Betaalbare HD Videocameras Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 93.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Anoniem: 19701 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:27:
[...]
dat doe je dan toch even als je douchen, eten of iets anders moet doen... Moet het resultaat binnen een uur ergens binnen zijn heb je een punt, maar dit gaat "nergens" over, alleen het idee dat snel altijd goed is wordt ons aangepraat anders verkopen ze die nieuwe camera's natuurlijk niet....
Natuurlijk komt er een punt dat een nieuwe technologie zich bewezen heeft, maar dat duurt meestal een aantal versies..... waar degenen die daar meedoen voor een niet-af-product flink betalen. Een goed recht, maar niet zeuren over de (tijdelijke) nadelen...
Tot 1 bandje maakt het vrijwel niet uit hoe lang het duurt. Dat zet je aan en je komt wel een keer weer terug en kunt monteren.
Als je telkens na een uur weer bandjes moet wisselen is dat heel irritant.
Voor mijn laatste projectje, moest ik in totaal van 6 tapes capturen naar schijf. Dit was gefilmed met 2 camera's en niet alle tapes zaten vol, omdat je bijvoorbeeld aan het begin van een optreden met nieuwe tapes begint.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Gilmour, kun je mij vertellen of er een Engelstalige handleiding bij jou Pana zit?
Ik krijg geregeld Japanse klanten op bezoek en ik denk er sterk aan een exemplaar mee te laten nemen.
Ben je nog steeds erg tevreden over de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:20:
Gilmour, kun je mij vertellen of er een Engelstalige handleiding bij jou Pana zit?
Ik krijg geregeld Japanse klanten op bezoek en ik denk er sterk aan een exemplaar mee te laten nemen.
Ben je nog steeds erg tevreden over de camera?
De handleiding is voor 90% japans. Er zit in de handleiding een 'quick guide' in het Engels. Maar alle menus zijn in het Engels in de camera dus het is prima te doen. Ik ben er heel erg tevreden mee. Ik heb nu dus gewoon een AV kabel aangesloten maar ik had hem van het weekend even via HDMI aangesloten op de HD Plasma. Ongelooflijk mooi en scherp. Het is dus echt een koopje (imo). Let wel dat je nog niet kunt editten, kan pas over 1 of 2 maanden als de software beschikbaar is. Maar als je er een kunt krijgen voor 900 euro (huidige prijs in Japanse winkels) dan zou ik er zo een mee laten nemen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:02:
[...]

De handleiding is voor 90% japans. Er zit in de handleiding een 'quick guide' in het Engels. Maar alle menus zijn in het Engels in de camera dus het is prima te doen. Ik ben er heel erg tevreden mee. Ik heb nu dus gewoon een AV kabel aangesloten maar ik had hem van het weekend even via HDMI aangesloten op de HD Plasma. Ongelooflijk mooi en scherp. Het is dus echt een koopje (imo). Let wel dat je nog niet kunt editten, kan pas over 1 of 2 maanden als de software beschikbaar is. Maar als je er een kunt krijgen voor 900 euro (huidige prijs in Japanse winkels) dan zou ik er zo een mee laten nemen. Succes!
Goed om te horen.
Ik ga er werk van maken om er binnen 1 maand een binnen te hebben.
Ik laat gelijk een extra accu meenemen, zijn er nog andere dingen waarvan je nu denkt dat je die erbij had willen kopen?
Ik bedoel dan niet een extra SD kaart, die dump ik in mijn X Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:37:
[...]

[...]

Goed om te horen.
Ik ga er werk van maken om er binnen 1 maand een binnen te hebben.
Ik laat gelijk een extra accu meenemen, zijn er nog andere dingen waarvan je nu denkt dat je die erbij had willen kopen?
Ik bedoel dan niet een extra SD kaart, die dump ik in mijn X Drive
De camera wordt geleverd met een AV kabel en een japanse component kabel. Die japanese component kabel kun je niet gebruiken in Nederland (tenzij je hem openknipt en drie rca pluggen soldeert). Als je HDMI hebt (wat ik wel aanneem) dan kun je een HDMI kabel gebruiken. Een extra batterij is handig. SD cards koop je gewoon hier. Kijk op ebay.com wat de ebay prijzen zijn: dan heb je een indicatie van wat het in Japan kost. De ratailadviesprijs in Japan ligt boven de 1300 euro.
p.s. Kan je xdrive wel SDHC kaarten lezen? Er zit een 4GB SDHC card bij. Maar 2GB SD kaarten werken ook (geloof ik).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 18-02-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:57:
[...]

De camera wordt geleverd met een AV kabel en een japanse component kabel. Die japanese component kabel kun je niet gebruiken in Nederland (tenzij je hem openknipt en drie rca pluggen soldeert). Als je HDMI hebt (wat ik wel aanneem) dan kun je een HDMI kabel gebruiken. Een extra batterij is handig. SD cards koop je gewoon hier. Kijk op ebay.com wat de ebay prijzen zijn: dan heb je een indicatie van wat het in Japan kost. De ratailadviesprijs in Japan ligt boven de 1300 euro.
p.s. Kan je xdrive wel SDHC kaarten lezen? Er zit een 4GB SDHC card bij. Maar 2GB SD kaarten werken ook (geloof ik).
Ik neem eigenlijk aan dat elk soort data door de Xdrive gelezen kan worden, tot nu toe ben ik nog nooit iets tegengekomen dat geweigerd werd.
Ik heb inderdaad HDMI apparatuur in huis, dat gaat dus goed komen daar mijn plasma ook een Pana is en miijn Denon 3806 prima samenwerkt met die plasma, ik laat alle verbindingen via mijn Denon lopen.

Ik vraag mij af nu jij over Ebay begint of ik misschien zelf ook niet beter via Ebay kan kopen.
De Japanners waar ik mee werk zitten allemaal in de bloemen en plantenhandel en hebben allen geen kaas gegeten van techniek.
Als ik in Tokyo met hen een hightech winkel binnenloop snappen ze er geen moer van als ik met een nieuw speeltje sta te stoeien.
Ik verwacht dan ook niet dat ze een goedkope winkel binnenlopen maar eerder een mega zaak die dito prijzen doorberekend.
Probleem is dat ik pas in oktober zelf weer in Tokyo zit.
Kun jij mij vertellen bij welke zaak je hem hebt besteld en hoelang het duurde voor je hem na de bestelling in huis had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://cgi.ebay.nl/Panaso...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

nog maar 850 euro inc verzend. geef aan dat het een GIFT moet zijn en verzin zelf een leuk bedrag voor de waarde als je geen 200 euro importkosten wil betalen... Geen $5 dan gaat ie open bij de douane aangezien de verzendkosten 50 euro zijn. maar bij mij lukte het voor $80 (30 euro belastingen betaald). duurde iets van een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Geinig om te zien, de afmeteingen van de camera zijn prima om in je binnenzak van een jas te stoppen lijkt het.
Hier zijn nog een zooi (15MB) foto's te downloaden van de camera.

http://www2.panasonic.com...=Content12052006111001951

Gilmour, ik heb hem inmiddels besteld bij Matsuiyastore en hoop hem volgende week binnen te hebben.
Ik ben benieuwd of mijn Panasonic plasma de kaart direct uit kan lezen (in de plasma zelf dus)zoals in de filmpjes wordt beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:40:
[...]
Geinig om te zien, de afmeteingen van de camera zijn prima om in je binnenzak van een jas te stoppen lijkt het.
Hier zijn nog een zooi (15MB) foto's te downloaden van de camera.

http://www2.panasonic.com...=Content12052006111001951

Gilmour, ik heb hem inmiddels besteld bij Matsuiyastore en hoop hem volgende week binnen te hebben.
Ik ben benieuwd of mijn Panasonic plasma de kaart direct uit kan lezen (in de plasma zelf dus)zoals in de filmpjes wordt beloofd.
Jij hebt dus een 600 serie met ingebouwde SD card. Dat zou wel superhandig zijn ja. Ik vraag het me af of je plasma het ook daadwerkelijk kan: het zijn AVCHD bestanden waar je een krachtige computer voor nodig hebt of een BluRay of de camera zelf om het af te spelen.
Ik heb overigens twijfels of je backup systeem de SDHC card kan lezen. Je hebt er echt een nodig die dit specifieke format aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Jij hebt dus een 600 serie met ingebouwde SD card. Dat zou wel superhandig zijn ja. Ik vraag het me af of je plasma het ook daadwerkelijk kan: het zijn AVCHD bestanden waar je een krachtige computer voor nodig hebt of een BluRay of de camera zelf om het af te spelen.
Ik heb overigens twijfels of je backup systeem de SDHC card kan lezen. Je hebt er echt een nodig die dit specifieke format aankan.
Ik denk dat je gelijk hebt, nu ik mij wat meer in die SDHC standaard verdiept heb geloof ik inderdaad niet dat die Xdrive en Plasma de kaart uit kunnen lezen.
Wat ik mij overigens ook afvraag is wat de minimale snelheid van de kaart moet zijn om goed te werken in de camera zelf.
Ik zie al een 8 GB kaart te koop staan voor € 75, maar gaat de traagste kaart ook goed werken in de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, nu ik mij wat meer in die SDHC standaard verdiept heb geloof ik inderdaad niet dat die Xdrive en Plasma de kaart uit kunnen lezen.
Wat ik mij overigens ook afvraag is wat de minimale snelheid van de kaart moet zijn om goed te werken in de camera zelf.
Ik zie al een 8 GB kaart te koop staan voor € 75, maar gaat de traagste kaart ook goed werken in de camera?
Het schijnt dat de 1GB en 2GB cards ook goed werken. Ik heb het nog niet getest. Ik denk dat alle 8GB cards snel genoeg zullen zijn om goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Het schijnt dat de 1GB en 2GB cards ook goed werken. Ik heb het nog niet getest. Ik denk dat alle 8GB cards snel genoeg zullen zijn om goed te werken.
[/quote]
[quote]René van Gaalen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:31:
[...]

Ik zal een 8 GB kaart uitproberen in een winkel als ik de camera binnen heb.
Ik zag net een firmware upgrade voor mijn Xdrive, SDHC wordt daardoor ondersteund.

"Add the support of SDHC SD V2.0 memory cards"

Gilmour, ff oftopic (sorry)
Laat mij even weten of ik je blij kan maken met een perfecte MPEG file van David Gilmour, de echte ja. David Gilmour_ Live at Robert Wyatt's Meltdow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm dan is het nu dus kijken wat de concurrentie gaat doen. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze op een gegeven moment een 2e kaart-interface of een fiks buffergeheugen erop zetten zodat je tijdens het filmen de kaart kunt wisselen, of een USB-interface voor een externe schijf.
Maar goed, 75 euro voor 8 Gb kaartjes is natuurlijk lang niet gek :)

Ze doen in die You-tube filmpjes wel dat het heel revolutionair is dat ze de mic kunnen laten "meezoomen", maar dat is toch niet zo nieuw? Mijn Sharp camcordertje kan dat ook met de meegeleverde richtmic.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:35:
[/quote]
[quote]René van Gaalen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:31:
[...]

Ik zal een 8 GB kaart uitproberen in een winkel als ik de camera binnen heb.
Ik zag net een firmware upgrade voor mijn Xdrive, SDHC wordt daardoor ondersteund.

"Add the support of SDHC SD V2.0 memory cards"

Gilmour, ff oftopic (sorry)
Laat mij even weten of ik je blij kan maken met een perfecte MPEG file van David Gilmour, de echte ja. David Gilmour_ Live at Robert Wyatt's Meltdow
Dat is netjes van de update. Vreemd dat dat softwarematig is en kan. Mijn SD readertje herkent hem niet via USB 2.0. Ik moet dus echt een nieuwe SD reader kopen.

offtopic:
ik heb de originele officiele dvd. het is een van mijn favos. over 3 maanden komt de nieuwe dvd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 14:56
Ik ben zelf ook op zoek naar een camcorder en ben onder de indruk van deze panasonic; ik heb deze discussie al met grote interesse gevolgd en ben nu van plan om via e-bay deze camcorder te kopen via de beschreven weg. Alleen ben wat huiverig om zulke bedragen via e-bay te laten verlopen of maak ik me druk om niks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fv12 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:10:
Ik ben zelf ook op zoek naar een camcorder en ben onder de indruk van deze panasonic; ik heb deze discussie al met grote interesse gevolgd en ben nu van plan om via e-bay deze camcorder te kopen via de beschreven weg. Alleen ben wat huiverig om zulke bedragen via e-bay te laten verlopen of maak ik me druk om niks??
via paypal en cc ben je beschermd en de zaak heeft excellente referenties. Elke zending die hij naar Europa stuurt en de USA is meer dan $500 waard. Kans dat iets mis gaat < 1% denk ik. Maar betaal met je CC via Paypal en dan zit je goed.

Over SDHC: ik las op een ander forum dat Panasonic HDTV's met SD readers ook SDHC kunnen lezen. Of ze m2ts bestaden afspelen dat weet ik niet.

Hier nog een (converted) demo van de Panasonic. Opgenomen met de HD-SD1 en omgezet naar een lagere resolutie WMV bestand:
http://azchoppercam.com/logocam/hd_test.wmv

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 21-02-2007 01:34 ]

Topicstarter
Canon komt ook met een Sanyo HD2 cloon met Motion HD Jpeg. Erg hoog gadgetgehalte!
Canon is hanging just a $500 pricetag on this model. Besides its one-two punch of high resolution stills and videos, this device offers a 10x optical zoom (with an optically-stabilized lens), a 115,000 pixel LCD, and ISO settings ranging from 80 to 1600. You're also getting the latest Digic image processor, advanced face detection and red eye reduction, Vista-compatibility, 14 shooting modes, and a so-called "Intelligent Orientation Sensor" to keep the display looking right no matter how you're holding the cam. No word so far on a release date, but with all this functionality at a very attractive price, you can probably expect the TX1 to fly off shelves when it finally makes its debut.

Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/13338/PowerShot_TX1_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/13338/PowerShot_TX1_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/13338/PowerShot_TX1_4.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 22-02-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 18:51
Je bent me net voor, nog meer foto's
http://www.akihabaranews....80%99s+got+better%3F.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ik begreep dat er nog geen oplossing is om een AVCHD file te editten.
Nu kwam ik deze link tegen, misschien dat iemand er iets aan heeft of mogelijk al gebruikt.
In het laatste geval ben ik benieuwd naar de ervaringen en minimale systeemvereisten.

http://www.jakeludington....ny_hdrsr1_camcorders.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ik kreeg een idee om de M2TS ofwel H.264 files op een Dreambox af te spelen.
Ik gebruik al een tijdje tot volle tevredeheid een Dreambox 70 25 met 2 sat tuners erin en een 320 GB harddisk.
Deze box neemt op in .TS formaat, die zijn direct af te spelen met de box zelf maar ook in bijv. Power DVD, VLC en nog veel meer software programma's.

Nu komt er een nieuwe box uit die H.264 HDTV ondersteund, ik denk dan ook dat menig gebruiker van een camera die M2ST ofwel H.264 gebruikt deze ontvanger kan gaan gebruiken om de opnames af te spelen.
In dat geval is er geen Blue Ray of HD DVD spler en/of recorder nodig.

Overigens kan er in de Dream Box ook een HD kabel tuner of meerdere en/of HD sateliet tuners geplaatst worden.(4 tuners maximaal, die kunnen overigens allen tegelijkertijd opnemen)
Opnames kunnen simpel via het netwerk naar elke willekeurige PC gestuurd worden.
Ook is er ondersteuning voor een SD kaart waardoor een kaart van bijv. de nieuwe Panasonic camera dierect gedumpt kan worden in de Dreambox.

Het idee is tot zover erg prettig, mogelijk dat ik wat over het hoofd zie maar ik denk zeker dat het de moeite waard is voor de kenners om er eens naar te kijken.

http://www.satellietland.nl/product_pdf/DM8000PVR.pdf

De ontvanger word al een 1/2 jaar verwacht, de ervaring leert bij Dreambox dat het nog zeker een 1/2 jaar extra gaat kosten vanaf dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

m2ts? Dat staat afaik op bluray schijven. En daar maken ze rips van. Dus editen moet wel mogelijk zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:29:
m2ts? Dat staat afaik op bluray schijven. En daar maken ze rips van. Dus editen moet wel mogelijk zijn lijkt mij.
Nee. M2ts kun je niet editen. Wel rippen (omzetten naar ander format) en dan editen. Vanaf maart schijnt het mogelijk te zijn, dus nog een paar weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:23:
[...]

Dat is netjes van de update. Vreemd dat dat softwarematig is en kan. Mijn SD readertje herkent hem niet via USB 2.0. Ik moet dus echt een nieuwe SD reader kopen.

offtopic:
ik heb de originele officiele dvd. het is een van mijn favos. over 3 maanden komt de nieuwe dvd uit :)
Ik heb de Panasonic HDC-SD1-S net binnen.
De eerste indrukken zijn super, wat een geweldig beeld.
Over het geluid ben ik binnen ook erg tevreden, buiten is een probleem op het moment door het stormachtige weer.

Ik kan nu bevestiggen dat het uitlezen van de AVCH geheugenkaart probleemloos verloopt met mijn X Drive ( ook in de handel als Vosonic, in mijn geval de 6230).
De kaart dumpen op de 120 GB harde schijf van de X drive gaat ook perfect en bloedsnel.

Nu maar wachten op de juiste software om te editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 86328 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:50:
[...]

Voor zover ik begrijp staat er toch redelijk duidelijk dat de camera gebruik maakt van de AVCHD codec en juist niet de HDV codec (ja, ook dit is een codec).

Het grote verschil tussen beide codecs is (m.i.) dat HDV nog ontworpen is voor MiniDV tapes en gebruik maakt van MPEG-2 met maximaal 1440x1080 en geluid in 2 of 4-kanaals terwijl AVCHD juist allesbehalve op MiniDV tapes opslaat en gebruik maakt van het efficiëntere MPEG-4 AVC (H.264) met maximaal 1920x1080 en geluid tot 7.1-kanaals.
En in principe kun je die data dus rechtstreeks van de camera af burnen naar Blu-Ray of HD-DVD, sinds daarvoor AVCHD één van de standaarden is (de andere is VC-1 oftewel WMVHD). Alleen is het nu nog zo dat BluRay en HD-DVD branders erg duur zijn, dit komt mede door het dure productieproces van blauwe lasers.

Voor ons eigen filmproject gebruiken we nu een XH-A1 van Canon, die neemt op HDV op en is meer een semiprof model. We moeten nog testen hoe hij zich onder verschillende omstandigheden houdt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:31:
[...]

Ik heb de Panasonic HDC-SD1-S net binnen.
De eerste indrukken zijn super, wat een geweldig beeld.
Over het geluid ben ik binnen ook erg tevreden, buiten is een probleem op het moment door het stormachtige weer. Ik kan nu bevestiggen dat het uitlezen van de AVCH geheugenkaart probleemloos verloopt met mijn X Drive ( ook in de handel als Vosonic, in mijn geval de 6230).
De kaart dumpen op de 120 GB harde schijf van de X drive gaat ook perfect en bloedsnel.
Gefeliciteerd! Geweldig apparaat niet waar? En dat voor nog maar 900 euro vandaag de dag. Ik vind het werken met SD cards superhandig. Je hoeft geen camera aan je laptop te hangen. Werken de opnames ook rechtstreeks op je PV600 SD slot?
Stoney3K schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:12:
[...]

En in principe kun je die data dus rechtstreeks van de camera af burnen naar Blu-Ray of HD-DVD, sinds daarvoor AVCHD één van de standaarden is (de andere is VC-1 oftewel WMVHD). Alleen is het nu nog zo dat BluRay en HD-DVD branders erg duur zijn, dit komt mede door het dure productieproces van blauwe lasers.

Voor ons eigen filmproject gebruiken we nu een XH-A1 van Canon, die neemt op HDV op en is meer een semiprof model. We moeten nog testen hoe hij zich onder verschillende omstandigheden houdt.
Het grote voordeel van AVCHD is dat je de opnames ook rechtstreeks op een gewone 50 eurocent DVD-R met je DVD brander kunt branden. Dan stop je de DVD in je BluRay speler (bijvoorbeeld PS3) en dat speelt ie de bestanden in HD kwaliteit af! Dus een BluRay burner heb je niet nodig!

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 28-02-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:16:
Het grote voordeel van AVCHD is dat je de opnames ook rechtstreeks op een gewone 50 eurocent DVD-R met je DVD brander kunt branden. Dan stop je de DVD in je BluRay speler (bijvoorbeeld PS3) en dat speelt ie de bestanden in HD kwaliteit af! Dus een BluRay burner heb je niet nodig!
Klopt, maar dan heb je nog wel een BluRay of HD-DVD speler nodig (en een XBOX360 doet alleen VC-1) en ik heb niet het idee dat er echt ontzettend veel AVC gegevens op een enkellaags DVD-R passen. Ligt natuurlijk ook aan de bitrate waarin het opgenomen is, ik heb AVCHD files gezien van 25MBps (dus ongeveer 10-12GB voor één uur, en ook files van onder de 9MBps wat dus wel netjes op een DVD'tje past. Overigens moet XviD of een ander MPEG-4 profiel dan ook werken met AVCHD compatible spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
[quote]Anoniem: 87302 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Gefeliciteerd! Geweldig apparaat niet waar? En dat voor nog maar 900 euro vandaag de dag. Ik vind het werken met SD cards superhandig. Je hoeft geen camera aan je laptop te hangen. Werken de opnames ook rechtstreeks op je PV600 SD slot?

[...]

Zeker Gilmour, in een woord geweldig, wat een onwijs gedetaileerd beeld zeg!
Die SD kaart is zeker handig, ik ben er nog niet uit aan welke klasse een kaart moet voldoen om goed te werken.
Net als jij ben ik ook echt een fan van kaarten en met de lees/schrijfsnelheid van de SDHC kaarten word het er enkel maar leuker op.

Ik heb een al wat oudere TH-50pv500 en die ondersteund de kaart niet.
Ik vind dit geen echt gemis overigens, via de HDMI aansluiting op de camera heb ik een waanzinnig beeld, beter dan ik had durven dromen.

Wat ik nu nog zoek is een Engelstalige handleiding, mijn Japans is niet meer wat het geweest is....., heb jij die al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:50:
Zeker Gilmour, in een woord geweldig, wat een onwijs gedetaileerd beeld zeg!
Die SD kaart is zeker handig, ik ben er nog niet uit aan welke klasse een kaart moet voldoen om goed te werken.
Net als jij ben ik ook echt een fan van kaarten en met de lees/schrijfsnelheid van de SDHC kaarten word het er enkel maar leuker op.

Ik heb een al wat oudere TH-50pv500 en die ondersteund de kaart niet.
Ik vind dit geen echt gemis overigens, via de HDMI aansluiting op de camera heb ik een waanzinnig beeld, beter dan ik had durven dromen.

Wat ik nu nog zoek is een Engelstalige handleiding, mijn Japans is niet meer wat het geweest is....., heb jij die al gevonden?
Nog geen US handleiding. Maar hij is net uit in de USA dus zal een paar weekjes duren voordat we deze kunnen downloaden. Zo, een 50 inch, toe maar ;). De kwaliteit van deze camera is zo goed dat het ook op een 50 inch plasma er geweldig uit ziet. Als je een SD camera aansluit op een 50 inch is het echt niet mooi. Een wereld van verschil. Maar ja, de resolutie is ook 5x zo hoog. Deze camera wordt een absoluut succes. Vanwege 1. de kwaliteit 2. de prijs 3. de lage prijs van SD cards en 4. de compactheid van de camera.
Stoney3K schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:31:
[...]
Klopt, maar dan heb je nog wel een BluRay of HD-DVD speler nodig (en een XBOX360 doet alleen VC-1) en ik heb niet het idee dat er echt ontzettend veel AVC gegevens op een enkellaags DVD-R passen. Ligt natuurlijk ook aan de bitrate waarin het opgenomen is, ik heb AVCHD files gezien van 25MBps (dus ongeveer 10-12GB voor één uur, en ook files van onder de 9MBps wat dus wel netjes op een DVD'tje past. Overigens moet XviD of een ander MPEG-4 profiel dan ook werken met AVCHD compatible spelers :)
Er past 40 minuten 15 MBps ACVHD van de Panasonic op een 4 GB card, dus 44 minuten op een DVD'tje. Prima te doen dus. 90 minuten op een dubbellaags DVD.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 28-02-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:50:
[...]

Nog geen US handleiding. Maar hij is net uit in de USA dus zal een paar weekjes duren voordat we deze kunnen downloaden. Zo, een 50 inch, toe maar ;). De kwaliteit van deze camera is zo goed dat het ook op een 50 inch plasma er geweldig uit ziet. Als je een SD camera aansluit op een 50 inch is het echt niet mooi. Een wereld van verschil. Maar ja, de resolutie is ook 5x zo hoog. Deze camera wordt een absoluut succes. Vanwege 1. de kwaliteit 2. de prijs 3. de lage prijs van SD cards en 4. de compactheid van de camera.

[...]

Er past 40 minuten 15 MBps ACVHD van de Panasonic op een 4 GB card, dus 44 minuten op een DVD'tje. Prima te doen dus. 90 minuten op een dubbellaags DVD.
Ik ga er nog steeds vanuit dat een Dreambox 8000 of een andere HD PVR recorder die H2.64 ondersteund straks mijn bestanden perfect, goedkoop en vooral erg makkeljk af gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
Ik he nog een vraagje kan ik de film die op zo;n kaartje in opgenomen gewoon met met laptob overzetten op dvd en ook afspelen op een gewone dvd speler; natuurlijk niet in hd kwaliteit maar dat maar me verder niet uit; Verder als die gebrande dvd later op een bluray speler of iets wat wel hd kan weergeven afspeel wordt er dan wel hd kwaliteit afgespeeld? Ik bedoel dus bevat de gebrande dvd hd opnames en hoe kan ik het beste dit tijdelijk oplossen als ik geen medium wat hd gaan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
fv12 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:45:
Ik he nog een vraagje kan ik de film die op zo;n kaartje in opgenomen gewoon met met laptob overzetten op dvd en ook afspelen op een gewone dvd speler; natuurlijk niet in hd kwaliteit maar dat maar me verder niet uit; Verder als die gebrande dvd later op een bluray speler of iets wat wel hd kan weergeven afspeel wordt er dan wel hd kwaliteit afgespeeld? Ik bedoel dus bevat de gebrande dvd hd opnames en hoe kan ik het beste dit tijdelijk oplossen als ik geen medium wat hd gaan afspelen?
Dat zal niet lukken met een MTS file direct op DVD gebrand en daarna in een DVD speler afspelen.
Dit komt eenvoudigweg omdat een DVD speler de codec niet heeft om deze bestanden af te spelen.
Als er binnenkort edit software beschikbaar komt dan zal de orginele file van de kaart wel omgezet kunnen worden naar MPG zodat je die op DVD kan branden en bekijken.

De orginele opnames sla je op in je PC en kun je prima afspelen met Nero Show Time.
Power DVD ultra werkt bij mij helaas niet, ik krijg enkel geluid.
Nero Show Time kan bij mij helaas geen snapshot maken in een opname, de functie zit wel in de software maar werkt bij mij niet.

Verder zou je de orginele opnames van de PC weer naar een kaart terug kunnen schrijven en via de camera bekijken, met een HDMI aansluiting geeft dat een onwijs goed beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
Ik heb geen lcd of plasma die hd aan kan maar deze zal er wel in de toekomst komen maar wil wel binnen korte termijn een camera kopen ivm kinderen. Ik wil het eigenlijk meteen goed doen dat ik een aantal jaren vooruitkan vandaar mijn interesse in deze camera. Ik kan dus wel de bestanden op een dvd zetten als opslagmedium?
wat zouden jullie me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fv12 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:47:
Ik heb geen lcd of plasma die hd aan kan maar deze zal er wel in de toekomst komen maar wil wel binnen korte termijn een camera kopen ivm kinderen. Ik wil het eigenlijk meteen goed doen dat ik een aantal jaren vooruitkan vandaar mijn interesse in deze camera. Ik kan dus wel de bestanden op een dvd zetten als opslagmedium?
wat zouden jullie me adviseren?
Ik zou zeggen. Koop deze camera. De originele bestanden bewaar je op de HD. De bestanden die je nu al als DVD wil zien die converteer je naar mpeg bestanden in DVD kwaliteit (SD resolutie). Die brand je dan op DVD. Als je tzt een plasma hebt (koop een plasma, geen lcd) dan zijn er ook goedkope BluRay spelers en editprogramma's. Dan brand je de originele bestanden op een DVD en bekijk je ze in HD kwaliteit op je plasma. Je weet dat je voor 869 euro al een 1 meter plasma van Panasonic kan kopen. Dezelfde plasma die alle tests wint en even goed is als een Pioneer van 1.800 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
mijn tv is nog relatief nieuw een philips 32pw9250 en bevalt uitstekend; doe zeker niet onder voor een plasma of lcd die ik bij bekenden zie. Dus jij geeft me het advies deze camera te kopen en ik kan relatief eenvoudig de bestanden opslaan op dvd en bewaren en ook evt converteren naar mpeg2 om ze via de dvd speler te bekijken?

Waar adviseer jij me om deze camera aan te schaffen; jij hebt dat via e-bay in Japan gedaan zien ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fv12 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:15:
mijn tv is nog relatief nieuw een philips 32pw9250 en bevalt uitstekend; doe zeker niet onder voor een plasma of lcd die ik bij bekenden zie. Dus jij geeft me het advies deze camera te kopen en ik kan relatief eenvoudig de bestanden opslaan op dvd en bewaren en ook evt converteren naar mpeg2 om ze via de dvd speler te bekijken?

Waar adviseer jij me om deze camera aan te schaffen; jij hebt dat via e-bay in Japan gedaan zien ik.
Je kunt die bestanden converteren en op DVD bekijken. Kijk eens op het pana3ccd forum (usa).
Ik heb hem bij Matsuiyastore via ebay gekocht. Zoek op ebay naar HD-SD1 en kijk naar de verkopers. Ik heb iets van 1.000 betaald. Nu kost ie 850 inc. Via ebay en paypal heb je een goeie protectie als je via je creditcard betaald. Ook via VISA/MC zelf. Ik heb meer dan 100 transacties gedaan via ebay. Ben 2 maanden geleden op ebay voor $46 opgelicht en heb het geld volledig via Paypal en MC teruggekregen.
Dus als je hem binnen een week wil hebben dan ebay japan en ben je 850 kwijt. Maak goede afspraken met de verkoper over de waarde van de spullen (gift/$40 value of zo). Als je je daar niet zeker bij voelt dan een maand wachten en kieskeurig in de gaten houden. Daar kost ie iets van 1.050. Dan heb je het Europese model met 2 jaar garantie.
Overigens kun je via de bijgeleverde audio/video kabel gewoon op je CRT tv de bestanden via de camera bekijken. Je hebt geen HD TV nodig om de beelden af te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 01-03-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
bedankt voor je snelle reactie en denk dat ik deze camera ga aanschaffen ik neem aan dat ik de kaartjes gewoon via mijn ingebouwde cardreader van de laptop kan inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fv12 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:13:
bedankt voor je snelle reactie en denk dat ik deze camera ga aanschaffen ik neem aan dat ik de kaartjes gewoon via mijn ingebouwde cardreader van de laptop kan inlezen.
De bijgeleverde card is van het nieuwe format SDHC. De meeste cardreaders kunnen alleen SD cards tot 2 GB lezen. Je kunt op 2 manieren de data naar je PC krijgen. 1. via de camera aangesloten (camera = usb stick) of via een card reader die ook het SDHC format aan kan. Een losse SDHC reader kost op ebay 10 euro, mocht jouw laptop hem niet kunnen lezen. Je kunt ook opnames maken met standaard SD cards tot 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Is het al mogelijk om het HD formaat wat de Panasonic gebruikt om te zetten naar een andere HD codec?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:00:
Is het al mogelijk om het HD formaat wat de Panasonic gebruikt om te zetten naar een andere HD codec?
Nee, het AVCHD format (van Sony en Panasonic) kan nog niet naar een ander format worden gezet zonder kwaliteitsverlies. In maart komen de eerste Windows software pakketten die AVCHD edit mogelijkheden bieden. De m2ts bestanden zijn op elke recente PC (m.u.v. de Apple Mac) in HD kwaliteit af te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 01-03-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:55:
[...]

Nee, het AVCHD format (van Sony en Panasonic) kan nog niet naar een ander format worden gezet zonder kwaliteitsverlies. In maart komen de eerste Windows software pakketten die AVCHD edit mogelijkheden bieden. De m2ts bestanden zijn op elke recente PC (m.u.v. de Apple Mac) in HD kwaliteit af te spelen.
Het lijkt er op dat Ulead snel gaat komen met AVCHD editsoftware.
Kijk even op deze link http://www.ulead.com/dmf/features_2.htm

Bij de kop Capture & edit with ease zie je het AVCHD verhaal staan.
Ik zal eens kijken of ik geen betaversie kan vinden, ik ken iemand die in een ulead testteam zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hmm...zo te zien wordt converteren het zelfde gezien als editten.....
Ik dacht er aan om alleen de bestanden te transcoden naar bv WMV9HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Gutteguttegut schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:10:
Hmm...zo te zien wordt converteren het zelfde gezien als editten.....
Ik dacht er aan om alleen de bestanden te transcoden naar bv WMV9HD.
Uiteindelijk kun je met elk editprogramma dat MTS files acsepteerd ook converteren zonder veel handelingen.

Ik heb net een paar MTS files geconventeerd in TMPGEnc4XP, dat gaat goed.
Ik heb enkel nog een probleempje met het geluid maar dat gaat ook nog wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

René van Gaalen schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:58:
[...]
Uiteindelijk kun je met elk editprogramma dat MTS files acsepteerd ook converteren zonder veel handelingen.

Ik heb net een paar MTS files geconventeerd in TMPGEnc4XP, dat gaat goed.
Ik heb enkel nog een probleempje met het geluid maar dat gaat ook nog wel goedkomen.
Naar welk formaat heb jij het geconverteerd (codec/container)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Gutteguttegut schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:05:
[...]
Naar welk formaat heb jij het geconverteerd (codec/container)?
HDV-HD1, MPEG, XDVD, DIVX en Avi.
Ik heb een filmpje van 10 seconden gebruikt om alles vlot te laten verlopen.
Tot zover enkel nog een probleem met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.panasonic.co.u...pport/download-centre.asp

hier kun je de engelse handleiding voor de HD-SD1 downloaden!

en op http://www.ulead.com/dmf/runme.htm kun je al de nieuwe demo van Ulead downloaden. Bevat deze ook al AVCHD edit mogelijkheden? Ik heb een Mac, kan dus niet testen.

Hier 2 belangrijke forums voor de AVCHD cameras:

http://www.camcorderinfo.com/bbs/forumdisplay.php?f=163

http://pana3ccduser.com/forumdisplay.php?f=36

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 02-03-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:19:
http://www.panasonic.co.u...pport/download-centre.asp

hier kun je de engelse handleiding voor de HD-SD1 downloaden!

en op http://www.ulead.com/dmf/runme.htm kun je al de nieuwe demo van Ulead downloaden. Bevat deze ook al AVCHD edit mogelijkheden? Ik heb een Mac, kan dus niet testen.

Hier 2 belangrijke forums voor de AVCHD cameras:

http://www.camcorderinfo.com/bbs/forumdisplay.php?f=163

http://pana3ccduser.com/forumdisplay.php?f=36
Super die handleiding, bedankt voor de tip.

Die Ulead software is helaas nog niet te downloaden, ook de trial niet.
Beiden zijn nog coming soon downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Al ik mijn kaart in de SD1 formateer en daana een opname terugzet vanaf mijn PC dan word de opname niet meer herkent in de camera.
Heb jij dat ook Gilmour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:01:
Al ik mijn kaart in de SD1 formateer en daana een opname terugzet vanaf mijn PC dan word de opname niet meer herkent in de camera.
Heb jij dat ook Gilmour?
Ik geloof dat dat normaal is omdat er meer gegevens op staan. dat had ik met mijn vorige sd panasonic camcorder ook. eenmaal eraf krijg je 'em er niet meer correct op.
De enige methode die je nu hebt om de bestanden af te spelen is via de PC. Misschien dat er een trucje moet zijn maar ik had het ook met mijn Canon fotocamera. Ook daar gold: eenmaal eraf dan kun je ze er niet meer terug op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
en als je het terug zou zetten via de camera?
Of heeft de camera geen video-in optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:42:
[...]

Ik geloof dat dat normaal is omdat er meer gegevens op staan. dat had ik met mijn vorige sd panasonic camcorder ook. eenmaal eraf krijg je 'em er niet meer correct op.
De enige methode die je nu hebt om de bestanden af te spelen is via de PC. Misschien dat er een trucje moet zijn maar ik had het ook met mijn Canon fotocamera. Ook daar gold: eenmaal eraf dan kun je ze er niet meer terug op zetten.
Jamer is dat.

Ik heb nu enkele opnames met Nero Vision bewerkt en op DVD gebrand met een bitrate van 8mb/sec.
Op mijn Denon 1920 dvd speler die upscaled is het beeld perfect.

Ik overweeg om een HDMI videokaart in mijn PC te stoppen.
Deze kaart http://www.sapphiretech.c....php?gpid=145&pid=g&grp=3 heb je al voor € 110,00 en ik denkt dat die de opnames vanaf de PC goed kan weergeven op een Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

René van Gaalen schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:24:
[...]

Jamer is dat.

Ik heb nu enkele opnames met Nero Vision bewerkt en op DVD gebrand met een bitrate van 8mb/sec.
Op mijn Denon 1920 dvd speler die upscaled is het beeld perfect.

Ik overweeg om een HDMI videokaart in mijn PC te stoppen.
Deze kaart http://www.sapphiretech.c....php?gpid=145&pid=g&grp=3 heb je al voor € 110,00 en ik denkt dat die de opnames vanaf de PC goed kan weergeven op een Plasma.
Je bedoelt een videokaart die in de chip HDTV decoding ondersteunt? Want HDMI is niks anders dan DVI wat denk ik toch al achter op je PC zit :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Stoney3K schreef op zondag 04 maart 2007 @ 07:21:
[...]

Je bedoelt een videokaart die in de chip HDTV decoding ondersteunt? Want HDMI is niks anders dan DVI wat denk ik toch al achter op je PC zit :)...
Dat weet ik, probleem voor mij is echter dat mijn plasma geen digitale ingang heeft behalve de HDMI ingang.
Ik ben al aan het stoeien geweest om van de digitale uitgang van de pc (Geforce 6700XL) naar de HDMI ingang van de plasma te gaan met een kabel die daar geschikt voor is.
Dit gaat niet zonder de nodige problemen maar als er dan eenmaal beeld is dan is het wel perfect.

Grootste probleem is echter dat de PC niet kan opstarten met gebruikmaking van enkel die HDMI verbinding.
Als ik dat doe en de plasma dus als enige monitor gebruik dan zie ik tijdens de startprocedure heel even het windowslogo in beeld, verder blijft het zwart.
Als ik nu een 2de monitor aan de pc hang en naar de optie dualmonitor ga en alle settings netjes instel dan kan ik gewoon op mijn pc kijken naar een perfect beeld.
Ik heb alle mogelijke opties wel geprobeerd om rechtstreeks met enkel de digitale verbinding beeld te krijgen, zonder resultaat.

Mijn plasma heeft overigens wel een VGA ingang, de weergave van een hd opname haalt het bij lange na niet van de weergave via de digitale ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zondag 04 maart 2007 @ 08:52:
[...]

Dat weet ik, probleem voor mij is echter dat mijn plasma geen digitale ingang heeft behalve de HDMI ingang.
Ik ben al aan het stoeien geweest om van de digitale uitgang van de pc (Geforce 6700XL) naar de HDMI ingang van de plasma te gaan met een kabel die daar geschikt voor is.
Dit gaat niet zonder de nodige problemen maar als er dan eenmaal beeld is dan is het wel perfect.

Grootste probleem is echter dat de PC niet kan opstarten met gebruikmaking van enkel die HDMI verbinding.
Als ik dat doe en de plasma dus als enige monitor gebruik dan zie ik tijdens de startprocedure heel even het windowslogo in beeld, verder blijft het zwart.
Als ik nu een 2de monitor aan de pc hang en naar de optie dualmonitor ga en alle settings netjes instel dan kan ik gewoon op mijn pc kijken naar een perfect beeld.
Ik heb alle mogelijke opties wel geprobeerd om rechtstreeks met enkel de digitale verbinding beeld te krijgen, zonder resultaat.

Mijn plasma heeft overigens wel een VGA ingang, de weergave van een hd opname haalt het bij lange na niet van de weergave via de digitale ingang.
lol, wat een ingewikkeld gedoe. Ik hoop dat met HDMI alle problemen in de toekomst opgelost zijn want ik vind dat een schitterende kabel. Echter omdat ze aan het 'klooien' zijn met HDCP (zit uiteraard niet op de cameras) levert het nogal wat problemen op m.b.t. de compatibiliteit (o.a. de aanstaande HDTV kast van Philips/UPC).
Maar met HDMI geen gedoe meer met AV kabel (geel/zwart of geel/rood/wit), S video (alleen beeld, dus ook rood/wit kabeltje nodig), SCART (veel te grote plug), component (5 kabels: rood groen blauw rood wit), DVI (alleen beeld), VGA (alleen beeld).

Ik heb de HD-SD1 nog steeds aangesloten via de AV kabel op mijn SD plasma (zonder HDMI). Beeld vind ik goed. Maar het HDMI beeld is stukken beter. Ik moet de component kabel die bij de Japanse HD-SD1 zat nog steeds solderen zodat ik hem op de USA/EU component kan aansluiten (japanse wijkt af). Dat zal beter beeld geven. Ik ben echter verbaasd dat je de VGA aansluiting niet zo goed vind. Zoals gezegd, mijn SD plasma monitor heeft standaard alleen een VGA aansluiting en die is heel erg goed. Mijn monitor werkt met 'aansluitcassettes' waar je 2 van kunt aansluiten. Ik heb dus naast VGA ook S-video/AV en een component cassette. Omdat de SCART cassette heel slecht is op de monitor (foutje van panasonic) heb ik voor SCART RGB een JS VGA-RGB converter erop zitten. Digitale kabel TV kijk ik dus via RGB SCART via het kastje op de VGA en het beeld is subliem. Omdat ik dus veel SD content kijk op een SD plasma is het beeld imo mooier dan SD content op een HD plasma zoals op de Panasonic V60 en V45 modellen uit 2006.
Omdat ik over ga op HDTV van UPC ga ik een nieuw kastje kopen (HDMI to VGA) om via de VGA HDTV te bekijken. Zodra ik het kastje heb kan ik dus via de VGA mijn HD-SD1 aansluiten. Ben benieuwd hoe het beeld zal zijn. Zeker in vergelijking met een echte HDMI aansluiting en/of component.

Lang verhaal over kabels :)

Hier nog een positieve review van de HD-SD1 --> http://www.pcworld.com/article/id,129478-page,1/article.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:37:
[...]

lol, wat een ingewikkeld gedoe. Ik hoop dat met HDMI alle problemen in de toekomst opgelost zijn want ik vind dat een schitterende kabel. Echter omdat ze aan het 'klooien' zijn met HDCP (zit uiteraard niet op de cameras) levert het nogal wat problemen op m.b.t. de compatibiliteit (o.a. de aanstaande HDTV kast van Philips/UPC).
Is idd een hoop gedoe.
Ik heb de laatste 2 jaar flink wat ervaring met HDMI opgedaan, vaker negatief dan positief.
De eerste 5 kabels die ik kocht werkte geen van alle 100% of helemaal niet op diverse apparatuur.
Op een samsung Hd kabeldecoder was de bus te ruim waardoor de kabel er gewoon scheef inhing en dus de fout in ging.
De kwaliteit van de kabels/stekkers en het aanbod zijn gelukkig verbeterd de laatste maanden.

Via VGA heb ik nu echt wel een strak beeld hoor, maar via HDMI is het toch zichtbaar beter.
Met een 50 inch plasma valt dat natuurlijk eerder op dan met een kleiner formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 87302 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:37:
[...]

[...]
Ehh lees ik dat goed dat je dus problemen kunt krijgen wanneer er geen encryptie in een HD-signaal zit?
Dat dergelijke rotzooi nog wel eens in de weg kan zitten omdat de weergevers de encryptie niet kennen (CRT-beamer bijvoorbeeld) is nog tot daar aan toe, maar weergevers die HD-signalen niet gaan weergeven als er geen encryptie op zou zitten is echt de wereld op z'n kop. :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TD-er schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:53:
[...]

Ehh lees ik dat goed dat je dus problemen kunt krijgen wanneer er geen encryptie in een HD-signaal zit?
Dat dergelijke rotzooi nog wel eens in de weg kan zitten omdat de weergevers de encryptie niet kennen (CRT-beamer bijvoorbeeld) is nog tot daar aan toe, maar weergevers die HD-signalen niet gaan weergeven als er geen encryptie op zou zitten is echt de wereld op z'n kop. :( |:(
Nee, deze camera werkt met HDMI op elk scherm met een HDMI ingang. Ik had het over de problemen van HDMI in het algemeen, zie ook het verhaal van Rene hierboven. Maar HDMI is alweer aan versie 4 toe (1.0, 1.1, 1.2 en nu 1.3) en dat geeft nogal wat compatibiliteitsproblemen met terugwerkende kracht. UPC heeft vorig jaar het WK 2006 verkloot doordat zij alleen maar met HDMI HD wilden aanbieden terwijl dat niet goed werkt (en helemaal toen niet) en component op geen enkele HDTV problemen geeft, maar daar wilde UPC niet aan beginnen.
Maar een component kabel heeft 5 pluggen met geluid en de HDMI kabel is lekker klein.
Maar je zou denken dat er anno 2007 gewoon een systeem met een kabel zou zijn wat perfect werkt maar dat is niet zo. Terwijl we een raket naar Mars kunnen sturen die op 3 cm nauwkeurig landt lukt het niet eens om een goeie probleemloze kabel te ontwikkelen. Alsof de industrie het erom doet zou je denken. Alleen component werkt perfect maar daar willen de providers niet mee werken omdat zo digitale content kan worden gecopieerd. Dus gaan ze met HDCP en HDMI werken, want dat kan je niet copieren.

* Anoniem: 87302 kijkt naar de 600 GB aan BluRay films op zijn externe HD en bevestigt dat dat inderdaad niet kan....

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 04-03-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Hoe zit het nu met die SDHC kaarten?
Class 2 kaarten zoals die bij de Pana geleverd worden kunnen maar(?) 3,5 mb/sec wegschrijven.
Om een opname in de hoogste kwaliteit te maken word er 13 mb/sec weggeschreven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:11:
Hoe zit het nu met die SDHC kaarten?
Class 2 kaarten zoals die bij de Pana geleverd worden kunnen maar(?) 3,5 mb/sec wegschrijven.
Om een opname in de hoogste kwaliteit te maken word er 13 mb/sec weggeschreven toch?
Ik kan me dat niet voorstellen. Is het 3,5 MByte versus 13 Mbit? Dat wat ik op mijn scherm zie van de HD-SD1 is echt wel beter dan de 5 Mbit bitrate van een gemiddelde DVD (zie wikipedia: 5 Mbit/s ? DVD quality)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:17:
[...]

Ik kan me dat niet voorstellen. Is het 3,5 MByte versus 13 Mbit? Dat wat ik op mijn scherm zie van de HD-SD1 is echt wel beter dan de 5 Mbit bitrate van een gemiddelde DVD (zie wikipedia: 5 Mbit/s ? DVD quality)
Kijk hier maar eens.
http://www.transcendusa.c...Detail&LangNo=0&FAQNo=514

Ik heb die 8 gig kaart en die werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:38:
[...]

Kijk hier maar eens.
http://www.transcendusa.c...Detail&LangNo=0&FAQNo=514

Ik heb die 8 gig kaart en die werkt gewoon goed.
Ze hebben het over MB en niet over Mb. Ik denk dat het dus om Megabytes gaat. Een HDTV uitzending is iets in de regel van 15 Mb, dat is iets minder dan 2MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:46:
[...]

Ze hebben het over MB en niet over Mb. Ik denk dat het dus om Megabytes gaat. Een HDTV uitzending is iets in de regel van 15 Mb, dat is iets minder dan 2MB.
Aha, dat is het dus, ik snapte het al niet.
De HF opnamestand van de Pana is bij mij gemiddeld 12 Mb/sec voor de videostream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:15:
[...]

Aha, dat is het dus, ik snapte het al niet.
De HF opnamestand van de Pana is bij mij gemiddeld 12 Mb/sec voor de videostream.
En, nog steeds tevreden met de camera? Het is wel een supergadget, nietwaar? Voor een absoluut billijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:25:
[...]

En, nog steeds tevreden met de camera? Het is wel een supergadget, nietwaar? Voor een absoluut billijke prijs.
Ja, ben heel erg tevreden, onwijs die kwaliteit die dat kleine ding op het scherm weergeeft.
Over het geluid ook niets dan lof, ik ga dus ook zeker eens een concertopname maken.

Beroepsmatig heb ik veel met bloemen/planten te maken, de camera ga ik daar vaak voor gebruiken.
Het eerste wat mij opviel was dat de opnames in de macrostand een verpletterende indruk op het scherm geven, alles messcherp en de kleuren precies zoals ze moeten zijn.
Ik zet de camera op een statief op een relaxte hoogte en zoomen maar, ik ben echt aangenaam verrast met die functie.

De prijs is idd meer dan redelijk voor de kwaliteit die de camera bied.
Je kan het niet helemaal vergelijken, maar als ik bijv. kijk wat mijn Nikon D200 met een paar echt goede lenzen heeft gekost dan is het eigenlijk ongelooflijk dat de Pana zo'n topkwaliteit voor deze prijs leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

@ David & Rene,
Heeft jullie pakketje ook meer dan een week bij de douane gelegen?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sapstengel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:38:
@ David & Rene,
Heeft jullie pakketje ook meer dan een week bij de douane gelegen?
2 dagen hier bij de douane. TNT deed de inklaring zelf geloof ik, ik moest extra aan TNT betalen (handlingskosten). Waar heb je ém besteld?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 05-03-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Net als jullie bij Matsuiyastore (meen ik te hebben gelezen). Erg prettig zaken doen met deze ebay-er. Communicatie was erg helder, snel en correct! 3 vragen gesteld, 3x antwoord ontvangen, extra accu besteld, betaald via paypal en tracking bewijs ontvangen via de mail in slechts anderhalf uur! Deze gang van zaken heb ik helaas nog niet eerder mee mogen maken; erg prettig.

Volgens tracking en tracing ligt ie al ruim een week bij de douane...erg vervelend als je een nieuw speeltje hebt besteld ;)

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Sapstengel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:33:

Volgens tracking en tracing ligt ie al ruim een week bij de douane...erg vervelend als je een nieuw speeltje hebt besteld ;)
Ik denk dat je hem morgen hebt.
Als hij in het weekend bij de douane ligt ben je meest maandag of dinsdag door de afhandeling.

Het kan ook zijn dat je pakje aan een nadere inspectie word onderworpen omdat je waarschijnlijk niet de juiste waarde hebt opgegeven, dan duurt het dus langer.
In dat geval willen ze ook de Nederlandse prijs weten om de invoerbelasting te bepalen, en aangezien de camera hier nog niet op de markt is kan dat even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

René van Gaalen schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:20:
[...]

Ik denk dat je hem morgen hebt.
Dat denk ik ook! TNT had hem vandmiddag al aangeboden; kom net thuis en vind een briefje in de bus.
Morgen lekker spelen ;)

Wel vreemd dat TNT nog eens 35 euro vraagt voor het transport...dacht dat dit al door matsuiyastore was betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sapstengel schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:37:
[...]

Dat denk ik ook! TNT had hem vandmiddag al aangeboden; kom net thuis en vind een briefje in de bus.
Morgen lekker spelen ;)

Wel vreemd dat TNT nog eens 35 euro vraagt voor het transport...dacht dat dit al door matsuiyastore was betaald.
Nee, dat zijn belastingen. Er is een waarde van $100 opgegeven. Dan betaal je 20 euro belasting en 15 euro administratiekosten. Ben benieuwd naar je ervaringen morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Is er eingelijk al een (eenvoudige) manier om die AVCHD m2ts files van bv Sony om te zetten naar een HD editable formaat? (een .ts bv) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 05:55:
Is er eingelijk al een (eenvoudige) manier om die AVCHD m2ts files van bv Sony om te zetten naar een HD editable formaat? (een .ts bv) ?
Nog niet, maar dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren.
Enkel omzetten zonder verder te editten gaat al wel met bijv. Nero 7 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Omzetten is voldoende, daarna kunnen we met een willekeurige editor aan de gang, ik ga eens kijken wat Nero voor truukjes kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:50:
Omzetten is voldoende, daarna kunnen we met een willekeurige editor aan de gang, ik ga eens kijken wat Nero voor truukjes kent
Verander wel eerst de extensie voordat je Nero inzet, MTS of TS worden niet herkend.
Maak er MPG van, dan gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:50:
In je sig staan mooie cameras. Ga je ook een AVCHD cam kopen? Sony of Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn SDHC card reader uit de USA is binnen. Voor maar 8 euro 30 inclusief verzendkosten, importheffing, btw, accijnzen etc.
Als je zo een cardreader hebt dan hoef je die camera niet aan te sluiten om bestanden van je cam naar PC te slepen, wel zo handig.

linkje --> link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

Fantastisch topic! Ben al geruime tijd opzoek naar een goede (HD) camera en me keuze is nu bijna gemaakt :).

Hoe zit het met de FPS die deze camera opneemt? Is het mogelijk als ik de video bewerk, en hem 50% langzamer laat afspelen het beeld nogsteed vloeiend loopt? (Denk aan herhalingen van voetbal bijvoorbeeld).
Is het met deze HD camera ook mogelijk om goede "actie" mee op te nemen. Want de meeste voorbeelden van HD fimpjes gaan over rustige (natuur) beelden.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ik lees net een tegenvaller op dit forum http://pana3ccduser.com/showthread.php?t=14895
Het lijkt erop dat we vooralsnog voorlopig zonder goede edit software voor de AVCDH files blijven zitten.

I bought this software to use with my HDC-SD1. The software does not recognize the files produced by the camcorder. Changing the extensions to MP4 or M2TS, etc. did not change that result. A call to technical support at Ulead indicated that the software (MovieFactory 6 Plus) does *not* support editing AVCHD files contrary to all of the statements on the web from Corel. It is possible that the software only "imports" AVCHD files off a (Blu-ray) DVD. I will be getting more info from tech support next week. But the software clearly does not work with AVCHD files on a disk, whether an SD card or a hard drive. Shocking case of misleading advertising.

The Panasonic included software, btw, does allow one to reorder and string together scenes and even split them. It is picky about how one reads off the sd card in terms of directory names. However, the only thing it does with the edited files is to produce a DVD (on a regular DVD-R) readable only on upgraded Blu-ray players. You cannot produce a file on the hard drive that contains the edited scenes strung together.

So, right now if you want to show your HD videos to grandpa, you need to get him a Blu-ray player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Casmo schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:33:
Fantastisch topic! Ben al geruime tijd opzoek naar een goede (HD) camera en me keuze is nu bijna gemaakt :).

Hoe zit het met de FPS die deze camera opneemt? Is het mogelijk als ik de video bewerk, en hem 50% langzamer laat afspelen het beeld nogsteed vloeiend loopt? (Denk aan herhalingen van voetbal bijvoorbeeld).
Is het met deze HD camera ook mogelijk om goede "actie" mee op te nemen. Want de meeste voorbeelden van HD fimpjes gaan over rustige (natuur) beelden.
Met deze camera is goede actie prima op te nemen, maar daar moet je wel een beetje voor oefenen. Dus wel met een statief of een hele goede hand. Niet anders dan bij andere videocameras. Zoals je hierboven kunt lezen kun je nog steeds niet editten en omdat ik een Mac heb kan ik de bestanden nog niet afspelen. Maar de kwaliteit is erg goed dus ik kan me niet voorstellen dat slow-motion er niet goed uit zou zien, sterker nog, ik denk dat dat juist beter zal zijn dan op SD cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

Oke, goed om te horen. Ik wacht nog een paar weekjes en dan bestel ik hem hier in Nederland (iets meer vertrouwens/zekerheid). Kan ik vervolgens een paar maandjes mee oefenen en tegen de tijd dat het vakantie is, kan het wel bewerkt worden.

Woei, ik heb er zin in \o/

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Casmo schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:35:
Oke, goed om te horen. Ik wacht nog een paar weekjes en dan bestel ik hem hier in Nederland (iets meer vertrouwens/zekerheid). Kan ik vervolgens een paar maandjes mee oefenen en tegen de tijd dat het vakantie is, kan het wel bewerkt worden.

Woei, ik heb er zin in \o/
Kijk op kieskeurig voor de prijzen. Hij gaat 1500 euro in de winkel kosten en 1.100 op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:57:
[...]

Met deze camera is goede actie prima op te nemen, maar daar moet je wel een beetje voor oefenen. Dus wel met een statief of een hele goede hand. Niet anders dan bij andere videocameras. Zoals je hierboven kunt lezen kun je nog steeds niet editten en omdat ik een Mac heb kan ik de bestanden nog niet afspelen. Maar de kwaliteit is erg goed dus ik kan me niet voorstellen dat slow-motion er niet goed uit zou zien, sterker nog, ik denk dat dat juist beter zal zijn dan op SD cameras.
Ik heb even opname in slowmotion via Power DVD afgespeeld en dat geeft geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:18:
[...]

In je sig staan mooie cameras. Ga je ook een AVCHD cam kopen? Sony of Panasonic?
Er staat maar 1 camera in m'n sig ;) Maar nee, video is niet mijn ding, een kennis van me heeft een Sony gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Voor wie het wil proberen, Ulead DVD Moviefactory 6 plus is sinds vandaag eindelijk als trial te downloaden van www.ulead.com.

Software ondersteund AVCHD, helaas heb ik ff weinig tijd om wat testwerk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:47:
Voor wie het wil proberen, Ulead DVD Moviefactory 6 plus is sinds vandaag eindelijk als trial te downloaden van www.ulead.com.

Software ondersteund AVCHD, helaas heb ik ff weinig tijd om wat testwerk te doen.
Dit is toch hetzelfde waarover je een paar dagen geleden postte? Dat het juist geen AVCDH herkent?

Overigens voor wie voor ongeveer 500 euro een HD camera wil hebben: de Sanyo HD2 is meer een gadget dan een echte HD camera, maar hier kun je de verbeteringen zien t.o.v. de HD1a ==> http://arena.nikkeibp.co.jp/rev/20070306/121105/index2.shtml

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 12-03-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:06:
[...]

Dit is toch hetzelfde waarover je een paar dagen geleden postte? Dat het juist geen AVCDH herkent?
Klopt .
Ik gaf toen aan dat de software niet voor edit doeleinden gebruikt kan worden, en dat was jammer.
Dit neemt niet weg dat de software prima te gebruiken is om om BR of HDDVD mee te fikken en nu het sinds vandaag beschikbaar is zijn er misschien mensen die ermee aan de slag willen gaan.

Ik verwacht overigens dat de software nog niet helemaal af is en er snel een update komt die ervoor zorgd dat de AVCHD files wel ondersteund worden zoals men beloofd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen morgen!
Afgelopen weekend eindelijk kunnen spelen met de panasonic.
Een aantal dingen die gelijk opvallen:

Buitenopnames zijn bijzonder scherp, nog scherper dan verwacht. Zelfs na het zien van David's geuploade bestanden. Ook actieopnamen zien er boven verwachting goed uit.

Binnenshuis zul je zoals bij elke camera goed op de lichtinval moeten letten. Bij te weinig of tegenlicht, wordt heel beeld een beetje "korrelig". Niet storend, maar je krijgt het idee dat je naar een gecodeerd filmpje kijkt.

Standaard cardreader kan niet omgaan met sdhc kaartjes. Op zich geen probleem dankzij de usb-interface. Echter, het irritante aan de usb-interface is het feit dat je ten alle tijden ook de lader aan de camera moet bevestigen. Via e-bay dus ook maar gelijk de card reader plus een 8 gig kaartje besteld.

[miereneukmodus]
Wanneer de camera uitgeschakeld is en je schudt de camera op en neer over de horizontale lengteas, dan tikt het "lensbeschermingvenster" (bij gebrek aan een beter woord) ergens tegenaan. Is de camera ingeschakeld en de lensbeschermingvenster is geopend, hoor je uiteraard niks.
[/miereneukmodus]

Voor de rest voelt de camera solide aan. Zelfs met mijn grote handen is het apparaat goed te bedienen. De menu- en prullenbakknop moet ik echter met de linkerhand bedienen.

Vooralsnog ben ik erg tevreden met de aanschaf van deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 18:51
Akihabaranews.com heeft een mini review online gezet omtrent de Canon PowerShot TX1 na een week ermee gespeeld te hebben.

http://www.akihabaranews.com/review-75-X.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sapstengel schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:37:
[...]

Afgelopen weekend eindelijk kunnen spelen met de panasonic.
Een aantal dingen die gelijk opvallen:

Buitenopnames zijn bijzonder scherp, nog scherper dan verwacht. Zelfs na het zien van David's geuploade bestanden. Ook actieopnamen zien er boven verwachting goed uit.

Binnenshuis zul je zoals bij elke camera goed op de lichtinval moeten letten. Bij te weinig of tegenlicht, wordt heel beeld een beetje "korrelig". Niet storend, maar je krijgt het idee dat je naar een gecodeerd filmpje kijkt.

Standaard cardreader kan niet omgaan met sdhc kaartjes. Op zich geen probleem dankzij de usb-interface. Echter, het irritante aan de usb-interface is het feit dat je ten alle tijden ook de lader aan de camera moet bevestigen. Via e-bay dus ook maar gelijk de card reader plus een 8 gig kaartje besteld.

Voor de rest voelt de camera solide aan. Zelfs met mijn grote handen is het apparaat goed te bedienen. De menu- en prullenbakknop moet ik echter met de linkerhand bedienen.
Vooralsnog ben ik erg tevreden met de aanschaf van deze camera.
Ja, leuk om te horen. Ben er zelf er weg van. Ik vind het design erg mooi en hij voelt niet zo goedkoop aan als die SD camera's waar je tegenwoordig soms ook nog 800 euro voor betaalt. Het is echt een byzonder model. Dat van die USB interface is inderdaad onhandig, Panasonic is de enige fabrikant waarbij je je voeding moet aansluiten. Ze zijn bang dat je data beschadigt als je battterij uitvalt. Snap niet dat ze zelf niet zo een 8 euro usb stick erbij doen.

Het gebruik bij slecht licht is 'goed' te noemen in vergelijking met diverse andere camera's maar nog steeds niet genoeg in mijn ogen. Korreligheid past gewoon niet bij HD! Maar bij goed licht is de beeldkwaliteit subliem als je 'em via HDMI hebt aangesloten op een groot plat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ik loop tegen het volgende probleem aan met de SD1.
Telkens als de kaart opnieuw word geformateerd begint de nummering van de opnames weer bij 00000.MTS enzovoort.

Ik kan geen setting vinden om dat te veranderen zoals dat bij alle digitale foto camera's die ik heb gehad wel kan.
Daar kan je bijv. na het formateren doorgaan met de nummering van voor het formateren.

Ik vind dit knap lastig, voordat je het weet overschrijf je al de oude opnames op je harddisk of datadump.
Zie ik wat over het hoofd, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
René van Gaalen schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:30:
Ik loop tegen het volgende probleem aan met de SD1.
Telkens als de kaart opnieuw word geformateerd begint de nummering van de opnames weer bij 00000.MTS enzovoort.

Ik kan geen setting vinden om dat te veranderen zoals dat bij alle digitale foto camera's die ik heb gehad wel kan.
Daar kan je bijv. na het formateren doorgaan met de nummering van voor het formateren.

Ik vind dit knap lastig, voordat je het weet overschrijf je al de oude opnames op je harddisk of datadump.
Zie ik wat over het hoofd, iemand een idee?
Ik had hiervoor een kleine Panasonic SD camera en daar kon dat ook niet. Wat ik altijd doe is het mapje met je opnames Serie1 , Dag 1, Opname 1 etc. noemen en dan dat hele mapje op je PC plaatsen. Met een datadump wordt dat lastiger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:46:
[...]

Ik had hiervoor een kleine Panasonic SD camera en daar kon dat ook niet. Wat ik altijd doe is het mapje met je opnames Serie1 , Dag 1, Opname 1 etc. noemen en dan dat hele mapje op je PC plaatsen. Met een datadump wordt dat lastiger ja.
Toch wel erg vervelend, ik zal eens gaan zeuren om een firmware upgrade.....

Wat evt. ook kan is alle opnames verwijderen behalve de laatste, in dat geval zullen alle andere opnames 1 voor 1 verwijderd moeten worden en dat schiet niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb eindelijk mijn HD-SD1 aangesloten via HDMI. Ik heb geen HDMI aansluiting op mijn plasma en heb dit kastje gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/4/1/9/8/1/webimg/17686764_tp.jpg
Het kastje zet het HDMI signaal om naar VGA dat wel op me plasma monitor zit.
Wat een wereld van verschil zeg, het maakt het allemaal echt nog veel mooier. Wat geeft dat HDMI mooie rustige natuurgetrouwe kleuren. Ik kan de camera nu nog meer waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 05:54:
[...]

Het gebruik bij slecht licht is 'goed' te noemen in vergelijking met diverse andere camera's maar nog steeds niet genoeg in mijn ogen. Korreligheid past gewoon niet bij HD! Maar bij goed licht is de beeldkwaliteit subliem als je 'em via HDMI hebt aangesloten op een groot plat scherm.
Klopt, bij voldoende licht geeft het werkelijk een subliem plaatje. Gelukkig film ik nagenoeg alleen buiten en vind de kwaliteit van binnenopnamen zeker niet storend. Je moet aleen niet dezelfde kwaliteit verwachten als bij een buitenopname.
Zucht, wat zijn we snel verwend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibobo
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb de Panasonic HDC-SD1 besteld. Nu ben ik op zoek naar een reserve accu. In de handleiding staat het volgende:

Battery pack
VW-VBG130
≥The supplied battery pack is not available as
spare part, see the list of optional batteries for
alternative battery.

Het blijkt dat deze batterij inderdaad lastig als losse accessoire te vinden is. Ik kan 'm alleen via eBay vinden (uit Japan). Op een van de eerder hier aangehaalde fora stond ook een verhaal van iemand die deze accu in Tokyo heeft gekocht.

Zoekwerk levert wel een aantal batterijen op die compatible zouden moeten zijn, maar hier heb ik sterke twijfels bij.
Hier staat bijvoorbeeld de CGA-DU12 als onderdeel in een package met de HDC-SD1.
En hier staat vrolijk de HDC-SD1 in de compatibiliteitslijst van een totaal niet op de VBG130 lijkende accu (CGR-D08).

Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Je kunt een originele accu bestellen bij matsuiyastore via e-bay.
Kosten: 110 euro dollar.

edit:
hmmm zo goedkoop was matsuiyastore dus niet met die extra accu.

[ Voor 37% gewijzigd door Sapstengel op 15-03-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 09:38
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:03:
[...]

Hier nog een (converted) demo van de Panasonic. Opgenomen met de HD-SD1 en omgezet naar een lagere resolutie WMV bestand:
http://azchoppercam.com/logocam/hd_test.wmv
Dit filmpje zag ik dus op een groot rc heliforum. Geweldig! En dan te bedenken dat dit nog gecomprimeerd is. Deze camera gaat het worden, en hij is goed onder de rc heli te hangen voor dit soort opnamen want hij weegt nog geen pond!

Hier nog een schitterende skifilm gemaakt met deze camera (Pas op, 130Mb download):

http://www.pitonproductions.com/SkiingVids/DeepHDV.wmv

[ Voor 12% gewijzigd door BarnOwl op 15-03-2007 19:49 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BarnOwl schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:07:
[...]

Dit filmpje zag ik dus op een groot rc heliforum. Geweldig! En dan te bedenken dat dit nog gecomprimeerd is. Deze camera gaat het worden, en hij is goed onder de rc heli te hangen voor dit soort opnamen want hij weegt nog geen pond!

Hier nog een schitterende skifilm gemaakt met deze camera (Pas op, 130Mb download):

In het Duitse Video magazine staat een test van de HD-SD1 en haar broertje met de DVD Drive. Het is de 3 na beste HD camera aller tijden in hun ogen. De 3 beste zijn iets van 9000, 4000 en 3000 euro. De HD-SD1 verslaat alle Sony, Canon, JVC en Sanyo HD cameras onder de 2.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
BarnOwl schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:07:
[...]

Ziet er goed uit.
Alleen zag ik wel aan weerszijden van bijv een boomstam dat je een kleurverschuiving kreeg. (links blauw/paarsig en rechts groen)
Zou dat een codec-probleem zijn, of een aberatie van de lens?

Maar goed, dit filmpje is uiteindelijk 5,24 Mbps. met Windows Media Video 9 prof. als codec.
Op die manier zou je dus zo'n 2 uur film op 1 DVDr kunnen zetten qua grootte.
Nu nog een stand-alone player die WMV in deze resolutie kan afspelen :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.