Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste
Acties:
  • 435.687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArchiebaldNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 04-03 13:23
Ok, naar aanleiding van mn posts hier en wat info toch besloten een setje Eneloops te bestellen. Ik wil graag 8 batterijen, er gaan er 4 tegelijk in mn flitser + een set als reserve. En ja, ik trek die beide sets rustig leeg op 1 dag.

Ik heb de Panasonic Pro 2550mAh met snellader gekozen icm de gewone witte Panasonic Eneloops van 2500mAh. Om 3 redenen... Ik wilde graag 2 verschillende kleuren sets hebben, ik las veel goeds over die Pro versie en de gewone ivm het prijsverschil. Want ik blijf een Nederlander natuurlijk :) Uiteindelijk betaal je dan alsnog wel rond de ¤50,- voor een set van 8 batterijen + lader, wat ik toch wel aan de prijzige kant vind. Maar goed, hobby's kosten geld en het moet natuurlijk allemaal wel goed werken.

Tot nu toe alleen maar even tijd gehad om de gewone Eneloops in de flitser te doen, direct uit de verpakking. Waren zo'n 50% vol volgens de flitser en meteen even wat test flitsen gedaan.

Zoals het nu overkomt zijn ze echt wel sneller (=Beter?) dan m'n oude setje Jupio oplaadbaar. Op Manueel en volle sterkte flitsen moeten ze wel even herladen, maar dan vraag je ook wel serieus veel. Op Ittl kun je zelfs op maximaal (+3.0 ev) continue door blijven flitsen, 10/20/30 keer en hij herhaald sneller dan ik kan drukken.

Helemaal goed!

ArchiebaldNL wijzigde deze reactie 29-11-2017 16:56 (9%)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-05 20:22

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Kickasz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:29:
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels de Recyko's besteld. Voor dat prijs verschil wil ik het wel proberen. 8)
Ik gebruik zowel AA als AAA varianten al een paar jaar en ze doen het gewoon prima!

Veel beter dan mijn peperdure Canon dSLR accu's die geen LSD technologie aan boord lijken te hebben :F

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• MBV
  • Laatst online: 26-05 12:16
@nero355 LSD gaat specifiek over NiMH, li-ion accu's hebben van nature veel minder zelfontlading. En ik weet niets van canon dSLR accu's, maar van mijn canon compactcamera en mijn Nikon D70 doen ze het altijd (nieuw gekocht bij camera, moet je nagaan) prima: mijn D70 gebruik ik soms een half jaar lang niet, ik laad ze altijd op als ze leeg zijn, en heb nog nooit met lege accu's gestaan. En het is echt niet zo dat ik ze na elke vakantie moet opladen.

Mijn ReCyKo AAA's waren laatst weer totaal bagger: kon maar 200mAh opgeladen worden, terwijl ik ze leeg uit een doosje haalde. Na een refresh zat er weer 600mAh in, maar ben heel benieuwd hoelang ze het volhouden zodra ik ze nodig heb :/

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

quote:
MBV schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:55:
Mijn ReCyKo AAA's waren laatst weer totaal bagger: kon maar 200mAh opgeladen worden, terwijl ik ze leeg uit een doosje haalde. Na een refresh zat er weer 600mAh in, maar ben heel benieuwd hoelang ze het volhouden zodra ik ze nodig heb :/
Welke oplader gebruik je? Ik gebruik de Maha oplader en die recyko's AAA doen het tot nu toe heel goed.

Beste $username,
Wij van $vboptions[bbtitle] wensen je een hele fijne verjaardag!

• MBV
BC-700, lijkt mij ongeveer net zo goed.

• nero355

nero355

quote:
MBV schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:55:
@nero355 LSD gaat specifiek over NiMH, li-ion accu's hebben van nature veel minder zelfontlading. En ik weet niets van canon dSLR accu's, maar van mijn canon compactcamera en mijn Nikon D70 doen ze het altijd (nieuw gekocht bij camera, moet je nagaan) prima: mijn D70 gebruik ik soms een half jaar lang niet, ik laad ze altijd op als ze leeg zijn, en heb nog nooit met lege accu's gestaan. En het is echt niet zo dat ik ze na elke vakantie moet opladen.
De LP-E6 was ook zo, echter sinds de LP-E6N is het echt bagger geworden.
En sinds "accu's" vaak intern gewoon AA achtige batterijen hebben zou het me niet verbazen dat daar iets mis is gegaan...
quote:
quote:
MBV schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:08:
BC-700, lijkt mij ongeveer net zo goed.
Ik geloof dat die hier ook ergens staat en ik hem niet echt geweldig vond volgens de review :
http://www.lygte-info.dk/...riesAndChargers%20UK.html

Een aantal pagina's geleden in dit topic worden een aantal laders genoemd die erg goed zijn :)

HELP GoT TO THE TOP

• MBV
quote:
nero355 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:38:
[...]

De LP-E6 was ook zo, echter sinds de LP-E6N is het echt bagger geworden.
En sinds "accu's" vaak intern gewoon AA achtige batterijen hebben zou het me niet verbazen dat daar iets mis is gegaan...
Dat wat wij 'oplaadbare batterijen' noemen zijn echt 100% accu, geen idee waarom je iets wat je kan opladen en leegmaken tussen quotes zou zetten. Als je de accu van een laptop openmaakt zitten daar ook cilindertjes in van een standaard doorsnede. Het is uiteraard bullshit dat er 10 verschillende accu's per merk zijn: 3 verschillende groottes zou voldoende zijn. Maar ja, die situatie gaan we niks aan veranderen.

Verschil tussen LP-E6 en E6N lijkt hooguit wat in capaciteit te zijn, dus ik denk dat 'neppe' accu's identiek zijn voor die 2.
De Hahnel extreme E6N accu's zijn beter dan originele LP-E6N als het gaat om capaciteit, leeglopen en bestendigheid tegen kou. Ik gebruik ze nu zelf een tijdje en merk echt verschil met originele (ook nieuwe).

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• nero355

nero355

quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:33:
De Hahnel extreme E6N accu's zijn beter dan originele LP-E6N als het gaat om capaciteit, leeglopen en bestendigheid tegen kou. Ik gebruik ze nu zelf een tijdje en merk echt verschil met originele (ook nieuwe).
Thnx! Goed om te weten voor een eventuele volgende aankoop! :)

HELP GoT TO THE TOP

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:23
Ik vind niet onmiddellijk een goede winkel die de Powerex 2700 Pro's (online) verkopen. Wel vaak de oude non-pro's of 2500's.

Iemand tips?
De Maha website brengt mij naar de officiële verdeler in NL, en daar zie ik wel de 2700 Pro's in het aanbod staan, maar de foto erbij zijn duidelijk non-pro's. Beetje amateuristisch.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:12

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Mlazurro schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:27:
Ik vind niet onmiddellijk een goede winkel die de Powerex 2700 Pro's (online) verkopen. Wel vaak de oude non-pro's of 2500's.

Iemand tips?
De Maha website brengt mij naar de officiële verdeler in NL, en daar zie ik wel de 2700 Pro's in het aanbod staan, maar de foto erbij zijn duidelijk non-pro's. Beetje amateuristisch.
Een klein beetje neuzen in de Google resultaten leert me dat Fotoshop Aalten ze verkoopt.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mlazurro
quote:
Wildfire schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:39:
[...]

Een klein beetje neuzen in de Google resultaten leert me dat Fotoshop Aalten ze verkoopt.
Nederlandse Google resultaten zitten iets dieper voor een Belg... Dus bedankt!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Mlazurro schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:27:

Iemand tips?
Zoals al vaker alhier besproken:
sk.nkon.nl

Maar waarom geen Eneloops?

Mooie Plaatjes   

• Mlazurro
quote:
ehtweak schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:44:
[...]

Zoals al vaker alhier besproken:
sk.nkon.nl

Maar waarom geen Eneloops?
Nkon heeft volgens de website uitsluitend "4 AA Maha Powerex Precharged - 2450mAh". Niet de 2700 Pro's dus.

En waarom? Omdat ik al jaren de 2700 (non-pro) gebruik van Powerex, zeer tevreden ben en de 2700 Pro's volgens tests iets beter zijn of op zijn minst gelijk presteren als Eneloops.

• dirkjesdirk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik zie nu her en der wat Nikkel zink oplaadbare batterijen verschijnen met 1.6 v. Voor een aantal apparaten in huis is dat wel een optie. Zijn hier al ervaringen mee?
Ik begrijp dat je hier ook weer een speciale lader voor moet hebben. Kan de Voltcraft IPC-1L hier echt niet mee overweg?

Ben benieuwd of er al ervaringen zijn.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• ChibiM
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:24
Het lijkt er op dat de Panasonic BQ-CC65 nu toch ook te koop is in Nederland.

Mijn website: eneloop101

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 24-05 15:08
Heb er lang op gewacht, 0 reactie vanuit Panasonic op mijn vragen. En nu heb ik net een andere lader gekocht komt hij alsnog. 8)7

• wouter3
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 25-05 19:05
Ondanks dat ik met veel plezier mijn Technoline BC720 gebruik kon ik de verleiding niet weerstaan om de BQ-CC65 te bestellen. Deze kwam vandaag binnen.

Wat me gelijk opviel was hoe groot hij is t.o.v. de BC720. Hij is wel mooi gemaakt en voelt goed aan.
Het display is vooral lekker groot en wordt verlicht als je op een van de knopjes drukt. De verlichting gaat na een tijdje vanzelf weer uit.

De technoline geeft meer informatie, namelijk laadstroom, voltage, tijd en hoeveel mAh er in de batterij is gestopt sinds de start van het laden. De Panasonic geeft bij het standaard laden vooralsnog alleen de tijd en de spanning aan en een plaatje van de batterij met een, twee of drie balkjes.

De USB uitgang verwacht ik niet snel te gebruiken. Deze is overigens alleen te gebruiken als de stekker in het stopcontact zit. De lader is dus niet te gebruiken als powerbank.

De komende dagen ga ik eens gebruik maken van de verschillende opties om te zien hoe hij bevalt. Panasonic geeft 5 jaar garantie op de lader, dus ik verwacht dat ze een mooi product hebben geleverd.

Update 17-12-2017:
Na een paar dagen tientallen batterijen te hebben geladen en getest heb ik de volgende ervaringen:
De Panasonic lader doet zijn werk prima. Zodra je de batterijen in de lader doet, doet hij een snelle analyse en geeft hij aan hoeveel batterijen in totaal met de lader zijn geladen.
Hij is wel kritisch op een aantal batterijen waarvan ik wist dat ze niet zo best meer waren. Bij een aantal met name wat oudere batterijen komt er een uitroepteken te staan (volgens de gebruiksaanwijzing betekent dat dat de batterij abnormale waardes vertoont. De lader doet vervolgens niks met die batterij. De Technoline wil ze wel laden, maar geeft wel een bijzonder lage capaciteit bij die batterijen.
De refresh functie werkt prima en na afloop van het programma zie je hoeveel mAh is onttrokken aan de batterij en hoeveel Wh hij heeft geleverd. Dat is een handige waarde om te weten. Het lichtgevende display is erg handig. Tot nu toe lijkt het me een goede aanschaf.

Hierbij een plaatje van beide laders.

wouter3 wijzigde deze reactie 17-12-2017 20:53 (32%)
Reden: ervaringen toegevoegd

• nero355

nero355

quote:
wouter3 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:40:
De USB uitgang verwacht ik niet snel te gebruiken. Deze is overigens alleen te gebruiken als de stekker in het stopcontact zit. De lader is dus niet te gebruiken als powerbank.
Ik zie dat ook meer als een manier om je GoPro en zo op te laden thuis :)

HELP GoT TO THE TOP

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:55

Rukapul

Moderator General Chat
Heb 1 of 2 (van de 3) lekkende eneloops uit een stuk speelgoed gehaald. Had eigenlijk gehoopt dat dat bij dit soort LSD batterijen niet zou voorkomen...

batterijen zitten waarschijnlijk al jaren erin en zullen 1 tot een zeer beperkt aantal cycli zijn meegegaan
Hmmm, bijzonder. Heb dat nog niet meegemaakt.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• nero355

nero355

Überhaupt nooit lekkende oplaadbare batterijen gezien...

Wel heel veel Duracell's :F

HELP GoT TO THE TOP

• ChibiM
Foto?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lekkende Duracell?
Alstublieft:

:(

ehtweak in "De prijs van batterijen"

ehtweak wijzigde deze reactie 25-12-2017 23:46 (15%)

Mooie Plaatjes   

• ChibiM
Lekkende eneloops

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Hieronder 2 van de 'lekkende' eneloops. De derde batterij uit het speelgoed was schoon. Boven zoals ze uit het apparaat kwamen, onder na wat schoongemaakt te zijn.

Na schoonmaken ziet het er niet heel dramatisch uit.

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
Rukapul schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:28:
Het lijkt erop, dat een van de cellen wat (val?)schade heeft aan de min-zijde. mogelijk heeft de positieve kant van de andere cel daar tegenaan gelegen? Alles kan kapot natuurlijk, ook Eneloops, maar ik had dit nog niet eerder gezien.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
Toff schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:31:
[...]

Het lijkt erop, dat een van de cellen wat (val?)schade heeft aan de min-zijde. mogelijk heeft de positieve kant van de andere cel daar tegenaan gelegen? Alles kan kapot natuurlijk, ook Eneloops, maar ik had dit nog niet eerder gezien.
Waar zie je de schade?

Juist op foto 4 is een groef aan de plus pool te zien.

Ik heb ze zelf niet uit het speelgoed gehaald, maar er is me verteld dat ze naast elkaar en niet in het verlengde in het apparaat zaten.

Ik ben overigens een klein experiement aangegaan door alle 3 de batterijen door een refresh & analyze cycle te halen. In alle 3 ging ca 600mAh. Om voor de handliggende redenen laat ik de cellen er vannacht niet inzitten ;)

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
Rukapul schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:38:
Ik heb ze zelf niet uit het speelgoed gehaald, maar er is me verteld dat ze naast elkaar en niet in het verlengde in het apparaat zaten.
Het zou ook kunnen zijn dat er ooit lekkende alkaline's in het speelgoed hebben gezeten en dat het niet grondig is schoongemaakt cq. geneutraliseerd waardoor de resten de verse eneloop's zijn gaan aantasten.

Overigens is diepontladen nooit goed, maar ik kan mij herinneren dat een eneloop 'droog' van binnen is.

bitshape wijzigde deze reactie 27-12-2017 15:53 (23%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
bitshape schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:52:
[...]

Het zou ook kunnen zijn dat er ooit lekkende alkaline's in het speelgoed hebben gezeten en dat het niet grondig is schoongemaakt cq. geneutraliseerd waardoor de resten de verse eneloop's zijn gaan aantasten.
Ik durf het niet uit te sluiten. Echter, zelfs als ik heel gehaast zou zijn dan zou ik het waarschijnlijk toch wel iets schoner hebben opgeleverd dan de bagger van deze batterijen. Daarvoor zat er net teveel aan deze batterijen gekoekt.
quote:
Overigens is diepontladen nooit goed, maar ik kan mij herinneren dat een eneloop 'droog' van binnen is.
Welk diepontladen? In de refresh & analyze cycle konden uit alle batterijen nog ca 600mAh gehaald worden.

De cycle is net klaar en de batterijen hebben 1877 / 1835 / 1873 mAh capaciteit (allemaal >96%).

De vraag is nu: gooi ik de 2 batterijen terug in de pool of niet?

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
Rukapul schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:38:
[...]

Waar zie je de schade?

Juist op foto 4 is een groef aan de plus pool te zien.

Ik ben overigens een klein experiement aangegaan door alle 3 de batterijen door een refresh & analyze cycle te halen. In alle 3 ging ca 600mAh. Om voor de handliggende redenen laat ik de cellen er vannacht niet inzitten ;)
Op de foto met de 2 minpolen meen ik op rechter cel, bovenop, net naast de reflectie, een deukje te zien.

Hoe zit het met die 600 mAh? In deze post beschrijf je, dat het er in ging, maar in je volgende post ging het er nog uitgehaald kon worden...

Kwa capaciteit lijken ze niet stuk. De optie van @bitshape van eerder lekkende alkalines zou ik zeker niet uitsluiten. Zelf zou ik ze niet meer gebruiken, gewoon omdat ze er niet meer uitzien. Ze kosten immers vrijwel niets.

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:57

4POX

Everybody is wired

quote:
Hieronder 2 van de 'lekkende' eneloops. De derde batterij uit het speelgoed was schoon. Boven zoals ze uit het apparaat kwamen, onder na wat schoongemaakt te zijn.
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik had ook zulke Eneloops. Maar die zaten in een fietslamp. De fiets stond altijd buiten in weer en wind.

AKA Rinkel weblog

• dirkjesdirk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:01
quote:
dirkjesdirk schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:00:
Ik zie nu her en der wat Nikkel zink oplaadbare batterijen verschijnen met 1.6 v. Voor een aantal apparaten in huis is dat wel een optie. Zijn hier al ervaringen mee?
Ik begrijp dat je hier ook weer een speciale lader voor moet hebben. Kan de Voltcraft IPC-1L hier echt niet mee overweg?

Ben benieuwd of er al ervaringen zijn.
Nog geen reacties. Ik zie wel een enkele test en wat ervaringen op andere sites. Vooral de reviews bij Conrad zijn wel leerzaam. De eigen merk conrad NiZn batterijen schijnen vrij regelmatig defect te gaan.
Misschien zijn de nieuwere exemplaren van Ansmann beter.

dirkjesdirk wijzigde deze reactie 28-12-2017 20:15 (32%)

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• ChibiM
Is er toevallig niet gewoon water/vocht in gekomen, dit ziet er niet naar uit dat het vanbinnen vandaan kwam.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:12

Wildfire

Joy to the world!

Alhoewel dit topic voornamelijk bedoeld is voor AA/AAA batterijen, hoop ik toch dat ik hier mag vragen naar ervaringen met goede oplaadbare 18650 batterijen.

Ik gebruik hier een apparaat waar momenteel 6x 18650 batterijen inzitten (met protection circuit). Die batterijen zijn echt redelijk prut (zogenaamd 6000mAh wat dus echt niet zo is en het apparaat gaat op deze batterijen amper een uur mee).

Nu kan ik deze batterijen vervangen èn heeft het apparaat nog ruimte voor 6x 18650 batterijen extra.

Voor m'n eigen gemak en om verdere frustraties te voorkomen ben ik zoek naar kwalitatief goede hoge capaciteit 18650 batterijen.

Iemand tips/adviezen?

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• nero355

nero355

quote:
"Use The Search Luke" :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1187180?data[filter_keywords]=18650

Heel veel reviews te vinden @ http://lygte-info.dk/revi...mon18650Summary%20UK.html

Veel leesplezier! ;)

HELP GoT TO THE TOP

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 15:22
Zo, twee dagen reviews lezen en YouTube kijken verder. Ben op zoek naar een (betaalbare) oplader die ook wat van die smart dingen heeft zoals interne weerstand meten en kunnen refreshen en zo. Heb nu een Voltcraft en die heeft het mijns inziens niet erg lang uitgehouden.

De Opus 3100 die nu op mijn eerste plek staat is een soort luxe kopie van de Voltcraft en ben dan ook bang dat ook deze het misschien niet lang uit gaat houden (let wel, ben totaal geen grootverbruiker dus dat die Volcraft het niet meer lekker doet (port 3 laadt niet door tot "vol") vind ik best verrassend).

Liefst zou ik de SkyRC 3000 nemen, ben een onwijze sucker voor dingen als de status kunnen uitlezen op je telefoon/pc maar deze is helaas wel weer "iets" duurder.

Is op het moment de Opus 3100 inderdaad de leukste (voor het geld) of zijn er misschien nog andere alternatieven mogelijk (4 ports, slimme lader, lithium en nimh compatible). Heb uiteraard de lygte lijst grondig doorgenomen maar misschien heeft hij wel iets leuks nu net niét getest :)

Brad Pitt wijzigde deze reactie 14-02-2018 18:47 (3%)

Nickname does not reflect reality

• 321610169a
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-03 14:11
quote:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik zie dat (maar dan veel minder) met twee van mijn Eneloops die achterlicht dienst hebben gedraaid. Maar die hebben veel vocht meegemaakt en hebben de plek ingenomen van lekkende Alkaline's (wel schoongeschuurd).

Ondertussen een bedraad achterlicht gekocht (met remlicht!) dus deze twee gaan een vliegenmepper in.

• nero355

nero355

quote:
Brad Pitt schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:46:
Zo, twee dagen reviews lezen en YouTube kijken verder. Ben op zoek naar een (betaalbare) oplader die ook wat van die smart dingen heeft zoals interne weerstand meten en kunnen refreshen en zo. Heb nu een Voltcraft en die heeft het mijns inziens niet erg lang uitgehouden.

De Opus 3100 die nu op mijn eerste plek staat is een soort luxe kopie van de Voltcraft en ben dan ook bang dat ook deze het misschien niet lang uit gaat houden (let wel, ben totaal geen grootverbruiker dus dat die Volcraft het niet meer lekker doet (port 3 laadt niet door tot "vol") vind ik best verrassend).

Liefst zou ik de SkyRC 3000 nemen, ben een onwijze sucker voor dingen als de status kunnen uitlezen op je telefoon/pc maar deze is helaas wel weer "iets" duurder.

Is op het moment de Opus 3100 inderdaad de leukste (voor het geld) of zijn er misschien nog andere alternatieven mogelijk (4 ports, slimme lader, lithium en nimh compatible). Heb uiteraard de lygte lijst grondig doorgenomen maar misschien heeft hij wel iets leuks nu net niét getest :)
Alleen voor het opladen : https://www.banggood.com/...art-Charger-p-928155.html
Werkt prima en is gewoon goed genoeg over het algemeen.

Enig minpuntje is wat mij betreft het plaatsen van AAA batterijen : Deze kunnen te makkelijk verschuiven!
AA batterijen al een stuk minder en als je Li-ion meuk erin zet heb je natuurlijk nergens last van :)

Voor allerlei diagnostische meuk en ook het opladen zelf : https://sk.nkon.nl/charger/maha-c9000-eneloop.html

Verder dan dat zou ik niet kijken eerlijk gezegd :Y)

HELP GoT TO THE TOP

• Brad Pitt
quote:
Geen diags :)
quote:
Voor allerlei diagnostische meuk en ook het opladen zelf : https://sk.nkon.nl/charger/maha-c9000-eneloop.html
Geen lithium :)
quote:
Opus it still is inderdaad ;)

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:25
quote:
nero355 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:59:

Prima lader, heb hem zelf ook. Maar doet natuurlijk geen li-ion.

Dus als @Brad Pitt diagnostische info van zijn li-ion cellen wenst dan komt hij niet zo ver met jouw lijstje.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-05 19:46
quote:
nero355 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:59:
[...]

Alleen voor het opladen : https://www.banggood.com/...art-Charger-p-928155.html
Werkt prima en is gewoon goed genoeg over het algemeen.

Enig minpuntje is wat mij betreft het plaatsen van AAA batterijen : Deze kunnen te makkelijk verschuiven!
AA batterijen al een stuk minder en als je Li-ion meuk erin zet heb je natuurlijk nergens last van :)

Zou je niet de Japcell BC-4001 kiezen ipv. de Nitecore D4 zelfs als je enkel wil laden?

• nero355

nero355

quote:
Xander schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:04:
Prima lader, heb hem zelf ook. Maar doet natuurlijk geen li-ion.

Dus als @Brad Pitt diagnostische info van zijn li-ion cellen wenst dan komt hij niet zo ver met jouw lijstje.
Helemaal overheen gelezen... oops! :$
quote:
Kees Klaassen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:47:
Zou je niet de Japcell BC-4001 kiezen ipv. de Nitecore D4 zelfs als je enkel wil laden?
Geen idee, de D4 heb ik al dus ik vind het prima zo :)

HELP GoT TO THE TOP

• Kees Klaassen
quote:
nero355 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:02:
[...]

Helemaal overheen gelezen... oops! :$

[...]

Geen idee, de D4 heb ik al dus ik vind het prima zo :)
Prima, heb de Nitecore D4 gehaald want die is nu wel erg mooi geprijsd.

Momenteel 10,- met code PROMO10
https://www.ebay.nl/itm/N...-Cd-Boxed-HQ/282709873178

• Brad Pitt
quote:
Kees Klaassen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:20:
Prima, heb de Nitecore D4 gehaald want die is nu wel erg mooi geprijsd.

Momenteel 10,- met code PROMO10
https://www.ebay.nl/itm/N...-Cd-Boxed-HQ/282709873178
Voor ongeveer dezelfde prijs de Opus besteld. Kan natuurlijk nooit, verwacht dus een fake / ontploffende batterijen / huis in de fik / complete pandemonium maar toch maar de gok genomen. Nu alleen nog "even" wachten :)

• Kees Klaassen
quote:
Brad Pitt schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:51:
[...]

Voor ongeveer dezelfde prijs de Opus besteld. Kan natuurlijk nooit, verwacht dus een fake / ontploffende batterijen / huis in de fik / complete pandemonium maar toch maar de gok genomen. Nu alleen nog "even" wachten :)
Ook wel een dikke deal met die promo code ja.

Moet nu enkel nog ff Fujitsu of Eneloop Pro batterijen vinden op ebay en dan flink inslaan :P

• Brad Pitt
quote:
Kees Klaassen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:03:
Moet nu enkel nog ff Fujitsu of Eneloop Pro batterijen vinden op ebay en dan flink inslaan :P
Die ga ik halen bij (sk).nkon.nl :)

• Schinnen-groen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:29

Schinnen-groen

Schinnen, Zuid-Limburg

Ook maar eens wat ervaringen delen:

Ik schat dat ik door de jaren heen zo'n 8-10 opladers heb gehad voor allerlei soorten cellen.
Op dit moment gebruik ik nog maar twee typen.
Voor de AA en de 18650 wordt de Opus BT-C3100 gebruikt en voor het laden in de bulk gebruik ik de MAHA MH-C808M. Deze laatste met name omdat ik ook nog gebruik maak van C en D cellen.
Beide apparaten staan bij mij op nummer 1.

Wat batterijen betreft heeft bij de AA de Eneloop en de Eneloop Pro de voorkeur. Ik gebruik ze sinds deze op de markt kwamen en nog nooit een defecte of lekkende batterij hiervan gehad. Ze worden gebruikt in camera's en in een LED-lamp (zeer zware belasting).

De C cellen worden gebruikt in twee draagbare radio's en de D cel (10.000 mAh!) in een Fenix TK70 LED lamp. Het merk is Tenergy Premium. Ze zijn duur maar geven veel energie. Soms heeft een cel wel eens wat last van tegenstribbelen als die in de lader wordt geplaatst (duurt even voordat die wakker wordt), maar echt stuk is er nog geen. ik heb daar 12 stuks van in gebruik.
Deze worden daarnaast ook gebruikt in een grote draagbare radio met veel vermogen.

De 18650 zijn de Samsung INR18650-30Q. Perfecte batterij. Wordt gebruikt in de BLF Q8 en de BLF A6 LED lampen. Leveren stabiel vermogen en behouden goed hun 3000 mAh capaciteit na het opladen.

Wat de Opus betreft, die zet ik altijd aan het werk in een afzonderlijke ruimte want ik word een beetje dol van die ventilator die elke keer weer aan en uit gaat. Waarschijnlijk is die fan een maandags product geweest.

Batterijen bestel ik in de regel bij NKON in Eindhoven. De prijs is hier prima. De service ook.

Hier komen van zijn levensdagen geen batterijen in huis uit het verre China. Andere producten koop ik daar wel vaak.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten. De waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen..

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:17
quote:
ArchiebaldNL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:55:
[...]
Tot nu toe alleen maar even tijd gehad om de gewone Eneloops in de flitser te doen, direct uit de verpakking. Waren zo'n 50% vol volgens de flitser en meteen even wat test flitsen gedaan.

Zoals het nu overkomt zijn ze echt wel sneller (=Beter?) dan m'n oude setje Jupio oplaadbaar. Op Manueel en volle sterkte flitsen moeten ze wel even herladen, maar dan vraag je ook wel serieus veel. Op Ittl kun je zelfs op maximaal (+3.0 ev) continue door blijven flitsen, 10/20/30 keer en hij herhaald sneller dan ik kan drukken.
Probeer eens alle acht cellen in een externe module (Pixel TD382) aan een Nikon SB900 te hangen. Dat levert genoeg vermogen om je flitskop te smelten. (Als je niet voortijdig je ogen uitbrandt. :P ) Gelukkig zijn moderne flitsers thermisch beveiligd.

• 321610169a
quote:
Bacchus schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Probeer eens alle acht cellen in een externe module (Pixel TD382) aan een Nikon SB900 te hangen. Dat levert genoeg vermogen om je flitskop te smelten. (Als je niet voortijdig je ogen uitbrandt. :P ) Gelukkig zijn moderne flitsers thermisch beveiligd.
SB900 is natuurlijk ook de top qua zeurderige flitsers wat betreft thermische beveiliging. Veel en veel groter dan de SB800, iets minder krachtige flits, maar wel in no-time op die thermische beveiliging..

Overigens; met gebruik van extern batterypack (SD-8a of SD-9, als we bij Nikon zelf blijven) (die Pixel TD382 is gewoon een ripoff van de SD-9) kun je, als je in eenzelfde tempo flitst, verder komen dan zonder extern pack; door het pack verplaats je een deel van de hitte generatie naar buiten toe.
En ook leuk; met alleen interne batterijen kan de flitser ofwel zoomen, ofwel bijladen; niet beiden tegelijk. Met extern pack gaat het bijladen ook door tijdens het zoomen.

Met 4 Eneloops in een SB900 en 8 extern kom je onder de 1s uit voor een M1/1 flits.

Wel jammer dat die gekleurde Eneloops niet meer per vier verkocht worden. Voor m'n verzameling SB800 flitsers moet ik nog setjes van vijf hebben; dan houdt ik er vier over, of ik heb acht setjes...
quote:
Kees Klaassen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Ook wel een dikke deal met die promo code ja.

Eneloops kopen via eBay deed ik 10 jaar geleden. Nu heb je ze sneller en goedkoper, van een wat mij betreft betrouwbaardere verkoper, via sk.nkon.nl

321610169a wijzigde deze reactie 18-02-2018 15:13 (21%)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Heb mij nooit verdiept in batterijen, maar heb eigenlijk altijd wegwerp batterijen gekocht voor thuis.

Kwam zojuist toevallig deze tegen een Panasonic oplader met 4xAA en 2xAAA batterijen voor ¤17,90 ex verzenden.
Is volgens mij deze (andere site moet je geloof ik registeren).

Leek mij niet echt duur en voordeliger om telkens nieuwe batterijen te kopen. Zijn dit niet prima batterijen en oplader voor simpel thuis gebruik?

• Brad Pitt
quote:
xileS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 06:33:
Zijn dit niet prima batterijen en oplader voor simpel thuis gebruik?
http://lygte-info.dk/revi...sonic%20BQ-CC51%20UK.html Zie conclusie :)

• xileS
  • Niet online
quote:
Ah niet zo'n aanrader zo te zien, maar het is ook niet dat ik dagelijks of regelmatig batterijen moet opladen. Vaak koop ik gewoon AAA of AA batterijen bij de Ikea of action en zit ik voorlopig al goed.

Dacht misschien is het een idee om eindelijk over te gaan op oplaadbare batterijen, maar hoe vaak heb je die dingen nog nodig ;p.

Gezien de plaatsing van deze topic, zijn zulke oplaadbare batterijen voornamelijk handig voor cameras/flitsers neem ik aan.

Denk dat ik maar gewoon bij normale batterijen houdt dan, of ik moet opeens een set tegen komen die wel echt geschikt is voor ons thuis situatie.

• nero355

nero355

quote:
xileS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:03:
Dacht misschien is het een idee om eindelijk over te gaan op oplaadbare batterijen, maar hoe vaak heb je die dingen nog nodig ;p
Nou...

- Afstandsbedieningen
- Draadloze muizen
- Draadloze toetsenborden
- Draadloze gamepads/Wii motes/weet ik het allemaal wat voor game meuk
- Zaklampen en dergelijke
- Klokje hier, klokje daar

Dat zijn best wel wat batterijen :P
quote:
Gezien de plaatsing van deze topic, zijn zulke oplaadbare batterijen voornamelijk handig voor cameras/flitsers neem ik aan.
Zo is het wel begonnen, maar andere vragen mogen ook wel hoor :)
quote:
Denk dat ik maar gewoon bij normale batterijen houdt dan, of ik moet opeens een set tegen komen die wel echt geschikt is voor ons thuis situatie.
Wat let je om een voorraadje Eneloops/Recyko's te kopen i.c.m. een fatsoenlijke lader :?

"Ik zeg doen!" ;)

HELP GoT TO THE TOP

• xileS
  • Niet online
quote:
nero355 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:56:
[...]

Nou...

- Afstandsbedieningen
- Draadloze muizen
- Draadloze toetsenborden
- Draadloze gamepads/Wii motes/weet ik het allemaal wat voor game meuk
- Zaklampen en dergelijke
- Klokje hier, klokje daar

Dat zijn best wel wat batterijen :P

[...]

Zo is het wel begonnen, maar andere vragen mogen ook wel hoor :)

[...]

Wat let je om een voorraadje Eneloops/Recyko's te kopen i.c.m. een fatsoenlijke lader :?

"Ik zeg doen!" ;)
Mijn lijstje is niet zo uitgebreid als die van jou ;p, maar ik had zeker vast wel geld bespaard als ik jaren terug al op oplaadbare batterijen was overgestapt. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik steeds minder apparatuur heb die op losse batterijen werken (meer op accu).

Was net toevallig aan het shoppen op Amazon.de en kwam deze tegen, een BQ-CC55C met 4 AA batterijen zo te zien en dan nog een aantal "losse" batterijen erbij en ik ben voor de komende jaren voorzien van batterijen.

Is dit een beetje een goede keuze voor mijn simpele eisen?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:44
quote:
xileS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Mijn lijstje is niet zo uitgebreid als die van jou ;p, maar ik had zeker vast wel geld bespaard als ik jaren terug al op oplaadbare batterijen was overgestapt. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik steeds minder apparatuur heb die op losse batterijen werken (meer op accu).

Was net toevallig aan het shoppen op Amazon.de en kwam deze tegen, een BQ-CC55C met 4 AA batterijen zo te zien en dan nog een aantal "losse" batterijen erbij en ik ben voor de komende jaren voorzien van batterijen.

De witte Eneloops waar je naar linkt zijn AAA (3x A dus), terwijl je het iets eerder in dezelfde zin over AA (2x A) hebt, hè.

En bij NKON zijn Eneloops goedkoper: https://sk.nkon.nl/

Maar wat betreft Eneloops kan je je er geen buil aan vallen, prima oplaadbare batterijen.

Hahn wijzigde deze reactie 21-02-2018 19:01 (4%)

The devil is in the details.

• xileS
  • Niet online
quote:
Hahn schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:01:
[...]
De witte Eneloops waar je naar linkt zijn AAA (3x A dus), terwijl je het iets eerder in dezelfde zin over AA (2x A) hebt, hè.

En bij NKON zijn Eneloops goedkoper: https://sk.nkon.nl/

Maar wat betreft Eneloops kan je je er geen buil aan vallen, prima oplaadbare batterijen.
klopt, omdat AAA niet in het setje erbij zit dacht ik eraan om die los erbij te bestellen (en misschien nog wat extra AA batterijen). Zo te zien, kan de lader AA en AAA opladen.

Ik had idd al op sk.nkon.nl gekeken, maar daar is hetzelfde setje toch echt duurder zo te zien? En dan komen er ook nog verzendkosten bij, bij Amazon is het gratis verzenden.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:44
quote:
xileS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:05:
[...]

klopt, omdat AAA niet in het setje erbij zit dacht ik eraan om die los erbij te bestellen (en misschien nog wat extra AA batterijen). Zo te zien, kan de lader AA en AAA opladen.
Dan is het goed! Wou even checken of je niet per ongeluk AAA pakte terwijl je AA wou :)
quote:
Ik had idd al op sk.nkon.nl gekeken, maar daar is hetzelfde setje toch echt duurder zo te zien? En dan komen er ook nog verzendkosten bij, bij Amazon is het gratis verzenden.
Die set had ik niet bekeken op NKON, had alleen naar de witte Eneloops gekeken.

Maar either way, lijkt me een prima setje.

The devil is in the details.

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:07
quote:
xileS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat gewone eneloop batterijen beter bij jouw gebruiksdoel passen. Eneloop pro batterijen zijn echt bedoelt voor apparaten die veel stroom gebruiken (flitser oid). Gewone eneloop batterijen gaan langer mee en zijn dus beter voor algemeen gebruik en bovendien goedkoper per mAh

Dat neemt niet weg dat zo'n setje een slechte keus is. Je kunt goed een paar pro's hebben en de rest aanvullen met gewone en daarbij ook nog een best goede lader hebben.

sjoerdpolder wijzigde deze reactie 21-02-2018 19:16 (6%)

• xileS
  • Niet online
quote:
sjoerdpolder schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat gewone eneloop batterijen beter bij jouw gebruiksdoel passen. Eneloop pro batterijen zijn echt bedoelt voor apparaten die veel stroom gebruiken (flitser oid). Gewone eneloop batterijen gaan langer mee en zijn dus beter voor algemeen gebruik en bovendien goedkoper per mAh

Dat neemt niet weg dat zo'n setje een slechte keus is. Je kunt goed een paar pro's hebben en de rest aanvullen met gewone en daarbij ook nog een best goede lader hebben.
Ah goed advies. Keek eerst naar deze, maar zag dat de zwarte pro setje niet veel duurder was en ging er automatisch ervan uit dat dat een betere optie zou zijn.

Dus toch maar de BQ-CC55 dan?

/edit
De zwarte C variant bestellen en en rest aanvullen met normale witte batterijen is idd ook nog steeds een optie. Geen idee of groot verschil zit tussen die 2 laders.

xileS wijzigde deze reactie 21-02-2018 19:29 (8%)

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Schinnen, Zuid-Limburg

Wat de discussie betreft over oplaadbare/eenmalige batterijen:

Voor apparaten die normaliter meer dan, zeg eens, een half jaar meegaan zou ik gewoon eenmalige batterijen kopen. Zeker wat betreft afstandsbedieningen, rookmelders, etc.

Voor apparaten die vaker een batterijwissel nodig hebben, zoals zaklampen en radio's zou ik gaan voor oplaadbare.

De kosten van goede oplaadbare batterijen die lang hun lading kunnen vasthouden (Eneloops) zijn hiervoor gewoon te hoog. Of anders gezegd, de kosten voor eenmalige batterijen zijn hiervoor te laag.

Vaak is het gewoon een ervaringsgegeven. Mijn weerstation trekt batterijen leeg in 1 jaar tijd: dus wegwerpbatterijen.
Mijn bureauklokje slurpt deze in 4 weken leeg: dus oplaadbare in gebruik.
Het zaklampje dat ik in de auto heb liggen werkt met gewone batterijen na 14 maanden nog steeds perfect. De campingverlichting en tuinverlichting op zonne-energie is voorzien van oplaadbare 18650.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten. De waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen..

• Brad Pitt
Aangezien de Ikea Ladda's ook uit de Japanse FDK fabriek komen ga ik deze eens een kansje geven. Of ze 100% identiek zijn aan de Eneloop Pro's weet ik niet (qua opgegeven specs sowieso wel, zowel AA als AAA), maar uit tests blijkt dat er nagenoeg geen verschil is.Op de prijs na dan. Ga er toch geen celebtrity weddings mee clicken dus zal zo'n vaart niet lopen.

Let wel, dit betreft de witte Ladda's, de bruine komen uit China en zijn niet vergelijkbaar :)

• xileS
  • Niet online
quote:
Schinnen-groen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:52:

Voor apparaten die normaliter meer dan, zeg eens, een half jaar meegaan zou ik gewoon eenmalige batterijen kopen. Zeker wat betreft afstandsbedieningen, rookmelders, etc.

Voor apparaten die vaker een batterijwissel nodig hebben, zoals zaklampen en radio's zou ik gaan voor oplaadbare.

De kosten van goede oplaadbare batterijen die lang hun lading kunnen vasthouden (Eneloops) zijn hiervoor gewoon te hoog. Of anders gezegd, de kosten voor eenmalige batterijen zijn hiervoor te laag.

Vaak is het gewoon een ervaringsgegeven. Mijn weerstation trekt batterijen leeg in 1 jaar tijd: dus wegwerpbatterijen.
Het zaklampje dat ik in de auto heb liggen werkt met gewone batterijen na 14 maanden nog steeds perfect. De campingverlichting en tuinverlichting op zonne-energie is voorzien van oplaadbare 18650.
Precies de reden dat ik twijfelde, want als ik erover nadenk gebruik ik niet echt apparatuur meer waarvan de batterijen regelmatig vervangen moet worden.

Vaak is het wel zo, dat de batterijen net op zijn als je ze nodig hebt en heb je opeens allemaal verschillende batterijen in 1 apparaat.

Ik heb het setje alvast in mijn winkelmandje toegevoegd op Amazon, daar zie ik regelmatig aanbiedingen voorbij komen. Het heeft geen haast, maar als er weer een leuke actie komt schaf ik ze denk ik wel aan voor het "gemak". Zal dan jaren geen nieuwe batterijen hoeven te halen (als ze niet kwijtraken of kapot gaan ;p).

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Schinnen, Zuid-Limburg

quote:
Brad Pitt schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:10:
Aangezien de Ikea Ladda's ook uit de Japanse FDK fabriek komen ga ik deze eens een kansje geven. Of ze 100% identiek zijn aan de Eneloop Pro's weet ik niet (qua opgegeven specs sowieso wel, zowel AA als AAA), maar uit tests blijkt dat er nagenoeg geen verschil is.Op de prijs na dan. Ga er toch geen celebtrity weddings mee clicken dus zal zo'n vaart niet lopen.

Let wel, dit betreft de witte Ladda's, de bruine komen uit China en zijn niet vergelijkbaar :)
Een goede tip! Op internet even gaan zoeken en de reviews/testen zijn erg goed. Komende week even naar de woonboulevard (zonder mijn betere helft ;) , scheelt veel tijd).

• nero355

nero355

quote:
Schinnen-groen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:52:

Niet mee eens : Ik zou echt overal een oplaadbare batterij in gebruiken, tenzij een bepaald apparaat niet ermee compatible is :)

Extra voordeel is ook nog eens dat je zo goed als geen kans meer hebt op lekkende batterijen in je apparaten!
Iets waar bij mij vooral reguliere Duracell batterijen om berucht zijn!

HELP GoT TO THE TOP

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 26-05 00:37
Ik zit aan een extra lader te denken en heb deze op het oog: https://hobbyking.com/nl_...tery-charger-eu-plug.html Dat merk levert prima spullen waar al veel ervaring mee is. Het lijkt me een mooie lader om goed controle op je cellen te houden.

• Brad Pitt
quote:
Tadango schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:21:
Ik zit aan een extra lader te denken en heb deze op het oog: https://hobbyking.com/nl_...tery-charger-eu-plug.html Dat merk levert prima spullen waar al veel ervaring mee is. Het lijkt me een mooie lader om goed controle op je cellen te houden.
Deze lader vond ik echt mega en dacht eindelijk dé (voor mij dan) lader te hebben gevonden. Dat scherm is echt mega en het aantal functies ook. Toen ik echter begreep dat er geen protected 18650's in konden was de lol wat minder. Niet dat ik die vaak gebruik maar het moet er gewoon wel, imho, in kúnnen.

Dus is het een saaie Opus geworden. En van het prijsverschil nu "gratis" wat cellen aankopen :)

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Schinnen, Zuid-Limburg

quote:
nero355 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Niet mee eens : Ik zou echt overal een oplaadbare batterij in gebruiken, tenzij een bepaald apparaat niet ermee compatible is :)

Extra voordeel is ook nog eens dat je zo goed als geen kans meer hebt op lekkende batterijen in je apparaten!
Iets waar bij mij vooral reguliere Duracell batterijen om berucht zijn!
Ik begrijp je uitspraak "niet compatibel" niet.

Verder zou ik dan geen Duracell batterijen meer gebruiken.

• nero355

nero355

quote:
Schinnen-groen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:05:
Het komt gewoon weleens voor dat bepaalde apparaten slechter of zo goed als niet met oplaadbare batterijen werken.
Zeldzaam, maar onder andere in dit topic wel een paar keer gebeurd :)
quote:
Sowieso, maar eigenlijk alle reguliere batterijen van meerdere merken heb ik weleens zien lekken.
Duracell was echter de #1 wat betreft het aantal lekkages :/

HELP GoT TO THE TOP

• Arar
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 29-04 11:54
Ik ben de lader voor de normale accu kwijt. Ik heb de MB-10 eronder gezet met de batterijhouder en Eneloop 1900mah batterijen. De batterijen komen net uit de verpakking en heb ik voor gebruik bijgeladen.

De D700 wil niet en heeft aan dat de batterijen bijna leeg zijn. Ik heb er nu normale Ikea alkalines in gezet en dat werkt wel goed. Is de spanning te laag bij oplaadbare batterijen?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Arar FYI:
https://www.dpreview.com/forums/thread/3543270
Weet je zeker dat je het juiste batterijtype hebt geconfigureerd in het setup menu?

Mooie Plaatjes   

• Arar
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 29-04 11:54
@ehtweak
Ik ben door het menu heen gelopen. Ik krijg hetzelfde te zien als in de link en heb er niet voor hoeven in te stellen. Met de Alkalines werkt het prima.
Ik zal morgen een ander setje Eneloops proberen.

• 321610169a
quote:
Schinnen-groen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:05:
[...]

Mijn schakelklok voor de waterleiding vertikt op het NiMH... dan vreet 'ie ze voor 10% leeg ofzo en daarna vertikt 'ie het.
quote:
Arar schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:17:
Ik ben de lader voor de normale accu kwijt. Ik heb de MB-10 eronder gezet met de batterijhouder en Eneloop 1900mah batterijen. De batterijen komen net uit de verpakking en heb ik voor gebruik bijgeladen.

De D700 wil niet en heeft aan dat de batterijen bijna leeg zijn. Ik heb er nu normale Ikea alkalines in gezet en dat werkt wel goed. Is de spanning te laag bij oplaadbare batterijen?
AA's in de MB-D10 is gewoon een drama, dat heb ik ook. Heb ook het vage vermoeden dat de MB-D10 een lekstroom / standby verbruik., maar voor alsnog heb ik dat nog niet gemeten.

Had ik destijds geweten dat AA's zo'n probleem waren, had ik zo'n powerkit met EN-EL4a, MH-21 en BL-3 gekocht.
quote:
Arar schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 00:00:
@ehtweak
Ik ben door het menu heen gelopen. Ik krijg hetzelfde te zien als in de link en heb er niet voor hoeven in te stellen. Met de Alkalines werkt het prima.
Ik zal morgen een ander setje Eneloops proberen.
Heb je nu wel of niet de camera op Ni-MH ingesteld?

321610169a wijzigde deze reactie 24-02-2018 22:01 (61%)

• MBV
quote:
321610169a schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:57:
[...]

Mijn schakelklok voor de waterleiding vertikt op het NiMH... dan vreet 'ie ze voor 10% leeg ofzo en daarna vertikt 'ie het.
Tja, oorzaak zal simpel zijn: de electronica zal 1.3V nodig hebben, en NiMH is na een heel klein beetje ontladen al minder dan dat. Terwijl Alkaline dat veel langer blijft bij een laag verbruik. Zie dit plaatje (3e resultaat google images is dit topic:D):

MBV wijzigde deze reactie 25-02-2018 19:41 (5%)

• 321610169a
Klopt. Ik heb overwogen om er Ni-ZN in te zetten of 3x Ni-MH in een extern houdertje. Maar een pakje Alkaline AAA's van de Ikea was veel en veel goedkoper (ook over jaren gerekend), en kort daarna heeft die schakelklok het begeven; hij laat nu ook ca. 15% volumestroom door als hij dicht hoort te staan... en dan wordt het een dure hobby om het dak nat te spuiten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:17
Dat klinkt wel als een slecht ontwerp. Ook een gemiddelde alkaline is, zelfs bij een belasting van 50 mA, pas half leeg bij 1,3 V.

Sinds de LSD NiMH-accu en lithium-batterij is de niche van alkaline wel heel smal geworden. Eigenlijk is prijs per stuk het enige waar ze op winnen. Capaciteit, lekken, belastbaarheid, levensduur, zelfontlading verliezen ze allemaal van lithium danwel NiMH en meestal van beiden.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Zag ergens langs komen dat ze bij HWI bezig zijn met een review, denk op de twitterfeed van Ballegoie.

Gok en steun de NCFS - 1530Wp op het dak in Hoorn.

• Kerstbom
  • Laatst online: 13-04 17:48
Bij Lidl vanaf vorige week aanbieding, zolang de voorraad strekt.
Oplaadbare batterijen 2,99 euro per set.
Tronic/eco
(4x AA of 4x AAA of 1x 9V of 2x D of 2x C)
NiMH
low discharge (1 year 75% left)
2400mAh per stuk (AA)

Canon 8000d, EF 13-1300, Sony Nex 4s, Zeiss 16-70, GoPro Hero 1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
quote:
Kerstbom schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:35:
Bij Lidl vanaf vorige week aanbieding, zolang de voorraad strekt.
Oplaadbare batterijen 2,99 euro per set.
Tronic/eco
(4x AA of 4x AAA of 1x 9V of 2x D of 2x C)
NiMH
low discharge (1 year 75% left)
2400mAh per stuk (AA)
heb ze wel eens gehad, niet echt tevreden. Te veel ontlading. terug naar Eneloops of de nieuwe van IKEA.

• Kerstbom
  • Laatst online: 13-04 17:48
quote:
maartend schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:44:
[...]

heb ze wel eens gehad, niet echt tevreden. Te veel ontlading. terug naar Eneloops of de nieuwe van IKEA.
Maar als mijn fietsverlichting weer eens gestolen wordt, ben ik blij dat ik geen dure eneloop er in had gedaan. Er zijn 1001 toepassingen en bijna net zoveel producten.

Canon 8000d, EF 13-1300, Sony Nex 4s, Zeiss 16-70, GoPro Hero 1

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:28
quote:
maartend schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:44:
[...]

Had laatst een youtube vid gekeken van een kerel die beweerde dat de nieuwe van Ikea uit de eneloops fabriek in Japan kwam. ik weet niet meer of ik dat uit dit topic had of ergens anders vandaan.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
quote:
verbraakje schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Had laatst een youtube vid gekeken van een kerel die beweerde dat de nieuwe van Ikea uit de eneloops fabriek in Japan kwam. ik weet niet meer of ik dat uit dit topic had of ergens anders vandaan.
Ik dus ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChibiM
Dat videotje gaat al een tijdje rond. Kijk even op mijn website, beetje oud nieuws van die persoon ;)
https://eneloop101.com/batteries/rewrapped-batteries/

ChibiM wijzigde deze reactie 08-05-2018 10:45 (5%)

• Ivan4you
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 26-05 16:09
Ik heb een mp3 speler met een vaste heroplaadbare lithium-ion batterij.In de handleiding staat,dat je wanneer je de batterij telkens maar tot 90 % oplaadt hij een langere levensduur heeft.Wat is hiervan waar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:57

4POX

Everybody is wired

quote:
Ivan4you schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:48:
Ik heb een mp3 speler met een vaste heroplaadbare lithium-ion batterij.In de handleiding staat,dat je wanneer je de batterij telkens maar tot 90 % oplaadt hij een langere levensduur heeft.Wat is hiervan waar?
Dat klopt.

Er is ergens een blogpost die dit uitlegt over Tesla batterijen. Als je altijd jouw batterijen binnen twee waardes houdt gaan ze erg lang mee.

Ik heb bijvoorbeeld een Apple Macbook. Ik zou dolgraag een functie in de toekomst willen zien die mijn batterijen maar tot 80 procent opladen. Ik gebruik mijn Macbook zeer weinig op de batterij. Het is zonde om ze altijd de batterijen te stressen tot 100 %

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*