Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Dit zal mijn eerste eigen pc worden dus ik wil zoveel mogelijk zekerheid dat al mijn onderdelen goed zijn.
Ik zal dit topic zo goed mogelijk indelen zoals in de FAQ staat beschreven.
1. Het volgende wil ik met mijn nieuwe pc gaan doen:
- Gamen
- Muziek
- Internet
- Microsoft Office applicaties (Word, excel enz.)
2. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
EDIT: - Beeldscherm heb ik hier nog staan.
3. Informatie over het gebruik en uitleg van keuze.
Ik ga mijn nieuwe pc gebruiken voor oa. gamen. Hierdoor zal hij al een stuk duurder worden omdat ik de nieuwste spellen ook nog redelijk wil draaien. Ik kwam er al snel achter dat ik met mijn budget niet het beste van het beste kon krijgen.
Toch kies is voor een redelijk dure processor, die eigenlijk niet in dit budget past. Ik heb de E6400 vergeleken met de E6600 op Tomshardware en ik ben toch van mening dat ik voor de E6600 moet gaan.
Ook ben ik van mening dat ik me voor moet bereiden op de toekomst en dus neem ik 2048 mb RAM geheugen, zodat ik later geen spijt krijg. Geheugen van 533 mhz lijkt me genoeg als ik niet ga overklokken?
Harde schijf minimaal 250 GB, kan er altijd nog een bijzetten. Ik download veel muziek en films.
Moederbord wil ik niet te duur hebben ook al is het een belangrijk onderdeel. Ik ga niet overclocken en ik gebruik dus geen RAID voor de harde schijven. Ik heb dus weinig functies nodig.
Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij goedkoop was , ik zat al over me budget heen
De voeding is van een goed merk dus daarom heb ik die gekozen.
4. Samengesteld systeem:
Om het zo overzichtelijk mogelijk te maken heb ik er even een plaatje van gemaakt.
http://upload.halflife-2.nl/20061215-5568.jpg
Assemblage kosten zijn 35 euro incl 1 jaar garantie.
Er komen nog verzendkosten bij.
5. Op- en/of aanmerkingen zijn welkom
@ Turkish: Even goede vrienden, ik hoop dat mijn topic nu wel goed is ingedeeld
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Dit zal mijn eerste eigen pc worden dus ik wil zoveel mogelijk zekerheid dat al mijn onderdelen goed zijn.
Ik zal dit topic zo goed mogelijk indelen zoals in de FAQ staat beschreven.
1. Het volgende wil ik met mijn nieuwe pc gaan doen:
- Gamen
- Muziek
- Internet
- Microsoft Office applicaties (Word, excel enz.)
2. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
EDIT: - Beeldscherm heb ik hier nog staan.
3. Informatie over het gebruik en uitleg van keuze.
Ik ga mijn nieuwe pc gebruiken voor oa. gamen. Hierdoor zal hij al een stuk duurder worden omdat ik de nieuwste spellen ook nog redelijk wil draaien. Ik kwam er al snel achter dat ik met mijn budget niet het beste van het beste kon krijgen.
Toch kies is voor een redelijk dure processor, die eigenlijk niet in dit budget past. Ik heb de E6400 vergeleken met de E6600 op Tomshardware en ik ben toch van mening dat ik voor de E6600 moet gaan.
Ook ben ik van mening dat ik me voor moet bereiden op de toekomst en dus neem ik 2048 mb RAM geheugen, zodat ik later geen spijt krijg. Geheugen van 533 mhz lijkt me genoeg als ik niet ga overklokken?
Harde schijf minimaal 250 GB, kan er altijd nog een bijzetten. Ik download veel muziek en films.
Moederbord wil ik niet te duur hebben ook al is het een belangrijk onderdeel. Ik ga niet overclocken en ik gebruik dus geen RAID voor de harde schijven. Ik heb dus weinig functies nodig.
Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij goedkoop was , ik zat al over me budget heen
De voeding is van een goed merk dus daarom heb ik die gekozen.
4. Samengesteld systeem:
Om het zo overzichtelijk mogelijk te maken heb ik er even een plaatje van gemaakt.
http://upload.halflife-2.nl/20061215-5568.jpg
Assemblage kosten zijn 35 euro incl 1 jaar garantie.
Er komen nog verzendkosten bij.
5. Op- en/of aanmerkingen zijn welkom
@ Turkish: Even goede vrienden, ik hoop dat mijn topic nu wel goed is ingedeeld