichten en nieuwe Hella koplampen met angel-eyes. Beide hebben heldere glazen en een zwarte achtergrond.

deze geloof ik:
Afbeeldingslocatie: http://skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURBeE1EQXhMVEF3TWpBd01DOHdNREV5T1RFdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25

samen met deze koplampen
Afbeeldingslocatie: http://www.hella.nl/produktion/HellaResources/WebSite/HellaResources/Internet_Picture/EN/Drivers/General/ACD_BMW_3_E36_black_1_C.jpg

Je hebt ze ook met reflecterende achtergronden maar die vind ik persoonlijk minder

Afbeeldingslocatie: http://skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURBeE1EQXhMVEF3TWpBd01DOHdNREUxTWprdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik had idee dat de kleine knipperlichtjes worden bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bram77 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:53:
Ik had idee dat de kleine knipperlichtjes worden bedoelt.
Denk het niet, die zie je amper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Allebei dus:
mijn knipperlichten voor (en in de zijschermen)
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk dat ik in de zijschermen smoke knippers ga zetten, die vallen dan mooi weg tegen de donkere lak.

In de neus vind ik nu die oranje glazen er juist teveel uitspringen... De heldere die kaasplank noemt vind ik persoonlijk oerlelijk en erg goedkoop eruit zien... Beetje mislukte Lexus-look als je het mij vraagt... Smoke of echt wit weet ik eerlijk gezegt niet. De koplampen zijn helemaal origineel en dus helder. Ik denk dat smoke dan niet mooi ernaast zal staan. De foto van Hella die Kaasplank heeft staan is van gewone witte knipper, welke ik eigenlijk wel mooi vind (helaas heeft Hella ze niet meer...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
die witte knippers heb ik naast m'n lampen gehad en die dingen vloeken ontzettend bij het heldere glas van je koplampen en dat vind ik er nu kapot lelijk uitzien :) Nu zien koplamp en knipper er hetzelfde uit :)

Heb d'r van die lampen in zitten die niet oranje zijn van buiten en dat ziet er naar mijn idee best strak uit :)
heb morgen misschien wel ff tijd een foto te maken :P

[ Voor 28% gewijzigd door Kaasplank op 09-02-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik vind dat je een erg mooie coupé hebt Kaasplank. :) Ben zelf aan het kijken naar een eerste auto wanneer ik een tijdje mijn rijbewijs heb maar heb weinig mooie zwarte 316i of een 318i gevonden. Op het moment heb ik deze en deze op het oog maar wat is er met die laaste aan de hand met zijn koplampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:26

tozzke

aka tozzert

dat zijn nou die booskijkers waar iedereen het over heeft (dat het afschuwelijk is enzo :))

edit:

ik vind overigens wel dat een E36 Coupé er met deze achterlichten een stuk beter uitziet (of misschien liever nog de smoked versie):
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/BMW_E36_coupe_tail_light.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door tozzke op 09-02-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
tozzke schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:35:
dat zijn nou die booskijkers waar iedereen het over heeft (dat het afschuwelijk is enzo :))
Valt dat eraf te halen zonder al teveel geweld? Ik vind het ook niet mooi. Alsof make-up aan het wegdruipen is. :P

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 09-02-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
deepbass909 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:29:
Wie wil mij uit m'n twijfels halen?
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik mijn knipperlichten voor (en in de zijschermen) zal vervangen voor witte versies...

Het gaat dus om deze auto:
[afbeelding]
Hij is metallic zwart.
Ik heb vandaag witte zijknipperlichten gemonteerd die ik gister binnen had gekregen. Net is deze ebay veiling afgelopen en heb ik gewonnen. Witte/rode M5 achterlichten dus. Gelijk bij die verkoper ook witte voorlichten gekocht :) Weg met oranje, in met wit!
Ik raad het je zeker aan, geeft een veel frissere blik. Kristal is nóg frisser, maar vind ik net wat te sjonnie.
D. Ninjai schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:44:
[...]

Valt dat eraf te halen zonder al teveel geweld? Ik vind het ook niet mooi. Alsof make-up aan het wegdruipen is. :P
Jahoor, gewoon een plastic opzet stukje. De 'mooie' zijn vast gelast aan de motorkap, maar deze lelijke wimpers zitten geplast of geschroeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Spiller op 09-02-2007 20:55 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

D. Ninjai schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:17:
Ik vind dat je een erg mooie coupé hebt Kaasplank. :) Ben zelf aan het kijken naar een eerste auto wanneer ik een tijdje mijn rijbewijs heb maar heb weinig mooie zwarte 316i of een 318i gevonden. Op het moment heb ik deze en deze op het oog maar wat is er met die laaste aan de hand met zijn koplampen?
Ik vind ze beide om eerlijk te zijn nogal aan de prijs... Mijn E36 316i compact heeft me €4500 gekost met de helft minder km's en geen storingen. Nu is een compact wat goedkoper dan een coupé, maar met 2 ton op de teller zou er minimaal 500 van de prijs afmogen (los van of ze helemaal vrij zijn van mankementen).
Het kan trouwens aan mij liggen, maar volgens mij is die eerste toch echt donker blauw en niet zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
deepbass909 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:49:
Ik vind ze beide om eerlijk te zijn nogal aan de prijs... Mijn E36 316i compact heeft me €4500 gekost met de helft minder km's en geen storingen. Nu is een compact wat goedkoper dan een coupé, maar met 2 ton op de teller zou er minimaal 500 van de prijs afmogen (los van of ze helemaal vrij zijn van mankementen).
Het kan trouwens aan mij liggen, maar volgens mij is die eerste toch echt donker blauw en niet zwart...
Ja, ik was er een beetje onduidelijk in maar de eerste is inderdaad blauw maar wou graag een zwarte en daar kon ik weinig van vinden. Maar blauw is ook wel mooi. Hoeveel ik kan afdingen weet ik niet maar iig bedankt. Mijn vader heeft een Toyota Carina E uit '96 met 160k op de teller en zegt dat 'ie ongeveer €2000/€2500 waard is maar ik weet niet hoe waardevast een BMW is.

Ook Spiller bedankt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door D. Ninjai op 10-02-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
BMW's zijn behoorlijk waardevast vanwege het exclusieve imago. De prijs van een tweedehands auto wordt bepaald door twee factoren: de daadwerkelijke materiële waarde en daarbij opgeteld een bepaalde premium die afhankelijk is van exclusiviteit, uitstraling, zeldzaamheid en verwachtingswaarde. Bij een Corolla uit 1987 zal die premium erg laag zijn, bij een BMW ligt die veel hoger, ook omdat veel mensen die zich geen nieuwe kunnen veroorloven toch BMW willen rijden. Dat maakt tweedehands BMW's van relatief recente datum gewilder en dus duurder. Dat verschijnsel zie je wel vaker bij de duurdere merken: nieuw zijn ze bijna onbetaalbaar, vervolgens zakt de prijs in de eerste paar jaren als een baksteen om zich vervolgens op een relatief hoog niveau te stabiliseren.

Een auto met booskijkers zou voor mij trouwens een no go zijn, dat soort stickertuning zegt mij genoeg over de berijder (vooroordelen galore :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D. Ninjai schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:01:
[...]

Mijn vader heeft een Toyota Carina E uit '96 met 160k op de teller en zegt dat 'ie ongeveer €2000/€2500 waard is maar ik weet niet hoe waardevast een BMW is.
Maak daar maar 3000/3500 van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:43:
De prijs van een tweedehands auto wordt bepaald door twee factoren: de daadwerkelijke materiële waarde en daarbij opgeteld een bepaalde premium die afhankelijk is van exclusiviteit, uitstraling, zeldzaamheid en verwachtingswaarde.
Niet echt. Sowieso is de definitie van prijs lastig. Verkoopprijs, vraagprijs, etc. De daadwerkelijke materiële waarde is van elke auto vele malen lager dan de prijs. De materiële waarde is een hoop staal met stof en plastic, etc. Assemblage laat je uit de vergelijking?

De prijs van een tweedehands auto wordt door veel factoren bepaald, waaronder een bepaalde premium die je omschrijft. Echter blijft het niet bij deze twee.

Vraag een aanbod bepaald de uiteindelijke waarde van een object (Smith), de premium en dergelijke zit ingebouwd in de marktwerking.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:24:
[...]

Maak daar maar 3000/3500 van :P
maak er maar 2000/2500 van, zo'n middenklasser van die leeftijd en die km-stand zijn niet zo extreem veel waard meer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:51
Ik zit er (ook) sterk over te denken ook een BMW aan te schaffen, maar zit nog een beetje met die kilometerstanden in de maag.

Hoe degelijk is zoiets, dus hoe lang gaat hij mee bij bijv 200.000km? Veel 2e hands van de 3 serie 316i(1995) zijn namelijk met deze in mijn ogen hoge stand, of valt dit mee en gaat zo een auto met gemak nogeens 200.000km mee? :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:04:
[...]

maak er maar 2000/2500 van, zo'n middenklasser van die leeftijd en die km-stand zijn niet zo extreem veel waard meer
Nee dus; 3 á 3,5 k is een redelijk marktcomforme prijs...

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 10-02-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

LED-Maniak schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:20:
Ik zit er (ook) sterk over te denken ook een BMW aan te schaffen, maar zit nog een beetje met die kilometerstanden in de maag.

Hoe degelijk is zoiets, dus hoe lang gaat hij mee bij bijv 200.000km? Veel 2e hands van de 3 serie 316i(1995) zijn namelijk met deze in mijn ogen hoge stand, of valt dit mee en gaat zo een auto met gemak nogeens 200.000km mee? :)
Mijn gevoel zegt mij dat ik niet snel het kleinste blok van BMW met deze kilometerstand zou willen hebben, gewoon omdat kleinere motoren harder moeten werken om die auto een beetje vooruit te krijgen als een grotere. Of dit verhaal technisch opgaat voor dit blok weet ik niet, maar ik neem niet graag de motorische instapper met een hoge kilometerstand.

Bijvoorbeeld een 530 of een 740 met 2 ton zou ik weer niet veel problemen mee hebben. :)

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-02-2007 21:04 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:04:
[...]

Ding is nog niet eens op de helft van z'n levensduur joh, daar krijg je minstens 3k voor.

't is geen BMW

*hides*
Daniel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:43:
BMW's zijn behoorlijk waardevast vanwege het exclusieve imago. De prijs van een tweedehands auto wordt bepaald door twee factoren: de daadwerkelijke materiële waarde en daarbij opgeteld een bepaalde premium die afhankelijk is van exclusiviteit, uitstraling, zeldzaamheid en verwachtingswaarde. Bij een Corolla uit 1987 zal die premium erg laag zijn, bij een BMW ligt die veel hoger, ook omdat veel mensen die zich geen nieuwe kunnen veroorloven toch BMW willen rijden. Dat maakt tweedehands BMW's van relatief recente datum gewilder en dus duurder. Dat verschijnsel zie je wel vaker bij de duurdere merken: nieuw zijn ze bijna onbetaalbaar, vervolgens zakt de prijs in de eerste paar jaren als een baksteen om zich vervolgens op een relatief hoog niveau te stabiliseren.
Ik denk dat dat toch wat subtieler ligt. Een BMW uit 1987 zou ik echt voor geen goud hoeven, puur omdat de kans heel groot is dat er inmiddels een Sjonnie figuur in gereden heeft die hem afgeragd heeft en amper onderhouden heeft. BMW's hebben toch een beetje een naam en zijn geliefd bij een "bepaalde doelgroep" (als je begrijpt wat ik bedoel). Daarbij komt nog dat die Corolla die je noemt bekend staat als de betrouwbaarste auto destijds. Het is dan geen stoere bak waar je op verjaardagen de blits mee maakt, maar zeg 's eerlijk: dat doe je met een afgeragde BMW ook niet :)
Een auto met booskijkers zou voor mij trouwens een no go zijn, dat soort stickertuning zegt mij genoeg over de berijder (vooroordelen galore :P)
Agreed :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Een V8 blok gaat sowieso lang mee, omdat het eigenlijk 95% van de tijd uit zn neus staat te eten. De rest van de techniek zou ik voor oppassen. Denk dat je met een 2,5liter 6-lijn relatief gezien het best zit.
Ik zou dan ook voor een 325i gaan ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De 2.5i is eigenlijk voor elke modellijn de meest zinnige keus. De ideale mix tussen prijs/prestatie/verbruik/overall genot en helemaal BMW (daarmee niet de 316i discussie weer op willen rakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Bedankt voor de informatie. :)
Wekkel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:20:
De 2.5i is eigenlijk voor elke modellijn de meest zinnige keus. De ideale mix tussen prijs/prestatie/verbruik/overall genot en helemaal BMW (daarmee niet de 316i discussie weer op willen rakelen).
Dat wil ik best geloven maar ze zien mij denk ik al aankomen bij Univé als achtien- of negentienjarig die zijn eerste auto wil verzekeren met 180pk of zo. 8)7

Maar ja, ik doe het niet vanwege de logo en imago. Voorliefde voor BMW is begonnen toen ik als kleine naast mijn oom mocht zitten die een nieuwe 5-serie had gekocht en ik was helemaal gek van het uiterlijk, de stoelen waar ik goed op en neer kon wippen en het geluid vond ik gaaf en dat is nooit weggegaan. Ik heb geen behoefte aan veel power, wil alleen comfortabel van A naar B en daarom kijk ik naar 316i of 318i wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Die 325 is, als ik het goed heb, dus corrigeer gerust, een 6-cilinder, wat toch rustiger (en daarmee comfortabeler) rijdt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Hillie schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:06:
Die 325 is, als ik het goed heb, dus corrigeer gerust, een 6-cilinder, wat toch rustiger (en daarmee comfortabeler) rijdt.
Probleem bij mij is denk ik de verzekering tenzij de wagen op een van mijn ouders naam wordt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een 320i, is dat ook al bloeden voor de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Als 18 jarige wel ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Wekkel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:19:
ik denk dat een 18 jarige een e36 niet eens in de verzekering krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik kreeg als 19 jarige een 525i prima in de verzekering. Eerste weigerde me vanwege mn leeftijd, 2e (Centraal Beheer) nam me gewoon aan. Wel met de leeftijdsboete van 50%, maargoed, dat moet je maar voor lief nemen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Wekkel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:19:
Een 320 lijkt mij ook een hele zinnige keus. Toch de 6-lijn, maar niet zo veel PK's dat je je scheel betaald aan verzekering. Het verschil tussen een 318i en 320i is denk ik niet zo gek groot qua premie, maar het comfort en geluid (waar jij (D. Ninjai) zo verliefd op bent) heb je wel :) (Dat heb je in mindere mate in een 316/318).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ah, een 320 is ook al een 6-cilinder? Dat scheelt inderdaad. Betalen moet je altijd, maar ja, je wilt zelf comfort. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Hillie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:42:
Ah, een 320 is ook al een 6-cilinder? Dat scheelt inderdaad. Betalen moet je altijd, maar ja, je wilt zelf comfort. ;)
De oude wel maar de nieuwe 320i niet meer. Deze lijkt me dan wel wat alleen de kleur van het interieur is niet echt mijn smaak. Er mag van mij gerust stickers van Bassie & Adriaan op de velgen zijn geplakt maar als de interieur een sombere kleur heeft vind ik het wel jammer maar dat kan vast wel ergens veranderd worden lijkt me (een autobeklederij of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Autobeklederij? Kan je niet beter gewoon een exemplaar zoeken die gelijk goed is naar je smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wat voor kleur interieur zou je willen dan?
Wat mij opviel was dat een donker interieur gewoon schoner oogt dan een beige of andere kleur.

Die laatste die je laat zien heeft precies de knippers aan de voorkant die ik er ook in wil zetten (maar dan wel met een philips silvervision lampje erin, zodat die oranje punt ook weg is).

Ik ontdekte vandaag trouwens dat m'n schokdemper rechtsvoor te slap is... Waarschijnlijk is hij versleten, maar ik heb ook een verstelmogelijkheid op de demper... Hopelijk heb ik snel m'n onderhoudsboek waarin staat hoe ik ze moet verstellen om ze stijver te maken... en anders zit ik vast aan nieuwe dempers aan de voorkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn moeder heeft zich dit weekend lekker vermaakt op de Ruurlose zandwegen terwijl ze met de Touring een groep ivn-jongeren moest afzetten voor een middagje wilgenknotten. Volgens mijn broer, die er achter reed, maakte ze drifts van een meter wijd :9 :*) . De 265mm brede PS2's leveren kennelijk geen optimale tractie in de modder :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vreselijk offtopic (want: geen BMW), maar geen apart topic waard... En aangezien hier toch wel wat mensen met verstand van zaken zitten:

Heb vandaag m'n distributieriem laten vervangen. Volgens de dealer was het niet nodig om de waterpomp preventief te vervangen. Maar nu maakt de auto een zoemend geluid bij het stijgen van de toeren. Ik dacht zelf dat dit nieuwigheid van de spanrollen of de riem zou kunnen zijn, maar een maat van me zegt er zeker van te zijn dat het de waterpomp is...

Wat jullie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MikeyMan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:07:
Vreselijk offtopic (want: geen BMW), maar geen apart topic waard... En aangezien hier toch wel wat mensen met verstand van zaken zitten:

Heb vandaag m'n distributieriem laten vervangen. Volgens de dealer was het niet nodig om de waterpomp preventief te vervangen. Maar nu maakt de auto een zoemend geluid bij het stijgen van de toeren. Ik dacht zelf dat dit nieuwigheid van de spanrollen of de riem zou kunnen zijn, maar een maat van me zegt er zeker van te zijn dat het de waterpomp is...

Wat jullie...?
Water pomp. Je had hem inderdaad samen met de distributieriem gelijk moeten vervangen, kost amper wat extra, want nu moet de distributieriem weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FMS schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:10:
[...]

Water pomp. Je had hem inderdaad samen met de distributieriem gelijk moeten vervangen, kost amper wat extra, want nu moet de distributieriem weer los.
Zonder twijfel dus...? :|

Heb het tot drie keer nagevraagd bij die dealer, en nog een keer bij een andere dealer van hetzelfde merk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Femme schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:50:
Mijn moeder heeft zich dit weekend lekker vermaakt op de Ruurlose zandwegen terwijl ze met de Touring een groep ivn-jongeren moest afzetten voor een middagje wilgenknotten. Volgens mijn broer, die er achter reed, maakte ze drifts van een meter wijd :9 :*) . De 265mm brede PS2's leveren kennelijk geen optimale tractie in de modder :P .
die moeders van tegenwoordig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MikeyMan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:12:
[...]

Zonder twijfel dus...? :|

Heb het tot drie keer nagevraagd bij die dealer, en nog een keer bij een andere dealer van hetzelfde merk :X
Zo te horen wel ja. Ik heb het zelf twee weken terug ook gehad hoor. Waterpomp moet je standaard altijd vervangen als de riemen los zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FMS schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:17:
[...]

Zo te horen wel ja. Ik heb het zelf twee weken terug ook gehad hoor. Waterpomp moet je standaard altijd vervangen als de riemen los zijn.
Ja, dat hoor je vaker... Was precies de reden dat ik er nog extra achteraan gegaan ben... En aangezien twee dealers onafhankelijk van elkaar meldden dat het niet nodig was... Zoveel kilometers staan er ook niet op trouwens :X

Mooi klote dit... Zal wel weer een hele grote uitdaging worden om dat recht te breien... :X

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 12-02-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz

Ciqniz

On the move...

Ciqniz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:29:
...
Nou vandaag, bijna 2 jaar later, politie aan de deur. Dagvaarding. Euh?? "Ja, ongeluk, 2 jaar geleden, veel plezier er mee". Wat moet ik daar nou weer mee? "Nou, waarschijnlijk wil slachtoffer smartegeld ofzo, zo gaat het vaak na lichamelijk letsel"... Maar de man herstelde prima enzo?
...
Vandaag moet ik dus voorkomen en krijg ik de eis te horen... Ik hoop dat het mee gaat vallen. Ik moet voor een meervoudig gerecht komen dus volgens mij is het serieus voor de OvJ. Ik baal er wel van, maar maak mij verder niet druk. Ik hoop dat het bij een boete blijft (hooguit) en dat er geen rijontzegging bij komt kijken.

a) zou ik dat na 2 jaar tijd heel doelloos vinden
b) is dat mijn enige probleem geweest in mijn rijcarieere en ben ik hier al voor beboet (auto total-loss, punt eraf op rijbewijs)

Na de zaak met mijn advocaat door gesproken te hebben blijkt dat er nogal wat fouten in het rapport van de politie zitten. Ook van het proces verbaal. Sterker nog, ik zag het proces verbaal nu pas voor het eerst, mijn handtekening stond er niet eens onder, ook niet onder mijn verklaring. Dus als ze een belachelijke eis gaan stellen gooien we het maar op die fouten ofzo.

Maar goed, om kwart voor 4 moet ik voorkomen. Helaas is het dan nogal gebruikelijk dat je eerst anderhalf uur uit je neus mag peuteren voordat je daadwerkelijk aan de beurt ben, dus ik zit nog wel ff in de rechtbank (in Lelystad, dus als iemand zin heeft om mij uit te lachen of toe te lachen, hier is je kans :D). Zodra ik klaar ben geef ik vanavond wel weer even een update hoe het gegaan is (de eis dus, uitspraak komt pas 2 weken later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ciqniz schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:17:
[...]

Vandaag moet ik dus voorkomen en krijg ik de eis te horen... Ik hoop dat het mee gaat vallen. Ik moet voor een meervoudig gerecht komen dus volgens mij is het serieus voor de OvJ. Ik baal er wel van, maar maak mij verder niet druk. Ik hoop dat het bij een boete blijft (hooguit) en dat er geen rijontzegging bij komt kijken.

a) zou ik dat na 2 jaar tijd heel doelloos vinden
b) is dat mijn enige probleem geweest in mijn rijcarieere en ben ik hier al voor beboet (auto total-loss, punt eraf op rijbewijs)

Na de zaak met mijn advocaat door gesproken te hebben blijkt dat er nogal wat fouten in het rapport van de politie zitten. Ook van het proces verbaal. Sterker nog, ik zag het proces verbaal nu pas voor het eerst, mijn handtekening stond er niet eens onder, ook niet onder mijn verklaring. Dus als ze een belachelijke eis gaan stellen gooien we het maar op die fouten ofzo.

Maar goed, om kwart voor 4 moet ik voorkomen. Helaas is het dan nogal gebruikelijk dat je eerst anderhalf uur uit je neus mag peuteren voordat je daadwerkelijk aan de beurt ben, dus ik zit nog wel ff in de rechtbank (in Lelystad, dus als iemand zin heeft om mij uit te lachen of toe te lachen, hier is je kans :D). Zodra ik klaar ben geef ik vanavond wel weer even een update hoe het gegaan is (de eis dus, uitspraak komt pas 2 weken later).
Pas op met zeepjes oppakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/Lampenklein.jpg
Dit weekend eens monteren :)
Nu ziet het er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/022got.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/BMW54006got.jpg
Chromen uitlaat tips zitten er nu ook onder, ziet er geluid een stuk frisser uit.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch wel gelast hoop ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/uitlaat525.jpg
Zijn chromen opzetstukjes die je er gewoon overheen schuift tot aan de einddemper. De foto hierboven is van mn vorige E34, toen ik nog helemaal niet wist dat het opzetstukjes waren. Zonder ziet het er echt niet uit...
Ja ik weet het, ze zijn vies :P

[ Voor 8% gewijzigd door Spiller op 13-02-2007 19:19 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, owkee... Past dus vrijwel naadloos... Niet van die houtje-touwtje stukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zo naadloos dat ik, zelfs na het maken van die foto, niet door had dat het opzetstukken waren ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://new.autoweb.cz/img/photo/thumb/10882_750x600x75.jpg

:')

Ik vond deze onderste zomaar ergens maar wat voor type is dit? Uit de Z-serie? Slick design. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorauthority.com/wp-content/uploads/odds_and_ends/2006/09/spy/01_Sportwagen_BMW_450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

M6/Z4-kruising zo te zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz

Ciqniz

On the move...

Nou... vandaag dus naar de rechtzaal geweest... Nog geen uitspraak gehad (pas over twee weken) maar wat denk je...

De OvJ begint dus met zijn standaard preek (zei hij zelf ook :P) dat ik een 'misdrijf' had begaan met 'zwaar lichamelijk letsel' tot gevolg. Toen een heel gesprek over en weer over wat er nou gebeurd was, op foto's wijzen, de hele rataplan. Toen was de OvJ weer aan de beurt, en toen... Ik quote:
Op basis van de feiten ben ik van mening dat de verdachte van alles vrijgespreken moet worden
Dat was wel even een openbaring, van een OvJ die even zijn hele mening grondig verdraait had!

Ik kan mij het ongeluk zelf nog wel herinneren maar helaas niet meer in detail. Ik weet dat ik de andere partij (motorrijder) absoluut niet heb gezien en dat hij 'opeens' in de zijkant van mijn auto zat. Volgens sporenonderzoek en uiteindelijk ook de OvJ blijkt dus dat alles nog wel eens buiten mijn schuld kan zijn (snelle motorrijder die mij af heeft gesneden).

Het beste is nog, dat ik nooit, maar dan ook nooit heb gezegd dat ik ONschuldig ben geweest en zelfs mijn eventuele fouten heb opgesomt aan de rechters (3 rechters, jaja) en ze heb toegelicht omdat dat misschien de oorzaak zouden kunnen zijn. Ik had zoiets van ja, ik kan wel liegen, maar met de waarheid kom je uiteindelijk altijd tot de beste conclusies toch? Nou, dat blijkt nu maar weer. Nu moet ik dus alleen nog even wachten met feesten tot met 2 weken de uitspraak er is, maar het zag er allemaal best goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Liegen in de rechtzaal is niet bepaald het slimste wat je kunt doen...
Maar mooi dat het goed afgelopen is. Misschien zelfs nog de schade verhalen op de motorrijder?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Spiller schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:18:
[afbeelding]
Zijn chromen opzetstukjes die je er gewoon overheen schuift tot aan de einddemper. De foto hierboven is van mn vorige E34, toen ik nog helemaal niet wist dat het opzetstukjes waren. Zonder ziet het er echt niet uit...
Welke opzetstukjes zijn dit? En waar heb je die vandaan? Ik zoek ook nog zoiets voor mijn 316i... Het standaard pijpje ziet er namelijk ook niet echt uit... Maar om er nou een sportdemper onder te hangen bij een 1.6je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Helaas, aan mij zijn die opzetstukjes niet besteed. Zwarte of chromen pijpjes, dat boeit mij niet zo. Waar heb je die lampglazen vandaan en wat kosda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Zoek maar eens op E34 in ebay duitsland. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

Net vanavond een BMW 320i gekocht! :D

Afbeeldingslocatie: http://pic.autoscout24.nl/images/7/7/0/74425077_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pic.autoscout24.nl/images/7/7/0/74425077_5.jpg

Mag me dus eindelijk ook laten horen in het grote BMW topic. ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:06:
Helaas, aan mij zijn die opzetstukjes niet besteed. Zwarte of chromen pijpjes, dat boeit mij niet zo. Waar heb je die lampglazen vandaan en wat kosda?
Zijknippers heb ik van Marktplaats voor €20. Voor en achter van ebay.de voor minder dan €100 incl verzenden. Goeie prijs is dat.
deepbass909 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:59:
[...]

Welke opzetstukjes zijn dit? En waar heb je die vandaan? Ik zoek ook nog zoiets voor mijn 316i... Het standaard pijpje ziet er namelijk ook niet echt uit... Maar om er nou een sportdemper onder te hangen bij een 1.6je...
Gewoon bij de dealer vandaan. Je kunt de productcode op realoem.com opzoeken.
tweakerbee schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 02:32:

[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes! Mooie velgen :) Zou hem wel een beetje verlagen aan de voorkant.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor het terrein waar de foto is genomen is deze off road stand best goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

MikeyMan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:21:
[...]

Ja, dat hoor je vaker... Was precies de reden dat ik er nog extra achteraan gegaan ben... En aangezien twee dealers onafhankelijk van elkaar meldden dat het niet nodig was... Zoveel kilometers staan er ook niet op trouwens :X

Mooi klote dit... Zal wel weer een hele grote uitdaging worden om dat recht te breien... :X
Was bij mijn vriendin ook niet gedaan, resultaat binnen 2 jaar de waterpomp stuk en toen mocht de riem weer vervangen worden... (uiteindelijk gewoon zelf gedaan, ist best te doen, duurt alleen ietsje langer)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D2k schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:17:
[...]

Was bij mijn vriendin ook niet gedaan, resultaat binnen 2 jaar de waterpomp stuk en toen mocht de riem weer vervangen worden... (uiteindelijk gewoon zelf gedaan, ist best te doen, duurt alleen ietsje langer)
Twee jaar vind ik nog te overzien... Dan zeg ik; risico van het vak...

Maar waarom zou je de riem dan vervangen? :?

Anyways; de dynamo stond te strak... Dus is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo - weer ff terug van weg geweest.

Ik heb op mijn MK4 een software upgrade gedaan en nieuwe 2007 maps.
Dit alles via iemand in Engeland besteld.

Software upgrade was makkelijk en wat een verschil ! :o Ziet er echt veel beter uit zeg !
Nieuwe maps zijn natuurlijk ook super :) Met alle flitspalen in Europa :*)

Huidige software versie is nu: 4-1/80 en ik had 4-1/50. Met de nieuwe software kan je ook 'bird view' aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie koplampen voor 80 eutjes per stuk. Ik moet nog een nieuwe linker koplampunit, dus wellicht een idee om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik moet ook links nieuw. Jammer, anders konden we mooi samen bestellen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

MikeyMan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Twee jaar vind ik nog te overzien... Dan zeg ik; risico van het vak...

Maar waarom zou je de riem dan vervangen? :?

Anyways; de dynamo stond te strak... Dus is opgelost...
riem eraf = vervangen
je moet um daarna opnieuw spannen

besides als ie eraf ligt, beter gelijk een nieuwe monteren

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat een ontzettend mooie bak man, gefeliciteerd! _/-\o_ Mooie kleur, mooie velgen en een supermooi model. Geniet ervan! 8)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52

[afbeelding]
[afbeelding]

2.0 of 2.2? Oftewel, 150 of 170pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
het is een 2.0... ff de nummerplaat door de RDW database gehaald...
betere foto voor je
Afbeeldingslocatie: http://www.syoldenhage.nl/database/TNVD911.JPG

[ Voor 177% gewijzigd door MeMoRy op 14-02-2007 22:48 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Mooie bak. Het lijkt alleen wel of er geen motor in zit op de foto's. Hij staat zo veel hoger op zijn voorpoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
Bram77 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:14:
Mooie bak. Het lijkt alleen wel of er geen motor in zit op de foto's. Hij staat zo veel hoger op zijn voorpoten.
dat zou een leuke ontdekking zijn aan je net aangeschafte auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bram77 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:14:
Valt inderdaad erg op ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D2k schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:30:
[...]

riem eraf = vervangen
je moet um daarna opnieuw spannen

besides als ie eraf ligt, beter gelijk een nieuwe monteren
Spannen gaat automatisch bij mijn auto... Dus dat is het hem niet...

Maar stel dat ie over twee jaar naar de kloten gaat, lijkt het mij onnodig om het ding te vervangen...

Then again... Materiaal is 100 euro... Dus als ze dan toch weer bezig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

D'r zat wel een motor in, hoor. Heb alleen vanavond een lekke band gekregen. Heerlijk. Zal wel weer door een stuk glas gereden zijn of zo. :(
Ach, hij ging toch nog even naar de garage voor wat andere dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

Meneer aard

Porsche rulez!

Spiller schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:18:
[afbeelding]
Misschien dat je het al wist, dan kun je dit gewoon negeren :) Maar die pijpjes (chromen dingen) worden vrij snel dof als je ze gewoon poetst met was / mee wast als je de auto aan het wassen ben. Ik heb toen een keer bij mijn pijp commandant 4 gebruik en blijft gewoon schoon, en als er wat op zit poets je het er zo weer vanaf.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Nou...ik besef het nog niet helemaal maar het is dan zover...

Mijn BMW is verkocht... :'(

Toen ik em weg zag rijden kreeg ik toch wel even een brok in me keel...

Dus de Peugeot uit de stal gehaald en daar maar mee rijden, die ga ik dan inruilen voor een andere BMW (of Jaguar, maar BMW heeft de voorkeur!)

Dus als iemand een BMW ziet staan voor max. 12000 incl inruil hoor ik het graag! (Wel full options en minimaal 6 cilinder uiteraard ;) Maar het liefst behoud ik mijn signature... :p)

[ Voor 4% gewijzigd door Zeeuw op 17-02-2007 18:55 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mischien staat hij op die pic met z'n rechter voorwiel op een hobbel ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nu de linker compo set geinstalleerd. Goed muziekje zo, daar ga ik voorlopig niets aan veranderen. Ander ding is dat ik een licht gekraak hoor van achter als ik versnel (vooral vanaf lage snelheden). Hetzelfde eenmalige kraakje hoor ik als de versnelling afneemt (constante snelheid gaan aanhouden). Het lijkt dus iets te zijn met de aandrijflijn of de wielophanging. Rijtechnisch merk ik verder niets en een korte inspectie onder de auto maakte mij ook niet wijzer. Wat ik kon vastpakken lijkt goed vast te zitten. Maar eens verder cruisen met dit vreemde metalige kraakje. Als het mis is, ga ik dat vanzelf wel merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou zo uit Need For Speed kunnen komen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Dat kun je in Nederland dus niet normaal rijden met al die drempels. :/
Hij is sowieso een beetje te voor mijn smaak. Doe mij dan maar een gewone 6 series.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.