Zo, maar weer eens een week inhalen qua comments. Ik begin bij de eerste post in dit deel.
@relonky: ja, de bewerking spreekt me wel aan, al had ik wel graag ietsjes meer kleur gezien in de bomen/planten/struiken (wat het dan ook zijn

)
@joost.schoon: het is een aardig experimentje om te kijken wat een lange sluitertijd voor gevolgen heeft voor een foto, maar qua foto is hij niet erg interessant. Ook is hij erg donker, de bewerking van ExTrEmE25 is al een stuk beter ondanks de artifacts.
@Wilmo: ik vind hem niet zo interessant. Er is simpelweg te weinig te zien, behalve een toren in de verte. Er zit echt teveel zwart in.
@ExTrEmE25: aardig experimentje met een groot diafragma, jammer van de nogal onrustige achtergrond, daar kan nogal wat verbeterd worden.
@Laukui: ik vind hem zeer OK. Compositie goed, lekker contrast, jammer van de clipping in de reflectie van het water maar dat kan ik je wel vergeven

Echt een lekker plaatje
@drensenbrink: mooie foto, maar ik had er wel graag iets meer contrast in gezien
@shag-me: het idee erachter is het uitbeelden van de verslavende werking van zo'n kubus? Nja zo interpreteer ik hem. Vind dat idee opzich wel aardig geslaagd, maar toch is het een weinig interessante plaat. Ik denk dat een ander standpunt leuker was geweest.
@RBH: ik vind ze geen van beiden echt interessant eigenlijk. Een wekker is sowieso niet zo ontzettend interessant imho
@Aloys: ja, mooi! Wel erg veel zwart maar dat stoort me niet zo erg. Is wat mij betreft een prima stockfoto.
@Shocking blue: geinig, maar het beessie had wel iets meer naar het midden gemogen
OK ik heb nu geen tijd meer dus morgen zal ik weer verdergaan.