Ik denk dat het dan nog steeds aan de Tronic batterijen ligt want hier zie je gewoon 2450 mAh AA batterijen als voorbeeld : https://www.ikea.com/us/e...battery-charger-50506525/Sundayevening schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:46:
Na 2 setjes (AAA) Tronic batterijen voor 2 led-kaarsen met een oude Ikea lader (12 uur) en met de Stenkol lader (3 uur + een aantal uren extra) de batterijen te hebben geladen, branden m'n kaarsen al voor de 5de keer (1keer is 6 uur) en nog steeds met een mooie vlam.
Oftewel de Stenkol lader, laad de tronic AAA batterijen niet volledig op. Ze moeten een stuk langer worden geladen of met een langzame lader worden geladen.
En verder ondersteunt de lader alle moderne laadtechnieken dus daar mag het niet aan liggen!

Andere mogelijke redenen :
- Brak exemplaar van die lader.
- Omdat je de batterijen te lang in de lader liet zitten liepen ze een beetje leeg...
/EDIT :
Tranquility schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:32:
Hoe dan ook, ik ga niet meer gokken met andere batterijen voor een paar cent lagere prijs. Ik heb hier Eneloops liggen van 6 jaar oud en die hebben nog steeds een capaciteit van rond de 1800 'a 1950 mAh waar andere batterijen al lang in de chemobak zijn verdwenen.
Ik heb ze overal inzitten, van afstandsbedieningen, wekkers en klokjes en weerstation/temperatuurmeters, LED-kaarsjes tot LED-zaklampen, you name it.
Een jaar of wat geleden heb ik de slechte accu in mijn Braun elektrische tandenborstel vervangen voor een Eneloop (moest wel wat solderen) en onlangs mijn Panasonic scheerapparaat waarvan de twee accu's steeds slechter werden. Hier pasten 2 AA Eneloops prima in en werkt weer als de brandweer.
Om ze te laden gebruik ik de Voltcraft IPC-1L (zelfde als de hoog aangeschreven LaCross BC-700) en deze laadt ze met 700 mAh en dat is precies perfect voor de 2000 mAh Eneloops, niet te langzaam, niet te snel. Ook heb ik nog een Charge Manager 2010 professionele lader liggen, maar die gebruik ik voornamelijk voor de Tronic "Ready To Use" 4500 mAh D-cellen van m'n Maglite 3D LED. Heb destijds 6 van die batterijen ooit bij de Lidl gekocht (jaar of 6 geleden) en ze doen het nog steeds goed en de Charge Manager gaf laatst bij een refreshbeurt nog een gemiddelde aan van 4100 mAh per cel, niet slecht voor dat onbekende merk.
Ik had er destijds ook 8 -naar ik meen 2500 mAh- AA's van gekocht, maar die waren bedroevend slecht en was de capaciteit daarvan na een keer gebruik en herladen al meer dan gehalveerd. Ok na refreshen was er nauwelijk nog leven in te krijgen. Des te opvallender dat de D-cellen van hetzelfde merk het nog zo goed doen!
Maar goed, verder alles de deur uit voor Eneloops. Wil niets anders meer.
Hier wat leuke weetjes over de ondertussen legendarische Eneloop batterij: Wikipedia: Eneloop
ThinkPad schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:21:
Heb je deze tandenborstel nog steeds in gebruik met de Eneloop? Heb hier ook een tandenborstel (Oral-B geloof) waarvan de batterij het na 2-3 poetsbeurten voor gezien houdt. Het is geen geheugeneffect, want ik zette hem pas op de lader als hij uitviel. Zit eraan te denken om er een Eneloop in te zetten.
Tranquility schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:40:
Yep, gebruik hem nog steeds en de Eneloop batterij is nog perfect. Kan met gemak twee weken poetsen voordat hij op de lader moet. Heb een jaar of drie geleden hetzelfde gedaan met een Panasonic scheerapparaat waarvan al snel de accu's slecht werden. Vanaf dag één kon ik er hooguit drie keer mee scheren. Met twee Eneloops nu al ruim drie jaar makkelijk twee weken scheren zonder te laden.
Het is mij duidelijk dat fabrikanten bewust slechte accu's gebruiken in hun producten. Vorig jaar nog een twee jaar oude Philips kruimeldief van nieuwe Li-Ion cellen voorzien, Eerst zaten er drie 1300 mAH Sony 18650 cellen in. Meteen een tweemaal zo grote capaciteit genomen (Sanyo 3000 mAH). Nieuw kon ik er 9 minuten mee zuigen, na een jaar was dat 7 minuten. Nu ruim 20.
Je moet alleen een beetje handig zijn met de soldeerbout
Zouden jullie mij willen vertellen hoe de vervangende batterijen bevallen en waar je die hebt gekocht ?Rukapul schreef op zondag 25 juni 2017 @ 08:39:
Eens met hierboven. Ik gebruik ook overal dezelfde oplaadbare LSD voor. Voordeel van standaardisatie is ook dat er altijd batterijen beschikbaar zijn.
Gisteren nog lekkende alkaline uit speelgoed moeten peuteren (zaten er al in bij aanschaf)
Ondanks mijn beleid vind ik het toch nog schokkend hoeveel batterijen ik afvoer naar het inzamelpunt:9V, meegeleverde alkaline, oude HEMA NiMH en dan nog de nodige knoopcellen, etc.
Iemand ervaring met bepaalde oplaadbare 4/5 AA voor Oral-B tandenborstels?

Ik heb ondertussen dit gevonden :
- https://toothbrushbattery...y-replace-longer-battery/
- https://www.nkon.nl/recha...p-met-u-soldeerlipje.html
- https://www.nkon.nl/recha...1aa-eneloop-pro-2532.html
Maar ik ben bang dat die Eneloops bij Nkon net een beetje te dik zouden zijn dus ik heb ze maar effe gemaild en gevraagd of ze ook iets passends hebben

[Voor 70% gewijzigd door nero355 op 08-12-2022 15:58]
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||