Druppelladen is alleen slecht als je de LSD batterijen - keer op keer - dagen in de lader laat zitten. Ik zou mij hier echt niet druk om maken bij het kiezen van een lader.
Besteld. Thanks!nero355 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:07:
[...]
Volgens http://budgetlightforum.com/node/44203 heb ik een genuine 2016 model gekregen!
Maar mijn ervaring met banggood.com is tot zover sowieso heel erg goed dus ik had niet anders verwacht
Excuses wanneer ik mijn vraag niet in het juiste topic heb geplaatst. Een apart topic leek me overbodig en deze komt er qua onderwerp het dichtste bij.
Al een tijdje ben ik de lader van mijn Nikon D5300 kwijt waardoor ik zonder zit.
Hebben jullie ervaring met laders om de originele te vervangen?
Al een tijdje ben ik de lader van mijn Nikon D5300 kwijt waardoor ik zonder zit.
Hebben jullie ervaring met laders om de originele te vervangen?
Ik heb een niet originele dubbellader voor mijn Canon 5D2 accu's en die werkt prima. Verder heb ik een universele lader voor mijn telefoonaccu's (accu's worden los geladen) en dat gaat ook goed.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Welke precies ? Beiden lijken me ontzettend handig om te hebbenUniversal Creations schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:55:
Ik heb een niet originele dubbellader voor mijn Canon 5D2 accu's en die werkt prima. Verder heb ik een universele lader voor mijn telefoonaccu's (accu's worden los geladen) en dat gaat ook goed.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Deze dubbellader heb ik: http://www.fotokonijnenbe...dubbellader-canon-lp-e6-1nero355 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:29:
[...]
Welke precies ? Beiden lijken me ontzettend handig om te hebben
En voor mijn telefoonaccu's: http://www.fotokonijnenberg.be/lenmar-universele-acculader-2
Maar dergelijke laders zijn ook redelijk makkelijk op amazon en ebay te krijgen.
Goed, ik loop een beetje vast met de keuze van een oplader;
Ik heb zowel NiMH als Li-Ion batterijen die ik moet opladen, dus een aantal laders vallen al af;
Eerst had ik mn oog op de Nitecore D4, maar deze kan niet Dischargen/refreshen. Aangezien ik nog een hele serie oude NiMH batterijen heb liggen die nauwelijks gebruikt zijn, lijkt mij dit wel handig.
Dan kom ik alleen uit op de BT-C3100 / BT-C3400
Ik heb zowel NiMH als Li-Ion batterijen die ik moet opladen, dus een aantal laders vallen al af;
Eerst had ik mn oog op de Nitecore D4, maar deze kan niet Dischargen/refreshen. Aangezien ik nog een hele serie oude NiMH batterijen heb liggen die nauwelijks gebruikt zijn, lijkt mij dit wel handig.
Dan kom ik alleen uit op de BT-C3100 / BT-C3400
Klopt mijn conclusie of zit er ergens nog een model tussen die ik aan 't vergeten/overslaan ben?The C3100 had problems. One was overloading the power adapter when charging 4 cells. Those issues have all been resolved in the C3400.
https://www.amazon.com/Wh...ding=UTF8&asin=B00NR77SL2
Nog iemand met een zelfde probleem: Af en toe een NiMH ofLi-ion laden, een beetje tweaker, maar wil niet voor de hoofdprijs. Iemand ervaring met de Enerpower EP-L500? Zie hem bij Nkon staan en zou wat meer functionaliteit moeten bieden dan de Nitecore D4 en Xtar VC4. Maar nog weinig reviews te vinden.
En een klein staartje aan het verhaal: De Nitecore D4 had ik via Amazon.de besteld, bleek een Chinese shop achter te zitten en ik kreeg een nepper binnen. Na 1 melding meteen mijn geld terug gelukkig.
Is er iemand geïnteresseerd in deze nepper voor testen of iets anders?
Of heeft er iemand een goed idee wat ermee te doen, anders dan in de recyclebak?
Hoe heb je ontdekt dat hij nep was?
Misschien dat de mega-reviewer van lygte-info.dk wel interesse heeft om hem eens grondig door te meten?
http://lygte-info.dk/info/Review%20UK.html
Misschien dat de mega-reviewer van lygte-info.dk wel interesse heeft om hem eens grondig door te meten?
In de voorbereiding had ik er al wat over gelezen op http://budgetlightforum.com/node/44203?page=3 en het eerste signaal was dat de QR-code naar de produktpagina van de i4 ging (vreemd voor een D4) en de melding gaf dat die code op 01-01-2015 was gebruikt.florizla schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:42:
Hoe heb je ontdekt dat hij nep was?
Dus gecheckt en ik had exact dezelfde als op http://budgetlightforum.com/comment/1039199#comment-1039199 (wel de laatste versie namaak dus)
Inmiddels denk ik dat dit een afgekeurde serie is, die zijn "gerepareerd" want de mijne heeft grote vlekken (vermoedelijk van slordig soldeerwerk) op de pcb.
En ondertussen ook even gekeken wat de verzendkosten zijn naar Denemarken en dat is helaas echt teveel voor wat nieuwsgierigheid.
Waarom eigenlijk via een 3rd party shop op Amazon.de besteld? Je reageerde tenslotte op een verwijzing naar die van Banggood (die geverifeerd zou zijn als genuine).
Je leek al beducht te zijn voor nep....
KifArU schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:26:
[...]
En een klein staartje aan het verhaal: De Nitecore D4 had ik via Amazon.de besteld, bleek een Chinese shop achter te zitten en ik kreeg een nepper binnen. Na 1 melding meteen mijn geld terug gelukkig.
Is er iemand geïnteresseerd in deze nepper voor testen of iets anders?
Of heeft er iemand een goed idee wat ermee te doen, anders dan in de recyclebak?
Vanwege de A-Z garantie van Amazon.troftnom schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:37:
Waarom eigenlijk via een 3rd party shop op Amazon.de besteld? Je reageerde tenslotte op een verwijzing naar die van Banggood (die geverifeerd zou zijn als genuine).
[...]
Bij Banggood zijn resultaten uit het verleden natuurlijk ook geen garantie.
Maar bij een 3rd party verloopt dan toch via de verkoper ipv Amazon?
Ik koop in ieder geval uit voorzorg alleen items die Amazon zelf verkoopt op hun website ipv een externe partij...
Ik koop in ieder geval uit voorzorg alleen items die Amazon zelf verkoopt op hun website ipv een externe partij...
KifArU schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:23:
[...]
Vanwege de A-Z garantie van Amazon.
Momenteel zit ik ook met wat vragen over oplaadbare batterijen waar ik ontzettend veel tegenstrijdige berichten over hoor. Heb al veel lopen zoeken en redelijk wat informatie gevonden, maar zoals ik al zei, tegenstrijdig.
Wat ik mij afvraag is hetvolgende. Ik heb bij mijn Sony RX100 twee originele lithium-ion accu's. Eentje heb ik altijd volledig opgeladen bij me (of zo goed als, discharge is bij li-ion zo'n 1,5-2% per maand lees ik) en de ander gebruik ik tot hij leeg is. Dan wissel ik en wanneer het mogelijk is laad ik de lege op.
Is dit een beetje een gebruikelijke manier van het gebruik en heeft het helemaal "leeg" zijn van de batterij een negatief effect op de levensduur? Hier hoor ik tegenstrijdige berichten over, de een zegt van wel en wissel bij 20%, de ander zegt dat de accu hiervoor gemaakt is en het geen (versnellende) effect heeft op de accu. Wat is jullie kijk hierop momenteel?
Wat ik mij afvraag is hetvolgende. Ik heb bij mijn Sony RX100 twee originele lithium-ion accu's. Eentje heb ik altijd volledig opgeladen bij me (of zo goed als, discharge is bij li-ion zo'n 1,5-2% per maand lees ik) en de ander gebruik ik tot hij leeg is. Dan wissel ik en wanneer het mogelijk is laad ik de lege op.
Is dit een beetje een gebruikelijke manier van het gebruik en heeft het helemaal "leeg" zijn van de batterij een negatief effect op de levensduur? Hier hoor ik tegenstrijdige berichten over, de een zegt van wel en wissel bij 20%, de ander zegt dat de accu hiervoor gemaakt is en het geen (versnellende) effect heeft op de accu. Wat is jullie kijk hierop momenteel?
Volgens mij ligt dat aan de gebruikte accutechniek:
NiCd accu's: volledig laden en leegtrekken iwm geheugeneffect.
NiMH: volledig opladen en volledig ontladen vermijden. Zie bv. de Totota Prius. Die heeft een NiMH accu, en die wordt gebruikt in de range 80% - 40% lading. De accu gaat daardoor, ondanks het intensieve gebruik, een autoleven mee.
Li-Ion: Volledig laden is geen probleem; iedere keer volledig plat trekken gaat ook, maar dat vindt de accu minder leuk. Als je de accu te diep ontlaadt, kan hij zelfs stuk gaan en niet meer opladen. Li-Ion accu's verliezen ook capaciteit door veroudering, dus zelfs als je ze niet gebruikt neemt de capaciteit af.
Als bovenstaande info nonsens blijkt te zijn, hoor ik het graag!
NiCd accu's: volledig laden en leegtrekken iwm geheugeneffect.
NiMH: volledig opladen en volledig ontladen vermijden. Zie bv. de Totota Prius. Die heeft een NiMH accu, en die wordt gebruikt in de range 80% - 40% lading. De accu gaat daardoor, ondanks het intensieve gebruik, een autoleven mee.
Li-Ion: Volledig laden is geen probleem; iedere keer volledig plat trekken gaat ook, maar dat vindt de accu minder leuk. Als je de accu te diep ontlaadt, kan hij zelfs stuk gaan en niet meer opladen. Li-Ion accu's verliezen ook capaciteit door veroudering, dus zelfs als je ze niet gebruikt neemt de capaciteit af.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
li ion accu's worden geloof ik vaak zelf uitgeschakeld als ze te leeg worden door een electronisch circuit. Li ion dingen laat ik altijd aan de lader hangen bij laptops en telefoons, die dingen gaan dan heel lang mee.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ervaring was hooguit 2 maanden oud en ik bestel daar wel vaker zonder enig probleemKifArU schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:23:
Ondertussen een hoop batterijen met mijn D4 opgeladen zonder enige issues dus ik ben voorlopig helemaal happy!
Zit er wel steeds meer aan te denken om die MH-C9000 erbij de hopen... gewoon... omdat het kriebelt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zou ik eerlijk gezegd niet (meer) doen. Dat ding is al zo oud als de straat. Okay, bewezen techniek, blablabla, maar waarom moet het ding dan na al die jaren nog steeds zoveel kosten? Maha moet eens van hun luie reet komen imho. Voor dat geld zou ik investeren in een leuke multichemistry lader...nero355 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:28:
[...]
Zit er wel steeds meer aan te denken om die MH-C9000 erbij de hopen... gewoon... omdat het kriebelt
[ Voor 5% gewijzigd door dodge_911 op 27-01-2017 19:41 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Het heeft geen haast dus de Maha engineers hebben nog wel effe
Li-ion verouderd vooral door de omgevingstemperatuur en door de laadcycli. Continu opladen,en/of altijd verbonden zijn met een warme laptop zorgt voor versnelde veroudering. Bij een laptop die altijd aan de netstroom hangt, kun je dus beter de accu loskoppelen en in de koelkast bewaren of zo. Een speciaal laadprogramma dat max tot 70% laadt, kan ook helpen. Dat moet de fabrikant dan wel aanbieden natuurlijk.EXX schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:20:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4526891/
_██_
(ಠ_ృ)
Mooi artikel, maar het geeft vooral aan wat het effect is van hogere temperatuur. Vaak opladen is niet zo'n probleem, helemaal leeg laten lopen van een Li-ion accu wel. Ik heb altijd mijn laptop (3jaar oud) aan de netstroom hangen en de accu heeft nog een capaciteit van 94,2%. Dezelfde ervaringen heb ik ook met voorgaande laptops. Ik heb een dell accu 2x helemaal leeggetrokken (minder dan 5%) en die had opeens nog maar 60% van zijn capaciteit over daarna.Atomsk schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:38:
[...]
Li-ion verouderd vooral door de omgevingstemperatuur en door de laadcycli. Continu opladen,en/of altijd verbonden zijn met een warme laptop zorgt voor versnelde veroudering. Bij een laptop die altijd aan de netstroom hangt, kun je dus beter de accu loskoppelen en in de koelkast bewaren of zo. Een speciaal laadprogramma dat max tot 70% laadt, kan ook helpen. Dat moet de fabrikant dan wel aanbieden natuurlijk.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4526891/
Inderdaad, ik heb mijn laptops, mobiele telefoons, tablets, etc, altijd aan de netsroom hangen en dit heeft geen negatief effect. Zelfs na 8 jaar deed de accu van de laptop het nog, en ook de accu van de telefoon lijkt het goed te blijven doen. IMO flauwekul om li-ion accu's van de netstroom af te halen. Wat wel zou kunnen helpen is die dingen in de koelkast leggen om de zelfdestructie te vertragen.Universal Creations schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:51:
[...]
Mooi artikel, maar het geeft vooral aan wat het effect is van hogere temperatuur. Vaak opladen is niet zo'n probleem, helemaal leeg laten lopen van een Li-ion accu wel. Ik heb altijd mijn laptop (3jaar oud) aan de netstroom hangen en de accu heeft nog een capaciteit van 94,2%. Dezelfde ervaringen heb ik ook met voorgaande laptops. Ik heb een dell accu 2x helemaal leeggetrokken (minder dan 5%) en die had opeens nog maar 60% van zijn capaciteit over daarna.
liitokala lii-500 prima alternatief voor de nagemaakt NItecore lijkt me?
heb zo'n ding al een tijdje en werkt prima voor alles wat ik er nu in heb gedrukt.
temperatuur zoals hieronder kwam ik echter nooit op.
http://www.candlepowerfor...iitoKala-Engineer-Lii-500
heb zo'n ding al een tijdje en werkt prima voor alles wat ik er nu in heb gedrukt.
temperatuur zoals hieronder kwam ik echter nooit op.
http://www.candlepowerfor...iitoKala-Engineer-Lii-500
Nukezone FTW
Ziet er in ieder geval gebruiksvriendelijk uit wat betreft de bediening/knoppen en zo te zien ook voor een redelijke prijs tekoop
Ik heb een batterijoplader die 10 jaar oud is.Deze is geschikt om NiMH batterijen mee op te laden.Kan deze ook gebruikt worden voor de huidige eneloop batterijen mee op te laden?
Heb je meer details? Laadstroom, aantal posities en kanalen en termineringsmethoden zouden leuk zijn. Of een merk en type.
Het betreft de GP Powerbank rapid 2:
http://www.hitechpc.be/ph...pid+2-id2557_original.jpg
En dit is de handleiding:
https://www.gebruikershan...w-handleiding-404103.html
http://www.hitechpc.be/ph...pid+2-id2557_original.jpg
En dit is de handleiding:
https://www.gebruikershan...w-handleiding-404103.html
Ja, dat mag geen probleem zijn. Eneloops zijn immers ook NiMH's.Ivan4you schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:28:
Ik heb een batterijoplader die 10 jaar oud is.Deze is geschikt om NiMH batterijen mee op te laden.Kan deze ook gebruikt worden voor de huidige eneloop batterijen mee op te laden?
Of het leuk is, is een tweede. De meeste tweakers zien graag cijfertjes in een display en vinden het leuk om allerlei programma's te gebruiken om accu's te revitaliseren en te controleren op bijvoorbeeld capaciteit. Nodig is dat natuurlijk meestal niet, maar wel leuk.
Grootste nadeel van jouw lader is, dat de accu's per 2 geladen lijken te worden. Heb je een slechte, dan doen ze het allebei niet goed.
Heb je deze tandenborstel nog steeds in gebruik met de Eneloop? Heb hier ook een tandenborstel (Oral-B geloof) waarvan de batterij het na 2-3 poetsbeurten voor gezien houdt. Het is geen geheugeneffect, want ik zette hem pas op de lader als hij uitviel. Zit eraan te denken om er een Eneloop in te zetten.Interstellar schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:32:
[...]
Een jaar of wat geleden heb ik de slechte accu in mijn Braun elektrische tandenborstel vervangen voor een Eneloop (moest wel wat solderen)
[...]
Yep, gebruik hem nog steeds en de Eneloop batterij is nog perfect. Kan met gemak twee weken poetsen voordat hij op de lader moet. Heb een jaar of drie geleden hetzelfde gedaan met een Panasonic scheerapparaat waarvan al snel de accu's slecht werden. Vanaf dag één kon ik er hooguit drie keer mee scheren. Met twee Eneloops nu al ruim drie jaar makkelijk twee weken scheren zonder te laden.
Het is mij duidelijk dat fabrikanten bewust slechte accu's gebruiken in hun producten. Vorig jaar nog een twee jaar oude Philips kruimeldief van nieuwe Li-Ion cellen voorzien, Eerst zaten er drie 1300 mAH Sony 18650 cellen in. Meteen een tweemaal zo grote capaciteit genomen (Sanyo 3000 mAH). Nieuw kon ik er 9 minuten mee zuigen, na een jaar was dat 7 minuten. Nu ruim 20.
Je moet alleen een beetje handig zijn met de soldeerbout
Het is mij duidelijk dat fabrikanten bewust slechte accu's gebruiken in hun producten. Vorig jaar nog een twee jaar oude Philips kruimeldief van nieuwe Li-Ion cellen voorzien, Eerst zaten er drie 1300 mAH Sony 18650 cellen in. Meteen een tweemaal zo grote capaciteit genomen (Sanyo 3000 mAH). Nieuw kon ik er 9 minuten mee zuigen, na een jaar was dat 7 minuten. Nu ruim 20.
Je moet alleen een beetje handig zijn met de soldeerbout
Die displays geven ook aan of een batterij kapot is of niet, er staat dan bijv. HIGH in het display. Nogal handig.Toff schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:08:
[...]
Ja, dat mag geen probleem zijn. Eneloops zijn immers ook NiMH's.
Of het leuk is, is een tweede. De meeste tweakers zien graag cijfertjes in een display en vinden het leuk om allerlei programma's te gebruiken om accu's te revitaliseren en te controleren op bijvoorbeeld capaciteit. Nodig is dat natuurlijk meestal niet, maar wel leuk.
Grootste nadeel van jouw lader is, dat de accu's per 2 geladen lijken te worden. Heb je een slechte, dan doen ze het allebei niet goed.
Ja, maar als een (twee dus) kapotte accu niet laadt, dan merk je dat sowieso wel. Daarnaast blijkt een HIGH-melding van een "slimme" lader vaak te overrulen door de betreffende cel met een "domme" lader te laden.Salvatron schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:55:
[...]
Die displays geven ook aan of een batterij kapot is of niet, er staat dan bijv. HIGH in het display. Nogal handig.
Geen reden dus, om een simpele lader - voorzien van voldoende beveiligingen - af te wijzen als onbruikbaar.
Het hangt er ook vanaf, hoeveel cellen je hebt. Voor - ik noem maar wat - minder dan 10, zou ik niet in een dure lader investeren, maar heb je er meer dan 50 - zoals ik (> 70) - dan ligt een investering in een lader die meer info en mogelijkheden biedt meer voor de hand.
Je kunt inderdaad een domme lader zo'n HIGH-melding laten overrulen, echter is zo'n batterij gewoon kapot en die gaat dan problemen geven. HIGH slaat geloof ik op een hoge interne weerstand wat zo'n batterij dan dus heeft. Het is dus een slecht idee om die batterijen die een HIGH-melding geven alsnog op te laden omdat je dan batterijen gebruikt die het niet goed doen zonder dat je dat perse in de gaten hebt.Toff schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 01:20:
[...]
Ja, maar als een (twee dus) kapotte accu niet laadt, dan merk je dat sowieso wel. Daarnaast blijkt een HIGH-melding van een "slimme" lader vaak te overrulen door de betreffende cel met een "domme" lader te laden.
Geen reden dus, om een simpele lader - voorzien van voldoende beveiligingen - af te wijzen als onbruikbaar.
Het hangt er ook vanaf, hoeveel cellen je hebt. Voor - ik noem maar wat - minder dan 10, zou ik niet in een dure lader investeren, maar heb je er meer dan 50 - zoals ik (> 70) - dan ligt een investering in een lader die meer info en mogelijkheden biedt meer voor de hand.
Verder merk je wel als een batterij kapot is, echter met een slimme lader zijn kapotte batterijen met veel minder moeite te detecteren.
Een twaalf jaar geleden heb ik een batterijlader gekocht met 4 batterijen van 1800 Mah.Als ik daar nu batterijen mee oplaad van 2700 Mah,laden die dan volledig vol of stoppen die op 1800 Mah?
Je lader zal gewoon stroom in de batterijen pompen tot deze vol zijn. De vraag of deze automatisch uitschakelt als ze vol zijn met een 12jarige lader is een andere vraag.Ivan4you schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:15:
Een twaalf jaar geleden heb ik een batterijlader gekocht met 4 batterijen van 1800 Mah.Als ik daar nu batterijen mee oplaad van van 2700 Mah laden die dan volledig vol of stoppen die op 1800 Mah?
Anoniem: 655204
Hoi, ik zoek voor mijn Canon 80D een goed alternatief voor de LP-E6N batterij. Die van Canon kost 75 euro, een hoop geld, heeft iemand ervaring met goedkopere alternatieven?
Dat weet je niet. Hoe snel zijn lege batterijen vol volgens die lader? Als dat in 10 uur is, werkten ze toen vaak met een klokje. Dat was sowieso waardeloos (maar niet gevaarlijk, 0.1C mag je te lang blijven laden), maar zal je nieuwe batterijen niet volladen.Ivan4you schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:15:
Een twaalf jaar geleden heb ik een batterijlader gekocht met 4 batterijen van 1800 Mah.Als ik daar nu batterijen mee oplaad van 2700 Mah,laden die dan volledig vol of stoppen die op 1800 Mah?
Betere indicatie: wat gebeurt er als je volle batterijen in die lader stopt, zijn ze dan binnen een minuut vol? Dan zal het waarschijnlijk wel goed werken.
Koop bij een goede camerazaak (kamera-express, konijnenberg, niet de mediamarkt of de goedkoopste online-tent) een B-merk voor €30. Ik heb bij mijn Nikon D70 (+- 2000 gekocht) direct zo'n B-merk erbij gekocht, en nog nooit een verschil tussen die twee accu's gemerkt. Worst-case voor goedkope troep: Note 7-effect. Worst-case voor fatsoenlijke B-merken: iets minder capaciteit. Gezien het prijsverschil kan je 2 B-merken testen en alsnog goedkoper uit zijnAnoniem: 655204 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:59:
Hoi, ik zoek voor mijn Canon 80D een goed alternatief voor de LP-E6N batterij. Die van Canon kost 75 euro, een hoop geld, heeft iemand ervaring met goedkopere alternatieven?
[ Voor 34% gewijzigd door MBV op 09-02-2017 16:10 ]
Zijn Jupio en DSTE goede b merken voor vervanging van accu's in videocamera's en fotocamera's?
Probleem is dat nieuwe(re) Canon bodies en cameras beginnen te zeuren als je d'r een niet originele accu instopt. En bij sommige modellen (G7X2 onder andere) werkt de batterij-indicator dan niet.MBV schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:04:
Koop bij een goede camerazaak (kamera-express, konijnenberg, niet de mediamarkt of de goedkoopste online-tent) een B-merk voor €30. Ik heb bij mijn Nikon D70 (+- 2000 gekocht) direct zo'n B-merk erbij gekocht, en nog nooit een verschil tussen die twee accu's gemerkt. Worst-case voor goedkope troep: Note 7-effect. Worst-case voor fatsoenlijke B-merken: iets minder capaciteit. Gezien het prijsverschil kan je 2 B-merken testen en alsnog goedkoper uit zijn
Met Jupio heb ik enkele ervaringen.Salvatron schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:17:
Zijn Jupio en DSTE goede b merken voor vervanging van accu's in videocamera's en fotocamera's?
2 Jupio's voor 'n 40D, na 3 maanden dood. 3 Jupio's voor 'n 5DMK2, zijn allemaal gestorven op 2 jaar tijd.
1 Jupio voor 'n G7X2, die mekkert over de batterij en dus geen batterij-indicatie meer weergeeft.
Dat, in tegenstelling tot een hoop echte no-names voor 40D en 5DMKII vanop ebay die het allemaal na 4 en 6 jaar nog steeds doen.
[ Voor 27% gewijzigd door dodge_911 op 09-02-2017 19:58 ]
Ik ben ook niet zo'n Jupio fan, bij mij zijn ze ook beiden slecht/stuk, terwijl ze 3,5 jaar nieuwer zijn dan de originele canon die het nog steeds prima doet.
Heb net een Sony FDR-X3000R , action cam gekocht wil er nog 2 oplaadbare batterijen bijkopen , iemand ervaring met deze camera en oplaadbare batterijen ?
De NP-BX1 is van allerlei merken (zelfs duracell, wist niet dat die ook dat soort dingen maakten) te koop voor €15 euro, of origineel voor €40. Ik zou de gok wagen van een fatsoenlijke imitatie-accu, in het ergste geval is hij na 2 maanden overleden en koop je een ander merk als vervanging.
Thx maar dat is me duidelijk dat deze batterij er van diverse merken zijn , het gaat me er om of er hier gebruikers van de X3000 zijn die ervaringen , goede en/of slechte , hebben met de diverse merken .
Als we dat gaan vragen voor elk type camera wordt het topic wel heel erg onoverzichtelijk.
Er zijn minstens 553 verschillende accu's om ervaringen over te delen. Als het alleen over de verschillende types accu's (zonder imitaties mee te tellen, maar merken als Canon en Nikon) gaat zit je aan minstens 48+31+14+11+25+10+6+11+57+9 = 222 verschillende types accu's. Dat is nogal onoverzichtelijk om in 1 topic te bespreken, daar is de pricewatch voor uitgevonden.
Dat vind ik geen onzin.
Dat vind ik geen onzin.
[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 16-02-2017 21:54 ]
Naja, op zich kunnen we ons beperken tot een paar per merk camera. Dus bijvoorbeeld bij Canon de LP-E6 en E10, bij Nikon de EL14 en EL15 en bij Sony de M en X accu's.
Nee , MBV vindt het niet nodig dus niet doen , te onoverzichtelijk ....

Ik heb nu twee van die batterijen in een babyfoon zitten. Overal waar ik kijk, worden deze per vier verkocht. Iemand een idee of ze ergens per twee te koop zijn? Anders kan ik de helft weggooien.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Waarom weggooien? -> http://tweakers.net/aanbod/
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het hoeft niet exact 2700mAh te zijn. Koop gewoon een willekeurig setje NiMH voor €10 bij de AH/Hema/whatever, en bewaar die 2 andere batterijen voor het geval je ooit AA nodig hebt. Denk aan een fietslampje of zoiets.
Je kan ook voor €10 ReCyKo bij AH kopen, hebben direct het voordeel dat ze niet vanzelf leeg lopen (net als eneloop). En hoef je niks weg te gooien
Je kan ook voor €10 ReCyKo bij AH kopen, hebben direct het voordeel dat ze niet vanzelf leeg lopen (net als eneloop). En hoef je niks weg te gooien
Dan kun je beter bij bijv. nkon bestellen, stukken goedkoper:
https://sk.nkon.nl/rechargeable/aa-size.html
Bij de hema zijn overigens ook niet vanzelf leeg lopende NiMH batterijen te koop.
edit:
Oh, als je er maar 2 nodig hebt is het inderdaad niet goedkoper vanwege de verzendkosten, dit was ik even vergeten.
https://sk.nkon.nl/rechargeable/aa-size.html
Bij de hema zijn overigens ook niet vanzelf leeg lopende NiMH batterijen te koop.
edit:
Oh, als je er maar 2 nodig hebt is het inderdaad niet goedkoper vanwege de verzendkosten, dit was ik even vergeten.
[ Voor 24% gewijzigd door Salvatron op 20-02-2017 23:42 ]
Ik gebruik Eneloops (AA en AAA) zelfs in mijn afstandsbedieningen, dus eigenlijk heb je er nooit genoeg.
Ik weet niet hoe goed die zijn. Een stickertje LSD hoeft niet heel veel verschil te makenSalvatron schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:29:
Bij de AH verkopen ze ook LSD batterijen van 1300mAh. Die lopen niet zo snel leeg, want die worden ooit vol

Ik gok dat pven geen batterijlader heeft, dus dan wordt het direct wel een beetje duurToff schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 00:17:
Ik gebruik Eneloops (AA en AAA) zelfs in mijn afstandsbedieningen, dus eigenlijk heb je er nooit genoeg.
[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 21-02-2017 11:20 ]
Die heb ik wel.MBV schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:19:
[...]
Ik gok dat pven geen batterijlader heeft, dus dan wordt het direct wel een beetje duur
Maar een babyfoon laadt het zelf op. Om nou iedere keer die batterijen eruit en weer erin te doen is me iets te veel werk.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Momenteel heeft de Lidl de Tronic Eco AA en AAA batterijen weer in het assortiment (https://www.lidl-shop.nl/...tterijen-AA/p100213383001). Ik heb van beide een setje meegenomen.
Helaas vergeten eerst te dischargen om te kijken wat de geleverde lading is, maar na een C/D/C cycle (C 0,5A; D 0,3A) kwam ik uit op 2177 mAh, 2269 mAh, 2283 mAh en 2310 mAh. Drie batterijen rond de geadverteerde waarde en eentje er niet al te ver onder, geen slecht resultaat dus.
Momenteel de AAA's aan het testen.
Helaas vergeten eerst te dischargen om te kijken wat de geleverde lading is, maar na een C/D/C cycle (C 0,5A; D 0,3A) kwam ik uit op 2177 mAh, 2269 mAh, 2283 mAh en 2310 mAh. Drie batterijen rond de geadverteerde waarde en eentje er niet al te ver onder, geen slecht resultaat dus.
[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 05-03-2017 21:51 ]
Zijn die lidl Tronic batterijen goed kwalitatief? Ik heb toevallig 4 pakken gekocht vorige week voor in de fietslampen.Wildfire schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:49:
Momenteel heeft de Lidl de Tronic Eco AA en AAA batterijen weer in het assortiment (https://www.lidl-shop.nl/...tterijen-AA/p100213383001). Ik heb van beide een setje meegenomen.
Heb je de Eco-variant of de normale? Dit zijn dus de Eco-variant (feitelijk gewoon een soort Eneloops dus).Salvatron schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:56:
[...]
Zijn die lidl Tronic batterijen goed kwalitatief? Ik heb toevallig 4 pakken gekocht vorige week voor in de fietslampen.
Ik denk dat ik hier ergens nog een normaal setje NiMH's van Tronic heb rondslingeren, ik zal eens kijken. Indien zo dan zal ik daar eens een refresh-cycle op uitvoeren.
Er staat in het groen "eco" op de verpakkingen, en ook op de batterijen. Klinkt goed als het een soort eneloops zijn dan, ik had er weinig van verwacht maar voor buiten kunnen ze handig zijn voor als ze gestolen worden oid.Wildfire schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:00:
[...]
Heb je de Eco-variant of de normale? Dit zijn dus de Eco-variant (feitelijk gewoon een soort Eneloops dus).
Ik denk dat ik hier ergens nog een normaal setje NiMH's van Tronic heb rondslingeren, ik zal eens kijken. Indien zo dan zal ik daar eens een refresh-cycle op uitvoeren.
Overigens vraag ik me dan af wat de kwaliteit op de lange termijn is van die dingen, heel oude Hama's en de Powerex/Medion batterijen laten het al heel snel afweten.
[ Voor 27% gewijzigd door Salvatron op 05-03-2017 23:15 ]
Da's dus de pest ja, kwaliteit over langere termijn weet je ook pas over die langere termijnSalvatron schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:02:
[...]
Er staat in het groen "eco" op de verpakkingen, en ook op de batterijen. Klinkt goed als het een soort eneloops zijn dan, ik had er weinig van verwacht maar voor buiten kunnen ze handig zijn voor als ze gestolen worden oid.
Overigens vraag ik me dan af wat de kwaliteit op de lange termijn is van die dingen, heel oude Hama's en de Powerex/Medion batterijen laten het al heel snel afweten.
Voor diegenen die dit bv. over een half jaar of een jaar nog lezen: stuur me gerust een DM voor een hermeting. Zal ik tegen die tijd een discharge doen van de batterijen om te zien hoeveel fut er nog in zit
Ik heb een jaar geleden van die tronics gehaald en die zijn beduidend slechter.Wildfire schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:49:
Volgens verpakking 2000+, maar in de praktijk 1200mAh.
Deze voelden ook veel lichter aan dan een eneloop.
Maar misschien dat ze nu beter zijn?
Voelen deze ook even zwaar aan als gp's / eneloops?
DIe eco tronics die ik heb zijn vrijwel even zwaar als fijutsi-batterijen (eneloops).DarkChylde schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:05:
Voelen deze ook even zwaar aan als gp's / eneloops?
Ok, dan zijn het echt andere dan vorige jaar.Salvatron schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:20:
DIe eco tronics die ik heb zijn vrijwel even zwaar als fijutsi-batterijen (eneloops).
Goed om te weten
Ik heb trouwens ook nog Tronic Eco's van ergens vorig jaar toen ze met glitter werden aangeboden. Disco batterijen 
Zal deze week eens een discharge doen. Liggen denk ik al meer dan een half jaar te wachten voor precies zo'n test
Zal deze week eens een discharge doen. Liggen denk ik al meer dan een half jaar te wachten voor precies zo'n test
Dit vind ik toch wel bijzonder hoor.Wildfire schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:13:
...
Liggen denk ik al meer dan een half jaar te wachten voor precies zo'n test
Oplaadbare batterijen gewoon laten liggen om ze tig maanden later eens te gaan testen...
Ik koop oplaadbare batterijen (en andere spullen) om ze te gebruiken!
Ieder z'n ding blijkbaar.
Meer van, ik heb teveel batterijen en heb ze nog niet gebruikt.ehtweak schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:27:
[...]
Dit vind ik toch wel bijzonder hoor.![]()
Oplaadbare batterijen gewoon laten liggen om ze tig maanden later eens te gaan testen...
Ik koop oplaadbare batterijen (en andere spullen) om ze te gebruiken!
Ieder z'n ding blijkbaar.
Maat inderdaad ja, af en toe koop ik uit tweakerigheid wat batterijen om te testen
Vorige week twee setjes LADDA 2450 van IKEA gekocht. Goedkope LSD batterijen, met na testen een capaciteit die ligt op bijna 2600mA! Waarom koopt niet iedereen deze batterijen, die ook goed getest worden op http://budgetlightforum.com/node/47233
Waarom koopt iedereen nog Eneloops? Ik heb er ook een heel stel, en ook een setje Fujitsu's. Werkt prima. Maar die LADDA's, waar word ik vrolijk van
Waarom koopt iedereen nog Eneloops? Ik heb er ook een heel stel, en ook een setje Fujitsu's. Werkt prima. Maar die LADDA's, waar word ik vrolijk van
Zijn ze wel LSD? 2600mAh is niks bijzonders, en op dat forum wordt niet getest hoe vol ze geleverd werden.
Het gaat mij er vooral om hoe lang ze mee gaan qua jaren, ze kunnen wellicht in het begin goede testresultaten hebben maar toch maar kort meegaan. Dan kan de interne weerstand ineens heel hoog zijn (HIGH-foutmelding op de lader).
Ik heb het al eerder gemeld hier, het zijn gewoon onderhuids Eneloop pro's met een ikea wikkel er omheen.koelkast schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:48:
Vorige week twee setjes LADDA 2450 van IKEA gekocht. Goedkope LSD batterijen, met na testen een capaciteit die ligt op bijna 2600mA! Waarom koopt niet iedereen deze batterijen, die ook goed getest worden op http://budgetlightforum.com/node/47233
2600 is best goed, weet alleen niet hoe dat getest is. Vooral heel goed als dat op een hogere mA is discharged..MBV schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:18:
Zijn ze wel LSD? 2600mAh is niks bijzonders, en op dat forum wordt niet getest hoe vol ze geleverd werden.
Nadeel alleen van Ikea is dat ze geen "gewone" batterijen hebben, zeg maar de 1900mAh versie. Ze hebben Pro en Lite.
Ben beniewd hoe de niewe tronics van de lidl het doen. Vooral op langere termijn. De gekleurde van een tijdje terug waren bedroevend volgens test.
Mijn website: eneloop101
Daar is wel het een en ander over na te lezen bij onderstaande test link.ChibiM schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:46:
[...]
2600 is best goed, weet alleen niet hoe dat getest is. Vooral heel goed als dat op een hogere mA is discharged..
koelkast schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:48:
Hoi. Als ik daar goed kijk zie ik geen 2600 mAh staan, maar alleen 24xx mAh. Dus 2600 vindt ik persoonlijk best wel hoog, vooral onder hoge load. Dus ben wel benieuwd hoe @koelkast dat getest heeft.
De eneloops in mijn telefoon doen sinds kort moeilijk. Zodra je de telefoon wilt gaan gebruiken valt hij ineens uit. Ze zitten er nog niet eens zo lang in volgens mij. ik had er wel meer van verwacht.
Zou een stevige verversbeurt nog wat brengen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
2600mAh in doesn't mean 2600mAh out.ChibiM schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:04:
Hoi. Als ik daar goed kijk zie ik geen 2600 mAh staan, maar alleen 24xx mAh. Dus 2600 vindt ik persoonlijk best wel hoog, vooral onder hoge load. Dus ben wel benieuwd hoe @koelkast dat getest heeft.
Je stopt er altijd wat meer in dan dat je eruit kan halen.
Ja, het is dus niet interessant (alhoewel het op zich wel interessant kan zijn voor de info) hoeveel er in gaat als men praat over capaciteit
! Dan gaat het er om wat er uit gaat. Laat je de oplader 2 dagen achter elkaar trickle chargen, dan zal er misschien wel 4000mAh ingaan.
Er werd gesproken over capaciteit, en een 10 liter emmer heeft maar 10 liter capaciteit, ook al gooi je er 100 liter in
Er werd gesproken over capaciteit, en een 10 liter emmer heeft maar 10 liter capaciteit, ook al gooi je er 100 liter in
Zou ze zeker een verversbeurt geven! Maar welk model gebruik je? standaard ,pro of lite?Gonadan schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:52:
De eneloops in mijn telefoon doen sinds kort moeilijk. Zodra je de telefoon wilt gaan gebruiken valt hij ineens uit. Ze zitten er nog niet eens zo lang in volgens mij. ik had er wel meer van verwacht.
Voor draagbare telefoons worden PRO afgeraden, Standaar zouden okay kunnen zijn, maar Lites worden juist hiervoor aangeraden.
Klopt, die 2600 zou ik me zeker niet blind op staren zonder aanvullende gegevens. Maar die test laat zien dat ze het prima doen, levensduur over een langere tijd is een ander verhaal misschien. Maar in plaats van Lidl of Aldi zou ik voor Ikea gaan als je lokaal goedkope LSD batterijen zoekt. Online kan je nog voor de AmazonBasics versie gaan, die komen ook goed uit die test.ChibiM schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:04:
Precies! Die Ikea batterijen zijn prima dingen, ook die lichtbruine van 1000mAh. Dat zijn zeg maar de Lite versie. Prima voor low drain en speelgoed.
Standaard, van die witte.ChibiM schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:34:
Zou ze zeker een verversbeurt geven! Maar welk model gebruik je? standaard ,pro of lite?
Voor draagbare telefoons worden PRO afgeraden, Standaar zouden okay kunnen zijn, maar Lites worden juist hiervoor aangeraden.
Voordat ik ze kocht werd hier al over gesproken dat telefoons ze soms slopen, maar omdat die van mij al NiMH vreten zouden ze wel 'slim' moeten laden. Nou ja, verversen dan maar en mocht dat niet helpen misschien eens naar een moderne telefoonset kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Paar weken geleden heb ik een Macbook Pro battery pack gekregen. Er was koffie over de laptop gegaan waardoor de accu het niet meer deed. Als ik de cellen meet gaven die maar 1,4 volt aan.
De afgelopen weken heb ik elke cel apart gehaald en een klap gegeven door er 2A door heen te sturen met een normale voeding op 4,2 volt. Daarna elke cell een paar keer volledig opgeladen en ontladen met een SKYRC B6 lader. Ik schrok ervan hoe goed de capaciteit van elke cell nog is.
NU lees ik wel dat een cell die onder de 2,7 volt is geweest een potentieel gevaar is. Ontploffing behoort tot de mogelijkheden.
Kan ik deze cellen gebruiken in mijn projecten? of is het verstandig om ze toch maar te doneren in de batterijen bak van de AH?
De afgelopen weken heb ik elke cel apart gehaald en een klap gegeven door er 2A door heen te sturen met een normale voeding op 4,2 volt. Daarna elke cell een paar keer volledig opgeladen en ontladen met een SKYRC B6 lader. Ik schrok ervan hoe goed de capaciteit van elke cell nog is.
NU lees ik wel dat een cell die onder de 2,7 volt is geweest een potentieel gevaar is. Ontploffing behoort tot de mogelijkheden.
Kan ik deze cellen gebruiken in mijn projecten? of is het verstandig om ze toch maar te doneren in de batterijen bak van de AH?
Ik heb een UPS voor een Raspberry Pi gekocht waar een Lipo pack bij zit. Helaas is het een lekkend LiPo pack en zoek ik een vervanger.
Het apparaat ligt in de meterkast, dus heb ik er niet echt zicht op. Ik heb het gevoel dat op die plek 24/7 een lipo pack neerleggen, misschien niet zo veilig is.
Daarom dacht ik eraan om een (oplaadbare) protected 3.7V 18650 lithium batterij te nemen in een batterijhouder. (De laadchip is waarschijnlijk een max17043.)
Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Het apparaat ligt in de meterkast, dus heb ik er niet echt zicht op. Ik heb het gevoel dat op die plek 24/7 een lipo pack neerleggen, misschien niet zo veilig is.
Daarom dacht ik eraan om een (oplaadbare) protected 3.7V 18650 lithium batterij te nemen in een batterijhouder. (De laadchip is waarschijnlijk een max17043.)
Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Nou, pertinent HIGH. Ook na de aanbevolen 'discharge'. Kijken of ik nog wat kan forceren maar ik vrees het ergste.ChibiM schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:34:
[...]
Zou ze zeker een verversbeurt geven! Maar welk model gebruik je? standaard ,pro of lite?
Toch maar eens kijken wat ik ga doen dan, want één jaar levensduur voor Eneloop vind ik wel erg matig. Dan is mijn verwachting dat een setje van iets anders ook snel stuk gaat. Wellicht had ik zelf wat vaker een cycle moeten doen in de tussentijd?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij HIGH maak ik altijd een batterijlus met een gezonde batterij. DUs een kortsluiting. Als beide batteriijen goed heet zijn druk ik de HIGH batterij in de lader voor een breakin.Gonadan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:18:
[...]
Nou, pertinent HIGH. Ook na de aanbevolen 'discharge'. Kijken of ik nog wat kan forceren maar ik vrees het ergste.
Toch maar eens kijken wat ik ga doen dan, want één jaar levensduur voor Eneloop vind ik wel erg matig. Dan is mijn verwachting dat een setje van iets anders ook snel stuk gaat. Wellicht had ik zelf wat vaker een cycle moeten doen in de tussentijd?
Van de vele ENELOOPS heb ik ze allemaal kunnen redden op een paar na. Maar die had bij iemand jarenlang in een domme lader in de muur gehangen.
Die heb ik vaker gelezen in het topic inderdaad, maar hoe goed is dat voor de goede batterij vraag ik mij af.4POX schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:30:
Bij HIGH maak ik altijd een batterijlus met een gezonde batterij. DUs een kortsluiting. Als beide batteriijen goed heet zijn druk ik de HIGH batterij in de lader voor een breakin.
Van de vele ENELOOPS heb ik ze allemaal kunnen redden op een paar na. Maar die had bij iemand jarenlang in een domme lader in de muur gehangen.
Heb ze al even in een domme lader gedaan om te kijken of ik ze kan forceren, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Er is nu een setje 'lite' onderweg, kijken hoe die zich gedragen. Op zich wel jammerdt de veelgeprezen loopjes in een jaar gesneuveld zijn terwijl de GP'tjes die ik er ooit bij kreeg het zo'n zes jaar volgehouden hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
LSD batterijen/eneloop houden niet van continue laden. Dan zij de lite versie eigenlijk de enige optie in de eneloop familie. Gewone nimh gaan vaker langer mee in zulke applicaties.
Ik dacht juist dat als het apparaat geschikt was voor NiMH dat ze ook daadwerkelijk stoppen met laden? Omdat de NiMH daar in principe überhaupt niet van houdt?
Toen ik namelijk de Eneloops kocht was er sprake van dat je nog beter voor NiCd kon gaan als je apparaat continu zou blijven laden.
Toen ik namelijk de Eneloops kocht was er sprake van dat je nog beter voor NiCd kon gaan als je apparaat continu zou blijven laden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vanaf maandag slechts € 2,00 per verpakking.Wildfire schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:49:

Volgens mij haal je nu LSD batterijen met de normale NiMH batterijen door elkaar : Alleen LSD NiMH batterijen kan je beter niet constant bijladenGonadan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:21:
Ik dacht juist dat als het apparaat geschikt was voor NiMH dat ze ook daadwerkelijk stoppen met laden? Omdat de NiMH daar in principe überhaupt niet van houdt?
NiCd batterijen hebben een geheugeneffect dus die kan je sowieso weggooien
Zou kunnen, zo goed weet ik het niet meer uit mijn hoofd. Het ging er in ieder geval om dat toen de Eneloop wel aangeraden werd maar nu we een jaar verder zijn helemaal niet meer.nero355 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 02:13:
Volgens mij haal je nu LSD batterijen met de normale NiMH batterijen door elkaar : Alleen LSD NiMH batterijen kan je beter niet constant bijladen
NiCd batterijen hebben een geheugeneffect dus die kan je sowieso weggooien

Net even terug gezocht, ging echt om NiCd. Maar of die tweaker het goed had weet ik natuurlijk niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 22-05-2017 19:40 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor de statistiek, nog ff een ervaring melden met een setje oude AAA Lidl Tronic Ni-MH.
In onze onverwoestbare Siemens Gigaset S45 DECT toestellen zitten AAA accu's. Alleen na zoveel jaar op/af de laders, is de standby tijd drastisch geminimaliseerd.
Paar jaar geleden een paar setjes van die AAA Lidl Ni-MH gekocht en gebruikt. Nu vond ik in een lade nog 2 stuks, ongebruikt. Lagen ca. 4 jaar op de plank. Volgens het etiket "Ni-MH 1.2V 850" Productiedatum 2012/06
Ik heb ze in de Powerex MAHA MH-C9000 gestopt en een break-in procedure laten doorlopen (met 200mA laadstroom).
Daar kwam een capaciteit uit van 740mAh voor iedere AAA. Niet slecht, na zoveel jaar.
M.a.w. prima spul, die 'zooi' van Lidl!
In onze onverwoestbare Siemens Gigaset S45 DECT toestellen zitten AAA accu's. Alleen na zoveel jaar op/af de laders, is de standby tijd drastisch geminimaliseerd.
Paar jaar geleden een paar setjes van die AAA Lidl Ni-MH gekocht en gebruikt. Nu vond ik in een lade nog 2 stuks, ongebruikt. Lagen ca. 4 jaar op de plank. Volgens het etiket "Ni-MH 1.2V 850" Productiedatum 2012/06
Ik heb ze in de Powerex MAHA MH-C9000 gestopt en een break-in procedure laten doorlopen (met 200mA laadstroom).
Daar kwam een capaciteit uit van 740mAh voor iedere AAA. Niet slecht, na zoveel jaar.
M.a.w. prima spul, die 'zooi' van Lidl!
Probleem is alleen ,hoe lang gaan ze nog mee. En hoe snel lopen ze leeg.
Misschien prima batterijen voor in de DECT telefoon!
@ehtweak Meet je de capaciteit van de accu, of meet je hoeveel erin is gegaan?
Idd, daar worden ze ook voor gebruikt.ChibiM schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:13:
Probleem is alleen ,hoe lang gaan ze nog mee. En hoe snel lopen ze leeg.
Het vorige setje hield 4 jaar. Hoe lang deze meegaan? Over een paar jaar laat ik het je weten...
@Toff: De waarde op het display van de MH-C9000 lader.
[ Voor 80% gewijzigd door ehtweak op 18-06-2017 22:43 ]
Top! Veel plezier met de "gevonden" batterijen
Lijkt mij, dat dit de energie is, die er in is gegaan dan.ehtweak schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:42:
[...]
@Toff: De waarde op het display van de MH-C9000 lader.
Na een break-in procedure geeft de C9000 de capaciteit aan. Dit is de capaciteit bepaald bij ontladen op 0,2C tot 1V.Toff schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:47:
[...]
Lijkt mij, dat dit de energie is, die er in is gegaan dan.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
O.K. moet ik ook eens proberen dan. Heb ook zo'n Maha, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om gewoon te laden.Xander schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:02:
[...]
Na een break-in procedure geeft de C9000 de capaciteit aan. Dit is de capaciteit bepaald bij ontladen op 0,2C tot 1V.
Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.