Toon posts:

Betaalbare HD Videocameras Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 93.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straat schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:08:
Ik zag dat de Canon HV20 progressive op kan nemen, dit is voor mij een vereiste. Ik kan alleen nergens vinden of de Panasonic SD1 of SD3 ook een progressive mode ondersteunen. Is er iemand die hier meer van weet?
Ja, het antwoord is nee. De HV20 is momenteel de enige die 1080p aanbiedt.

Overigens is deze camera sinds donderdag leverbaar...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-10 13:15

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb de knoop doorgehakt en toch de Sony HC7 gehaald. Prachtig beeld, maar ik ken andere camera's ook niet. Kan eindelijk mijn dochtertjes ontwikkeling in HD openemen! _/-\o_

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst het beeld van de HV20 mogen aanschouwen. Deze is in ieder geval heel wat beter dan die van de SD1, HC3 en UX1. Wat een waanzinnig strak plaatje. Er zit gewoonweg bijna geen ruis in. Overigens zag ik geen verschil in kwaliteit tussen de 1080i en 1080p opname op een 720p scherm (gewoon aangesloten via HDMI).

Edit: review van de HD7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 13:25
Dus de lovende reviews uit de US over de HV20 zijn niet overdreven?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind van niet. Camcorderinfo schrijft heel duidelijk dat de AVCHD modellen wat meer ruisen dan de HDV modellen en ik kan dat alleen maar onderschrijven. Daarnaast is het plaatje van de HV20 ook strakker dan die van de HC3 (helaas kon ik niet vergelijken met de HC5 en HC7). Wat mij daarnaast opviel is dat de kleur van de SD1 bij kunstlicht wat tegen viel (auto WB vond het niet makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zie dat de prijzen van HD cameras tegenwoordig geweldig dalen, een mooie full HD cam voor maar €1000,-

En dan vraag ik me af wat nou eigenlijk het verschil tussen pro HD cameras(bijv Sony HDW-F900 ala €35000,-) en deze consumentencameras, ik heb al wat gegoogled maar ik wordt er niet echt veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichtsterkte, kleurechtheid, werken met groepen van camera's (met dezelfde lichtopbrengst en kleur), betere audio aansluitingen, bedrijfszekere opname medium, filmlenzen (deze zijn echt superscherp), bediening etc, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Camcorderinfo heeft een vergelijkingsreview online gezet met deze HD camera's: Canon HV20, Sony HDR-HC7, Panasonic HDC-SD1, JVC GZ-HD7.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

BarnOwl schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:06:
Camcorderinfo heeft een vergelijkingsreview online gezet met deze HD camera's: Canon HV20, Sony HDR-HC7, Panasonic HDC-SD1, JVC GZ-HD7.
Nice one! Leuk om te lezen :)
By omitting these two features seen on two recent HD models, Sony forfeited a victory, or at least a tie with the HV20 in this shootout.
Toch een goede keuze gemaakt dan voor de Sony... welliswaar wat duurder maar wel verkrijgbaar ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Is er iemand die al een HV20 heeft? Er schijnen al zaken te zijn die hem op voorraad hebben.
Ik heb de mijne bij FotoQuelle besteld omdat deze hem voor 849 Euri's aanbiedt. Alleen blijken ze hem mondjesmaat te krijgen en nu worden er 10 uitgeleverd en over twee weken weer 10 enzovoorts.....
Ik ben nr. 27 op hun lijst hoorde ik net dus dat kan wel een paar weken duren. Maarja, ze bieden hem 150 Euro goedkoper aan dan andere webshops. Als het echter te lang duurt, dan haal ik hem gewoon ergens anders.....

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:36:
[...]

Nice one! Leuk om te lezen :)

[...]

Toch een goede keuze gemaakt dan voor de Sony... welliswaar wat duurder maar wel verkrijgbaar ;)
WINNER: Canon HV20 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat is scorebord journalistiek O-)

Oftewel lees de rest eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 11:58
Ik kan de mts en mt2s files goed afspelen op mijn laptop via nero showview in nero 7. Alleen het geluid hapert, heb diverse instellingen van het geluid aanpast in nero maar geluid blijft haperen; het beeld is harstikke mooi.
Iemand een suggestie om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Waarom zijn er nog geen camera's die HDV op een hardeschijf opnemen? Lijkt me toch niet zo moeilijk een laptopschijfje van een paar 100 gig te gebruiken? Ben je meteen van die inferieure AVCHD codec af.

Ok je krijgt wel onzettende grote bestanden maar dan heb je ook als je meerdere MiniDV tapes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Blijkbaar is met het mooie weer tegelijkertijd de interesse voor nieuwe cams verdwenen??? :Z

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

BarnOwl schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:22:
Blijkbaar is met het mooie weer tegelijkertijd de interesse voor nieuwe cams verdwenen??? :Z
Wat let je.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 09:16

psy

Ik heb onlangs de HDR-SR1 gekocht. Voorkeur ging wel uit naar de HV20 maar deze kwam domweg niet op tijd. Ben erg tevreden maar een paar dingen vallen me op.

- Het scherm wordt veel te vies van het bedienen. Je moet regelmatig het scherm schoonmaken. Dit is echt zeer irritant, vooral als je vaak handmatig wil scherpstellen wat nogal eens nodig is

- Kwaliteit HD staat standaard niet op de allerhoogste kwaliteit. Hier kwam ik pas later achter. Waarom koop je een HD cam als je er vervolgens met een lagere kwaliteit zou gaan opnemen??? Dat snap ik dus echt niet van Sony. Zet dat toch default op de hoogste waarde

- Ik dacht dat het persé nodig was om een memory stick te gebruiken voor de foto's. Dit is toch niet noodzakelijk. Standaard wordt dit opgeslagen op de HD

- In inzoomstand heeft hij wat moeite met scherpstellen. Geen idee of dit normaal is maar het valt me wel op. Mijn oude Hi8 cam (uit '91!) had hier helemaal geen last van

- Bijgeleverde software is best handig. Puur voor backupdoeleinden en om eenvoudig af te spelen is het perfect geschikt.

- Kwaliteit beeld is zeer goed. Heb zelf nog geen ruis in beeld gezien

- Maar in de normale (dus niet hoogste) kwaliteit zie je duidelijk artifacts bij snelle bewegingen

- De beeldstabilisator werkt erg goed, MAAR zodra je bewust wil gaan bewegen wordt het een hakkelige bedoeling. Dit is heel hinderlijk. Misschien is dit bij elke Sony cam als steady shot aanstaat, dat zal best. Eigenlijk zou je dit handmatig op een makkelijke manier moeten kunnen uitzetten. Maar dit kan alleen in het menu op een onhandige manier :( Het zit zelfs niet in de 'snelkoppelingen'

- Lowlight performace verbaasde me. Toch beter dan verwacht (gelukkig)

- Bouwkwaliteit is heel goed. Alles zit stevig in elkaar en is doordacht ontworpen. Toch één klein dingetje. Het klepje van de voeding is een beetje slap rubberen dingetje. Dat had beter gekund.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een update over het editten van AVCHD op de PC? En op de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:11:
Ik heb onlangs de HDR-SR1 gekocht. Voorkeur ging wel uit naar de HV20 maar deze kwam domweg niet op tijd. Ben erg tevreden maar een paar dingen vallen me op.

- Maar in de normale (dus niet hoogste) kwaliteit zie je duidelijk artifacts bij snelle bewegingen

- De beeldstabilisator werkt erg goed, MAAR zodra je bewust wil gaan bewegen wordt het een hakkelige bedoeling. Dit is heel hinderlijk. Misschien is dit bij elke Sony cam als steady shot aanstaat, dat zal best. Eigenlijk zou je dit handmatig op een makkelijke manier moeten kunnen uitzetten. Maar dit kan alleen in het menu op een onhandige manier :( Het zit zelfs niet in de 'snelkoppelingen'
Dat is nu net waar ik benieuwd naar was....en miste bij de eerder geposte opnames. Dat komt dan zeker bij de opvolger. Hopelijk is de huidige versie zijn geld toch nog waard... succes!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:18:
[...]
hmm, jammer dat te weinig dagbeelden met veel beweging bij zitten, een aantal films echt statisch beeld waar bijv een auto vrij rustig door het beeld komt rijden...
Juist als je zelf met de camera draait en er komt dan iets snels door het beeld, daar zie je vaak de artifacten.... of bij sportevenementen.
...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-10 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb enorm zitten twijdelen tussen de Panasonic HD-SD1 en de Canon HV20 en uiteindelijk besloten om geen van beide te nemen. Het niet kunnen bewerken van beeldmateriaal op de Macintosh is de grote afknapper voor de Panasonic, en na te hebben gezien hoeveel moeite het kost om het om te zetten heb ik daar ook geen zin in. Maar opnemen op SD-kaarten is wel enorm handig, het maakt de camera een stuk kleiner en stiller en je hebt geen gedoe meer met afspelen, doorspoelen en terugspoelen, dus om nu nog veel te gaan investeren in een camera met bandjes vind ik ook niks, vooral omdat SD-kaarten razendsnel goedkoper worden.

Ik heb dus besloten om voor een zacht prijsje een tweedehands standaard-definitie camera te zoeken en dan volgend jaar weer een HD-camera te overwegen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 14:00

Gutteguttegut

CEO of TFD

Johnny schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:35:
...
Ik heb dus besloten om voor een zacht prijsje een tweedehands standaard-definitie camera te zoeken en dan volgend jaar weer een HD-camera te overwegen.
Zoek dan een Sony of Panasonic 3CCD camera, krijg je geen spijt van.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Maar nu de Panasonic SD1 op Ebay al te krijgen is voor onder de 700 Euro incl verzending kun je je afvragen waarom niet nu al een SD HD cam nemen? Bovendien is Pinnacle Studio 11 uit en hiermee schijn je toch gewoon AVCHD files te kunnen editten........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 09:16

psy

Johnny schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:35:
Nu nog een SD cam kopen? Ik zou daar toch voorzichtig mee zijn (of je moet een semi-professionele overwegen). Ik heb nu het verschil gezien thuis tussen SD en HD. Heb de laptop aangesloten op de breedbeeld crt-tv, geen HD dus, en het verschil is echt groot. Op de laptop, die notabene nog niet eens de FullHD reso heeft maar 'slechts' 1280 x 768, zien de opnames er echt vele malen beter uit. Niet alleen de scherpte, maar ook de kleuren. De breedbeeld ziet ook wat flets uit, wat afstandelijk. Het is echt meer verschil dan ik had verwacht.

Je kan net zo goed NU die Panasonic kopen, in feite is die zeer scherp geprijsd, en dan heb je meteen de voordelen van de kaartjes en de zeer goede beeldkwaliteit. Eventueel kan je later altijd een betere kopen als het zich aandient en daarbij de Panasonic verkopen.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:56:
[...]
Dat is nu net waar ik benieuwd naar was....en miste bij de eerder geposte opnames. Dat komt dan zeker bij de opvolger. Hopelijk is de huidige versie zijn geld toch nog waard... succes!

[...]
Ja, let op, ik had dit geconstateerd bij de standaard HD stand. Maar dat is niet zeker niet de beste kwaliteit waar ik dus later achter kwam. De allerhoogste HD kwaliteit heeft hier mogelijk minder of geen last van. Ik zal dat nog testen :)

[ Voor 49% gewijzigd door psy op 15-05-2007 11:33 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Panasonic SD3 nu een paar dagen binnen :*) . Heb 'm in Japan bij Deep Shine gekocht voor $1205,- + $46,- shipping. De camera heeft meer dan een week bij de douane gelegen, en kon €187,- betalen aan invoerrechten/btw. Ze hadden in Japan wel een waarde van $600 dollar op het pakketje gezet.

Editten wil wel met Ulead VideoStudio 11 maar gaat niet van harte.

Specs:
M2N32 SLI Deluxe
AMD X2 4200+ @ 2x2.7GHz
3Gb DDR2 @ 800Mhz
XFX 6800XT
2x WD 250Gb @ RAID0
2x Seagate 160Gb @ RAID0

Ik schaf binnenkort een 8600GTS aan denk ik, 's kijken of het editing werk wat makkelijker gaat.

Als iemand vragen heeft hoor ik het wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:50:
Ik heb de Panasonic SD3 nu een paar dagen binnen :*) . Heb 'm in Japan bij Deep Shine gekocht voor $1205,- + $46,- shipping. De camera heeft meer dan een week bij de douane gelegen, en kon €187,- betalen aan invoerrechten/btw. Ze hadden in Japan wel een waarde van $600 dollar op het pakketje gezet.

Editten wil wel met Ulead VideoStudio 11 maar gaat niet van harte.

Specs:
M2N32 SLI Deluxe
AMD X2 4200+ @ 2x2.7GHz
3Gb DDR2 @ 800Mhz
XFX 6800XT
2x WD 250Gb @ RAID0
2x Seagate 160Gb @ RAID0

Ik schaf binnenkort een 8600GTS aan denk ik, 's kijken of het editing werk wat makkelijker gaat.

Als iemand vragen heeft hoor ik het wel...
editten wordt voornamelijk processor kracht gebruikt, denk niet dat een snellere videokaart zin vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia GeForce 8 series

Hardware Decode Acceleration:
Provides ultra-smooth playback of H.264, VC-1, WMV and MPEG-2 HD and SD movies.

Dat zou toch wel wat moeten helpen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:31:
Nvidia GeForce 8 series

Hardware Decode Acceleration:
Provides ultra-smooth playback of H.264, VC-1, WMV and MPEG-2 HD and SD movies.

Dat zou toch wel wat moeten helpen lijkt me?
Playback is iets anders dan het bewerken van video. Bij het bewerken moet er veel meer geanalyseerd worden aan het beeld, en moeten er dingen veranderd worden, waar je kaart bij playback alleen maar iets hoeft weer te geven.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Maar je kan toch gewoon je PC een nacht en een dag aan laten staan? Dan duurt het maar wat langer? Het beeld wordt er niet minder om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Sefyu schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:31:
Ik zie dat de prijzen van HD cameras tegenwoordig geweldig dalen, een mooie full HD cam voor maar €1000,-

En dan vraag ik me af wat nou eigenlijk het verschil tussen pro HD cameras(bijv Sony HDW-F900 ala €35000,-) en deze consumentencameras, ik heb al wat gegoogled maar ik wordt er niet echt veel wijzer van.
Hoewel de consumentencameras tegenwoordig van een ontzettend hoog niveau zijn in vergelijking met 10 jaar geleden (DV) of 20 jaar geleden (hi8, VHS) kun je de vergelijking met professionele apparatuur niet maken. Dat is een wereld van verschil de HDW-F900 doet bijvoorbeeld 4:4:4 colorspace 1080P. Dan praat je over bitrates van 100-200 Mbit Dat kun je niet vergelijken met een compressed plaatje uit een consumentencamera dat op 8 a 20 Mbit wordt afgeknepen.
Professionele cameras hebben ook grotere CCD's wat resulteert in hogere resoluties, hogere lichtgevoeligheid en een veel betere S/n Ratio. (signaal/ruisverhouding). Ook de bediening is manueel dus veel lastiger, dingen zoals autofocus, steadyshot enzo dat kun je op een professionele camera wel vergeten.

Daarnaast zijn het niet alleen het recordergedeelte en de CCD die een camera maken. Een professionele lens die aan de broadcaststandaarden voldoet, geeft een totaal ander plaatje dan een consumenten of prosumercamera met een fixed lens. Scherptediepe wordt vooral bepaald door een lens. Geode telelenzen zijn vaak nog veel duurder dan de body. Een 44x Hd lens van Canon of Fujinon zit je op de 70 a 80.000 euro. Dan heb je nog maar 1 lens. Professionals gebruiken meestal tal van lenzen in een set. Een telelens en een groothoeklens is toch wel het minimum wil je professioneel uit de voeten kunnen. Reken een aantal lenzen, filters etc, dan is een body van 30 a 40.000 euro nog maar een schijntje.

Als consument heb je dat niet nodig, omdat je gewoon een standaard vakantieshot maakt of wat filmt op bruiloften enzo. Dat kan prima met een goedkopere camera. Door de introductie van HD in de consumentenmarkt kan dat tegenwoordig zelfs met verbluffende kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:40:
Maar je kan toch gewoon je PC een nacht en een dag aan laten staan? Dan duurt het maar wat langer? Het beeld wordt er niet minder om
Het gaat me niet om het renderen, dat maakt me niet zoveel uit als dat een paar uurtjes duurt. PC staat toch 24/7 aan.

Het editten zelf moet een beetje werkbaar zijn, als ik nu een clipje pak en die op de tijdlijn gooi duurt dat een paar seconden voordat ie erop ligt. Zelfde met een clip trimmen bijv. Kost gewoon een hoop tijd om een klein dingetje te doen. CPU staat constant op 100% met openen/previewen etc.
Vandaar dat mij lijkt dat een hardwarematige H264 ondersteuning van de videokaart aardig kan helpen. Zal met het renderen weinig uitmaken maar het editten op zich wel een stuk soepeler laten verlopen.

Maar ik hoor het graag als ik het fout heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik denk dat je voor jouw doel beter af bent met een dedicated video editing kaart zoals de BlackMagic Intensity:

http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/

@Underworld:

De nieuwe "prosumer" hdv camera's van rond de 1000 Euro waarover hier gepraat wordt hebben al menig (semi) professioneel versteld doen staan van hun mogelijkheden. Deze doen niet veel meer onder voor de vele malen duurdere "pro"cams. Deze clip gemaakt met de HV20 laat duidelijk zien dat er zelfs cinematografische beelden gemaakt kunnen worden van hoge kwaliteit met een paar creatieve ingrepen:

http://www.nightfallinteractive.com/sc/HV20/rain.wmv
(save target as.......)

[ Voor 59% gewijzigd door BarnOwl op 18-05-2007 18:25 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hallo allemaal,

Ik zit nog een beetje te twijfelen, tussen:

Panasonic GS300: DV-Tape,3CCD,2,1 MP, OIS
JVC Everio MG255 HDD,CCD,2,1MP, Electrische Stabilizer..

Deze kosten rond de 600 Euro.

Er zijn nog geen HD-camera's voor zo'n prijs, maar ik ben er wel geinterreseerd in.

Ik wil vragen of er veel compressie is in de beelden, vaak MPEG2.
Ik speel regelmatig Xvid-bestanden af op mijn TV, en ervaar dat als lastig.

Ik heb gewoon het gevoel dat HD-Camera's nog niet 'perfect' zijn. Iets in me zegt dat.

Nu heeft de JVC een resolutie van 720X576... Dat is toch geen 16:9 formaat?

Alvast bedankt. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
salimrmaf schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:03:

Er zijn nog geen HD-camera's voor zo'n prijs, maar ik ben er wel geinterreseerd in.
op ebay kost de panasonic HD1 700 euro. Je bent gek als je nu nog een SD cam koopt voor dat soort bedragen, weggegooid geld.
Ik heb gewoon het gevoel dat HD-Camera's nog niet 'perfect' zijn. Iets in me zegt dat.
Op Rachel Stevens na is niks perfect in het leven.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
salimrmaf schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:03:
Hallo allemaal,

Ik zit nog een beetje te twijfelen, tussen:

Panasonic GS300: DV-Tape,3CCD,2,1 MP, OIS
JVC Everio MG255 HDD,CCD,2,1MP, Electrische Stabilizer..

Ik wil vragen of er veel compressie is in de beelden, vaak MPEG2.
Ik speel regelmatig Xvid-bestanden af op mijn TV, en ervaar dat als lastig.

Nu heeft de JVC een resolutie van 720X576... Dat is toch geen 16:9 formaat?

Alvast bedankt. ;)
Die AVCHD compressie kan je echt niet vergelijken met een Divx. Divx zijn meestal rond de 700mb voor een film van 2 uur. De bitrate is bij AVCHD is een stuk hoger, bestanden zijn dan vele gigbytes groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

DUs het zou goed zijn voor mezelf als ik een JVC 30GB 225 haal? Ik zal er nog over nadenken. ZOdra ik een beslissing heb gemaakt, zal ik een review plaatsen hier, en op de frontpage.`

Ik kan helaas nergens videobestanden vinden, in MPEG2 die zijn gefilmd met een Everio. :'( Vandaar da ik twijfel. Als het beeld me niet bevalt, koop ik alsnog de GS300. De GS320 heeft wel hardwarematige breedbeeld, maar die heeft maar 800.000 pixels, in tegenstelling tot de 2,1 MP van de GS300, waardoor je bij de 300 dus een hogere resolutie zal krijgen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:45:
DUs het zou goed zijn voor mezelf als ik een JVC 30GB 225 haal? Ik zal er nog over nadenken. ZOdra ik een beslissing heb gemaakt, zal ik een review plaatsen hier, en op de frontpage.`

Ik kan helaas nergens videobestanden vinden, in MPEG2 die zijn gefilmd met een Everio. :'( Vandaar da ik twijfel. Als het beeld me niet bevalt, koop ik alsnog de GS300. De GS320 heeft wel hardwarematige breedbeeld, maar die heeft maar 800.000 pixels, in tegenstelling tot de 2,1 MP van de GS300, waardoor je bij de 300 dus een hogere resolutie zal krijgen.
Sorry hoor maar dit topic gaat toch over HD camera's ??

Ik zie de panasonic sd1 op ebay vanaf 600 euro... Dat is toch wel bedenken waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:37:
[...]

Sorry hoor maar dit topic gaat toch over HD camera's ??

Ik zie de panasonic sd1 op ebay vanaf 600 euro... Dat is toch wel bedenken waard
Was net in een electroshop, en die HD-Camera's worden steeds mooier, kleiner en goedkoper. Helaas denk ik niet dat ik er een zal kopen binnen een maand.

Helaas, over de Sony^: Die nemen op in AVC-HD, net als de Panasonics. Aangezien ik op dit moment geen snelle PC heb, zal het bewerken en/of kopieren naar een DVD niet egt lukken. De camera moet in ieder geval een I.Link aansluiting hebben, zodat ik ze kan kopieren naar 'mijn' Pioneer DVR550H-S Harddiskrecorder. De JVC Everio'sa van nu hebben met behulp van de Dockingstation een Firewire aansluiting... Volgens mij was het niet mogelijk dat HDD/DVD Camcorders door Firewire beeld konder streamen..? :?

Ik heb nu een 6 jaar oude Sony TRV67E, die opneemt op Hi8. Het beeld is eigenlijk best goed, voor zo'n camera. De EverioG neemt op in 720X576, en de PanasonicGS300 in ongeveer 500X380...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
salimrmaf schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:04:
[...]

Was net in een electroshop, en die HD-Camera's worden steeds mooier, kleiner en goedkoper. Helaas denk ik niet dat ik er een zal kopen binnen een maand.
Aangezien je toch besloten hebt geen HD cam te kopen, denk ik dat je meer info vind in:

Het grote digitale video camera topic deel II

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand al iets meer over de HDC-SD3, komt hij uit in Europa voor 15 juni (vertrek dan op reis) is een Japan's (NTSC)model bruikbaar hier bij ons, is die hogere resolutie echt zichtbaar kortom is eigenlijk het wachten waard? M.V.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:12:
[...]

Het gaat me niet om het renderen, dat maakt me niet zoveel uit als dat een paar uurtjes duurt. PC staat toch 24/7 aan.

Het editten zelf moet een beetje werkbaar zijn, als ik nu een clipje pak en die op de tijdlijn gooi duurt dat een paar seconden voordat ie erop ligt. Zelfde met een clip trimmen bijv. Kost gewoon een hoop tijd om een klein dingetje te doen. CPU staat constant op 100% met openen/previewen etc.
Vandaar dat mij lijkt dat een hardwarematige H264 ondersteuning van de videokaart aardig kan helpen. Zal met het renderen weinig uitmaken maar het editten op zich wel een stuk soepeler laten verlopen.

Maar ik hoor het graag als ik het fout heb ;)
Het meeste "renderwerk" wat ik tijdens het monteren heb is op het juiste frame snijden van de film en een enkele keer mischien een kleur correctie uitvoeren.
Met gewoon DV-materiaal in SD-resolutie doet mijn PC dat met beide cores op zo'n 10 - 25% load. (kleurcorrectie enzo uiteraard wel meer rekenwerk)
Met Mpeg-gecodeerd HD-materiaal lijkt het me best wel veel rekenwerk om te snijden op een niet-key-frame, maar dat lijkt me nog steeds CPU-belasting. Voor het weergeven van de opname tijdens het zoeken, zou het kunnen dat dat deels door de GPU gedaan kan worden, maar het lijkt mij dat de software dan wel de data in gecomprimeerde vorm moet aanbieden (of tenminste niet in losse bitmaps per frame) en dus zal een nieuwe videokaart niet zomaar het monteren sneller maken. De software moet er wel gebruik van maken. Van Pinnacle Studio weet ik dat ze een tijdje geexperimenteerd hebben met accelleratie voor ATi-GPU's. Dat leek wel een stukje sneller te werken, ook al was het toen alleen nog maar SD materiaal.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-10 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

psy schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:20:
[...]

Je kan net zo goed NU die Panasonic kopen, in feite is die zeer scherp geprijsd, en dan heb je meteen de voordelen van de kaartjes en de zeer goede beeldkwaliteit. Eventueel kan je later altijd een betere kopen als het zich aandient en daarbij de Panasonic verkopen.
En ook meteen de nadelen, zoals dat je de bestanden je eerst door 2 conversieprogramma's moet halen op het te kunnen bewerken in Final Cut waarvan de eerste alleen draait onder Windows...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Wel slecht van Apple dat het niet native in FCP studio2 zit. Met HDV was het in het begin ook gekloot.

Maar trouwens, je kan toch met een capturekaart ala de Blackmagic Intensity gewoon via HDMI playback je beelden binnenhalen ? Als je FCP kan betalen kan zon kaartje er ook wel bij lijkt me. :+

En heeft iemand al MPG streamclip http://www.squared5.com/ geprobeerd ? Met MPG streamclip lukte dat wel aardig toen. Dan ga je van je mpg eerst naar Blackmagic 8 bit uncomp (4:2:2) ofzo. Ik weet niet of ie AVC-HD pakt maar aangezien het wel een soort mpeg4 H.264 is kun je dat proberen.

De meeste andere gerenomeerde editsoftwarefabrikanten (adobe-avid-canopus) ondersteunen wel AVC-HD zoals is te zien op http://www.avchd-info.org/

Zelfs met Nero schijn je dit te kunnen editten, dit is dus meer een probleem dat bij Apple ligt dan bij Sony/Panasonic.

[ Voor 18% gewijzigd door under-world op 20-05-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:52:
Wel slecht van Apple dat het niet native in FCP studio2 zit. Met HDV was het in het begin ook gekloot.

Maar trouwens, je kan toch met een capturekaart ala de Blackmagic Intensity gewoon via HDMI playback je beelden binnenhalen ? Als je FCP kan betalen kan zon kaartje er ook wel bij lijkt me. :+

En heeft iemand al MPG streamclip http://www.squared5.com/ geprobeerd ? Met MPG streamclip lukte dat wel aardig toen. Dan ga je van je mpg eerst naar Blackmagic 8 bit uncomp (4:2:2) ofzo. Ik weet niet of ie AVC-HD pakt maar aangezien het wel een soort mpeg4 H.264 is kun je dat proberen.

De meeste andere gerenomeerde editsoftwarefabrikanten (adobe-avid-canopus) ondersteunen wel AVC-HD zoals is te zien op http://www.avchd-info.org/

Zelfs met Nero schijn je dit te kunnen editten, dit is dus meer een probleem dat bij Apple ligt dan bij Sony/Panasonic.
Ik heb een MacBook en ga binnenkort maar weer eens XP installeren zodat ik kan editten. Welk programma is het makkelijkst te gebruiken onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het meest makkelijke is Pinnacle Studio, maar of dat ook de meest stabiele is.... (nee dus)
Versie 11 is net uit en die kan die nieuwe HD-formaten aan, aldus Pinnacle. Nadeel is dat hun software meestal pas een beetje begint te werken na de eerste paar update-packs.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Gisteren de HV20 bij het plaatselijke ophaalpunt van FotoQuelle opgehaald. Dit ging prima en de camera kwam eigenlijk eerder dan verwacht omdat ik nr. 27 op de lijst stond....
Eerste indrukken zijn prima: Camera is degelijker dan ik na reviews verwacht had en ziet er zonder meer goed uit.
De beelden zijn gewoonweg verbluffend en low light prestaties zijn zeer goed. Zelfs in een dim verlichte kamer treed ruis alleen in de zeer donkere hoeken op.
De camera is kleiner dan ik had verwacht maar met mijn grote handen goed te bedienen. Het menu zit logisch in elkaar en is zonder veel moeite te doorgronden.
Deze camera maakt na de eerste dag zeker de hooggespannen verwachtingen van de reviews en forums waar!

Afbeeldingslocatie: http://www.helifreak.com/album_mod/upload/0d696cd035a5b2fb4458dec18c6ed86c.jpg

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:50:
Hoe lang heeft het totaal geduurd voordat jij je camera had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb vandaag ook de Canon HV20 besteld bij Fotoquelle voor €899. Levertijd is volgens de website 1 tot 2 weken. Been zeer enthousiast geraakt over dit apparaat door de verschillende reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier de Panasonic DMP-BD10 Blue ray speler. Heb met de Sony HDR-SR1 opnames gemaakt en in AVCHD op een DVD gebrand. (1 op 1) Daarna in de Panasonic DMP-BD10 en superrrr beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39
als ik het goed begrijp gebruikt die HV20 MiniDV. Dit is een soort bandje/tape toch? is dat niet een stap terug in de techniek? En is dat niet slijtage gevoelig e.d. net zoals vroeger? Dat je hem maar x aantal keer kunt gebruiken enzo..

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FireFoz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:49:
als ik het goed begrijp gebruikt die HV20 MiniDV. Dit is een soort bandje/tape toch? is dat niet een stap terug in de techniek? En is dat niet slijtage gevoelig e.d. net zoals vroeger? Dat je hem maar x aantal keer kunt gebruiken enzo..
MiniDV inderdaad. Dat is inderdaad geen mdern opslagmedium zoals mini-dvd, Harddisk of Flash memory maar de HV20 slaat uncompressed in MPEG2 op op MiniDV, dat levert vooralsnog nog altijd de beste beeldkwaliteit t.o.v. AVCHD op een modern opslagmedium. Bovendien is laatstgenoemde nog te nieuw en met lang niet elke bewerkingssoftware te bewerken. Dat zal vast wel komen maar MiniDV zal voorlopig toch wel het meest gebruikte oplsagmedium blijven. Het is klein, je neemt het makkelijk mee en kan echt wel 10 jaar mee. Tegen die tijd heb ik al lang weer een andere cam denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Kun je met die cam trouwens ook gewone DV-tapes afspelen?
Dat zou namelijk ook een reden zijn om toch een cam met tape-loopwerk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
TD-er schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:15:
Kun je met die cam trouwens ook gewone DV-tapes afspelen?
Dat zou namelijk ook een reden zijn om toch een cam met tape-loopwerk te kopen.
Nee, het is een mini-DV camera.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:59:
Heb hier de Panasonic DMP-BD10 Blue ray speler. Heb met de Sony HDR-SR1 opnames gemaakt en in AVCHD op een DVD gebrand. (1 op 1) Daarna in de Panasonic DMP-BD10 en superrrr beeld.
Op een DVD of BlueRay DVD? Want ik wil mijn vakantiefilm straks in HD op een normale DVD zetten en in mijn xbox draaien :) Kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
kazuka schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:
[...]

MiniDV inderdaad. Dat is inderdaad geen mdern opslagmedium zoals mini-dvd, Harddisk of Flash memory maar de HV20 slaat uncompressed in MPEG2 op op MiniDV, dat levert vooralsnog nog altijd de beste beeldkwaliteit t.o.v. AVCHD op een modern opslagmedium. Bovendien is laatstgenoemde nog te nieuw en met lang niet elke bewerkingssoftware te bewerken. Dat zal vast wel komen maar MiniDV zal voorlopig toch wel het meest gebruikte oplsagmedium blijven. Het is klein, je neemt het makkelijk mee en kan echt wel 10 jaar mee. Tegen die tijd heb ik al lang weer een andere cam denk ik.
maar je moet, als je de opnames wilt bewaren, wel alles digitaliseren eigenlijk
dat kan door de camera op decomputer aan te sluiten toch?

ik heb net ff een hd sample gezien van de hv20, en dat ziet er echt wel mooi uit, alleen als het beeld beweegt dan lijkt het wel heel wazig/vaag te worden...alsof ie het niet snel genoeg kan verwerken (te weinig fps ofzo)
is dat jullie ook opgevalen? bijv bij dit filmpje http://www.canonhv20.com/canon-hv20-footage.php
(1e filmpje)
@ 25 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
BarnOwl schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:48:
[...]

Die bedoelde ik ook. Van die tapes die ik nu in mijn SD-cam gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:31:
Ik heb vandaag ook de Canon HV20 besteld bij Fotoquelle voor €899. Levertijd is volgens de website 1 tot 2 weken. Been zeer enthousiast geraakt over dit apparaat door de verschillende reviews.
Ik weet niet waar je dit hebt gelezen.

Kreeg dit berichtje vandaag: :?

Geachte heer/mevrouw,

We kunnen helaas geeen indicatie geven over de levertijd van deze
camera, we hebben deze mondjesmaat binnen gekregen, er zijn nu nog 6
bestellers voor u en het wachten is op de volgende levering van onze
leverancier.

Met vriendelijke groet,

Mien Abbink
FotoQuelle Nederland BV

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Royz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:49:
[...]

Op een DVD of BlueRay DVD? Want ik wil mijn vakantiefilm straks in HD op een normale DVD zetten en in mijn xbox draaien :) Kan toch?
Het voordeel van AVCHD is dat je de .mts bestanden gewoon op een normale DVD van 50 eurocent kunt branden. Dus als een data DVD. Je hebt er geen speciale Blueray schijf voor nodig van 20 euro.
Die DVD stop je dan gewoon in je Playstation 3 en de Playstation 3 speelt de data die op de DVD staat af in glorieus High Deifinition!

Helaas kan het niet op de XBOX, dan moet je het eerst omzetten naar .vob DVD bestanden wat kwaliteitsverlies oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 11:58
Hoop begin volgende week de panasonic hdc-sd3 binnen te krijgen; heb hem via e-bay in Japan besteld en ben er zeer benieuwd naar; Heb tevens 2 externe harde schijven aangesteld als backup en data opslag; Ik ga er vanuit dat over enkele jaren dvd spelers, dig ontvangers plasma/lcd voorzien zijn van een usb aansluiting en dan kan ik de externe harde schijf via die usb mooi afspelen.

Mijn keuze voor de sd3 is dat de sd3 een betere accu heeft dan de sd1 en ik wil niet meer met tapes werken; voor en terugspoelen is niet meer van deze tijd bovendien is het geluid op de sd1 en sd3 in dolby kwaliteit en dat lijkt me tof om je kinderen etc in dolby kwaliteit te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:15:
[...]

Ik weet niet waar je dit hebt gelezen.

Kreeg dit berichtje vandaag: :?

Geachte heer/mevrouw,

We kunnen helaas geeen indicatie geven over de levertijd van deze
camera, we hebben deze mondjesmaat binnen gekregen, er zijn nu nog 6
bestellers voor u en het wachten is op de volgende levering van onze
leverancier.

Met vriendelijke groet,

Mien Abbink
FotoQuelle Nederland BV
Dat mailtje heb ik nog niet gehad. Wanneer heb jij hem besteld? Op de website staat bij het artikel een levertijd van 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:52:
[...]

Hoe lang heeft het totaal geduurd voordat jij je camera had?
Ongeveer 2 weken, de camera werd na 2 dagen verscheept (geld via PayPal overgemaakt) en heeft een dag of 10 bij de douane op Schiphol gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

kazuka schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:
[...]

Uncompressed opslaan in Mpeg2 bestaat natuurijk niet. Mpeg2 is gewoon zwaar lossy compressie
BarnOwl schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:48:
[...]
Mini DV = DV=playback lijkt me. De meeste consumer Panasonic speelt zelfs DVCAM op miniDV.

Daarnaast is de DV-codec een betere codec dan mpeg2. De bandbreedte is hoger en bewegingen blijven mooier. Mpeg2 op miniDV vind ik echt een hele rare oplossing.

Mpeg2 is zwaar verouderd en mini-DV is verouderd. Je kies dus een combinatie van 2 verouderde technieken in hun nadagen van hun bestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door under-world op 24-05-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik reageerde op een vraag over het formaat van de tape.

De Hv20 neemt HDV op in uncompressed 1080i, dus geen MPEG. En zeker niet verouderd, de meeste professionele nieuwe camcorders gebruiken nog steeds DV.

[ Voor 28% gewijzigd door BarnOwl op 24-05-2007 13:06 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

HDV is ook compressed en ook op mpeg2 gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
under-world schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:52:
[...]
Mpeg2 op miniDV vind ik echt een hele rare oplossing.
Volgens mij ging het in de context over high definition middels de HDV standaard. Dat is High Definition middels MPG2 codering op een mini-DV tape. Is een prima standaard, ongeacht of er gebruik wordt gemaakt van reeds bestaande technieken. Dat je die met een negatieve inslag "verouderd" noemt, dat kan. Maar dat zegt niks over de bruikbaarheid ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
under-world schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:02:
HDV is ook compressed en ook op mpeg2 gebaseerd
Sorry, je hebt gelijk. Maar als ik nu moet kiezen tussen de AVCHD compressie en de HDV M2T files dan hebben de DV opnames de betere kwaliteit. Je hoeft alleen maar de footage te bekijken en je zult dat moeten beamen.....

[ Voor 11% gewijzigd door BarnOwl op 24-05-2007 13:15 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

martin2005 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:03:
[...]

Volgens mij ging het in de context over high definition middels de HDV standaard. Dat is High Definition middels MPG2 codering op een mini-DV tape. Is een prima standaard, ongeacht of er gebruik wordt gemaakt van reeds bestaande technieken. Dat je die met een negatieve inslag "verouderd" noemt, dat kan. Maar dat zegt niks over de bruikbaarheid ervan.
Tuurlijk is het bruikbaar. hi8 is ook nog bruikbaar. :+ Het is alleen onzin om de term uncompressed te gebruiken in de context van HDV of DV. Dat is pertinent een verkeerde woordkeuze.

Het is een feit dat mpeg2 codering verreweg inferieur is aan mpeg4. De beter ingelichte gebruiker weet dat h.264 bij dezelfde bitrate ongeveer 2 x zo effectief is als Mpeg2. Daarnaast is het een feit dat mini-dv is gemaakt voor de dv-codec en DVCAM en niet voor HDV. Ik heb veel met die HDV cams gewerkt maar met name op een mindere dag qua licht vind ik de beelden gewoon niet mooi. Minder mooi zelfs dan een goede SD DVCAM-camera zoals de pd-170. Daarom zou ik persoonlijk geen cent steken in een cam die mpeg2 draait. Voor mij is mpeg2 een eindmedium en geen recordformaat. Hoewel de commerciele industrie het wel als zodaing heeft geimplementeerd, is het gewoon een zwaar afgeknepen plaatje.
Sorry, je hebt gelijk. Maar als ik nu moet kiezen tussen de AVCHD compressie en de HDV M2T files dan hebben de DV opnames de betere kwaliteit. Je hoeft alleen maar de footage te bekijken en je zult dat moeten beamen.....
Daar ben ik benieuwd naar. Ik heb geen ervaring met AVCHD tov HDV. Mits alles goed is gecaptured ed. en dezelfde bitrate zou AVCHD in theorie een beter plaatje moeten geven. In de praktijk hoeft dat niet altijd het geval te zijn dat ben ik met je eens.

/edit Dit is nog wel een aardig artikel over de techniek achter AVCHD http://lifestyle.hexus.net/content/item.php?item=5620

[ Voor 18% gewijzigd door under-world op 24-05-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kazuka

Heb gewoon een mailtje gestuurd waarin ik heb gevraagd wat de verwachte levertijd is.Heb hem
echter nog niet besteld. Zit toch sterk te twijfelen tussen de Canon HV20 en de Panasonic HDC-SD1. davidgilmour is toch er wel heel enthousiast over de Panasonic.

@botmans252

Thanks !!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
under-world schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Tuurlijk is het bruikbaar. hi8 is ook nog bruikbaar. :+ Het is alleen onzin om de term uncompressed te gebruiken in de context van HDV of DV. Dat is pertinent een verkeerde woordkeuze.
Eens. Er is zelden sprake van uncompressed opnames in het digitale domein. En zeker niet bij DV achtige standaarden. Maar ik ben er maar mee opgehouden daar elke keer op te reageren.
Het is een feit dat mpeg2 codering verreweg inferieur is aan mpeg4. De beter ingelichte gebruiker weet dat h.264 bij dezelfde bitrate ongeveer 2 x zo effectief is als Mpeg2. Daarnaast is het een feit dat mini-dv is gemaakt voor de dv-codec en DVCAM en niet voor HDV. Ik heb veel met die HDV cams gewerkt maar met name op een mindere dag qua licht vind ik de beelden gewoon niet mooi. Minder mooi zelfs dan een goede SD DVCAM-camera zoals de pd-170. Daarom zou ik persoonlijk geen cent steken in een cam die mpeg2 draait. Voor mij is mpeg2 een eindmedium en geen recordformaat. Hoewel de commerciele industrie het wel als zodaing heeft geimplementeerd, is het gewoon een zwaar afgeknepen plaatje.
Hier haak ik af. Met jouw mening voor jouw toepassing is niks mis. Maar dat maakt het nog geen feit.
Voordat je iets inferieur noemt, moet je wel aangeven waarom. Effectiviteit, snelheid en kwaliteit zijn dan argumenten die besproken moeten worden, en die zijn voor elke compressie-techniek anders.
MPG2 is zeker niet alleen een eind-formaat, maar worden bijvoorbeeld in video-contributie met SNG wagens nog veelvuldig gebruikt. Een HD cam zomaar vergelijken met een PD170 is appels met peren vergelijken als je de andere specs van zo'n camera niet noemt. Tape en compressie formaat zijn maar twee elementen daarin. Ik ken ook wel mensen die met Sony's XDCams (ook DVCAM, alleen dan op schijf en niet op tape) commentaar hebben op de kwaliteit.... enz. enz.

Ik kan nu wel gaan roepen waarom ik zou kiezen voor een HDV cam (en ik weet ook al welke)... maar dat zijn mijn argumenten voor mijn toepassingen, en niet te vergeten, binnen mijn budget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
weet iemand waar ik (raw) samples kan vinden van de nieuwe sony HDR-SR7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:42:
@kazuka

Heb gewoon een mailtje gestuurd waarin ik heb gevraagd wat de verwachte levertijd is.Heb hem
echter nog niet besteld. Zit toch sterk te twijfelen tussen de Canon HV20 en de Panasonic HDC-SD1. davidgilmour is toch er wel heel enthousiast over de Panasonic.

@botmans252

Thanks !!
Ik geef een heel groot voorkeur aan het opnemen op SD cards boven tapes. SD cards zijn goedkoop, 4GB kost nog geen 30 euro op ebay en daar kun je 40 minuten mee opnemen. Een camera met tapes heeft vaker last van bijgeluiden en de SD cards kun je makkelijk opslaan op je PC of een externe HD. Voor 50 euro koop je al een 80 GB 2,5 inch HD waar je 20 x een SD card = 20 x 40 minuten = 13 uur kunt opslaan.

Ik denk dat de Canon een beter beeld geeft vanwege de hogere bitrate. Maar vergis je niet, de Panasonic geeft al een heeeel erg mooi beeld. Iedereen in mijn omgeving die ik de beelden op een plasma laat zien is zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit en de prijs van de camera. Voor minder dan 800 euro kun je tegenwoordig zulke mooie kwaliteit kopen, dat is echt bijzonder. Welke keuze je ook maakt, je zult in ieder geval geweldige beeldkwaliteit hebben. Succes met het kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 11:43
JohnnyV in het andere topic

Ik dacht het dus te weten met de Panasonic HDC SD-1 maar nu twijfel ik weer.
Valt nog niet mee zo'n camera kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door JohnnyV76 op 29-05-2007 09:02 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
is er nou echt nergens een site waar je makkelijk raw samples kunt downloaden? ben al dagen op zoek maar ik zie eigenlijk alleen maar compressed video's e.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

op www.HV20.com staan wel een aantal m2t files geupload, gemaakt met de Canon HV20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen naar New York en wil graag de hv-20 aanschaffen.
Zit allen te twijfelen of ik dat hier in NL zal doen of in de USA aangezien de dollar erg laag staat.
Vraag mij ook af of Canon wereldwijde garantie heeft... Weet iemand dat?

Zit trouwens te twijfelen tussen de hv-20 en de panasonic HDC-SD1

Na wat meer informatie te hebben verschaft en heel dit topic te hebben gelezen ga ik toch voor de hv20.
de Panasonic heeft in eerste instantie mijn voorkeur maar het niet kunnen editen van de codec op een macintosh is geeft mijn toch wel de doorslag.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand of er ook HD Videocamera's zijn voor linkshandig gebruik? Dus de camera vasthouden met de linkerhand en het schermpje aan de rechterkant?

Verder heb ik (nog) niet zoveel eisen :+

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
edie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:23:
Weet iemand of er ook HD Videocamera's zijn voor linkshandig gebruik? Dus de camera vasthouden met de linkerhand en het schermpje aan de rechterkant?

Verder heb ik (nog) niet zoveel eisen :+
Is dat voor linkshandigen dan echt zo lastig? Volgens mij kun je dan beter gaan kijken naar gewoon de ergonomie van de camera dan mischien die ene links-handige versie te kopen.
Of wil je er 2 kopen en die naast elkaar zetten voor 3D-opnamen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:21
TD-er schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:40:
[...]

Is dat voor linkshandigen dan echt zo lastig? Volgens mij kun je dan beter gaan kijken naar gewoon de ergonomie van de camera dan mischien die ene links-handige versie te kopen.
Ik heb ietsjes meer controle over mijn linkerarm dan mijn rechterarm. Zo is het met links makkelijker 'richten' en beweegt de camera wat minder.
TD-er schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:40:

Of wil je er 2 kopen en die naast elkaar zetten voor 3D-opnamen? :+
:D :p

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ik vind de bewegende beelden van veel camera's zo tegenvallen...niet bewegende objecten zien er mooi uit maar zodra er bijv een auto voorbij rijdt is deze helemaal wazig
bij de canon hv20 valt dit me extra op lijkt het wel...wat vinden jullie er van? zijn er camera's die hie rminder last van hebben (hd wel te verstaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je ziet dan ook alleen maar beelden op internet met weinig beweging en dat ziet er idd prachtig uit. Maar dat kan mijn GS300 ook...... bij beweging is het wat minder beeld, maar niet vaag, er lijkt wel een interferentie patroon langs de randen vh bewegende "voorwerp" te ontstaan, acceptabel maar af en toe irri. Niet vaag dat niet.
Zien / herkennen jullie dit ook (bij HD)? (ik heb mijn schijven met beelden voorlopig afgekoppeld anders had ik een sample ergens neergezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Schijven afgekoppeld? Je bent de tweede die geen Video-samples kan tonen omdat hij/zij zn Harddisks heeft ontkoppelt. Toevallig.

Ja, waarschijnlijk zal dat "Blur" altijd voorkomen, dat van wanneer je snel beweegt met de camera.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
maar is dat bij elke camera dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 22:30
Ik wil via Ebay een HV20 bestellen die me zo rond de 650 Euro gaat kosten.

1. Heeft iemand ervaring hiermee?
2. Het is NTSC versie, heeft dat enige consequenties? (b.v. het kopieren naar de pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:23
kazuka schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:14:
op www.HV20.com staan wel een aantal m2t files geupload, gemaakt met de Canon HV20.
Dat filmpje van die brug met die wind vind ik niet echt super. Bij de bewegingen zie je ook dat het beeld gaat zigzaggen (interlace effect?) :/

//edit
sorry bij fullscreen zie je het amper :9 Ik speelde het filmpje in een window af en toen zag het er niet uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Sir_Hendro op 29-05-2007 21:42 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:27:
Ik wil via Ebay een HV20 bestellen die me zo rond de 650 Euro gaat kosten.

1. Heeft iemand ervaring hiermee?
2. Het is NTSC versie, heeft dat enige consequenties? (b.v. het kopieren naar de pc).
Ervaring met eBay? :9 Kijk gewoon of de verkoper betrouwbaar is. 650 is geen klein bedrag...

NTSC?PAL: Toen er geen HD was, was er wel een verschil tussen PAL en NTSC: 50/60 Herts + 720X576/720X480.

Nu leven we in het HD tijdperk, waar HD gewoon HD is. Het maakt dus niets uit. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Sir_Hendro schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:38:
[...]

Dat filmpje van die brug met die wind vind ik niet echt super. Bij de bewegingen zie je ook dat het beeld gaat zigzaggen (interlace effect?) :/

//edit
sorry bij fullscreen zie je het amper :9 Ik speelde het filmpje in een window af en toen zag het er niet uit.
hmm ik heb het ook fullscreen? bedoel je die brug met dat metalen frame? een spoorbrug geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:59:
Schijven afgekoppeld? Je bent de tweede die geen Video-samples kan tonen omdat hij/zij zn Harddisks heeft ontkoppelt. Toevallig.

Ja, waarschijnlijk zal dat "Blur" altijd voorkomen, dat van wanneer je snel beweegt met de camera.
niet toevallig... gewoon .... juist.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
FireFoz schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:58:
[...]

hmm ik heb het ook fullscreen? bedoel je die brug met dat metalen frame? een spoorbrug geloof ik
Fullscreen zie ik alleen een soort scanlines, van die zwarte streepjes door het beeld zoals bij de eerste Red Alert tussen videos :P Maar als ik het in een windowed mode afspeel gaat het beeld zag zag lopen. Ziet er iig niet uit. Ik vind het tevens wel minder dat je deze zwarte lijnen in je opname hebt. Verder is het beeld wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk dat dat interlaced filmbestanden zijn. zoek op dat forum ook eens naar een paar 1080p filmpjes, dat ziet er echt fantastisch uit, ook bewegend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb vandaag de Sony DCR SR290 gekocht. Echt een super gaaf ding met vooral heerlijke warmen kleuren :D
De reden dat ik voor een SD camera ipv een HD camera ben gegaan is omdat HD nog niet helemaal klaar voor de consument is vind ik. Je maakt een mooie opname maar wacht, ik heb nog geen HD-DVD of Blu-Ray brander. Nu kan ik ze niet weg branden. Ow en ze zijn erg prijzig evenals de bijbehorende schijfjes :o Heb je eindelijk alles wil je jouw mooie opname bij de buurman afspelen heeft die weer geen HD speler.

In andere woorden. HD is nog te nieuw vind ik. Het is reuze vet maar bijna niemand heeft het. Bijna iedereen heeft wel een dvd speler thuis staan. Daarom heb ik besloten om voor een highend SD (consumenten klasse) camera te gaan. :)

Misschien over een paar jaar dat ik ook overstap op een HD camera maar voorlopig lijkt SD mij meer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
zo te merken verschilt het super waarmee je het afspeelt! Als ik dat filmpje van die brug afspeel met media player classic, is vooral de brug "blurry" als de camera beweegt, maar als ik hem met VLC player afspeel ziet het er helemaal niet uit! (alles blurry)
misschien dat met nog een andere player het helemaal goed is...?

edit
http://hv20.com/showthread.php?t=356&highlight=1080p

deze (wmv) lopen daarintegen wel weer vloeiend, raar
zou het aan mn computer kunnen liggen? (p4 2.8 ghz, 2 gb ram, radeon 9800 pro)

[ Voor 23% gewijzigd door FireFoz op 29-05-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
FireFoz schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:17:
zo te merken verschilt het super waarmee je het afspeelt! Als ik dat filmpje van die brug afspeel met media player classic, is vooral de brug "blurry" als de camera beweegt, maar als ik hem met VLC player afspeel ziet het er helemaal niet uit! (alles blurry)
misschien dat met nog een andere player het helemaal goed is...?
Dude WTF?!! :|

Je hebt nog gelijk ook man! Ik vond de beelden bij bewegingen al een beetje blurry uitzien van mijn nieuwe cam in classic media player en dat vond ik toch wel jammer van zo een dure camera. Ik speelde mijn opnames net is af met Media Player 10 en dat is een wereld van verschil _/-\o_ Damn dit zijn pas video opnames!! _/-\o_

Jesus ik wist niet dat die Classic Media player zo gaar was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
salimrmaf schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:55:
[...]

Ervaring met eBay? :9 Kijk gewoon of de verkoper betrouwbaar is. 650 is geen klein bedrag...

NTSC?PAL: Toen er geen HD was, was er wel een verschil tussen PAL en NTSC: 50/60 Herts + 720X576/720X480.

Nu leven we in het HD tijdperk, waar HD gewoon HD is. Het maakt dus niets uit. ;)
Dank voor je snelle antwoord, dus ik kan met een gerust hart een NTSC versie van de HV20 aanschaffen, zonder enige restricties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:36:
je ziet dan ook alleen maar beelden op internet met weinig beweging en dat ziet er idd prachtig uit. Maar dat kan mijn GS300 ook...... bij beweging is het wat minder beeld, maar niet vaag, er lijkt wel een interferentie patroon langs de randen vh bewegende "voorwerp" te ontstaan, acceptabel maar af en toe irri. Niet vaag dat niet.
Zien / herkennen jullie dit ook (bij HD)? (ik heb mijn schijven met beelden voorlopig afgekoppeld anders had ik een sample ergens neergezet.)
Ik heb ook mijn uiteindelijke keuze gemaakt door heeel veel footage te bekijken en veel hangt er van af hoe ze gerendered zijn naar een bestand. Hier is er in ieder geval eentje met veel beweging en racecars:

http://gibopictures.com/video/Grandprix1.mpeg

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
is die laatste gemaakt met een canon hv20? weet je op welke res en of het interlaced of progressive is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:28:
[...]

Dank voor je snelle antwoord, dus ik kan met een gerust hart een NTSC versie van de HV20 aanschaffen, zonder enige restricties?
Niet helemaal, je zult bijvoorbeeld een televisie die NTSC kan afspelen moeten hebben ander moet je bij de buren of op je pc kijken.
Verder is in PAL land de NTSC versie voorzien van een 24p ipv 25p opnamemodus en met editen zul je moeten investeren in een editor die de "pulldown" weghaalt en converteerd naar 25p. Het zou zonder zijn als je een van de belangrijkste aspecten - 24p en cine mode - van deze geweldige cam niet kunt gebruiken.

Het kan dus allemaal wel, maar als je het simple wilt houden en volledig wilt genieten van alle mogelijkheden die de HV20 biedt dan kun je in PAL land toch echt beter een PAL Hv20 kopen.......

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
FireFoz schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:55:
is die laatste gemaakt met een canon hv20? weet je op welke res en of het interlaced of progressive is?
HV20, hier vind je alle info over die clip, verder nog veel meer op dat forum:

http://www.hv20.com/showthread.php?t=147

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
BarnOwl schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:04:
[...]

Niet helemaal, je zult bijvoorbeeld een televisie die NTSC kan afspelen moeten hebben ander moet je bij de buren of op je pc kijken.
Verder is in PAL land de NTSC versie voorzien van een 24p ipv 25p opnamemodus en met editen zul je moeten investeren in een editor die de "pulldown" weghaalt en converteerd naar 25p. Het zou zonder zijn als je een van de belangrijkste aspecten - 24p en cine mode - van deze geweldige cam niet kunt gebruiken.

Het kan dus allemaal wel, maar als je het simple wilt houden en volledig wilt genieten van alle mogelijkheden die de HV20 biedt dan kun je in PAL land toch echt beter een PAL Hv20 kopen.......
Dank je wel, een heel duidelijk antwoord waar ik zeker wat mee kan. Maar over de HV20 wordt steeds gesproken over 24p, maar heeft de PAL versie van de HV20 dan een 25p? Voor een leek is dit lastig te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
PAL heeft 25p. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er ook niet veel van begrijp. Toen ik echter al die posts op de AM forums zag over pulldown en het verwijderen ervan heb ik gewoon een PAL versie besteld die deze problemen niet heeft. ;)
Als je echt het naadje van de kous wil weten: Er staat genoeg over geschreven!

**EDIT**Even een update over mijn ervaringen met de HV20:

Ik heb inmiddels een week me helemaal lam gefilmd met de HV20 en het is EEN WAANZINNIGE CAM!

- De instant auto focus is zo snel dat je hem amper ziet
- De macro functie is fantastich: Met de lens OP het object stelt ie nog haarscherp!
- Bij weinig licht valt de kwaliteit heel erg mee (Mind you, mijn vorige cam was een Sony Hi 8)
- Cine mode (25p) valt me zo 123 even tegen: Kleuren zijn fletser dan in gewone modus, maar ik zal nog wel wat over het hoofd zien.
- Ondanks alle ingewikkelde mogelijkheden is er op auto modus eigenlijk alles goed mee te filmen. Ik heb nog niet geexperimenteerd met alle mogelijkheden, maar dat gaat zeker komen.

Een ander groot voordeel is dat het plaatje op mijn breedbeeld CRT zelfs via de component video er al geweldig uitziet. Ook een gewone dvd gebrand van een gecaptured 1080i HDV bestand is prima kwaliteit.

Kortom: Geen cent spijt gehad, integendeel: Ik kan er niet meer vanaf blijven!

[ Voor 64% gewijzigd door BarnOwl op 30-05-2007 00:38 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:13:

De reden dat ik voor een SD camera ipv een HD camera ben gegaan is omdat HD nog niet helemaal klaar voor de consument is vind ik. Je maakt een mooie opname maar wacht, ik heb nog geen HD-DVD of Blu-Ray brander. Nu kan ik ze niet weg branden.
Als je het topic goed gelezen had, dan kon je lezen dat je voor de Panasonic SD1 geen Bluray brander nodig hebt maar een DVD brander. Ja, zo een van 15 euro die in elke PC zit. Je brandt je bestanden gewoon op de DVD-R van 20 eurocent! En dan stop je die DVD-R in een Playstation 3 en dan speelt die de bestanden gewoon af in HD kwaliteit! Dus niks dure schijven, dure brander. Wel een PS3 maar die zijn over een jaar voor 399 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:21:
[...]

Als je het topic goed gelezen had, dan kon je lezen dat je voor de Panasonic SD1 geen Bluray brander nodig hebt maar een DVD brander. Ja, zo een van 15 euro die in elke PC zit. Je brandt je bestanden gewoon op de DVD-R van 20 eurocent! En dan stop je die DVD-R in een Playstation 3 en dan speelt die de bestanden gewoon af in HD kwaliteit! Dus niks dure schijven, dure brander. Wel een PS3 maar die zijn over een jaar voor 399 te koop.
Tja dat is wel allemaal heel leuk maar ik bedoelde gewoon de echte HD branders en spelers zelf. Ze zijn nog zo nieuw en zo duur en ik er liever nog even mee wacht. Ik wil over een paar jaar zodra de kosten flink zijn gedaald wel overstappen op HD camera's.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.