Het grote BMW Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 11.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
Daniel schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:49:
Als je geen al te hoge verwachtingen hebt valt het al snel mee ;) Het zou niet mijn keuze zijn maar het is absoluut geen afgejammerd model.
De dikke 335d touring met M-pakket en nog wat zooi die Ekris past meer in mijn straatje :P Aan de andere kant is 86.000 euro voor een middenklasse stationnetje wel erg veel geld :X
:/

veel geld inderdaad, daar heb je bijna een mercedes S320 CDI voor, tuurlijk een heel andere insteek qua auto, maar ik zou het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
bolleh schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:16:
[...]

:/

veel geld inderdaad, daar heb je bijna een mercedes S320 CDI voor, tuurlijk een heel andere insteek qua auto, maar ik zou het wel weten :)
BMW 530D Touring High Exe + M pakket :9

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb gister mn 116i mogen ophalen, auto van de zaak (een normaal denkend mens gaat toch niet de 1.6 kopen?? De verkoper zei nog trots, "is best een snelle bak"... uh.. wat is jouw definitie van snel dan? Ik ben echt niet verwend qua auto, maar een 1.6 is _niet_ snel. Misschien 'snel genoeg' in het dagelijks verkeer, maar dat is iets anders).

Maar goed, geen plaatje want zo mooi issie niet. Maandag komt er reclame op dus zien mensen iig dat ik niet zo stom ben zelf zoveel geld uit te geven (alleen wel dat ik zo stom ben om die bijtelling te accepteren ;)). (Helaas had ik geen keuze en wilde ik dusdanig graag een leaseauto met alle zekerheden qua vervoer die daarbij horen... heb nog wel geprobeert bij mn baas "doe die 130i nou, dan kom ik ook eens op tijd" :P maar daar trapte hij niet in...).

Maar het rijdt wel heeeeeeerlijk :) Al kan ik niet zeggen dat het de ruimste of meest luxe is (heb 2 maanden in een Golf gereden en daar heb je toch wel wat meer handige vakjes, en een handige bak op het dashboard). Ook wel leuk, die aux in de middenconsole. Alleen jammer dat ze vergeten zijn om een fatsoenlijk bakje erbij te maken zodat je je iPod daar neer kunt leggen en ook nog een bocht kunt nemen zonder dat dat ding heel je auto rondvliegt.
Het voelt allemaal wel degelijk (weleens op een Golf stuur getrommeld? klinkt als een holle houten buis. In de 116 klinkt het tenminste nog als een solide degelijk stuur. En de rest van de afwerking lijkt ook wel alsof ze er wat aandacht aan hebben besteed. Geen tupperware gevoel iig :)

Oh en hij rijdt echt heerlijk (alleen te traag :P), of had ik dat al gezegt? :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:41:
[...]

De icelink is echt een super apparaat. Ik gebruik hem al een paar weken met veel plezier. Alleen de IPOD lijkt - 5 toch niet te waarderen. Verder geen problemen.
Ik heb die Icelink nu ook in me E39... Ik stel de Icelink in dat ik via de IPOD kan bladeren en niet via het navi scherm... Stiekem had ik meer van het systeem verwacht; ik dacht dat je het IPOD scherm op je Navi scherm kreeg en op dezelfde manier kon bladeren...
Ach, zo gaat het ook goed - meestal bladern ik ff door de Ipod om naar een CD te gaan; next en previous nummers werken gewoon wel via het stuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Ik heb een vraagje.
Hoe werkt nu die X-drive dat er in een X3 zit? Sommige zeggen dat die bak normaal rwd is, andere zeggen dat ie normaal awd is. Als ik gewoon met dat ding optrek e rij, waar is de power dan? Als ik tot 4000rpm ga en dan de koppeling dump, waar gaat die power dan? En kan dat ding bvb alle power naar de vooras brengen, of is dat maar beperkt?

Dat dat ding meer grip geeft aan wielen met grip als ik in modder speel, dat snap ik wel. Maar wat doet het exact en hoe? Ik heb me dit altijd al afgevraagd. Dat ding heeft tonnen grip en ligt goed op de baan, maar wel eens weten wat het exact doet :)

[ Voor 10% gewijzigd door jvvv op 24-01-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
fanks !

Ik wil van het weekend even een betere maken met mijn camera - ik DM je wel even met goeie link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Tom schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:48:

Overigens raad ik je aan de auto bij de BMW dealer te kopen als huisselectie. Dat zijn in de regel keurige en goed onderhouden auto's met twee jaar garantie.
Juist - heb ik ook gedaan en bevalt me prima !
Misschien betaal je iets meer bij aanschaf, maar ik vind het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

MikeyMan schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:17:
[...]

Mjah, als je het vergelijkt met een thuisontvanger ;)

Maar ik zou dat -als je het op je huidige systeem aangesloten wilt hebben- niet bij een KPN station in laten bouwen...
Eerder bij de dealer, of als je in de randstad woont, heb ik nog wel een adres waar je terecht kunt... (zal allicht goedkoper zijn dan de dealer...)
Hmm, ik zal daar ongeveer komen te wonen binnenkort vanwege mijn werk. Maar zoals ik al zei, ik ga voorlopig nog niets aanschaffen (juist ivm het verhuizen). Daarna hou ik mij aanbevolen voor het adres om in te bouwen :) Als ik het mij dan nog kan herinneren :P
jvvv schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:14:
Ik heb een vraagje.
Hoe werkt nu die X-drive dat er in een X3 zit? Sommige zeggen dat die bak normaal rwd is, andere zeggen dat ie normaal awd is. Als ik gewoon met dat ding optrek e rij, waar is de power dan? Als ik tot 4000rpm ga en dan de koppeling dump, waar gaat die power dan? En kan dat ding bvb alle power naar de vooras brengen, of is dat maar beperkt?

Dat dat ding meer grip geeft aan wielen met grip als ik in modder speel, dat snap ik wel. Maar wat doet het exact en hoe? Ik heb me dit altijd al afgevraagd. Dat ding heeft tonnen grip en ligt goed op de baan, maar wel eens weten wat het exact doet :)
Ik geloof dat 40% standaard op je voorwielen zit, bij intrappen koppeling heb je geen aandrijving op welke wielen dan ook, het contact tussen jou en de weg is verbroken. Als jij 4000rpm draait terwijl je je koppeling intrapt gaat de power niet verder dan het krukas. Als jij je de koppeling dan plotseling zal dumpen zal het verdeeld worden over alle 4 je wielen. Dit omdat je met krachtverdeling over alle wielen gewoon veel meer grip hebt om weg te komen (zonder wielspin dus). Zou dit alleen op je voorwielen of achterwielen zijn zou je wielspin krijgen, en zelfs met alle gevolgen van dien.

Naarmate je harder en harder zal gaan rijden zal de kracht op de voorwielen afnemen en op je achterwielen toenemen. In extremere situaties zal de verdeling volgens mij zelfs tot 100% kunnen toenemen op je achter- of voorwielen.

Dat is mijn visie er op, dit is niks officieels ofzo, dus pin mij er niet op vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

*ahem*

Mijn videootje kan nog even in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Wekkel, heb je jouw E34 verlaagd? Ik wil mn voorkant een cm of 3 omlaag gooien, lijkt nu net een X5...
Zit alleen te kijken wat een beetje betaalbare set is (combi van veren en schokbrekers). Comfort wil ik niet al te veel op inleveren aangezien ik ook 17" velgen ga aanschaffen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik weet niet of hij verlaagd is. Ik vermoed van niet als ik naar de voorkant kijk, maar wellicht ligt er standaard een ander onderstel onder. Geen idee eigenlijk. Ik vind het eerlijk gezegd nu al een aardige hobbelwagen. Voor comfort is het al net iets te strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ciqniz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:54:
Ik geloof dat 40% standaard op je voorwielen zit, bij intrappen koppeling heb je geen aandrijving op welke wielen dan ook, het contact tussen jou en de weg is verbroken. Als jij 4000rpm draait terwijl je je koppeling intrapt gaat de power niet verder dan het krukas. Als jij je de koppeling dan plotseling zal dumpen zal het verdeeld worden over alle 4 je wielen. Dit omdat je met krachtverdeling over alle wielen gewoon veel meer grip hebt om weg te komen (zonder wielspin dus). Zou dit alleen op je voorwielen of achterwielen zijn zou je wielspin krijgen, en zelfs met alle gevolgen van dien.

Naarmate je harder en harder zal gaan rijden zal de kracht op de voorwielen afnemen en op je achterwielen toenemen. In extremere situaties zal de verdeling volgens mij zelfs tot 100% kunnen toenemen op je achter- of voorwielen.

Dat is mijn visie er op, dit is niks officieels ofzo, dus pin mij er niet op vast!
Klopt niet meer helemaal. Vroegere modellen hadden een 60%/40% verhouding tussen de achter,- en voorwielen. Tegenwoordig is dat traploos, zie ook:
http://www.bmw.nl/nl/nl/i...ology/xdrive/content.html

De eerste reclamevideo kun je overslaan, daarna krijg je een link met een video met de technische werking. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz

Ciqniz

On the move...

Renegade schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:49:
[...]

Klopt niet meer helemaal. Vroegere modellen hadden een 60%/40% verhouding tussen de achter,- en voorwielen. Tegenwoordig is dat traploos, zie ook:
http://www.bmw.nl/nl/nl/i...ology/xdrive/content.html

De eerste reclamevideo kun je overslaan, daarna krijg je een link met een video met de technische werking. :)
Ah ok, dan hebben die vroegere modellen dus een permanent systeem als ik het goed begrijp (AWD) en de huidige systemen een variabele overbrenging (4WD)?

Ik zit nu helaas op mijn werk en kan geen videootjes afspelen ;) Kun je mij vertellen wat er gebeurd bij het afremmen? Komt de overbrenging op bijvoorbeeld alleen de voorwielen om zo de stabiliteit te verhogen of blijft er een verdeling nog steeds afhankelijk van de snelheid? Ik weet een aantal 4x4 systemen die bij het afremmen de achterwielen volledig ontkoppelen (Vario-Trac) om zo de stabiliteit te verhogen. Handrem aantrekken tijdens het rijden is dan ook zeer af te raden (systeem schakeld pas in boven de 20/30km/u of boven x aantal toeren).

Werkt de huidige X-Drive met een Visco-koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tom, ik zie dat je 330i te koop staat. Wat komt ervoor in de plaats?

advertentie:
http://autoweek.nl/bazaardata.php?id=7604&cache=no#

[ Voor 33% gewijzigd door Cubix op 27-01-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Goed gezien :)
Waarschijnlijk een BMW Z4.
Nog niet zeker, de 330i bevalt prima (ik heb er ook nog een jaar Huisselectie-garantie op) dus hoeft niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

tozzke

aka tozzert

een gast van M3forum.net heeft nieuwe (begin deze maand dan; had het topic een tijdje niet meer in de gaten gehouden) pics in zijn thread gezet (weet niet of die hier überhaupt al eens voorbij gekomen is, maar anders moet je ook even de eerste foto's bekijken)
man o man, wat een geile bak

http://www.m3forum.net/m3...read.php?t=110807&page=26

:9

[ Voor 11% gewijzigd door tozzke op 27-01-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

tozzke schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:52:
een gast van M3forum.net heeft nieuwe (begin deze maand dan; had het topic een tijdje niet meer in de gaten gehouden) pics in zijn thread gezet (weet niet of die hier überhaupt al eens voorbij gekomen is, maar anders moet je ook even de eerste foto's bekijken)

Ik heb die M3 eerder voorbij zien komen hier, alleen op andere foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
* bolleh heeft al stilletjes afscheid genomen van zn bmw :'(

zowiezo zou ik hem de deur uit doen als over 3 weken de apk zou aflopen maar vandaag is mn rechter voorruit geknald om de radio(zonder frontje...) te jatten. een radio van nog geen 20 euro bij de mediamarkt :/

maw die ruit gaat niet gemaakt worden en waarschijnlijk gaat ie deze week al weg naar de sloop. eventueel verkopen zou te veel moeite gaan kosten die ik het niet waard vind aangezien er een aantal mankementen aanzitten wat de verkoopbaarheid natuurlijk niet ten goede komt

en het is nog wel op klaarlichte dag gebeurd, nog geen 25 meter van mn werkplek af en de auto stond met de gebroken ruit richting een assurantiekantoor waar 4 mensen fulltime aan een bureau zitten...natuurlijk hebben ze niets gezien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

tozzke schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:52:

Die is inderdaad erg goed geslaagd :9 . Ik kan wel waardering voor dit soort projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

Probleem is alleen dat er 20k aan extra spul in die bak zit. En dan gok ik de kosten alleen maar. . zal wel hoger uitvallen. Die Dinan supercharger :9~ Al zie ik hem liever in het zwart O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Tom schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:21:
Goed gezien :)
Waarschijnlijk een BMW Z4.
Nog niet zeker, de 330i bevalt prima (ik heb er ook nog een jaar Huisselectie-garantie op) dus hoeft niet weg.
Schitternde 330i hoor! :) Ik heb hier een 330i Touring gezien met M-sportpakket II in het zilver en dat ziet er ook waanzinning uit. Moet ik alleen wel dichter bij mijn werk gaan wonen want echt zuinig zal het niet rijden :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

tazzman schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:46:
[...]

Schitternde 330i hoor! :) Ik heb hier een 330i Touring gezien met M-sportpakket II in het zilver en dat ziet er ook waanzinning uit. Moet ik alleen wel dichter bij mijn werk gaan wonen want echt zuinig zal het niet rijden :)
Thanks.
Voor ik em kocht was ik er ook bang voor, een 3.0 liter 6 cilinder 'klinkt' niet bepaald zuinig in de oren. Toch was ik nog aangenaam verrast door het verbruik, het valt mij erg mee. Vooral op lange afstanden moet het goed mogelijk zijn om even zuinig te rijden als een normale 4 cilinder. Enige nadeel is een rechtervoet die ik soms moeilijk in bedwang kan houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als ik voor zoiets in de markt was zou ik hem blind van je kopen Tommo :) Het cabriorijden wordt alleen wel duur betaald...je zal flink bij moeten lappen voor een Z4 3.0, en dan win je niets qua vermogen (wel qua snelheid ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Inderdaad.
Nu al inruilen bij de BMW-dealer is niet gunstig. Ik had wel rekening gehouden met afschrijving maar vond dit aan de (te) hoge kant. Vanuit de dealer wellicht begrijpelijk, maar voor mij zonde van het geld en het jaar garantie dat ik nog heb. Ik hoef er dan ook niet vandaag of morgen al vanaf :)

Ik heb nog niet proefgereden maar gok dat een handgeschakelde Z4 3.0i mij wel gaat bevallen. Het vermogen vind ik nu prima, ook al is meer altijd beter. Het gewicht van de Z4 is bovendien lager dan mijn E46 (1405 kg tegen 1290 kg). En het belangrijkste: de beleving is een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vraagje
wie kan mij vertellen welke boeken aan te raden zijn als je zelf aan een BMW wil sleutelen?
Ik ken de Haynes boeken, maar het boek dat de 3-serie E36 behandeld, behandeld niet de Compact. Normaal zou het niet zo'n probleem zijn, waar het niet dat de compact een andere achterwiel ophanging heeft dan de sedan/coupé/touring... Daarnaast is ook het interieur van de compact anders.
Dan zijn er ook nog boeken van Buchelli, en die behandeld wel de E36 compact, maar is weer alleen in het duits verkrijgbaar, niet mijn favo taal...
Dus wie weet er een goede en betrouwbare bron voor direct opvraagbare technische informatie (fora zijn voor mij in veel gevallen te traag en vaak ontbreekt het daar aan technische tekeningen of foto's ter verduidelijking...)?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met dakdragers voor een skibox op een 3 serie coupe(95)?
We zijn op zoek naar dakdragers maar weten niet zeker welke dakdragers passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt prachtig. Dit is het summum van tuning, je moet er naar kijken, en wel merken dat er aan gewerkt is, maar zonder dat het extreem is. Subtiliteit is HET sleutelwoord bij dergelijke modificaties. Deze persoon heeft smaak. Less is more!

@Femme, Heb je bij de aankoop van jouw Z4 ook andere roadsters in beschouwing genomen? Altijd interessant om te weten waarom je voor een bepaalde wagen kiest. Zeker van personen die echt in de positie zijn om dergelijke aankopen te maken en echt hebben moeten kiezen. Ik denk aan bvb roadster TT en SLK, eventueel boxter.

Misschien ben je gewoon altijd al een BMW persoon geweest :)

Iets anders, wanneer komt bmw met iets gelijkaardig als DSG bij VW (golf gti). Ik heb onlangs meegereden met iemand in een golf gti, en die dsg vernsellingsbak is SUBLIEM. Ik snap niet dat hier op VV geen VW topic is waar de gti meer besproken wordt. Of uberhaupt: als je een keuze moet maken voor een FWD hatchback is er echt maar één optie in mijn ogen => DSG, en voorlopig heeft alleen de golf dat. (en de audi A3, maar die is belachelijk duur. Golf gti met dsg is al te krijgen voor 27.000 euro. Koopje voor die techniek).

Feit is, ik ben nog niet in de running om een auto te kopen, maar als dat moment er ooit komt, dan is het er zeker één met dsg. De toekomst van schakelen, zo simpel als dat. Dus als bmw tegen dan geen dsg in het gamme heeft, dan gaan ze aan mij geen klant hebben :)

En nu even op zoek naar dat vw topic hier ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Vriend van me heeft een nieuwe Leon met DSG bak, dat schakelt inderdaad wel relax.
Maar volgens mij heeft bmw toch ook wel een soortgelijk iets??

@Tom
misschien een idee om je z4 uit duitsland te halen? Kennis van me heeft een Z3 (of 4) coupe uit duitsland (bijna polen) gehaald en dat scheelde behoorlijk met de prijzen hier in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:54:
@Femme, Heb je bij de aankoop van jouw Z4 ook andere roadsters in beschouwing genomen? Altijd interessant om te weten waarom je voor een bepaalde wagen kiest. Zeker van personen die echt in de positie zijn om dergelijke aankopen te maken en echt hebben moeten kiezen. Ik denk aan bvb roadster TT en SLK, eventueel boxter.

Dat laatste zeker. Ik heb niet het idee dat hij ooit andere merken overwogen heeft. Vervolgens was de pre-facelift Z4 3.0 niet snel genoeg en de M Roadster te duur. De Alpina Roadster was dan een mooie middenweg.
Golf gti met dsg is al te krijgen voor 27.000 euro. Koopje voor die techniek).
Waar winkel jij? De GTI DSG staat hier in de prijslijst voor € 35.990. Niet duur (een beetje leuke Mini Cooper S kost hetzelfde) maar aanzienlijk duurder dan wat jij schetst. Zelfs de 170 pk GT is nog over de 30 mille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daniel schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:45:
[...]

Dat laatste zeker. Ik heb niet het idee dat hij ooit andere merken overwogen heeft. Vervolgens was de pre-facelift Z4 3.0 niet snel genoeg en de M Roadster te duur. De Alpina Roadster was dan een mooie middenweg.

[...]

Waar winkel jij? De GTI DSG staat hier in de prijslijst voor € 35.990. Niet duur (een beetje leuke Mini Cooper S kost hetzelfde) maar aanzienlijk duurder dan wat jij schetst. Zelfs de 170 pk GT is nog over de 30 mille.
België misschien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat zal het zijn, hij heeft iig een .be emailadres :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik vrij zeker van hoor. Die persoon in kwestie had dan wel nog lederen zetels, dus kwam op iets van 30.000 euro

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.ef18d4d11d.jpg

Is er dan zo een groot verschil met de prijzen in Nederland? Dat moto's zoveel duurder waren wist ik wel. (Kijk maar in een gemiddeld motortijdschrift, absurd gewoon)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Hier in NL heeft de overheid een geweldige manier verzonnen om extra geld te verdienen, namelijk;
BPM

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoezo zou alleen een GTI (of überhaupt VW) de enige zijn met DSG? Ze noemen het weliswaar alleen bij Volkswagen zo, maar ongeveer alle modellen uit de VAG kunnen geleverd worden met het merk eigen DSG uitvoering (multi/tip/s-tronic bij audi bijvoorbeeld, afhankelijk voor fwd, quattro of sport/cylinder uitvoering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Laten we dit topic niet vervuilen met ranten op de BPM, maar het komt er op neer dat in NL een belasting (BPM) van 45% wordt geheven over de netto prijs excl. btw van een auto. Op een onzalig moment heeft de overheid besloten dat het bezit van een auto veel zwaarder belast moest worden, in plaats van het gebruik ervan duurder te maken. Dat zou namelijk veel te logisch zijn, immers, met name een auto die gebruikt wordt brengt erg veel schade toe aan het milieu en de leefomgeving. E.e.a. leidt ertoe dat de prijzen zo'n 20-25% hoger zijn dan in onze buurlanden.
Voor dieselauto's is het nog een stukje erger want daarop rust nog een extra belasting van circa 2000 euro.

Vergelijk voor de lol eens een paar prijzen van http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php met hoe die in België of Duitsland zijn. Een modale kar zoals de Opel Astra 1.9 CDTi 120pk Cosmo kost hier € 29.575 terwijl hij bij onze oosterburen mee mag voor € 23.490
Hoe duurder de auto, hoe erger de verschillen. Een BMW M6 is in Duitsland maar 1000 euro duurder dan de simpelste 650i hier. Wil je hier een M6 kopen dan betaal je 48.000 euro meer. Doet elke keer weer pijn, maar that's just the way it is. Daarom is het voor in andere landen wonenden zo gunstig om een auto in Nederland te kopen, dan hoef je de BPM niet te betalen en de BTW kun je terugvorderen. Bij zo'n M6 zit in de prijs van iets over de 160.000 euro een whopping 43.065 euro aan BPM en 18.750 aan BTW. Netto kost ie 'slechts' 98.685 euro. Met BTW zou hij maar 5k duurder zijn dan in Duitsland.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 30-01-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:54:
[...]

Ik wilde sowieso een open tweezitter als tweede auto en de Z4 leek me meteen al wel wat. In het echt is het een mooiere auto dan op de foto's, vooral in de juiste uitvoering. Toen ik plaatjes zag van de Alpina Roadster S wilde ik die gewoon hebben. De motorisatie is goed, het interieur is een stuk beter dan van een gewone Z4 en de prijs van een gebruikte was ook ok (minder duur dan een nieuwe Z4 3.0Si en 30K goedkoper dan een Z4-M). Als ik iets wil hebben (en het kan betalen) dan koop ik het gewoon en ik ga ik niet maanden lang twijfelen.

Andere auto's heb ik eigenlijk niet in overweging genomen. Het enige echte alternatief zou zijn geweest een Porsche Boxster, maar die vind ik lelijk. Een 996 vind ik ook niet mooi (de nieuwe 911 Targa zou wel tof zijn maar die is me veel te duur). Een Mercedes moet ik niet, de Audi TT was verouderd en het concept sprak me niet aan (voor-/vierwielaandrijving) en voor een dakloze Nissan 350Z loop ik ook niet warm. Een auto kan goed zijn (zoals de Boxster) maar hij moet me wel aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:18:
[...]

Ik wilde sowieso een open tweezitter als tweede auto en de Z4 leek me meteen al wel wat. In het echt is het een mooiere auto dan op de foto's, vooral in de juiste uitvoering.
ok.

Ik ga wel akkoord, in het segment van de open tweezitter zou ik zeker voor de Z4 gaan. Voorlopig gewoon alleen op looks, want als student rijd ik nauwelijks met de wagen, en dus ook weinig ervaring met de kwaliteit van de rit. Maar ik vermoed dat 'the ride' ook zeker dik in orde zal zijn. Ik vind de Z4 ongelooflijk bruut ogen en op de foto's is die helemaal niet lelijk hoor, laat staan in het echt :) .Gewoon subliem. Net zoals met iedere bmw van de laatste jaren moet je in het begin even slikken, alles laten bezinken, en dan gewoon concluderen dat het de 'hotste' roadster in dat segment is... easy... Goed geprijsd ook nog... Die lijnen, of eerder, die combinatie van lijnen... prachtig gewoon.

En idd, boxter is immens lelijk. Enige reden dat je die zou willen is omdat je per se de badge wil, en geen 911 kan kopen. SLK zou ik nog overwegen (en meteen ook de enige mercedes die ik ooit in overweging zou nemen, zowieso bij de 'jongere' en niet al te grote wagens heeft bmw een veel beter imago dan mercedes. 3 serie bvb...) Nissan Z speelt ook niet in dezelfde league.

Audi TT was in de periode van uw aankoop misschien wat saai, maar denk dat de nieuwe lichting wel kan wedijveren met de Z4. En ze hebben die tip tronic toestand. Wat, naar ik begrepen heb, niet helemaal hetzelfde is als de DSG, technisch gezien dan. Maar ik heb nu weinig tijd om het uit te zoeken, dus ik weet niet wat daar van aan is.

Anyway, dit wordt weer off topic :) Laat ik besluiten met te hopen dat de double clutch ooit nog z'n intrede doet in de bmw's :) (en dat ik uberhaupt later ook eens een droomwagen kan aanschaffen)

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:55:
En hoezo zou alleen een GTI (of überhaupt VW) de enige zijn met DSG? Ze noemen het weliswaar alleen bij Volkswagen zo, maar ongeveer alle modellen uit de VAG kunnen geleverd worden met het merk eigen DSG uitvoering (multi/tip/s-tronic bij audi bijvoorbeeld, afhankelijk voor fwd, quattro of sport/cylinder uitvoering).
Lees hier eens. klik
Applications

VW group vehicles available in Europe with the DSG gearbox include:
• Audi TT and A3. Audi have named the DSG "S-Tronic" in newer models.
• Bugatti Veyron 16.4 (* not a Borg Warner DSG, but marketed as one due to parent company)
• SEAT Altea, Toledo, and León
• Ŝkoda Octavia
• Volkswagen Passat, New Beetle, Golf/Rabbit/GTI/R32, Touran, Eos, and Jetta/Bora.
Maw, van wat jij aanhaalt is alleen de s-tronic een echte double clutch toepassing, en vooralsnog weinig beschikbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

mijn eerste post in dit topic....
heb zelf een 318 touring 2002 en wil er graag van die "angel eyes" in (laten) zetten.
weet iemand waar dit kan en wat zoiets ongeveer gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:55:
En idd, boxter is immens lelijk. Enige reden dat je die zou willen is omdat je per se de badge wil, en geen 911 kan kopen.
Mwoh, ik kan me levendig voorstellen dat je bewust voor een Boxster kiest. Een Boxster S met 295 pk is een whopping 50.000 euro goedkoper dan de eenvoudigste 997 Cabriolet. Die heeft dan maar 30 pk extra, is maar 10 langer en nauwelijks breder of hoger. Ook niet echt sneller, naar de 100 doet ie in 5.0 secs (Boxster 5.4) en de top ligt 13 km/uur hoger. De Boxster is 40 kilo lichter en heeft een langere wielbasis, én een middenmotor en zal daardoor nog wat beter in balans zijn. Hij mist alleen een beetje het stoere van de 997, maar voor de rest vraag ik me af waarom iemand in godsnaam die basis-911 zou aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ermo schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:59:
mijn eerste post in dit topic....
heb zelf een 318 touring 2002 en wil er graag van die "angel eyes" in (laten) zetten.
weet iemand waar dit kan en wat zoiets ongeveer gaat kosten?
Origineel BMW voor mijn E39 is ~750 euro. Replica's beginnen bij de 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

deepbass909 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:17:
Vraagje
wie kan mij vertellen welke boeken aan te raden zijn als je zelf aan een BMW wil sleutelen?
Ik ken de Haynes boeken, maar het boek dat de 3-serie E36 behandeld, behandeld niet de Compact. Normaal zou het niet zo'n probleem zijn, waar het niet dat de compact een andere achterwiel ophanging heeft dan de sedan/coupé/touring... Daarnaast is ook het interieur van de compact anders.
Dan zijn er ook nog boeken van Buchelli, en die behandeld wel de E36 compact, maar is weer alleen in het duits verkrijgbaar, niet mijn favo taal...
Dus wie weet er een goede en betrouwbare bron voor direct opvraagbare technische informatie (fora zijn voor mij in veel gevallen te traag en vaak ontbreekt het daar aan technische tekeningen of foto's ter verduidelijking...)?
snif... sleutelt er hier niemand aan z'n bmw ofzo??? :/
Al m'n technische vragen blijven onbeantwoord... :|

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zullen we te specifieke vragen zijn. Probeer het eens op een bmw forum (bmwfan.nl, bmwclub2003.nl ed)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

hoe specifiek is een vraag over welk boek voor sleutelaars iemand kan aanraden? Ik neem aan dat iemand die zelf veel sleutelt wel de Buchelli en/of Haynes boeken kent? En daarnaast een andere waarde volle bron van info kan noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, maar beter dan haynes zal er niet te vinden zijn... en daarnaast kan ik me ook wel voorstellen dat er geen boeken voor de compact bestaan...

Is dat niet dezelfde ophanging als de touring trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Voor de E39 is de Bentley HET handboek. Is die er niet voor die van jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@MikeyMan
Nee, de compact is de enige E36 die geen multilink ophanging heeft, maar swaybar rondom.
Daarnaast gaat het mij ook voor een deel om het interieur, wat voor elk model natuurlijk verschillend is.

@Wimo.
De Bentley boeken heb ik ook gezien. Helaas is het boek van Bentley over de E36 gebasseerd op de amerikaanse modellen, waar nooit de M43B16 motor is gebruikt.

Ik denk dat ik maar aan m'n duits zal moeten gaan werken... (ach ik heb ook een duitse auto)

[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 31-01-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

De 318d is overigens terug van de BMW dealer en geheel hersteld. Wat heet, de auto is beter dan nieuw en in absolute showroom staat. Ook enige gebruikssporen van de vorige bezitter (krasjes op de deur en iets verbogen deurstijl - vermoedelijk poging tot inbraak) zijn verdwenen en ook mijn kleine aanraking met de garage deur is ook verleden tijd.

Ook hebben ze mijn (tweedehands Sternspeiche 73) velgen geheel schoongemaakt maar ook het interieur is geheel schoongemaakt. Ik ben zeer onder de indruk - ik zal snel wat fototjes schieten :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Goed om te horen.

Het is mij inmiddels ook gelukt om een kickdown te krijgen bij het wegrijden vanaf de pomp. Ligt het toch aan mij kennelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gewoon je maatje 46 proberen door het schutbord te trappen, geen kunst aan :+

offtopic:
Woon jij nou nog in Amstelveen of inmiddels in Uithoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Thans in of uit Uithoorn :+

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkel op 01-02-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Goh, ik werk in Mijdrecht - rij bijna elke dag door Uithoorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
tazzman schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:17:
....Ik ben zeer onder de indruk - ik zal snel wat fototjes schieten :)
Voordat het te laat is .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

SileX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:46:
Klote N201 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09
Hoe lang zou zoiets nog mee kunnen:

BMW 740 diesel 4.0

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/bazaar/480/7762-1.jpg?cache=no

prijs
14.950
bouwjaar september 2000
kilometerstand 300.000 km (autoweek pagina zelf klopt niet, de 3 ton komen van de pagina van de garage zelf)
carrosserie sedan
kleur blauw (metallic)
APK t/m augustus 2008

brandstof diesel
transmissie automaat
aandrijving achter
motorinhoud 4398 cc
max. vermogen 286 pk
massa 1825 kg

Opties
ABS-remsysteem
airbag bestuurder
airbag passagier
airconditioning (automatisch)
audio-installatie
boardcomputer
cd-wisselaar
centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

cruise control
elektr. ramen voor & achter
getint glas
inbraakalarm
leren bekleding
lichtmetalen velgen
navigatiesysteem
parkeersensoren
regensensor
schuifdak
stabiliteitsregeling
stuurbekrachtiging
tractie controle
trekhaak
xenon koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
€15.000 voor een auto die 3DKM heeft gelopen ... 8)7 Ook al is het een 8 cilinder, lijkt me belachelijk veel geld. Stoere wagen hoor, daar niet van. Meer dan 4000 zou ik er niet voor neerleggen.

[ Voor 61% gewijzigd door Bram77 op 02-02-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tis een 7-serie uit 2000 ..wat verwacht je ? Ik zou het niet doen .. rond de 250 is mijn max toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor 14.000 koop je wel iets anders, me dunkt. Zeker geen 300k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

SileX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:46:
Ik zal grijze 5-series met - NV aan het einde in de gaten houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wekkel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:25:
Voor 14.000 koop je wel iets anders, me dunkt. Zeker geen 300k km.
Een leuke 540i moet lukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ach met zo'n motor is 't verschil tussen 200 en 300k ook niet zo'n probleem meer lijkt me. Veel geld, maar om de kilometers zou je het niet hoeven laten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

RSP schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:13:
Ach met zo'n motor is 't verschil tussen 200 en 300k ook niet zo'n probleem meer lijkt me. Veel geld, maar om de kilometers zou je het niet hoeven laten denk ik.
Als je ze er zelf op hebt gezet misschien niet nee (ligt uiteraard ook aan je rijgedrag en onderhoud)...maar je weet niet hoe de vorige eigenaar ermee om is gesprongen, ik zou het ook niet doen.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
740d uit 2000. 76 maanden oud.
300.000/76 kleine 4000km per maand. Dat zal dus wel geen woon-Albert Heijn-verkeer zijn geweest.

In Duitsland vind je ze écht niet voor heel veel minder dan deze. €10.000 voor een met iets minder kilometers lukt wel, maar dan is er nog de BPM/BTW afdracht...
Als je voor een 7 diesel wilt gaan zou ik zeker voor een 740d gaan :)

Gewoon een grote beurt er tegen aan gooien en ik denk dat je er makkelijk 200.000km's bij zet.
Ben benieuwd wie sneller is, die 740d of mijn 540i.

[ Voor 5% gewijzigd door Spiller op 03-02-2007 12:23 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wekkel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:26:
[...]

Ik zal grijze 5-series met - NV aan het einde in de gaten houden :Y)
Toppie :)

Aankomende week niet - zit in het buitenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Spiller schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:08:
740d uit 2000. 76 maanden oud.
300.000/76 kleine 4000km per maand. Dat zal dus wel geen woon-Albert Heijn-verkeer zijn geweest.

In Duitsland vind je ze écht niet voor heel veel minder dan deze. €10.000 voor een met iets minder kilometers lukt wel, maar dan is er nog de BPM/BTW afdracht...
Als je voor een 7 diesel wilt gaan zou ik zeker voor een 740d gaan :)

Gewoon een grote beurt er tegen aan gooien en ik denk dat je er makkelijk 200.000km's bij zet.
Ben benieuwd wie sneller is, die 740d of mijn 540i.
200k erbij moet nog wel lukken mits nu en in de toekomst altijd goed onderhouden. Echter 740d + grote beurt klinkt als veel €€€. Misschien die beurt bij de koopprijs bedingen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Als de eigenaar 'm telkens rustig heeft warm gereden ipv als een idioot wegrijden s'morgens, moet het geen probleem zijn. Doordat er consistent zoveel KM's zijn gereden kan je d'r vanuit gaan dat je de 2e eigenaar zou zijn, en kan je ws aan de beste man waar je 'm van koopt wel zien hoe hij er mee om is gegaan. (een stukje rijden geeft uiteraard ook duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bram77 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:14:
€15.000 voor een auto die 3DKM heeft gelopen ... 8)7 Ook al is het een 8 cilinder, lijkt me belachelijk veel geld. Stoere wagen hoor, daar niet van. Meer dan 4000 zou ik er niet voor neerleggen.
Het is wel een auto met een nieuwwaarde van meer dan 100.000 euro. Voor een E-klasse taxi uit 2000 met meer dan 300K op de teller betaal je ook nog 12.000 euro volgens Auto Trader, en dat zijn auto's met een veel lagere nieuwwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik ben geen expert, maar dat lijken me gewoon geen realistische prijzen. Zou jij het er voor betalen als je je zinnen op een 740d had gezet?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is idd wel ziek om te zien dat er iemand (een bedrijf waarschijnlijk) bijna een ton heeft afgeschreven in een paar jaar tijd :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Denk dat ik met Femme mee moet gaan... Tis een vrij jonge auto, die heel erg duur is geweest... Vind het geen raar bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stomme opmerking misschien, maar zou je bij zo'n auto niet gewoon vooraf moeten kijken of je op de sloop of bij een demontagebedrijf eenzelfde motor met weinig km kunt krijgen? Dan ben je van alle potentiele problemen af, naja, misschien ook meteen de versnellingsbak maar mee vervangen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:08:
Tsjah... Denk dat ik met Femme mee moet gaan... Tis een vrij jonge auto, die heel erg duur is geweest... Vind het geen raar bedrag...
ik ook niet, zeker als je kijkt naar de opties die toch vrij uitgebreid zijn. Die auto's horen langer mee te gaan dan 3 ton maar zijn voor bv een taxibedrijf dan natuurlijk afgeschreven. Aan de andere kant zou ik met dat bedrag wat je hiervoor neertelt liever een andere auto kopen met motorisch gezien meer zekerheden... Een mooie 5-serie met wat minder km op de teller zou idd voor mij de oplossing vormen maargoed sommige mensen willen graag opvallen met een mooie dure auto... Be my guest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Of een 850i :9
Die kun je ook wel vinden in goede taat, voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Er zijn genoeg 4 cilinders benzine-motoren die zonder veel problemen 3 ton op de teller zetten. Die draaien 4500-5000 toeren als ze op de snelweg rijden met 120 a 140 km/u. Voor zo'n grote diesel die relatief weinig vermogen heeft zal het niet zo'n probleem zijn.

Ik was vorig jaar ook verbaast toen ik in een taxi stapte. Zei tegen een maat nog dat we mooi in een nieuwe taxi zaten (laatste model Mercedes E-klasse).

Er stond al 230.000km op de teller. Dat was dus het laatste model E-klasse, en we praten over 1,5 jaar terug ofzo.

Die auto reed dag en nacht en kon op die manier erg lang mee, nooit opnieuw warmrijden en goed onderhouden.
Als deze 740d veel (rustige) snelwegkilometers heeft gemaakt en op tijd onderhoud dan zie ik weinig problemen.

Grootste probleem is om iemand te vinden die ook 7 serie prijzen voor onderhoud gaat betalen. Dat drukt de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Kans dat ze gedurende die 3 ton continu 230 hebben gereden is natuurlijk ook vrij klein...

Ruilmotor kan altijd nog natuurlijk, maar zal voor zo'n motor niet makkelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
Tom schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:46:
Er zijn genoeg 4 cilinders benzine-motoren die zonder veel problemen 3 ton op de teller zetten. Die draaien 4500-5000 toeren als ze op de snelweg rijden met 120 a 140 km/u. Voor zo'n grote diesel die relatief weinig vermogen heeft zal het niet zo'n probleem zijn.

Ik was vorig jaar ook verbaast toen ik in een taxi stapte. Zei tegen een maat nog dat we mooi in een nieuwe taxi zaten (laatste model Mercedes E-klasse).

Er stond al 230.000km op de teller. Dat was dus het laatste model E-klasse, en we praten over 1,5 jaar terug ofzo.

Die auto reed dag en nacht en kon op die manier erg lang mee, nooit opnieuw warmrijden en goed onderhouden.
Als deze 740d veel (rustige) snelwegkilometers heeft gemaakt en op tijd onderhoud dan zie ik weinig problemen.

Grootste probleem is om iemand te vinden die ook 7 serie prijzen voor onderhoud gaat betalen. Dat drukt de verkoopprijs.
Bij ons rijdt een auto gemiddeld 100.000km per jaar (taxi dus).. Kan nog meer worden als je 's nachts erbij rijdt..

Wij kregen de eerste passats van het nieuwe model, hebben er nu 130.000km opzitten.. 1 jaar en 4 maanden oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het gene waar ik me meer zorgen over zou maken is het interieur. Als de stoelen zo veel belast zijn, is de kans groot dat het schuim in de stoelen inmiddels kapot is. Dat is namelijk zo samengesteld dat het altijd een bepaalde tijd nodig heeft om te kunnen herstellen na gebruik. Als die auto zoveel heeft gereden, is de kans dat de bestuurdersstoel doorgezeten is vrij groot.
Dat was ook iets wat mij het meeste opviel toen ik aan het kijken was naar een auto. Er zat een enorm verschil in kwaliteit van interieur tussen een auto die 100.000km had gereden of 200.000km bij dezelfde leefdtijd.
Nu zal dat bij een auto uit het topsegment uiteraard minder invloed hebben dan in de groep waar ik naar keek, maar ik zou het zeker wel in het achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Timmert, schaamteloze crosspost, maar als je iets gaat doen aan je geluid in je e34, bypass dan in godsnaam je BMW Sound System :X Met alleen rechts een Infinity 16cm set (priegelen om het te laten passen!) rechts en direct aangesloten op de radio ipv de BMW versterker heb ik al 10x zoveel (en goed) geluid voorin als origineel met 2 kanten.

[ Voor 7% gewijzigd door Wekkel op 04-02-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Serieus? Ik vond het systeem in mijn E39 echt behoorlijk goed klinken voor een 'standaard' systeem. Welk type radio/versterker hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz

Ciqniz

On the move...

Wekkel schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:27:
Timmert, schaamteloze crosspost, maar als je iets gaat doen aan je geluid in je e34, bypass dan in godsnaam je BMW Sound System :X Met alleen rechts een Infinity 16cm set (priegelen om het te laten passen!) rechts en direct aangesloten op de radio ipv de BMW versterker heb ik al 10x zoveel (en goed) geluid voorin als origineel met 2 kanten.
Voor een standaard systeem moet het goed klinken, mits er wat mis mee is. Maar standaard moet het voor de meeste niet-audiofielen ruim voldoende zijn.

Maar als je dus alleen maar een kant aansluit is het geluid harder dan twee kanten aangesloten. Denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg met een aansluiting links er nog 11 Watt RMS bij volgens de boekjes. Het kan alleen maar beter worden in mijn ogen. Niet dat het mij uitmaakt dat het superhard zou kunnen, maar de 'presence' (weet geen beter woord) van het geluid is met de nieuwe speakers/aansluitng een stuk beter.

Als dezelfde woofer op de autoradio een betere 'bite' geeft dan op de originele versterker, dan moet de originele versterker kennelijk minder zijn dan de autoradio aansluiting. In mijn ogen zegt dat erg veel over het originele signaal aangezien ik in principe weinig op heb met standaard autoradioaansluitingen inzake audiofiel geluid. Ik heb met mijn vorige radio (1999 tot 2006) de interne aansluiting niet één keer gebruikt en altijd een externe versterker.

Nu gebruik ik de autoradio vanwege het gemak van geen versterker aan hoeven sluiten. Met de (bas)kwaliteit die ik uit de BMW inbouwplekken voor speakers kan krijgen is dat ook geen ramp. Dan is luisteren via de autoradio bevredigend zat als je geen rijdende disco meer wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb vorige week vrijdag een BMW 520i (vorig model, E39) aangeschaft en ben er helemaal weg van. Ik had 's ochtends een auto-ongeluk gehad en had direct een nieuwe auto nodig. Gelukkig kende ik iemand die deze auto te koop had en ik heb natuurlijk geen moment getwijfeld :) En ik ben er zo blij mee _/-\o_ Wat een fantastische auto, echt helemaal geweldig. Ik heb er in drie dagen alweer 1500 km mee gereden en geniet van elke kilometer. Schitterende bak en ik mag me eindelijk BMW-rijder noemen ;)

Ik heb nu alleen een vraagje. Ik kreeg iets mee over dat je een M-pakket op een BMW kunt zetten als je eentje nieuw besteld. Dit zal wel net zoiets zijn als een S-line pakket van een Audi neem ik aan? Van wat ik heb meegekregen is bijvoorbeeld de voorbumper met die grotere luchtinlaten een onderdeel van dit pakket. Ik vind dat wel heel erg mooi, maar ik weet niet of ik dat makkelijk op mijn BMW kan laten zetten. Weet iemand of dit mogelijk is, waar ik dit kan laten doen en hoeveel dit kost? :) En kan ik dan alleen de voorbumper doen, of moet ik ook de sideskirts en achterbumper laten vervangen om een mooi geheel te maken?

Ik heb al wel velgen met een M-logootje, maar dit zullen wel gewoon lossen modellen van BMW zijn. Zijn wel leuke velgjes overigens, heb ik wel geluk mee gehad.

Ik weet dat deze post nutteloos is zonder pics, maar die heb ik nu niet zo snel bij de hand. Komt een dezer dagen 8)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wekkel schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:27:
Ik heb helaas geen e34 :( De e34 waar ik wel eens over sprak is die van Spiller. Die heeft voor zover ik weet al die ingewikkelde meuk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan zit ik even verkeerd in mijn gedachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ErectionJackson schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:03:

Ik heb nu alleen een vraagje. Ik kreeg iets mee over dat je een M-pakket op een BMW kunt zetten als je eentje nieuw besteld. Dit zal wel net zoiets zijn als een S-line pakket van een Audi neem ik aan? Van wat ik heb meegekregen is bijvoorbeeld de voorbumper met die grotere luchtinlaten een onderdeel van dit pakket. Ik vind dat wel heel erg mooi, maar ik weet niet of ik dat makkelijk op mijn BMW kan laten zetten. Weet iemand of dit mogelijk is, waar ik dit kan laten doen en hoeveel dit kost? :) En kan ik dan alleen de voorbumper doen, of moet ik ook de sideskirts en achterbumper laten vervangen om een mooi geheel te maken?

Ik heb al wel velgen met een M-logootje, maar dit zullen wel gewoon lossen modellen van BMW zijn. Zijn wel leuke velgjes overigens, heb ik wel geluk mee gehad.

Ik weet dat deze post nutteloos is zonder pics, maar die heb ik nu niet zo snel bij de hand. Komt een dezer dagen 8)
Je kunt die M-bumpers ook wel los bestellen alleen moet je er rekening mee houden dat ze niet goedkoop zullen zijn. Ik betwijfel of de kosten in verhouding staan tot de dagwaarde van de auto.

Voor een simpele frontlip van Hartge betaal je ook al 750 euro inclusief montage en spuitwerk. Idem dito voor een simpel achterklepprofiel van Alpina voor de E39 Touring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het pakket waar jij het over hebt is alleen het spoiler pakket en kan altijd achteraf geplaatst worden.
Het volledige m-pakket bevat nog wat meer dingen als ik het goed heb, namelijk andere velgen en een sportieve onderstel (schokdempers, veren, stabilisatoren, carrosserie verstevigingen).

Nu weet ik het alleen niet helemaal zeker, en zou daar van iemand eigenlijk ook wel een duidelijk antwoord op willen hebben. Mijn E36 compact heeft namelijk ook een m-pakket, wat voor zover ik na kan gaan, af-fabriek is gemonteerd.
Ik weet wel dat hij bij een test-rit aanzienlijk strakker stuurde dan een andere E36 compact van dezelfde leeftijd, maar die had ook 90.000km meer gereden...
Bij een uitgebreide inspectie van m'n auto is het me niet opgevallen dat hij andere schokdempers ofzo had (optisch zagen ze er niet bijster bijzonder uit), maar wel dat er verbindingsstaven onder de tunnel van de aandrijfas zaten. Die verbindingsstaven zijn vaak extra's om de carrosserie stijver te maken dan normaal, maar of BMW die standaard plaatst of niet weet ik dus niet, maar dat hij stijf is weet ik wel (opkrikken rechtsvoor tilt rechtsachter bijna even veel op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Femme schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Je kunt die M-bumpers ook wel los bestellen alleen moet je er rekening mee houden dat ze niet goedkoop zullen zijn. Ik betwijfel of de kosten in verhouding staan tot de dagwaarde van de auto.

Voor een simpele frontlip van Hartge betaal je ook al 750 euro inclusief montage en spuitwerk. Idem dito voor een simpel achterklepprofiel van Alpina voor de E39 Touring.
Nee ik weet inderdaad dat ze flink wat zullen kosten, maar hoeveel precies weet ik dus niet. Ik had al even rondgezocht naar andere voorspoilers, maar ik vind de M-bumper toch wel verreweg het strakst. Op mijn auto zou dat ook niet te patserig staan, maar hij wordt er net iets voller van.

Moet ik voor dit soort zaken bij de body tuning bedrijfjes zijn, of moet je originele onderdelen bij de dealer bestellen?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gewoon bij de dealer lijkt me... Die kunnen je ook de prijzen vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik ga daar inderdaad ook eens informeren. Ik heb hier al wat gevonden, maar dat is exclusief montage. Nu moet dat wel te regelen zijn (maat van me heeft een bodytuningsbedrijf, is alleen helaas erg ziek momenteel, kan hem dus niet lastigvallen met mijn vragen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Limbo's aan het scheuren met een M3.

http://www.dumpert.nl/mediabase/9809/248c40c0/index.html

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een BMW vraagje, weet iemand of er in nederland tuningbedrijven zijn die motorswaps doen? Ik ben namelijk op zoek naar een bedrijf dat voor mij in een E30 een S50B32 blok kan lepelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Duidelijk de eerste keer dat ze dat doen en dan op een Nederlandse snelweg...idioten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:58:
Duidelijk de eerste keer dat ze dat doen en dan op een Nederlandse snelweg...idioten :X
Op de A2. Weet niet of het nu richting Visé of richting Eindhoven was. Maar ach, daar zie ik ook wel eens hoge snelheden.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 07-02-2007 14:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
"Dat gaat echt te ver joh". Ik moest lachen :D
Maar verder wel kansloos, commentaar is wel weer grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Hoe komen zulke jochies aan een M3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hoe weet je hoe oud ze zijn? E36 m3 kost geen drol meer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Over E36 M3 gesproken...
Ik zie bij de 3.2l motoren op marktplaats etc. dat het blok vaak gereviseerd is, zijn dat zulke slechte blokken of zijn de eigenaren er gewoon lomp mee omgegaan? Bij die 3.0l motoren ben ik het volgens mij nog nie zoveel tegen gekomen! En ben eigenlijk wel geinteresseerd in een 3.2 model... (staan paar mooie te koop namelijk)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wimo. schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:34:
Hoe weet je hoe oud ze zijn? E36 m3 kost geen drol meer ..
Bij Arie op de hoek wellicht niet maar dan krijg je waarschijnlijk 3 1/2 M3 voor de prijs van 1.

Maar hier in Duitsland kost een E36 M3 cabrio uit '98, bij de BMW dealer met volledige garantie, nog altijd 19.000 euro.

Maar een E46-er met 35.000 km op de teller uit 2001 kost slechts 29.000 euro. Dan istie wel pis-geel wat natuurlijk niet zo gunstig is voor de prijs :)

Ik ben zelf helemaal smoor op deze jonge dame:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.de/gahp_images/gahp3_pics/1787455.jpg

Een 330i Touring uit 2002 voor 23.9000. *zucht* :+

[ Voor 13% gewijzigd door tazzman op 07-02-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

tazzman schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:39:
[...]

Bij Arie op de hoek wellicht niet maar dan krijg je waarschijnlijk 3 1/2 M3 voor de prijs van 1.

Maar hier in Duitsland kost een E36 M3 cabrio uit '98, bij de BMW dealer met volledige garantie, nog altijd 19.000 euro.

Maar een E46-er met 35.000 km op de teller uit 2001 kost slechts 29.000 euro. Dan istie wel pis-geel wat natuurlijk niet zo gunstig is voor de prijs :)

Ik ben zelf helemaal smoor op deze jonge dame:

[afbeelding]

Een 330i Touring uit 2002 voor 23.9000. *zucht* :+
Lekkere vergelijking. Dat de dealer nou 10k wil verdienen op zo'n wagen wil niet zeggen dat het geen knakenbakken zijn. Voor ~9000 euro heb je particulier een E36 M3 waarmee je fijn 200+ kan rijden zoals die lui dat deden. Weinig geld voor veel power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zeeuw schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:28:
Over E36 M3 gesproken...
Ik zie bij de 3.2l motoren op marktplaats etc. dat het blok vaak gereviseerd is, zijn dat zulke slechte blokken of zijn de eigenaren er gewoon lomp mee omgegaan?
Ik spreek een beetje vanuit 'de heup', maar ik meen mij te herinneren dat de 3.2 blokken een constructieprobleepje hebben die uiteindelijk de krukas eruit laat lopen. De 2.8 (of 3.0? 286 pk iig) blokken zouden daar geen last van hebben. Kortom, be careful met de 3.2's.

Wat mijn eigen bak betreft, volgens mij begint hij iets losser te komen van de prut die er met kapotte lamdasondes wel eens in zou kunnen zijn gereden. Vandaag weer heerlijk gecruised op de snelweg (helaas nergens mogelijkheden om, veilig, boven de 140 km/u te gaan rijden). Het verbruik gemengd zit nu rond de 1 op 8,3 O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Wekkel op 07-02-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:07:
[...]

Weinig geld voor veel power.
Todat je een keer naar de dealer moet voor een beurtje, waarbij meer dan alleen wat olie vervangen moet worden :+
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.