[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 3 ... 58 Laatste
Acties:
  • 580.485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Mijn ervaring is dat nieuwe accus de eerste (paar) keer niet meteen hun maximum capciteit bereiken. Verder heb ik vrijwel al mijn accu's die ik ooit met snelladers heb opgeladen weg kunnen gooien - en die zaten echt nog niet aan de 1000x. Voor mij geen snelladen meer. Accu's die het in een intelligente lader niet doen, gaan soms wel werken als je ze eerst een zetje geeft in een domme lader, maar bij mij bleven ze toch teleurstellen. Nieuwe GP2500's zouden gewoon goed moeten werken. Ik heb een aantal GP2300's en die steken met kop en schouder uit boven alle andere merken/typen die ik heb gehad; Prima capaciteit en zeer goed behoud van lading.
Ben overigens ook minstens 100% tevreden met mijn IPC-1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216129

Henk007 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:07:
Hoe oud zijn die batterijen en hoeveel cylci zijn ze ont- opgeladen ?
Presteren de batterijen in andere apparatuur wel goed? Als dat zo is, denk ik dat het toch aan de camera ligt. Heb je al eens een ander merk en type batterijen (eventueel geleend) geprobeerd ?
Wat voor lader heb je ? Weet je zeker dat deze de batterijen volledig oplaadt ?

edit, na wat zoeken zie ik dat je niet de enige bent, dus jammer genoeg een erg energieslurpende camera.
De batterijen zijn ca. 1 jaar oud en ik denk 100 tot 125 keer ont-/opgeladen.
Ik heb nooit batterijen uitgewisseld.
De lader is een Hapé NV76 Ultra fast charger.
Nee, ik weet niet zeker of de batterijen volledig worden opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 09:18
Ik zit al een tijdje door het topic te bladeren maar kom niet een lader tegen die doet wat ik wil.
Ik zoek een lader die snel/lang kan laden. Je geeft aan welke laadstroom die mag gebruiken. Dit om beschadiging in NiMh te voorkomen, maar soms wil ik snel omdat ik de tijd dat niet heb om de wachten! Ik heb al veel setjes met oplaadbare en koop niet nog meer batterijen. Overigs moet ik ze dan allemaal opladen in 8 uur. Dus dat wordt em niet als ik de volgende dag weer verder moet.
De functies moeten zijn:
- instelbare laadstroom (tijdsduur)
- per laadschacht laden dus niet per 2
- verder bescherming temperatuur en overladen
- herstelfunctie? net als bj conrad IPC-1
- eventueel de werkelijk stroomsterkte die in de accu zit
- liefst na volladen niet overgaan in druppelladen maar gewoon uit zetten van de schacht.

Wie kent een type die hieraan voldoet of in iedergeval aan de eerste 3 functies?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je schrijft het zelf: Voltcraft IPC-1 (Conrad). Die doet volgens mij alles wat je schrijft.
Ik ben er tenminste heel tevreden mee.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Maasluip schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:25:
Je schrijft het zelf: Voltcraft IPC-1 (Conrad). Die doet volgens mij alles wat je schrijft.
Ik ben er tenminste heel tevreden mee.
Inderdaad, behalve helemaal uitschakelen na volladen.
Laadstroom is 200, 500, 700, 1000, 1500, 1800 mA (voor AA)
Hij is alleen flink duurder geworden na die aanbieding toen, kost nu € 53.95
Voor geïnteresseerden is de IPC-1 user manual gewoon bij Conrad te downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 29-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Iemand ervaringen met accu's van accuplus.nl? (shopsurvey had ik al gevonden :P ).

Ik heb net een Panasonic FZ8 besteld, maar het is wel handig om meer dan 1 accu te hebben. Alleen verschilt de prijs van de nepaccu's bij accuplus nogal van de accu's bij andere winkels. (14.95 vs 39.95 of meer). En voordat ik mn camera sloop, wil ik wel weten wat ik koop, zeg maar :P
Anoniem: 216129 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:07:
Ik heb een HP Photosmart M307 digitale fotocamera. Daar zitten 2300 mAh NiMH oplaadbare batterijen in. Deze batterijen lopen binnen 24 uur leeg terwijl ze niet gebruikt worden. Het LCD schermpje van de camera gebruik ik niet meer om energie te besparen. Na 10 foto's begint de camera te waarschuwen voor lege batterijen. Wanneer ik direct na het opladen foto's maak krijg ik de melding "pas" na 20 tot 30 foto's. Heb ik verkeerde batterijen gekocht of ligt het aan de camera? Of is het een combinatie?
Die HP's houden niet van oplaadbare batterijen. Ik heb verschillende typen gbruikt, en uiteindelijk zelfs een setje weggegooid omdat ie bleef zeuren. In een andere camera deden de batterijen echt prima.

HP :X

[ Voor 52% gewijzigd door _Mystikal_ op 29-05-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

:X dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door _Mystikal_ op 29-05-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Mystikal_ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:38:
Die HP's houden niet van oplaadbare batterijen. Ik heb verschillende typen gbruikt, en uiteindelijk zelfs een setje weggegooid omdat ie bleef zeuren. In een andere camera deden de batterijen echt prima.
Dus kan ik beter een andere camera kopen. Het gebruiksgemak vind ik het belangrijkst. Op dit moment kan ik niet snel de camera pakken zonder dit een paar uur van tevoren voor te bereiden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 216129 op 30-05-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 216129 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:59:
[...]

Dus kan ik beter een andere camera kopen. Het gebruiksgemak vind ik het belangrijkst. Op dit moment kan ik niet snel de camera pakken zonder dit een paar uur van tevoren voor te bereiden.
dat is wel wat ik er van zou maken ja, maar t is jouw portemonnee :P ik heb uiteindelijk wel iets anders gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Mystikal_ schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:11:
[...]
dat is wel wat ik er van zou maken ja, maar t is jouw portemonnee :P ik heb uiteindelijk wel iets anders gekocht :)
Ik denk wel dat ik wat anders ga kopen. Ik zit aan een Ricoh te denken maar daar kan ik beter onder een andere topic over posten. Wat ik wel kan vragen: zitten er in de Ricoh Caplio R-serie batterijen of accu's? Gaan accu's over het algemeen langer mee (tussen de laadbeurten) dan batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij voeding staat aangegeven: batterijen, accu of DC.
Kan iemand mij aangeven wat DC betekent? 8)7
Welke van de 3 is de meest duurzame of kun je dat niet zo stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Anoniem: 216129 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:35:
Bij voeding staat aangegeven: batterijen, accu of DC.
Kan iemand mij aangeven wat DC betekent? 8)7
Welke van de 3 is de meest duurzame of kun je dat niet zo stellen?
DC betekent dat je de camera extern kan voeden, dus via een adapter aan het stopcontact.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WVL_KsZeN schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:38:
[...]
DC betekent dat je de camera extern kan voeden, dus via een adapter aan het stopcontact.
Dus wanneer er staat: batterijen/dc (zoals Canon A710 IS) dan zitten er oplaadbare batterijen in het toestel en die hoef je er niet uit te halen om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb een paar maanden geleden 2 oplaadbare duracell batterijen gekocht bij de mediamarkt voor 10 euro. Erg duur, maar ik ben zeer tevreden. Ik gebruik ze voor mijn digitale camera en ik kan er makkelijk 200 foto's mee nemen zonder ze te hoeven opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Nu online
Anoniem: 216129 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Dus wanneer er staat: batterijen/dc (zoals Canon A710 IS) dan zitten er oplaadbare batterijen in het toestel en die hoef je er niet uit te halen om op te laden.
Nee. Dat betekent niet dat je je batterijen in het toestel kunt opladen. Het betekent dat je je camera kunt voeden met een adapter. Afhankelijk van het model kunnen je batterijen erin blijven zitten of moeten ze er worden uitgehaald. Bij sommige modellen worden je batterijen ook opgeladen. Je moet maar in de handleiding kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 216129 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Ik heb toevallig een Canon A710, en de batterijen laden echt niet op in het fototoestel. Die moet je er uit halen en in een batterijoplader duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
vorrige week heb ik mijn eerste DSLR camera namelijk een;
'Canon EOS kiss digital x' en een 'Tamron af 18-250mm f/3.5-6.3 di ii ld asf. macro' lens.

hierbij heb ik OA een extra accu gekregen, helaas zijn bijde accu's maar 750mAh.

helaas vind ik deze accu's toch best wel snel leeg gaan dus zat ik te denken om een accu grip te kopen,
ik heb wat gezocht en kan volgens mij uit 2 modellen kiezen, namelijk de;
'Ansmann C-400' en de originele Canon accu grip 'BG-E3'

kan iemand mij adviseren welke ik het beste kan kiezen?

wat ik voor zover weet is dat de 'Canon BG-E3' geen accu bevat, hier moet ik dus mijn 2 bestaande accu's in plaatsen, hierdoor kom ik op 1500mAh wat dus een eind minder is dan de Ansmann C-400 (3600mAh)
maar als ik naar de foto's kijk van bijde apparaten zie ik op de Canon accu grip een knop zitten (ik neem aan dat dat een shutter knop is)
deze knop zie ik op de Ansmann grip niet maar is volgens mij wel heel handig.

mijn vraag is dus, welke is de beste keus of zijn er misschien nog andere die ik nog niet heb gevonden?

edit:
was nog vergeten, de Ansmann kan direct aan het lichtnet gehangen worden (wat weer scheelt dat je geen oplader meer nodig hebt)

[ Voor 6% gewijzigd door Barracuda op 24-06-2007 21:34 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Barracuda: met mijn originele Canonaccu schiet ik 700-800 foto's en met een kloon minstens 500, met mijn 350D. "Maar" 750 mAh? Nadeel van die Ansmann grip is, dat de accu is ingebouwd -> leeg == stoppen maar. De originele Canongrip kan 1 of 2 accus's hebben of, in plaats daarvan, een meegeleverde houder met AA-batterijen of accu's. Als levensduur echt een issue is, zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 04:26
Speedfight schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:43:
[...]

Heb ze ook, ben er niet tevreden over.. De batterijen die bij kijkshop in aanbieding waren zijn stukken beter (hape 2600mah)... Mijn conclusie was dat je beter merk batterijen kan kopen dan naar het aantal mah te kijken.
Mag ik vragen op welk vlak de Hape batterijen beter bevallen? Ik nu ongeveer 2 maanden in het bezit van 8 Maxcell batterijen die me goed bevallen.

Mijn camera (Pentax K100D) gebruikt AA batterijen en staat er bekend om een relatief korte tijd met een batterijlading te doen. Met de Maxcell's kan ik 500-700 foto's (RAW) maken waarbij ik de ingebouwde flitser ongeveer de helft van de foto's gebruik. Over de levensduur kan ik nog weinig zinnigs zeggen en de zelfontlading valt me mee (2 weken in de camera, geen verschil).

Als de Hape's beter zijn wil ik die zeker proberen hoewel ik nu niet klaag.

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sideways schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:22:
[...]

Mag ik vragen op welk vlak de Hape batterijen beter bevallen? Ik nu ongeveer 2 maanden in het bezit van 8 Maxcell batterijen die me goed bevallen.

Mijn camera (Pentax K100D) gebruikt AA batterijen en staat er bekend om een relatief korte tijd met een batterijlading te doen. Met de Maxcell's kan ik 500-700 foto's (RAW) maken waarbij ik de ingebouwde flitser ongeveer de helft van de foto's gebruik. Over de levensduur kan ik nog weinig zinnigs zeggen en de zelfontlading valt me mee (2 weken in de camera, geen verschil).

Als de Hape's beter zijn wil ik die zeker proberen hoewel ik nu niet klaag.

Mvg,

Sideways
Ik gebruik ze in een Samsung GX-1L (Pentax istDL2). En ik heb het idee dat mijn Maxcell's een veeel te lage spanning leveren waardoor de camera snel uitvalt en als je hem naar een tijdje weer aanzet geeft hij aan dat ze weer vol zijn. Het lijkt erop dat mijn setje Maxcell's defect is als jij er zoveel foto's mee kan schieten want ik kom nog maar net aan de 200... En nadat ik die hapé's heb gekocht heb ik nergens meer problemen mee, ze blijven lang hun lading houden en presteren geweldig (denk ook 500 tot 700 foto's).

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik gebruik ook Hape 2600mah batterijen in m'n K110D, en bij mij gaan ze ook lang mee en ontladen ook niet zo snel. Hoelang ik er precies mee doe weet ik eerlijk gezegd ook niet, niet echt gemeten.
Maar als die Maxcell's 500-700 foto's meegaat, dan is het toch heel oké? Ik zie dan echt geen reden om te switchen. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 04:26
Speedfight schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:28:
[...]

Ik gebruik ze in een Samsung GX-1L (Pentax istDL2). En ik heb het idee dat mijn Maxcell's een veeel te lage spanning leveren waardoor de camera snel uitvalt en als je hem naar een tijdje weer aanzet geeft hij aan dat ze weer vol zijn. Het lijkt erop dat mijn setje Maxcell's defect is als jij er zoveel foto's mee kan schieten want ik kom nog maar net aan de 200... En nadat ik die hapé's heb gekocht heb ik nergens meer problemen mee, ze blijven lang hun lading houden en presteren geweldig (denk ook 500 tot 700 foto's).
Aha, het uitvallen en later weer aanzetten is me een keer gebeurd. Dit gebeurde echter met niet oplaadbare batterijen ook (en wel regelmatig). Bij de Hape's komt dit niet voor, ook niet aan het eind van de lading?
Vulcan750 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:22:
Ik gebruik ook Hape 2600mah batterijen in m'n K110D, en bij mij gaan ze ook lang mee en ontladen ook niet zo snel. Hoelang ik er precies mee doe weet ik eerlijk gezegd ook niet, niet echt gemeten.
Maar als die Maxcell's 500-700 foto's meegaat, dan is het toch heel oké? Ik zie dan echt geen reden om te switchen. :)
Ik voorlopig ook niet ;)

Mvg,

Sideways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sideways schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:31:
[...]

Aha, het uitvallen en later weer aanzetten is me een keer gebeurd. Dit gebeurde echter met niet oplaadbare batterijen ook (en wel regelmatig). Bij de Hape's komt dit niet voor, ook niet aan het eind van de lading?

[...]

Ik voorlopig ook niet ;)

Mvg,

Sideways
Heb ik nog niet gemerkt, maar doordat ze zolang meegaan heb ik ze ook nog maar 2x opgeladen ;)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
Uhm, even een vraagje, aangezien dit mij het beste topic ervoor lijkt.

Ik heb een GP Powerbank (constant 100mAh laadstroom) gekregen die origineel bij een setje 1800mAh batterijen zat (23 uur opladen zegt de handleiding).
Daar wil ik dus mijn 2650mAh batterijen in opladen, hoelang moet ik ze daar in laten ?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SirNobax schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:47:
Uhm, even een vraagje, aangezien dit mij het beste topic ervoor lijkt.

Ik heb een GP Powerbank (constant 100mAh laadstroom) gekregen die origineel bij een setje 1800mAh batterijen zat (23 uur opladen zegt de handleiding).
Daar wil ik dus mijn 2650mAh batterijen in opladen, hoelang moet ik ze daar in laten ?
Simpel gezegd: (2650/1800)*23 = 33 uur en 50 minuten.

Maar ik heb ook zo'n oude GP Powerbank en eens een grafiekje uitgezet van de opgegeven laadtijden. Die gaan niet lineair omhoog. Dus reken maar met een nog langere tijd.
(zal eens kijken of ik die laadtijden nog ergens kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 16:13

KRG

1800 delen door 23 en dat geheel weer vermenigvuldigen met 2650 lijkt me een goede rekensom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
De oplaadtijden zijn inderdaad niet lineair, in de handleiding staat namelijk.

1800mAh - 25 uur (ik dacht 23, maarja)
1600mAh - 22 uur
1300mAh - 16 uur

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Vaak kun je met dat soort lage laadstromen eenvoudig rekenen met een rendement van 80%. Anders gezegd: Nominaal is het 2650/100=26.5 uur ; Delen door 0.8 geeft ongeveer 33 uur.
Met 100mA kun je niet veel fout doen wat betreft overladen. Mijn IPC-1 jaagt er rustig 90mA als onderhoudslading doorheen (Op de snelste laadstand; 1800mA) als de laadcyclus voltooid is. Welliswaar als druppellading, that is. Die laadstroom gebruik ik overigens nooit, dan worden mijn accu's veel te heet.

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 02-07-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:29

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dit rekent anders :?

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/pentax/1e/2700.jpg

Heb ze net in mijn nieuwe camera (zie sig) zitten. Na zo'n 300 plaatjes en veel scherm kijken en flitsen doen ze het nog steeds. Ik hoop toch wel dat ik de 500 haal. Anders ben ik niet tevreden.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Henk007 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:03:
Vaak kun je met dat soort lage laadstromen eenvoudig rekenen met een rendement van 80%. Anders gezegd: Nominaal is het 2650/100=26.5 uur ; Delen door 0.8 geeft ongeveer 33 uur.
Met 100mA kun je niet veel fout doen wat betreft overladen. Mijn IPC-1 jaagt er rustig 90mA als onderhoudslading doorheen (Op de snelste laadstand; 1800mA) als de laadcyclus voltooid is. Welliswaar als druppellading, that is. Die laadstroom gebruik ik overigens nooit, dan worden mijn accu's veel te heet.
Ik overweeg ook een IPC-1 te kopen, maar 60 euro is niet goedkoop voor een batterij oplader. Is het echt een superlader of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Hapé 2600mAh AA batterijen zijn weer in de aanbieding bij de Kijkshop -> 2x4 stuks AA voor 15 euro!
Ik heb deze batterijen de vorige keer dat ze in de aanbieding waren gekocht, echt prima batterijen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vulcan750 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:40:
Hapé 2600mAh AA batterijen zijn weer in de aanbieding bij de Kijkshop -> 2x4 stuks AA voor 15 euro!
Ik heb deze batterijen de vorige keer dat ze in de aanbieding waren gekocht, echt prima batterijen! :)
ook voor heavy duty gebruik in een flitser?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224683

Dat vraag ik me ook af, anders ga ik er morgen meteen een setje halen.. de sb-600 lust wel wat als je beetje bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Fairy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:38:
[...]
Ik overweeg ook een IPC-1 te kopen, maar 60 euro is niet goedkoop voor een batterij oplader. Is het echt een superlader of?
De "kale" IPC-1L kost maar € 34,95 hoor!

Ja, ik ben nog geen minpuntjes tegengekomen. Weet jij een andere per-schacht-instelbare lader in deze prijsklasse? (Heb zelf overigens de IPC-1 zonder "L" en geen idee of dat scheelt.

verder krijg je als je "nieuw" bent bij Conrad korting en als je jarig bent € 7,50 en betaal je o.a. bij "ideal"betaling geen verzendkosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoeveel verschil zit er nou in de laders bij de computerland dan? want om de prijs hoe je het niet echt te laten...
maar welke is nou het beste? ik hoe niet zoon super mega ultra snel lader te hebben, 4 uurtje mag van mij ook wel...
Omschrijving Beschikbaarheid Prijs Info Bestel

GP Powerbank AA 4x NiMh (2500mAh;AA) € 12,95
GP Powerbank 4 AA 4x NiMh (2100mAh;AA) € 13,80
GP Rechargeable AAA 4x NiMh (1000mAh;AAA) € 16,95
GP Powerbank Quick 3 AA 4x NiMh (2500mAh;AA) € 18,00
GP Rechargeable AA 4x NiMh (2700mAh;AA) € 22,95
GP Powerbank Smart 2 AA 4x NiMh (2700mAh;AA) € 34,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 22:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Sowieso heb je al een aantal AA-laders en 1 AAA-lader in je lijstje staan.
Het lijkt mij dat je die AAA niet nodig hebt?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Toff schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 01:50:
[...]

De "kale" IPC-1L kost maar € 34,95 hoor!

Ja, ik ben nog geen minpuntjes tegengekomen. Weet jij een andere per-schacht-instelbare lader in deze prijsklasse? (Heb zelf overigens de IPC-1 zonder "L" en geen idee of dat scheelt.

verder krijg je als je "nieuw" bent bij Conrad korting en als je jarig bent € 7,50 en betaal je o.a. bij "ideal"betaling geen verzendkosten etc.
De 1L heeft minder laadvermogen als ik het goed heb, maar als ik er een koop wil ik ook als ik een party schiet ook 'snel' kunnen bijtanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Off topic! Het gaat niet om oplaadbare batterijen.

Weet iemand in welke winkels - buiten fotozaken - je nog 2CR5 batterijen kunt kopen?
De HEMA heeft ze niet meer in het assortiment. Fotozaken zijn duur. Online komen er verzendkosten bij - plus minimumorderbedragen.

Een lithium-versie - plus oplader - is mij te prijzig. Ik doe ook twee jaar met 'n 2CR5. Het is meer om het laatste analoge rolletje vol te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Anoniem: 787 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:16:
Off topic! Het gaat niet om oplaadbare batterijen.

Weet iemand in welke winkels - buiten fotozaken - je nog 2CR5 batterijen kunt kopen?
De HEMA heeft ze niet meer in het assortiment. Fotozaken zijn duur. Online komen er verzendkosten bij - plus minimumorderbedragen.

Een lithium-versie - plus oplader - is mij te prijzig. Ik doe ook twee jaar met 'n 2CR5. Het is meer om het laatste analoge rolletje vol te schieten.
eBayen @ 5 euro ofzo...
Mijn eerste 2CR5 heb ik hier in de winkel gekocht voor 16 euro, daarna gewoon 4 stuks besteld @ eBay.
ST-E2 verbruikt ze nogal stevig, eentje om de 3 maand ongeveer.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Fairy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:38:
[...]

Destijds heb ik hem bij die aanbieding van € 40 gekocht. De huidige prijs is inderdaad vrij fors, maar alles overwegende denk ik dat ik hem nu ook voor 60 weer zou kopen. Als je bedenkt dat het een investering voor meerdere jaren is en je gebruikt veel oplaadbare batterijen, dan is dat dit bedrag volgens mij wel waard. Een vluchtige online search leerde mij overigens dat de (identieke) LaCrosse BC-900 hier en daar voor $ 45 aangeboden wordt. Maar daar komt dan verzendkosten nog bij, als ze al overseas versturen en het garantieverhaal wordt wat ingewikkelder. Ik zou dat ook niet zo snel doen.
Edit:
Ik zie dat deze BC-900 bij (groothandel) pixmania-pro.com leverbaar is voor 41 euro en bij de gewone pixmania voor 49

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 05-07-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Fairy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:30:
[...]

De 1L heeft minder laadvermogen als ik het goed heb, maar als ik er een koop wil ik ook als ik een party schiet ook 'snel' kunnen bijtanken.
Knappe gozer die even één set batterijen in een 580 leegtrekt op een dag, laat staan 2 of 3. :P Gewoon een paar sets Hapé's halen, in je tas gooien en de lader gewoon thuis laten :) Ik doe 12 uur over één set batterijen opladen. Me no care, ik heb zes sets :P

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 05-07-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ach mijn ervaring met oplaadbare batterijen. Hoe zal ik het zeggen, tweakers kennen het allemaal, laser aangestuurde wireless muizen van logitech. Niets mis mee kwa bouwkwaliteit en precisie. Dat heeft een prijs, ik zit nu aan 2700Mah batterijen van GP voor de muis en het beestje is gestopt met "piepen ;)" voor nieuwe batterijen elke 4 dagen en het is nu iets van 8 dagen!

En voor mijn HD140 van Sennheiser heb ik nu inplaats van 700Mah AAA celletjes 1000Mah gevonden. Dus ja mijn verzameling is gegroeid en zo is hoe vaak batterijen in mijn druppel oplader zitten van Varta, oudje die maar 50Mah kan druppel laden maar hey! Ze worden nooit oververhit ervan en zijn oudere oplaadbare batterijen leven nog steeds.

Ik weet dat in japan er een oplader van sony met chip was die intelligent kon opladen en iets van 20% winst op non intelligente opladers zou hebben. Maar heb de zoektocht erna maar opgegeven omdat het niet iets dat in europa uitkwam, sigh :|. Dertegen heb ik altijd wel een stopcontact vrij voor mijn oude druppel lader. Heb ook nog een heel oud hema model liggen die tot 1100Mah snel kan laden. Maar gebruik die nooit meer!

Batterijen zijn voor mij naast, bedrading en de raarste tools echt een verzameling van dingen. Maar hey! Als ik iets nodig heb dan heb ik het waarschijnlijk al liggen ;)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Lees ik steeds over laadtijden van 12-24 uur? Oke, dat is met normale lader gedaan.
Sneller laden is wel mogelijk. Hier met MagicPower 2700 mAh AA accu's kan ik in 1 uur laden. Voor extreme korte tijd worden accu's wel heel erg warm, ik kan niet eens vinger op houden.
Dit kan alleen als lader microprocessor gecontroleerd is, en dus laadproces nauwkeurig in gaten houdt. Er wordt met pulsen opgeladen, niet doorlopend als normale lader. En stopt meteen als accu aan maximale energie is. Verder is laadtechniek van NiMH anders dan NiCAD.

Gezien eerdere foto's leek wel op dat MagicPower accu's gebruikt van GP. De cijfers 2700 is namelijk bijna hetzelfde. Er zijn zelfs 3200 mAh accu's bekend. Maar die extreme energie opslag kan hogere verlies maken dan lagere capaciteit, dus meer zelfontlading. Dat maakt extreme hoge capaciteiten dus meer verspillender. Heb je over een week accu in pas gebruik, dan kan ie zich gedragen als 2700 mAh accu. Snel laden vormt ook probleem voor high-capacity accu's. Er wordt dan veel meer erin gepropt, maar ook verlies tijdens laden, dat resulteert in warmte. Voor 1 uur laden is 3200 mAh accu dus veel heter dan 2700 mAh. Afgekeurd uit safe reasons. Het is dus niet gemaakt voor snelladen, en zal dus normaal geladen worden; 8-32 uur. Dat is tot 10% van 3200 mAh.

[ Voor 33% gewijzigd door MrDummy op 06-07-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb hier 3 "Intelligente batterij snelladers" van de HEMA (Ni-Cd & Ni-MH battery charger with deltaV & timer, art.nr 41210760) Kosten normaal € 19,95, maar zijn wel eens in de aanbieding voor € 15,=. De laadstroom voor AA is 800 mA. Vrijwel al mijn oude Nicads en veel te veel nieuwere NiMH's bleken zo goed als dood (minder dan de helft van de originele capaciteit), toen ik ze kon testen met de IPC-1. Ik geef de schuld aan de hoge laadstroom.
De IPC-1 laadt standaard met 200 mA. Voor mij is dat eigenlijk wel voldoende. Als ik echt "haast" heb, zet ik hem op 500 mA. Dat hij nog meer kan (700 en 1000 mA), dat is aan mij niet besteedt. Een extra setje accu's, zoals Neo ook al aangaf, zorgt voor rust.

1 van de 3 "HEMA's" bleek een defecte diode te hebben en een flink weggesmolten snoer tussen adapter en lader. Het snoer had nogal raar gevouwen/geknikt gezeten achter een kast. Oorzaak/gevolg? Geen idee, maar ik schrok ervan dat de 12V blijkbaar niet begrensd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Anoniem: 787 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:16:

De HEMA heeft ze niet meer in het assortiment.
Herstel De HEMA heeft ze nog wel in het assortiment - alleen dat ene filiaal had ze niet. Het is dat de verkoopster zulke mooie bruine benen had; anders had ik geen 10,50 euro uitgegeven voor zo'n merkloze 2CR5.

@dodge_911
Als je er zoveel gebruikt is een oplaadbare misschien toch handiger; met lader online vanaf 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:08
MrMarcie schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:22:
Dit rekent anders :?

[afbeelding]

Heb ze net in mijn nieuwe camera (zie sig) zitten. Na zo'n 300 plaatjes en veel scherm kijken en flitsen doen ze het nog steeds. Ik hoop toch wel dat ik de 500 haal. Anders ben ik niet tevreden.
Ik gebruik die batterijen voor men flitser zal is kijken of die van mij ook daar 2600 aangeven wel vreemd.

Maar heb ze pas 1x opgeladen en heb toch aardig wat geflitst en ook volledige ontladingen gedaan.
Tot nu toe wel tevreden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ze zijn leeg.
Heb de afgelopen 2 dagen voornamelijk lopen oefenen, dus kan geen werk laten zien. (was ook #$%^weer dus erg donker) Heb zo'n 700 foto's geschoten. Regelmatig teruggekeken op lcd, 15% gewist, paar keer aan de PC gehangen om boel over te zetten. 20% in RAW. Veel zoommotor gebruikt en ongeveer 10% geflitst.

Ik ben er wel content mee. Nu heb ik wat aan dat 2e setje want die zit er nu in ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 07-07-2007 02:16 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Mediamarkt groningen heeft ook een aantal GP lader inclusief batterijen iemand ervaring mee? ik weet namelijk zo 123 niet meer welke ze hadden
nouja is al niet meer nodig kheb de h500 besteld

[ Voor 14% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-07-2007 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

MrMarcie schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 02:15:
Ze zijn leeg.
Heb de afgelopen 2 dagen voornamelijk lopen oefenen, dus kan geen werk laten zien. (was ook #$%^weer dus erg donker) Heb zo'n 700 foto's geschoten. Regelmatig teruggekeken op lcd, 15% gewist, paar keer aan de PC gehangen om boel over te zetten. 20% in RAW. Veel zoommotor gebruikt en ongeveer 10% geflitst.

Ik ben er wel content mee. Nu heb ik wat aan dat 2e setje want die zit er nu in ;)
UPDATE 2e setje
Gisteren naar Zandvoort (Porsche dag) en Schiphol geweest. 698 foto's gemaakt. Waarvan zo'n 60 met AFc. Vandaag nog een paar. Toch ook regelmatig teruggekeken. Batterijindicatie staat nog steeds op vol. Dus die GP's doen het zo te zien erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61820

Ik kwam dit topic tegen op een ander forum met ook tests:
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=79302

ze hebben nog meer topics over aanverwante onderwerpen zoals laders en andere soorten batterijen:
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=133440

zelf ben ik op zoek naar nieuwe batterijen omdat mijn oude setjes op lijken te zijn.
Altijd veel plezier gehad van 4 setjes GP 1800's en een keer een setje Sanyo 1850 bijgekocht die nu nog redelijk lijken te zijn. Aldi 1700 nooit echt plezier van gehad.
Mogelijk dat mijn in spanje gekochte snellader (digipro) de oorzaak is van de plotselinge daling in prestaties. Alleen de bijgeleverde digipro 2500, die ook veruit het nieuwst zijn, presteren nog goed.

ik neig dus naar een nieuwe lader (IPC-1) met een paar nieuwe setjes van Sanyo.

PS: waar kan ik van die batterijboxen kopen zoals ze bij sommige setjes batterijen worden geleverd?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 61820 op 16-08-2007 12:43 ]

Ik heb die batterijenboxen wel eens zien hangen bij de locale fotoboer. (combi) weet niet of dit standaard in het assortiment zit maar het is een telefoontje waard natuurlijk ;) (vond de boxen wel duur, €4,50 terwijl je voor €5,- meer er een setje Hape rechargebles samen met zo'n box kan kopen).

Klopt, goedkoper in de winkel nog niet zien liggen.
heb ze wel gezien op Ebay, maar dan moeten ze uit Duitsland komen. Met natuurlijk weer flink verzendkosten.

Wel net die IPC-1 (Voltcraft) bij Conrad besteld. Let wel op dat die van 35 euro niet alleen zonder het setje batterijen is maar ook zonder 12V aansluiting!

Nog een opmerking over de IPC-1 lader. Op de produktpagina staat dat er 4x1800 mAh laadstroom gekozen kan worden. Dat is niet zo. (staat wel goed in de manual). 1800 mAh kan slechts bij 2 batterijen gekozen worden en die moeten dat ook nog in laadschacht 1 en 4. In alle andere situaties maximaal 1000 mAh.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 61820 op 21-08-2007 09:46 ]

Anoniem: 211727

Ik heb de IPC-1L gekocht.
Klopt het dat het enige verschil met de IPC-1 is, dat bij de laatste een tas, wat battery-omhulsels en een laadsnoer voor de auto wordt geleverd ?

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de IPC-1 bestudeerd, en als ik die goed begrijp, dan ben ik toch hevig teleurgesteld in het apparaat:

Op de eerste plaats duurt het "refreshen" van batterijen een eeuwigheid. De stroom waarmee de batterij wordt ontladen is beperkt ( die kun je wel vergroten maar dan wordt de laadstroom weer te groot). Bij een 2500mah setje ben je al weer 12 uur kwijt, dan moet het laden nog beginnen, en dan heb je pas EEN cyclus gehad.

Maar op de tweede plaats: de aangegeven capaciteit van een batterij is slechts een rekenkundig aangegeven iets. De IPC vermenigvuldigt de laadstroom met de tijd, en geeft dat vrolijk aan als de capaciteit van de batterij ! Een batterij die defect is doordat hij wel veel stroom aanneemt maar nauwelijks stroom kan afnemen, die wordt dus niet als defect herkend.

Niet echt een intelligente lader dus.

laatste woord staat afnemen, bedoeld is afgeven

• Orion84
  • Laatst online: 11:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 211727 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:52:
laatste woord staat afnemen, bedoeld is afgeven
En daarvoor hebben we een pracht van een edit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Henk007
Bij de refreshfunktie is de aangegeven capaciteit wel degelijk (ontlaadstroom*tijd). Hij geeft telkens aan wat de hoogste waarde hiervan tot dan toe is. Dat dat lang duurt is normaal en de keuze om de ontlaadstroom van 50% de laadstroom te kiezen vind ik geen verkeerde.
Bij normaal opladen is de aangegeven capaciteit inderdaad de bruto (laadstroom*tijd)

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 06-09-2007 15:28 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
Het refreshen kan inderdaad lang duren, omdat het een cyclus van ontladen/laden is, die afhankelijk van de staat van je accu's enige malen herhaald wordt, tot er geen verandering in de maximale laadcapaciteit wordt gemeten. Juist zeer intelligent, die functie!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:26

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Het refresh-en van oplaadbare batterijen hoeft niet zo vaak te gebeuren. Dus als je weet dat het 12-24 uur kan duren, kun je het plannen, als je (even) geen normale laad-cyclus hoeft te doen.
Is inderdaad een onmisbare functie: zo weet je wat de toestand van de batterij is / welke aan vervanging toe is. Een rotte batterij verpest het gebruik van de hele set...

[ Voor 31% gewijzigd door PvH18 op 06-09-2007 20:21 ]

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Misschien ben ik iets te vroeg met mijn oordeel geweest,
in ieder geval zijn de user-interface en de handleiding bar en bar slecht.

had een bakje met Nimh batterijen, en dacht die even snel te kunnen testen,
maar dat zal dus wel even tijd kosten
.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 211727 op 06-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het is inderdaad even wennen, maar als je er een beetje handigheid in hebt werkt het wel prettig. Het mooie is dat je echt per laadschacht kan bepalen wat je wilt. Je kan bijvoorbeeld 1 schacht gebruiken om accu's te refreshen, terwijl je de resterende 3 kan inzetten om bijvoorbeeld 1 AAA en 2 AA's normaal te laden. Je kan de display ook per schacht regelen, bijvoorbeeld laadstroom voor de ene en spanning voor een andere schacht. Maar het is inderdaad even puzzelen in het begin. Zo moet je de max laadstroom binnen een paar seconden na het inzetten van de accu instellen, als je een andere dan de standaard wilt gebruiken. Ik had de mijne al haast weggegooid, toen ik daar achter kwam :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn eerste setje Hahnels zijn inmiddels "op" na 4-5 jaar gebruik. Ze doen er langer dan 10 sec over om m'n SB800's te laden als die 1/1 zijn afgegaan. Vindt het persoonlijk een hele nette score. Baal er nu alleen van dat ze bij mijn leverancier net geen vervangende hadden... Heb ze van't weekend toch echt nodig. Voordeel van die nieuwere is dat je ze wel al opgeladen kan kopen. Ze gebruiken het als verkoop argument dat de batterijen niet snel leeglopen. Persoonlijk vind ik dat een behoorlijk voordeel. Hoef je vlak voor een opdracht je batterijen niet nog eens op te laden. Geen stress, je laat ze lekker in je tas zitten... Alleen als ze leeg zijn gooi je ze ff in de lader.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd de nieuwere type batterijen ontladen veel minder snel. Wat zeker voor een backupsetje wel erg handig is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vraag me af wat de goedkopere type penlites doen. Of die nog steeds zo rap zelf ontladen.

Wat ik overigens apart vind, ik heb al mijn NiMH penlites altijd met mijn Olympus BU300 (origineel voor 1600/1700 mAh penlites) ladertje opgeladen. Met een laadstroom van 1.2 volt en 4x 240mA. Maar vond die 2350 en 2500 mAh Hahnels altijd prima presteren. Heb een Voltcraft IPC-1L besteld, ben enorm benieuwd naar het verschil in prestaties tussen beiden. In plaats van de standaard 8 uur van de BU300 zal de ik geloof 2,5 uur voor 2500 mAh al een stuk sneller zijn ;). Maar of dit ook ten goede komt voor de penlites???? Ik zorg vaak wel dat ik voldoende tijd heb om mijn penlites langzaam (in 8 uur tijd) op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De zelfontlading van NimH's is een heel stuk minder dan die van NiCad's. Ik herinner me dat een gemiddelde AA NiCad van zo'n 750 mAh na een maand liggen feitelijk leeg was. Bij NimH's duurt dat sowieso langer en bovendien kan je met een capaciteit van meer dan 3x zoveel wel iets missen, voor je er last van krijgt. Ben zelf redelijk tot zeer tevreden met bijvoorbeeld m'n GP 2300's. Ik koop nooit de max capaciteit omdat je voor een heel klein beetje meer capaciteit veel meer geld kwijt bent. De op die GP2300's aanbevolen laadmethode is overigens 16 uur @ 220 mA. Ik zit ruim genoeg in de accu's om niet sneller te hoeven laden. Voordeel van NimH's is bovendien dat ze geen geheugeneffect hebben. Zo nu en dan de voorraad even bijladen is geen enkel probleem.

edit: een "laadstroom van 1.2 volt" zal niet gaan AFAIK. Een "lege" cel is nog altijd minimaal 1,24 V, dus om er wat in te stoppen zal je hoger moeten gaan!

[ Voor 9% gewijzigd door Toff op 07-09-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu alle setjes die ik had getest en/of gerefreshed met mijn nieuwe lader (IPC-1).
Zelfs de GP1800's die al voor Stibat klaar lagen nog maar even terug gepakt.
Wat ik (nog) had:
2 x 4 GP1800 (uit 2001?, heel intensief gebruikt)
4 x 4 Topcraft 1700 (2004?, weinig gebruikt)
1 x 4 Sanyo 1850 (2003?, veel gebruikt)
2 x 4 Maxcell 2450 (2004?, redelijk vaak gebruikt)
1 x 4 Digipro 2500 (uit 2005, nog niet gebruikt)
1 x 4 Conrad 2500 (2007, nog niet gebruikt en niet getest)
1 x 4 Topcraft 2100 (2007, nog niet gebruikt)

Allereerst de Topcraft 1700: Nooit echt veel gebruikt, mijn indruk was altijd dat ze erg snel uitgeput waren en vooral ook futloos als ze al een paar dagen eerder waren opgeladen. Bij het testen waren er direct 6 die als "null" gekenmerkt werden, stuk dus. Voor de andere allemaal een belabberde capaciteit (van 12 mAh tot 329). Na een refresh werd het iets beter, op een enkeling na toch weer tot ca 1000 mAh. Deze gaan dus naar stibat.
De Topcraft 2100. Volgens de testfunctie tussen 1704 en 2010 mAh.

De GP1800, die heel intensief en al heel wat jaren in gebruik waren. Die had ik al weggedaan omdat mijn indruk was dat ze op waren. Teruggehaald en getest. 1 batterij had roestplekken, die heb ik niet meer getest. Na de test was er maar 1 met een " voldoende" 1548 mAh (86% van de oorspronkelijk opgegeven waarde), de rest had een score onder de 100 mAh. Na een refresh was de minste toch nog goed voor 1393 mAh. Vind ik nog niet slecht na 6 jaar. Misschien verdienen ze nog een 2e kans.

Sanyo, ook helemaal top nog. Tussen 1497 en 1746 mAh. Nog steeds meer dan 80% van opgegeven waarde dus.

Maxcell. 1 "null". De rest heel dicht bij de 1600 mAh. ca 65% van opgegeven waarde dus. Maar niet beter dan de 1850 van Sanyo.

Digipro 2500. Dit waren mijn favorieten de laatste tijd. En terecht. 1990 tot 2320 mAh.

Als het er nog eens van komt doe ik ook nog een discharge test bv een week na het opladen.
Het refreshen is inderdaad een langdurig proces maar er zijn dus mooie resultaten te behalen (GP1800!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229664

Ik heb alles doorgelezen, maar ontbeer gewoon de basiskennis. Hoe zit het precies met die mAh's? Welke moet ik hebben voor mijn camera (Kodak Easyshare Z710)? En past alles in mijn lader? (Hama Delta Load)?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 229664 op 16-09-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Anoniem: 229664 schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:45:
Ik heb alles doorgelezen, maar ontbeer gewoon de basiskennis. Hoe zit het precies met die mAh's? Welke moet ik hebben voor mijn camera (Kodak Easyshare Z710)? En past alles in mijn lader? (Hama Delta Load)?
Wat er in je lader past kun je in de gebruiksaanwijzing lezen lijkt me. Over het algemeen kun je alles in je lader opladen wat er is aan oplaadbare batterijen, zolang het NiMH of NiCad is. mAh geeft een indicatie van de capaciteit: hoe meer mAh, hoe meer foto's je kunt maken. Dit betekend niet dat batterijen met hoge getallen op de verpakking dus automatisch beter zijn. Er zijn meer factoren, zoals zelfontlading e.d. Er staan voldoende suggesties voor merken batterijen in dit topic.. probeer er wat uit zou ik zeggen..

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229664

Ah, nu snap ik het, merci. Ik dacht dat ik m'n apparatuur vernaggelde als ik 2700 mAh erin zou doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uhmz, je hebt NiCAD en NiMH laders. Sommigen kun je met een knopje/schuifje laten wisselen tussen de twee verschillende modi. Het staat er ongetwijfeld op voor wat voor type batterijen hij geschikt is.

Voor een digitale camera zou ik eigenlijk altijd NiMH penlites pakken. De zelfontlading is een stuk minder zoals hierboven al gezegd werd, evenals het geheugen effect (schijnt volgens Jumpstart nog steeds (minimaal) aanwezig te zijn en heeft bovendien een stuk meer power.

De eerste ervaringen met de Voltcraf IPC-1L zijn inderdaad super! Het refreshen van m'n Hahnel 2350 mAh's koste echter alleen een dikke 40 uur op de middelste stand (250 mA ontlaadstroom en 500 mA laadstroom). Wel grappig om te zien dat de ene penlite zowat een cyclus voor kan lopen op een ander. Of het goed is is een tweede...
Toff schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:10:
De zelfontlading van NimH's is een heel stuk minder dan die van NiCad's. Ik herinner me dat een gemiddelde AA NiCad van zo'n 750 mAh na een maand liggen feitelijk leeg was. Bij NimH's duurt dat sowieso langer en bovendien kan je met een capaciteit van meer dan 3x zoveel wel iets missen, voor je er last van krijgt.
Uhmz, mijn beste jongens redden het om na een maand nog prima te presteren. Ik heb echter meegemaakt dat nieuwe NiMH penlites, vers uit de verpakking, binnen een week al leeg kunnen zijn door zelfontlading. Helaas weggegooid geld dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
jules schreef op maandag 17 september 2007 @ 02:06:
Uhmz, je hebt NiCAD en NiMH laders. Sommigen kun je met een knopje/schuifje laten wisselen tussen de twee verschillende modi. Het staat er ongetwijfeld op voor wat voor type batterijen hij geschikt is.
M'n Ansmann lader kan ze anders beide opladen. Schakelaar zit er niet op en ze worden ook iedere keer automatisch getest en gerefreshed. Dit duurt echter maar 15min ofzo, waarna het laden begint. Hoe dan ook, tegenwoordig zul je nauwelijks nog NiCad batterijen vinden in de winkels, omdat NiMH voor de meeste toepassingen beter is.

[ Voor 12% gewijzigd door Atomsk op 17-09-2007 09:50 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Nadat ik hier zoveel lovende woorden heb gelezen over de Volftcraft-laders, ben ik ook eens even gaan zoeken naar de verkrijgbaarheid ervan. Blijkt dat alleen Conrad 'm heeft voor België, maar ik kom 2 varianten tegen, nl de IPC-1 en de IPC-1L.
Specwise kan ik enkel verschillen vinden bij :
  • laadstroom voor penlites : 700 mA (IPC-1L) vs 1800mA (IPC-1)
  • ontlaadstroom : 350 mA (IPC-1L) vs 500 mA (IPC-1)
  • detectie volle batterijen :
    minus-delta-U-uitschakeling (IPC-1L) vs
    Peak Voltage Detection (IPC-1)
Houden deze verschillen, buiten 'n verschil in (ont)laadtijd nog iets in?

De IPC-1 komt mij over als een snelle, professionele lader, en de IPC-1L lijkt me meer het voor consumenten afgeleide broertje ervan, of ben ik dat nu alleen?

[ Voor 11% gewijzigd door dodge_911 op 17-09-2007 09:55 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij krijg je bij de " L" geen 12V auto-adapter er bij en ook geen setje batterijen.
Maar of dat betekent dat deze dan ook niet geschikt is voor zo'n adapter weet ik niet.
Zie verder ook nog mijn berichtje van 16 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Nu online
Tuurlijk is die wel geschikt voor een auto-adapter (hij hangt nml zelf aan een 230V~ -> 3V= adapter en waar de 3V vandaan komt zal de lader worst wezen), je hebt hem alleen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn eerdere negatieve reactie op de Voltcraft ipc-1l moet ik enigzins herzien.
Het is toch wel een leuk apparaat, met goede diagnostiek. Alleen het refreshen duurt een eeuwigheid, twee of drie dagen in geen uitzondering !

Ik had nogal veel Nimh batterijen in voorraad, en ik heb ze nu goed kunnen doormeten.
Resultaten: Sony, Sanyo Eneloop, Varta en GP zijn prima, komen alle zeer dicht bij de opgegeven waarden qua capaciteit.
Topcraft van de Aldi, zelfs nieuw uit het pakje, had enkele refreshes nodig maar kwam dan ook tot redelijke prestaties, zo rond de 1800 mAh ipv de geclaimde 2100. Wel redelijk veel spreiding.
De Tronics van de Lidl waren absoluut slecht. Vele refreshes nodig, en dan varieerden de capaciteiten bij nieuwe accus, zo uit de verpakking, van 1000 tot, voor een enkeling, 2000 mAh terwijl de opgegeven capaciteit 2500 was. Een aantal, half jaar oud, uit ongeopende verpakking, kon zo naar het chemisch afval: ze waren met geen mogelijkheid boven de 1100 te krijgen. Afijn, ze kosten ook maar 2 euro 49 of zoiets, dus je mag niet klagen. Uit twee nieuwe setjes is met moeite een redelijk setje te halen.

• ppFreddy
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik werk hier met een setje Lenmar's van 2700mAh en een setje uit de Aldi (Top Craft 2300mAh)
tot nu toe altijd al opgeladen met de Topcraft lader die bij het laatste setje zat en van beide geen klagen

heb vandaag bij conrad een Voltcraft IPC-1L besteld :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:42
Heb sinds vanmiddag een Voltcraft IPC1-L en heb meteen een setje Ansmann AAA's 1000maH Professional serie getest uit 2006.

Van de 4 batterijen zijn dit de mAh na de test: 1003, 996, 1001 en zelfs 1 die 1022 had. Lijken me prima resultaten! Heb ze gekocht bij de Hornbach bouwmarkten voor de geinteresseerden die ze ook willen aanschaffen.

• Toff

Toff

FP ProMod
Ansmann kwam nog niet zo lang geleden ook erg goed uit een consumentenbond test. Ook wel heel netjes dat de waarden zo dicht bij elkaar liggen!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De Hafo wist mij te melden dat de Ansmann's beter zouden zijn dan de Hahnels. Mijn 1,25volt 2350 mAh Hahnels van 4-5 jaar oud hebben een refresh gehad in de Voltcraft IPC-L1 omdat ze mijn Nikon SB800 (externe flitser) niet meer genoeg power konden leveren. Ben benieuwd hoe het met ze gesteld is na deze refresh. Ze leveren iig na de refresh een 1800-1900 mAh volgens de lader.

• KRG

KRG

Ik zou ook wel graag willen weten of de IPC-1L van Conrad een simpele broer is van de IPC-1.
Of zitten er meer verschillen in ? De gebruiksaanwijzing van de IPC1 lijkt zo op het eerste gezicht beter. Maar is behalve de hogere max laadstroom in schacht 1 en 4 er verder veel fundamenteel verschil ?

ik heb zelf nog een oudere Voltcraft lader , de UFC 1 , maar daar kun je alleen 2 of 4 batterijen (accus) tegelijk laden. Als ik voor een MP3 1 AAA leeg heb , dan moet ik eerst van dezelfde soort een 2e leeg trekken voordat ik weer kan opladen. Daarom en om beter te kunnen testen of accus nog goed zijn, lijkt me een IPC1 of IPC1-L beter. maar ik vind het zonde om teveel geld ervoor uit te geven. Wie weet raad ?

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Even tussendoor.
Ook handig. Batterijbewaardoosje, of hoe heet zoiets? Kon ze steeds niet vinden, of belachelijk duur. Heb de onderstaande gevonden bij de HANDYMAN. Geschikt voor 4 AA en maar Euro 1,49. Misschien een goeie tip? Ik ben er in ieder geval blij mee.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/pentax/aamap.jpg

• Vulcan750
Hapé penlites zitten per 4 stuks standaard al in een heel praktisch doosje! Echt prima 2600Nimh penlites en ook nog eens vrij goedkoop! Te koop bij o.a. de Kijkshop voor € 9,99.
http://www.kijkshop.nl/pr...pe-nimh-batterijen-ab-6s/

batterijen heb ik voorlopig genoeg. Maar die GP "pouch" vind ik niks. Geef mij maar lekker steriel plastic.

• Muse
  • Niet online
Vulcan750 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:04:
Hapé penlites zitten per 4 stuks standaard al in een heel praktisch doosje! Echt prima 2600Nimh penlites en ook nog eens vrij goedkoop! Te koop bij o.a. de Kijkshop voor € 9,99.
Die gebruik ik ook voor m'n flitser. Prima batterijen en inderdaad met een plastic opbergdoosje erbij.

• ppFreddy
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

mijn 2700mAh lenmars van bij konijn zat ook een plastic doosje bij, handig :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vulcan750 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:04:
€ 10,- voor een doosje vind ik veel. En een P zonder onderbouwing van de accu's zegt mij ook niks. Ik had ook Prima dingen, maar binnen een jaar hielden ze er mee op. Neem die Hahnels, die overlijden pas na 4-5 jaar, lopen tussentijds nauwelijks leeg, hebben aardig wat power en leveren bovendien 1,25 Volt ipv 1,2 volt. Overigens zit er ook een stevig uitgevoerde blister verpakking bij.

Heb bij de MediaMarkt ooit een opbergdoosje gekocht voor penlites. Daar hadden ze er toendertijd verschillenden. Bij de bestelling bij Conrad van m'n IPC-1L had ik ook 2 doorzichtige opbergdoosjes besteld. Jammer genoeg in hetzelfde brakke materiaal geleverd als CD hoesjes, geen aanrader dus. 1x laten vallen en je penlites liggen overal :X. Op zich wel grappige optie dat ze schakelbaar zijn, nog meer penlites op de grond als je het doosje laat flikkeren :P

[ Voor 26% gewijzigd door jules op 21-09-2007 00:28 ]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

jules schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:01:
[...]

€ 10,- voor een doosje vind ik veel. En een P zonder onderbouwing van de accu's zegt mij ook niks. Ik had ook Prima dingen, maar binnen een jaar hielden ze er mee op. Neem die Hahnels, die overlijden pas na 4-5 jaar, lopen tussentijds nauwelijks leeg, hebben aardig wat power en leveren bovendien 1,25 Volt ipv 1,2 volt.
Dat ze 1,25 Volt zijn is volgens een kwestie van afronden, want alle NiMH batterijen leveren dezelfde spanning op als andere NiMH batterijen. Met NiMH is er gewoon een bepaalde max (spanningsverschil kun je volgens mij gewoon opzoeken in een Binas) en die loopt langzaam terug naarmate batterijen leger worden. De max is fysisch bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

ik heb twee setjes GP 2700 mAh penlites maar hebben jullie ook dat die dingen zo snel leeglopen als je ze niet gebruikt? Soms zijn ze helemaal opgeladen of heb ik de flits maar een paar keer gebruikt en wil ik ze na 2 weken weer gebruiken en dan zijn ze bijna of half leeg.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ppFreddy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:38:
mijn 2700mAh lenmars van bij konijn zat ook een plastic doosje bij, handig :)
Helaas tegenwoordig niet meer.

Mijn IPC-1 vind overigens de 2700mah batterijen van de konijn dat ze tussen de 2300 en 2450 mah zitten en 1 ervan wil niet boven de 1900 uitkomen, dus of ze echt zo geweldig zijn, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 16:26
Sharky schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:30:
ik heb twee setjes GP 2700 mAh penlites maar hebben jullie ook dat die dingen zo snel leeglopen als je ze niet gebruikt? Soms zijn ze helemaal opgeladen of heb ik de flits maar een paar keer gebruikt en wil ik ze na 2 weken weer gebruiken en dan zijn ze bijna of half leeg.
Ja dat is normaal. Ik heb het ook met mijn GP 2500 penlites die in de controller van de Wii zitten. Als je een paar weken ze niet hebt gebruikt zijn deze ook al bijna leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij heb ik een aardig goedkope site gevonden.
Greencell.nl

16 euro voor 4 x GP 2700mAh AA
18,95 voor Powerbank 4 met 4 x GP 2700mAh AA

Niet duur lijkt me.
Gistermiddag besteld, kreeg gisteravond al een mailtje met de track&trace code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

KRG schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:56:
Ik zou ook wel graag willen weten of de IPC-1L van Conrad een simpele broer is van de IPC-1.
Of zitten er meer verschillen in ? De gebruiksaanwijzing van de IPC1 lijkt zo op het eerste gezicht beter. Maar is behalve de hogere max laadstroom in schacht 1 en 4 er verder veel fundamenteel verschil ?

ik heb zelf nog een oudere Voltcraft lader , de UFC 1 , maar daar kun je alleen 2 of 4 batterijen (accus) tegelijk laden. Als ik voor een MP3 1 AAA leeg heb , dan moet ik eerst van dezelfde soort een 2e leeg trekken voordat ik weer kan opladen. Daarom en om beter te kunnen testen of accus nog goed zijn, lijkt me een IPC1 of IPC1-L beter. maar ik vind het zonde om teveel geld ervoor uit te geven. Wie weet raad ?
Heeft iemand hier inmiddels een reactie op of een gefundeerde mening over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mijn ervaringen:

Ben ooit begonnen met 1 setje GP2300 met een Rapid 2 lader. Niet verkeerd.

Toen een setje 2600mA gekocht. Nu merk ik dat deze na wat meer opladen sneller last krijgen van memoryeffect en leeglopen binnen 1,5 week.

Dus toch maar twee sets Panasonic 2700mA gekocht en deze leveren naast veel en meer power ook nog eens bijna geen leegloop wanneer ze niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Sharky: Ik kreeg vandaag deze aanbieding van Conrad. Geen idee of het wat is, maar het is wel GP. De vraag is dan of je kiest voor maximaal haalbare capaciteit - deze zijn maar 2100 mAh, of dat je gaat voor de houdbaarheid. Slechts 15% ontlading in 12 maanden klinkt super. Zal per toepassing verschillen, maar het lijkt me wel wat, deze ReCyKo+'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:26

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

@Toff:
Klinkt goed...
Ik heb Eneloop's, en ik weet nu zeker dat die de erg grote energie-honger van m'n istDL aankunnen.
Deze GP's kunnen ook goed zijn, maar...
Ik heb ook eens Energizers Lithium 3000mAh AA bij Conrad gekocht: echt super, maar ook erg duur. Later de 'Conrad Lithium 2900mAh AA' versie gekocht, (vergelijkbaar toch???, en de helft goedkoper) maar dat was een ramp: de camera starte niet eens op...

Je hoort goede ervaringen met de nieuwe 'hybride' batterijen, maar of ze allemaal (alle merken) ook echt vemogen kunnen leveren... (Eneloop, Uniross, GP ReCyKo+, Vapex, Conrad Energy Endurance enz.)

Alleen jammer dat ze niet sterker zijn dan +/- 2000mAh, maar ik denk dat de techniek nog niet zover is...

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Toff schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:02:
@Sharky: Ik kreeg vandaag deze aanbieding van Conrad. Geen idee of het wat is, maar het is wel GP. De vraag is dan of je kiest voor maximaal haalbare capaciteit - deze zijn maar 2100 mAh, of dat je gaat voor de houdbaarheid. Slechts 15% ontlading in 12 maanden klinkt super. Zal per toepassing verschillen, maar het lijkt me wel wat, deze ReCyKo+'.
dat is inderdaad wel gunstig zo te zien, geen idee hoe geschikt ze zijn voor het stevige flitswerk. 's kijken, tnx voor de tip.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ach, tot voor kort was 700 mAh voor een NiCad heel normaal en daar heb ik toch ook zat flitsfoto's mee gemaakt, maar ik geloof niet dat ik die ReCyKo's voor een flitser zou gebruiken. Meer bijvoorbeeld in mijn compactcamera, die ik altijd bij me heb maar zelden gebruik, of in het zaklampje naast mijn bed, wat er eigenlijk alleen maar ligt "voor het geval dat". Het is iig een goede ontwikkeling. Mijn eerste NiMH's waren ook maar 2000 mAh en kostten 5 euro per stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Toff schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:02:
Die zijn niet uniek: van andere fabrikanten heb je ook van die types die niet zo snel ontladen.. Eneloop (Sanyo), Ready2Use (Varta), etc.

Gewone Sony's doen het ook wel aardig trouwens. bijna een jaar geleden 2 AA's in m'n achterlicht gedaan en ze doen het nog steeds.

_██_
(ಠ_ృ)

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ik zat trouwens te overwegen om een CP-E3 te kopen (externe accu voor 580/550ex) maar daar gaan dus gewoon penlites in, en daar vragen ze 155,- voor...wtf?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik heb voor de vakantie 2 setjes van GP Powerbank gekocht. Het betrof de 2700 versie.

Nu is het zo dat ik met het standaard setje van Sony 2500 mah, vele malen langer doe dan met de GP. Deze geeft eigelijk als ik hem erin doe al dat hij half leeg is. En dan kan ik een aantal foto's maken met flits maar hij gaat vrij snel leeg.
Met de sony's doe ik zeker 2a3 keer zo lang.

Of zou dit aan de camera liggen? Dat hij beter omgaat met Sony batterijen?
Het gaat om een Sony H2.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:33

Sebazzz

3dp

Ik gebruik altijd, voor mijn muis, HEMA NiMh AAA batterijen (750 mAh). Echt super prestaties hebben die dingen.
De eerste keren zijn het gewoon ronduit slechte batterijen die niet meer dan 4 dagen mee gaan, maar na een keer of 6 in mijn HEMA oplader te hebben gezeten zijn het echt prachtbatterijen.

Ze blijven het dan echt goed doen tot ze helemaal leeg zijn (en ze bij de testfunctie van de lader het lichtje bijna niet meer laten branden), en hebben dan een levensduur van een 3 tot 4 weken.

EDIT: Voor mijn digitale (compact) camere gebruik ik Sony Batterijen. Deze mogen alleen in een Sony snellader. Deze dingen trekken 3000 mAh maar zijn zeer snel leeg. Je kan er geen 3 dagen mee fotograferen. Jammer!

[ Voor 17% gewijzigd door Sebazzz op 24-09-2007 18:49 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1 ... 3 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.