Betaalbare HD Videocameras Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 93.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:16:
Mag ik vragen waarom je voor de SR10 hebt gekozen? Deze camera heeft mij namelijk nog niet overtuigd met 1x 1/5"CCD.
TheVMaster schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:20:
Ik wil graag een digitale HD videocamera aanschaffen, maar twijlfel tussen 4 modellen/merken: Canon HF100, Panasonic SD9, Sony SR10, JVC HD5
Aangezien ik zelf geen enkele ervaring heb met camera's, maar wel de eerste levensfase van onze zoon wil gaan vastleggen op video, ben ik gaan surfen, lezen, vergelijken, etc. om een camera aan te schaffen.

Maak voor jezelf een keuze wat je wil, en wat je wensen/eisen/budget zijn.

Mijn argumenten om voor de Sony HDR-SR10E te kiezen waren in elk geval:
* Geen moeilijke instellingen, maar gelijk kunnen filmen als het nodig is. -> Point and shoot camera.
* Makkelijk beelden overzetten van camera naar computer/opslag -> HDD
* Bronmateriaal kwalitatief zo goed mogelijk, om in toekomst verder te bewerken -> High Definition
* Mogelijkheden tot filmen bij slecht licht -> Nightshot en hot-shoe voor extra lamp
* Niet al te duur en goede prijs/kwaliteit verhouding -> Sony Eur 100,- refund actie

Een dure HD camera kopen met als primaire opslag SD zorgt ook weer voor een hogere prijs. De snelle, en grote SD kaartjes zijn immers ook niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:37:
Maar die had je zelf natuurlijk wel gevonden. Hier staan bijna al je antwoorden in. Alleen voor de Sony is nog geen review beschikbaar. Aan de hand van mijn vraagstelling in de post boven je kun je wel zien welke verwachtingen ik heb bij een 1 CCD camera van Sony met 1/5"CCD. Dit jaar is dit een van de weinige camera's met een dergelijke chipgrootte, maar de ervaring van vorig jaar is dat deze camera's nergens echt goed in zijn. Daarnaast is het de enige camera zonder optische stabilisator.
De Sony HDR-SR10E heeft geen CCD maar een CMOS.
Verder beschikt deze camera wel over een optische stabilisator. Sony noemt dit "Super SteadyShot® optical image stabilization".

[ Voor 11% gewijzigd door LeGato23 op 08-05-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:16

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:37:
JVC HD5 review: http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-34759.htm

Panasonic SD9 review:
http://www.camcorderinfo....mcorder-Review-34650.htm#

Canon HF100 review:
http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-34711.htm

Maar die had je zelf natuurlijk wel gevonden. Hier staan bijna al je antwoorden in. Alleen voor de Sony is nog geen review beschikbaar. Aan de hand van mijn vraagstelling in de post boven je kun je wel zien welke verwachtingen ik heb bij een 1 CCD camera van Sony met 1/5"CCD. Dit jaar is dit een van de weinige camera's met een dergelijke chipgrootte, maar de ervaring van vorig jaar is dat deze camera's nergens echt goed in zijn. Daarnaast is het de enige camera zonder optische stabilisator.
Die had ik idd al gevonden :+ Maar die Sony zou dus op basis van de CCD het minst goed zijn. Zelf neig ik toch een beetje naar de JVC om eerlijk te zijn om de 60GB HD (en toch de mogelijkheid om op SDHC op te slaan) en de 3CCD...etc..maar goed....de Panasonic is ook een goede kanshebber..en zonder HD...dus geen bewegende delen...en 200 euri goedkoper..

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 08-05-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:12
Twijfel zelf tussen de Sony,SR 11 / 12 of de Canon HF 10 , heb een voorkeur voor de Canon.

De Canon komt wat beter uit div tests beter resultaat bij weinig licht en heeft de interne opslag en of een geheugen kaart ,wat dan ook weer op dit moment van wege de hoge prijs van 16Gb of 32 Gb een nadeel is .

Zijn er verder nog voor en nadelen te bedenken ten aan zien van beeldbewerking , opslag of andere dingen die ik misschien over het hoofd zie , ik ga de camera voornamelijk gebruiken voor vakantie,s en het filmen van concerten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

@LeGato23: mijn reserveringen tav de SR10 zijn van dien aard dat de camera beschikt over een 1/5" CCD CMOS. Deze chip is aardig, maar ook niet meer dan dat. Zeker het filmen bij weinig licht is van veel mindere kwaliteit dan zijn grotere broertjes. Stuur mij anders even een PM dan heb ik nog wat extra info voor je die ik hier niet neer wil zetten.
LeGato23 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:54:

De Sony HDR-SR10E heeft geen CCD maar een CMOS.
Verder beschikt deze camera wel over een optische stabilisator. Sony noemt dit "Super SteadyShot® optical image stabilization".
Kijk weer wat geleerd. Ik weet de naam van de optische stabilisator van Sony wel, maar kon mij herinneren van het persbericht dat dat een van de verschillen was met de SR11/12. Blijkbaar een soort information overload. :) Wat betreft CMOS/ CCD verhaal, daar begin ik niet eens aan om dat voor iedere camera te onthouden. Ik vind het met de kleine technische vershillen van dit moment ook een totaal oninteressante eigenschap op hierop te focussen. De grootte van de sensor en de processor hebben een veel grotere invloed dan het verschil tussen CCD en CMOS. Ik zal hiertussen in de toekomst op dit forum dan ook niet mijn best doen om het onderscheid tussen deze sensoren te maken :)

@electromonkey: stuur ook jij maar even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 12:59
dimocash schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:41:
[...]

beeld stil staan?
ik heb daar eigenlijk niets over gelezen nog en ik heb flink wat reviews gelezen hierover.
waar heb je dit gelezen als ik vragen mag?

EDIT ik las het alleen bij reviews van kieskeurig. ik vraag me af als dit bij enkel de sd9 is of alle camera's. maw, is dit een punt om de sd9 te laten vallen.

er zijn ook zat tweakers die de sd9 hebben en ik ben benieuwd als zij dit kunnen verifiëren?
inmiddels heb ik de panasonic sd9 aangeschaft.
top apparaat, niks op aan te merken.
EN ik heb GEEN last van 1 seconde stilstaand beeld aan het einde van een opname.
ik vraag me dus echt af hoe men hierop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:12
Ik wil de Canon HF 10 kopen nu ga ik in Juni naar Amerika en daar kost hij 500euro .....

Nog al een verschil zeg met hier dus misschien de moeite waard ?

Tegen welke problemen loop je aan met een NTSC camera hier in Nederland met PAL , kan je gewoon op de pc de beelden bewerken een dvd van maken en bekijken ?

kan je rechtstreeks vanuit de camera op je tv beelden bekijken , of gaat dat niet vanwege het NTSC systeem .

Hoe zit het met garantie is die geldig in Nederland ?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Electromonkey schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:42:
Ik wil de Canon HF 10 kopen nu ga ik in Juni naar Amerika en daar kost hij 500euro .....

Tegen welke problemen loop je aan met een NTSC camera hier in Nederland met PAL , kan je gewoon op de pc de beelden bewerken een dvd van maken en bekijken ?

kan je rechtstreeks vanuit de camera op je tv beelden bekijken , of gaat dat niet vanwege het NTSC systeem .

Willem
Nu ben ik een leek op het vlak, maar PAL en NTSC heb je toch niet met HD Camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Electromonkey schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:42:

Willem
Geen garantie in Nederland, terugsturen naar Amerika dus als er iets mee is.

Er is wel verschil tussen PAL en NTSC ook al is het HD. PAL gebruikt 50i en 25P, NTSC 60i en 24P. Hier heb je echter geen problemen mee op de computer en ook high definition LCD tv's en plasma's kunnen met beiden omgaan. Enige waar je volgens mij mee kan zitten is, als je een gewone dvd wilt maken en je dvd speler zou geen ntsc dvd kunnen afspelen..dan moet je het bij het editten omzetten met je software. Maar verder zover ik weet of ben tegengekomen, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Hebben bezitters van de Canon HF10 / HF100 nog suggesties wat betreft een camera case? Ik wil zelf het liefst een die zo compact mogelijk is. Bij de Media Markt was de keuze nogal beperkt (en lelijk) Deze van Case Logic leek me wel wat, de QPB-22. Maar hij lijkt nogal groot. Hoewel Bol zegt: camcorders tot 133 x 89 x 57mm. Denk dat ik het beste in levende lijve kan gaan passen met m'n cam in een winkel.

Afbeeldingslocatie: http://img.bol.com/intershoproot/SCECOVER/FC/2/5/4/9/7/2549712_1.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.bol.com/intershoproot/SCECOVER/FC/2/5/4/9/7/2549712_2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een Vanguard tasje voor mijn Panasonic SD5, ik denk niet dat er veel kleinere tasjes zijn waar hij in past eigenlijk. Ik kan verder niet echt een typenummer vinden op het tasje

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/4038/img1956copymm7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/6108/img1958copynr4.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 09-05-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Bedankt voor de foto's. Waar heb je hem gekocht, dan kan ik daar eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij de MediaMarkt toch echt.. ;) De vestiging in Amsterdam (bij station Amsterdam Bijlmer Arena).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:31
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Dirk op 16-05-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) Ja
2) Erg goed. De sensor bepaalt toch een groot deel van de opname. Die zit bij beide camera's erg goed in elkaar en ook al schaal je de opname naar PAl dan verandert er natuurlijk niks aan zaken als de beeldstabilisator, lichtsterkte, kleurintensiteit, geluid, etc.
3) Nee
3 met uitleg) de beeldstabilisator is even effectief maar door de toegenomen resolutie zie je de effecten van beweging beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

Iemand die een site weet waar samples beeldmateriaal gedownload kunnen worden van bijv. de Canon Vixia HF10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 21921 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:13:
Iemand die een site weet waar samples beeldmateriaal gedownload kunnen worden van bijv. de Canon Vixia HF10?
Vimeo.com, moet je even zoeken op HF10. Als je even een account aanmaakt krijg je ook de mogelijkheid om de originele geuploade file te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Sony HDR-SR10E. Voordat we bij de winkel (Cameranu) waren ging mijn voorkeur uit naar de SD9 van Panasonic, maar die camera was me veeeeels te compact (echt superklein ding). De Canon HF100 was op zich ook wel oke, maar om de een of andere reden vond ik de SR10E net iets meer hebben en 'k vond toch die harddisk wel handig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
MrAcid schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:51:
Bij de MediaMarkt toch echt.. ;) De vestiging in Amsterdam (bij station Amsterdam Bijlmer Arena).
lekker duurder de MM! 220 euro zelfs! Kan niet iemand eens die gasten sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs als ik mijn best doe snap ik niet waarop je doelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:49:
Zelfs als ik mijn best doe snap ik niet waarop je doelt....
MrAcid heeft een tasje gekocht bij de MM voor zijn SD5.
Freedzed9 is in de veronderstelling dat MrAcid het over zijn SD5 heeft, dat hij die bij de MM heeft gekocht.
De SD5 is bij de MM 220 euro duurder dan op het internet.
Freedzed9 constateert dit en vraagt zich af of die jongens van de MM niet bij het Station Bijlmer (filiaal MM) maar bij het station Spaklerweg (Bijlmerbajes) moeten gaan zitten.

<edit> ik las "opsluiten"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de toelichting, maar dan nog snap ik er geen zak van, want ik dacht dat de SD5 bij MM rond de 500 a 550 euro was. Dat is zeker niet 220 euro duurder dan internet... Maar ach, misschien dat hij het beter zelf kan toelichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
TheVMaster schreef op zondag 11 mei 2008 @ 02:07:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Sony HDR-SR10E. Voordat we bij de winkel (Cameranu) waren ging mijn voorkeur uit naar de SD9 van Panasonic, maar die camera was me veeeeels te compact (echt superklein ding). De Canon HF100 was op zich ook wel oke, maar om de een of andere reden vond ik de SR10E net iets meer hebben en 'k vond toch die harddisk wel handig... ;)
Dus eigenlijk heb je je camera puur op uiterlijk uitgekozen? :) (Tenminste, zo komt het over als je het zo zegt) Is voor mij ook belangrijk hoor, daar niet van..uiteindelijk gebruik je de camera die je het leukst/handigst vindt ook het meest en daar gaat het vooral om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261557

Hey iedereen

Zit al een tijdje te denken om een HD camera te kopen.

Helaas ben ik niet zo bekend met de laatste technologien hierin. Weet ook niet welk merk de voorkeur krijgt op dit moment en of de duurdere modellen ook echt nuttig zijn?

Heb een budget van een 2000 euro. Hebben jullie enkele tips/ modellen die me kunnen helpen met mijn keuze? thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met zo'n budget kun je alles kopen uit het consumenten segment en niks kopen uit het prof segment. Begin eens op www.camcorderinfo.com en kijk dan met name eens naar de Canon HF10(0) en de Sony SR11/12. Mocht je nog eens 750 euro in een sok hebben liggen dan valt ook de Sony FX7 binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Swoosh schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:21:
[...]

Dus eigenlijk heb je je camera puur op uiterlijk uitgekozen? :) (Tenminste, zo komt het over als je het zo zegt) Is voor mij ook belangrijk hoor, daar niet van..uiteindelijk gebruik je de camera die je het leukst/handigst vindt ook het meest en daar gaat het vooral om.
HMm...uiterlijk..neuh...althans niet als je bedoelt hij hij eruit ziet. Het gaat er bij een camera natuurlijk wel om hoe hij in de hand ligt...en dat vond ik wel belangrijk ja. Natuurlijk zijn de specs verder ook best in orde volgens mij....

Heb er in ieder geval nog geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:23
Heeft al iemand overwogen om een camera bij jeseyphoto via eBay te kopen? Je kunt diverse populaire camera's zoals de Canon HF100 of HG10 of Sony SR10 voor +/- 500 euro kopen (ex verzending). Je krijgt er ook nog een berg accessoires bij. Niet dat ik die allemaal wil hebben, maar de totaalprijs is nog steeds lager dan bij webshops in Nederland.

Ik kan geen negatieve berichten over het bedrijf vinden. Maar ik twijfel toch nog een beetje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
pvtonger schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:25:
Heeft al iemand overwogen om een camera bij jeseyphoto via eBay te kopen? Je kunt diverse populaire camera's zoals de Canon HF100 of HG10 of Sony SR10 voor +/- 500 euro kopen (ex verzending). Je krijgt er ook nog een berg accessoires bij. Niet dat ik die allemaal wil hebben, maar de totaalprijs is nog steeds lager dan bij webshops in Nederland.

Ik kan geen negatieve berichten over het bedrijf vinden. Maar ik twijfel toch nog een beetje :|
Hou er in ieder geval rekening mee dat je kans hebt dat je invoerrechten en BTW moet betalen. 14% Invoerbelasting is het volgens mij op videocamera's (gerekend over produktprijs+verzendkosten) en dan over dat totaal nog 19% BTW.

PS Als je bij die aanbieder jeseyphoto kijkt zie je dit staan: "We accept Paypal payment for all shipments to The United States of America, Canada, and The United Kingdom only. All orders paid for by Paypal will be shipped to the Paypal confirmed address. For all orders from anywhere else in the world, we only accept wire transfer for payment."

Er zijn wel andere aanbieders van die cameras op Ebay, ook daarbij dien je rekening met de belasting te houden aangezien ze meestal uit de USA, Japan verzonden worden. Alleen uit Engeland zou je dat niet hoeven te doen maar je moet goed kijken want soms zijn het Engelse aanbieders maar verzenden ze alsnog vanuit Japan of Hong Kong en dan krijg je wel weer met de douane te maken.En als laatste, je moet als je via ebay bestelt wel een verkoper nemen met erg goede service als je een buitenlandse camera koopt, want mocht er iets stuk gaan en je moet het opsturen voor de garantie dan wil je natuurlijk wel dat ze je daarbij goed helpen

[ Voor 38% gewijzigd door Swoosh op 13-05-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:23
Hou er in ieder geval rekening mee dat je kans hebt dat je invoerrechten en BTW moet betalen. 14% Invoerbelasting is het volgens mij op videocamera's (gerekend over produktprijs+verzendkosten) en dan over dat totaal nog 19% BTW.
Dan loont 't eigenlijk al niet meer. Die 14% had ik namelijk geen rekening mee gehouden. Damn...
[small]PS Als je bij die aanbieder jeseyphoto kijkt zie je dit staan: "We accept Paypal payment for all shipments to The United States of America, Canada, and The United Kingdom only. All orders paid for by Paypal will be shipped to the Paypal confirmed address. For all orders from anywhere else in the world, we only accept wire transfer for payment."
Inderdaad, maar je kunt ze mailen om te vragen wat de verzendkosten naar Nederland zijn.

In ieder geval bedankt voor je reactie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-06 17:56
Voorlopig een 2e deel gestart: Betaalbare HD Videocameras - Deel 2

[ Voor 52% gewijzigd door jvdmeer op 14-05-2008 00:12 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.