Game pc Budget +/- 1000

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 15:46
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Dit zal mijn eerste eigen pc worden dus ik wil zoveel mogelijk zekerheid dat al mijn onderdelen goed zijn.

Ik zal dit topic zo goed mogelijk indelen zoals in de FAQ staat beschreven.

1. Het volgende wil ik met mijn nieuwe pc gaan doen:
- Gamen
- Muziek
- Internet
- Microsoft Office applicaties (Word, excel enz.)

2. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.

EDIT: - Beeldscherm heb ik hier nog staan.

3. Informatie over het gebruik en uitleg van keuze.
Ik ga mijn nieuwe pc gebruiken voor oa. gamen. Hierdoor zal hij al een stuk duurder worden omdat ik de nieuwste spellen ook nog redelijk wil draaien. Ik kwam er al snel achter dat ik met mijn budget niet het beste van het beste kon krijgen.
Toch kies is voor een redelijk dure processor, die eigenlijk niet in dit budget past. Ik heb de E6400 vergeleken met de E6600 op Tomshardware en ik ben toch van mening dat ik voor de E6600 moet gaan.
Ook ben ik van mening dat ik me voor moet bereiden op de toekomst en dus neem ik 2048 mb RAM geheugen, zodat ik later geen spijt krijg. Geheugen van 533 mhz lijkt me genoeg als ik niet ga overklokken?
Harde schijf minimaal 250 GB, kan er altijd nog een bijzetten. Ik download veel muziek en films.
Moederbord wil ik niet te duur hebben ook al is het een belangrijk onderdeel. Ik ga niet overclocken en ik gebruik dus geen RAID voor de harde schijven. Ik heb dus weinig functies nodig.
Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij goedkoop was , ik zat al over me budget heen ;)
De voeding is van een goed merk dus daarom heb ik die gekozen.

4. Samengesteld systeem:

Om het zo overzichtelijk mogelijk te maken heb ik er even een plaatje van gemaakt.

http://upload.halflife-2.nl/20061215-5568.jpg

Assemblage kosten zijn 35 euro incl 1 jaar garantie.
Er komen nog verzendkosten bij.

5. Op- en/of aanmerkingen zijn welkom

@ Turkish: Even goede vrienden, ik hoop dat mijn topic nu wel goed is ingedeeld ;)

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Ziet er wel goed uit, maar omdat het je eerste eigen pc wordt, heb je dan geen beeldscherm nodig?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

Hu9o

Schokkend

Mooi systeem, ik heb exact hetzelfde mobo, vidkaart en processor gekozen. Qua hardeschijf heb ik een 250GB van Western Digital genomen, maar dit is omdat ik goede ervaringen met dat merk heb.

Als je slecht geluid heb met je onboard geluidskaart moet je de PC-speaker uitzetten in de bios stekker eruit trekken. Is een topic over hier op got. edit: hier Asus P5B Deluxe - Soundmax geeft bagger geluid (blz 2 voor non Delux mobo, die jij dus hebt)

Mooi systeem iig! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Hu9o op 15-12-2006 14:15 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Als je voornamelijk de dingen doet die je in de startpost noemt heb je zo goed als niets aan de extra processorkracht van een 6600 tov een 6400. Je kan beter een wat snellere videokaart kopen, of gewoon het geld sparen voor iets anders. In muziek, internet en office dingen en zelfs in games merk je niets van het verschil in processorkracht, van een snellere videokaart merk je zeker wat.

Verder zeg je te willen bezuinigen op het moederbord, maar je hebt er nog wel een van 120 euro uitgezocht. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in socket 775 moederborden, maar als je niet gaat overklokken (en ook als je dat wel doet :p) heb je voor 50 euro minder ook een prima moederbord

[ Voor 27% gewijzigd door m277755 op 15-12-2006 14:25 ]

Verwijderd

Je hoeft niet perse te beginnen met 2048 MB RAM te beginnen, je kan later ook nog een reepje bij zetten. Dit zal ook weer besparen en kan je dat geld tenminste in een videokaart stoppen.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:46

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Kijk eens bij de nieuwe Artic Pro serie's bij Azerty. Die hebben een ingebouwde 500 Watt voeding, zijn stil en goedkoper dan de set die jij nu hebt. Verder vind ik ze ook mooier dan de Centurion :> .

NEC heeft ook al een nieuwe serie branders, de ND7170 dacht ik. Kijk daar eens naar, zijn niet veel duurder.

En voor het moederbord kan je ook gaan voor de iets goedkopere MSI p956 Neo-F. Die is ongeveer 95 euro dacht ik.

• Mr.Jappe
m277755 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:22:
Als je voornamelijk de dingen doet die je in de startpost noemt heb je zo goed als niets aan de extra processorkracht van een 6600 tov een 6400. Je kan beter een wat snellere videokaart kopen, of gewoon het geld sparen voor iets anders. In muziek, internet en office dingen en zelfs in games merk je niets van het verschil in processorkracht, van een snellere videokaart merk je zeker wat.

Verder zeg je te willen bezuinigen op het moederbord, maar je hebt er nog wel een van 120 euro uitgezocht. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in socket 775 moederborden, maar als je niet gaat overklokken (en ook als je dat wel doet :p) heb je voor 50 euro minder ook een prima moederbord
Ja ok, maar ik ben bang dat ik later spijt krijg dat ik voor de E6400 gekozen heb ipv de E666. Dit is mijn eerste pc en dus dan wil je meestal het beste van het beste ;) .
Maar is er iets mis met deze videokaart? En welke zou ik dan moeten nemen als ik wat extra geld beschikbaar had?

@ StevenP : ja daar had ik al gekeken, maar dan zit ik het dichtste bij het multimediasysteem en die onderdelen die er allemaal inzitten gebruik ik toch niet. Dus dan kan ik beter dat geld in de processor en videokaart stoppen.

Hello_Moto: Ik zal even kijken naar die kast :) Ik heb ook een beetje gekeken of de onderdelen in voorraad waren en of het geen pre-order was, want dan moet je zo lang wachten.

Verwijderd

Waarom geen SATA brander?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:28

aex351

I am the one

Ik begrijp niet waarom zoveel mensen voor de ASUS P5B kiezen. Een Gigabyte-965p-s3 is dan beter op zijn plaats. De E6300 heeft voldoende power naast het feit dat het je meer dan honderd euro scheelt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Het is leuk zo.n opsomming van PC onderdelen, maar het zou handig zijn om je budget wat je in gedachten hebt om er bij te vermelden. Kijk dat wat je je te besteden hebt lijkt zo rond de € 1000,- a € 1100,- Maar als je meer te besteden hebt dan kunnen wij hier en daar nog kleine verbeteringen aanbrengen om je systeem te verbeteren. :)

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Volgens mij staat het budget overduidelijk bij de start van het topic vermeld :?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
mrmusic schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:44:
Volgens mij staat het budget overduidelijk bij de start van het topic vermeld :?
zelfs tot 2x toe 8)

Ik vind overigens een topicstart met plaatje niet handig: moet nu in een ander scherm kijken wat hij gekozen heeft.

Ontopic:
Ik neem aan dat Jappe gekozen heeft voor een 1950pro, om op een gegeven moment een betere erin te kunnen zetten. In dat geval ben ik het zeker eens met zijn keuze.
Wil Jappe nu 3 jaar met deze pc doen, dan klopt de processor niet met de videokaart: Dan is een E6300/6400 beter op zn plaats.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ook ik zou als ik jou was voor de E6400 gaan, dan komt je aanschafprijs ietsje beter uit en met een goed moederboard zoals die asus is de E6400 makkelijk overklockbaar tot E6600 snelheden op luchtkoeling...

• Quacka
DeArmeStudent schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:10:
Ook ik zou als ik jou was voor de E6400 gaan, dan komt je aanschafprijs ietsje beter uit en met een goed moederboard zoals die asus is de E6400 makkelijk overklockbaar tot E6600 snelheden op luchtkoeling...
een E6600 is weer verder overclockbaar ;)

• Mr.Jappe
Quacka schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:08:
[...]

zelfs tot 2x toe 8)

Ik vind overigens een topicstart met plaatje niet handig: moet nu in een ander scherm kijken wat hij gekozen heeft.

Ontopic:
Ik neem aan dat Jappe gekozen heeft voor een 1950pro, om op een gegeven moment een betere erin te kunnen zetten. In dat geval ben ik het zeker eens met zijn keuze.
Wil Jappe nu 3 jaar met deze pc doen, dan klopt de processor niet met de videokaart: Dan is een E6300/6400 beter op zn plaats.
Oh sorry, ik dacht dat het wat overzichtelijker was met een plaatje.

Ik volg je even niet, als ik 3 jaar met de pc wil doen moet er juist toch een betere processor in? Of bedoel jij dat je beter een betere videokaart erin kan doen?

@ Puyol: Ik zou het eigenlijk niet duurder willen maken dan 1100 euro. Missn hooguit nog 100 euro extra maar niet meer.

• Quacka
Mr.Jappe schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:23:
[...]

Oh sorry, ik dacht dat het wat overzichtelijker was met een plaatje.

Ik volg je even niet, als ik 3 jaar met de pc wil doen moet er juist toch een betere processor in? Of bedoel jij dat je beter een betere videokaart erin kan doen?
Een E6300 kan volgens mij prima die 1950pro-videokaart aansturen. Dus is de E6600 geld verspilling. Dat bedoel ik te zeggen.
Maar als je over 1,5 jaar een nieuwe (betere) videokaart aan wil sturen, dan kan je op dat moment beter een iets betere processor in je systeem hebben.
Ik moet zeggen dat het natuurlijk wel een beetje waarzeggerij is. Wellicht gaat de ontwikkeling zo snel dat de E6600 tegen die tijd net zo verouderd is als de E6300, maar ik ga er vanuit dat dit niet zo is.

• Mr.Jappe
Ik blijf toch bij mijn E6600 denk ik.

Ik ben van plan deze onderdelen binnenkort te bestellen.

Er zitten verder geen bottlenecks tussen als ik goed heb gekeken op internet.
Pagina: 1