ok.
Ik ga wel akkoord, in het segment van de open tweezitter zou ik zeker voor de Z4 gaan. Voorlopig gewoon alleen op looks, want als student rijd ik nauwelijks met de wagen, en dus ook weinig ervaring met de kwaliteit van de rit. Maar ik vermoed dat 'the ride' ook zeker dik in orde zal zijn. Ik vind de Z4 ongelooflijk bruut ogen en op de foto's is die helemaal niet lelijk hoor, laat staan in het echt

.Gewoon subliem. Net zoals met iedere bmw van de laatste jaren moet je in het begin even slikken, alles laten bezinken, en dan gewoon concluderen dat het de 'hotste' roadster in dat segment is... easy... Goed geprijsd ook nog... Die lijnen, of eerder, die combinatie van lijnen... prachtig gewoon.
En idd, boxter is immens lelijk. Enige reden dat je die zou willen is omdat je per se de badge wil, en geen 911 kan kopen. SLK zou ik nog overwegen (en meteen ook de enige mercedes die ik ooit in overweging zou nemen, zowieso bij de 'jongere' en niet al te grote wagens heeft bmw een veel beter imago dan mercedes. 3 serie bvb...) Nissan Z speelt ook niet in dezelfde league.
Audi TT was in de periode van uw aankoop misschien wat saai, maar denk dat de nieuwe lichting wel kan wedijveren met de Z4. En ze hebben die tip tronic toestand. Wat, naar ik begrepen heb, niet helemaal hetzelfde is als de DSG, technisch gezien dan. Maar ik heb nu weinig tijd om het uit te zoeken, dus ik weet niet wat daar van aan is.
Anyway, dit wordt weer off topic

Laat ik besluiten met te hopen dat de double clutch ooit nog z'n intrede doet in de bmw's

(en dat ik uberhaupt later ook eens een droomwagen kan aanschaffen)
Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:55:
En hoezo zou alleen een GTI (of überhaupt VW) de enige zijn met DSG? Ze noemen het weliswaar alleen bij Volkswagen zo, maar ongeveer alle modellen uit de VAG kunnen geleverd worden met het merk eigen DSG uitvoering (multi/tip/s-tronic bij audi bijvoorbeeld, afhankelijk voor fwd, quattro of sport/cylinder uitvoering).
Lees hier eens.
klikApplications
VW group vehicles available in Europe with the DSG gearbox include:
• Audi TT and A3. Audi have named the DSG "S-Tronic" in newer models.
• Bugatti Veyron 16.4 (* not a Borg Warner DSG, but marketed as one due to parent company)
• SEAT Altea, Toledo, and León
• Ŝkoda Octavia
• Volkswagen Passat, New Beetle, Golf/Rabbit/GTI/R32, Touran, Eos, and Jetta/Bora.
Maw, van wat jij aanhaalt is alleen de s-tronic een echte double clutch toepassing, en vooralsnog weinig beschikbaar.
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 30-01-2007 15:36
]