Toon posts:

[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste
Acties:
  • 515.873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sundayevening schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:46:
Na 2 setjes (AAA) Tronic batterijen voor 2 led-kaarsen met een oude Ikea lader (12 uur) en met de Stenkol lader (3 uur + een aantal uren extra) de batterijen te hebben geladen, branden m'n kaarsen al voor de 5de keer (1keer is 6 uur) en nog steeds met een mooie vlam.
Oftewel de Stenkol lader, laad de tronic AAA batterijen niet volledig op. Ze moeten een stuk langer worden geladen of met een langzame lader worden geladen.
Ik denk dat het dan nog steeds aan de Tronic batterijen ligt want hier zie je gewoon 2450 mAh AA batterijen als voorbeeld : https://www.ikea.com/us/e...battery-charger-50506525/
En verder ondersteunt de lader alle moderne laadtechnieken dus daar mag het niet aan liggen! :)

Andere mogelijke redenen :
- Brak exemplaar van die lader.
- Omdat je de batterijen te lang in de lader liet zitten liepen ze een beetje leeg...

/EDIT :
Tranquility schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:32:
Hoe dan ook, ik ga niet meer gokken met andere batterijen voor een paar cent lagere prijs. Ik heb hier Eneloops liggen van 6 jaar oud en die hebben nog steeds een capaciteit van rond de 1800 'a 1950 mAh waar andere batterijen al lang in de chemobak zijn verdwenen.

Ik heb ze overal inzitten, van afstandsbedieningen, wekkers en klokjes en weerstation/temperatuurmeters, LED-kaarsjes tot LED-zaklampen, you name it.

Een jaar of wat geleden heb ik de slechte accu in mijn Braun elektrische tandenborstel vervangen voor een Eneloop (moest wel wat solderen) en onlangs mijn Panasonic scheerapparaat waarvan de twee accu's steeds slechter werden. Hier pasten 2 AA Eneloops prima in en werkt weer als de brandweer.

Om ze te laden gebruik ik de Voltcraft IPC-1L (zelfde als de hoog aangeschreven LaCross BC-700) en deze laadt ze met 700 mAh en dat is precies perfect voor de 2000 mAh Eneloops, niet te langzaam, niet te snel. Ook heb ik nog een Charge Manager 2010 professionele lader liggen, maar die gebruik ik voornamelijk voor de Tronic "Ready To Use" 4500 mAh D-cellen van m'n Maglite 3D LED. Heb destijds 6 van die batterijen ooit bij de Lidl gekocht (jaar of 6 geleden) en ze doen het nog steeds goed en de Charge Manager gaf laatst bij een refreshbeurt nog een gemiddelde aan van 4100 mAh per cel, niet slecht voor dat onbekende merk.

Ik had er destijds ook 8 -naar ik meen 2500 mAh- AA's van gekocht, maar die waren bedroevend slecht en was de capaciteit daarvan na een keer gebruik en herladen al meer dan gehalveerd. Ok na refreshen was er nauwelijk nog leven in te krijgen. Des te opvallender dat de D-cellen van hetzelfde merk het nog zo goed doen!

Maar goed, verder alles de deur uit voor Eneloops. Wil niets anders meer.
Hier wat leuke weetjes over de ondertussen legendarische Eneloop batterij: Wikipedia: Eneloop
ThinkPad schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:21:
Heb je deze tandenborstel nog steeds in gebruik met de Eneloop? Heb hier ook een tandenborstel (Oral-B geloof) waarvan de batterij het na 2-3 poetsbeurten voor gezien houdt. Het is geen geheugeneffect, want ik zette hem pas op de lader als hij uitviel. Zit eraan te denken om er een Eneloop in te zetten.
Tranquility schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:40:
Yep, gebruik hem nog steeds en de Eneloop batterij is nog perfect. Kan met gemak twee weken poetsen voordat hij op de lader moet. Heb een jaar of drie geleden hetzelfde gedaan met een Panasonic scheerapparaat waarvan al snel de accu's slecht werden. Vanaf dag één kon ik er hooguit drie keer mee scheren. Met twee Eneloops nu al ruim drie jaar makkelijk twee weken scheren zonder te laden.

Het is mij duidelijk dat fabrikanten bewust slechte accu's gebruiken in hun producten. Vorig jaar nog een twee jaar oude Philips kruimeldief van nieuwe Li-Ion cellen voorzien, Eerst zaten er drie 1300 mAH Sony 18650 cellen in. Meteen een tweemaal zo grote capaciteit genomen (Sanyo 3000 mAH). Nieuw kon ik er 9 minuten mee zuigen, na een jaar was dat 7 minuten. Nu ruim 20.

Je moet alleen een beetje handig zijn met de soldeerbout ;)
Rukapul schreef op zondag 25 juni 2017 @ 08:39:
Eens met hierboven. Ik gebruik ook overal dezelfde oplaadbare LSD voor. Voordeel van standaardisatie is ook dat er altijd batterijen beschikbaar zijn.

Gisteren nog lekkende alkaline uit speelgoed moeten peuteren (zaten er al in bij aanschaf) :/

Ondanks mijn beleid vind ik het toch nog schokkend hoeveel batterijen ik afvoer naar het inzamelpunt:9V, meegeleverde alkaline, oude HEMA NiMH en dan nog de nodige knoopcellen, etc.

Iemand ervaring met bepaalde oplaadbare 4/5 AA voor Oral-B tandenborstels?
Zouden jullie mij willen vertellen hoe de vervangende batterijen bevallen en waar je die hebt gekocht ? :)

Ik heb ondertussen dit gevonden :
- https://toothbrushbattery...y-replace-longer-battery/
- https://www.nkon.nl/recha...p-met-u-soldeerlipje.html
- https://www.nkon.nl/recha...1aa-eneloop-pro-2532.html

Maar ik ben bang dat die Eneloops bij Nkon net een beetje te dik zouden zijn dus ik heb ze maar effe gemaild en gevraagd of ze ook iets passends hebben :)

[Voor 70% gewijzigd door nero355 op 08-12-2022 15:58]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sundayevening
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-03 11:41
nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat het dan nog steeds aan de Tronic batterijen ligt want hier zie je gewoon 2450 mAh AA batterijen als voorbeeld : https://www.ikea.com/us/e...battery-charger-50506525/
En verder ondersteunt de lader alle moderne laadtechnieken dus daar mag het niet aan liggen! :)

Andere mogelijke redenen :
- Brak exemplaar van die lader.
- Omdat je de batterijen te lang in de lader liet zitten liepen ze een beetje leeg...

/EDIT :
Ja de tronic AAA batterijen werken niet goed samen met de Stenkol lader. Maar ik heb ze er langer in laten zitten en deze keer werkten ze even lang als direct uit de verpakking.
Bij de eerste keer laden heb ik ze nadat de lader aangaf dat ze vol waren, er meteen uit gehaald. Toen waren ze dus niet volledig geladen.
Ik gebruik nu mijn oude Ikea usb lader (2x 1000mah AAA batterijen 12 uur laadtijd.. en heb 3 batterijen nodig voor 1 ledkaars.. zzz) dus maar weer.
Nou ben ik op zoek naar een langzame lader die minimaal 4 batterijen kan opladen, maar ik begrijp hier niet veel van. Ik ben allerlei laders langsgegaan en ik kan maar geen lader vinden die met 110mah AAA (snelheid van mijn oude Ikea lader) batterijen laad. Iets sneller mag ook wel. Maar ze beginnen allemaal bij 200mah.. dat is even snel als de Stenkol lader.. Of begrijp ik het nou niet helemaal.. :?
Bestaan er nog echt langzame laders?

• nero355

nero355

Sundayevening schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:50:
Ja de tronic AAA batterijen werken niet goed samen met de Stenkol lader. Maar ik heb ze er langer in laten zitten en deze keer werkten ze even lang als direct uit de verpakking.
Bij de eerste keer laden heb ik ze nadat de lader aangaf dat ze vol waren, er meteen uit gehaald. Toen waren ze dus niet volledig geladen.
Ik gebruik nu mijn oude Ikea usb lader (2x 1000mah AAA batterijen 12 uur laadtijd.. en heb 3 batterijen nodig voor 1 ledkaars.. zzz) dus maar weer.
Ik vind dat dus een raar verhaal dat eigenlijk niet zou mogen gebeuren... :/
Nou ben ik op zoek naar een langzame lader die minimaal 4 batterijen kan opladen, maar ik begrijp hier niet veel van. Ik ben allerlei laders langsgegaan en ik kan maar geen lader vinden die met 110mah AAA (snelheid van mijn oude Ikea lader) batterijen laad. Iets sneller mag ook wel. Maar ze beginnen allemaal bij 200mah.. dat is even snel als de Stenkol lader.. Of begrijp ik het nou niet helemaal.. :?
Bestaan er nog echt langzame laders?
Hou er rekening mee dat er ook zoiets bestaat als veel te langzaam laden net zoals je eigenlijk ook kan zeggen dat je een batterij te snel kan opladen met alle gevolgen van dien! ;)

Ik weet niet meer precies wat de regels waren (Kan je vast wel met de Search bovenaan vinden als je dat echt precies wilt weten!) maar ik geloof dat het zoiets was :
- Minimaal met 300 mA laden.
- Niet sneller laden dan met 1/3 van de capaciteit van de batterij!
Dus een 2100 mAh batterij kan je met 700 mA opladen :)

En anders zijn er vast wel interessante feitjes op te doen @ https://lygte-info.dk/inf...riesAndChargers%20UK.html ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Niek_
  • Laatst online: 19:43
Ik ben op zoek naar advies voor oplaadbare batterijen (AAA) en bijbehorende oplader voor in onze 11 Watts Belux thermostaten. Per thermostaat gaan er 2 in en die zijn met ongeveer 12-18 maanden leeg. Huidige niet oplaadbare batterijen die erin zitten zijn bij de thermostaten meegeleverd: Alkaline AAA LR03 AM4 1,5V 0% mercury.

Ik vergelijk het gebruik met dat van een klok aangezien de thermostaten ook altijd aan staan. Enige verschil is dat ze sporadisch een keertje bediend worden (1x per maand bij wijze van spreken, dan springt ook de displayverlichting even kort aan). Ik lees dat het nadeel van oplaadbare batterijen in dit type gebruik de relatief hoge zelfontlading is. Ik zie percentages van 40-50%.

Vraag: Kan ik de aanname doen dat ik, omdat ik nu 12-18 maanden met reguliere niet-oplaadbare batterijen doe, met oplaadbare batterijen dan 6-9 maanden kan doen?

Vind het niet erg om 2x per jaar de batterijen in een paar dagen tijd alle 22 door een oplader heen te halen. Maar als het veel vaker is dan weet ik niet of oplaadbare batterijen een goed alternatief zijn. Benieuwd naar jullie ervaringen.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 16:48
Ik gebruik voor dat soort toepassingen witte Eneloop batterijen. De zelfontlading daarvan is bijna 0. Er zijn goedkopere LSD (low self discharge) alternatieven te vinden van bijvoorbeeld Ikea. Er wordt in ieder geval veel over gepraat over dit type batterijen op iedere pagina van dit topic...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Sundayevening
nero355 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:11:
[...]

Ik vind dat dus een raar verhaal dat eigenlijk niet zou mogen gebeuren... :/

[...]

Hou er rekening mee dat er ook zoiets bestaat als veel te langzaam laden net zoals je eigenlijk ook kan zeggen dat je een batterij te snel kan opladen met alle gevolgen van dien! ;)

Ik weet niet meer precies wat de regels waren (Kan je vast wel met de Search bovenaan vinden als je dat echt precies wilt weten!) maar ik geloof dat het zoiets was :
- Minimaal met 300 mA laden.
- Niet sneller laden dan met 1/3 van de capaciteit van de batterij!
Dus een 2100 mAh batterij kan je met 700 mA opladen :)

En anders zijn er vast wel interessante feitjes op te doen @ https://lygte-info.dk/inf...riesAndChargers%20UK.html ;)
Ja het is ook een raar verhaal en frustrerend.. :X
Ik lees op dit forum dat druppelladen ook niet goed is, dus ik denk: dan maar weer die oude langzamere lader. Dan werken ze naar behoren, dus dan zal dan vast beter zijn dan de batterijen een paar uur langer in een lader laten zitten..

Ik kan het niet vinden maar minimaal 300mah lijkt mij niet. Tenzij dat de minimale snelheid is voor een AA batterij. De Stenkol Ikea lader, die een nette laadtijd heeft laadt AAA batterijen met 200mah en AA batterijen met 350mah.

Oh help wat een lange lijst aan laders! maar thank you :Y

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:17
@Niek_ Letterlijk 4 posts boven je...
Toff schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:43:
[...]
Sterker nog: Panasonic claimt dat Eneloops na 10 jaar nog 70% lading hebben. bron
mezelf quoten, meh...

• Niek_
Toff schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:17:
@Niek_ Letterlijk 4 posts boven je...

[...]

mezelf quoten, meh...
Leuke claims, maar hoor graag hoe het in werkelijkheid is }:O

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:50

4POX

Everybody is wired

Niek_ schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:34:
[...]

Ik heb Eneloops na vijf jaar uit de opslag getrokken. Ik heb geen harde nummers. Kan je vertellen dat de oplader niet zoveel hoefde bij te laden.

AKA Rinkel weblog

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 16:48
Ik heb een paar jaar geleden na 6 jaar een setje van 3 batterijen (1tje kwijtgeraakt en daardoor niet meer de overige 3 gebruikt) weer in gebruik genomen in een trigger. Gaf nog steeds 3 van 3 blokjes aan. Ok, dat is geen nauwkeurige meting, maar zegt mij wel dat het geen onzin is wat Eneloop zegt over hun batterijen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Toff
Niek_ schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:38:
Vraag: Kan ik de aanname doen dat ik, omdat ik nu 12-18 maanden met reguliere niet-oplaadbare batterijen doe, met oplaadbare batterijen dan 6-9 maanden kan doen?
Antwoord Ja, als je heel slechte koopt...
wat heb je zelf aan onderzoek gedaan?

• grun93
  • Laatst online: 22:36
Niek_ schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:34:
Probeer het eerst eens met 1 thermostaat en kijk hoe het bevalt. Ik heb apparaten hier in huis, met name klokken, die wel op batterijen willen lopen maar niet op oplaadbare accu's vanwege het spanningsverschil (1,5V vs 1,2V).

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
grun93 schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:41:
[...]

Probeer het eerst eens met 1 thermostaat en kijk hoe het bevalt. Ik heb apparaten hier in huis, met name klokken, die wel op batterijen willen lopen maar niet op oplaadbare accu's vanwege het spanningsverschil (1,5V vs 1,2V).
Klopt, mijn klok eet alleen maar dure alkalines. Dan gaat de IKEA klok zo'n half jaar mee. Met oplaadbare doet hij het 3 dagen, en met goedkope (nieuwe) alkalines 3 weken. 8)7

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

koelkast schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:20:
[...]

Klopt, mijn klok eet alleen maar dure alkalines. Dan gaat de IKEA klok zo'n half jaar mee. Met oplaadbare doet hij het 3 dagen, en met goedkope (nieuwe) alkalines 3 weken. 8)7
Heb je de Energizer Ultimate Lithium L91/L92 (AA/AAA) al eens gebruikt/getest? Die zijn weer ideaal in het led-achterlicht van m'n fiets. Zijn uit de verpakking 1.81v (AA).

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

• nero355

nero355

[quote]bitshape schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:23:
Heb je de Energizer Ultimate Lithium L91/L92 (AA/AAA) al eens gebruikt/getest? Die zijn weer ideaal in het led-achterlicht van m'n fiets. Zijn uit de verpakking 1.81v (AA).[/quote]
:o Die kan je dus in apparaten gebruiken die normaal gesproken alleen NiMH/NiCd AA batterijen accepteren :?

Dat zou dan inderdaad een oplossing kunnen zijn voor alle apparaten die geen 1.2 Volt NiMH AA batterijen lusten! :D

/EDIT :
bitshape schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:34:
Je bedoeld apparaten die ook opladen? Dat kan niet met die lithiums, het zijn gewoon wegwerp-primaries, niet oplaadbaar.
Crap... ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is zo te zien :
Extra informatie :
4 AA Energizer Lithium batterijen, 1.5 Volt. L91. Deze batterijen gaan tot 8 keer langer mee in fototoestellen dan alkaline batterijen, en kunnen een flitser veel sneller laden dan alkaline batterijen.
Deze batterijen zijn niet oplaadbaar! Geschikt voor de Nest Protec
:$ O-) Jammer! :-(
Bij mijn fietsachterlicht gaat bij 1.46v een extra ledje knipperen (lege batt.- lekker vroeg ook :z ).
:o Dat is echt nep zeg! :D
Eneloops zijn daarom niet fijn te gebruiken en die energizer lithium AA's wel. Ze kunnen ook perfect tegen de vrieskou en blijven dan goed werken.
Goed tegen de kou kunnen is soms wel een fijne eigenschap inderdaad! :)
Wat niet werkt is een zaklampje met een ouderwets gloeilampje (pre-LED), dan is het lampje snel opgebrand door die 1.8v bij bijvoorbeeld een enkel AA zaklampje.
Wel handig als je handen koud zijn en je wil ze effe opwarmen... :+

[Voor 51% gewijzigd door nero355 op 12-12-2022 23:33]

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

nero355 schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:12:
[...]

:o Die kan je dus in apparaten gebruiken die normaal gesproken alleen NiMH/NiCd AA batterijen accepteren :?
Je bedoeld apparaten die ook opladen? Dat kan niet met die lithiums, het zijn gewoon wegwerp-primaries, niet oplaadbaar.
Dat zou dan inderdaad een oplossing kunnen zijn voor alle apparaten die geen 1.2 Volt NiMH AA batterijen lusten! :D
Bij mijn fietsachterlicht gaat bij 1.46v een extra ledje knipperen (lege batt.- lekker vroeg ook :z ). Eneloops zijn daarom niet fijn te gebruiken en die energizer lithium AA's wel. Ze kunnen ook perfect tegen de vrieskou en blijven dan goed werken.
Wat niet werkt is een zaklampje met een ouderwets gloeilampje (pre-LED), dan is het lampje snel opgebrand door die 1.8v bij bijvoorbeeld een enkel AA zaklampje.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

• Niek_
In de Consumentengids januari 2023 staat een test van oplaadbare AA en AAA batterijen. Ik heb nog geen details kunnen zien qua wijze van testen maar de AA conclusie is dat de Eneloop Pro 2500mAh de beste uit de test is en de IKEA Ladda 2450mAh de beste koop. Zou haast zeggen dat ze dit topic als bron gebruikt hebben :)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Niek_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:00:
In de Consumentengids januari 2023 staat een test van oplaadbare AA en AAA batterijen. Ik heb nog geen details kunnen zien qua wijze van testen maar de AA conclusie is dat de Eneloop Pro 2500mAh de beste uit de test is en de IKEA Ladda 2450mAh de beste koop. Zou haast zeggen dat ze dit topic als bron gebruikt hebben :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Interessant, net nu mijn vriendin met de verhuizing een bakje met oplaadbare GP Recyko batterijen heeft kwijt gemaakt.

[Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 21-12-2022 22:41]

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:45:
[...]

Uitslag AA
[Afbeelding]

Testuitslag AAA:
[Afbeelding]

[...]

Interessant, net nu mijn vriendin met de verhuizing een bakje met oplaadbare GP Recyko batterijen heeft kwijt gemaakt.
Top, thanks voor het delen!

Ik zou hem tussen members only tags doen. Volgens mij vindt de consumentengids dit niet zo leuk?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Hulliee schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:37:
[...]

Top, thanks voor het delen!

Ik zou hem tussen members only tags doen. Volgens mij vindt de consumentengids dit niet zo leuk?
Bedankt voor de tip. Gedaan.

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb al sinds 2008 de welbekende IPC-1 lader. Maar merk dat ie de eneloops en laddas die ik vrij recent heb gekocht niet echt lekker meer opgefrist krijgt.

Zit met een scheef oog naar de Panasonic eneloop lader te kijken. Maar zijn er recent nog goede alternatieven op de markt gekomen die gewoon zonder gezeur en allerlei instellingen betrouwbaar alle batterijen laadt?

@Sundayevening al een keuze kunnen maken?

[Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 22-12-2022 21:33]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 13:50
Zelf gebruik ik nu 2 jaar de VARTA Type 57676, LCD Dual Tech Charger. Die bevalt prima.

http://vartawinactie.nl/n...ils/lcd-dual-tech-charger

Specs

• nero355

nero355

@Tranquility @ThinkPad @Rukapul
nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:33:
Zouden jullie mij willen vertellen hoe de vervangende batterijen bevallen en waar je die hebt gekocht ? :)

Ik heb ondertussen dit gevonden :
- https://toothbrushbattery...y-replace-longer-battery/
- https://www.nkon.nl/recha...p-met-u-soldeerlipje.html
- https://www.nkon.nl/recha...1aa-eneloop-pro-2532.html

Maar ik ben bang dat die Eneloops bij Nkon net een beetje te dik zouden zijn dus ik heb ze maar effe gemaild en gevraagd of ze ook iets passends hebben :)
Ik heb uiteindelijk een Emmerich batterij bij Conrad gekocht : https://www.conrad.nl/nl/...h-1-2-v-1400-1497076.html

Maar ik ben daar niet echt helemaal tevreden mee, want de tandenborstel lijkt niet genoeg kracht geleverd te krijgen naar mijn mening, ondanks dat deze het wel redelijk goed doet... :/

Ik ben dus erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen! :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43
nero355 schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:04:

[...]

Ik heb uiteindelijk een Emmerich batterij bij Conrad gekocht : https://www.conrad.nl/nl/...h-1-2-v-1400-1497076.html

Maar ik ben daar niet echt helemaal tevreden mee, want de tandenborstel lijkt niet genoeg kracht geleverd te krijgen naar mijn mening, ondanks dat deze het wel redelijk goed doet... :/

Het is al lang geleden dat ik batterijen vervangen heb. Inmiddels ook al een setje nieuwe tandenborstels verder.

Nieuwe batterijen werken meestal wel prima. Maar vervangen is bewerkelijk en de behuizing zit daarna niet altijd 100% hetzelfde waardoor het minder strak aansluit of een rammeltje heeft.

Minder krachtig kan alleen als de spanning van de batterij lager is of als de aandrijving frictie heeft. Ik gok op het eerste omdat ik geen low self discharge genoemd zie bij de batterij van Conrad (deze hebben typisch ook een vlakkere curve met langer een hoger spanning). De spanningscurve daalt ook vrij snel van 1.4 naar onder 1.2V. Je zou het eens naast de curves van Enelope of andere kunnen leggen om te vergelijken.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
nero355 schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:04:

[...]

Ik heb hier ondertussen 10 jaar oude Eneloops liggen die het nog prima doen.

Ik haal ze altijd bij NKON. Koop wel alleen de 1900mAh (of sinds kort de 2000mAh opvolger). Er zijn ook 2500mAH Eneloops (Pro), maar die hebben een veel kortere cycli van 500 charges waar de 1900/2000mAh versies een cycli van 2100 charges hebben. De 1900mAh uitvoering is de oer-Eneloop en is praktisch onverwoestbaar. De 2000mAH versie is de opvolger daarvan. De 2500mAh zou ik lekker links laten liggen. Voor AAA, neem de Eneloop 750/800mAh en voor DECT-telefoons die constant worden teruggezet op de lader, de Eneloop-Lite versie van 500mAh.

Aanbevolen lader is de Opus BT-C3100 die ik zelf ook al jaren bezit en waarmee je ook o.a. 18650 Li-Ion batterijen mee kunt laden. Hier kun je namelijk mooi de laadstroom mee instellen, per laadschacht. Je hebt dan de keuze tussen 300mA, 500mA, 700mA en 1000mA, dus per batterij in te stellen. Voor de AA Eneloops gebruik ik doorgaans 700mA en voor de AAA batterijen 500mA. Het mooie van deze lader is dat je batterijen ook kan testen op hun werkelijke capaciteit na een laad-ontlaad-laad sessie. Wil je alleen AA en AAA's laden, kun je de Japcell BC-4001 nemen.

[Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 25-12-2022 20:49]

• Niek_
Niek_ schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:38:
Ik ben op zoek naar advies voor oplaadbare batterijen (AAA) en bijbehorende oplader voor in onze 11 Watts Belux thermostaten. Per thermostaat gaan er 2 in en die zijn met ongeveer 12-18 maanden leeg. Huidige niet oplaadbare batterijen die erin zitten zijn bij de thermostaten meegeleverd: Alkaline AAA LR03 AM4 1,5V 0% mercury.

Ik vergelijk het gebruik met dat van een klok aangezien de thermostaten ook altijd aan staan. Enige verschil is dat ze sporadisch een keertje bediend worden (1x per maand bij wijze van spreken, dan springt ook de displayverlichting even kort aan). Ik lees dat het nadeel van oplaadbare batterijen in dit type gebruik de relatief hoge zelfontlading is. Ik zie percentages van 40-50%.

Vind het niet erg om 2x per jaar de batterijen in een paar dagen tijd alle 22 door een oplader heen te halen. Maar als het veel vaker is dan weet ik niet of oplaadbare batterijen een goed alternatief zijn. Benieuwd naar jullie ervaringen.
De IKEA Ladda AAA 1,2V 750mAh werkt goed in de Watts thermostaat. Nu nog even zien hoe lang ze meegaan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb de stoute schoenen aangetrokken, en een Panasonic eneloop bq-cc65 lader gekocht.

Maar, niet heel erg blij mee. Ding is nogal moeilijk met de batterijen die ik reeds in huis had. Ook de eneloops. Krijg dan en knipperende batterij met een uitroepteken ernaast. Valt me enorm tegen dit.

• nero355

nero355

MikeyMan schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:53:
Heb de stoute schoenen aangetrokken, en een Panasonic eneloop bq-cc65 lader gekocht.

Maar, niet heel erg blij mee. Ding is nogal moeilijk met de batterijen die ik reeds in huis had. Ook de eneloops. Krijg dan en knipperende batterij met een uitroepteken ernaast. Valt me enorm tegen dit.
Dat klinkt alsof je batterijen te diep ontladen zijn geweest en nu dus een te hoge weerstand hebben om opgeladen te worden :?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nero355 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:01:
[...]

Dat klinkt alsof je batterijen te diep ontladen zijn geweest en nu dus een te hoge weerstand hebben om opgeladen te worden :?
Zou goed kunnen, maar als de oude voltcraft ermee overweg kan, waarom deze niet dan? Had verwacht dat daar juist een sprong in functionaliteit mee gemaakt zou zijn.

Ben nu daar maar een laad cyclus aan het doen. Eens kijken wat er dan gebeurt.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 08:45
MikeyMan schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:03:
[...]
Zou goed kunnen, maar als de oude voltcraft ermee overweg kan, waarom deze niet dan? Had verwacht dat daar juist een sprong in functionaliteit mee gemaakt zou zijn.
Die is er ook: De oude Voltcraft is waarschijnlijk dom, ziet iets een laadpositie en zet er voor een bepaalde tijd een vaste spanning en stroom op. De Panasonic is een slimme lader en meet eerst (nog steeds vrij basaal, dacht ik) of het ding op de laadpositie wel een cel is die hij kan opladen. Diep-ontlaadde cellen gedragen zich blijkbaar anders, waardoor de lader denkt dat hij ze beter niet kan opladen.

• nero355

nero355

Bacchus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:23:
De oude Voltcraft is waarschijnlijk dom
Dat is die niet voor zover ik weet en begrijp uit @MikeyMan zijn verhaal, maar andere toleranties zou natuurlijk wel het geval kunnen zijn! :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb de batterijen gisteren in de voltcraft gedaan, vanmorgen waren die wel opgeladen, maar niet full.
In de Panasonic gaven ze weer dezelfde foutmelding.

Kan zijn dat de batterijen gewoon gaar zijn hoor, maar dan heb ik wellicht voor jan met de korte achternaam een nieuwe lader gekocht. Of de voltcraft heeft ze om zeep geholpen, dat kan ook nog. Maar volgens mij maakt het weinig verschil tussen de oude en de nieuwe batterijen, gezien het allemaal hetzelfde type is.

• Sundayevening
MikeyMan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:06:
Heb al sinds 2008 de welbekende IPC-1 lader. Maar merk dat ie de eneloops en laddas die ik vrij recent heb gekocht niet echt lekker meer opgefrist krijgt.

Zit met een scheef oog naar de Panasonic eneloop lader te kijken. Maar zijn er recent nog goede alternatieven op de markt gekomen die gewoon zonder gezeur en allerlei instellingen betrouwbaar alle batterijen laadt?

@Sundayevening al een keuze kunnen maken?
Oh sorry, ik ben niet meer verder gaan zoeken. Teveel andere dingen op de to-do list. Ik laad de batterijen met een trage oude usb lader.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:27
Bacchus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:23:
[...]

Die is er ook: De oude Voltcraft is waarschijnlijk dom, ziet iets een laadpositie en zet er voor een bepaalde tijd een vaste spanning en stroom op. De Panasonic is een slimme lader en meet eerst (nog steeds vrij basaal, dacht ik) of het ding op de laadpositie wel een cel is die hij kan opladen. Diep-ontlaadde cellen gedragen zich blijkbaar anders, waardoor de lader denkt dat hij ze beter niet kan opladen.
Heb je die ipc-1 opgezocht? Dat is juist een hele fijne lader. Ik gebruik hem liever dan die maha mc9000.

Als die voltcraft de batterijen niet meer krijgt opgeladen, dan zijn die batterijen gewoon gaar.

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19
Heb een Sanyo NC-MQN04E charger maar ik wil meer inzicht in mijn batterijen, wanneer ze vol zijn. Sneller laden en capaciteit controleren.

Ik twijfelde tussen de volgende laders:
- XTAR VC4SL battery charger - https://www.xtar.cc/product/XTAR-VC4SL-Charger-178.html
- Vapcell S4 plus - https://www.vapcelltech.com/h-pd-20.html
- Nitecore D4 - https://charger.nitecore.com/product/d4

Uiteindelijk de eerste gekozen, omdat je daar alle 4 de slots snel kunt laden en ook capaciteit kunt checken.
De tweede kon ik alleen via AliExpress bestellen en mocht die niet bevallen dan kon die niet eenvoudig retour. De laatste las ik dat hij best traag was met laden.

Had de XTAR VC4SL via amazon.de besteld, bij .nl was hij niet beschikbaar. bij nkon.nl ook niet.

[Voor 6% gewijzigd door inTIMidate op 18-01-2023 14:18]

• nero355

nero355

inTIMidate schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:56:
Ik twijfelde tussen de volgende laders:
- XTAR VC4SL battery charger - https://www.xtar.cc/product/XTAR-VC4SL-Charger-178.html
- Vapcell S4 plus - https://www.vapcelltech.com/h-pd-20.html
- Nitecore D4 - https://charger.nitecore.com/product/d4

Uiteindelijk de eerste gekozen, omdat je daar alle 4 de slots snel kunt laden en ook capaciteit kunt checken.
De tweede kon ik alleen via AliExpress bestellen en mocht die niet bevallen dan kon die niet eenvoudig retour. De laatste las ik dat hij best traag was met laden.
Ik heb destijds mijn Nitecore D4 via Banggood.com besteld, want de goedkoopste van allemaal en geen haast mee :)

Als ik nu dat lijstje van jou zo doorblader dan zou het waarschijnlijk de Vapcell S4 Plus worden :
- Samenwerking met http://www.lygte-info.dk/ :*)
- Losse adapter i.p.v. ingebouwd wat weer een heleboel warmte scheelt rondom je lader!
- IMHO de fijnste display van de 3 modellen, waarbij ik de XTAR displays altijd een beetje raar heb gevonden en die van de Nitecore D4 wel OK vind, maar liever wat meer duidelijke data TEGELIJK zie en dan in de vorm van nummers gewoon zonder te knoeien met een Mode knop de hele tijd! :)

Daarbij heb ik wel één kleine opmerking die ik niet zo tof vind aan zowel de XTAR als de Vapcell :
Alleen 250 mA of 500 mA als keuze, terwijl de Nitecore 375 mA heeft als standaard keuze voor 4 batterijen en voor bijvoorbeeld AAA batterijen een fijne optionele 300 mA keuze heeft om ze net wat langzamer te laden of niet te overbelasten met 750 mA als je maar twee stuks oplaadt!

• Toff
Iets voor de ultieme batterij nerd?

https://www.conrad.nl/nl/...ij-oplaadbar-1953676.html

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik gebruik al een poos een Xtar VC4 oplader (link gaat naar review van Lygte, werd daar goed getest) om mijn batterijen op te laden. Deze geeft na het laden aan wat de capaciteit in mAh van de cellen is. De Xtar lader kan niet ontladen of batterijen een refresh geven, het is een vrij simpel apparaat.
Ik was nogal verbaasd over het verschil in capaciteit tussen de cellen zoals de Xtar ze aangaf. Bij mijn 8 Topcraft LSD cellen liep dat van 401 tot 2174mAh, voor batterijen met een capaciteit 2400 mAh. Ze zijn al wat ouder, maar toch een flink verschil. En ook mijn 8 Eneloop cellen gebeurde dat, de op hetzelfde moment gekochte cellen van 1900 en 2000 mAh werden tussen de 69 en max 250 mAh gemeten.

Nu heb ik nog een batterij oplader, een kleine 2 slots van LiitoKala, de Lii-202. Deze kan de capaciteit met een balkje van 4 ledjes aangeven. Tot mijn verbazing gaf deze bij twee Tronic batterijen na het opladen in de Xtar respectievelijk 2 en 3 streepjes aan. Nog verbaasder was ik toen ik de volgens de LiitoKala volle batterijen weer in de Xtar stopte. Na even laden was de capaciteit bij een batterij nu 200 mAh lager (!) dan voor het opladen in de LiitoKala.
Beide opladers heb ik aangesloten op een goede USB stroomadapter, die 5V/2,4A geeft.

Ik vind dit maar vaag, en heb inmiddels zo m'n twijfels over de Xtar, al staat hij best goed bekend. Is mijn exemplaar wel ok, blijkbaar laad hij niet volledig op? En die capaciteits aanduiding lijkt ook vrij onbetrouwbaar.
Of zouden mijn batterijen een refresh nodig hebben? Ze zijn al een paar jaar oud...
Afhankelijk van de antwoorden op het bovenstaande, zouden jullie een andere oplader kopen, of doe ik iets verkeerd? Ik wilde de cellen met gelijke capaciteit labelen maar dat lukt nu niet zo best. De LiitoKala lader kan dat niet, en ik vind 4 slots ook wel fijn.

[Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 26-02-2023 12:45]

• florizla
  • Laatst online: 19:50
Zijn je batterijen volledig ontladen als je ze in de Xtar stopt? Het mAh cijfer dat je ziet geeft niet de capaciteit weer, maar simpelweg hoeveel stroom er in de batterij gegaan is. Bij een volle batterij is 50 tot 250 mAh perfect normaal.

• nero355

nero355

musicfreak schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:05:
De Xtar lader kan niet ontladen of batterijen een refresh geven, het is een vrij simpel apparaat.

Nu heb ik nog een batterij oplader, een kleine 2 slots van LiitoKala, de Lii-202. Deze kan de capaciteit met een balkje van 4 ledjes aangeven.

Ik vind dit maar vaag, en heb inmiddels zo m'n twijfels over de Xtar, al staat hij best goed bekend.
Is mijn exemplaar wel ok, blijkbaar laad hij niet volledig op?
En die capaciteits aanduiding lijkt ook vrij onbetrouwbaar.
Of zouden mijn batterijen een refresh nodig hebben? Ze zijn al een paar jaar oud...

Afhankelijk van de antwoorden op het bovenstaande, zouden jullie een andere oplader kopen, of doe ik iets verkeerd?

Ik wilde de cellen met gelijke capaciteit labelen maar dat lukt nu niet zo best. De LiitoKala lader kan dat niet, en ik vind 4 slots ook wel fijn.
Als je dat wilt en je verwacht alleen AA en AAA NiMH batterijen te gebruiken in de toekomst dan zou ik lekker een MAHA C9000 erbij kopen : https://lygte-info.dk/rev...erex%20MH-C9000%20UK.html
Voor grotere Li-Ion batterijen de Opus BTC-3100 i.c.m. de laatste software : https://lygte-info.dk/rev...BT-C3100%20V2.1%20UK.html
Is alleen wel ruim € 40 duurder dan de C9000 geloof ik! :X :/

• musicfreak
florizla schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:43:
Zijn je batterijen volledig ontladen als je ze in de Xtar stopt? Het mAh cijfer dat je ziet geeft niet de capaciteit weer, maar simpelweg hoeveel stroom er in de batterij gegaan is. Bij een volle batterij is 50 tot 250 mAh perfect normaal.
Oh dat meen je... Wat suffig! Nee de batterijen waren niet volledig ontladen, sommige lagen al even maar waren redelijk vol. Maar goed, snap nu dat de waardes die ik kreeg prima zijn.
Wel gek dat ik een paar batterijen had die vervolgens in de LiitoKala lader 2 van de vier balkjes weergaf. Die was toch nog niet helemaal vol dan na het laden in de Xtar.

@nero355 Dank voor de suggesties qua laders die wel de capaciteit van batterijen kunnen weergeven. Ik kijk nog even of ik zo'n lader aan wil schaffen. Op zich wel handig om paartjes te maken van batterijen die even goed/slecht zijn.

• Bacchus
  • Laatst online: 17-03 08:45
musicfreak schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:18:
[...]
@nero355 Dank voor de suggesties qua laders die wel de capaciteit van batterijen kunnen weergeven. Ik kijk nog even of ik zo'n lader aan wil schaffen. Op zich wel handig om paartjes te maken van batterijen die even goed/slecht zijn.
Om nog even florizla's punt te onderstrepen: een lader/analyzer geeft dus alleen capaciteit aan als hij heeft ontladen, anders kan hij alleen benaderen hoeveel hij heeft bijgeladen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik moet wel zeggen dat soms bij de xtar je "full" batterij eruit haalt en er weer in stopt hij bij mij soms nog meer als 100mah erbij laat. (en dat soms tot 2 x toe) en dat zijn dan eneloops.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• florizla
  • Laatst online: 19:50
Dat is vrij normaal... De lader doet dan aan drupelladen. Het grootste deel van de energie die je er zo instopt, wordt omgezet in warmte.

Dus 'er gaat nog 100 mAh in' betekent niet dat de batterij voordien minder dan 100% vol was.

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 14:57
nero355 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:01:
[...]

Ik heb een oude Voltcraft IPC-1 die nog prima werkt, behalve bij te diep ontladen batterijen. De oplossing is simpel: even 5 miniuten in een domme lader zodat er weer enige spanning in de batterij zit. Daarna pakt de Voltcraft 9 van de 10 keer de battery wel. Zo niet, dan is die echt defect.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• nero355

nero355

dirkjesdirk schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:57:
De oplossing is simpel: even 5 miniuten in een domme lader zodat er weer enige spanning in de batterij zit. Daarna pakt de Voltcraft 9 van de 10 keer de battery wel. Zo niet, dan is die echt defect.
Ik doe hetzelfde altijd en tot nu toe is het vaker gelukt dan mislukt gelukkig! :)
Cyberpope schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:35:
Ik moet wel zeggen dat soms bij de xtar je "full" batterij eruit haalt en er weer in stopt hij bij mij soms nog meer als 100mah erbij laat. (en dat soms tot 2 x toe) en dat zijn dan eneloops.
Dat komt omdat je batterij stiekem heeeel langzaam leegloopt in de lader vanaf het moment dat die volgeladen is door je lader!

Je moet er echt zelf naast gaan staan om de batterij op het ideale moment net na het opladen eruit te halen om jezelf 100% capaciteit te garanderen! ;)

De waarde waarmee de batterijen leeglopen wordt ook vaak door Lygte vermeld in de Reviews gelukkig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

nero355 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:39:
Dat komt omdat je batterij stiekem heeeel langzaam leegloopt in de lader vanaf het moment dat die volgeladen is door je lader!

Je moet er echt zelf naast gaan staan om de batterij op het ideale moment net na het opladen eruit te halen om jezelf 100% capaciteit te garanderen! ;)

De waarde waarmee de batterijen leeglopen wordt ook vaak door Lygte vermeld in de Reviews gelukkig!
Ik zat er gewoon langs he. Ik zie "he vol..." even de sliders naar beneden en los laten. Hoppa. 100Mah erbij.
Dat had ik bij mijn oude voltcraft nooit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musicfreak
Bacchus schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:25:
[...]

Om nog even florizla's punt te onderstrepen: een lader/analyzer geeft dus alleen capaciteit aan als hij heeft ontladen, anders kan hij alleen benaderen hoeveel hij heeft bijgeladen.
Even voor alle zekerheid: dus als je kies voor een programma met ontladen dan geeft een lader met analyse functie de capaciteit aan? Die Maha C9000 heeft een 'refresh analyse' programma waarbij de batterijen ook ontladen worden. Dat lijkt me dan een goed programma om de capaciteit mee vast te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Cyberpope schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:38:
Ik zat er gewoon langs he. Ik zie "he vol..." even de sliders naar beneden en los laten. Hoppa. 100Mah erbij.
Dat had ik bij mijn oude voltcraft nooit.
Misschien was er iets van druppel laden actief geweest bij de Voltcraft :?

• AndredB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:06
Compacte (licht&klein), slimme 4-schachtslader voor fiets- en wandelvakanties

Thuis heb ik een serie goede laders (o.a. Powerex MaHa C9000), meestal icm Eneloops of Ladda batterijen (AA en AAA) en daarmee kan ik alles in goede conditie houden of krijgen, maar ik zoek voor de zomervakantie een compacte lader die de batterijen vlot, slim (deltaT/deltaV) en per schacht kan laden. In een wandelvakantie is gewicht en volume heel belangrijk. Die IKEAlader https://www.ikea.com/nl/n...lader__AA-2268128-4-2.pdf lijkt daar héél erg aan te voldoen, nog goedkoop ook!, maar vlot.... Vaak moet ik 4 AA's laden en in die lader gaat dat met 350mA. Het liefst wil ik dat, als ik om 19h op de camping ben, de boel toch rond 22h is opgeladen, dus ik zou toch wel graag willen dat de 4 batterijen ieder met 800, liefst 1000mA kunnen worden opgeladen. Die Eneloops 2450 drinken bij grote dorst 1idd 2300-2500mAh, vertelt mijn Powerex....
Dus: wie weet van een 4-schachtslader, die aan alle bovengenoemde voorwaarden (klein/licht, slim, meten per schacht, ~1000mA per schacht) voldoet?

• nero355

nero355

AndredB schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:04:
Het liefst wil ik dat, als ik om 19h op de camping ben, de boel toch rond 22h is opgeladen, dus ik zou toch wel graag willen dat de 4 batterijen ieder met 800, liefst 1000mA kunnen worden opgeladen.

Dus: wie weet van een 4-schachtslader, die aan alle bovengenoemde voorwaarden (klein/licht, slim, meten per schacht, ~1000mA per schacht) voldoet?
Ik zou dan denken dat je naar zoiets op zoek bent : https://villman.com/Product-Detail/V800C

Als dat inderdaad zo is dan zou je eens kunnen kijken of er een opvolger tekoop is ondertussen :? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
AndredB schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:04:
Compacte (licht&klein), slimme 4-schachtslader voor fiets- en wandelvakanties
Ik heb voor dergelijk gebruik (al heel lang) de volgende lader: https://sk.nkon.nl/charge...ha-powerex-mh-c401fs.html

1000mA laden, 4 onafhankelijk gecontroleerde laadschachten, fatsoenlijke terminatie, dat vinkt de basics wel af dacht ik. En redelijk compact. Helaas wel met een externe stekkeradapter die natuurlijk ook wat ruimte inneemt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee