Betaalbare HD Videocameras Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 93.092 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kun je met de hv30/hf10/hf100 ook nog op standaard pal opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je dunt hem in DV resolutie zetten. Wat slimmer is, is om op te nemen in HDV en vervolgens uit te voeren in DV. Dit geldt voor de HV30.

Voor de hf100 kun je natuurlijk gewoon in AVCHD opnemen en downscalen naar PAL. Het lijkt me zonde om HD te kunnen opnemen en dan maar SD opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteravond bericht gehad dat mijn 16GB SDHC kaartje van interngeheugen.com is verzonden! Nog bedankt voor de link mig29! :) Erg relaxed dat daar ook een SDHC reader bij zit die zo te zien behoorlijk compact is. Ik moet mijn camera per sé aansluiten op de netstroom voordat hij een USB verbinding met mijn MacBook wil maken. Nu kan ik gewoon het kaartje er even uithalen! :)

Vanavond allemaal eens even proberen, die filmpjes van 5 min en dan weer wissen (512mb SD-kaartje) ben ik nou wel zat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

dus in de HV20/30 kan dat in de camera, van HD naar DV , en de andere 2 moet je dat in je editsoftware doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MrAcid: graag gedaan. Veel plezier ermee.

@sander: de HV serie kan dit. Voor de HF serie kan ik het nog niet controleren. Bij de Panasonic SD5/9 kun je in de camera volgens mij niet aangeven dat je wilt opnemen in SD (kan het niet vinden iig), dus moet je het softwarematig oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok lol 2 week geleden de SD5 gekocht. oa voor mn vriendin die altijd met haar digitale camera loopt te klooien.

gister was ze jarig en nu mag je raden wat je krijgt... de JVC gz-mg335.
dr ouders waren best sneu dat ik al een SD 5 had gekocht, hij is immers al betaald en hun keuze was natuurlijk niet zomaar 1 en mischien wel beter.

de SD5 gaat iig niet weg!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

weet iemand al iets meer over wanneer de hf10 leverbaar gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medio april.... he, dat is dus bijna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

sander817 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:07:
weet iemand al iets meer over wanneer de hf10 leverbaar gaat worden?
Toevallig ik wil dat ook wel weten. Medio april is natuurlijk niet mei :(

Maar goed ik was 2 weken geleden in de MM daar hadden ze het ook over nog ong. 2 weken dus dit weekend maar nog eens even langs gaan.

Op al die andere sites waar dat ding staat, heeft geen enkele er voorraad van dus ik denk zelf tussen nu en anderhalve week...

Jum... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Sinds niet zo heel lang ben ik ook aan het rondsnuffelen naar een videocamera.
Ik heb er nog nooit een gehad, heb redelijk veel onderzoek gedaan inmiddels.

Financieel heb ik best wat te besteden, maar ik wil uiteindelijk iets dat goed point en shoot is (makkelijk in gebruik), lage luxwaarden heeft en ik weet ook van mijzelf dat ik niet veel van de eventuele geavanceerde functies ga gebruiken. Ik ben wel gevoelig voor mooi beeld, mooie kleuren en eigenlijk ook voor gemak.

Camcorderinfo zegt niet veel goeds over de ds9, of over pana in het algemeen. Die 3 CCD's zijn dus niet belangrijk genoeg om tot een goed resultaat te komen? Overigens vind ik het formaat geweldig, superklein en heel licht.

Ik heb het idee dat canon net als bij de fotocamera's erg hoge ogen gooit. De hv20-30 lijkt me zeer interessant.
Verder heb ik de modellen hdr-sr10/11/12 bekeken. Het apparaat vind ik persoonlijk fijner dan de Canon (intuitief en qua design). Zo'n harddisk is heel handig, maar ik kan eigenlijk best een uurtje wachten tot de miniDV is overgezet.
Ik kan niet goed inschatten hoezeer de impact van compressie is op HDD tov MiniDV. Wat is jullie algemene ervaring?

En welke modellen kan ik verder absoluut niet missen?

[ Voor 6% gewijzigd door Largo op 21-04-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak nu toch enorm aan het twijfelen.

Ik heb bij Media Markt Ede afeglopen weekend een Panasonic SD1 gekocht voor 649, maar met extra kaartje van 8 Gb en extra accu was ik toch al weer gauw richting 800 euro kwijt. Ik heb dus nu totaal 12 GB opslagcapaciteit

Ik denk erover om hem terug te brengen en te kijken naar een soortgelijke cam met harddisk, in verband met de opnameduur. Op 30Gb kun je toch een stuk meer kwijt, maar ik ben bang dat een harddisk toch weer meer van de accu vergt en dat je de harddisk ook op de opname hoort draaien.

Wat is wijsheid? Harddisk of kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaartjes zijn de way to go. HDD is kans op dataverlies, op onderbrekingen bij de opname, geluid bij de opname en hoger stroomverbruik.

Overigens heb ik vandaag de HF10 binnen gehad. Canon is slim en laat de HF100 nog even in de schappen liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoya
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 21:09
@mig29, waar heb je die HF10 vandaan?

Hmmz ik zie dat verschillende webshops de HF100 wel op voorraad hebben itt de HF10. Ik ben erg in de HF100 geinteresseerd. Helaas ga ik over 3 dagen al op vakantie dus dat wordt een beetje kort dag om alles nog te bestellen. :/
Naja wanneer ik weer op vakantie ga, is er vast meer keuze op dit gebied.

[ Voor 87% gewijzigd door ParaNoya op 21-04-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Afgelopen zondag de eerste echte opnames gemaakt met mijn SD5: geweldig! Erg mooi beeld (was ook een mooie dag natuurlijk) en zeer eenvoudig te bedienen! Mijn vriendinnetje had het in 1 minuut door en kon zo een filmpje maken van mijn eerste bungyjump.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:15:
Afgelopen zondag de eerste echte opnames gemaakt met mijn SD5: geweldig! Erg mooi beeld (was ook een mooie dag natuurlijk) en zeer eenvoudig te bedienen! Mijn vriendinnetje had het in 1 minuut door en kon zo een filmpje maken van mijn eerste bungyjump.. :*)
Uploaden die zooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, heb ik al gedaan, maar niet in zulke hoge kwaliteit natuurlijk. Daar heb ik niet echt ruimte voor.

edit: Een aantal posts verder in HD kwaliteit, deze heb ik verwijderd!

[ Voor 32% gewijzigd door MrAcid op 22-04-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:39:
Ja, heb ik al gedaan, maar niet in zulke hoge kwaliteit natuurlijk. Daar heb ik niet echt ruimte voor.

http://www.vimeo.com/925019
Haha grappig filmpje :) Jammer dat ie niet full is.

Ik zelf zit nog erg te twijfelen tussen een paar cams en ben volgens mij niet de enige :D
- Panasonic SD5
- Panasonic SD9
- Canon HF10/HF100

Ik kan sowieso nog 2 maanden wachten aangezien ik hem nu totaal niet nodig heb. De prijzen dalen dan volgens mij nog wel. Sinds ik zit te kijken (2 maandjes ofzo) zijn sommige cams al bijna 100,- euro gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik kan hem ook nog wel even op HD uploaden bij Vimeo natuurlijk, geeft misschien een beter beeld voor de mensen die nog aan het beslissen zijn! :) Komt zo een linkje aan dan!

Kan iemand mij ondertussen vertellen hoe ik het beste een backup kan maken van de originele film die ik heb geschoten met mijn camera? Ik heb daar natuurlijk een SDHC kaartje inzitten en hier staat alles op. Wanneer ik dat importeer in iMovie wordt het meteen supergroot en dan heb ik niet meer de échte originelen. Kan ik nou het beste gewoon mijn SDHC kaartje op een DVD branden als back-up? Het lijkt mij dat dit de beste manier is maar kan iemand dat voor mij bevestigen? (Ik wil dus puur en alleen de originele bestanden backuppen, niet mijn hele iMovie project).

[ Voor 62% gewijzigd door MrAcid op 21-04-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ParaNoya schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:39:
@mig29, waar heb je die HF10 vandaan?
Sry, ik werk in een winkel en bedoelde dat deze winkel de camera heeft binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MrAcid schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:06:
snip

(Ik wil dus puur en alleen de originele bestanden backuppen, niet mijn hele iMovie project).
als je met een kaartje werkt > kaartlezer of gelijk /Volumes bekijken.
als je met een HDD werkt > proberen te mounten (/Volumes bekijken)
als je met tape werkt, geen idee.

Kaartlezer dus, even kopie maken en dan proberen die te openen in iMovie, kan je het beter op een externe harde schijf zetten dan een DVD is mijn ervaring.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 22-04-2008 00:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ok dan, dank je wel voor je reactie!

Hier nogmaals mijn video maar nu in HD:

http://www.vimeo.com/925741

Deze is verkleind naar 720p ipv 1080i (als ik het goed heb). Ik vind zelf het bestand dat ik heb geupload en wat dus nog op mijn MacBook staat er iets beter uitzien dan de versie die nu op Vimeo staat maar dit verschil is vrij minimaal.

Geschoten met een Panasonic SD5 dit dus.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 22-04-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:04:
[...]

Sry, ik werk in een winkel en bedoelde dat deze winkel de camera heeft binnen gehad.
Hey mig :P Ik zie dat je in Delft woont. Dus waarschijnlijk werk je in een winkel in de buurt? Welke winkel als ik vragen mag? En wat is de 'adviesprijs' (als je dat mag posten).

Ik heb de camera binnen nu en paar weken echt nodig anders kan ik geen plaatjes schieten op me vakantie in Atlanta.

Want die HF10 gaat het toch wel worden, hoef dus ook niet op de HF100 te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
M.I.G. schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:51:
[...]

Hey mig :P Ik zie dat je in Delft woont. Dus waarschijnlijk werk je in een winkel in de buurt? Welke winkel als ik vragen mag? En wat is de 'adviesprijs' (als je dat mag posten).

Ik heb de camera binnen nu en paar weken echt nodig anders kan ik geen plaatjes schieten op me vakantie in Atlanta.

Want die HF10 gaat het toch wel worden, hoef dus ook niet op de HF100 te wachten.
Kieskeurig:
HF100 = €809 ~ €1039
HF10 = €969 ~ €1249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Executor16 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:08:
[...]
Kieskeurig:
HF100 = €809 ~ €1039
HF10 = €969 ~ €1249
I know ;) Ik bedoelde de adviesprijs bij hem in zijn winkel.... Echter die HF10 nog niet op voorraad. HF100 wel bij diverse winkels.

In het kader van die 'paar' 8)7 tientjes maakt het mij echt niet meer uit dus ben echt op zoek naar die HF10. Op 14 mei gaat me vlucht dus ik wil zeker even een klein weekje ervoor die camera binnen hebben om het e.e.a te oefenen en uit te proberen. De gebruiksaanwijzing kan ik ook nog tijdens de vlucht wel lezen denk ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door M.I.G. op 22-04-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
@M.I.G.:

Zou je kunnen vertellen welke winkels de HF100 dan al in huis hebben?
Bij de pricewatch-shops zie alleen nog maar levertijden van enkele dagen tot enkele weken staan.

Navraag bij een duitse winkel leerde me dat zij pas vanaf 2 mei zouden kunnen leveren, mar als er ergens een HF100 in NL is gesignaleerd, heb ik er geen moeite mee om in de auto te springen.....

Kortom, gevalletje "Opsporing verzocht: elke tip is welkom". _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Kreukeltje schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:37:
@M.I.G.:

Bij de pricewatch-shops zie alleen nog maar levertijden van enkele dagen tot enkele weken staan.

Navraag bij een duitse winkel leerde me dat zij pas vanaf 2 mei zouden kunnen leveren, mar als er ergens een HF100 in NL is gesignaleerd, heb ik er geen moeite mee om in de auto te springen.....

http://www.redcoon.nl/ind...825/cid/2012/Canon_HF100/

Staat erbij...direct leverbaar, Ik weet niet of deze ook afhalen heeft, maar als ik kijk naar bijv. kieskeurig site zie je ook of er winkels zijn met leverbaar (groene v) De andere is ene progress, geen idee, maar ze waren er een paar dagen geleden niet.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
@ M.I.G.

Op enkele andere fora was men "iets minder te spreken" over de betrouwbaarheid van de aangegeven levertijden bij Redcoon. Misschien een incident, maar "enkele weken" later leveren dan aangegeven is toch niet netjes. Ga ik in elk geval niet op wachten.

En aangezien wij zaterdag op vakantie gaan, ben ik een paar Duitse "echte" winkels gaan bellen.
Morgen kan ik er eentje ophalen op een uurtje rijden. Tenminste, als hun leverancier ook netjes doet, wat hij beloofd, namelijk leveren. Andere winkels lieten weten pas vanaf 2 mei te kunnen leveren (hoezo leverbaar in April, volgens de Canon site?).

Ideetje voor anderen: bestellen in Duitsland? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Kreukeltje schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:46:
@ M.I.G.

Op enkele andere fora was men "iets minder te spreken" over de betrouwbaarheid van de aangegeven levertijden bij Redcoon. Misschien een incident, maar "enkele weken" later leveren dan aangegeven is toch niet netjes. Ga ik in elk geval niet op wachten.

En aangezien wij zaterdag op vakantie gaan, ben ik een paar Duitse "echte" winkels gaan bellen.
Morgen kan ik er eentje ophalen op een uurtje rijden. Tenminste, als hun leverancier ook netjes doet, wat hij beloofd, namelijk leveren. Andere winkels lieten weten pas vanaf 2 mei te kunnen leveren (hoezo leverbaar in April, volgens de Canon site?).

Ideetje voor anderen: bestellen in Duitsland? :?
Ik rij nog liever 3 uur naar Duitsland dan dat ik bij Redcoon zou bestellen, als ik die shopsurveys eens lees :D Maar goed tegen die tijd dat ik de cam nodig heb is ie hier ook wel om de hoek leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Maar goed, je vroeg waar is hij te halen.. Nou daar. Ik ken die tent zelf ook niet, maar ik heb de voorraadstatus de afgelopen week zitten bekijken en je ziet ze langzaam opkomen die sites waar ze het hebben. Die progress is wel lachen... OPHAALKOSTEN als je hem zelf op wilt komen halen, wat een lachertje.

Nou dit zullen de eersten wel zijn dus ik denk dat de andere winkels snel komen.

@ Kreukeltje. Welke winkel kan je hem nu ophalen en voor welke prijs? Hadden ze ook toevallig de HF10?

Ik woon redelijk in het westen, dus Duitsland is wel een endje maar als het redelijk te doen is met prijs en beschikbaarheid wil ik best een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
Kijk gerust zelf bij topfoto.de
HF100 staat nog op "vorbestellung", maar enkele andere websites bleken al te hebben geleverd (technikdirekt.de bijv.). Toen ben ik maar in de regio gaan bellen naar aken die ook een echte winkel runnen. Wil hem wel meenemen op vakantie, vandaar wat minder vertrouwen in verzenden.

Ik zal ze morgen wel vragen of de HF10 al binnen is.
Mijn HF100 moest bij de groothandel vandaan komen, dus ik gok er op dat zij ook de HF10 wel op voorraad hebben. Lijkt er wel op dat Canon DE er sneller bij is dan NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Kreukeltje schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:00:
HF100 staat nog op "vorbestellung", maar enkele andere websites bleken al te hebben geleverd (technikdirekt.de bijv.). Toen ben ik maar in de regio gaan bellen naar aken die ook een echte winkel runnen. Wil hem wel meenemen op vakantie, vandaar wat minder vertrouwen in verzenden.

Mijn HF100 moest bij de groothandel vandaan komen, dus ik gok er op dat zij ook de HF10 wel op voorraad hebben. Lijkt er wel op dat Canon DE er sneller bij is dan NL?
Heeft iemand al een extra batterij gezien voor de HF10? Ik kan hem nog nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik snap even iets niet:

In de Panasonic SD5 en SD9 zitten 3 CCD's met een resolutie van 520.000 pixels (effectief) per CCD.
Als ik het goed begrijp is er per kleur kanaal 1 CCD in gebruik (RGB), dus de totale resolutie van het beeld blijft 520.000 pixels.

Er zijn ook videocamera's met één CCD van bijvoorbeeld 800.000 pixels. Zijn die dan niet in staat om met meer scherpte op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
pvtonger schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:31:
Ik snap even iets niet:

In de Panasonic SD5 en SD9 zitten 3 CCD's met een resolutie van 520.000 pixels (effectief) per CCD.
Als ik het goed begrijp is er per kleur kanaal 1 CCD in gebruik (RGB), dus de totale resolutie van het beeld blijft 520.000 pixels.

Er zijn ook videocamera's met één CCD van bijvoorbeeld 800.000 pixels. Zijn die dan niet in staat om met meer scherpte op te nemen?
Mits die 800k pixels dan niet gemeten zijn per subkanaal en mits die pixels ook echt gebruikt worden voor de video-opname en ze ook echt in de opname verwerkt worden. (800k pixels gebruik je bijvoorbeeld niet per frame in een PAL-opname)
Maar ga er maar vanuit dat elke ccd die je ziet geteld wordt per subpixel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
TD-er schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:52:
Mits die 800k pixels dan niet gemeten zijn per subkanaal en mits die pixels ook echt gebruikt worden voor de video-opname en ze ook echt in de opname verwerkt worden. (800k pixels gebruik je bijvoorbeeld niet per frame in een PAL-opname)
Maar ga er maar vanuit dat elke ccd die je ziet geteld wordt per subpixel.
Je bedoelt dat die 800k pixels misschien alleen voor foto's worden gebruikt en voor video waarschijnlijk een stuk minder?

Wordt de software van Panasonic ondersteund op Vista x64?

Dit vond ik namelijk op panasonic.net: Operation is not guaranteed on Microsoft Windows Vista Business/Enterprise,Windows XP Media Center Edition, Tablet PC Edition and not compatible with 64 bit operation systems.

[ Voor 15% gewijzigd door pvtonger op 23-04-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Hier werkt het gewoon onder Vista (tablet PC) ;). Blijkbaar hebben ze het nog niet getest of zo..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
pvtonger schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:06:
[...]

Je bedoelt dat die 800k pixels misschien alleen voor foto's worden gebruikt en voor video waarschijnlijk een stuk minder?
[...]
800k pixels in gewone SD-kwaliteit (dus 576 pixels hoog beeld) zou zo'n 1388 pixels breed zijn.
Kortom gewone PAL-camera's die een dergelijk grote sensor hebben, zullen een rand eromheen niet gebruiken voor film. (mijn SD-PAL-camera heeft een 1.3 Mpixel CCD)
Maar verder speelt ook nog mee dat die waarden (800k en 1M3) vrijwel altijd staat voor het aantal subpixels. Hierdoor zal een 1-CCD-camera met bijvoorbeeld 800k pixels heel waarschijnlijk effectief 1/3 van dat aantal pixels hebben.
Bij foto toestellen doen ze dat ook. Een 6 Mpixel camera heeft 6 miljoen subpixels, dus in werkelijkheid 2 miljoen volledige pixels.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Kreukeltje schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:00:

En de cam al binnen? En wat zijn je eerste indrukken? En die HF10 toevallig ook aanwezig? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Geen HF10 dus, wel de HF100
Hi there!
The HF10 is not yet available, the HF100 is in stock at the moment (small amount/new camera).

Mit freundlichen Grüßen,
top-foto.de Ingo Albert
wat zijnd e verschillen tussen de HF 10 en 100? alleen het intern geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

sander817 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:48:
Geen HF10 dus, wel de HF100

[...]

wat zijnd e verschillen tussen de HF 10 en 100? alleen het intern geheugen?
Kleur zwart itt zilver - geheugen 16MB en (helaas) de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Hi All,

ik ben op zoek naar een videocamera meer voor gebruik in vakantie thuis en buiten op daglicht waar moet ik opletten? heb een budged van 700 euro.Hier en daar heb ik wat gelezen maar kom niet uit.

SD5
SD9
GZ-MG330
GZ-MG465
GZ-MG730 er zijn er zoveel :) ik weet het niet meer.

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ooit een mooie post voor geschreven. Maar eerst moet je je eens bedenken of je HD of SD wilt.

Het grote digitale video camera topic deel II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
De camera is binnen!
Eerste indrukken zijn: klein, licht. Een hele verbetering t.o.v. onze vorige (model koelkast).

Qua beeld kan ik nog weinig zeggen omdat ik alleen nog maar 2 hele kleine 30 sec clips heb gedraaid om e.e.a. ook op de laptop aan het draaien te krijgen: werkt ook!
Op vakantie moet ik me gaan verdiepen in de mogelijkheden en kwaliteit. Eerste indruk is in elk geval positief, ook van de echtgenote!

HF10 had topfoto.de nog niet in huis. Ook reserve-accu's, ook de zwaardere, worden nog niet uitgeleverd door Canon. Die stonden, net als de camera, wel op de planning om in April uitgeleverd te gaan worden. Die planning halen ze dus niet (meer).

Qua winkel: positieve ervaring. Een Belg, wonend in Düren; spreekt dus Nederlands!
Komt zeer vakkundig over en heeft ook het nodige "speelgoed" in huis liggen.
Deze winkel kan ik iedereen aanbevelen, al kan de afstand een probleem zijn.

Verschil tussen HF10 en HF100 is alleen het interne geheugen en de kleur (HF10 is zwart). Ik heb dan ook gekozen voor de HF100, ook al omdat een SD-kaartje eenvoudig te wisselen is indien kaduuk. Bij intern geheugen zal dat een fors stuk duurder worden, als het al economisch rendabel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:57:
Daar heb ik ooit een mooie post voor geschreven. Maar eerst moet je je eens bedenken of je HD of SD wilt.

Het grote digitale video camera topic deel II
bedankt ik zal het doornemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik denk ff hard op:

Panasonic SD9:
Goedkoop maar in donker niet zo denderend

Sony HDR-CX6 Sony HDR-SR10E:
Duur maar goede lens, goede sensor maar memorystick :S

Canon HF10/HF100
Duur maar goed in donker

Over het algemeen hebben ze gelijke specs alleen prijs, lens en sensor verschillen meestal.
Wat voor mij belangrijk is vooral de lens dat ie lichtsterk is en dus in donkere ruimtes nog goed kan filmen. En prijs is ook nog wel belangrijk.
De overige specs zijn toch bijna hetzelfde.

Maar nu vind ik dus een andere camera met goede specs.
Wat vinden jullie van de JVC Everio GZ-HD7.
Deze heeft een lichtsterke Fujinon lens van F1.8 - F1.9 wat ze ook gebruiken in pro cams.
Deze is even duur als de canon hf10.
Volgens zijn specs moet deze camer de beste resultaten hebben in het donker.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en argumenten.

edit: ze hebben allemaal eigenlijk maximale lichtsterke F1.8 tot +/- 2.8
alleen de jvz heeft 1.8 tot 1.9
Ik heb de sony vervangen door een betere model.

[ Voor 9% gewijzigd door GUZA op 24-04-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de CX6, ouder model, daardoor anamorph opnement in 1440x1080 met een wat lagere bitrate dan de andere modellen waardoor de kans op blurring tijdens bewegingen groter is. Momenteel krijg je 100 euro terug van Sony of een gratis externe brander.

De Canon HF serie is gewoon the way to go, tenzij je heel veel wilt opnemen tijdens een periode zonder pc. Dan zou ik voor een HDD oplossing gaan en dan bijvoorbeeld de Sony SR11. Zie voor mijn motivatie http://www.camcorderinfo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

uiteindelijk heb ik me kunnen beperken tot de volgende

GZ-MG 575
of
Canon FS11

enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
NVT schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:31:
uiteindelijk heb ik me kunnen beperken tot de volgende

GZ-MG 575
of
Canon FS11

enige ervaring?
Dude, dat zijn geen HD camera's. Ga terug naar de gevangenis, ga niet langs start....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Misschien denkt ie HardDisk camera's ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Executor16 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:46:
[...]

Misschien denkt ie HardDisk camera's ofzo :P
Nou, als je nog aan de verkeerde kant van de bomen en het bos staat is het subtiele verschil tussen HD en HDD wellicht nog niet voor de hand liggend.... en dat snap ik dan ook wel weer. En ik heb m toch netjes de goede kant op gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Kreukeltje schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:37:

Bij Cameranu.nl. Ook de hf10 is daar op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Largo schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:42:
[...]

Hopen dat de prijs een beetje zakt in 2 maanden :P dan kan die mee op vakantie. Echt een vette cam!!

Iemand nog nieuwe samples ervan gevonden? in 1080p uiteraard. Op vimeo staat er ook een paar in 720p, die overigens ook wel nice zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Executor16 op 24-04-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

[...]

En een andere tent Foka.nl in R'dam. Voor mij het verschil 120 km rijden of 52 naar Foka. En daar zit maar een 10 euro verschil tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

[...]

waar zie jij dat?
ik zie alleen dit: Actuele voorraadstatus: Artikel niet op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

sander817 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:25:
[...]

waar zie jij dat?
ik zie alleen dit: Actuele voorraadstatus: Artikel niet op voorraad
Vanmorgen dus wel op voorraad. Dus ene tweaker is ons voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
GUZA schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:28:
Ik denk ff hard op:

Panasonic SD9:
Goedkoop maar in donker niet zo denderend

Sony HDR-CX6 Sony HDR-SR10E:
Duur maar goede lens, goede sensor maar memorystick :S

Canon HF10/HF100
Duur maar goed in donker

Over het algemeen hebben ze gelijke specs alleen prijs, lens en sensor verschillen meestal.
Wat voor mij belangrijk is vooral de lens dat ie lichtsterk is en dus in donkere ruimtes nog goed kan filmen. En prijs is ook nog wel belangrijk.
De overige specs zijn toch bijna hetzelfde.

Maar nu vind ik dus een andere camera met goede specs.
Wat vinden jullie van de JVC Everio GZ-HD7.
Deze heeft een lichtsterke Fujinon lens van F1.8 - F1.9 wat ze ook gebruiken in pro cams.
Deze is even duur als de canon hf10.
Volgens zijn specs moet deze camer de beste resultaten hebben in het donker.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en argumenten.

edit: ze hebben allemaal eigenlijk maximale lichtsterke F1.8 tot +/- 2.8
alleen de jvz heeft 1.8 tot 1.9
Ik heb de sony vervangen door een betere model.
Iemand die verstand heeft van de lichtsterkte van een camera?
jvc heeft F1.8-1.9 de anderen F1.8-2.8 betekent dit bij uitgezoomde stand dat de lichtsterkte gelijk is en dat bij inzoomen de jvc een betere lichtsterkte heeft?
Klopt mijn uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
GUZA schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:40:
[...]

Iemand die verstand heeft van de lichtsterkte van een camera?
jvc heeft F1.8-1.9 de anderen F1.8-2.8 betekent dit bij uitgezoomde stand dat de lichtsterkte gelijk is en dat bij inzoomen de jvc een betere lichtsterkte heeft?
Klopt mijn uitspraak?
Heeft die JVC dan mogelijk een kleiner optisch zoom-bereik? Het verschil is namelijk best wel groot.
Maar de lichtgevoeligheid wordt niet alleen bepaald door de lens. Als het sensor-oppervlak met de "minder lichtsterke" lens groter is, kan het best zo zijn dat die camera een betere gevoeligheid heeft (en dus minder ruis in donkere omgevingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

M.I.G. schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:31:
[...]

Vanmorgen dus wel op voorraad. Dus ene tweaker is ons voor geweest.
Klopt. Ik heb gebeld en ze had een aantal HF10's op voorraad. Meteen besteld, ik heb de camera sinds gisteren binnen.
Beetje jammer dat de bijbehorende batterijen nog niet te verkrijgen zijn, 1 batterij is voor een dagje weg soms net niet genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Largo op 26-04-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Largo schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:57:
[...]

Klopt. Ik heb gebeld en ze had een aantal HF10's op voorraad. Meteen besteld, ik heb de camera sinds gisteren binnen.
Beetje jammer dat de bijbehorende batterijen nog niet te verkrijgen zijn, 1 batterij is voor een dagje weg soms net niet genoeg.
Ook niet op ebay ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Op ebay.com wel ja. Camera.nu heeft ze over 2-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Largo schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:57:
[...]

En ik vandaag gehaald bij Foka de HF10, batterijen idd nog niet aanwezig maar ff om te spelen nog voldoende.

Ervaringen post ik nog, eerst nog even kwijlen op dat apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

M.I.G. schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:42:
[...]
Ervaringen post ik nog, eerst nog even kwijlen op dat apparaat :P
Nou en hier dan wat ervaringen van de HF10
  • Apparaat is compact, ligt bij mij lekker in de hand, niet al te licht en ziet er stevig uit.
  • Je kan instellen waar de camera op begint op te nemen, op het interne geheugen of op de SDHC kaart. Je kan ook kiezen foto's op de ene kaart en filmpjes op de andere kaart.
  • Je kan alles van het interne naar het externe geheugen kopieren.
  • Bij het aansluiten van de firewire-usb kabel moet je eerst alle software geinstalleerd hebben. Dit had ik ook gedaan maar op een of andere manier pakte hij het niet goed en sloeg mijn pc vast. Kan aan XP hebben gelegen maar na verwijderen van wat USB devices en opnieuw aansluiten pakte hij de camera goed op.
  • Ik moet nog even een les codes/drivers gaan nemen want ik heb momenteel alleen nog beeld met het meegeleverde programma. Media player Classic etc. werkt nog niet. Importeren in Sony Vegas 8.0 werkt hierdoor waarschijnlijk niet. Ik zag hier ver boven een posting staan over codecs etc, die ga ik maar eens volgen.
  • Beeldkwaliteit is super, heb wat shotjes hier en daar gemaakt, buiten, binnen..alles ziet er strak uit. Moet nu wel leren beetje stabiele en rustige bewegingen te maken want bij het 'zwaaien' van de camera dan is het even wat onrustiger beeld. Maar of het aan de camera ligt of mij...ik denk het laatste :P
  • Binnen is goed, wel korreliger. Je kan wat extra licht aanzetten op de camera om het even wat beter te laten zien.
  • Batterijduur volgeladen is ~85 minuten. Dus een extra (grote) batterij is wel een must have.
  • Op hoogste kwaliteit past er zo'n 2 uur aan materiaal op het 16 GB interne kaartje.
Als er nog wat vragen zijn hoor ik het wel. Dit is mijn eerste cam dus ik heb niet echt vergelijkings ervaring.

Grootste uitdaging nu --> Bewerken van de video's. Dat moeten we nog gaan uitzoeken.

Deze camera heb ik bij Foka gehaald in Rotterdam. Ik ben vervolgens naar de MM bij Alexandrium gegaan en daar stond deze camera ook al in de schappen, voor dezelfde prijs €999. Dus ik denk dat deze camera nu wel redelijk goed verkrijgbaar is.

Test video:

http://www.vimeo.com/966434

[ Voor 10% gewijzigd door M.I.G. op 02-05-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Canon HF100 aangeschaft in NYC voor 650 dollar bij B&H. Omgerekend is dat dus maar liefst 418 euro :) Goeie deal dus. Ook een 16gig SD kaartje aangeschaft voor 2uur 1080i HD kwaliteit :)

Eerste ervaringen, geweldig beeld natuurlijk. Heb hem alleen nog maar overdag geprobeerd. Image stabilization merk ik niet zo veel van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:55:
Heb net de Canon HF100 aangeschaft in NYC voor 650 dollar bij B&H. Omgerekend is dat dus maar liefst 418 euro :) Goeie deal dus. Ook een 16gig SD kaartje aangeschaft voor 2uur 1080i HD kwaliteit :)

Eerste ervaringen, geweldig beeld natuurlijk. Heb hem alleen nog maar overdag geprobeerd. Image stabilization merk ik niet zo veel van helaas.
Neem d'r ook voor mij een mee dan! krijg je nog dikke fooi ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:55:

Ben benieuwd wat er bij jou op de doos staat. PAL of NTSC want volgens mij is dit echt een verschil. NOFI natuurlijk want als het wel zou zijn sla ik mezelf op me kop want over 2 weken zit ik in Atlanta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M.I.G. schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:10:
[...]

Ben benieuwd wat er bij jou op de doos staat. PAL of NTSC want volgens mij is dit echt een verschil. NOFI natuurlijk want als het wel zou zijn sla ik mezelf op me kop want over 2 weken zit ik in Atlanta.
Bij HD is er geen verschil tussen PAL en NTSC, tenzij je 'em op SD connecties aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Executor16 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:59:
[...]

Neem d'r ook voor mij een mee dan! krijg je nog dikke fooi ook :D
Hij was idd 649 dollar, nu al weer naar 899... nog steeds goeie prijs natuurlijk...

edit: ik snap er niks van ergens anders op dezelfde site is die 799 dollar... :?

[ Voor 20% gewijzigd door vandermark op 30-04-2008 12:18 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:30:
[...]

Bij HD is er geen verschil tussen PAL en NTSC, tenzij je 'em op SD connecties aansluit.
Volgens mij is ook bij HD nog verschil tussen PAL en NTSC. De PAL-versie van de camera filmt in 1080i/50 en de NTSC in 1080i/60.

In progressive mode is het verschil 1080p/25 en 1080p/24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal waar; het wordt 1080p/30 natuurlijk. 24 frames is een filmisch aantal frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een NTSC model, maar ik bewerk toch alles eerst op mn macbook pro, dus maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt wel uit als je het op een NL tv laat zien, aangezien de opname vertraagd moet worden. Op een computer maakt het idd niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb zelf ook de HF100 bij BH Photo gekocht. Het was een actie met een code waardoor hij $650 was (eigenlijk alleen voor mensen die naar de NAB show waren geweest, maar er was verder geen controle op). Vriend heeft hem opgestuurd :) Wel een koopje gezien de dollarkoers en de prijzen hier in NL.

Ik zag zelf niet zo'n probleem met NTSC. HD-tv's kunnen toch beiden aan, op de computer is het sowieso inderdaad geen probleem en voor mij werd de keuze nog makkelijker gemaakt omdat ik over een tijd waarschijnlijk toch in het buitenland ga wonen waar NTSC gebruikt wordt. Enige punt is de garantie mocht er iets zijn. Maar voor zo'n prijsverschil neem ik dat voor lief.

Ik heb hem net dus kan verder niet veel zeggen maar hier wat foto's van de camera voor de liefhebber:

http://i27.tinypic.com/lgrit.jpg

http://i25.tinypic.com/291mdec.jpg

http://i28.tinypic.com/33ushso.jpg

http://i31.tinypic.com/hssvty.jpg

http://i32.tinypic.com/s49ekh.jpg

http://i31.tinypic.com/2wpmsjr.jpg

http://i26.tinypic.com/jphuh2.jpg

http://i30.tinypic.com/29qfhmw.jpg

http://i27.tinypic.com/j795vq.jpg

http://i28.tinypic.com/a4mlc.jpg

http://i30.tinypic.com/qqy1wg.jpg

http://i31.tinypic.com/2civio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

zaterdag bij de fotozaak geweest ondanks een korting was te camera 100 euro duurder dan redcoon, ik weet nu dat ik voor Pana SD5 ga nu nog verder zoeken waar ik het best kan kopen. Zijn er medetweakers die mij meer kunnen vetrlellen over redcoon? Voor iedereen bedankt voor de nuttige informaties.
gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je weten over redcoon. Het is gewoon een internationale internetwinkel met producten uit alle landen behalve het land waarin zij leveren. Het kan dus prima zijn dat je een Poolse gebruiksaanwijzing krijgt, maar daar betaal je ook voor. Daarnaast hebben zij geen NL magazijn, waardoor de levertermijnen minimaal 5 dagen zijn. (en als je de shopsurvey leest dan zie je dat die 5 dagen een absoluut minimum zijn)

Daarnaast zou ik mijzelf afvragen of je hem perse voor de prijs van redcoon wil hebben of dat je bereid bent om voor service wat meer te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:13:
Wat wil je weten over redcoon. Het is gewoon een internationale internetwinkel met producten uit alle landen behalve het land waarin zij leveren. Het kan dus prima zijn dat je een Poolse gebruiksaanwijzing krijgt, maar daar betaal je ook voor. Daarnaast hebben zij geen NL magazijn, waardoor de levertermijnen minimaal 5 dagen zijn. (en als je de shopsurvey leest dan zie je dat die 5 dagen een absoluut minimum zijn)

Daarnaast zou ik mijzelf afvragen of je hem perse voor de prijs van redcoon wil hebben of dat je bereid bent om voor service wat meer te betalen...
voor de service wil ik best wel paar tientjes betalen maar niet als het 100 euro duurder is.

waar anders heb je een adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
de sd5 is voor 589 euro te leveren volgens kieskeurig (als je redcoon buiten beschouwing laat)
zelf zit ik ook te denken aan deze camera, maar de opvolger (sd9) is voor 649 te leveren.
voor die 60 euro neig ik toch meer naar de sd9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

dimocash schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:57:
de sd5 is voor 589 euro te leveren volgens kieskeurig (als je redcoon buiten beschouwing laat)
zelf zit ik ook te denken aan deze camera, maar de opvolger (sd9) is voor 649 te leveren.
voor die 60 euro neig ik toch meer naar de sd9.
ja die had ik ook gezien maar ik las ook dat op het einde van iedere scene het beeld 1 seconde stilstond dus ga ik voor SD5.
Is het verstandig om extra garantie bij aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Ik zelf heb de HF10 gehaald bij Foka anderhalve week geleden voor 999, nu staat hij al voor 979. Bij Redcoon is deze 969 dus zoveel scheelt het niet.

Foka is een winkel in Rdam kan je zelf ophalen, althans als het op voorraad is. Trouwens stond hij ook voor 999 bij de MediaMarkt Alexandrium vorige week zaterdag.

De HF100 scheelt ook niet zoveel dus voor die paar tientjes zou ik gewoon gaan halen, heb je alles gewoon in het NL en geen gezeur met verkeerde gebruiksaanwijzingen etc.

[ Voor 9% gewijzigd door M.I.G. op 05-05-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

NVT schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:58:
zaterdag bij de fotozaak geweest ondanks een korting was te camera 100 euro duurder dan redcoon, ik weet nu dat ik voor Pana SD5 ga nu nog verder zoeken waar ik het best kan kopen. Zijn er medetweakers die mij meer kunnen vetrlellen over redcoon? Voor iedereen bedankt voor de nuttige informaties.
gr.
Net gekocht bij de mediamarkt voor 555€. De goedkoopste webshop is nauwelijks goedkoper dus dan kun je echt beter in een winkel terecht.

Edit: voor SDHC kaartjes ben je bij de mediamarkt niet best af. Daarvoor kun je beter weven in de pricewatch van tweakers kijken. dat scheelt je zo'n factor 3 en dan krijg je nog een class 6 kaartje ook

[ Voor 15% gewijzigd door Indoubt op 05-05-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Voor welk merk SDHC geheugen gaan jullie? Als ik bij de 16GB varianten kijk dan zijn op newegg.com de reviews eigenlijk bij geeneen super. Transcend, A-Data, ze lijken allemaal nogal wat slechte ertussen te hebben. Sandisk is dan weer 2 keer zo duur als de andere merken en dat staat nou ook weer niet in verhouding tot de mogelijk betere kwaliteit (voor zover dat daadwerkelijk zo is bij Sandisk).

Lijkt me flink balen als na een dag filmen je kaart niet meer goed blijkt te functioneren.
Heb wel een 4 GB SDHC van Transcend en die doet het goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Indoubt schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:31:
[...]

Net gekocht bij de mediamarkt voor 555€. De goedkoopste webshop is nauwelijks goedkoper dus dan kun je echt beter in een winkel terecht.

Edit: voor SDHC kaartjes ben je bij de mediamarkt niet best af. Daarvoor kun je beter weven in de pricewatch van tweakers kijken. dat scheelt je zo'n factor 3 en dan krijg je nog een class 6 kaartje ook
welke MM? ik was vorige week nog in Zwolle geweest maar daar hadden ze niet. Heb je ook extra garantie aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Er zit toch levenslange garantie op die 16GB kaart van Transcend , tenminste als ik op de site van interngeheugen.com kijk . Zou er gewoon voor gaan , denk dat ik hem zelf ook neem als ik mn HF 10 heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Swoosh schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:13:
[...]
Ik las dat Sony tot eind juli een gratis VRD-MC5 dvd brander erbij geeft of 100 euro retour als je de brander niet hoeft.
Op de actiewebsite van Sony staat dat "deze actie geldig is in de online shop van Sony Style en bij de Sony verkooppunten!"
Zou dat betekenen dat indien je een Full HD camcorder via een internetshop koopt, deze actie niet geldig is? Met 100 euro korting komt een SR10E namelijk wel dichterbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een videocamera, omdat ik naar de Film Academie wil.

Ik twijfel nu tussen deze camera's:

- Canon HV30 - 850 euro
- Panasonic SD9 - 650 euro
- Canon HF100 - 800 euro

Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al aan vooronderzoek gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat de Panasonic met een 3CCD-sensor werkt en de overige twee met een CMOS sensor. De Canons hebben een Lux waarde van 0,2 vs een lux waarde van 1 voor de Panasonic (in Night Mode). Ze hebben alledrie beeldstabilisatie. De sluitertijd van de Panasonic is 1/8000 - 1/25 en de sluitertijd van de Canons zijn 1/2000 - 1/2. De Canon HF1000 heeft geen windruisfilter en de andere beide wel. Het geluid van de HV30 is PCM, van de HF100 is Dolby Digital Stereo en van de SD9 is Dolby Digital 5.1-kanaals.

bron: www.kieskeurig.nl

Misschien kunnen jullie wat nadelen noemen. Grapje. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
En wat betreft de externe aansluit mogelijkheden, zoals mic en lanc? Lijken me met het oog daarop ook zeer handig.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de HV30 en HF100 kan een externe microfoon worden aangesloten. Op de SD9 niet. Wat is LANC

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:42:
Op de HV30 kan een externe microfoon worden aangesloten. Op de andere beide kan dat niet. Wat is LANC?
Wikipedia: LANC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zien bij de specificaties of de camera over een LANC beschikt. Wat is de term hiervoor zoals het bij specifcaties wordt omschreven?

Trouwens, ook een ander feitje:

''Als de camera beschikt over een accessoireschoen heeft u de mogelijkheid om een video-lamp, externe microfoon of een andere accessoire op de camera te plaatsen.''

De Panasonic SD9 beschikt niet over een accessoireschoen, beide anderen wel.
EDIT: KLOPT NIET-----Maar toch kan je bij de HF100 geen externe microfoon aansluiten (staat bij de specificaties).--------KLOPT NIET.

bron: www.kieskeurig.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.letsgodigital.org/en/17828/canon-hf100/
A dedicated microphone input connection allows an external microphone to be attached: allowing filmmakers to capture sound more accurately, distracting background noise is reduced. Optional peripherals can be attached to the camcorder via a mini Advanced Accessory Shoe.
Je kunt dus beter ook wat meer reviews lezen dan alleen wat bij kieskeurig.nl staat want daar kloppen details wel vaker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon HF100 is wel een toffe camera zeg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

NVT schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:40:
[...]

welke MM? ik was vorige week nog in Zwolle geweest maar daar hadden ze niet. Heb je ook extra garantie aangeschaft?
Zoetermeer. Ik heb geen extra garantie aangeschaft. Ik heb twee 8GB SDHC Trancend kaartjes opgehaald, als ik me niet vergis bij interngeheugen (die in R'dam) en een 16GB besteld die niet op voorraad was (wel binnen een dag leverbaar)

8GB is net iets meer als een uurtje filmen dus het is niet veel. Ik ben alleen bang dat ik een nieuwe PC nodig heb om film te bewerken. Mijn laptop wordt te oud met een P4 2,7Ghz en bovendien loopt ie snel heet bij zware taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Indoubt schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:37:
[...]

Zoetermeer. Ik heb geen extra garantie aangeschaft. Ik heb twee 8GB SDHC Trancend kaartjes opgehaald, als ik me niet vergis bij interngeheugen (die in R'dam) en een 16GB besteld die niet op voorraad was (wel binnen een dag leverbaar)

8GB is net iets meer als een uurtje filmen dus het is niet veel. Ik ben alleen bang dat ik een nieuwe PC nodig heb om film te bewerken. Mijn laptop wordt te oud met een P4 2,7Ghz en bovendien loopt ie snel heet bij zware taken
ok bedankt voor de info ik zal morgen rond bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
LeGato23 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:47:
[...]

Op de actiewebsite van Sony staat dat "deze actie geldig is in de online shop van Sony Style en bij de Sony verkooppunten!"
Zou dat betekenen dat indien je een Full HD camcorder via een internetshop koopt, deze actie niet geldig is? Met 100 euro korting komt een SR10E namelijk wel dichterbij ;)
Ik denk het dan niet nee, als het er zo staat. Je kan het beste even er naar informeren bij de webshop of Sony zelf. Ik heb zelf wel eens geld retour gekregen op een bij een webshop gekochte LCD tv maar dat was een actie van Samsung en misschien dat Sony niet zo vrij daarin is.

(Wat je wellicht kan doen: als je een goedkope webshop hebt, met een fysiek verkooppunt, die in de buurt van een Media Markt is, kan je bij de MM een laagste prijs garantie aanvragen met de prijs van de webshop. MM is dan wel een 'Sony verkooppunt' en kan je alsnog gebruik maken van de actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Swoosh schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:52:
[...]

Ik denk het dan niet nee, als het er zo staat. Je kan het beste even er naar informeren bij de webshop of Sony zelf. Ik heb zelf wel eens geld retour gekregen op een bij een webshop gekochte LCD tv maar dat was een actie van Samsung en misschien dat Sony niet zo vrij daarin is.

(Wat je wellicht kan doen: als je een goedkope webshop hebt, met een fysiek verkooppunt, die in de buurt van een Media Markt is, kan je bij de MM een laagste prijs garantie aanvragen met de prijs van de webshop. MM is dan wel een 'Sony verkooppunt' en kan je alsnog gebruik maken van de actie)
De refund geldt niet bij een internetshop inderdaad. Wel geldt die bij Topdeals.nl omdat die ook een gewone winkel hebben. De prijs is daar ook aardig scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
NVT schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:36:
[...]

ja die had ik ook gezien maar ik las ook dat op het einde van iedere scene het beeld 1 seconde stilstond dus ga ik voor SD5.
Is het verstandig om extra garantie bij aan te schaffen?
beeld stil staan?
ik heb daar eigenlijk niets over gelezen nog en ik heb flink wat reviews gelezen hierover.
waar heb je dit gelezen als ik vragen mag?

EDIT ik las het alleen bij reviews van kieskeurig. ik vraag me af als dit bij enkel de sd9 is of alle camera's. maw, is dit een punt om de sd9 te laten vallen.

er zijn ook zat tweakers die de sd9 hebben en ik ben benieuwd als zij dit kunnen verifiëren?

[ Voor 12% gewijzigd door dimocash op 06-05-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LeGato23 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:47:
[...]
Ik heb gebeld met Sony Nederland voor de actievoorwaarden en zij vertelden het volgende:
De winkel waar de camera wordt aangeschaft dient te beschikken over de Sony waardecoupons.
Over het algemeen zijn dit alleen fysieke winkels met Sony dealerschap. Er zijn echter ook een paar webshops die gewoon meedoen aan de actie.

Om toch maar op safe te spelen en zeker te zijn van de Eur 100,- refund heb ik de camera niet besteld bij de allergoedkoopste webshop (zie kieskeurig.nl) , maar bij een webshop waarvan ik zeker weet dat ze meedoen aan de actie. De webshop heeft dit telefonisch bevestigd, en de webshop staat ook vermeld op de Sony website als Sony verkooppunt.

Dit is overigens geen reclame, maar het resultaat van mijn uitzoekwerk en wellicht een handige tip voor potentiele HDR-SR10E kopers in deze post Betaalbare HD Videocameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je voor de SR10 hebt gekozen? Deze camera heeft mij namelijk nog niet overtuigd met 1x 1/5"CCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Na dit topic (en kieskeurig.nl en andere websites te hebben doorgenomen) heb ik eigenlijk een vraag.

Ik wil graag een digitale HD videocamera aanschaffen, maar twijlfel tussen 4 modellen/merken :

Canon HF100
1CCD
geen DD 5.1
12x Optische zoom
SDHC Opslag

Panasonic SD9
3CCD
Dolby Digital 5.1
SDHC Opslag

Sony SR10
1CCD
Dolby Digital 5.1
15x Optische zoom
MemoryStick / 40GB HDD

JVC HD5
3CCD
Dolby Digital 2.0
10x Optische zoom
SD / 60GB HDD

Qua prijs liggen de Panasonic en de Sony SR10 (na 100 euri aftrek) behoorlijk dicht bij elkaar, maar ik vraag me dan af of 3CCD's (bij de Panasonic) veel kwaliteitsvoordeel biedt t.o.v. de 1CCD (bij de Sony). De JVC zou ook progressive kunnen opnemen? Maar in hoeverre zie je dit terug in een betere kwaliteit en als laatste : In hoeverre is Dolby Digital 5.1 echt een nuttige feature op een videocamera...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVC HD5 review: http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-34759.htm

Panasonic SD9 review:
http://www.camcorderinfo....mcorder-Review-34650.htm#

Canon HF100 review:
http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-34711.htm

Maar die had je zelf natuurlijk wel gevonden. Hier staan bijna al je antwoorden in. Alleen voor de Sony is nog geen review beschikbaar. Aan de hand van mijn vraagstelling in de post boven je kun je wel zien welke verwachtingen ik heb bij een 1 CCD camera van Sony met 1/5"CCD. Dit jaar is dit een van de weinige camera's met een dergelijke chipgrootte, maar de ervaring van vorig jaar is dat deze camera's nergens echt goed in zijn. Daarnaast is het de enige camera zonder optische stabilisator.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.