Toon posts:

Nieuw do-it-all systeem tussen €700,- en €1000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik ben opzoek naar een nieuw PC'tje waar ik weer een tijdje mee vooruit kan, hij gaat voornamelijk gebruikt worden om een beetje rond te surfen, MSN, downloaden en af en toe een game.

Ik ben een beetje verder gaan breien op het BBG basissysteem, en kom op zo'n 700 euro uit. Nu heb ik het budget gesteld op €1000,- en zit ik een beetje te kijken wat er nu beter kan, maar ik kom er niet echt uit.
Wat ik in iedergeval wél prima vind is de HD, behuizing, monitor, toetsenbord en muis. Verder zit ik dus een beetje te twijvelen wat nou hierop een goede upgrade is, de PCU, mobo, het geheugen of de videokaart..

Ook zit ik eraan te denken of het slim is om een compleet systeem te kopen, of een 2e hands.

Wat denken jullie?

Processor AMD Athlon 64 X2 3800+ € 121,89
Moederbord MSI K9N Neo-F € 61,50
Koeler Boxed
Geheugen Corsair TWIN2X1024-5400C4 € 97,96
Videokaart XFX GeForce 7300 GS 256MB € 46,75
Netwerkcontroller Geïntegreerd
Geluidskaart Geïntegreerd
Harde schijf Seagate DiamondMax 21, 250GB € 64,49
Optische drive Samsung SH-S182M 18x € 25,-
Behuizing Chieftec LCX-01B-B-SL (ATX, 410W,) € 94,85
Monitor Samsung 770P € 205,-
Toetsenbord Logitech UltraX USB € 16,85
Muis Logitech Wheel Mouse Optical USB € 6,-
Totaal €739,51

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 17:41 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Surfen, msn en downloaden kan elke pc. Wat is "af en toe een game"? Zijn dat ook de nieuwste spellen? En wil je die voorlopig kunnen blijven draaien? Of is het alleen patience. Als je een beetje "fatsoenlijk" spellen wilt spelen kun je er het beste een betere videokaart inzetten. Ook is een upgrade van de proc naar een E6300 nooit weg. Maar ik weet niet precies in hoe verre jij eisen stelt aan de snelheid van de pc. Dus wees eens wat specifieker.

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik zou persoonlijk zeker gaan voor een 7300GT of zelfs 7600GT...die rennen rondjes om die 7300GS

Edit: eerst refreshen, dan replyen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Muscrerior op 26-12-2006 17:25 . Reden: te laat ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik zou doen:

Sneller: 7600GT, maar alleen nodig als je redelijk vaak spellen speelt.
Stiller: Hitachi T7k250 250GB of een Samsung Spinpoint 250GB
Mooier: Samsung 770P, heeft een MVA beeldscherm (beter contrast, kijkhoek en kleurenbereik) ipv een TN scherm
Mooier & krachtiger: Antec NSK6500, even duur
Fijner: Logitech MX400 muis

Verder een prima systeempje!

[ Voor 37% gewijzigd door dr snuggles op 26-12-2006 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:23:
Surfen, msn en downloaden kan elke pc. Wat is "af en toe een game"? Zijn dat ook de nieuwste spellen? En wil je die voorlopig kunnen blijven draaien? Of is het alleen patience. Als je een beetje "fatsoenlijk" spellen wilt spelen kun je er het beste een betere videokaart inzetten. Ook is een upgrade van de proc naar een E6300 nooit weg. Maar ik weet niet precies in hoe verre jij eisen stelt aan de snelheid van de pc. Dus wees eens wat specifieker.
Ja wat is af en toe een game, beetje moeilijke vraag aangezien ik nu bijna niets van games kan draaien.

Denk UT2004, FarCry, CoD2 en andere games in die richting.

Als ik voor het budget wat ik in m'n hoofd heb de nieuwste spellen voorlopig kan blijven draaien, natuurlijk wil ik dat dan!

Is het hiervoor genoeg om alleen de videokaart te upgraden, of is het het ook echt waard om er een snellere processor in te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 17:35 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In dat geval kun je beter voor de Ati X1950 Pro gaan. Net zo duus als een 7600GT, maar net wat sneller.

• dr snuggles
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:34:
In dat geval kun je beter voor de Ati X1950 Pro gaan. Net zo duus als een 7600GT, maar net wat sneller.
Die is 40 euro duurder dan een 7600GT. Nog eens 35 euro erboven en je hebt een 7900GT. Nog eens... :P

Verwijderd

Topicstarter
De monitor heb ik iig aangepast, dat vind ik wel een strak plan.

Nu nog even verder puzzelen met die kaarten!

Bedankt mannen, keep 'em coming!

Edit:

Asus GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT/SILENT/HTD/256M

Dus, dit is een goeie upgrade als je kijkt naar wat er in het oorspronkelijke lijstje staat. Maar is hier ook redelijk de nieuwste games mee te spelen? Ik zie mezelf dat niet elke dag een paar uur doen, dus de volledige eye-candy heb ik ook niet echt nodig (geef ik ook niet veel om).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 17:44 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

dr snuggles schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:37:
Die is 40 euro duurder dan een 7600GT. Nog eens 35 euro erboven en je hebt een 7900GT. Nog eens... :P
Ligt volgens mij een beetje aan de winkel waar je hem haalt. Toen ik twee weken geleden bij de funprice keek, scheelde het minder dan 10,- maar als ik nu in de pricewatch kijk dan scheelt het inderdaad meer.

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Die X1950Pro biedt uitstekende prestaties voor het geld dat je er voor betaald. Ik zou ook de X1950Pro nemen.
Verder, als het er af kan qua budget zou ik er een E6300 processor met MSI P965 Neo-F inzetten.

• TFDev
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik zat met mijn systeem ook wel aan een lekkere prijs:

Antec NSK6500 (+430 watt voeding) = 100
Asus P5B + geluid + lan = 125
C2D E6300 + boxed cooler = 170
Corsair Twin2X1024-5400C4 = 100
Seagate Barracuda 7200.10 250GB = 75
MSI 7900GTO = 240
Nec 7173 zwart = 35

= 845 euro

en dan nog een scherm, muis en tobo erbij

845 + 195 = 1040 euro. Net iets boven je max budget, maar een heeeel stuk sneller. En je kan dmv overclocken (wat goed wil met de P5B) je proc ook nog eens een stuk sneller laten lopen... Dit is echt een zeer mooi allround systeem waar je ook nog eens fiks op kan gamen ;)

Verwijderd

Killed-1 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:45:
Ik zat met mijn systeem ook wel aan een lekkere prijs:

Antec NSK6500 (+430 watt voeding) = 100
Asus P5B + geluid + lan = 125
C2D E6300 + boxed cooler = 170
Corsair Twin2X1024-5400C4 = 100
Seagate Barracuda 7200.10 250GB = 75
MSI 7900GTO = 240
Nec 7173 zwart = 35

= 845 euro

en dan nog een scherm, muis en tobo erbij

845 + 195 = 1040 euro. Net iets boven je max budget, maar een heeeel stuk sneller. En je kan dmv overclocken (wat goed wil met de P5B) je proc ook nog eens een stuk sneller laten lopen... Dit is echt een zeer mooi allround systeem waar je ook nog eens fiks op kan gamen ;)
7900GTO eruit, X1950 Pro erin. Heb je wat meer geld over voor je randapparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor processor is dat dan? En wat is het verschil met wat ik had?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:51:
Als je die niet kent wordt het wel tijd dat je je er eens in gaat verdiepen, en dan voornamelijk de prestaties die ze bieden. ;) Zoek eens naar wat benchmarks zou ik zeggen. www.tomshardware.com is een goede.

• TFDev
Die proc is een Intel Core 2 Duo (vandaar de C2D) en die is een héél stuk sneller dan die AMD. Verder is de Asus P5B een zeer goed moederbord, en je kan er ook nog eens fatsoenlijk mee oc'en. Verder is de videokaart ook een gigantische vooruitgang (en de X1950pro ook , maar iets minder dan de 7900GTO)

• dr snuggles
  • Niet online
Handig is deze website.

Het enige nadeel van die x1950pro wat ik heb kunnen ontdekken is dat ie nogal wat energie slurpt, zo'n 65W onder full load. Verder is het een top kaart.

Edit: Ik dacht dat je 't verschil tussen de grafische processoren bedoelde. Daarvoor is bovenstaande link iig :).

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 26-12-2006 18:59 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

:) Ooh zoveel verschillend! Core Due komt van Intell en is nu het snelste...een jaar geleden dertegen...was de AMD X2 koning!

Beide hebben twee cores en beiden zijn op zich goed geschikt maar de Intel processor heeft meer performance...en je wilt gewoon het meeste waar voor je geldt. Op dit moment is een Core Duo de weg voor de tweaker..

Ik kocht mijn X2 toen core duo nog niet uit was en performance genoeg, toch zou ik nu een Core Duo kopen voor het geld!

There is no place like ::1

• RoD
  • Niet online

RoD

swampy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:46:
[...]

:) Ooh zoveel verschillend! Core Due komt van Intell en is nu het snelste...een jaar geleden dertegen...was de AMD X2 koning!

Beide hebben twee cores en beiden zijn op zich goed geschikt maar de Intel processor heeft meer performance...en je wilt gewoon het meeste waar voor je geldt. Op dit moment is een Core Duo de weg voor de tweaker..

Ik kocht mijn X2 toen core duo nog niet uit was en performance genoeg, toch zou ik nu een Core Duo kopen voor het geld!
Je bedoelt een Core 2 Duo. Core Duo is wat anders.

Verwijderd

Misschien als moederbord een Asus P5N-E SLI voor € 110. Kan je SLI op draaien door de nieuwe nVidia 650i SLI chipset.

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Voor een "do-it-all systeem" is SLI een beetje overbodig, al helemaal als hij zegt dat hij zo nu en dan een spel speelt.

De P5B is een heel mooi moederbord voor dit systeem imo.

Work hard & be brave.

Verwijderd

Ik zou er een core 2 duo e6400 in knallen en dan lekker klokken, veel sneller dan de amd en bovendien 65nm dus meer snelheid per watt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin al een beetje wegwijs te worden, bedankt voor dat iig.

Ik denk dat het het verstandigste is om direct wat meer uit te geven voor een core 2 duo e6300 of hoger op een P5B met wat andere leuke spulletjes, heb ik toch wat langer/meer plezier van. En zo verschrikkelijk veel geld scheelt het nou ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik voor mijn gebruik genoeg aan 1gb RAM?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:10:
Heb ik voor mijn gebruik genoeg aan 1gb RAM?
Ja, meer is beter maar voor een beejte msnen etc heb je niet zoveel nodig (dat gaat nog op een p3 800mhz 320MB :P )

En de spelletjes die je wilt gaan spelen lijken mij ook niet al te zwaar dus moet voldoende zijn. En je kan er ook nog altijd wel 1 bij doen.

Let wel op dat je 2*512 hebt ivm dual channel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 1,8ghz celeron met 190mb, dus zal zoiezo een hele opluchting voor me zijn :P

Numerrr 2, dit begint er meer op te lijken:

•Moederborden Socket 775 -
Asus P5B

•Harddisks 3,5 inch SATA -
Seagate Barracuda 7200.10 320gb

•Behuizingen Midi Tower -
Procase Zirco Case 350w

•CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6400

•DVD-reWriters Serial-ATA -
Samsung SH-S183A

•Grafische kaarten nVidia PCIe -
MSI NX7300GT-TD256EH

•Geheugen DDR2-800 -
Kingston 1GB DDR2-800

Plus dan de monitor, toetsenbord en muisje wat in m'n beginpost staat. Hier nog aan/opmerkingen over anders dan ipv 1GB geheugen 2x512mb (Waarom eigenlijk?)?

Bij de PC-builder van Alternate (handig ding) krijg ik deze melding: "In uw configuratie zijn geen optische IDE drives beschikbaar die CD-ROMs kunnen lezen. Breid uw systeem met ten minste één optische IDE drive uit." Hoezo dat dan?

Edit:

Ik zie nu dat die kaart hierboven echt verschrikkelijk veel verschilt van bijv. een X1950 Pro.. Misschien toch wel verstandig om daar 100 euro extra op te gooien.
Kom ik op een totaal van zo'n 1200 euro.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 21:00 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:35:
*systeem*
Plus dan de monitor, toetsenbord en muisje wat in m'n beginpost staat. Hier nog aan/opmerkingen over anders dan ipv 1GB geheugen 2x512mb (Waarom eigenlijk?)?
2x512MB betekent twee losse reepjes die je kan laten samen werken. Scheelt een paar procent en is niet duurder (dus gratis extra kracht).
Ik zie nu dat die kaart hierboven echt verschrikkelijk veel verschilt van bijv. een X1950 Pro.. Misschien toch wel verstandig om daar 100 euro extra op te gooien.
Kom ik op een totaal van zo'n 1200 euro.
Je kunt oneindig lang je budget blijven verhogen, er zijn namelijk steeds betere systemen te verzinnen. Bedenk nog eens goed wat je wilt hebben en vergeet niet de boel in verhouding te zetten. Een Core 2 Duo in combinatie met een el-cheapo 350Watt voeding en een 7300GS is hetzelfde als een Lada met Ferrari motor.

Wil je echt een snel game systeem hebben? Zonee, neem dan geen Core 2 Duo, dat scheelt je 50 euro op het moederbord + x aantal euro op de cpu. Wil je wel een top systeem, neem dan geen 7300GS, maar een 7900GS of een X1950pro en koop een fatsoenlijke voeding.

Een optionele vraag is de vraag of je een stil systeem wil hebben. Voor een stil systeem heb je componenten nodig die stil zijn (duh) en weinig warmte produceren (minder koeling nodig) en extra stille koelers. De herriemaak top 3:
-Koelers in je voeding (zorg voor een voeding grote en dus stille 12 cm fans en met een hoge efficientie)
-Hardeschijf (er zijn stille harde schijven en je kunt je harde schijf ophangen aan sportelastiek)
-Videokaartkoeling (andere koeler kopen, ik ken geen enkele goede videokaart die standaard geen herrie maakt).

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 27-12-2006 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor voeding zou je me aanraden? Er werd me ook verteld dat het verstandig is om wat extra fans erin te zetten, is dat zo?

Oh, en geluid maakt me niet veel uit, m'n laptop nu maakt het geluid of hij elk moment kan opstijgen dus verbetering is het altijd

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Iedereen zegt in dit topic wel dat een Asus P5B een goed overklok mobo is, maar zoals je hier aan de prijs kan zien gaat het over een Asus P5B vanilla, en deze is nou niet echt gemaakt voor overklokken :(

Ik had ook het idee, poepoe, met de P5B deluxe kan je goed overklokken zeg! Ik de P5B vanilla besteld, omdat ik dacht dan zal de P5B vanilla ook wel goed kan overklokken, omdat er niet zo veel verschillen zijn tussen een P5B deluxe en P5B vanilla. Nou, ik heb me flink vergist, ik kom maar niet stabiel voorbij de 355 fsb. Dus als je wilt overklokken zou ik niet voor een P5B gaan, maar dan eerder voor een Gigabyte DS3, deze bordjes zijn 10 euro duurder, en die kunnen er ook wat van!

www.koopeendroom.nl

• TFDev
Ik zit hier met een Asus P5B (non deluxe dus!) en zit stabiel op de 420 fsb :S ik zie het probleem echt niet hoor, chipset blijft ook goed koel en dergelijke. Het enige nadeel is dat het geheugen een max voltage van 2.1 volt heeft... Verder een super moederbordje hoor!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Maarten-NForce schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:34:
Iedereen zegt in dit topic wel dat een Asus P5B een goed overklok mobo is, maar zoals je hier aan de prijs kan zien gaat het over een Asus P5B vanilla, en deze is nou niet echt gemaakt voor overklokken :(

Ik had ook het idee, poepoe, met de P5B deluxe kan je goed overklokken zeg! Ik de P5B vanilla besteld, omdat ik dacht dan zal de P5B vanilla ook wel goed kan overklokken, omdat er niet zo veel verschillen zijn tussen een P5B deluxe en P5B vanilla. Nou, ik heb me flink vergist, ik kom maar niet stabiel voorbij de 355 fsb. Dus als je wilt overklokken zou ik niet voor een P5B gaan, maar dan eerder voor een Gigabyte DS3, deze bordjes zijn 10 euro duurder, en die kunnen er ook wat van!
Niemand heeft in dit topic ook maar 1 woord over overclocken gesproken(behalve Killed-1) voordat jij erover begon. Dat jij niet genoeg research hebt gedaan met betrekking tot het voor jou geschikte moederbord is je eigen fout.

Het hangt in dit geval af van de TS, als hij wil overclocken zal die een ander moederbord moeten kiezen. Zo niet is de P5B een mooie keuze. Let wel op dat als je in de toekomst RAID wil gaan draaien je een aparte controller moete kopen. De P5B ondersteund geen RAID.

Je had het op de vorige pagina over een Procase Zirco Case 350w, dit merk is niet erg bekend en je zou beter voor de Antec NSK6500, waar men ook overgesproken heeft, kunnen gaan.

Work hard & be brave.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

•Grafische kaarten nVidia PCIe -
MSI NX7300GT-TD256EH
Deze uit je systeem gooien en gaan voor een 7600GS silent van Asus.
Voor het geld echt een prachtkaart. Heb hem zelf ook. Kan FarCry volledig op hoogste settings spelen, alsmede dat ik Flatout 2 met alles open kan spelen. Dit gaat allemaal goed en snel.

Als scherm moet je misschien ook eens kijken naar Iiyama. de Proiite E1900WS. Pracht scherm. Het enige nadeel is dat het breedbeeld is. Wat voor office en films prima is, daarintegen games wil hij nog wel eens flauw gaan doen met de resolutie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:40:
Wat voor voeding zou je me aanraden? Er werd me ook verteld dat het verstandig is om wat extra fans erin te zetten, is dat zo?

Oh, en geluid maakt me niet veel uit, m'n laptop nu maakt het geluid of hij elk moment kan opstijgen dus verbetering is het altijd
Alle voedingen die hier staan en een 12cm fan hebben raad ik aan. Goede merken zijn oa: Antec, Seasonic, Coolermaster, Enermax, Fortron (en ook alle merken die een andere naam plakken op een Fortron voeding zoals Aopen, Zalman en OCZ). Verder heeft een snel systeem een krachtige voeding nodig, een simpel systeem een minder krachtige voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://oz.losing-ground.net/Systeem2.JPG

Weer wat aangepast.. begin er lol in te krijgen hehe

Wat denken jullie hiervan?

Verwijderd

heb je nu 2maal 512mb ram?

• dr snuggles
  • Niet online
Nu nog 100 euro er vanaf zien te schrapen en hij zit in je 700 tot 1000 euro range :P.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je normaal geheugen neemt. Oftewel Value ram IPV HyperX kun je al redelijk wat besparen,
Dan neem je de Proc. neem de E6300 en clock die naar een E6400. Zelfde snelheid minder geld.
Moniter een Iiyama Prolite E1900 nemen. Volgens mij ben je er dan al bijna :P.
Misschien de kast een all in one, eentje van Antec misschien.

Als je al deze stappen doornomen hebt moet je net binnen je budget zitten ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
-Videokaartkoeling (andere koeler kopen, ik ken geen enkele goede videokaart die standaard geen herrie maakt).
uhm, 7950GT passive, 7900GTO/GTX, ATI kaarten van HiS (minder stil maar al een heel stuk beter), club3d x1950pro met Artic, en nog wel meer kaarten met standaard zalman of artic geinstalleerd.

Het ziet er heel behoorlijk uit maar: Tagan eruit Seasonic S12 430 erin. Ruim voldoende vermogen en een stuk stiller, efficienter en een lagere prijs en daarbij ook nog eens eenzelfde zoniet betere kwaliteit.

En verder zou ik toch de moeite nemen om toch een paar tientjes te steken in een CPU/Videokaart koeling. Je systeem heeft veel geld gekost en als ie straks met de stock koelers een hoop geluid staat te maken straalt dat nou niet bepaald kwaliteit uit (zonde van je dure investering) en is het ook behoorlijk irritant werken.

Ik zou een Artic Freezer 7(cpu) en een Zalman VF700cu(videokaart) halen en de casefans op 5 volt zetten. Daarmee heb je een perfect stil en snel systeem waarmee je nog een hele tijd vooruit kunt.

[ Voor 5% gewijzigd door The_nv40_man op 29-12-2006 00:00 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Je kan ook kijken naar Twinmos Twister geheugen, naar mijn mening ook zeer goed geheugen, en voor een heel leuk prijsje.

[ Voor 32% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-12-2006 01:07 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu min of meer mijn keuze gemaakt op het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://oz.losing-ground.net/azertysysteem.JPG

Uiteindelijk word hij nog verder gepimpt met wat nettere fans en een controller ed. maar dat laat ik voor later, anders is de pret in een keer voorbij ;)

Als iemand nog last-minute changes wil maken, laat het ff horen!

Bedankt allemaal !

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Ik zou zelf een meer ergonomische (Logitech MX400 oid) muis nemen, en in plaats van de E6400 de E6300 en die dan weer overclocken, dat scheelt weer :+

Verwijderd

Topicstarter
Nahh, muisje is prima, ik hou niet van al die ergonomische troep hehe

Wat dacht je van die E6400 overclocken? 8)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Grappig, aangezien de X1950 Pro beter is dan mijn videokaart, die weer rondjes rent om de 7900GT :P (nouja een rondje van een half rad maar toch)

• RoD
  • Niet online

RoD

En toch zou ik de X1950Pro nemen. Levert toch aanzienlijke betere prestaties voor een kleine meerprijs. Ik weet het, je kunt altijd wel net even wat meer uitgeven, maar de X1950Pro heeft toch een onovertroffen prijs/kwaliteitverhouding. Imo een zeer zinvolle upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld de Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16..

Op zo'n rekening zal ik die 45 euro extra ook niet echt merken :9

Verwijderd

Topicstarter
Oke, je heb me overtuigt RoD, X1950Pro erin.

En ik heb nog even wat voeding-reviews gelezen, ik denk dat het een Coolermaster RealPower 450W gaat worden. Scheelt 3 euro; meer vermogen, kleurtje in de fan en een geinig metertje.

Zitten we inclusief verzenden ongeveer rond de €1200,-. Budget iets opgerekt dus, maar wel een topsysteem..

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al zo ver dat het budget de deur uit is gegaan, ik wil een mooi systeem hebben voor een redelijk prijsje.

Ik zit nu weer te twijvelen tussen dit moederbord en een P5Bdeluxe, is de laatstgenoemde de 60 euro extra echt waard?

Gelukkig nieuwjaar trouwens.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Ligt eraan of je de extra functies nodig hebt.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 21:33

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Wat je ook vergeet is een OEM versie van windows XP :P

Voor de rest ziet het er wel goed uit.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:38:
Ik ben nu al zo ver dat het budget de deur uit is gegaan, ik wil een mooi systeem hebben voor een redelijk prijsje.
Volgens die redenatie stijg je langzaam naar een hele dure pc. Een redelijke prijs is namelijk subjectief. Dan zie je opeens dat raid 0 toch wel gaaf is, dat je monitor een simpel TN scherm heeft met de bijbehorende nadelen, dat een groter scherm bovendien relaxter werkt en een scherm langer mee gaat dan de rest van je pc, dat je muis redelijk zuigt, dat je hardeschijf niet echt stil is enz...

Over een jaar is je pc verouderd en dan wil je weer nieuw spul 8).

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 01-01-2007 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja hou op, ik ben daar heel gevoelig voor :P

Of ik de extra functies nodig heb: Nee, natuurlijk niet. Maar leuk is het wel..

En die windows heb ik liggen hoor O-)

Verwijderd

Heb misschien een mooi systeem te koop voor je:

DDR2 G.Skill F2-6400PHU2-2GBNR 2048 MB Kit DDR2-800 CL5
Miditower APlus Qubic CS-3010 black
Intel E6600 FSB 1066 Conroe (2400hz)S775 Dual Core
Enermax Liberty 500Watt 2xPCIe 1x120mm
Asus GeForce 7 7900GT 256MB GDDR3 (PCI-e, 2xDVI) Retail
ASUS P5LD2/C i945P iHD-Audio Matrix-Raid 1xGLan DDR2 C
Nec 3500
1x Maxtor 200 gb
1Cooler Arctic Cooling Freezer 7 Pro 775
1x WD Raptor 74 gb 10.000 toeren sata 8 mb cache

Mail me maar bij intresse. Staat hier op de site ook te koop aan de prijs kunne we misschien wel wat doen.

dannyt81AT.gmailDOTHcom

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren het bakkie besteld..

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 17:32 ]

Pagina: 1