Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

@ can10D ik twijfel erg aan je monitor; erg veel geel nog steeds (waarschijnlijk door het licht ter plaatse, maar evengoed té geel) en wat automatische correctie in PSP X maakt er een veel scherper en minder geel plaatje van. En dan zie je ook meteen dat je focuspunt rechtsvoor op het plukje hoor ligt en niet op de kip. :)

@ stilledood, het is een uitsnede van je PSP, maar wat ik niet snap is dat je volgens de exif info een sluitertijd hebt gehad van 6 seconden op 400 ISO :? . Dan heb je wel erg weinig licht gehad. Een keer proberen met wat meer licht wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hier een nieuwe foto van mij met als topic water (Duh :))

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/druppel1-600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
@can10d: Mooi gedaan! Zal veel voorbereiding gekost hebben, maar het resultaat mag er zijn. Lekker scherp, mooie setting.... Heerlijk stilleven gewoon! Hij is wel wat aan de gele kant, maar vooruit.
@xgeo: De lijnen zijn mooi, keuze voor z/w is goed denk ik, maar de uitgebeten lucht doet echt afbreuk aan het plaatje. Jammer.
@ajhaverkamp: Technisch knap gedaan, maar ik vind hem gewoon vies...
@deff50: Beetje te breed qua pixels... Ook verder vind ik het een aardig kunstwerk, maar geen mooie foto. Sorry, hij doet me niet veel.
@can10d: Geen idee hoe het op te lossen, want het grootste probleem van deze foto lijkt me inderdaad de kleur van de achtergrond die hetzelfde is als die van het onderwerp.
@silencedead: Mooie productfoto hoor, technisch prima uitgevoerd en lekker clean. De compositie ligt mij niet zo, maar dat kan persoonlijk zijn.
@Hurricane: Hij is wel errug blauw, maar verder heb ik er niet zoveel op aan te merken :) Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-01-13/res_IMG_0546e.jpg
Yaki, zwarte kuifmakaak, geboren op 11-01-2007. Zeer slechte lichtomstandigheden. Maar wel een heel lief aapje.

Camera model: Canon EOS 20D
ISO: 3200
Exposure: 1/100 s
Aperture: f/2.8
Focal length: 100 mm
Flash fired: No
Veel ruis door de ISO standje H(ell).

PS Danr, jij gaat echt voor de hoofdprijs met je commentaar!!! Niemand anders die altijd zo uitgebreid de moeite daarvoor neemt! Respect!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo, maar weer eens een week inhalen qua comments. Ik begin bij de eerste post in dit deel.

@relonky: ja, de bewerking spreekt me wel aan, al had ik wel graag ietsjes meer kleur gezien in de bomen/planten/struiken (wat het dan ook zijn :P)

@joost.schoon: het is een aardig experimentje om te kijken wat een lange sluitertijd voor gevolgen heeft voor een foto, maar qua foto is hij niet erg interessant. Ook is hij erg donker, de bewerking van ExTrEmE25 is al een stuk beter ondanks de artifacts.

@Wilmo: ik vind hem niet zo interessant. Er is simpelweg te weinig te zien, behalve een toren in de verte. Er zit echt teveel zwart in.

@ExTrEmE25: aardig experimentje met een groot diafragma, jammer van de nogal onrustige achtergrond, daar kan nogal wat verbeterd worden.

@Laukui: ik vind hem zeer OK. Compositie goed, lekker contrast, jammer van de clipping in de reflectie van het water maar dat kan ik je wel vergeven ;) Echt een lekker plaatje

@drensenbrink: mooie foto, maar ik had er wel graag iets meer contrast in gezien

@shag-me: het idee erachter is het uitbeelden van de verslavende werking van zo'n kubus? Nja zo interpreteer ik hem. Vind dat idee opzich wel aardig geslaagd, maar toch is het een weinig interessante plaat. Ik denk dat een ander standpunt leuker was geweest.

@RBH: ik vind ze geen van beiden echt interessant eigenlijk. Een wekker is sowieso niet zo ontzettend interessant imho :?

@Aloys: ja, mooi! Wel erg veel zwart maar dat stoort me niet zo erg. Is wat mij betreft een prima stockfoto.

@Shocking blue: geinig, maar het beessie had wel iets meer naar het midden gemogen

OK ik heb nu geen tijd meer dus morgen zal ik weer verdergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch commentaar geven op de foto's van anderen wilde ik me nog even van behouden. Ik ben zelf namelijk nog redelijk nieuw en heb niet super veel verstand van de technische aspecten die bij de fotografie om de hoek komen kijken. Ik wil echter ook niet als alleen 'showen' en niets toevoegen overkomen, dus begin ik maar rustig aan met de foto's die onder mijn eerste post zijn binnengekomen :*)

@ xgeo: Mooie plaat en goede keuze voor b&w. Het oogword mooi via het straatje naar de kerktoren geleid, maar daar jammerlijk gelijk geconfronteerd met een uitgebeten lucht. Ik weet niet of hiertegen een pola circulair of skyline (toch?) filter helpt, maar misschien iets om de volgende keer aan te denken?

@ajhaverkamp: Brrrr ik houdt helemaal niet van dit soort insecten en al helemaal niet zo groot... Welcome to your nightmare lijkt hij bijna te willen zeggen. Fototechnisch lijkt hij mij redelijk in orde. Hij is moi scherp op de kop. Wel jammer dat de pootjes wegvallen in de dof, door het focuspunt neem ik aan, maar een mooie foto hoor (als je er van houdt)

@deff50: Kwa bewerking wel leuk, maar niet mijn ding persoonlijk het is net iets te..

@stilledood: Leuke foto, maar had graag het hele scherm wel erop gezien ik denk dat daarmee een mooiere balanse was verkregen, maar ook dat is persoonlijk.

@Hurricane: Mooi blauw is niet lelijk :)

Tot slot nog ff eentje van mij O-)

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/6391/paddenst2ia5.jpg

Van de foto heb ik de bovenkant afgecropd, was imo een te groot leeg vlak en door hem iets smaller te maken denk ik iets meer dynamiek te geven aan het plaatje. Min punt van de foto vind ik zelf de focus die ik verkeert heb gelegt, hiervoor kan ik wel een excuus geven (moest klimmen op een paaltje voor dit shot), maar het shot ansich vind ik persoonlijk niet verkeerd..
(PS iemand nog een goede monitor in de aanbieding O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een foto genomen bij een minirontonde genomen met een sluitertijd van 3sec.
Deze foto vond ik wel bijzonder omdat het 3de remlicht van deze auto ook mooi op de foto is gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.deff.nl/tempforum/rem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb poosje geleden ook een foto gemaakt, van 2 wii controllers :D
Ik ben helaas de originele foto kwijt geraakt, vandaar dat er allemaal rare lijntjes en frutseltjes op de foto staan.

Afbeeldingslocatie: http://i143.photobucket.com/albums/r160/pwvandijk/Januaritweakers.jpg

Foto is genomen met Canon EOS 30D
Met photoshop heb ik een klein beetje ruis weggehaald en de kleur wat warmer gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door pwvd op 14-01-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/image/jimbow90/RalZyGkl0eI/AAAAAAAAAMY/OGbN4xBcJ90/thumb.jpg een testje van mij met me nieuwe (beginners) camera
Casio Elixim EX-Z70
Met PS contrast verhoogt en in de hoek wat weggewerkt
origineel

[ Voor 35% gewijzigd door jimbojansen op 13-01-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimbojansen schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:16:
[afbeelding] een testje van mij met me nieuwe (beginners) camera
Casio Elixim EX-Z70
Met PS contrast verhoogt en in de hoek wat weggewerkt
Ik weet niet of je mijn commentaar leuk gaat vinden over de foto, maar hier komt tie dan toch maar.

De foto is wel erg centaal en het onderwerp heeft een mega halo erom heen om nog maar te zwijgen over de scherpte, dit komt misschien een beetje hard over maar zo zie ik het.

Om even een beetje te nuanceren het is absoluut niet erg om fouten te maken, daar leer je van, maar probeer eerst een goede foto te maken kwa scherpte en compositie voordat je uberhaubt gaat denken aan bewerking en manipulatie. Oftewel leer eerst de camera een beetje kennen en ga dan rustig verder spelen, vooral als je pas begint (moet ik zeggen trouweens, maak me er zelf ook schuldig aan hoor ;) )

Misschien moet je de volgende poging iets meer afstand nemen van het onderwerp en misschien de hoek iets ververgroten (iets verder omhoog komen dus), zodat er tenminste iets van de text herkenbaar is op de foto. Als je dan toch achteraf het contrast (wel gevaarlijk hoor met dit soort 'kleuren') wilt verhogen verdiep je dan een beetje in curves en usm, daarmee kun je namelijk heel genuanceerd het contrast iets opvijzelen. Dan nog liever 10x een klein stapje, dan ineens een reuze sprong.

Succes met verder experimenteren en ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
p.w.vandijk schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:07:
Ik ben helaas de originele foto kwijt geraakt, vandaar dat er allemaal rare lijntjes en frutseltjes op de foto staan.

[afbeelding]

Met photoshop heb ik een klein beetje ruis weggehaald en de kleur wat warmer gemaakt.
Toffe compostitie, erg jammer van de witbalans. Zet je witbalans op gloeilamp als je (studio)foto's maakt met normale gloeilampen (dus geen daglichtlampen). Die controllers horen spierwit te zijn en op jouw foto hebben ze een geel achtige kleur. Nog een keer overdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben een paar dagen terug weer ff bezig geweest een foto te schieten. Ik heb het idee van iemand gejat die hier op het forum ook zo'n soort foto poste, alleen ik weet niet meer wie het was.

De foto is niet bewerkt, alleen geresized. Eigenlijk had ik in het hartje nog die 9,6v weg moeten shoppen, maar ik kan niet zo goed shoppen dus toch maar niet gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/bijbel_small.jpg

Ook wil ik de mensen hier nog ff bedanken voor het commentaar op de vorige foto :) .

[ Voor 0% gewijzigd door Aloys op 14-01-2007 14:49 . Reden: checkimages ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 11:19

breinonline

Are you afraid to be known?

p.w.vandijk schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:07:

[afbeelding]

Eens. De controllers hadden witter moeten zijn. In plaats van vooraf zou je trouwens ook achteraf de witbalans nog aan kunnen passen, gaat perfect als de RAW schiet.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:08:

Tot slot nog ff eentje van mij O-)

[afbeelding]

Van de foto heb ik de bovenkant afgecropd, was imo een te groot leeg vlak en door hem iets smaller te maken denk ik iets meer dynamiek te geven aan het plaatje. Min punt van de foto vind ik zelf de focus die ik verkeert heb gelegt, hiervoor kan ik wel een excuus geven (moest klimmen op een paaltje voor dit shot), maar het shot ansich vind ik persoonlijk niet verkeerd..
Inderdaad jammer, verder mooie kleuren, compositie en een fijne bokeh.
(PS iemand nog een goede monitor in de aanbieding O-) )
Daar hebben we V&A voor :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door breinonline op 14-01-2007 14:54 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag genomen... Eindelijk weer een beetje fatsoenlijk weer. De foto is genomen met een D50 @1/2000 s (middagzon), iso 200, f/11

1

Klik voor een grotere versie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Soms heeft morgenstond zilver in de mond.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/92d81849e43c8cc34db07d6d3bc16b75/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:25
Hurricane schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:46:
Hier een nieuwe foto van mij met als topic water (Duh :))

[afbeelding]
Mooie plaat! Mag ik vragen welke lens en instellingen je hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

YellowCube schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:37:
[afbeelding]
Aardig, maar de bokeh is niet geweldig. De kleuren daarintegen vind ik wel erg lekker.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:33:
Vandaag genomen... Eindelijk weer een beetje fatsoenlijk weer. De foto is genomen met een D50 @1/2000 s (middagzon), iso 200, f/11

[afbeelding]

Klik voor een grotere versie:)
De bomen zijn jammer, de lucht is prachtig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:33:

[afbeelding]
Misschien is het handig om ff USM over je thumb te gooien ;) .
[afbeelding]
Kleuren zijn mooi, maar toch heb ik het idee dat er iets mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Vandaag op 't strand
Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/solotestcase/drieluik_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/160/350970886_a1736ba328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Leuk drieluik! Wel jammer van de kleurverschillen (achtergrond).
Apart. Hoewel ik hem eigenlijk niet interessant vind qua onderwerp blijf ik wél kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

VeeGee schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:46:
[...]

Mooie plaat! Mag ik vragen welke lens en instellingen je hebt gebruikt?
Opzet ook maar even uitleggen. Heb een plaat over de gootsteen gelegt. Hierop een blauw tupperware dekseltje en hierop een deksel van een ovenschaal. De ovenschaal gedeeltelijk vol laten lopen met water en daarna de kraan laten druppelen op een laag tempo.

De instellingen:
1/60s, F9, ISO400, Interne flitser, Tamron 90mm macrolens en handmatig scherpstellen.

Hier een link naar de grote versie: Link naar de grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]
Me like, me want more :) in hoeverre heb je dit geshopt, want zoiets heb ik een keer geprobeerd (in slechtere tijden moet ik zeggen), maar dat lukte toen niet. Misschien toch nog eens proberen dan.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
breinonline schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:06:
[...]

Aardig, maar de bokeh is niet geweldig. De kleuren daarintegen vind ik wel erg lekker.
de bokeh twijfel ik zelf ook een beetje aan. Vind het net kunnen, maar het is wel tegen het onrustige aan. Het was sinds ik m'n 70-200 heb eindelijk het soort weer om 'm even uit te proberen. De foto is nu op f/4 genomen en misschien dat de bokeh met een hoger of lager f-getal wat gunstiger uitpakt. Aan de andere kant was het een achtergrond van rietpluimen en veel takken, dus wellicht is er sowieso weinig aan te verbeteren.
Misschien met een DC lens, maar dan moet eerst die ene rib weer teruggroeien
Aloys schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:21:

Kleuren zijn mooi, maar toch heb ik het idee dat er iets mist.
wellicht een echt centraal onderwerp.
nomad85 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:00:
[...]
Me like, me want more :) in hoeverre heb je dit geshopt, want zoiets heb ik een keer geprobeerd (in slechtere tijden moet ik zeggen), maar dat lukte toen niet. Misschien toch nog eens proberen dan.
Dank.
De foto komt zo uit de camera. Niets aan geshopped.
leuk. Kleuren zijn wel geslaagd, maar verlopen wel een beetje over de drieluik zelf. De middelste is wat aan de groene kant.
ik ga met breinonline mee. Wellicht iets aan de donkere kant, maar het is wel een boeiende plaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:39
Even bij mijn zus op bezoek geweest in Rotterdam en tijdens het wandelen nog even een paar snappies kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/erasmusbrug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relonky je hebt een bericht.
Was zelf ook van plan om met dit weer even langs de erasmus te gaan, kon het helaas niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
relonky schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:18:
Even bij mijn zus op bezoek geweest in Rotterdam en tijdens het wandelen nog even een paar snappies kunnen maken.

[afbeelding]
fraai hoor. Is het IR of gewoon heel goed omgezet?
Originele weergave van de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@yellowcube: het is een normale kleuren foto omgezet naar zwart-wit en dan nog even pielen voor de juiste output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:41

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gevonden in de achtertuin.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/bom600.jpg

edit: wat extremere bewerking

[ Voor 23% gewijzigd door Rudedadude op 16-01-2007 17:35 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lekkere plaat Relonky. Lijkt simpel en toch zeer gaaf, zoals je vaker laat zien :) Lekker contrast ook.

Hier nog een van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_6981a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
apart...oppassen dat je statief niet omviel neem ik aan.

hij mag wat mij betreft wel wat meer bewerkt worden. Iets lichter en wat meer contrast, dan wordt ie wat minder "vlak" van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

YellowCube schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:03:
[...]

apart...oppassen dat je statief niet omviel neem ik aan.
Tja, er is in mijn buurt in 1943 heel wat uit de lucht komen vallen, maar vooruit, deze stonden in het RAF museum in Londen.
hij mag wat mij betreft wel wat meer bewerkt worden. Iets lichter en wat meer contrast, dan wordt ie wat minder "vlak" van.
En dat terwijl ik de foto juist wat donkerder had gemaakt voor wat diepere kleur groen :) Ik heb nog even een link naar een wat extremer bewerkte versie geplaatst.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Nog nooit in dit forum gepost, maar als beginnende hobbiefotograaf wil ik er toch eentje kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~slootwem/Vakantie%20Mexico%20november%202006%20134.jpg

Deze foto is afgelopen november genomen in Mexico toen we een boottripje maakten om Flamingo's te gaan bekijken.
Hier was de bestuurder van de boot zojuist bezig het anker op te halen en ik had op dat moment net mijn fototoestel vast.

Graag jullie inbreng / tips.

Mijn toestel, een Canon Powershot A80.
Binnenkort in het blije bezit van de EOS 400D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Een foto van mijn G15 toetsenbord, met lange sluiter en beweging. Ik heb nog niet gecropped of geshopped, ben op dat gebied nog niet erg goed, advies is zeer welkom.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/164/351119028_f85b950226.jpg

Camera: Canon PowerShot G3
Exposure: 2 sec (2)
Aperture: f/2

Edit:
@silencedead: vindt je dit beter?
link

[ Voor 14% gewijzigd door Joe Presto op 16-01-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:17
@Joe Presto
Ik vind het een rommelige foto. Niet echt mooi door de vele kronkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
relonky schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:18:

[afbeelding]
Zeer strak uitgevoerd :D

Hier weer een foto van mijn kant. Deze keer heb ik een oud (lees: kapot) dunlop horloge op de foto gezet. Het orgineel is niet helemaal scherp mijn exuses. En ik ben ook benieuwd of ik em goed heb bewerkt (tekst-lettertype is om te beginnen niet geweldig)... want het orgineel was erg saai/plat.
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/horloge_small.jpg
*Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

De geel/witte lichtval is neit echt mooi: links wil licht, rechts geel. Het reflecteerd rechts lelijk op de ondergrond. De compositie van de wijzers is niet zo ecenwwichtig, te strak lijkt het wel. En wat betreft de verweking: erg lelijk kader en jammer van je logo zo in beeld. Wat is die witte veeg daar trouwnes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@Joe Pesto: ik vind dit wel wat hebben. Erg grappig.
Het effect wat je bij de letter B ziet is leuk, misschien dat je dat met wat meer werk ook bij de andere letters voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Aloys schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:01:

Hier weer een foto van mijn kant.
Ik vind de nabewerking met het zwarte randje rond de foto wat overdone. Ook zou je nog kunnen kijken naar de manier van belichten van je foto is witter belicht dan de rechterkant, die een lichtbron heeft met een wat oranje gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berimbau schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:41:
Nog nooit in dit forum gepost, maar als beginnende hobbiefotograaf wil ik er toch eentje kwijt.

[afbeelding]

Deze foto is afgelopen november genomen in Mexico toen we een boottripje maakten om Flamingo's te gaan bekijken.
Hier was de bestuurder van de boot zojuist bezig het anker op te halen en ik had op dat moment net mijn fototoestel vast.
Ik vind 'm vrij licht (maar dat komt waarschijnlijk door de zon), is ook ingeflitst? Op zich wel een mooie actiefoto...

Hier een photoshopgrapje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/145/357212269_a6f4146765.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Afgelopen zomer in Bologna, een foto van de Torre degli Asinelli en de Torre della Garisenda, die overigens ongelooflijk scheef staan. Genomen met een Nikon F65, analoog dus, met de 28-80mm kitlens, op 28mm. De foto is ingescand door het Kruidvat, en om de een of andere reden met enorme JPEG compressie op CD gezet. Graag geen opmerkingen daarover. Ik heb nu een 400D, met de 18-55mm kitlens, die op 35mm ongeveer overeenkomt met 28-80mm. Wat ik graag wil weten is of jullie denken dat de foto mooier is als ie een beetje meer belicht is, of dat je voor dit soort foto's eigenlijk meer groothoek moet hebben, of een polarisatiefilter.

Afbeeldingslocatie: http://aorta.mine.nu/~joost/got/torre_klein.jpg

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

@ Smokalot; ik vind de foto al vrij licht. Ik dacht eerst aan een HDR-foto.
Met een polarisatiefilter zal de lucht wat blauwer zijn geweest en de wolken wat meer doortekend. En de torens wat donkerder. Maar voor de rest zou de foto niet opeens een "wow" effect krijgen denk ik.

Met een groothoek krijg je volgens mij met deze compositie rare vertekening in de hoeken, maar ik heb zelf niet een groothoek dus dat is even een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Laatst online: 11-09 14:36
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:49:
[...]

Ik vind 'm vrij licht (maar dat komt waarschijnlijk door de zon), is ook ingeflitst? Op zich wel een mooie actiefoto...
Inderdaad heb ik een flits gebruikt, anders had je het gezicht van deze man niet goed kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:49:
[...]
Hier een photoshopgrapje van mij:
Zeer orgineel gedaan. Misschien kun je deze topic weer nieuw leven inblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@gijz & @ ajhaverkamp
Hoe maak je dit soort foto's met PS of PSP. Heb al ff gezocht maar kan het niet zo snel vinden. Ik weet ook niet hoe het heet, dus zoekt wat lastig ;)

EDIT
n00bs in "[testcase] Me Myself & I"

Beter het topic door moeten lezen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door silencedead op 18-01-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:21

Exigence

dnkroz

Afbeeldingslocatie: http://www.exigence.nl/meuk/IMG_3601.jpg
Lichte cross-processing er overheen. Volgens mij mist hij wat scherpte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exigence:hij mist een onderwerp en de kleuren vind ik eigenlijk niet zo mooi
eentje van mij waarbij ik niet zo zeker was de kleuren. persoonlijk vind ik het wel wat hebben:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.h.nienhuis/PICT0173b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:21

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:32:
Moet een landschapsfoto per se één onderwerp hebben? Lijkt me niet echt. De kleuren, tja, daar ben ik ook niet helemaal lekker mee, en de donkere gebieden zijn wat dichtgelopen. Daarom staat hij ook in het testcase topic ;)
eentje van mij waarbij ik niet zo zeker was de kleuren. persoonlijk vind ik het wel wat hebben:
[afbeelding]
Ik vind hem lekker, ik zou alleen een stukje van de onderkant wegcroppen, proberen het flesje weg te werken en het contrast wat hoger zetten, maar da´s een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

[afbeelding]
Mooie foto! Lekker surrealistisch. Kwa kleuren is die alleen een beetje vlak, ik zou het mooier vinden wanneer bijvoorbeeld het grijs van de zittingen wat meer zou contrasteren. Ik heb even met je foto lopen pielen en er dit van gemaakt: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
[afbeelding]
Mooi zeg :*) . Had alleen wel iets wijder gemogen, een wijds heuvelachtig landschap met vervreemdende elementen als die verroeste stoelen (en dreigende wolkjes :9) had echt een surrealistich beeld opgeleverd :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Toen ik die foto van gijz ( _/-\o_ ) zag moest ik dat gewoon ook eventjes proberen. Maar toen kwam ik tot de ontdekking dat mijn Canon a530 alleen 2,1 fps kon schieten... moest dus stuk of 8 foto's schieten :P

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/Aloys%20en%20Aloys%20small.jpg
*Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rudedadude; zo komt de foto er idd beter uit (al had het grijze van de rugleuningen iets minder gemogen) het stoelen komen nu wat meer los van de omgeving. ik kan alleen nog niet echt profi foto's bewerken, dit was gewoon een "aged newspaper"-tool van psp8 :P.
@ iedereen; bedankt voor het positieve commentaar; ik had het zelf niet zo positief ingeschat, maar dat komt dan denk ik vooral omdat de bewerking heel geleidelijk tot stand is gekomen (de foto stampt uit juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Aloys schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:32:
Toen ik die foto van gijz ( _/-\o_ ) zag moest ik dat gewoon ook eventjes proberen. Maar toen kwam ik tot de ontdekking dat mijn Canon a530 alleen 2,1 fps kon schieten... moest dus stuk of 8 foto's schieten :P
Je zet je camera op een statief. Zet hem op de zelfontspanner. Ga links staan. Foto wordt genomen. Opnieuw op de zelfontspanner. Ga rechts staan. Je hebt nu 2 foto's waarbij op 2 verschillende plaatsen in de dezelfde foto staat. Vervolgens ga je met je nabewerkingsprogramma in de weer.

Wat heeft je framerate per second hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Je zet je camera op een statief. Zet hem op de zelfontspanner. Ga links staan. Foto wordt genomen. Opnieuw op de zelfontspanner. Ga rechts staan. Je hebt nu 2 foto's waarbij op 2 verschillende plaatsen in de dezelfde foto staat. Vervolgens ga je met je nabewerkingsprogramma in de weer.

Wat heeft je framerate per second hiermee te maken?
Ik heb geen statief ;) ... Dus daarom zet ik de camera op burst-achtige modes, en dan schiet ie dus 2,1fps (is iets te remmen door sterke flits instellen.. maar das zonde van de foto en de batterij :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Aloys schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:04:
[...]

Ik heb geen statief ;) ... Dus daarom zet ik de camera op burst-achtige modes, en dan schiet ie dus 2,1fps (is iets te remmen door sterke flits instellen.. maar das zonde van de foto en de batterij :P )
je gebruikt nu toch ook iets als statief? dan kun je toch net zo goed de zelfontspanner gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
smokalot schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:58:
[...]

je gebruikt nu toch ook iets als statief? dan kun je toch net zo goed de zelfontspanner gebruiken?
Je maar dan krijg je toch een verplaatsing van de camera :( . Misschien moet ik es een goedkope standaard ergens vandaan zien te vissen..... Maar tot nu toe werkt dit :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Een snappie. Moet hem nog een beetje bijwerken vanwege de lensvertekening.

Wachtend voor het verkeerslicht ontstond deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/snapshot.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door wisselwerking op 19-01-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56
spreekt me wel aan, misschien met pola nog beter geweest? Had je het irritante gebouw achter je niet in je foto gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
TomR schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:51:
spreekt me wel aan, misschien met pola nog beter geweest? Had je het irritante gebouw achter je niet in je foto gehad.
Maar dan zou je wel meteen het leven uit de foto halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 02:34:
[...]
Maar dan zou je wel meteen het leven uit de foto halen!
maar bij zo'n foto lijkt me het alleen maar mooier dat er weinig leven in zit, dit versterkt je gevoel bij de twee mensen.
@relonky; ik vind em zo slecht nog niet. Je kleuren iets aanpassen (zodat het gebouw wit wordt) en de foto rechtzetten, zou het al een stuk beter doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem erg prettig om naar te kijken, Relonky. Fijne plaat!

Weer een wolken foto van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs2114037.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4cj1y60.jpg
Foto woensdagavond gemaakt op bouwplaats hier vlakbij.
1D MKII - 17-35mm Sigma
Sluitertijd: 1/3 sec.
Diafragma: F/4
Focuslengte: 17mm
ISO: 1000 ( :( )
Had wel snel gekeken en dacht dus dat hij op 100 stond. Maar zo in het klein zie je er weinig van.

Iemand nog op- of aanmerkingen voor deze foto?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@impry: persoonlijk zou ik hem recht trekken (perspectief aanpassen). Verder vind ik het een beetje een druk plaatje. Mijn oog blijft zoeken naar een onderwerp maar kan die niet echt vinden en daardoor komt het steeds terug bij de felle bouwlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/2hnnlfd.jpg

Zo is hij in ieder geval rechtgetrokken en ja qua drukte, er is inderdaad veel te zien.
Zonder die lamp krijg je dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/2qsxh75.jpg
Maar hier is de compositie niet zo sterk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
@Exigence
Top :) Je mis volgens mij idd wat scherpte. Smart Sharpen/USM al toegepast? Cross Proc past er goed bij en het "pad" in het midden leidt het oog als het ware ergens naar toe. Like it

@MIJ
Lekker gedaan, al vind ik het standpunt niet helemaal lekker wegkijken. Mn oog blijft teveel bij de voorste stoelen hangen, terwijl er nog veel meer zijn :) Volgens mij kan er ook iets meer contrast in.

@Impry
Wat relonky zegt :)

@Relonky
Volgens mij kan je nog iets van de bovenkant afcroppen. Weet niet zeker of de foto beter zou zijn met of zonder de mensen. Voor de rest prima :)

Zelf vanmiddag nog een aardige auto op de plaat weten te zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/137/362603178_acf4c182cd.jpg

Wie o wie weet welke het is? Het merk is niet zo moeilijk te raden ;) Click op het plaatje voor het antwoord!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@Aramdin
Bentley Quattroporte??? (British meets Italian :?)
Quattroporte is italiaans en hoort bij Maserati. De auto op jouw foto is waarschijnlijk een Bentley Continental (misschien de sedan versie genaamd Flying spur) of een Arnage (zo te zien echter niet). Denk zelf dat het de flying spur is.

Wel een mooie foto moet ik zeggen

[ Voor 36% gewijzigd door silencedead op 19-01-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
@Aramid, wel leuke plaat. misschien net iets te smal gecropt..
ow en draai hem even recht ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

silencedead schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:53:
@Aramdin
Bentley Quattroporte??? (British meets Italian :?)
Quattroporte is italiaans en hoort bij Maserati. De auto op jouw foto is waarschijnlijk een Bentley Continental (misschien de sedan versie genaamd Flying spur) of een Arnage (zo te zien echter niet). Denk zelf dat het de flying spur is.

Wel een mooie foto moet ik zeggen
is eens met jou :).....quattroporte :P....
Continental hoogstwaarschijnlijk, want dat is een hit geworden qua verkoop, de flying spur is een stuk nieuwer etc, kortom, duidelijk :)

Vind de foto niet geweldig mooi trouwens, wel origineel perspectief

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lol haha my bad :)

@BasieP
Hij is alleen aan de linkerkant een heel klein beetje gecropt, ik zat gewoon dicht gehurkt voor deze auto

@Nomad85
Kan je maybe ook uitleggen wat je er niet mooi aan vind?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

aramdin schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:12:Kan je maybe ook uitleggen wat je er niet mooi aan vind?
Ik vind hem ook niet mooi: hij komt te massief over (dat is de grille waarschijnlijk überhaupt), het bovenste stuk is vrijwel geheel paars en de ruit heeft een lelijke reflectie. De uitsnede aan de onderkant is ook niet super, je ziet net het hoekje. Iets meer uimte, waardoor ook niet de spiegels worden afgesneden zou het misschien beter gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

aramdin schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:32:
Zelf vanmiddag nog een aardige auto op de plaat weten te zetten :)

[afbeelding]

Wie o wie weet welke het is? Het merk is niet zo moeilijk te raden ;) Click op het plaatje voor het antwoord!
Ik kom net door het centrum van Amsterdam naar mijn huis gelopen. Dan loop ik langs het Kadijksplein. Daar staat ook heel vaak zo'n Bentley Continental geparkeerd. Het bizarre is echter dat het Leger de Heils op datzelfde plein, dus naast die auto, 's avonds eten staat uit te delen aan dak- en thuislozen. Rich meets poor, zeg maar.

Vandaag in Artis, onder het motto: Lost & Found:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-01-19/res_IMG_1076e2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik blijf ermee stoeien, maar ik denk dat ik nu beter wat afstand kan nemen en op wat kritieken van mede GoTters ga wachten.

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/7308-4/Panorama_1_1.jpg
Klikbaar voor 2048 breed, klik hier voor de fullsize versie.

Uiteindelijke doel is dit panorama af te laten drukken en thuis op te hangen. Ik vind hem erg mooi, maar ik denk dat er toch ergens nog iets beter kan. Tips om met photoshop iets aan te passen zijn zeer gewenst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@wolfensteijn
Ik vind het wel een mooie foto, maar als je hem groot gaat afdrukken denk ik toch dat de rechterkant wel heel erg saai en donker is. En dat is toch zonde van een grote ruimte in je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:37:
Ik vind hem erg prettig om naar te kijken, Relonky. Fijne plaat!

Weer een wolken foto van mijn kant:

[afbeelding]
Niemand heeft nog wat over mijn plaat gezegd :'(

@Amardin
I like it :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 15:56

Neophyte

it's back....

@wolfensteijn:
Als je hem in raw hebt geschoten kan je er misschien met HDR een nog mooier plaatje van maken.
Dan heb je onderin iets minder grote zwarte vlakken.

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:21:
Ik blijf ermee stoeien, maar ik denk dat ik nu beter wat afstand kan nemen en op wat kritieken van mede GoTters ga wachten.

[afbeelding]
Klikbaar voor 2048 breed, klik hier voor de fullsize versie.

Uiteindelijke doel is dit panorama af te laten drukken en thuis op te hangen. Ik vind hem erg mooi, maar ik denk dat er toch ergens nog iets beter kan. Tips om met photoshop iets aan te passen zijn zeer gewenst :).
Prachtige lucht en kleuren, maar dat zwarte vind ik hier toch een beetje storen, ik denk dat het komt doordat de vorm niet al te spannend is.

Hier een foto van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_6989b_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@RedHero
Dankjewel :) Je foto is aardig ruizig, probeer eens NoiseNinja of NeatImage eroverheen te halen en kijken wat er gebeurd. Ik heb een tijdje geleden een dergelijke foto geschoten, click here
De donkere wolk neemt helaas wat veel beeld in beslag, maar je bent geen weergod ;) Anders had je dat wel kunnen voorkomen haha

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Neophyte schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:14:
@wolfensteijn:
Als je hem in raw hebt geschoten kan je er misschien met HDR een nog mooier plaatje van maken.
Dan heb je onderin iets minder grote zwarte vlakken.
Helaas niet, in de RAW's zijn de zwarte vlakken ook daawerkelijk zwart. Tijdens het schieten er niet aan gedacht om de ondergrond/voorgrond goed te belichten. Zowiezo was die niet heel erg interessant door allerlei mensen die hun hond aan het uitlaten waren.

Voor de rest houd ik zelf wel van wat donkere foto's met mooie contrasten. Ik ga er nog wel even mee aan het puzellen, bedankt voor de commentaren tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:34
Iets van een brug:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/kabels.jpg

Ik zet niet vaak foto's om naar zwart/wit, is hij niet net iets te donker?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Het contrast vind ik wel lekker. Het is alleen iets te abstract voor mij (kwestie van smaak hoor) en er zit behoorlijk wat ruis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Abbadon schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:45:
Iets van een brug:

[afbeelding]

Verhuis jij eens even snel naar showcase met die pic ;). Lekker abstract, dramatisch luchtje en de ruis is fijn.
Ik zie volgens mij wel wat compressie artifacts rondom de kabels rechts maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0755686/got/tn_Peper%20&%20Zout.jpg

Klikken voor groot. Wat is er goed en wat is er fout aan? Vind het zelf alleen jammer dat het zout vaatje niet helemaal scherp is.

[ Voor 26% gewijzigd door silencedead op 20-01-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:31:
@RedHero
Dankjewel :) Je foto is aardig ruizig, probeer eens NoiseNinja of NeatImage eroverheen te halen en kijken wat er gebeurd. Ik heb een tijdje geleden een dergelijke foto geschoten, click here
De donkere wolk neemt helaas wat veel beeld in beslag, maar je bent geen weergod ;) Anders had je dat wel kunnen voorkomen haha
Dank je Amardin, ik heb het even geprobeerd met NoiseNinja en ik ben er al een stuk meer tevreden over:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs2239867.jpg

@Abbadon
Ik vind hem ook lekker. Mooi contrast en lekker abstract. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
silencedead schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:21:
[afbeelding]

Klikken voor groot. Wat is er goed en wat is er fout aan? Vind het zelf alleen jammer dat het zout vaatje niet helemaal scherp is.
op welke iso heb je opgenomen ? je hebt namelijk nogal veel ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Kameleman schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:59:
[...]

op welke iso heb je opgenomen ? je hebt namelijk nogal veel ruis...
iso 100
Komt denk ik door het bewerken wat niet helemaal goed is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Hier een foto van mij die ik net gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/water-600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Iets van een brug:

[afbeelding]

Contrast is goed, maar ik zou het plaatje 180º draaien.
silencedead schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:21:
[afbeelding]

Te krappe DOF, vrijwel niets is scherp. Beide vaatjes zijn onderwerp en zouden scherp moeten zijn. Dat zijn ze echter absoluut niet. Verder is de wtbalans ook niet helemaal op orde lijkt het.
Hurricane schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:45:
Hier een foto van mij die ik net gemaakt heb.

[afbeelding]
Indrukwekkende lucht. Voorgrond is wat saai, maar dat is alleen lucht ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer 250 foto's met mijn splinternieuwe D50 is dit de eerste waarvan ik vind dat hij testcase-waardig is.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/104/363568930_d69f38d817.jpg

Klikken voor groot.

Het is een klein badje voor een hotel (voor kinderen in de zomer) waar nog een klein laagje water in stond. Zoals je kunt zien was het niet echt windstil helaas. Genomen met mijn D50 met Tamron 17-50. Hij is manual gefocussed op het huis/boom stuk. De nabewerking is gedaan via lightroom. Brightness/contrast en ietsjes gespeeld met de levels maar niet veel. Het overdadige blauw komt doordat het badje zelf blauw is geschilderd.

Ik ben vooral tevreden over de compositie. Ik wilde eerst het stukje muur (linksboven) er af croppen maar het muurtje voegt een soort context toe voor de kijker zonder echt veel af te lijden. Toch maar laten zitten dus. Ik heb het idee dat de scherpte goed is, maar dat is lastig te beoordelen door de "rimpels" van het water.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07036/kerk1.jpg
Hier vlakbij gemaakt (op zelfde plek als foto van bouwplaats). Is een mix van twee foto's aangezien de toren heel erg fel uitgelicht is in vergelijking met de rest van de kerk en de lucht.
Commentaar op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@impry; hij lijkt me niet scherp. wat voor cam heb je gebruikt? (mob? ;))
@laukui; deze lijkt me ook niet scherp. wel lekkere compositie om eens met je ogen in te verdwalen. is HDR niets?
@abbadon; idd een erg fijne foto en de ruis maakt niet zoveel uit, ik zit alleen nog met het verlangen meer te willen zien van de brug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@skin: Die rimpeling is voor mij nu net het aantrekkelijke van je foto.
Ik zou het muurtje weglaten en de foto ondersteboven zetten.
Misschien kan je die 3 witte objecten rechtsboven (papier?) iets wegshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Ik heb vanavond een vaas geprobeerd te fotograferen. Wat ik ook probeer, de foto blijft vol ruis zitten. Ik heb een zwakke indirecte lichbron genomen om wat sfeer te krijgen en heb daarom een lange sluitertijd gebruikt. Dit is de foto:

Afbeeldingslocatie: http://images.devcorner-alain.nl/foto/vaas/3_klein.jpg

Heeft iemand een idee hoe ik minder ruis kan krijgen?

De exif info:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
alain@anika ~/bewerktefotos/vaas $ exiftags 3.jpg
exiftags: maker note not supported
Camera-Specific Properties:

Equipment Make: EASTMAN KODAK COMPANY
Camera Model: KODAK Z650 ZOOM DIGITAL CAMERA
Maximum Lens Aperture: f/3.2
Sensing Method: One-Chip Color Area
Focal Length (35mm Equiv): 105 mm

Image-Specific Properties:

Image Orientation: Top, Left-Hand
Horizontal Resolution: 230 dpi
Vertical Resolution: 230 dpi
Exposure Time: 8 sec
F-Number: f/7.1
Exposure Program: Shutter Priority
ISO Speed Rating: 100
Lens Aperture: f/7.0
Exposure Bias: 0 EV
Metering Mode: Pattern
Light Source: Unknown
Flash: No Flash, Compulsory
Focal Length: 17.50 mm
Color Space Information: sRGB
Image Width: 2832
Image Height: 2128
Exposure Index: 100
Rendering: Normal
Exposure Mode: Auto
White Balance: Auto
Scene Capture Type: Standard
Gain Control: Low Gain Up
Contrast: Normal
Saturation: Normal
Sharpness: Hard
Subject Distance Range: Unknown

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Ik vind m niet goed genoeg voor [Verzamel] Storm en natuurgeweld , maar was wel benieuwd of jullie dat met me eens zijn, en om welke redenen.

Afbeeldingslocatie: http://aorta.mine.nu/~joost/got/ramptoeristen_klein.jpg

T wordt ietsje minder mysterieus als ik erbij vertel waar ze naar kijken, maar dat zal ik jullie ook niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://aorta.mine.nu/~joost/got/reden.jpg

T is dus de omgevallen hijskraan op de uithof in Utrecht, en in dat busje zitten twee bewakers om de boel in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:46:
@impry; hij lijkt me niet scherp. wat voor cam heb je gebruikt? (mob? ;))
EOS1D MKII :D :D :D Met Canon 28-105.
Maar zal morgen wel ff groot formaat bekijken, volgens mij was hij wel scherp, misschien heb ik hem met het bewerken in Photoshop wat fout gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Iets van een brug:

[afbeelding]

Heel erg mooi!

In zwart-wit fotos zoek ik altijd puur wit, puur zwart en alle grijstinten daartussen, dat 'maakt' een zwart-wit foto. Dat is ook hier goed terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

AlainS schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:23:
Ik heb vanavond een vaas geprobeerd te fotograferen. Wat ik ook probeer, de foto blijft vol ruis zitten. Ik heb een zwakke indirecte lichbron genomen om wat sfeer te krijgen en heb daarom een lange sluitertijd gebruikt. Dit is de foto:

[afbeelding]

Heeft iemand een idee hoe ik minder ruis kan krijgen?
Andere camera? Ik neem niet aan dat deze op een ISO lager dan 100 kan, waar deze foto al mee genomen is? Of achteraf bewerken en daarbij de ruis weg laten halen.
smokalot schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:28:
Ik vind m niet goed genoeg voor [Verzamel] Storm en natuurgeweld , maar was wel benieuwd of jullie dat met me eens zijn, en om welke redenen.

[afbeelding]

T wordt ietsje minder mysterieus als ik erbij vertel waar ze naar kijken, maar dat zal ik jullie ook niet onthouden:
Grappige foto, mysterieus vind ik het niet.
[afbeelding]

T is dus de omgevallen hijskraan op de uithof in Utrecht, en in dat busje zitten twee bewakers om de boel in de gaten te houden.
Okee, duidelijk :D
Impry schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:40:
[...]

EOS1D MKII :D :D :D Met Canon 28-105.
Maar zal morgen wel ff groot formaat bekijken, volgens mij was hij wel scherp, misschien heb ik hem met het bewerken in Photoshop wat fout gedaan :P
Een 1D MKII en daar zet je een 28-105 budget objectief op? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:03:
Na ongeveer 250 foto's met mijn splinternieuwe D50 is dit de eerste waarvan ik vind dat hij testcase-waardig is.

[afbeelding]

Klikken voor groot.

Het is een klein badje voor een hotel (voor kinderen in de zomer) waar nog een klein laagje water in stond. Zoals je kunt zien was het niet echt windstil helaas. Genomen met mijn D50 met Tamron 17-50. Hij is manual gefocussed op het huis/boom stuk. De nabewerking is gedaan via lightroom. Brightness/contrast en ietsjes gespeeld met de levels maar niet veel. Het overdadige blauw komt doordat het badje zelf blauw is geschilderd.

Ik ben vooral tevreden over de compositie. Ik wilde eerst het stukje muur (linksboven) er af croppen maar het muurtje voegt een soort context toe voor de kijker zonder echt veel af te lijden. Toch maar laten zitten dus. Ik heb het idee dat de scherpte goed is, maar dat is lastig te beoordelen door de "rimpels" van het water.
zelfde commentaat als Toff.
Vind het verder een geslaagde foto. Kleuren zijn prima en het gaat lekker naar het abstracte toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/2007/DSC_7495s.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@Remy: Opzich een mooie foto,maar ik zou zelf hebben gekeken of ik het diafragma wat verder los had kunnen gooien zodat de dof iets kleiner was. De achtergrond leidt voor mij teveel af. Scherpte is goed, alleen zie ik bij de grote versie wel kartels op de schuine randen (Handen, kopje e.d.) en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Eens met Hurricane: interessante uitsnede maar het gele bord op de achtergrond leidt hinderlijk af.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.