Ik ben aan het puzzelen geweest om een PC samen te stellen voor een bedrag van max. € 1000,=. Ik ben daarbij uitgegaan van de E6400 omdat die i.c.m. het juiste moederbord redelijk eenvoudig te overklokken is. Heb daar overigens geen ervaring mee. Ik doe veel aan beeldbewerking, doe webdessign en wil soms eens een filmpje bewerken. Ik wil m'n PC ook als een soort mediacenter gebruiken, dus geluid en beeld (HDMI ready) zijn belangrijk. En ik wil een stille PC (zie keuze cooler en voeding en fanless DVD). Redelijk veeleisend dus, temeer omdat ik niet meer dan € 1000,= wil spenderen.
Ik heb al wat zaken geschrapt om aan mijn budget te komen. Zo zal ik starten met 1024MB geheugen, daar kan later meer bij. Ook de hieronder staande geluidskaart had ik liever 'stapje hoger' gezien, maar dat laat mijn budget niet toe. Ik wil echter wel een 10.000rpm HD om de besturing snel te houden, ik combineer het met mijn huidige 350gb HD van Samsung.
Ik heb wat geshopt bij diverse internetleveranciers en ben tot de volgende configuratie gekomen, die het budget overigens met €122,05 overschrijdt. Bovendien heb ik de transportkosten ook niet meegerekend.
o.a. www.obcs.nl, www.empc.nl en www.azerty.nl bieden onderdelen uit bovenstaande lijst het goedkoopste aan. Ik ben echter van plan om met mijn 'verlanglijst' één leverancier te benaderen om wat te kunnen pingelen.
Wie helpt mij mijn verlanglijst te checken om de juiste configuratie voor mijn wensen en waar kan ik eventueel wat minder of moet ik juist ietsje meer doen? En voldoet de gekozen voeding met het oogpunt op eventueel een tweede videokaart?
Ik heb al wat zaken geschrapt om aan mijn budget te komen. Zo zal ik starten met 1024MB geheugen, daar kan later meer bij. Ook de hieronder staande geluidskaart had ik liever 'stapje hoger' gezien, maar dat laat mijn budget niet toe. Ik wil echter wel een 10.000rpm HD om de besturing snel te houden, ik combineer het met mijn huidige 350gb HD van Samsung.
Ik heb wat geshopt bij diverse internetleveranciers en ben tot de volgende configuratie gekomen, die het budget overigens met €122,05 overschrijdt. Bovendien heb ik de transportkosten ook niet meegerekend.
- CPU - Intel Core 2 duo E6400 --> € 203,=
- CPU Cooler - Zalman 9500 AT --> € 39,27
- Moederbord - Asus P5W DH Deluxe --> € 198,22
- Memory - Corsair 1024mb DDR2 128MX64 --> € 110,=
- Videokaart - Asus EN7600GT Silent --> 149,38
- Harddisk - Western Digital Raptor 36GB 10.000rpm Serial ATA --> € 81,66 (ongelofelijk...!)
- Voeding - Antec NeoHE 550w --> € 101,44
- Geluidskaart - Creative Soundplaster X-Fi Xtreme Music --> € 68,39
- TV Kaart - Pinnacle Dazzle DV Editor DV Card PCI --> € 23,05
- DVD/CD RW - Pioneer DVR 111 atapi --> € 33,02
- Case - Gigabyte Triton (black of silver) --> 59,67
o.a. www.obcs.nl, www.empc.nl en www.azerty.nl bieden onderdelen uit bovenstaande lijst het goedkoopste aan. Ik ben echter van plan om met mijn 'verlanglijst' één leverancier te benaderen om wat te kunnen pingelen.
Wie helpt mij mijn verlanglijst te checken om de juiste configuratie voor mijn wensen en waar kan ik eventueel wat minder of moet ik juist ietsje meer doen? En voldoet de gekozen voeding met het oogpunt op eventueel een tweede videokaart?