There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verveling + digicam + PhotoShop =
Voor als je geen HK rechten hebt, paar geweldige foto's uit dat topic:

+ de foto's uit deze open dir: http://members.lycos.nl/rgulien/kloon/
[ Voor 68% gewijzigd door Niek op 16-04-2005 17:43 ]
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Ik dacht dat er meerdere foto's zouden komen en zag hier maar 1 saaie foto van 3 mensen.
Maarrrr... Toch vind ik het een heel leuk plaatje, goed bewerkt! Alleen had het geheel wel iets meer vrolijke kleuren mogen hebben, maar dat is mijn mening... Het is me allemaal wat bruin.
Gadgets FTW!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Alleen past je nickname niet bij je
Alleen ik zie verschillende dingen (dakraam?) dubbel in de weerspiegeling van je raam
Hij nog niet helemaal ok.n00bs schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:42:
nice photoshop skills... nu mag jij mij vertellen hoe je dit gedaan hebtzoals dat glas drinken wat je inschenkt aan jezelf
En ik zie dat sommige idd zichzelf al meerdere keren gecopieerd hebben.
Maar vondt 3 wel even goed zo.
Ik heb gewoon 3 foto's genomen.
Dan 1 foto geopend. Daar een nieuwe layer opgemaakt. Om vervolgens foto 2 er overeen te plakken.
En dan met de gum 'tover' je jezelf weer terug op de foto daaronder.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De foto's zijn (net als de andere in dit topic) niet van echt goede compositie, maar het gaat ook om het nabewerken met name. Misschien leuk om dat in dit topic op niveau van Fotografie op te pakken (en niet HK niveau).
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
http://users.pandora.be/CyrusTheVirus/Plexibot%20II%203x.jpg Mijn probeersel
[ Voor 38% gewijzigd door Cyrus The Virus op 16-04-2005 22:11 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Hoe heb je dat gedaan eigenlijk met dat glas ?Acid_Burn schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:02:
heh.. nostalgie.. hier 2 oudjes van mij
[afbeelding]
[afbeelding]
beide klikbaar om groter te zien.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Vroeg ik me ook al af ja!Cyrus The Virus schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:00:
[...]
Hoe heb je dat gedaan eigenlijk met dat glas ?
Ik vind die foto met die hond trouwens geniaal. Zelfs de hond staat er 2 keer op volgens mij.
Ik ga hier binnenkort ook maar eens iets mee doen
[ Voor 40% gewijzigd door NBK op 17-04-2005 22:24 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
en hoe doen jullie dat met die schaduw ? met photoshop gewoon knippen of wat ?
Give that man a sigarjustawitte schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:04:
Ik denk dat hij de eerste foto heeft genomen met de cola fles+glas op een verhoging oid. En de volgende foto op de plekhouden waar dat glas eerst stond. En dan natuurlijk de verhoging van de eerste foto weg.

Met een beetje creatief editen kwam het goed
[ Voor 6% gewijzigd door Acid_Burn op 18-04-2005 00:01 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
whaha ik zat ook al zoiets te denken
Ik heb ook een aantal foto's gemaakt naar aanleiding van dit topic. Gisteren in de tuin mijn eigen cola ingeschonkenCyrus The Virus schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:28:
[...]
en hoe doen jullie dat met die schaduw ? met photoshop gewoon knippen of wat ?
2 foto's op statief, handmatige instellingen zodat er geen verschillen zijn in de manier van belichten en het focuspunt. Daarnaa die 2 foto's op elkaar gelegd in photoshop (denk aan de volgorde) en dan de history undo brush op bepaalde punten de andere foto erdoorheen laten komen... en het resultaat is echt perfect
Verwijderd
ziet er grappig uit, en je verveelde je zeker weer eens he...
enige wat ik me afvraag, als je de foto's op RAW geschoten hebt, zijn ze 60 mb per foto of zo, maal drie, heeft PS niet wat moeite met openen?
Of heb je als ICT-er zo'n supercomputer in elkaar gebouwd..... dan vast niet van het horizon meegenomen
Marc
http://www.kanonweb.nl/foto/marcelfslim.wmv (ivm bandbreedte garandeer ik dit bestand niet 100% up
I reject your reality and substitute my own!
LOLmkanon schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:30:
Toen ik me ooit eens verveeelde...kreeg ik een melige bui en maakte het volgende.... don't mind the idiot...it's just me...
http://www.kanonweb.nl/foto/marcelfslim.wmv (ivm bandbreedte garandeer ik dit bestand niet 100% up)
Omelette du fromage!
whahah vet gedaan zeg!!!mkanon schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:30:
Toen ik me ooit eens verveeelde...kreeg ik een melige bui en maakte het volgende.... don't mind the idiot...it's just me...
http://www.kanonweb.nl/foto/marcelfslim.wmv (ivm bandbreedte garandeer ik dit bestand niet 100% up)
Foto's zijn bij nikon ongeveer 6MB. Losless compressie.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:11:
Nice work Tim.....
ziet er grappig uit, en je verveelde je zeker weer eens he...
enige wat ik me afvraag, als je de foto's op RAW geschoten hebt, zijn ze 60 mb per foto of zo, maal drie, heeft PS niet wat moeite met openen?
Of heb je als ICT-er zo'n supercomputer in elkaar gebouwd..... dan vast niet van het horizon meegenomen
Marc
En ik werk dan met nikon capture. Daarna ga ik met PS aan de slag. En ik krijg die krengen van het horizon niet aan de straatstenen kwijt. Zelfs het horizon wil ze niet terugkopen.

Hij is al snel weg of je bandbreedte is nu al opmkanon schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:30:
Verwijderd
mirrorCyrus The Virus schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:49:
[...]
Hij is al snel weg of je bandbreedte is nu al op

whahahahah echt vet hoe heb je dat gedaan eigenlijk ?welk programma
hmm dat ga ik dan ook maar eens proberenmkanon schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:32:
Met m'n DV cam icm adobe after effects.... ik ga binnenkort weer eens een nieuwe maken!!! post ik hem hier ook wel even

Vind zo snel alleen deze:

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Groetjes, FaceDown.
thats liek ghey
hehe vet gedaan, ik zal ook is in het archief duiken heb ook nog zulke fotos
Cons:::BB4E
Verwijderd
Als je de tekst leest in dit topic staat er wel in hoe je zoiets maakt._Uploader_ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:14:
Hé erg vet gedaan allemaal, is er ergens ok een tut over hoe je dit het beste aanpakt?
Verwijderd
Niet zo heel moeilijk hoor..._Uploader_ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:14:
Hé erg vet gedaan allemaal, is er ergens ok een tut over hoe je dit het beste aanpakt?
Je zet fotocamera ergens neer...je gaat zitten...maakt een foto, je gaat op de volgende plek zitten maakt een foto en wederom op volgende plek. En dan ga je die fotos in photoshop samenvoegen.
Verwijderd
Zo dus (hoewel dit een hele uitdaging was):Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:57:
[...]
Niet zo heel moeilijk hoor...
Je zet fotocamera ergens neer...je gaat zitten...maakt een foto, je gaat op de volgende plek zitten maakt een foto en wederom op volgende plek. En dan ga je die fotos in photoshop samenvoegen.

Yoda "Begun, the clonewar....has!"
/me zwaait even naar Oxi en de andere oud-fotosoepers die in dat topic meededen
Wow scaryVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:57:
[...]
Zo dus (hoewel dit een hele uitdaging was):
[afbeelding]
Yoda "Begun, the clonewar....has!"
/me zwaait even naar Oxi en de andere oud-fotosoepers die in dat topic meededen
Verwijderd
Stoer wapenVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:57:
[...]
Zo dus (hoewel dit een hele uitdaging was):
[afbeelding]
Verwijderd
Best leuk gedaan Rudi, alleen zie veel kleur verschil en dat bloed lijkt niet echt uit de dode personages te komen.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:54:
[...]
Dat is een replica van de Redeemer uit Unreal Tournament
301SQN

Wordt hoog tijd om weer eens wat nieuwe te maken
Let er dan ook op dat je de camera niet beweegt, en op handmatig zet zodat de kleuren hetzelfde blijven enzo. En in fotoshop selecteren inclusief de hoek zeg maar. Zodat hij bij het plakken weer netjes op dezelde plek terecht komt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:57:
[...]
Niet zo heel moeilijk hoor...
[ Voor 48% gewijzigd door _ferry_ op 20-04-2005 23:16 ]
Foto's zijn genomen met een Sony Powershot (?) 3,2 megapixels @ 1280x1024 (hier zijn ze wel verkleind omdat we anders foto's van 1mb per stuk hebben
Clickable
1.

2.

3.

4.

5.

[ Voor 4% gewijzigd door BasilFX op 22-04-2005 16:35 ]
http://www.basilfx.net
Verwijderd
Het was het enige wapen dat ik zo snel voorhanden hadVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:52:
[...]
Best leuk gedaan Rudi, alleen zie veel kleur verschil en dat bloed lijkt niet echt uit de dode personages te komen.Oja als het de redeemer was krijg je niet van die kleine gaatjes
haha, met die boomspotnie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:33:
Op school zijn we naar aanleiding van dit topic ook maar even aan de slag gegaan. Gewoon voor de lolFoto's zijn niet allemaal even orgineel en hier en daar zullen echter wel een aantal foutjes zitten, maar we hebben ons best gedaan, en resultaat mag er wezen voor de eerste keer.
Foto's zijn genomen met een Sony Powershot (?) 3,2 megapixels @ 1280x1024 (hier zijn ze wel verkleind omdat we anders foto's van 1mb per stuk hebben) dacht ik. Verder niet echt met settings geklooid. Meer foto's volgen misschien nog wel!
Clickable
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Ik heb zelf al wat zitten rommelen maar het wil niet egt lukken, iemand een (duidelijke) uitleg
bvd
Tis wel gelukt trouwens
bumpshameblaster schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:34:
Ik had een vraag over dat filmpje , hoe doe je dat al die filmpjes in 1 verwerken.
Ik heb zelf al wat zitten rommelen maar het wil niet egt lukken, iemand een (duidelijke) uitleg
bvd
Verwijderd

wat een lelijkerd

Touwtrekken met mezelf
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nee, m'n broer (die met het idee kwam) hield het touw vast met een latje eronder om de hoogte constant te houden.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:08:
haha, leuke foto. Had je dat touw aan een boom vastgemaakt?

Ja, dat zwarte monster is m'n broer
[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 18-05-2005 20:09 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

No worries m8

Verwijderd
kan iemand me even uitleggen hoe je dat dan precies doet in adobe after effects (heb me het aangeschaft. maareh...het lukt niet helemaal)mkanon schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:32:
Met m'n DV cam icm adobe after effects.... ik ga binnenkort weer eens een nieuwe maken!!! post ik hem hier ook wel even
Je hebt net AFX aangeschat, maar weet dit niet ? Euh... vind ik vaag.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:20:
[...]
kan iemand me even uitleggen hoe je dat dan precies doet in adobe after effects (heb me het aangeschaft. maareh...het lukt niet helemaal)
Oja joh?djluc schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 01:08:
Heel simpel gezegd maak je gewoon 2 gelijke afbeeldingen en plak je een stukje van foto 1 in foto 2.
Laatst eens voor de gein op school een klein filmpje gemaakt waar ik iemand gecloned heb.
http://video.google.com/v...5102175248&q=maus&pl=true
hijs wel heeel flauw
www.debrasserie.nl
Je filmt eerst alles 1 voor en en zorgt dat de camera niet beweegt. dan importeer je alles in after effects, gooit alles in lagen en zorgt dmv een masker dat de beelden elkaar niet overlappen.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:20:
[...]
kan iemand me even uitleggen hoe je dat dan precies doet in adobe after effects (heb me het aangeschaft. maareh...het lukt niet helemaal)
masker kun je maken dmv de pentool.
www.debrasserie.nl
Verwijderd

(Nikon D50, F6.3, shutter 1/8, focal length 18mm, iso 400)
Verveelde me vanochtend wachtend op de nieuwe bank.
Hier ben ik mezelf aan het verhuizen.

en hier zit ik te genieten van de nieuwe bank.

ze zijn wel een beetje snel in elkaar gezet, waardoor ze niet heel netjes zijn. Maar toch wel grappig.
[ Voor 28% gewijzigd door TheLunatic op 15-07-2006 22:00 ]
Mother, will they like this song?
Ja is idd een beetje slordig, was een beetje haast klus geworden. En heb daardoor niet goed opgelet en ook de schaduwen weggegumt.TheLunatic schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:00:
DarkSide, waar zijn je schaduwen gebleven? Komt nogal ingeplakt over zo
Misschien dat ik nog een keer een ander projectje (waar ik wat meer tijd voor zou nemen) post

[ Voor 8% gewijzigd door Frontysco op 18-07-2006 00:02 ]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
1,3 MP webcam vriendArno schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:08:
Nou, de webcam geeft niet de beste kwaliteit en de plaat is wel behoorlijk groot
maar nogmaals, tiss gebeurd in een melige bui met paint dus hoefde niet perfect enzo
[ Voor 25% gewijzigd door Frontysco op 18-07-2006 15:39 ]

Mijn bijdrage. Vond hem zelf wel grappig geworden en aardig gelukt ook.
Any comments?
[ Voor 5% gewijzigd door freddyathlon op 19-07-2006 15:19 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
sstt niets zeggen, hahaha.Hahn schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:21:
Het gordijn rond je rechterarm is wel een beetje verneukt
Goed gezien, zelf nieteens enorm goed op gelet.
Ik ga hem ff overdoen
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Deze foto's vind ik perfect als 80% van de mensen niet eens ziet dat het 4x dezelfde persoon is. Lijkt me wel een leuk experimentje voor de thuispsychologen
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Hmmm goed ideeKlippy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:48:
Eigenlijk moet iemand er eens wat meer moeite voor nemen en 4x andere kleding aantrekken zodat het op het eerste gezicht een normale foto lijkt, totdat je wat beter kijkt.
Deze foto's vind ik perfect als 80% van de mensen niet eens ziet dat het 4x dezelfde persoon is. Lijkt me wel een leuk experimentje voor de thuispsychologen
Verwijderd
Eigenlijk is het heel makkelijk....je zet je camera met zelfontspanner of vriend/vriendin/ander gepeupel op een vaste plek neer, liefst op statief zodat ie niet kan bewegen. Dan ga je in een stoel zitten -> foto, dan ga je een stoel verderop zitten -> foto, en vervolgens leg je ze in Photoshop over elkaar heen in 2 lagen, en haal je het gedeelte van de bovenste laag waar je niet op staat weg. Presto.Verstekbakker schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:59:
PRACHTIG!
Hoe zet je zoiets nou precies in elkaar?
Hoe doe je dat precies in de Photoshop?Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:31:
[...]
Eigenlijk is het heel makkelijk....je zet je camera met zelfontspanner of vriend/vriendin/ander gepeupel op een vaste plek neer, liefst op statief zodat ie niet kan bewegen. Dan ga je in een stoel zitten -> foto, dan ga je een stoel verderop zitten -> foto, en vervolgens leg je ze in Photoshop over elkaar heen in 2 lagen, en haal je het gedeelte van de bovenste laag waar je niet op staat weg. Presto.
Overigens kan ik met mijn camera wel een foto maken met de zelfontspanner, alleen de 2e foto maken is wat lastiger, want dan moet ik weer aan die camera om de timer opnieuw aan te zetten.
* Snowwie heeft trouwens een Konica Minolta Dimage G600 digi ..
[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 24-07-2006 06:03 ]
Eigenlijk best wel een domme vraag van me, met die layers is het gewoon ontzettend simpel. Ik ga er ook eens mee aan de slag als ik een digicam ter beschikking heb.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:31:
[...]
Eigenlijk is het heel makkelijk....je zet je camera met zelfontspanner of vriend/vriendin/ander gepeupel op een vaste plek neer, liefst op statief zodat ie niet kan bewegen. Dan ga je in een stoel zitten -> foto, dan ga je een stoel verderop zitten -> foto, en vervolgens leg je ze in Photoshop over elkaar heen in 2 lagen, en haal je het gedeelte van de bovenste laag waar je niet op staat weg. Presto.
Je gaat naar de bovenste layer. Dan klik je dat oogje weg in dat venstertje waar al je layers staan. Dan selecteer je het gedeelte van de onderste layer dat je wil blijven zien (wel op de bovenste layer blijven). Dan klik je dat oogje weer terug en kijk je of je niks belangrijks wegsnijdt op de bovenste layer (de selectie niet wegklikken). Druk op delete.
[ Voor 3% gewijzigd door Verstekbakker op 24-07-2006 09:42 ]
Ik heb dat al eens een keer gedaan, in een ander topic geloof ik.Klippy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:48:
Eigenlijk moet iemand er eens wat meer moeite voor nemen en 4x andere kleding aantrekken zodat het op het eerste gezicht een normale foto lijkt, totdat je wat beter kijkt.
Layer half transparant maken is makkelijker. Dan zie je namelijk gelijk of je goed zitVerstekbakker schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:42:
[...]
Je gaat naar de bovenste layer. Dan klik je dat oogje weg in dat venstertje waar al je layers staan. Dan selecteer je het gedeelte van de onderste layer dat je wil blijven zien (wel op de bovenste layer blijven). Dan klik je dat oogje weer terug en kijk je of je niks belangrijks wegsnijdt op de bovenste layer (de selectie niet wegklikken). Druk op delete.
Hoe doe je dat precies?Acid_Burn schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:32:
[...]
Layer half transparant maken is makkelijker. Dan zie je namelijk gelijk of je goed zit
Die functies zijn louter voor tijdens het editten en hebben dus geen effect op het uiteindelijke resultaat als ik het goed begrijp?Acid_Burn schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:49:
In je lagenschermpje zit boven de lagen een optie 'fill' en 'opacity' (in de engelse versie). Als je die aanpast kan je zelf bepalen hoe doorzichtig je laag is. Ben je klaar met bijwerken, dan zet je de opacity of fill weer op 100%.
Iemand?
ik weet een hele goede site daarvoorSnowwie schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:10:
Eigenlijk zou iemand een kleine tutorial in de startpost moeten opnemen voor al die Photoshop noobs (waaronder ik) ,die wel genoeg creatieve ideeen hebben maar niet echt overweg kunnen met Photoshop. Een tutorial met plaatjes erbij ter ondersteuning, werkt altijd heel goed.
Iemand?
Klik hier maar :)
Wabbawabbawabbawabba