[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 29 ... 58 Laatste
Acties:
  • 584.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:31:
^^ kickje

De Eneloop XX 2500mAh's zijn nu bij Conrad verkrijgbaar, €14,89 per setje van vier stuks. Zie http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=252012
...waarom niet voor deze nieuwe generatie Eneloops gaan, die 14.99 per 4 stuks kosten ?
http://shop.conrad.nl/ene...oplaadbaar-aa/252004.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
ik kreeg vanmorgen ook de mailing met de aanbieding in de mailbox: €14,89.
Als je vanuit de mailing klikt, zie je inderdaad deze prijs staan, maar bij direct linken krijg je de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

consono_md110 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:34:
ik kreeg vanmorgen ook de mailing met de aanbieding in de mailbox: €14,89.
Als je vanuit de mailing klikt, zie je inderdaad deze prijs staan, maar bij direct linken krijg je de normale prijs.
Klopt, was me niet eens opgevallen :P

En om op Lost's vraag terug te komen: de 'normale' Eneloops zijn 2000mAh, deze XX-variant is 2500mAh. Weliswaar minder vaak herlaadbaar (500x) maar er is zeker een groep klanten die meer hebben aan de hogere capaciteit tov de 'normale' Eneloops.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
A_K schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:41:
Ze vragen € 19.99 als ik de link volg.
Ik schrok al, want 14,89 zou maar een euro boven mijn prijs zitten :)
wel 14,89 dus, maar slechts tijdelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 14:02
Ik heb nu 2 jaar de Voltcraft IPC-1 en er op zich veel profijt van gehad, alleen de bedieningsknoppen lijken gaar te worden.
Zeker de current knop wil regelmatig weigeren.
En wat me ook opviel is dat ik toch regelmatig batterijen heb die de oplader niet meer herkend, maar na ff een paar seconde in een oude GP lader, weer pakt.
Enfin, ben nu aan het kijken voor wat anders en kom toch weer uit op Voltcraft, tenzij iemand een goed merk weet.....
Iemand ervaring met de charge manager serie van Voltcraft, op zich kom ik daar positieve reacties tegen, maar het schijnt dat de fan toch wel behoorlijk hoorbaar kan zijn.
En met name de 2015 lijkt me voor mijn doeleinde interessant, kids speelgoed en ik zelf fotografie als hobby.
Alleen Conrad heeft er 2 van de 2015 in het rijtje staan en volgens mij zijn ze hetzelfde, alleen krijg je er bij de ene batterijen bij en die is dan ook nog goedkoper?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb de 2015 en idd, de fan is erg lawaaierig. Daarnaast kun je geen laadstromen instellen, een heel gemis t.o.v. de MAHA C9000 die ik ook heb. In de praktijk is de 2015 dan ook gedegradeerd tot lader van D-cellen en soms voor batterijen die de C9000 niet meer lust (die batterijen slijt ik dan nog één keer in een afstandsbediening of iets dergelijks).

De 2015 is trouwens eenvoudig open te maken, een klein fannetje in hetzelfde formaat kun je er zo inzetten als vervanging van de oude. Met een beetje snuffelen op internet zul je wel een fannetje van dezelfde afmetingen kunnen vinden die minder lawaai produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25
M a r c o schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:18:
[...]

wel 14,89 dus, maar slechts tijdelijk. ;)
http://www.nkon.nl/ daar zijn ze goedkoper als je er meer koopt maar dan moet je wel uitkomen met de verzend kosten

want hij conrad heb je bij 25 euro gratis verzending

heb nu bij nkon 4x een AA Sanyo XX 2500 mAh 16 stuks dus en 4x AAA Eneloop batterijen ook 16stuks dus

en gelijk 12 opberg doosjes gekocht altijd makkelijk

moest even wat batterijen kopen :P kwam weer iets tekort want had nog veel te oude liggen van Philips die straks de deur uit gaan en nu heb ik ook gelijk weer voorraad

heb ook nog de AA van conrad huismerk 2700mAH daar was ik al blij mee maar had alleen 4 stuks
nu maar de overstap gemaakt naar sanyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
@Wildfire, txs voor de info.
Alleen die MAHA C9000 kan geen blok batterijen aan en in de laatste 2 jaar heb ik ook daar een paar dingen voor in huis gekregen.
Voor de rest ziet de MAHA C9000 er bijna hetzelfde uit als de Voltcraft IPC-1.
Hmm, de laadstroom is dus niet in te stellen, maar misschien is de 2015 heel erg slim?
En ik begrijp van je dat je af en toe ook een batterij heb die, net als de IPC, niet herkend meer wordt, maar de 2015 wel pakt?
De standaard fan, sommige vergelijken het met een pc die aanstaat alleen in de laatste 15 jaar heb ik verschillende pc's in elkaar gezet en als het qua geluid is als mijn eerste pc..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
NLMarcel194 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:28:
[...]
http://www.nkon.nl/ daar zijn ze goedkoper als je er meer koopt maar dan moet je wel uitkomen met de verzend kosten
psst, de site nkon is van A_K (op wie zijn bericht ik reageerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
sk.nkon.nl heeft soms iets lagere prijzen (Zelfde site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25
Henk007 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:56:
sk.nkon.nl heeft soms iets lagere prijzen (Zelfde site)
oke mooie tip voor de volgende keer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rhodan schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:58:

[..]

Hmm, de laadstroom is dus niet in te stellen, maar misschien is de 2015 heel erg slim?
Voor zover ik heb gezien met de batterijen die ik erin heb opgeladen, heeft elk soort batterij gewoon een vaste laadstroom. Het enige intelligente is gewoon de herkenning van een volle batterij om zodoende op druppellading te kunnen overgaan.
En ik begrijp van je dat je af en toe ook een batterij heb die, net als de IPC, niet herkend meer wordt, maar de 2015 wel pakt?
De C9000 meet eerst de weerstand van een batterij, als die te hoog is komt er 'HIGH' te staan en wordt er niet opgeladen. De 2015 heeft zo'n test niet, alleen alkalines laden er niet in.
De standaard fan, sommige vergelijken het met een pc die aanstaat alleen in de laatste 15 jaar heb ik verschillende pc's in elkaar gezet en als het qua geluid is als mijn eerste pc..... :X
Geloof me: hij maakt aardig wat lawaai. Zal ik het zo zeggen: bij het geluid van mijn PC slaap ik elke nacht vredig. Als ik de 2015 's nachts zou laten draaien dan slaap ik gegarandeerd niet :+

(zoals ik al eerder zei, je kunt het fannetje altijd vervangen door een andere... en ik vraag me af in hoeverre dat ding echt nodig is want echt warmte komt er nou ook weer niet uitblazen)

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 22-01-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Oke, duidelijk verhaal txs.
Volgens de vrouw ben ik al een "gevoelig" voor geluidjes, dus deze gaat het niet worden.
Edit.
Dacht dat ik eruit was en had mijn keuze al gemaakt voor de Maha Powerex MH-C9000, maar nu kwam ik de Ansmann Energy XC 3000 tegen.
Hartstikke duur, maar wel een met heel veel mogelijkheden en die ook nog eens knoopcellen aankan.
Dubbele edit, zover ik de handleiding begrijp, kan de CX3000 geen knoopcellen laden, maar alleen testen.
Heb nog even tijd, maar denk dat het toch de MH-C9000 gaat worden dan.

[ Voor 100% gewijzigd door Rhodan op 24-01-2011 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Van oplaadbare knoopcellen heb ik sowieso nog nooit gehoord.

De XC3000 kan li-ion laden en testen, maar is inderdaad nogal duur. En groot en zwaar, bijna een stoeptegel :P

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
A_K schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:17:
Die zijn er wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

A_K schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:17:
Die bestaan hoor, bv. http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=252238. De capaciteit valt echter vies tegen, meestal maar een 1/3e tot 1/4e van een niet-oplaadbare variant.
De XC3000 kan li-ion laden en testen, maar is inderdaad nogal duur. En groot en zwaar, bijna een stoeptegel :P
Alsof de CM2015 zo licht als een veertje is :P

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 24-01-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
3V oplaadbaar, ik vraag me dan af wat voor spul dat is (chemisch).
Maarja, een CR2032 batterij is een cent of 25, als een oplaadbare dan 1/3 van de tijd mee gaat bespaar je maar liefst 8 cent per keer dat je hem op moet laden, en dat is nog zonder aanschafkosten van de lader en batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
er zijn ook best wat NiMh knoopcellen geloof ik.
Toch handig als je weinig capaciteit nodig hebt, maar wel een bepaalde spanning.
Die NiMh knoopcellen kun je zo in allerlei samengestelde configuraties krijgen. bijv met 6 cellen voor 7,2V.

[ Voor 66% gewijzigd door M a r c o op 24-01-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzambbas
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-02 14:09
Ik kwam hier nog een plaatje tegen met een test van opladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
gzambbas schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:47:
Ik kwam hier nog een plaatje tegen met een test van opladers.
Dat noem ik niet echt een test, enkel een tabel om specificaties te vergelijken.
Maar evengoed informatief voor wie snel de verschillen wil kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzambbas
Klopt je hebt gelijk. Ben ook wat aan het rondkijken voor een nieuwe oplader. Heb nu altijd GP batterijen met powerbank maar de batterijen zijn zomaar leeg. Gebruik ze o.a. in de mobiel voor boven de box, flitser, kinderlaptop, rookmelders enz.

Heb al vaker bij Nkon besteld en denk dat ik ook maar voor de Maha Powerex MH-C9000 moet gaan al is deze wel te uitgebreid voor me. Maar die functie's zoals ontladen en oude batterijen te leven brengen trekt me dan wel weer :) Ook zal ik denk ik moeten veranderen van batterijen gp vergeten en overgaan naar Eneloop of GP Recyco.

Tips of advies is uiteraard welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Staat er niet genoeg nuttige informatie in dit draadje dan?
Enfin, eneloop is beter dan GP Recyko. http://batterylab.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Handig zo'n tabel waarbij totaal niet vermeld staat wat de X en Y as voorstellen :X Nog aardig wat werk aan die site nodig...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Die site zag er volgens mij een jaar geleden ook al zo uit, dus daar zal wel niet veel verandering meer in komen :)

Oh, grappig nieuws trouwens: de op DealExtreme afgekraakte BTY-batterijen kunnen tòch goed zijn. Heb zelf de Eneloop-kloon van BTY besteld, gewoon puur uit testdrag/nieuwsgierigheid. Waar alle voorgaande types BTY-batterijen in de verste verte niet in de buurt van de geclaimde capaciteit kwamen, lukte het deze batterijen wel. Ze claimen 2250mAh en met mijn C9000 kwam ik gemiddeld op 2050-2100mAh uit.

Nu alleen nog het LSD-gehalte testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ja, die site ben ik ooit mee begonnen, maar batterijen verkopen ging te goed en kostte meer tijd.
X is Ah, Y is V. En ik vermoed dat de GP recyko een namaak was. (Dealextreme). Heb er later wat uit de winkel en Duitsland gehaald, die deden het veel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door A_K op 02-02-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzambbas
Hele topic nog maar eens doorgenomen :) Zit echt te twijfelen tussen de Voltcraft IPC-1L voor 34.99 bij Conrod of de Powerex MH-C9000 voor 46.95 bij Nkon :)

Moet er nog maar even een nachtje over slapen :D Zelf instellen zal ik niet doen want hou van makkelijk alleen die functie's die erop zitten lijken me wel heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

gzambbas schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:18:
Hele topic nog maar eens doorgenomen :) Zit echt te twijfelen tussen de Voltcraft IPC-1L voor 34.99 bij Conrod of de Powerex MH-C9000 voor 46.95 bij Nkon :)

Moet er nog maar even een nachtje over slapen :D Zelf instellen zal ik niet doen want hou van makkelijk alleen die functie's die erop zitten lijken me wel heel handig.
De Lacrosse RS700 bij Nkon (A-K) is overigens dezelfde als die Voltcraft.
Je zou daarom qua prijs de EUR 46 moeten vergelijken met de EUR 27.50 (beide zonder batterijen).
Volgens mij kan je met de Maha hetzelfde als met de Lacrosse/Voltcraft, maar is de laadstroom bij de Maha in iets kleinere stapjes in te delen en is de maximale laadstroom ook iets hoger (2000mA vs 700mA) waardoor een standaard eneloop bij de hoogste laadstroom door de Maha in een uurtje is geladen en bij de Lacrosse/Voltcraft in een kleine 3 uur.

Let hierbij op dat voor behoud van levensduur van de batterij er meestal wordt gezegd dat laden op 0.4C optimaal is (0.4C = 600mA). Daarnaast is er in het verleden wel eens iets gezegd over de Maha en te strakke klemmetjes die soms tot (lichte) beschadigingen van de batterijwikkel hebben geleid. Ik heb zelf de Voltcraft/Lacrosse :P

edit: "iets" doorgestreept, maar rest van mijn verhaal blijft gewoon staan ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
hiervoor hebben we de pricewatch

[ Voor 84% gewijzigd door PowerUp op 07-02-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
The_Sukkel schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:43:
[...]
Volgens mij kan je met de Maha hetzelfde als met de Lacrosse/Voltcraft, maar is de laadstroom bij de Maha in iets kleinere stapjes in te delen en is de maximale laadstroom ook iets hoger (2000mA vs 700mA) waardoor
+185% = iets hoger :?
De Voltcraft is een uitstekende lader maar je moet er wel een extra lader bij kopen om volledig lege batterijen op te kunnen laden. Dat en de lage laadsnelheid zijn toch wel grote nadelen van de Voltcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Twister336 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:33:
[...]
+185% = iets hoger :?
De Voltcraft is een uitstekende lader maar je moet er wel een extra lader bij kopen om volledig lege batterijen op te kunnen laden. Dat en de lage laadsnelheid zijn toch wel grote nadelen van de Voltcraft.
Die hogere laadsnelheid is theoretisch. Zelf ga ik eigenlijk nooit hoger dan die 700 mA, al kan mijn lader veel meer. Het kán wel, maar ik ben zuinig op mijn accu's. Als je de snelheid nodig hebt, kan je imo beter een extra setje accu's kopen, of - als je meer dan 4 cellen gelijktijdig moet laden - een tweede lader.

Een extra lader bijkopen voor het opladen van volledig lege batterijen lijkt me het paard achter de wagen spannen. "Iedereen" heeft toch wel ergens een oude "domme" lader liggen en zo niet, dan is een volle accu ernaast met een paar paperclips voor een tweaker toch niet zo vergezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi all,

Ongetwijfeld staat het antwoord hier al, maar met de zoektermen Eneloops en Opladen kon ik het niet vinden. Ik heb een tijd terug 2 sets Eneloops ontvangen, sinds levering niks mee gedaan. Nu wil ik ze morgen gaan gebruiken. Kan dat zonder eerst opladen of beperkt dat de levensduur?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

the_scientist schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:57:
Hi all,

Ongetwijfeld staat het antwoord hier al, maar met de zoektermen Eneloops en Opladen kon ik het niet vinden. Ik heb een tijd terug 2 sets Eneloops ontvangen, sinds levering niks mee gedaan. Nu wil ik ze morgen gaan gebruiken. Kan dat zonder eerst opladen of beperkt dat de levensduur?
Het hele principe van Eneloops is nou juist dat je ze rechtstreeks uit de winkel al kunt gebruiken. :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En dat je ze rustig een of twee jaar op de plank kunt laten liggen. Dan zit er nog een groot deel van de lading in. Het hangt er vanaf hoeveel lading je morgen nodig hebt en of je een 'intelligente' lader hebt.

Als het morgen 'kritisch' is dat ze niet leeg raken en je hebt een lader die vanzelf stopt als de cellen vol zijn kun je ze rustig even door de lader laten 'bijvullen'.

• Henk007
Zelf stop ik nieuwe eneloops (of andere lsd's) meteen in de lader en laat ze één discharge-charge cyclus draaien. Nodig is dat niet.

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ondanks dat er nog niet veel te vinden is over de Hema batterijen:
Always Ready AA met 15% korting.
Deze batterijen zijn uitgeroepen tot ‘beste koop’ door de Consumentengids, januari 2011.
€ 9.95 nu €8.46
Nog steeds ietsie duurder dan de Eneloops bij NKON en geen doosje erbij denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door bartvl op 16-02-2011 21:18 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
bartvl schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:17:
Ondanks dat er nog niet veel te vinden is over de Hema batterijen:
Always Ready AA met 15% korting.
Consumentengids :')

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Iemand een idee door welke producent die Hema lsd's worden gemaakt? De kleur lijkt op GP Recyko, maar dat zegt natuurlijk niets :)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 16-02-2011 21:37 ]

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Tsja, consumentengids...

Daarnaast, ze maken ze niet zelf (logisch), goede kans dat ze ze gewoon ergens halen waar ze goedkoop zijn. Oftewel die je nu koopt kunnen heel anders zijn dan de getest. Zelfs duracell heeft de Enelooop-cellen gebruikt maar ook Chinese minder goede... Kleur zegt weinig, het gewicht, maat en hoe de bovenkant/onderkant er uit ziet meer.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Zijn die limited edition 5 yr anniversary glitter eneloops al in Europa verkrijgbaar?
Ik las ergens dat ze vanaf februari 2011 ook in Europa te krijgen zouden zijn...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
Henk007 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:36:
Iemand een idee door welke producent die Hema lsd's worden gemaakt? De kleur lijkt op GP Recyko, maar dat zegt natuurlijk niets :)
Ik vroeg me hetzelfde af! Ze kosten 10 euro voor 4 stuks. Als je ze online koopt krijg je 15% korting, maar dan zit je wel weer met 5 euro verzendkosten.

edit:
Oeps, ik zie dat dit al gezegd is.
nouja, lees maar snel door naar het volgende bericht ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Sphandor op 18-02-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Glitter: is wat vertraagd, wordt eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 pakjes van 4 (oplaad)batterijen van de GP Recyko 2700 en ik ben er tevreden van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bestaan die echt? Eneloop gaat niet verder dan 2500 voor LSD. Van GP Recyko nog geen hardware upgrade gehoord, zijn het niet de gewone GP batterijen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Zou dit wat zijn? Ik ben op zoek naar een bulklader nadat mijn Voltcraft UFC-8 het heeft begeven (sommige lampjes blijven knipperen, ook al zitten er geen batterijen in). Ik wil graag een boel accu's tegelijk kunnen opladen. Het hoeft niet snel te gaan, maar ik wil er ook geen omkijken naar hebben. Accu erin en klaar als ie groen is (handig voor de kids). Ik laad voornamelijk eneloops op.

Wellicht kent iemand dit ding en kan ervaringen delen? Of alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Alternatieven zijn er wel van maha: http://sk.nkon.nl/maha-powerex-sanyo-eneloop-chargers.html
Maar een stuk duurder, die Conrad optie ziet er voor jouw doeleinde prima uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
Als je voor je verjaardag een oplader met batterijen van je vader krijgt, maar je die zelf online bestelt omdat je vader geen ideal gebruikt en je ze bij hem thuis laat bezorgen zodat hij ze feestelijk verpakt kan aanbieden op je verjaardag, houdt er dan rekening mee dat er soms hele grote dozen worden gebruikt, waarvan de lege ruimte royaal is opgevuld met witte piepschuimpjes, dat een setje eneloop batterijen in die omgeving een goede camouflagekleur heeft en vaders soms een beetje kippig zijn...
Als iemand een gratis setje eneloops wil; ik weet een ondergrondse vuilcontainer in Heemskerk waar je ze kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
Ik heb hier een Powerex MH C9000, en ik heb gisteren een jaar oud setje 2100mah (NiMH) batterijen gevonden. Die loopt al sinds gisteravond een break-in programma van 2100mah. Als ik de lader mag geloven zitten alle 4 de batterijen boven 2400mah 2600mah.

Kan dit op een of andere manier kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Dat is de totale laadstroom.
De lader gaat 16 uur lang op 210 mAh laden.

De uiteindelijke capaciteit (gemeten door ontladen) zie je pas na afloop, morgenochtend ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
Dan maak ik me nergens zorgen om! Nog een vraagje, nieuwe eneloops... Break in, of gewoon gebruiken en als ze leeg zijn 0,3C laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Maakt weinig uit. Ik zou ze gewoon gebruiken. Break-in is handig als ze al een paar jaar op de plank hebben gelegen voor het eerste gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:47:
Bestaan die echt? Eneloop gaat niet verder dan 2500 voor LSD. Van GP Recyko nog geen hardware upgrade gehoord, zijn het niet de gewone GP batterijen dan?
Sorry, ik bedoelde de gewone idd: http://www.cameranu.nl/ar...iMH_R6_AA_Batterijen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:35
Afgelopen weekend - nadat de normale Canon accu's leeg waren - met GP 2700mAh oplaadbare AA batterijen in mijn BG-E8 batterygrip gewerkt.
Helaas. Dit hield de camera nog geen 3 minuten vol en ik kreeg daarna een error: 'replace batteries to continue' (of iets in die richting...)

Is dit een bekend probleem?
Wat googlen leverde niet bijster veel op. Is het zo dat de camera (550D in mijn geval) meer stroom nodig heeft dan dat de oplaadbare batterijen kunnen leveren? Ik hoop dat ik niet voor niets de GP-batterijen voor in de grip heb gehaald en straks weer moet gaan werken met alkaline AA's.

(De GP's werken namelijk als een zonnetje in de 430EX II flitser en gaan écht lang mee!)

Thoughts, anyone? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
De spanning zal dan wel te laag zijn, zodat de camera gewoon niet meer werkt. Stroomsterkte is zelden het probleem bij dit soort toepassingen, omdat de batterijen veel meer stroom kunnen leveren dan de camera ooit nodig heeft (ook niet met filmen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Octagen schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:17:
Afgelopen weekend - nadat de normale Canon accu's leeg waren - met GP 2700mAh oplaadbare AA batterijen in mijn BG-E8 batterygrip gewerkt.
Helaas. Dit hield de camera nog geen 3 minuten vol en ik kreeg daarna een error: 'replace batteries to continue' (of iets in die richting...)
Dan waren je accu's waarschijnlijk niet helemaal vol meer...
Ik heb laatst ongeveer een uur aan footage geschoten met m'n 5D op 6 eneloops...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octagen
  • Laatst online: 09-09 16:35
Ik had ze toch echt allemaal helemaal opgeladen. In de GP charger en echt meer dan 8 uur per set erin gehad. Vreemd.

Het rare is, dat er meer sets dezelfde error geven. Dus het is niet dat er een faulty battery tussen zit ofzo.

Even verder onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
En met 1,5V niet-oplaadbare batterijen heb je er geen last van? Misschien is 1 van de contacten niet goed (geoxideerd), waardoor je spanning voor de camera nog minder is. Met mijn 450D kon ik makkelijk urenlang schieten op GP 2700mAh batterijen in de grip, dus in principe moet het gewoon werken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Crap! Kom ik net tot de vaststelling dat ik 2 Eneloops in m'n broek heb laten zitten, en deze nu dus een wasbeurt hebben meegemaakt.
Zou het nog wijs zijn om ze 'n keer proberen te herladen als ze opgedroogd zijn?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn Eneloops die ik nu denk ik nog geen half jaar heb (hier via deze thread van iemand gekocht) gaan best snel leeg elke keer. Ik gebruik ze in een Magic Mouse en in mijn Xbox360 controllers. Ik moet om de 2 weken wel batterijen vervangen. Hebben jullie dit ook? Uiteraard laad ik ze gewoon helemaal op, tot de lampjes van de lader uit zijn. En meestal gaan ze na het opladen gelijk weer een apparaat in, dus ze liggen niet te ontladen ofzo.

Ik wil nu om die reden eigenlijk ook eens de GP2700 batterijen gaan proberen, goed idee of niet, ik neem aan dat ze niet in een paar weken half ontladen zijn? En kan ik deze GP2700 ook gewoon in mijn Eneloop lader opladen? Ik heb zo'n MQR06W oplader. Graag advies :)

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 14-03-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Eneloop wasbeurt: Ik heb van het weekend 3 alkaline batterijen 6 uur in het water laten liggen, die zijn flink verroest. Ik zou door een refresh doen op je C9000, maar dan wel de lader op zijn kop leggen, loopt er iig geen smurie je lader in als ze gaan lekken. :)

Wii controlers (begrijp ik van klanten) en die muis (zoek maar eens via google) gebruiken best wat energie. 2700's gaan in het begin langer mee, maar als ze wat ouder zijn neemt de zelfontlading toe en houden ze het minder lang uit dan de Eneloop schat ik. Je kan ook nog aan de Eneloop XX a 2500 mAh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thanks, weer bij nkon een setje Eneloop XX a 2500 mAh besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Executor16 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:30:
Thanks, weer bij nkon een setje Eneloop XX a 2500 mAh besteld :)
Ik kwam nkon tegen op de beurs in Rosmalen. Meteen maar wat eneloops meegenomen met soldeerlipjes, accupack van mn schroefmachientje is nu weer top :*)

Normale AA had ik al genoeg, vorig jaar een hele zooi Duracells (Activecharge) bij de action ingeslagen toen (2.49 per 2)

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 14-03-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 08:47
Ik begrijp dat de Sanyo XX 2500 mAh meer power hebben dan de AA Sanyo Eneloop 2000 mAh, maar mijn vraag is in wat voor situaties je nu ECHT veel voordeel zou hebben van de 2500's aangezien ze bijna 2 keer zo duur zijn dan de 2000's.

Je zou dus 2 sets 2000's kunnen kopen in plaats van 1 set 2500's. Je zult de 2000's wel vaker en eerder moeten opladen, maar ik heb deze nu ook en ik kan er toch best redelijk lang mee flitsen. Dus mijn vraag; in welke situaties haal je nu voordeel van de 2500's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
In de situaties dat je geen zin hebt om eerder en sneller te moeten opladen. Beantwoord je zo je eigen vraag niet een beetje? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Octagen schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:41:
Ik had ze toch echt allemaal helemaal opgeladen. In de GP charger en echt meer dan 8 uur per set erin gehad. Vreemd.
Maar wanneer had je ze opgeladen? Normale oplaadbare batterijen ontladen vrij snel. Ookal had je de batterijen volledig opgeladen, na pak 'm beet een maand, zullen ze tot de helft ontladen zijn. Zonder dat je ze gebruikt hebt...

Gezien je eerst de Canon accu's gebruikt, en daarna overstapte op je AA's, vermoed ik dat het een backup optie was? En ze dus (lange) tijd ongebruikt in je camera tas hadden gelegen? Dan zullen ze gewoon ontladen zijn geweest.

Voor dat soort situaties moet je low-self-discharage batterijen gebruiken, zoals Eneloops. Die kun je lang bewaren zonder dat ze ontladen. De klassieke oplaadbare batterijen zijn eigenlijk alleen nuttig wanneer je ze binnen zeer korte tijd gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Xander schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:02:
In de situaties dat je geen zin hebt om eerder en sneller te moeten opladen. Beantwoord je zo je eigen vraag niet een beetje? ;)
Dat zou niet slim zijn he? Mijn eigen vraag beantwoorden.

Waar het om gaat is dat ik zou willen weten of er andere redenen zijn om voor de 2500's te kiezen buiten het feit dat je dan niet zo vaak hoeft te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_K. Ik zie dat de Eneloop Glitters beschikbaar zijn. Komen de AAA ook nog of blijft het bij de AA voor Europa?
Wel jammer dat ze hier niet dezelfde verpakking hanteren zoals van de Eneloop Colors. Dat is meteen een handig opbergdoosje.
Van de week een paar bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
103720 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:35:
[...]

Dat zou niet slim zijn he? Mijn eigen vraag beantwoorden.

Waar het om gaat is dat ik zou willen weten of er andere redenen zijn om voor de 2500's te kiezen buiten het feit dat je dan niet zo vaak hoeft te wisselen.
Het feit dat ze langer mee gaan? Het feit dat ze mooi zwart zijn? :+

Op de capaciteit na zou ik werkelijk geen voordelen kunnen bedenken nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Je kunt wel smileys gaan gebruiken maar mijn vraag is toch niet zo raar? Ik vind het prijsverschil namelijk behoorlijk, bijna het dubbele, dus ik denk dat ik meer foto's kan maken met 2 sets 2000 dan met 1 set 2500 (ook al moet ik dan vaker batterijen wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
103720 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:22:
Je kunt wel smileys gaan gebruiken maar mijn vraag is toch niet zo raar?
Nee, maar het antwoord ligt in mijn ogen nogal voor de hand. Het enige voordeel van de 2500's had je in je eerste reactie al benoemd (de hogere capaciteit, en dus het feit dat je iets langer met een setje doet).
Ik vind het prijsverschil namelijk behoorlijk, bijna het dubbele, dus ik denk dat ik meer foto's kan maken met 2 sets 2000 dan met 1 set 2500 (ook al moet ik dan vaker batterijen wisselen).
Dat klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De Eneloop en XX situatie heeft wat weg van pc hardware, voor de snelste CPU betaal je ook een stuk meer dan eentje die 20% langzamer is.

AAA glitter: geen idee eigenlijk of/wanneer ze komen.. Zal eens vragen.
Edit: kan ze nog niet krijgen...

[ Voor 7% gewijzigd door A_K op 01-04-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:52:
[...]

Maar wanneer had je ze opgeladen? Normale oplaadbare batterijen ontladen vrij snel. Ookal had je de batterijen volledig opgeladen, na pak 'm beet een maand, zullen ze tot de helft ontladen zijn. Zonder dat je ze gebruikt hebt...

Gezien je eerst de Canon accu's gebruikt, en daarna overstapte op je AA's, vermoed ik dat het een backup optie was? En ze dus (lange) tijd ongebruikt in je camera tas hadden gelegen? Dan zullen ze gewoon ontladen zijn geweest.

Voor dat soort situaties moet je low-self-discharage batterijen gebruiken, zoals Eneloops. Die kun je lang bewaren zonder dat ze ontladen. De klassieke oplaadbare batterijen zijn eigenlijk alleen nuttig wanneer je ze binnen zeer korte tijd gaat gebruiken.
Kan ook zijn dat er 1 slechte batterij tussen zit, door de hogere weerstand van die éne slechte batterij is de capaciteit van de set-van-zes in één keer een stuk minder (je krijgt een gigantische voltage drop door de hoge weerstand van de slechte batterij).

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Dankzij deze thread heb ik zojuist veel geleerd over laders en batterijen.
Omdat ik zelf een VoltCraft IPC-1L en Sanyo Eneloop 2500mAh in m'n winkelmandje aan het stoppen was bij Conrad, zag ik dat Conrad de Eneloop XX AA 2500mAh in de aanbieding heeft; 8 stuks voor Eur 29,99.
Wellicht interessant voor iemand, die netzoals ik nieuwe batterijen wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
LeGato23 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:05:
dat Conrad de Eneloop XX AA 2500mAh in de aanbieding heeft; 8 stuks voor Eur 29,99.
Als je een beetje rondkijkt in dit draadje, kan je ze goedkoper vinden hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_K. Klopt het dat de Eneloop AAA's uit de shop verdwenen zijn? Ik zie ze nml. niet.
Wel de lite's, maar niet de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dat zijn dan toch gewoon deze: ?

[ Voor 10% gewijzigd door bartvl op 03-04-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik weet niet of die glitter Eneloops een beetje lekker lopen, maar ik heb ze vandaag besteld.
Eigenlijk had ik ze (nog) niet nodig... maar ik wilde niet wachten totdat ik ze écht nodig had en dan het risico lopen achter het net te vissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou nog een apparaat hebben met een transparante behuizing zodat je ze ook tijdens het gebruik kunt zien. Dan heb je tenminste nog een beetje lol van dat flashy uiterlijk. ;)

Iemand suggesties? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zijn die. Die link werkte van de week niet. Nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Ik heb niet alles gelezen maar wel de search gebruikt in dit topic. Zijn er geen ervaring met Vapextech? batterijen en zijn die eneloops echt zo goed?
Ik gebruik la jaren Vapextech met bijbehorende 1 uurslader (2 stuks). Want met al dat kinderspeelgoed , mijn camera en radiografische auto hoge behoefte :-)
Ik heb series van 2500/2700 Mah en die werken perfect, soms willen er sommige niet meer opladen , lader geeft waarschuwing. Stop ik hem in een oude Varta lader is er geen probleem en mijn multimeter geeft ook gewoon aan dat ze op volle sterkte zijn. Doordat ze er allemaal hetzelfde uitzien kan ik niet traceren hoe oud ze zijn maar om de 6/9 maanden koop ik weer bij dus dat zou het minimum moeten zijn.
Ik hebooit een verkeerde batch gehad want dat waren nieuwe 2700 en die haalden hun garantie periode niet. Keurig gratis vervangen trouwens door Vapextech.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
redyak schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:03:
Ik heb niet alles gelezen maar wel de search gebruikt in dit topic. Zijn er geen ervaring met Vapextech? batterijen en zijn die eneloops echt zo goed?
Je kan hier en op modelbouw fora (VapexPech) wel wat ervaringen vinden. Ze zijn matig en nogal duur. Je zegt zelf dat je al eens erg slechte hebt gehad. Hun specifiecaties zijn zwaar overdreven.
En er hebben hier al 50 mensen gemeld dat Eneloop goed is, 51 keer lijkt me niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Maar eneloops zijn niet de enige die goed zijn.

Waar je naar moet kijken zijn LSD batterijen. Dat staat voor Low Self Discharge.
Dat betekent dat ze lang opgeladen blijven. Waar een normale batterij na een maand al een groot gedeelte van zijn lading verloren heeft, heeft een LSD batterij nog bijna een volle lading.

Handig als je op onverwachte moment je flitser nodig hebt. (je hebt niet altijd een dag van tevoren de tijd om al je batterijen op te laden)

Verder heeft een LSD batterij het voordeel dat ie een lage interne weerstand heeft. Dat betekent dat je flitser sneller oplaadt.

Eneloops zijn hier toevallig een erg bekende LSD batterij, maar er zijn veel meer merken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop#Sanyo_Eneloop

Kijk wel even goed naar de prijzen. In Nederland zijn ze over het algemeen erg duur. Je hebt vast al een aantal malen de naam van een tweaker gezien die ze in Nederland verkoopt.
Maar ik heb ze via ebay in Duitsland besteld voor een nog lagere prijs. (je moet even naar de verzendkosten kijken wat het handigste is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

mjtdevries schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:36:
Maar eneloops zijn niet de enige die goed zijn.

Waar je naar moet kijken zijn LSD batterijen. Dat staat voor Low Self Discharge.
Dat betekent dat ze lang opgeladen blijven. Waar een normale batterij na een maand al een groot gedeelte van zijn lading verloren heeft, heeft een LSD batterij nog bijna een volle lading.

Handig als je op onverwachte moment je flitser nodig hebt. (je hebt niet altijd een dag van tevoren de tijd om al je batterijen op te laden)

Verder heeft een LSD batterij het voordeel dat ie een lage interne weerstand heeft. Dat betekent dat je flitser sneller oplaadt.

Eneloops zijn hier toevallig een erg bekende LSD batterij, maar er zijn veel meer merken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop#Sanyo_Eneloop

Kijk wel even goed naar de prijzen. In Nederland zijn ze over het algemeen erg duur. Je hebt vast al een aantal malen de naam van een tweaker gezien die ze in Nederland verkoopt.
Maar ik heb ze via ebay in Duitsland besteld voor een nog lagere prijs. (je moet even naar de verzendkosten kijken wat het handigste is)
Het probleem is echter dat LSD niet automatisch betekent dat de batterij inderdaad echt zo goed is als de fabrikant beweert. Paracetamol is paracetamol, of het nu van een dure fabrikant komt of van de Kruidvat. De ene LSD is echter niet altijd even LSD als de andere. Eneloop is een bewezen LSD-label van een gerenommeerde fabrikant (Sanyo) die erom bekent staat goede batterijen te maken. Bij een Eneloop weet je dus dat je kwaliteit koopt, bij een andere batterij is dat even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

redyak schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:03:
Ik heb niet alles gelezen maar wel de search gebruikt in dit topic. Zijn er geen ervaring met Vapextech?
Nooit meer VapexTech hier. Heb een paar setjes gehad, haalden ten eerste niet geheel hun capaciteit en na een paar keer opladen in m'n MAHA C9000 wilden sommigen al niet meer laden. Dat zegt me wel genoeg.

Daarnaast marketen ze normale penlites ook al als LSD terwijl LSD's van meer dan zo'n 2000mAh niet bestaan, komen zij aan met 2700mAh. Dat zijn gewoon normale non-LSD batterijen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
En hoeveel verhalen van slechte LSD batterij merken ken je dan?

Laten we nou niet doen alsof Sanyo het enige goede merk is. In die link die ik gaf staan een hele stapel gerenomeerde merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Gerenomeerd wil niet zeggen goed. Ansmann overrate zijn batterijen, Yuasa interne weerstand is groter. Duracell gebruikt soms Chinese cellen die niet super zijn. Imedion 2400 mAh gaat 200 keer mee.
Panasonic, GP en Varta zijn wel prima zover ik ze testte, maar weinig ervaring mee. Al slijt een GP harder dan een Eneloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 20:40

Sabbi

je denkt aan mij.

Om eens een ander geluid te laten horen, Ik heb een setje Vapextech AAA 900mah (non lsd) voor m'n muis waar ik erg tevreden over ben. Lage zelfontlading, houden het erg lang vol.

Overig doet ook Sanyo zijn accu's overraten. Het zijn goede batterijen verder hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
In welk aspect of welke accu? Ik heb ze er nog niet duidelijk op kunnen betrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
mjtdevries schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:41:
En hoeveel verhalen van slechte LSD batterij merken ken je dan?

Laten we nou niet doen alsof Sanyo het enige goede merk is. In die link die ik gaf staan een hele stapel gerenomeerde merken.
Wat is goed en wat is slecht, heb slechte ervaringen met imedion (ook van een gerenomeerd merk) in een specifieke digitale camera een aantal jaren geleden. Maar voor andere doeleinden voldeden deze batterijen het prima. Maar het is dus niet zo dat de ene LSD gelijk is aan de andere (Recyko is bijvoorbeeld weer wat dikker, wat soms een probleem kan zijn). Eneloop heeft wat dat betreft het voordeel naar mijn mening dat ze op vele fronten goed voldoen (prijs, vermogen/voltage, afmetingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
The_Sukkel schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:26:
De ene LSD is echter niet altijd even LSD als de andere.
hehe!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

A_K schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:56:
In welk aspect of welke accu? Ik heb ze er nog niet duidelijk op kunnen betrappen.
Meer mah beloven dan dat er in de accu zit is iets wat elke leverancier tot zekere hoogte doet, net als het brandstofverbruik van je auto. De ene is alleen wat 'optimistischer' dan de andere.
Nog geen van die van mij (AA Eneloops, van jou :) ) hebben ooit 2000 mah gehaald, blijven gemiddeld rond de 1900 (commercieel ook heel logisch, 2000 klinkt veel beter dan 1900)
Niet zo extreem als die vederlichte chinese accus van 600 mah die stiekem 150 mah waren die ik laatst in een led-tuinlamp vond, maar toch.

Het is een beetje een tweezijdig zwaard, ik heb voor mn camera graag een setje eneloops als reserve mee waarvan ik zeker weet dat ze niet leeg zijn, nadeel daarvan is dat door de lage capaciteit ze weer sneller leeg zijn, waardoor ik dus meer reserves nodig hebt. Als backup heb ik dan ook soms nog een doosje ikea alkalines mee, goede prijs/kwaliteit verhouding hebben die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
De meeste eneloops die ik door m'n lader heb zien gaan komen anders dichter in de buurt van de 2000 dan van de 1900.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Sabbi schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:19:
[...]
Nog geen van die van mij (AA Eneloops, van jou :) ) hebben ooit 2000 mah gehaald, blijven gemiddeld rond de 1900 (commercieel ook heel logisch, 2000 klinkt veel beter dan 1900)
ik heb 20 stuks eneloop AA. De laagste waarde die ik gemeten heb is 1950, en de hoogste 2050.
gemeten met een voltcraft IPC-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Sabbi schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:19:
[...]
Als backup heb ik dan ook soms nog een doosje ikea alkalines mee, goede prijs/kwaliteit verhouding hebben die.
Voor mij nooit meer alkalines. Eneloops mogen dan wel wat duurder zijn, maar ze zijn wel gewoon oplaadbaar. De vrijheid om niet afhankelijk te hoeven zijn van wegwerpbatterijen vind ik heerlijk. Bovendien: 2000 mAh is juist helemaal niet zo weinig. Zeker niet in vergelijking met een alkaline. Een setje alkaline AA in je digitale camera is in no time op:
http://www.steves-digicams.com/accessories/batteries/

Rechargeable Battery & Charger Prices

The first thing a new digicam owner quickly realizes is that those AA alkaline batteries included with their camera are next to worthless. I've gotten many emails from folks who wondered if their cameras were defective because they only got 20 or so shots before the batteries crapped out. Today's digital cameras are extremely high-drain devices. The batteries must power a color LCD, a motorized zoom lens, an autofocus system, the multi-megapixel imager and the associated processing hardware. The answer is simple ... use high power NiMH rechargeable batteries.
Dus een opmerkelijke keuze voor iemand die 2000 mAh al te weinig vindt.

Eneloops staan er juist om bekend dat ze hun spanningsniveau langer weten vast te houden. Een batterij die al snel onder het minimumspanningsniveau terugvalt wordt door een apparaat al gezien als "op", terwijl er best nog heel wat capaciteit over kan zijn. Dus staar je niet blind op alleen maar het aantal mAh op de verpakking.
(dit ook als extra info aan degenen die denken dat elke LSD even LSD is elke andere... en nee ik heb geen aandelen in Sanyo ;) )

edit: technisch rammelt mijn verhaal misschien een beetje en gebruik ik wellicht niet precies de juiste termen, maar iemand als A_K heeft vast nog wel een paar grafiekjes die laten zien wat ik bedoel... :)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 21-04-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Sabbi schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:21:
Overig doet ook Sanyo zijn accu's overraten. Het zijn goede batterijen verder hoor. :)
Sanyo geeft aan dat ze Typ.2,000mAh en Min. 1,900mAh zijn. Ze geven dus een minimum aan, wat ik bij de concurrentie nog niet gezien heb. Vind dan ook niet dat ze hun accu's overraten.

Heb een subset van mijn Eneloops in de Maha C9000 geanalyseerd en de laagste zat op 1984, hoogste op 2024. Gemiddeld komen die van mij met 1994mAh aardig in de beurt van de 2000mAh dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

The_Sukkel schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:47:
[...]

Voor mij nooit meer alkalines. Eneloops mogen dan wel wat duurder zijn, maar ze zijn wel gewoon oplaadbaar. De vrijheid om niet afhankelijk te hoeven zijn van wegwerpbatterijen vind ik heerlijk. Bovendien: 2000 mAh is juist helemaal niet zo weinig. Zeker niet in vergelijking met een alkaline. Een setje alkaline AA in je digitale camera is in no time op:

[...]

Dus een opmerkelijke keuze voor iemand die 2000 mAh al te weinig vindt.
Het grote voordeel van alkalines is natuurlijk dat ze nagenoeg geen zelfontlading kennen, daarom zijn ze ideaal als backup.

en die link die je geeft gaat erover dat je bij je camera goedkope rommel batterijen krijgt, niet dat alle alkalines slecht zijn. Sterker nog, het effect van te lage spanning waardoor je je batterij niet volledig leeg krijgt is juist iets wat vooral bij nimh's optreedt, juist niet bij alkalines. (Die hebben namelijk een hogere aanvangsspanning)

Bij mijn camera kreeg ik tenminste een setje Lithium AA's, dat zijn pas fijne dingen. wel erg duur.

[ Voor 40% gewijzigd door Sabbi op 21-04-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Sabbi schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:00:
[...]

...

Sterker nog, het effect van te lage spanning waardoor je je batterij niet volledig leeg krijgt is juist iets vat vooral bij nimh's optreedt, juist niet bij alkalines.

...
Dat mag je wat mij betreft proberen te onderbouwen. Zover ik weet hebben NiMH batterijen een vrij vlak verval tot ze bijna leeg zijn, dan storten ze in. Alkalines dalen veel sneller in spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

bartvl schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:03:
[...]

Dat mag je wat mij betreft proberen te onderbouwen. Zover ik weet hebben NiMH batterijen een vrij vlak verval tot ze bijna leeg zijn, dan storten ze in. Alkalines dalen veel sneller in spanning.
Het is ook niet 'de schuld' van de nimh accu maar van de apparaten waar ze in gebruikt worden, veel apparaten zijn nl ontworpen voor 1.5 volt, en sommigen kappen er bv bij een spanning van 1.1 volt mee.

Dit is een bekend fenomeen, dat mag je zelf poroberen te googelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Akkoord, maar naar mijn weten bereikt de gemiddelde alkaline eerder deze 1,1 volt dan een NiMH, of niet?

Hier staat een vergelijking: http://www.batterijvergel...age=wegwerp-vs-oplaadbaar
Gegoogled dus pin me er niet op vast :P

[ Voor 42% gewijzigd door bartvl op 21-04-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

dat zou ik even na moeten kijken, in mijn herinnering was bij hoog amperage het voordeel bij nimh's, bij lage andersom.

--edit--

Lees net nog even dat het vooral optreedt als je meerdere batterijen tegelijk hebt.
http://michaelbluejay.com/batteries/tips.html#multiple

[ Voor 39% gewijzigd door Sabbi op 21-04-2011 18:14 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.