Gisteren de nieuwe 3 serie coupe gezien, maar die is echt wel geslaagd. Vooral de achterkant is een sterke verbetering.
Zou iets voor mij kunnen zijn, ik zou dan golfjes ed uit gaan dagen met mn 10m lange caravan dr achterDemoniac schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:28:
Bij mij in de straat zag ik wel eens een E39 M5 staan met trekhaak
leeg
Als jij nu eens kon rijden dan was je het misschien waardig en werd je niet naar de camping verbannenWimo. schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:20:
Pfft, als ik het geld had stond er morgen één. Kan ik tenminste in stijl naar de camping toe.
Ik had eerder een groot busje verwacht, de motor achterin en gaan4x2 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:48:
Zou iets voor mij kunnen zijn, ik zou dan golfjes ed uit gaan dagen met mn 10m lange caravan dr achter
[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 20-01-2007 11:09 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Idd, zolang het maar een mooie afneembare is, waar je niets van ziet als hij er niet op zit. (Alle trekhaak meukee achter een meegespoten afdekplaat bijvoorbeeld.)Wimo. schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:01:
Precies, snap het probleem niet echt. Ding is gewoon gemaakt om als gezinswagen te functioneren.
Aannames zijn fataal.
Zo, filmpje eindelijk digitaal (MPEG1
). Ik zal vanavond Premiere eens starten om een mooi filmpje te maken
Vandaag dus de 530D opgehaald; geweldig !
Geen tijd voor fotos gehad en nu is het al donker buiten. Morgen is er weer een dag...
BMW maakt rijden echt geweldig
Geen tijd voor fotos gehad en nu is het al donker buiten. Morgen is er weer een dag...
Fijn om te horen! Hoop dat je er veel plezier mee hebt en veel veilige kilometers mee zal rijden!SileX schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:41:
Ioniq 5 P45
Ik heb een klein technisch vraagje wat betreft de carrosserie van mijn E36 compact.
Achter de uitklapraampjes bij de achterbank zit erg veel vuil. Het is ook een plek waar je niet echt gemakkelijk bij kan komen (zeg maar eigenlijk niet). Maar ik wil het er toch wel graag een keer goed schoonmaken daarachter, ook omdat ik erg veel windruis daar vandaan hoor komen.
Nu heb ik al zitten kijken hoe deze raampjes gemonteerd zitten, maar ik kom er op het moment nog niet echt uit... Wie weet hoe deze raampjes vastzitten?
Volgens mij hoef ik alleen het uitklapscharnier aan de achterzijde los te maken en kan ik ze er dan uitdraaien/uitpakken, of heb ik dat verkeerd en moet ik ook iets los maken bij de B-stijl?
Achter de uitklapraampjes bij de achterbank zit erg veel vuil. Het is ook een plek waar je niet echt gemakkelijk bij kan komen (zeg maar eigenlijk niet). Maar ik wil het er toch wel graag een keer goed schoonmaken daarachter, ook omdat ik erg veel windruis daar vandaan hoor komen.
Nu heb ik al zitten kijken hoe deze raampjes gemonteerd zitten, maar ik kom er op het moment nog niet echt uit... Wie weet hoe deze raampjes vastzitten?
Volgens mij hoef ik alleen het uitklapscharnier aan de achterzijde los te maken en kan ik ze er dan uitdraaien/uitpakken, of heb ik dat verkeerd en moet ik ook iets los maken bij de B-stijl?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik rij tenminste door ... in tegenstelling tot bepaalde mensen die alles berekenen en geen flikker uitvoeren. Rijdt die vmax onderhand al ?Chevy454 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:03:
[...]
Als jij nu eens kon rijden dan was je het misschien waardig en werd je niet naar de camping verbannen
[...]
Ik had eerder een groot busje verwacht, de motor achterin en gaan
Het is mij eindelijk gelukt een filmpje te bouwen. Helaas werken 'transitions' in Premiere weer eens niet zoals het hoort, dus het is een vrij plat rechttoe rechtaan filmpje geworden 
Enjoy
Enjoy
Wel typisch. Einde filmpje bij benzinepomp 
Leuk filmpje!
Leuk filmpje!
*empty*
Geinig wekkel.. Alleen jammer dat je er imho niet helemaal uithaalt wat er in zit 
Nasty hobbels trouwens, op de Bovenkerkerweg
Nasty hobbels trouwens, op de Bovenkerkerweg

Ik ging in de 100 sprint recht in dikke kuilen terecht
Oeps!
In Sport stand kom ik ergens rond de 4/5k max terecht met volgas optrekken. In standje Adaptive is het allemaal veel braver en heb ik niet eens een kickdown.
Wellicht dat jouw automaat wat beter bij de les is?
In Sport stand kom ik ergens rond de 4/5k max terecht met volgas optrekken. In standje Adaptive is het allemaal veel braver en heb ik niet eens een kickdown.
Wellicht dat jouw automaat wat beter bij de les is?
Verwijderd
Beste Tweakers,
Na de nodige uren op het internet voor mijn zoektocht naar mijn nieuwe auto ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de BMW 3-serie Coupé toch echt de mooiste vind. Nu heb ik lang voor zo'n soort auto gespaard dus wil ik zoveel mogelijk over de auto weten, zo heb ik op autoweek etc reviews gelezen etc..
Na goed zoeken kwam ik op een zeer mooi BWM 3-Serie van 2000 uit met nog geen 100.000 kilometer inclusief NAP en 6 maanden bovag garantie. Deze auto zelf is voorzien van aardig wat opties. Maar omdat ik tot nu toe altijd Opel heb gereden heb ik totaal geen ervaring met BMW. Mijn Opel die ik nu heb is een Opel Astra 1.7 diesel met meer dan 3 ton er op en hij loopt nog steeds keurig !! Nooit echte problemen mee gehad, maar het wordt nu toch wel tijd voor een andere auto. Dus kwam ik op deze uit, nu heb ik een vraagje voor de BMW rijders hier. Wat zijn nu de punten waar je op moet letten als je deze auto gaat kopen / bekijken en is het verstandig om met zo'n auto naar de BMW dealer te rijden en dan te zeggen, "check deze auto even". Zijn er dingen die rond de 100.000 km altijd moeten worden vervangen? Met zulke vragen zit ik een beetje in mijn maag.
Dus als jullie kunnen helpen graag !!!
Alvast bedankt !
Na de nodige uren op het internet voor mijn zoektocht naar mijn nieuwe auto ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de BMW 3-serie Coupé toch echt de mooiste vind. Nu heb ik lang voor zo'n soort auto gespaard dus wil ik zoveel mogelijk over de auto weten, zo heb ik op autoweek etc reviews gelezen etc..
Na goed zoeken kwam ik op een zeer mooi BWM 3-Serie van 2000 uit met nog geen 100.000 kilometer inclusief NAP en 6 maanden bovag garantie. Deze auto zelf is voorzien van aardig wat opties. Maar omdat ik tot nu toe altijd Opel heb gereden heb ik totaal geen ervaring met BMW. Mijn Opel die ik nu heb is een Opel Astra 1.7 diesel met meer dan 3 ton er op en hij loopt nog steeds keurig !! Nooit echte problemen mee gehad, maar het wordt nu toch wel tijd voor een andere auto. Dus kwam ik op deze uit, nu heb ik een vraagje voor de BMW rijders hier. Wat zijn nu de punten waar je op moet letten als je deze auto gaat kopen / bekijken en is het verstandig om met zo'n auto naar de BMW dealer te rijden en dan te zeggen, "check deze auto even". Zijn er dingen die rond de 100.000 km altijd moeten worden vervangen? Met zulke vragen zit ik een beetje in mijn maag.
Dus als jullie kunnen helpen graag !!!
Alvast bedankt !
Mijn automaat gaat in Adaptive (wist niet dat de A daar voor stond trouwens
) tot 6500rpm, in Sport stand tot 7000rpm. In A kan ik, als ik mn best doe, met kickdown 3 versnellingen terug schakelen. In Sportstand niet anders, maar hij schakeld bij een lager toerental al terug.
Ioniq 5 P45
Dan is mijn automaat gewoon lui 
Heb ik verder geen last van verder
Heb ik verder geen last van verder
Iets met de voorwielophanging is een bekend probleem bij pre-facelift E46's.
Verder heeft BMW net zoals veel andere merken een vast onderhoudsschema. Ik weet dat niet uit het hoofd, maar staat vast ergens online. Houd er ook rekening mee dat de prijzen voor onderhoud hoger liggen dan bij andere merken.
Overigens raad ik je aan de auto bij de BMW dealer te kopen als huisselectie. Dat zijn in de regel keurige en goed onderhouden auto's met twee jaar garantie.
Verder heeft BMW net zoals veel andere merken een vast onderhoudsschema. Ik weet dat niet uit het hoofd, maar staat vast ergens online. Houd er ook rekening mee dat de prijzen voor onderhoud hoger liggen dan bij andere merken.
Overigens raad ik je aan de auto bij de BMW dealer te kopen als huisselectie. Dat zijn in de regel keurige en goed onderhouden auto's met twee jaar garantie.
Ik zou zeggen, vraag is na wat prijzen zijn voor bepaalde onderhouds dingen en reparaties. Een oom van mij rijd een 97er 523 en als ik soms hoor wat een kosten aan reparaties die daaraan heeft...Dan bedoel ik niet dat hij er zoveel nodig heeft (ok, eigenlijk wel want het is een afgetrapt ding maar dat is niet het punt hier
) maar gewoon kosten zoals oliewissel, remschijven vervangen, dat soort dingen.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Als ik jou was zou ik 'm in het vervolg ook op de ring houden en niet op de openbare wegVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:09:
Doe deze maar van mij in de startpost:
[afbeelding]
In z'n natuurlijke habitat van 2006

Als je wagen opvalt en je jezelf kenbaar maakt op internet dan loop je ook kans om "herkend" te worden. Hard rijden doen we allemaal wel eens maar de manier waarop je een half uur geleden over de A50 langs de Ikea in Eindhoven reed was op z'n zachtst gezegd roekeloos. Bumperkleven met 80km/h met krap een paar meter ertussen, rechts inhalen enz... Ik mag hopen dat áls je jezelf van de weg rijdt, dat je niemand met je meeneemt. Met zo'n rijstijl zie ik het nog wel een keer gebeuren.
/Edit: Voordat hier hele discussie komt over wel of niet kunnen rijden etc: op zondag zitten er veel mensen op de weg die niet kúnnen rijden maar toch op familiebezoek willen. Als je dan truukjes gaat uithalen waar dit soort mensen niet op rekent dan gaan ze hele rare fouten maken en de vraag is dan of je daar ook op berekend bent. Voor de rest ga ik me nergens mee bemoeien en moet iedereen mooi zelf weten wat ie wel of niet doet.
[ Voor 29% gewijzigd door Toink op 21-01-2007 23:04 ]
Je kunt de auto ook door de DEKRA of de ANWB laten keuren. Dat doen heel veel mensen dus daar zal de verkoper niet (mogen) van schrikken. Deze keuringen vertellen je alles wat er kapot is en wat er aan zit te komen.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:49:
Wat zijn nu de punten waar je op moet letten als je deze auto gaat kopen / bekijken en is het verstandig om met zo'n auto naar de BMW dealer te rijden en dan te zeggen, "check deze auto even".
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Je wordt tegenwoordig nog gespot op je rijgedrag ook
Dat zal bij mij dan wel meevallen met mijn 'luie' automaat.
Mag hopen dat ik dan niet gespot word als ik een keer met de motor onderweg ben 
hebben we het nog niet over het feit dat het daar bij de ikea consequent stikt van de slome duikelaars die 3km van tevoren al voorsorteren.....
hebben we het nog niet over het feit dat het daar bij de ikea consequent stikt van de slome duikelaars die 3km van tevoren al voorsorteren.....
[ Voor 49% gewijzigd door 4x2 op 21-01-2007 16:20 ]
leeg
Wimo. schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:53:
Rijdt die vmax onderhand al ?

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2007 21:50 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Is de ring dan geen openbare (tol) weg?Toink schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:35:
[...]
Als ik jou was zou ik 'm in het vervolg ook op de ring houden en niet op de openbare weg.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Heeft iemand hier toevallig banden in de maat 205/40 of 205/45 onder z'n auto (liefst een 3...), en daar een fototje van? Ben namelijk erg aan het twijfelen tussen 16 en 17 inch... En ben een beetje bang dat 205/40 er nogal "bling" uitziet...
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 22-01-2007 00:09 ]
17" ziet er prima uit onder een 3-er... Zomers liggen er 17" 225/45 (uit mijn hoofd) onder.. en nu zitten er 17" 205 winterbanden onder. Zodra de auto terug is van de BMW dealer zal ik es een fototje maken.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Tsss, hij rijdt BMW, dan mag dat toch?Toink schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:35:
Als je wagen opvalt en je jezelf kenbaar maakt op internet dan loop je ook kans om "herkend" te worden. Hard rijden doen we allemaal wel eens maar de manier waarop je een half uur geleden over de A50 langs de Ikea in Eindhoven reed was op z'n zachtst gezegd roekeloos. Bumperkleven met 80km/h met krap een paar meter ertussen, rechts inhalen enz... Ik mag hopen dat áls je jezelf van de weg rijdt, dat je niemand met je meeneemt. Met zo'n rijstijl zie ik het nog wel een keer gebeuren.
Flame intended ja

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ja, ik heb alleen geen bmwtazzman schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:12:
17" ziet er prima uit onder een 3-er... Zomers liggen er 17" 225/45 (uit mijn hoofd) onder.. en nu zitten er 17" 205 winterbanden onder. Zodra de auto terug is van de BMW dealer zal ik es een fototje maken.
En als ik 225/45 kwijt zou kunnen zou ik zéker voor 17 gaan... Maar dat schijnt niet te passen...
Maar waarom vraag je dan om fotos van een 3-er met 205/40 d'r onder?MikeyMan schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:20:
[...]
Ja, ik heb alleen geen bmw
En als ik 225/45 kwijt zou kunnen zou ik zéker voor 17 gaan... Maar dat schijnt niet te passen...
bij wijze van voorbeeld... tis nogal lastig een goed voorbeeld te vinden van een auto met die bandenmaat...
Wil je echt een ouderwetse flamewar gaan uitlokken? Zo niet, laat het dan gewoon....Demoniac schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:16:
Tsss, hij rijdt BMW, dan mag dat toch?
Flame intended jaIk ben dol op BMW's en ik weet hoe lastig het is om je te beheersen als je in zo'n ding zit, maar het is toch jammer dat als je zo'n klever achter je hebt of rechts ingehaald wordt, het 9 van 10 keer een BMW is
En nee, ik rij geen 100 op de linkerbaan, en als ik met 130 een rij vrachtwagens inhaal dan kan je tegen me aan rijden als je wil maar ik ga niet harder rijden en al helemaal niet naar rechts..

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
las vrijdag dit in de spits:

Nou zit ik met 2 vraagjes:
in dat artikel staat dat de nieuwe cooper 22.7km rijdt met 1liter. Dit is wel een erg groot verschil vergeleken met de starlet van me pa die (als het meezit) 1 op 16 rijd, meestal 1 op 14/15. Wat veroorzaakt dit verschil, een zuinigere motor of zo?
wat doet de mini trouwens in dit topic? dacht dat mini een merk op zich was....
in dat artikel staat dat de nieuwe cooper 22.7km rijdt met 1liter. Dit is wel een erg groot verschil vergeleken met de starlet van me pa die (als het meezit) 1 op 16 rijd, meestal 1 op 14/15. Wat veroorzaakt dit verschil, een zuinigere motor of zo?
wat doet de mini trouwens in dit topic? dacht dat mini een merk op zich was....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ten eerste zaken als een stroomlijn, gewicht, etc. Daarnaast heeft de Starlett voor zover ik weet geen dieselmotor (wat wel het geval is bij deze Mini). Vervolgens zou er bijvoorbeeld ook nog het verschil kunnen zijn dat de nieuwste Starlett uit 98 of 99 komt en sinds die tijd bijvoorbeeld bij de diesemotor de common rail motor geïntroduceerd is in plaats van het oude pomp+verstuiver systeem. Vergelijkbare ontwikkelingen heb je ook bij een benzinemotor.bartgrefte schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:02:
Mini is een onderdeel van de BMW groep, vandaar dat hij nog hier bij tussen staat (voor zover ik weet).wat doet de mini trouwens in dit topic? dacht dat mini een merk op zich was....
[ Voor 3% gewijzigd door Renegade op 22-01-2007 09:46 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
Als je je nergens mee wil bemoeien had je ook niet moeten posten. Dat je jezelf geroepen voelt om achter internet te kruipen, hier te gaan posten.. Pfoe, ik hoop dat je er een insigne bij hebt gekregen.Toink schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:35:
[...]
Als ik jou was zou ik 'm in het vervolg ook op de ring houden en niet op de openbare weg.
Als je wagen opvalt en je jezelf kenbaar maakt op internet dan loop je ook kans om "herkend" te worden. Hard rijden doen we allemaal wel eens maar de manier waarop je een half uur geleden over de A50 langs de Ikea in Eindhoven reed was op z'n zachtst gezegd roekeloos. Bumperkleven met 80km/h met krap een paar meter ertussen, rechts inhalen enz... Ik mag hopen dat áls je jezelf van de weg rijdt, dat je niemand met je meeneemt. Met zo'n rijstijl zie ik het nog wel een keer gebeuren.![]()
/Edit: Voordat hier hele discussie komt over wel of niet kunnen rijden etc: op zondag zitten er veel mensen op de weg die niet kúnnen rijden maar toch op familiebezoek willen. Als je dan truukjes gaat uithalen waar dit soort mensen niet op rekent dan gaan ze hele rare fouten maken en de vraag is dan of je daar ook op berekend bent. Voor de rest ga ik me nergens mee bemoeien en moet iedereen mooi zelf weten wat ie wel of niet doet.
Ik heb op de A50 niemand rechts ingehaald, langs de Ikea reed ik netjes links en waar ik daar rechts inhaalde (A50) was het de uitvoegstrook.
Nadat ik 1KM achter een slome belg zat in een Volvo die met 65 links bleef rijden in het 70 stuk en rechterbaan makkelijk vrij, en in het einde 70 stuk tergend langzaam accelereerde en links bleef rijden, dan is voor mij de maat vol.
Ja dat is misschien asociaal maar het is altijd de rechtsinhaler, nooit de linksplakker.
En ga nou niet moralistisch doen over rechts inhalen, dat doen ze in Amerika ook en als iedereen z'n spiegels gebruikt en de plek op z'n weg kent hoeft niemand rechts in te halen, want in tegenstelling tot wat jij misschien van me denkt frot ik hem echt niet in ieder mogelijk gaatje.
De weg was recht en vrij voor de komende kilometer, ga jij dan afwachten? Tuurlijk, even, maar na meer als een minuut ben ik er klaar mee.
Onder het mom van:

Aangezien jij meent het recht te hebben mij te beleren, neem ik even het recht om mijn visie te posten.
Toekomstig links moralistisch gedrag graag ergens anders.
dat een starlet op benzine rijdt weet ik, maar dan nog lijkt me het verschil wel erg groot.Renegade schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:10:
[...]
Ten eerste zaken als een stroomlijn, gewicht, etc. Daarnaast heeft de Starlett voor zover ik weet geen dieselmotor (wat wel het geval is bij deze Mini). Vervolgens zou er bijvoorbeeld ook nog het verschil kunnen zijn dat de nieuwste Starlett uit 98 of 99 komt en sinds die tijd bijvoorbeeld bij de diesemotor de common rail motor geïntroduceerd is in plaats van het oude pomp+verstuiver systeem. Vergelijkbare ontwikkelingen heb je ook bij een benzinemotor.
'keeRenegade schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:10:
Mini is een onderdeel van de BMW groep, vandaar dat hij nog hier bij tussen staat (voor zover ik weet).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het grote BMW Topic deel 2
Het grootste probleem van de de moderne BMW vind ik toch dat die zelf aangeeft wanneer het tijd is om onderhoud te gaan plegen terwijl dat reinste onzin is.
Als je vb olie verwisselt zou je dat in principe moeten invoeren in de computer omdat je anders bij het volgend bezoek bij de BMW weer wordt vervangen. Hetzelfde geld voor andere kleine werkzaamheden.
Het grootste probleem van de de moderne BMW vind ik toch dat die zelf aangeeft wanneer het tijd is om onderhoud te gaan plegen terwijl dat reinste onzin is.
Als je vb olie verwisselt zou je dat in principe moeten invoeren in de computer omdat je anders bij het volgend bezoek bij de BMW weer wordt vervangen. Hetzelfde geld voor andere kleine werkzaamheden.
Verwijderd
Heeft echt niks met BMW te maken, doet iedere moderne auto vandaag de dag.Iblies schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:52:
Het grote BMW Topic deel 2
Hee, toffe karSileX schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:41:
Ik denk dat zijn foto's van de mijne; precies dezelfde specs, ook special edition alleen heb ik alu interieur en geen hout...en iets andere velgjes.
die van mij is van november 2003 en inmiddels 155k km op de teller....en nog steeds iedere dag genieten.
Ik vind die 5-serie (E39?) ook erg mooi.. vooral die neus, koplampen.. het is gewoon een geweldig design van ingetogen kracht, luxe en toch erg sportief.
Waar ik mijn 3-er gehaald heb staat nu ook een erg mooie rode 535i te koop, weliswaar eentje uit 1996 maar wel met slechts 73.000 km op de teller (compleet met onderhoudshistorie en met km-standen rotzooien doet een BMW werkstatt hier echt niet zo gauw.... ) en dat voor 9000 euro. Lijkt mij zelf ook zalig om in te rijden. Wellicht voor erbij
Waar ik mijn 3-er gehaald heb staat nu ook een erg mooie rode 535i te koop, weliswaar eentje uit 1996 maar wel met slechts 73.000 km op de teller (compleet met onderhoudshistorie en met km-standen rotzooien doet een BMW werkstatt hier echt niet zo gauw.... ) en dat voor 9000 euro. Lijkt mij zelf ook zalig om in te rijden. Wellicht voor erbij
Ja, heerlijk rijden... Gisteren wederom geen tijd gehad om mooie fotos te makenJMW761 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:28:
[...]
Hee, toffe kar
Ik denk dat zijn foto's van de mijne; precies dezelfde specs, ook special edition alleen heb ik alu interieur en geen hout...en iets andere velgjes.
die van mij is van november 2003 en inmiddels 155k km op de teller....en nog steeds iedere dag genieten.
Hopelijk vandaag, zeker morgen !
Moet eerlijk zeggen dat ik de winter velgen ook goed bij de auto vind passen... toch kan ik niet wachten tot de zomers eronder gaan
Verbruik valt me ook mee - toen ik m net had, 1 op 10 - korte ritjes, veel met het pedaal spelen.
Vanochtend naar me werk - 70 kilometer snelweg - verbruik was 6.5/100 - rond de 120/130 gereden. Niet slecht
Niet alleen doen de meeste moderne auto's dan (zoals de VW LongLife generatie) maar zover ik weet hebben dergelijke auto's diverse sensoren die diverse zaken meten en controleren. Zo gaf mijn Golf netjes aan dat hij graag een beurt wilde hebben omdat de remmen vervangen moesten worden - het is dus kennelijk meer dan een simpel tellertje en absoluut niet uniek voor BMW.Iblies schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:52:
Ja, en dat gebeurd ook. Mijn BMW wordt onderhouden door een zeer kundige vak-garage ipv de BMW dealer maar hun voeren dat soort zaken ook netjes in. Mijn 3-er heeft bij 58.000 km een grote beurt gehad en na updaten van het management systeem 'weet' de computer dat de volgende beurt een kleinere zou moeten zijn. Hij geeft nu ook netjes aan dat ik nog 28.000 km te gaan heb voor een "oil service".Als je vb olie verwisselt zou je dat in principe moeten invoeren in de computer omdat je anders bij het volgend bezoek bij de BMW weer wordt vervangen. Hetzelfde geld voor andere kleine werkzaamheden.
Ik zou de TS inderdaad aanraden om een BMW bij een dealer of een onderhoudsgarage te kopen (dwz.. kennen wij in Nederland de term "BMW Werkstatt"? ). Mijn BMW komt ook bij een BMW werkstatt vandaan - die zijn doorgaans iets goedkoper dan de BMW dealer maar zijn geen "echte" dealer.. desondanks kan je daar redelijk veilig een auto kopen met garantie. Net als de dealer kan de werkstatt zijn officiele BMW status verliezen bij geknoei met km-standen etc. (Althans, hier in Duitsland).
Niet slecht voor een 530DSileX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:02:
[...]
Verbruik valt me ook mee - toen ik m net had, 1 op 10 - korte ritjes, veel met het pedaal spelen.
Vanochtend naar me werk - 70 kilometer snelweg - verbruik was 6.5/100 - rond de 120/130 gereden. Niet slecht
Zeker niet slecht nee... Was wel dat ik m tijdens de snelweg rit had laten her-berekenen.tazzman schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:07:
[...]
Niet slecht voor een 530DZuinig is volgens mij geen enkele BMW ... terwijl ik met mijn Golf makkelijk 6/100 haalde bij sportief gebruik, zit ik met mijn 318d toch telkens tussen de 7.5/100 en 8/100.. doorgaans op 7.8/100. Da's toch zo'n 1:13 .. tot 1:12,5..... ai ai
Het gecombineerd verbruik ligt nog steeds op 9l/100km - dat zal deze dagen wel naar beneden gaan.
Woensdag en de rest van de week ga ik met de auto voor zaken naar Engeland - ben benieuwd ! Ook een goeie test voor de navigatie en TMC - PDA met TT6 gaat wel me
Alleen heb ik vreselijke ruzie met de regensensor - ik heb dit al gemeld bij de dealert... als je de sensor aanzet - blijft ie wissen. Plotselings stopt ie en bij volle regen gaat hij niet verder.
Al dit soort euveltjes spaar ik op en maak ik voor volgende week een afspraak - tenslotte heb ik 2 jaar garantie
ik zit gemiddeld op 1:11al tienduizenden kilometers lang, 90-95% snelweg verkeer (met af en toe een file) ......vraag me af hoe dat toch komtSileX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:46:
[...]
Zeker niet slecht nee... Was wel dat ik m tijdens de snelweg rit had laten her-berekenen.
Het gecombineerd verbruik ligt nog steeds op 9l/100km - dat zal deze dagen wel naar beneden gaan.

Verwijderd
Oke bedankt voor de informatie here..
Ik was ook alleen van plan om de auto te kopen met bovag garanatie met NAP en bij een bovag dealer. Ik heb zojuist een erg mooi BMW gezien met 78000 km op de teller van 2001 en deze past nog net in mijn budget.
Maar hoe zit het met de BMW zelf, bijvoorbeeld deze is een 318 CI. Hoe is de staat van deze motoren in het algemeen? Is het net als bij opel dat je zolang je hem goed onderhoudt rustig 3 ton op de teller kunt rijden?
Alvast bedankt weer voor de tips..
Ik was ook alleen van plan om de auto te kopen met bovag garanatie met NAP en bij een bovag dealer. Ik heb zojuist een erg mooi BMW gezien met 78000 km op de teller van 2001 en deze past nog net in mijn budget.
Maar hoe zit het met de BMW zelf, bijvoorbeeld deze is een 318 CI. Hoe is de staat van deze motoren in het algemeen? Is het net als bij opel dat je zolang je hem goed onderhoudt rustig 3 ton op de teller kunt rijden?
Alvast bedankt weer voor de tips..
Dat je de verdediging in schiet hoef je niet voor mij te doen.
Ik ken je persoonlijk niet. Ik heb alleen best al wat voorbij zien komen van jou en je BMW in de diverse autotopics en ik vond het best mooi verhaal, mede door het feit dat je met je hobby ook "de baan" opgaat. De meeste testpiloten voeren hun gedrag bot op de openbare weg en brengen daarmee anderen in gevaar, dus had ik ondanks dat ik jou niet kende een bepaald positief idee. Ik was dus teleurgesteld toen ik jouw volstrekt onnodig roekeloze gedrag zag.
De reden dat ik er wat van zeg hier is omdat je ook mij in gevaar brengt met je gedrag. Je zat namelijk ook bovenop mijn bumper te kleven terwijl ik zelf geen kant op kon. Nergens voor nodig en wat heb je daar aan? Maargoed, laat verder maar. Ieder heeft z'n zegje nu gedaan en ik had ook niet verwacht dat je spijt ging betuigen of wat dan ook.
Ik spot graag een mede-autoliefhebber van hier maar in dit geval was het helaas een duidelijk wederzijds ongenoegen. Het blijft een mooie wagen dus veel plezier ermee.
[ Voor 12% gewijzigd door Toink op 22-01-2007 17:30 ]
Wat voor motor lag er bij jou in ? Ik zie ook regelmatig 9l/100 km staan .. maar dan ook alleen op de snelweg met de CC op 130. Heb je al nieuwe foto's ?SileX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:46:
[...]
Zeker niet slecht nee... Was wel dat ik m tijdens de snelweg rit had laten her-berekenen.
Woensdag en de rest van de week ga ik met de auto voor zaken naar Engeland - ben benieuwd ! Ook een goeie test voor de navigatie en TMC - PDA met TT6 gaat wel me
Alleen heb ik vreselijke ruzie met de regensensor - ik heb dit al gemeld bij de dealert... als je de sensor aanzet - blijft ie wissen. Plotselings stopt ie en bij volle regen gaat hij niet verder.
Al dit soort euveltjes spaar ik op en maak ik voor volgende week een afspraak - tenslotte heb ik 2 jaar garantie
edit: zal van de mijne ook eens wat schieten. Hij is nu voorzien van 18inch Bling

Voor een 6-cil is mijn 528i toch behoorlijk zuinig hoorZuinig is volgens mij geen enkele BMW
[ Voor 13% gewijzigd door Wimo. op 22-01-2007 18:18 ]
Hij is natuurlijk niet zo zwaar als een 530D maar ik heb een tijdje een Z3 1.8 te leen gehad en daarmee haalde ik met een soms sportieve rijstijl een keurige 1 op 12. Da's best zuinig vind ik.tazzman schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:07:
[...]
Niet slecht voor een 530DZuinig is volgens mij geen enkele BMW ... terwijl ik met mijn Golf makkelijk 6/100 haalde bij sportief gebruik, zit ik met mijn 318d toch telkens tussen de 7.5/100 en 8/100.. doorgaans op 7.8/100. Da's toch zo'n 1:13 .. tot 1:12,5..... ai ai
3 liter, 6 pitter - 530DWimo. schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:51:
[...]
Wat voor motor lag er bij jou in ? Ik zie ook regelmatig 9l/100 km staan .. maar dan ook alleen op de snelweg met de CC op 130. Heb je al nieuwe foto's ?
Nee
ze kunnen veel lopen, maar je moet er goed mee omgaan. Onderdelen zijn nieuw erg duur.
vergeet niet dat je verzekering, wb en brandstofkosten hoger zijn dan bij veel andere merken
vergeet niet dat je verzekering, wb en brandstofkosten hoger zijn dan bij veel andere merken
godverdegodver. M'n vriendin is bij kennissen en dan jaagt er een of andere onverlaat zo met z'n bus in de deur aan de bestuurderskant. dikke deuk en een mooie lading witte verf schijnbaar. En de dader maakt snel dat ie wegkomt 
Zo maar eens kijken wanneer ze terug is. Bestuurder is waarschijnlijk iemand die degene waar ze is kennen dus hopelijk kan ik de schade nog ergens verhalen

harghl

Zo maar eens kijken wanneer ze terug is. Bestuurder is waarschijnlijk iemand die degene waar ze is kennen dus hopelijk kan ik de schade nog ergens verhalen
harghl

Je kan het waarborg fonds proberen. Hebben mijn ouders ook gehad... onverlaat met aanhanger vol in de Volvo van mijn ouders en snel door gereden... ze hebben de schade vanuit het waarborgfonds vergoed gekregen.
Heb inmiddels de dader weten te achterhalen gelukkig. Hij had het dus niet gemerkt maar dacht bij de knal dat er iets achterin z'n bus was omgevallen.
anyways

joy
anyways

joy
[ Voor 53% gewijzigd door Kaasplank op 22-01-2007 22:57 ]
Iniedergeval heel fijn dat je de 'dader' hebt kunnen vinden. Scheelt je weer een hoop gezeik en in het ergste geval zelfs veel geld.
Toch is het vervelend natuurlijk. Succes ermee!
Toch is het vervelend natuurlijk. Succes ermee!
Ioniq 5 P45
Eind vorig week had ik eindelijk de veerpootbruggen (voor de Z4 en de E39) van Strong Strut ontvangen. Dit weekend heb ik ze erop geschroefd en ze lijken inderdaad enig positief effect te hebben op de directheid en precisie van de besturing.
In zwart blijft de oem-look mooi behouden:

Deze week zou ik eindelijk het Drexler sperdifferentieel moeten ontvangen.
In zwart blijft de oem-look mooi behouden:

Deze week zou ik eindelijk het Drexler sperdifferentieel moeten ontvangen.
Ik wil ook niet eens weten wat ze kosten
Tussen de 4 en 700 dollar volgens de site
Als er zo'n mooie voor mijn auto zou zijn, zou ik het zo doen
Verwijderd
Z4...Femme schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:08:
Eind vorig week had ik eindelijk de veerpootbruggen (voor de Z4 en de E39) van Strong Strut ontvangen.
Goedkoper dan de boxter S, en ook iets goedkoper dan een equivalente SLK dacht ik.
Maar goed, verre toekomstmuziek vooralsnog.
In het roadster departement zijn er maar een paar volwaardige keuzes (zonder meteen in de prijsklasse van rond de 100.000 te hangen, dus meer iets als <50000)
Audi TT, BMW Z4, merc SLK (eventueel mazda mx5), Boxter. En gelukkig stelt de keuze zich niet ( gemakkelijk opgelost dus
Maar zoals femme ergens anders ook al zei, als je <45 jaar bent zie je jezelf niet in een mercedes rijden. Zeker niet de grote vierdeurs wagens. De slk is dan ook de enige merc die me aanspreekt. De enige die niet meteen uitstraalt dat je op pensioen bent, de enige wagen die 'jong en dynamisch' oogt. Mercedes heeft in elk geval een groot imago probleem als je het mij vraagt.
Femme is toch de uber-tweaker-guru right? Misschien moet ik ook maar eens een grote community beginnen over een bepaald thema
[edit] Bekijk dit toch: klik, bmw wallpaper. Man man man...
Goede site ook als je kwalitatieve mooie wallpapers zoekt met een grote verscheidenheid aan resoluties. Ik ben zowat beperkt tot deze omdat het de enige is die mooie wallpapers aanbiedt op 1440*900. (en zonder te veel website branding op de wallpapers). check it out
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 01:22 ]
Woei, gisteren om half drie heb ik de sleutels gekregen en ook de bijpassende auto (E91 320d touring). Uiteindelijk heb ik het sportpakket laten vallen omdat ik veel op de snelweg zit en het uitelijk stond me wel aan, maar ik wou gewoon een wat sportievere comfortabele reisauto. Door een proefrit mét en zonder sportpakket uiteindelijk toch voor die laatste gegaan. Nog geen spijt van gehad. Gisteren wel direct de winterbanden erop laten leggen aangezien ze gisteren al sneeuw voorspelden, maar rijden doet het heerlijk. Wat een genot al dat vermogen en koppel na zo lang in een Skoda Fabia met 75pk te hebben moeten rijden.Renegade schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:56:
*grunt*
Hmm, volgens mijn dealer zou afgelopen donderdag of vrijdag mijn nieuwe drie serie binnen moeten komen, en hij zou me bellen zodra de auto onderweg was naar hem toe. Nu zijn er dus twee mogelijkheden, óf de auto is nog niet onderweg, óf de dealer belt simpelweg niet. Beiden niet echt leuk, maar meer een luxeprobleem dan iets anders.Maar leuk is anders.

Pics volgen morgen waarschijnlijk.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Plaatjes net geschoten.
Voor de liefhebbers; W800i
De sloffen zijn 16", weet niet welke style het is. Uiteraard met een winterband.

Mag het 3de plaatje in the startpost please TS ?
Als de 'winter' over is, gaan de winter sloffen eraf -met de zomer sloffen zal ik nieuwe pics maken
Edit:
Owja... Vanochtend - ijs op de ramen - MAAR... de BMW was zelf aan het ontdooien ? Ik weet 100% zeker dat ik geen standkachel heb... De voorruit was vochtig aan de buitenkant, en droog op de plekken waar een blower zit...
Wel geweldig natuurlijk
Voor de liefhebbers; W800i
De sloffen zijn 16", weet niet welke style het is. Uiteraard met een winterband.
Mag het 3de plaatje in the startpost please TS ?
Als de 'winter' over is, gaan de winter sloffen eraf -met de zomer sloffen zal ik nieuwe pics maken
Edit:
Owja... Vanochtend - ijs op de ramen - MAAR... de BMW was zelf aan het ontdooien ? Ik weet 100% zeker dat ik geen standkachel heb... De voorruit was vochtig aan de buitenkant, en droog op de plekken waar een blower zit...
[ Voor 18% gewijzigd door SileX op 23-01-2007 10:28 ]
Mooie bak, aparte kleur....
De 2.5 beginnen in Nederland nu rond de 35 mille voor een exemplaar van 2004/2005 en rond de 50.000 km gereden. Dan heb je iets meer dan 190 pk en dat is wel voldoende voor de Z4. Je hebt ook nog de 2.2 zescilinder met 170 pk maar dan kom je voor een dikke roadster toch wel een tikje vermogen tekort vind ik. De drieliter met 231 pk is de perfecte motor voor de Z4, voor een wat ouder model (2003/2004) met iets meer kilometers kun je voor rond de 40k ook wel aardig winkelen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 01:15:
Tweedehands zou je dan ook al Z4's moeten kunnen vinden rond 32.000 euro
Nou heb ik vandaag toch iets geks...
Ik zal bij het begin beginnen:
Bijna 2 jaar geleden (31 maart 2005) heb ik met de auto een motor aangereden. Om een lang verhaal kort te maken, het was mijn schuld (hij kwam van rechts). Het gebeurde niet met een overdreven belachelijke snelheid, zeker niet van mijn kant (25km/u ik, 70km/u hij). Onoverzichtelijke situatie, motorrijder zat ook niet 100% goed, maar goed, wat doe je er aan. Dikke pech. Auto total-loss, motor van de man total-loss (oud afgedankt beestje, hij had al een nieuwe gekocht
) en hij had 3 gebroken ribben (oef, arme man, dat doet vast pijn), ik verder niets. Mijn schuld, niet all-risk verzekerd, ik niks vergoed krijgen, hij wel (15.000 Euro in totaal uitgekeerd door mijn verzekering, ook voor ziekenhuis enzo). Afgehandeld. Ik heb na veel pijn en moeite nog contact kunnen krijgen met hem en zijn vrouw, helemaal goed, iedereen blij (...).
Nou vandaag, bijna 2 jaar later, politie aan de deur. Dagvaarding. Euh?? "Ja, ongeluk, 2 jaar geleden, veel plezier er mee". Wat moet ik daar nou weer mee? "Nou, waarschijnlijk wil slachtoffer smartegeld ofzo, zo gaat het vaak na lichamelijk letsel"... Maar de man herstelde prima enzo?
...
Ik bellen met de verzekering (zit nog steeds bij de zelfde maatschappij). Niets bekend, beter even met het OM bellen. Nou ok, ik met het OM bellen. Na 5x "dan moet u iemand anders hebben" te horen gekregen te hebben kreeg ik uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn. Volgens het OM heeft de OvJ mijn "geval" nog eens (random?) bekeken en besloten dat ik maar voor de rechter moet komen (2 jaar later...). 13 feb. moet het al voorkomen, lekker kort dag dan he! Volgens het OM is er geen eis of wat dan ook, dat zal dan worden bepaald. Dat kan blijven bij een boete maar kan ook invordering van de rijbevoegdheid of zelfs een gevangenisstraf(!) betekenen. Of een of meerdere van de bovenstaande, maar dan voorwaardelijk. Of helemaal niets natuurlijk (laten we dat maar hopen dan)...
Ik vind het echt heel raar... Zeker als ze dan gaan besluiten dat ik 2 maanden mijn rijbewijs in moet leveren ofzo, ik bedoel, doe dat dan meteen, niet 2 jaar later (als ik bergen meer ervaring heb, want ik rij best veel). Maar goed, ze zullen vast en zeker mijn historie van de afgelopen 2 jaar bekijken en die is zo goed als schoon (op wat niet al te hoge snelheisovertredingen na dan). Geen ongelukken meer, zelfs niet met parkeren of andere onbenulligheden. Dus ik hoop dat ik er goed vanaf kom.
Maar vond ik wel ff goed balen
(Oh, kut, best offtopic in een BMW-topic? Nou goed, euh, 2 weken terug heb ik trouwens nog een geweldig mooie M6 gezien uit Luxemburg, en afgelopen vrijdag een Nederlandse M6 Roadster in Lelystad bij de pomp
)

Ik zal bij het begin beginnen:
Bijna 2 jaar geleden (31 maart 2005) heb ik met de auto een motor aangereden. Om een lang verhaal kort te maken, het was mijn schuld (hij kwam van rechts). Het gebeurde niet met een overdreven belachelijke snelheid, zeker niet van mijn kant (25km/u ik, 70km/u hij). Onoverzichtelijke situatie, motorrijder zat ook niet 100% goed, maar goed, wat doe je er aan. Dikke pech. Auto total-loss, motor van de man total-loss (oud afgedankt beestje, hij had al een nieuwe gekocht

Nou vandaag, bijna 2 jaar later, politie aan de deur. Dagvaarding. Euh?? "Ja, ongeluk, 2 jaar geleden, veel plezier er mee". Wat moet ik daar nou weer mee? "Nou, waarschijnlijk wil slachtoffer smartegeld ofzo, zo gaat het vaak na lichamelijk letsel"... Maar de man herstelde prima enzo?
...
Ik bellen met de verzekering (zit nog steeds bij de zelfde maatschappij). Niets bekend, beter even met het OM bellen. Nou ok, ik met het OM bellen. Na 5x "dan moet u iemand anders hebben" te horen gekregen te hebben kreeg ik uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn. Volgens het OM heeft de OvJ mijn "geval" nog eens (random?) bekeken en besloten dat ik maar voor de rechter moet komen (2 jaar later...). 13 feb. moet het al voorkomen, lekker kort dag dan he! Volgens het OM is er geen eis of wat dan ook, dat zal dan worden bepaald. Dat kan blijven bij een boete maar kan ook invordering van de rijbevoegdheid of zelfs een gevangenisstraf(!) betekenen. Of een of meerdere van de bovenstaande, maar dan voorwaardelijk. Of helemaal niets natuurlijk (laten we dat maar hopen dan)...
Ik vind het echt heel raar... Zeker als ze dan gaan besluiten dat ik 2 maanden mijn rijbewijs in moet leveren ofzo, ik bedoel, doe dat dan meteen, niet 2 jaar later (als ik bergen meer ervaring heb, want ik rij best veel). Maar goed, ze zullen vast en zeker mijn historie van de afgelopen 2 jaar bekijken en die is zo goed als schoon (op wat niet al te hoge snelheisovertredingen na dan). Geen ongelukken meer, zelfs niet met parkeren of andere onbenulligheden. Dus ik hoop dat ik er goed vanaf kom.
Maar vond ik wel ff goed balen

(Oh, kut, best offtopic in een BMW-topic? Nou goed, euh, 2 weken terug heb ik trouwens nog een geweldig mooie M6 gezien uit Luxemburg, en afgelopen vrijdag een Nederlandse M6 Roadster in Lelystad bij de pomp
[ Voor 4% gewijzigd door Ciqniz op 23-01-2007 17:30 ]
Heb je voor deze overtreding (motor aanrijden die voorrang had) al eerder een boete, schikkingsvoorstel of een (voorwaardelijke) straf gehad?
Naast de verzekeringskwestie die goed afgehandeld lijkt wordt je gestraft voor het veroorzaken van een ongeval. Dit soort dingen gaan nou eenmaal niet via geautomatiseerde flitspaal machine, dus kunnen soms erg lang duren voordat je er wat van hoort.
De gebeurtenissen na dit ongeval zullen ook niet meetellen in een eventuele strafbepaling, zaken van voor het ongeval wel.
Niets aan te doen vrees ik, nette kleren aan, vriendelijk lachen en eerlijk zijn.
Naast de verzekeringskwestie die goed afgehandeld lijkt wordt je gestraft voor het veroorzaken van een ongeval. Dit soort dingen gaan nou eenmaal niet via geautomatiseerde flitspaal machine, dus kunnen soms erg lang duren voordat je er wat van hoort.
De gebeurtenissen na dit ongeval zullen ook niet meetellen in een eventuele strafbepaling, zaken van voor het ongeval wel.
Niets aan te doen vrees ik, nette kleren aan, vriendelijk lachen en eerlijk zijn.
Divide and conquer.
Ongeluk met letsel.
Dat levert waarschijnlijk uiteindeljik een prent op door een overijverige Officier van Justitie.
Wat zal jij daar veel van leren, zeg....
Dat levert waarschijnlijk uiteindeljik een prent op door een overijverige Officier van Justitie.
Wat zal jij daar veel van leren, zeg....
Boetes en dagvaardingen na een ongeluk??? Zo kunnen ze wel aan de gang blijven

Nee. Brief gehad van de verzekering dat het was afgehandeld. Verder zei de politie op plaats van ongeval (heb daar dik 2 uur gezeten ivm sporenonderzoek, waar ik om een of andere duistere reden op moest wachten) dat ik misschien een boete kon krijgen, als de OvJ, dat zou besluiten voor het niet verlenen van voorrang, maar dat is het dan ook wel (hij garandeerde niks natuurlijk).wimpie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:42:
Heb je voor deze overtreding (motor aanrijden die voorrang had) al eerder een boete, schikkingsvoorstel of een (voorwaardelijke) straf gehad?
Ach ja, ik heb weer eens een advocaat (paar maanden terug net vanaf omdat ik er 2 jaar geleden een nodig had ivm vorige werkgever) in de armen genomen. 1 februari maar overleggen hoe of wat. Lekker kort dag weer, maarja, eens zullen we allemaal maar eens boeten voor onze daden he. Het zal wel loslopen allemaal, ik wil die boete (hoe hoog is een boete voor het niet velenen van voorrang eigenlijk?) best betalen hoor, het is alleen jammer dat die motorrijder zich daar niet beter door zal voelen

Leren heb ik er vanaf dat moment al meteen van gedaan. Heb er letterlijk van wakker gelegen. Het is niet zo dat hij levensgevaarlijk gewond was ofzo, maar heb er best mee gezeten, dat beeld van een man die op de grond ligt te schreeuwen van de pijn. Want ja, gebroken ribben doen best pijn natuurlijk. Zoiets overkomt mij echt niet nog een keer, zoiets gun je niemand.
Ontopic
Maar goed, ik blijf er bij, toffe auto die 530D! Vraagjes: ga je die telefoon gebruiken? Gaat dat met een SIM-kaart? Kun je ook hands-free bellen? In een (E39) M5 zit namelijk ook zo'n telefoon, en het lijkt mij wel leuk om dat ding ook daadwerkelijk te laten werken!
Nog een vraagje, over de TV ontvangst van de nieuwere generatie E39 (M5's alleen? Of ook meerdere?). Iemand riep dat het niet meer werkt (en iemand anders ook weer wel) vanwege de nieuwe digitale ontvangsten en dat het dan omgebouwd zou moeten worden. Ik heb niet zo heel verstand van dit soort dingen (entertainment in car) dus, is dat echt mogelijk dat ombouwen? En waar laat je zoiets doen (dealer?).
Klopt... analoge ontvangst is niet meer mogelijk...Ciqniz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:48:
[...]
Nog een vraagje, over de TV ontvangst van de nieuwere generatie E39 (M5's alleen? Of ook meerdere?). Iemand riep dat het niet meer werkt (en iemand anders ook weer wel) vanwege de nieuwe digitale ontvangsten en dat het dan omgebouwd zou moeten worden. Ik heb niet zo heel verstand van dit soort dingen (entertainment in car) dus, is dat echt mogelijk dat ombouwen? En waar laat je zoiets doen (dealer?).
Ombouw is natuurlijk mogelijk... Je zal dan aan de digitenne moeten...
Hou er wel rekening mee dat die digitenne ontvangers nogal prijzig zijn...
En bij digitenne heb je boven de 30 kilometer per uur geen of zeer haperig/slecht beeld. Weet niet of dat ook zo was met analoog, maar dat lijkt me minder gevoelig.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Valt mee hoor...Je moet alleen de goede ontvanger hebben...reuzekind schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:59:
En bij digitenne heb je boven de 30 kilometer per uur geen of zeer haperig/slecht beeld. Weet niet of dat ook zo was met analoog, maar dat lijkt me minder gevoelig.
Die telefoon ga ik zekers gebruiken.Ciqniz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:48:
[...]
Ontopic
Maar goed, ik blijf er bij, toffe auto die 530D! Vraagjes: ga je die telefoon gebruiken? Gaat dat met een SIM-kaart? Kun je ook hands-free bellen? In een (E39) M5 zit namelijk ook zo'n telefoon, en het lijkt mij wel leuk om dat ding ook daadwerkelijk te laten werken!
1 minpuntje - je moet KPN of Vodafone hebben. Die twee ondersteunen de single band. Op dit moment heb ik nog Tmobile, die doet allen dual en tri band.
Je moet inderdaad een SIM kaart hebben. Een duo-sim. Dus, of je eigen telefoon aan, of die in de auto. Kan niet wachten tot ik op 8 Maart switch naar Vodafone. Bellen met een draadje is zoo 2004
Ik zou er persoonlijk geen Tv in moeten... Wel zou ik kijken naar een AUX ingang voor bijvoorbeeld een DVD speler of een spelcomputer
[ Voor 8% gewijzigd door SileX op 23-01-2007 19:29 ]
Ja, of je koopt een goedkoop prepaykaartje voor je auto... Of zo'n partner-abbonnement...SileX schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:27:
[...]
Die telefoon ga ik zekers gebruiken.
1 minpuntje - je moet KPN of Vodafone hebben. Die twee ondersteunen de single band. Op dit moment heb ik nog Tmobile, die doet allen dual en tri band.
Je moet inderdaad een SIM kaart hebben. Een duo-sim. Dus, of je eigen telefoon aan, of die in de auto. Kan niet wachten tot ik op 8 Maart switch naar Vodafone. Bellen met een draadje is zoo 2004
Ik zou er persoonlijk geen Tv in moeten... Wel zou ik kijken naar een AUX ingang voor bijvoorbeeld een DVD speler of een spelcomputer
Ja, maar dan zit je weer met 2 nummersMikeyMan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:31:
[...]
Ja, of je koopt een goedkoop prepaykaartje voor je auto... Of zo'n partner-abbonnement...
Lijkt me helemaal niet practisch voor mij dan
Zo'n duo kaart vind ik zelf ook niet geweldig... Heb er eentje, maar je wordt op een gegeven moment ziek van het aan en uitschakelen van je telefoon... En de keren dat je dat vergeet en dus niet bereikbaar bent...
Oke, dat is nieuw voor me. Kan je misschien wat meer vertellen daar over?MikeyMan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:03:
[...]
Valt mee hoor...Je moet alleen de goede ontvanger hebben...
* deepbass909 heeft vanavond de fun van RWD ontdekt en is verslaafd!!!
Vanavond even een proefritje gemaakt na wat dingetjes nagekeken te hebben en kon het niet laten om in een bocht naar rechts die heel ruim wordt in de 2de versnelling het gas eens lekker onderin te trappen. (de weg was zowel voor als achter me helemaal leeg, dus de enige die ik daar ingevaar kon brengen was ik zelf).
Dan blijkt die 4cilinder 1.6 in mijn E36 compact toch wel te willen bijten
Ik denk dat ik met zo'n 10 tot 15 graden dwars ging
Eerst wel ff schrikken, maar ik kon hem goed onder controle houden en nadat de auto weer stabiel in het spoor reed zat ik even heerlijk na te genieten van de adrenaline
RWD is SUPER!
Vanavond even een proefritje gemaakt na wat dingetjes nagekeken te hebben en kon het niet laten om in een bocht naar rechts die heel ruim wordt in de 2de versnelling het gas eens lekker onderin te trappen. (de weg was zowel voor als achter me helemaal leeg, dus de enige die ik daar ingevaar kon brengen was ik zelf).
Dan blijkt die 4cilinder 1.6 in mijn E36 compact toch wel te willen bijten
Ik denk dat ik met zo'n 10 tot 15 graden dwars ging
Eerst wel ff schrikken, maar ik kon hem goed onder controle houden en nadat de auto weer stabiel in het spoor reed zat ik even heerlijk na te genieten van de adrenaline
RWD is SUPER!
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Nou...toen ik nog bij Orange zat kon ik probleemloos zowel de autotelefoon als de gewone gsm aan laten staan. Bij gebeld worden pikte de autotelefoon eerder op dan de gsm dus dat was verder geen probleem. Sterker nog, ik heb wel eens meegemaakt dat ik in gesprek was op de autotelefoon en dat het wisselgesprek overging op de gsmSileX schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:27:

Ik had ook een Bassie en Adriaan telefoon in de E39 maar die heb ik er gewoon uit laten halen. Hij zat alleen maar in de weg en hij kraakte als je er met je ellebogen op steunde (wat onvermijdelijk is).
Ga eens in de regen rijden met gare banden, dan kun je pas lachendeepbass909 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:59:
RWD is SUPER!
Maar de rwd was een hele grote factor in de aanschaf van die 318.
Het is gewoon veel leuker.
leeg
Heb je voor die tijd nog , ala de Baron, het ding doormidden gebroken ? Lijkt me toch wel lachen om te doenFemme schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:09:
Ik had ook een Bassie en Adriaan telefoon in de E39 maar die heb ik er gewoon uit laten halen. Hij zat alleen maar in de weg en hij kraakte als je er met je ellebogen op steunde (wat onvermijdelijk is).

Hirschmann heeft goede ontvangers... Kost alleen watreuzekind schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:57:
[...]
Oke, dat is nieuw voor me. Kan je misschien wat meer vertellen daar over?
Heb je geen hele foto? Of zit er ergens flinke schade?
Dit was met m'n winterbanden op een vochtige weg. Ik denk niet dat het gaat lukken met m'n 225 brede zomerbanden op een droge weg.4x2 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:40:
[...]
Ga eens in de regen rijden met gare banden, dan kun je pas lachen
Maar de rwd was een hele grote factor in de aanschaf van die 318.
Het is gewoon veel leuker.
Overigens was ik wel enigzins verbaasd over hoeveel de auto schudde toen hij weer grip kreeg met de achterbanden... Ik werd even flink door elkaar geschud
Overigens vraag ik me af wat de mensen voor het verkeerslicht gedacht moeten hebben, die mij de bocht door konden zien glijden... Vast iets wat ik ook altijd denk als ik iemand veelste hard een bocht door zie komen
Nou, mijn auto is weer bij Ekris voor een tweede poging iPod-interface inbouwen. Laten we voor hen hopen dat het nu wel goed gaat 
Als vervanging heb ik een E46 316i meegekregen. En ook al is het ding te langzaam voor mijn rijstijl (je stelt je er op een gegeven moment toch op in vermogen tot je beschikking te hebben), als je een beetje doortrapt wil het best vooruit. En het voelt gewoon net zo goed als een veel dikkere BMW: Het interieur is solide, hij is stil, zit vrij redelijk en gaat strak door de bochten. Alleen de slag van de koppeling is te lang en de bak is zo vaag als wat
Verder niks mis mee.
Als vervanging heb ik een E46 316i meegekregen. En ook al is het ding te langzaam voor mijn rijstijl (je stelt je er op een gegeven moment toch op in vermogen tot je beschikking te hebben), als je een beetje doortrapt wil het best vooruit. En het voelt gewoon net zo goed als een veel dikkere BMW: Het interieur is solide, hij is stil, zit vrij redelijk en gaat strak door de bochten. Alleen de slag van de koppeling is te lang en de bak is zo vaag als wat
Waarom is dat zo'n uitdaging dan, die ipod interface?
Gewoon een icelink, i presume?
Dat schudden gaat heel lomp ja.deepbass909 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:32:
Overigens was ik wel enigzins verbaasd over hoeveel de auto schudde toen hij weer grip kreeg met de achterbanden... Ik werd even flink door elkaar geschud![]()
Overigens vraag ik me af wat de mensen voor het verkeerslicht gedacht moeten hebben, die mij de bocht door konden zien glijden... Vast iets wat ik ook altijd denk als ik iemand veelste hard een bocht door zie komen
Het is wat minder als je m eerst weer een beetje recht laat trekken en dan pas gas loslaat.
Met een motor is het helemaal leuk, dan word je dr stomweg af gekatapulteerd......
En maakt het uit wat mensen van je denken, ze denken ook al dat je een aso kamper bent als je uberhaupt bmw rijdt volgens mij
leeg
TV in de auto, wie heeft dat nou nodig? 
Daniël, ben je stieken de 316i aan het promoten?
Ik maak bijvoorbeeld regelmatig lange ritten (12-16uur aan een stuk door). Dan is het best ff relaxed om even stil te staan op een rustplek (tussen de vrachtwagens ofzo) en dan even het nieuws te kijken om maar een voorbeeld te noemen.Wekkel schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:10:
TV in de auto, wie heeft dat nou nodig?
My first beamer nog maar eens:

118d uit 2006, van de baas, ben er nog steeds erg blij mee!
Weinig luxe, relatief duur, maar een heerlijke auto.

118d uit 2006, van de baas, ben er nog steeds erg blij mee!
Weinig luxe, relatief duur, maar een heerlijke auto.
Move along people. Nothing to see here.
Valt op zich nog wel mee als ik de prijzen zo zie. €999,- bij KPN met inbouw, en Hirschmann antenne excl. scherm en inbouwen is €549,-.MikeyMan schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:27:
[...]
Hirschmann heeft goede ontvangers... Kost alleen wat
Daar zal het systeem op geënt zijn ja. Het probleem is dat het BMW-systeem vrij fancy is: je kunt met behulp van het iDrive-systeem door je iPod bladeren. Daarvoor moet alleen wel de software aangepast worden en daar ging het fout. In de vorige softwareversie zat een bug die een serieuze crash veroorzaakte, met als enige oplossing alle software uit de auto verwijderen en weer een oudere versie installeren. Jammer genoeg voor Ekris was dat wel bekend bij de verkoop, maar niet bij de monteur die met mijn auto aan de gang gingMikeyMan schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:55:
Waarom is dat zo'n uitdaging dan, die ipod interface?

Als je geen al te hoge verwachtingen hebt valt het al snel meeWekkel schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:10:
De dikke 335d touring met M-pakket en nog wat zooi die Ekris past meer in mijn straatje

De icelink is echt een super apparaat. Ik gebruik hem al een paar weken met veel plezier. Alleen de IPOD lijkt - 5 toch niet te waarderen. Verder geen problemen.Daniel schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:49:
[...]
Daar zal het systeem op geënt zijn ja. Het probleem is dat het BMW-systeem vrij fancy is: je kunt met behulp van het iDrive-systeem door je iPod bladeren. Daarvoor moet alleen wel de software aangepast worden en daar ging het fout. In de vorige softwareversie zat een bug die een serieuze crash veroorzaakte, met als enige oplossing alle software uit de auto verwijderen en weer een oudere versie installeren. Jammer genoeg voor Ekris was dat wel bekend bij de verkoop, maar niet bij de monteur die met mijn auto aan de gang gingHet schijnt dat de bug inmiddels verholpen is en nu alles dus werkt. We zullen het morgen merken.
[...]
Als je geen al te hoge verwachtingen hebt valt het al snel meeHet zou niet mijn keuze zijn maar het is absoluut geen afgejammerd model.
De dikke 335d touring met M-pakket en nog wat zooi die Ekris past meer in mijn straatjeAan de andere kant is 86.000 euro voor een middenklasse stationnetje wel erg veel geld
Mjah, als je het vergelijkt met een thuisontvangerreuzekind schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:43:
[...]
Valt op zich nog wel mee als ik de prijzen zo zie. €999,- bij KPN met inbouw, en Hirschmann antenne excl. scherm en inbouwen is €549,-.
Maar ik zou dat -als je het op je huidige systeem aangesloten wilt hebben- niet bij een KPN station in laten bouwen...
Eerder bij de dealer, of als je in de randstad woont, heb ik nog wel een adres waar je terecht kunt... (zal allicht goedkoper zijn dan de dealer...)
Dit topic is gesloten.