[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste
Acties:
  • 584.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:31
Heeft iemand ervaring met de Panasonic rechargeables P6P van 2600 mAh? Ik heb net een paar setjes meegenomen bij de MediaMarkt voor 1,99 per 4. Ik denk (hoop) een foutje in het systeem, of ze zijn heel kut. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
kipusoep schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:11:
Ik was aan het zoeken naar ervaringen van anderen wat betreft de GP Powerbank V800C, maar het valt mij tegen dat er weinig mensen zijn die deze hebben / ervaringen posten.

Eerst een lading van 8 stuks gekocht, die zijn kapot gegaan, toen weer een lading van 8 stuks en die zijn nu ook weer kapot, dit in ongeveer 1,5 jaar (voor alle 16).
Schandalig, maar de batterijen van de HEMA 1900 doen het wel, terwijl ik die ook al lang heb. Tevens werken de Varta 2100 ready-to-use ook niet meer.
Ik heb een soortegelijke lader van GP, ook slechte ervaringen mee. Veel van de kapotte batterijen werkte wel in mijn andere laders. Gebruik de GP lader dus nooit meer. Die van jou is een model die de batterijen nog sneller oplaadt dan die van mij en daar ligt denk ik een deel van het probleem, dat is gewoon te snel en verre van ideaal voor je batterijen.

Naast Eneloop raad ik je dan ook aan om een andere lader te nemen. Een van de twee hier veel aanbevolen laders kan waarschijnlijk ook nog wel wat leven blazen in een aantal van je batterijen die het nu niet meer doen in de GP lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

kipusoep schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:11:
Ik was aan het zoeken naar ervaringen van anderen wat betreft de GP Powerbank V800C, maar het valt mij tegen dat er weinig mensen zijn die deze hebben / ervaringen posten.
Dan heb je niet goed gezocht : Ik heb zo'n beetje dezelfde ervaring als jij gepost in dit deel nog :)
Maar ik blijf dat ding koppig gebruiken puur wegens de snelheid. Misschien ooit nog voor de grap zo'n langzame lader erbij halen om wat batterijen te reviven eventueel, maar voorlopig vind ik de GP gewoon TE handig om weg te doen/niet te gebruiken :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ik heb wel wat klanten gehad die zo'n apparaat hadden met precies hetzelfde probleem. Simpele oplossing is een simpele goedkope langzame lader en de V800C alleen gebruiken als je haast hebt. En liefst met 4 batterijen tegelijk, anders gaat die met 7A laden, is erg veel.

Oudere batterijen met lagere capaciteit (zoals de 1900) lijken vaak wat degelijker dan die van 2700 mAh, in dit topic zijn ook al enkele mensen waarvan de GP 2700 batterijen op zijn, terwijl de oudere 1600 mAh het nog redelijk doen.

Edit: ik had niet gezien dat we al op een nieuwe pagina zaten, beetje spuit 11 nu

[ Voor 8% gewijzigd door A_K op 14-07-2011 12:12 ]

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
nero355 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:04:
[...]

Dan heb je niet goed gezocht : Ik heb zo'n beetje dezelfde ervaring als jij gepost in dit deel nog :)
Maar ik blijf dat ding koppig gebruiken puur wegens de snelheid. Misschien ooit nog voor de grap zo'n langzame lader erbij halen om wat batterijen te reviven eventueel, maar voorlopig vind ik de GP gewoon TE handig om weg te doen/niet te gebruiken :X
Ik had het ook over weinig ervaringen, niet geen ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
A_K schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:31:
[...]

Nee, kan ook zijn dat de batterij al bijna vol was. Om te weten hoe goed een batterij is heb je andere programma's.
Bedoel je dan dat zo een programma op al deze opladers (Maha Powerex MH-C800S, Maha Powerex MH-C801D, Maha Powerex MH-C808M, Maha Powerex MH-C9000) aanwezig is, of bedoel je iets anders?
[...]

Je kan een refresh doen en als een batterij snel klaar is, is ie slecht.. Maar ze geven het dus niet echt aan.
Als bijvoorbeeld een batterij van 2700 mAh zodanig versleten is dat hij nog maar een capaciteit heeft van 1000 mAh dan zou je die met deze opladers (Maha Powerex MH-C800S, Maha Powerex MH-C801D, Maha Powerex MH-C808M) opladen tot 1000 mAh zonder dat er een batterij fout wordt aangegeven?

En de MH-C9000 zou ook geen batterij fout aangeven, maar je kan wel na het opladen (of is het refresh & analyze ?) aflezen hoeveel mAh deze batterij nog is, en op deze manier zien of de batterij nog in orde is. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:53
Chriztiaan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:30:
Heeft iemand ervaring met de Panasonic rechargeables P6P van 2600 mAh? Ik heb net een paar setjes meegenomen bij de MediaMarkt voor 1,99 per 4. Ik denk (hoop) een foutje in het systeem, of ze zijn heel kut. Wat denken jullie?
Ik heb wel ervaring met de Panasonic Infinium 2100mAh. Daar ben ik wel over te spreken. Zover ik weet maakt Panasonic ook best aardige batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
buffy1966 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:00:
[...]

Bedoel je dan dat zo een programma op al deze opladers (Maha Powerex MH-C800S, Maha Powerex MH-C801D, Maha Powerex MH-C808M, Maha Powerex MH-C9000) aanwezig is, of bedoel je iets anders?
Iets als de C9000, of wat de La Crosse/IPC laders hebben..
[...]

Als bijvoorbeeld een batterij van 2700 mAh zodanig versleten is dat hij nog maar een capaciteit heeft van 1000 mAh dan zou je die met deze opladers (Maha Powerex MH-C800S, Maha Powerex MH-C801D, Maha Powerex MH-C808M) opladen tot 1000 mAh zonder dat er een batterij fout wordt aangegeven?
In principe wel, maar als ze zo ver zijn versleten willen ze vaak ook niet meer goed laten in zo'n lader.
En de MH-C9000 zou ook geen batterij fout aangeven, maar je kan wel na het opladen (of is het refresh & analyze ?) aflezen hoeveel mAh deze batterij nog is, en op deze manier zien of de batterij nog in orde is. Klopt dit?
Na het laden zie je alleen hoeveel er is in gegaan, maar dat zegt niet heel veel. Als de batterij slecht is kan het zijn dat die heel lang wordt geladen voordat de lader in de gaten heeft dat die vol is.
Beter is een refresh & analyze of break-in. Dan wordt er gemeten wat er daadwerkelijk weer uit komt.

Panasonic maakt wel aardige batterijen, maar die 2600 mAh ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb hier een Sanyo AA 2700 en deze verliest ergens binnen 2 weken spontaan zijn lading, echt helemaal plat. Mijn apparatuur viel steeds uit en na markeren bleek het telkens i.c.m. deze batterij.

Is hier nog iets mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
Van de week weer een setje Eneloops besteld bij nkon :)
Hoop dat ze vandaag in de brievenbus liggen, m'n nieuwe flitser is er wel namelijk :P

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand een beetje recente ervaring met Ansmann batterijen?

Zoek namelijk nog een paar goede batterijen voor mijn Canon 580EX II.

Een kennis kwam met het merk Ansmann maar ken het zelf eigenlijk niet zo.

Natuurlijk even snel gezocht in dit topic, maar kan niet echt recente ervaringen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
Heb mijn Eneloops net binnen van knon :) 12 stuks.

Nu maar eens kijken of die het beter volhouden dan de GP 2700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Tha BasZ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:14:
Iemand een beetje recente ervaring met Ansmann batterijen?
Zoek namelijk nog een paar goede batterijen voor mijn Canon 580EX II.
Een kennis kwam met het merk Ansmann maar ken het zelf eigenlijk niet zo.
Natuurlijk even snel gezocht in dit topic, maar kan niet echt recente ervaringen vinden.
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Eneloops van Sanyo zijn hier de facto zo'n beetje de standaard geworden en dat is niet voor niets. Tenzij je zelf zeer specifieke eisen hebt, waarvan je denkt dat alleen Ansmann ze kan vervullen, zou ik een paar setjes Eneloops kopen (neem er meteen die fijne doosjes bij). Eneloops voldoen, zo kan ik uit eigen ervaring melden, zeer goed, ook in de 580EX II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ansmann 2850: matige batterijen, duur, vrij hoge interne weerstand en ze overdrijven het aantal mAh nogal. Andere Ansmann nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Wildfire

Joy to the world!

A_K schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:53:
Ansmann 2850: matige batterijen, duur, vrij hoge interne weerstand en ze overdrijven het aantal mAh nogal. Andere Ansmann nooit getest.
Ik zit hier nu met diverse Ansmannetjes die na amper twintig laadcycli niet meer door mijn MAHA C9000 geladen willen worden: de C9000 keurt ze af -- "HIGH". Is iig geen goed teken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Toff schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:38:
[...]

Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Eneloops van Sanyo zijn hier de facto zo'n beetje de standaard geworden en dat is niet voor niets. Tenzij je zelf zeer specifieke eisen hebt, waarvan je denkt dat alleen Ansmann ze kan vervullen, zou ik een paar setjes Eneloops kopen (neem er meteen die fijne doosjes bij). Eneloops voldoen, zo kan ik uit eigen ervaring melden, zeer goed, ook in de 580EX II.
Ja ik hoorde ook maar via via dat het wel een aardig merk was.
Heb zelf GP 2700's maar totaal niet tevreden over (snel leeg).

Welke Eneloops heb jij dan?
Sanyo XX AA-batterijen 2500mAh NiMH en Eneloop AA-batterijen 2000mAh NiMH zie ik staan.
Neem aan de sterkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tha BasZ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:10:
[...]
Welke Eneloops heb jij dan?
De 2000mAh-versie is het langst op de markt en is prijstechnisch (hint: zoek even in dit topic naar een bedrijfsaccount) het gunstigst. Meeste tweakers hier gebruiken deze, schat ik. Ik wel iig. In de praktijk gaan deze cellen langer mee dan die van veel merken met hogere capaciteitsopgave. Komt o.a. omdat ze (veel) langer de capaciteit vasthouden en waarschijnlijk ook omdat ze een gunstiger spanningsverloop hebben (pas dalen in spanning, wanneer ze zo goed als leeg zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Na een tip van Eymey en een heuse zoektocht in laderland, kom ik tot twee laders:

- Maha MH-C9000
- La crosse BC-1000

Even los van prijs en toegevoegde batterijen, lijkt de La Crosse de betere van de twee te zijn. Mede door deze review. Daarnaast deze topic aardig zitten uitpluizen, maar van de BC-1000 geen reactie/post kunnen vinden.

Ondanks dat een definitieve keuze geheel subjectief zal zijn, zoek ik objectieve gebruikers ervaringen. Mede ingegeven dat de BC-1000 een verbeterde versie is van de vele hier besproken vorige versies 700 en 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dat tabelletje klopt weinig van trouwens. Hoezo zou de MH-9000 3 uur nodig hebben om een batterij compleet op te laden? Zijn dat dan 6000mAh batterijen? :? En ik zie ook niet waarom de LaCrosse meer laadschachten zou hebben dan de Maha (8 vs. 4), volgens mij is dat bij beide laders ongeveer precies hetzelfde. ;)

Verder ken ik de LaCrosse niet, dus ik kan moeilijk mijn eigen mening gaan geven. Maar ik geloof niet dat ik mijn keuze van die website af zou laten hangen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Hmm, waaruit maak je op dat de LaCrosse beter zou zijn? De lacrosse is (bijna) gelijk aan de IPC-1 lader van Conrad/Voltcraft en ook die heb ik liggen. Maar de Maha C9000 wint het echt op heel veel punten van de lacrosse:

* Maha heeft per schacht laad- en ontlaadstroom instelbaar (Lacrosse/Voltcraft dacht ik niet)
* Maha heeft meer 'programma's', bv. ook voor bepalen restcapaciteit van een batterij die al wat langer ligt.

Hoe lang het laden duurt hangt verder compleet af van wat je instelt. De maha kan laden met 2A, als je dat wil. Dat is way beyond wat goed is voor de meeste batterijen. 1/3 van de capaciteit als laadstroom is de vuistregel dus 3 uur is gewoon realistisch.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
eymey schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:15:
Hoe lang het laden duurt hangt verder compleet af van wat je instelt. De maha kan laden met 2A, als je dat wil. Dat is way beyond wat goed is voor de meeste batterijen. 1/3 van de capaciteit als laadstroom is de vuistregel dus 3 uur is gewoon realistisch.
Ja, natuurlijk kun je de lader zo instellen dat 'ie er 3 uur over doet. Of 20 uur als je dat wilt. Maar bij alle andere laders hebben ze de maximale laadstroom gebruikt om die laadtijd te bepalen (70 minuten voor de LaCrosse bijvoorbeeld, dat zal ook niet goed zijn voor je batterijen), dan is het een beetje krom om 3 uur bij de Maha te vermelden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helemaal mee eens :). Ik snap daarom ook niet wat ze bij die review bedoelen. Mijn reactie was meer een reactie op het bericht van Chocka die bevindingen van die review citeerde :).

Misschien gaan ze van het default van de lader in kwestie uit bij batterijen van 3000 mAh?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hmm, waaruit maak je op dat de LaCrosse beter zou zijn? De lacrosse is (bijna) gelijk aan de IPC-1 lader van Conrad/Voltcraft en ook die heb ik liggen. Maar de Maha C9000 wint het echt op heel veel punten van de lacrosse:
Dat de LaCrosse beter is, maak ik nergens uit op. Daartoe dat ik ook stelde dat het lijkt, gezien de uitslag van die review. Alhoewel dat niet direct bepalend hoeft te zijn, want vermoedelijk dat prijs en de extra batterijen mede bepalend zijn voor de uitslag van die review.

Dat de LaCrosse (bijna) gelijk is aan de IPC-1 betreft in deze de oudere modellen van LaCrosse, zoals ik hier terug las.

En aangezien het hier een nieuw model van LaCrosse betreft, ben ik benieuwd of deze BC-1000, ook anders of beter is geworden dan de vorige modellen van LaCrosse???

Maar los van dat, zijn de door jou gestelde voordelen boven de Lacrosse wel overtuigend. En dus voorzie ik de kans dat ondanks een verbeterde versie van LaCrosse, dat de Maha vooralsnog de betere lader blijft (aanname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb me verder niet verdiept in de veranderingen in de BC-1000 tegenover z'n voorgangers :). Moet ik eerlijk bekennen. Maar zo op het oog zie ik weinig verschillen en vraag ik me dus af of er, naast het laadcircuit, ook nog andere dingen zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De lacrosse is (bijna) gelijk aan de IPC-1 lader van Conrad/Voltcraft en ook die heb ik liggen. Maar de Maha C9000 wint het echt op heel veel punten van de lacrosse:
* Maha heeft per schacht laad- en ontlaadstroom instelbaar (Lacrosse/Voltcraft dacht ik niet)
IPC-1 kan ook per laadschacht worden ingesteld:
* plaats de accu
* druk de bijbehorende genummerde knop (betreffende display knippert nu)
* druk op de knop "current" tot de gewenste laadstroom op het display wordt getoond.

Schacht 1 en 4 kunnen tot 1800 mA (vrijwel gelijk aan die 2000), indien er max 2 cellen zijn geplaatst, en max 1000 mA, bij meer dan 2 cellen in de lader. Schacht 2 en 3 kunnen tot maximaal 1000 mA.
Zelf ga ik nooit hoger dan 700mA trouwens, maar ik heb er nooit haast mee, want genoeg reserve op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Volgens mijn leverancier is de BC-1000 beter dan de BC-900, want de BC-1000 heeft een updated laad circuit en daarom beter. Maar ik heb nog geen verschil ontdekt. Dus voor het gemak, BC-1000=BC-900= IPC-1LIPC-1L.

De Powerex is nauwkeuriger, en heeft een effectief break-in programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
Voor mijn nieuwe flitser maar meteen eneloops besteld,

Ik heb nu een Tronic KH980 oplader, paar jaar geleden een keer bij de Lidl gekocht, is dat nog een beetje bruikbaar voor deze batterijen? Weet niet hoe de opladers van tegenwoordig zijn zoals de Maha Powerex MH-C9000 lader of La Crosse BC-1000 oplader in vergelijking met die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, zonder specs is dat natuurlijk moeilijk te bepalen ;) Manuals zijn lastig online te vinden als ik Google.

For all we know is het een simpele domme lader die met 1000 mA laadt of een andere willekeurig laadstroom en met een vaste tijd (zo dom mogelijk dus) :P. In dat geval staat hij uiteraard in de schaduw van de twee door jou genoemde laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Toff schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:13:
[...]

De 2000mAh-versie is het langst op de markt en is prijstechnisch (hint: zoek even in dit topic naar een bedrijfsaccount) het gunstigst. Meeste tweakers hier gebruiken deze, schat ik. Ik wel iig. In de praktijk gaan deze cellen langer mee dan die van veel merken met hogere capaciteitsopgave. Komt o.a. omdat ze (veel) langer de capaciteit vasthouden en waarschijnlijk ook omdat ze een gunstiger spanningsverloop hebben (pas dalen in spanning, wanneer ze zo goed als leeg zijn).
Heb even het topic snel doorgezocht, maar wat doel je precies met kijk naar een bedrijfsaccount?
Desnoods ff via PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tha BasZ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

Heb even het topic snel doorgezocht, maar wat doel je precies met kijk naar een bedrijfsaccount?
Desnoods ff via PM?
Kijk eens naar de posts hier van A_K en zijn ondertitel. Yup. Ga dan naar z'n onderschrift via welke je naar z'n webshop kan gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 01-08-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Wildfire schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Kijk eens naar de posts hier van A_K en zijn ondertitel. Yup. Ga dan naar z'n onderschrift via welke je naar z'n webshop kan gaan :)
Sorry... ik ben echt scheel hoor... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
A_K schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:44:
Volgens mijn leverancier is de BC-1000 beter dan de BC-900, want de BC-1000 heeft een updated laad circuit en daarom beter. Maar ik heb nog geen verschil ontdekt. Dus voor het gemak, BC-1000=BC-900=IPC-1L.

De Powerex is nauwkeuriger, en heeft een effectief break-in programma.
Bedankt voor je info, heb zojuist een MH-C9000 met 4x AAA bij je besteld. Maar ff een vraagje: Moet ik nu bij nieuwe batterijen kiezen voor break-in optie of is refresh&analyze voldoende? Of zijn deze opties alleen van toepassing voor oude batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
chocka schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:10:
[...]
Bedankt voor je info, heb zojuist een MH-C9000 met 4x AAA bij je besteld. Maar ff een vraagje: Moet ik nu bij nieuwe batterijen kiezen voor break-in optie of is refresh&analyze voldoende? Of zijn deze opties alleen van toepassing voor oude batterijen?
AAA gaat niet lekker passen in je 580EX hoor... LSD accu's kan je meteen uit de verpakking gebruiken.

edit: Ai, ik ben net zo scheel als Tha BasZ, vrees ik. Sorry chocka.

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 03-08-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Toff schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:46:
[...]

AAA gaat niet lekker passen in je 580EX hoor... LSD accu's kan je meteen uit de verpakking gebruiken.
Sorry, maar ik begrijp je antwoord op mijn vraag niet? Wat is een 580EX?

Aangaande LSD hoef je dus geen break-in cq refresh&analyze uit te voeren, maar wat betreft alle andere niet LSD accu's dan die ik nog nieuw heb liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

chocka schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 07:04:
[...]

Sorry, maar ik begrijp je antwoord op mijn vraag niet? Wat is een 580EX?
Hij verwart je met Tha BasZ welke een 580EX heeft, een semiprofessionele fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:48
Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 07:54:
Hij verwart je met Tha BasZ welke een 580EX heeft, een semiprofessionele fotocamera.
Flitser ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ach, ik zat in de buurt :P

Maar daarvoor zijn LSD's wel handig heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

Damian

Insane Obtrusion

voltcraft IPC-1L en die La Crosse BC-1000 is dat hetzelfde apparaat?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ondertussen toch maar voor de Eneloops gegaan inderdaad en bij de mooie nkon.nl besteld!

Dank voor jullie aanbevelingen!

Gaan inderdaad in de Canon 580EX II (Canon's prof. externe flitser).

[ Voor 37% gewijzigd door Tha BasZ op 02-08-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Damian schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:51:
voltcraft IPC-1L en die La Crosse BC-1000 is dat hetzelfde apparaat?
Zie dat ik het hierboven verkeerd heb gezegd.
IPC-1 en BC-1000 zijn zo goed als hetzelfde.
IPC-1L en BC-700/RS-700 zijn ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Zojuist maar de MH-C9000 en 4 eneloops besteld bij NKON.

Kan ik met deze lader mijn oude GP's (1800Mah en 2500Mah) nog nieuw leven inblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damian schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:50:
Zojuist maar de MH-C9000 en 4 eneloops besteld bij NKON.

Kan ik met deze lader mijn oude GP's (1800Mah en 2500Mah) nog nieuw leven inblazen?
Je kunt het altijd proberen, gewoon de break-in modus gebruiken. Duurt wel een tijd eer je door de break-in heen bent hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Damian schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:50:
Als experiment wel, maar als je voor betrouwbaarheid gaat, zou ik zeker in die 1800 mAh's geen energie meer steken. Hoe oud zijn die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Toff schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:20:
[...]

Als experiment wel, maar als je voor betrouwbaarheid gaat, zou ik zeker in die 1800 mAh's geen energie meer steken. Hoe oud zijn die?
jaartje of 3, 4 misschien 5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Kan altijd nog gebruikt worden in een klok. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
troftnom schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:55:
Kan altijd nog gebruikt worden in een klok. ;)
Juist in een klok komen LSD's tot hun recht. Wil jij echt voor minder dan 2 euro om de zoveel maanden de accu vervangen, ipv om de zoveel jaar? Als je nou "kinderspeelgoed" had gezegd, had ik een stukje met je meegegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat ben ik niet met je eens, ik gebruik mijn LSD daar juist niet voor, in verhouding te duur. Juist een oude batterij waar nog maar een paar honderd mAh in blijft hangen is voor mij de ideale klok batterij. Ergens anders kan ik die toch niet meer voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toff schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:44:
[...]

Juist in een klok komen LSD's tot hun recht. Wil jij echt voor minder dan 2 euro om de zoveel maanden de accu vervangen, ipv om de zoveel jaar? Als je nou "kinderspeelgoed" had gezegd, had ik een stukje met je meegegaan...
Wat voor klokken heb jij dan wel niet dat ze maar een paar maanden met een batterij doen? Ik denk dat de laatste keer dat ik een batterij in een klok heb moeten vervangen al meer dan twee jaar geleden is, en dan gaat het toch echt om een doorsnee alkaline-batterij. Daar ga ik echt geen relatief dure LSD in gebruiken dus. Een klok is nou juist één van de plekken waar een LSD eigenlijk weinig tot geen nut heeft...

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 09-08-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
1800 mAh batterijen lopen over het algemeen ook minder snel leeg dan 2500 en vooral 2700 mAh uitvoeringen.
Dus ja, als ze het nog redelijk goed doen, waarom zou je ze niet in een klok stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb nog wat 1300 mAh GP's liggen van misschien 10 jaar oud.
Doen het nog prima in een klok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wildfire schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:41:
Wat voor klokken heb jij dan wel niet dat ze maar een paar maanden met een batterij doen? Ik denk dat de laatste keer dat ik een batterij in een klok heb moeten vervangen al meer dan twee jaar geleden is, en dan gaat het toch echt om een doorsnee alkaline-batterij. Daar ga ik echt geen relatief dure LSD in gebruiken dus. Een klok is nou juist één van de plekken waar een LSD eigenlijk weinig tot geen nut heeft...
Ik gebruik uitsluitend zendergestuurde klokken (o.a. 4x analoog trouwens), die waarschijnlijk kritischer zijn kwa spanning dan gewone klokken, maar dat is niet het punt. Ik veronderstelde, dat halfdode ACCU'S in klokken redelijk vaak vervangen moeten worden, waar jij het hebt over "een doorsnee alkaline-batterij". Ja, DUH, die lopen van zichzelf nauwelijks leeg, in tegenstelling tot non-LSD accu's. Waarom zou een LSD weinig nut hebben in een klok? De levensduur wordt bepaald door het aantal keren (volledig) opladen. Zo'n accu gaat dus waarschijnlijk langer mee dan de klok waar hij in zit. Maar OK, wie zijn oude accu's wil opslijten in zijn klok, moet dat vooral doen. Kwaad kan het niet, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
We hebben hier in huis ook nog een handvol analoge klokken (vooral de kinderen), daar gaat een brakke oplaadbare batterij nog makkelijk een jaar in mee.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 09-08-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Toff schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:12:
[...]

Ik gebruik uitsluitend zendergestuurde klokken (o.a. 4x analoog trouwens), die waarschijnlijk kritischer zijn kwa spanning dan gewone klokken, maar dat is niet het punt. Ik veronderstelde, dat halfdode ACCU'S in klokken redelijk vaak vervangen moeten worden, waar jij het hebt over "een doorsnee alkaline-batterij". Ja, DUH, die lopen van zichzelf nauwelijks leeg, in tegenstelling tot non-LSD accu's. Waarom zou een LSD weinig nut hebben in een klok? De levensduur wordt bepaald door het aantal keren (volledig) opladen. Zo'n accu gaat dus waarschijnlijk langer mee dan de klok waar hij in zit. Maar OK, wie zijn oude accu's wil opslijten in zijn klok, moet dat vooral doen. Kwaad kan het niet, lijkt me.
Ik heb nog een stapeltje 1000mah's liggen, die echt in een flitser niet veel meer doen hoor, maar in een klok of afstandsbediening zullen die nog wel effe meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gewoon doen als je je er prettig bij voelt om ze helemaal 'op' te gebruiken en als er voor je eigen gevoel genoeg tijd zit tussen batterijwissels.

Het is iig vanuit duurzaamheid het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een aantal maanden geleden kocht ik een intelligente lader van Varta. De Varta LCD Charger om precies te zijn. Hier zaten vier oplaadbare batterijen bij. Bij de eerste laadbeurt weigerde de lader om de twee linkse batterijen op te laden. Na een paar keer proberen lukte het dan toch. Wat mij opviel was dat de batterijen niet echt warm werden tijdens het laden, maar gloedheet wanneer de lader aangaf dat ze vol waren. Dat leek mij niet te kloppen.

Vorige week dan toch maar de lader teruggedaan, en ik kreeg een waardebon. Ik denk niet dat ik dezelfde lader nog zou kiezen. Voorlopig ben ik vooral geïnteresseerd in de GP Recyko AR05, aangezien deze 4 aparte laadkanalen heeft, en omdat ik een aantal mensen ken die er wel tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Vooral kopen dan en niet hier kijken voordat je er achter komt dat je misschien een andere wilde en spijt krijgt van je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mwa, ik heb eerder al veel gelezen over intelligente batterijladers, en wat iedereen hier goede modellen vindt. Echter is deze lader vrij goedkoop als ik hem bestel in de UK, dus neem ik het risico wel ;)

• Toff

Toff

FP ProMod
Admiral Freebee schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:27:
Echter is deze lader vrij goedkoop als ik hem bestel in de UK, dus neem ik het risico wel ;)
Hopelijk heb je een passend netsnoer, want die Britse stekkers zijn nogal eigenaardig...

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Dealextreme heeft verloopjes voor weinig. Anders stekker afknippen en Nederlandse aanzetten.

Iemand enig idee of deze lader wat is?

http://www.hema.nl/winkel...ayout_ShowInEditMode=True

Afbeeldingslocatie: http://img.hema.nl/products/stekkerlader_incl._4_x_aa_always_ready_batterijen_-41220701-big.jpg

Kwam voor dezelfde prijs ook de M540 tegen van GP die, op papier, beter lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerland.nl/a/site/itemimages/large/80001470.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 18-08-2011 13:48 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• bartvl
  • Laatst online: 23:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou áltijd gaan voor een lader met gescheiden laadkanalen. Deze hema lader heeft dat niet, de GP lijkt wel 4 onafhankelijke schachten te hebben (ik weet het niet zeker). Voordeel daarvan is dat elke batterij onafhankelijk wordt behandeld en daardoor beter uit de bus (lader :P) komt.

Duurdere laders hebben wat meer instellingen in laadstroom (en eventueel ook hogere laadstromen) en refreshes en.

Life is not about specs, it is about joy!

• Wijnands
Volgens de GP website:

Individual charging channels
Safety termination
Primary & bad battery detection
Detachable adaptor plugs (US, EU & UK)
Universal voltage for worldwide use
Charge 1 to 4 pcs of NiMH AA or AAA

• bartvl
  • Laatst online: 23:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Eventueel een nadeel is dat de lader direct in het stopcontact moet. Voordeel: geen lange snoeren. Voorderest een lekker basic handige oplader denk ik.

Life is not about specs, it is about joy!

• Wijnands
Dat nadeel kan ik mee leven, dank!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:22:
Hopelijk heb je een passend netsnoer, want die Britse stekkers zijn nogal eigenaardig...
Ja hoor, er moet een standaard netsnoer in. En een converter heb ik ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Voor de liefhebber 24 uur lang een aanbieding van Conrad, waarbij de minimaal het meeste voordeel haalt bij een bestelling van 2x 8 stuks Eneloops 2500 Mah (Sanyo) voor 43,98 euro incluis code 020477-89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Ik heb in okt 2008 een Conrad Voltcraft IPC-1 gekocht. Voldeed prima, tot vorige week. Ineens bij aanzetten even kort een display op 1 of 2 van de 4 laadschachten. Daarna doet hij niets meer .

Ik heb Conrad gevraagd over een coulance regeling en dit is het antwoord:

Helaas kunnen wij na twee jaar geen coulance toepassen voor dit produkt. U dient er rekening mee te houden dat dergerlijke acculaders geen (economische) levensuur van > 2 jaar kennen.

Met vriendelijke groet,
XXXX XXXX

Customer Contact Center
Conrad Electronic Benelux B.V.

>>>>

1e vraag : wie kent dit euvel en zou dit zelf te fixen zijn ?
2e vraag : vervangend apparaat : weer een voltcraft of een MAHA ?
3e vraag : wat is het verschil tussen de Voltcraft IPC-1 en de IPC - 1L ?

4e wat voor aankoop adviezen geven jullie en waar koop ik het beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Ik weet niet of het hier al geplaatst is, maar ik ben erg tevreden over de Always Ready batterijen van de Hema. zo uit het hoofd 2100 mAh, 10 euro voor 4 stuks, en ze recyclen lekker snel in mijn flitser (SB-600 houd met gemak 26 frames vol op 1/64e op 8 FPS, verder heb ik het niet getest)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
citruspers schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:52:
ze recyclen lekker snel in mijn flitser (SB-600 houd met gemak 26 frames vol op 1/64e op 8 FPS, verder heb ik het niet getest)
Ben ik te kort door de bocht, wanneer ik verwacht dat je met één volle lading van je flitser op 1/64 sowieso 64 "flitsen" zou moeten kunnen maken?
Een bruikbaardere test zou kunnen zijn, wanneer je over verschillende sets accu's beschikt, om te meten hoe lang het duurt om bijvoorbeeld 10 flitsen na elkaar op vol vermogen te maken (dus steeds wachten op het "ready" signaal van je flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Kicken binnen 24u wordt niet op prijs gesteld, zie ook Het algemeen beleid #verbodenanders

[ Voor 80% gewijzigd door PowerUp op 19-09-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

KRG schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:37:
Ik heb in okt 2008 een Conrad Voltcraft IPC-1 gekocht. Voldeed prima, tot vorige week. Ineens bij aanzetten even kort een display op 1 of 2 van de 4 laadschachten. Daarna doet hij niets meer .

Ik heb Conrad gevraagd over een coulance regeling en dit is het antwoord:

Helaas kunnen wij na twee jaar geen coulance toepassen voor dit produkt. U dient er rekening mee te houden dat dergerlijke acculaders geen (economische) levensuur van > 2 jaar kennen.

Met vriendelijke groet,
XXXX XXXX

Customer Contact Center
Conrad Electronic Benelux B.V.

>>>>

Waar slaat die vetgedrukte opmerking op? Je moet er dus maar vanuit gaan dat batterijladers na plm. twee jaar het loodje leggen? Dat argument is iig onzin.

Maar verder, het ding is wel drie jaar oud dus garantie of coulance zou ik toch ook niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

KRG schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:37:
1) Ik vrees niet dat het zelf te fixen is, het is geen 'simpel' iets zoals de adapter en dan wordt het al gauw lastig.
2) Tja, de IPC ken je. De Maha is kwalitatief beter/nauwkeurig en heeft meer mogelijkheden maar is ook iets duurder.
3) De IPC-1L kan minder snel laden (700mA) dan de IPC-1 (1800mA). De Maha (2000mA) is het snelste.
4) Hier kan ik beter geen uitspraak over doen want dan word ik (terecht) beschuldigd van reclame maken ;) Die keuze mag je zelf maken.

Overigens heeft de Maha 3 jaar garantie, en ook na die 3 jaar doen we ons best om kosteloos of tegen minimale kosten het probleem op te lossen. Ik vind het ronduit lomp dat Conrad zegt dat een batterijlader maar 2 jaar mee gaat (in hoeverre houdt dat stand bij de rechter?) maar goed, dat is dan ook het prijsverschil misschien.

[ Voor 4% gewijzigd door Elektronicanet op 19-09-2011 19:58 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Toff schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:49:
[...]

Ben ik te kort door de bocht, wanneer ik verwacht dat je met één volle lading van je flitser op 1/64 sowieso 64 "flitsen" zou moeten kunnen maken?
Een bruikbaardere test zou kunnen zijn, wanneer je over verschillende sets accu's beschikt, om te meten hoe lang het duurt om bijvoorbeeld 10 flitsen na elkaar op vol vermogen te maken (dus steeds wachten op het "ready" signaal van je flitser.
Goeie vraag eigenlijk, maar dat is inderdaad iets te kort door de bocht. Zo houd mijn Sunpak staafflitser het maar 8 flitsen uit op 1/64e op 8 FPS, en heb ik met alkaline batterijen zo uit het hoofd wel eens minder dan 26 flitsen gehaald met mijn SB-600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
citruspers schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:32:
Goeie vraag eigenlijk, maar dat is inderdaad iets te kort door de bocht. Zo houd mijn Sunpak staafflitser het maar 8 flitsen uit op 1/64e op 8 FPS, en heb ik met alkaline batterijen zo uit het hoofd wel eens minder dan 26 flitsen gehaald met mijn SB-600.
Dat ligt dan toch, volgens mij, meer aan je Sunpak en/of aan je alkalines.
Zo vreemd is het toch niet, om te veronderstellen dat je op 1/64 van het vermogen, meer dan 8 flitsen zou moeten kunnen halen, zonder noemenswaardig bijladen? Oké, door overhead ofzo, zal je de 64 misschien niet halen, maar de helft, 32 dus, dat zou toch niet vreemd zijn?
Mogelijk wordt jouw serie begrensd door de opslagcapaciteit van je camera, i.c.m. je geheugenkaart? Als je RAW schiet, zit de buffer van je camera snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Mijn Conrad IPC-1L geeft 1 schacht aan als FULL terwijl er geen batterij in zit. Batterijen erin, eruit, stekker erin eruit etc. help allemaal niet. Kun je het apparaat resetten?

Lijkt wel voodoo van KRG, lees het bericht en even later is het hier ook afgelopen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Toff schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 02:35:
[...]
Mogelijk wordt jouw serie begrensd door de opslagcapaciteit van je camera, i.c.m. je geheugenkaart? Als je RAW schiet, zit de buffer van je camera snel vol.
Ik weet wel een beetje waar ik mee bezig ben Toff ;)

Mijn D2H haalt met mijn huidige instelling 26 raw foto's in de buffer, als ik hem op jpeg zet haal ik 40 shots en dat is een limitatie in de firmware die voorkomt dat je je hele kaart vol schiet als je per ongeluk de zij shutter indrukt als de camera langs je lichaam hangt.

Bij beide situatie is komt de kaart nog niet aan de pas, ik heb het puur over de buffer zelf.

Voordat je het vraagt, ik heb ook rekening gehouden met autofocus vertragingen. De camera staat op continuous autofocus maar autofocust niet bij het schieten (prefocused), en de shutter staat op release mode (dus hij schiet ook als hij geen focus heeft).

De flitser zelf wordt direct getriggerd via of de PC-syncpoort op mijn D2H, of een hotshoe -> PCSync adaptertje. Dit maakte geen verschil.

Het probleem is ook absoluut niet de buffer of camera, ik schiet hoe dan ook 26 frames af, en dan zie ik vanzelf wanneer de flitser er mee kapt (dan is een frame donker en de volgende weer belicht).

Waar dan precies de bottleneck zit weet ik niet, maar het zal inderdaad denk ik de flitser zijn. Misschien komt het omdat de Sunpak een erg grote condensator heeft, en de SB-600 wellicht enkele kleine, waardoor je dus uit meerdere condensatoren je stroom kan trekken (vergelijkbaar met RAID 1).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een hele goeie vraag, maar uit mijn praktijktest blijkt dat het gewoon niet op gaat. De vraag is nu dus: waarom gaat dat niet op ;)

Dit is wat wikipedia er over zegt, maar met mijn N&T HAVO diploma ben ik niet echt de persoon om hier iets zinnigs over te zeggen:
For short pulses the only real electrical limit is the total system inductance, including that of the capacitor. Short pulse flashes require that all inductance be minimized. The amount of power loading the glass can handle is the major mechanical limit. Although the amount of energy, or joules, that is used remains constant, electrical power, or wattage, increases in inverse proportion to a decrease in discharge time. Quartz glass, 1 millimeter thick, can usually withstand a maximum of 160 watts per square centimeter of internal surface area. Other glasses have a much lower threshold. Extremely fast systems, with inductance below 0.8 microhenries, usually require a shunt diode across the capacitor, to prevent current reversal from destroying the lamp.
The limits to long pulse durations are the number of transferred electrons to the anode, sputter caused by ion bombardment at the cathode, and the temperature gradients of the glass. For continuous operation the cooling is the limit. Discharge durations for common flashtubes range from 1 microsecond to tens of milliseconds, and can have repetition rates of hundreds of hertz. Flash duration can be carefully controlled with the use of an inductor.[1][6]
The flash that emanates from a xenon flashtube may be so intense that it can ignite flammable materials within a short distance of the tube. Carbon nanotubes are particularly susceptible to this spontaneous ignition when exposed to the light from a flashtube.[14] Similar effects may be exploited for use in aesthetic or medical procedures known as intense pulsed light (IPL) treatments. IPL can be used for treatments such as hair removal and destroying lesions or moles.

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 20-09-2011 23:45 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
citruspers schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:45:
Ik weet wel een beetje waar ik mee bezig ben Toff ;)
Dat is fijn, maar dat bleek niet direct uit je post over 26 flitsen @ 1/64, dus ik probeerde wat oorzaken uit te sluiten. Je zou, mocht je het interessant vinden, bijvoorbeeld ook kunnen kijken of je ook 26 correcte flitsen haalt op 1/32 of op 1/16. Mijn vooronderstelling is, dat zeker 1/32 geen probleem zal zijn. Dit nog steeds vanuit mijn stelling, dat je niet de waarde van je nieuwe accu's testte, maar die van je flitser.
Aan de andere kant is het belangrijkste dat jouw accu's doen wat jij ervan verwacht, dus who cares? Feli met je aankoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb deze week een MH-C9000 besteld, bediening is even uitpluizen want die in lastiger dan de boordcomputer van mijn auto :P

Maar loop tegen een aantal vragen aan die jullie andere gebruikers hier kunnen beantwoorden:
  1. Is jullie ook opgevallen dat de Engelse handleiding afwijkt van de Nederlandse? Volgens de NL mag je niet sneller ontladen van 0.1C en volgens de EN niet sneller dan 1.0C (is nogal een verschil). Daarnaast moet je volgens de NL versie bij AAA batterijen eerst de - pool aansluiten en bij AA batterijen eerst de + pool. Bij de EN versie moeten AAA&AA allebei eerste met de - pool aangesloten worden.
  2. Dus eigenlijk als vervolg op de onduidelijkheid over het ontladen. Welke C waarden houden jullie normaal aan bij op/ontladen?
  3. Kan het zijn dat hij bij een "Refresh & Analyse" het laad/ontlaad/laad proces 2 keer doorloopt? Zaten gisteren 4 batterijen in (2 x 2 verschillende) en voor 1 setje heeft hij 2 keer ontladen. Is dit normaal of is het setje batterijen misschien overleden?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

S913 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:10:
Ik heb deze week een MH-C9000 besteld, bediening is even uitpluizen want die in lastiger dan de boordcomputer van mijn auto :P

Maar loop tegen een aantal vragen aan die jullie andere gebruikers hier kunnen beantwoorden:

• Is jullie ook opgevallen dat de Engelse handleiding afwijkt van de Nederlandse? Volgens de NL mag je niet sneller ontladen van 0.1C en volgens de EN niet sneller dan 1.0C (is nogal een verschil). Daarnaast moet je volgens de NL versie bij AAA batterijen eerst de - pool aansluiten en bij AA batterijen eerst de + pool. Bij de EN versie moeten AAA&AA allebei eerste met de - pool aangesloten worden.
Maakt niet uit, heeft meer te maken met het gemak van plaatsen. Niet een technische eis voor het opladen.
• Dus eigenlijk als vervolg op de onduidelijkheid over het ontladen. Welke C waarden houden jullie normaal aan bij op/ontladen?
Laden op 0.3C en ontladen op 0.1C. Ik tenminste :)
• Kan het zijn dat hij bij een "Refresh & Analyse" het laad/ontlaad/laad proces 2 keer doorloopt? Zaten gisteren 4 batterijen in (2 x 2 verschillende) en voor 1 setje heeft hij 2 keer ontladen. Is dit normaal of is het setje batterijen misschien overleden?
Een refresh & analyze is laden -> ontladen -> laden. Als 'ie het twee keer doet kan het zijn dat de batterij niet geheel goed meer is, in dat geval kan het zijn dat de lader soms denkt dat er opeens een nieuwe batterij is geplaatst. Alhoewel 'ie dan normaliter standaard weer op 'charge' zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Ze hebben weer Tronic Ready to Use bij de Lidl. Heb over de Ready to use van Tronic nog geen slechte ervaringen kunnen vinden, alleen goede testresultaten:

http://www.lidl.nl/cps/rd...?offerdate=&ERR=noservice

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wel vanaf donderdag 6 oktober dus in de meeste filialen waarschijnlijk allang uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Nog heel ruim op voorraad gisteren bij het filiaal in Schalkwijk, Haarlem.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nieuws voor Eneloop Fans:

http://gizmodo.com/585018...harge-for-over-five-years

Nieuwe Eneloop batterijen (verwacht 14 november 2011)
- 1800 cycles
- 90% lading na 1 jaar
- 70% lading na 5 jaar!!!

edit: Japan only voorlopig zie ik nu net -O-

[ Voor 9% gewijzigd door M a r c o op 17-10-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hopelijk richten ze zich niet al teveel op dat eeuwig houden van de lading. 1 jaar is prettig, 5 jaar dan heb je geen reden om batterijen te kopen.

Liever meer cycles en mAh's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:11:
edit: Japan only voorlopig zie ik nu net -O-
Dat was met die glitter-dingen ook zo, misschien dat A_K een kansje ziet om ook deze alsnog naar NL te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:48
Roelant schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:27:
Dat was met die glitter-dingen ook zo, misschien dat A_K een kansje ziet om ook deze alsnog naar NL te halen. :)
En/of ebay to the rescue. Al moet je dan wel net een lading echte hebben natuurlijk :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Was vandaag bij Lidl. Hadden ze toch nog een bescheiden restje Tronic's. Wat AA en C cellen. Nog maar even een paar pakjes meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
1500 cycles: als je ze 1 keer per dag laad en ontlaad, ben je al 4 jaar bezig.
1800 is weinig meer dan leuke marketing.

Sanyo heeft overigens net de prijzen 17% omhoog gegooid. Kon nog een stapel kopen voor de oude prijs, hoop dat ik die wel voor een groot gedeelte heb verkocht voordat deze nieuwe hier aankomen :)

Lidl batterijen: je weet niet wat je koopt, kan goed zijn, kan slecht zijn... Ik zou er nooit oplaadbare kopen, hooguit wegwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 20:03
Iemand ooit wel eens gehoord van mec-2900 batterijen? Als ik de leverancier moet geloven zijn dat krachtige AA penlites die als speciale eigenschap hebben dat ze ook bij vorst hun maximale capaciteit behouden (tot -20 graden C) en als zodanig ideaal zijn voor buitensensoren van weerstations en dergelijke. Probleem is dat ze nauwelijks verkrijgbaar zijn en dan ook aan de prijs. Hier kosten ze 12,95. Maar in Duitsland slechts 5,10 euro alleen komen er dan 15 euro verzendkosten bij, dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Interessant, maar werkt je andere apparatuur nog goed bij die temperaturen? Ik heb zelf een testje gedaan en mijn cameras een nacht in de sneeuw laten liggen. De D90 verloor ongeveer de helft van zijn acculading, de D2H, geloof het of niet, 1%.

Maar ik neem aan dat het om flitsers gaat en daar heb ik al helemaal mijn twijfels over. Niet alleen kunnen condensatoren volgens mij niet zo goed tegen de kou, maar door de Xenon flitsbuis krijg je gigantische temperatuurwisselingen. Dat kan niet goed zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
citruspers schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:38:
Interessant, maar werkt je andere apparatuur nog goed bij die temperaturen?
Ik had het niet specifiek over fotografie maar goed, hier heb ik wat extra leesvoer gevonden van ervaren poolreizigers. De een zweert bij mechanische apparatuur en een ander heeft liever een extern powerpack die op het lichaam gedragen worden en via een draad (bijvoorbeeld door de mouw van je jas) met de camera verbonden is.

Die mec-2900 batterij zou dit soort problemen kunnen voorkomen, vandaar mijn vraag. Ik heb een weerstation gekocht en daar zoek ik een batterij voor. Dat wil zeggen, een leverancier in NL maar voor Duitse prijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die MEC batterijen zijn Lithium batterijen (niet Li-Ion) en zijn NIET oplaadbaar. Die hebben inderdaad de eigenschappen dat ze het goed blijven doen bij koude en dat ze heel lang goed blijven en nauwelijks zelfontlading hebben. Dat merk MEC is er maar een van. Je moet dus zoeken naar Lithium AA batterijen.

Omdat dit topic over oplaadbare batterijen gaat is het overigens strikt gesproken off-topic maar mij zal je niet moeilijk horen doen.

Edit:
Hier 10 stuks voor 18 euri incl. verzenden en je kan zelfs nog een tegenbod doen.

[ Voor 20% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-10-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
grun93 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:10:
Iemand ooit wel eens gehoord van mec-2900 batterijen? Als ik de leverancier moet geloven zijn dat krachtige AA penlites die als speciale eigenschap hebben dat ze ook bij vorst hun maximale capaciteit behouden (tot -20 graden C) en als zodanig ideaal zijn voor buitensensoren van weerstations en dergelijke. Probleem is dat ze nauwelijks verkrijgbaar zijn en dan ook aan de prijs. Hier kosten ze 12,95. Maar in Duitsland slechts 5,10 euro alleen komen er dan 15 euro verzendkosten bij, dat schiet niet op.
Energizer heeft ze ook (Energizer Lithium, L91). Die zijn vaak goedkoop te krijgen bij de Action! (3,95 per 4 voor AAA's, last time I checked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
CaptJackSparrow schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:34:
Omdat dit topic over oplaadbare batterijen gaat is het overigens strikt gesproken off-topic maar mij zal je niet moeilijk horen doen.
Daarom had ik het ook over batterijen en niet over accu's. Is er eigenlijk wel een topic over 'gewone' batterijen?
Bedankt voor de info over lithium batterijen en de link natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Die Energizer L91 zijn ook gewoon goedkoper in NL te krijgen. Blokker heeft ze wel eens gehad voor 5 euro/4 stuks. En ik verkoop ze voor 5.9/4 stuks.

Hier een testje van Eneloop bij 20 graden onder nul:
http://www.candlepowerfor...-tests-incl.-freezer-test
Zoals je ziet is de Eneloop de enige daar die bij -20 net zo goed werkt als bij +20.

Er is ook nog een test van de nieuwere Eneloop (HR-3UTGA, de 1500x herlaadbare), die doet het bij -20 beter dan bij +20, maar kan de test niet vinden. Maar de reden dat die het beter doet is volgens mij de testmethodiek: deze Fin test met een TK20, dat is een led lamp, en leds werken beter bij lage temperaturen. Als de batterij het dan net zo goed doet, heb je bij -20 meer licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beau3105
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 00:05
Na alles dagenlang doorgelezen te hebben gisteren de Maha powerex MH-C9000 en de La Crosse RS-700 lader en de nieuwere Eneloop (HR-3UTGA, de 1500x herlaadbare) bestelt bij A_K via sk.nkon.nl:

en nu even wachten :( tot het word afgeleverd, ben erg benieuwd .en dan kan het testen _/-\o_ gaan beginnen

[ Voor 10% gewijzigd door beau3105 op 26-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 13:16
Die lithium batterijen waren laatst in de uitverkoop bij de kruidvat, heb geloof ik 2,25 betaald per pakje van 4. (heb een paar pakjes AA en AAA gehaald), altijd handig voor de zaklamp in de auto, klok, extra batterijen voor tijdens het backpacken etc..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Goede aanbieding nu bij A_K via sk.nkon.nl:
La Crosse RS-700 lader + 8 AA Eneloops, voor 32,95. (Ik had ze flink goedkoper besteld, erg net dat het ondanks de foute prijs wel gewoon geleverd wordt.)
Ik was in de markt voor een nieuwe/extra lader. Omgerekend was dit net zo goedkoop als die standaard normale Eneloop lader die verkocht wordt, alleen dan wel met ontlaad, analyze en refresh functie: heb dus meteen besteld..

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter87 op 27-10-2011 17:53 . Reden: ik heb mazzel gehad want het was wel èrg goedkoop. Bijna too good to be true, en dat was het dus ook.. prijs is inmiddels aangepast, maar nog steeds een mooie aanbieding. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Oeps, die prijs was een foutje, daar leg ik op toe, dus is nu wat duurder. Sorry.
Ik vroeg me al af waarom er een aantal mensen de C9000 en ook de RS700 bestelde, maar dat was het dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beau3105
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 00:05
A_K schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:40:
Oeps, die prijs was een foutje, daar leg ik op toe, dus is nu wat duurder. Sorry.
Ik vroeg me al af waarom er een aantal mensen de C9000 en ook de RS700 bestelde, maar dat was het dus :P
Ik wil de C9000 thuis gebruiken en de RS700 op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Leuk topic.

Ik maak voor mijn 430ex2 flitser gebruik van GP 2700 batterijen. Althans, dat wilde ik. Met die batterijen volledig opgeladen haal ik nog geen 10 flitsen :?

Met wegwerp haal ik er honderden.

Nu zie ik wel regelmatig mensen met dezelfde batterijen in andere flitsers, zonder problemen.

Iemand hier met dezelfde batterijen & flitser ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.