Toon posts:

Pc voor een vriend +- 1000 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van mij was op zoek naar een nieuwe pc, aangezien zijn vorige echt niet meer vooruit ging.
Hij vroeg mij wat advies, voor wat er allemaal in zou moeten steken en ook voor dan een pc samen te stellen.
Gelieve nog eens te chechen of alles compatibel met elkaar is en wat feedback over eventuele veranderingen.
Met deze Pc wil hij games spelen, en vooral een snelle gebruikservaring.

CD/DVD
NEC 18X12x DVD -/+rw Dual Layer ND7170 Black € 33.95
gewoon writer, kan je volgens mij niet veel mis mee doen.

VOEDING
Coolermaster voeding ATX, 380W eXtreme Power € 39.95
Hiper PS530 PSU 530W SLI/Sata, black € 64.95
Hier twijfel ik nog tussen, ik had wel gelezen dat een degelijke voeding van uitzonderlijk groot belang is.

PROC
Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 4MB Boxed € 299.95
Lijkt mij een weloverwegen keuze, genoeg power, veel cache, overclockbaarheid.

GEHEUGEN
Twinmos DDR2 2GB 533MHz Dual channel kit (2x 1024MB) € 209.97
Aangezien hij veel aan multitasking doet en graag windows vista zou draaien is 2 gig ram een weloverwegen keuze. Twinmos goed niet goed ?

CASE
Gigabyte GZ-X1 BPD Black € 44.95
Standaard case, ziet er mooi uit.

VIDEOKAART
Asus Nvidia EN7900GT/2DHT/256MB € 239.96
Leek mij ook veel bang for the buck.

MOEDER
Asus P5B € 129.95
Asus, degelijk en kwaliteit, eventuee nog wat overclockmogelijkheid.

HD
Seagate 250GB 16MB Sata II 7200rpm
Geen commentaar.

Greetz

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 15:33

Pubbert

random gestoord

Ik zou de X1900XT nemen, die is even duur, en toch in meeste gevallen een stuk sneller als de 7900GT.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ik lees bij het moederbord "eventueel nog wat overclockmogelijkheid", denk er dan wel aan dat het 533MHz geheugen de bottleneck gaat vormen!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Als je bezig gaat met overclocken, heb je dan geen betere koeler nodig ?

Verwijderd

Ik zou deze dingen wijzigen (prijzen van Azerty.nl, goede shop en zeer concurrerende prijzen):
- RAM
- Voeding
- Videokaart

Het geheugen zou ik geen TwinMOS nemen omdat dit relatief vaak DOA is. Voor datzelfde geld heb je al 2GB Kingston, bijv. deze:
Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x

De voeding zou ik toch echt wat meer aan besteden. Een lekker goede voeding is stabiel en maakt weinig herrie.
EnerMax Liberty, 400 Watt, Retail is een topvoeding en voor 70 euro denk ik de beste keus. Is muisstil.

De videokaart is ook niet helemaal goed gekozen denk ik. Voor datzelfde geld of net iets meer heb je een X1950XT (€250) die toch een stuk sneller is. Je zou ook voor een X1950Pro van €175 kunnen gaan die bijna net zo snel als jouw 7900GT is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 13:15 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 20:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:15:

Het geheugen zou ik geen TwinMOS nemen omdat dit relatief vaak DOA is.
nou nou nou nou, ik vraaaaag me echt af waar (ook) jij weer deze wijsheid vanaf haalt hoor,
Twinmos is gewoon A merk en werkt bij al mijn uitgeleverde systemen PERFECT(+100 systemen), nog nooit een Twinmos reepje DOA gehad, dat het jou al wat vaker is gebeurt wil NIET zeggen dat de meeste reepjes DOA zijn, misschien dat waar jij ze koopt dat ze er daar lomp mee omgaan (of jij zelf ?)?

sterker nog, ik heb nog nooit uberhaupt een kapotte dimm gehad van welk merk dan ook
kingston/corsair/twinmos
denk dat jij oftewel lomp omgaat met je spul, of je supplier

dus houd aub je ongefundeerde uitspraken voor je

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-12-2006 13:22 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Prijzen komen van forcom.be. Deze winkel ligt op 100 meter van zijn deur. Dus niet relevant om ergens in nederland onderdelen te bestellen.

Het spijtige aan de zaak is dat er geen ati kaarten zijn in die prijscategorie. Misschien dan toch videokaart in andere winkel halen. En misschien dan ook een enermax. Is die piper niet goed ?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ikzelf heb goede ervaring met de Coolermaster iGreen serie. Ik heb in mijn server de 500watt versie zitten, en in mijn workstation heb ik dezelfde besteld. Efficiency van ongeveer 82%, wordt totaal niet warm, levert veel power en ziet er strak uit, dit alles voor ongeveer 80 euro.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:30:
PROC
Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 4MB Boxed € 299.95
Lijkt mij een weloverwegen keuze, genoeg power, veel cache, overclockbaarheid.

GEHEUGEN
Twinmos DDR2 2GB 533MHz Dual channel kit (2x 1024MB) € 209.97
Aangezien hij veel aan multitasking doet en graag windows vista zou draaien is 2 gig ram een weloverwegen keuze. Twinmos goed niet goed ?

MOEDER
Asus P5B € 129.95
Asus, degelijk en kwaliteit, eventuee nog wat overclockmogelijkheid.
Je hebt het bij de processor en het moederbord over overclocken, moet je dan geen sneller geheugen hebben? Toch wel min 667Mhz.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:37:
[...]

Je hebt het bij de processor en het moederbord over overclocken, moet je dan geen sneller geheugen hebben? Toch wel min 667Mhz.
dat hoeft niet.
Wel als je extreem gaat overclocken, maar dan moet je ook weer een beter moederbord kopen.
Dit past best goed bij elkaar.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:29:
Prijzen komen van forcom.be. Deze winkel ligt op 100 meter van zijn deur. Dus niet relevant om ergens in nederland onderdelen te bestellen.
Als je 1000 euro kan besteden kan 8 euro verzendkosten er toch ook nog wel vanaf?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Precies, en ik denk dat het qua prijskaartje ook nog wel een hoop scheelt, en misschien hebben ze niet alle dingen die je in gedachten had etc.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

En knal er toch een lekkere SATA brander in, Samsung of Plextor eventueel.
Is ie gelijk vrij van dikke platte kabels..
Ik snap niet dat iedereen toch altijd die NEC-jes neemt..

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Als ik jou was zou ik ook een ATI x1950pro of xt nemen, al naar gelang je wilt uitgeven .
Daarnaast zou ik ook gewoon een SATA brander en schijven nemen want dat is gewoon de toekomst en het scheelt je een hele hoop kutkabeltjes.
Ikzelf heb ook geen goede ervaringen met TwinMos maar dat is wel al van een tijdje terug, misschien dat ze het wel verbeterd hebben. Als er geen of weinig prijsverschil is met Corsair of Kingston dan zou ik liever die nemen want die zijn kwalitatief toch iets beter.
Het moederbord is een perfect bord voor de Conroe en zeker een aanrader.

Je hebt geen commentaar bij de harddisk, maar ik weet uit ervaring dat Hitachi betere harde schijven zijn dan die seagate's. En heel stil als vroeger zijn ze ook niet tegenwoordig hoor, dus het liefst zou ik een Hitachi nemen maargoed aan jou de keus dus.

Voeding is heel belangrijk maar welke een hoge efficiency en betrouwbaarheid heeft weet ik niet want ik volg de voedingmarkt niet meer zo nauwgezet.

Succes

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik zou voor het moederbord een stapje hoger gaan; de Asus P5B-E kost zo'n 20 euro meer en heeft veel verbeteringen / extra's / fixes t.o.v. de P5B.

En als je zoveel wilt uitgeven aan een processor (althans je vriend) dan kan je ook DDR2-667 geheugen kopen en een goede power supply zoals een Seasonic S12. Van diegene die jij noemt zou ik voor de Hiper gaan. En eventueel een 'slechter' (lees: lager geclockt) model cpu zoals de E6300 of E6400. Dan heb je wel wat minder cache maar ze overclocken als een gek en voor die besparing zou je nog heel veel leuke dingen kunnen kopen zoals een cpu koeler.

[ Voor 25% gewijzigd door Phrantic op 17-12-2006 22:23 ]

hoi

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Mee eens :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Pagina: 1