[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 28 ... 58 Laatste
Acties:
  • 579.911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 23:09

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Sterker nog, zover ik weet is het zelfs slecht ze altijd maar leeg te maken.
Een batterij kan je maar X keer laden en ontladen, en half ontladen+half laden telt maar voor een half ipv heel.
Af en toe leeg maken is wel goed ja.

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

Zit zojuist even wat info te zoeken via Google naar die Sanyo XX en zie dat er weer nieuwe Eneloop Tones zijn.
Vanwege het 5-jarige bestaan van Eneloop.

Eneloop Tones Glitter AA
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3t2Q0H1m23342K1w1G22/content

Eneloop Tones Glitter AAA
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2u2I1o1T0h0L3j3j0s0g/content

Edit.
Volgens mij is dit "Japan only". Of komen deze ook naar Europa, A_K?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 203565 op 05-12-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
Ik vind het altijd maar jammer dat je niet gewoon een pakje met 4 of 8 batterijen van dezelfde kleur kunt kopen. Die kleurtjes lijken me wel handig om verschillende setjes uit elkaar te houden, maar ik heb geen behoefte aan 8 verschillende gekleurde sets. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Glitter.... wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Glitter.. Sanyo is Eneloop wel aan het uitmelken krijg ik het idee. Inkoop zijn ze flink duurder geworden, de nieuwe generatie was een goede reden vonden ze blijkbaar. En de Sanyo XX is helemaal duur. Of de glitters naar Europa komen weet ik niet, zie het nu voor het eerst.

Ik krijg best wel veel vragen over 4 dezelfde kleurtjes. Ik kan de pakjes van 8 open gaan maken, en ze per 4 dezelfde verkopen, maar weet nog niet helemaal hoe ik de kleuren selectie doe. Ik wil natuurlijk niet blijven zitten met tientallen minder populaire kleur batterijen. Misschien dat ik mensen voorkeur kleuren op kan laten geven, en op basis van wat ik heb liggen ze die kleur krijgen, of niet. Probleem is dat dat voor veel Fransen/Italianen weer niet te snappen is. Hun Engels is aardig brak, ze kiezen ook al vaak voor "local pickup" als verzendmethode, er staat 2x in koeienletters bij dat dat dus geen verzending is, maarja. Ik zie het al voor me, geven ze blauw aan, krijgen, ze rood, en mag ik het weer oplossen. Maar ik dwaal af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@SpiceWorm:
gewoon tussentijds bijladen is geen probleem. Bij voorkeur wel met een slimme lader, of een lader die er niet te veel spanning opzet (m.a.w.: alles behalve een domme snellader). En af en toe eens helemaal leeggebruiken is inderdaad geen slechte zaak, maar altijd leeggebruiken is het andere uiterste en dat is in de regel ook niet de beste keuze. :)

@A_K:
Wat je op de Nederlandse (sub-)website aanbiedt, hoef je op de Engelse toch niet aan te bieden? Zeker als Italianen het zo vaak willen komen ophalen. Zou ik die optie er op de website gewoon vanaf halen. ;)

En qua kleuren.... Vraag en aanbod he: als een kleur populair is, wordt 'ie gewoon duurder dan een goedkope kleur (of marketingtechnisch verstandiger geformuleerd: doe je de minder populaire in de aanbieding :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
A_K schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:49:
Ik krijg best wel veel vragen over 4 dezelfde kleurtjes. Ik kan de pakjes van 8 open gaan maken, en ze per 4 dezelfde verkopen, maar weet nog niet helemaal hoe ik de kleuren selectie doe. Ik wil natuurlijk niet blijven zitten met tientallen minder populaire kleur batterijen. Misschien dat ik mensen voorkeur kleuren op kan laten geven, en op basis van wat ik heb liggen ze die kleur krijgen, of niet. Probleem is dat dat voor veel Fransen/Italianen weer niet te snappen is. Hun Engels is aardig brak, ze kiezen ook al vaak voor "local pickup" als verzendmethode, er staat 2x in koeienletters bij dat dat dus geen verzending is, maarja. Ik zie het al voor me, geven ze blauw aan, krijgen, ze rood, en mag ik het weer oplossen. Maar ik dwaal af :)
Da's iets waar ik prima mee zou kunnen leven... totdat ik al 4 verschillende kleurtjes heb en per sé een vijfde andere kleur wil. Dan is een willekeurige kleur ineens niet meer zo handig.
Roelant schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:06:
En qua kleuren.... Vraag en aanbod he: als een kleur populair is, wordt 'ie gewoon duurder dan een goedkope kleur (of marketingtechnisch verstandiger geformuleerd: doe je de minder populaire in de aanbieding :P).
Gewoon een basisprijs maken waarvoor je een willekeurige kleur krijgt.

En dan een rits checkboxes, welke kleur(en) wil je absoluut niet? Ieder vinkje is + €1,50. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 06-12-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hahahaha...die glitter AA's... prachtig!
Ik ben ook zo iemand die de regenboog Eneloops heeft gekocht.
Kan niet uitsluiten dat ik die "disco-Eneloops" ook koop :P

edit:
@A_K: mensen die 4x dezelfde kleur willen hebben moeten maar gewoon 4x zo'n set kopen hoor... 8)

[ Voor 25% gewijzigd door The_Sukkel op 06-12-2010 08:35 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou van allebei ook wel 2 setjes willen hebben :)

@A_K, kan je misschien eens navraag doen of deze ook naar de EU komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
@ A_K: Ieder z'n meug natuurlijk, maar verspil wat mij betreft alsjeblieft geen tijd (=geld) aan deze uitwassen. Jouw kracht is de simpele site en de lage prijs (mede) door de grote schaal waarop je inkoopt (naar ik aanneem). KISS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Naja uitwas.. Ik ben dus aan het bedenken hoe ik het simpel en efficient op kan zetten :)
Grote schaal helpt wel, maar prijsverlangingen houden een keer op. Temeer je op een gegeven moment op bepaalde minimum prijzen uit komt waar distributeurs zich aan moeten houden. Maar de GP producten staan op de nominatie om het veld te ruimen. Adverteren is te duur eigenlijk :( Ik weet nu wel hoe het komt dat google zoveel verdient.

Glitter tones: nagevraagd.
Edit: al antwoord: eind januari/begin februari. Op basis van mijn ervaring met Sanyo kan je er gerust een maandje bij optellen.

[ Voor 12% gewijzigd door A_K op 06-12-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Dat ze duurder worden wil niet zeggen dat Sanyo ze aan het uitmelken is.

De euro is een stuk afval, en gaat steeds meer naar z'n intrinsieke waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:21
Ik heb sinds een paar jaar de MEC AV4 lader van Powercell. Het betreft de oude versie, zonder schakelaar om de laadstroom te regelen.

Nu ben ik momenteel een 2000 mAh Eneloop aan het opladen samen met wat oude Hapé 2300 mAh batterijen. Nu valt me op dat deze laatste een energieindex tussen 1.00 (het maximale) en 0.66 hebben, terwijl de Eneloop op 0.33 blijft steken. Zou mijn lader de Eneloops niet goed kunnen meten of zelfs niet goed kunnen laden? Mocht dat het geval zijn dan overweeg ik om een Maha Powerex MH-C9000 aan te schaffen.

Ik hoor graag jullie mening! Ben ook wel benieuwd of iemand hier de MEC AV4(m) heeft en naar de ervaringen hiermee.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 20-12-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Die lader ken ik niet. Maar het zou ook kunnendat die niet goed heeft gemeten. Of dat Eneloop iets andere karakteristieken heeft waardoor de meting fout loopt. Geen idee wat die energieindex in zou houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Die MEC AV4(m) is in weze één van de beste laders die er is. Geen gekloot met iedere keer opnieuw instellen van de laadstroom, en hij snapt het gewoon wanneer een accu diep ontladen is, en gaat dan een tijdje 'dom' opladen, en checkt dan opnieuw. (In tegenstelling tot de IPC-1)

Maar die energie index doet bij mij ook raar met Eneloops. Als je kijkt naar de laatste lading komt dat vaak niet overeen met de index. Ik negeer het gewoon.
Lijkt er af en toe op dat de volgorde van de accu's uitmaakt voor de resultaten van de index...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Anoniem: 175233 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:24:
Die MEC AV4(m) is in weze één van de beste laders die er is.
Fijn! De Maha Powerex MH-C9000 bied dus niet zoveel meerwaarde? Die Break-in functie leek me wel interessant. Of bedoel je dat ook met herkenning van diep ontladenen vervolgens 'dom'laden? In de gebruiksaanwijzing staat nl. wel het volgende bij de 'FOR' code op het display: "De lader zal nu proberen d.m.v. korte puls stromen een diep ontladen batterij weer te laten functioneren. Zodra de batterij hersteld is begint de lader vanzelf met laden".
Als je kijkt naar de laatste lading komt dat vaak niet overeen met de index. Ik negeer het gewoon.
Lijkt er af en toe op dat de volgorde van de accu's uitmaakt voor de resultaten van de index...
Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoeld. Volgens mij kan het apparaat nl. geen index geven zonder eerst te laden. Bedoel je met de volgorde van de accu's dat je een opgeladen accu verwijderd en vervangt voor één die nog opgeladen moet worden?

[ Voor 13% gewijzigd door musicfreak op 20-12-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
A_K schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:03:
Geen idee wat die energieindex in zou houden..
De energieindex zelt de beste accu op 1.00, de andere batterijen krijgen een getal die aangeeft hoe goed ze in verhouding tot deze batterij presteren.

[ Voor 24% gewijzigd door musicfreak op 20-12-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicfreak schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:37:
[...]

Fijn! De Maha Powerex MH-C9000 bied dus niet zoveel meerwaarde? Die Break-in functie leek me wel interessant. Of bedoel je dat ook met herkenning van diep ontladenen vervolgens 'dom'laden? In de gebruiksaanwijzing staat nl. wel het volgende bij de 'FOR' code op het display: "De lader zal nu proberen d.m.v. korte puls stromen een diep ontladen batterij weer te laten functioneren. Zodra de batterij hersteld is begint de lader vanzelf met laden".
Dat is inderdaad dezelfde functie.
Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoeld. Volgens mij kan het apparaat nl. geen index geven zonder eerst te laden. Bedoel je met de volgorde van de accu's dat je een opgeladen accu verwijderd en vervangt voor één die nog opgeladen moet worden?
Natuurlijk moet de lader eerst een cyclus hebben gedaan, voordat hij een index geeft. Maar behalve een index kan hij ook aangeven hoeveel lading hij in de accu gestopt heeft. Die getallen zouden min of meer overeen moeten komen met de energie index... maar dat doet het niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

ik heb een spontaan falen van 3 GP 2700 accu's (alweer). Ik wilde ze opladen en heb ze uit mn flitser gehaald (die ik niet had uitgezet) en nu zijn er 'ineens' 3 stuk, zegt mijn lader: de GP powerbank v600d.

Nu wil ik wel bij NKON een zoot AA eneloops proberen, zijn deze compatbel met mijn lader? iemand ervaringen? Ik heb niet zoveel trek in een andere lader kopen eerlijk gezegd.

Dank!

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Eneloops zijn "compatibel" met iedere reguliere batterij lader, denk niet dat die van jou heel bijzonder is.. wel is een snellader af te raden, weet niet exact hoe het komt, maar snel laden is niet goed voor batterijen. Het beste is een intelligente lader, maar een standaard lader voldoet opzich ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03
Snel laden is inderdaad niet heel goed voor je batterijen. Het beste is ze te laden met 1/10C of te wel 1/10 van de capaciteit. In jouw geval dus 200mA, dan houden je eneloops het het langste uit. Snel laden kan ook erg handig zijn, maar je accus niet altijd snel laden.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De GP powerbank v600d is zo'n 15 miuten lader. 7A bij 2 AA's. Die sloopt alle batterijen, inclusief Eneloop, al duurt het bij een Eneloop langer dan bij de meeste andere batterijen voordat ze echt stuk zijn.
Edit: ben in de war met de v800c. De v600d ziet er uit als een prima lader.

1/10,3/10 of 5/10C maakt allemaal niet zo veel uit. Vaak wordt 0,3C aangeraden.

[ Voor 12% gewijzigd door A_K op 21-12-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bratos schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:42:
ik heb een spontaan falen van 3 GP 2700 accu's (alweer). Ik wilde ze opladen en heb ze uit mn flitser gehaald (die ik niet had uitgezet) en nu zijn er 'ineens' 3 stuk, zegt mijn lader: de GP powerbank v600d.
Dat klinkt alsof de accu's te ver ontladen zijn. Dan is de spanning niet gewoon te laag (ongeveer 1 volt), maar (vrijwel) afwezig. Veel van die zogenaamde "intelligente" laders herkennen die situatie niet, en vertellen dan gewoon dat de accu kapot is.

Een kapotte accu is natuurlijk mogelijk, maar drie in één keer is uiterst onwaarschijnlijk. Lijkt er dus op dat jij zo'n lader hebt die geen diep-ontladen accu's herkent.

De oplossing is dan om ze eerst een uurtje met een 'domme' lader te laden. Zo eentje die geen controle doet, maar gewoon altijd laadstroom geeft. Op die manier krijg de accu weer genoeg lading, dat jouw "intelligente" lader 'm als gewoon leeg herkent, en hij 'm kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 15:28
Die v600d is daar nogal gevoelig voor, geeft vrij snel aan dat een accu niet meer goed is als die te ver ontladen is geweest. (zelfs die van GP zelf). Met een alternatieve lader kreeg ik ze vaak wel weer aan de gang, als je nog een hele domme lader hebt liggen kun je ze daar ook even in stoppen om ze wat bij te laden. Daarna wilde het vaak ook wel weer in de GP lader. Eneloops heb ik er nooit in geprobeerd, zolang je ze niet teveel ontlaad zal het wel lukken.
Zelf gebruik ik hem dus niet meer, er zijn gewoon betere laders waar je veel meer gemak aan zult beleven en je batterijen ook in een betere conditie kunnen houden.
bratos schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

:) Heren, bedankt voor de tips/ info
ik ga vanavond even de GP's in een domme lader steken, ik moet er nog ergens een hebben liggen.
Ik ga in ieder geval toch extra eneloops kopen, en die lader denk ik nog even over.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik had afgelopen weekend ook een eneloop AAA uit mijn logitech Harmony die NULL aangaf op mijn IPC-1.
10 seconden wat stroom doorheen gestuurd (met labvoeding), en hij werkte weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Of als je geen domme lader of labvoeding hebt: een minuutje parallel zetten aan een volle batterij kan ook (bv met 2 paperclips)

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04 13:19
Allereerst excuus voor het feit dat ik een totale noob ben op dit gebied. Maar ik wou hier toch even mijn probleem aangeven.

Ik heb gister in mijn kerstpakket een GP Recyko+ Family pack gehad. 8 batterijen + lader. Erg leuk.

http://www.batterijtotaal.nl/images2/gp%20mega%20charger.jpg

Nu ging ik ze na het uitpakken opladen maar na een poosje werden ze erg warm. Terwijl de lampjes op de lader nog rood bleven.... Is dit normaal? Komt dit doordat die batterijen al vol in de verpakking zitten of omdat die bijgeleverde lader slecht is?

Nu moet ik wel zeggen dat in de handleiding een paar plaatjes staan van die oplader en daarin zie je geen situatie met 8 AA batterijen tegelijk. Zou je ze dus maar per 4 kunnen opladen?
Waarom worden ze zo warm en hoe goed is die lader?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deze Recyko's zijn al geladen bij aankoop en hoef je voor het eerste gebruik dus niet op te laden. Als je volle batterijen oplaadt ben je ze aan het overladen en wordt de energie alleen maar in warmte omgezet.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 00:53

4POX

Everybody is wired

CaptJackSparrow schreef op donderdag 23 december 2010 @ 03:21:
Deze Recyko's zijn al geladen bij aankoop en hoef je voor het eerste gebruik dus niet op te laden. Als je volle batterijen oplaadt ben je ze aan het overladen en wordt de energie alleen maar in warmte omgezet.
Een slimme lader zegt in 0,3 seconde: FULL

Helaas zijn er nog volop crappyladers in de wereld.

AKA Rinkel weblog

• Volumius
Oeps, ik had ze er wel al een paar uurtjes in zitten (3 of zo). Zijn ze dan al erg beschadigd?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Staat er ergens op de lader wat de laadstroom is ?

edit: van dit speciefieke model kan ik de specs niet vinden, maar een andere Recyko+ lader voor 4 batterijen laadt met 220mA. Dat is geen enkel gevaar voor fatsoenlijke batterijen ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Henk007 op 23-12-2010 15:07 ]

• Volumius
Het is de GP ReCyko+ mega GPPB22

Input : 12v - 800mA
Output : AA Size 5.6V - 500mA
: AAA Size 5.6V - 200mA

Ik heb ze er ongeveer rond de 3 a 4 uur ingehad. Zeker niet langer.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Vandaag post van A_K

Weet ik meteen wat 200 knallers kosten.

;)

AKA Rinkel weblog

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Even een korte vraag. Ik heb jaren geleden een lader gekocht, de Ansmann DigiSpeed 4 met daarbij Ansmann 2200mAh NiMh accu's. Dit werkt wel maar ik heb nu al een tijdje eneloops en die bevallen me beter. Nu wil ik er daar wat van bij halen (sk-nkon) en zie daar sanyo's staan en eneloops. OK, eneloops zijn 2000mAh en die sanyo's zijn 2500mAh en een keer zo duur. De eneloops zijn wat dat betreft prima. Ik gebruik de flitser niet elke dag (Canon Speedlite 430EX II) en de eneloops die ik heb voldoen uitstekend.

Maar nu mijn problemen (om een lang verhaal kort te maken):
1-Wat kan mijn lader aan?
Achterop staat
Input 12-18VDC (min. 18W)
Output NiMH AA 1750mA AAA750mA en NiCd AA700mA AAA300mA

Voorkant heeft dus een switch van NiMH - NiCd

Kan ik met deze wel 2000mAh eneloops goed opladen? Of eventueel 2500mAh Sanyo's?

2-Mijn Ansmann accu's zijn een beetje op, sommige (3) geven een error bij het laden. Kan ik die accu's nog weer herstellen? Indien ja, hoe dan? Ik heb geen andere laders tot mijn beschikking, alleen de Digispeed4.

[ Voor 5% gewijzigd door pduh op 23-12-2010 20:28 . Reden: 220mAh is geen 2200mAh ]

P.Duh! lekker puh!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

A_K schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:38:
Of als je geen domme lader of labvoeding hebt: een minuutje parallel zetten aan een volle batterij kan ook (bv met 2 paperclips)
Zonet dit trucje geprobeerd. Het werkt. Na 30 seconde kortsluiten met een andere oplaadbare batterij is de gare GP 2700 weer herkenbaar voor de lader.

Over een paar dagen weet ik hoe de toestand van de batterij is. Dan is de breakin mode klaar.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
4POX schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:38:
[...]

Zonet dit trucje geprobeerd. Het werkt. Na 30 seconde kortsluiten met een andere oplaadbare batterij is de gare GP 2700 weer herkenbaar voor de lader.
- tegen - en + tegen + aan is geen kort sluiten.

pduh: Die lader kan alle NiMh aan. Je kan proberen de kapotte batterijen en parallel te zetten aan een volle, maar denk dat je ze beter maar in de chemo bak kan mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ontlaad grafiekje van de Sanyo XX (2500 mAh), Eneloop (2000 mAh) en Imedion 2400 op 2.5A:
Afbeeldingslocatie: http://www.nkon.nl/o/sanyo-xx-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Die Sanyo en die Eneloop presteren dus eigenlijk zo goed als gelijk in verhouding tot maximale lading, tot die 0.90V grens halen ze allebei zo''n 90~91% van hun gespecificeerde lading. Die Inmedion haalt een stuk minder zo te zien, dat zit ergens tegen de 83% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het is maar net hoe je het leest. Volgens mij houden die XX-en het langer vol dan de Eneloops, wat een voordeel is. Specificaties, als in opgave van de fabrikant, vind ik minder interessant. Nu alleen die prijs nog (maar ik verslijt m'n Eneloops eerst wel).
Die Imedion's gaan wel iets langer mee dan de Eneloops, maar daar heb je alleen iets aan, wanneer de lagere spanning geen probleem is. Vaak zal dat wel een probleem zijn, omdat je immers meestal 1,5 V batterijen vervangt.

A_K natuurlijk weer bedankt voor je onderzoek!

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 25-12-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Tweakers,

Een jaar of 2/3 terug heb ik 2700mA GPs gekocht (incl. GP lader) voor mn flitsers. Echt veel gebruikt zijn ze niet (100 laadcycli). Ik heb ze wel altijd vol opgeborgen. De eerste paar maanden waren de prestaties prima- daarna, not so much.

Efin, nu dus op zoek naar iets nieuws. Het liefste zou ik batterijen op 1,5 volt hebben, maar 1,2 lijkt de standaard. In iedergeval veel mA's :) De verbruikers: m'n flitsers- en een fenix zaklamp.

En dan, de lader. Een USB interface hoeft ie niet te hebben, maar voor een intelligente lader die de conditie van de batterijen in de gaten houd heb ik best wat geld over.

Ik weet dat er in dit topic heel veel informatie staat. Alleen zijn 50 pagina's veel om door te worstelen. Dus toch mijn vraag of iemand advies kan/wil geven- vooral ook over welke shop het beste is? Oh en zijn die gekleurde eneloops al te koop? Da's natuurlijk perfect voor verschillende setjes! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 26-12-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat jij eens moet gaan neuzen op www.nkon.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@fusion_ghost, wat betreft de lader kan ik je de GP PowerBank V600D aanraden. Erg goed ding voor z'n geld en kan afzonderlijk opladen / status weergeven op een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, toffe site!

Jammer dat die gekleurde setjes maar tot 2000mA gaan, maargoed, so be it. Ik zit nu aan 3 van deze setjes te denken. (Ik zie ze niet boven de 2500mA, behalve van GP, klopt dit?).

Ik heb nu zo'n standaard GP lader- is deze lader zn 47 euro waard? De batterijen gingen vaan half of soms zelfs driekwart-vol weer de lader in, in hoeverre is het echt ontladen bevordelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 108806 schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:31:
Ah, toffe site!

Jammer dat die gekleurde setjes maar tot 2000mA gaan, maargoed, so be it. Ik zit nu aan 3 van deze setjes te denken. (Ik zie ze niet boven de 2500mA, behalve van GP, klopt dit?).
Sanyo heeft ook 2700mAh batterijen hoor, die verkoopt nkon ook. Maar dat zijn (net als de GP's) dus geen Low Self Discharge batterijen...

Maar wat boeit de capaciteit eigenlijk als je de batterijen vaak half- of driekwartvol terug in de lader stopt? :o

Ik heb laatst nog een paar setjes 2000mAh Eneloops besteld, ook voor in een flitser. De XX is me nog te duur voor de geringe extra capaciteiten en heeft zich ook nog niet echt bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 108806 schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:31:
Ah, toffe site!

Ik heb nu zo'n standaard GP lader- is deze lader zn 47 euro waard? De batterijen gingen vaan half of soms zelfs driekwart-vol weer de lader in, in hoeverre is het echt ontladen bevordelijk?
Ik denk ook dat ik die lader ga nemen... als iemand voor vanavond nog voors of tegens geeft voor vanavond zal ik ze meenemen, anders bestel ik hem gewoon! ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Wildfire

Joy to the world!

De Maha C9000 is een toplader. En het maakt idd niet uit of je batterijen mixt, de batterijen worden individueel getest en geladen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06

Royz

Kleurenblind!!

Nou besteld! Overigens wel met de aanbieding incl 8 Powerex batterijen. :) Thx!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25

polthemol

Moderator General Chat
iemand vroeg hoe de nepperts voor de 7d zich hielden met koud weer. heb een nachtje fotos gemaakt bij het glazen huis, met volle accus daar begonnen, van 2200 tot 0600 , had nog een kwart over, dus het antwoord is tot volle tevredenheid.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik bezit een GP Powerbank rapid lader van de eerste generatie, is al 7 jaar oud.
Kan ik met dit type ook de nieuwere 2700 mAh batterijen goed opladen?
Had op een forum begrepen dat de 2700 mAh batterijen dan wellicht niet voldoende worden opgeladen.
De handleiding is er ook niet erg duidelijk over, er staan alleen maar laadtijden op voor 1600 en 1800 mAh (dat was toen het nieuwste van het nieuwste....)

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 17-05 11:34
moet zeggen sinds ik van nkon de eneloops heb gekocht gebruik ik mijn gp's nooit meer hooguit voor wat afstandsbedieningen of iets dergelijks..

die kleurtjes vond ik wel aantrekkelijk maar de meerprijs ervan weerhield me ervan om ze te kopen.

die glitters my god juist omdat het zo fout is zou ik ze wel willen hebben, denk overigens dat je wel genoeg kleuren kan verkopen zo moeilijk moet dat niet zijn...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Laatst online: 17-05 18:48
In de loop der jaren heb ik diverse laders gehad, de laatst aangeschafte is een Powerbank V600D. Net als hierboven komt het regelmatig voor dat er een batterij 'afgewezen' wordt door deze lader.
Ik wil nu eigenlijk een 'echte' lader kopen, maar twijfel tussen de MEC AV4 en de Maha Powerex MH-C9000.
Met welke van deze twee doe ik de verstandigste aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik zou persoonlijk de Maha kiezen, die AV4 klinkt maar een beetje vaag met die "energieindex" waarvan niemand lijkt te weten wat het precies aangeeft, is een stuk duurder en heeft heel wat minder instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:16

sphere

Debian abuser

Zijn er geen fatsoenlijke universele laders, zeg maar een soort MAHA C9000, maar dan ook om C, D en 9V mee op te laden? Ik wil best een paar tientjes schokken voor een fatsoenlijke lader, maar 150 euro aan laders is wel erg gortig.

[ Voor 7% gewijzigd door sphere op 04-01-2011 15:33 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Niet echt.. Zou handig zijn als er verloopjes waren waarmee je een C of D kan aansluiten op de C9000.

De meest universele lader is de Ansmann XC3000 a 180 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
A_K schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 02:07:
Niet echt.. Zou handig zijn als er verloopjes waren waarmee je een C of D kan aansluiten op de C9000.
Omgekeerde is soms wel handig, maar niet altijd: converters van AA naar C en/of D, zodat je toch de gangbare laders en accu's kunt gebruiken. Alleen geen idee van de normale capaciteit van C of D cellen. In een klok hier werkt het prima, maar in een dikke Maglite mis je waarschijnlijk het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Allicht, een dikke Maglite is ook vooral goed als wapen, als je veel licht wilt zijn er veel betere lampjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb even mijn laders opgesnord. Ze zijn allemaal GP denk ik, in ieder geval de GPKB02GS. Hij is bedoeld voor NiMH AA 1.4V/180mA en AAA 1.4/80mA. Van die GP batterijen word ik zonder uitzondering verdrietig. Als ze opgeladen zijn, kan je er met een compact camera maar kort gebruik van maken.

Is deze lader beter/slechter dan zo'n kitlader van NKON voor gebruik bij een setje Eneloop? Uiteindelijk heb ik een redelijke berg AA (flitser, compact camera's) en AAA (Wiimotes, ABs enz) nodig, en die wil ik liever niet over de zeik helpen.

In het topic heb ik gelezen dat er twee factoren spelen: GP batterijen zijn geen low discharge types, wat er voor zorgt dat hij minder lang meegaat bij ongebruik, en dat er snelladers zijn die batterijen over de zeik helpen.

Advies?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ziet er uit als een trage lader, kan zo ook niet concluderen of elke batterij individueel geladen wordt. Als je niet teveel geld wilt uitgeven zou ik bij Nkon de La Crosse BC-700 variant aanraden. GP kan trouwens wel LSD zijn als het hun Recyko type is, maar Eneloop is een betere LSD batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

troftnom schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:48:
Ziet er uit als een trage lader, kan zo ook niet concluderen of elke batterij individueel geladen wordt.
Ik denk niet dat elke batterij individueel wordt geladen, maar aan de hand van het typenummer kan ik op Google niks nuttigs vinden.
Als je niet teveel geld wilt uitgeven zou ik bij Nkon de La Crosse BC-700 variant aanraden.
Ja, maar die is weer zonder batterijen. Dan wordt het prijsverschil met MH-C9000 + 8xAA klein. Ik zal het hele topic eens doorspitten en NKON mailen. Vraag me bijv. af wat voor batterijen er geleverd worden bij de La Crosse BC-900. De site is soms een beetje spaarzaam met specs :)
GP kan trouwens wel LSD zijn als het hun Recyko type is, maar Eneloop is een betere LSD batterij.
Nee dit waren batterijen van de KILOKNALLERRR!!!11 soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Sorry, bedoel de RS700, die is wel een stukje goedkoper toch. Heb jaren geleden zo'n BC900 gekocht en daar zaten ook LaCrosse batterijen bij zoals op de afbeeldingen. Zijn geen LSD accu's dus niet ideaal, inmiddels al allemaal afgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

troftnom schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:03:
Sorry, bedoel de RS700, die is wel een stukje goedkoper toch. Heb jaren geleden zo'n BC900 gekocht en daar zaten ook LaCrosse batterijen bij zoals op de afbeeldingen. Zijn geen LSD accu's dus niet ideaal, inmiddels al allemaal afgevoerd.
Op sk.nkon.nl zijn de la crossen niet een andere prijs maar de powerex dingen wel. Bovendien krijg je er fatsoenlijke batterijen bij en bij de la crosse weet ik het niet. Dan is het prijsverschil klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
A_K schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:12:
Allicht, een dikke Maglite is ook vooral goed als wapen, als je veel licht wilt zijn er veel betere lampjes :)
Je snapt wat ik bedoel. 8) Nadeel van veel "betere lampjes" is dan weer, dat ze vaak nogal exotische batterijen c.q. oplaadbare cellen gebruiken. Een echte "superlamp" op AA ben ik nog niet tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Fenix LD20, of groter de TK40 en TK45.

De batterijen bij de BC-900 zijn ronduit slecht ben ik achter gekomen.
Heb tot nu toe 2 klachten gehad over lekkende batterijen, beide zaten bij de BC-900. Mss maar even een waarschuwing bij het product zetten bedenk ik me nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb een vrij simpele oplader (GP Powerbank Rapid2). Daar kun je 4AA of 2AAA in opladen. Nou heb ik een aantal apparaten waar een oneven aantal AAA in gaat (bv een koptelefoon met ruisonderdrukking: 1x AAA. Zaklamp: 3x AAA.) Vroeg of laat loop ik dus tegen het probleem dat ik 2 AAA accu's (Eneloop) op moet laden die niet precies even leeg zijn. Kan dat kwaad? Bv dus 1 halflege Eneloop uit de koptelefoon opladen met 1 uit de zaklamp?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-05 12:01
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:08:
Ik heb een vrij simpele oplader (GP Powerbank Rapid2). Daar kun je 4AA of 2AAA in opladen. Nou heb ik een aantal apparaten waar een oneven aantal AAA in gaat (bv een koptelefoon met ruisonderdrukking: 1x AAA. Zaklamp: 3x AAA.) Vroeg of laat loop ik dus tegen het probleem dat ik 2 AAA accu's (Eneloop) op moet laden die niet precies even leeg zijn. Kan dat kwaad? Bv dus 1 halflege Eneloop uit de koptelefoon opladen met 1 uit de zaklamp?
Ja, ik denk wel dat dat kwaad kan. De cel die als eerste vol is zal een soort verwarmingselementje worden. Bij een lage laadstroom kan dat weinig kwaad, maar bij een hoge laadstroom levert je dat extra slijtage op. Het hangt er een beetje vanaf hoe je lader hiermee omgaat. Mogelijk schakelt deze uit bij te hoge temperatuur waardoor je dus 1 halfvolle accu hebt. In het ergste geval werkt de deltaV-detectie niet goed door die volle cel en sta je dus langer met een hoge laadstroom je accu te vernielen.

Ik begrijp uberhaupt niet wie die %$&*^$ellendige tweeschacht laders heeft uitgevonden, koop een fatsoenlijke oplader waar elke accu apart wordt opgeladen, zeker bij hogere laadstromen is dat het behoud van je accu. Hell, ik begrijp niet wie apparaten heeft uitgevonden waar 1 of 3 batterijen in moeten. Het werkt mij behoorlijk op m'n zenuwen als er 1 cel van een setje ligt te niksen...

[ Voor 5% gewijzigd door PhilipsFan op 07-01-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 08:50
Ik heb inmiddels zoveel apparaten die met een oneven aantal batterijen werken dat er eigenlijk geen cellen overblijven of liggen te niksen. Gewoon setjes maken en die altijd bij elkaar houden, evt elastiekje eromheen als ze niet in een apparaat zitten. Opladers die per twee laden vind ik een veel irritanter probleem, maar dat zijn vaak wel de goedkopere. Ik gebruik nu meestal thuis de BC-700 en voor op reis/onderweg een usb lader (GP M530), die batterijen ook individueel oplaadt.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En kan het dan kwaad maar 1 AAA accu in een lader als de mijne te stoppen en op te laden? Dan vermijd ik namelijk dat er accu's met verschillende "volheid" tegelijk in de lader belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Volgens mij is het probleem bij jouw lader dat hij alleen functioneert als je er 2 batterijen tegelijk in stopt. Met 1 ga je het dus niet redden, maar een lader die ze individueel oplaad is in ieder geval een stuk beter.

@PhilipsFan
Apparaten die 1 of 3 batterijen nodig hebben werken waarschijnlijk op een voltage dat je krijgt met die aantallen. Op zich niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ok dus ik heb een batterijlader nodig die iedere batterij individueel oplaadt en niet in groepjes van 2 of 4. Nou zit ik op een bijzonder krap budget voor dit soort spullen momenteel. Kan iemand me een acculader aanraden die aan deze eisen voldoet?

- accu's individueel opladen
- AAA en AA
- ruimte voor 4 accu's maar dus de mogelijkheid er minder (1, 2 of 3) tegelijk op te laden
- zo goedkoop mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SnoeiKoei schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:15:
Ok dus ik heb een batterijlader nodig die iedere batterij individueel oplaadt en niet in groepjes van 2 of 4. Nou zit ik op een bijzonder krap budget voor dit soort spullen momenteel. Kan iemand me een acculader aanraden die aan deze eisen voldoet?

- accu's individueel opladen
- AAA en AA
- ruimte voor 4 accu's maar dus de mogelijkheid er minder (1, 2 of 3) tegelijk op te laden
- zo goedkoop mogelijk!
Zonder te weten wat je "bijzonder krap budget" is, is het wel wat lastig om goed advies te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dan zou ik toch gaan kijken voor bijvoorbeeld de LaCrosse RS700 (identiek aan de Voltcraft IPC-1L)
RS-700 bij nkon
Bij Conrad kan ik geen directe link geven, gewoon even zoeken naar IPC-1L
Beide < 30€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wildfire schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:20:
[...]

Zonder te weten wat je "bijzonder krap budget" is, is het wel wat lastig om goed advies te geven...
"Zo goedkoop mogelijk" zou toch niet zo onduidelijk moeten zijn. Ik ben het met je eens dat "krap budget" vaag is voor iedereen die niet in mijn portemonee kan kijken maar ik wil simpelweg niet meer uitgeven dan noodzakelijk en ik had vooralsnog weinig idee waar ik op moet rekenen. Ik zie op internet de wereld aan laders en prijzen lopen op tot soms ver boven de 100 euro.
Henk007 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:21:
Dan zou ik toch gaan kijken voor bijvoorbeeld de LaCrosse RS700 (identiek aan de Voltcraft IPC-1L)
RS-700 bij nkon
Beide < 30€
Kijk daar heb ik wat aan! Nou weet ik in ieder geval wat het maximaal hoeft te kosten! _/-\o_
Als er alternatieven zijn die op kosten besparen door bijvoorbeeld displays, ontlaadfuncties, revive functies e.d. achter wege te laten dan hoor ik dat alsnog graag! Zolang ze het eerder genoemde lijstje opties maar wel hebben.

Iig al hartstikke bedankt voor de reacties, ik ben absoluut niet te lam om te googlen maar ik kan heel vaak niet uit specs opmaken of je er wel of niet oneven aantal batterijen in kunt opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Laatst online: 17-05 15:42

Phehistyr

De Epische Lurker

Hier staan een paar laders die hebben wat jij zoekt en nog wat goedkoper zijn. Zelf ben ik aardig tevreden over die '1 uur lader' en heb ik die nog bij mijn ouders liggen voor wanneer ik daar wat wil opladen.

De batterijen van dat merk zou ik overigens vermijden.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik heb die IPP-C1L of zoiets van Conrad. Kost 30 euro en doet alles wat je zoekt. Mij bevalt jij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Individueel laden voor een minimale prijs: ebay.

Kost inclusief verzenden $9.29, dus 7,20 euro. Je zult er wel even op moeten wachten want het is ebay, maar veel goedkoper dan dit zal het niet worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

vbmot schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:45:
Individueel laden voor een minimale prijs: ebay.

Kost inclusief verzenden $9.29, dus 7,20 euro. Je zult er wel even op moeten wachten want het is ebay, maar veel goedkoper dan dit zal het niet worden. ;)
Held!
_/-\o_

[ Voor 194% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-01-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Vraag blijft of een no-name ebay lader ook een prima keuze is. Vergeet in ieder geval niet na te vragen of er een US-EU converter bij zit, want die photo doet me sterk aan een US only plug denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320196

GP PowerBank 2700 mAh gebruik ik met veel plezier! Heb ze nu 1 keer opgeladen in combinatie met mn 430ex ii en ben over het resultaaat zeer tevreden, snel opgeladen en ze zijn nog steeds niet leeg na toch wel 2 weken regelmatig gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Henk007 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:21:

[..]

Beide < 30€
Bij Conrad kun je wel direct linken, gebruik de knop 'Directe productlink'. In het geval van de IPC-1L krijg je dan de volgende link: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=201101

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5100/5120/5123/512304_LB_00_FB.EPS.jpg

Da's een lader van €29,99 maar dan iig wèl kwalitatief ook een goede, wat bij veel laders op eBay echt nog maar de vraag is. Plus bij Conrad betaal je geen verzendkosten als je met iDeal betaalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 09-01-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wildfire schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:58:
[...]

Bij Conrad kun je wel direct linken, gebruik de knop 'Directe productlink'. In het geval van de IPC-1L krijg je dan de volgende link: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=201101

[afbeelding]

Da's een lader van €29,99 maar dan iig wèl kwalitatief ook een goede, wat bij veel laders op eBay echt nog maar de vraag is. Plus bij Conrad betaal je geen verzendkosten als je met iDeal betaalt.
Ik geloof dat ik de knoop wel aardig heb doorgehakt en dan voor deze IPC-1L ga inderdaad. Omdat Conrad gratis verzendt scheelt dat mooi 5 euro met die La Crosse RS-700 van nkon en hij is maar een paar euro duurder dan die Vapextech 1-uur lader, die dan toch minder functionaliteit heeft (zou ik in eerste instantie ook niet missen maar als het zo weinig scheelt...)
Die ebay lader is echt wel veel goedkoper maar je weet uiteindelijk niet wat je in huis haalt en dan nog een andere kopen is zeker duurder. Ik neem de gok maar niet.

Bedankt voor het meedenken allemaal! Van de week maar ff bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb ook die IPC-1L, maar NKON is mijn "hofleverancier" van de Eneloops.
Voor mij geen enkele andere batterij meer dan de Eneloops.
Ik heb de witte en de "regenboog".
En zodra die "disco" Eneloops er zijn ga ik die ook bestellen, al was het maar voor de lol :P

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
En toch maak je een goede keuze met de IPC-1L i.p.v. de goedkoopste optie te nemen. Een goede lader kan de levensduur van je batterijen verlengen (of eigenlijk verkort een slechte lader de levensduur), dus dat beetje geld dat je nu extra uitgeeft win je vast wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

vbmot schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:17:
[...]

En toch maak je een goede keuze met de IPC-1L i.p.v. de goedkoopste optie te nemen. Een goede lader kan de levensduur van je batterijen verlengen (of eigenlijk verkort een slechte lader de levensduur), dus dat beetje geld dat je nu extra uitgeeft win je vast wel terug.
Tsja dat was inderdaad ook een beetje de afweging, ik koop wel Eneloops omdat ik de goedkope alternatieven zat ben en dan zou ik wel voor de allercheapste lader gaan. Maar goed, ik heb de IPC-1L besteld hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Beste Tweakers,

Een paar weken geleden heb ik mijzelf verwend met een Canon Speedlite 580EX en een setje GP 2700's. In het flitser-topic werd toen al gezegd dat die batterijen een slechte keuze waren. Afgelopen zondag wilde ik aan de slag met de flitser, maar na een paar keer flitsen was het feest over. Ik dacht in eerste instantie dat 'ie stuk was, maar na een batterijwissel bleek dat de GP's al leeg waren. Een andere fotograaf zei dat hij dezelfde GP's had, en dat ze ook bij hem na een paar keer flitsen al leeg waren.

Nu wil ik graag jullie goedkeuring/afkeuring voor de volgende keuze: http://sk.nkon.nl/maha-po...s/maha-c9000-eneloop.html met enkele sets batterijen. Is dit een goede lader? En is het aan te raden om de Sanyo´s erbij te nemen, of volstaan de gewone Eneloop batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

the_scientist schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:09:

[...]

Nu wil ik graag jullie goedkeuring/afkeuring voor de volgende keuze: http://sk.nkon.nl/maha-po...s/maha-c9000-eneloop.html met enkele sets batterijen. Is dit een goede lader? En is het aan te raden om de Sanyo´s erbij te nemen, of volstaan de gewone Eneloop batterijen?
Ik zou zeggen, lees dit topic eens want wat jij wilt weten is al meerdere keren aan bod geweest.

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 11-01-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Ik hoop niet dat je serieus adviseert om 112 pagina's door te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

the_scientist schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:22:
Je hebt bovenaan zo'n mooie search waarmee je het topic kan doorzoeken hé ;)
En eigenlijk kan het geen kwaad om het topic door te nemen als je een keer wat meer tijd hebt.

Simpelste oplossing is je GP's laden voordat je ze nodig hebt :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

the_scientist schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:22:
Dus jij verwacht dat de zoekfunctie wel weg kan en dat antwoorden die al 100x zijn gegeven, nog eens 100x opnieuw worden voorgekauwd? Als je nou bv. de zoekfunctie eens voor dit topic gebruikt en gewoon zoekt op eneloop en maha dan heb je zo je antwoord. Als even tien minuutjes zoeken al teveel is...

Sorry, maar een klein beetje eigen inzet is echt niet teveel gevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 11-01-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Wildfire: doe eens niet zo wijs joh, die toon kan best iets minder.

Nero355: thanks, even niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je bent toch niet voor niets scientist. ;)

Lader is prima, Eneloop voor je doeleinde het beste en als je maximale capaciteit wil neem je 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
the_scientist schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:48:
Wildfire: doe eens niet zo wijs joh, die toon kan best iets minder.
Nou, het valt nogal mee hoor. Hij heeft volkomen gelijk, wat mij betreft, en aangezien jij degene bent die iets van ons wil, kan wat vriendelijkheid van jouw kant ook geen kwaad (je weet wel, iets met vliegen, stroop en azijn...).
Je bent blijkbaar nieuw als gebruiker van oplaadbare cellen. Dan is de vraag of je, voor die paar die jij hebt of gaat aanschaffen, wel zo'n luxe lader nodig hebt. Een eenvoudiger en voordeliger model, zoals de La Crosse RS-700 aka Voltcraft IP1L, heeft minder analysefuncties, maar werkt prima. Een extra setje Eneloops 2000 mAh zal je meer plezier geven dan een enkele set met welke capaciteit dan ook. Die doosjes erbij zijn ook heel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391451

hoe powerex c9000 het beste in te stellen om gp2700 aa batterijen op te laden?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 391451 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:21:
hoe powerex c9000 het beste in te stellen om gp2700 aa batterijen op te laden?
thx
Ook over oplaadstrategieën is genoeg in dit topic te vinden. Wat vaak gebruikt wordt is een oplaadstroom van 0,3C, d.w.z. 30% van de capaciteit. Dus in het geval van 2700mAh stel je 270mA in, ofwel 300mA omdat de C9000 in stappen van honderd mA werkt.

Edit: whooooops. 30% van 2700mAh is natuurlijk geen 270mA maar drie keer zoveel, dus 810mA, afgerond dus 800mA

Eens in de zoveel tijd zou je een refresh kunnen doen: dat wordt de batterij opgeladen, ontladen en weer opgeladen. Op die manier kan de actuele capaciteit worden gemeten en kun je dus in de gaten houden of de batterij nog goed presteert.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 12-01-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:27:
[...]

Dus jij verwacht dat de zoekfunctie wel weg kan en dat antwoorden die al 100x zijn gegeven, nog eens 100x opnieuw worden voorgekauwd? Als je nou bv. de zoekfunctie eens voor dit topic gebruikt en gewoon zoekt op eneloop en maha dan heb je zo je antwoord. Als even tien minuutjes zoeken al teveel is...

Sorry, maar een klein beetje eigen inzet is echt niet teveel gevraagd.
Wil hier toch even op reageren :)

Tijdje terug kwam ik hier ook om informatie/advies vragen- dat ongetwijfeld al eerder is gepost. Ja, dit forum heeft een goede searchfunctie- maar dat is niet altijd zaligmakend ;)

Is er misschien met kennis van zaken bereid een nieuwe, uitgebreidere TS te maken? Daarin kan het gros van de vragen al worden afgevangen, en kunnen de nieuwkomers zich eerst inlezen. Verder komt deze TS al uit 2006, en dus niet eens meer standaard voor in searchresultaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 12-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Laatst online: 17-05 18:48
Wildfire schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:49:
[...]Wat vaak gebruikt wordt is een oplaadstroom van 0,3C, d.w.z. 30% van de capaciteit. Dus in het geval van 2700mAh stel je 270mAh in, ofwel 300mAh omdat de C9000 in stappen van honderd mAh werkt.
Dan zou dat voor een 2700mAh accu toch 0,3C * 2700mAh = 810mA worden, uitgaande van 30%?
Op de C9000 zou ik dan een laadstroom 800 mA instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wildfire schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:49:
Ook over oplaadstrategieën is genoeg in dit topic te vinden. Wat vaak gebruikt wordt is een oplaadstroom van 0,3C, d.w.z. 30% van de capaciteit. Dus in het geval van 2700mAh stel je 270mAh in, ofwel 300mAh omdat de C9000 in stappen van honderd mAh werkt.
270mA (zonder h) is 0,1C i.p.v. 0,3C. Als je met 0,3C zou willen laden dan zou je dus op 810mA laadstroom uitkomen wat dan op 800mA afgerond kan worden.

Ikzelf zou er voor kiezen om er voor te zorgen dat je altijd voldoende geladen cellen hebt liggen, wat nu met LSD cellen realistisch kan, en dan gewoon met 0,1C te laden omdat dit het beste voor de cellen is. Zolang je in een gegeven periode niet meer cellen leeg maakt dan je met die laadstroom op kunt laden lijkt me dat de beste strategie. Laden met 0,3C zal nog wel meevallen maar die 1 uur laders bijv. zou ik vermijden als de pest. Die zullen de levensduur en de capaciteit van je cellen niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

consono_md110 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:09:
[...]

Dan zou dat voor een 2700mAh accu toch 0,3C * 2700mAh = 810mA worden, uitgaande van 30%?
Op de C9000 zou ik dan een laadstroom 800 mA instellen.
Al een edit aan m'n post toegevoegd, ik was zeker nog niet goed wakker ofzo dat ik zo'n stomme fout maakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^^ kickje

De Eneloop XX 2500mAh's zijn nu bij Conrad verkrijgbaar, €14,89 per setje van vier stuks. Zie http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=252012

-- Edit: oeps, blijkt een tijdelijke aktie te zijn alhoewel dat uit de Conrad nieuwsbrief niet blijkt. Dit is de link uit de nieuwsbrief zelf voor €14,89.

[ Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 18-01-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ze vragen € 19.99 als ik de link volg.
Ik schrok al, want 14,89 zou maar een euro boven mijn prijs zitten :)

Pagina: 1 ... 28 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.