Betaalbare HD Videocameras Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 93.097 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Premiere CS3 kan volgens mij wel met AVHCD overweg.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Premiere CS3 sowieso niet, misschien Premiere CS3 Pro

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Ik heb na de vakantie ontzettend zitten klooien om de HV20 films op een nette manier op DVD te krijgen. Met XP SP2 had ik prima resultaten met Pinnacle 11 maar nu ik op Vista Business draai blijken Adobe Elements 3.0, Pinnacle 11.1 en Ulead onoverkomelijke issues te hebben met capturen en rendering.

Tot ik vorige week de trial van Sony Vegas Movie Studio Platinum 8 downloadde. Dit is een gestripte versie van de "grote" Vegas maar heeft voor mij meer dan genoeg mogelijkheden.
Snelle capturing, goede editing. Daarna exporteren naar DVD Architect 4.5b (Zit erbij) - hoofdstukken en menu's aanmaken en branden als PAL widescreen DVD, klaar!

Perfecte kwaliteit, aanrader!

http://www.sonycreativeso...ducts/product.asp?pid=447

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is opgelost in pinnacle 10.7 Het update gedaan naar versie 10.8 en alles is prima!

Toch een vraagje ivm canon HV20 en de videobewerking hiervan:

Het gefilmde materiaal van de HV20 brand ik uiteindelijk toch op een gewone DVD dus wat doe ik het best:

1) videobewerking in high definition (1440x1080) en branden naar gewone DVD OF
2) via DV locked de beelden binnenhalen als gewone DV en branden op een gewone DVD...

Methode 2 is uiteraard veel minder belastend voor je PC is het eindresultaat (kwaliteit) in beide gevallen hetzelfde op de gebrande DVD ???

Dit had ik graag geweten. Ik kan monteren in HDV maar dat gaat moeizaam met pentium IV 3,6 ghz processor, 2 GIG ram en 256MB grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je weinig overgangen gebruikt, oftewel het beeld zo weinig mogelijk hoeft te hercomprimeren, zal het eindresultaat vergelijkbaar zijn.
Maar anders moet je even testen met een kort stukje.
Bijvorbeeld filmen van een stukje gaas.
Inzoomen op het object achter het gaas, met voorkeur iets met gras en daarna de camera bewegen.
Ook even testen met rook en vuur.
Daarna deze scenes importeren in zowel HD formaat als DV formaat en dan op DVD zetten met 10 Mbit Mpeg2-bitrate.

Vuur en rook hebben namelijk nogal lastige eigenschappen voor diverse Mpeg-compressoren en gaas valt bij DV mooi door de mand. (randjes om het gaas heen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Panasonic komt in september met de kleinste Full HD 3 CCD camera in de wereld
de HDC-SD5

http://www.akihabaranews....mallest+Camcorder%3F.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

En nog meer info inclusief zn broertje de HDC-SX5.
Klik

Wel interessant:
Echte fullHD opnames maar wel een kleinere sensor, dus minder goede low light mogelijkheden??
Afbeeldingslocatie: http://images.camcorderinfo.com/images/upload/Image/news/2007/Panasonic/Panasonic_HDC-SD5_HDC-SX5/Panasonic_HDC-SX5_HDC-SD5_350.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gadget van het jaar:

http://www.engadget.com/2...ds-smallest-hd-camcorder/

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070801/pana1_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070801/pana1_11.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

En ook Canon komt met een nieuwe camera.
Ongeveer de zelfde specs als de HV-20, maar nu met 40GB hdd.
De HG-10
Afbeeldingslocatie: http://images.camcorderinfo.com/images/upload/Image/news/2007/Canon/Canon%20HG10/HG10_Vanity-Closed.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon goes AVCHD, cool.

Ik begin toch te denken aan de Sony HDR-CX6.
Kleiner dan de Panasonic SD1?
Meest sexy camera ooit. Alleen jammer dat 'ie Memorystick gebruikt ipv. SD.

Afbeeldingslocatie: http://hear.nl/images/news/3564/3564-a.gif
Afbeeldingslocatie: http://hear.nl/images/news/3564/3564-b.gif

samples hierrr

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet goed te zien op de vorige foto's maar de HD-SD7 is wit(of zwart). Ideaal voor Apple fans :)

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070801/pana1_10.jpg

Hij is wel iets groter dan ik dacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070801/pana1_24.jpg

Dit was Pana's 4 jaar oude SD cam:

Afbeeldingslocatie: http://media.prnewswire.com/servlet/PRNJDisplayImageServlet?componentid=2631253

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ze mogen dan kleiner zijn, ik persoonlijk vind qua design nog steeds de Panasonic SD1 de mooiste. En veel groter zal hij niet zijn......

[ Voor 3% gewijzigd door BarnOwl op 03-08-2007 16:18 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BarnOwl schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:17:
Ze mogen dan kleiner zijn, ik persoonlijk vind qua design nog steeds de Panasonic SD1 de mooiste. En veel groter zal hij niet zijn......
Ik vind de SD1 nog steeds erg mooi. Ik denk dat de SD7 echter wel makkelijk naar binnen te smokkelen is bij een concert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Dr is trouwens ook weer een nieuwe Canon op komst.
De HV50: Een HD met 3 CMOS chips!!

Afbeeldingslocatie: http://www.zparks.lv/images/text/canon-hv50.jpg

spoiler:
Geintje.........een gefotoshopte versie van de HV20 die op een Japanse website stond.....

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

3CMOS heeft ook echt veel zin he... al hoop ik wel dat ze in de nabije toekomst wat compactere (en goedkopere) HDV modellen uit gaan brengen, of ze de SD 3CCD modellen gaan dumpen voor bodemprijzen. Een XM2 kost immers net zo veel als een XH-A1 tegenwoordig, en de A1 is gewoon op alle fronten stukken beter. Als ik als amateur nou voor weining geld aan een XL of XM kon krijgen was ik erg blij, sinds ik voorlopig nog niet van plan ben om veel HD materiaal te gaan doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Canon HV20 - 25p of niet?

Ik ga komende week op vakantie, en nu kom ik er niet uit. Wat zou mijn voorkeur zijn om te gaan filmen, 25p Cine-mode of niet?

Wat is jullie voorkeur, en net zo belangrijk : waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hekel aan deinterlacen voordat ik een video encode dus dat is makkelijk. Maarja 50 fps is wel erg verleidelijk zelfs bij niet te hectisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:31:
Ik heb een hekel aan deinterlacen voordat ik een video encode dus dat is makkelijk. Maarja 50 fps is wel erg verleidelijk zelfs bij niet te hectisch beeld.
Je antwoord kan ik heel goed begrijpen, maar welke optie gebruik je het meest, en voor wat voor doeleinden?

Ik ga de komende weken veel natuur en cultuur filmen, maar heb nog geen enkel idee in welke mode dat het best zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal geen HV20. Maar al wat ik met een DV-cam schiet deinterlace ik omdat ik alles in progressive XviD encode.

Wat voor jou het beste is moet je gewoon uitproberen. Progressive lijkt mij het fijnste maar dan heb je dus af en toe dat het minder vloeiend lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:49:
[...]
Progressive lijkt mij het fijnste maar dan heb je dus af en toe dat het minder vloeiend lijkt.
Ach bioscoopfilms zijn op 24fps en dat valt qua schokkerigheid ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet het dus niet. Als je er eenmaal op gaat letten. Ik zie dat ik DVD's en zo ook terug. Maar daar moet je vrede mee hebben als je daarvoor kiest. Het is voor mij ook niet een dermate grote belemmering dat ik daarom maar voor interlaced 50 fps zou kiezen maar het is verre van ideaal. Een 50 fps / 60 fps (ntsc) progressive 1080p camcorder zou een grote stap voorwaarts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Pierre_nr1 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:20:
Canon HV20 - 25p of niet?

Ik ga komende week op vakantie, en nu kom ik er niet uit. Wat zou mijn voorkeur zijn om te gaan filmen, 25p Cine-mode of niet?

Wat is jullie voorkeur, en net zo belangrijk : waarom?
Ik heb tot nu alles geschoten of full auto dwz 50i bij voldoende licht. Erg mooie resultaten.
In het begin heb ik een aantal testfilmpjes op 25p gedaan en inderdaad zie je op een full HD scherm (Ik heb een Dell 24" 1920 x 1200) bij erg snelle beelden de overgangen, wat enigszins misselijkmakend kan werken.

Bij 50i echter altijd mooie, vloeiende beelden, ook bij sport/actieopnames. Aangezien ik mijn Dell scherm alleen op de PC voor het editen gebruik en de meeste beelden op een gewone CRT breedbeeld bekijk krijg ik bij downconverten naar PAL breedbeeld erg mooie resultaten.

Bij opnames met weinig licht is echter 25p fantastisch! Probeer maar eens de instellingen met de camera direct op de tv geschakelt en stel de verschillende modi in: Je krijgt zo een prima idee wat de camera doet bij handmatige en automatische instelling.

Hoewel vele (Amerikaanse) filmfreaks jubelen over de 24 (25 bij PAL) p modus, ben ik er niet kapot van. Deze modus heeft naar mijn mening echt effect als je ook de scherpte diepte van een 35mm converter gebruikt, dan bereik echt pas een "film" effect.

Voor normale huis- tuin en keuken opnames (vakantie, sport, familie etc.) gewoon alles op auto en je hoeft je nnooit zorgen te maken over de instellingen en de beelden zijn geweldig!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Dank voor je deskundig antwoord, Jeroen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Wat denken jullie van deze Aiptek GO-HD?
Is er hier iemand met eentje?
http://www.aiptek.com/Mer...ry_Code=DC1&Store_Code=AS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steve Jobs zei een half uur geleden op de Apple persconferentie:

iMovie. This is really interesting. Let me tell you the story. One of our video engineers went to the Cayman Islands, shot a lot of underwater HD, wanted to make a video for his buddies in half an hour. We found out couldn't do it. Engineer got out Final Cut Pro. Couldn't do it. Couldn't do great movie in 30 minutes. So he created an app that could do it. We were so blown away that we decided to use it. We're still calling it iMovie, but we're giving a new icon so we can show it's a whole new app.Got one library for all video you've shot. Can scroll through it all just like your photos. Can rediscover and enjoy all your video as well as make movies more quickly. Takes video from any source. HDV, still cameras that do video, brand new AVCHD camcorders. This new Panasonic one is the best. Records hour of super high quality video on 8GB flash card.

Hij bedoelt de HD-SD1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:11:
Steve Jobs zei een half uur geleden op de Apple persconferentie:

iMovie. This is really interesting. Let me tell you the story. One of our video engineers went to the Cayman Islands, shot a lot of underwater HD, wanted to make a video for his buddies in half an hour. We found out couldn't do it. Engineer got out Final Cut Pro. Couldn't do it. Couldn't do great movie in 30 minutes. So he created an app that could do it. We were so blown away that we decided to use it. We're still calling it iMovie, but we're giving a new icon so we can show it's a whole new app.Got one library for all video you've shot. Can scroll through it all just like your photos. Can rediscover and enjoy all your video as well as make movies more quickly. Takes video from any source. HDV, still cameras that do video, brand new AVCHD camcorders. This new Panasonic one is the best. Records hour of super high quality video on 8GB flash card.

Hij bedoelt de HD-SD1 :)
nee, deze ;)
Panasonic-HDC-SD5 met 1920 x 1080
http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-33048.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wow, erg mooi!

Afbeeldingslocatie: http://www.camcorderinfo.com/images/upload/Image/Panasonic/Panasonic_HDC-SD5/FI/ProductShots/Panasonic_HDC-SD5_Handling.jpg

Hier lijkt ie wel weer iets groter :)

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070801/pana1_09.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het van die Aziatische dwergen zijn. Van diezelfde dames die ze langs een 40" plasma zetten waardoor het een 50" lijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:36:
Dit wordt een briljante camera van JVC. Het is de enige camera die opneemt in 1920 breed ipv 1440 wat de rest doet. Daarnaast gebruikt hij geen codec, maar gewoon HDV, dus lekker compatible.
Je spreekt jezelf hier tegen: HDV neemt nooit op in 1920(1080i. Dat zit niet in de standaard. De standaard omschrijft een resolutie van 1440x1080i. Dus dan heb je hetzelfde als bij de HV/20, een 1920x1080 sensor dat omlaag wordt gebracht naar 1440x1080i.

offtopic:
Sorry voor deze verschrikkelijk late reatie. dacht dat ik op de laatste pagina aan het lezen was, blijkt het op pagina 10 te zijn geweest! STOM!

[ Voor 11% gewijzigd door jvdmeer op 08-08-2007 16:21 . Reden: disclaimer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ha, een pleonasme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Contaminatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tautologie? Ik kan die termen toch niet uit elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:13:
Tautologie? Ik kan die termen toch niet uit elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren mijn Canon HV20 erbij gekregen. Meteen natuurlijk uitgeprobeerd. Geweldige kwaliteit. Had 5 jaar een JVC GDR-32. Dus dit is een groot verschil.
Alleen jammer dat je voor zo'n camera relatief weinig accesoires erbij krijgt. Gellukig had ik nog een firewirekabel liggen van de oude JVC cam die erop past. Anders stond ik mooi te kijken. MAar nu komt het. Ik wil graag kijken voor een groothoeklens of een goeie uv filter voor erop. Weet iemand een site waar je kunt zien welke filters en lensen op de HV20 passen?? er zijn er zoveel op de markt maar welke passen nu op de HV20? Zag in handleiding iets staan over en WL-H43. Maar die is niet echt goed te krijgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als HV20 bezitter ben je haast verplicht je te registreren op hv20.com :) Daar vind je antwoorden op al je vragen.

Ik wil op den duur ook graag een 35mm adapter en lens hebben voor het betere "Hollywood" werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivm die 25P cinemamode bij weinig licht is er vrijwel geen ruis te bekennen.
Verander ik naar een ander programma instelling buiten cinema dan schokt het beeld en veel ruis in het beeld...

Deze test gedaan in een slaapkamer met een beetje invallend licht. Vrij donker dus.

Maar mijn vraag is: Hoe ervaren jullie die cinemamode? Ik vind dat het beeld zachter word en donkerder... Is het beeld nu ook minder scherp?

Kan iemand dit effect nader toelichten aub? Ik geraak er niet wijs uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik mag voor m'n huwelijk een camcorder uitzoeken en nu is mijn oog gevallen op de Panasonic HDC SD5. Deze is welliswaar nog niet leverbaar in Nederland, maar zie op het Duitse Idealo http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/799462_-hdc-sd5-panasonic.html de dat hij over een paar dagen leverbaar wordt.

Vooral het formaat (lekker klein) en de mogelijkheid van Full HD op Sd kaart en de 3 CCD sensors hebben mij doen besluiten om voor deze te gaan.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met duitse Web shops en hoe is het in het algemeen geregeld met garantie etc. (is er internationale panasonic garantie). De menu's zijn in ieder geval in het nederlands.

Het liefste zou ik hem bij een nederlandse winkel of webshop kopen, maar aangezien de prijs daar nog niet bekend is. Ga ik hem waarschijnlijk toch in Duitsland (laten) bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gekkehuus schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:20:
Ik mag voor m'n huwelijk een camcorder uitzoeken en nu is mijn oog gevallen op de Panasonic HDC SD5. Deze is welliswaar nog niet leverbaar in Nederland, maar zie op het Duitse Idealo http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/799462_-hdc-sd5-panasonic.html de dat hij over een paar dagen leverbaar wordt.

Vooral het formaat (lekker klein) en de mogelijkheid van Full HD op Sd kaart en de 3 CCD sensors hebben mij doen besluiten om voor deze te gaan.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met duitse Web shops en hoe is het in het algemeen geregeld met garantie etc. (is er internationale panasonic garantie). De menu's zijn in ieder geval in het nederlands.

Het liefste zou ik hem bij een nederlandse winkel of webshop kopen, maar aangezien de prijs daar nog niet bekend is. Ga ik hem waarschijnlijk toch in Duitsland (laten) bestellen.
In Duitsland kost ie 819 euro (20% btw inclusief) en in Nederland (19% btw) vanaf 949 euro. Zoals gewoonlijk alles weer duurder hier. Ik zou hem gewoon vanuit Duitsland halen, ik had mijn HDC-SD1 ook uit Japan. Ik ga volgende week eveneens de SD5 uit Duitsland halen bij het goedkoopste adres en betalen met mijn creditcard.

--> nl link --> http://www.bobshop.nl/cat.../catalog/product_info.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik heb gisteren mn hv20 laten stuiteren, en nou doet ie iets raars (volgensmij). als ik er een tape in wil doen, dan doe ik dus de tape in die "lade", en dan druk ik hem vervolgens met het klepje weer naar binnen toe. als ik het zo doe, dan gooit de camera de tape er weer uit.
doe ik hem er in, en druk ik hem dan voorzichting met mn hand naar binnen, en dan het klepje dicht, dan werkt het wel.

hoe doen jullie dit? kan iemand dit eens voor mij testen, of het normaal is dat het zo niet werkt? ik heb pas 1 of 2 keer een nieuwe tape er in gedaan dus ik weet het niet meer:) er staat wel "push" op de tape

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ik heb zojuist ook een HV20 gekocht. Prachtig ding! Het beeld is in ieder geval haarscherp en de kleuren zijn prachtig. Ook werkt het ding heel goed in het 'donker'. (dus met weinig licht). Het beeld bevat nauwelijks ruis. Veel beter dan mijn voorgaande oude Sony Digital 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen tussen de SD1/SD5 en de Sony HDR-UX6, bandjes en schijfjes hebben voor mij nu echt afgedaan, en op vakantie neem ik wel een image-tank mee.

Kan ik ergens sample video's downloaden van de SD5?
Ik ben bang dat de SD5 juist slechter presteert dan de SD1 vanwege meer artifacts door hogere resolutie en de toepassing van 1/6” CCDs.
Ik zie op mijn monitor weinig verschul tussen SD1 en UX6 materiaal, is dat 3CCD verhaal in dit geval niet gewoon een marketingploy?
DGilmour, waarom ruil je je camera in terwijl de verschillen tussen SD1 en SD5 minimaal zijn?
Kent iemand de UX6 een beetje, waarom zou ik die absoluut niet moeten nemen en juist de Panasonic wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/55/sony-hdr-cx6-camcorder.jpg
"The only AVCHD competitor in its class is the new (but already discontinued) Panasonic SD1, and there is no comparison. In my opinion, the Sony CX7 left the Panasonic SD1 seriously wanting for more in terms of image quality, ease of use, and overall build quality. Additionally, the ProDuo card used by Sony did not require any specific driver software or hardware as the Panasonic SD1 requires with the SDHC card."
http://www.consumerelectr...ewarticle.jsp?id=175410-1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ David: Weet jij waar de SD5 al te verkrijgen is?

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
De Panaconic HDC SD5 is bij topvisionshop.de vanaf week 37 leverbaar, zodat je hem week 38 in huis kunt hebben.

Heb vorige week telefonisch contact gehad, hij kost in duitsland 819,- als je met creditcard betaalt komen er geen verzend kosten bij.

Als je via Topvisionshop Nederland besteld kost ie 835,- incl. verzendkosten.

Ga hem van de week bestellen. Ben benieuwd naar de leverbaarheid van de 8Gb kaartjes van Panasonic, of kan ik net zo goed van andere merken kopen 8Gb Class 6. Welk merk is aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:10:
@ David: Weet jij waar de SD5 al te verkrijgen is?

Chris
ebay. voor 672 euro ex btw vanuit Japan maar inc 4 GB card. De duitse versie is ex card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop de Panaconic HDC SD5 vóór 21 september, bij de leverancier die hem (het eerst) op voorraad heeft.

Omdat er meerdere geïnteresseerden in dit forum 'gespinst' zijn op de HDC SD5 stel ik voor dat degene die 'm als eerst weet te bemachtigen, de aanbieder op dit forum vermeld!

Het is echt wel een zeer compact en ook uitgebreid toesatel, dus dat zit wel snor

Graag een post reply van de 1e koper!

Chris

Verwijderd

Topicstarter
Als je 800-900 euro teveel geld vindt voor een HD camera dan is hier een HD cam voor 130 euro...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/09/9-13-07-aiptek720p.jpg

Aiptek 720p HD cam :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Moet dat een lens voor stellen? 8)7 :?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Waarom eigenlijk de SD5 kopen als je de SX5 kunt krijgen? Die neemt OOK op SD-kaartjes op en kan geselecteerde beelden IN-CAMERA gewoon naar een DVDtje schrijven - naar keuze zelfs in SD en in HD!!!

Oja, en de SX5 ligt nu al gewoon in de winkels. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exploited op 14-09-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exploited schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:07:
Waarom eigenlijk de SD5 kopen als je de SX5 kunt krijgen? Die neemt OOK op SD-kaartjes op en kan geselecteerde beelden IN-CAMERA gewoon naar een DVDtje schrijven - naar keuze zelfs in SD en in HD!!!

Oja, en de SX5 ligt nu al gewoon in de winkels. :)
maar dat ding is groot en lelijk en bevat mechanische delen.....

Verwijderd

David Gilmour, je zei dat je jouw SD1 ging inruilen voor een SD5, mag ik weten wat daarvan precies de reden is?

Ik lees namelijk in een duits vaktijdschrift dat de hogere resolutie behaald wordt door interpolatie zodat je er qua scherpte niet mee zal winnen. De SD5 is wel lekker compact natuurlijk.

De reden dat ik het vraag is dat de SD1 nu reeds gedumpt wordt voor 750 euro, en ik vraag me af of het voor mij niet slimmer is om 100 euro te besparen door de SD1 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Nou, ik heb de SD5 bemachtigd, een zwarte!

15-09 opgehaald in duitsland, bij: http://www.top-foto.de
2 jaar garantie ook in Nederland, geen grijze import (zoals bij topvision) en scherpe prijs!

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisspaansen.nl/nieuws/images/1-18.jpg
(een 'live' foto, van de camera op MIJN tafel ;) )

Ik had wel voorrang weten te krijgen, hij had al vele reserveringen!

Ik ga er lekker mee op vakantie, aan de camera zal het niet liggen....

gr. Chris

ps: Een SX5 of een SD5?
-Voordelen: geen! (de DVD opnamecapaciteit ligt nog lager als de SD kaart, koop gewoon tzt een 32 Gb SD kaart)
-Nadelen: bewegende delen, hoger gewicht, minder compact etc.
SD5 NATUURLIJK _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 23:13:
David Gilmour, je zei dat je jouw SD1 ging inruilen voor een SD5, mag ik weten wat daarvan precies de reden is?

Ik lees namelijk in een duits vaktijdschrift dat de hogere resolutie behaald wordt door interpolatie zodat je er qua scherpte niet mee zal winnen. De SD5 is wel lekker compact natuurlijk.

De reden dat ik het vraag is dat de SD1 nu reeds gedumpt wordt voor 750 euro, en ik vraag me af of het voor mij niet slimmer is om 100 euro te besparen door de SD1 aan te schaffen.
Compacter, dat is de enige reden. De SD1 gaf perfect beeld, zelfs als de SD5 iets inlevert qua beeld is het goed voor mij, zo goed is de SD1. Ik ga alleen geen 1.000 euro betalen voor de SD5, denk meer aan 700-750 euro via Japanse import inclusief 4GB card.

@Chris: heb je wat high res pics met je hand op de camera? Ik wil gevoel krijgen hoe groot ie is. Congratz met je aankoop, wat vind je ervan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
De HDC-SD1 is op Ebay te koop voor € 685,50. Pal model en verzonden uit Duitsland. Geen risico dus dat je nog eens btw moet betalen zoals bij een Japanse zending.

Heb zelf een Sony HC5E gekocht bij die leverancier. Ook ruim onder de Europese prijzen. € 689,50.

http://cgi.ebay.nl/Panaso...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
In Japan gebruiken ze NTSC (dus 1080i60) in plaats van PAL (1080i50) - en dan zit je natuurlijk ook nog met je garantie. Tsja...what to do? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de HDC-SD5 voor € 840,- , hierbij komt dan nog een 8Gb SD kaart t.w.v. € 85,-.

Vindt ik niet gek, en voor het relatief kleine € verschil zou ik geen SD1 nemen....

gr. Chris

• Gekkehuus
Dank je voor je tip Chris,

Ik ga zaterdag mijn SD5 ophalen in Duitsland bij Top-Foto.de, na gisteren je berichtje gelezen te hebben, heb ik een e-mail gestuurd en ze belden binnen enkele uren al op. Netjes in het nederlands, ze kregen vrijdag een aantal sd5's binnen en zullen er voor mij 1 klaarleggen zodat ik hem zaterdag op kan halen.

Hoe is jouw ervaring met de 8Gb geheugenkaart die je erbij hebt gekocht? Welke is het trouwens en waar heb je deze gehaald?

Betreffende de prijs ga ik niet voor enkele tientjes of misschien 100 euro shoppen in Azie, 't is namelijk een cadeau en hoef hem dus niet zelf te betalen. Wat voor mij wel belangrijk is, is de garantie die erop zit, en zo te lezen in het bericht van Chris is dat goed geregeld met de 2 jarige garantie bij panasonic nederland.

Kan niet wachten tot het zaterdag is.... :)

Verwijderd

Beste Panasonic HDC SD5 liefhebbers,

kan iemand mij aangeven waarom ik voor deze camcorder zou moeten kiezen, behalve de prijs?
Ik heb mijn fototoestel verkocht en zoek nu een kwalitatief goede en makkelijk bedienbare camcorder, waar ook goede foto's mee te maken zijn. Ik zat eerst te denken aan de Sony CX6. Dit is ook een klein toestel met geheugkaart, maar ik heb geen idee of dit toestel beter of slechter is dan de SD5. Volgens de specificaties heeft de Sony wel meer pixels?? Heb echter geen idee of dit ook te zien is. Kan iemand mij verder helpen?

BVD
Groet, Rien

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:38:

kan iemand mij aangeven waarom ik voor deze camcorder zou moeten kiezen, behalve de prijs?
Ik heb mijn fototoestel verkocht en zoek nu een kwalitatief goede en makkelijk bedienbare camcorder, waar ook goede foto's mee te maken zijn. Ik zat eerst te denken aan de Sony CX6. Dit is ook een klein toestel met geheugkaart, maar ik heb geen idee of dit toestel beter of slechter is dan de SD5. Volgens de specificaties heeft de Sony wel meer pixels?? Heb echter geen idee of dit ook te zien is. Kan iemand mij verder helpen?

BVD
Groet, Rien
goede foto's maak je met geen enkele videocamera (behalve dat Sanyoding waarmee je dan wel slechte HD filmpjes maakt ter compensatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:49
Hebben van de week HDC SD1 gekocht. Schitterend ding. Filmd een stuk mooier dan de oude Sony die we hiervoor hadden.
Alleen een vraagje, speelt de ati 2600 ook dit formaat hardwarematig af, iemand hier ervaring mee?
Meeste wat we doen namelijk is de opnames vanaf de pc via hdmi op de tv kijken.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Exploited
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:38:

Zowel de Panasonic SX5 als de Panasonic SD5 hebben de beste optische beeldstabilisatie die er momenteel op de markt is en ze hebben een Pre-Rec functie waardoor je de camera 3 seconden beeld in een buffer kan laten opnemen. Als er dan iets leuks gebeurt druk je op opnemen en worden die 3 seconden voorafgaand aan de opname toegevoegd. Een redelijk unieke en zeer praktische functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:38: Ik zat eerst te denken aan de Sony CX6. Dit is ook een klein toestel met geheugkaart, maar ik heb geen idee of dit toestel beter of slechter is dan de SD5. Volgens de specificaties heeft de Sony wel meer pixels?? Heb echter geen idee of dit ook te zien is. Kan iemand mij verder helpen?

BVD
Groet, Rien
Ik zit ook nog steeds te twijfelen welke AVCHD camcorder ik moet kopen en ik heb aardig wat reviews gelezen van de Panny SD1/SD5 en Sony CX6.

Optische beeldstabilisatie: Panasonic superieur echter Sony okay.
Kleuren: Panasonic superieur echter Sony theoretisch superieur in xvYCC mode.
Scherpte: Sony ziet er scherper uit, echter voornamelijk door softwarematige sharpening
Snelle bewegingen: Sony superieur (hogere bitrate)
Lowlight performance: Ontloopt elkaar niet veel, allebei niet super.
Foto's: Sony superieur echter 6MP is volgens mij wassen neus. Check onderstaande link: de foto's zijn slechter dan veel 3MP camera's:
http://www.magazinevideo.com/tests-en-ligne.php?Clef=135
Foto's op onderstaande link zijn wel aardig maar slechts 2MP:
http://hdr-cx7.blogspot.com

Je zou ook eens de nieuwe Canon HG10 moeten checken. Volgens Camcorderinfo de beste AVCHD camera tot nog toe. Het voordeel (grotere opslag door 40MB harddisk) is tegelijkertijd het nadeel, hij is groter dan de SD5 of CX7. Maar wel goedkoop, hij wordt voor onder de 1000 euro aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:42:
[...]

Je zou ook eens de nieuwe Canon HG10 moeten checken. Volgens Camcorderinfo de beste AVCHD camera tot nog toe. Het voordeel (grotere opslag door 40MB harddisk) is tegelijkertijd het nadeel, hij is groter dan de SD5 of CX7. Maar wel goedkoop, hij wordt voor onder de 1000 euro aangeboden.
Voor mij geen bewegende delen in een camera die bijgeluiden geven en slijtage geven. Ik vind design ook belangrijk, dus voor mij alleen een Panasonic of een Sony :) Maar Sony valt af vanwege die achterlijk dure memory sticks die 3 x zo duur zijn t.o.v. SD cards.

Die Canon HV20 schijnt toch de beste te zijn, maar ja, bandjes, dat is zo 1995 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
AVCHD heeft inderdaad weliswaar de kwaliteit van HDV (=tapes) nog niet ingehaald, het werkt wel een stuk makkelijker. Zolang je geen TV-programma's maakt is AVCHD duidelijk de betere keuze.

Ennuh...die Sony CX6 is een mooi ding, maar de prijs van die Memory Stick geheugenkaartjes maken het inderdaad een onmogelijk dure aanschaf. Alleen als geld geen rol speelt valt dat ding te overwegen en dan NOG zijn de beelden van de SX5/SD5 van Panasonic beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Exploited schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:45:
AVCHD heeft inderdaad weliswaar de kwaliteit van HDV (=tapes) nog niet ingehaald, het werkt wel een stuk makkelijker. Zolang je geen TV-programma's maakt is AVCHD duidelijk de betere keuze.
.
DV tape gaat vrij lang mee en is economisch gezien ook een vrij goede keuze met prijzen tussen de € 3 en € 5 voor 13,8 Gb opslag. Opslag op HD is leuk maar een HD gaat minder lang mee dan een tape, net zo goed als DVD een kortere levensduur heeft dan tape.

Geheugen in de vorm van kaartjes is minder economisch dan tapes, hoewel herbruikbaar. Maar dan nog blijf je met het probleem zitten dat je de beelden op een ander media moet opslaan als je wil archiveren.

Heb zelf ook lang getwijfeld om voor nieuwere media te gaan maar tape heeft momenteel nog best goede papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exploited schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:45:
Ennuh...die Sony CX6 is een mooi ding, maar de prijs van die Memory Stick geheugenkaartjes maken het inderdaad een onmogelijk dure aanschaf.
Ik denk niet dat ik meer dan 1 geheugenkaartje nodig heb. Gewoon een imagetank meenemen op vakantie en na een dagje filmen het kaartje kopieren naar de tank...
Nota bene een tank van 80MB kost 120 euro, waarom dan nog gaan shuffelen met geheugenkaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:24:
[...]
Opslag op HD is leuk maar een HD gaat minder lang mee dan een tape, net zo goed als DVD een kortere levensduur heeft dan tape.
Klopt, maar ik zie dat helemaal niet als probleem!! Ik heb nu een externe 500GB drive aan mijn PC hangen, over 5 jaar koop ik voor 100 euro een drive van 50 Terabyte en kopieer ik de data van mijn oude harddisk binnen een half uurtje.

Probeer jij over xx jaar maar eens 100 MiniDV tapes te archiveren naar een ander medium, ik krijg nu al medelijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:24:
[...]
DV tape gaat vrij lang mee en is economisch gezien ook een vrij goede keuze met prijzen tussen de € 3 en € 5 voor 13,8 Gb opslag.
500GB harddisk = €100 euro.
1 Uur AVCHD = 8GB
==> Prijs per uur video: €1,60

En dat terwijl de prijzen de komende jaren sterk zullen blijven dalen, terwijl de prijs van mini-DV tapes al jaaaren constant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:36:
[...]

Klopt, maar ik zie dat helemaal niet als probleem!! Ik heb nu een externe 500GB drive aan mijn PC hangen, over 5 jaar koop ik voor 100 euro een drive van 50 Terabyte en kopieer ik de data van mijn oude harddisk binnen een half uurtje.

Probeer jij over xx jaar maar eens 100 MiniDV tapes te archiveren naar een ander medium, ik krijg nu al medelijden ;)
De tapes zijn toch gewoon archief. Nu laat je gewoon je data op de schijf staan. voor 100 euro koop je 500 GB. Dat is zo'n kleine 40 uur aan opnames.
En over 5 jaar zit je nog "maar" op 16 TB, als dit met hetzelfde tempo blijft doorgaan als de afgelopen 12 jaar. (ongeveer factor 2 per jaar) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
Vandaag voor het eerst een tijdje met de JVC GZ-HD3 kunnen spelen. Wat een lekkere camera is dat zeg. Alle voordelen van een HDD-camera, maar geen AVCHD, maar gewoon in HDV!!! Je kan deze camera dus gewoon via firewire aansluiten op ieder montagepakket dat HD ondersteunt.

Wel jammer dat JVC de Fujinon-lens uit de HD7 heeft vervangen door een Konica Minolta-lens, maar hij kost dan ook een stuk minder. Ik zoek nog een leuke 2e camera en deze gaat bij mij zeker in het rijtje van 'te-overwegen-cams'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Exploited schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:21:
Vandaag voor het eerst een tijdje met de JVC GZ-HD3 kunnen spelen. Wat een lekkere camera is dat zeg. Alle voordelen van een HDD-camera, maar geen AVCHD, maar gewoon in HDV!!! Je kan deze camera dus gewoon via firewire aansluiten op ieder montagepakket dat HD ondersteunt.
Die camera heeft geen HDV maar MPEG2-Ts. Als je wil gaan editten zal je meestal eerst een conversie moeten uitvoeren.

http://www.camcorderinfo....r-Review-33347/Format.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Ericr schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:30:
Die camera heeft geen HDV maar MPEG2-Ts. Als je wil gaan editten zal je meestal eerst een conversie moeten uitvoeren.
http://www.camcorderinfo....r-Review-33347/Format.htm
Volgens mij lees ik daar:
The GZ-HD3’s multiple recording qualities create varying degrees of compatibility with editing software. The easiest by far is the 1440 CBR setting, which is compatible with anything that can accept HDV files – that includes most of the popular editing software today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
@BarnOwl (en anderen natuurlijk),
Ik twijfel op dit moment ernstig tussen een Everio GZ-HD7 en een HV20.
Doel: hoogwaardige vastlegging van mooie reizen.
Ik lees dat je een HV20 hebt, wat zijn jouw ervaringen?
Thanks

René

[ Voor 5% gewijzigd door René20 op 09-10-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:54:
[...]

welke en waar is dat? ik kan nergens een externe lader vinden...
op deze link is een batterij met hoge capaciteit te vinden en ik denk dat ze geschikt is
voor de HV20,wel opletten met dergelijke batterijen want vele zijn een fors stuk groter
dan de originele en steken dan een stuk uit de camera wat soms vervelend kan zijn
www.digiplanet.nl/N_frame...et.nl/N_grp_29_124-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

René20 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:31:
Thanks

René
René, Ben sinds 3maanden in bezit van de HV20 en ben zeer tevreden over dit toestel,
heb al heel wat uren film opgenomen in allerlei omstandigheden en deze camera heeft
mij nog geen enkele keek ontgoocheld, de beeldkwaliteit is echt ongelooflijk (je ziet wel iedere rimpel) kleuren zijn zeer goed en filmen bij weinig licht is goed en een(voor mij) zeer belangrijk
punt namelijk de beeldstabilisatie is echt uitmuntend (ook bij gebruik van de zoomfunktie)
het geluid is zeker aanvaardbaar, maar ik heb gekozen voor een externe microfoon(Canon DM50)
en dat klinkt toch een stuk beter, er zitten veel handmatige instellingen op maar je kan ook
kiezen voor volautomatisch natuurlijk, als er één minpuntje aan is dan is dar volgens mij de bouwkwaliteit, het voelt niet echt stevig aan en het toestel is gevoelig voor krassen, maar voor de
rest heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop, een echte aanrader! Succes met uw keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje voor de SD5 bezitters. Heb gisteren voor het eerst de SD5 in het echt gezien, althans de DVD versie ervan. Die viel me erg tegen. Niet veel kleiner dan de SD1 als ik de DVD erbij wegdenk en het zag er nogal plasticerig uit. De SD1 heeft een hele mooie glanzende lak bij het scherm en deze zilveren SD5 niet dus.
Ze hadden ook een zwarte SD5 maar die was niet uitgepakt.

Hoe vinden jullie je SD5 eruit zien naast een SD1? Welke kleur heb je, zilver of zwart? Hoe voelt ie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:53:
[...]
Die Canon HV20 schijnt toch de beste te zijn, maar ja, bandjes, dat is zo 1995 :)
Maar ja, de bandjes: die zijn zo lang bewaarbaar en onverrotbaar dat het veel betrouwbaarder dan DVD is en veel goedkoper dan SD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
René20 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:31:
Thanks

René
Ik heb ook de HV20. Echt een goede camera. Voelt degelijk aan, is niet te zwaar maar ook niet te licht. Handling is makkelijk, knoppen zitten goed bereikbaar.
Beeldkwaliteit is gewoonweg fantastisch. Het beeld deed er niet onder van de HD-samples die je bij TV's in de winkel ziet (was op zoek naar LCD, dus wilde ik hem daar testen). Kleuren zijn zeer realistisch en het beeld doet het vooral erg goed in het donker: relatief weinig ruis, veel kleuren en toch scherp beeld. Ook het scherpstellen gaat heel erg accuraat en vooral snel. De belichting past zich goed aan aan de omgeving, zelfs als er tegenlicht is.
En als het toch te donker is: er zit een heel klein lampje op die net de juiste hoeveelheid licht geeft om goed beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
Er bestaat geen SD5 versie met dvd. Dat is de SX5!!
En deze is een heel stuk groter dan de SD5. Ik heb zelf een SD5 maar kan helaas niets zeggen hoe groot of klein hij is, ten opzichte van een SD1.

Wat ik wel kan zeggen is dat iedereen die m'n camera ziet hem er geweldig uit vind zien. Ook over het formaat zegt iedereen dat ie zo klein is.
Dus als uiterlijk en grootte voor jou belangrijk zijn. Dan zou je zeker voor een SD5 kunnen gaan.

Naast dat ie klein is en er mooi uitziet is het ook gewoon een hele goede camera.

Zijn ze tegenwoordig al in Nederland te verkrijgen? Ik heb de mijne bij topfoto.de in Duitsland gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben blij om te zien dat HD-camcorders snel in prijs dalen.

Wat zijn de specs van jullie pc, waarmee jullie de hd-bestanden bewerken en hoe lang duurt dat? :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Even, een vraag over de geheugen kaartjes.

Maakt het nog uit, of je een standaard kaartje koopt. Of een snelle?

En moet het een panasonic kaartje zijn,als je de HDC-SD5 koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de ervaring met het gebruik van de Pana SD5 in vol daglicht?
Is het ontbreken van een viewfinder geen beperking?

Bedankt voor jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort de Panasonic camecorder. Het beeld is verbluffend scherp! Wat ik wel een nadeel vind is dat het beeld zo scherp is (bekijk het op een HD ready tv), dat iedere trilling nog storender is als bij een standaard camera. Het beeld kan hierdoor wat onrustig worden. Je krijgt hierdoor haast het gevoel alsof je voor iedere schot een statief moet gebruiker (stabilisator staat gewoon aan).

Videobewerken gaat wel, maar is vrij schokkerig op mijn E6600 (2gig intern geheugen). Het bewerken kost dus meer tijd dan normaal, maar is na het converten gelukkig op de tv wel gewoon snel en dus niet meer schokkerig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:50:
Ik gebruik sinds kort de Panasonic camecorder. Het beeld is verbluffend scherp! Wat ik wel een nadeel vind is dat het beeld zo scherp is (bekijk het op een HD ready tv), dat iedere trilling nog storender is als bij een standaard camera. Het beeld kan hierdoor wat onrustig worden. Je krijgt hierdoor haast het gevoel alsof je voor iedere schot een statief moet gebruiker (stabilisator staat gewoon aan).

Videobewerken gaat wel, maar is vrij schokkerig op mijn E6600 (2gig intern geheugen). Het bewerken kost dus meer tijd dan normaal, maar is na het converten gelukkig op de tv wel gewoon snel en dus niet meer schokkerig.
Boeing,welke videokaart gebruik je voor het bewerken van deze beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 05:32
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:50:
Ik gebruik sinds kort de Panasonic camecorder. Het beeld is verbluffend scherp! Wat ik wel een nadeel vind is dat het beeld zo scherp is (bekijk het op een HD ready tv), dat
Welke camera dan? De SD5?

Zou je een ruwe sample willen plaatsen? Minuutje is genoeg....

Welke software gebruik je voor de bewerking?

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen:
Of de Panasonic HDC-SD5
Of de Canon HV-20
Of de Canon HG-10

Panasonic:
- geweldig, op SD kaartjes, lekker makkelijk
- maar: AVCHD met 15mbps data stroom.

Canon HV-20
- geweldig, HDV formaat met 25mbps data stroom
- maar: gewoon op tape

Canon HG-10
- geweldig, op harddisk
- maar: AVCHD met 15mbps data stroom.

Volgens mij is, gezien de dalende prijs van SD media, de keuze voor SD opslag logischer dan de opslag op een gevoelige harddisk. De HG10 lijkt dan ook af te vallen.

Kan iemand mij uitsluitsel geven: is de AVCHD 15mbit/sec slechter of beter dan de 25mbit HDV van de Canon?

[ Voor 15% gewijzigd door Jan Smit op 16-10-2007 12:44 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
Je kunt AVCHD en HDV eigenlijk alleen met elkaar vergelijk door de resultaten te bekijken. Het zijn twee zodanig verschillende compressie-technieken dat verschillende projecten ook verschillende resultaten zullen geven. AVCHD is een vorm van MPEG4 terwijl HDV een vorm is van MPEG2. In theorie haalt MPEG4 bij een halvering van de bitrate vergelijkbare resultaten met MPEG2 waardoor je zou zeggen dat AVCHD op 15Mbps dus gelijk gesteld moet kunnen worden met HDV op 30Mbps. De praktijk is echter niet zo simpel.

In Amerika hebben ze daar een mooie uitdrukking voor: Your mileage may vary. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb sinds een paar dagen de Panasonic SD5.

Super camera, lekker licht, gemakkelijk in bediening.
Beeld kwaliteit vind ik super, vergeleken met me jvc cam van 8 jaar oud ;)

Verder vind ik het bewerken, kijken, en branden van het .mts filmpjes ook geweldig !

Na het aansluiten van de cam via usb,
click and drag de film bestanden naar me laptop HD, en kan ze dan driect afspelen met
Nero showtime (nero 7.9.6.0) met hdmi direct kijken op me LCD....ziet er leuk uit.

En met vision kan ik er een dvd van maken (mpeg 2) en dat gebeurt verdomd snel.
Ben ook ff met pinnacle 11 bezig geweest, maar dat duurt gewoon uren :(

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik ben bijna zover dat ik een SD1 ga aanschaffen.
Tot het moment dat ik over en 150cm plasma beschik :P moet ik het nu nog even doen met een 4:3 63cm Philips (met 2x SCART). Kan ik de filmpjes die ik gemaakt heb al wel vast gewoon op die oude tv afspelen door de camcorder direct aan te sluiten?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week dan voor het eerst de zilveren versie van de HDC-SD5 gezien in het echt. Hij is inderdaad compacter dan de SD1 maar hij voelt een beetje ' goedkoop ' aan. Weg is het glimmende mooie kleurtje van de SD1. Waarom ze dit hebben gedaan beats me. Hij ziet er uit als een standaard videocameratje waar de SD1 toch een apart uiterlijk had. Ik denk dat de zwarte versie dan beter eruit ziet, helaas nog niet in het echt gezien out of the box. Misschien dat ik toch maar de HDC-SD7 ga importeren. Dan de witte versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.marcush.de/wp-content/uploads/2007/08/sd7_sd5.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Heeft iemand al ervaring met die nieuwe Hitachi Blu-Ray camcorder? De specs zien er wel leuk uit, maar filmt het een beetje in de praktijk? Ik zag hem bij de MediaMarkt staan, maar denk eigenlijk dat ik beter voor die Panasonic of de Sony high-definition DVD-camcorders kan gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/15/hitachi-bd7he.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Bij ons is nu de aanschaf van een HD-camcorder ook voltooid.

Tijdje met een Sony HC7E gespeeld. HD-kwaliteit natuurlijk geweldig, degelijke bouw, leuke fotomogelijkheden en genoeg aansluitingen.
Reviews gelezen, vergeleken met Canon HV20 en uiteindelijk in de winkel beide in de handen gehad en rechtstreeks vergeleken op een HD-scherm. En de HV20 geeft écht het mooiste plaatje, en persoonlijk, zekers met 25-Progressive.

Hoewel progressief zeker veel schokkiger overkomt en niet zomaar te gebruiken is zonder nabewerking, geeft het naar mijn gevoel een stuk mooier en rustiger plaatje. Daarnaast is de lichtgevoeligheid in 25P stukken beter, van 6 naar 3 lux. Hoewel er wel degelijk goed ruis te zien is op de HV20, is die veel fijner en minder te zien dan bij de HC7E.

Kleine dingetjes zoals het Hot voetje voor accesoires, flitser en best-wel-felle-ledje voor enig invullicht, én de veel lagere prijs heeft ons er toe doen beslissen de Canon te nemen.

Voor 1100 euro heb je de camera, een 0.3x hoogwaardige Groothoeklens, extra accu, draagtasje, 1GB geheugenkaartje, 85min HDV-bandje en genoeg kabels.

Nadelen: Tegenlichtfunctie werkt matig en niet automatisch. HV20 is geheel van plastic gemaakt en alle knopjes voelen wat goedkoop-achtig. De sony is veel degelijker en zelfs nog ergonomischer, vooral bij het switchen van functies. Menu is niet echt geweldig, maar wel stukken beter dan het touchscreentje van de sony. Zoals bij alle tape-camcorders, je hoort het motortje op de opnamen.

Al-met-al, Superapparaat, Aanrader, meeste Knal-voor-de-Euro.. (Zow, da's wel heel lelijk vertaald :P)

http://www.camcorderinfo.com staan erg uitgebreide reviews en aanbevelingen, waaronder de HV20 als "Camcorder of the Year" in meerdere categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het motorgeluid kun je afvangen met een externe mic die je zo op de Hot voet aansluiting schuift.
Binnenkort krijg ik mijn 35mm adapter met Canon SLR lens, voor het betere DOF werk. Ben benieuwd wat voor een plaatje dat gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neut72 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:12:
Heeft iemand al ervaring met die nieuwe Hitachi Blu-Ray camcorder? De specs zien er wel leuk uit, maar filmt het een beetje in de praktijk? Ik zag hem bij de MediaMarkt staan, maar denk eigenlijk dat ik beter voor die Panasonic of de Sony high-definition DVD-camcorders kan gaan.

[afbeelding]
Ik heb zonet de hitachi blue-ray review gelezen op camderinfo.com en deze camera is echt niet goed van beeldkwaliteit. Zoals reeds aangegeven is de canon HV-20 de beste van beeldformaat. Deze onderscheidt zich pas als er weinig licht. Vooral de cinemode bij weinig licht is verbluffend! Ik ad vorige week een halloweentocht meegestapt in complete duisternis en met de ingebouwde videolamp aan en er is vrijwel geen ruis te zien!

Licht motorgeronk maar niet storend. Externe micro erop als te storend mocht zijn.
Ik film in de TV mode op schutterspeed 1/50 in de progressive stand. Zo heb je geen last van schokkerige beelden.

Deze HV20 camera is echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik moet er binnenkort ook aan geloven. Ik ga een cam kopen, we verwachten in januari een kleine. Uiteraard moet ik een full hd cam hebben, daar je die beelden maar 1 keer in de hoogste resolutie vast kunt leggen. Ik denk goed, kopen we even een full hd cam. Sjeez zeg. Je kunt beter niet gaan lezen :)
Dit gaat het zelfde drama worden als mijn 3 jaar durende saga voor het uitzoeken van een full hd tv (uiteindelijk Philips 47PFL9732 geworden). Alles heeft wel haken en ogen. :(
Ik wil een hdd camera, heb al met Sony's SR51 gewerkt. Het gemak is mooi, sleur en pleur, maar de kwaliteit vond ik best bedroevend achteraf.
Heb me serieus proberen in te lezen, maar makkelijk gaat het niet zijn.
Iemand met een advies? Ja, topic helemaal lezen, maar de techniek gaat hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik geloof dat Canon naast de HV20 ook een uitvoering heeft met hdd recording of binnenkort gaat krijgen. Als je de beste beeldkwaliteit wil met hdd recording zou ik voor die gaan.

Edit: Het is er 1 met DVD recording, geen hdd, de Canon HR10:

http://www.usa.canon.com/...elid=15264#ModelDetailAct

[ Voor 32% gewijzigd door kazuka op 12-11-2007 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nah, dat dvd recording zie ik dus echt niet zitten. Kun je nog beter bandjes hebben.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mja, ik zie het bezwaar tegen bandjes niet echt. Je captured je tape in je NLE en je kunt net zo makkelijk aan de gang. Bovendien is de beeldkwaliteit niet minder via HDV dan via AVCHD.

Het tapesysteem is wellicht ouderwets maar het werkt gewoon nog super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
De Canon HG10 (HDD) en de Canon HR10 (DVD) zijn ondertussen al verkrijgbaar. Tape is HDV en neemt bijna 13GB per uur aan materiaal op en HDD/DVD nemen op in AVCHD en slaan 6GB per uur aan materiaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft weer een nieuw speeltje.
600 euro via ebay, kwam nog 100 euro importtaxes bij.

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/7941/img0164nj4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/5558/img0165ol9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/7505/img0162go3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/3858/img0161ci2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/7046/img0163dc9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/9426/img0166fz4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/8865/img0167ju7.jpg
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk het gechat m.b.t. winkelvoorraden a.u.b.