Op accessoires bij winkels en bij drankjes bij horeca wordt het echte geld verdiend.Devian schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:29:
Wat ik bizar blijf vinden zijn de marges op batterijen.
Kocht mijn GP2700's altijd voor €2,50 per 4(inkoopprijzen via kennis die werkte bij winkel die ze verkocht). Als je ze gewoon in de winkel haalt ben je zo €20,- kwijt.
Ik heb het dan ook niet over Eneloops, maar over Sanyo nonLSDs van 2700 mAh, en daar is sub 2Ah een beetje weinig voor, toch?Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:22:
Als ik me goed herinner garandeert Sanyo 'minimum 1900mAh' voor de Eneloops.
En dat schijnt te kloppen: Op de Maha tonen mijn 40 stuks Enloops allemaal rond de 1950mAh.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Als ze nieuw zijn wel, maar als je ze al een tijdje hebt dan niet. Het is tenslotte geen LSD, gaan nu eenmaal in capaciteit achteruit. Heb hier gewone NiMHs die nog net genoeg capaciteit overhebben voor een wandklokje.
Verwijderd
Sorry, had het niet bemerkt...dodge_911 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:10:
[...]
Ik heb het dan ook niet over Eneloops, maar over Sanyo nonLSDs van 2700 mAh, en daar is sub 2Ah een beetje weinig voor, toch?
Met de Sanyo nonLSDs heb ik geen ervaring (ik koop geen nonLSDs meer) maar wel des te meer met de GP nonLSDs.
Eén van mijn zussen werkte bij het ondertussen failliete Nederlandse Micromel die in Belgie officiëel alleenverdeler voor de GP batterijen was.
Ik had dus al mijn GP NiMh batterijen aan minstens inkoopprijs ofwel gewoon gratis ter beoordeling (ik had op zijn minst 50 sets van 4xAA GP's met capaciteiten tussen 1300 en 2700mAh).
Geen enkele GP, maar dan ook géén enkele, haalde nieuw of gebruikt méér dan 70% van de gespecifiëerde capaciteit (gemeten met een Maha MHC-9000).
Dat is 1x over de kop, dat valt best mee (inkoop 10 euro is overigens duur, ik verkoop ze voor minder, en verkoop hangen ze v voor 25). AAA's heb ik wel eens voor 4x zien gaan.Devian schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:29:
Wat ik bizar blijf vinden zijn de marges op batterijen.
Kocht mijn GP2700's altijd voor €2,50 per 4(inkoopprijzen via kennis die werkte bij winkel die ze verkocht). Als je ze gewoon in de winkel haalt ben je zo €20,- kwijt.
Zal later eens beter kijken hoe de GP2700 en andere batterijen het doen. GP maakt relatief gezien geen slechte batterijen. (Goede 2700 mAh batterijen in AA formaat bestaan niet zover ik weet). GP recyko AAA bijvoorbeeld doet het vaak beter in testen dan Eneloop AAA.
[url=http://sk.nkon.nl]
Hij schrijft €2,50 per 4 hé 
Dat is geen 1x maar 8x over de kop
Dat is geen 1x maar 8x over de kop
Ah, lekker wakker. (is trouwens 7x over de kop
)
Lijkt me onrealistisch weinig. GP NL verkoopt voor rond de 8 per 4 (hangt er weer vanaf hoeveel je er koopt). Ik ken iemand die er ooit stuk of 1000 afzette in de maand, en die betaalde toen rond de 9 meen ik.
Lijkt me onrealistisch weinig. GP NL verkoopt voor rond de 8 per 4 (hangt er weer vanaf hoeveel je er koopt). Ik ken iemand die er ooit stuk of 1000 afzette in de maand, en die betaalde toen rond de 9 meen ik.
Ik zie dat er inmiddels 2500mah eneloops zijn, is dat de moeite van de meerprijs waard?
Ook net zo betrouwbaar en niet leeg lopend als de 2000mah's?
Sta op het punt een stel laders en stapeltje batterijtjes te bestellen, dus denk even de ervaringen checken
Sta op het punt een stel laders en stapeltje batterijtjes te bestellen, dus denk even de ervaringen checken
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Tja, niemand kan in jouw portemonnaie kijken, dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken. Ik heb ze in mijn camera zitten omdat ik geen zin had een extra setje accu's mee te slepen. Achteraf bezien had ik nu toch een andere keus gemaakt, denk ik. Ik heb niet gemerkt dat ze minder betrouwbaar zouden zijn.NiGeLaToR schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:19:
Ik zie dat er inmiddels 2500mah eneloops zijn, is dat de moeite van de meerprijs waard?
Een stel laders? Waarom heb je meer dan een lader nodig? ;-) Een Maha 9000 doet alles wat je maar kunt wensen.
Doe een stel Maha 9000's kopen samen met vriendengrun93 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:43:
[...]
Tja, niemand kan in jouw portemonnaie kijken, dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken. Ik heb ze in mijn camera zitten omdat ik geen zin had een extra setje accu's mee te slepen. Achteraf bezien had ik nu toch een andere keus gemaakt, denk ik. Ik heb niet gemerkt dat ze minder betrouwbaar zouden zijn.
Een stel laders? Waarom heb je meer dan een lader nodig? ;-) Een Maha 9000 doet alles wat je maar kunt wensen.
Maar je zegt dat ze wel betrouwbaar zijn maar toch had je een andere keuze gemaakt?
Puur op basis van prijs? Want 2000 mah en 2500mah liggen enkele euro's per 4 uit elkaar, dat valt op zich mee?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ja, puur op prijs. Tegenwoordig ga ik meer voor aanbiedingen en koopjes. Toen ik ze kocht was het toch een behoorlijk prijsverschil meen ik me te herinneren. Ik betaalde 14,75 per 4, ongeveer 18 maanden geleden. Mogelijk is het verschil nu kleiner.NiGeLaToR schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:50:
Maar je zegt dat ze wel betrouwbaar zijn maar toch had je een andere keuze gemaakt? Puur op basis van prijs? Want 2000 mah en 2500mah liggen enkele euro's per 4 uit elkaar, dat valt op zich mee?
[ Voor 18% gewijzigd door grun93 op 27-07-2012 09:57 ]
Ah oke, nu is 4 voor 10,65 bij die lader
Die 2500mAh eneloops kunnen volgens de specs minder vaak herladen worden dan de gewone eneloops. 500 vs 1500 dacht ik. Opzoeken gaat nu even lastig vanaf de telefoon.
Dat zou best kunnen. Overigens vraag ik me af of er echt mensen zijn die dat nauwkeurg bijhouden. Meestal maak ik wel een aarzelend begin na aanschaf van een setje, maar na een paar maanden ligt alles door elkaar en heb ik geen flauw idee meer.BounceMeister schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:11:
Die 2500mAh eneloops kunnen volgens de specs minder vaak herladen worden dan de gewone eneloops. 500 vs 1500 dacht ik.
Sinds kort ook de Maha 9000c lader. Mooi dingtje het instellen gaat veel makkelijker dan ik gedacht had.
Nu had ik hier nog een paar Tronic batterijen van de lidl liggen om eens een break-in test te doen.
Batterijen zijn ruim 2 jaar oud. 2 batterijen zaten zo rond de 1600mAh
Maar 2 er van geven na de break in test 0 en 2mAh aan.
Maar ik kan ze wel gewoon gebruiken er zit dus echt wel stroom in.
rara hoe ken dat
Nu had ik hier nog een paar Tronic batterijen van de lidl liggen om eens een break-in test te doen.
Batterijen zijn ruim 2 jaar oud. 2 batterijen zaten zo rond de 1600mAh
Maar 2 er van geven na de break in test 0 en 2mAh aan.
Maar ik kan ze wel gewoon gebruiken er zit dus echt wel stroom in.
rara hoe ken dat
De interne weerstand is zo hoog dat de C900 ze niet wil laden/ontladen.
Maar in kleine verbruikers zoals muizen kunnen ze het nog prima doen. In een fototoestel zullen ze het niet goed doen.
Maar in kleine verbruikers zoals muizen kunnen ze het nog prima doen. In een fototoestel zullen ze het niet goed doen.
Zo heel slecht kunnen ze niet zijn want een zaklamp (met gloeilampje) brand er nog uren op.
Maar goed hij zijn maar lidl batterijen voor dat geld moet ik niet teveel verwachten maar toch raar dat die lader zo'n moeite heeft ze te laden. (interne weerstand dus net iets te hoog denk ik)
Nog een vraagje nu heb ik een paar setjes eneloop batterijen gekocht. Is het verstandig om die nog een break-in te laten doen of is een refersh analyze voldoende?
Maar goed hij zijn maar lidl batterijen voor dat geld moet ik niet teveel verwachten maar toch raar dat die lader zo'n moeite heeft ze te laden. (interne weerstand dus net iets te hoog denk ik)
Nog een vraagje nu heb ik een paar setjes eneloop batterijen gekocht. Is het verstandig om die nog een break-in te laten doen of is een refersh analyze voldoende?
Gelijk gebruiken eventueel na laden. Eerst ontladen geeft alleen maar onnodige slijtage. Maar dat is maar een mening.
Die ene keer zal niet echt veel verschil maken, is mijn mening.A_K schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:50:
Gelijk gebruiken eventueel na laden. Eerst ontladen geeft alleen maar onnodige slijtage. Maar dat is maar een mening.
Ik laad nieuwe accu's altijd eerst op tot maximale capaciteit en vervolgens gebruik ik ze tot het bittere end. Het is maar waar je in gelooft.
Een break-in/refresh maakt ook maar weinig verschil, en dat verschil is eenmalig. Het maakt iig allemaal weinig uit.
Het enige echt nuttige ervan kan zijn om de capaciteit van de cellen te bepalen zodat je evt. setjes kunt samenstellen met zo dicht mogelijk bij elkaar gelegen capaciteiten. Maar bij nieuwe cellen van goede kwaliteit mogen die natuurlijk in principe niet ver uit elkaar liggen.
Na enige tientallen malen opladen zou je dat nog eens kunnen doen. Naarmate cellen ouder worden kun je verwachten dat de verschillen groter kunnen worden.
Na enige tientallen malen opladen zou je dat nog eens kunnen doen. Naarmate cellen ouder worden kun je verwachten dat de verschillen groter kunnen worden.
Ik heb nu ook de GP2700 batterijen in gebruik, maar wil wat met strobist gaan experimenteren en heb dus sowieso extra batterijen nodig.
Feitelijk zijn er voor mij 2 toepassingen:
1) Regulier on-camera flitsen (EX430II) wat regelmatig voor komt
2) Extern flitsen (2xYN560II+EX430II) wat maar af en toe zal gebeuren
In situatie 1 is het handig als de batterijen direct gebruikt kunnen worden i.v.m. 'onverwachte' momenten. Bij situatie 2 zal ik dat altijd van tevoren plannen, en kan ik ze van tevoren opladen.
Afgaande op de verhalen die ik hier lees lijkt het me zinvol om voor 1) sowieso voor de classic Eneloops te gaan. Maar bij situatie 2 twijfel ik een beetje over de XX variant. Het snellere herladen lijkt we wel handig als je bijvoorbeeld met portretten bezig bent o.i.d.
Hoe denken jullie hierover?
Feitelijk zijn er voor mij 2 toepassingen:
1) Regulier on-camera flitsen (EX430II) wat regelmatig voor komt
2) Extern flitsen (2xYN560II+EX430II) wat maar af en toe zal gebeuren
In situatie 1 is het handig als de batterijen direct gebruikt kunnen worden i.v.m. 'onverwachte' momenten. Bij situatie 2 zal ik dat altijd van tevoren plannen, en kan ik ze van tevoren opladen.
Afgaande op de verhalen die ik hier lees lijkt het me zinvol om voor 1) sowieso voor de classic Eneloops te gaan. Maar bij situatie 2 twijfel ik een beetje over de XX variant. Het snellere herladen lijkt we wel handig als je bijvoorbeeld met portretten bezig bent o.i.d.
Hoe denken jullie hierover?
[ Voor 2% gewijzigd door Goochelaar op 21-08-2012 14:44 . Reden: excessief gebruik van het woord 'dus' ;) ]
Ligt er een beetje aan hoeveel je er wilt gaan kopen, maar ik denk dat je met de standaard eneloops in beide situaties prima uit de voeten kunt. Als je er niet zo heel veel koopt dan kan je ook de XX overwegen, maar ik zou het denk ik niet doen
The devil is in the details.
We praten over 3 flitsers, dus dat worden minimaal 12 batterijen. Twijfel nog een beetje of ik niet voor 2 van de 3 een extra setje moet pakken. Hangt ook een beetje af van het aantal flitsen dat ik gemiddeld ga halen op een setje.
Ik was op de site van de "hofleverancier" alhier
aan het kijken naar het prijsverschil tussen de classic en XX Eneloops en zag toen nog 2 producten waarvan ik graag ervaringen zou horen, namelijk:
Als je veel batterijen moet opladen lijkt zo'n lader met veel banken wel handig. Of kan ik toch beter iets nemen als de C9000? Ik heb nu enkel een GP Powerbank travel uit een setje inclusief batterijen.
- Powerpax cases
- Laders met veel banken zoals Maha Powerex MH-C801D of een Tensai variant
Als je veel batterijen moet opladen lijkt zo'n lader met veel banken wel handig. Of kan ik toch beter iets nemen als de C9000? Ik heb nu enkel een GP Powerbank travel uit een setje inclusief batterijen.
[ Voor 9% gewijzigd door Goochelaar op 22-08-2012 11:12 . Reden: aanvulling ]
Over PowerPax cases kan ik je het volgende zeggen :
GE-WEL-DIG! Ik heb :
1 * 12 pack GITD
2 * 4 pack GITD
2 * 4 pack clear
Volle AA's met de button naar boven, lege met de button naar onder, werkt als 'n tierelier!
Enige wat ik misschien erop kan aanmerken is dat ze bij de XXX's soms de folie 'n beetje vernaggelen.
GE-WEL-DIG! Ik heb :
1 * 12 pack GITD
2 * 4 pack GITD
2 * 4 pack clear
Volle AA's met de button naar boven, lege met de button naar onder, werkt als 'n tierelier!
Enige wat ik misschien erop kan aanmerken is dat ze bij de XXX's soms de folie 'n beetje vernaggelen.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Dat omkeren kan met een gewoon doosje toch ook lijkt me. Desnoods een stickertje om de 'leeg'-kant aan te geven?
Wat maakt ze nou zo geweldig?
Moet dat een reden zijn om iets wel of niet geweldig te vinden? De ene keer is het 100% onomstotelijk objectief, de andere keer speelt ook 'gevoel' mee.
Als ik onderscheid wil maken in leeg en vol en een doosje biedt mij dat als onderdeel van het design, of gecombineerd met een fijne manier van open en sluiten, of wat dan ook, dan vind ik (of in dit geval dodge_911) het doosje dus gewoon geweldig
Kan best zijn dat een simpel doosje met een stickertje erop dat ook kan, dat doet niet af aan het feit dat je nog steeds iets geweldig kan vinden.
Als ik onderscheid wil maken in leeg en vol en een doosje biedt mij dat als onderdeel van het design, of gecombineerd met een fijne manier van open en sluiten, of wat dan ook, dan vind ik (of in dit geval dodge_911) het doosje dus gewoon geweldig
Kan best zijn dat een simpel doosje met een stickertje erop dat ook kan, dat doet niet af aan het feit dat je nog steeds iets geweldig kan vinden.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nee natuurlijk niet. Maar ik vroeg om de meerwaarde van de Powerpax ten opzichte van de gewone doosjes, en dan met name gebruikt in combinatie met flitsers en niet om een pleidooi waarom jij iets geweldig mag vinden.
Het voorbeeld wat dodge_911 geeft is mijns inziens geen uitgesproken voordeel t.o.v. de reguliere doosjes en dus voor mij geen reden om de Powerpax aan te schaffen. Het algehele gebruiksgemak zou dat mogelijk wel kunnen zijn, maar zoals ik in mijn initiële post al aan gaf lijkt het erop dat je de batterijen er een voor een moet uithalen / peuteren
Als je slechts een deel van de batterijen in zo'n case nodig hebt zie ik zeker voordeel, maar daarom noem ik ook expliciet dat ik ze graag met flitsers zou willen gebruiken.
Het voorbeeld wat dodge_911 geeft is mijns inziens geen uitgesproken voordeel t.o.v. de reguliere doosjes en dus voor mij geen reden om de Powerpax aan te schaffen. Het algehele gebruiksgemak zou dat mogelijk wel kunnen zijn, maar zoals ik in mijn initiële post al aan gaf lijkt het erop dat je de batterijen er een voor een moet uithalen / peuteren
Als je slechts een deel van de batterijen in zo'n case nodig hebt zie ik zeker voordeel, maar daarom noem ik ook expliciet dat ik ze graag met flitsers zou willen gebruiken.
Ik gebruik de doosjes waarin ze van NKON geleverd worden. Ieder doosje heeft een stickertje, 1-2-3-4 etc. En alle batterijen hebben ook een stickertje 1-1-1-1, 2-2-2-2 etc. Zodat ik precies kan zien welke setjes bij elkaar horen, welke vol zijn welke niet ( kan je eventueel opschrijven ) datum aanschaf, aantal maal geladen, zo gek je zelf wil.
Ik gebruik ook de Powerex 9000, beste apparaat wat er te krijgen is imo.
Ik gebruik ook de Powerex 9000, beste apparaat wat er te krijgen is imo.
Making an ass of myself since the 70's
Ze lijken me redelijk ideaal voor gebruik in het donker. Kan op de tast/eenhandig gebruikt worden. Zijn ook erg stevig, heb er een keer eentje gekocht om te kijken wat het was. Niet ideaal voor jou inderdaad. Maar voor andere doeleinden zeker de kosten waard. Die GITD versie schijnt ook erg lang lichtgevend te blijven.Goochelaar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:41:
@shaggy8675: Doosje nummeren is een goed idee. Aantal keer opgeladen enz. is mij iets teveel administratie, maar zou inderdaad wel leuk zijn voor statistieken.
@troftnom: Voor bepaalde toepassingen zijn dat inderdaad zeker voordelen (GITD en eenhandig), maar voor mij niet echt van meerwaarde.
Ik ga toch maar gewoon voor de gewone doosjes en misschien dat ik wel 1 Powerpax case laat meekomen gewoon om eens te proberen (al dan niet voor mijn flitser batterijen).
Thanks voor de info allemaal.
Oh ja, wat laders betreft:
@troftnom: Voor bepaalde toepassingen zijn dat inderdaad zeker voordelen (GITD en eenhandig), maar voor mij niet echt van meerwaarde.
Ik ga toch maar gewoon voor de gewone doosjes en misschien dat ik wel 1 Powerpax case laat meekomen gewoon om eens te proberen (al dan niet voor mijn flitser batterijen).
Thanks voor de info allemaal.
Oh ja, wat laders betreft:
Iemand daar ervaring mee, of toch maar voor de Powerex 9000 gaan en wisselen?Goochelaar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:09:
......
- Laders met veel banken zoals Maha Powerex MH-C801D of een Tensai variant
[ Voor 24% gewijzigd door Goochelaar op 23-08-2012 16:10 . Reden: Aanvulling laders ]
Zo doe ik het:

Stickertje: Vol 1 Leeg
Ik maak de doosjes altijd op dezelfde manier open. Zijn ze vol liggen ze met de + naar links ( eneloop leesbaar ) zijn ze leeg gaat de + naar rechts en is Eneloop niet meer leesbaar. Voor mijn gebruik het makkelijkste en duidelijkste.
En alle batterijen hebben een eigen bijbehorend nummertje dat ik de sets bij elkaar hou.

Stickertje: Vol 1 Leeg
Ik maak de doosjes altijd op dezelfde manier open. Zijn ze vol liggen ze met de + naar links ( eneloop leesbaar ) zijn ze leeg gaat de + naar rechts en is Eneloop niet meer leesbaar. Voor mijn gebruik het makkelijkste en duidelijkste.
En alle batterijen hebben een eigen bijbehorend nummertje dat ik de sets bij elkaar hou.
Leuke werkwijze. Laat je die trouwens allemaal op met 1 C9000?
Als de glitters nou in meer kleuren leverbaar waren dan zilver en grijs, dan hoefde jezelf niet te nummeren
Een paar 8pcs blister zou daarvoor ook nog een oplossing kunnen zijn, alsdan niet door bijv steeds 2 kleuren samen te pakken en bij elkaar te houden want 8 setjes is voor mij wat teveel van het goede.
Tussen glitter en classic zit behalve de folie toch geen verschil?
Als de glitters nou in meer kleuren leverbaar waren dan zilver en grijs, dan hoefde jezelf niet te nummeren
Tussen glitter en classic zit behalve de folie toch geen verschil?
Nog ff over de tronic lidl, ik heb 2 setjes AA gekocht van de laatste aanbieding.
Ik moet zeggen tot nu toe bagger, max capaciteit 1340 mah, nu al voor de 3e maal charging&test maar ze worden niet beter.
Mijn Sanyo 2700-AA komen nog steeds aan de 2500 mah.
zelfs de oudere tronic doen het beter, 1600-1800.
Het is volgens mij echt een slechte batch, zo zie je maar goedkoop=duurkoop.
Ik moet zeggen tot nu toe bagger, max capaciteit 1340 mah, nu al voor de 3e maal charging&test maar ze worden niet beter.
Mijn Sanyo 2700-AA komen nog steeds aan de 2500 mah.
zelfs de oudere tronic doen het beter, 1600-1800.
Het is volgens mij echt een slechte batch, zo zie je maar goedkoop=duurkoop.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Inderdaad, gewoon precies zo als je ze uit de lader (zelfde kant op) en de flitser (verschillend) haalt.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:26:
Wat een moeilijk gedoe met vol / leeg
Alle koppen dezelfde kant op = vol, anders = leeg
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Toch wel handige tips hier. Bedankt namens een batterijen-leek allemaal! Nadat er alweer een batch GP 2700 mA rechargebles bij mij een langzame/snelle dood aan het sterven zijn heb ik nu bij onze huisdealer ook maar eens een paar setjes van de eneloops aangeschaft.
Ik denk dat die GP2700 het een jaar oké doen, misschien iets minder lang zelfs, dat is toch fors minder dan wat ik uit de laadcycli zou vermoeden bij aanschaf. Maar goed ik wist niet dat er dus ook LSD batterijen zijn.
Ik gebruik veel batterijen vooral in gps en zaklamp en deze (met name die in de gps) zijn dan ook redelijk snel leeg. Het zal me benieuwen hoe veel langer ze het uithouden.
Ik denk dat die GP2700 het een jaar oké doen, misschien iets minder lang zelfs, dat is toch fors minder dan wat ik uit de laadcycli zou vermoeden bij aanschaf. Maar goed ik wist niet dat er dus ook LSD batterijen zijn.
Ik gebruik veel batterijen vooral in gps en zaklamp en deze (met name die in de gps) zijn dan ook redelijk snel leeg. Het zal me benieuwen hoe veel langer ze het uithouden.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Voor de Eindhovenaren: bij de aldi op het WC Woensel liggen ze nog steeds (rekje bij de kassa).joopv schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:30:
Zojuist bij de ALDI een blister met 8 Topcraft AAA NiMH LSD (ready to use staat er op) 850mAh cellen gekocht voor 4.99 euro. "HR03 Micro AAA". Het was een gele prijssticker, volgens mij is dat een restpartij - aanbieding.
Ik heb er 4 in de ontlaad test gezet (100mA) , eens kijken hoeveel er in zit zo direct uit de winkel. Rapport later in dit bericht.
Edit: ontladen met 100mA tot 0,9V (Powerex MH9000) geeft een uit-de-blister lading van resp. 630 / 630 / 600 / 610mAh. Ik heb natuurlijk geen idee hoe lang ze op voorraad gelegen hebben maar het is in ieder geval niet verkeerd.
Vanmorgen ook Duracell LSD ready-2-use gezien met 50% korting in een mandje bij de klantenservice van de AH-XL op hetzelfde winkelcentrum, zowel AA als AAA.
Ach, sommige mensen zijn misschien wat gestructureerder in hun zakenVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:26:
Wat een moeilijk gedoe met vol / leeg
Wat een goed idee zeg. Lekker simpel, efficient en gratis.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:26:
Dat ga ik zelf ook doen.
(en als je graag gestructureerd werkt, dan leg je de koppen om-en-om als ze leeg zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door mjtdevries op 25-08-2012 11:57 ]
Ik heb zojuist al m'n eneloops bijgevuld en het viel me op dat de XXX accu's behoorlijk warm werden, om niet te zeggen heet. Dit in tegenstelling tot gewone eneloops, hoewel beiden met dezelfde laadstroom geladen werden (700 mA, lader is een Maha 9000). Klopt die temperatuur wel?
Werkt, tot je ze in setjes van 2 gebruikt (onze Wii-motes draaien ook op Eneloops). Ik heb met watervaste stift een 'vol'-richting op de doosjes gekalkt.mjtdevries schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:57:
[...]
Wat een goed idee zeg. Lekker simpel, efficient en gratis.
Dat ga ik zelf ook doen.
(en als je graag gestructureerd werkt, dan leg je de koppen om-en-om als ze leeg zijn.)
Ik heb een stuk of 30 Eneloops in omloop hier: Wii-accessoires, flitser, fietslampjes, afstandsbediening. Allemaal dingen die niet constant aktief gebruikt worden, maar wel moeten functioneren op het moment dat ik ze nodig heb
[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 25-08-2012 13:20 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb inmiddels ook een aantal Powerpax gekocht bij onze huisleverancier. Tja, waarom koop je zoiets? Ik vond het gewoon mooie dingen, en ben daarin niet teleurgesteld. Ze ademen gewoon kwaliteit uit, ze zijn stevig, keurig afgewerkt, mooi kleurtje, had ik al KWALITEIT genoemd?Goochelaar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:21:
Nee natuurlijk niet. Maar ik vroeg om de meerwaarde van de Powerpax ten opzichte van de gewone doosjes, en dan met name gebruikt in combinatie met flitsers en niet om een pleidooi waarom jij iets geweldig mag vinden.![]()
Het voorbeeld wat dodge_911 geeft is mijns inziens geen uitgesproken voordeel t.o.v. de reguliere doosjes en dus voor mij geen reden om de Powerpax aan te schaffen. Het algehele gebruiksgemak zou dat mogelijk wel kunnen zijn, maar zoals ik in mijn initiële post al aan gaf lijkt het erop dat je de batterijen er een voor een moet uithalen / peuteren![]()
Ja je moet ze er een voor een uithalen (peuteren is niet het juiste woord, dat veronderstelt dat je er moeite voor moet doen maar dat is absoluut niet het geval), maar hoe kan dat negatief zijn? Jij zegt: ik keer een doosje om en heb 4 batterijen in m'n hand. Klopt en in de andere hand heb je de flitser, dus je hebt een zekere handvaardigheid nodig om de batterijen in de juiste positie te manoevreren. Sommigen doen gewoon liever een voor een, we zijn niet allemaal goochelaars.
Blijft over de prijs. Tja, het is een hoop geld voor een stukje plastic. Een boterhamzakje kan ook en doet hetzelfde, maar toch ben ik blij met m'n Powerpax houders.
Thanks, praktische ervaring heb ik wat aan. Grappig, mijn nick verwerken in je reactie 
Niemand ervaring met die laders met 8 banken (of meer)?
Nope, ik gebruik eigenlijk nooit meer dan 4 accu's tegelijk, en ik zie dus voor mezelf ook niet de meerwaarde van een nog groter apparaat dat ik op reis mee zou moeten nemen.Goochelaar schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:07:
Thanks, praktische ervaring heb ik wat aan. Grappig, mijn nick verwerken in je reactie
Ik heb deze week de Powerex 9000 aangeschaft, maar nog niet gebruikt omdat er nog niets leeg is. Ik moet wel zeggen dat ik lichtelijk geïntimideerd ben door de vele opties van het apparaat. Iets met bomen en bos enzo. Maar goed dat gaat zichzelf hopelijk wel wijzen tegen de tijd dat er weer wat leeg is
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Welke lader + batterijen zijn eigenlijk aan te raden als je oplaadbare 9V batterijen wil gebruiken ??
Dus de zogenaamde "blokbatterij" maar dan oplaadbaar
Dus de zogenaamde "blokbatterij" maar dan oplaadbaar
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sinds gister ook een setje van 8 eneloops (2000mAh, minimaal 1900mAh) en een MH-C9000 lader binnen gekregen van de huisdealer.
Snelle service trouwens, dag na bestelling al binnen!
Heb gisteren gelijk een setje van 4 stuks in de lader gedaan en 'refresh and analyse' gedraaid.
Vanochtend was hij klaar en ze zaten allemaal rond de 1870mAh.
Nu heb ik ze op de break-in gezet en ze opgegeven als 2000mAh (aangezien ze zo ook op de site staan).
De vraag is eigenlijk of ik het nu wel goed gedaan heb?
Aangezien er op de batterij 1900mAh staat, maar op de site staat 2000mAh.
En heeft het tevens nut om dit te doen met een waarde van +/-1870mAh?
(anders staat hij dik 40 uur zo'n programma te draaien voor niks
)
Ik heb trouwens deze site even gebruikt om me een beetje in te lezen.
Snelle service trouwens, dag na bestelling al binnen!
Heb gisteren gelijk een setje van 4 stuks in de lader gedaan en 'refresh and analyse' gedraaid.
Vanochtend was hij klaar en ze zaten allemaal rond de 1870mAh.
Nu heb ik ze op de break-in gezet en ze opgegeven als 2000mAh (aangezien ze zo ook op de site staan).
De vraag is eigenlijk of ik het nu wel goed gedaan heb?
Aangezien er op de batterij 1900mAh staat, maar op de site staat 2000mAh.
En heeft het tevens nut om dit te doen met een waarde van +/-1870mAh?
(anders staat hij dik 40 uur zo'n programma te draaien voor niks
Ik heb trouwens deze site even gebruikt om me een beetje in te lezen.
Zoals al vaker aangegeven in dit topic zorgt iedere ontlaad-laad cyclus voor slijtage. Nieuwe Eneloop batterijen kun je het beste meteen gebruiken en weer opladen als ze leeg zijn. Break-in procedures zijn overbodig en nutteloos.
Op zich heb je gelijk, maar ach, ik moet bekennen dat ik hetzelfde deed. Je hebt een nieuw speeltje en wilt het toch even proberen. Die ene keer zal vast niet zoveel uitmaken.
dromgrun93 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:47:
Op zich heb je gelijk, maar ach, ik moet bekennen dat ik hetzelfde deed. Je hebt een nieuw speeltje en wilt het toch even proberen. Die ene keer zal vast niet zoveel uitmaken.
Tevens, het andere setje zit al in de nieuwe flitser aangezien ik dat nieuwe speeltje ook gelijk wou testen
Kan ik binnen kort gelijk andere batterijen proberen aangezien die wel zeer slecht zijn.
Dit zijn AAA baterijen. Maar moet je daar nog een andere laad/ontlaadstroom voor rekenen (omdat ze AAA zijn) of kan ik gewoon dit tabelletje aan houden (er zit dan geen verschil in AA en AAA)?
Als je als vuistregel 0,5 C aanhoudt, is er idd geen verschil. Wel als je de laadstroom in mA bedoelt, maar dat staat ook in je tabel.stimpyrulez schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:54:
Maar moet je daar nog een andere laad/ontlaadstroom voor rekenen (omdat ze AAA zijn) of kan ik gewoon dit tabelletje aan houden (er zit dan geen verschil in AA en AAA)?
De handleiding (ja die zat er ook bij) heeft het over 300mA charge voor een 800mAh AAA-batterij. Staat geen info bij over discharge.
Scheelt niet veel met de waardes van die tabel, dus dat lijkt me ook goed om die aan te houden.
Scheelt niet veel met de waardes van die tabel, dus dat lijkt me ook goed om die aan te houden.
Verwijderd
Ieder zijn ding he. Als andere mensen mijn spullen zouden gebruiken (komt weinig voor) dan zeg ik ze dezelfde acht woorden die ik al eerder in dit topic gepost heb: 'Alle koppen dezelfde kant op = vol, anders = leeg'shaggy8675 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:01:
[...]
Ach, sommige mensen zijn misschien wat gestructureerder in hun zakenVoor mij is het iig geen "gedoe" maar mooi overzichtelijk, ook als andere mensen mijn spullen moeten gebruiken wat soms wel eens voorkomt.
//
Ik ben benieuwd of onze huisleverancier hier ook de Eneloop Chocolat variant in zijn assortiment krijgt:
http://panasonic.net/sanyo/news/2011/10/25-1.pdf

Het is weer eens wat anders dan de (uitverkochte?) Glitter Eneloops:

Nog even een prijstip voor diegenen die op zoek zijn naar een Powerex MH-C9000.
Ik heb 'm via amazon.de besteld. Voor EUR 42,90 (en da's INCLUSIEF verzendkosten) binnen 3 dagen in huis. Wordt keurig met NL handleiding geleverd.
(Mertrado GmbH op amazon.de, gratis verzending)
Ik heb 'm via amazon.de besteld. Voor EUR 42,90 (en da's INCLUSIEF verzendkosten) binnen 3 dagen in huis. Wordt keurig met NL handleiding geleverd.
(Mertrado GmbH op amazon.de, gratis verzending)
Ik betaal bij eBay en Amazon altijd op een normale manier. Gewoon via paypal, wat, in mijn geval, gekoppeld is aan een cc. Maar dat mag ook een bankrekening zijn.
Maar juist een cc is veiliger dan geld overmaken. Via een cc is EN je aankoop verzekerd, EN, als ze niet leveren, is het een kwestie van een berichtje naar de cc-maatschappij en je krijgt het geld terug.
Dus ik zie alleen maar voordelen. Veiliger dan oplichting via iDeal en/of eenmalige incasso's!
Maar juist een cc is veiliger dan geld overmaken. Via een cc is EN je aankoop verzekerd, EN, als ze niet leveren, is het een kwestie van een berichtje naar de cc-maatschappij en je krijgt het geld terug.
Dus ik zie alleen maar voordelen. Veiliger dan oplichting via iDeal en/of eenmalige incasso's!
Verwijderd
Ik ben nog nooit opgelicht via iDeal en prefereer geen zo weinig mogelijk zaken te doen met verzekeringsmaatschappijen, wat zo'n CC maatschappij ook een beetje is. Ik heb liever die 1% korting..
OUCH m'n tanden vielen uit na die roze batterijen. Maar de paarse en mickey mouse sets zien er wel leuk uit. Ook wel handig dat het meteen setjes zijn. Ik wilde nog een tweede 'regenboog' set bestellen bij nkon maar ze zijn zo te zien uitverkocht
Misschien dat A_K uitsluitsel kan geven over de glitter blister en/of de andere kleurvarianten?
Kan iemand mij misschien advies geven voor nieuwe batterijen voor mijn twee huistelefoon (dect) handsets.
Hier zaten standaard 700mAh GP AAA batterijen in maar deze zijn na +/- 2,5 jaar (al) stuk (weet niet of dat snel is).
Maar heb dus sinds kort een MH-C9000 lader en deze geeft aan dat de capaciteit na analyse en daarna break-in uit komt op +/- 180mAh.
Dus neem aan dat het niet beter wordt en dus maar opzoek naar andere batterijen.
Moet zeggen dat we niet heel vaak met de huistelefoon bellen en vaak staan ze dan ook op het basis station/lader (is eigenlijk dus ook niet goed voor de batterijen neem ik aan).
Nu zag ik dat GP 'speciale' dect batterijen heeft, maar kan ik niet beter eneloops (of ander merk) batterijen gebruiken of is er wat 'speciaals' met deze batterijen?
Dus welke batterijen zijn aan te raden en heeft een zwaardere capaciteit nut?
(en misschien moeten we de telefoons dan maar minder vaak op de lader zetten zodat de batterijen langer meegaan)
Hier zaten standaard 700mAh GP AAA batterijen in maar deze zijn na +/- 2,5 jaar (al) stuk (weet niet of dat snel is).
Maar heb dus sinds kort een MH-C9000 lader en deze geeft aan dat de capaciteit na analyse en daarna break-in uit komt op +/- 180mAh.
Dus neem aan dat het niet beter wordt en dus maar opzoek naar andere batterijen.
Moet zeggen dat we niet heel vaak met de huistelefoon bellen en vaak staan ze dan ook op het basis station/lader (is eigenlijk dus ook niet goed voor de batterijen neem ik aan).
Nu zag ik dat GP 'speciale' dect batterijen heeft, maar kan ik niet beter eneloops (of ander merk) batterijen gebruiken of is er wat 'speciaals' met deze batterijen?
Dus welke batterijen zijn aan te raden en heeft een zwaardere capaciteit nut?
(en misschien moeten we de telefoons dan maar minder vaak op de lader zetten zodat de batterijen langer meegaan)
Twee en een half jaar voor een setje batterijen vind ik netjes, of beter gezegd normaal eigenlijk. AAA batterijen kosten je de kop ook niet.stimpyrulez schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:58:
Die speciale GP dingen zou ik links laten liggen: ze zijn ontzettend duur, en hebben MINDER capaciteit dan wat gebruikelijk is voor het respectievelijke formaat. Persoonlijk zou ik voor eneloops kiezen.
Verwijderd
De Ni-Mh blokjes in de DECT telefoons hier zijn pas de eerste vervanging. Toestellen zijn afgerekend in guldens en worden dagelijks gebruikt... en flink lang ook.
Ben ik weer, was even druk.
Maar gezien de prijs en capaciteit zou ik Eneloop pakken: gaat de eerste tijd langer mee, en na 1.5 jaar vervangen is weinig duurder dan die GP na 2.5 jaar.
Glitter: nog niet duidelijk of ze naar Europa komen. Niet binnekort iig.
Mooie discussie over powerpax doosjes overigens
De ene vind het handig, de ander vind het duur plastic, het is erg persoonlijk. De mensen die ze kopen zijn er over het algemeen erg tevreden mee en komen vaak terug. Maar het is duur spul.
HR-[3/4]UTGB Eneloop, de 1800x herlaadbare, komt er ook weer aan. Mooie marketing, 99% van de mensen is ze voor 1500x laden al kwijtgeraakt of gebruikt ze al lang niet meer. (1500=2x per week gedurende 15 jaar..). Maar Sanyo vond 15% meer cycles wel een goede reden om de prijs ook maar met 15% te verhogen
Hopelijk komen ze daar nog van terug.
Minder capaciteit, maar ze zijn wel robuuster zodat ze langer mee gaan.grun93 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:51:
[...]
Die speciale GP dingen zou ik links laten liggen: ze zijn ontzettend duur, en hebben MINDER capaciteit dan wat gebruikelijk is voor het respectievelijke formaat. Persoonlijk zou ik voor eneloops kiezen.
Maar gezien de prijs en capaciteit zou ik Eneloop pakken: gaat de eerste tijd langer mee, en na 1.5 jaar vervangen is weinig duurder dan die GP na 2.5 jaar.
Glitter: nog niet duidelijk of ze naar Europa komen. Niet binnekort iig.
Mooie discussie over powerpax doosjes overigens
Ja, XX worden een stukje warmer. Zoals hierboven mensen ook al is opgevallen, de interne weerstand is hoger in vergelijking met Eneloop, en de warmteontwikkeling is evenredig aan de weerstand.grun93 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:00:
Ik heb zojuist al m'n eneloops bijgevuld en het viel me op dat de XXX accu's behoorlijk warm werden, om niet te zeggen heet. Dit in tegenstelling tot gewone eneloops, hoewel beiden met dezelfde laadstroom geladen werden (700 mA, lader is een Maha 9000). Klopt die temperatuur wel?
HR-[3/4]UTGB Eneloop, de 1800x herlaadbare, komt er ook weer aan. Mooie marketing, 99% van de mensen is ze voor 1500x laden al kwijtgeraakt of gebruikt ze al lang niet meer. (1500=2x per week gedurende 15 jaar..). Maar Sanyo vond 15% meer cycles wel een goede reden om de prijs ook maar met 15% te verhogen
Kan je mij hiermee helpen : nero355 in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen" ??
Ik weet wel dat ze bestaan, maar het liefst wil ik iets Eneloop/Recyko achtigs met indien mogelijk een snelle lader, maar traag mag ook sinds dit soort batterijen best lang mee gaan
Ik weet wel dat ze bestaan, maar het liefst wil ik iets Eneloop/Recyko achtigs met indien mogelijk een snelle lader, maar traag mag ook sinds dit soort batterijen best lang mee gaan
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Deze pansan 9V is een goede batterij. Waar wil je ze voor gebruiken eigenlijk?
Deze Maha 9V lader heb ik, maar is wel vrij duur en kan alleen 9V aan. Heb ook een goedkopere Camelion AAA/AA/C/D/9V lader maar die moet ik nog even op de site zetten.
Deze Maha 9V lader heb ik, maar is wel vrij duur en kan alleen 9V aan. Heb ook een goedkopere Camelion AAA/AA/C/D/9V lader maar die moet ik nog even op de site zetten.
Ik wil ze gebruiken voor een Røde microfoon die ik gebruik i.c.m. mijn dSLR voor video dus het moet wel een beetje betrouwbaar/kwaliteit spul zijn en de batterij zelf het liefst net als de Recyko en Eneloops van een LSD typeA_K schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:43:
Deze pansan 9V is een goede batterij. Waar wil je ze voor gebruiken eigenlijk?
Voldoen de spullen die je voorstelt een beetje aan mijn eisen ??
Iemand ervaring met VOLTCRAFT 9 V blok stekkerlader P9-2 ? Is deze zijn geld waard of zijn er betere op de markt dan dit?
@ A_K
Ik krijg onderstaande melding van opendns als ik nu je site (nkon.nl & sk.nkon.nl) bezoek.
Staat er soms malware op je site? Ik wou net voor een batterijtje kijken op je site.
DM verstuurd.
edit:
Blijkt toch een false-positive, ik heb het doorgegeven aan OpenDNS.
Bedankt A_K!
vv @ Henk007; je had het bij het rechte eind!
Ik krijg onderstaande melding van opendns als ik nu je site (nkon.nl & sk.nkon.nl) bezoek.

Staat er soms malware op je site? Ik wou net voor een batterijtje kijken op je site.
DM verstuurd.
edit:
Blijkt toch een false-positive, ik heb het doorgegeven aan OpenDNS.
Bedankt A_K!
vv @ Henk007; je had het bij het rechte eind!
[ Voor 21% gewijzigd door bitshape op 30-09-2012 00:09 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik hou het op een false positive. Bijvoorbeeld siteadvisor.com van McAfee geeft geen enkel probleem weer.
@A_K Zijn die Pansan 9V batterijen geschikt om een Sennheiser EW500 G1 setje (draadloze mic) mee te voeden? En hoelang denk je dat ze dan ongeveer mee gaan (bij helemaal opgeladen)?
Afgelopen week kwam ik erachter dat 1 van mijn Sanyo Eneloops niet op te laden was. Deze bleek "leeg gelopen" te zijn. De overige 3 Eneloops (zaten met 4 in hetzelfde apparaat) waren wel gewoon op te laden. Met een domme lader de accu gereanimeerd en daarna verder opgeladen met een goede lader. Wel twee keer moeten "refreshen" totdat de accu weer zijn normale capaciteit had.
Ik had dit niet verwacht bij Eneloop batterijen. Of het aan het apparaat ligt of de accu kan ik niet uitsluiten. Zijn er meer gebruikers met een dergelijke ervaring?
Ik had dit niet verwacht bij Eneloop batterijen. Of het aan het apparaat ligt of de accu kan ik niet uitsluiten. Zijn er meer gebruikers met een dergelijke ervaring?
Of hij was al leger dan de andere 3 toen je hem in het apparaatu stopte. Als je het apparaat dan lang gebruikt kan het zelfs zijn dat de polarireit omdraait.Dr. Malsain schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:38:
Deze bleek "leeg gelopen" te zijn.
Weet ik niet. Werkt die wel op andere oplaadbare 9V en hoe lang gaat die mee op een alkaline 9V?Classes schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:12:
@A_K Zijn die Pansan 9V batterijen geschikt om een Sennheiser EW500 G1 setje (draadloze mic) mee te voeden? En hoelang denk je dat ze dan ongeveer mee gaan (bij helemaal opgeladen)?
Geen idee of het werkt met oplaadbare batterijen.. Deze gaan in ieder geval vrij lang mee.
Gewoon proberen dan, ik denk dat het prima werkt. En anders heb ik die procell 9V ook
Zou kunnen maar heb even terug gekeken. Drie accu's waren geladen tot een capaciteit van 2290 mAh, een accu was geladen tot 2270 mAh. Zo'n groot onderling verschil was het dus niet.A_K schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:30:
[...]
Of hij was al leger dan de andere 3 toen je hem in het apparaatu stopte. Als je het apparaat dan lang gebruikt kan het zelfs zijn dat de polarireit omdraait.
Ik heb me net een half uurtje proberen te verdiepen in oplaadbare batterijen en de keuzes er in. Maar ik word er niet echt wijs uit en heb eigenlijk maar een korte vraag:
Ik heb oplaadbare batterijen nodig voor mijn 4 Xbox360 controllers, hier moeten per controller 2 AA batterijen. Ik gebruik 1 controller wekelijks, de andere 3 sporadisch. Een goedkope lader beschik ik al over.
Is de 'beste' keus keuze dan de relatief goedkopere Eneloops of de duurdere pricewatch: GP 2700 Mah 4x, Batterij?
Verschil zit hem er dus vooral in dat de Eneloops Ni-Mh zijn en de GP's Li-Ion, maar Google geeft me niet echt een antwoord welke nou beter zijn voor wat.
Edit: bij nkon zijn de eneloops natuurlijk het goedkoopst.
Ik heb oplaadbare batterijen nodig voor mijn 4 Xbox360 controllers, hier moeten per controller 2 AA batterijen. Ik gebruik 1 controller wekelijks, de andere 3 sporadisch. Een goedkope lader beschik ik al over.
Is de 'beste' keus keuze dan de relatief goedkopere Eneloops of de duurdere pricewatch: GP 2700 Mah 4x, Batterij?
Verschil zit hem er dus vooral in dat de Eneloops Ni-Mh zijn en de GP's Li-Ion, maar Google geeft me niet echt een antwoord welke nou beter zijn voor wat.
Edit: bij nkon zijn de eneloops natuurlijk het goedkoopst.
[ Voor 3% gewijzigd door pelt op 02-10-2012 09:50 ]
kort antwoord: eneloops!
Vooral voor sporadisch gebruikte controllers is de lage zelfontlading van de eneloop ideaal.
Verder zijn ze goedkoop en betrouwbaar.
Vooral voor sporadisch gebruikte controllers is de lage zelfontlading van de eneloop ideaal.
Verder zijn ze goedkoop en betrouwbaar.
@Pelt
Heb je dit topic wel een beetje doorgenomen dan? Die GP zijn geen Li-ion ook NiMH (foutje pricewatch), maar dan niet van het type LSD (daarover kan je veel meer lezen in dit topic). In jouw geval wil je dat wel, dus kom je bij de Eneloops aan (lopen minder snel leeg wanneer niet in gebruik).
Een goedkope lader is niet altijd een goede lader, tegelijkertijd kan je voor weinig geld tegenwoordig al een goede lader aanschaffen. Over laders valt hier ook genoeg te lezen.
Heb je dit topic wel een beetje doorgenomen dan? Die GP zijn geen Li-ion ook NiMH (foutje pricewatch), maar dan niet van het type LSD (daarover kan je veel meer lezen in dit topic). In jouw geval wil je dat wel, dus kom je bij de Eneloops aan (lopen minder snel leeg wanneer niet in gebruik).
Een goedkope lader is niet altijd een goede lader, tegelijkertijd kan je voor weinig geld tegenwoordig al een goede lader aanschaffen. Over laders valt hier ook genoeg te lezen.
Dank voor de antwoorden. Ik vond amper resultaten op Li-ion in dit topic vandaar dat ik er niet veel van snapte. Misschien doe ik er dan toch nog een relatief goedkope lader bij.
De nieuwe generatie Eneloop (AA) is eindelijk gearriveerd in Nederland: HR-3UTGB 

Voor degene die de "self-discharge rate" belangrijk vinden is er een flinke verbetering, deze is nu nog lager geworden.
Helaas heb ik er nog voldoende thuisliggen en ze gaan maar niet kapot.
Eneloop 3rd generation: HR-3UTGB
Released: November 2011
Cycles max.: 1800
Typ. capacity: 2000 mAh
Min. capacity: 1900mAh
Capacity after 1 year: 90%
Capacity after 2 years: >80%
Capacity after 3 years: 80%
Capacity after 5 years: 70%

Voor degene die de "self-discharge rate" belangrijk vinden is er een flinke verbetering, deze is nu nog lager geworden.
Helaas heb ik er nog voldoende thuisliggen en ze gaan maar niet kapot.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Die link naar "HR-3UTGB" verwijst naar de oudere HR-3UTGA bij nkon, als je de afbeelding kan geloven...bitshape schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:20:
De nieuwe generatie Eneloop (AA) is eindelijk gearriveerd in Nederland: HR-3UTGB
Aangezien de tekst wel over "B" spreekt, zal het plaatje nog wel aangepast moeten worden.
Verschil lijkt me trouwens niet zo heel boeiend.
[ Voor 15% gewijzigd door Toff op 14-10-2012 22:07 ]
Nee, NKON levert nu de B versie (3e generatie Eneloop). De link is correct.Toff schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:05:
[...]
Die link naar "HR-3UTGB" verwijst naar de oudere HR-3UTGA bij nkon, als je de afbeelding kan geloven...
Aangezien de tekst wel over "B" spreekt, zal het plaatje nog wel aangepast moeten worden.
Verschil lijkt me trouwens niet zo heel boeiend.
Het plaatje is van de nieuwe versie, deze is zilverachtig/parelmoer, de oude A versie is spierwit.
Ik denk dat A_K nog even een paar nieuwe foto's moet maken zodat deze de oude foto's die er nog bij staan kunnen vervangen.
[ Voor 10% gewijzigd door bitshape op 14-10-2012 22:15 ]
Ja, dat zeg ik... De foto die inzoomt op het typenummer laat de "A" versie zien.bitshape schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:10:
[...]
Ik denk dat A_K nog even een paar nieuwe foto's moet maken zodat deze de oude foto's die er nog bij staan kunnen vervangen.
Ik heb een set van 4 GP Recyco batterijen die ik in mijn 1L oplader wil opladen. Echter blijven alle displays op 'null' staan. Andere batterijen gaan wel gelijk laden. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De batterijen zijn weinig gebruikt, het afgelopen jaar zijn ze denk ik maar 1x opgeladen geweest. Maar ja, daarvoor heb ik dus ook voor dit type gekozen
[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-10-2012 11:03 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Waar heb je ze gekocht?
Media Markt. Ik wist niet dat dat nog uitmaakte?
Ik vermoed dat ze geheel leeg zijn. Ik heb dat probleem met mijn 1L ook wel eens gehad. Domme lader erbij pakken, 2 minuten erin opladen om ze vervolgens weer in de 1L te stoppen.
Ik vermoed dat de 1L geen spanning meet op die batterijen waardoor hij null aangeeft.
Ik vermoed dat de 1L geen spanning meet op die batterijen waardoor hij null aangeeft.
Okay, het is de enige lader die ik heb, dan zaterdag maar eens de Action in duiken of zoiets om wat doms te zoeken dus? Thanks.
Maar hoe kunnen ze geheel leeg zijn, het idee van die Recyco's is toch juist dat ze spanning vasthouden?
Maar hoe kunnen ze geheel leeg zijn, het idee van die Recyco's is toch juist dat ze spanning vasthouden?
Even voor de duidelijkheid, is het echt Recyco, of toch ReCyko?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:27: het idee van die Recyco's is toch juist dat ze spanning vasthouden?
Anyway, ook ReCyko kan het loodje leggen. Zo nu en dan eens opladen kan geen kwaad. Mijn ervaringen zijn dat Eneloop het toch een stuk beter uithouden, zowel van ReCyko als Imedion heb ik al uitval gehad...
Heel soms werkte het ook als ze een tijdje in de 1L bleven. Kun je ook ff proberen.
Ook die Recyc/ko/Eneloop dingen gaan kapot. Ik heb een Hahnel versie die toch iets sneller versleten was dan ik had gehoopt.
Ook die Recyc/ko/Eneloop dingen gaan kapot. Ik heb een Hahnel versie die toch iets sneller versleten was dan ik had gehoopt.
De naam moet ik even nakijken, ik wist niet dat GP twee verschillende had. Doe ik vanavond even.
Ik heb ze inmiddels een hele middag in de 1l gehad maar zonder succes helaas.
Als ze echt stuk zijn dan doe ik maar eens een RMA naar GP denk ik. Ik kan me nog herinneren dat ze na een jaar nog iets van 85% spanning beloven, ik dacht dat het op de verpakking stond.
Ik heb ze inmiddels een hele middag in de 1l gehad maar zonder succes helaas.
Als ze echt stuk zijn dan doe ik maar eens een RMA naar GP denk ik. Ik kan me nog herinneren dat ze na een jaar nog iets van 85% spanning beloven, ik dacht dat het op de verpakking stond.
Als je ze uit China had waren het fake denk ik. Maar nu heb je ze denk in het apparaat laten zitten terwijl dat apparaat stroom bleef gebruiken, ook al stond het uit.
Doe it:

En ze doen het weer
Doe it:

En ze doen het weer
Heeft GP ook niet, maar als het echt een net andere naam had ga je al snel richting Chinese neppers denken. Echter zal de MediaMarkt die wel niet verkopen neem ik aan.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:39:
De naam moet ik even nakijken, ik wist niet dat GP twee verschillende had. Doe ik vanavond even.
Ik heb batterijen nodig voor mijn externe flitser (Canon 430 EX) en overweeg de gewone Eneloop batterijen. Alleen wat is precies het verschil tussen de HR-3UTGA en de HR-3UTGB, de B is nieuwe maar zijn ze ook aanzienelijk beter? Wil graag de pricewatch: Sanyo Eneloop BatterijLader + 4x AA (+2000mAh) Batterijen (Ready-to-Use), Batterij kopen maar de 3UTGA zitten hierbij en niet de 3UTGB, maakt dit heel veel uit?
Wat ik uit dit topic opmaak is dat die Eneloops prima zijn voor in een externe flitser en die XX niet echt de meerprijs waard zijn?
Wat ik uit dit topic opmaak is dat die Eneloops prima zijn voor in een externe flitser en die XX niet echt de meerprijs waard zijn?
A of B maakt bijna niks uit. Kan ook die lader met UTGB leveren, stuur dan even een PM.
Of ze de meerprijs waard zijn is persoonlijk. Ze gaan langer mee, maar je kan iets minder snel flitsen en slijten sneller.
Of ze de meerprijs waard zijn is persoonlijk. Ze gaan langer mee, maar je kan iets minder snel flitsen en slijten sneller.
Bedankt! Dan ga ik maar voor de normale Eneloops, dan koop ik maar iets vaker een nieuw setje, sneller flitsen vind ik wel belangrijk namelijk.
Ik zal in de loop van deze week even een PM sturen
.
Ik zal in de loop van deze week even een PM sturen
Ik heb min of meer dezelfde vraag als pelt. Ik heb ook een Xbox controller, maar dan voor de PC, AA.. Tevens heb ik een draadloze muis die aaa slikt. Ik ben op zoek naar een pakketje met Eneloops AA en AAA en een goede degelijke lader. Kan iemand mij een pakketje aanbevelen? Het liefst 4 AA en 4 AAA batterijen, zodat ik resverve heb als er 1 setje van in gebruik is.
Edit: De Maha Powerex MH-C9000 lijkt mij ( en zoals ik hier teruglees, jullie ook) een uitstekende lader, maar is dit niet beetje overkill als je enkel AA en AAA batterijen hebt, en niet in grote getalen?
Edit: De Maha Powerex MH-C9000 lijkt mij ( en zoals ik hier teruglees, jullie ook) een uitstekende lader, maar is dit niet beetje overkill als je enkel AA en AAA batterijen hebt, en niet in grote getalen?
[ Voor 22% gewijzigd door Crescendo op 19-10-2012 14:33 ]
Als je maar een paar batterijen hebt en geen oude voldoet een goedkope Eneloop of andere NiMh lader ook. De C9000 heeft een hoog gadget gehalte.
Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.