En daar ben ik weer! Zoals iedereen zo langzamerhand al wel had vernomen, ben ik weer begonnen met een nieuwe mod: Demission. En ook dit wordt weer een caseconstructie. Dit is mij erg goed bevallen. Beter dan casemodden omdat je veel meer vrijheid hebt. Hoewel ik die vrijheid goed gebruikt heb in TKC zal het deze keer zich in een andere vorm uiten. Voorstellen en verhaaltjes vooraf lijkt me niet nodig dus we gaan direct verder naar de mod zelf.
Allereerst ben ik weer dagen bezig geweest met het tekenen van mijn ideeën in mijn hoofd tot een volwaardig 3D model. Hier ben ik zeker wel een week mee bezig geweest. En aangezien ik maar geld heb voor 1 mod moesten er weer keuzes worden gemaakt. Hier wat tekeningen die ik zoal had gemaakt.
Aquabowl: Veel waterspeeltjes

Tarquilia: Eens een heel andere vorm

En ook het Japanse kasteel waar ik eerder ook al tussen twijfelde was weer van de partij.

Zoals je wel kan zien zit er verschil in de tekeningen. De 1ste vond ik na een tijdje bezig te zijn geweest maar magertjes. Het idee dan. Daarom is deze het niet geworden.
De 2e was zeker erg leuk. Alleen kwamen net op dat moment verschillende modders met het idee om de buitenkant te verchromen en dergelijke. Ik was van plan om hem te polijsten dus dan zou het lijken alsof ik hen na-aapte. Aangezien ik hier weinig zin in had is ook die geschrapt. Op zich jammer want ik heb hem helemaal op schaal gemaakt. Mocht iemand die tekening willen hebben moet je me even mailen. De voorkant had ik wat leuks mee bedacht wat ik nog niet eerder had gezien. Dit komt ook terug in Demission.
En dan blijft er nog maar 1 over: Het Japanse kasteel. Deze is zelfs met de latjes erin getekend. Echter heb ik hier toch er weinig mee. Hij is opzich wel leuk maar het pakt me gewoon niet. Ook deze tekening is op schaal en mag je ook gewoon om vragen.
‘’Maar wat is het dan geworden?’’ Dat ga ik lekker niet zeggen! In de loop van de tijd zullen jullie wel updates zien. Als hij klaar is zal ik de tekening laten zien en dan kunnen jullie mooi beoordelen hoe ik het heb gedaan.
‘’Hoelang moeten we nog wachten dan!?’’ Voor deze mod heb ik geen tijdlimiet gesteld. Ik wil dat deze perfect gaat worden. Daarom werk ik alles af wat me maar in het oog springt. Mede daarom ben ik ook nog niet zover. Ik ben deze week (Week 1 2007) maandag begonnen en heb nu nog niet eens het frame in elkaar. Echter is datgene wat er al is super glad en keurig recht. Zo hoop ik dit vol te houden. Volgende week is er weer school dus dan zal ik ook een stuk minder tijd hebben. Echter ga ik de weekenden ermee bezig en op de ene dag ben ik eerder vrij dan de ander dus dan heb ik ook meer tijd. Ik ga er alleen mee bezig als ik er zin in heb dus hoelang het gaat duren kan ik niks over zeggen. Mss dat TKC ooit nog verkocht wordt en dan moet ik natuurlijk wel vaart maken omdat ik ander geen computer heb.
Weer genoeg gepraat! Even wat standaardinfo:
Afmetingen:
-Het hoogste punt is 77.3 cm. Echter is dit maar een klein stukje.
-De breedte is: 24 cm
-De diepte is: 65
Vrij standaard dus.
Hardware die erin komt: Mijn huidige machine oftewel:
-CPU: P4 Prescott 3.2 GHz C2D E6300 @ 3.15Ghz
-Mobo: Asrock Dual-VSTA 775 PRO Gigabyte P965 DS-3
-Geheugen: PC 5300 DDR2 PC 6400 DDR2 512 x 2 in Dual Channel
-GPU: Asus EN7950GT
-HD’s: 2 x 160 Gb Samsung Spinpoint in raid 0
-Voeding: Coolermaster Igreen Power 430 watt
De waterkoeling:
-BlackIce GT 480 Stealth
-Alphacool NeXxos 360
-Eheim 1000
-Alphacool NexXos XP voor CPU
-Alphacool NexXos voor GPU
-Alphacool NexXos voor chipsets
-3 x zelfgemaakte reservoirs
Andere zooi:
-Noctua fans. Deze heb ik gewonnen met de prijsvraag van www.bouweenpc.nl Veel mensen zijn hier erg positief over. Als ik deze binnen heb wil ik kijken hoe stil ze echt zijn. Als ze dan goed bevallen ga ik hier nog wat meer van bestellen.
-Leds voor de verlichting.
-Popnagels! En een hoop. Er zitten al 200 in en ik ben begonnen aan het 3e doosje.
-ALU profieltjes. 1x1x1cm in een U vorm. In totaal 16 meter.
-ALU platen. Hier heb ik zo'n 4 vierkante meter van nodig.
-Hoop andere dingen.
To-do list:
-Heb ik niet. Ik zie wel wat ik moet doen.
Nog wat kleine dingen over Demission:
-Er komt een 40x4 LCD in.
-Er komt wss een TFT’tje in.
-Er komt UV-groen plexi in
-De kleur wordt zwart
-De vorm weet je al.
-Er komt ‘’wat’’ bewegends in.
-Uiteindelijk hoop ik alles watergekoeld te krijgen. Echter is het budget voorlopig zo’n 200 euro. Later kan ik altijd nog andere dingen waterkoelen.
-Er komen chromen accenten in.
Dat is voorlopig wel weer genoeg. Dan nu eindelijk de foto’s.
UPDATE 1
Eerst materialen gehaald: 16 meter alu, hoekjes en popnagels.

Net zoals met TKC doe ik veel op mijn kamer. Lekker warm,muziek erbij enz. Soms moet je dan wat improviseren. Dit is dan mijn ‘’bureau’’ AKA werkbank.

Het allereerste deel van het frame.

Dan een paar stukkies die de hoogte ingaan.

En dan krijg je voorlopig zoiets.

Dat was de 1ste update alweer. Maar wees niet getreurd want ik ben alweer verder!
UPDATE 2
Daar zijn we weer! Er valt nog niet heel veel te zien en jammer genoeg voor jullie zelfs nog helemaal niks van datgene wat je uiteindelijk gaat zien.
Om jullie een idee te geven van hoeveel werk het eigenlijk wel niet is om een frame te maken deze foto. Je ziet een vijftal profieltjes met elk 2 puntjes. Voordat je zover bet moet je eerst de stukje zelf op maat maken. Dan moet je aftekenen waar je moet boren. Dan gaan we boren. Alleen zitten er vaak op 1 onderdeel wel 8 gaatjes. Dan moet je het aan elkaar popnagelen. In elk gaatje een popnagel. Voor 1 hoek moet ik dus 12 x aftekenen, 12 x zagen, 12 x boren, 12 x poppen. Het hoofdframe heeft 8 hoeken. 8 x 12 = 96 x tekenen,zagen,boren,poppen!

Zo ziet een hoek eruit. Lekker stevig.

Het verschil met TKC. Hoewel die al groot was wordt Demission nog net een paar cm langer. Maar alle ruimte zal weer benut worden.

Nu het hoofdframe er is gaan we verder met de andere stukken. Ik ga niet zeggen waar alles komt maar jullie zien het snel genoeg. Het begin van frame 2.

Het complete frame 2.

Zo komt het geheel er dan in.

En het resultaat.

En dan nog een plaatje van Karel. Hij vergezelt mij altijd en zelfs nu als ik aan het boren ben en dergelijke komt hij trouw bij mij op bed liggen. Vandaar deze ereplaats.

Verder ben ik nog niet. Ik ben bezig met de moederbordtray. In feite zou hij er al inkunnen. Echter moet ik de hele tray nog afwerken en het zit allemaal nog niet echt wat je noemt stevig. Over een tijdje hier dus meer over. Tot de volgende update!