De ene alkaline is slechter voor gebruik in digitale camera's dan de andere. Huidige camera's zijn gemaakt op de spanning van NiMh (uitzonderingen daargelaten) en werken daar veel beter op. Dat spanningsverhaal icm met high drain devices gaat amper op. Kijk hier eens naar de Kodak photo alkaline batterij.Sabbi schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:00:
[...]
Het grote voordeel van alkalines is natuurlijk dat ze nagenoeg geen zelfontlading kennen, daarom zijn ze ideaal als backup.
en die link die je geeft gaat erover dat je bij je camera goedkope rommel batterijen krijgt, niet dat alle alkalines slecht zijn. Sterker nog, het effect van te lage spanning waardoor je je batterij niet volledig leeg krijgt is juist iets wat vooral bij nimh's optreedt, juist niet bij alkalines. (Die hebben namelijk een hogere aanvangsspanning)
Bij mijn camera kreeg ik tenminste een setje Lithium AA's, dat zijn pas fijne dingen. wel erg duur.
Lithium AA's gaan het langst mee, minimaal ongeveer dubbel zo lang als een LSD voor een camera, maar wel duur ja. Zijn ook nog eens lichter en lekken niet, dus dat zijn mooie reserve batterijen. (echt reserve voor dat ene geval per 1 of 2 jaar).
Gemeten met een C9000?. Die hebben over het algemeen een afwijking naar beneden, en de La Crosse en IPC(l) laders een afwijking naar boven. En meet wel met de break-in, die komt het dichts in de buurt van de officiele testmethode.Sabbi schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:19:
[...]
Nog geen van die van mij (AA Eneloops, van jou) hebben ooit 2000 mah gehaald, blijven gemiddeld rond de 1900 (commercieel ook heel logisch, 2000 klinkt veel beter dan 1900)
Dat is onzin wat daar staat, het verschil is en blijft 20%. Ze doen net alsof 0,3V een klein verschil is op 1,5V, en 2,4V een groot verschil op 12V. Het Nederlandse stroomnet schommelt standaard tussen de (schatting) 220 en 240V, dat is 20V en geen probleem.Sabbi schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:52:
Lees net nog even dat het vooral optreedt als je meerdere batterijen tegelijk hebt.
http://michaelbluejay.com/batteries/tips.html#multiple
[url=http://sk.nkon.nl]