1080p via DVI op HDTV

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Hallo,

Kan ik, als ik mijn (redelijk oude) PC aansluit op een Philips 42 inch Full HDTV, 1080p output krijgen? Mijn videokaart is redelijk oud, een nVidia FX5200. Kan je dan zo'n hoge resolutie krijgen? Of heb je dan een sterkere videokaart oid nodig? Dit zijn de specs van de PC:

HP Compaq
Intel Pentium 4 2.8ghz
512 mb ram
GeForce FX 5200

Als ik dit hier niet goed heb neergezet oid, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,
Hans van Dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan het wel maar dan heeft je computer het er wel moeilijk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:21

SeatRider

Hips don't lie

Als je beide apparaten in huis hebt zou ik zeggen probeer het gewoon, je zal niks stuk maken. Ik denk dat je gewoon beeld krijgt, maar dat de specs van het systeem niet hoog genoeg zijn om films zonder haperen te tonen. Misschien dat een divxje net gaat (?) maar h264 ga je kunnen vergeten met een P4, daar zou ik minimaal een C2D voor inzetten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weet je zeker dat je 1080p af kan spelen op die computer? Misschien lukt het je wel om die resolutie op je TV te krijgen maar als je films alleen in slowmotion kan kijken heb je er nog niet zo veel aan :P
Dus ik zou kijken naar een krachtigere PC met een videokaart die HD decoden op zich neemt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die resolutie van 1920*1280 kun je gewoon weergeven...

Ik draai op een 2.8Ghz met een 6600GT en die kan ook gewoon hd weergeven naar mijn LCD tv :)

Zorg wel even dat je de juiste codecs (MPC + coreavc) geïnstalleerd hebt... anders trekt je 2.8 het niet, zoals hierboven ook al wordt aangegeven :)

HD MPEG, WMV HD, DivX HD, H264 (iig tot 1080i) moet jouw pc gewoon kunnen weergeven, dat kan die van mij namelijk ook (zonder schokken).

EDIT: Mijn 6600 heeft trouwens wel van dat HD-decoding gedoe onboard zitten, dus dat zal ongetwijfeld een verschil maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2007 13:08 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Michael Knight schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:05:
EDIT: Mijn 6600 heeft trouwens wel van dat HD-decoding gedoe onboard zitten, dus dat zal ongetwijfeld een verschil maken.
Dat maakt alle verschil :). Op mijn Shuttle met simpele ATI radeon werd het iig niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die P4 2.8GHz gaat zonder een videokaart die HD ondersteunt geen 1080p trekken. 720p lukt wel maar 1080p zal nooit vloeiend lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Wat voor upgrades raden jullie dan aan?

BTW: Ik vraag dit omdat die PC nog gemaakt moet worden, probleem met harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Nou, dat staat hierboven dus :Z

Een videokaart die onboard HD kan decoderen (6600GT) of je huidige videokaart met een snellere CPU, Core2Duo bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SeatRider schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:05:
Als je beide apparaten in huis hebt zou ik zeggen probeer het gewoon, je zal niks stuk maken. Ik denk dat je gewoon beeld krijgt, maar dat de specs van het systeem niet hoog genoeg zijn om films zonder haperen te tonen. Misschien dat een divxje net gaat (?) maar h264 ga je kunnen vergeten met een P4, daar zou ik minimaal een C2D voor inzetten.
Ligt maar net aan de rest van je hardware ; mijn P4 Prescott @ 3,6 trekt met gemak h.264, wel met hulp van de x1950Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:19:
Die P4 2.8GHz gaat zonder een videokaart die HD ondersteunt geen 1080p trekken. 720p lukt wel maar 1080p zal nooit vloeiend lopen.
Hangt er maar helemaal vanaf wat voor codec de TS gaat gebruiken, VC1 of h.264.

Verder hangt de vraag van de TS af van het medium waar de 1080p content vanaf komt. Als dit bijvoorbeeld Blu_Ray of HD-DVD is dan gaat het niet werken via de DVI interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Exorcist schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:35:
[...]

Ligt maar net aan de rest van je hardware ; mijn P4 Prescott @ 3,6 trekt met gemak h.264, wel met hulp van de x1950Pro.
Ja, dat hadden we hierboven al gemeld toch, puur een 2.8GHz P4 met standaard video gaat dat niet trekken, een 6600GT of een dikkere CPU dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Oké bedankt! Eerst ga ik het maar eens proberen hoe het nu gaat en ander doe ik er een C2D in en/of een 6600GT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Even voor de duidelijkheid dus:

P4 2.8Ghz + GF 5 = no go voor 1080P bij zware codecs..

Mogelijke oplossingen:

Upgrade van videokaart met onboard HD decoding: GF6/7 serie heb je voor €50/100 (let wel: niet iedere GF6 ondersteunt HD decoding)

Betere processor: een C2D. Hiervoor zul je ook een nieuw mobo + ram etc etc moeten aanschaffen. Duur voor enkel HD films!

Misschien is het ook leuk om te kijken hoever je huidige CPU kan clocken... een paar honderd Mhz winst is altijd leuk om net een film te kunnen kijken :)

edit: ah, je hebt zelf de conlusie al goed getrokken! veel succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:47:
Upgrade van videokaart met onboard HD decoding: GF6/7 serie heb je voor €50/100 (let wel: niet iedere GF6 ondersteunt HD decoding)
En dus eventueel HDMI interface *), afhankelijk van het medium waarvan TS de content afspeelt.

*) aanname is dat TS nog geen HD-DVD of Blu-Ray (re)writer kan hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Bedankt jongens :)

Bedoelen ze met HDCP dat 'ie HD ondersteuning heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-08 20:35
Ik heb ongeveer hetzelfde systeem en vroeg het me dus ook af.

p4 2,8
1024 ram (2x 512)
p4c800 deluxe mobo
ati rx-9250 128mb

Aangezien ik m'n tv nog niet heb, dacht ik het te kunnen testen door het gewoon op mn pc af te spelen. Had 1080p sample gedownload van microsoft site (100+mb voor minder dan 2 minuten Terminator 2) en dat afgespeeld met Windows Media Player.
In het begin schokte die een beetje, maar na 10 seconden liep het gewoon vloeiend.

Is dit een goede manier van testen of moet ik m'n pc instellen op een hogere resolutie dan 1024*768 (m'n HD ready plasma gaat toch niet hoger aankunnen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

1080i kan ie waarschijnlijk ook aan, maar 720p ziet er beter uit.
Probeer anders ook een andere speler, VLC bijvoorbeeld. Dat kan ook helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 28-05-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Wouterheadam5 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:27:

p4 2,8
1024 ram (2x 512)
p4c800 deluxe mobo
ati rx-9250 128mb

Aangezien ik m'n tv nog niet heb, dacht ik het te kunnen testen door het gewoon op mn pc af te spelen. Had 1080p sample gedownload van microsoft site (100+mb voor minder dan 2 minuten Terminator 2) en dat afgespeeld met Windows Media Player.
In het begin schokte die een beetje, maar na 10 seconden liep het gewoon vloeiend.

Is dit een goede manier van testen of moet ik m'n pc instellen op een hogere resolutie dan 1024*768 (m'n HD ready plasma gaat toch niet hoger aankunnen)?
Dat is denk ik niete echt een goed voorbeeld, mijn beeld moet namelijk 1920x1080p kunnen he :) Is toch wel groter dan 1024x768 (een 15" schermpje).
Hansvd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:02:

Hierbij nog een keer mijn vraag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hansvd op 28-05-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Net m'n monitor (17" iiyama) op 1920x1080 gezet en nogmaals clipje gedraaid. Werkt perfect. (pictogrammen zijn wel bijna niet meer te zien ;))
Is dit nu wel een beetje goede vergelijking?

edit:
HDCP is een soort beveiliging voor digitale audio en video, voor over dvi en hdmi.
HD-ready toestellen (en full HD lijkt me dan ook) ondersteunen dit.
(wikipedia)

[ Voor 32% gewijzigd door Wouterheadam5 op 28-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:30:
1080i kan ie waarschijnlijk ook aan, maar 720p ziet er beter uit.
Probeer anders ook een andere speler, VLC bijvoorbeeld. Dat kan ook helpen.
Goede tip om een andere speler te gebruiken (wat gebruikt de TS nu trouwens?).

Ik gebruik in principe altijd VLC, alleen bepaalde 1080p content lukt daarmee net niet op mijn config (X2 @2450 MHz).

Met Media Player Classic werkt echter alles perfect. Deze raadt ik dus aan voor 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hansvd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:45:
[...]

Hierbij nog een keer mijn vraag :)
Het is zo makkelijk, in Firefox hoef je zelfs alleen maar "wiki HDCP" in te typen in de adresbalk en hij brengt je meteen hier naar toe: http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Het goedkoopste is wachten op de AGP HD2400/2600 serie van ATi. De 2600 en 2400 doen volledige videodecoding (UVD) met zeer weinig CPU load. Als je de PC vooral voor films wilt gebruiken is dat de beste oplossing gezien de prijs.

Moet je nog wel even geduld hebben tot eind juni ofzo :+

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:36
Hansvd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:02:
Bedankt jongens :)

HDCP betekent dat je videokaart/beeldscherm de gecodeerde versie van originele Blu-Ray / HD-DVD disks ondersteunen om bijvoorbeeld via DVI te versturen en te bekijken op je beeldscherm.
Heb je geen HDCP ondersteuning van bijvoorbeeld je videokaart, kun je geen disks afspelen omdat die het beveiligde signaal niet mee kan sturen naar het beeldscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Ruben [NL] schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:01:
[...]

HDCP betekent dat je videokaart/beeldscherm de gecodeerde versie van originele Blu-Ray / HD-DVD disks ondersteunen om bijvoorbeeld via DVI te versturen en te bekijken op je beeldscherm.
Heb je geen HDCP ondersteuning van bijvoorbeeld je videokaart, kun je geen disks afspelen omdat die het beveiligde signaal niet mee kan sturen naar het beeldscherm :)
Top, dan neem ik er zo een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wouterheadam5 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:27:

p4 2,8
1024 ram (2x 512)
p4c800 deluxe mobo
ati rx-9250 128mb

Een speler als VLC of MPC gebruikt regelmatig de helft aan CPU kracht vergeleken met WMP.

Alleen is de HD file die jij hebt gedownload .WMV. Dat is een speciaal formaat van Microsoft dat eigenlijk nog heel makkelijk te spelen is (kon mijn 2.2Ghz ook met MPC).

Wil je er zeker van zijn dat je HD kunt spelen, kijk dan ook voor filmpjes gecodeerd met andere codecs, zoals xvid en H264 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Michael Knight schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:37:
[...]

Een speler als VLC of MPC gebruikt regelmatig de helft aan CPU kracht vergeleken met WMP.

Alleen is de HD file die jij hebt gedownload .WMV. Dat is een speciaal formaat van Microsoft dat eigenlijk nog heel makkelijk te spelen is (kon mijn 2.2Ghz ook met MPC).

Wil je er zeker van zijn dat je HD kunt spelen, kijk dan ook voor filmpjes gecodeerd met andere codecs, zoals xvid en H264 :)
Heb hier http://www.h264info.com/clips.html de trailer van de Silver Surfer en van The Bourne Ultimatum gedownload en geprobeerd af te spelen.

Die van The Bourne Ultimatum is 1080p, die lukte niet helemaal. Mistte frames met VLC player. Beetje jammer.
De Silver Surfer trailer is 720p en die liep vloeiend op m'n pc.

Nu maar op zoek naar een AGP kaart met HDCP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Dit vond ik een interressant artikel.http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2886&p=4 Het gaat hier wel om volledige Hd met superhoge bitrates.
Het komt er op neer dat je om volledig Hd af te kunnen spelen (en dus voor een aantal jaar klaar te zijn) je of een processor van 270 euro of een processor en een videokaart van samen 270 euro kwijt bent (als je dus geen gamer bent is het misschien zelfs verstandiger om in een goeie processor te investeren).

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Van dezelfde site vond ik ook dit artikel wel interessant:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2977

Komt er op neer dat je met een 8600GT (of 8500 GT) wel gebakken zit als het om H264 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Als ik al deze dingen hoor ga ik hiervoor misschien toch een nieuwe PC aanschaffen. Het is namelijk wel heel vet om gewoon alles te kunnen doen en ook nog een beetje internetten op zo'n groot scherm etc. :) En dan ook Full HD alles kijken zonder stotteren. Kan dit systeempje dat dan allemaal goed?

C2D E6400 (beetje overgeclockt)
2gb DDR2
7600GS
Vista (:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Maak van die 6400 dan een 6600, dan zit je 100% zeker volgens een van die reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Michael Knight schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:35:
Maak van die 6400 dan een 6600, dan zit je 100% zeker volgens een van die reviews :)
Ik probeer het eerst zo :), ik heb gisteren het namelijk met mijn werkcomputer geprobeert. Deze specs:

C2D E6300
1024MB RAM
7600GS

:) En dat ging heel goed! Wel met divx codec, maar met die andere moeten toch ook kunnen? Anders doe ik toch upgraden?

[ Voor 33% gewijzigd door Hansvd op 29-05-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
Als je een nvidia kaart hebt moet je de NVidia PureVideo software eens proberen.
Dat scheelde toch 50% processor capaciteit met mijn 6800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Mn P4 2,8ghz had problemen met The Bourne Ultimatium trailer (H264 1080p), maar ik test het net op mn laptop hier (Amilo M 7400) en die draait het vloeiend ! (via core player)

Nu snap ik er helemaal niks meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Een schone/nieuwere installatie kan ook veel schelen...mijn vorige installatie uit 2003 speelde de laatste films niet meer goed af 100+% cpu nodig...

Met de huidige schone installatie (heerlijk, kapot ram en corrupte installatie :( ) speel ik diezelfde bestanden af met 65% cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Michael Knight schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:13:
Een schone/nieuwere installatie kan ook veel schelen...mijn vorige installatie uit 2003 speelde de laatste films niet meer goed af 100+% cpu nodig...

Met de huidige schone installatie (heerlijk, kapot ram en corrupte installatie :( ) speel ik diezelfde bestanden af met 65% cpu :)
Wat dan het probleem oploste was waarschijnlijk een nieuwere versie van een codec of een driver.

Een van de voordelen van een herinstallatie, dat je weer helemaal bij bent. Normaal ben ik heel erg van de "if it works, don't fix it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Ja heel fijn dus, zit ik hier advies te geven werkt het bij me zelf niet eens :P
Mijn pc* trekt dat 1080P dus voor geen meter. Om de 5/6 seconden krijg ik een fractie film te zien waarna het weer 6 seconden vast zit en ik alleen het geluid hoor.
Iemand enig idee wat er ontbreekt? Ik heb voor zover ik weet alle drivers, maar wat zouden jullie installeren om het op te proberen lossen?

* AMD 3000+
1.5 GB ram
Ati x800GTO2
Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Net even op deze pc* The Bourne Supremecy (ofzo :P) trailer gekeken. Ging echt helemaal top! Geen enkele stottering. Gaat wel lukken denk ik.

*:
C2D E6300
1024MB RAM
7600GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben [NL] schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:47:
Ja heel fijn dus, zit ik hier advies te geven werkt het bij me zelf niet eens :P
Mijn pc trekt dat 1080P dus voor geen meter. Om de 5/6 seconden krijg ik een fractie film te zien waarna het weer 6 seconden vast zit en ik alleen het geluid hoor.
Iemand enig idee wat er ontbreekt? Ik heb voor zover ik weet alle drivers, maar wat zouden jullie installeren om het op te proberen lossen?
Ik lees nergens wat je gebruikt om af te spelen. Probeer MPC eens, dat gaat vrijwel zeker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:14:
Ik lees nergens wat je gebruikt om af te spelen. Probeer MPC eens, dat gaat vrijwel zeker werken.
Nee, als ik MPC gebruik gaat het geluid wel goed maar het beeld gaat met de helft van de frames van normaal waardoor het achterblijft bij het geluid. Ik heb zelfs nog het welbekende Codec Pack geïnstalleerd maar ook dat mocht niet baten. Ik zal eens kijken of ik een ander stuk demo 1080P kan vinden om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SeatRider schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:46:
[...]

Wat dan het probleem oploste was waarschijnlijk een nieuwere versie van een codec of een driver.

Een van de voordelen van een herinstallatie, dat je weer helemaal bij bent. Normaal ben ik heel erg van de "if it works, don't fix it".
Nee helaas, ik gebruik al jaren dezelfde codec versies (vanaf usb stick) omdat neiuwere/andere versies voor problemen zorgen icm capture kaart.

Ik heb dus dezelfde versies gebruikt... echter is een schone installatie gewoon sneller.

"If it works, don`t fix it", gaat bij mij normaal gesproken ook op hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was het i.i.g. zo dat wat met VLC niet af te spelen was, wel met MPC lukte (met 60% tot 70% processorbelasing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Ik speel het nu af met "TCPMP" heel klein programmatje maar daarmee draai ik dus zelfs die 1080p dingen op een 3 jaar oude Laptop (Amilo M 7400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Wouterheadam5 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:29:
Ik speel het nu af met "TCPMP" heel klein programmatje maar daarmee draai ik dus zelfs die 1080p dingen op een 3 jaar oude Laptop (Amilo M 7400).
Ook dat mag niet baten, precies hetzelfde als bij de andere programma's.
Weet je zeker dat je er, High Defenition 1080P mee afspeeld met een resolutie van 1920x1080 op je 3 jaar oude lappie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Draai deze vloeiend:
The Bourne Ultimatum - 1080p Trailer

Video Type: 1920x816 (1080p), 23.967 FPS, CE-Baseline profile (Xbox 360 compatible)
Audio Type: AAC LC Stereo

Van:
http://www.h264info.com/clips.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^ Draait ook op mijn 2.8Ghz P4 Northwood vloeiend :) (wel ontlastende GF6600..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Dit gaat nu meer over "Ja het draait ook bij mij!".. Maar het gaat erom dat je het draait op een 1920*1080 beeldscherm, anders maakt het niet zoveel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ook al zou je het niet draaien op een 1920*1080 scherm, dan is het nóg zwaarder voor de pc, omdat de player afspeelt op de volle resolutie, maar de grafische kaart weer moet downscalen naar bv 1024*768...dit kost extra kracht..

Maar oke, hier speelt ie ook op een CRT netjes op 1920*1080 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb pas een pctje in elkaar gezet en hd getest...

AMD X2 4200+
2 GB (1GB is al voldoende hoor voor 1080p)
Club3D 8500GT

1080p met gemak, proc is max 24% in use.

Ik denk persoonlijk dat een X2 3600+ met deze vidkaart al voldoende kan zijn...
Dat ga ik ook nog wel testen denk ik...

[ Voor 33% gewijzigd door MrBaaco op 30-05-2007 22:13 . Reden: Aanvullingen ]

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Oh jah, software:

K-Lite Standard codec pack
Afspelen via MPC (Check via Filter settings of CoreAVC codec gebruikt wordt!!) of VLC

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin01
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 17:15
Hansvd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:01:
Hallo,

Kan ik, als ik mijn (redelijk oude) PC aansluit op een Philips 42 inch Full HDTV, 1080p output krijgen? Mijn videokaart is redelijk oud, een nVidia FX5200. Kan je dan zo'n hoge resolutie krijgen? Of heb je dan een sterkere videokaart oid nodig? Dit zijn de specs van de PC:

HP Compaq
Intel Pentium 4 2.8ghz
512 mb ram
GeForce FX 5200

Als ik dit hier niet goed heb neergezet oid, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,
Hans van Dam
Wat de mensen hieronder zetten is niet helemaal waar. Ik heb zelf FullHD samsung LE40M87BD op een GeForce FX 5600 128mb draaien op DVI output op de kaart en VGA input op tv en dan stuurt deze perfect 1080P uit zonder problemen. Ik gebruik deze ook als pc scherm en heb de crt de deur uit gedaan. Voor HD films is het ook perfect behalve dat de processor maar een amd athlon 2000+ is en hd materiaal cpu kracht freet, kan ik 1080P films niet echt draaien. Zelfs met simpele dual core red je dat niet onder vista. Dus bij mij geen enkel probleem met aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdDeNtEr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:56
Werkt perfect hier op me MacBookje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Het wachten is op de DVI kabel. Ik koop namelijk een DVI -> HDMI kabeltje :) Misschien krijg koop ik 'm vanmiddag, ik post wel even hoe het is etc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Ik ga de aankomende week de volgende spullen bestellen:

NSK 2400
Gigabyte 8500GT
ASrock mATX P4VM890 moederbord

Heb nog:
P4 2,8ghz
2x 512 mb ram
120gb HD
dvd-speler

Ben benieuwd, maar volgens mij moet dit gewoon alles goed draaien (vooral door de 8500gt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Ik heb het nu geprobeerd, het stottert een klein beetje. Ik heb ook een 8500GT. Verdere specs:

C2D E6400
8500GT
2gb RAM

Stottert dus een klein beetje, maar 't helpt misschien om 'm met MPC af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zorg dat je ook Purevideo hebt geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shvt
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik ben hier ook mee aan het kloten. Ik heb een beeldscherm/tv gekocht die 1080p aankan, en heb een

Intel Pentium 4 3.0 GHz (2.99 Ghz Single Core)
2 GB Ram
Sapphire X1650Pro

ik hoef mijn systeem niet speciaal up te graden (ik game via mijn Xbox HD en ben blij om met mijn pc te msnen (: ) maar ik wel graag x264 kunnen bekijken via mijn pc. Ik heb hem met K-Lite pack en MPC redelijk spelend gekregen, maar met CPU gebruik op 99% en hij blijft haperen.

Ik heb gelezen dat het met de X1650pro wel mogelijk moet zijn om 264 te bekijken op 1080p, dus mogelijk heb ik niet de goede hardware acceleratie ingesteld..

Mijn vraag is, zou het met mijn systeem theoretisch mogelijk moeten zijn vloeiend 264 te bekijken (en ligt het aan mijn setup) of is dat per definitie onmogelijk met single core en deze kaart?
Als het nl. mogelijk zou moeten zijn dan ga ik even fresh installen en kloten tot ik het aan de praat krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door Shvt op 13-11-2008 15:42 ]

Pagina: 1