UPDATE 14
Gelukkig positieve reacties over het ontwerp

Dat scheelt weer. Dit hele weekend bezig geweest met Demission. Van vrijdagmiddag tot nu toe (hier en daar natuurlijk wel geslapen

) dus we hebben een hoop gedaan. Maar verwacht niet teveel want ik ben voornamelijk bezig geweest met de platen passend te maken. De procedure is als volgt: Je neemt een willekeurige plaat en monteert hem op de plek waar ie moet>kijken of het goed past>vast niet dus aftekenen hoe het wel moet>bewerken (vaak vele uren veilen)>weer monteren en het begint weer opnieuw. Na een keer of 4 past het vaak wel

Ook had ik weinig zin om telkens foto's te maken maar het zijn er nog steeds wel genoeg

Hier en daar mist dus een foto van het proces.
Eerst het aftekenen van de bovenkant
Die zijn afgetekend met mijn professionele geïnproviseerde MDF lat

Noctua fans erop! Makkelijk als je een zooitje van die dingen op voorraad hebt.
Nog eentje dan omdat ze zo mooi zijn
Plaatjes van het afplakken enz. heb ik niet eens de de moeite voor genomen maar van het resultaat natuurlijk wel.
Ook direct maar de andere plaat gedaan waar de 360 radiator in komt.
Tada!
Verder met de bovenkant. Er moest nog een plaatje komen die het overhellende gedeelte afdekt en waar de leds inkomen die op de voorkant schijnen. Hier dus.
Gezaagd.
En zo moet dat dan komen.
En even van de onderkant. Ondertussen zitten er ook al gaten in voor de ledhouders.
Toen verder met het platen passen. Even wat plaatjes van het proces.
NAtuurlijk is het nooit in 2 x goed.
Maar wel in 3 x
Verder met wat decoratie onderdelen. Eerst het grote teken op de voorkant maar gedaan zodat ik daar iig genoeg materiaal voor had. blabla en zo opeens heb je een plaatje waar iets uit is.
Beetje boel onscherp maar je ziet dat ik nog wel wat te vijlen had (dat zwarte).
Een half uurtje later is het geheel dan klaar
Toen verder met een kritiekpuntje: De 5.25'' bays. Ik kwam erachter dat ik ene plaat teveel had dus daaruit maar 2 nieuwe plaatjes gemaakt.
Nu meer m'n best gedaan. Eerst met de dremel een snee gemaakt waar de decoupeerzaag door kon. Dus geen groot gat aan het einde. Toen mooi gezaagd. Helaas heb ik niet zulke kleine vijltjes die alles perfect recht krijgen maar het is stukken beter dan de vorige. En al met al is het best recht geworden

Bijkomend voordeel: De sleuven zijn nu op dezelfde hoogte als de schroefgaten van de CD-spelersdingen
Toen werd het tijd om eens te kijken naar hoe het er ong. uit komt te zien.
Zijkant erop.
En van de andere kant.
Toen had ik voor het eerst een moment waarop ik niet wist wat ik nou moest doen! Uit wanhoop verder gegaan met de mobotray. Geen foto's van het proces maar wel het resultaat. Waar die 486'ers wel niet goed voor zijn
Zoals te zien is, is er nog een flink stuk over van het mobo tot het eind van het compartiment. Laten daar toevallig alle kabels langs moeten. Dus ik moest even wat verzinnen waarmee ik dat mooi weg kan werken. Na wat creativiteit kwam de volgende vorm eruit.
Mss wat onduidelijk maar die ''voet'' komt dus over de SATA-poorten en de zooi die daaromheen ligt. Over het mobo dus. De rest van het geheel (het lengte-gedeelte) komt er dus naast. Gaat weer gepolijst worden met UV groen plexie eronder. En wss nog wat letters of een naam in het ALU maar dat zie ik nog wel. Die is nog niet uitgezaagd.
Tip voor het verwijderen van hardnekkige stickers: Was benzine. Voor:
Na:
Blijkt dat ik ook nog foto's heb gemaakt van het gaten boren van de leds.
En vast.
Voordat mensen beginnen dat er 1 iets uit de lijn ligt: Deze gaten zijn nog te klein. Later worden ze groter voor de houders en valt dat dus goed te maken
Ook nog nieuws over de kast zelf: Het ding gaat gratis gepoudercoat worden. De panelen dan. Van het frame ga je niks meer zien en die konden ze helaas niet doen. Scheelt mij weer een berg geld aan verf en ik hoef niet alles te polijsten omdat ze mij gegarandeerd hebben dat de verf alles opvult
Scheelt dus weer een hoop zweet,geld en energie. Ook is de spuiterij een km of 2 verderop dus ik ben alles maar een dag kwijt tegen de tijd dat het zover is.
Een hoop gedaan ook al zou je dat niet denken. Echter gaat er erg veel tijd in zitten om iets echt rond te krijgen,passend te krijgen en echt recht te krijgen (vooral in de vorm van veilen). Niet echt spannend allemaal maar het begint op te schieten
Tot de volgende keer!