Betaalbare HD Videocameras Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 93.089 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:45:
[...]

In het Duitse Video magazine staat een test van de HD-SD1 en haar broertje met de DVD Drive. Het is de 3 na beste HD camera aller tijden in hun ogen. De 3 beste zijn iets van 9000, 4000 en 3000 euro. De HD-SD1 verslaat alle Sony, Canon, JVC en Sanyo HD cameras onder de 2.000 euro.
Grappig om te horen en het verbaast mij niets.
Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat het kwaliteit van het beeld van de SD1 te overtreffen is, ik sta zelf steeds weer versteld van de ongelofelijke kwaliteit.

Ik vertrek dit weekend naar Etiopie en Kenia en zal daar dus het nodige gaan filmen.
Als ik terug ben wil ik wel eens kijken hoe de opnames er op een Play Station 3 uit komt te zien.
Tegen die tijd liggen die apparaten in de schappen.

Wat is nu de simpelste manier om de AVCHD opnames op een standaard DVD te fikken en door een BR speler zoasl in PS3 zit af te spelen?
Met Ulead movie factory 6plus lukt het mij nog niet, mogelijk door een beperking in de trial software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibobo
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hmm, 'coming soon'. Bovendien woon ik niet in de US ;)

IMPORTANT - PLEASE READ
WE DO NOT ACCEPT:
Cardholders having a billing address outside the U.S.
Orders that are not shipped to one of the 50 states.
Credit cards that are issued by banks outside the U.S.
We are sorry but all such orders will be cancelled.

Maar bedankt voor het zoeken.

Ik kwam tijdens een nieuwe zoekactie nog dit tegen bij Cameraland. Heb geen ervaringen met die zaak en ook daar is ie niet op voorraad, maar ik zal eens navragen wanneer ze 'm wel denken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Opnames die van de kaart van de SD1 naar een PC zijn gecopieerd kun je alsnog terugzien via de camera ook nadat de kaart geformateerd is geweest.
Eerder ben ik bezig geweest om dit te proberen met het terug zetten van enkel de complete BDMV map maar dat werkte niet, de opnames werden niet meer door de camera herkent.

Als je alle mappen van de kaart (DCIM, PRIVATE, MISC) compleet naar een harddisk copieerd en later terugzet naar de SDHC kaart om via de HDMI aansluiting van de camera zonder kwaliteitsverlies terug te kijken dan is dit voorlopig de snelste en goedkoopste manier zolang je geen HD of BR brander/speler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:17:
Opnames die van de kaart van de SD1 naar een PC zijn gecopieerd kun je alsnog terugzien via de camera ook nadat de kaart geformateerd is geweest.
Eerder ben ik bezig geweest om dit te proberen met het terug zetten van enkel de complete BDMV map maar dat werkte niet, de opnames werden niet meer door de camera herkent.

Als je alle mappen van de kaart (DCIM, PRIVATE, MISC) compleet naar een harddisk copieerd en later terugzet naar de SDHC kaart om via de HDMI aansluiting van de camera zonder kwaliteitsverlies terug te kijken dan is dit voorlopig de snelste en goedkoopste manier zolang je geen HD of BR brander/speler hebt.
Ok, thanks. Dat zal ik voortaan doen. Wel zo handig. Alternatief is een laptop met DVI out en dan spelen via een DVI-HDMI kabel. Ik heb een MccBook met een dual system (OS X/Vista) maar ben nog niet bezig met Vista om dit te checken.
Is het niet byzonder om op je grote scherm te kijken naar je eigen opnames die er dan beter uitzien dan alle DVD's en Digitale TV opnames die je dagelijks je huiskamer binnen krijgt? Ik zit continu met verbazing te kijken naar de details die de camera weergeeft en de prachtige neutrale kleuren. Van 'washed out' kleuren waar je met SD nog wel eens last van hebt, dat komt hier niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:42:
[...]
Is het niet byzonder om op je grote scherm te kijken naar je eigen opnames die er dan beter uitzien dan alle DVD's en Digitale TV opnames die je dagelijks je huiskamer binnen krijgt? Ik zit continu met verbazing te kijken naar de details die de camera weergeeft en de prachtige neutrale kleuren. Van 'washed out' kleuren waar je met SD nog wel eens last van hebt, dat komt hier niet voor.
Heel bijzonder idd, ik had gisteren een Japanner op bezoek en die was zo verbaasd bij het zien van de opnames dat hij volgende week gelijk zo'n camera gaat kopen in Tokyo!
Wel grappig om die verbaasde koppen steeds weer te zien als ze voor het eerst kennis maken met deze camera.

Ik ben altijd best wel verwend geweest met goed beeld aangezien ik via de sateliet kijk.
Daar zie je al een groot verschil in kwaliteit tussen de diverse kanalen, de duitsers geven superieur beeld met vaak 8 mb/sec streams en DD of AC3 geluid en dat beschouwde ik een tijd als het best haalbare.

Ik heb nog een HD decoder van Samsung die een paar HD kanalen via Casema weergeeft in HD, dit is weer beter dan de sateliet.

En nu ik switch tussen de camera, de sateliet en de HD uitzendingen van Casema dan wint de camera het op zijn sloffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Nog twee vragen: Ik heb een iPod Video 60Gb met een usb fotocamera adapter waarmee ik direct de foto's van mij Casio Exilim kan overzetten naar de harde schijf van de iPod. Ik neem aan dat ik dat met de beelden van de SD1 ook kan? Wellicht niet direct om ze te belijken maar in ieder geval om de inhoud van de SD te kunnen dumpen.

Verder vraag ik me af of normale SD kaarten ook werken of dat speciaal de Panasonic SD kaarten gebruikt moeten worden.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
BarnOwl schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:08:
Nog twee vragen: Ik heb een iPod Video 60Gb met een usb fotocamera adapter waarmee ik direct de foto's van mij Casio Exilim kan overzetten naar de harde schijf van de iPod. Ik neem aan dat ik dat met de beelden van de SD1 ook kan? Wellicht niet direct om ze te belijken maar in ieder geval om de inhoud van de SD te kunnen dumpen.

Verder vraag ik me af of normale SD kaarten ook werken of dat speciaal de Panasonic SD kaarten gebruikt moeten worden.
Kijk eerst of je Ipod Adapter SDHC kaarten uit kan lezen, zoniet kijk dan of er een firmwareupdate is die dit mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BarnOwl schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:08:

Ik heb het nog steeds niet getest, maar normale kaarten moeten ook werken. Staat in de handleiding. Wel minimaal 512MB voor HD opnames daar kun 5 miuten HD mee opnemen.

Hier nog even de top 11 uit het Duitste magazine Video april 2007:

1. Canon XH1 (prijs 9.000 euro)
2. Sony FX7 3.700 euro
3. Sony FX1 4.200 euro
4. Panasonic HD-SD1 1.200 euro
5. Sony UX1 1.400 euro
6. Sony SC1 1.500 euro
7.Sony HC1 1.800 euro
8. Panasonic HDC-DX1 1.100 euro
9. Siny HC3 1.400 euro
10.Canon HV10 1.400 euro
11. Sanyo Xacti HD1 900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zijn er dus nog geen camera's die echt 1080p aankunnen? ik ben wel van plan een nieuwe camera te kopen maar alleen als er camera's zijn die 1080p kunnen filmen. Zou dit nog lang op zich laten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:00:
Als ik het goed begrijp zijn er dus nog geen camera's die echt 1080p aankunnen? ik ben wel van plan een nieuwe camera te kopen maar alleen als er camera's zijn die 1080p kunnen filmen. Zou dit nog lang op zich laten wachten?
Ik had diverse keren gelezen dat erbij een goede de-interlacer er geen verschil is tussen 1080i en 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:12:
[...]

Ik had diverse keren gelezen dat erbij een goede de-interlacer er geen verschil is tussen 1080i en 1080p.
Zijn die er dan? echt goede deinterlacers?
Ik heb altijd het idee dat je toch ofwel aan scherpte inlevert, of je krijgt ineens een onscherpe waas over het scherm als de camera in beweging komt.
IMHO zou je gewoon de mogelijkheid willen hebben om op progressive te filmen, ook al is het dan bijvoorbeeld geen 50p, maar bijv 25p.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:12:
[...]

Perfecte deinterlacers bestaan niet volgens mij. Je moet altijd ergens kwaliteit inleveren. Bovendien wil ik gewoon af zijn van dat hele interlaced gedoe, dat is zo middeleeuws. 20 inch+ schermen zijn nu ondertussen ook al gemeengoed en wat ik film bekijk ik voornamelijk op de pc. Als ik dan een nieuwe camera koop wil ik ook gewoon de hoogste resolutie die mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vraag/probleem: Ik heb een gewone standaard tv (geen HD) en dvd speler. Kan ik met de HDC-SD1 filmen in high defintion en branden als gewone dvd? Bij HD camera wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen PAl en NTSC? Maar als ik die dvd dan bekijk op een gewone tv, wat dan?

software zou ulead dvd 6 moeten zijn? En bewerken is met ditzelfde programma of met ulead videostudio 10 plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:46:
Volgende vraag/probleem: Ik heb een gewone standaard tv (geen HD) en dvd speler. Kan ik met de HDC-SD1 filmen in high defintion en branden als gewone dvd? Bij HD camera wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen PAl en NTSC? Maar als ik die dvd dan bekijk op een gewone tv, wat dan?

software zou ulead dvd 6 moeten zijn? En bewerken is met ditzelfde programma of met ulead videostudio 10 plus?
Je kan de HD-SD1 ook gewoon aansluiten op een gewone SD TV. Het beeld is dan heel erg goed, beter dan menig SD camera maar het is dan wel SD wat je ziet en geen HD. Je kunt de videos die je opneemt omzetten naar SD DVD format en dan via een dvd speler bekijken op je sd tv. Je beeldkwaliteit zal dan overeenkomen met het beeld van de beste dvds die je in je bezit hebt.

Ik denk dat op SD dan wel weer PAL/NTSC gaat spelen. Dus als je een JAP HD-SD1 koopt dan is die NTSC en geeft ie zwart wit beeld op een PAL TV die niet geschikt is voor NTSC. Maar een PAL TV die geen NTSC aankan is geen goeie kwaliteits tv dus dan heeft het niet veel nut om de HD camera op aan te sluiten lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je antwoord. Ik wacht nog wat tot de prijzen gedaald zijn voor een HD-SD1 PAL. Omdat ik vrees dat onze tv geen NTSC zal aankunnen en familie en vrienden ook niet. Was er nu al software om de HD-SD1 files te importeren, bewerken en te branden? Naar het schijnt lukt het niet met ulead... Naar het schijnt wel met canopus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:46:
... Bij HD camera wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen PAL en NTSC?...
Er zijn zowel 720p als bij 1080i nog steeds twee varianten: 50Hz en 60Hz. Ik ga er vanuit dat Amerikaanse modellen 60Hz zijn en de Europese 50 Hz. En hoewel je niet echt meer van PAL of NTSC mag spreken, is het natuurlijk wel een erfenis uit die tijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 07:48:
bedankt voor je antwoord. Ik wacht nog wat tot de prijzen gedaald zijn voor een HD-SD1 PAL. Omdat ik vrees dat onze tv geen NTSC zal aankunnen en familie en vrienden ook niet. Was er nu al software om de HD-SD1 files te importeren, bewerken en te branden? Naar het schijnt lukt het niet met ulead... Naar het schijnt wel met canopus...
Je kan met de laatste Nero en Cyberlink Power Producer gewoon een DVD branden voor familie etc.
In de software die je gebruikt geef je gewoon aan of je in PAL of NTSC wilt branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
René van Gaalen schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:53:
[...]
Je kan met de laatste Nero en Cyberlink Power Producer gewoon een DVD branden voor familie etc.
In de software die je gebruikt geef je gewoon aan of je in PAL of NTSC wilt branden.
Klopt. Hij is nu nog maar iets van 800 euro voor een NTSC model. Maar als je gebruik wil maken van een HD camera dan *moet* je gewoon een HD scherm hebben. En vergeet niet dat een laptop of een 17 inch TFT ook al een HD scherm is! Dus als je vrienden/familie/kennissen een recente PC hebben dan kunnen ze je filmpjes wel via de PC afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon HV20 neemt op in 25p. Binnenkort verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Leuk, maar geen 3 CCD camera maar CMOS.........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
davidgilmour schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:45[/message]:
[...]

Je kan de HD-SD1 ook gewoon aansluiten op een gewone SD TV. Het beeld is dan heel erg goed, beter dan menig SD camera maar het is dan wel SD wat je ziet en geen HD. Je kunt de videos die je opneemt omzetten naar SD DVD format en dan via een dvd speler bekijken op je sd tv. Je beeldkwaliteit zal dan overeenkomen met het beeld van de beste dvds die je in je bezit hebt.
Ik heb hier een Grundig Cinaro 16:9 met drie scartingangen en een composiet aansluiting (Drie tulpstekkers).
Hoe kan ik de SD1 hierop aansluiten? Eigenlijk zou ik een HDMI naar scart moeten hebben maar ik weet niet of die bestaan.
Ik zie dat jij een HDMI - VGA kastje hebt gekocht, maar op mijn tv zit geen VGA.........
Zit er eigenlijk een kabel bij de NL versie van de SD1 die de camera op een "normale" breedbeeld laat afspelen?

[ Voor 6% gewijzigd door BarnOwl op 22-03-2007 09:02 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarnOwl schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:55:
Leuk, maar geen 3 CCD camera maar CMOS.........
Ik verkies zelf 1 grote CCD boven 3 kleinere hoor. Verschil tussen CCD en CMOS vind ik niet boeiend. De test zal moeten uitwijzen hoe de camera presteert. Het boeit mij vervolgens niet of ie een CMOS of een CCD heeft, zelfs al zou de camera een plastic objectief gebruiken zou het me nog niet boeien als de kwaliteit goed is. Daarnaast is de HV10 momenteel de consumentencamera met de hoogste mate van detailweergave op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
BarnOwl schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:00:
[...]
Ik heb hier een Grundig Cinaro 16:9 met drie scartingangen en een composiet aansluiting (Drie tulpstekkers).
Component. Composiet is een materiaal....
Hoe kan ik de SD1 hierop aansluiten? Eigenlijk zou ik een HDMI naar scart moeten hebben maar ik weet niet of die bestaan.
Ik zie dat jij een HDMI - VGA kastje hebt gekocht, maar op mijn tv zit geen VGA.........
Zit er eigenlijk een kabel bij de NL versie van de SD1 die de camera op een "normale" breedbeeld laat afspelen?
Ik lees op SimplyDV dat er een compenent-uitgang op de camera zit en dat er een break-out kabel bijzit om hem op de tv aan te sluiten via die aansluiting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martin2005 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:03:

Component. Composiet is een materiaal....
Composiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Ja, te vlug. Het bestaat trouwens beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BarnOwl schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:00:
[...]

Bij de Japanse HD-SD1 worden twee kabels bijgeleverd. Een JAPANSE component die het niet doet op de Nederlandse TV's (je moet em openknippen en 3 draadjes solderen aan 3 RCA pluggen, dan doet ie t wel) en een COMPOSIET kabel. Je kunt daarnaast voor 11 euro via marktplaats/speurders/ebay een HDMI kabel kopen die er ook op werkt. De HDMI en COMPONENT(rood/groen/blauw rca plugjses) geven full HD en de composiet (rood/wit/geel) geeft SD beeld. Prima maar niet excellent. De composietkabel is op elke tv in Nederland aan te sluiten(eventueel via een scart adaptertje van 2 euro).
De Nederlandse versie wordt geleverd met een westerse component kabel die het gewoon doet op een lcd/plasma/beamer en een composiet kabel. Dus welk systeem je ook koopt (jap/usa/nl) je kunt hem altijd op een recente nederlandse tv aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Bedankt, DavidGilmour, dat wilde ik even horen. Ik denk trouwens dat ik niet zo vaak de cam direct aan de tv zal hangen, het is eenvoudiger de films via dvd te bekijken op de tv.
Het meeste zal ik via mijn 24" Dell screen doen en die heeft natuurlijk een digitale ingang.
Nog even over de aanschaf: Hij is hier bij mij om de hoek te krijgen voor € 1039,00 bij DigitalStreet.nl
Iemand nog een goedkoper adres gevonden? Volgens Pricewatch hier is dat momenteel wel zo'n beetje de bodem, ik wil hem niet uit Japan laten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door BarnOwl op 22-03-2007 16:52 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BarnOwl schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:51:
Bedankt, DavidGilmour, dat wilde ik even horen. Ik denk trouwens dat ik niet zo vaak de cam direct aan de tv zal hangen, het is eenvoudiger de films via dvd te bekijken op de tv.
Het meeste zal ik via mijn 24" Dell screen doen en die heeft natuurlijk een digitale ingang.
Nog even over de aanschaf: Hij is hier bij mij om de hoek te krijgen voor € 1039,00 bij DigitalStreet.nl
Iemand nog een goedkoper adres gevonden? Volgens Pricewatch hier is dat momenteel wel zo'n beetje de bodem, ik wil hem niet uit Japan laten komen.
Zo, hij is nu al in .nl te verkrijgen voor 1034 euro, netjes. Vanuit Japan is die 825 euro inc verzend en dan heb je 'em over een week in huis. Verschil is te klein i.v.m. de garantie. Japan 1 jaar in Japan, hier 2 jaar garantie en je hebt een Pal machine, makkelijker voor de verkoop tweedehands. Maar 200 euro in the pocket is ook niet mis :)
Kijk op kieskeurig.nl voor de laagste prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:00:
De komende Canon HV20 kan 24p aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een externe harde schijf bestaat op batterijen met een SDHC kaartlezer ingebouwd waar je de opgenomen beelden met de HDC-SD1 kwijt kan en of dit toestel werkt met
8GB- SDHC Kaartjes(volgens Panasonic niet) hoelang kan filmen met een batterijlading.
Dank bij voorbaat voor uw reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:53:
[...]

De komende Canon HV20 kan 24p aan :)
24p op 1920x1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:50:
Weet iemand of er een externe harde schijf bestaat op batterijen met een SDHC kaartlezer ingebouwd waar je de opgenomen beelden met de HDC-SD1 kwijt kan en of dit toestel werkt met
8GB- SDHC Kaartjes(volgens Panasonic niet) hoelang kan filmen met een batterijlading.
Dank bij voorbaat voor uw reactie
Kijk eens naar een Xdrive (Vosonic), mijn Vosonic 6230 kan de kaart lezen en naar de HD wegschrijven.

Ik heb net 6213 Mb met één accu opgenomen en hij is nog niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De accu gaat minstens 60 minuten mee. 40 minuten is 4GB.

Vandaag zag ik de HD-SD1 in de Mediamarkt voor 1199 euro. Voordeel van de MM is dat je em meeneemt en als die niet bevalt kan je 'em binnen 2 weken retour brengen en geld terugkrijgen. Is er iemand die al een PAL SD1 heeft gekocht? Ben benieuwd naar het verschil tussen componennt en HDMI.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Aangezien de Panasonic geen viewfinder heeft wil ik even weten of het lcd scherm bij vol zonlicht nog enigszins te bekijken is.
Je hebt natuurlijk niets aan een dure HD camera als je op een mooie zonnige dag je plaatje niet kunt zien............

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BarnOwl schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:14:
Aangezien de Panasonic geen viewfinder heeft wil ik even weten of het lcd scherm bij vol zonlicht nog enigszins te bekijken is.
Je hebt natuurlijk niets aan een dure HD camera als je op een mooie zonnige dag je plaatje niet kunt zien............
Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik heb nooit last van dat soort dingen, je kunt altijd wel zo gaan staan dat er schaduw op je lcd valt en de lcd is vrij flexibel in een hoek te plaatsen. Ik zal het van de week even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik zag het al staan in de review die je hier genoemd hebt:
Its large widescreen LCD offers a decent opportunity for steady shooting when gripping the body well and supporting the screen with the other hand. LCD pictures are bright and well-resolved, even in bright light (thanks to a physical screen brightness switch) and no problems were experienced when viewing the screen during a wide variety of shooting positions.
Mar natuurlijk altijd leuk om even bevestigd te horen van een echte gebruiker..... ;)

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de camera HDC-SD1 aansluit op mijn home cinema met optische en cinch
aansluitingen, ik veronderstel dat deze camera geen optische uitgang heeft en via mijn TV (Philips 32PF9966) gaat dat niet ik heb enkel een DVI ingang die geen geluid ondersteund. Bij deze ook dank voor de vorige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:15:
Weet iemand hoe ik de camera HDC-SD1 aansluit op mijn home cinema met optische en cinch
aansluitingen, ik veronderstel dat deze camera geen optische uitgang heeft en via mijn TV (Philips 32PF9966) gaat dat niet ik heb enkel een DVI ingang die geen geluid ondersteund. Bij deze ook dank voor de vorige reacties.
Heeft je Philips wel een rode en witte audio ingang? Dan gaat het beeld via HDMI/DVI en geluid via de cinch, dan moet je dus 2 kabels in je SD1 plaatsen.

Heeft je philips geen HDMI? Ik vond dit op het net over jouw model:

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheatermag.com/images/archivesart/1005philips.3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er op camcorderinfo.com een review beschikbaar over de Canon HV20. Volgens mij is de beeldkwaliteit van deze consumentencamcorder het makkelijkst te omschrijven als WOW (korte samenvatting). Aangezien dit topic een klein beetje is verzand in een SD1 topic even wat tegengas genereren.
Panasonic HDC-SD1
We’re dealing with two different animals here. The Panasonic HDC-SD1 ($1299 MSRP) is a futuristic-looking AVCHD camcorder that prides itself on its minimalist design and state-of-the-art compression (that is so far impossible to edit). Of course, the SD1 certainly has some impressive features. It packs in 3 CCDs, a 12x optical zoom, and a 5.1 channel Dolby digital built-in microphone. The best part is that it records to SDHC cards. The HV20, although equipped with one large sensor, produces stunning video, has an accessory shoe, and gives you 24P. Since the HV20 is an HDV camcorder, it has a lower compression rate. What we’ve seen so far comparing HDV and AVCHD is noise: HDV is a much cleaner signal. This is a notable quality difference, and could also be what separates the point-and-shooters from the serious filmmakers. The SD1 compresses using the H.264 codec, which shows great potential, but it will take a while to boost its transfer rate. In the meantime, stick with a trusty HDV tape and save $200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
HV20 is op Ebay te vinden rond de € 800,- incl verzending, HDV-camera spreekt mij persoonlijk meer aan. Zeker gelet op de beeldkwaliteit, maar ook gelet op de editing mogelijkhede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ericr schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:40:
HV20 is op Ebay te vinden rond de € 800,- incl verzending, HDV-camera spreekt mij persoonlijk meer aan. Zeker gelet op de beeldkwaliteit, maar ook gelet op de editing mogelijkhede.
En ook het gemak van mediaverkrijgbaarheid als je langere tijd op pad gaat. Van die SD-kaartjes ga je er namelijk geen 10-tallen kopen lijkt me.
* TD-er denkt aan weken lange reizen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Canon HV10 was al heel erg goed dus dat de HV20 zo goed eruit komt verbaast me niks. Aangezien er vrijwel ongecomprimeerd wordt opgenomen is de beeldkwaliteit iets beter dan de HD-SD1. Toch gaat mijn voorkeur uit naar de HD-SD1 en wel om twee redenen. Ten eerste design, ik vind design van een camera ook belangrijk en de SD1 is mooier. Ten tweede heb ik een hekel aan bandjes. Terugspoelen, zoeken, allemaal teveel gedoe. Nee, dan liever een HD of beter een SD card. De SD cards zijn maar $80 voor 8GB waar je 80 minuten mee kunt opnemen en ze worden alleen maar goedkoper. Als media oplslag een probleem is dan koop je een externe HD kast met SD reader waar je dan alles op kunt slaan. Een 160 GB 2,5 inch HD kost 100 euro. Een 500GB 3,5 inch HD kost 110 euro.

Maar als het puur om beeldkwaliteit gaat dan is de HV20 de betere keus denk ik. En het voordeel van de HV20 is dat je *nu* al kunt editten en niet nog een paar weken/maanden moet wachten. Beide apparaten zijn ca. 800 op ebay dus de keuze is aan U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik ben blij dat er eindelijk een goede review van de Canon online staat. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de beeldkwaliteit van de Panasonic SD1 nog overtroffen kon worden. Maar het zou toch mooi zijn om een paar echte filmpjes van de HV20 te kunnen zien.
De HV20 spreekt mij nu toch meer aan dan de Sd1: Firewire maakt het voor mij direct mogelijk de tapes in Studio 10 te bewerken. De still pictures zijn ook iets beter. Verder zit er een viewfinder op de HV20, als stelt hij niet veel voor. Maar de SD1 heeft helemaal geen viewfinder en ik heb gemerkt dat, hoe goed je LCD ook is, in fel zonlicht van achter de viewfinder redelijk onmisbaar is.

Ik denk zeker dat de HV20 de camera voor mij wordt, maar eerst wil ik eigenlijk nog wel wat online filmpjes zien.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het design van de SD1 ben ik overigens juist niet te spreken. Een beetje parelmoer achtige finish... mij te futuristisch. Ik denk dat ik ondanks de beperkingen van de AVCHD toch voor de SD1 zou gaan vanwege het gemak van SD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Hier staan inmiddels een aantal filmpjes gemaakt met de HV20. De berichten van een aantal (semi) professionals over deze camera op dit forum zijn behoorlijk positief.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:58:
[...]

Heeft je Philips wel een rode en witte audio ingang? Dan gaat het beeld via HDMI/DVI en geluid via de cinch, dan moet je dus 2 kabels in je SD1 plaatsen.

Heeft je philips geen HDMI? Ik vond dit op het net over jouw model:

[afbeelding]
David,
Mijn toestel beschikt alleen over een DVI ingang, zal waarschijnlijk één van de eerste modellen geweest zijn (10-2005), maar ik vraag me af of het mogelijk is 5.1 surround op mijn Harman/Kardon AVR130 af te spelen via deze 2 cinch stekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik zit toch nog even met die SD opslag. Je koopt zo'n camera voor de komende jaren (Tenminste ik wel) en hoewel SD steeds goedkoper wordt, zie ik mezelf nog geen multi GB sd opslag aanschaffen.
Dan zet je het toch op HD? Kan, je koopt voor een paar honderd Euro al een 500Gb externe schijf.

Het gaat mij dus om de opslag van al je ruwe film. Het voordeel van tape is nog steeds dat het een zuiverder opslag is, minder gecomprimeerd en beter te editen. Verder is de lange termijn opslag op mini DV nog steeds een van de meest duurzame voor de langere termijn.

SD is zeker de toekomst, nu koop je al 8GB SDHD voor zo'n 60 Euro en dat gaat alleen maar omlaag. Bovendien is SD een bijna onverwoestbaar, betrouwbaar opslagmedium voor de lange termijn. Maar nu kost een permanente opslag van film op SD nog een vermogen en alles op een externe HD is ook riskant. Ook deze kunnen crashen.

Wat is wijsheid? :?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
BarnOwl schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:23:
Ik zit toch nog even met die SD opslag. Je koopt zo'n camera voor de komende jaren (Tenminste ik wel) [...]
Wat is wijsheid? :?
Tsja, vraag jezelf eens af hoe vaak je, na het afronden van een project, de mastertapes nog gebruikt.
en als het echt belangrijke opnames zijn, dan is het mischien interessant op 2 externe schijven te kopen en telkens de data daarop te zetten.
500 GB is ongeveer 40 uur aan opnamen (8 GB 40 mins toch?)
500 GB schijf kost ongeveer 130 euro en zo'n 30 euro voor de externe behuizing.. Dat is 320 euro voor een paar jaar aan opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Tsja, vraag jezelf eens af hoe vaak je, na het afronden van een project, de mastertapes nog gebruikt.
en als het echt belangrijke opnames zijn, dan is het mischien interessant op 2 externe schijven te kopen en telkens de data daarop te zetten.
500 GB is ongeveer 40 uur aan opnamen (8 GB 40 mins toch?)
500 GB schijf kost ongeveer 130 euro en zo'n 30 euro voor de externe behuizing.. Dat is 320 euro voor een paar jaar aan opslag.
500 GB kost 130 euro inc externe bezuizing (pricewatch/ebay). Op 1 GB kun je 10 minuten opnemen. Je kunt dus 5000 minuten opslaan. Dat is 83 uur. Kortom, geheugen is geen issue imo.
En dat gedoe met die tapes wisselen en vooruit- en terugspoelen vind ik niks.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:44:
[...]

David,
Mijn toestel beschikt alleen over een DVI ingang, zal waarschijnlijk één van de eerste modellen geweest zijn (10-2005), maar ik vraag me af of het mogelijk is 5.1 surround op mijn Harman/Kardon AVR130 af te spelen via deze 2 cinch stekkers
Ik weet dit zelf niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@Marcie:

Als je je 5.1 opnamen op DVD zet in een Dolby-Digital-5.1-formaat, dan is elke DVD-speler in staat om hieruit een Dolby pro-logic (en/)of Dolby Pro-Logic II signaal van te maken.
Dat kun je over 2 analoge audio-kabels (stereo signaal) transporteren en dan kan je versterker er weer een surround geluid van maken.
Ik weet niet of die camera dat ook rechtstreeks kan, maar in elk geval kan dat op die manier gedaan worden.

Op de site van Dolby staat dat elke Dolby-digital (5.1) decoder het signaal kan downsamplen naar een stereo signaal met Dolby-surround info erin. (dus Pro Logic en Pro Logic II)
Can I hear 5.1-channel Dolby Digital programs over a regular
stereo, Dolby Pro Logic, or Dolby Pro Logic II system?
Yes. All Dolby Digital decoders, whether 5.1-channel or two-channel, have a unique feature called "downmixing" that assures full compatibility with any playback system. At your choice, the decoder will create "on the fly" from 5.1-channel programs a two-channel mix encoded in Dolby Surround for playback over a home theater system with Dolby Pro Logic decoding; a two-channel stereo mix for regular stereo and headphone playback; a mono mix for playback over a mono TV set; and even five independent full-range channels through a Dolby Pro Logic II system. A system equipped with Dolby Pro Logic II can decode five full-range channels from the two-channel Dolby Digital downmix source.

Thus, producers of 5.1-channel programs need only provide the one 5.1-channel mix. The decoder in the playback system does the rest, automatically making the signal conform to the particular playback circumstances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Cyberlink komt met aankondiging AVCHD ondersteuning Power Producer 1/2 2007.

http://www.cyberlink.com/eng/press_room/view_1341.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Hier staan een paar foto's en framegrabs van de HV20, ik vind het er erg goed uitzien:

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157600037408740/

En hier nog een ongecomprimeerd filmpje in full HD resolutie:

http://file.meyersproduct....264%20Full%20HD%206k.mov

Het is ongelofelijk wat er vandaag de dag met een 1000 Euro camera gedaan kan worden.

[ Voor 56% gewijzigd door BarnOwl op 01-04-2007 11:36 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Eindelijk, er is een plugin voor Adobe Premiere Elements (versie 2 en 3) om de H.264/MTS bestanden direkt te openen en te editten.
Het is geen plugin van Adobe zelf maar van MainConcept, ik heb de demoversie net gedownload en vooralsnog werkt alles prima.

Hier kun je de demo ophalen, http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=6879

Voor € 59 heb je een betaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
René van Gaalen schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:41:
Eindelijk, er is een plugin voor Adobe Premiere Elements (versie 2 en 3) om de H.264/MTS bestanden direkt te openen en te editten.
Het is geen plugin van Adobe zelf maar van MainConcept, ik heb de demoversie net gedownload en vooralsnog werkt alles prima.

Hier kun je de demo ophalen, http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=6879

Voor € 59 heb je een betaalde versie.
Ok, kun je makkelijk editten en hoe lang duurt het? Kun je er ook mee afspelen (dus als player gebruiken)? Ik gebruik momenteel een MacBook, kan het dus niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:16:
[...]

Ok, kun je makkelijk editten en hoe lang duurt het? Kun je er ook mee afspelen (dus als player gebruiken)? Ik gebruik momenteel een MacBook, kan het dus niet testen.
Editten is geen probleem.
Alle functies van Premiere Elements 3 werken, het enige wat de plugin doet is het importeren van de opnames.
Premiere is geen programma om files mee aftespelen, dit doe ik met Power DVD.

Over de snelheid kan ik enkel maar zeggen dat mijn 3,2 ghz processor flink zijn best moet doen en dat alles foutloos verloopt, een snel systeem is natuurlijk een pré.
Ik laat het renderen normaal snachts gebeuren zodat tijd voor mij minder een rol speelt.
De komende dagen zal ik verder gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik hoop maar dat de HV20 leverbaar wordt voor de 20e, want dan moet ik hem wel hebben. Anders moet ik alsnog naar een andere gaan omkijken, of via eBay bestellen. Heeft iemand enig idee wanneer hij hier uitkomt?

Edit: Heb net even gebeld met Canon Nederland en de shipment wordt pas de 20e verwacht. Voordat hij dus leverbaar is zitten we al snel op de 24e.... hmmm

[ Voor 27% gewijzigd door psy op 03-04-2007 10:48 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
http://www.fotoquelle.nl/...cten/1249/canon_hv20.html

Volgens Foto Quelle midden april leverbaar, rond de 20ste zou dus goed kunnen. Met Duitse handleiding zou de camera daar maar € 849,- kosten. Dat is nog goedkoper dan op Ebay (verzending meegerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:04
De opvolger van de sd1 de sd3 is in Japan uitgebracht; met echt full hd beeld en wat verbeteringen tov de sd1. Bovendien ook nog eens goedkoper dan de sd1
Ikzelf twijfel nog tussen hdv of de sd3. Het gemak van bandjes en de kwaliteit daarvan is toch wel groot met name als backup.
Als ik kies voor de sd3 dan schaf ik me 2 externe harde schijven aan om de videos op te slaan en als backup.
Hier een link http://www.camcorderinfo....h-HDC-SD3-and-HDC-DX3.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan gelijk even naar de review van de SD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En van de DX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wow die DX1 wordt toch wel met heel wat mitsen en maren beoordeeld. Zal geen knaller gaan worden denk ik zo.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
psy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:31:
Wow die DX1 wordt toch wel met heel wat mitsen en maren beoordeeld. Zal geen knaller gaan worden denk ik zo.
Panasonic heeft camcorderinfo geen geld betaald en daarom zijn ze daar zo negatief. Die SD1 is een perfect apparaat voor die 800 euro. In elke recensie zijn ze positief, evenals de 4 bezitters hier en op kieskeurig.nl. Het is een perfecte camcorder voor dat geld. Beeldkwaliteit is subliem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een stukje gefilmd met de DX1 en deze afgespeeld op een Blue ray speler en ik moet zeggen dat ik zelf ook wel eea aan ruis en compressie zag hoor. Met name in het gezicht zag je grote compressievlekken. Ik moet nog even achterhalen of de camera in de hoogste kwaliteit stond ingesteld. Gelukkig was de klant blown away door de resolutie..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:36:
[...]

Panasonic heeft camcorderinfo geen geld betaald en daarom zijn ze daar zo negatief. Die SD1 is een perfect apparaat voor die 800 euro. In elke recensie zijn ze positief, evenals de 4 bezitters hier en op kieskeurig.nl. Het is een perfecte camcorder voor dat geld. Beeldkwaliteit is subliem.
Of dat waar is weet ik niet, maar ik had het niet over de SD1, maar over de DX1. De SD1 waren ze toch veel beter over te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:36:
[...]

Panasonic heeft camcorderinfo geen geld betaald en daarom zijn ze daar zo negatief.
Hoe kom je aan die informatie? Dus dan heeft Canon Camcorderinfo wel betaald omdat de HV20 veel beter scoort? Lijkt me sterk, als ik de verhalen van gebruikers lees op dvinfo.net scoort de Hv20 veel beter dan de SD1. Dit komt overeen met de scores op cancorderinfo.......

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:16:
[...]

Ik heb wat lopen spelen met Adobe Premiere 3 met de mainconcept plugin.
Het editten gaat perfect maar duurt zoals te verwachten was erg lang.
Het eindresultaat is goed maar het kan beter.

Na een upgrade van Nero Vision naar versie 4.9.5.7 (is net uit) gaat het ediitten perfect.
De MTS files worden met de nieuwe upgrade direct herkent en het eindresultaat is aanmerkelijk beter dan dat van Premiere.
Alles loopt ook nog eens een stuk vlotter dan met Premiere trouwens.

Ik heb nu enkele normale DVD's gebruikt om HD opnames op te branden met Nero, dit gaat zonder problemen.
De HD DVD word in de (standaard) DVD speler van de PC in topkwaliteit afgespeeld via Nero Show Time.( gemiddelde bitrate 11,3 mb/sec)
De DVD word ook door de Blue Ray speler van Playstation3 direkt herkent en het beeld is super.
Ook de HD DVD speler van de Xbox leest de DVD goed uit.

Bij de Media Markt in Rijswijk waar ik de DVD op de Xbox en Playstation 3 heb afgespeeld kon men niet geloven dat een DVD van € 0,70 echte HD opnames kon bevatten die ook nog eens door beide apperaten werden herkent.
Ik heb dan ook veel verbaasde gezichten gezien tijdens de test bij het winkelend publiek.

De SD1 heeft mij al erg veel plezier opgeleverd en de benodigde software om te editten werkt nu reeds naar behoren wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Nog even iets anders, beetje offtopic misschien maar toch....
Vandaag heb ik een nieuwe Laptop gekocht, de Toshiba A100-00N, is een koopje vandaag en morgen bij Office Centre (€ 830 incl)

Er is een SD kaartlezer ingebouwd in deze laptop en tot mijn stomme verbazing leest deze de SDHD kaart gewoon uit na een firmware upgrade!
Dit geeft toch wel aan dat dit formaat snel geacsepteerd gaat worden verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

René van Gaalen schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:03:
[...]

Ik heb wat lopen spelen met Adobe Premiere 3 met de mainconcept plugin.
Het editten gaat perfect maar duurt zoals te verwachten was erg lang.
Het eindresultaat is goed maar het kan beter.

Na een upgrade van Nero Vision naar versie 4.9.5.7 (is net uit) gaat het ediitten perfect.
De MTS files worden met de nieuwe upgrade direct herkent en het eindresultaat is aanmerkelijk beter dan dat van Premiere.
Alles loopt ook nog eens een stuk vlotter dan met Premiere trouwens.

Ik heb nu enkele normale DVD's gebruikt om HD opnames op te branden met Nero, dit gaat zonder problemen.
De HD DVD word in de (standaard) DVD speler van de PC in topkwaliteit afgespeeld via Nero Show Time.( gemiddelde bitrate 11,3 mb/sec)
De DVD word ook door de Blue Ray speler van Playstation3 direkt herkent en het beeld is super.
Ook de HD DVD speler van de Xbox leest de DVD goed uit.

Bij de Media Markt in Rijswijk waar ik de DVD op de Xbox en Playstation 3 heb afgespeeld kon men niet geloven dat een DVD van € 0,70 echte HD opnames kon bevatten die ook nog eens door beide apperaten werden herkent.
Ik heb dan ook veel verbaasde gezichten gezien tijdens de test bij het winkelend publiek.

De SD1 heeft mij al erg veel plezier opgeleverd en de benodigde software om te editten werkt nu reeds naar behoren wat mij betreft.
Wat ik nog niet helemaal begrijp is:
Welk formaat heb je nu op de DVD's gebrandt?
Heb je het HD formaat omgezet naat DVD (mpeg2)?
Of heb je korte filmpjes in HD formaat op DVD gezet?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Gutteguttegut schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:07:
[...]
Wat ik nog niet helemaal begrijp is:
Welk formaat heb je nu op de DVD's gebrandt?
Heb je het HD formaat omgezet naat DVD (mpeg2)?
Of heb je korte filmpjes in HD formaat op DVD gezet?
Het gaat heel eenvoudig in Nero Vision.
Je edit wat orginele files vanaf de geheugenkaart, dit zijn .mts ofwel h.264 files.
Vervolgens geef je in Nero Vision aan dat je de film op DVD wilt branden en in het menu dat dan volgt geef je aan dat je een AVCHD DVD wilt maken,
Dat is eigenlijk alles.

Je kan overigens in het genoemd menu ook kiezen om een MPEG2 DVD te branden voor het geval je de opname in een standaard DVD speler wil afspelen.
De maximale bitrate is dan 8mb/sec, het resultaat is dan zeker niet slecht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

René van Gaalen schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:29:
[...]

Het gaat heel eenvoudig in Nero Vision.
Je edit wat orginele files vanaf de geheugenkaart, dit zijn .mts ofwel h.264 files.
Vervolgens geef je in Nero Vision aan dat je de film op DVD wilt branden en in het menu dat dan volgt geef je aan dat je een AVCHD DVD wilt maken,
Dat is eigenlijk alles.

Je kan overigens in het genoemd menu ook kiezen om een MPEG2 DVD te branden voor het geval je de opname in een standaard DVD speler wil afspelen.
De maximale bitrate is dan 8mb/sec, het resultaat is dan zeker niet slecht .
Hoeveel minuten past er dan maximaal op een AVCHD DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dus je gebruikt een normale DVD met HD content? Kewl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Gutteguttegut schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:30:
[...]
Hoeveel minuten past er dan maximaal op een AVCHD DVD?
20 minuten ofwel 40 minuten voor een duallayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Vinnienerd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:42:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinnienerd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:42:
Ja, dat is het mooiste van AVCHD! De DVD-R van 40 eurocent dient als een 4GB datadisc en de PS3 is de Blu-Ray speler die de HD content van de data disk leest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Nog wat meer info over de Panasonic SD3:
http://techon.nikkeibp.co.../NEWS_EN/20070404/130166/

[ Voor 48% gewijzigd door BarnOwl op 06-04-2007 11:40 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Die Panasonic SD1 is echt een fantastisch apparaat. Ook de prijs is al behoorlijk gezakt. Ik heb de vergelijkingsvideo's tussen de HV20 en SD1 gezien, en ik moet zeggen dat het verschil wel heel erg minimaal is. Daar weegt het voordeel van opnemen op een SD-kaartje tov een tape echt niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet toch een verschil zijn bij low light tussen de HV20 en SD1? Kan moeilijk geloven dat 1 grote smos ccd van de HV20 even goed presteert dan de 3 ccd van 1/4" van de HDC-SD1? Iemand daar een vergelijking over? De low light is voor mij van vrij groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
De low-light performance van de HV10 was dramatisch. Bij de HV20 hebben ze een extra progressive-mode toegevoegd waarmee hele goede opnames zijn te maken bij weinig licht, maar bij normale 1080i-opnames presteren de SD1 en de HV20 ongeveer gelijkwaardig.

Op de forumsite pana3ccduser.com staan vergelijkingsvideo's tussen de SD1 en de HV20 waarbij gezegd moet worden dat de beelden van de SD1 zijn omgezet naar HDV-formaat zodat ze in 1 filmpje gezet konden worden, maar waarbij iets van de SD1-kwaliteit verloren is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exploited schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:11:
De low-light performance van de HV10 was dramatisch. Bij de HV20 hebben ze een extra progressive-mode toegevoegd waarmee hele goede opnames zijn te maken bij weinig licht, maar bij normale 1080i-opnames presteren de SD1 en de HV20 ongeveer gelijkwaardig.

Op de forumsite pana3ccduser.com staan vergelijkingsvideo's tussen de SD1 en de HV20 waarbij gezegd moet worden dat de beelden van de SD1 zijn omgezet naar HDV-formaat zodat ze in 1 filmpje gezet konden worden, maar waarbij iets van de SD1-kwaliteit verloren is gegaan.
Ik vind de low light performance van de SD1 stukken beter dan alles wat ik in het verleden heb gehad maar om echt goede opnames te maken heb je nog wel licht nodig. Maar zoals gezegd, beter dan al die oude SD cameras van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de Panasonic SD3 in Japan te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 25 april te koop in Japan en enige tijd later in Europa, ik kijk er al naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Exploited schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:11:

Ok, ik heb heel wat gelezen en heb inmiddels wel een selectie gemaakt. Mijn selectie:
  • Panasonic SD1
  • Canon HV20
De Panasonic hanteert een AVCHD, hoe komt deze dan op de sd kaart? Als ruwe mpeg? Een formaat wat ik niet ken? Hoe is dat dan met bewerken? En natuurlijk het super 3 CCD systeem :)

De Canon hanteert mini-dv, wat ik toch wel als nadeel zie. Echter zijn deze natuurlijk veel goedkoper dan 4gb sd kaartjes. Worden de beelden minder bij gebruik van mini-dv? Lijkt me toch dat een SD kaart dan betruowbaarder is? En kan een CMOS sensor wel op tegen het 3CCD geweld van Panasonic?

Het liefst zou ik de panasonic, met firewire en harde schijf kopen. Echter er is nog geen enkel apparaat dat betaalbaar is en al deze voordelen heeft volgens mij (harde schijf is 40gb, 10x zoveel dan op een 4gb sd kaart van 100 euro). Misschien in de toekomst een camera die dit wel heeft?

Wie o wie kan mij helpen _/-\o_

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Royz schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:43:
[...]
De Panasonic hanteert een AVCHD, hoe komt deze dan op de sd kaart? Als ruwe mpeg? Een formaat wat ik niet ken? Hoe is dat dan met bewerken? En natuurlijk het super 3 CCD systeem :)
Het komt op de kaart als AVCHD-file.... AVCHD is de nieuwste high definition video codec. Gebaseerd op mpg4. Editten.... ja dat is nog een beetje uitzoeken. De mainstream edit software kan er nog niet mee omgaan. Hoewel er een plugin is voor Premiere.
De Canon hanteert mini-dv, wat ik toch wel als nadeel zie. Echter zijn deze natuurlijk veel goedkoper dan 4gb sd kaartjes. Worden de beelden minder bij gebruik van mini-dv?
En zo heb elk voordeel weer zijn nadeel. Ik kan zelf niet wennen aan het idee dat video alleen op een harde schijf of stick staat. Hoewel ik natuurlijk ook niet om de toekomst heen kan. Canon gebruikt in tegenstelling tot AVCHD bij Panasonic het HDV formaat (gebaseerd op MPG2) en zet dat dan op een mini-DV cassette. Editten in de meeste software van HDV is geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door martin2005 op 23-04-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

martin2005 schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:50:
[...]

Het komt op de kaart als AVCHD-file.... AVCHD is de nieuwste high definition video codec. Gebaseerd op mpg4. Editten.... ja dat is nog een beetje uitzoeken. De mainstream edit software kan er nog niet mee omgaan. Hoewel er een plugin is voor Premiere.

[...]

En zo heb elk voordeel weer zijn nadeel. Ik kan zelf niet wennen aan het idee dat video alleen op een harde schijf of stick staat. Hoewel ik natuurlijk ook niet om de toekomst heen kan. Canon gebruikt in tegenstelling tot AVCHD bij Panasonic het HDV formaat (gebaseerd op MPG2) en zet dat dan op een mini-DV cassette. Editten in de meeste software van HDV is geen probleem.
Het klinkt logisch ja, maar ik kan dan weer niet wennen aan een HD formaat film op een tape :P. Maar goed als jullie zeggen dat de kwaliteit er niet van achteruit gaat geloof ik dat ;). (hoeveel uur past er op 1 mini-dv film in HD formaat trouwens?)

Het bewerken is sowieso een pre. Dus dan lijkt de canon weer in het voordeel... ik zie geen andere modellen die eventueel bij deze 2 in de buurt kunnen komen voor deze prijs.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik zit net zoals jij nog steeds in dubio tussen de HV20 en de SD1. Ik denk dat het voor mij toch uiteindelijk de HV20 wordt vanwege de betere beeldkwaliteit en toch juist die tapes. Goede tapes gaan 20 jaar of langer mee en het idee van digitale bestanden op een harde schijf voor archivatie vind ik toch nog een beetje eng. Je moet dan minstens twee externe harde schijven hebben (Incl backup) of een raid server.......en bandjes zijn makkelijker en goedkoper mee te nemen voor on-the road opslag,

Bovendien loopt het na maanden AVCHD nog niet echt hard met de ontwikkelingen in edit-land. HDV tapes zijn veel beter te editten.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

BarnOwl schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:31:
Ik zit net zoals jij nog steeds in dubio tussen de HV20 en de SD1. Ik denk dat het voor mij toch uiteindelijk de HV20 wordt vanwege de betere beeldkwaliteit en toch juist die tapes. Goede tapes gaan 20 jaar of langer mee en het idee van digitale bestanden op een harde schijf voor archivatie vind ik toch nog een beetje eng. Je moet dan minstens twee externe harde schijven hebben (Incl backup) of een raid server.......en bandjes zijn makkelijker en goedkoper mee te nemen voor on-the road opslag,

Bovendien loopt het na maanden AVCHD nog niet echt hard met de ontwikkelingen in edit-land. HDV tapes zijn veel beter te editten.
Waarom heb jij de Sony HDR-HC7 laten vallen? Want door de onmogelijkheid om die AVCHD opnames te editten wil ik maar meteen naar mini-dv overstappen. Dus nu is de keuze meer:
  • Sony HDR-HC7
  • Canon HV20
Sterker nog, stel dat ik die Canon wil, hij is nog nergens te koop :?

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 23-04-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Omdat de Canon beter scoort op een aantal punten:
http://www.camcorderinfo....mparisons--Conclusion.htm

Hier nog een objectieve vergelijking tussen de HC7 en de HV20 van een Duitse site:
http://www.fxsupport.de/21.html

Ik vind de beelden voor zich spreken: Download ze en trek je eigen conclusie... :)

Als je hem NU moet hebben is de Sony inderdaad te krijgen, de verwachtingen zijn dat binnen een paar weken de HV20 overal te krijgen is. In de UK en Duitsland zijn al PAL Hv20's uitgeleverd.
Kwalitatief zijn deze camera's inderdaad vergelijkbaar, maar de Sony is duurder. De HV20 is al te koop in NL voor 849 Euro......

[ Voor 31% gewijzigd door BarnOwl op 23-04-2007 15:38 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind SD cards juist geweldig. Laatst nog een lokale aanbieding voor een 2GB card. 10 euro. Kun je 20 minuten in HD mee filmen. Over een paar maanden kost een 8GB card standaard maar 40 euro, dan kun je dus met een losse card 80 minuten filmen voor 40 euro. Ok, duurder dan een bandje, maar een losse kleine 2,5 inch 160GB harde schijf die je zonder voeding aan je PC/Mac hangt kost nog maar 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik ben het helemaal met je eens, sd is de toekomst. Maar hoe sla je 4 weken film gemaakt op vakantie op met de SD1?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BarnOwl schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:38:
Ik ben het helemaal met je eens, sd is de toekomst. Maar hoe sla je 4 weken film gemaakt op vakantie op met de SD1?
1 oplossing. Een kleine laptop meenemen :) Of zo een backup HD schijf die ook SD cards leest, of je iPod 80GB met zo een SD card lezer. Let op: wel een SDHC card reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Maar ik zie voorlopig de minidv tape nog als groot voordeel: Geen hele kermis aan apparatuur meeslepen op vakantie, gewoon tape er in en filmen! Als ie vol zit gewoon een nieuwe.

Eenmaal thuisgekomen editten met ieder programma dat er op de markt is wanneer je wilt en je houdt je tapes 30 jaar in een doos met de originele beelden zonder bang te hoeven zijn voor stroomuitval of crashes.

Bovendien is een HDV opname op tape (nog steeds) de beste kwaliteit.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarnOwl schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:34:
Ik vind de beelden voor zich spreken: Download ze en trek je eigen conclusie... :)
hmm, jammer dat te weinig dagbeelden met veel beweging bij zitten, een aantal films echt statisch beeld waar bijv een auto vrij rustig door het beeld komt rijden...
Juist als je zelf met de camera draait en er komt dan iets snels door het beeld, daar zie je vaak de artifacten.... of bij sportevenementen.
De video's in het donker heb ik nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de kleinste AVCHD ter wereld is aangekondigd van Sony, de HDR-CX7 voor $1,400.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/04/sonyhdr001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/04/sonyhdr002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/04/sonyhdr003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jammer...memorystick... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik snap ook niet dat Sony zo krampachtig vasthoudt aan hun memory stick. Schreeuwend duur en geen standaard. Als ze hier SD opzetten verkoopt hij veel beter.
Schitterend ding overigens..........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BarnOwl schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:21:
Ik snap ook niet dat Sony zo krampachtig vasthoudt aan hun memory stick. Schreeuwend duur en geen standaard. Als ze hier SD opzetten verkoopt hij veel beter.
Schitterend ding overigens..........
Klopt. Ik zou hem overigens liever in het zilver metallic zien en memorystick is natuurlijk not done. 3 keer zo duur dan SD cards en er zijn nu heel veel TV's die alleen een SD card reader ingebouwd hebben. Onhandig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Ik zag dat de Canon HV20 progressive op kan nemen, dit is voor mij een vereiste. Ik kan alleen nergens vinden of de Panasonic SD1 of SD3 ook een progressive mode ondersteunen. Is er iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bij Pinnacle Studio Ultimate 11 staat:
AVCHD is een nieuw formaat voor high definition video, waarmee dankzij een zeer efficiënte compressie (H.264) een HD-camcorder lange opnames kan maken in 1080i high definition video. Er zijn AVCHD-camcordermodellen die een SD-kaart, vaste schijf of optische schijf gebruiken.

...

Nieuw - Nu met de modernste AVCHD-mogelijkheden - Pinnacle Studio Plus-gebruikers kunnen nu de meest recente HD-formaat importeren, die naar verwachting de belangrijkste HDV-formaat gaat worden voor toonaangevende camcorderproducenten zoals Panasonic en Sony. Met dit formaat kan meer HDV-materiaal worden opgeslagen op de helft van de ruimte.
Dan is het probleem van een niet te editten AVCHD toch opgelost? Of zie ik het nou verkeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Royz op 27-04-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Royz schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:08:
Bij Pinnacle Studio Ultimate 11 staat:

[...]

Dan is het probleem van een niet te editten AVCHD toch opgelost? Of zie ik het nou verkeerd?
Die versie van dat programma nog niet leverbaar. Daarnaast werken veel mensen op een ander platform of met een ander programma zoals bijvoorbeeld Final Cut Pro op een Mac of Adobe Premiere. Dat een kleine speler in de markt het voortouw neemt is natuurlijk goed maar veel mensen moeten nog wachten tot 'hun' programma support krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het editten gaat natuurlijk wel lukken binnenkort op de PC en de Mac. In ieder geval dit jaar nog. De eerste AVCHD cam is nog geen halfjaar op de markt, maar het feit dat Sony en Panasonic nieuwe modellen blijven uitbrengen geeft toch wel vertrouwen in de toekomst denk ik.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.