[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste
Acties:
  • 579.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14
Sh***** :( :X

Gisteren setje Duracell ActiveCharge AAA'tjes uit de universele afstandsbediening in de C9000 gedaan. Tenminste... dat dacht ik....

Ging gisteravond laat toevallig nog ff de kamer in waar ook de lader in stond te draaien... en hoorde een soort geknisper (leek op hele rustige regen). Zie ik dat een batterij aan de min-kant helemaal aan het wegvreten is :r. Blijkt dat ik er per ongeluk een gewone alkaline duracell AAA tussen heb gedaan.

Snel stekker eruit, batterij eruit en in 2 lagen plastic diepvrieszakje. En zo goed als het ging de schacht schoon gemaakt (tot dusver alleen wat corrosie-achtig materiaal op de contacten).

Moet er eigenlijk niet aan denken wat er was gebeurd als ik de laadstroom hoger dan 200 mA had gezet en als ik niet was wezen kijken. Hoop oprecht dat ik m'n lader hier niet mee heb gesloopt :o

En dan durft 1dayfly vandaag weer dat kwakzalf alkaline-laad ding te verkopen :S

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 19-10-2010 09:19 ]

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

De alkaline lader van 1dayfly heeft hier niets mee te maken. Jij heb een alkaline batterij in een C9000 lader gestopt. Dat is net zoiets als benzine in je diesel auto gooien en dan de station aan de overkant de schuld geven voor de fout. :)

Ik ben wel blij dat het goed afgelopen is.

Wel wil ik de alkaline lader niet goedpraten, ik snap niet waarom mensen dit spul kopen. Niet-oplaadbare batterijen zoals de alkaline zijn gewoon niet oplaadbaar. De chemische structuur van de batterij is niet geschikt daarvoor. Hoe kan een speciale lader dit omzeilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Ik dacht dat een C9000 zou moeten weigeren om een alkaline te laden? Of werkt die detectie niet goed met zo'n lage laadstroom?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, hier ging ie er vrolijk op in lopen stompen dus :S. Misschien inderdaad vanwege de lage laadstroom ofzo.

@Blord: Of course weet ik dat m'n vergelijk niet helemaal eerlijk is maar je zegt het eigenlijk zelf al: Die 'alkaline lader' moet iets wel op een heel aparte manier doen om het werkend te krijgen. En zelfs dan hoop ik maar voor de heren en dames die denken hun camera of flitser blij te maken met 'opgepiepte' stunt-batterijen, dat die dingen niet spontaan gaan lekken in hun dure apparatuur (hoewel het wel een mooie les zou zij n:P )

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Blord schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:42:
.... Niet-oplaadbare batterijen zoals de alkaline zijn gewoon niet oplaadbaar. De chemische structuur van de batterij is niet geschikt daarvoor. Hoe kan een speciale lader dit omzeilen ?
In Elektuur heeft daarover ooit wat gestaan. Opladen is een verkeerd woord, ze noemden het destijds "opfrissen" in dat artikel. Waarschijnlijk kun je er op internet nog wel wat over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:23
De IPC-1 is nu 25% afgeprijsd en kost dan €45,- en geen verzendkosten. Nog steeds de complete set, €15,- goedkoper. Heb ik toch teveel betaald vorige maand (alhoewel, geruild tegen de IPC-1L, dus gaat dan nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 23:09

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Xander schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:54:
Ik dacht dat een C9000 zou moeten weigeren om een alkaline te laden? Of werkt die detectie niet goed met zo'n lage laadstroom?
Die detectie is onafhankelijk van de laadstroom dacht ik. Ik ga eens testen c.q. navragen, wat dat zou niet mogen gebeuren!

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
De IPC-1 begint ook gewoon een alkaline penlite te laden hoor. Getest met een Procell batterijtje en die had na 20 minuten in de lader een hogere nullastspanning. Geen lekken en niet abnormaal warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
A_K schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 01:49:
[...]

Die detectie is onafhankelijk van de laadstroom dacht ik. Ik ga eens testen c.q. navragen, wat dat zou niet mogen gebeuren!
Hij detecteert toch enkel een ongewoon hoge weerstand? En geeft dan de "HIGH"-melding die je ook met oplaadbare batterijen kunt krijgen?

Ik kan me indenken dat die hoge weerstand eerder opvalt bij hogere laadstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Xander schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:04:
[...]

Hij detecteert toch enkel een ongewoon hoge weerstand? En geeft dan de "HIGH"-melding die je ook met oplaadbare batterijen kunt krijgen?
Ja, voordat die begint met laden. Dan zie je ook zo'n hoge spanning voorbij komen (boven de 2 Volt bij minder goede batterijen). En ik denk niet dat de test afhangt van de laadstroom. Batterijen die bij 1000 ma HIGH gaven, kreeg ik ook niet geladen op 200 ma of in een break-in.

Tijdens het laden controleert de lader niet meer. Ik heb een batterij die enkel door deze test komt als je hem goed warm maakt (geeft lagere interne weerstand), maar daarna kan ik hem 12 cycles laten doorlopen zonder problemen (in een koude ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik was net m'n foto-spul-troep-la aan het opruimen en daar vond ik nog 8 fake eneloops :p

Iemand geïnteresseerd hierin omt e testen/ bekijken wat die fake's nu precies zijn?
Anders gaan ze de chemo bak in :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gelukkig doet de C9000 het nog :). Er was slechts een klein beetje 'prut' (waarschijnlijk nog nieteens de actieve stof zelf) op een contact van de laadschacht terecht gekomen.

Gisteren 4 'echt oplaadbare' batterijen erin gedaan en hij doet gewoon nog vrolijk z'n werk.

Blijkbaar faalt de test dus om niet-oplaadbare Duracell Ultra AAA's te detecteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb n.a.v. deze melding een stuk of 10 alkaline's van diverse pluimage getest in mijn C9000 maar in alle gevallen geeft de Maha een HIGH of wordt het scherm even donker. Hij begint in geen enkel geval met laden.
Helaas geen Duracell Ultra AAA om deze test mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ik heb ook enkel HIGH gekregen. Eymey: hoe vol was de AAA?

Het is wel zo dat Duracell Ultra een lagere (lees: minder hogere) interne weerstand heeft dan normale Alkaline. Dat kan ook de/een reden zijn geweest dat de test faalde. En volle Alkaline hebben een lagere interne weerstand dan lege.

[ Voor 12% gewijzigd door A_K op 21-10-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker. Maar gezien het feit dat ik redelijk strak om ga met (lege) batterijen zou hij nog wel eens vol geweest kunnen zijn.

Maar ik had een "refresh/analyze" gedaan. Daarmee trekt hij de batterij toch eerst leeg?.... (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De controle doet de lader helemaal als eerste, dus voordat die met het programma begint....
(refresh/analyze doet laden-ontladen-laden overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Pas had ik per ongeluk oplaadbare batterijen IPV normale batterijen gekocht. Nouja, komen ook wel weer van pas dacht ik, dus ik ze in mijn flitser gedaan. En toen had ik er meteen geen spijt meer van. Ze gingen echt veel langer mee. Achteraf ook wel logisch, want de duracell batterijen die ik had voor mijn flitser waren zo'n 6 jaar oud besefte ik.
Maargoed, 1 nieuwe set was niet genoeg, dus nu ook nog 8 stuks Eneloop besteld, dankzij de discussie hier ook nog een IPC-1 lader erbij. Ben benieuwd, IIG hoop info gevonden hier :)
(conrad gaf ook nog 10% korting. Al met al net geen 50€. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Vandaag de maha c9000 binnen gekregen met 8 eneloop aa via nkon.nl. Prima communicatie en alles volgens het boekje.

Hiervoor 8 stuks digital 2500 met een standaard lader. Hier op het forum ook wel domme lader genoemd :? Volgens mij is alle apparatuur dom als je niet weet hoe ermee om te gaan _/-\o_ Gelukkig zijn er ook gebruikers die slim gebruik weten te maken van een domme lader.

De keuze om over te gaan op eneloop batterijen heeft vooral te maken met de positieve reacties op het nikon forum. Op dit forum ook niets dan lof.

Omdat ik als fotograaf vooral gebruik maak van available light, blijft de flitser soms maanden in rust. Soms dwingen situaties je om een hulp flitsje in te zetten. Ja dan....... batterijen pfffffff zucht, met de hakken over de sloot net genoeg flitsen.

Nu nog geen ervaring met de eneloop maar vertrouwen in wat ik hier lees.

De c9000 is nu bezig in de refresh en analyze mode met mijn oude set batterijen en huppelt van rest naar dischg.

Ben wat voorzichtig begonnen en wellicht had ik beter direct de break-in mode moeten kiezen.

leuk speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik vind het nogal lastig om uit dit topic te concluderen welke lader nu beter is, de Voltcraft IPC-1 of de Maha MH-C9000.

Ik verslind nu vele Duracell Plus en Varta High Energy wegwerpbatterijen, vooral met m'n Canon Powershot A570 IS. Vooral veel flitsen vinden die dingen niet leuk. Als je achter vrij kort op elkaar iets van 30~40 foto's met de ingebouwde flits maakt zijn de batterijen al leeg. Als je alleen foto's maakt zonder flits en niet heel veel snel achter elkaar schiet kan je er met een beetje geluk iets van 150 foto's mee schieten, maar daar houdt het dan ook echt bij op. Ze zijn dan nog niet leeg, in klokken en afstandsbedieningen gaan ze dan nog wel makkelijk een jaar of twee mee en ook in zaklampen of het achterlicht van m'n fiets gaan ze dan nog een redelijke tijd mee.

Misschien is het dus eens tijd om te investeren in goede oplaadbare batterijen en een goede lader. De Maha Powerex MH-C9000 lader + 8 Eneloops voor €67,55 inclusief BTW en verzendkosten bij nkon.nl lijkt me wel een mooie deal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
kid jansen schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:34:

Misschien is het dus eens tijd om te investeren in goede oplaadbare batterijen en een goede lader. De Maha Powerex MH-C9000 lader + 8 Eneloops voor €67,55 inclusief BTW en verzendkosten lijkt me wel een mooie deal dan.
Zo heb ik ook een tijdje lopen dubben. Nu we het toch over energie hebben. Enne milieu

IK ZEG DOEN 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
kid jansen schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:34:
Ik vind het nogal lastig om uit dit topic te concluderen welke lader nu beter is, de Voltcraft IPC-1 of de Maha MH-C9000.

De Maha Powerex MH-C9000 lader + 8 Eneloops voor €67,55 inclusief BTW en verzendkosten bij nkon.nl lijkt me wel een mooie deal dan.
Op dit moment kost de IPC-1 bij Conrad 44,99 euro, inclusief 8x 2500 mAh NiMH's:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=200180
8 Eneloop AA's bij Conrad: 23,99 euro
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=252208

T/m vandaag, 24-10-2010 gaat daar nog 10% vanaf. Komt op totaal 62,08 euro, wat toch weer minder is dan de Maha deal, terwijl je er 8 extra cellen bij krijgt. Welke lader beter is kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Dit soort dingen horen in V&A.

[ Voor 89% gewijzigd door ThunderNet op 24-10-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
knip

Voordelen La Crosse BC-900 (IPC-1)
-Kleiner en lichter
-Makkelijker te bedienen (subjectief overigens, ben ik het niet mee eens maar het komt wel vaak naar voren.)

Nadelen ten opzichte van de Powerex:
-Lagere max laadstroom bij 3 of 4 AA
-Minder instelmogelijkheden.
-Minder duidelijk display. (subjectief, sommige vinden juist het display van de Powerex minder omdat die veel licht geeft 's nachts)
-Mogelijk minder accuraat. De La Crosse BC-700 / IPC-1L is dat iig wel.
-Geen 3 jaar garantie. En je hoeft niet eerst op een forum te lopen klagen om serieus genomen te worden bij de 2 bekende NL verkopers.

Verschil:
De La Crosse laadt ook nog matige cellen (De Maha is vrij snel met HIGH meldingen). Kan zowel een voordeel als nadeel zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door PowerUp op 25-10-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Toff schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:58:
[...]

Op dit moment kost de IPC-1 bij Conrad 44,99 euro, inclusief 8x 2500 mAh NiMH's:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=200180
8 Eneloop AA's bij Conrad: 23,99 euro
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=252208

T/m vandaag, 24-10-2010 gaat daar nog 10% vanaf. Komt op totaal 62,08 euro, wat toch weer minder is dan de Maha deal, terwijl je er 8 extra cellen bij krijgt. Welke lader beter is kan ik je niet vertellen.
En dan kun je ook de IPC-1L nemen, scheelt weer 15€ door het achterwege laten van de conrad batterijen.

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 08:50
_ferry_ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:29:
[...]

En dan kun je ook de IPC-1L nemen, scheelt weer 15€ door het achterwege laten van de conrad batterijen.
Voor de mensen die 'm ook nog niet hebben, de IPC-1L is weer in de aanbieding voor 29,99 (incl 4 AA Eneloops). Ik ben benieuwd. :)

Ook maar dat ik dat weet!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 12-05 13:32
vbmot schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:40:
Voor de mensen die 'm ook nog niet hebben, de IPC-1L is weer in de aanbieding voor 29,99 (incl 4 AA Eneloops). Ik ben benieuwd. :)
Mooie prijs, thanks, ordered ;)
(en nu net binnen gekomen, dat is wel snel! nu dit forum nog eens lezen hoe je die eneloops het beste kan laden/beheren :) )

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 13-11-2010 13:22 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Brad Pitt schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:41:
[...]

Mooie prijs, thanks, ordered ;)
(en nu net binnen gekomen, dat is wel snel! nu dit forum nog eens lezen hoe je die eneloops het beste kan laden/beheren :) )
...zijn dit wel de nieuwe generatie eneloop batterijen ? (1500 keer oplaadbaar, kroontje op de batterij afgebeeld, 2000 nihm ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij is het nog de oude generatie. Ik heb deze lader voor mijn zus besteld en de batterijen heb ik eigenlijk maar vluchtig bekeken, maar ze zagen er uit als 'gewone 'Eneloops.
Binnenkort zal ik ze nog eens goed inspecteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 14-11-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Het verschil qua uiterlijk is niet erg groot, makkelijkste is even te kijken of er HR-3UTG (oud) of HR-3UTGA op staat.
Het typenummer wat conrad op zijn site meldt is nog wel van de oude.

Er zit trouwens nog wel echt verschil tussen de oude en nieuwe. Ik heb een aantal batterijen 336 keer geladen en ontladen, en de oude Eneloop doet nog maar zo'n 1500 mAh, GP Recyko ietsje meer, en de nieuwe Eneloop 1800 mAh. Meer details komen als ik bij de +-400 cycles zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:47
Kent iemand dit probleem: IPC-1, zo'n twee jaar in gebruik zonder problemen. Nu geven schacht 2 en 4 als ik hem aan de stroom hang al de indicatie 'Full', zonder dat er een accu in zit. Een accu er in stoppen veranderd er ook niets aan. Ik heb Conrad er al over gemaild maar wellicht is dit een bekende issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 26457 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:42:
...zijn dit wel de nieuwe generatie eneloop batterijen ? (1500 keer oplaadbaar, kroontje op de batterij afgebeeld, 2000 nihm ?).
Yup, up to 1500x staat op de verpakking, met kroontje naast de "+" op de batterij. Had dat nog niet eens gezien.

Wat duurt zo'n Discharge and refresh lang. "Even" zo'n cycle doen op alle batterijen is geen feest ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 15-11-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Brad Pitt schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:44:
[...]Yup, up to 1500x staat op de verpakking, met kroontje naast de "+" op de batterij. Had dat nog niet eens gezien.
...mooi zo. Dan ga ik ze bestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-11-2010 11:07 ]

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:36
Een aantal pagina's terug wordt er gesproken over overladen van eneloops. (iemand laad altijd 1 volle accu mee met de rest).
Nu dacht ik de met de huidige (intelligente) laders er niet meer overladen wordt. Klopt dit niet?
Ik heb zelf een C9000 en een C401FS. Als ik nu (gedeeltelijk) volle eneloops in bv de 401FS stop. Worden ze dan overladen? Ik dacht dat deze gewoon stopt met laden als ze vol zijn?

• eymey
Dat hangt er echt helemaal van af of je een "domme" of "slimme" lader hebt. Of nee, eigenlijk meer of er een restrictie is op "per hoeveel" je moet laden. Veel goedkope laders willen bv. alleen per paar of zelfs per 4 laden.

Bij een lader die de individuele schachten kan laden is het natuurlijk onzin om er altijd een volle batt. bij te doen.....

• Scidd0w
  • Laatst online: 02-04 13:36
Ja precies dat klinkt logisch ;)
Maar het maakt dus weinig uit of je er een volle of half volle accu in stopt. Dat was meer mijn probleem.

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De C9000 en C401FS zijn slimme laders, die stoppen als de batterij vol is. Dus leeg of half leeg maakt niks uit.

[ Voor 20% gewijzigd door A_K op 18-11-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Hé, ik heb watson-oplaadbare batterijen gehad, nu waren deze waardeloos. Ik heb een xboxcontroller en zoek eigenlijk oplaadbare batterijen hiervoor + een oplader. Nu kom ik op zoveel merken via google, dat ik er weinig meer van snap, even als tipje, ik gebruik de xbox controller behoorlijk vaak. Had wel meegekregen dat de recycko wel goede batterijen waren? Hoop verder geholpen te kunnen worden, groeten!

Gewoon linkjes naar apparten lijkt me wel het fijnst ;).

PS: Wat ik ook niet echt snap, je hebt laders die laden de batterijen in 2uur op anderen doen er 12 uur over?Zit er verschil de doelgroep van zo'n lader? Of kan ik die van 2uur (vaak maar een klein beetje duurder) ook gebruiken voor mijn xbox-controller? Toch raar dat een apparaat die batterijen in zo korte tijd kan opladen, terwijl een ander type er tien uur langer overdoet.

[ Voor 35% gewijzigd door Crescendo op 30-11-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ZoutePeper schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:59:
..
Gewoon linkjes naar apparten lijkt me wel het fijnst ;).
..
Een beetje eigen inzet is ook wel gewenst hoor.
Als je nou eens begint met de start post door te lezen.
http://gathering.tweakers...message/27209925#27209925
Daar zul je al antwoord vinden over snel-laden en langzaam laden.

zoek ook in dit topic even op "eneloop". Deze word hier veel gebruikt en besproken.
Alle eigenschappen en voordelen worden in dit topic al vermeld.
Deze worden door de meesten beter bevonden dan de recycko's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ja zo lijkt het inderdaad alsof ik niks doe, maar dat komt omdat je dat deel van de post quote..

oké, heb de startpost gelezen als ik het goed begrijp is het beter langzaam te laden omdat de batterijen dan langer meegaan, maar daar staat nou niet echt het verschil tussen een snellader en een langzaamlader, dus zijn ze met de snellader even goed opgeladen als de langzaamlader? Dat staat er niet. Over het tweede deel, maar ik vroeg dus wat is het beste voor een xbox-controller, ben al uren google eraan kwijt, en echt iets nuttigs is niet te vinden.

En begrijp me niet verkeerd ben niet lui aangelegd ofzo, anders was ik meteen hier naar toe gegaan, maar voor een noob zoals ik is alles toch niet zo makkelijk te begrijpen. Dus nogmaals ik heb een draadloze xbox conrtoller voor de PC, nu had ik Watson batterijen + oplader, dit was waardeloos. Ze werden heel warm, dus kan niet goed zijn. Nu zoek ik een oplader + 4 AA batterijen voor onder de dertig euro, wat is nu een goede koop voor mijn eisen? Dus ik zie hier af en toe goede verhalen over GP, heel veel over Eneloop (maar dan met een camera, die heb ik geen dus hoe weet ik of ze ook bij mij werken) en af en toe wat andere merken.

Oké, nogmaals google opgedoken, voor mijn xbxo controller zal een langlader wel beter zijn, zijn deze wat;

http://www.batterijenhuis..._2000mAh_--N_art_530.html

http://www.mytrendyphone....yo-eneloop-aa-23409p.html

http://www.batterijtotaal...oop-juli-2009-pid553.html

http://www.batterijtotaal...rbank-quick-3-pid546.html

En wat is de mening over de Duracell batterijenladers + batterijen?

[ Voor 56% gewijzigd door Crescendo op 30-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is normaal dat batterijen aan het eind van de laadcyclus warm worden. Bij snelladers zullen ze tijdens de gehele cyclus/groot deel van de cyclus al warm zijn en op het eind waarschijnlijk ook warmer worden dan bij langzamer laden.

Als je batterijen met een grote belasting ontlaadt worden ze ook warm.

Als je enige grief dus was dat die batterijen bij het laden warm werden dan is dat geen reden om andere te zoeken. Het enige dat belangrijk is is hoe lang ze meegaan en of het apparaat het goed op de batterijen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Nuja, dat is dus al niet het geval, ik had die batterijen + oplader dus gekocht, en ik had ze erin gedaan, na 15uur klaar, erin gestopt (in de controller), éen uur deden ze het perfect en daarna om de minuut viel hij uit (xbox controller).

Maar het kostte me ook maar vijf euro dus wat dat betreft, zo erg is het niet ;). Maar zoek nu wel een betere, vind zelf die GP Powerbank Quick 3 wel nice, maar nu hoor ik hier weer allemaal verhalen over eneloop begin ik te twijfelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Crescendo op 30-11-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ZoutePeper schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:47:
vind zelf die GP Powerbank Quick 3 wel nice, maar nu hoor ik hier weer allemaal verhalen over eneloop begin ik te twijfelen.
even zoeken op xbox in dit topic, en ik kom de volgende post tegen
wilmundo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:45:
Mrbombastic,

Zoals je wellicht zult gebruiken, is jouw vraag niet echt fotografie gerelateerd. Zelf heb ik met dezelfde vragen rondgelopen als jij. Ik heb ook een set Recyko's gekocht voor m'n Xbox controllers. Aangezien ik bijna een jaar met m'n Energizers heb gedaan, heb ik ondertussen de Recyko's erin zitten. Werkt prima. Let er wel op dat ze wat dikker zijn dan normale AA's. Ik heb probeerde nav jouw vraag de Recyko's er weer uit te halen en dat gaat dus niet zo makkelijk... Even wat langer geprobeerd en ik krijg ze d'r niet meer uit... Great!
...
On topic: Passen die Recyko's wel in een SB900? Anders laat ik ze zitten in de Xbox controller, want ik ben bang dat ik anders de batterijhouder moet slopen van de Xbox. Ding zit gewoon f'ing muurvast.
Recyko's zijn volgens deze gebruiker dus te dik voor de xbox controller.
Dat recyko's iets dikker zijn dan de gemiddelde batterij is een bekend gegeven, ligt er maar net aan of je er last van hebt in je toepassing.

Ik zou gewoon voor een setje eneloops met traaglader gaan zoals in je links als ik jou was,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb zowel ReCyKo's als Eneloops en ze doen het beide goed. Ze ontlopen elkaar weinig in de praktijk voor de meeste toepassingen. Ik heb laatst ook bij Lidl voordelige LSD batterijen gekocht (Tronic) en die doen het ook prima.

Hou er wel rekening mee dat sommige apparaten het niet lekker doen op oplaadbare batterijen omdat die 1,2V zijn en alkaline 1,5V.

Wat voor lader gebruikte je eigenlijk voor die Watson's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51

Wildfire

Joy to the world!

Mwah, als je de XBox controller echt regelmatig gebruikt (bv. dagelijks of om de dag) dan zou ik eerder voor normale NiMH batterijen gaan omdat die een hogere capaciteit hebben. Lijkt me iig sterk dat je na twee dagen met een normale NiMH al zoveel zelfontlading hebt dat een LSD NiMH beter is...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:46:
dan zou ik eerder voor normale NiMH batterijen gaan omdat die een hogere capaciteit hebben.
eneloop heeft nu (of binnenkort) toch ook 2500mAh exemplaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

M a r c o schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:57
Dat recyko's iets dikker zijn dan de gemiddelde batterij is een bekend gegeven, ligt er maar net aan of je er last van hebt in je toepassing.
Mij was ook opgevallen dat de Recyko's wat dikker zijn. Bij de NiMH had ik ook al enkele die dikker waren dan normaal. De fabrikanten lijken een beetje met de specificaties te smokkelen om er zo veel mogelijk capaciteit in te kunnen stoppen.

Goed dat je het even vermeldde want ik wou nog steeds eens even exact meten. Heb ik nu even gedaan met een digitale schuifmaat.

Maten van maximum gemeten diameter in millimeter afgerond op 0,05mm. Gemeten over 2 batterijen draaiend van plus naar min pool schuivend om grootste diameter te vinden. Ze zijn nu eenmaal niet perfect rond en overal even dik.

Oplaadbare AA cellen.
Merk en capaciteit in mAh - Diameter in mm.
Gesorteerd oplopend in dikte.

NiMH
GP 1300 - 14,05
Topcraft 1700 (Aldi) - 14,1
Uniross 1300 - 14,2
Duracell 1800 - 14,2
GP 1800 - 14,25
Topcraft 2100 (Aldi) - 14,4

LSD
Sanyo Eneloop 1900 - 14,3
GP Recyko 2050 - 14,4
Tronica (Lidl) 2100 - 14,4

De Eneloops zijn de nieuwe 1500 maal oplaadbare.
De Eneloops zijn ietsje dunner dan de Recyko's maar toch ook dikker dan de meeste NiMH die ik gebruikt heb.

Ik heb ook een paar Alkaline gemeten van Duracell en Varta en die waren 14,2mm.

Ik geef ook de voorkeur aan een niet supersnelle lader. (Klassieke) NiMH of (hybride NiMH) LSD is een keuze. Alleen als de NiMH niet regelmatig enkele weken liggen voordat je ze gaat gebruiken kan dat evt. een reden zijn om nog voor NiMH te kiezen. En als je ze in echt grote stroomverbruikers stopt.

Voor mij ís klassieke NiMH voorbij. Ik vind het gemak van de lange ligtijd van LSD's zo veel makkelijker in het beheer dat ik daar de voorkeur aan geef. Als je genoeg cellen hebt en ze niet snel leeglopen heb je ook helemaal geen snellader meer nodig want je hebt altijd volle klaar liggen. Wat mij betreft de ideale combinatie.

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 01-12-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Oké, dan lijkt die voltcraft met eneloops ideaal te zijn voor mij. Is de GP 2700 mAh nog dikker als bovenstaande? Daar had ik namelijk wel een leuk apparaat mee gevonden; Powerbank Quick 3.

Verder bedankt voor de vlotte respons ;). Ik heb overigens de watsons opgeladen met een watsonoplader. Mag je de batterijen overigens in etappes opladen? Dus dat je hem s''avons aanzet, dan snacht niet (dus stekker uit stopcontact) en s''ochtends weer? Want ben bang dat die batterijen er anders te lang inzitten.

Verder wat me opvalt bij de post hierboven mij, zijn allemaal relatief zwakke batterijen toch? Hoogste is 2100. Die Watson's van mij zouden dus 2700 mAh moeten zijn, maar dan nogmaals snap ik werkelijkwaar niet hoe hij het slechts één uur goed heeft kunnen doen. Is er een bepaalde regeling voor de eerste keer zo'n batterij opladen?

@ Wildfire, zoals? Welke batterijen + oplader zou jij dan preferen, kwam ook nog deze tegen;

http://www.batteryking.nl...upio-compact-charger.html

Maar ik ken dat merk dus niet.

PS: Vergeten te vermelden, op mijn xbox controller accu staat dat er bij voorkeur 2x een batterij van 1.5v in moet. Nu deden de afgelopen keren de 2700 mAh hama's en de alecto's uit diezelfde oplader het ook een ruime maand volhouden, dus wat dat betreft.

[ Voor 27% gewijzigd door Crescendo op 01-12-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Alleen de LSD batterijen zijn van recente datum. De NiMH zijn oudere batterijen die als vergelijkingsmateriaal dienden. Hoe lager de capaciteit des te ouder zijn ze.

Je kunt het best een 'intelligente' lader nemen die zelf als de batterijen vol zijn van normaal laden naar druppelladen over gaat. Die kun je rustig 's avonds starten. Dan vind je ze de volgende ochtend netjes vol terug.

De moderne LSD's hebben een iets lagere capaciteit dan de hedendaagse NiMH maar daar staat tegenover dat ze niet zo snel leeg lopen. Dat compenseert voor de grotere capaciteit van de NiMH. Het is heel goed mogelijk dat 2100mAh LSD's het even lang uithouden als die 2700mAh NiMH's omdat in die maand de NiMH's door zelfontlading dat verschil in capaciteit verliezen. Hoe langer een apparaat met batterijen doet des te meer kans er is dan LSD's er langer in zullen werken dan NiMH's met een grotere capaciteit. Alleen als je NiMH's snel na het opladen gebruikt en ze ook snel helemaal verbruikt gaan NiMH's langer mee dan LSD's. Omdat bij mij dat in de meeste gevallen niet zo is heb ik besloten over te stappen op LSD's. Wat een gemak. Ik heb nu dan ook nog wel flink wat oudere (goede en minder goede) NiMH's over. Wat ik daar mee moet doen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:28:
De moderne LSD's hebben een iets lagere capaciteit dan de hedendaagse NiMH maar daar staat tegenover dat ze niet zo snel leeg lopen. Dat compenseert voor de grotere capaciteit van de NiMH.
Sanyo heeft nu ook de eneloop XX met 2500mAh.
http://www.eneloop.info/p...y-eneloop-technology.html

Hier heeft A_K het er al over, ik zie ze alleen nog niet in zijn shop staan. Hij zal wel meer weten over de verkrijgbaarheid.
http://gathering.tweakers...message/34789690#34789690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hij had ook al gezegd dat ze aan de dure kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Sanyo XX komt over ongeveer een week, prijs rond de 15 euro per blister van 4... :(
4 AA Eneloop voor 7,95 euro met 2000 mAh bied meer mAh per euro, en is "bewezen" betrouwbaar en goed.
Kan niet wachten tot ik de Sanyo XX kan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dan kun je beter 2 setjes gewone kopen voor die prijs.
Dan heb je 4000mAh ipv 2500 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
CaptJackSparrow schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:28:
Alleen de LSD batterijen zijn van recente datum. De NiMH zijn oudere batterijen die als vergelijkingsmateriaal dienden. Hoe lager de capaciteit des te ouder zijn ze.

Je kunt het best een 'intelligente' lader nemen die zelf als de batterijen vol zijn van normaal laden naar druppelladen over gaat. Die kun je rustig 's avonds starten. Dan vind je ze de volgende ochtend netjes vol terug.

De moderne LSD's hebben een iets lagere capaciteit dan de hedendaagse NiMH maar daar staat tegenover dat ze niet zo snel leeg lopen. Dat compenseert voor de grotere capaciteit van de NiMH. Het is heel goed mogelijk dat 2100mAh LSD's het even lang uithouden als die 2700mAh NiMH's omdat in die maand de NiMH's door zelfontlading dat verschil in capaciteit verliezen. Hoe langer een apparaat met batterijen doet des te meer kans er is dan LSD's er langer in zullen werken dan NiMH's met een grotere capaciteit. Alleen als je NiMH's snel na het opladen gebruikt en ze ook snel helemaal verbruikt gaan NiMH's langer mee dan LSD's. Omdat bij mij dat in de meeste gevallen niet zo is heb ik besloten over te stappen op LSD's. Wat een gemak. Ik heb nu dan ook nog wel flink wat oudere (goede en minder goede) NiMH's over. Wat ik daar mee moet doen. :?
Maar voorbeelden van intelligente betrouwbare laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:52
ZoutePeper schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:53:
Verder wat me opvalt bij de post hierboven mij, zijn allemaal relatief zwakke batterijen toch? Hoogste is 2100. Die Watson's van mij zouden dus 2700 mAh moeten zijn, maar dan nogmaals snap ik werkelijkwaar niet hoe hij het slechts één uur goed heeft kunnen doen.
Je moet ook naar Voltage kijken, als dat te laag wordt gaat het ook niet goed werken. Heb dat een keer met Recyko's en een bepaald model digitale camera gehad, met eneloops ging het wel goed want die blijven een hoger voltage leveren. Jouw Watson batterijen komen waarschijnlijk al snel op een te laag voltage uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Dan doe ik gewoon Eneloops, is Conrad een beetje betrouwbaar? Of moet ik even een andere winkel zoeken?

EDIT: Verschil tussen deze?

http://www.nkon.nl/maha-p.../sanyo-eneloop-lader.html

http://www.nkon.nl/maha-p...anyo-eneloop-lader-1.html

http://www.saake-shop.nl/...neloop+AA+batterijen.html

[ Voor 115% gewijzigd door Crescendo op 01-12-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik ben een grotere fan van de Maha c9000 lader (die je onder andere bij nkon kan aanschaffen). Maar zoals je in dit draadje vast al hebt gelezen zit je met die uit jouw link en de Maha beide goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ik had mijn post aangepast, bedoel je diegene van de conrad, die ICPU Volcraft of eentje uit mijn huidige links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die voltcraft. Verander volgende keer niet je bericht door informatie te verwijderen, erg onhandig voor bereidwillige reageerders.

En lees dit draadje eens een stukje door, heb je snel genoeg door welke twee laders hier duidelijk favoriet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ja sorry, was inderdaad niet slim, draadje bedoel je dit topic toch? Over die voltcraft nu lees ik erover wat hij allemaal kan, werkt dat niet dat heel ingewikkeld allemaal?

@ De laders zijn dus deze voltcraft en jouw Maya C6000, gok ik.

GEEDIT OP 17.35 geen informatie weggehaald, nieuwe toegevoegd onder deze tekst.

Het gaat mij er meer om die voltcraft is 35 euro. Nu vraag ik mij af is er ook een apparaat voor mij wat wat minder kost maar ongeveer dezelfde performance levert, dus een GP Powerbank of een Hama of een Alecto etc..

[ Voor 55% gewijzigd door Crescendo op 01-12-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De eerste en de laatste zijn gelijk.
De tweede kan iets sneller laden, is lichter, heeft een led lampje branden als die laadt, en heeft achter de EU plug een USA plug. Handig mocht je hem ooit in de USA willen gebruiken.

De Voltcraft IPC-1 is weer gelijk aan de La Crosse BC-700 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Oké, heb zonet even voor 25 euries 72 AA batterijen aangeschaft dus kan weer even vooruit, kan ik ook mijn huidige lader even wat langer uittesten, het zijn weliswaar geen oplaadbare, maar gewoon alkalines, maar 72, dan zal ik wel even vooruit moeten kunnen. Ze zijn overigens van Kodak, is dat nog beetje een redelijk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ZoutePeper schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:20:
Ze zijn overigens van Kodak, is dat nog beetje een redelijk merk?
Zo nee, wat dan? ;)

En aannemende dat je ze bij iBood hebt besteld lijken de reacties op het forum daar duidelijk genoeg, toch? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 01-12-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even op ibood geweest blijkbaar. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die op ibood zijn Alkalines.

Ik blijf me er iedere keer maar weer aan ergeren hoe zeer er met dat spul gestunt wordt terwijl er nog maar een heel kleine categorie apparaten is waar je echt een oplaadbare (zelfs geen LSD) in wil hebben.

Maar goed, die discussie is hier inmiddels ook al tig keer (door mij gesticht) gevoerd.

Zolang de (domme?) consumenten als visjes blijven happen zullen de 1dayfly's en ibood's van deze wereld het blijven verkopen. Paar weken erna een "Alkaline oplader" er achteraan en oppiepen maar, die Alkalines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
Even een vraagje,

Ik heb hier een handjevol oplaadbare batterijen liggen, meeste is NiMh, maar ook een stuk of 4 zijn NiCd

Ik heb hier geen lader voor, maar wel een labvoeding die ik kan instellen van 0-15V en 0-2A

Hoe kan ik de NiMh cellen (meeste is 2300mAh) het beste laden? Kan ik ze snelladen met 1C (dus 2,3A, in mijn geval 2A omdat m'n labvoeding niet verder gaat). En hoe doe ik dat? Gewoon de stroom begrenzen op 2A en dan de spanning omhoogdraaien net zolang tot de cel 2A begint te trekken?

En de NiCd? Op de cel zelf staat "snelladen met 700mA" (gaat om een cel van 700mAh) dus zal ook wel zelfde idee zijn als bij de NiMh cel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Laden met zo'n labvoeding kan in principe natuurlijk wel maar echt praktisch is het niet bepaald. Tenzij je echt heel weinig gebruik maakt van oplaadbare cellen lijkt me de investering in een fatsoenlijke lader toch echt te verkiezen.

Ik zou overigens dan laden met een veel lagere stroom om die cellen een beetje te sparen. Neem dan de klassieke 14 uur met 0,1C. Hoef je er ook niet zo op te letten. Met 0,1C kun je ze niet echt overladen. Als die voeding een ingebouwde meter heeft die de afgenomen stroomsterkte laat zien lijkt me dat je de spanning opdraait tot er de gewenste laadstroom uitkomt.

Er lopen daar bij ibood trouwens ook duidelijk 'experts' rond. :')
Ten twee: “manganese” is engels voor “magnesium”
Bovendien zijn zink-magnesiumbatterijen dermate veroudert dat het een belachelijke vergelijking is.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02

Sabbi

je denkt aan mij.

Met een labvoeding zou ik niet gaan snelladen, je hebt geen beveiliging tegen overladen dan. Zelfs als je met de wekker en naast zit bestaat de kans dat er restspanning op zat en je je batterijen molt. Gewoon laag amperage laden (even uitrekenen hoeveel) met een 24-uurs laadcycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Aan jullie reacties te horen heb ik een domme koop gedaan op ibood? Of begrijp ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Oké, heb zonet even voor 25 euries 72 AA batterijen aangeschaft dus kan weer even vooruit, kan ik ook mijn huidige lader even wat langer uittesten, het zijn weliswaar geen oplaadbare, maar gewoon alkalines, maar 72, dan zal ik wel even vooruit moeten kunnen. Ze zijn overigens van Kodak, is dat nog beetje een redelijk merk?
Tsja, voor minder dan 25 euro heb je ook een lader met 4 Eneloop.
Als ze leeg zijn kan je ze laden, dat kan een keer of 1000. Heb je 4000 AA's
Waarom zou je er dan 72 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

A_K schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:34:
[...]

Omdat je soms meer als 4 tegelijk nodig hebt. Omdat ze altijd net leeg zijn als je ze nodig hebt (helaas nog geen ervaring met eneloop, die ik nu heb zijn altijd leeg als ik ze nodig heb).

En ik heb er hier geen 72 liggen. Maar toch zeker een 30 oplaadbare (dure) die binnen 24 uur ontladen zijn..
(again nog geen eneloop gekocht).

Zelf ben ik het een beetje beu om oplaadbare te kopen, die snel niet meer voldoen. En dan kocht ik dacht ik altijd merk (die ook aangeraden worden). GP/Duracell. Oke, nu moet ik dus eneloop geloven en wellicht zijn die ook goed. Maar dat is weer een investering. Zelfs de meest brakke akaline werken wel als ik ze nodig heb.

(mileu is dus ook geen argument. Gooi nu minsten zo veel oplaadbare wegs als ik volgens mij aan alkaline gebruik zou hebben)

[ Voor 39% gewijzigd door Cyberpope op 01-12-2010 22:41 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Cyberpope schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:37:
Omdat ze altijd net leeg zijn als je ze nodig hebt (helaas nog geen ervaring met eneloop, die ik nu heb zijn altijd leeg als ik ze nodig heb).
Dat is inderdaad het 'beheersaspect' wat het grote nadeel is van NiMH. Dat heb je met LSD's niet meer. Dat is een groot gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
A_K schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:34:
[...]

Linkje? Nahja, vond het niet heel veel voor zoveel batterijen en denk dat ik na die periode wel een lader koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Linkje heb je zelf al eens gepost, ik krijg (terecht) op mijn kop als naar mezelf ga linken denk ik :)
72 is veel, 1 keer gebruiken is wel heeeeeeel erg weinig vind ik. Maargoed, ieder zijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51

Wildfire

Joy to the world!

Cyberpope schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:37:

[...]

Maar toch zeker een 30 oplaadbare (dure) die binnen 24 uur ontladen zijn..
Wow, dan heb je echter überbrakke NiMH batterijen. Ik heb net even gegoogled, grofweg 30% zelfontlading per maand is normaal voor NiMH batterijen. Dus binnen een dag of zo betekent dat ze kapot zijn.

Eneloops en soortgelijke low self-discharge (LSD) batterijen hebben een self-discharge van plm. 25% per jaar. Da's van een heel ander kaliber dus en zeker de moeite van het overstappen naar LSD NiMH's waard.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
En @ Nkon, ik snap welke je bedoeld, maar zijn die dan ongeveer even goed als die PC1, of is die dan weer een stuk beter?

@ rest. Kan ik trouwens niet ook gewoon paar eneloopjes kopen AA en die dan in mijn huidige Watson oplader stoppen?

--

Dan zal ik toch maar me Kodak bestelling annuleren als dat al kan bij Iboods.

[ Voor 15% gewijzigd door Crescendo op 01-12-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wildfire schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:52:
Wow, dan heb je echter überbrakke NiMH batterijen. Ik heb net even gegoogled, grofweg 30% zelfontlading per maand is normaal voor NiMH batterijen. Dus binnen een dag of zo betekent dat ze kapot zijn.
Yep.. dus heb ik hier een hele bak met dure oplaadbare die allemaal binnen 1 jaar naar de haaien waren. Vandaar dat ik dus tegenwoordig ook voor de alkaline ga.

Maar wellicht eens over een tijde eneloops proberen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Nahja ik laat het toch maar, over een poosje als deze op zijn, ga ik wel een keer aan de oplaadbare hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Over die alkaline-batterijen... even mezelf herhalen:
Xander schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

Waar gebruik jij je batterijen eigenlijk in? Als dat apparaten met een relatief hoog verbruik (fotocamera's, zaklampen, alles behalve klokken of afstandsbedieningen :+) zijn is er nog een goed argument om geen alkaline-batterijen te gebruiken. Alkaline-batterijen presteren namelijk nogal wat slechter bij hogere ontlaadstromen.

Zie bijvoorbeeld deze grafiekjes (uit een datasheet waarin Energizer hun L91 lithium-batterijen probeert te promoten, maar het idee is duidelijk...):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4QyoqbGev31yfAWfwK9L2wsN/full.png

edit:
Ook nog maar 2 grafiekjes uit een onafhankelijke bron:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qKmRN4exkOrM9zRfGSNSy6Jp/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6InJuwt3wn05P9tlcW9enWle/full.gif
toon volledige bericht
Ik heb een digitale camera gehad die een setje alkaline-batterijen binnen een half uur compleet leeg kreeg als je zo'n ~20 foto's met flits maakte. :X Met een setje NiMH's erin kon ik een week vooruit. Ik vermoed dat die "iets" meer dan die 1A uit de batterij trok dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Maar een Camera verbruikt meer als een xbox controller, ga ik van uit. Ohja en al steek je van die batterijen erin, al doe je even niet je controller gebruiken loopt die batterij dan leeg?

[ Voor 45% gewijzigd door Crescendo op 01-12-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ZoutePeper schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:25:
Ohja en al steek je van die batterijen erin, al doe je even niet je controller gebruiken loopt die batterij dan leeg?
Yup, doet elke batterij hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Cyberpope schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:12:
[...]

Yep.. dus heb ik hier een hele bak met dure oplaadbare die allemaal binnen 1 jaar naar de haaien waren. Vandaar dat ik dus tegenwoordig ook voor de alkaline ga.

Maar wellicht eens over een tijde eneloops proberen.
Duur wil niet zeggen goed :)
40.000 Eneloops verkocht, nog maar 1 klacht gehad (oorzaak is waarschijnlijk een slechte lader, kan ook jouw probleem zijn overigens), zegt dat genoeg? Wel veel positieve reacties.
Heb zelf nog vele honderden Eneloops verkocht van 3! jaar oud. Geen enkele klacht.
Alleen in dit draadje staan al meerdere slechte ervaringen met GP 2700 en andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
A_K schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:11:
[...]
Heb zelf nog vele honderden Eneloops verkocht van 3! jaar oud. Geen enkele klacht.
Aha, daar val je aardig door de mand! ;) LOL, ik heb talloze "merk" accu's versleten, waaronder vele GP's, maar al mijn Eneloops (van diverse bronnen, ook van jou) doen het nog alsof ze nieuw zijn, al gebruik ik ze al jaren. Ja, ze zijn "maar" 2000 mAh, maar dat blijven ze ook (ongeveer) en er valt er (tot nu toe bij mij) nooit eentje uit. GP's laten individueel vaak net het leven wanneer je ze nodig hebt. Eén van de vier dood - ja, echt 0,0 Volt - en je staat met een nietwerkende flitser oid en drie accuus waar je ook niks meer mee kan.

Ben wel nieuwsgierig naar die nieuwe, met meer capaciteit, maar dan moet de prijs per Ah wel wat meer in de buurt van de huidige cellen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:45
Ze zijn overigens van Kodak, is dat nog beetje een redelijk merk?
Nee, ze zijn verschrikkelijk bout/ Lopen snel leeg, lijken niet genoeg spanning te geven enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31

4POX

Everybody is wired

Ik ben bijna (bijna) helemaal overgestapt om al mijn apparaten op Eneloops te laten werken. Ik druk ze ook al in mijn klokken, weerstation, afstandsbedieningen. Ik heb zeker al een jaar geen normale alkaline batterijen gekocht.

Voor de klokken en afstandbedieningen ben ik erg benieuwd naar de I Eneloops Lite. Zal meneer @A_K die ook gaan verkopen?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

Ik heb nu ook een stapeltje eneloops gekocht, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
4POX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:05:
Voor de klokken en afstandbedieningen ben ik erg benieuwd naar de I Eneloops Lite. Zal meneer @A_K die ook gaan verkopen?
bedoel je AA of AAA? want in mijn klokken gaan AA maar in mijn afstandsbediening AAA.
AA heeft hij al in de shop staan.
http://sk.nkon.nl/sanyo-e...es/4-aa-eneloop-lite.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AAA's ook al tijden hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
AAA lite niet. Heb ze er bij gezet. Heb er nog maar een paar (doen het redelijk op ebay), zo ff nieuwe bestellen. De AA lite loopt van geen meter... Als ze op zijn ga ik ze denk vervangen door Yuasa EniTime batterijen. Minder goed dan Eneloop voor fotocamera's/flitsers, maar voor muizen/klokken/etc net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Eneloop AA Lite's zijn niet goed? Of ze verkopen niet goed.

Kan je btw ook een lader uit Engeland kopen of gaat dat dan niet werken op het stopcontact hier? Zie wel aardige op ebay staan.

[ Voor 52% gewijzigd door Crescendo op 02-12-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ze verkopen niet goed.
Je hebt een verloopje nodig (of je krijgt er een EU-UK verloopje bij, wat je dan niet nodig hebt).

Edit:
Ik heb de Sanyo XX [url href="http://sk.nkon.nl/4-aa-sanyo-xx-2500-mah-powered-by-eneloop.html"]prijzen[/url], en ze komen maandag volgens planning! Prijs valt nog iets mee:
4 stuks 14,75 euro, vanaf 14 euro bij afname van 8x4 stuks.
Maar het blijft duur vergeleken met de normale Eneloop.

[ Voor 55% gewijzigd door A_K op 02-12-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
A_K schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:01:
AAA lite niet. Heb ze er bij gezet. Heb er nog maar een paar (doen het redelijk op ebay), zo ff nieuwe bestellen. De AA lite loopt van geen meter... Als ze op zijn ga ik ze denk vervangen door Yuasa EniTime batterijen. Minder goed dan Eneloop voor fotocamera's/flitsers, maar voor muizen/klokken/etc net zo goed.
Ik heb 4 AAA EniTime batterijen van DX maar merk wel een groot verschil tov de AAA Duraloops als ik ze gebruik in mijn Logitech Harmony afstandsbediening (waarbij de Duraloops stukken langer mee gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Sinds een paar weken zijn de Maha Imedion 2400 batterijen verkrijgbaar, misschien een leuk alternatief voor de Sanyo XX, ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper en nu in de aanbieding i.c.m. de C9000 :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
A_K schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:42:
Ze verkopen niet goed.
Je hebt een verloopje nodig (of je krijgt er een EU-UK verloopje bij, wat je dan niet nodig hebt).
Tja, is dat nou zo heel raar? Was volgens mij wel een beetje te verwachten.

Ik bedoel, ze verschillen nauwelijks in prijs, voor dat geringe verschil heb ik persoonlijk in ieder geval liever gewoon één soort waarvan je er een of twee setjes extra hebt liggen die je standaard overal in kunt proppen. I.p.v. dat je er dan weer op moet letten dat je lite's hebt voor het één en gewone voor het ander (en dan van beide dus ook altijd één of twee extra setjes wil hebben liggen?).

Het is volgens mij meer een alternatief voor de doelgroep die oplaadbare batterijen nog altijd duur vindt ten opzichte van gewone (niet oplaadbare) batterijen? Maar of het daarvoor aanslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Misschien moet ik het beter zeggen: ze verkopen heeeel slecht.
1 AA lite voor elke 200 normale AA's schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 21:52
Zo ik gebruik al een tijd naar volle tevredenheid 8 AA eneloops (ik wil niets anders meer!). Nu heb heb ik laatst ook wat AAA's besteld. Ik heb zoon standaard eneloop lader maar maar ik wil eigenlijk wel een iets snellere lader. Iemand tips voor een leuke lader (die niet al te duur is) ee AA en AAA kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat je er beter nog wat cellen bij kunt kopen voor dat geld. Dan heb je gewoon nieuwe volle klaar liggen als ze leeg zijn. Met LSD's kan dat nou juist. Langzaam laden is beter voor de cellen. Gaan ze langer mee en behouden ze beter hun capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Afgelopen zondag aan Joe McNally gevraagd wat hij voor batterijen gebruikt in z'n SB's
hij gebruikt dus Powerex batterijen, en volgens mij ook in zo'n Maha Powerex lader :)

maar ik denk dat hij er niet echt naar hoeft te kijken wat het kost en wat 't efficiëntste is, hij koopt gewoon ruim genoeg van wat hij nodig heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Ja, en heeft een knechtje dat ze voor hem in de lader drukt.

En als je toch een SD-8a / SD-9 aan elke flitser hangt, maakt het verder toch weinig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Die eneloops zijn briljant. Heb ze vanuit de fabriek (niet zelf geladen) in m'n flitser gestopt en ben ondertussen 400 flits shots verder (geen idee wat voor kracht, SB28), en de flitser laad nog steeds vlot naar een dump (niet merkbaar trager). Ook 2 maandjes verder trouwens.

Enige nadeel vind ik nog dat ik nu niet weet hoe lang ik nog kan, als ik binnenkort een shoot wil houden zal ik ze gewoon laden, en dat is minder goed toch?

[ Voor 22% gewijzigd door SpiceWorm op 05-12-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
hoe bedoel je minder goed?
dat je ze oplaad terwijl ze nog niet helemaal leeg zijn?
Daar gaan ze niet direct stuk van hoor. Wel is het goed om ze af en toe wel eens helemaal leeg te maken.

Zelf heb ik een IPC-1 lader. Als je daar de stand discharge kiest, dan gaat hij ze eerst leegmaken, en dan pas opladen.
Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.