Maar je hebt geen HD brander nodig. Een Blueray speler om Blurays af te spelen. En een DVD brander. Dan kun je 40 minuten op een DVD branden (1080p kwaliteit) en op je Bluray in 1080p afspelen. Een Bluray brander is zonde van je geld en het gaat nog enkele jaren duren voordat die schijven 50 eurocent kosten.Sir_Hendro schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:24:
[...]
Tja dat is wel allemaal heel leuk maar ik bedoelde gewoon de echte HD branders en spelers zelf. Ze zijn nog zo nieuw en zo duur en ik er liever nog even mee wacht. Ik wil over een paar jaar zodra de kosten flink zijn gedaald wel overstappen op HD camera's.
voor de mensen die nog op zoek zijn naar samples: http://www.listvideo.com
kost je wel $2.99 per maand, maar dan heb je wel echt heel veel samples van heel veel verschillende camera's bij elkaar...opzich ook wel fair dat het wat kost, want die bestanden zijn soms wel 200 mb per stuk..wel goed om te vergelijken!
-edit-
ik lees net in 1080p via DVI op HDTV dat het toch niet zo normaal is dat een 1080p video vloeiend loopt op een beetje pc, wellicht dat het dan toch aan mij ligt
kost je wel $2.99 per maand, maar dan heb je wel echt heel veel samples van heel veel verschillende camera's bij elkaar...opzich ook wel fair dat het wat kost, want die bestanden zijn soms wel 200 mb per stuk..wel goed om te vergelijken!
-edit-
ik lees net in 1080p via DVI op HDTV dat het toch niet zo normaal is dat een 1080p video vloeiend loopt op een beetje pc, wellicht dat het dan toch aan mij ligt
[ Voor 24% gewijzigd door FireFoz op 30-05-2007 11:59 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Is de Panasonic HDC-SD1 nu full HD of niet?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Half wel, half niet. Het is een 1440X1080i camera. Dat 1440 wordt geupscaled naar 1980X1080. Je zult er misschien wel WAT van merken, maar of het veel is weet ik niet want 1440X1080 is niet bepaald een lage resolutie. Wil je voor een geode HD-camera gaan, kies dan deze! BTW: Als ik jullie was, zou ik alles opnemen in 720P: Hele goede kwaliteit, en het is Progressive nog ook. Plus je bespaart geheugen!
Gulfstream G650
Voor zover ik weet is het aantal pixels per sec vergelijkbaar tussen 1080i en 720p.salimrmaf schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:46:
Half wel, half niet. Het is een 1440X1080i camera. Dat 1440 wordt geupscaled naar 1980X1080. Je zult er misschien wel WAT van merken, maar of het veel is weet ik niet want 1440X1080 is niet bepaald een lage resolutie. Wil je voor een geode HD-camera gaan, kies dan deze! BTW: Als ik jullie was, zou ik alles opnemen in 720P: Hele goede kwaliteit, en het is Progressive nog ook. Plus je bespaart geheugen!
Sterker nog, als je kijkt naar de data die over de HDMI kabel gaat, heeft die exact dezelfde pixel-clock voor beide HD-formaten.
Kortom veel minder opslagruimte zal het niet kosten.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Heb vandaag de HV20 aangeschaft, helaas nog geen tijd gehad om er iets mee te doen. Het apparaat is echt moeilijk leverbaar zeg, althans tegen een redelijke prijs. 995 euro er voor betaald, lijkt me niet veel te veel, toch.
Enne BarnOwl, dank voor de tips! Aan het verschil tussen 24p en 25p had ik nooit aan gedacht.
Ik heb nu de PAL versie, dus 25p. Geen gemier verder, gelukkig. Ik hou je op de hoogte van mijn ontwikkelingen.
Ik ben wel benieuwd wat voor merk/type tapes jullie gebruiken, ik las op een buitenlands forum dat de Panasonic AY-DVM63AMQ een hele goede keus is. Die zijn zo´n 5 euro per stuk. Wat zijn jullie ervaringen met tapes die HD op een goede en betrouwbare kwalitiet moeten kunnen opnemen?
En verder wil ik heel graag een groothoek-lens voor mijn HV20. Op Ebay staan diverse ´aanbiedingen´, zoals deze :
http://cgi.ebay.nl/25PC-U...64321QQrdZ1QQcmdZViewItem
Zijn die Grootlens en de Telelens dit geld waard? Ik weet er weiniog van helaas, dus wie een goed tip voor mij heeft, graag!
Enne BarnOwl, dank voor de tips! Aan het verschil tussen 24p en 25p had ik nooit aan gedacht.
Ik heb nu de PAL versie, dus 25p. Geen gemier verder, gelukkig. Ik hou je op de hoogte van mijn ontwikkelingen.
Ik ben wel benieuwd wat voor merk/type tapes jullie gebruiken, ik las op een buitenlands forum dat de Panasonic AY-DVM63AMQ een hele goede keus is. Die zijn zo´n 5 euro per stuk. Wat zijn jullie ervaringen met tapes die HD op een goede en betrouwbare kwalitiet moeten kunnen opnemen?
En verder wil ik heel graag een groothoek-lens voor mijn HV20. Op Ebay staan diverse ´aanbiedingen´, zoals deze :
Zijn die Grootlens en de Telelens dit geld waard? Ik weet er weiniog van helaas, dus wie een goed tip voor mij heeft, graag!
Zou ik niet doen. Je hebt een HD cam gekocht met een gestoken HDV beeld en dan ga je alles vertroebelen door er een wegwerp lenzenset op te zetten?Pierre_nr1 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:08:
Canon heeft speciaal voor deze cam een 0.7x groothoek ontwikkeld die 250 Euro kost maar (nagenoeg) geen afbreuk doet aan de beeldkwaliteit. Verder is een iets mindere kwaliteit maar ook goed te doen en een stuk voordeliger de Raynox HD 6600 Pro, deze koop je hier voor rond de 100 Euro.
Er wordt binnenkort een groothoeklenzen vergelijking gezet op het HV20 forum van de canon WD-H43 (250 Euro), de Raynox 6600 HD Pro (€ 100), Canon WD-43 (€ 135) en een cheapo Ebay prul (€ 25). Ik wacht deze even af voor ik er een aanschaf. De ene lens komt op de andere camera niet altijd even goed over, zeker met voorzetlenzen is dit het geval.
Ik gebruik overigens JVC MDV63PROHD tapes van zo'n 7 euro per stuk. Bevallen tot nu toe goed, nog geen enkele dropout gehad.
Jeroen
Is er misschien een Nederlandstalige Manual te verkrijgen als PDF voor de HV20? En zoja, waar?
Bestaat er een extern tape-device om miniDV tapes te kopieren naar een PC? Dus dat je niet vanuit de camera zelf hoeft te kopieren.
Ik had laatst ook al gekeken op e-bay naar dergelijke (inbouw) drives. De goedkoopste die ik toen tegen was gekomen, kostte zo'n 1200 US$. Kortom, daar kun je een 2e cam voor kopen en het capturen ging niet eens sneller daarmee. Zat wel een tape-wisselaar bij sommige modellen bij.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Je zou toch denken dat het niet zo duur en complex hoeft te zijn, ik zoek alleen maar een apparaatje wat de minDV tapes kan streamen naar b.v. een PC. Zoiets als een ´good old´ cassette-recordertje, alleen deze hoeft alleen maar af te spelen en zelfs niet op te hoeven nemen. Lijkt mij weinig spannends aan, of vergis ik me?
Jeroen, ik heb de Raynox HD-6600 Pro-43 High Definition ook maar besteld. Ben benieuwd wat de levertijd zal zijn, heb jij enig idee?
Geen idee Pierre, dan moet je even contact opnemen met de verkoper, lijkt mij........
Ik heb hem bij Konijnenberg besteld, meestal zijn die wel redelijk snel, maar ze hebben hem in bestelling staan.
Ik heb ook niet meer gewacht op die vergelijkingstest: Ik vind zowieso een lens van 330 gram te gek voor woorden voor een camera die 550 gram weegt. Bovendien is die Canon gigantisch. Leuk voor op een statief, maar met uit de hand filmen (Wat ik het meeste doe) is natuurlijk de hele boel uit balans.....
Van wat ik aan plaatjes genomen met de 6600 heb gezien doet hij zeker niet veel onder aan de Canon en hij ziet er een stuk beter (en lichter) uit op de Canon HV20:
Ik heb hem bij Konijnenberg besteld, meestal zijn die wel redelijk snel, maar ze hebben hem in bestelling staan.
Ik heb ook niet meer gewacht op die vergelijkingstest: Ik vind zowieso een lens van 330 gram te gek voor woorden voor een camera die 550 gram weegt. Bovendien is die Canon gigantisch. Leuk voor op een statief, maar met uit de hand filmen (Wat ik het meeste doe) is natuurlijk de hele boel uit balans.....
Van wat ik aan plaatjes genomen met de 6600 heb gezien doet hij zeker niet veel onder aan de Canon en hij ziet er een stuk beter (en lichter) uit op de Canon HV20:

[ Voor 79% gewijzigd door BarnOwl op 02-06-2007 09:55 ]
Jeroen
Zelfs met gewoon de links kopieren kan ik de plaatjes niet zienBarnOwl schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:04:
Sommige mensen kunnen ook overdrijven:![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmorgen is de Panasonic HDC-SD1 binnengekomen.
Even de batterij opgeladen tot ie klaar was en toen even naar buiten om te filmen. Heb wat stukjes gefilmd en op mijn "oude" 72cm CRT televisie ziet het er al erg goed uit. Als ooit de HD tv er is dan wordt het nog mooier verwacht ik.
Ben vooralsnog erg tevreden met de aankoop.
Zojuist even de filmpjes op de harde schijf van de pc gezet en met de bijgeleverde software kan je de nodige dingen doen. Het is alleen wat lastig om de .m2ts af te spelen via andere software dan bijgeleverd is dus als iemand nog tips heeft voor players of codecs dan hoor ik het graag. Ga zelf ook nog even zoeken natuurlijk.
Even de batterij opgeladen tot ie klaar was en toen even naar buiten om te filmen. Heb wat stukjes gefilmd en op mijn "oude" 72cm CRT televisie ziet het er al erg goed uit. Als ooit de HD tv er is dan wordt het nog mooier verwacht ik.
Ben vooralsnog erg tevreden met de aankoop.
Zojuist even de filmpjes op de harde schijf van de pc gezet en met de bijgeleverde software kan je de nodige dingen doen. Het is alleen wat lastig om de .m2ts af te spelen via andere software dan bijgeleverd is dus als iemand nog tips heeft voor players of codecs dan hoor ik het graag. Ga zelf ook nog even zoeken natuurlijk.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Verwijderd
De HDC-SD1 heeft mijn voorkeur maar ik moet er met de hardware die ik nu heb ook wat mee kunnen, daarom wat vragen.
Is mijn opname alijd in AVCHD?
40 minuten zal AVCHD zijn
55 minuten is dat HD?
maakt de bijgeleverde software er eventueel HD van?
Is mijn opname alijd in AVCHD?
40 minuten zal AVCHD zijn
55 minuten is dat HD?
maakt de bijgeleverde software er eventueel HD van?
Sorry, ik realiseer me dit nu pas, maar je moet waarschijnlijk geregistreerd zijn bij dvxuser.com.TD-er schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:34:
[...]
Zelfs met gewoon de links kopieren kan ik de plaatjes niet zien
Jeroen
upload eens naar imageshack.usBarnOwl schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:46:
[...]
Sorry, ik realiseer me dit nu pas, maar je moet waarschijnlijk geregistreerd zijn bij dvxuser.com.
Vandaag twee 1700 mAh accu´s gekocht, niet van Canon zelf. Daarbij ook maar een externe lader erbij aangeschaft. Morgen de nieuwe accu´s maar even uitproberen, ben benieuwd hoe lang ze meegaan.
Nog een vraag :
Is het beter om een MiniDV tape na gebruik uit de camera te halen, of maakt dat geen verschil?
Nog een vraag :
Is het beter om een MiniDV tape na gebruik uit de camera te halen, of maakt dat geen verschil?
Ik doe het altijd wel, als ik de boel voor langere tijd opberg, al was het alleen al dat ik dan min of meer verplicht ben om de tape te labelenPierre_nr1 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:43:
Vandaag twee 1700 mAh accu´s gekocht, niet van Canon zelf. Daarbij ook maar een externe lader erbij aangeschaft. Morgen de nieuwe accu´s maar even uitproberen, ben benieuwd hoe lang ze meegaan.
Nog een vraag :
Maar volgens mij maakt het niet heel veel uit. Wat wel schijnt uit te maken is de tape even een keer doorspoelen voor gebruik.
Nogmaals.........Zo wel ??
Even voor de duidelijkheid: Deze is dus niet van mij, maar een voorbeeld van een enigzins overdreven lenskap/groothoek combo......

Jeroen
Ik vind de bovenstaande uitbreiding nog wel meevallen. Een 35mm adapter kit is veel interessanter 

Heeft iemand ervaring met dit soort uitbreidingen? Meer info is hier te vinden. Je 35mm objectieven gebruiken voor film is natuurlijk enorm tof.

Heeft iemand ervaring met dit soort uitbreidingen? Meer info is hier te vinden. Je 35mm objectieven gebruiken voor film is natuurlijk enorm tof.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Heb je misschien een link van die pagina.Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:37:
[...]
Sorry hoor maar dit topic gaat toch over HD camera's ??
Ik zie de panasonic sd1 op ebay vanaf 600 euro... Dat is toch wel bedenken waard
Ben al een tijdje aan het zoeken maar krijg het maar niet gevonden.
Bij voorbaat dank.
http://search.ebay.com/pa...QfsooZ1QQfsopZ3QQsbrsrtZlBluto schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:24:
[...]
Heb je misschien een link van die pagina.
Ben al een tijdje aan het zoeken maar krijg het maar niet gevonden.
Bij voorbaat dank.
Ok,bedankt voor het snelle antwoord.
Zie wel dat de goedkopere aanbieders niet internationaal verschepen.Alleen binnen de US en Canada...
Eens kijken of een kennis die in China woont een cheape SD1 kan regelen.Weet iemand of de prijzen daar overeenkomen met Japan?
Zie wel dat de goedkopere aanbieders niet internationaal verschepen.Alleen binnen de US en Canada...
Eens kijken of een kennis die in China woont een cheape SD1 kan regelen.Weet iemand of de prijzen daar overeenkomen met Japan?
Verwijderd
Lang getwijfeld tussen de panasonic HDC-SD1 en de canon HV20. Uiteindelijk via de camcorderinfo tot het besluit gekomen dat de canon wel de beste is. Ze zijn zeer lovend over de low light prestaties hiervan.
Je moet de 24P mode gebruiken en daalt de lichtgevoeligheid tot 3 lux!
Maar was is die 24P functie juist? Dit gaat ook bij een Pal HV20 of niet?
Kan iemand mij dat uitleggen?
Je moet de 24P mode gebruiken en daalt de lichtgevoeligheid tot 3 lux!
Maar was is die 24P functie juist? Dit gaat ook bij een Pal HV20 of niet?
Kan iemand mij dat uitleggen?
24p wil zeggen dat je niet interlaced aan het opnemen bent, maar progressive. Kortom je neemt dan complete beelden in 1 keer op en dus niet 2 frames met eerst de even en dan de oneven lijnen.
Dat is beter weer te geven op bijvoorbeeld een LCD of Plasma scherm, omdat die het dan niet hoeft te deinterlacen en met bewerken is dat ook wat makkelijker. (deinterlace is een operatie die van een interlaced beeld weer progressive maakt. Bij beweging gaat dit ten koste van scherpte)
Wat wel een nadeel kan zijn is dat het 24 beeldjes per sec is. Dat is wat ze bij film ook gebruiken, maar je TV geeft 25 (of 50) beeldjes per sec weer. Vrijwel altijd gaan ze dan het beeld 4% sneller afspelen, zodat ze verder niet aan het beeld hoeven te rekenen.
Dat is beter weer te geven op bijvoorbeeld een LCD of Plasma scherm, omdat die het dan niet hoeft te deinterlacen en met bewerken is dat ook wat makkelijker. (deinterlace is een operatie die van een interlaced beeld weer progressive maakt. Bij beweging gaat dit ten koste van scherpte)
Wat wel een nadeel kan zijn is dat het 24 beeldjes per sec is. Dat is wat ze bij film ook gebruiken, maar je TV geeft 25 (of 50) beeldjes per sec weer. Vrijwel altijd gaan ze dan het beeld 4% sneller afspelen, zodat ze verder niet aan het beeld hoeven te rekenen.
Juist dat film effect met 24p spreekt me zo aan bij de HV20. Met goede software zoals Vegas kun je daar echt prachtige dingen mee maken.
Overigens wacht ik nog steeds op de levering van mijn HV20 bij Fotoquelle. Nu 2 weken verder helaas nog steeds geen levertijd bekend
Overigens wacht ik nog steeds op de levering van mijn HV20 bij Fotoquelle. Nu 2 weken verder helaas nog steeds geen levertijd bekend
Probeer VLC even, dat speelt het ook af denk ik.JohnnyV76 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:37:Het is alleen wat lastig om de .m2ts af te spelen via andere software dan bijgeleverd is dus als iemand nog tips heeft voor players of codecs dan hoor ik het graag. Ga zelf ook nog even zoeken natuurlijk.
Bij de PAL versie is dat 25p t/o 50i. Dus geen gedoe met Pulldown.......TD-er schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:21:
24p wil zeggen dat je niet interlaced aan het opnemen bent, maar progressive. Kortom je neemt dan complete beelden in 1 keer op en dus niet 2 frames met eerst de even en dan de oneven lijnen.
Jeroen
Is dat dat effect van die jongen in de regen?kazuka schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:36:
Juist dat film effect met 24p spreekt me zo aan bij de HV20.
Verwijderd
Maar om de beste resultaten te halen bij weinig licht maakt dit deze functie niks uit? Die 24P functie maakt de camera niet extra lichtgevoelig?TD-er schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:21:
Klopt, die is in 24p cinemode opgenomen. En dat is dan nog een quick'n dirty montage in Vegas.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:03:
[...]
Is dat dat effect van die jongen in de regen?
We hebben het dus over dit fragment: http://www.nightfallinteractive.com/sc/HV20/rain.wmv
Jazeker wel. 25p (PAL) zijn 25 beelden per seconde dus ieder beeld is langer blootgesteld dus betere lichtgevoeligheid, ik quote uit de HV20 review van Camcorderinfo:Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:48:
[...]
Maar om de beste resultaten te halen bij weinig licht maakt dit deze functie niks uit? Die 24P functie maakt de camera niet extra lichtgevoelig?
Switching over to the 24P mode, the strength of the Canon HV20 becomes clear. This camcorder is a killer in low light. The sensitivity (ability to produce 50 IRE) dropped all the way down to 3 lux, less the half the light required by the Sony HDR-HC7. Not only that, in 24P the color error decreased (8.24) and the noise decreased (1.81%). Because the 24P mode is a regular shooting mode, and not a special effect, we used that performance to tabulate the final score for Low Light Performance. Scores factor in sensitivity, noise, and color accuracy.
Jeroen
De slowmo gedeeltes zijn in 60i opgenomen en hij heeft er een geelfilter-effect overheen gegooid in Vegas.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:03:
[...]
Is dat dat effect van die jongen in de regen?
Als je je realiseerd dat hij gewoon een ingeklapt statief heeft gebruikt voor stabiliteit bij de opnames waar hij achter de jongen aan rent!
Jeroen
en dit effect is niet met een andere HD cam te verkrijgen door nabewerking in een ander proggie?BarnOwl schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:56:
[...]
De slowmo gedeeltes zijn in 60i opgenomen en hij heeft er een geelfilter-effect overheen gegooid in Vegas.
Als je je realiseerd dat hij gewoon een ingeklapt statief heeft gebruikt voor stabiliteit bij de opnames waar hij achter de jongen aan rent!
Tuurlijk wel......een echte creatieveling maakt overal iets moois van, maar 24/25p is de framerate waar echte (bioscoop) films mee zijn opgenomen. Volgens mij is de HV20 (nog) de enige cam in deze prijsklasse die dat heeft......Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:39:
[...]
en dit effect is niet met een andere HD cam te verkrijgen door nabewerking in een ander proggie?
Jeroen
Jeroen, ik kreeg vanochtend een mailtje van Foto Konijnenberg dat mijn Raynox HD-6600 Pro-43 High Definition vandaag is verstuurd. Ik neem aan dat jij ook zo´n mailtje hebt ontvangen?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze lens.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze lens.
Ik heb mijn bestelling bij Konijnenberg afgezegd. Ze hadden een levertijd van twee weken toen heb ik hem bij Fotovideobooms besteld die had hem op voorraad. Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit erg goed vind.
Ik zie geen kromme lijnen op de groothoekstand (volledig uitgezoomd), geen vignetting en de scherpte aan de randen is nauwlijks vertroebeld.
Ik ben zeer benieuwd of de 2,5 x duurdere Canon groothoek er in de test straks veel beter van af komt met zijn 2x zo grote gewicht........
Ik zie geen kromme lijnen op de groothoekstand (volledig uitgezoomd), geen vignetting en de scherpte aan de randen is nauwlijks vertroebeld.
Ik ben zeer benieuwd of de 2,5 x duurdere Canon groothoek er in de test straks veel beter van af komt met zijn 2x zo grote gewicht........
Jeroen
Ik denk dat 2,5x duurder en 2x zwaarder niet in verhouding zullen staan t.o.v. de kwaliteit. Ik denk zelfs dat we voor dit geld dan een prima lens hebben aangeschaft.BarnOwl schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:45:
Ik heb mijn bestelling bij Konijnenberg afgezegd. Ze hadden een levertijd van twee weken toen heb ik hem bij Fotovideobooms besteld die had hem op voorraad. Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit erg goed vind.
Yep.....let's hope so! (Hij past trouwens ook prima op de Panasonic SD1, Sony HC7, etc.
Echt een aanrader, deze groothoek converter!)
Echt een aanrader, deze groothoek converter!)
[ Voor 6% gewijzigd door BarnOwl op 06-06-2007 18:56 ]
Jeroen
Wat blijkt.... nero 7 ultimate ftw...SirQ schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:07:
[...]
Probeer VLC even, dat speelt het ook af denk ik.
daarmee kan ik decoden naar mp4 gewoon met 5.1 geluid en HD kwaliteit.
Decoden van een stukje film van 49 seconden duurde met mijn zwaar overklokte dual core proc en 2 GB RAM alsnog 10 minuten
is 60 fps dan niet beter? wat is er zo moeilijk aan 24p?BarnOwl schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:21:
[...]
Tuurlijk wel......een echte creatieveling maakt overal iets moois van, maar 24/25p is de framerate waar echte (bioscoop) films mee zijn opgenomen. Volgens mij is de HV20 (nog) de enige cam in deze prijsklasse die dat heeft......
http://www.imaginenews.co.../JAN_2001/Text/DEPT03.htmVerwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:34:
[...]
is 60 fps dan niet beter? wat is er zo moeilijk aan 24p?
Jeroen
Verwijderd
Camcorderinfo is Amerikaans en dat is NTSC. Samengevat: je stelt op de PAL HV20 bij opties de 24P in en filmen maar bij weinig licht. Zo is het?BarnOwl schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:49:
[...]
Jazeker wel. 25p (PAL) zijn 25 beelden per seconde dus ieder beeld is langer blootgesteld dus betere lichtgevoeligheid, ik quote uit de HV20 review van Camcorderinfo:
[...]
En met pinnacle 11 (plus en ultimate) kan je HDV bewerken en deze HDV branden op een gewone DVD?
Klopt dit?
Verwijderd
hoi,
Ik zit een paar vragen.
Ik wil graag een HD videocamera kopen die op 8 cm schijfjes opneemt, een sony HDR-UX3. Kunnen deze schijfjes rechtsreeks in de PS3 worden afgespeelt ? Op het net staat van wel, sony consumenten service kan me hierop geen antwoord geven.........Maar misschien dat iemand het wel al heeft geprobeert hierzo.
Mocht dit nu niet werken, heb ik de volgende vraag:
Alleen het branden van AVCHD op een gewone dvd vereist dit ook hoge systeem eisen ?.
Ik heb de volgende specs.
Amd athlon xp-m 3000+
1024 ddr sdram
80 gb hdd
ati mobility radeon 9200
Gaat dat hiermee lukken ( alleen het branden ) ?
Alvast bedankt.
Mvg slikgtt.
Ik zit een paar vragen.
Ik wil graag een HD videocamera kopen die op 8 cm schijfjes opneemt, een sony HDR-UX3. Kunnen deze schijfjes rechtsreeks in de PS3 worden afgespeelt ? Op het net staat van wel, sony consumenten service kan me hierop geen antwoord geven.........Maar misschien dat iemand het wel al heeft geprobeert hierzo.
Alleen het branden van AVCHD op een gewone dvd vereist dit ook hoge systeem eisen ?.
Amd athlon xp-m 3000+
1024 ddr sdram
80 gb hdd
ati mobility radeon 9200
Alvast bedankt.
Mvg slikgtt.
Een product die CD's kan lezen, zal bijna geen verschgil zien tussen 8 en 12-cm schijfjes. Zelfs mijn AutoCD-speler slikt 8-CMschijfjes, dus ik denk dat de PS3 ze zeker op zal eten.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:53:
hoi,
Ik zit een paar vragen.
Amd athlon xp-m 3000+
1024 ddr sdram
80 gb hdd
ati mobility radeon 9200
Alvast bedankt.
Mvg slikgtt.
Over AVCHD branden: Het enige wat je hoeft te doen is het bestand kopieren van de camcorder naar de harde schijf. Daarna kun je als het goed is gewoon het bestand branden op DVD.
Zelfs mijn PC van het jaar 2000 kan dat. Je kan wel het beste op een slome snelheid branden, zoals 4X.
Suc6
Gulfstream G650
Verwijderd
Je denkt dat de Ps3 dit kan.............en vervolgens schrijf je; als het goed is gewoon branden...salimrmaf schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:21:
[...]
Een product die CD's kan lezen, zal bijna geen verschgil zien tussen 8 en 12-cm schijfjes. Zelfs mijn AutoCD-speler slikt 8-CMschijfjes, dus ik denk dat de PS3 ze zeker op zal eten.![]()
Over AVCHD branden: Het enige wat je hoeft te doen is het bestand kopieren van de camcorder naar de harde schijf. Daarna kun je als het goed is gewoon het bestand branden op DVD.![]()
Zelfs mijn PC van het jaar 2000 kan dat. Je kan wel het beste op een slome snelheid branden, zoals 4X.
Suc6
Maw nu weet ik nog niet veel
Mvg Slik
Dat klopt allemaal behalve dat PAL 25p is en geen 24P. Je stelt dus bij een PAL HV20 25p in voor als je mooie low light opnames wilt. Voor beelden met veel (snelle) bewegingen gebruik je 50i als opnamesetting.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:23:
[...]
Camcorderinfo is Amerikaans en dat is NTSC. Samengevat: je stelt op de PAL HV20 bij opties de 24P in en filmen maar bij weinig licht. Zo is het?
En met pinnacle 11 (plus en ultimate) kan je HDV bewerken en deze HDV branden op een gewone DVD?
Klopt dit?
Jeroen
Verwijderd
Bedankt voor je info.
Dat moest ik weten. Nog deze laatste vraag:
Je filmt in HDV met de canon HV20 en via firewire naar bv pinnacle 11 en bewerkt in HDV en dan moet je gaan branden...
Ik, zoals de meesten denk ik, heb nog geen blue ray of HD DVD brander en bijhorende speler voor op televisie te bekijken...
Hoe doenn jullie dit dan? Dat HDV project branden naar een gewone DVD?
Zo ja, hoe zit het dan met de kwaliteit ervan? Voorbeelden ergens te vinden op een site ivm kwaliteitsverlies?
Want als je naar DVD brandt en je verliest te veel kwaliteit dan kan ik toch beter wachten tot de Blue ray, HD DVD branders en spelers betaalbaarder worden, niet?
Je filmt in HDV met de canon HV20 en via firewire naar bv pinnacle 11 en bewerkt in HDV en dan moet je gaan branden...
Ik, zoals de meesten denk ik, heb nog geen blue ray of HD DVD brander en bijhorende speler voor op televisie te bekijken...
Zo ja, hoe zit het dan met de kwaliteit ervan? Voorbeelden ergens te vinden op een site ivm kwaliteitsverlies?
Want als je naar DVD brandt en je verliest te veel kwaliteit dan kan ik toch beter wachten tot de Blue ray, HD DVD branders en spelers betaalbaarder worden, niet?
Het goedkoopst blijft een PS3 kopen. Dan brandt je gewoon op DVD je AVCHD bestanden en die leest de PS3. Hoef je geen Bluray brander van 800 euro te kopen en geen Bluray schijfjes van 20 euro. Ik weet niet of de PS3 ook gewone HD van DVD kan afspelen, in ieder geval AVCHD.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:04:
Bedankt voor je info.Dat moest ik weten. Nog deze laatste vraag:
Kreeg vandaag een SMSje van de winkel dat de Sony SR-7 beschikbaar is... Morgen maar eens even gaan kijken.
Sometimes you need to plan for coincidence
Of je zet het eindproduct terug op tape en hangt je HV20 met HDMI aan je LCD-tv.....en wacht vervolgens op het gemakje totdat Blueray betaalbaar is. DVD-tjes voor je familie of vrienden brand je gewoon op SD, niet op HD. Eindresutlaat ziet er altijd goed uit...Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:04:
Je neemt gewoon alles op met de camera in HDV. In SD opnemen kan ook maar dat is gekkenwerk omdat er niet meer op een tape gaat en je bronmateriaal kwalitatief zo goed mogelijk moet zijn.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:04:
Ik heb een gewone (CRT) breedbeeld met alleen maar een composiet video ingang en de beelden van de HV20 zien er via die kabel al veel beter uit dan met mijn oude Hi8 cam.
Als ik een tape vol heb capture hem ik in Pinnacle 11 op de hoogste stand (1080i - 50 HD) en edit. Vervolgens wordt de (gewone) DVD gebrand op PAL breedbeeld (720) en je krijgt een dvd die weliswaar geen HD is, maar vele malen beter dat een SD opname.......
Het mooie is dat goed bewaarde tapes heel lang meegaan en je houdt alle mastertapes in HD kwaliteit zodat je alles later naar Bluray kunt branden.
Jeroen
Verwijderd
De Amerikaanse versie (NTSC) heeft ook 24p modus toch?Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:23:
[...]
Camcorderinfo is Amerikaans en dat is NTSC. Samengevat: je stelt op de PAL HV20 bij opties de 24P in en filmen maar bij weinig licht. Zo is het?
Klopt dit?
Heeft er iemand hier een HV20 via ebay gekocht?
Verwijderd
BarnOwl schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:51:
[...]
Je neemt gewoon alles op met de camera in HDV. In SD opnemen kan ook maar dat is gekkenwerk omdat er niet meer op een tape gaat en je bronmateriaal kwalitatief zo goed mogelijk moet zijn.
Ik heb een gewone (CRT) breedbeeld met alleen maar een composiet video ingang en de beelden van de HV20 zien er via die kabel al veel beter uit dan met mijn oude Hi8 cam.
Als ik een tape vol heb capture hem ik in Pinnacle 11 op de hoogste stand (1080i - 50 HD) en edit. Vervolgens wordt de (gewone) DVD gebrand op PAL breedbeeld (720) en
Het mooie is dat goed bewaarde tapes heel lang meegaan en je houdt alle mastertapes in HD kwaliteit zodat je alles later naar Bluray kunt branden.
Super!! Dat wilde ik weten -> je krijgt een dvd die weliswaar geen HD is, maar vele malen beter dat een SD opname.......
Vandaag is mijn Canon HV20 ook verstuurd via Fotoquelle. UIteindelijk een levertijd van 2.5 week maar wel bijna 100 eur goedkoper vergeleken met de rest van de webshops die hem aanbieden.
Ik hoop dus dat er morgen een pakketje wordt aangeboden. Ik zal binnenkort eens wat materiaal schieten en met jullie delen
Ik hoop dus dat er morgen een pakketje wordt aangeboden. Ik zal binnenkort eens wat materiaal schieten en met jullie delen
Als ik het goed begrijp kun je die minidvs meerdere malen gebruiken toch? Mocht je een film dus op minidv opnemen, dan op de computer zetten, en dan gewoon dat proces weer herhalen? Tot hoe vaak kan zo iets?
Ik ga zo ook de hv20 bestellen
nog een vraagje voordat ik hem ga bestellen: weet iemand hoeveel uur/minuten je met 1 accu kunt opnemen? (op de hoogste kwaliteit, als dat uitmaakt)
Ik ga zo ook de hv20 bestellen
nog een vraagje voordat ik hem ga bestellen: weet iemand hoeveel uur/minuten je met 1 accu kunt opnemen? (op de hoogste kwaliteit, als dat uitmaakt)
[ Voor 24% gewijzigd door FireFoz op 09-06-2007 12:41 ]
Verwijderd
wat denken jullie van de canon hr10 deze kan alles hetzelfde als de hv20 maar neemt op dvd op
welke van de 2
kiezen
welke van de 2
kiezen
Verwijderd
Over bestellen op Ebay.
Bij de prijzen loopt me het water in de mond, ik wil ook wel een HD-camera voor 600 euri.
Maar ik zit tegen het volgende aan te hikken:
- NTSC? ik zie geen PAL camera's, het is allemaal op de amerikaanse markt gericht en dus zul je ook een nieuwe oplader moeten kopen die op het 220-net werkt?
- Invoerheffing: als ik het zo lees moet je maar geluk hebben zat de afzender er een laag bedrag op zet en dat ze het bij de douane niet door hebben. Als je pech hebt.... ik heb al eens 100 gulden invoerheffing moeten betalen voor een kadootje van 150$ van familie uit amerika
- Garantie: geven Panasonic en Canon ook fabrieksgarantie in europa op (amerikaanse) camera's die in het buitenland zijn aangeschaft? En wat als je mooie nieuwe camera een DOA is, probeer dan maar wat te regelen met die japanners. Kun je je hiertegen verzekeren via Paypal of Creditcompany?
Ik hoor graag uitleg van de durfallen die in Japan een duur stukje elektronica bestellen
Bij de prijzen loopt me het water in de mond, ik wil ook wel een HD-camera voor 600 euri.
Maar ik zit tegen het volgende aan te hikken:
- NTSC? ik zie geen PAL camera's, het is allemaal op de amerikaanse markt gericht en dus zul je ook een nieuwe oplader moeten kopen die op het 220-net werkt?
- Invoerheffing: als ik het zo lees moet je maar geluk hebben zat de afzender er een laag bedrag op zet en dat ze het bij de douane niet door hebben. Als je pech hebt.... ik heb al eens 100 gulden invoerheffing moeten betalen voor een kadootje van 150$ van familie uit amerika
- Garantie: geven Panasonic en Canon ook fabrieksgarantie in europa op (amerikaanse) camera's die in het buitenland zijn aangeschaft? En wat als je mooie nieuwe camera een DOA is, probeer dan maar wat te regelen met die japanners. Kun je je hiertegen verzekeren via Paypal of Creditcompany?
Ik hoor graag uitleg van de durfallen die in Japan een duur stukje elektronica bestellen
Verwijderd
Ik heb er ook over nagedacht maar ik denk dat ik m toch maar in nederland bestel. Ik wil liever een PAL camera. 110/220 is overigens niet zon probleem de meeste apparatuur kan beiden, echter past de stekker wss niet.
Bovendien, als je gepakt wordt bij de douane moet je 25% (btw en invoerrechten) erbij optellen en dan is het verschil al niet meer de moeite.
900-950 is nog wel prijzig maar ach.. bij de MM vragen ze er 1199 voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 11:18 ]
zou iemand die mijn vraag weet te beantwoorden dit kunnen doen? dan weet ik of ik er een 2e accu bij moet bestellen en hoeveel minidv's ik moet bestellen...:)
NTSC en PAL is iets wat voor SD gold. Als je van plan bent om alles in HD te schieten - ik neem aan van wel - dan speelt PAL/NTSC geen rol. Als je je camera meeneemt naar een kennis die een oude TV heeft uit 1985 van 37 cm, dan speelt de NTSC camera zwart wit af omdat die TV PAL is.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:10:
- Invoerheffing: als ik het zo lees moet je maar geluk hebben zat de afzender er een laag bedrag op zet en dat ze het bij de douane niet door hebben. Als je pech hebt.... ik heb al eens 100 gulden invoerheffing moeten betalen voor een kadootje van 150$ van familie uit amerika![]()
Zolang je echter je camera aansluit met HDMI of component (HD dus) speelt ie in HD af en dan pakt elk scherm hem, of het nu een plasma of een LCD is.
Invoerheffing: ik moest 40 euro betalen dacht ik, maar even een goede afspraak maken met degene die hem opstuurt voor je, want het is natuurlijk een 'gift' met een waarde van $60....
Over DOA: goed afspreken met de verkoper en Paypal/Ebay en Visa beschermen je hiertegen.
Garantie, als die stuk gaat moet je em terugsturen naar Japan of USA, Kost zo'n 40 euro. Kans dat ie stukgaat in een jaaris minder dan 2%. 400 euro besparen? Kwestie van afwegen dus
Maarkun je 'em uberhaupt voor 600 krijgen inc verzending? Hij kost nu 979 hier. Voor 700 all in is het de moeite en het risico waard, je bespaart wel meer dan 600 gulden....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 15:11 ]
Verwijderd
Dank je, okee, is er ook geen verschil meer in fps tussen amerikaanse en europese HD-camera's?Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:05:
[...]
NTSC en PAL is iets wat voor SD gold. Als je van plan bent om alles in HD te schieten - ik neem aan van wel - dan speelt PAL/NTSC geen rol. Als je je camera meeneemt naar een kennis die een oude TV heeft uit 1985 van 37 cm, dan speelt de NTSC camera zwart wit af omdat die TV PAL is.
Zolang je echter je camera aansluit met HDMI of component (HD dus) speelt ie in HD af en dan pakt elk scherm hem, of het nu een plasma of een LCD is.
Mooi... tja als ze het pakje openmaken weten ze natuurlijk in 1 minuut dat 'ie in nederland 1000 euro waard is....Invoerheffing: ik moest 40 euro betalen dacht ik, maar even een goede afspraak maken met degene die hem opstuurt voor je, want het is natuurlijk een 'gift' met een waarde van $60....
Ik heb familie in de USA, misschien kan ik vragen of zij er eentje opsturen zonder originele doos om het die nsb-ers moeilijker te maken.. aan de andere kant heb ik nooit problemen gehad met spullen die ik via ebay in HongKong heb besteld.
Amerika dus wel, het lijkt wel of ze daar op gespitst zijn.
Dat moet ik eens precies uitzoeken, het zal je maar gebeuren...Over DOA: goed afspreken met de verkoper en Paypal/Ebay en Visa beschermen je hiertegen.
Dat ben ik helemaal met je eens, is dus niet zo'n groot punt, maar zou wel makkelijk zijn als je 'm gewoon naar europees service-centrum zou kunnen sturen.Garantie, als die stuk gaat moet je em terugsturen naar Japan of USA, Kost zo'n 40 euro. Kans dat ie stukgaat in een jaaris minder dan 2%. 400 euro besparen? Kwestie van afwegen dus
De Canon MV20 zag ik al voor 580 exclusief verzending, de Panasonic SD-3 voor 750 euro, verzendkosten 34 euro = 784 euro inclusief. Is deze in nederland al verkrijgbaar?Maarkun je 'em uberhaupt voor 600 krijgen inc verzending? Hij kost nu 979 hier. Voor 700 all in is het de moeite en het risico waard, je bespaart wel meer dan 600 gulden....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 17:17 ]
Verwijderd
Als je nou op een pakketje een waarde van $100 laat zetten, en je pakket raakt zoek, is er dan ook alleen maar $100 verzekerd?
fps was ik vergeten, dat kan wel zo zijn ja, not sure. SD-3 is nog niet in .nl verkrijgbaar,Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:09:
[...]
Dank je, okee, is er ook geen verschil meer in fps tussen amerikaanse en europese HD-camera's?
[...]
De Canon MV20 zag ik al voor 580 exclusief verzending, de Panasonic SD-3 voor 750 euro, verzendkosten 34 euro = 784 euro inclusief. Is deze in nederland al verkrijgbaar?
yes, risk of the game. Ik heb de afgelopen 15 jaar meer dan 400 pakjes met videospellen/gadgets/consoles/camera etc etc uit de USA/Asia/UK/Germany/France ontvangen en ben nog nooit een pakje kwijtgeraakt. Zorg dat je een goeie verkoper op ebay vindt met goeie referenties.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:05:
Als je nou op een pakketje een waarde van $100 laat zetten, en je pakket raakt zoek, is er dan ook alleen maar $100 verzekerd?
/me is wel een keer geflashed op ebay door iemand met 1.000 positieve en 1 negatieve referentie. Toen ik na 3 weken keek had die 1.000 positieve en 40 negatieve. Geld kwam wel terug via paypal/visa.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 18:42 ]
welke en waar is dat? ik kan nergens een externe lader vinden...Pierre_nr1 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:43:
Nog een vraag :
Verwijderd
op deze link is een batterij met hoge capaciteit te vinden en ik denk dat ze geschikt isFireFoz schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:54:
[...]
welke en waar is dat? ik kan nergens een externe lader vinden...
voor de HV20,wel opletten met dergelijke batterijen want vele zijn een fors stuk groter
dan de originele en steken dan een stuk uit de camera wat soms vervelend kan zijn
www.digiplanet.nl/N_frame...et.nl/N_grp_29_124-1.html
Yep, wel degelijk. Er is voor 1080i zowel een 50Hz als 60Hz variant voor HD..... en guess what, Amerikanen doen 60Hz en Europeanen 50Hz. En er zijn dus nog steeds Amerikaanse en Europese modellen. (Met excuses voor het bewust negeren van Australiers en Aziaten....)Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:09:
[...]
Dank je, okee, is er ook geen verschil meer in fps tussen amerikaanse en europese HD-camera's?
[...]
http://www.accu-shop.nlFireFoz schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:54:
[...]
welke en waar is dat? ik kan nergens een externe lader vinden...
Klik daar op Foto / Videoladers en dan Canon en dan is het de lader ´Silver´ NB-2L NB-2LH BP-2L12 NP2L NP-2L BP2L12 / BP2l14 a 42,50 Euro.
Ook bovengenoemde accu´s kan je op die site viden.
Verwijderd
In een ander topic hier op het forum begin ik weer serieus te twijfelen tussen de panasonic SD1 en canon HV20.
Daar zegt iemand dat SD1 beter presteert in low light dan de HV20...
Die test op camcorderinfo is niet helemaal juist.... De SD1 werd van mpeg 4 naar mpeg2 gecodeerd om zo de vergelijking te kunnen aangaan met de HV20, de JVC ... en sony HC-7.
Daardoor komt de SD1 er niet zo goed uit... (2x gecodeerd -> teveel kwaliteitsverlies) Tja, wat moet ik daar nu van denken?
Daar zegt iemand dat SD1 beter presteert in low light dan de HV20...
Die test op camcorderinfo is niet helemaal juist.... De SD1 werd van mpeg 4 naar mpeg2 gecodeerd om zo de vergelijking te kunnen aangaan met de HV20, de JVC ... en sony HC-7.
Daardoor komt de SD1 er niet zo goed uit... (2x gecodeerd -> teveel kwaliteitsverlies) Tja, wat moet ik daar nu van denken?
Ik heb die tests (nog) niet gelezen, maar meten de ze low-light-performance door de ruis te bekijken?
Meestal krijg je namelijk van hercompressie dat details uitgesmeerd worden en dus ook ruis, oftewel de ruis zal minder worden.
Meestal krijg je namelijk van hercompressie dat details uitgesmeerd worden en dus ook ruis, oftewel de ruis zal minder worden.
Verwijderd
Ik ben ook zo'n eeuwige twijfelaar en moet ook kiezen tussen de HV20 & SD1(vertrek op cruise over 5weken) als ik de sample video's bekijk op internet moet ik toch bekennen dat de HV20 beelden er beter uitzien,maar de SD1 heeft het voordeel van de geheugenkaartjes waarmee je snelVerwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:25:
In een ander topic hier op het forum begin ik weer serieus te twijfelen tussen de panasonic SD1 en canon HV20.
Daar zegt iemand dat SD1 beter presteert in low light dan de HV20...![]()
fragmenten kan terugvinden,start sneller op,is kleiner,geen bijgeluiden van het mekanisme (waarvan
nogal veel klachten bij de HV20)maar daartegenover heeft de Canon dan wel een zoeker,3MP foto's, goedkoper,de batterij gaat veel langer mee,HDV laat zich veel gemakkelijker bewerken en zijn niet "zo'n" grote bestanden,volgens een tijdschrift die een test deed met AVCHD in het programma Canopus werd een bestandje van 2GB maar liefst 24GB!! groot, dus enkele uren film meebrengen van een reis
en meteen een quad core met een 8800GTX en een terabite schijfje aanschaffen,AVCHD staat nog in zijn kinderschoenen en ik bedank daarvoor,heb echt alles overwogen en ik ga voor de HV20 met ook meer handmatige instellingen en die trouwens veel populairder is dan de SD1
heb ook verschillende beelden in low light gezien van de HV20 en deze waren echt goed.
ik was ook lang aan het twijfelen maar ben toch maar voor de hv20 gegaan. ik heb best veel samples gezien en GEEN EEN sample is in de buurt gekomen van de samples die ik van hv20 heb gezien..
dus als je puur voor kwaliteit wilt gaan, is de hv20 een makkelijke keuze denk ik.
ga je echter ook gebruikersvriendelijkheid meenemen in je keuze, dan wordt het lastiger aangezien de hv20 dus minidv is wat niet zo gebruikersvriendelijk is in verhouding met bijv een hdd systeem...maar ik vond kwaliteit dus belangrijker:)
als je overigens die hv20 willt, en je gaat over 5 weken op vakantie, dan zou ik hem nu maar gaan bestellen want er is een levertijd van ongeveer 3 weken bij de meeste leveranciers...(tenzij je te veel wilt betalen)
dus als je puur voor kwaliteit wilt gaan, is de hv20 een makkelijke keuze denk ik.
ga je echter ook gebruikersvriendelijkheid meenemen in je keuze, dan wordt het lastiger aangezien de hv20 dus minidv is wat niet zo gebruikersvriendelijk is in verhouding met bijv een hdd systeem...maar ik vond kwaliteit dus belangrijker:)
als je overigens die hv20 willt, en je gaat over 5 weken op vakantie, dan zou ik hem nu maar gaan bestellen want er is een levertijd van ongeveer 3 weken bij de meeste leveranciers...(tenzij je te veel wilt betalen)
Heb je misschien een link ofzo waar dat staat? Niet de commentaren in de andere thread hier maar die verkeerde codering?Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:25:
Daar zegt iemand dat SD1 beter presteert in low light dan de HV20...![]()
Ik lees dagelijk alle grote internationale forums af maar heb hier nog niets over gelezen. Bovendien zou Camcorderinfo tenminste een rectificatie hebben geplaats als dit echt zo is.
Verder kan ik alleen maar zeggen: Kijk gewoon naar opnames van beide camera's. Dat heb ik ook gedaan.
Jeroen
kan ik niet bevestigen maar aangezien alle canon fotocamera's die ik tot nu toe gehad heb (stuk of 5) dat wel allemaal hadden ga ik daar eigenlijk wel van uit...
Marcie, de HV20 heeft geen Nederlandstalig menu. Wel een NL handleiding.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:05:
Weet iemand of de HV20 een nederlandstalig menu heeft?
Het is wel jammer dat er geen NL handleiding in PDF formaat is.
Verwijderd
Bij "het grote digitale camera topic deel II" stond er dat de HV20 slecht zou zijn in low light volgens "exploited"
Dit schreef hij:
Bij de Amsterdam ArenA staat hij voor €999, maar ik heb zelf grote bedenkingen bij deze camera. Ik zou er tenminste een Canon VL-3 lampje bijkopen, want de sensor van de HV20 is binnenshuis echt een ramp. Ook vind ik het focus-wieltje erg slapjes. Zelfs als je die vergelijkt met dat ding van de HC7.
Voor een beetje goed filmbeeld binnenshuis zou ik toch gaan voor de Panasonic SD1. Die neemt op met 3CCD's en dat is duidelijk zichbaar in de resultaten.
Beide camera's maken ook foto's op 2MP, dus net genoeg voor een 10x15, maar niet meer dan dat.
en ook dit schreef hij erna:
Die test van Camcorder.info is ondertussen alweer achterhaald, want die is gedaan door eerst het AVCHD-materiaal (MPEG4) te transcoden naar HDV (MPEG2) en daarna de resultaten van alle camera's met elkaar te vergelijken. Het is nogal logisch dat de MPEG4-camera's er dan slechter afkomen, maar zelfs die test geeft al aan dat de SD1 beter presteert kwa kleuren en in low-light dan de HV20.
Daarom dat ik weer begon te twijfelen...
Ieder zijn mening uiteraard over een camera
Dit schreef hij:
Bij de Amsterdam ArenA staat hij voor €999, maar ik heb zelf grote bedenkingen bij deze camera. Ik zou er tenminste een Canon VL-3 lampje bijkopen, want de sensor van de HV20 is binnenshuis echt een ramp. Ook vind ik het focus-wieltje erg slapjes. Zelfs als je die vergelijkt met dat ding van de HC7.
Voor een beetje goed filmbeeld binnenshuis zou ik toch gaan voor de Panasonic SD1. Die neemt op met 3CCD's en dat is duidelijk zichbaar in de resultaten.
Beide camera's maken ook foto's op 2MP, dus net genoeg voor een 10x15, maar niet meer dan dat.
en ook dit schreef hij erna:
Die test van Camcorder.info is ondertussen alweer achterhaald, want die is gedaan door eerst het AVCHD-materiaal (MPEG4) te transcoden naar HDV (MPEG2) en daarna de resultaten van alle camera's met elkaar te vergelijken. Het is nogal logisch dat de MPEG4-camera's er dan slechter afkomen, maar zelfs die test geeft al aan dat de SD1 beter presteert kwa kleuren en in low-light dan de HV20.
Daarom dat ik weer begon te twijfelen...
Ja, dat had ik ook gelezen, maar ik sla dat soort posts snel over omdat ze totaal ongefundeerd zijn.
Het is bijv. al lang niet meer zo dat 3CCD beter zou zijn dan CMOS........
Het is bijv. al lang niet meer zo dat 3CCD beter zou zijn dan CMOS........
[ Voor 27% gewijzigd door BarnOwl op 12-06-2007 12:48 ]
Jeroen
Hallo Tweakers!
Ik zit echt te twijfelen tussen een Sony HDR-SR7 en een Canon HV20.
De beelden van de canon zien er gelikt uit, maar heb nog geen vergelijkingsmateriaal van de SR7 gezien. Daarbij komt dat ik de sony vele malen mooier/handzamer vind.
Ben benieuwd naar jullie mening
P.s ik ga misschien naar stage in Nieuw-Zeeland, vandaar de aanschaf, maar ik zal grotendeels met voldoende licht filmen.
Ik zit echt te twijfelen tussen een Sony HDR-SR7 en een Canon HV20.
De beelden van de canon zien er gelikt uit, maar heb nog geen vergelijkingsmateriaal van de SR7 gezien. Daarbij komt dat ik de sony vele malen mooier/handzamer vind.
Ben benieuwd naar jullie mening
P.s ik ga misschien naar stage in Nieuw-Zeeland, vandaar de aanschaf, maar ik zal grotendeels met voldoende licht filmen.
Verwijderd
Met die 25P functie haal je de beste resultaten in low light. Maar als er veel beweging is die 25P functie slecht...
Ik wil zo veel mogelijk info/gebruikerservaringen over deze functie aangezien ik veel belang hecht aan filmen in mindere lichtsituaties (bv in een kerk, op trouwfeestjes, ...)
Ik heb nu een 3CCD camera van panasonic met die low light vind ik niet echt super...
Ik heb nu een 3CCD camera van panasonic met die low light vind ik niet echt super...
AVCHD = mpeg 4 en presteert signifcant ruim boven mpeg2 (HDV). Dit betekent dat je bestanden juist kleiner worden ipv groter met gelijk kwaliteitsniveau. Als je eerst naar uncomp gaat zoals in die waardeloze workflow dan wordt het groot ja, maar dat geldt ook voor HDV.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:06:
[...]
HDV laat zich veel gemakkelijker bewerken en zijn niet "zo'n" grote bestanden,volgens een tijdschrift die een test deed met AVCHD in het programma Canopus werd een bestandje van 2GB maar liefst 24GB!! groot, dus enkele uren film meebrengen van een reis
en meteen een quad core met een 8800GTX en een terabite schijfje aanschaffen,
Het is dus geen argument, hoewel het wel als zodanig wordt gepresenteerd. (Pure onwetendheid) Sterker nog, AVCHD is prima te editten op bijna alle editproggies. Met nero kun je het zelfs editten en met Avid en met Premiere en met Pinnacle. Dat je een zware computer moet hebben klopt wel, want de codec is een stuk zwaarder voor de cpu. Maar voor HDV edit heb je ook al een redelijke pc nodig, het verschil is dus zeker aanwezig maar niet enorm ofzo.
Denk niet dat je HDV kan editten op een p3 of g4. Een p4 of g5 is wel het minste wat je moet hebben wil het een beetje draaien en werkbaar blijven.
Omdat Apple te lam is geweest om AVCHD in FCP te gooien wil nog niet zeggen dat het ineens niet te editten of af te kijken is. De eerder geposte lijst van ondersteunende software in dit topic laat zien dat van de gerenommeerde editsoftwareaanbieders alleen Apple traag is met de AVCHD implementatie. Dit is puur vanwege de nieuwheid van dit formaat, dat was met HDV ook in het begin.
Er is geen reden om dit als doorslaggevend argument mee te wegen. Over 5 a 6 maanden is dit zelfs helemaal geen issue meer. Nu eigenlijk al niet want met een blackmagic intensity ( ca 300 euro) is het ook te doen in FCP. Heb je ook gelijk een mooie HDMI uit op je mac om je full HD panel eens serieus aan het werk te zetten. Wat is nu 300 euro als je een powermac of macpro hebt staan, een HD scherm en je een nieuwe cam en FCP kan betalen?
Woei, vandaag eindelijk mijn HV20 ontvangen
Moest er nog wel een Firewire kabel bijhalen en wat MiniDV tapes. Ben na het opladen van de accu meteen gaan testen op locatie. Het is een ontzettend compact apparaatje en ligt lekker in de hand. Bedieningsknoppen zijn goed bereikbaar. Heb wat gefilmd in 1080 25p met cinemode aan.
Heb het thuis gecaptured met Sony Vegas (overigens fraai pakket! Een soort uitgebreide Pinnacle met een professioneler uiterlijk) maar moest er wel eerst achterkomen dat de camera op HDV output staat en niet DV, anders heeft het HD bewerken weinig zin
Ben nu aan het trachten een enigzins MTV style clip te maken, valt nog niet mee maar de beeldkwaliteit is werkelijk subliem!
Wat mij wel opviel is dat het tapemechanisme goed hoorbaar is na het capturen. Dat gaan we dus oplossen met een betere mic.
Eerste indrukken zijn echt zeer positief.
Moest er nog wel een Firewire kabel bijhalen en wat MiniDV tapes. Ben na het opladen van de accu meteen gaan testen op locatie. Het is een ontzettend compact apparaatje en ligt lekker in de hand. Bedieningsknoppen zijn goed bereikbaar. Heb wat gefilmd in 1080 25p met cinemode aan.
Heb het thuis gecaptured met Sony Vegas (overigens fraai pakket! Een soort uitgebreide Pinnacle met een professioneler uiterlijk) maar moest er wel eerst achterkomen dat de camera op HDV output staat en niet DV, anders heeft het HD bewerken weinig zin
Wat mij wel opviel is dat het tapemechanisme goed hoorbaar is na het capturen. Dat gaan we dus oplossen met een betere mic.
Eerste indrukken zijn echt zeer positief.
waar heb je hem besteld? en wat was de levertijd?
Bij Fotoquelle, levertijd was 3 weken.
Voor de mensen met een HV20:
Hoe bevalt de "zoom" knop?
Is deze mooi rustig te regelen of is het lastig?
Ik heb nu namelijk een TRV900 en die heeft een in mijn ogen perfecte zoom knop.

let niet op de rode cirkel
Ter vergelijking de HV20

Ter vergelijking de HV20

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik heb handen als kolenschoppen en had dezelfde twijfels. Maar ik moet zonder meer toegeven dat ik prima met de zoemknop overweg kan. Ik bedien de zoom met mijn wijsvinger en de actie knoppen met mijn duim. Met een goede afstelling van de handstrap is dat geen enkel probleem, zelfs niet met grote handen.Gutteguttegut schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:55:
Jeroen
Eens met BarnOwl (ik woon ook 15 min. van Berg en Dal
), de zoomknop is klein maar met de juiste houding van de hand is ie prima te bedienen.
Ik ga de komende tijd eens rondkijken voor een goede microfoon en tripod.
Ik ga de komende tijd eens rondkijken voor een goede microfoon en tripod.
Die HV20 heeft net zoals al die Sony cams een analoge hendeltje. Deze kan naar links en naar rechts geduwd worden. Hoe verder je hem duwd des te sneller hij zal zoomen. Werkt prima. Ik zelf doe het verschillend. De ene keer doe ik het met mijn wijsvinger de andere keer met mijn middelvinger.Gutteguttegut schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:55:
[afbeelding]
Ter vergelijking de HV20
[afbeelding]
GTA VI - All aboard the hype train!!
En toch kwam de SD1 er kwa kleurechtheid als beste uit in de test van CamcorderInfo. Volgens de reviewer was het de enige camera die huidskleur perfect kon weergeven. Toch een teken dat het systeem van 3CCD's voordelen geeft ten opzichte van systemen met maar 1 CCD. Ook is het natuurlijk opvallend dat Sony en Canon wél 3CCD/3CMOS-systemen inbouwen in hun (semi)professionele camera's. Als een 1-chip systeem hetzelfde zou presteren, dan zouden die dure camera's toch geen 3-beeldchips hebben gehad?BarnOwl schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:47:Het is bijv. al lang niet meer zo dat 3CCD beter zou zijn dan CMOS........
De Sony DCR-SR90 had ik nèt na introductie, en heb ik nu zeker zo'n twee jaar plezier aan gehad. Nu wil ik echter graag over op een HD kwaliteit camera, het harde schijf systeem vindt ik wel super handig werken.
Nu kwam ik uit op de:
JVC GZ-HD7EX
http://www.jvc.nl/product.php?id=GZ-HD7EX&catid=207
of de
Sony HDR-SR8E
http://www.sony.nl/view/S...HDD+AVCHD+Hard+Disk+Drive
Welke zouden jullie kiezen, wat zijn zeg maar de voors en tegens?
Of "je bent gek, deze ...... is veel beter"?
De Sony heeft tot nu toe mijn voorkeur, omdat ik daarmee bekend ben en het touchscreen systeem wel erg handig vindt.
Nu kwam ik uit op de:
JVC GZ-HD7EX
http://www.jvc.nl/product.php?id=GZ-HD7EX&catid=207
of de
Sony HDR-SR8E
http://www.sony.nl/view/S...HDD+AVCHD+Hard+Disk+Drive
Welke zouden jullie kiezen, wat zijn zeg maar de voors en tegens?
Of "je bent gek, deze ...... is veel beter"?
De Sony heeft tot nu toe mijn voorkeur, omdat ik daarmee bekend ben en het touchscreen systeem wel erg handig vindt.
[ Voor 3% gewijzigd door Zyphrax op 13-06-2007 14:24 ]
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Als ik dat zo zie op de specs-pagina's, dan heeft de JVC, met 3 CCD's, ongeveer evenveel pixels als die Sony.
JVC:
Netto pixels, beeldvorming
Bewegende beelden 530k-pixel x3
Sony:
Aantal pixels bruto (K) 3200
Aantal pixels in cameramodus (K) 16:9-modus; 2280/4:3-modus; 1710
Aantal pixels in geheugenmodus (K) 16:9-modus; 2280/4:3-modus; 3040
Geen idee wat ze met geheugenmodus bedoelen (verschrikkelijk die wazige vertalingen), maar het lijkt me dat je uit moet gaan van die 1,7Mpixel.
Dus wat dan nog het voordeel is van die 3CCD's... geen idee. (mischien zijn de kleurenfilters wat beter)
JVC:
Sony:
Geen idee wat ze met geheugenmodus bedoelen (verschrikkelijk die wazige vertalingen), maar het lijkt me dat je uit moet gaan van die 1,7Mpixel.
Dus wat dan nog het voordeel is van die 3CCD's... geen idee. (mischien zijn de kleurenfilters wat beter)
Kleurechtheid is natuurlijk ook een subjectief begrip. De huidskleur komt volgens reviewer NA aanpassing van kleurbalans en exposure beter uit de bus dan de HV20. Maar dat is wel een beetje uit de context gehaald. Ik quote:Exploited schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:07:
[...]
En toch kwam de SD1 er kwa kleurechtheid als beste uit in de test van CamcorderInfo. Volgens de reviewer was het de enige camera die huidskleur perfect kon weergeven. Toch een teken dat het systeem van 3CCD's voordelen geeft ten opzichte van systemen met maar 1 CCD. Ook is het natuurlijk opvallend dat Sony en Canon wél 3CCD/3CMOS-systemen inbouwen in hun (semi)professionele camera's. Als een 1-chip systeem hetzelfde zou presteren, dan zouden die dure camera's toch geen 3-beeldchips hebben gehad?
En over de SD1:Canon HV20 – In full auto mode, the Canon HV20 had the best looking image. The skin tone on our model is clearly a little washed out, but the greens and browns in the background come out brilliantly. Overall, this is a great looking color balance. Despite the high contrast, there is almost no visible color fringing.
Natuurlijk in auto mode, maar de SD1 geeft ook een prima beeld, Het zijn beide zeer goede camera's.Panasonic HDC-SD1 – In auto mode, the SD1 had the second-best looking color balance. It’s certainly less saturated than the Canon, Sony, or JVC, which could prove a boon to shooters with a penchant for color correcting. The reduced resolution compared to the two HDV camcorders was obvious.
Als je kiest voor opslag op SDHC kaarten en AVCHD zou ik zeker voor de SD1 gaan............
Jeroen
Wat ik lees is dat de JVC Full HD zou zijn: 1920x1080i en de Sony 1440x1080i, maakt dat echt veel verschil? De beeldstabilisatie schijnt bij Sony stukken beter te zijn dan bij JVC en de extra 40GB is ook wel meegenomen.TD-er schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:01:
Als ik dat zo zie op de specs-pagina's, dan heeft de JVC, met 3 CCD's, ongeveer evenveel pixels als die Sony.
JVC:
Sony:
Jammer dat ik er weinig reviews van kan vinden. Beiden zijn nu op veel plaatsen te koop.
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Puur gelet op de specs op de pagina van JVC, dan is de resolutie waarin opgenomen wordt 1440x1080, waarbij elke pixel in deze resolutie dus eigenlijk een subpixel is. (530kpixel/CCD)Zyphrax schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:44:
[...]
Wat ik lees is dat de JVC Full HD zou zijn: 1920x1080i en de Sony 1440x1080i, maakt dat echt veel verschil? De beeldstabilisatie schijnt bij Sony stukken beter te zijn dan bij JVC en de extra 40GB is ook wel meegenomen.
Jammer dat ik er weinig reviews van kan vinden. Beiden zijn nu op veel plaatsen te koop.
De camera kan dan encoderen in diverse resoluties:
• FHD (1920x1080i, 26.6Mbps)
• SP (1440x1080i, 19Mbps)
• 1440CBR (1440x1080i, 27Mbps Constant Bit Rate)
Kortom, met de laatste mode zal er het minste aan verlies optreden tussen opname en encoding, omdat er simpelweg niet waardes omgerekend hoeven te worden en dus ook geen afrondfouten optreden.
Tests om te kijken wat de lichtgevoeligheid is, zouden dus ook in die mode moeten worden bekeken.
Interpolatie (van 1440 naar 1920 omrekenen) verzacht namelijk de ruis.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.