Toon posts:

Asus P5B Deluxe - Soundmax geeft bagger geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 2.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een net nieuwe P5B met een soundmax chip, deze geeft alleen vreselijk slecht geluid(veel gekraak en net of het geluid eem lage bitrate heeft) eerst alleen in spellen nu ook met films e.d. . Ik heb de nieuwste driver en deze opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niks. Is dit een bekend probleem met eventueel een goede oplossing?

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Bekend probleem. Ik heb het ook. Nog geen oplossing gevonden, behalve het kopen van een andere geluidskaart. Volgens mij heeft de IDE controller er iets mee te maken. Als je de harddisk aanspreekt begint het te kraken.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dus iedereen met een P5B heeft dit probleem tsss. Wat een lompe aktie zeg dit had toch met de eerste de beste test boven water moeten komen? Nou ja dan maar een geluidskaart kopen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Probeer je PCI latency setting in het BIOS eens aan te passen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 10:09
Ik had ook slechte geluid kwaliteit, maar bij mij kwam het doordat dts neo automatisch aanstond, nadat ik het had uitgezet was het voor mij oren iig goede kwaliteit!

Ik weet niet of dit helpt maar ik heb nu goed geluid :) mja ik ben geen geluids freak

||

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 12:30
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:09:
Dus iedereen met een P5B heeft dit probleem tsss. Wat een lompe aktie zeg dit had toch met de eerste de beste test boven water moeten komen? Nou ja dan maar een geluidskaart kopen.
Ik heb een P5B De Luxe en ik heb dit probleem absoluut niet.

Ik heb dit probleem wel als ik de volgende 2 registry keys verwijder uit HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run:
1) SoundMax
2) SoundMaxPnP

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 14:48
jup, ik heb het zelfde probleem.. heb het wel even goedwerkend gehad, maar omdat ik per ongeluk op 'standaard audio instellingen' drukte was het weer over met de pret en het geluid viel in 1 keer helemaal weg. Toen moest ik opnieuw drivers installeren om geluid te krijgen :s

Ik ben nu ook opzoek om het probleem op te lossen. Ik ben dan ook geen audiofreak, maar ik heb er last van in games.. mijn framerate flipt ervan.

dat was het dan weer voor deze post

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02
StefanMarchal schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:24:
Ik had ook slechte geluid kwaliteit, maar bij mij kwam het doordat dts neo automatisch aanstond, nadat ik het had uitgezet was het voor mij oren iig goede kwaliteit!

Ik weet niet of dit helpt maar ik heb nu goed geluid :) mja ik ben geen geluids freak
Ik had ook last van het bekende gekraak in het geluid.
Ook na het uitzetten van DTS was dit probleem opgelost en had ik gewoon goede kwaliteit geluid.

PS2 Snow White SRSM 20"

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:30
Misschien een stomme vraag maar waar wijzig ik die DTS instelling ?

it's a sign of the time

• speedrock
gevonden :)

it's a sign of the time

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik zal wel dom zijn maar ik kan het nergens vinden....

• speedrock
je start het soundmax programmatje op, dan ga je naar Preferences en vervolgens naar het tabblad DTS connect. Aldaar kan je het in en uitschakelen.

it's a sign of the time

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17

Rico

Wie dit leest is gek....

Staat er bij mij niet.
Zit dit alleen de de luxe versie?
Ik heb de gewone p5b
Heb eerst de onboard sound maar uitgezet want is om te huilen de kwaliteit nu.
Mijn oude Turtle Beach Santa Cruz er maar weer ingezet.

[ Voor 46% gewijzigd door Rico op 16-10-2006 00:21 ]

• speedrock
ja blijkbaar ik heb idd deluxe versie, zonder wifi.
Ik meen dat in de gewone P5B ook een andere geluidschips schijnt te zitten (nog grotere bagger)

it's a sign of the time

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met die @#$#@soundmax chip:
Na 4 dagen probleemloos draaien, chrashte mijn pc, met als melding een fout in adidts.sys Dit bestand hoort bij de soundmaxdrivers. Mijn pc krijg ik nu alleen maar aan de praat als ik in het BIOS de onboard audio uitzet. Na zoeken op internet blijkt dat meer mensen dit probleem hebben, maar dat er geen oplossing is. Ik heb natuurlijk weinig zin om een geluidskaart te kopen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Het gaat om de P5B deluxe.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:11:
Ik heb het volgende probleem met die @#$#@soundmax chip:
Na 4 dagen probleemloos draaien, chrashte mijn pc, met als melding een fout in adidts.sys Dit bestand hoort bij de soundmaxdrivers. Mijn pc krijg ik nu alleen maar aan de praat als ik in het BIOS de onboard audio uitzet. Na zoeken op internet blijkt dat meer mensen dit probleem hebben, maar dat er geen oplossing is. Ik heb natuurlijk weinig zin om een geluidskaart te kopen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Het gaat om de P5B deluxe.
Je gebruikt waarschijnlijk een oude versie driver. De nieuwste versie moet dit probleem opgelost hebben.
De laatste driver geeft wel weer een slechter geluid bij mij.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Audi_S2 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:33:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk een oude versie driver. De nieuwste versie moet dit probleem opgelost hebben.
De laatste driver geeft wel weer een slechter geluid bij mij.
Ik zie nu inderdaad dat mijn huidige versie 5.2 is en de nieuwste versie 5.10

Een probleem, je kan de driver alleen installeren als onboard sound ingeschakeld is, en dan wil de pc niet opstarten. Oude drivers kan ik ook niet deinstalleren, krijg ik ook de melding dat de hardware neit gevonden is.

Enn het probleem is opgelost, thanks. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 17:50 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Start 'ie wel in veilige modus? Kan je 'm daar ms verwijderen :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem gehad, maar heb nog een probleem met mijn microfoon.

Ik heb een P180B cast met dus de bijbehorende "jacks" (groen en roze) aan de voorkant. Na wat drivers geinstaleerd te hebben werkt dit nog steeds niet goed. Ik heb goed geluid maar als ik door mijn microfoon praat hoor je totaal niets. Ik moet schreeuwen om iets te horen...

Hebben meer mensen dit probleem? Ik wordt er helemaal gek van, heb laats namelijk een 60 euro kostende headset gekocht. Ik kan deze dus niet meer terugbrengen, wil ik ook helemaal niet. Het hoort het toch te doen?

Is hier een oplossing voor? Ik heb overal gezocht maar kom er niet uit.

Ik heb wel een aparte geluidskaart van creative, maar hierop kan ik toch niet mijn microfoon aansluiten? Of wel?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:40 ]

Verwijderd

Je Creative geluidskaart heeft hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een headphone uitgang en een mic ingang. De kans dat dat beter gaat werken dan bij een uitgeschakelde onboard oplossing is vrij groot... ;)
Alleen zitten die aansluitingen op je geluidskaart zelf, en niet aan de voorkant van je kast.

Verwijderd

Yep, ik heb even wat plugjes gebruikt aan de achterkant, en dus in mij geluidskaart gedaan. En het werkt weer (perfect)! Ik ben weer erg blij ermee :)

Verwijderd

Ik heb een Asus P5B (niet deluxe) en ik heb ook heel veel gekraak, met spellen valt het mee maar vooral met films enzo :| heel irritant ... ik zie die DTS optie ook niet bij soundmax, dus dat zal wel alleen voor de luxe zijn. is dat pci latency in de BIOS iets waardoor het beter wordt??

plz help :( kheb echt alles geprobeerd van wat ik weet

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:26:
Ik heb een Asus P5B (niet deluxe) en ik heb ook heel veel gekraak, met spellen valt het mee maar vooral met films enzo :| heel irritant ... ik zie die DTS optie ook niet bij soundmax, dus dat zal wel alleen voor de luxe zijn. is dat pci latency in de BIOS iets waardoor het beter wordt??

plz help :( kheb echt alles geprobeerd van wat ik weet
Probeer de "wave" wat lager te zetten.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:17

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb geen idee waarom, maar de wave truc werkte ook bij mij. :? :)

Weet iemand ook wat is de technische reden hiervoor is?

10 second ninja DONE

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Ik hoor ook een vrij luide achtergrond ruis met mijn p5b.

Ik weet ook hoe ik het kan oplossen, echter is deze oplossing van een hele tijdelijke aard. Als je namelijk reboot, winamp paused/unpaused, volume niveau aanpast is het weer terug. Maarja het is in ieder geval een kleine troost bij het films kijken.

Ik gebruik enkel stereo speakers, dus geen 5.1 of iets dergelijks en om het (tijdelijkl) op te lossen doe ik het volgende:
open "Sounds and Audio Devices" in het config scherm vervolgens de knop "advanced" en dan de knop "speaker volume".
Schuif nu alle sounds channels helemaal naar links en Left & Right naar rechts voor hoever naar wens. Nu zou de ruis weg moeten zijn. Als je echter bovenstaande doet, volume wijzigen etc. dan is ie weer terug.
Als je dan in het zelfde scherm channel 3 even naar rechts schuift en weer naar links ben je er weer vanaf.
Er omslachtig, ik weet het, maarja even beter iets dan niets. Zie ook plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerb.com/images/soundmax_speaker.gif
Als iemand iets permanenters heeft hoor ik dit heel graag.

Dat luidspreker probleem klinkt ook enigzins bekend. Hier kwam ik vanaf door hetvolgende te doen:
"sound max" menu in config scherm en dan "no filtering" onder microphone, zie ook de image.Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerb.com/images/soundmax_microphone.gif

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Over de P5B DLX.
Met de driver die ik erbij kreeg (5.10.01.4530 volgens mij, laatste driver van site is 5.10.01.4570) crashte sommige games (met name CS:S) bij het afsluiten. Maar de geluidskwaliteit was wel goed. Nu heb ik 4570 geinstalleerd van de site en is mijn crash probleem wel weg gegaan, maar heb ik met hoge wave volumes ook lelijk geluid.

Het blijft toch lelijk. Maar wave lager zetten helpt inderdaad.

Ik wil verder niet flamen natuurlijk ofzo, maar kunnen "gewone" P5B gebruikers niet beter even hun eigen topic openen? het is een andere soundchip, dus niet zo heel nuttig om dat hier door elkaar te halen.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:34
Na wat op internet rond gezocht te hebben, heb ik eindelijk DE oplossing gevonden voor
mensen met een P5B (gewone standaars editie).

Het is echt belachelijk eenvoudig, gewoon je inwendige pc speaker afzetten!!!! 8)7
Dit is een klein plugje wat normaal rechts onder op je Mobo zit en speaker gelabeld is.

Zelf ook gedaan en nu is de sound eindelijk goed, héérlijk luisteren nu in vergeljking met het irritante gekraak van vroeger. :*)

God does not play dice

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

Hu9o

Schokkend

-AzErTy- schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:25:
Na wat op internet rond gezocht te hebben, heb ik eindelijk DE oplossing gevonden voor

Het is echt belachelijk eenvoudig, gewoon je inwendige pc speaker afzetten!!!! 8)7
Dit is een klein plugje wat normaal rechts onder op je Mobo zit en speaker gelabeld is.

Zelf ook gedaan en nu is de sound eindelijk goed, héérlijk luisteren nu in vergeljking met het irritante gekraak van vroeger. :*)
Zijn er nog meer die dit kunnen bevestigen?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:34

God does not play dice

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Ik kan het bevestigen, ik heb dus ook een P5B (niet de deluxe versie dus). En bij mij is al het gekraak helemaal weg nu ik de systeem speaker eruit heb getrokken, geweldig!

Bedankt voor het vinden van de oplossing -AzErTy-

[ Voor 4% gewijzigd door RutgerB op 15-12-2006 00:46 ]

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:05
hebben jullie ook dat als je de onboard sound aan zet, dat het laden van windows eigenlijk absurt lang duurt.
hier heb ik ook naar zitten te zoeken en dit blijkt bij veel mensen het probleem te zijn.
heeft hier iemand een oplossing hiervoor? (zonder onboard uit te zetten)
alle soundmax versies al geprobeerd die officieel door asus voor de P5B deluxe worden aangegeven.
ik moet bijna 1 min wachten dat me pc is opgestart.

• .Johnny
op het asus forum maakt iemand melding van een driver voor de soundmax:
http://rapidshare.com/fil...io_driver_4580_w2k_xp.rar

na installatie werkt bij mij echter DTS connect niet meer. Maar het zorgt er wel voor dat de analoge outputs beter werken.

• .Johnny
ok, nog een driver gevonden, nu wel met DTS connect:
http://rapidshare.com/files/6387551/sounmax_4580dts.rar

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

Hu9o

Schokkend

Ik heb de P5B, zonder pc speaker want dit zit niet in m'n P150 Antec kast. Het geluid is gewoon goed, de opstart tijd is weer super! (Dat blauwe balkje bij windows laadscherm gaat 8 keer rond)

De drivers gewoon uit de doos erop gezet.

DTS niet getest (Dat is toch dat licht signaal ding aan de achterkant?)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Ik had ook last van ruis. (Gisteren headset gekocht, Icemat Siberia), ik heb mijn soundmax drivers geuninstalled en blijkbaar is de ruis verdwenen met standaard Vista Ultimate (x64) drivers.

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Hmm ik heb hetzelfde probleem. Maar ik probeer dus mijn soundmax configuratie progammatje op te starten maar die van mij start niet op. Kennen jullie dit probleem?

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
-AzErTy- schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:25:

Kan iemand een foto'tje plaatsen waar dit speakertje precies zit?

Verwijderd

Jigs schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:24:
Hmm ik heb hetzelfde probleem. Maar ik probeer dus mijn soundmax configuratie progammatje op te starten maar die van mij start niet op. Kennen jullie dit probleem?
Nee, ik heb ook een P5B Deluxe en ik heb totaal geen ruis. Niet analoog, en ook niet via s/pdif.
Pagina: 1