En een 720p 8GB Flash cam van Samsung, winkelprijs $630 in the USA

en nog een andere

en nog een andere

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 72% gewijzigd door Korlean op 21-11-2007 16:38 ]
Waarbij je wel even moet vertellen dat de tests van de HG10 zeer slecht waren met 25p. Slecht in de zin van, niet te kijken. Voor de rest een goed apparaat. (camcorderinfo.com)kazuka schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:55:Je kunt ook kijken naar de variant van Canon met HD of DVD recording. OOk in AVCHD en ook 25p.
Wel iets prijziger.
[ Voor 28% gewijzigd door Neut72 op 21-11-2007 17:23 ]
Verwijderd
Hoi,Korlean schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:33:
Jullie 2 maken het me niet makkelijker hoor
hebben jullie zelf een HD cam ? zoja welke ?
Bij mij gaat het nog maar tussen 2 modellen, de HV20 of de VP-HMX10C , ik ben trouwens een sample aan het download dat gemaakt is met de samsung, in zijn originele .mp4 file... (zie http://techvideoblog.com/ifa/samsung-vp-hmx10/ mocht je interesse hebben +- 700 mb)
Verwijderd
Beste,Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:28:
[...]
Hoi,
Volg dit topic al een tijdje maar vind die sample van die Samsung echt zwaar waardeloos! Heb ergens een sample van die canon hv20 gevonden, die was echt zoveel beter!
Check hier: http://www.canonhv20.com/
Zelf zit ik overigens ook nog in twijfel, neig wel naar de hv20 maar vind canon altijd een iets wat flets beeld opleveren... hoewel dat naderhand in After Effects wel weer kan worden rechtgetrokken, heb ik het idee dat sony een wat contrastrijker beeld oplevert... kan iemand dat bevestigen?
[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 03-12-2007 18:12 ]
[ Voor 9% gewijzigd door sander817 op 04-12-2007 23:19 ]
Kan best wel zijn dat de sensor op 1920x1080 opneemt, maar op de HDV-tape wordt het op 1440x1080 opgenomen.sander817 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:18:
nou lees ik dit in een ander topic:
Daarnaast is de JVC de enige die de echte 1920x1080 resolutie opneemt. De Canon en de Sony´s nemen anamorf op in 1440x1080. Daarnaast nemen alle camera’s op in een interlaced signaal waarbij even en oneven lijnen om beurten worden getoond. De Canon HV20 is de enige camera die een progressive signaal kan opnemen waarbij alle beeldlijnen gelijktijdig zichtbaar zijn.
Het grote digitale video camera topic deel II
maar dat is toch niet (meer) zo neem ik aan?
http://www.canon.nl/For_H...inition_HD/HV20/index.asp
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De beeldstabilisator van de JVC schijnt echt *** te zijn en de beeldkwaliteit schijnt effectief vergelijkbaar te zijn. Kortom mooie beelden, maar je moet wel aan de primatour.sander817 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:18:
nou lees ik dit in een ander topic:
Daarnaast is de JVC de enige die de echte 1920x1080 resolutie opneemt. De Canon en de Sony´s nemen anamorf op in 1440x1080. Daarnaast nemen alle camera’s op in een interlaced signaal waarbij even en oneven lijnen om beurten worden getoond. De Canon HV20 is de enige camera die een progressive signaal kan opnemen waarbij alle beeldlijnen gelijktijdig zichtbaar zijn.
Het grote digitale video camera topic deel II
maar dat is toch niet (meer) zo neem ik aan?
http://www.canon.nl/For_H...inition_HD/HV20/index.asp
[ Voor 4% gewijzigd door Zyphrax op 05-12-2007 12:24 ]
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Verwijderd
Eén woord: statief!Zyphrax schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:22:
[...]
De beeldstabilisator van de JVC schijnt echt *** te zijn en de beeldkwaliteit schijnt effectief vergelijkbaar te zijn. Kortom mooie beelden, maar je moet wel aan de primatour.
Eens! Ik was tot afgelopen weekend ook fervent tegenstander van HDD t.o.v. tape. Maar heb een JVC GZ-HD7 mogen lenen. En ik ben om....!Ik kan ook volledig be-amen na een HDD camera wil je nooit meer een niet HDD camera. Nooit meer spoelen, heerlijk!
Volgens mij gaat het dan om die GZ-HD7 van JVC. Die neemt niet op HDV tape op, maar op HDD. En daar komt de volle resolutie dus gewoon op.TD-er schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:56:
Kan best wel zijn dat de sensor op 1920x1080 opneemt, maar op de HDV-tape wordt het op 1440x1080 opgenomen.
Behalve de Sanyo's en bovenstaande Samsung zijn er volgens mij geen 720p cams. Die Sanyo's zijn bericht (HD1, HD1a en HD2 om hun slechte zoom) en ik weet niet hoe de samsung wordt gewaardeerd.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:24:
Als je de 1080p/i nou laat voor wat het is, maar besluit om dan maar te settlen voor een 720p unit. Wat is dan een goede? 720p60 bv. moet toch wel echt haalbaar zijn.
De optische stabilisatie van de JVC HD7 is inderdaad te slap. Met die camera raad ik je aan om er een Manfrotto ModoSteady (€135) bij te kopen.Zyphrax schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:22:
De beeldstabilisator van de JVC schijnt echt *** te zijn en de beeldkwaliteit schijnt effectief vergelijkbaar te zijn. Kortom mooie beelden, maar je moet wel aan de primatour.
[ Voor 9% gewijzigd door Neut72 op 05-12-2007 17:34 ]
De opnames zijn altijd HD in 1920*1080 of 1440*1080. Gewoon PAL zit er niet op. En de HD7 is Japans, dus NTSCsander817 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:25:
kun je met de HD7 alleen nog maar HD opnames maken? Of ook gewoon nog PAL?
Ik doe wel eens wat voor een lokale omroep, alleen hebben die niks aan fullhd beeld
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 10:34 ]
Voor de beste kwaliteit is de Canon HD 20 het meest geschikt, maar deze werkt met bandjes en dat is iets uit de 20e eeuw.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:33:
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik heb deze vraag ook al in het Camcorder topic gesteld, maar daar kwamen we tot de conclusie dat ik een HD videocamera wil.
Even kort wat ik wil:
Ik ga vrijdag op vakantie en wil daar gaan filmen. Ik ben niet van plan te gaan edit-en, afgezien van het usual knip en plak werk (opnames moeten gewoon in 1x goed zijn).
Ik ga als ik terug kom een Sony Bravia (waarsch) HDTV kopen, en wil hier dus mijn opnames (in HD uiteraard) op bekijken.
Het is voornamelijk voor simpel privé gebruik, vooral vakanties dus.
Evt opties die ik tot nu toe gezien heb:
Canon HD 20
Sony HC7 (al schijnen die opnamen nogal wat nabewerking nodig te hebben)
Budget is max (liefst incl extra batterij en tasje) 1000 euro, maar zat eigenlijk aan zo'n 800 euro te denken.
Iemand nog suggesties?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 23:53 ]
Verwijderd
Gefeliciteerd met deze prachtige camera!Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:39:
[...]
De opnames zijn altijd HD in 1920*1080 of 1440*1080. Gewoon PAL zit er niet op. En de HD7 is Japans, dus NTSC
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 10:05 ]
Alle stereo TV's groter dan 50 centimeter die sinds 1990 geproduceerd zijn ondersteunen in principe NTSC, dus daar zou ik me niet druk over maken. Maar zo een camera koop je voor HD, als je via 'NTSC' wil aansluiten dan is de beeldkwaliteit van een videocamera van 200 euro niet veel slechter.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 04:52:
[...]
Gefeliciteerd met deze prachtige camera!![]()
Ik ben ook van plan om de Panasonic HDC-SD7 te kopen vanwege zijn compacte formaat. Vraag me echter nog een paar dingen af;
- Omdat dit een japanse versie is (NTSC) en er nog geen europese release is, kan de camera niet aan een standaard europese TV worden gekoppeld neem ik aan? Je bent dus genoodzaakt om je footage via de PC te moeten bekijken (tenzij je een TV hebt die ook NTSC beeldformaat ondersteund)?
- Is het mogelijk om de camera in je broekzak te stoppen?
- Zijn er andere nadelen/beperkingen aan de japanse versie t.o.v. een eventueel komend europees model? Hoe zit het bijvoorbeeld met garantie e.d.
En tot slot, via welke site/aanbieder heb je deze camera kunnen bemachtigen?
Ik zie namelijk veel mogelijkheden op Ebay maar heb geen idee wie nou echt betrouwbaar is.
AVCHD is gecomprimeerd, maar dat is een BluRay disk ook. Het gaat niet zozeer om de specificaties maar om de daadwerkelijke beeldkwaliteit en geloof me: AVCHD is sublieme beeldkwaliteit. Van wat ik hier lees is de Canon camera het beste wat er onder de 1.000 euro te koop is (met videobandjes a la 1980) en die heeft een sublieme 24p camera mode.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:01:
Ik wil in de nabije toekomst ook voor een HD video camera gaan.
De AVCHD Codec haalt in mijn ogen de kwaliteit naar beneden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 10:59 ]
Verwijderd
Bedankt voor je informatie! Ik kwam deze via ebay.nl tegen;
Ik heb exact hetzelfde betaald ex verzend/btw. Vraag aan de winkel of die em als een gift wil versturen. Maar let op: als die bij de douane belandt duurt het minstens 2 weken, anders 1 week tot 10 dagen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:20:
[...]
Bedankt voor je informatie! Ik kwam deze via ebay.nl tegen;
http://cgi.ebay.nl/Panaso...geNameZWD2VQQcmdZViewItem
EUR 574,87
Dit is wel spotgoedkoop vergeleken met de advertenties op ebay.com dus vraag me af of dit betrouwbaar is. Wil ook niet tot januari wachten want heb de camera over een kleine 2 weken al nodig, en de europese release zal ook niet onder de 900 euro weggaan schat ik zo in.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Indien het pakket bij de doeane komt, wat wordt er dan mee gedaan als ik geen invoerrechten heb betaald? Wordt er met mij contact opgenomen om alsnog invoerrechten te betalen + een boete o.i.d? Ik heb geen idee hoe dit in zn werk gaat, heb nooit iets geimporteerd vanuit een ander continent. En hoe kan ik uberhaupt invoerrechten betalen als ik dat zou willen?Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:34:
[...]
Ik heb exact hetzelfde betaald ex verzend/btw. Vraag aan de winkel of die em als een gift wil versturen. Maar let op: als die bij de douane belandt duurt het minstens 2 weken, anders 1 week tot 10 dagen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 08:53 ]
Je kunt twee dingen doen.1. gewoon netjes de waarde opzetten inc bon. Dan betaal je 19% btw, 12% invoerrechten geloof ik omdat het een videocamera is en dan ook nog iets van 20 euro inklaringskosten. Hou rekening met 200 euro o.i.d.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 07:42:
[...]
Indien het pakket bij de doeane komt, wat wordt er dan mee gedaan als ik geen invoerrechten heb betaald? Wordt er met mij contact opgenomen om alsnog invoerrechten te betalen + een boete o.i.d? Ik heb geen idee hoe dit in zn werk gaat, heb nooit iets geimporteerd vanuit een ander continent. En hoe kan ik uberhaupt invoerrechten betalen als ik dat zou willen?
Ik ben een lastige ik weet het
edit: Heb het al uitgezocht, ik las ook dat de boetes vrij hoog kunnen oplopen, alleen geen idee hoe dit exact wordt berekend, iemand enig idee? Misschien kan ik dan makkelijker overwegen om wel/geen aangifte te doen. Jij had wel aangifte gedaan toch davidfilmour?
Iemand? Please?UltraSub schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:22:Ik neig meer en meer naar een Sony HDR-SR7. Wat ik graag zou zien, is een stukkie film wat hiermee gemaakt is op de hoogste kwaliteit. Maar is natuurlijk nergens te vinden op het net. Of ik kijk niet goed
Iemand die een stukje film online kan zetten om de quality even te checken?
[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 10-12-2007 10:52 ]
Verwijderd
Ok, het is dus relatief veilig om geen bon met aankoopbedrag bij het pakketje te laten doen maar als gift te laten versturen? Dan loop je relatief weinig risico en zal je een maximum bedrag van 100 euro moeten betalen als het pakketje toch wordt opgepikt door de douane? (Je zou dus veilig kunnen zeggen de waarde van het product 300 euro is?) Als dit het geval is dan ga ik em vanavond bestellen en laat ik em als gift versturen.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:33:
[...]
Je kunt twee dingen doen.1. gewoon netjes de waarde opzetten inc bon. Dan betaal je 19% btw, 12% invoerrechten geloof ik omdat het een videocamera is en dan ook nog iets van 20 euro inklaringskosten. Hou rekening met 200 euro o.i.d.
of 2. laten versturen als een gift en hopen dat ie er doorheen schiet.
Probleem is dat als die door een koerier/express bedrijf wordt verstuurd hij altijd wordt aangeboden aan de douane en als ze niks kunnen vinden (geen bon) ze jou aanschrijven en dan mag jij de waarde gaan aangeven, Die is dan minstens $300 voor een camera uit japan en dan zelfs ben je 100 euro kwijt aan BTW, invoerrechten, inklaringskosten.
Dat overkwam mij dus.
offtopic:
De volgende keer laat ik 'em dus gewoon via de reguliere airmail versturen als gift met een waarde van $25, dan gaat ie er doorheen. Pakje is echter ook verzekerd tot $25 dus het is een risico. Alternatief kan zijn dat er een bon bij zit (inhoud videogames) waar de waarde van $80 op staat dan betaal je iets van 30 euro aan btw en inklaringskosten. Keuzes zat dus en altijd in overleg met de seller.
Maak hier goede afspraken over met de verkoper. Succes!Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:55:
[...]
Ok, het is dus relatief veilig om geen bon met aankoopbedrag bij het pakketje te laten doen maar als gift te laten versturen? Dan loop je relatief weinig risico en zal je een maximum bedrag van 100 euro moeten betalen als het pakketje toch wordt opgepikt door de douane? (Je zou dus veilig kunnen zeggen de waarde van het product 300 euro is?) Als dit het geval is dan ga ik em vanavond bestellen en laat ik em als gift versturen.
Non taken
De SD1 is een excellente camera (ik heb hem gehad en verkocht) en inderdaad bij slecht licht presteert deze (iets) beter dan de SD5. Ik vind de SD1 erg mooi qua design maar de SD5 is compacter. Als de grootte er niet toe doet dan is de SD1 een betere keuze (12x zoom, grotere CCD's, 5.1 geluid en je kunt een externe mic op aansluiten).bornin7ty2 schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:45:
Hmm, ik heb de panasonic HDC-SD1 in bestelling staan maar nu ga ik eigenlijk een btje twijfelen tussen deze cam en de HDC-SD5
Voor mij als leek lijken deze cams verrekte veel op elkaar. Wat verschillen die ik kan ontdekken zijn:
De HDC-SD1 heeft als pluspunten een groter zoombereik dan de 5 en 5.1 geluidsopname t.o.v. van stereo en als ik het goed begrijp functioneert de SD1 bij slechtere belichting beter.
DE SD5 kan ik eigenlijk alleen maar betrappen op een hogere resolutie als pluspunt.
Welke van deze 2 is de beste aankoop volgens jullie? Ik heb geen bijzondere doelen voor ogen met de camera, gewoon familieshots, vakantie etc.
Ik zou de bestelling eventueel nog kunnen wijzigen want de betreffende leverancier heeft beide leveranciers in stock.
tnx,
72
Als het verschil tussen True HD en bijna HD echt te verwaarlozen is dan lijkt me de SD1 inderdaad de beste keus. Het verschil in formaat maakt mij niet veel uit dus dan ga ik toch voor het groter zoombereik en 5.1 geluidVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:36:
[...]
De SD1 is een excellente camera (ik heb hem gehad en verkocht) en inderdaad bij slecht licht presteert deze (iets) beter dan de SD5. Ik vind de SD1 erg mooi qua design maar de SD5 is compacter. Als de grootte er niet toe doet dan is de SD1 een betere keuze (12x zoom, grotere CCD's, 5.1 geluid en je kunt een externe mic op aansluiten).
Als je gaat voor gemak en compactheid dan is de SD5 beter.
De SD5 is full HD en de SD1 is semi-full-HD-ready-on-between-mix. Verschil zie je echter niet.
Non taken
Helaas blijkt de 24p mode bij de HG10 nogal fucked up te zijn, erg jammer:sander817 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:48:
iemand enig idee of de HV20 op korte termijn met HD/SD komt ipv de tapes?
Of is de HG10 van eenzelfde kwaliteit?
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
Non taken
U heeft toch een Apple, hoe zit dat met het editen van die avchd files? dat gaat toch niet?Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:50:
[...]
offtopic:
done. Wat voor pc heb je by the way?
Hier heb ik wat buitenopnames van schiphol
19=boeing 747 taking off
http://www.megaupload.com/?d=BPIEFKY2
18=klm plan taking off
http://www.megaupload.com/?d=U4IU98IS
17=cargo plane I
http://www.megaupload.com/?d=WPB9MG3Q
15=korean 747
http://www.megaupload.com/?d=H9RWS0CO
14=cargo plane taking off
http://www.megaupload.com/?d=NB3J83GJ
Ik ben er echt heel erg tevreden mee. Ik bekijk zelf de opnames via een composiet(!) kabel op een SD plasma en het ziet er fantastisch uit. Ik ga binnenkort alles even op een HD plasma met HDMI bekijken. Zoals gezegd 985 euro was ik kwijt, echt een koopje. Hij komt over 2 maanden naar Nederland voor 1.499 euro.
Gaat prima met iMovie08 (zit gratis bij elke nieuwe Mac) en Final Cut Express 4 ($199)walberg schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:57:
[...]
U heeft toch een Apple, hoe zit dat met het editen van die avchd files? dat gaat toch niet?
Krijg je die 2 meiden erbij?Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:46:
[...]
wow, erg mooi!
[afbeelding]
Hier lijkt ie wel weer iets groter
[afbeelding]
Die canonhv20.com hebben apple gebruikers niets aan, als je een van die filmpjes wild downloaden kom je op een site uit en die vraagt je een WINDOWS programmaatje te downloaden.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:06:
[...]
Beste,
Als je gaat puur voor de beeldkwaliteit dan moet je daar niet aan twijfelen,de Canon HV20 is niet voor niets(en terecht) uitgeroepen tot camcorder van het jaar 2007, ik heb zelf de HV20 enkele maanden in mijn bezit,en niets dan lof erover, heb een tijdje met Sony(HC3) gewerkt en moet
zeggen de mogelijkheden en de beeldkwaliteit zijn toch matiger dan van de HV20, de Canon
werkt nog met (H)DV cassetten maar die kan je ook (via PC) op een HD DVD of blue ray medium
branden en die bandjes zijn zeer goedkoop en bewaren zeer lang......succes met de keuze.
Dat is natuurlijk niet correct. De Canon HV20 is gewoon een HDV-camera die via firewire aan je computer wordt aangesloten. Je kunt dan bv. met iMovie dit materiaal van je camera afhalen en je hebt, zelfs onder Windows, geen verdere drivers nodig.walberg schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:09:Die canonhv20.com hebben apple gebruikers niets aan, als je een van die filmpjes wild downloaden kom je op een site uit en die vraagt je een WINDOWS programmaatje te downloaden.
[ Voor 156% gewijzigd door UltraSub op 21-12-2007 18:13 ]
[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 21-12-2007 18:32 ]
Verwijderd
Heel waarschijnlijk zie je de interlace-lijnen.UltraSub schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:14:
[...] tijdens bewegingen lijnen gekarteld zijn. [...]
Iemand met dé tip?
[...]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Homo sapiens non urinat in ventum
Verwijderd
Verwijderd
Let op deinterlacing inderdaad. Kijk even in MediaPlayer Classic wat voor codec er gebruikt wordt. Als dat FFDshow is, kijk dan bij FFDshow onder het kopje output (voor de deinterlacing hints) en als dat niet voldoende is, zet dan bij de bewerkingen (in het rijtje van postprocessing, sharpen, etc.) deinterlacing aan.
Ik zag ergens een review staan, in een Engels blad. Ze waren enthousiast over dit ding. Alleen de software was slecht die erbij was, ze konden het alleen vanaf de cam afspelen. Er was nog geen software om het vanaf een PC af te spelen: ze hadden weer een of andere eigen standaard ontwikkeld. Het ding heb ik in het echt gezien (Polectro Amsterdam) en ziet er erg gaaf uit, beetje futuristisch. Maar de Sanyo HD1 / HD1a / HD2 waren waardeloos (hele slechte low-light performance en een autofocus die niet kon focussen,.. ) dus ik zou deze eerst erg goed testen voordat ik 'em zou kopen. Maar 720p is op zich ook wel weer erg goed, want voor de meeste schermen is 1080i gewoon overkill. 720p is rustiger en het verschil zie je niet, Neemt ook minder opslagruimte in beslag. Hou ons op de hoogte, ben benieuwd.Jan Smit schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:25:
In de PCM van deze maand staat de Sanyo Xacti HD1000 genoemd. Dat is een erg kleine full HD camera die opneemt in mpeg4/h.264 op sd kaartjes. Ik heb even gegoogled op dat apparaat en hij lijkt voor < € 700 te koop te zijn. Wat denk je wat je nou kunt verwachten van zo'n camera? Haalt zoiets het bij een Canon HV20 of een Panasonicd HDC-sd5? Of is het gewoon iets met een hoog gadget gehalte? Want deze Sanyo lijkt wel erg mooi en vooral handig te zijn.
Wie kent dit apparaat?
Waarom zou 720p minder opslagruimte in beslag nemen?Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:55:
[...]
720p is rustiger en het verschil zie je niet, Neemt ook minder opslagruimte in beslag. [...]
PC opnieuw geinstalleerd, Vista er af, XP er op. Gedachte was snelheidswinst, wat ook heeft gewerkt. Ben ik van scratch met codecs begonnen. Met geen mogelijkheid beeld te krijgenZyphrax schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:35:
[...]
Let op deinterlacing inderdaad. Kijk even in MediaPlayer Classic wat voor codec er gebruikt wordt. Als dat FFDshow is, kijk dan bij FFDshow onder het kopje output (voor de deinterlacing hints) en als dat niet voldoende is, zet dan bij de bewerkingen (in het rijtje van postprocessing, sharpen, etc.) deinterlacing aan.
Ik had hier (vrij veel) last van met mijn vorige camera die puur in MPEG2 opnam, ook interlaced.
[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 24-12-2007 12:18 ]
Ik kan je aanraden om K-Lite Mega Codec Pack te proberen. Veel mensen beginnen snel te schreeuwen K-Lite Mega Codec Pack is sllllllecht, en installeert verkeerde dingen. Naar mijn idee zeker niet waar. Ze blijven goed up-to-date qua codecs en selecteren zo veel mogelijk stabiele versies van codecs (zoals FFDshow).UltraSub schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:06:
[...]
PC opnieuw geinstalleerd, Vista er af, XP er op. Gedachte was snelheidswinst...
[ Voor 31% gewijzigd door Zyphrax op 24-12-2007 13:52 ]
Ik doelde op de site canonhv20.comNeut72 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:45:
[...]
Dat is natuurlijk niet correct. De Canon HV20 is gewoon een HDV-camera die via firewire aan je computer wordt aangesloten. Je kunt dan bv. met iMovie dit materiaal van je camera afhalen en je hebt, zelfs onder Windows, geen verdere drivers nodig.
Dat geldt overigens voor ALLE HDV- en miniDV-camera's.
Update: Het was in de T3 dat deze cam 5 sterren kreeg (jan 2008 issue UK). En de Pana SD5 4 sterren. Maar T3 is een reclameblad, geen gadgetmagazine. Degene die het meest betaalt krijgt de meeste sterrenJan Smit schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:25:
In de PCM van deze maand staat de Sanyo Xacti HD1000 genoemd. Dat is een erg kleine full HD camera die opneemt in mpeg4/h.264 op sd kaartjes. Ik heb even gegoogled op dat apparaat en hij lijkt voor < € 700 te koop te zijn. Wat denk je wat je nou kunt verwachten van zo'n camera? Haalt zoiets het bij een Canon HV20 of een Panasonicd HDC-sd5? Of is het gewoon iets met een hoog gadget gehalte? Want deze Sanyo lijkt wel erg mooi en vooral handig te zijn.
Is de huidige software, zoals studio 11 van pinnacle geschikt om deze h.264 beelden te verwerken? Wie kent dit apparaat?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 15:28 ]
Jij neemt je persoonlijke geluidsman mee op vakantieExploited schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:24:
...
Persoonlijk vind ik een externe microfoon-aansluiting op een camcorder complete onzin. Dat gedoe met draadjes die aan een camera hangen vind ik onhandig en levensgevaarlijk. Als audio echt belangrijk is, dan neem je dat gewoon 'apart' op met een apparaat dat daar helemaal voor bedoeld is.
Dat werkt nog wel als je 1 lang shot hebt van een evenement ofzo. Dan kun je ook eventuele verschillen in opnamesnelheid nog makkelijk corrigeren, maar bij losse shots is dat geen doen, of je moet bij elk shot even een referentie-klap maken, zodat je de sporen over elkaar kunt leggen.Exploited schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:11:
Ik neem zelf audio altijd op met een MiniDisc-speler die ik dan meestal aan m'n riem heb hangen. Tegenwoordig zijn er overigens wel zat MP3-recorders te koop die hoge kwaliteit stereo kunnen opnemen. Zo heb je meteen ook 4 audiosporen waar je mee kan werken om je film wat extra's te geven - twee van de audio-recorder en dan ook nog twee van de interne microfoon van de camera.
Oh wat een fout excuus om dan een nieuwe camera te moeten kopen.Exploited schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:52:
Tsja, de komende maanden zullen we wel meer camera's zien verschijnen die uitsluitend op flash-geheugen werken. Over een paar jaar zal er ook niets anders meer te krijgen zijn.
[ Voor 98% gewijzigd door Dav1d op 17-01-2008 14:28 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat is die van de openingspost van exact een jaar geleden. Was toen 800 in Nederland, 500 op ebay en nu dus 250 euro. Een koopje voor degenen die 'em hebben gekocht.Gutteguttegut schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:08:
Op iBood nu een aanbieding van een Sanyo Xacti High Definition HD1A Camcorder.
[afbeelding]
Voor 249,95 euro.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Homo sapiens non urinat in ventum
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Edit: ik heb ze wel besteld, maar dan alleen de HF100. Het verschil in inkoopprijs is iets van 150 euro en een geheugenkaart van 8GB is inkoop veeeeel goedkoper.Prijs en beschikbaarheid van de HF10 en HF100
De Canon HF10 en HF100 zullen te koop zijn vanaf mei 2008. De HF10 gaat 1.199 Euro kosten en de adviesprijs voor de HF100 is 999 Euro.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 12:05 ]
Het is helemaal waar wat je hier schrijft, alleen hoe druk je subjectieve eigenschappen als "kleurechtheid" en "scherpte" uit in een forum? Of iets er scherp uitziet ligt ook voor een deel aan het scherm waarmee je iets afspeelt, de contrast-ratio en hoe licht het is in de kamer waar je het beeld in bekijkt.FaceDown schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:09:
...De camera's in dezelfde prijsklasse die wel 'echt' Full HD zijn zullen in praktijk trouwens niks scherper zijn. Dan kun je beter letten op andere eigenschappen zoals kleurechtheid etc. Maar goed het is al jaren zo dat de consument zich blind staart op specs als 'megapixels' en 'full hd'. Valt me alleen tegen dat dit op tweakers ook nog niet uitgeband is.
Wat ik nu niet snap, met het berichtje hierboven in gedachte, is dat er wordt gevraagd om geen 1440x1080 onzin(?) maar echte 1920x1080. En daarboven staat dan geen tape. Dat houdt in dat je moet vertrouwen op de AVCHD-codec. En uit de meeste testen blijkt toch wel dat HDV (met 1440-onzin) qua kwaliteit veel beter scoort dan de AVCHD-codec. Bijv:Deddiekoel schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:23:
[...]
- Geen tape. Alleen HDD of SD (geen memory stick oid)
- Minimaal 720p resolutie (maar dat moet het wel een echte HD resolutie zijn en niet van die 1440x1080 onzin bij "FullHD")
[...]
Dus wat wil bovenstaande poster nou?Wikipedia: AVCHD
Instead of using bitrates comparable to HDV and achieving better video quality, the camcorder manufacturers use reduced bitrates (~12Mpbs to ~17Mbps). Most reviewers agree, that while the resulting video quality is comparable to HDV, it is still inferior.
Verwijderd
Beeldkwaliteit is niet het allerbelangrijkste. Ik vind tape sowieso geen optie omdat ik makkelijk de bestanden wil kunnen overzetten. Dat is mij genoeg waard om mindere beeldkwaliteit te nemen. Het resolutie gebeuren is puur een tweakers puntje en aangezien in een HDTV ga kopen wilde dit wel 'goed' hebben.jvdmeer schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:23:
[...]
Wat ik nu niet snap, met het berichtje hierboven in gedachte, is dat er wordt gevraagd om geen 1440x1080 onzin(?) maar echte 1920x1080. En daarboven staat dan geen tape. Dat houdt in dat je moet vertrouwen op de AVCHD-codec. En uit de meeste testen blijkt toch wel dat HDV (met 1440-onzin) qua kwaliteit veel beter scoort dan de AVCHD-codec. Bijv:
[...]
Dus wat wil bovenstaande poster nou?
Goede kwaliteit op tape en 1440, of minder goed op SD en 1920?
Verwijderd
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 15:39 . Reden: typos ]
Apple only tochEiríkr schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:36:
Final Cut Studio 2 of met een kleiner budget (en veel makkelijker voor de beginner) Final Cut Express.
De interface van Sony Vegas vind ik alleen wat spartaans.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:38:
Sony Vegas is echt krachtig en ook niet echt moeilijk om mee te beginnen. Het is alleen niet goedkoop.
En ik het een 1ehands ervaring met het bewerken van AVCHD daarmee.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq