[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 4 ... 58 Laatste
Acties:
  • 578.942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

KRG schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:56:
Ik zou ook wel graag willen weten of de IPC-1L van Conrad een simpele broer is van de IPC-1.
Of zitten er meer verschillen in ? De gebruiksaanwijzing van de IPC1 lijkt zo op het eerste gezicht beter. Maar is behalve de hogere max laadstroom in schacht 1 en 4 er verder veel fundamenteel verschil ?

ik heb zelf nog een oudere Voltcraft lader , de UFC 1 , maar daar kun je alleen 2 of 4 batterijen (accus) tegelijk laden. Als ik voor een MP3 1 AAA leeg heb , dan moet ik eerst van dezelfde soort een 2e leeg trekken voordat ik weer kan opladen. Daarom en om beter te kunnen testen of accus nog goed zijn, lijkt me een IPC1 of IPC1-L beter. maar ik vind het zonde om teveel geld ervoor uit te geven. Wie weet raad ?
wie weet er ook wat over? Want ik vind dit nogal interessant:
VoltCraft IPC-1 > http://www1.nl2.conrad.co...x_results=10&cachedetail= stond een werkende link...
VoltCraft IPC-1L > http://www1.nl2.conrad.co...oplader&fh_refview=search stond een werkende link...

Wat maakt nu het prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Weirdheid galore! Ik heb mijn 3/4e jaar oude Hahnel 1,25 volt 2500 mAh penlites in m'n IPC-L1 gemieterd, krijg ze opgeladen tot 3 Ah :+. Dat noem ik pas geniaal :D
madmaus schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:21:
Ik heb voor de vakantie 2 setjes van GP Powerbank gekocht. Het betrof de 2700 versie.

Nu is het zo dat ik met het standaard setje van Sony 2500 mah, vele malen langer doe dan met de GP. Deze geeft eigelijk als ik hem erin doe al dat hij half leeg is. En dan kan ik een aantal foto's maken met flits maar hij gaat vrij snel leeg.
Met de sony's doe ik zeker 2a3 keer zo lang.

Of zou dit aan de camera liggen? Dat hij beter omgaat met Sony batterijen?
Het gaat om een Sony H2.
Ja, dat zou goed kunnen!
The Triad schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:34:
Ik gebruik altijd, voor mijn muis, HEMA NiMh AAA batterijen (750 mAh). Echt super prestaties hebben die dingen.
De eerste keren zijn het gewoon ronduit slechte batterijen die niet meer dan 4 dagen mee gaan, maar na een keer of 6 in mijn HEMA oplader te hebben gezeten zijn het echt prachtbatterijen.

Ze blijven het dan echt goed doen tot ze helemaal leeg zijn (en ze bij de testfunctie van de lader het lichtje bijna niet meer laten branden), en hebben dan een levensduur van een 3 tot 4 weken.
750 mAh voor een muis, volgens mij kan dit beter in het gadget topic gepost worden dan hier. Hier gaat het alleen over camera meuk.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
madmaus schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:21:
Of zou dit aan de camera liggen? Dat hij beter omgaat met Sony batterijen?
Het gaat om een Sony H2.
Mijn Sony batterijen zijn waren nu juist heel snel leeg in m'n P92 (zijn nu chemisch afval). Lang leve GP wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Toff schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:15:
[...]

Mijn Sony batterijen zijn waren nu juist heel snel leeg in m'n P92 (zijn nu chemisch afval). Lang leve GP wat mij betreft!
Ik merk echt heel duidelijk verschil. Met die sony's maak ik zeker 3a400 foto's ligt aan of ik flits of niet. En met die GP 2700 komt ik niet verder als 150.
Toch nog maar een setje sony stamina ergens vandaan halen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik gebruik mijn Sony Cybershot anders, namelijk bijna niet... Ik heb hem als reserve cam bij me, voor het geval dat. Die "stamina's" hadden bij mij weinig uithoudingsvermogen. Zeker geen week in de camera, dan waren ze zo leeg dat er geen foto meer te maken was. Als ik echt ga fotograferen pak ik een van m'n Canons, dus ik heb eigenlijk geen idee hoeveel foto's ik zou kunnen maken met die Sony. Dat verklaart misschien onze afwijkende waardering.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar weer zo'n setje besteld:

http://www.kijkshop.nl/pr...pe-nimh-batterijen-ab-6s/

Schijnbaar goed bevonden door de Consumentenbond :)

• Toff

Toff

FP ProMod
Niet dat je er een buil aan zal vallen, maar het is dus niet de Consumentenbond die hier bedoeld wordt. Het is een soort eigen testgedoe van de Kijkshop. Je kan jezelf hier melden als kandidaat online tester :).

• neographikal
  • Niet online
Er staat toch echt bij "Voordelige keus Consumentenbond juli/augustus 2006" :)

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 26 september 2007 @ 01:11:
Niet dat je er een buil aan zal vallen, maar het is dus niet de Consumentenbond die hier bedoeld wordt. Het is een soort eigen testgedoe van de Kijkshop. Je kan jezelf hier melden als kandidaat online tester :).
Er zijn 2 soorten tests waarmee geadverteerd wordt:
  • Degene die jij aanstipt, waarbij klanten zelf voor de webcam testen
  • Tests van de consumentenbond

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 20:26
Sinds ik ENELOOP's van Sanyo heb wil ik niets anders meer... "slechts" 2000mAh voor AA's maar ze hebben wel een shelf-life wat vele malen langer is dan old-school NiMh's. Dit is met name interessant wanneer je je camera/flitser o.i.d. niet elke dag gebruikt.

• Toff

Toff

FP ProMod
neographikal schreef op woensdag 26 september 2007 @ 01:16:
Er staat toch echt bij "Voordelige keus Consumentenbond juli/augustus 2006" :)
De Consumentenbond (waar ik overigens ongeveer mijn hele leven lid van ben) hecht erg veel waarde aan de prijs/kwaliteitsverhouding. Produkten die in de tabellen van de CB hoger scoren op de onderdelen, eindigen meestal lager in de eindlijst als ze significant duurder zijn en worden dan niet de "beste koop". Daarnaast is er de "voordelige keus" , wat volgens het colofon wil zeggen: "redelijke kwaliteit voor een goede prijs, moet minimaal 50 punten hebben". Is echt iets anders als "goed" imo. Dat grote stempel bij jouw link slaat iig niet op de consumentenbondtest. De aanduiding "best getest" wordt door de consumentenbond al jaren niet meer gebruikt. De Kijkshop balanceert op het randje van het toelaatbare met dit soort publicaties.

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43
Ik heb de afgelopen week het volgende besteld:
-8 X Batterij 2700mAh NI-MH AA Vapextech (schijnen ook slechts 20 procent te verlaten op 1 jaar tijd)
-1 X IPC-1L Voltcraft
-1 X Fuji S5700

Ik zal (hopelijk volgend weekend) mijn ervaringen posten met de batterijen, lader en de prestaties in de S5700.

Hoe houden de capaciteiten van jullie batterijen zich na 1 of 2 jaar intensief gebruik? Zijn er mensen met ervaringen met de vapextech 2700`s ?

[ Voor 3% gewijzigd door Nomis op 27-09-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:48
Momenteel bij de Aldi in de aanbieding: een universele processorgestuurde batterijensnellader!

- voor NI-MH, NI-Cd en zelfs RAM-cellen (alkaline!)
- AAA, AA, C en D batterijen
- laden en ontladen per schacht!
- overladen is niet mogelijk door processorsturing "minus delta-U"
- display geeft status aan vol/75%/50%/25% en bad, tevens CHA(rge) of DIS(charge)
- + controle-led

Laadstroom:
NI-MH/CD - 850mA, RAM-cellen - 130mA, 9V Block - 40mA
Ontlaadstroom: 550mA
prijs: € 14,99

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 03:35

ppFreddy

gewoon Frederik

intussen is de Voltcraft IPC-1L al een 2tal weken in mijn bezit, snelle levering bij conrad :)

Kheb intussen mijn setje 2300MAh Topcraft batterijen (uit de aldi) ermee opgeladen en de lader geeft voor alle batterijen een capaciteit aan tussen 2800 en 3100MAh... lijkt me vrij ongeloofwaardig voor 2300...
Mn setje Lenmars (2700 MAh) geeft na een laadbeurt tussen de 2690 en 2750...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43
Ik heb inmiddels ook mijn IPC-1L binnen in combinatie met Vapex 2700 batterijen. (8 stuks) Deze heb ik laten refreshen. De capaciteit van de batterijen varieerd tussen 2100 en 2200 mAh. Om dat dit niet normaal lijkt heb ik een mailtje gestuurd naar Vapex. Die bieden direct aan om de batterijen te ruilen, indien ik niet tevreden ben (volgens vapex moeten ze echt 2700 halen), maar ze geven ook aan dat het even goed aan de lader kan liggen.

Iemand een idee hoe ik dit nu kan testen? Ik heb geen andere laders en heb de batterijen ook al 2 dagen door laten laden op druppelstand in de hoop dat ze dan toch nog voller werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ppFreddy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:17:
intussen is de Voltcraft IPC-1L al een 2tal weken in mijn bezit, snelle levering bij conrad :)

Kheb intussen mijn setje 2300MAh Topcraft batterijen (uit de aldi) ermee opgeladen en de lader geeft voor alle batterijen een capaciteit aan tussen 2800 en 3100MAh... lijkt me vrij ongeloofwaardig voor 2300...
haha, zulke waarden kreeg ik ook uit m'n oude Hahnel 2350's, maar na ze in m'n PD70x imagetank gestopt te hebben kwam er toch geen sjoege meer uit.
Zo'n refresh proces is leuk en je kunt er ongeloofwaardige getallen uitkrijgen, helaas blijft het ook bij het onwerkelijke. Mijn oude hahnels zijn definitief afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 08:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Grrr. Van het weekend mijn setje van 4x 2500mAh GP batterijen teruggevonden. Ze zaten in een draadloos toetsenbord dat ergens stof lag te happen.
Uiteraard helemaal leeg, maar nog erger, twee geven nu NULL als ik ze in mijn IPC-1 lader stop.

Is het soms zo dat NiMh batterijen niet tegen diep ontladen kunnen en dan de geest geven?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:24

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Maasluip schreef:[/b]
Grrr. Van het weekend mijn setje van 4x 2500mAh GP batterijen teruggevonden. Ze zaten in een draadloos toetsenbord dat ergens stof lag te happen.
Uiteraard helemaal leeg, maar nog erger, twee geven nu NULL als ik ze in mijn IPC-1 lader stop.
Ze zijn te diep ontladen...
Doe ze een half uurtje in een domme lader (zo'n oude die direct begint te laden)...
Daarna zijn ze weer wakker (he, ik ben een batterij...) en kunnen ze weer opgeladen worden. Doe een Refresh (dit kan erg lang duren!) en maybe zijn ze nog niet echt overleden...
Is het soms zo dat NiMh batterijen niet tegen diep ontladen kunnen en dan de geest geven?
NiMh's kunnen niet tegen verder ontladen dan 0,9V. Doe je dat toch (in een zaklamp laten zitten bijv.) dan gaan ze stuk... Slimme apperatuur (zoals moderne camera's) hebben een accu bescherming ingebouwd: die kunnen accu's niet dood trekken.
Echter door de enorme zelfontlading gaan NiMH's vanzelf dood als je ze een hele tijd niet gebruikt. NiMH's moeten geregeld opgeladen worden, in ieder geval 1x per jaar (ooit ergens gelezen, weet niet meer waar).

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112645

Moet zeggen, dat ik dit een mooi topic vind dat ten eerste!
Ik ben dan wel geen fotograaf, maar heb wel last van lege bat's.
De voltcraft lees ik over het algemeen goede verhalen over, dus denk dat ik die ga aanschaffen, ik heb nog zat van die dingen liggen, en zoals ik nu lees, zou ik ze altijd als set moeten gebruiken (dus forum doet zijn nut).

Ik heb zelf ervaring met de wat goedkopere dingen van lidl enz, en die doen het wat minder dan de varta's die ik heb! Maar ik maak niet elke week foto's, dus echte ervaring is dat niet.

een dankbare medelezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Tot volle tevredenheid 4X HAMA 2600 en 2700NiMH met Hema (HAMA, what's in a name ;) ) batterijlader.
Batterijen per 4 stuks 15 euro en gebruik in Fuji S5600. Af en toe vraag ik mij wel eens af, zijn ze nog een keer leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 08:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PvH18 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:53:
[...]

Ze zijn te diep ontladen...
Doe ze een half uurtje in een domme lader (zo'n oude die direct begint te laden)...
Daarna zijn ze weer wakker (he, ik ben een batterij...) en kunnen ze weer opgeladen worden. Doe een Refresh (dit kan erg lang duren!) en maybe zijn ze nog niet echt overleden...
Hee, dat lijkt te werken. De IPC-1 heeft ze nu weer herkend en ik heb ze op refresh gezet.

Maakt het nog verschil of ik het dan met veel of weinig stroom doe?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Hee, dat lijkt te werken. De IPC-1 heeft ze nu weer herkend en ik heb ze op refresh gezet.

Maakt het nog verschil of ik het dan met veel of weinig stroom doe?
Langzaam laden is altijd beter dan snel laden.
Behandel ex-dode accu's als nieuwe: de eerste 5 keer laden in een langzame lader: de laadstroom niet hoger dan 1/10e van de capaciteit van de accu. Daarna mogen ze wel in de snellader.
Accu's hebben nieuw niet direct de volle capaciteit: pas na enkele keren laden is de chemische prut in de accu gesetteld.

Let wel: snel laden verkort de levensduur van de accu's... But who cares: i.p.v. 1000x slechts 250x... So What, hoe lang heb je de accu's al, en hoevaak heb je ze al opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 18:53
Vraagje aan de IPC gebruikers :) :

Ik heb de handleiding erop nagelezen, maar ik ben er nog niet achter wat de vier getallen bij de laadschachten betekenen als je het apparaat net aan de stroom doet. Zelfs zonder batterijen geeft hij getallen aan waar ik niks van kan maken, bij mij bijv. 34 bij laadschacht 1 en tegelijkertijd 700 bij laadschacht 3.

Kan iemand me wijzer maken en vertellen wat dat betekent en wat ik ermee kan 8) ? Bij voorbaat dank :)

[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 24-10-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
objectief2 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:16:
Vraagje aan de IPC gebruikers :) :

Ik heb de handleiding erop nagelezen, maar ik ben er nog niet achter wat de vier getallen bij de laadschachten betekenen als je het apparaat net aan de stroom doet. Zelfs zonder batterijen geeft hij getallen aan waar ik niks van kan maken, bij mij bijv. 34 bij laadschacht 1 en tegelijkertijd 700 bij laadschacht 3.

Kan iemand me wijzer maken en vertellen wat dat betekent en wat ik ermee kan 8) ? Bij voorbaat dank :)
Volgens mij is dat de firmware versie, die verder niet door de gebruiker te updaten is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Henk007 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:30:
[...]

Volgens mij is dat de firmware versie, die verder niet door de gebruiker te updaten is overigens.
Hartelijk dank voor je reactie. Maar ik ben toevallig bezig met het laden van 1 batterij en ik weet zeker dat schacht 1 eerst 34 aangaf en nu 29. Het lijkt me vreemd dat de firmware meeverandert dus het moet iets anders zijn. Toch bedankt voor de moeite. Overigens is het vreemde dat schacht 3 bij mij 700 aangeeft en de andere 3 allemaal rond de 30 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61820

uit de manual:
Zodra de transformator op het stopcontact is aangesloten, verschijnt het versienummer van
de lader (bijvoorbeeld “29”) op het scherm. Vervolgens lichten alle delen van het scherm
even op en wordt –voordat de batterijen worden geplaatst- wordt “null” (ongeldig)
weergegeven. Als beschadigde batterijen in het laadapparaat worden geplaatst geeft het
scherm ook “null” weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hmm oke dan zal het toch wel kloppen al snap ik niet waardoor 1 getal bij mij dan verandert, bedankt in ieder geval :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 27-04 21:34
Een leuke aanbieding bij de Xenos : varta lader met 4 batterijen voor 14,99.

Ik heb zelf de mobiele variant van deze (met een adapter en 12V stekker voor de auto). Erg leuke lader. Bij de mijne wordt elke schacht apart aangestuurd, neem aan dat dat bij deze ook zo is.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241072

WVL_KsZeN schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:20:
Een leuke aanbieding bij de Xenos : varta lader met 4 batterijen voor 14,99.

Ik heb zelf de mobiele variant van deze (met een adapter en 12V stekker voor de auto). Erg leuke lader. Bij de mijne wordt elke schacht apart aangestuurd, neem aan dat dat bij deze ook zo is.
Ik heb meerdere batterijen gekocht www.internetwebshop.nl/wi...?cPath=94&products_id=320 met oplader, deze profitexx zijn niet leeg te krijgen in mijn Canon Powershot A460 dus een aanrader ook de prijs, voor dat geld kan je ze ook 1 keer gebruiken |:(

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Ik heb, als Sinterklaascadeau, een oplader bij de Action gekocht. Het is een Powerbass en kostte slechts 2.39. Heeft iemand ervaring met die oplader? Is het wat?

Zelf gebruik ik trouwens vaak oplaadbare batterijen van de Aldi (4 AA(A) voor 3,79, AAA is 750 mAh). Deze bevallen erg goed, hoewel ze natuurlijk niet de top qua capaciteit zijn.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vergeef mij mijn luiheid: (ivm het niet doorspitten van 13 pagina's)

Vroeger had ik een Canon A10 en Gp 1600mah batterijen (geen probleem)

Nu heb ik voor mijn vrouw een modernere Canon A530 en een GP powerbank Quick3 met 2500mah batterijen en die dingen lopen enorm snel leeg. deze dus: http://www.greencell.nl/p...9d1dd8cfc94adbf4ba3bc3bf8

Het maakt overigens niet uit of ze in de lader zitten of in de camera. maar na een week of twee niet gebruiken zijn ze hartstikke op. Het is dus vervelend dat ze nooit een spontane foto kan maken. Echt veel foto's kan ze ook niet maken, dat is bij mijn canon (pro1) wel anders met één accu doe ik zo 300 foto's en kijken. o.k in de A530 kunnen maar 2 penlites, maar ik vind het extreem.
  1. Is dat normaal?
  2. doe ik iets fout?
  3. Kan je testen of ze de volle cap. aannemen?
  4. anders

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 29-11-2007 21:07 ]

www.casarodriguillo.com

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:22
NiMh hebben last van zelfontlading en sommige merken/types meer dan andere. Je zou een setje van die NiMH's aan kunnen schaffen die langer de lading behouden. Worden verkocht onder de naam eneloop, enermax, etc, maar het komt allemaal uit dezelfde fabriek.

_██_
(ಠ_ృ)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heerlijk mijn Voltcraft IPC-1L. Komend weekend weer een paar opdrachten; batterijen laten ontladen én opladen in één ruk, instelbaar op hoeveel ze worden ontladen en geladen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Even een redelijk schopje:

Ik heb nu 2 setjes Alecto 2300mAh batterijen, voorheen gebruikt voor mijn fuji compactcamera, en nu in mijn externe flitser op m'n dslr.

Batterijen beginnen volgens mij aardig oud te worden, ik kreeg namelijk een setje (niet oplaadbare) varta's toen ik mijn flitser kocht, en daar heb ik zeker iets van 300-400 flitsopname mee gemaakt. (stond echt verbaasd van hoe lang de flitser meeging op die standaard batterijen)
Maar gisteravond was ik foto's aan het maken op een feestje, en daar had ik na 300 foto's al beide setjes alecto batterijen er doorheen geschoten!

Denk dus dat de alecto's niet zo best meer zijn, dus ben voor wat nieuwe batterijen en lader aan het kijken.
Op zich lijkt me de IPC-1 van conrad wel wat, je kunt gelijk zien of de batterijen nog een beetje degelijk zijn.
Nu zie ik op de site van de conrad de IPC-1L en de gewone IPC-1, zit daar nog veel verschil tussen? (behalve de prijs :+)

En ik zie voornamelijk conrad batterijen op hun site (niet zo gek natuurlijk), zijn dit een beetje degelijke batterijen of kan ik beter voor wat anders kijken? (ik wil 2700mAh batterijen als het even kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Voor het verschil tussen IPC-1 en IPC-1L zie bijvoorbeeld hier:
dodge_911 in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"

Voornamelijk dus de maximale (ont)laadstroom. Moet ik eerlijk zeggen dat ik de 1800mA van mijn IPC-1 eigenlijk nooit gebruik, ik vind dat een beetje teveel van het goede (warmteontwikkeling).
De genoemde eindpunt detectie komt volgens mij op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sharky schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:30:
ik heb twee setjes GP 2700 mAh penlites maar hebben jullie ook dat die dingen zo snel leeglopen als je ze niet gebruikt? Soms zijn ze helemaal opgeladen of heb ik de flits maar een paar keer gebruikt en wil ik ze na 2 weken weer gebruiken en dan zijn ze bijna of half leeg.
Bovenstaande berichtje viel me net pas op...
Lekker rappe zelfontlading dan! Ben je ze meer aan't opladen vanwege zelfontlading ipv dat ze het nodig hebben omdat je ze opgebruikt hebt... Ik merkte nauwelijks verschil bij mijn Hahnels na 4 weken stilliggen.
Zeker met de reacties op bovenstaande post heb ik mijn conclussie getrokken mbt GP's. Leuke marketing, maar niet het beste spul :Y).
Pinin schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:04:
Vergeef mij mijn luiheid: (ivm het niet doorspitten van 13 pagina's)

Vroeger had ik een Canon A10 en Gp 1600mah batterijen (geen probleem)

Nu heb ik voor mijn vrouw een modernere Canon A530 en een GP powerbank Quick3 met 2500mah batterijen en die dingen lopen enorm snel leeg. deze dus: http://www.greencell.nl/p...9d1dd8cfc94adbf4ba3bc3bf8

Het maakt overigens niet uit of ze in de lader zitten of in de camera. maar na een week of twee niet gebruiken zijn ze hartstikke op. Het is dus vervelend dat ze nooit een spontane foto kan maken. Echt veel foto's kan ze ook niet maken, dat is bij mijn canon (pro1) wel anders met één accu doe ik zo 300 foto's en kijken. o.k in de A530 kunnen maar 2 penlites, maar ik vind het extreem.
  1. Is dat normaal?
  2. doe ik iets fout?
  3. Kan je testen of ze de volle cap. aannemen?
  4. anders
GP is schijnbaar ruk :+

[list=1]• ja
• ja (verkeerde merk batterijen gekocht)
• ja, koop bijv een voltcraft IPC-1L of IPC-1
• gooi je GP's bij het chemisch afval en haal Hahnels, Ansmans oid. Of let iig op batterijen met een lage zelfontlading. En let ook op dat je ze niet te snel laad. Leuk verkooptrucje, maar je batterijen gaan wel eerder stuQueTM

[ Voor 46% gewijzigd door jules op 16-12-2007 19:37 ]

Anoniem: 245762

Ik ben reeds in het bezit van een Hape NiMH lader (model NV75). Op de achterkant is het volgende te lezen:

Pri. : 12V - (500 - 1000 mA)
Sec. : AA -2.8/5.6V - 700mA 3.92VA max.

Is het mogelijk om in deze oplader batterijen op te laden van 2700 NiMH? Of worden de 2700-batterijen dan maar geladen t/m 1000 mA? Of kan de lader gewoon elke waarde van NiMH aan, maar dat het wat langer duurt bij hogere waardes?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:29
Volgens mij, pin me er niet op vast, is dat de waarde die die per uur laadt

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:06
Dat is de input (primair)
Je moet bij secondair kijken wat het ding doet. En dat is gewoon met 700mA laden.
Ik moet zeggen dat ik er ook niet alles vanaf weet, maar volgens mij komt het wel goed zo. :)
edit: En er kunnen dus 2 of 4 batterij'en van 1,2 volt per stuk tegelijk in.

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 20-12-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 11:16

MrMarcie

CFMoto 650MT

Heb ik net de IPC-1 bij Conrad besteld, ging er eerst wat fout op de site. Bestelling maar opnieuw gedaan en wat blijkt:

Dure versie is met 4AA plus verzendkosten 66,90. Staat er ook een
Minder dure versie op met 4AA en 4AAA met verzendkosten 62,=.

Vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 21-12-2007 00:08 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MrMarcie schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:06:
Heb ik net de IPC-1 bij Conrad besteld, ging er eerst wat fout op de site. Bestelling maar opnieuw gedaan en wat blijkt:

Dure versie is met 4AA plus verzendkosten 66,90. Staat er ook een
Minder dure versie op met 4AA en 4AAA met verzendkosten 62,=.

Vreemd.
Ja, dat kan wel eens gebeuren, maar als ik het goed zie, wordt daar op de site zelf al op gewezen, in het venster "Dit is misschien ook iets voor u:". Daar staat overigens ook een IPC-1L voor maar 34,95 euro. Tenzij je die snelle laadtijden of de bijgeleverde extra's echt nodig hebt, is dat misschien een optie? Verzendkosten kan je vermijden door met iDeal te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 245762 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:54:
Ik ben reeds in het bezit van een Hape NiMH lader (model NV75). Op de achterkant is het volgende te lezen:

Pri. : 12V - (500 - 1000 mA)
Sec. : AA -2.8/5.6V - 700mA 3.92VA max.

Is het mogelijk om in deze oplader batterijen op te laden van 2700 NiMH? Of worden de 2700-batterijen dan maar geladen t/m 1000 mA? Of kan de lader gewoon elke waarde van NiMH aan, maar dat het wat langer duurt bij hogere waardes?
Als ik deze waardes naar mijn Voltcraft IPC-1L vertaal, dan levert ie per 2 schachten 2,8 volt, dus per accu 1,4 volt (gelijk aan wat de IPC-1L) en dan 700 mA. De IPC-1L laad in 200, 500 en 700mA.
700mA is dus redelijk snelladen. Als ik de tijd heb, gooi ik mijn lader lekker op 200 mA ;)
Daarnaast moet je kijken of het een domme/slimme lader is. Domme laders zitten meestal een timer op die ze een X periode een X hoeveelheid mA opladen. Mijn IPC-1L kijkt naar hoe vol de accu al zit.

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 21-12-2007 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

jules schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:26:
[...]

Bovenstaande berichtje viel me net pas op...
Lekker rappe zelfontlading dan! Ben je ze meer aan't opladen vanwege zelfontlading ipv dat ze het nodig hebben omdat je ze opgebruikt hebt... Ik merkte nauwelijks verschil bij mijn Hahnels na 4 weken stilliggen.
Zeker met de reacties op bovenstaande post heb ik mijn conclussie getrokken mbt GP's. Leuke marketing, maar niet het beste spul :Y).

[...]

GP is schijnbaar ruk :+

[list=1]• ja
• ja (verkeerde merk batterijen gekocht)
• ja, koop bijv een voltcraft IPC-1L of IPC-1
• gooi je GP's bij het chemisch afval en haal Hahnels, Ansmans oid. Of let iig op batterijen met een lage zelfontlading. En let ook op dat je ze niet te snel laad. Leuk verkooptrucje, maar je batterijen gaan wel eerder stuQueTM
Ik zie je bericht nu pas, maar dat is toch niet normaal? of wel? want mijn oude (inmiddel wegegeven) Gp's NiMh bleven het prima doen. Nu kan mijn vriendin nooit spontaan een foto maken, ze zijn altijd leeg.

edit: quote GP op de site: Maar hoe zit het met het energie vebruikt, weet iemand dit.

"Altijd in het stopcontact, Altijd volle batterijen":
Hét PowerBankconcept! Simpelweg het ene setje gebruiken en het ander in de GP PowerBank laten zitten. Zodra het ene setje leeg is, wisselt u ze gewoon om. Op deze manier hoeft u nooit te wachten tot u batterijen vol zijn geladen, want ze staan altijd voor u paraat.

ergens anders (gebruiksaanwijzing) staat: Haal de quick 3 uit het stopcontact als de batterijen opgeladen zijn. Andere typen hebben vaak druppellader, deze niet ik vind dat ze elkaar nogal tegenspreken.

[ Voor 22% gewijzigd door Pinin op 22-12-2007 19:33 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Haha, ik geloof daar niks van. Blijven druppelladen is slecht voor je accu's, puur een marketing l*l praatje in mijn ogen. Maar na de laatste berichten hier kreeg ik al meer het idee dat GP meer met marketing bezig is dan met goede producten leveren. Ja, ze zijn direct bruikbaar en altijd vol, maar de levensduur gaat wel veel eerder achteruit. Zodoende koop jij weer eerder nieuwe accu's.
Daarnaast, weet niet wat voor een eco persoon jij bent, maar ieder extra apparaat continu aan de stroom is er wéér een...

Laat ik het zo zeggen, ik heb met mijn combinatie van Hähnels penlites en de Voltcraft IPC-1L lader ook nooit lege accu's, maar accu's altijd in perfecte conditie.

De hahnels hebben een bijzonder lage zelfontlading, kunnen met gemak na een maand nog aardig wat (een wilde gok: 75%) power leveren. Je koopt ze per 4 en dan zitten er eigenlijk 2 setjes van 2 in doordat een gedeelte van de bedrukking een ander kleurtje heeft. Als je dus 4 penlites nodig hebt in 2 setjes dan kun je de setjes prima combineren, waardoor je weer 2 verschillende setjes van 4 over houd.

Daarnaast laat ik de Voltcraft lader altijd mijn accu's eerst ontladen voordat ik ze oplaad. Voor belangrijke/grote opdrachten of andere gebeurtenissen ontlaad ik reeds gebruikte setjes die al een stukje leeg zijn (hoe ver maakt niet uit), waarna ze dus automatisch weer worden opgeladen.

Maar goed, hoe je het went of keert, wil je foto's maken, moet je eerst zorgen dat je camera paraat is. Dat was vroeger zo (voordat je op vakantie gaat even batterijtjes checken/vernieuwen, rolletjes kopen etc) en dat is nu dus nog steeds zo (accu's/penlites, lege geheugenkaartjes). Wat je eventueel in een uiterste geval kan doen is niet oplaadbare penlites gebruiken. Die hebben nauwelijks last van zelfontlading. Nadeel van deze jongens is wel dat ze veel minder lang mee gaan dan de huidige generatie oplaadbare batterijen. Voorbeeldje van mijn good old flink energie slurpende Minolta Dimage 5; setje 1600/1700 mAh accu's kon ik een dag mee fotograferen (150-200 foto's). Setje niet oplaadbare maar letterlijk 10 min (20 foto's). Het is dus een echte nood oplossing. Ik zelf heb niet voor niets altijd enkele setjes niet oplaadbare batterijen bij me voor noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 12:56

Ravefiend

Carpe diem!

@TS: De link naar Philips is tegenwoordig deze:

http://www.consumer.phili..._SUPPLIES_CA_NL_CONSUMER/

Heb er dit weekend het volgende gekocht:
  • 3 x D/R20MN Mono (R20R245P2/10) - 2xAA NiMH 2450mAh - 8,80 EUR per stuk (link)
  • 1 x Philips Battery Charger (SCB2075NB/12) - Charger + 4xAA NiMH 2450mAh (link)
    - 22,95 EUR
Het leuke aan die D/R20MN Mono is dat ze deze verkopen met een D-adapter wat in feite niet meer is dan een plastic omhulsel ter grootte van een D batterij en waarin je dus een AA batterij kan plaatsen. Het voordeel is natuurlijk dat je geen lader nodig hebt waar D batterijen passen dus dat scheelt weer wat, maar anderzijds kom je met 2450mAh / batterij toch niet in de buurt van de capaciteit die een reguliere D batterij kan leveren. Prijsverschil was er haast niet dus toch maar deze verpakking genomen zodat ik ze eens kan uitproberen in mijn 'pitslamp' ... ;)

Wat is de gemiddelde capaciteit van een normale / oplaadbare D batterij? Bij Conrad heb ik er zien staan van zo'n 7200mAh wat toch bijna 3 keer meer is ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 09:36
Ik snap echt niet wat iedereen loopt te zeuren op GP hoor? Ik heb zelf 2 2700 mAh sets, en mijn ouders ook 1. Ik gebruik ze voornamelijk in mijn flitser, waar ze lang in meegaan. Mijn ouders in een powershot waar ze echt ongeloofelijk veel foto's kunnen maken? Ik heb weinig last (niet meer dan je kan verwachten van mAh batterijen) van ontlading?

Ze zijn mischien wel een tikje duur, maar toch ben ik er prima tevreden over.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 16:27
Ik heb ook twee setjes, ook dik tevreden over :D En met zo'n V800C zijn ze ook echt _snel_ weer opgeladen *O*

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Melkbus schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:40:
Ik heb ook twee setjes, ook dik tevreden over :D En met zo'n V800C zijn ze ook echt _snel_ weer opgeladen *O*
Die heb ik ook voor mijn Wii gekocht en werkt inderdaad perfect :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zie liever concreet onderbouwde verhalen ipv alleen; "ze doen het perfect". Belangrijk; hoe laadt je ze op, hoe lang laat je ze liggen voordat je ze gebruikt, hoe lang en waarin gebruik je ze, hoeveel mAh zijn ze. etc etc. Daarnaast zijn NiMH batterijen/accu's niet bedoeld om in afstandsbedieningen/draadloze gamecontrollers/zaklampen/muizen etc te gebruiken omdat die relatief lang meegaan en weinig stroom gebruiken. NiMH batterijen worden het meest optimaal gebruikt in apparaten die relatief veel stroom verbruiken zoals digitale camera's, externe flitsers etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
jules schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:27:
Daarnaast zijn NiMH batterijen/accu's niet bedoeld om in afstandsbedieningen/draadloze gamecontrollers/zaklampen/muizen etc te gebruiken omdat die relatief lang meegaan en weinig stroom gebruiken. NiMH batterijen worden het meest optimaal gebruikt in apparaten die relatief veel stroom verbruiken zoals digitale camera's, externe flitsers etc etc.
Klopt, maar hier zit wel een markt voor de nieuwe low self-discharge NiMH batterijen, die ook in dit topic al een paar keer aan de orde zijn geweest. (Ansmann Max-e, Sanyo Eneloop, Duracell Activecharge enz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb sinds kort 4x Hema 2500 mAh AA batterijen voor mijn Nikon CoolPix L11. Echt super batterijen.

Ik kan er echt een hele dag foto's mee schieten, zonder dat ik 1x de batterijen hoef te vervangen. Zo heb ik vandaag ongeveer 300 foto's geschoten, en de batterijen zijn nog steeds niet leeg.

Zo zie je maar, goedkoop hoeft niet altijd een slechte koop te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Laatz e maar eens 2 weken onaangeroerd in je camera zitten, dan piep je wel anders :-)

De zelfontlading gaat helaas supersnel.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Sirius schreef op maandag 31 december 2007 @ 23:14:
Laatz e maar eens 2 weken onaangeroerd in je camera zitten, dan piep je wel anders :-)

We zullen zien.. En ik gebruik mijn camera toch regelmatig, dus ze zullen vanzelfsprekend vaak opgeladen worden :)

Weet iemand overigens waar ik Energizer oplaadbare AA batterijen kan halen? Deze schijnen ook niet eens zo slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Anoniem: 59483 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 02:20:
[...]
Weet iemand overigens waar ik Energizer oplaadbare AA batterijen kan halen? Deze schijnen ook niet eens zo slecht te zijn.
geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Sirius schreef op maandag 31 december 2007 @ 23:14:

hou op, schei uit.
Ik gebruik als 'hoofd' setje duracel 2650 mah batterijen voor m'n ex430 en die gaan ook goed lang mee...maar tegen de tijd dat ze leeg zijn is m'n reserve setje duracell 2500mah batterijen weer zga leeg door, ik gok, zelfontlading :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
sapphire schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 03:02:
[...]

hou op, schei uit.
Ik gebruik als 'hoofd' setje duracel 2650 mah batterijen voor m'n ex430 en die gaan ook goed lang mee...maar tegen de tijd dat ze leeg zijn is m'n reserve setje duracell 2500mah batterijen weer zga leeg door, ik gok, zelfontlading :(
Inderdaad, ik ga het van de week weer eens met een flitser proberen (580EX II) dus ook weer met het drama dat oplaadbare batterijen heet. Net als jij zit ik met hetzelfde probleem. Wanneer de fliter emee uitscheidt weet ik niet, opladen duurt een paar uurtjes en die tijd ontbreekt dan en ze voor de zekerheid telkens maar weer op te laden vind ik ook zo wat.

Ik denk dat ik 2 setjes van die nieuwe Ansmanns ga halen (die 2100's maxe of zoiets), kan ik die gebruiken als m'n 2500's op zijn, gewoon als een soort van noodoplossing.

Iemand bekend met Vapextech? Ik geloof er nl. niks van dat ze na 2 jaar nog 80% van de lading hebben. Anderzijds is 50% na een maand ook prima, zolang het maar consistent is...

@Toff: lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sirius schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Inderdaad, ik ga het van de week weer eens met een flitser proberen (580EX II) dus ook weer met het drama dat oplaadbare batterijen heet. Net als jij zit ik met hetzelfde probleem. Wanneer de fliter emee uitscheidt weet ik niet, opladen duurt een paar uurtjes en die tijd ontbreekt dan en ze voor de zekerheid telkens maar weer op te laden vind ik ook zo wat.

Ik denk dat ik 2 setjes van die nieuwe Ansmanns ga halen (die 2100's maxe of zoiets), kan ik die gebruiken als m'n 2500's op zijn, gewoon als een soort van noodoplossing.

Iemand bekend met Vapextech? Ik geloof er nl. niks van dat ze na 2 jaar nog 80% van de lading hebben. Anderzijds is 50% na een maand ook prima, zolang het maar consistent is...
Voor die € 10,95 incl verzendkosten ga je je er echt geen buil aan vallen. Ze zullen het op z'n minst net zo doen als normale oplaadbare batterijen. Wel zou ik er mee oppassen om ze niet te vaak te snel op te laden.

Overigens heb ik als noodoplossing niet oplaadbare batterijen bij me. Die doen het 3 jaar na aankoopdatum gegarandeerd nog prima! Verwacht alleen niet dat ze een hele avond mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Eneloop's hebben mijn 'oplaadbare batterijen probleem' definitief opgelost... (lege batterijen als ik ze nodig had!). Slechts 2000mAh, maar bijna geen zelfontlading!

Doe jezelf nou een plezier, gooi die gewone NiMH's maar weg en koop de nieuwe Hybride's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 00:57
Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe batterijen kwam ik uit op de volgende chip test.
Ik was namelijk op zoek naar ansmann 2700 mAh (gevonden op ebay voor 9,99 per 4st/excl verzendk.), Maar ik ben toch geswitched naar de Varta's voor in m'n 580EXII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
PvH18 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:38:
Eneloop's hebben mijn 'oplaadbare batterijen probleem' definitief opgelost... (lege batterijen als ik ze nodig had!). Slechts 2000mAh, maar bijna geen zelfontlading!

Doe jezelf nou een plezier, gooi die gewone NiMH's maar weg en koop de nieuwe Hybride's...
En, groot verschil qua aantal shots dat je ermee krijgt? Met 8 stuks ben ik sowieso uit de brand lijkt mij, ik schiet nl. geen 500-1000 shots op een dag maar doe er eerder 1-3 weken mee, flitsen doe ik nl. niet altijd.

@Wisey:

Of die test zo betrouwbaar is weet ik niet, die Eneloops + maxe's hebben een vrij grote zelfontlading, meer dan de Varta's op de 1e plaats. tenzij de ontlading daarna meevalt en die van de gewone 2700's in een rap tempo verder ontladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ten eerste wens ik alle Tweakers en lezers van dit forum een fantastisch, maar vooral gezond, 2008.

Wat een gedoe eind 2007. Ging wat mis op de site bij Conrad, maar het is allemaal goed gekomen.

Dus een IPC-1 met 4xAA (2500mAh) en 4xAAA (900 mAh) plus tas, 12V etc. Voor 55,= Euri inclusief gratis verzending (betaald met iDeal). DHL heeft ze net afgeleverd. Binnenkort de ervaringen. Op aanraden van sommigen hier ook maar een setje Hapé 2600mAh (9,99) bij de Kijkshop gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/forums/ipc-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/forums/ipc-1_2.jpg

EDIT:
Heb die CONRAD batterijen erin gedaan en op standaard laden (4 x 200Mah). Na een uurtje of 3 is schacht 3 gevuld. Nu alweer 3 uur later zijn die ander 3 nog steeds bezig. Hoe ken da?

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 02-01-2008 19:22 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Sirius schreef:
[...]
En, groot verschil qua aantal shots dat je ermee krijgt? Met 8 stuks ben ik sowieso uit de brand lijkt mij, ik schiet nl. geen 500-1000 shots op een dag maar doe er eerder 1-3 weken mee, flitsen doe ik nl. niet altijd.
Na de aanschaf ruim 300 foto's eruit gehaald in 2 maand tijd, daarna opgeladen (waren nog niet leeg) , daarna ruim 350 geschoten in 2 maand tijd, daarna weer opgeladen (nog niet leeg), en tot nu toe ruim 400 geschoten en nog niet leeg... Heb nog geen LowBat signaal weer gezien sinds ik Eneloop's gebruik.
Met gewone NiMH's was het een ramp, altijd LowBat na +/- 20 opnamen, en na een 2 week niets meer ( en dat met 4 setjes van 2100mAh...)
...
Of die test zo betrouwbaar is weet ik niet, die Eneloops + maxe's hebben een vrij grote zelfontlading, meer dan de Varta's op de 1e plaats. tenzij de ontlading daarna meevalt en die van de gewone 2700's in een rap tempo verder ontladen....
?
Eneloops verliezen maar 15% per jaar door zelfontlading, en kunnen tegen zware belasting (>2A), en kunnen ook goed tegen snelladen (1 uur). Bovendien zijn ze heel spanning vast: ze blijven erg lang boven de 1,25V. Bekijk de ontlaad curve maar... (Datablad Eneloop's).
Gewone NiMH's verliezen de eerste dag na opladen al 10%, en daarna 1 - 3 % per dag. Bovendien zakt de spanning heel snel beneden de 1,2V... Veel aparatuur schakelt uit onder de 1,2V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
PvH18 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:55:
[...]

Na de aanschaf ruim 300 foto's eruit gehaald in 2 maand tijd, daarna opgeladen (waren nog niet leeg) , daarna ruim 350 geschoten in 2 maand tijd, daarna weer opgeladen (nog niet leeg), en tot nu toe ruim 400 geschoten en nog niet leeg... Heb nog geen LowBat signaal weer gezien sinds ik Eneloop's gebruik.
Met gewone NiMH's was het een ramp, altijd LowBat na +/- 20 opnamen, en na een 2 week niets meer ( en dat met 4 setjes van 2100mAh...)

[...]

?
Eneloops verliezen maar 15% per jaar door zelfontlading, en kunnen tegen zware belasting (>2A), en kunnen ook goed tegen snelladen (1 uur). Bovendien zijn ze heel spanning vast: ze blijven erg lang boven de 1,25V. Bekijk de ontlaad curve maar... (Datablad Eneloop's).
Gewone NiMH's verliezen de eerste dag na opladen al 10%, en daarna 1 - 3 % per dag. Bovendien zakt de spanning heel snel beneden de 1,2V... Veel aparatuur schakelt uit onder de 1,2V...
Duidelijk, ik ga eens kijken naar die Ansmann's/ Eneloops, ik heb nog 2 setjes 2500's van Hema dus die gebruik ik er dan maar lekker bij.

En over dat 2e stuk:

Mij ging het om de 6% zelfontlading in de 1e 10 dagen (tenzij ik die test verkeerd heb geïnterpreteerd!) van de Eneloops + Ansmann maxe's.

Dat spanningsvast zijn is dan denk ik dé 'redding' voor mijn flitsgedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb net ook een IPC-1 + 4XAA2500 + 4XAAA900 besteld bij conrad voor 55,-
Ook 16 Eneloop batt besteld en nog wat dingen ik ben benieuwd, ik had GP 2300 batt + een GP Powerbank U-Smart 30min lader maar als je de batt een tijdje in een apparaat laat zitten en ze helemaal leeg zijn werken ze niet eens meer in de lader :( enige wat je kan doe is ze in een andere "domme" lader doen en ze opladen en later zijn ze weer te gebruiken in de U-Smart lader.

Maar een tip ik voor 5,- korting.
Vul dit in en je krijgt een 5,- korting code.

http://www.first-impressions.nl/-conrad-nieuwsbrief

Ik heb het ook gedaan en het werkt.
Nieuwsbrief kan je later weer afmelden.

En via ideal betalen dan heb je geen portokosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

pimpimmers schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 07:53:../..

Maar een tip ik voor 5,- korting.
Vul dit in en je krijgt een 5,- korting code.

http://www.first-impressions.nl/-conrad-nieuwsbrief
../..
Ja daar is het nu te laat voor. ;) Heb 'm al. Maar wel een goeie tip voor nieuwe Conrad klanten.
Gisteren die Conrad batterijen opgeladen op de standaard waarde. 1e was in ~ 3 uurtjes opgeladen, de laatse deed er bijna 12 uur over. Ik begrijp er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

'k zat gisteren de startpost eens door te spitten, kwam ik het volgende tabelletje tegen op deze site;

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/do_donts.gif (klikkerde klik) plaatje is helaas net wat breder dan 600px

Staat in mijn ogen zeer interessant info in!

Enkele voorbeelden;
- NiMH batterijen kun je beter tussen de 3-6 uur kunt opladen, sneller dan wel langzamer is slecht voor de interne structuur van de batterij.
- Li-ion batterijen zo min mogelijk volledig leeg laten lopen omdat ze hier meer van slijten dan om ze halverwege alweer op te laden
- NiMH batterijen ook niet te veel helemaal leeg trekken voordat je ze oplaad. 80% opgebruiken is het meest ideale. Wel 1x per 3 maanden volledig ontladen om het memory effect tot het minimum te beperken.
- het beste kun je NiCD, NiMH en Li-ion accu's op 40% energie niveau bewaren.

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 03-01-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

Mijn ervaring:

Hape 1800mAh (16 stuks)
- Na 5 jaar is er +/- 1450Mah over.
- Redelijke voltages, digi camera geeft niet snel aan dat de batterijen leeg zijn. (De batterijen waren 4 jaar oud toen ik het probeerde)

MaxCell 2450mAh (8 stuks)
- Na een jaar 1 dode batterij.
- Capaciteit schommelt steeds 1600-2400mAh
- Slechte voltages, na volledig laden zegt mijn camera al "low battery" :/ en de flits is nog niet eens 1x geladen.
- 3 jaar in bezit

Digi Foto Camera: Nikon Coolpix 7600 (2 AA nodig)
Lader: Voltcraft IPC-1

* leeftijd is wel ruwe schatting O-)

Mijn nieuwe aanwinst: Varta 2700mAh

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/7xmb41x.jpg

Te koop bij kijkshop voor 21,99 (2e blister gratis)
Iemand al ervaring met deze Varta's. Volgens Chip magazine als beste gestest. Zelfs beter dan Eneloop. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Anoniem: 55401 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:53:

Mijn nieuwe aanwinst: Varta 2700mAh

[afbeelding]

Te koop bij kijkshop voor 21,99
Iemand al ervaring met deze Varta's. Volgens Chip magazine als beste gestest. Zelfs beter dan Eneloop. :9
Voor potentiele kopers; € 14.99 bij Chear en FotoQuelle.
Ik ben 'in de markt' voor nieuwe batterijen nu ik over twee weken 5 maanden ga reizen en mijn 2500 mAh Hema batterijen niet meer willen.

Edit; @ hieronder; Echt? Dat blijkt namelijk niet echt uit de internetsite van de kijkshop.

* Specificaties

* 2700 mAh
* Oplaadbaar
* Penlite
* 4 Stuks

Zou overigens wel echt een goeie deal zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door orejas op 03-01-2008 21:25 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

orejas schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:02:
[...]

Voor potentiele kopers; € 14.99 bij Chear.
Ik ben 'in de markt' voor nieuwe batterijen nu ik over twee weken 5 maanden ga reizen en mijn 2500 mAh Hema batterijen niet meer willen.
Die van kijkshop is wel 2x 4 stuks (2e blister gratis). Daarnaast is kijkshop wel overal te vinden, dus je bespaart ook verzendkosten.
Edit; @ hieronder; Echt? Dat blijkt namelijk niet echt uit de internetsite van de kijkshop
http://www.kijkshop.nl/folders/

Linker folder laatste pagina

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/7xn4sxg.jpg
Best wel een slechte review. Geen voltage test bij energieslurpende digi foto cams.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 55401 op 03-01-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Anoniem: 55401 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:06:
[...]

Die van kijkshop is wel 2x 4 stuks (2e blister gratis). Daarnaast is kijkshop wel overal te vinden, dus je bespaart ook verzendkosten.

[...]

http://www.kijkshop.nl/folders/

Top! Thanks! Ik ga daar zeker naar kijken, wanneer ik mijn huidige batterijen niet aan de praat krijg.

Ik heb nu 8 x Hema 2500 mAh Ni-MH, die echt volledig gestorven lijken te zijn. Ze hebben een flinke tijd rust gehad en willen nu niet meer opgeladen worden door de 'Intelligente batterij snellader' van Hema. Ik heb ze in eerste instantie, om ze wakker te schudden, in de Hema Ni-MH &Ni-CD battery charger (AA-2x (2.8V-155-165 mA) 0.924VA) gestopt.
Na ze een uur of vier geladen te hebben in deze lader, vertoonden de batterijen weer teken van leven. Om ze toen volledig op te laden heb ik ze 'gedischarged' in de 'Intelligente batterij snellader" en daarna volledig laten opladen.
Nadat het lichtje op groen was gesprongen, heb ik de batterijen in m'n camera gedaan. Daarmee kan ik echter welgeteld 2(!) foto's nemen voordat ik gevraagd word de batterijen te vervangen.

Iemand enig idee of ik de batterijen aan de Chemokar zal moeten meegeven? Zijn ze nog te redden?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mijn ervaring is, dat accu's die door dit soort kunstgrepen gereanimeerd moesten worden toch wel redelijk aan het einde van hun levensduur zaten. Als je geduld genoeg hebt om ze steeds weer te checken of het risico wilt lopen dat ze het zo nu en dan af laten weten, dan zou ik ze houden, maar voor mijn gevoel kost een setje accu's tegenwoordig zo weinig, dat ik het gezeur er niet voor over heb. Chemocar dus, wat mij betreft, en meteen een echte lader aanschaffen. Die Hemaloeders hebben de meeste van mijn accu's vermoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59
Over anderhalve week vertrek ik voor een kleine maand naar Mexico en Guatemala. De fotocamera gaat mee, en de bedoeling is dat ik nieuwe batterijen en een oplader ga kopen. De oplader die ik nu heb bleek tijdens mijn vorige vakantie in New York namelijk niet te werken op 110 volt.

Daarom zoek ik nu een goede (maar niet te dure!) oplader die zowel op 230v als 110v werkt (een verloopstekker heb ik al). De lader die ik nu heb doet er ongeveer 7 uur over om helemaal vol te laden, eentje die het wat sneller kan zou fijn zijn.

Ik heb dit topic doorgelezen, maar komt nergens dé oplader en dé batterijen tegen. Daarom nu de vraag: wat kunnen jullie mij aanraden?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jammer dat m'n geliefde Hapé's niet bij die test zijn meegenomen. Heb er vier sets van en doen het nog altijd prima. Tientje per vier voor 2600mah :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 15-01-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Uit die test blijken de Varta´s het goed te doen. Waar kan ik deze kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:25:
Jammer dat m'n geliefde Hapé's niet bij die test zijn meegenomen. Heb er vier sets van en doen het nog altijd prima. Tientje per vier voor 2600mah :Y)
Inderdaad, die houden het lekker vol.
Heb nu ookvan Hapé een setje ready-to-use batterijen (van 2100mah geloof ik) en die bevallen ook erg goed. Zelfs na 2 weken stilliggen kan ik er makkelijk nog een hele reeks mee flitsen. Daar hebben de gewone 2600mah's wat meer moeite mee.
Reden voor mij om Hapé te gebruiken is de prijs/kwaliteit verhouding die gewoon dik in orde is. (personeelskorting FTW! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:25:
Als we nu eens een leeftijd wisten van die dingen, dan konden we ze eens vergelijken met mijn Hähnel krachtpatsers. Daarnaast schijnt een Hema lader (domme lader met timer die langzaam laad) niet de beste behandelmethode te zijn voor je NiMH batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Ik ga denk ik maar voor een IPC-1L en 2 setjes Eneloops voor m'n flitsertje, heb inderdaad een Hema snellader maar heb daar al genoeg slechte berichten over gelezen.

Zeker niemand met een vergelijking tussen de Ansmann maxe's en de Eneloops? Lijkt mij ook niet al teveel verschil in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
gebruik 2 setjes VARTA PRO's en koop elke 6 maanden een nieuwe erbij. werkt altijd prima! Gebruik een VARTA traveler lader. Nog nooit zonder power gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Bij mij is het belangrijk dat de ontlading beperkt is, het komt vaak voor dat ik ze bijv. 3 weken niet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 28-04 20:26
Anoniem: 55401 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:06:
...
Best wel een slechte review. Geen voltage test bij energieslurpende digi foto cams.
De zelfontladings-resultaten van de Eneloop valt me tegen! Deze stond toch bekend als een accu die het zo lang vol zou houden op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249190

MrMarcie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:10:
... een IPC-1 met 4xAA (2500mAh) en 4xAAA (900 mAh) plus tas, 12V etc. Voor 55,= Euri inclusief gratis verzending (betaald met iDeal). DHL heeft ze net afgeleverd. Binnenkort de ervaringen....

EDIT:
Heb die CONRAD batterijen erin gedaan en op standaard laden (4 x 200Mah). Na een uurtje of 3 is schacht 3 gevuld. Nu alweer 3 uur later zijn die ander 3 nog steeds bezig. Hoe ken da?
gas0line,

Ik zie dat je bij Conrad een Voltcraft IPC-1 batterijlader hebt gekocht.

Mijn vraag is...welke versie is dit (hiermee bedoel ik niet het type nummer)?
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je het apparaat aan doet je (onderandere) een nummer op het display te zien krijgt....bijv. 32 of 33.

Namelijke het volgende... er is bekend dat versie 32 problemen heeft warmte (zeg maar gerust oververhitting). Dit probleem hebben ze met versie 33 opgelost.

Ik probeer dus te achterhalen welke versie Conrad verkoopt....alvorens ikzelf er een bij hun besteld.

Alvast bedankt.

ps. Je kan op verschillende "snelheden" een batterij laden.....zie hieronder...standaard staat die op een "lage snelheid".

CHARGE
Choose the individual charging rate for each battery, (200/500/700/1000/1500*/1800*mA).

Why choose the charging rate?
If you're rushing, charge fast and hot. If you're charging overnight or over dinner, charge more slowly. Slow charging is almost always gentler on the batteries, giving you a longer useful life.

Why set the charging rate individually?
You want this ability in case you have batteries of different capacities, partially discharged batteries, mixed brand/quality or any number of other reasons.

* Note
1500/1800mAh only available in Charge mode and only when charging 1 or 2 batteries in terminals 1 and/or 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 16:57

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik heb de IPC-1 al 3 maanden en mijne zegt 33 tijdens het starten..

eigenlijk [34] [niets] [33] [33] beetje raar maar ok.

de meegeleverde batterijen (conrad 2500) deden het de eerste keer erg lang in mn flitser!
op gevoel denk ik langer als mn 1 jaar oude GP2500 het opladen van de flitser ging ook lekker vlot.

Leuk detail, er zat een briefje bij waar op stond dat je met de auto lader niet meer als 250mah mag laden. anders trekt de autolader het niet denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door B-lennium op 16-01-2008 22:04 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sirius schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:30:
Ik ga denk ik maar voor een IPC-1L en 2 setjes Eneloops voor m'n flitsertje, heb inderdaad een Hema snellader maar heb daar al genoeg slechte berichten over gelezen.

Zeker niemand met een vergelijking tussen de Ansmann maxe's en de Eneloops? Lijkt mij ook niet al teveel verschil in te zitten.
Het is handig om een domme lader naast een intelligente lader te hebben. Een intelligente lader laad alleen als ie nog wat spanning voelt. Ik heb meegemaakt met mijn 1 week oude Hahnels dat ik ze in m'n PD70X had laten zitten een nachtje, aangesloten via usb als externe schijf aan m'n laptop. Ze waren volledig leeg en zelfs deels net wat te ver ontladen waardoor 1-2 penlites het niet meer deden. Even een uurtje in een domme lader en daarna gewoon lekker in de intelligente lader, dan gaat het prima. Maar verder is iig mijn (oude) domme lader te traag voor m'n huidige generatie NiMH penlites...
wilmocs schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:42:
gebruik 2 setjes VARTA PRO's en koop elke 6 maanden een nieuwe erbij. werkt altijd prima! Gebruik een VARTA traveler lader. Nog nooit zonder power gezeten!
Uhmz, niet voor het één of het ander, maar hoeveel setjes heb je en hoeveel apparaten die penlites gebruiken? Ik heb 5 setjes en koop er 2 setjes per 1-2 jaar. Mijn eerste setje Hahnels is pas na 4-5 jaar overleden. Als ik een ander setje koop dan is het vaak (helaas) een miskoop. Snelle zelfontlading veelal, dan is het bij mij al heel snel exit :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

catchingfire schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:06:
[...]

De zelfontladings-resultaten van de Eneloop valt me tegen! Deze stond toch bekend als een accu die het zo lang vol zou houden op de plank.
Welke zijn wel goed dan? Qua ontlading...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
B-lennium schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:02:
ik heb de IPC-1 al 3 maanden en mijne zegt 33 tijdens het starten..

eigenlijk [34] [niets] [33] [33] beetje raar maar ok.
De mijne verandert bij het opstarten steeds van mening (combinaties tussen 30 en 33). Ja, ik heb hem al iets langer, dus het zal wel dementie zijn? Zolang niemand serieus de betekenis van deze combinaties kent, lig ik er niet van wakker. Mijn accu's worden prima geladen en als ze het niet doen, zijn ze naar mijn ervaring sowieso zo goed als dood, al weten ze het nog niet. Ik heb ook wel eens wat weigerachtige accu's even in een domme lader gereanimeerd, maar nooit tot volle tevredenheid. (Te) diepontlading is nu eenmaal heel slecht voor NiMH-cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
bartgrefte schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:13:
[...]

Welke zijn wel goed dan? Qua ontlading...
De Eneloops + Ansmann maxe's zouden dat van nature moeten zijn maar volgens die test (ik had het eerder aangekaart) komen ze in de middenmoot uit, klopt volgens mij niet echt.

Anderzijdes heb je ook batterijenboeren die eigen spul verkopen die claimen dat de ontlading na 2(!) jaar een procent of 20 is. En dan praat ik over o.a. 2700 nimh's. Op internet kan ik daar echter erg weinig van vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sirius schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:55:
[...]

De Eneloops + Ansmann maxe's zouden dat van nature moeten zijn maar volgens die test (ik had het eerder aangekaart) komen ze in de middenmoot uit, klopt volgens mij niet echt.

Anderzijdes heb je ook batterijenboeren die eigen spul verkopen die claimen dat de ontlading na 2(!) jaar een procent of 20 is. En dan praat ik over o.a. 2700 nimh's. Op internet kan ik daar echter erg weinig van vinden....
Die test op de vorige pagina? Tsja, snap niet veel van Duits...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

jules schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:27:
Ik zie liever concreet onderbouwde verhalen ipv alleen; "ze doen het perfect". Belangrijk; hoe laadt je ze op, hoe lang laat je ze liggen voordat je ze gebruikt, hoe lang en waarin gebruik je ze, hoeveel mAh zijn ze. etc etc. Daarnaast zijn NiMH batterijen/accu's niet bedoeld om in afstandsbedieningen/draadloze gamecontrollers/zaklampen/muizen etc te gebruiken omdat die relatief lang meegaan en weinig stroom gebruiken. NiMH batterijen worden het meest optimaal gebruikt in apparaten die relatief veel stroom verbruiken zoals digitale camera's, externe flitsers etc etc.
Mijn Maglite 2AA LED stookt toch echt een setje per avond hoor ;)

Heb zelf een leuke verzameling GP's

AA:
8x1300
8x1600
12x2100
8x2300
12x2600
4x2700

AAA:
4x600 ?
4x850 ?

Ik heb ook nog wel wat Hape's gehad (4x1300 AA, 2x 600 AAA), maar die waren vrij snel al weer dood, daar waar de GP's nu nog steeds doorgaan :)

Zelfontlading bij de 2300/2600 is inderdaad wel vrij hoog heb ik het idee. Van de 1300/1600 kan ik niet veel zeggen, want die stook ik binnen een week tijd allemaal weer leeg :+

Ik zal eens kijken hoe lang ik ze al heb, al gok ik toch op zo'n 5 jaar voor de 1300s
Van de 8 zijn er ondertussen 2 zo goed als dood. Zal ze maar weer eens in een domme lader stoppen.

Iemand toevallig GP Recyko's in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 20:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zojuist mijn lader van Conrad ontvangen, die ik besteld had op 3 februari jl. Het was de lader + 4x 2500mAh AA + 4x 900mAh voor EUR 59,95

Voor degenen die dat versienummer willen weten van de firmware in mijn IPC-1: het is versie 33.

Nu kijken naar de resultaten... kan niet wachten maar heb wel de langzame refresh gekozen. :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 14:24
Even wat ervaringen met de eyepower 2950 accu's
Ik gebruik ze om zelfbouw fietsverlichting mee te voeden
Ik zet er 10 in serie in een houdertje zodat ik op 12 volt kom .
Die 2950 MAH ...... daar komen ze nog aardig bij in de buurt ook .
Mijn led verlichting is stroomgeregeld en staat op 1000milli amps en IDD ze houden het bijna 3 uur uit.
Niet slecht zou ik zeggen!

Pas geleden is er iets gebeurt waardoor ik nogal verrast was.
Ik heb helaas geen processor gestuurde lader , sterker nog , ik heb helemaal geen lader.
Ik heb een netvoeding die 12-15 volt geeft en die vroeger gebruikte om mijn FM zender mee te voeden, er zit een amperemeter op en die zet ik altijd op een halve ampere.
Dit kan je doen omdat de laadcurve van NIMH accus erg vlak is .
nadeel is dat je na 6 uur de zaak in de gaten moet gaan houden .
Zodra ze warm worden zijn ze vol.

laatst was ik dat laast dus vergeten .
jJe kon die dingen niet meer aanraken zo warm waren ze ik dacht al dat ik ze heel grondig verziekt had .
Nadat ik ze volledig had ontladen en weer had opgeladen gingen ze nog steeds 2,5 uur mee.

Ik heb er inmiddels zo'n 30 laadcycly op zitten en het gaat helemaal OK

Misschien nog een tip voor de mensen die veel batterijen gebruiken .
Koop net zo'n houdertje als ik gedaan heb.
Koop een intelligente stekkerlader met delta peak laadfunctie ofzo en zet hem op 12 volt , dan heb je wel in een klap 10 accu's vol
Wel ervoor zorgen dat ze ALLEMAAL echt leeg zijn als je ze gaat laden op deze wijze , anders gaat het fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het beste blijft nog gewoon per cell opladen. Dus uit het houdertje en in de slimme lader. Dan gaan je batterijen ook een stuk langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@FX16:
Jouw zelfbouw LED fietsverlichting trekt 1 A op 12 V ??? Van mij mag het hoor (zij het dat fietsverlichting in NL iig van een keurmerk voorzien moet zijn), maar het lijkt me nogal veel?
Verder is het leuke van de IPC-1(L) nu juist, dat je per cel kan laden etc, waardoor mindere exemplaren eerder door de mand vallen. Als één van jouw 10 cellen kapot is, gooi je ze allemaal weg? Individuele meting verlengt waarschijnlijk ook de levensduur van de cellen.

De IPC-L is trouwens momenteel weer in de aanbieding bij Conrad, incl. 4x 2100 mAh "endurance" cellen voor € 39,95 (kaal € 34.95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 14:24
Toff schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 03:01:
@FX16:
Jouw zelfbouw LED fietsverlichting trekt 1 A op 12 V ??? Van mij mag het hoor (zij het dat fietsverlichting in NL iig van een keurmerk voorzien moet zijn), maar het lijkt me nogal veel?
Verder is het leuke van de IPC-1(L) nu juist, dat je per cel kan laden etc, waardoor mindere exemplaren eerder door de mand vallen. Als één van jouw 10 cellen kapot is, gooi je ze allemaal weg? Individuele meting verlengt waarschijnlijk ook de levensduur van de cellen.

De IPC-L is trouwens momenteel weer in de aanbieding bij Conrad, incl. 4x 2100 mAh "endurance" cellen voor € 39,95 (kaal € 34.95).
Kijk.....
Het probleem is dat ik 10 cellen tegelijk moet kunnen opladen .
De oplossingen die ik op de conrad site vind zijn niet toereikend.
Er staat een lader te koop die 8 cellen tegelijk kan laden maar dan mis ik nog steeds 2 laadschachten
het gaat om deze lader:

Afbeeldingslocatie: http://www.order.conrad.com/xl/5000_5999/5100/5120/5121/512146_LB_00_FB.EPS.jpg
LAADAPPARAAT UFC-8 INCL 12V-ADAPTER voor 49,95

En over mijn fietsverlichting.
Die gebruik ik als ik op de racefiets zit.
Als je zo hard rijd wil je graag zien wat er op je pad komt dus heb ik flink wat licht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik zie het probleem niet? Koop je toch 2 van die dingen, of 3 met 4 laadschachten.
Zolang je individuele schachtbewaking hebt kan je ieder willekeurig aantal tegelijk laden.

12 Watt lijkt me nog steeds rijkelijk veel als fietsverlichting, maar het kan blijkbaar nog veel gekker. Als je in het bos rijdt ofzo, zal het wel zin hebben. Wel uitkijken dat je geen verblinde konijntjes overrijdt, want dan ga je lelijk onderuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De Xenon lamp staat afgesteld zoals de foto waar de lamp op de grond is gericht omdat ik mijn tegenliggers niet wil verblinden. Zelf het ik meer dan voldoende licht en kan altijd de weg en de berm zien. Ik merk dat ik ook heel goed word gezien: auto wijken nu voldoende uit en minderen vaart op landweggetjes.
damn, omdat je ze verblind natuurlijk :+

Anyway, ik zie ook het nut er niet van in om zo'n hoeveelheid in 1x te laden. Volgens Voltcrafts marketingpraatje is het beter om de cellen per stuk te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 18:14
Was opzoek naar een test die de prestaties van die langzaam zelfontladende batterijen vergeleek, om te zien of het in de praktijk echt uitmaakt. Kwam daarbij de volgende test op het forum van dpreview tegen: AA and AAA NiMH low self-discharge tests--Round 2 (misschien iets voor in de startpost?).

Deze gozer heeft eerder al een aantal van dit soort batterijen getest (Eneloops 2000mAh en nog wat merken die me niet meteen bekend voorkwamen) over verschillende perioden en daar wat mooie grafiekjes van gemaakt. Daar kwam uit dat ze direct na het laden allemaal zo rond de 2000mAh zaten. Na een maand zaten de 'normale' echter al rond de 1200mAh en de langzame nog steeds rond de 1800mAh. Na drie maanden waren de 'normale' NiMH-batterijen ingekakt tot ruim 500mAh, terwijl de langzame zelfontladers op dat moment nog tussen de 1800 en 1550mAh zaten. Goed nieuws dus.

Nu is hij een tweede ronde begonnen met onder andere Ansmann Max-e 2100 mAh en GP Recyko 2100 mAh. Een uur na het laden zitten ze allemaal zo rond de 2100mAh en na een maand rond de 1950mAh. Met de drie maanden periode is hij nu nog bezig, maar die verwacht hij eind April af te hebben.

Het is allemaal niet superwetenschappelijk, maar het lijkt er wel op dat de langzame zelfontladers, vooral op de lange termijn, hun naam waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Somehow heb ik dat gevoel ook. Al is dat niet zo bij alle merken. In het begin, met name net nadat ze zijn opgeladen, presteren ze allemaal prima. Maar na een jaar begin je bij de goedkope troep wel het verschil te merken. Zeker bij de minder bekende/goedkope merken die met absurd of voor die tijd hogere/krachtigere accu's komen. Mijn ervaring is dat het heel rap al gebeurd is met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ook mijn ervaringen. Al die namaak accu's worden na een jaar ook slecht. En laat dan net de garantie voorbij zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Vraagje tussendoor ,

Ik heb nu aardig wat gelezen, en die NiMh batterijen van 2700 zijn echt wel oke voor in je camera, maar hoe zit het met batterijen voor apparaten die weinig stroom afnemen voor een langere tijd ?
Ik denk met name aan een wandklok of rookmelder.. Volgens mij wil je hier geen Nimh batterijen in ivm met geheugenverlies ?
Of kan je dan beter nicads nemen ? Og helemaal gewone alkaline batterijen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 27-04 21:34
carpetburn schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:32:
Vraagje tussendoor ,

Ik heb nu aardig wat gelezen, en die NiMh batterijen van 2700 zijn echt wel oke voor in je camera, maar hoe zit het met batterijen voor apparaten die weinig stroom afnemen voor een langere tijd ?
Ik denk met name aan een wandklok of rookmelder.. Volgens mij wil je hier geen Nimh batterijen in ivm met geheugenverlies ?
Of kan je dan beter nicads nemen ? Og helemaal gewone alkaline batterijen ?
Hangt er een beetje vanaf hoe lang een apparaat zo'n beetje doet met een batterij.. Ik gebruik voor mn draadloze muis gewoon een oplaadbare batterij (1x AA) en daar doe ik bijna 2 maanden mee. Voor een klok aan de muur (>1 jaar per batterij) zou ik nooit een oplaadbare gebruiken, maar gewoon een alkaline batterij van de IKEA (10x AA voor 1 euro).

Oplaadbare batterijen lopen gewoon sneller leeg dan alkaline (zelfs de nieuwe hybride), niks aan te doen. Het is dus gewoon een kwestie van :

- hoe vaak moet je de batterijen gaan verwisselen
- hoe makkelijk is dat

Ik heb voor mn muis altijd 1 alkaline bij de hand, zodat ik een batterij opnieuw kan opladen, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt bij een klok..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Pagina: 1 ... 4 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.