Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:16:
Mag ik vragen waarom je voor de SR10 hebt gekozen? Deze camera heeft mij namelijk nog niet overtuigd met 1x 1/5"CCD.
Aangezien ik zelf geen enkele ervaring heb met camera's, maar wel de eerste levensfase van onze zoon wil gaan vastleggen op video, ben ik gaan surfen, lezen, vergelijken, etc. om een camera aan te schaffen.TheVMaster schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:20:
Ik wil graag een digitale HD videocamera aanschaffen, maar twijlfel tussen 4 modellen/merken: Canon HF100, Panasonic SD9, Sony SR10, JVC HD5
Maak voor jezelf een keuze wat je wil, en wat je wensen/eisen/budget zijn.
Mijn argumenten om voor de Sony HDR-SR10E te kiezen waren in elk geval:
* Geen moeilijke instellingen, maar gelijk kunnen filmen als het nodig is. -> Point and shoot camera.
* Makkelijk beelden overzetten van camera naar computer/opslag -> HDD
* Bronmateriaal kwalitatief zo goed mogelijk, om in toekomst verder te bewerken -> High Definition
* Mogelijkheden tot filmen bij slecht licht -> Nightshot en hot-shoe voor extra lamp
* Niet al te duur en goede prijs/kwaliteit verhouding -> Sony Eur 100,- refund actie
Een dure HD camera kopen met als primaire opslag SD zorgt ook weer voor een hogere prijs. De snelle, en grote SD kaartjes zijn immers ook niet goedkoop!