UPDATE 32
Eindelijk maar toch! Een van de leukere updates deze log. Zoals wel te lezen was had ik een hoop tegenslag en hoewel ik in de een na laatste fase zit van de mod ben ik nog lang niet klaar. Ik heb niet overal foto's van gemaakt aangezien het allemaal niet echt spannende werkjes zijn en jullie wel weten hoe ik alles doe. Ik heb er wel een hoop aan gedaan maar het was vooral foutjes eruit halen, dingen net wat beter afwerken en meer van die dingen die je niet ziet als je er niet naar kijkt
Als eerst heb ik een afscherming gemaakt voor de PSU. Het probleem was dat ie er eigenlijk op de kop in moest maar dan bleef de achterplaat niet zo mooi strak dus dat vond ik geen optie. Maar de kabels zitten dan in het zichtveld zonder dat ik ze weg kon werken. Dus een kap was de oplossing.
Aftekenen
Buigen
Bevestiging
Stuk eruit waar de radiator langs komt (er zit 1 cm speling tussen de PSU en de radiator zoals gepland.)
Hier gemonteerd.
Even voor het algemene beeld
Perfect
Van fouten leer je. In TKC was ik vergeten een stuk eruit te halen waar de radiator langs komt. Dus hier heb ik het maar wel even gedaan.
Ondertussen heb ik het logo voorop in elkaar gelijmd en bestickert.
Troep die dat geeft.
Kleine uitleg: Voorop heb ik dat systeem met die cilinders gemaakt waardoor het logo er normaal in en uit kan schuiven. Maar ik had er nooit aan gedacht dat die stang ook door de voorplaat moet. Dat soort dingen zie je alleen maar als je hem een keer in elkaar zit en dat heb ik vanaf dit moment gedaan.
Hier moest er dus een gat komen. Geen foto van het resultaat. Een gat kun je je wel inbeelden
Ondertussen waren de naaldlagers geariveerd die bij het bewegende deel komen. 8mm in diameter.
Toen naar de Gamma om dopmoertjes te kopen.
Ook een plaatje ALu. Een heel verschil met dat industrieële van mij. 1 mm dik maar ik vind het waardeloos spul
Wat moest ik daarvan maken? Een nieuwe fanguard voor bovenop. Want die oude is erg rottig om goed te krijgen en liever een perfecte wat simpelere vorm dan een schele mooie vorm
Ook even een klein bodempje voor onder de afscherming van de voeding die ik hierboven liet zien. Je ziet er straks niks van maar het is wel net even netter
Over de fangaurd: Het was makkelijker om hem te maken dan die ander. 1mm buig je met je handen terwijl ik met 2 mm een zware hamer en houtblokken moest gebruiken. Het nadeel werd me ook direct duidelijk: Metaalmoeheid

Toen ik klaar was met buigen waren de pootje geknapt van al het hameren. Conclusie: Idee geschrapt. Vervolg: Ik ga gewoon de oude (die ik veel mooier vind) af maken. Er zal een hoop tijd in gaan zitten maar het is het waard denk ik

De bodem voor de voeding is wel goed gelukt maar daar heb ik verder geen foto's van gemaakt.
Tegen die tijd werd het tijd voor het laatste plaatwerk. Even een overzichtje.
Platen waar nog wat aan moet gebeuren
Platen klaar voor plamuren
Platen klaar voor coating
Ondertussen zijn ze bijna allemaal klaar voor plamuren en daarna dus voor coaten. Ik ga echter alles tegelijk plamuren wat makkelijker werkt dus ik maak eerst alles tot die stap af.
Ondertussen had ik de platen ook al schoon gemaakt en ontvet met thinner. Ook het frame.
Nog een klein beugeltje voor de bevestiging van de motor.
En toen had ik bijna al het ALu af. Ik wilde nog wel wat doen dus ben ik bezig gegaan met de letters. Wat een pokkewerk is dat zeg

Ik was gemiddeld een half uur bezig met 1 letter. Met de 2 I's was het wat makkelijker maar totaal ben ik er ong. 4 uur mee bezig geweest om ze allemaal goed te krijgen.
Eerst moet ik ze allemaal ruw uitvrezen met de dremel. De decoupeerzaag is hier te grof voor en ik heb geen elektrische figuurzaagmachine. Dit was het freesje.
Dit blijft er dan over.
En de letter zelf
Heel wat schuur en vijlwerk dus. Het resultaat van eerst de grote vijlen en daarna de sleutelvijltjes.
En na het schuren.
Zo moet het dan komen
Allemaal klaar
Vervolgens heb ik ze een laag spiegelfolie gegeven en dit is het resultaat. Wel met beschermfolie nog. Ik ben nog niet helemaal tevreden dus ik ga er nog even mee bezig maar je hebt vast een impressie van het resultaat.
En als laatste had ik nog iets nodig voor onder het draaiende ding. Daar zou een reservoir komen maar dit ging niet meer. Ik maak er dus maar luchtinlaten van. Dit is de vorm die ze moeten worden. Hier komt ook weer racegaas achter. Komt echter in de volgende update.
Even een kleine verontwaardiging: Zoals je op bovenstaane foto ziet kreeg ik 2 soorten plexie afgeleverd: Blauw beschermfolie en doorzichtig beschermfolie. Ik snapte dit niet totdat ik die vorm maakt: Dat blauwe is een mm dunner!? Al het blauwe is dus 4mm terwijl ik voor 5 betaald heb
Ik heb geen zin om erachter aan te gaan aangezien het leed al geleden is maar geen positieve reclame voor bouwplastics.nl. Ze reageren ook niet op mail dus een waarschuwing voor andere modders: Check of het goed zit! Ik kwam er nu pas achter omdat ik voor het eerst met beide soorten werk. Anders maakte ik steeds alles uit de plaat die daarvoor bestemd was en dan zie je echt geen mm verschil als je er niet op let
Na al dat geblaat een leuke afsluiting. Eigenlijk was dit de eerste foto aangezien ik het geheel eerst in elkaar gezet heb, de fouten/verbeterpunten heb opgeschreven en toen weer uit elkaar heb gehaald om die te verbeteren. In de volgende update zal ik hem compleet in elkaar zetten, verbeterd en wel incl. plexie

Overigens heb ik niet overal inbusjes in gedaan dus schrik niet als er wat scheef zit.
Hier nog een grotere versie:
http://i89.photobucket.co...te%2032/HPIM2925Large.jpg
Dat was het dan weer voorlopig. De volgende update is hoop ik dan eindelijk de laatste voor het coaten.
Tot de volgende keer!