Betaalbare HD Videocameras Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 93.094 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Ik heb een Jvc Everio HD-3 hd camera, top ding. Maar hoe kan ik makkelijk bestanden importeren? De camera slaat op in .tod formaat en dit leest premiere niet. Ik kom niet verder dan de bestanden kopieeren met de meegeleverde software, en dan de bestanden omzetten met Cyberlink powerdirector. Daarna kan ik de mpg bestanden importeren in Premiere. Dit moet toch makkelijker/sneller kunnen?

Ook krijg ik de aansturing met premiere via IEEE1394 niet aan de praat. krijg steeds een scherm met "run on hardware".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de bestanden niet gewoon renamen naar .mpg? Dat helpt in ieder geval bij de niet HD Everio modellen!

Lees eens in je gebruiksaanwijzing of de firewire aansluiting voor de camera geschikt is voor de computer!? Ik weet dat hij normaliter primair gebruikt wordt als aansluiting op een DVD-recorder; ik weet niet of hij ook lekker communiceert met een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Premiere is ook erg mooi idd, er zal een 64 bits versie komen denk ik. Vind zelf pinnacle ook erg goed werken.

Zie hier veel mensen met geheugenkaartjes werken, vraag me of tape niet nog steeds veelzijdiger is? Heb nog geen "professionele" camera's gezien met zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:27:
* _-= Erikje =-_ heeft een SD9 besteld
Waar en voor hoeveel als ik vragen mag?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 20:40
Ik kom er niet helemaal uit, ga binnen een paar dagen een camera aanschaffen (wintersport :)

Misschien heeft iemand een suggestie ?

Ik zoek een Harddisk camera (hoeft niet High Def te zijn want ik wil snel kunnen inladen naar pc en bewerken)

Maximaal 600 euro, voorkeur voor 3 CCD (panasonic dus?)

De Panasonic SDR-H280 (opvolger van de H250) lijkt in mijn straatje te passen, goede beeldkwaliteit, 30GB is voldoende, en SD geheugen (wel zo makkelijk en goedkoop).

De iets goedkopere Sony DCR-SR75E heeft maar 1 CCD, maar is beter met minder licht (nightvision) ? Zijn deze twee te vergelijken of vergeet een heel belangrijk model van JVC / Canon in deze prijsklasse ?

happy 2023 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Mr_gadget schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:19:
Zie hier veel mensen met geheugenkaartjes werken, vraag me of tape niet nog steeds veelzijdiger is? Heb nog geen "professionele" camera's gezien met zoiets.
Sony kan zijn professionele solid state camera's (XDCAM EX) niet aanslepen... dus die zijn er wel degelijk voor de professionele markt. Discussie tape versus memory cards blijft nog wel even bestaan. Maar dat komt ook om dat dat op dit moment ook grotendeels een discussie is over HDV vs AVCHD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de HG10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skoers schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:45:

Maximaal 600 euro, voorkeur voor 3 CCD (panasonic dus?)

De Panasonic SDR-H280 (opvolger van de H250) lijkt in mijn straatje te passen, goede beeldkwaliteit, 30GB is voldoende, en SD geheugen (wel zo makkelijk en goedkoop).

De iets goedkopere Sony DCR-SR75E heeft maar 1 CCD, maar is beter met minder licht (nightvision) ? Zijn deze twee te vergelijken of vergeet een heel belangrijk model van JVC / Canon in deze prijsklasse ?
Je kunt dit beter posten in het videocamera topic. Mijn keuze voor niet-HD zou zijn (afhankelijk van het doel) Panasonic H250 of Sony SR290. Kort door de bocht de Panasonic voor buiten de Sony voor binnen. Echter, ik zou momenteel niet zoveel meer investeren in een PAL resolutie camera. Trek je spaarrekening leeg en haal een Sony SR5 (of HD Panasonic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

martin2005 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:10:
[...]

Sony kan zijn professionele solid state camera's (XDCAM EX) niet aanslepen... dus die zijn er wel degelijk voor de professionele markt. Discussie tape versus memory cards blijft nog wel even bestaan. Maar dat komt ook om dat dat op dit moment ook grotendeels een discussie is over HDV vs AVCHD....
Vergeet ook niet het P2 systeem wat gebruikt wordt in professionele HD-camera's van onder andere Panasonic wat ook met solidstate geheugen werkt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 09:27
Deddiekoel schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:02:
[...]

Waar en voor hoeveel als ik vragen mag?
712 bij digitaltstreet

Bevalt goed, lekker ligt, strak beeld alleen vind Pinnacle de AHVDVCSH files niet zo lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken voor die SD-9, spreekt me toch wel aan.
Alleen nog eens in een winkel gaan bekijken.

http://www.kieskeurig.nl/...0C14DC12574030053D9B0.htm

je krijgt hem online ook nog voor een paar tientjes goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Sanyo HD1000 gekocht op ebay.
De camera haalt het niet bij de HV20 maar ik vind het gebruiksgemak belangrijker dan de videokwaliteit.
Hij heeft me 565,- gekost. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte hij mij bevalt.
Check deze video die opgenomen is door de sd1000.
http://gallery.mac.com/xacti#100000
Op vimeo nog meer clips die mij overtuigd hebben de Sanyo te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand ergens nog een sample van de Samsung VP-HMX10C. Die 700mb demo die is niet meer te downloaden, link is dood. Ik vraag me ook af hoe die filmt als het wat donkerder is. Ik zie namelijk 15lux staan, wat erg hoog is volgens mij. In het donker filmen is dan echt gaar toch? Ik zie andere camera's met 2 of 4 lux langskomen. Daarnaast heeft de HMX10C ook geen nightmodus ofzo?

[ Voor 52% gewijzigd door Executor16 op 10-03-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04
De Samsung VP-HMX10C staat vandaag op IBOOD voor een toch wel heel schappelijke prijs van 370 euro, wat een heel mooie prijs is als ik hier zo lees. Deze wilde ik jullie niet onthouden.

Nou niet allemaal tegelijk gaan kopen, want misschien wil ik er ook nog eentje. Voor mijn vriendin, die wil eens gaan hobbyen met video.

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Peter_B schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:25:
De Samsung VP-HMX10C staat vandaag op IBOOD voor een toch wel heel schappelijke prijs van 370 euro, wat een heel mooie prijs is als ik hier zo lees. Deze wilde ik jullie niet onthouden.

Nou niet allemaal tegelijk gaan kopen, want misschien wil ik er ook nog eentje. Voor mijn vriendin, die wil eens gaan hobbyen met video.
15 lux? Lijkt mij geen pretje als je in mindere licht omstandigheden wilt filmen eigenlijk.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04
Dennahz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:29:
[...]

15 lux? Lijkt mij geen pretje als je in mindere licht omstandigheden wilt filmen eigenlijk.
Daar zit ik dus ook mee, ik was sowieso van plan om eerst eens onderzoek te doen naar wat voor specs de cam moest gaan hebben, maar daar was ik nog niet aan toe gekomen. Tot deze aanbieding op het net kwam, tja en dan moet je toch snel gaan denken.

Wat dat licht betreft, ik weet niet wanneer je dat nodig hebt, waarschijnlijk wordt de camera alleen gebruikt voor vakantie filmpjes e.d., dus voor overdag buiten en binnen (en daar zou 15 lux voldoende voor zijn wikipedia), voor opnames bij kaarslicht schiet het wellicht te kort, maar ja daar wil ze hem niet voor gebruiken (en zeker niet voor eigen "hobby projectjes" waar weinig licht bij is >:) )

Ik heb ook nog geen samples bekeken (dat wil ik nog gaan doen), maar ik zit gewoon te twijfelen omdat 370 euro niet veel geld is voor een 720p, 50fps mpeg4 cam.

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zit nu met hetzelfde dilemma (iBood).
720p is voor mij echt wel genoeg maar ik wil wel binnenshuis goed kunnen filmen. Ook MPEG4 vind ik wel een voordeel (makkelijker uit te wisselen).

Snel eens wat reviews zoeken.

Edit: problem solved. Hij is uitverkocht...toen ik net keek was hij er nog nu een minuut later niet meer :-(

Heb meteen even weer naar de Panasonic SD9 gekeken en die heeft een lux waarde van 1. Kost dan wel 2x zoveel maar is ook wel echt een beter apparaat lijkt me.

[ Voor 39% gewijzigd door Deddiekoel op 10-03-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de ibood ook maar overgeslagen ivm de 15 lux. Best gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

De panasonic SD9 staat op redcoon trouwens nu voor 696 te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37
Panasonic SD9
Canon HF100
Sony SR10

Hmz het zijn alle drie niet te dure camera's en ook met SD/Memorystick kaart opname ( erg handig ). Ik kan maar niet kiezen :D

[ Voor 3% gewijzigd door freedzed6 op 29-03-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony uiteraard geen SD, maar MS Duo. Zie camcorderinfo.com voor een directe analyse van jouw keuze. Bijna de enige way to go is de HF100 (tenzij je erg hecht aan de allerkleinste, de allerbeste OIS of MS Duo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zit nog steeds in het SD9 'kamp' met name vanwege de pre-rec functie en goede verhalen over de lichtopbrengst. Canon daarentegen is bij mij met name Bbekend vanwege zijn goede beeldkwaliteit. Durft iemand het aan om de twee te vergelijken?

Als ik ze even snel naast elkaar zet:

- Canon is 150 euro duurder
- Canon heeft minimale lichtopbrengt van 0,2 vs 1,0 van Panasonic
- Panasonic werkt 3CCD systeem
- Panasonice heeft pre-rec functie
- Beide hebben optische beeldstabilisator waarvan ik heb gelezen dat de Pana goed werkt (maar ik neem aan dat die van Canon ook niet verkeerd zal zijn)
- Panasonic biedt 5.1 geluid vs stereo op de Canon

[ Voor 48% gewijzigd door Deddiekoel op 13-03-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals.

Wie ben ik?

Edit:
Alvast even selectief quoten van de laatste pagina:
The Canon HF10 may be the AVCHD camcorder we’ve been waiting for.
Now we enter the third generation. The first model we reviewed, the Panasonic HDC-SD9, showed big improvements in the compression quality, but the camcorder as a whole left something to be desired. We’ve yet to review any of the new Sony models, such as the HDR-SR12 (Review, Specs, $0.00) or HDR-UX20 (Review, Specs, Recent News, $0.00). The HF10 is, for most purposes, Canon’s third-generation AVCHD camcorder. They’ve finally done it.
On the whole, the HF10 is a great camcorder, definitely the first great AVCHD camcorder. That’s no small feat.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:54:
Nogmaals.

Wie ben ik?

Edit:
Alvast even selectief quoten van de laatste pagina:

[...]

[...]

[...]
Die HF10 review (die neem ik aan identiek is aan de HF100 maar dan met al 16 Gb intern geheugen) heeft me toch weer richting Canon geduwd. Voornamelijk vanwege de betere low-light performance... Maar eens de prijsontwikkeling afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aanname is correct. Het prijsverschil met een 16 GB SD kaartje van een merk als Transcend is denk ik niet te verantwoorden. Ik heb zelf in de winkel de focus gelegd op de HF100 (zonder geheugen), aangezien er, denk ik, niemand is die intern geheugen boven een grote goedkope kaart verkiest.

Laagste prijs voor de HF100 is momenteel iets van 819,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:38:
Die aanname is correct. Het prijsverschil met een 16 GB SD kaartje van een merk als Transcend is denk ik niet te verantwoorden. Ik heb zelf in de winkel de focus gelegd op de HF100 (zonder geheugen), aangezien er, denk ik, niemand is die intern geheugen boven een grote goedkope kaart verkiest.

Laagste prijs voor de HF100 is momenteel iets van 819,-
Wat ik me alleen afvraag is of de schrijfsnelheid op zo'n sd kaartje dan hoog genoeg is. Die transcend kaart heeft geloof ik 15mb/s schrijfsnelheid, de camera filmt op 17mbps. Nu weet ik dat er het verhaal is van MB/s Mb/s en andere hoofdletter/kleine letter truukjes, maar in dit geval wil ik toch de echte reviews even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ??????????
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10-2022
Is er een mogelijkheid om van een camcorder direct te kopieren naar een 2"5 externe hdd.

Ik wil volgend jaar 5 weken op vakantie en graag een HD camcorder mee nemen maar geen laptop.
Tussen door branden op een dvd met een extern station lijkt me niet zo handig ik ga immers met een rugzak op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
?????????? schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:52:
Is er een mogelijkheid om van een camcorder direct te kopieren naar een 2"5 externe hdd.

Ik wil volgend jaar 5 weken op vakantie en graag een HD camcorder mee nemen maar geen laptop.
Tussen door branden op een dvd met een extern station lijkt me niet zo handig ik ga immers met een rugzak op vakantie.
Volgens mij is dit niet mogelijk. Maar waar neem je naar op ? Als het sdkaartjes zijn, dan moet het geen probleem zijn. Net nog voor 30 euro een 8gb gekocht. Deze waren een half jaar geleden nog 80 euro. Tegen de tijd dat jij op vakantie gaat, zal het alleen maar goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, eindelijk ook voor het eerst kunnen experimenteren met avchd afspelen op een PS3
Eerst de mts-files van mijn nieuwe Pana SD5 gehaald en met Nero 8 naar een gewone gegevensDVD gebrand.

Lekker snel en goedkoop, doet het prima, alleen ...... de PS stopt na iedere shot (bestand) en dan moet je de volgende shot weer aanklikken. Is er een truuk om dit door te laten lopen, automatisch naar het volgende bestand laten gaan?

Ben nu met Nero Vision aan het experimenteren, 10 min aan mts-files gestopt in een projekt voor avchd DVD. Renderen deed die 1,5 uur over, daarna begon hij aan het renderen van het motion menu waarvoor ik had gekozen, wauw, daar is nu al 3 uur mee bezig en zo te zien is die nog wel een tijd ..... 8)7

Beste (cq snelste) is w.s. toch eerste methode, weet iemand of / hoe je hem automatisch door kan laten lopen naar volgende bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hiervoor is Vraag & Aanbod bedoeld, mits het niet al te dodgy is ...zoals het nu wel klinkt

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
reactie op aanbod

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik wil later dit jaar voor een reis naar NYC een nieuwe camera aanschaffen.

De keuze is gevallen voor de HV30 van Canon. Op mijn zoektocht kwam ik het volgende filmpje tegen, gemaakt met de Canon HV20. De kwaliteit is geweldig voor zo'n kleine cam, ik wilde het even met jullie delen.

http://gibopictures.com/video/NY_MAD_WORLD.mpg

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.vimeo.com kun je video's bekijken die in HD gestreamed worden dus kun je automatisch veel camera's vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ??????????
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10-2022
enzoronald schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:56:
[...]

Volgens mij is dit niet mogelijk. Maar waar neem je naar op ? Als het sdkaartjes zijn, dan moet het geen probleem zijn. Net nog voor 30 euro een 8gb gekocht. Deze waren een half jaar geleden nog 80 euro. Tegen de tijd dat jij op vakantie gaat, zal het alleen maar goedkoper zijn.
Ik wil op nemen op een hardeschijf 30-60 of 120 gig camera.
Van hier wil ik de data gelijk overzetten naar een externe hdd. ik ben bang dat ik anders ruimte gebrek zal hebben in mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?????????? schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:56:
[...]

Ik wil op nemen op een hardeschijf 30-60 of 120 gig camera.
Van hier wil ik de data gelijk overzetten naar een externe hdd. ik ben bang dat ik anders ruimte gebrek zal hebben in mijn vakantie.
Google eens op databank 120GB of portable databank en kijk eens op ebay.com

http://www.mittoni.com.au...ital-data-bank-c-211.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alleen kaarten gebruikt kun je idd met een imagetank werken. Let wel op dat wanneer je SD kaarten gebruikt de imagetank ook SDHC aankan. Mocht je een externe HDD willen aansluiten op bijvoorbeeld een HDD camcorder, dan heb je vaak een USB on the go boxje ertussen nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 22:29
Hoe groot zijn de files die op zo'n SDHC-kaartje komen?
Als die groter zijn dan 2 of 4 GB, dan heb je grote kans dat het niet gaat werken op zo'n image-tank. Die dingen hebben namelijk vaak FAT32 als filesysteem, ookal kan 'ie die grote kaartjes lezen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat een 80/ 160 GB imagetank nog op FAT32 draait.

De grootte van de files is uiteraard afhankelijk van de lengte van de opname. De huidige generatie neemt op in 16mbit/s, dus dat is 2 MB per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:18:
Ik denk niet dat een 80/ 160 GB imagetank nog op FAT32 draait.

De grootte van de files is uiteraard afhankelijk van de lengte van de opname. De huidige generatie neemt op in 16mbit/s, dus dat is 2 MB per sec.
Dat uiteraard lijkt me niet logisch.
Ik zou er niet van staan te kijken als ze de files afkappen op 1 GB per stuk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Hoe groot zijn de files die op zo'n SDHC-kaartje komen?[/quote]
Het uiteraard deel sloeg dan ook uiteraard op dat deel van de opmerking!

Ik denk dat we deze discussie moeten beeindigen en onze zorg moeten uitspreken over de campatibiliteit van een dergelijk systeem met een videocamera! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik ben ook wel in de markt voor zo'n mooie camera. Ik vroeg me alleen af of er een mogelijkheid is zo'n ding op een helm of andere locatie op een fiets of schouder te bevestigen. Verklaar me maar voor gek om het risico te nemen te vallen met een camera van 600 euro, maar ik ben hier toch wel benieuwd naar.

Tot slot, hebben deze camera's over het algemeen genomen ook een AV in om ze puur en alleen als opnamelocatie van een andere camera /lens te gebruiken? In het geval dat ik toch verstandiger zou zijn om de camera veilig in een rugzak te stoppen en gebruik wil maken van een bulletcamera op helm/schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

franssie

Save the albatross

REDFISH schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:07:
Ik ben ook wel in de markt voor zo'n mooie camera. Ik vroeg me alleen af of er een mogelijkheid is zo'n ding op een helm of andere locatie op een fiets of schouder te bevestigen. Verklaar me maar voor gek om het risico te nemen te vallen met een camera van 600 euro, maar ik ben hier toch wel benieuwd naar.

Tot slot, hebben deze camera's over het algemeen genomen ook een AV in om ze puur en alleen als opnamelocatie van een andere camera /lens te gebruiken? In het geval dat ik toch verstandiger zou zijn om de camera veilig in een rugzak te stoppen en gebruik wil maken van een bulletcamera op helm/schouder.
Ik zou zeggen ga eens langs bij een parachute-spring-club (?) (sky divers) - die doen niet anders en zijn gewend om met rond de 200 km/u te gaan dus als dat houdt valt ie ook niet van je helm op een fiets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Ik ben aan het twijfelen tussen de SD5 en SD9 van Panasonic. Ik wil graag HD, mijn vriendin wil graag kunnen filmen bij weinig licht/slecht licht. De SD5 schijnt hier problemen mee te hebben? Ons budget lag in principe rond de 550, maar we zijn hier al iets van af gestapt. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik ben er ondertussen wel uit dat het misschien een Sony HDR-SR10 of SR11 gaat worden. Ik meen dat je met elke camera toch het verschil hebt in NTSC en PAL wat dus handig is om deze camera te kopen in Amerika.

Nu zag ik wel een mooi accesoire pakket op ebay met wat extra lenzen en filters, geheugen en oplader etc. voor ong $250 dollar. Op zich ziet dat er aardig uit, heeft iemand daar ervaringen mee?

ebay accessoires pakket 1

ebay accessoires pakket 2

Je kan ook de camera in de UK kopen, krijg je ook het e.e.a. extra's bij maar met zulke bedragen ben ik niet happig op. Of ben ik dan te voorzichtig? Zit je nog met garantie ook. Of is dat internationaal goed en maakt niet uit of je het via een winkel of direct bij Sony regelt?

[ Voor 9% gewijzigd door M.I.G. op 26-03-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
M.I.G. schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:09:
Of ben ik dan te voorzichtig? Zit je nog met garantie ook. Of is dat internationaal goed en maakt niet uit of je het via een winkel of direct bij Sony regelt?
Ik heb erg goede ervaringen met de garantie en service van Sony. Ik heb bij twee camera's vóór mijn huidige, een paar keer problemen gehad met het loopwerk. Mijn vader heeft toen een afspraak gemaakt en is langs geweest bij Sony Nederland. Die hebben vervolgens de camera opgestuurd en gerepareerd. Allemaal erg goed en kosteloos. Ik kreeg echt mijn eigen camera terug want er zaten stickertjes op.
Ik denk dus niet dat het heel erg uit maakt of je de camera in nederland koopt of ergens anders. Ik heb nooit een camera in de sony shop gekocht, altijd de goedkoopste winkel op internet.

[ Voor 9% gewijzigd door Who Am I? op 26-03-2008 21:04 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Laatst online: 09-09 09:28
whiteguy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:54:
[...]

Wat ik me alleen afvraag is of de schrijfsnelheid op zo'n sd kaartje dan hoog genoeg is. Die transcend kaart heeft geloof ik 15mb/s schrijfsnelheid, de camera filmt op 17mbps. Nu weet ik dat er het verhaal is van MB/s Mb/s en andere hoofdletter/kleine letter truukjes, maar in dit geval wil ik toch de echte reviews even afwachten.
Kan iemand dit voor mij al verhelderen? Wat voor snelheid kaartjes heb je minimaal nodig in zo'n camera? Ik krijg morgen een 8gb microsd binnen, die is 4x geloof ik. Als ik die behalve in mijn telefoon ook in zo'n camera zou kunnen gebruiken zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken het gewoon uit. Zo moeilijk is dat niet. Neem de max. bitrate van je video (specs van de fabrikant). Dat is megabit / sec. Delen door 8 = megabyte / sec. Leg dat langs de specs van het kaartje. Zoek uit wat 1x betekend volgens die standaard. Leg er wat bovenop als overhead / hoofdruimte, en presto, je hebt een antwoord.

Ik heb het al eens uitgerekend overigens omdat ik het zelf wilde weten maar kom op .. dat kun je ook goed zelf .. je hebt alle informatie die je nodig hebt voorhanden via google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
freedzed6 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:32:
Panasonic SD9
Canon HF100
Sony SR10

Hmz het zijn alle drie niet te dure camera's en ook met SD kaart opname ( erg handig ). Ik kan maar niet kiezen :D
Ik zit eigenlijk met hetzelfde.

De Sony SR10 of Pana SD9..
Iemand nog iets over deze camera's te zeggen ?

Op kieskeurig is er nog niet zoveel info over te vinden.

Of is er een andere HD camera voor < 800 euro te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Ik sta ook voor deze keuze, maar naar aanleiding van wat ik op Internet gelezen heb neig ik momenteel naar de Canon HF100. Zodra deze in de winkels ligt ga ik daar maar eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik zit met dezelfde keuze, behalve de sony HDR-CX6EK ipv de sr10 want hdd lijkt me niks.
Maar de sony HDR-CX6EK is weer te duur.
Canon of panasonic? nou qua specs zijn ze redelijk hetzelfde, mijn voorkeur gaat uit naar panasonic sd9 puur door de prijs.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 4% gewijzigd door GUZA op 27-03-2008 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

SandeR schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:37:
[...]
Of is er een andere HD camera voor < 800 euro te krijgen ?
* Stoney3K is om vreemde redenen verknocht geraakt aan HDV :)

Ik zeg: Canon HV-20. Kost je met wat geluk net iets meer dan 800 euro, maar je levert aan beeldkwaliteit veel minder in t.o.v. harddisk camera's. MPEG-2 op tape t.o.v. AVCHD (MPEG-4) op harddisk. Daar komt nog eens bij dat je veel "standaard" accessoires voor DV camera's gewoon kunt blijven gebruiken. HDV werkt immers op mini-DV tapes.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik denk dat ik HDD maar links laat liggen.

Een camera met HDSC kaartjes lijkt het toch te gaan worden.
Minder bewegende delen in camera en over het algemeen een stukje compacter.

De Pana HDC-SD9 is erg compact en nog redelijk betaalbaar (ong. 750 incl. HDSC kaartjes)
Maar deze SD9 heeft (nog) geen goede software support schijnt..

Moeilijk, moeilijk in ieder geval.
Gelukkig heb ik nog even tot mijn vakantie eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

SandeR schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:15:
Ik denk dat ik HDD maar links laat liggen.

Een camera met HDSC kaartjes lijkt het toch te gaan worden.
Minder bewegende delen in camera en over het algemeen een stukje compacter.

De Pana HDC-SD9 is erg compact en nog redelijk betaalbaar (ong. 750 incl. HDSC kaartjes)
Maar deze SD9 heeft (nog) geen goede software support schijnt..

Moeilijk, moeilijk in ieder geval.
Gelukkig heb ik nog even tot mijn vakantie eind juni.
Nou ik dacht dus eerst, het wordt HDD maar nu ben ik inderdaad ook bijna over naar geheugenkaartjes.

Mijn keuze is momenteel:
- SONY HDR-CX6EK
- Panasonic HDC-SD9
- CANON HF10 of HF100

Inderdaad de Panasonic heeft problemen met software, de Sony heeft meer megapixels voor foto plus volgens mij een goed software pakket erbij. Maar Sony heeft de duurdere Memory Stick en geen USB op het apparaat (wel op docking station).

Dan heb je nog de Canon, komt ook goed uit de testen, de keuze is dus of je al 16 GB intern wilt hebben of zelf kaartjes erbij moet kopen.

Misschien iemand nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
De Canon HF100 is nogal wat duurder dan de Pana SD9 (scheelt ong. 150 euro)

Daar komt nog bij dat je de geheugenkaartjes er nog bij moet kopen.. (al met al is een HDSC model nogal wat duurder vanwege de media)
Wellicht word de HF100 nog wat goedkoper als deze eenmaal goed te krijgen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 29-03-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
M.I.G. schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:28:
[...]

Nou ik dacht dus eerst, het wordt HDD maar nu ben ik inderdaad ook bijna over naar geheugenkaartjes.

Mijn keuze is momenteel:
- SONY HDR-CX6EK
- Panasonic HDC-SD9
- CANON HF10 of HF100

Inderdaad de Panasonic heeft problemen met software, de Sony heeft meer megapixels voor foto plus volgens mij een goed software pakket erbij. Maar Sony heeft de duurdere Memory Stick en geen USB op het apparaat (wel op docking station).

Dan heb je nog de Canon, komt ook goed uit de testen, de keuze is dus of je al 16 GB intern wilt hebben of zelf kaartjes erbij moet kopen.

Misschien iemand nog meer ideeen?
De sony CX is geen FULL HD camera ( 1920x1080 )! De panasonic is inderdaad een erg leuk ding maar de kwaliteit is soms nogal een twistpunt.voordeel is wel Hij is ZEER klein dus makkelijk mee te nemen. Ook heeft de panasonic 3 CCD's waar sommige het hebben dat de kwaliteit er onder lijd. Ook zijn de CMOS chips kleiner in dit ding dan de canon.Ik wacht iig totdat de canon Hf100 uitkomt en ga dan eens kijken of deze echt veel beter is dan de panasonic. De Canon is overigens ook niet erg groot.

http://www.infosyncworld....orders/canon-vixia-hf100/

Ik ben overigens geen canon liefhebber maar eerder sony. Sony heeft echter nog geen camera die geen HDD heeft(onzinnig hardware imo) , FULL HD is en het opneemt op SD kaarten voor een goede prijs. Let overigens ook op de bitrate. Deze is voor de MPEG4 codec wel belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door freedzed6 op 29-03-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker belangrijk. Er is nagenoeg geen verschil waarneembaar tussen 1440x1080 en 1920x1080. Staar je daar niet blind op. Daarnaast is alleen 1080p echt full-hd. Dan valt er nog veeeeeel meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raad iedereen de Sanyo HD1000 aan.. Wat een geweldige camera en wat handzamer dan de andere lompe panasonics en canons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:23:
Raad iedereen de Sanyo HD1000 aan.. Wat een geweldige camera en wat handzamer dan de andere lompe panasonics en canons.
Ik zou graag wat meer onderbouwing willen hebben. Ik sta best open voor alternatieven maar waarom vind jij deze dan onwijs goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:23:
Lomp en Panasonic gaan niet samen. I.t.t. de Sanyo is de software op de Panasonic wel native te bewerken.....
Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2007/08/Panasonic-HDC-SD7-avchd-camcorder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een groot aantal reviews gelezen te hebben zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij op het juiste spoor zetten?

Ik ben op zoek naar een videocamera om opnames te maken van de judowedstrijden van mijn zoon.
- moet dus om kunnen met snelle bewegingen
- de lichtomstandigheden in sporthallen zijn vaak niet optimaal
- de opnames kunnen veelal alleen vanaf de tribune gemaakt worden. Is een 10x zoom dan genoeg?
- Ik heb geen tijd(en vooral geen zin in) om uren achter de PC door te brengen voor allerlei videobewerkingen/encodering etc.
- moet tevens de fotocamera gaan vervangen.

Ik dacht in eerste instantie aan harddisk, maar nu heb ik ergens gelezen dat deze door de zware compressie juist blokkerige beelden zou geven bij snelle bewegingen.

Kan iemand mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Ook ik ben aan het twijfelen, en wel in het budget-HD-segment van de HDV-opnames. Ik wil eigenlijk geen PAL-resolutie meer maar meteen een HD camera kopen, maar het moet allemaal wel betaalbaar blijven. Vandaar een max budget van rond de 600 euro.

Nu heb ik dat segment eigenlijk twee camera's gevonden die me aanspreken:
- Sony HDR-HC5
- Panasonic SD5
Allebei net onder de 600 euro te krijgen, maar ik kan me niet echt een beeld vormen welke van de twee nu de betere is.

De Sony is geloof ik iets ouder, maar heeft zich wel bewezen. Als pluspunt doet de Sony standaard HDV, terwijl de Panasonic AVCHD doet, wat qua bewerken misschien wat meer processorkracht vereist. Of valt het allemaal mee?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marypoppins: zie camcorderinfo.com
Zowel de Sony SR11/12 als de Canon HF10(0) zijn gelijkwaardig aan HDV, maar dan in AVCHD. Kortom, de compressieproblemen zijn bij introductie van deze modellen iets van het verleden. Daarnaast zijn deze modellen veel lichtsterker dan bijvoorbeeld de Panasonic en JVC modellen (grotere sensoren). Ik denk dat je voor jouw doeleinde een van deze 2 (of eigk 4) camera's moet kiezen. Tenzij miniDV natuurlijk ook een optie is.

@ Garyu: de Sony is beter bij weinig licht, de Panasonic heeft betere kleuren en een betere beeldstabilisator. Daarnaast natuurlijk het verschil tape vs SD kaarten. Zie bovengenoemde website voor reviews. Je hebt inderdaad een (veel) sterkere proc nodig voor AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Garyu schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:25:
Ook ik ben aan het twijfelen, en wel in het budget-HD-segment van de HDV-opnames. Ik wil eigenlijk geen PAL-resolutie meer maar meteen een HD camera kopen, maar het moet allemaal wel betaalbaar blijven. Vandaar een max budget van rond de 600 euro.

Nu heb ik dat segment eigenlijk twee camera's gevonden die me aanspreken:
- Sony HDR-HC5
- Panasonic SD5
Allebei net onder de 600 euro te krijgen, maar ik kan me niet echt een beeld vormen welke van de twee nu de betere is.

De Sony is geloof ik iets ouder, maar heeft zich wel bewezen. Als pluspunt doet de Sony standaard HDV, terwijl de Panasonic AVCHD doet, wat qua bewerken misschien wat meer processorkracht vereist. Of valt het allemaal mee?
Allereerst : ik zag dacht ik de SD5 voor 499 euro in de Mediamarkt folder van deze week staan (iig in die van Groningen)

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de SD5, ook al heb ik naar de HC5 gekeken. Ik wou persoonlijk een kleine camera, en dat is de panasonic overduidelijk vergeleken met de HC5. Ik heb zelf een iMac (nieuw type) en vind het bewerken,etc. van de video geen probleem. Wat trouwens ideal is : sluit je cardreader aan op je PS3 en bekijk zo de films van je SDHC kaart :)

Voor de rest vind ik de SD5 een topcamera : erg goed beeld (soms beetje slecht in donkere situaties) maar overdag echt heel goed. ERG klein en in mijn ogen echt een goede koop (vooral als je die 499 euro er voor kan betalen. Ik heb er 2 week geleden nog 590 ofzo voor betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hier (Oostenrijk) zal ie ook wel duurder zijn. Maar als ik dat allemaal zo lees zal de Panasonic toch wel de betere keus zijn. Een nieuwe PC zit er toch al aan te komen (nu nog Athlon XP op 1.8 GHz).

Edit: ik zie dat er ook wel de mogelijkheid is om een AVCHD-bestand te hercoderen naar 'normale' MPEG2, zodat je deze tenminste fatsoenlijk kan bewerken in alelrlei videoberwerkingsprogramma's. Hoe lang duurt zo'n proces eigenlijk? Of is het beter nog even te wachten met het hele AVCHD gebeuren en gewoon voor een HDV-apparaat te gaan?

[ Voor 46% gewijzigd door Garyu op 04-04-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:06:
[...]

Allereerst : ik zag dacht ik de SD5 voor 499 euro in de Mediamarkt folder van deze week staan (iig in die van Groningen)
mig29 bracht me in het algemene camcorder topic op de hoogte van deze prijs, hij had het weer van jou. ik heb veel getwijfeld en gezocht naar de beste camcorder voor mij, maar na deze tip heb ik vrij gemakkenlijk de knoop door kunnen hakken.

de reviews zijn prima, althans wel voor mij als thuis gebruiker en het is voor dit bedrag iig een schoonheid van een HD camcorder.
het is nu s'avonds dus echt testen is er nog niet bij, maar camera bevalt tot nu toe super. compact en plug & play. zelf had ik wel graag een extrerne mic optie gehad, maar daar heb ik nu Flash en HD voor.

thx iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Garyu: met welk programma wil je bewerken? De meeste programma's kunnen AVCHD namelijk al aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hmm, zo ver ben ik nog niet, op dit moment vooral aan het inlezen wat überhaupt de verschillen aan de camera's zijn. Misschien is het ook wel een non-issue hoor. Het gaat er vooral om dat mijn PC al wat ouder is (zo'n jaar of vijf), en nu ik me bedenk wat er allemaal om een HD-camera omheen komt het budget toch wel aardig gerekt wordt: extra HDD(s) voor opslag, backup, etc, camera, geheugenkaart(en), benodigde bekabeling, software, dat een nieuwe PC waarschijnlijk nog eventjes zal moeten wachten.

Een nieuwe vraag is dus inderdaad met welke software ik wil gaan bewerken. Het zal waarschijnlijk gaan om simpele bewerkingen als knippen/plakken, voice over/muziek, wat overgangen erin snijden en klaar. Dat kan met een simpele Windows Movie Maker, maar die zal wel geen AVCHD aan kunnen (of wel?). Zoiets als in 24 met verschillende beelden in één beeld is natuurlijk ook erg gaaf, maar gaat vziw niet met Moviemaker en zal ik toch wat beters nodig hebben. Hier zijn tips en dergelijke natuurlijk welkom, maar ik moet bekennen dat ik zelf nog nauwelijks gezocht heb wat er allemaal beschikbaar is in welke prijsklasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 5 jaar oude pc gaat zeer waarschijnlijk sowieso geen HD materiaal trekken. Je kunt dit proberen door wat HD materiaal te downloaden en te proberen af te spelen. AVCHD materiaal gaat ie per definitie niet trekken. Met betrekking tot je budget zie ik dat je een aantal zaken dubbel meeneemt. Je kunt namelijk natuurlijk ook gewoon op DVD backuppen en opslaan. Ik snap dat een externe HDD wel erg handig is, maar niet perse noodzakelijk als je voldoende vrije ruimte kunt creeeren. Let erop dat je bij aanschaf van een externe HDD kiest voor een variant met firewire of eSATA (bijv western digital my book serie). USB is in veel gevallen niet snel genoeg om lekker te kunnen monteren vanaf de externe HDD (ik ga de discussie uit de weg met mensen die zeggen dat het wel kan!).

WMM kan werkelijk alleen scenes van DV-AVI in volgorde zetten en er een DVD van bakken. Voor de rest kun je er niks mee! Zelfs MPEG wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Maar ik neem aan dat een nieuwere Radeon toch een stukje werk uit handen kan nemen van de processor, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Beste mensen. Ik heb, ook bij deze Mediamarkt actie, een Panasonic HDC-SD5 gekocht. Ik ben er reuze tevreden mee, wat een opnames, wat een scherpte: ongelofelijk. Echter zit ik met 1 probleem: hoe speel ik deze bestanden op de pc af? De extensie van de bestanden is m2ts, en niet MP4, wat ik verwacht had na het gesprek met de verkoper.

Ik heb op talloze sites gezocht naar antwoord, maar tot op heden nog geen gevonden. Eigenlijk wil ik gewoon het liefst de bestanden direct afspelen, zonder ze te hoeven converteren in andere bestanden (ik heb hierbij het idee dat dit de kwaliteit en of bestandsgrootte niet ten goede zal komen). Ik heb echter nog geen speler gevonden die goed overweg kan met deze m2ts bestanden.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze bestanden afspelen? Is er een gewone speler voor, moet ik de bestanden converten (is dit dan zonder nadeel), of kan ik de bestanden niet gewoon opnemen in MP4 in plaats van m2ts? Dat zou denk ik nog het allermooist zijn!

Ik hoop dat ik er met jullie hulp uit kan komen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zit er bij je camera een tool om de data te converten. Het is AVCHD.

Misschien [google=AVCHD player] :?

Ik lees her en der dat bv. VLC het native kan afspelen zonder conversie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:41:
Maar ik neem aan dat een nieuwere Radeon toch een stukje werk uit handen kan nemen van de processor, of niet?
Je hebt goed meegelezen met het andere topic van vandaag. Als het goed is wel, maar ik weet niet of dergelijke kaarten voor AGP verkrijgbaar zijn. Of heb je al PCI-e?

Daarnaast moet je niet teveel verwachten van AVCHD monteren. Monteren =/= afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Na uren te hebben zoeken hier en op het forum gaat het bij mij waarschijnlijk de Canon HF10 worden. Ik kies toch alvast voor die onboard 16MB (en ik vind de zwarte uitvoering mooier dan de zilveren HF100, maar dat terzijde). Dit vind ik praktischer en kan je met een kaartje 8 of 16MB mooi uitbreiden tot 32 GB.

Het gemak van een kaartje is toch 1 van de punten voor de keuze van dit apparaat. Er zijn inderdaad nog wat andere modellen maar de Panasonic HDC-SD9 had volgens mij problemen met software en en de Sony, ook mooi apparaat, gebruikt de naar mijn mening dure Memory Stick Duo. SD kaartjes gaan bij mij makkelijk de laptop in en klaar.

Gisteren wezen loeren bij de Mediamarkt maar daar hebben ze hem nog niet (binnen 2 weken was het verhaal) .Verder zie ik ze nog niet voorradig op DigitalStreet of PCsnel. Volgens mij is Digitalstreet wel goed hoorde ik, maar zijn er ook ervaringen met PCsnel? Deze laatste is bij mij in de buurt en zou graag zelf op willen halen. Maar de ervaringen op de frontpage zijn mwah mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik vind de prijs van de HF100 of HF10 anders nog wel wat te hoog.

Zeker met wat extra's erbij (extra batt, extra sdhc kaartje, tas e.d.) gaat de prijs al snel richting de 1000 euro volgens mij..
Dat vind ik nu net wat teveel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van de kleur, vind je het prijsverschil tussen de HF10 en HF100 klein genoeg om niet zelf een losse 16 GB kaart te kopen? Zeker als ik je de volgende link geef:
http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=16300

Daarnaast kun je denk ik wel vergeten om de SD kaartjes in je laptop te steken, aangezien je bijna gegarandeerd een SD kaartlezer hebt en niet een SDHC kaartlezer. Daarnaast heeft de HF10 intern geheugen en dit is niet bijzonder makkelijk binnen de garantie uit je camera te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf ik heb zojuist nog 80 euries betaald voor 8 gig....die gaat dus lekker terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een sidenote; het is wel Transcend geheugen waar ik erg wisselende verhalen over lees. De prijs die je noemt is een normale marktprijs voor een Sandisk kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een HD camera om mee te nemen op mijn reis door Thailand komende zomer. Ik was in eerste instantie uitgekomen op de Panasonic SD5 maar was vandaag wat dingen aan het lezen van de SD9 en ook de Canon HF10. Deze schijnen allebei toch wel weer wat beter te zijn. Als ik nou echter weer die aanbieding zie van de MediaMarkt neig ik toch wel weer heel erg naar de SD5. Volgens mij is dat een prachtig ding en het meenemen in een rugzak is natuurlijk ideaal met zo'n klein apparaat..

Aarrgh, twijfel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
De SD5 kost bij MediaMarkt dus 499 ?
De SD9 is het goedkoopst 661, dus dat scheelt ongeveer 150 euro.

Dan rijst natuurlijk de vraag is de SD9 de 150 euro extra waard ?

De SD9 schijnt dus nog problemen te hebben met de software support.
Heeft de SD5 hier dan geen last van ? Op zich zijn de camera's toch niet zo erg verschillend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
MrAcid schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:57:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een HD camera om mee te nemen op mijn reis door Thailand komende zomer. Ik was in eerste instantie uitgekomen op de Panasonic SD5 maar was vandaag wat dingen aan het lezen van de SD9 en ook de Canon HF10. Deze schijnen allebei toch wel weer wat beter te zijn. Als ik nou echter weer die aanbieding zie van de MediaMarkt neig ik toch wel weer heel erg naar de SD5. Volgens mij is dat een prachtig ding en het meenemen in een rugzak is natuurlijk ideaal met zo'n klein apparaat..

Aarrgh, twijfel!
Gewoon voor de SD5 gaan. Ik heb ook erg getwijfeld tussen dezelfde combo. Voor het geld wat het scheelt, kun je echt wel veel dingen erbij kopen (ik heb zelf 2x 8gb sdhc gekocht + tasje + extra accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik geloof dat ik het ook gewoon maar ga doen.. :) Bedankt voor de aanmoediging nog even! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zul je altijd zien natuurlijk: uitverkocht in Utrecht. Zit nu in de trein naar Amsterdam, daar zouden ze nog wel op voorraad moeten zijn. Daar zijn ze alleen wel 50€ duurder.. Blijft een mooie prijs, maar ik zal eens even kijken wat daar nog af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag toch hopen van wel, anders ga je toch naar een ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
In Groningen is de prijs van de SD5 inmiddels alweer 579,- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:15:
mag toch hopen van wel, anders ga je toch naar een ander ;)
Probleem van naar een ander gaan is dat je dan minimaal 575 euro betaalt...

http://www.kieskeurig.nl/...9C984C1257355002B2E8A.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb het ook maar gewoon gedaan. Inmiddels heel eventjes mee zitten spelen en het is een prachtig, eenvoudig ding! Heerlijk klein en het werkt echt subliem met iMovie/Final Cut Express op m'n MacBook.

Toevoeging: Meteen even een vraagje: ik wil het liefst 16GB erin stoppen, dat is goedkoper dan 2x 8GB. In de handleiding staat echter maar tot 8GB aangegeven.. Is dat puur omdat er toen nog niks groters was? Of werkt groter dan 8GB ook echt niet?

[ Voor 38% gewijzigd door MrAcid op 10-04-2008 21:50 . Reden: Vraagje erbij.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ws want ik hoor ook al goede berichten over 32 gig kaartjes. ik zie ook geen reden waarom dat niet compatible zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik weet niet hoe die kaartjes geadresseerd worden, maar als je kijkt naar de IDE-schijven, dan zat er rond de 8 GB ook een lastige barriere, BIOS-sprekenderwijs. (224 sectoren van 512 bytes, oftewel de max. van het traditionele max. C/H/S, 0-63, 0-255, 0-1023)

Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze bij de SDHC-standaard geen LBA-adressering doen, of LBA48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 07:04:
ws want ik hoor ook al goede berichten over 32 gig kaartjes. ik zie ook geen reden waarom dat niet compatible zou zijn.
Ik kan er nergens wat over vinden.. Kun je aangeven waar je dat gelezen hebt? Ik ga er vanuit dat het gewoon werkt maar ik zou het toch wel zonde vinden als dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik hier ergens op het forum gelezen in mijn zoektocht naar een camcorder.

wikipedia geeft aan dat als er SDHC op je camera staat dit geen probleem mag zijn

SD High Capacity
SD kaarten van 4 GB of meer worden SDHC (SD High Capacity) genoemd. Deze hebben als voordeel de grotere capaciteit (tot maximaal 32 GB), maar zijn alleen bruikbaar in de nieuwste generatie apparaten, in oudere apparaten met alleen het SD-logo zijn SDHC-kaarten niet te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Even een vraagje over het bewerken van hd filmpjes met final cut pro.
Mijn hd camera maakt filmpjes res 1280x720 met 50fps op .MP4 met als codec h.264.
Maar in final cut pro moet je hem eerst renderen of daarvoor omzetten naar .MOV om realtime te kunnen bewerken. Hebben jullie een snellere of beter manier om de bestanden uit mijn camera gelijk te kunnen bewerken zonder converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je kunt doen is kijken of er voor final cut een plug-in verkrijgbaar is voor mp4 of gebruik maken van een ander programma dat native mp4 ondersteunt. Andere opties heb je niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het nieuwe wereldrecord kleinste full HD cam gaat van Panasonic over naar Sony:
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2008/04/sonyhandycam.jpg

900 euro. Jammer van die Memorystick kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:25:
En het nieuwe wereldrecord kleinste full HD cam gaat van Panasonic over naar Sony:
[afbeelding]

900 euro. Jammer van die Memorystick kaarten.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die pistool-greep camera's lijken me niet zo fijn doordat je pols steeds gebogen is...

Memorysticks zijn inderdaad een stuk duurder.

Ik las dat Sony tot eind juli een gratis VRD-MC5 dvd brander erbij geeft of 100 euro retour als je de brander niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat AIPTEC de kleinste Full-HD had.

TOM's HARDWARE review:
http://www.tomshardware.com/2008/03/05/ceb...l_hd_camcorder/

CeBIT: Kleinste Full HD-camcorder ter wereld

Aiptek heeft de titel voor de kleinste Full HD-camcorder ter wereld in handen. De PocketDV AHD Z500 kan maar liefst acht uur aan 1080p-materiaal opslaan en draagt desondanks een bescheiden prijskaartje van € 250. Opgenomen materiaal wordt opgeslagen op sdhc-kaartjes.

De PocketDV AHD Z500 weegt slechts 177 gram, zij het zonder accu, en is voorzien van een drievoudige optische zoom. Aiptek gebruikt een cmos-sensor met een resolutie van 2592 x 1944 pixels (5 megapixel), waardoor beelden probleemloos in 1080p-resolutie kunnen worden opgeslagen. Hd-beelden kunnen in breedbeeld worden opgenomen, wie liever in standard definition filmt zit vast aan 4:3. De opnames worden opgeslagen op sd- of sdhc-kaartjes met een maximale capaciteit van 32 GB, voldoende voor acht uur aan videomateriaal in avc/h.264-formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 09:18:
ik dacht dat AIPTEC de kleinste Full-HD had.

TOM's HARDWARE review:
http://www.tomshardware.com/2008/03/05/ceb...l_hd_camcorder/

CeBIT: Kleinste Full HD-camcorder ter wereld

[...]
Werkende link:
http://www.tomshardware.c..._small_full_hd_camcorder/

[ Voor 50% gewijzigd door jvdmeer op 13-04-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
EleanorNL schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:14:

Ik heb op talloze sites gezocht naar antwoord, maar tot op heden nog geen gevonden. Eigenlijk wil ik gewoon het liefst de bestanden direct afspelen, zonder ze te hoeven converteren in andere bestanden (ik heb hierbij het idee dat dit de kwaliteit en of bestandsgrootte niet ten goede zal komen). Ik heb echter nog geen speler gevonden die goed overweg kan met deze m2ts bestanden.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze bestanden afspelen? Is er een gewone speler voor, moet ik de bestanden converten (is dit dan zonder nadeel), of kan ik de bestanden niet gewoon opnemen in MP4 in plaats van m2ts? Dat zou denk ik nog het allermooist zijn!

Ik hoop dat ik er met jullie hulp uit kan komen. Alvast bedankt.
Download eens de "CCCP Codec pack" en download ook "Crystal Player".
Werkt prima en het is een snel programma. Je kan ook voor powerDVD gaan maar dat is direct een groot log programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet eens de bitrate van die AIPTEC weten. Daarnaast is ook het sensorformaat wel redelijk belangrijk en ook die zie ik zo snel niet staan. Alle waar voor zijn geld lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik denk ook niet dat dat echt wat kan zijn, ze hebben het over 8 uur opname op 32GB. Mijn Panasonic SD5 kan daar maar 5 uur op kwijt. Lijkt me dat het dus dat je dat verschil wil gaat zien.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.