[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 32 ... 58 Laatste
Acties:
  • 580.760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik gebruik ze in de 580EXII zonder problemen. Hoe oud zijn je batterijen en hoe vaak laad je ze op ??
Misschien zijn ze gewoon aan hun einde gekomen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
nero355 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:43:
Ik gebruik ze in de 580EXII zonder problemen. Hoe oud zijn je batterijen en hoe vaak laad je ze op ??
Misschien zijn ze gewoon aan hun einde gekomen :)
Hmmm. Ze zijn een jaartje oud denk ik, gelijk aangeschaft met de 430. Ik laad ze niet vaak op, maar dan wel helemaal volledig.

Misschien slechte oplader oid.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 23:10

ikbenwouter

! w t R

A_K schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:22:
Lidl batterijen: je weet niet wat je koopt, kan goed zijn, kan slecht zijn... Ik zou er nooit oplaadbare kopen, hooguit wegwerp.
Als je de ervaringen en testresultaten opzoekt op het net over de Tronic Ready to Use batterijen lees ik nog geen slechte ervaringen. Beetje makkelijk om dan te zeggen dat het goed kan zijn of slecht kan zijn toch?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 21:28

A_K

Bedrijfsaccount NKON
ikbenwouter schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

Als je de ervaringen en testresultaten opzoekt op het net over de Tronic Ready to Use batterijen lees ik nog geen slechte ervaringen. Beetje makkelijk om dan te zeggen dat het goed kan zijn of slecht kan zijn toch?
Nee, dit zijn de eerste 3 die ik tegen kom.
Anoniem: 211727 in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
Anoniem: 211727 schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:13:

De Tronics van de Lidl waren absoluut slecht. Vele refreshes nodig, en dan varieerden de capaciteiten bij nieuwe accus, zo uit de verpakking, van 1000 tot, voor een enkeling, 2000 mAh terwijl de opgegeven capaciteit 2500 was. Een aantal, half jaar oud, uit ongeopende verpakking, kon zo naar het chemisch afval: ze waren met geen mogelijkheid boven de 1100 te krijgen. Afijn, ze kosten ook maar 2 euro 49 of zoiets, dus je mag niet klagen. Uit twee nieuwe setjes is met moeite een redelijk setje te halen.
JazzySOB in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
JazzySOB schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:16:
Koop nooit Tronic batterijen van de Lidl. Ik had twee setjes van vier 2500 mAH gekocht (wel goedkoop dat moet ik er bijzeggen, maar goedkoop is hier zeker duurkoop).
Na de eerste keer opladen ging na het nemen van één foto met mijn toenmalige Olympus C-2100UZ het batterijicoontje knipperen waarna de camera zich uitschakelde. Zelfde gebeurde bij het tweede setje. Ik heb ze met mijn processorgestuurde Conrad Charge Manager 2010 meerdere keren gerefreshed, maar de meeste gaven na het laadproces nog minder dan 300 mAH aan capaciteit aan! Slechts één batterij van de acht kreeg ik met veel moeite op 1600 mAH.. Je reinste troep dus.
joopv in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
joopv schreef op maandag 21 april 2008 @ 02:07:
[...]
Het is inderdaad geen geweldig spul. Ik had een setje van 4*AA (2500mAh) en een van 4 * AAA (900mAh) gekocht, samen slechts 6 euro.

Na stevige conditietraining (break-in algoritme 5 maal herhalen) met een MH9000 zitten de AA's nu op 1400 - 1500 mAh capaciteit. Ik denk niet dat er nog meer uit te halen valt. Van de 4 AAA's was er 1 keihard defect, de andere 3 zijn nu nog bezig met hun break-in cyclus.
Ik zeg zelden iets ongefundeerds hoor...

Edit: Het zijn geen ervaringen van de ready to use, maar de idee (wisselende prestaties op zijn best) lijkt mij duidelijk.

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat zijn natuurlijk niet de LSD's gezien de capaciteit. Ik vermoed dat Tronic zo'n eigen Lidl 'winkelmerk' is en ze gewoon spul bij e.o.a. OEMmer bestellen met een eigen opdrukje. Ik weet niet hoeveel fabrikanten ondertussen LSD's maken. Mogelijk alleen nog maar de wat serieuzere/betere fabrikanten.

Overigens zijn die hele hoge capaciteit cellen nooit zo denderend. Die worden snel slecht of zijn dat in het ergste geval al bij aankoop. Vooral een keertje diep ontladen is funest voor die dingen. De cellen met een wat lagere capaciteit gaan veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

A_K schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:50:
Het zijn geen ervaringen van de ready to use
Precies.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De normale Tronic varieerde dus enorm, Dus het kan dat dat bij deze ook zo is, toch?
Dan is er toch niks makkelijks aan om te zeggen dat de LSD ook slecht kan zijn?
Of je moet er vanuit gaan dat ze goed zijn tot het tegendeel is bewezen. Wat nog makkelijker en ongefundeerder is.

De hele hoge zijn inderdaad nooit denderend geweest. GP 2700 of Sanyo 2700 is ook maar matig op de langere duur. Maar sommige Tronic zijn niet eens hoge capaciteit daar ze niet eens aan de 1600 mAh kwamen, voor de duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ChaserBoZ_ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:46:
Hmmm. Ze zijn een jaartje oud denk ik, gelijk aangeschaft met de 430. Ik laad ze niet vaak op, maar dan wel helemaal volledig.

Misschien slechte oplader oid.
Dus je hebt ze niet vaak gebruikt ?? Mijn ervaring is dat ze dan juist sneller kapot gaan.
Als ik merk dat ik ze lang niet gebruikt heb dan laad ik die van mij effe op, zodat ze "een beetje in conditie blijven" zeg maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

A_K schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:40:
Oeps, die prijs was een foutje, daar leg ik op toe, dus is nu wat duurder. Sorry.
Ik vroeg me al af waarom er een aantal mensen de C9000 en ook de RS700 bestelde, maar dat was het dus :P
En al gedane bestellingen wel gewoon uitleveren he, zie ik net in mijn mailbox. Koning _O_

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 27-10-2011 13:30 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

A_K schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:52:
De normale Tronic varieerde dus enorm, Dus het kan dat dat bij deze ook zo is, toch?
Dan is er toch niks makkelijks aan om te zeggen dat de LSD ook slecht kan zijn?
Of je moet er vanuit gaan dat ze goed zijn tot het tegendeel is bewezen. Wat nog makkelijker en ongefundeerder is.
Uiteraard kan het zo zijn dat de kwaliteit varieert maar zo lang er geen negatieve resultaten langskomen maar wel goeie ga ik ervan uit dat ze goed zijn. Zoals ik eerder aangaf heb ik alleen positieve testresultaten kunnen vinden... Zoals:
http://www.hotukdeals.com...e-batteries-783042?page=3
I tested their capacity

1. 2011 mAh
2. 2066 mAh
3. 2023 mAh
4. 1970 mAh
Checked the capacity of the unused pair after three weeks - around 61-63% My eneloops charged at around the same time reported 63-65%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beau3105
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 00:05
Rataplan schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:30:
[...]
En al gedane bestellingen wel gewoon uitleveren he, zie ik net in mijn mailbox. Koning _O_
Ja dit is echt top _/-\o_ ik heb de set ook voor de foute 8)7 prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Mijn post gaat niet over fotografie maar wel over oplaadbare batterijen.
Ik zoek nieuwe batterijen voor mijn XBOX 360 controllers.

Zijn de Sanyo Eneloops 2000 mAh daarvoor geschikt?
En kan ik die opladen met een Hama snellader (max. laadstroom met AA: 700 mA)?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
mrbombastic schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:41:
Mijn post gaat niet over fotografie maar wel over oplaadbare batterijen.
Ik zoek nieuwe batterijen voor mijn XBOX 360 controllers.

Zijn de Sanyo Eneloops 2000 mAh daarvoor geschikt?
En kan ik die opladen met een Hama snellader (max. laadstroom met AA: 700 mA)?
De XBbox 360 controller doet het met (vrijwel?) alle NiMH oplaadbare batterijen.
Voordeel van de Eneloops is dat die een veel lagere zelf-ontlading hebben, zodat je na een maand in de kast ook nog je controller kunt gebruiken.
De Eneloops gaan misschien in de praktijk iets korter mee dan alkaline, maar voor normaal gebruik voldoen de Eneloops prima en kun je vele uren spelen zonder bijladen.

Die 700 mA is niet bepaald snelladen, eerder aan de lage kant.
Echt snelladen van NiMH AA begint bij zo'n 2A of meer, maar het is niet goed voor de batterijen.
De C9000 lader die veel wordt gebruikt laadt standaard met 1000mA.
Aangeraden wordt laden met ongeveer 0.3C of wel met ongeveer een derde van de capaciteit, dus 700 mA is een redelijke laadstroom.
Een hogere laadstroom is niet goed voor de levensduur en bij een lagere laadstroom werkt de eindpuntdetectie mogelijk niet goed als er een intelligente lader wordt gebruikt.
Bij voorkeur wel een intelligente lader gebruiken die vanzelf stopt als de batterij vol is, want dat komt de levensduur ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Heb gister de Voltcraft IPC-1l besteld. Deze kan echter niet overweg met NiMh batterijen die helemaal leeg getrokken zijn (inidicatie "null"). Dan zal je eerst met een "domme" lader deze batterijen even een kick moeten geven. Helaas heb ik geen "domme" lader hier liggen. Ben op zoek naar een voordelige oplossing. Wellicht heeft iemand nog een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Pak een volle NiMh, pluspolen tegen elkaar houden en de min polen verbinden met een draadje.
Of naast elkaar en de 2 pluspolen verbinden met de schaar, zelfde voor min.
Paar seconden vol houden, en in de lader stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
A_K schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:01:
Pak een volle NiMh, pluspolen tegen elkaar houden en de min polen verbinden met een draadje.
Of naast elkaar en de 2 pluspolen verbinden met de schaar, zelfde voor min.
Paar seconden vol houden, en in de lader stoppen.
Kijk, dat noem ik nu een voordelige en snelle oplossing. Super, bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier ben ik ook al eens een handige tip tegengekomen.
BC-900 will not charge a completely drained cell (display says 'null' after you insert the cell). Follow the instructions here to 'jump-start' the dead cell, so that its terminal voltage is restored to about 0.5-1 volt. Then the BC-900 will charge it:
1. UNPLUG the BC-900!
2. Place a good cell and a 'dead' cell next to each other
3. Short the (+) terminals of the two cells together with a paper clip for a few seconds
4. Remove short, plug in the BC-900
Daar staat ook nog een aardig citaat met link naar Amazon over iemand die de onzin van die grote capaciteit NiMH cellen goed illustreert. Die hebben een navenante zelfontlading wat nog veel erger wordt als je ze eens een tijd lang niet gebruikt. Dat komt volledig overeen met mijn eigen ervaringen. Ik hoef geen onzinnige 2700mAh cellen. Doe mij maar lekker 2000/2100 mAh LSD's

Ik vond ook het plaatje nog. :)

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/ciu/d1/9b/2e39eb6709a06d7f150e2110.L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beau3105
S913 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:10:
Ik heb deze week een MH-C9000 besteld, bediening is even uitpluizen want die in lastiger dan de boordcomputer van mijn auto :P

Maar loop tegen een aantal vragen aan die jullie andere gebruikers hier kunnen beantwoorden:
  1. Is jullie ook opgevallen dat de Engelse handleiding afwijkt van de Nederlandse? Volgens de NL mag je niet sneller ontladen van 0.1C en volgens de EN niet sneller dan 1.0C (is nogal een verschil). Daarnaast moet je volgens de NL versie bij AAA batterijen eerst de - pool aansluiten en bij AA batterijen eerst de + pool. Bij de EN versie moeten AAA&AA allebei eerste met de - pool aangesloten worden.
  2. Dus eigenlijk als vervolg op de onduidelijkheid over het ontladen. Welke C waarden houden jullie normaal aan bij op/ontladen?
  3. Kan het zijn dat hij bij een "Refresh & Analyse" het laad/ontlaad/laad proces 2 keer doorloopt? Zaten gisteren 4 batterijen in (2 x 2 verschillende) en voor 1 setje heeft hij 2 keer ontladen. Is dit normaal of is het setje batterijen misschien overleden?
ja daar ben ik ook benieuwd naar, zeker naar het ontladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beau3105
S913 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:10:
Ik heb deze week een MH-C9000 besteld, bediening is even uitpluizen want die in lastiger dan de boordcomputer van mijn auto :P

Maar loop tegen een aantal vragen aan die jullie andere gebruikers hier kunnen beantwoorden:
  1. Is jullie ook opgevallen dat de Engelse handleiding afwijkt van de Nederlandse? Volgens de NL mag je niet sneller ontladen van 0.1C en volgens de EN niet sneller dan 1.0C (is nogal een verschil). Daarnaast moet je volgens de NL versie bij AAA batterijen eerst de - pool aansluiten en bij AA batterijen eerst de + pool. Bij de EN versie moeten AAA&AA allebei eerste met de - pool aangesloten worden.
  2. Dus eigenlijk als vervolg op de onduidelijkheid over het ontladen. Welke C waarden houden jullie normaal aan bij op/ontladen?
  3. Kan het zijn dat hij bij een "Refresh & Analyse" het laad/ontlaad/laad proces 2 keer doorloopt? Zaten gisteren 4 batterijen in (2 x 2 verschillende) en voor 1 setje heeft hij 2 keer ontladen. Is dit normaal of is het setje batterijen misschien overleden?
Heb dit nog kunnen vinden is de memorex pro 1 genius is het zelfde als de Powerex

Batterijlader MEMOREX PRO 1 Geniux
Ingang: DC 12V 2000mA
Uitgang: AA/AAA 4 x 2V __
--- 2000mA
Meegeleverde netvoedingadapter
Ingang: 100-240V AC ~50/60Hz __
--- 700mA
Uitgang: 12V DC __
--- 2000mA
Algemene informatie over herlaadbare batterijen
Wat betekent 0.1C, 0.2C, …?
‘C’ staat voor de Capaciteit van de batterij. Het getal vóór de C het deel
van de totale capaciteit. 0.1C betekent 10% van de batterijcapaciteit.
Voor een batterij met capaciteit 2700mAh betekent laden/ontladen aan
0.1C  270mA (10% van 2700mAh).
1C = 2700mAh.
OPGELET: de capaciteit die op de batterij is gedrukt is vaak niet de
actuele capaciteit. De capaciteit neemt af naarmate de batterij ouder
wordt of niet correct werd gebruikt.
Bepalen van de correcte laadstroom en ontlaadstroom
- Ideale laadstroom is tussen 0.3C en 1.0C dus tussen 1/3de batterijcapaciteit
en de volledige batterijcapaciteit.
- Ideale ontlaadstroom lager dan 1.0C (=batterijcapaciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 11:08
beau3105 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:50:
...Bepalen van de correcte laadstroom en ontlaadstroom
- Ideale laadstroom is tussen 0.3C en 1.0C dus tussen 1/3de batterijcapaciteit
en de volledige batterijcapaciteit.
- Ideale ontlaadstroom lager dan 1.0C (=batterijcapaciteit)
Dus als ik het goed begrijp mag je een batterij van 2700 mAh:
- laden tussen 810 mAh (0,3C) en 2700 mAh (1,0C)
- ontladen lager dan 2700 mAh (lager dan 1,0C)

Als zo een hoge laad- en ontlaadstromen (2700 mAh) toegestaan zijn zou ik denken dat deze toch niet zo slecht voor de batterrij zijn anders zou men zo een waarden toch niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
buffy1966 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:43:
[...]
Als zo een hoge laad- en ontlaadstromen (2700 mAh) toegestaan zijn zou ik denken dat deze toch niet zo slecht voor de batterrij zijn anders zou men zo een waarden toch niet voorstellen.
Een auto kan ook 200 kmph, maar zal dan ook sneller slijten dan wanneer je altijd constant 100 kmph rijd.
Batterijen kunnen laadstromen van 1C wel aan, maar dat heeft wel degelijk invloed op de levensduur van de accu.
De levensduur en laadcycles zijn meestal opgegeven bij laden met 0,1C ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Petje af voor A_K / nkon.nl. Maandag een La Crosse RS-700 en enkele Eneloops besteld. Dinsdag stond de pakketchauffeur al voor de deur. Vandaag eventjes het apparaat getest en de handleiding gelezen. Het apparaat is lekker intuïtief en heeft handige functies. Voor dat geld echt een fijne set. Kan m'n passieve Sanyo lader mooi ergens anders heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:41

KRG

Ik heb ook bij NKON een nieuwe La Crosse RS 700 met eneloops besteld. het enige waar ik pas achter kwam nadat de bestelling al was gedaan, dat er ook Duracells bij hem te koop waren die bijna 2 eu goedkoper waren maar die dezelfde type en capaciteit zijn. Nog goedkoper dus.

Snelle levering en correcte factuur en verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:03

sphere

Debian abuser

Zijn die Duracell StayCharged dan Sanyo cellen in een Duracell huis?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Die ik heb wel, maar in de tussentijd is er wel een nieuwere versie van Eneloop uitgekomen (HR-[3/4]UTGA). En er bestaat ook made in China Duracell StayCharged, die zijn minder goed.

Kon er indertijd goedkoop aan komen. Huidige prijs ligt boven die van Eneloop, dus op=op.

Sanyo heeft overigens de Eneloop prijs een maand of 2 verhoogd. Ze hebben het van te voren aangekondigd, dus wij en vele andere hebben nog een berg in kunnen kopen voor de oude prijs, maar de retail prijs is al aan het stijgen zie ik her en der. En Eneloop in blister is straks goedkoper dan Eneloop in bulk (of doosje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik gebruik nu Sanyo 2700 voor normaal gebruik (flitsers) en heb voor elke flitser ook 4x Eneloop 2000 in mijn tas, die hoef ik dan niet zo veel en lang op te laden en zijn ideaal voor backup omdat ze lang goed blijven.

Kost me een fortuin die batterijen en lader bij nkon :P Maar goede service maakt een hoop goed, want dat heb ik toch het gevoel dat ik iemand heb blij gemaakt en dat die persoon heel enthousiast mijn bestelling zsm afwerkt ;)
En verder is het die paar tientjes niet waard om een keer zonder flitsers te komen staan natuurlijk.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:03

sphere

Debian abuser

A_K schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:08:
Kon er indertijd goedkoop aan komen. Huidige prijs ligt boven die van Eneloop, dus op=op.
Ja de prijsstelling is een beetje vaag www vs. sk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Net een maha 9000 lader binnen met een zwik eneloops. Die nieuwe batterijen eerst een break-in geven?
Verder had ik die lader al veel eerder moeten komen. Meteen al drie2700 mah batterijen gespot die niet meer willen, en 1 die nog maar de helft aan capacieit geeft.

Als de Maha er geen zin meer in heeft, is het dan maar beter ze weg te mikken of is er hoop?
Verder top snelle levering van nkon.nl, erg tevreden.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb direct na aanschaf van mijn flitser 4 eneloops gekocht. Ik heb ze direct uit de verpakking gebruikt met zo'n 200-300 foto's schat ik (en lekker veel showen hoeveel licht er uit dat ding komt, op 1/1). Daarna heb ik de batterijen maar opgeladen, omdat ik had gelezen dat ze zomaar opgeven als ze leeg zijn. Ik moet immers wel de flitser kunnen gebruiken als ik dat wil (heb nog geen back-up batterijen (nodig)).

Nu alweer zo'n 200 foto's verder met flits, en ze laden nog steeds enorm rap. Wat een super batterijen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
beau3105 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:50:
Heb dit nog kunnen vinden is de memorex pro 1 genius is het zelfde als de Powerex
Die heb ik naast een MC-9000 en is 100% hetzelfde.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Aloys schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:15:
Nu alweer zo'n 200 foto's verder met flits, en ze laden nog steeds enorm rap. Wat een super batterijen :) .
Niks mis met Eneloops - ik heb ze zelf ook - maar om na TWEE keer gebruiken nu meteen te gaan roepen dat het "super batterijen" zijn? Niet echt een uitgewogen reactie, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39

4POX

Everybody is wired

Toff schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:25:
[...]

Niks mis met Eneloops - ik heb ze zelf ook - maar om na TWEE keer gebruiken nu meteen te gaan roepen dat het "super batterijen" zijn? Niet echt een uitgewogen reactie, wat mij betreft.
20 december 2008 kreeg ik mijn eerste pakje eneloops. Wat een super batterijen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het zijn wat mij betreft niet de Sanyo Eneloops die goede batterijen zijn maar alle LSD batterijen die door die lage zelfontlading veel aantrekkelijker zijn geworden door hun veel geringere behoefte aan 'batterijmanagement'. Als je maar één merk van die cellen hebt ga je die goede kwaliteiten al gauw vereenzelvigen met dat merk.

Ikzelf heb nu drie verschillende merken LSD's. De Sanyo Eneloops, de GP ReCyKo's en zowel 'rode' als 'zwarte' Tronics die bij Lidl vandaan komen. Alle bevallen ze uitstekend door die geringe zelfontlading maar echt verschillen tussen die cellen heb ik (nog) niet kunnen waarnemen.

De kreet moet dan ook wellicht zijn dat de nieuwe generatie LSD batterijen inderdaad behoorlijk 'super' zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:02
CaptJackSparrow schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:22:
Het zijn wat mij betreft niet de Sanyo Eneloops die goede batterijen zijn maar alle LSD batterijen die door die lage zelfontlading veel aantrekkelijker zijn geworden door hun veel geringere behoefte aan 'batterijmanagement'. Als je maar één merk van die cellen hebt ga je die goede kwaliteiten al gauw vereenzelvigen met dat merk.

Ikzelf heb nu drie verschillende merken LSD's. De Sanyo Eneloops, de GP ReCyKo's en zowel 'rode' als 'zwarte' Tronics die bij Lidl vandaan komen. Alle bevallen ze uitstekend door die geringe zelfontlading maar echt verschillen tussen die cellen heb ik (nog) niet kunnen waarnemen.

De kreet moet dan ook wellicht zijn dat de nieuwe generatie LSD batterijen inderdaad behoorlijk 'super' zijn. :)
Niet echt. Naast geringe zelfontlading hebben Eneloops een zeer lage interne weerstand, een groot voordeel bij gebruik in flitsers. Andere merken hebben dat veel minder of helemaal niet. Ik heb bijna alle varianten van de LSD batterijen geprobeerd (Varta Ready2Use, Ansmann Max-e, Recyko, Duracell StayCharged, Imedion en diverse varianten Tronic). De enige die ik nog niet getest heb is de Panasonic Infinium.

De Tronics zijn wat mij betreft te prefereren in bv speelgoed omdat ze zo goedkoop zijn, het wil nog wel eens wegraken hier. Eneloop heeft de minste zelfontlading. Bij Recyko is me opgevallen dat ze snel capaciteit verliezen (slijtage), iets waar normale batterijen van GP ook al last van hadden. Duracell, Imedion en Varta doen het aardig maar hebben niet zo'n lage interne weerstand als de Eneloop.

Dus: LSD is an sich een zegen, maar Eneloop is echt verreweg de beste LSD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Toff schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:25:
[...]

Ik vergelijk ze natuurlijk wel met een ander setje batterijen hea :> . Mijn Varta oplaadbare batterijen (ongeveer 2000 mAh) houden het een stuk minder lang uit en laden de flitser langzamer. Ook lopen ze natuurlijk veel sneller leeg (dat was natuurlijk te verwachten vergeleken met batterijen met lage interne weerstanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
PhilipsFan schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:15:
[...]
Dus: LSD is an sich een zegen, maar Eneloop is echt verreweg de beste LSD!
Die ervaringen deel ik. Heb Eneloop, Duracel, Imedion en Recyko in bezit. Recyko is fysiek wat dikker, past dus niet altijd goed. Imedion geeft een lager voltage af, werkte jaren geleden dan ook niet goed samen met een digitale camera die ik had en die daar blijkbaar erg gevoelig voor was. Kortom, er zijn wel degelijk (kleine) verschillen en inmiddels koop ik alleen nog maar de Eneloop LSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Hoe heet mogen batterijen eigenlijk worden?
De Sanyo AA's 2700mAh zijn namelijk nogal warm als ik een fotoshoot heb gedaan :P Als ik klaar ben en opruim dan haal ik ze altijd uit de flitsers om op te laden. Vorige week hadden ze 5minuten de tijd gehad om af te koelen en toen waren ze NET vast te houden in je hand zonder dat het pijn deed.
Als je ze lang (30sec) vasthield in een vuist dan kreeg je toch wel allerlei signalen van je lichaam om los te laten :P

Dat lijkt mij iig niet goed voor ze, en ik laat ze daarom dan ook altijd lekker lang in de lader zitten totdat ze helemaal opgeladen en afgekoeld zijn. Maar ik vroeg me af hoeveel kwaad dit kan.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Aloys schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:46:
[...]

Ik vergelijk ze natuurlijk wel met een ander setje batterijen hea :> . Mijn Varta oplaadbare batterijen (ongeveer 2000 mAh) houden het een stuk minder lang uit en laden de flitser langzamer. Ook lopen ze natuurlijk veel sneller leeg (dat was natuurlijk te verwachten vergeleken met batterijen met lage interne weerstanden).
Die Varta´s zijn LSD´s, of antieke cellen? En dan nog, kan je na 2 keer gebruik niet zeggen dat een produkt "super" is. Stel dat ze na 10x niet meer opladen?
Ik dacht niet dat het leeglopen te maken had met de interne weerstand overigens. Die laatste bepaalt - dacht ik - vooral de maximale ontlaadstroom bij belasting.
Nogmaals, niks mis met Eneloops. Ik heb er zelf zo'n 50 in gebruik (meerdere jaren) en ik heb er nog nooit een weg hoeven doen, waar mijn "gewone" NiMH's (voornamelijk GP) regelmatig uitval vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 08:42
Laatst heb ik een Logitech Performance MX aangeschaft en enigszins tot mijn verbazing zat er een een Eneloop in de muis :D
Nu is de Eneloop op te laden via het snoer dat je in de muis kunt prikken of ik haal hem op een strategisch moment er uit en laad hem op in de Voltcraft IPC-1L. Wat zou de voorkeur hebben? (gokje: de lader...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ie leeg s verwisselen voor andere die vol is en die je natuurlijk gewoon al klaar hebt liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371560

Heb zelf ook de Logitech Performance MX, gebruik de muis tot de batterij leeg is en vervang deze dan voor een van de volle die ik altijd wel klaar heb liggen.
Opladen en door werken met de muis en het stugge snoertje eraan vond ik geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
maniac2003 schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:51:
Laatst heb ik een Logitech Performance MX aangeschaft en enigszins tot mijn verbazing zat er een een Eneloop in de muis :D
Nu is de Eneloop op te laden via het snoer dat je in de muis kunt prikken of ik haal hem op een strategisch moment er uit en laad hem op in de Voltcraft IPC-1L. Wat zou de voorkeur hebben? (gokje: de lader...)
Die keer dat 'ie eindelijk eens leeg is het gewoon even tijd om achter de computer vandaan te komen :Y) . (Dat was tenminste zo bij mijn Logitech muis, 1,5 jaar op 1 set alkaline duracell batterijen _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371560

De Logitech Performance MX houdt het bij mij +\- 4 a 5 dagen uit op 1 eneloop.
Het is een prettige muis maar heb nooit begrepen waarom Logitech besloten heeft
hem uit te voeren met maar 1 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 08:42
Dan zit ik er nog niet zo lang achter als Halo :D Denk dat het een week of 2 is dat ik hem via het snoertje heb opgeladen.

@Aloys
Deze muis mag alleen in combi gebruikt worden met ni-mh.

Bedankt voor de ideeën iedereen. Geniet van de 2e Kerstdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Zo bijna al m'n oude batterijen door de Maha-lader gehaald en het resultaat is behoorlijk triest. Vrijwel alle hoge capaciteit-batterijen (meer dan 2000 mAh, waarbij 2700 het slechtste lijkt te zijn, allemaal GP's) zijn nagenoeg kapot en niet meer te laden met de Maha. .
Het rare is, dat m'n oudste batterijen uit 2001 het gewoon nog doen, van een originele capaciteit van 1300 mAh naar 900 vind ik bizar goed voor 10 jaar oude batterijen. En de beste oudjes zijn 1600 mAh van Panasonic uit 2000 die nog meer dan 1000 mAh leveren!

Her en der lees ik wel over snelladers die voor snelle uitval zorgen, maar ik heb die nooit gebruikt. Gebruikte nog m'n eerste lader uit 2001 die een whopping 100 mAh in de batterijen pompte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Waarschijnlijk zijn die oude batterijen van 2000/2001 NiCd en niet NiMh?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Elektronicanet schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:51:
Dat denk ik niet met die capaciteit. Ik heb hier zelf ook 1300mAh batterijen liggen uit die tijd en dat waren gewoon NiMH. NiCd kwam volgens mij niet verder dan 900mAh of zo.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Elektronicanet schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:51:
Nee hoor, gewoon NiMh. Indertijd incl. GP powerbank gekocht in Stockholm. Geen gekke koop geweest en veel gebruikt, itt. die 2700 GPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwere nikkel-zink (NiZn) oplaadbare batterijen?

Zullen we dan allemaal nieuwe laders moeten gaan kopen want deze batterijen hebben een spanning van 1,6V?
Kunnen we deze NiZn batterijen dan wel gebruiken in toestellen die met niet-oplaadbare batterijen werken van 1,5v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De ervaringen die ik van klanten hoor zijn slecht.
Deze reviews zijn ook wel duidelijk: http://www.amazon.com/Pow...?ie=UTF8&showViewpoints=1
Als je ze wilt gaan gebruiken heb je een nieuwe lader nodig, maar je wilt ze enkel gebruiken als de 1.2V van NiMM/NiCd te laag is. Bv sommige oude fotocamera's. Verder zou ik er ver weg van blijven. Meeste aparatuur kan wel tegen de hogere spanning, maar soms wel met (veel) kortere levensduur tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vandaag bij iBood een Varta Powerstation met 2xAA en 2xAAA voor €16,95
Aan het vermogen van de batterijen te zien (2100 resp 800 mAh) zou het wel eens LSD kunnen zijn, maar dat staat er niet als zodanig bij vermeld.
Ikzelf heb laders en batterijen genoeg en iemand die er nog geen heeft kan volgens mijn beter iets meer uitgeven voor één van de diverse in dit topic genoemde slimme laders en batterijen die hun kwaliteit in de praktijk bewezen hebben (Eneloop).
link

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 16-01-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb al jaren Varta ready to use setjes liggen, zijn gewoon prima. Je kunt ze ook een stuk goedkoper vinden, 4 stuks voor 5 euro bij Dynabyte, Wibra etc. Zo'n soort Varta lader een paar maanden terug bij de Gamma gekocht voor €2,50, handig voor 9v en D batterijen.

Slechte Ibood :P

[ Voor 26% gewijzigd door BARACUS op 16-01-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Misschien is dit al eerder behandeld, maar ik kan 't niet vinden door te zoeken op een letter. :P Bestaan er oplaadbare type n batterijen? Ik heb ze tot nu toe niet gevonden... En zo ja, welke oplader is handig?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Krylinck schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:03:
Misschien is dit al eerder behandeld, maar ik kan 't niet vinden door te zoeken op een letter. :P Bestaan er oplaadbare type n batterijen? Ik heb ze tot nu toe niet gevonden... En zo ja, welke oplader is handig?
Even zoeken naar 'lr1 rechargeable battery' geeft meteen een aantal hits.
Laders zijn wat lastiger te vinden, maar zoeken op 'LR1 charger' gaf in ieder geval een speciale (mechanische) adapter waarmee gewone laders te gebruiken zijn. Zoeken op LR1 bij Conrad.nl helpt ook, waar ook de LR1 naar AA adapter staat.
Dat er oplaadbare N-type batterijen zijn wil nog niet zeggen dat ze ook echt bruikbaar zijn, want de spanning zal vermoedelijk lager zijn. Maar met de term LR1 moet je een heel stuk verder kunnen komen bij het zoeken naar ervaringen met deze batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Dank je voor je antwoord. :) Ik kom inderdaad een heel stuk verder en denk dat het uiteindelijk toch niet zo verstandig is om oplaadbare versies van LR1's te kopen, zoals jij wellicht ook al wilde zeggen. Die adapter ziet er handig uit, maar één review zegt al genoeg: het geheel van twee LR1's plus het stukje adapter wordt te groot en mogelijk ook te dik voor een lader. Dan houd ik het liever bij de gewone LR1-variant, al zijn die vaak best duur.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrad Benelux
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09-2024

Conrad Benelux

Bedrijfsaccount Conrad
Graag vullen wij de discussie over nikkel-zink (NiZn) batterijen aan. Wij horen namelijk vaak reactie van klanten als: "Batterijen voldoen zeer goed in mijn Pentax fototoestel, gewone batterijen (1,2 V) zijn te zwak."

Bovendien zijn er wel degelijk laders die zowel NiCd, NiMH en NiZn aankunnen. Alles-in-één, net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawky007
  • Laatst online: 30-01 18:47
Conrad Benelux schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:58:
Graag vullen wij de discussie over nikkel-zink (NiZn) batterijen aan. Wij horen namelijk vaak reactie van klanten als: "Batterijen voldoen zeer goed in mijn Pentax fototoestel, gewone batterijen (1,2 V) zijn te zwak."

Bovendien zijn er wel degelijk laders die zowel NiCd, NiMH en NiZn aankunnen. Alles-in-één, net zo makkelijk.
geef eens met goede technische onderbouwing : welke opladers dan wel het best zijn in uw ogen Conrad?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawky007
  • Laatst online: 30-01 18:47
MAher schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:02:
Zo bijna al m'n oude batterijen door de Maha-lader gehaald en het resultaat is behoorlijk triest. Vrijwel alle hoge capaciteit-batterijen (meer dan 2000 mAh, waarbij 2700 het slechtste lijkt te zijn, allemaal GP's) zijn nagenoeg kapot en niet meer te laden met de Maha. .
Het rare is, dat m'n oudste batterijen uit 2001 het gewoon nog doen, van een originele capaciteit van 1300 mAh naar 900 vind ik bizar goed voor 10 jaar oude batterijen. En de beste oudjes zijn 1600 mAh van Panasonic uit 2000 die nog meer dan 1000 mAh leveren!

Her en der lees ik wel over snelladers die voor snelle uitval zorgen, maar ik heb die nooit gebruikt. Gebruikte nog m'n eerste lader uit 2001 die een whopping 100 mAh in de batterijen pompte.
Hangt echt van je lader af. ( ik heb jaaaren Varta multi-lader = druppellader 24h. !!!< is natuurlijk langzaam , maar ik denk beter voor de oplaadbare accu's) 2500 NiMH gingen 2 jaar mee.
p.s. ik gebruik ze in het fototoestel/telefoon/afstandbediening Wï etc. etc.

De 2700 NiMH van GP gaan nu al 4 jaar mee!!!! ( tientallen opladingen per jaar) en blijven het goed doen.

gr. Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrad Benelux
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09-2024

Conrad Benelux

Bedrijfsaccount Conrad
De Voltcraft batterijlader Charge Manager 410 is geschikt voor NiCd-, NiMH- en NiZn-batterijen. Zie: www.voltcraft.nl

[ Voor 34% gewijzigd door PowerUp op 01-02-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Conrad Benelux schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:01:
De Voltcraft batterijlader Charge Manager 410 is geschikt voor NiCd-, NiMH- en NiZn-batterijen. knip
Ik had een andere voltcraft en die gind na 2 jaar zomaar kapot. Heel weinig gebruikt. Rommel is het.

[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 31-01-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
PhilipsFan schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:15:
[...]
Ik had een andere voltcraft en die gind na 2 jaar zomaar kapot. Heel weinig gebruikt. Rommel is het.
omdat jij 1 product van een merk had wat na 2 jaar stuk ging is het gelijk rommel.
lekker onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gezien zijn naam heeft het verder geen onderbouwing nodig...
Maar het is inderdaad wel een hele snelle conclusie, zeker omdat 1 exemplaar niets zegt over een product en daarnaast zegt 1 product ook lang niet alles over een merk.
De specificaties zien er in ieder geval wel netjes uit, maar €40 is wel redelijk wat geld voor een lader, dus het is even wachten op de eerste gebruikservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Universal Creations schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:03:
Gezien zijn naam heeft het verder geen onderbouwing nodig...
Maar het is inderdaad wel een hele snelle conclusie, zeker omdat 1 exemplaar niets zegt over een product en daarnaast zegt 1 product ook lang niet alles over een merk.
De specificaties zien er in ieder geval wel netjes uit, maar €40 is wel redelijk wat geld voor een lader, dus het is even wachten op de eerste gebruikservaringen.
Het ging meer om de manier waarop hij stuk ging. Slijtage of een rot exemplaar etc is normaal, maar dit ding deed van de een op de andere dag raar, terwijl ie daarvoor prima was. Lampjes voor een batterijschacht die spontaan gingen branden als je een batterij en een andere schacht deed.

En ja, vroeger (tijd van de 900 serie Hifi) was ik fan van Philips, maar die maken steeds minder goede produkten. Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Mijn voltcraft geeft ook ineens kuren en lees ook veel negatieve berichten over dezelfde "La Crosse".

Philipsfan heeft dus wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

BARACUS schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:27:
Mijn voltcraft geeft ook ineens kuren en lees ook veel negatieve berichten over dezelfde "La Crosse".

Philipsfan heeft dus wel een punt.
Nee, dat heeft 'ie niet. In dit geval gaat het om twee apparaten t.o.v. een grote groep apparaten. Dat is nog steeds veel te weinig om iets zinnigs te kunnen zeggen over de betrouwbaarheid/degelijkheid van het apparaat of merk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Wildfire schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:31:
[...]

Nee, dat heeft 'ie niet. In dit geval gaat het om twee apparaten t.o.v. een grote groep apparaten. Dat is nog steeds veel te weinig om iets zinnigs te kunnen zeggen over de betrouwbaarheid/degelijkheid van het apparaat of merk.
Dan moet je eens gaan lezen hoe La Crosse de neiging heeft om in de fik te vliegen. Als ik zeg dat Philips fan een punt heeft dan bedoel ik dat er genoeg negatieve verhalen zijn te vinden.

Ik verwacht van bepaalde producten dat ze eigenlijk nooit kapot gaan omdat de techniek zo simpel is. Een flink dure batterijenlader die spontaan gek begint te doen is niet van deze tijd. Hoe vaak gaat er nu een lader kapot bij tig apparaten, nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 01-02-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik ben nog steeds tevreden over mijn setje Eneloops, dus ik heb maar een tweede setje besteld. Direct voor de huistelefoon ook 4x AAA Enelooop, want die ligt vaker niet op de lader dan wel ;) .

Overigens heb ik besteld bij Nkon, volgens mij is er geen goedkopere shop te vinden (misschien een Ebay'er, maar geen webwinkel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 23:41

Milo.

klik

Ik heb laatst ook twee setjes besteld, en tja goede prijs, top service.. wat wil je nog meer?!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb toevallig net besteld. Totaal 12 eneloops met de normale lader bij Nkon. Voor me Canon 7D+batterygrip.

Binnen 10 minuten had ik een email bevestiging dat het verzonden was O.o Nu afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Bij elk merk gaan dingen stuk, maar bij de ene wat vaker dan de andere. Sanyo laders zijn bijna niet kapot te krijgen (1 op 2000 schat ik), La Crosse gaat ook weinig stuk. Maha nog het meest van deze 3 maar daar zit 3 jaar garantie op en is de garantieafhandeling is veel makkelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door A_K op 01-02-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Aloys schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:50:
Ik ben nog steeds tevreden over mijn setje Eneloops, dus ik heb maar een tweede setje besteld. Direct voor de huistelefoon ook 4x AAA Enelooop, want die ligt vaker niet op de lader dan wel ;) .
Vandaag de batterijen binnengekregen. Ze werken prima (telefoon doet het weer :P ), maar ik heb helaas een kapot doosje gekregen bij mijn 4xAA :-( . Zal ongetwijfeld in de post zijn gebeurd, want de stukjes plastic zaten nog in de envelop. Een beetje jammer, want ik vind dat doosje juist zo handig :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Daarvoor moet je contact opnemen met de verkoper, krijg je allicht een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik heb even contact opgenomen :) .

Maar ik zie nu iets aparts?! Bij http://sk.nkon.nl zijn sommige producten net iets goedkoper, bijvoorbeeld 4x AA -> 7,45 ipv 7,95. Waarom is dit eigenlijk zo? (Niet dat ik wakker lig van het verschil of zo, maar toch apart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Omdat Nkon ons tweakers erg lief vind?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sk.nkon.nl is een aparte site waar geloof ik niet de kosten voor zijn inbegrepen voor het gebruik van Adwords voor de hoofdsite. sk.nkon.nl zul je dan ook niet op zoekmachines terugvinden (zie http://sk.nkon.nl/robots.txt).

[ Voor 9% gewijzigd door Nordlys op 02-02-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Cyberpope schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:06:
Omdat Nkon ons tweakers erg lief vind?
Inderdaad, staat er ook op, ik ben er voor het eerst via samenkopen op terecht gekomen.
Speciale prijzen voor samenkopers, tweakers en anderen!

[ Voor 10% gewijzigd door troftnom op 02-02-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Aha, naja dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer.

Ik zei eerder al dat ik een kapot doosje had ontvangen en toen een mailtje had gestuurd naar Nkon. Inmiddels een reactie gehad van Nkon met de melding dat een nieuw doosje onderweg is, top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd of jullie iemand hier ook ervaring heeft met het volgende:
Ik heb buiten een aantal lampjes met bewegegingsmelder hangen. Deze zijn voorzien van 3 Eneloop penlites.
De lampjes doet het ondanks de kou buiten (tot wel -7) het nog steeds prima. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit nu een enorme aanslag is op de batterijen, of dat dat juist wel meevalt.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Aanslag zal allemaal wel meevallen. Vocht is denk ik nog het grootste probleem, dus probeer ze een beetje vochtvrij te houden. Daarbij verandert de ontlaad karakteristiek en heb je natuurlijk minder capaciteit bij dergelijke temperaturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.eneloop.info/typo3temp/pics/861ba74441.gif
bron: http://www.eneloop.info/h...ails/low-temperature.html

[ Voor 12% gewijzigd door Oyster op 03-02-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met deze kou zit er erg weinig vocht in de lucht dus eventuele vochtproblemen zullen ook wel meevallen. Het is hier niet de relatieve vochtigheid die doorslaggevend is (die kan ook nu nog best hoog worden) maar juist de absolute vochtigheid (die nu laag is).

De capaciteit is alleen tijdelijk wat minder. Je zult ze evt. iets eerder weer moeten opladen. Zodra het weer warmer wordt zal die capaciteit weer terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:48
hoe verhouden die eneloops batterijen zich tot normale niet oplaadbare batterijen? (qua levensduur) momenteel gebruik ik gewoon zo'n monsterpack duracell voor in mn flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
wouter3 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:35:
Ik ben benieuwd of jullie iemand hier ook ervaring heeft met het volgende:
Ik heb buiten een aantal lampjes met bewegegingsmelder hangen. Deze zijn voorzien van 3 Eneloop penlites.
De lampjes doet het ondanks de kou buiten (tot wel -7) het nog steeds prima. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit nu een enorme aanslag is op de batterijen, of dat dat juist wel meevalt.

Iemand ideeën?
Als dat zo was, wat zou je er dan aan willen doen? 2e battery pack met een verwarmingselementje? :P Als het werkt, werkt het en als ze snel kapot zouden gaan, dan weet je dat ook weer. Ik vind het niet de moeite om me daar druk over te maken. Maar goed, in m'n fietsachterlicht zitten al jaren een paar Sony NiMH AA's en die doen het prima, ook bij vorst.

In de buitensensor van m'n weerstation heb ik echter lithiumbatterijen gedaan. Werkt een stuk beter dan normale alkalines bij kou. Oplaadbare batterijen heb ik daar nooit getest, maar vaak werkt dat toch niet zo goed, omdat het voltage lager is.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 18:09
Hoe is het de capaciteit van de Apple batterijen vergeleken met Eneloops?
Ik wil de batterijen in mijn flitser gaan gebruiken. Ik lees en hoor trouwens tegenstrijdige dingen. Las hier ergens op Tweakers (dacht ik) dat je beter oplaadbare batterijen kunt gebruiken, die zouden sneller energie voor de volgende flits kunnen leveren. In de MediaMarkt werd me echter weer verteld dat je, om diezelfde reden, juist beter geen oplaadbare batterijen kunt gebruiken.

[ Voor 72% gewijzigd door Dancing_Animal op 14-02-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Snuurtje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:26:
hoe verhouden die eneloops batterijen zich tot normale niet oplaadbare batterijen? (qua levensduur) momenteel gebruik ik gewoon zo'n monsterpack duracell voor in mn flits.
Afgezien van de levensduur: vind je die duracell batterijen geen enorme geldverkwisting en slecht voor het milieu vergeleken met oplaadbare batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Heb niet veel apparatuur waar normale batterijen ingaan, dus nog niet bij stilgestaan. Is voor mij mede een afweging tussen prestatie / levensduur / kosten. Wij leveren batterijen altijd netjes in dus met het mileu zal het wat dat betreft meevallen.

Waarom heeft iedereen het hier over de eneloops terwijl uit de poll heel andere merken goed scoren?

[ Voor 17% gewijzigd door Snuurtje op 14-02-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Honderden batterijen recyclen kost altijd meer energie en grondstoffen en zorgt voor meer afval dan 1x een oplaadbare batterij maken. Daarnaast gaan goede oplaadbare batterijen (zoals de Eneloop) lang mee, ontladen ze weinig vanzelf en presteren ze gewoon goed. Ik heb ze in een EX430-II zitten en is de oplaadtijd erg kort. Mocht je veel willen bursten met flits, zul je moeten gaan voor een pro-model flitser met los batterypack.

Edit: welke poll?
Edit2: als je het over de poll uit de OP hebt: die is van 5 jaar geleden toen amper nog iemand Eneloop kende en iedereen trouw GP's kocht met enorme capaciteit die achteraf schromelijk overdreven bleek te zijn. En ja, ik heb hier ook nog een paar setjes GP's liggen en in gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Universal Creations op 14-02-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389016

Atomsk schreef:

In de buitensensor van m'n weerstation heb ik echter lithiumbatterijen gedaan....

Ik had hetzelfde probleem, bij -10 werden de alkalines te zwak om de zender de afstand nog te laten
overbruggen naar het basisstation. Ik had geen lithiums bij de hand dus heb ik 2 nimh AAA lsd van
de Hema erin gestopt en dat werkt verbazingwekkend goed tot -18 geen problemen meer gehad!
Nu nog eens zien of ze het ook lang genoeg uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:40
Hier werkt de buitensensor van het weerstation ook duidelijk beter op Lithium batterijen. Toch heb ik afgelopen vorstperiode de ontvangst nog steeds af en toe weg zien vallen. Maar niet zo vaak als met alkalines.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook wel eens ervaren dat het vervangen van de batterijen in de buitensensor het wegvallen van het signaal niet oploste maar dat het vervangen van de batterijen van het basisstation binnen dat wel deed.

Hoe lang gaan lithiums in zo'n buitensensor eigenlijk mee? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
Snuurtje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:26:
hoe verhouden die eneloops batterijen zich tot normale niet oplaadbare batterijen? (qua levensduur) momenteel gebruik ik gewoon zo'n monsterpactrouwens welk duracell voor in mn flits.
De Eneloops zullen langer meegaan. Als je alkalinebatterijen langzaam ontlaad kun je er 3000mAh uit krijgen, maar met hogere ontlaadstromen (flitser!) wordt die capaciteit aanzienlijk slechter. Eneloops krijg je altijs wel ongeveer 2000mAh uit, ook met hoge ontlaadstromen. Dat voordeel hebben alle NiMH-batterijen trouwens wel, alleen als je de flitser niet vaak gebruikt moet je LSD batterijen kopen als je wilt dat ze het langer volhouden dan je alkalines.

Ik heb ooit grafiekjes gepost van de capaciteit van alkalines bij diverse ontlaadstromen. Zal eens kijken of ik die terug kan vinden (zit dit nu op mijn telefoon te typen) .

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Dancing_Animal schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 01:09:
In de MediaMarkt werd me echter weer verteld dat je, om diezelfde reden, juist beter geen oplaadbare batterijen kunt gebruiken.
Volslagen onzin. Een matige oplaadbare doet het beter dan een super ultra mega duracell alkaline. Zie ook Xander's post of de Kodak "foto" Alkaline in deze grafiek.
Dancing_Animal schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 01:09:
Hoe is het de capaciteit van de Apple batterijen vergeleken met Eneloops?
Gelijk. Zijn dezelfde. Alleen de prijs en het uiterlijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Nah, mn eerste 4 duracell batterijen geven er nu al de brui aan, voor mn gevoel de flitser nog niet eens zo lang in gebruik, maar wel veel mee geflitst. Ga zeker ff een setje oplaadbare eneloops aanschaffen, tis duidelijk dat je snel die kosten eruit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Snuurtje schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:48:
Ga zeker ff een setje oplaadbare eneloops aanschaffen, tis duidelijk dat je snel die kosten eruit hebt.
Wanneer je 2 setjes ipv 1 setje bestelt, blijven de verzendkosten gelijk, dus je bent per set de helft minder kwijt aan verzendkosten. Plus dat je altijd een volle set achter de hand hebt (het grote voordeel van LSD-cellen is de geringe zelfontlading). Nee, ik heb geen aandelen, maar wel heel veel ervaring met oplaadbare batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ja ben het zeker eens met Toff... bestel gelijk 2 setjes!

Heb ook wel eens met halfvolle Eneloops een bruiloft gedaan... denkend dat ze nog re-de-lijk vol waren...
Na tig keer geflitst te hebben geraakte ze toch aardig leeg... ben blij dat ik toen een extra setje had zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:26:
Heb ook wel eens met halfvolle Eneloops een bruiloft gedaan... denkend dat ze nog re-de-lijk vol waren...
Na tig keer geflitst te hebben geraakte ze toch aardig leeg... ben blij dat ik toen een extra setje had zeg!
Kan aan mij liggen, maar een bruiloft gaan fotograferen en er maar van uit gaan dat je batterijen nog redelijk vol zijn? :X
Standaard voorbereiding voor een bruiloft is bij mij toch wel alle batterijen en reserve batterijen in de dagen vooraf een discharge->charge cycle geven. Een bruiloft is iets waar je geen enkel risico mee mag lopen met zulke dingen. (IMO dan toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Toff schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:33:
[...]

Wanneer je 2 setjes ipv 1 setje bestelt, blijven de verzendkosten gelijk, dus je bent per set de helft minder kwijt aan verzendkosten. Plus dat je altijd een volle set achter de hand hebt (het grote voordeel van LSD-cellen is de geringe zelfontlading). Nee, ik heb geen aandelen, maar wel heel veel ervaring met oplaadbare batterijen.
Heb dr ook 8, voor mn camera ook 2 accu's, kan je 24/7 doorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:50
M a r c o schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:16:
[...]

Kan aan mij liggen, maar een bruiloft gaan fotograferen en er maar van uit gaan dat je batterijen nog redelijk vol zijn? :X
Standaard voorbereiding voor een bruiloft is bij mij toch wel alle batterijen en reserve batterijen in de dagen vooraf een discharge->charge cycle geven. Een bruiloft is iets waar je geen enkel risico mee mag lopen met zulke dingen. (IMO dan toch)
Waarom een discharge/charge cycle? Gewoon normaal laden werkt toch ook? En duurt minder lang! Als ik 4x4 sets batterijen een cycle moet geven op 1 C9000 ben ik veel te lang bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ M a r c o -> het was niet echt de bedoeling dat ik uberhaupt foto's ging maken...
Maar had mijn camera mee en het paar vondt het wel leuk om een paar andere foto's te hebben...

Natuurlijk in overleg met bevriende bruiloftfotograaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Ik gebruik al jaren deze Hema lader. Ik heb nooit het idee gehad dat deze voor problemen zorgde, maar nu lees ik hier dat Hema laders problematsch zijn. Waar moet ik op letten of deze lader brak is?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 20:08
Aloys schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:00:
Ik heb even contact opgenomen :) .

Maar ik zie nu iets aparts?! Bij http://sk.nkon.nl zijn sommige producten net iets goedkoper, bijvoorbeeld 4x AA -> 7,45 ipv 7,95. Waarom is dit eigenlijk zo? (Niet dat ik wakker lig van het verschil of zo, maar toch apart).
Kijk da's nog eens handig om te lezen... Gisterenavond via http://sk.nkon.nl mijn eerste eneloops besteld. In maart gaat de flitser (Canon 430EX) weer uitgebreid gebruikt worden. Wel heb ik altijd voor de zekerheid een 12-tal "gewone" verse niet oplaadbare AA-batterijen bij me. Better safe than sorry...
Pagina: 1 ... 32 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.