Toon posts:

Duurzame pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

dit s mn eerste topic bij gath tweakers.
Ik wil dit jaar een nieuwe pc halen omdat de mijne al tot de ouwe generatie behoort.
Kga uhm voor videobewerking en n paar next gen spellen op spelen.
Na 'lang' zoeken kwam ik tot de Acer Aspire E380 >>>http://geizhals.at/a230219.html<<<
Best n dik ding vond ik zelf, ik twijfel alleen hoe lang die processor mee zal blijven gaan....
die 2 gb aan geheugen, 250 gb HD en 512mb videokaart s perfect alleen die processor lijkt mij niet al te snel...
Heeft iemand misschien n betere pc gevonden voor n prijs rond de 1000 euri of s deze pc dik genoeg om een aantal jaar mee te gaan en geschikt voor high end spellen voor de komende jaren.

alvast bedankt

:*)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat je nieuw bent: lees alsjeblieft Het algemeen beleid #topicplaatsen een door want ik krijg nu al de kriebel van je schrijfstijl.

Verder kan ik je alvast mededelen dat "een 512MB videokaart" alsnog niets zegt, tenzij je exacte merk + type weet te vermelden. Dat geldt eigenlijk voor elk onderdeel waar je uberhaupt iets over wil vragen op GoT.

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2007 21:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik zou me geen zorgen maken om de processor maar om de videokaart. Er mag dan 512 MB opzitten maar dat is geen garantie voor een snelle kaart. Er is een snelle GPU nodig om die 512 MB vol te werken. Dat gaat die 7500LE niet voor je doen.

Dus processor is goed, videokaart is minder.

Probeer overigens een beetje leesbaar te typen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 05-01-2007 21:49 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WillemJanJansen schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:48:Dus processor is goed, videokaart is minder.
Mee eens; ook zo'n brak TurboCache-kaartje... Dat wil je liever niet in je PC hebben, imho.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Nou, kijk eens in de Search en zoek op 'nieuwe pc 1000 euro'. Dan zie je genoeg pc's die veel beter zijn. Pas die bijvoorbeeld aan naar jouw wensen, en open er een nieuw topic(met een goede spelling!) en wij kunnen er commentaar op leveren dit is natuurlijk niks.

Neem dit wel eerst door:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
Inderdaad die grafische kaart is 10keer niets.

Probeer zelf even wat meer informatie te weinnen over een pc, en je komt erachter dat je met zelfbouw een veel betere pc inelkaar kan knutselen voor die 1000euro :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

hello_moto schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:00:
Nou, kijk eens in de Search en zoek op 'nieuwe pc 1000 euro'. Dan zie je genoeg pc's die veel beter zijn.
Zo zoeken heeft niet echt nut, dat levert voornamelijk oude topics op :/

Sowieso is de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007 een erg goed hulpmiddel. Verder wordt in Complete Systemen & Laptops een hele hoop besproken!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:46:
Heeft iemand misschien n betere pc gevonden voor n prijs rond de 1000 eurio
Met een paar kleine aanpassingen om de prijs omlaag te krijgen, is deze veel beter: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007
of s deze pc dik genoeg om een aantal jaar mee te gaan en geschikt voor high end spellen voor de komende jaren.
Door de videokaart van die Acer is die PC niet eens snel genoeg om de huidige spellen op een fatsoenlijke kwaliteit en resolutie te draaien. Laat staan de spellen van de komende jaren.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor informatie.
Sorry ik had het snel in elkaar geflanst, vandaar dat het zo onduidelijk was.

P.S
wat fijn dat jullie zo snel op mijn problemen reageren :D

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik zeg maar niks meer ;)

www.maartenlangelo.nl

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
MAX3400 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:50:
[...]

Mee eens; ook zo'n brak TurboCache-kaartje... Dat wil je liever niet in je PC hebben, imho.
Neem je woorden terug, nu! Op mn laptop heb ik door vista waar ik TC niet kan uitzetten dmv van een geheugen upgrade naar 2GB dualchannel (van 1GB single) toch mooi 5-10 fps meer gekregen in Trackmania Nationd :) (ten opzichte van zowel vista als XP zonder 2GB met respectiefelijk wel en geen TC)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

GremliN-Online schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:22:
[...]

Neem je woorden terug, nu! Op mn laptop heb ik door vista waar ik TC niet kan uitzetten dmv van een geheugen upgrade naar 2GB dualchannel (van 1GB single) toch mooi 5-10 fps meer gekregen in Trackmania Nationd :) (ten opzichte van zowel vista als XP zonder 2GB met respectiefelijk wel en geen TC)
Ja daar heb je het over een laptop daat heb je meestal niet echt veel keus wat TC betreft. Mooi voor jou dat je die paar frames per sec. extra hebt gekregen maar over het algemeen blijft het natuurlijk zo dat je zo'n 512mb TC kaart niet in je systeem wil hebben in vergelijking met een videokaart welke werkelijk 512 mb fisiek geheugen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Na alle replies zorgvuldig te hebben doorgespit ben ik tot een conclusie gekomen:
Samenstellen van een pc is qua prijs/kwaliteit stukken voordeliger dan een pc uit de winkel.

Nu moest ik nog alles samenstellen....
Vanwege m'n achterstand qua kennis op computer gebied heb ik overal informatie opgedaan en ben uiteindelijk tot dit praaltje gekomen:

1ste helft:

Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/6711/2006033975065492870_rs.jpg

2de helft:

Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/9998/2006063627417039603_rs.jpg

Geef lekker veel commentaar of verbeteringen en belangrijkste is het wel compatible?!? s.v.p :)

P.S
eerste keer dat ik een image upload
en hopelijk is het nu wel leesbaar :9 :*)

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ziet er erg netjes uit, ik denk dat je een goede koop zult hebben aan deze pc.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
inderdaad, een X1950XT is een goeie, keuze.
Hij is dan niet zo snel als een 8800GTX, maar je betaalt er ook een stuk minder voor.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Mijn complimenten ;) dat heb je erg snel voor elkaar gekregen maat ;)

het systeem:
Ja hartstikke goed systeem hoor, perfect voor gamen en audio etc. Véééééééééééééééééél beter dan de computer uit je eerste post in ieder geval :P Meschien nog een tipje of keuze wat betreft de hardeschijf: je kan ook voor een samsung spinpoint T gaan die zijn een stuk stiller en zo goed als even snel als de barracuda's ;)

En dat allemaal voor 1000 euro :| ik heb voor een sortgelijk systeem 2 a 3 maanden geleden nog 1350 euro afgerekend. Pfff wat gaat dat toch ontzettend snel met die hardware shit.... :/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 02:59 ]

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Over Spinpoint vs. Barracuda, Seagate biedt vijf jaar garantie op z'n Barracuda's.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nou dat is goed nieuws!!! :*)
Dus volgens jullie is hij wel compitable, heb namelijk niet veel verstand van moederborden etc.

Als alles inderdaad klopt enz. dan ga ik hem waarschijnlijk binnenkort bestellen.
Kan ik hem nu overigens beter door alternate laten assembleren of zou ik het toch zelf doen?
Niet dat ik dat kan :? , maar m'n pa is electricien dus hij heeft er wel wat verstand van. :*)

Wat moet ik nu doen zelf assembleren of niet...

zoals vorige keer graag veel commentaar en opmerkingen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:48:
Nou, nou dat is goed nieuws!!! :*)
Dus volgens jullie is hij wel compitable, heb namelijk niet veel verstand van moederborden etc.

Als alles inderdaad klopt enz. dan ga ik hem waarschijnlijk binnenkort bestellen.
Kan ik hem nu overigens beter door alternate laten assembleren of zou ik het toch zelf doen?
Niet dat ik dat kan :? , maar m'n pa is electricien dus hij heeft er wel wat verstand van. :*)

Wat moet ik nu doen zelf assembleren of niet...

zoals vorige keer graag veel commentaar en opmerkingen ;)
Zou hem zelf in elkaar zetten, is erg makkelijk :7

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Zelf assembleren is echt niet moeilijk en je kunt later zelf makkelijk je hardware updaten en vervangen, omdat je al enige ervaring hebt. Sommige mensen (waaronder ik) vinden het zelfs geen vervelend werk.

Als je tegen problemen aanloopt, kun je altijd weer een postje uitgooien op dit forum, natuurlijk :).

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat ik nog een beetje mis is of je al in het bezit bent van Windows, of dat je die nog moet snaaien, eh aanschaffen. Die OEM machines van Acer, HP, etc. worden met een geldige licentie uitgerust. Bij zelfbouw ben je daar zelf verantwoordelijk voor.

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
Ok is goed ik vertrouw op jullie dat het echt zo gemakkelijk is ;)
scheelt me meteen 50,- euro :)

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Zelfbouwen is alleen slim, als je de onderdelen dan goedkoper kan krijgen.

Uitleg:
Je laat het systeem bij bijv alternate bouwen, dan ben je bijv 1100 euro kwijt inclusief bouwen.
Koop je daar alleen de onderdelen, dan ben je een paar 10tjes minder kwijt. Die paar tientjes is te weinig winst: Je hebt bij zelfbouw zelf werk. Jij moet de boel aan de praat krijgen (configuratieproblemen bijv) en je hebt geen garantie op het complete systeem.

Koop je nu de onderdelen bij een paar goedkope zaken, dan kan je bijv 150 euro besparen. In dat geval is zelfbouw wel een goed idee: Je bespaart immers meer dan alleen de bouwkosten.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-01 19:31
Quacka schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:03:
Zelfbouwen is alleen slim, als je de onderdelen dan goedkoper kan krijgen.

Uitleg:
Je laat het systeem bij bijv alternate bouwen, dan ben je bijv 1100 euro kwijt inclusief bouwen.
Koop je daar alleen de onderdelen, dan ben je een paar 10tjes minder kwijt. Die paar tientjes is te weinig winst: Je hebt bij zelfbouw zelf werk. Jij moet de boel aan de praat krijgen (configuratieproblemen bijv) en je hebt geen garantie op het complete systeem.
praat niet zulke onzin

elk stuk losse hardware zit garantie op
dus mocht je videokaart kapot zijn, heb je net zoveel rechts op vervanging, als dat je je pc laat bouwen door hun

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Remond_FRL schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:09:
[...]

praat niet zulke onzin

elk stuk losse hardware zit garantie op
dus mocht je videokaart kapot zijn, heb je net zoveel rechts op vervanging, als dat je je pc laat bouwen door hun
Ik praat geen onzin en ik praat ook niet onzinnig.

Op elk stuk zit garantie, maar je hebt dan dus geen garantie op het systeem. Gevolg is dat je weken zonder pc komt te zitten als een onderdeel kapot is. Terwijl dit bij een compleet systeem meestal anders ligt.
Bij een kapot systeem kan je gewoon je kast mee nemen naar het bedrijf en zij zoeken het uit. Dat heeft voordelen. Zeker voor de mensen die niet zo heel veel hardware-kennis hebben.
50 euro besparing ben je al kwijt aan de tijd die je eraan moet besteden. Zeker als je er niet ervaren in bent.

Ik bouw overigens zelf mijn computers. Maar de onderdelen komen wel van meer zaken, zodat ik meer bespaar. Ik was bij mn laatste systeem zelfs nog goedkoper uit als de pricewatch incl verzendkn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Slawen, , welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.