Postius schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:42:
Is er iemand hier die zowel Red Steel als CoD3 heeft gespeeld en een goede vergelijking kan maken? Want Red Steel trekt me iets meer omdat ik CoD ook op mijn PC kan doen maar ik lees overal dat de besturing van CoD leuker/iets beter is. Iemand die er een beetje een oordeel over kan vellen?
Jazeker. heb Red Steel echter maar 3 uur gespeeld. CoD3 nu iets meer. ik kan je vertellen dat zowel Red Steel als COD3 allebei prima games zijn, maar het is waar jij de prioriteit legt. wil je goeie besturing maar mishien een iets minder verhaal, en een oorlog-shooter, moet je voor COD3 gaan. Wil je een hele andere setting, en een andere manier van besturen, ga je voor Red Steel.
Echter, de besturing bij Red Steel is wel een verhaal apart. als je op de PC een shooter doet, en je beweegt de muis, veranderd jouw aim gelijk. bij red steel is dit niet. je zult hier met je cursor bijna helemaal naar de zijkant van het scherm moeten gaan wil het manneke zich omdraaien, iets waar ik gewoon niet mee overweg kon. na 3 uur nog niet. dit wordt door sommige als een negatief iets beschouwd, wellicht als je er aan kan wennen dat het prima werkt.
Bij COD3 heb je gewoon "normale" aim, zoals het op de PC ook is. maar kwa sfeer en type spel is het appels met peren vergelijken.
Mischien kon ik bij Red Steel er niet aan wennen omdat ik altijd op de PC mijn shooters speelde, wie weet.. ik weet wel dat mischien de graphics van COD3 wat beter zijn, maar op zich vond ik Red Steel er niet slecht uitzien. de textures zijn mss wat minder, maar Red Steel maakt meer gebruik van dingen die stuk kunnen, in een intens vuurgevecht gaat werkelijk alles eraan zowat. dit heb je bij COD3 wat minder, omdat daar meer power gebruikt moet worden voor andere dingen (veel meer mannekes, geluiden etc).
Komt ook nog bij dat COD3 wel leuk gebruik maakt van de nunchuck om granaten te gooien en om
te sturen in een auto bijvoorbeeld. dat zijn toch elementen die je op de PC niet hebt. en dat is dan ook weer wat waard. maar zowel COD3 als Red Steel zijn niet perfect.
let op : dit is allemaal wel erg IMO, ik ben geen reviewer, maar zo voelt het voor mij op het moment.
[
Voor 23% gewijzigd door
Visgek82 op 30-12-2006 15:51
]