Ik heb onlangs de HDR-SR1 gekocht. Voorkeur ging wel uit naar de HV20 maar deze kwam domweg niet op tijd. Ben erg tevreden maar een paar dingen vallen me op.
- Het scherm wordt veel te vies van het bedienen. Je moet regelmatig het scherm schoonmaken. Dit is echt zeer irritant, vooral als je vaak handmatig wil scherpstellen wat nogal eens nodig is
- Kwaliteit HD staat standaard niet op de allerhoogste kwaliteit. Hier kwam ik pas later achter. Waarom koop je een HD cam als je er vervolgens met een lagere kwaliteit zou gaan opnemen??? Dat snap ik dus echt niet van Sony. Zet dat toch default op de hoogste waarde
- Ik dacht dat het persé nodig was om een memory stick te gebruiken voor de foto's. Dit is toch niet noodzakelijk. Standaard wordt dit opgeslagen op de HD
- In inzoomstand heeft hij wat moeite met scherpstellen. Geen idee of dit normaal is maar het valt me wel op. Mijn oude Hi8 cam (uit '91!) had hier helemaal geen last van
- Bijgeleverde software is best handig. Puur voor backupdoeleinden en om eenvoudig af te spelen is het perfect geschikt.
- Kwaliteit beeld is zeer goed. Heb zelf nog geen ruis in beeld gezien
- Maar in de normale (dus niet hoogste) kwaliteit zie je duidelijk artifacts bij snelle bewegingen
- De beeldstabilisator werkt erg goed, MAAR zodra je bewust wil gaan bewegen wordt het een hakkelige bedoeling. Dit is heel hinderlijk. Misschien is dit bij elke Sony cam als steady shot aanstaat, dat zal best. Eigenlijk zou je dit handmatig op een makkelijke manier moeten kunnen uitzetten. Maar dit kan alleen in het menu op een onhandige manier

Het zit zelfs niet in de 'snelkoppelingen'
- Lowlight performace verbaasde me. Toch beter dan verwacht (gelukkig)
- Bouwkwaliteit is heel goed. Alles zit stevig in elkaar en is doordacht ontworpen. Toch één klein dingetje. Het klepje van de voeding is een beetje slap rubberen dingetje. Dat had beter gekund.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)