de nieuwe 9 volters met usb zijn er:
en eentje opgeofferd aan de god die overtrokken marketingclaims controleerd:
the goods
printplaat met lader.
moet nog even decoderen wat er allemaal gebeurt maar het lijkt erop dat de cellen gewoon direct op de polen word gezet zonder conversie....
500mAh. 1850mWh. dus maal 2 cellen is dat in mijn wiskunde 3700mWh, die ontbrekende 1700mWh heb ik nog niet gevonden....
referentie: goede alkalines zitten tussen de 4000~5000mWh dus voor oplaadbaar is dat niet eens zo verkeerd al zitten de lithium alkalines op 10.000mWh....
ben nu de cellen zelf aan het testen om te zien of ze daadwerkelijk 500mAh zijn.
edit: bij 1C ontladen (best stevig voor zulke kleine cellen) krijg ik 450mAh. dus das netjes.
als de cellen echt over de polen gaan zonder boost naar de 9v kunnen ze dus wel flink veel vermogen leveren ten opzichte van normale cellen. maar het voltage is dan wel lager. dus word vervolgd zodra ik de boel heb gemeten.
edit: gemeten en ja, de cellen gaan direct naar de polen. dus 8.4V vol en 6V leeg.
ps: als deze dingen goed werken is er niks wat me tegenhoud om de printplaat eruit te slopen en grotere cellen te pakken en de usb connector ergens in de behuizing van het apparaat te lijmen zodat die gewoon usb oplaadbaar is, immers kan die printplaat het geen biet schelen hoe groot die cellen zijn.
[
Voor 12% gewijzigd door
flippy op 19-02-2021 22:55
]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen