Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 75 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.944 views sinds 30-01-2008

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Net Tony Hawk Downhill Jam gehaald, ga hem vanavond eens proberen, ben erg benieuwd.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• llooss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
MetroidPrime schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:04:
No offence hoor, maar dat hele tijd "voeg mij toe" roepen begint een beetje oud te worden. Er zijn andere betere manieren dan het hier de hele tijd te posten. Je kunt hier op GoT DM aanzetten zodat je elkaar privé berichten kunt sturen, je kunt gebruikmaken van de database van XiN-eViL of je kunt naar het IRC kanaal dat bij dit topic hoort gaan(#nintendo op irc.tweakers.net)...
Ik hoop dat dit niet als schaamteloze reclame gezien wordt, maar het lijkt me wel een handige site voor de mensen hier. Ik heb een tijdje gelezen een website gemaakt die bedoeld is voor dit soort 'voeg me toe' berichten. Het lijkt op de database van XiN-eViL, maar dan met wat meer communicatiemogelijkheden en het is geschikt voor DS Friendcodes, maar ook Wii nummers: www.friendcodes.nl

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Captain N schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:00:
Normaalgesproken gebruik ik de classic controller. Zat gratis bij mijn 5000 Wii points, dus waarom niet. En hij ligt heerlijk in de hand, dus ik ben daar wel tevreden mee. Ben alleen soms te lui hem te pakken, dus dan gebruik ik idd gewoon de Wiimote. Werkt bij Bomberman iig ook prima.
Waar heb je die ergens uit weten te halen, 5000 points incl. classic controller? Was zelf net van plan om 2000 points en een losse classic controller te halen maar als ik voor €50 (?) - dus €10 meer - 3000 extra punten kunt krijgen ga ik die natuurlijk halen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• xsive

xsive

ii

Hardcell schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:59:

Waar heb je die ergens uit weten te halen, 5000 points incl. classic controller? Was zelf net van plan om 2000 points en een losse classic controller te halen maar als ik voor €50 (?) - dus €10 meer - 3000 extra punten kunt krijgen ga ik die natuurlijk halen.
Dat is op het moment alleen in Japan zo.

Verwijderd

De Opera-browser (Internet kanaal) werkt prima, ook met Youtube.com.

Alleen jammer dat die grote witte balk onderin niet weg kan zodat je full screen overhoudt. :'(

Of weet iemand hoe dit alsnog kan :?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Captain N schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:18:
Ik heb een klein Zelda vraagje mbt vertaling. Normaal gesproken kan ik rustig de tekst vertalen, maar kwam nu een cutscene tegen die niet te pauzeren viel. Dus zou iemand me kunnen vertellen wat er in godesnaam gebeurt in de volgende cutscene?

spoiler:
Ik heb net aan de laatste Light Spirit (of hoe dat ook in het engels mag heten) die druppels licht gegeven die die bugs gestolen hadden, vlak voor de water temple. In de cutscene zie je shadow Link's of iets dergelijks, en Ilia (die chick). Ze zijn vrij psycho aan het doen allemaal, en ik vermoed dat dat veroorzaakt wordt door de duistere krachten (of de Triforce?)

De Japanse teksten gingen net even te snel allemaal, dus een korte beschrijving zou fijn zijn. :)
Als ik het me goed herinner:

spoiler:
De light spirit legt uit dat er in het verleden mensen(in het filmpje lijken ze allemaal op Link en Ilia) waren die magie wilden gebruiken om The Sacred Land over te nemen, maar ze werden corrupt door de macht. Deze mensen werd uiteindelijk hun macht ontnomen(Fused Shadows) en ze werden verbannen naar de Twilight wereld.
[...]

Dat kan alleen in Japan. Dat is het enige land waar de 5000 punten kaarten worden verkocht, waar je dus gratis een Classic Controller bij krijgt. Je moet dan echter wel een Japanse Wii hebben om de punten te kunnen gebruiken en dat kan dan alleen in de Japanse Wii Shop.

[ Voor 21% gewijzigd door MetroidPrime op 28-12-2006 19:14 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Captain N schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:18:
Ik heb een klein Zelda vraagje mbt vertaling. Normaal gesproken kan ik rustig de tekst vertalen, maar kwam nu een cutscene tegen die niet te pauzeren viel. Dus zou iemand me kunnen vertellen wat er in godesnaam gebeurt in de volgende cutscene?

spoiler:
Ik heb net aan de laatste Light Spirit (of hoe dat ook in het engels mag heten) die druppels licht gegeven die die bugs gestolen hadden, vlak voor de water temple. In de cutscene zie je shadow Link's of iets dergelijks, en Ilia (die chick). Ze zijn vrij psycho aan het doen allemaal, en ik vermoed dat dat veroorzaakt wordt door de duistere krachten (of de Triforce?)

De Japanse teksten gingen net even te snel allemaal, dus een korte beschrijving zou fijn zijn. :)
Het is alweer een tijdje geleden, dus het kan zijn dat mijn beschrijving enigszins wat belangrijke details mist, maar goed:

spoiler:
Hier legt die spirit uit dat er een hele tijd geleden 3 slechte personen waren die het masker hebben misbruikt. Vervolgens hebben 3 godinnen deze personen verbannen (de welbekende TriForce). Link wordt dan ook aangeraden extreem voorzichtig te zijn met het verzamelen van het masker, zodat hij niet corrupt raakt door het masker. Hierop voelt Midna zich een beetje aangevallen en pusht Link min of meer om toch hun zoektocht te voltooien: het is immers het laatste redmiddel.

• doctormetal
  • Laatst online: 02-09 23:13
MetroidPrime schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:47:
Ik denk dat het misschien te maken heeft met het feit dat de N64 spellen eerst uitvoerig getest moeten worden in de emulator voordat Nintendo ze vrij geeft.
Of expres niet teveel spellen tegelijk zodat nintendo meer geld kan verdienen met de reeds uitgebrachte titels.

Ik moet zeggen dat ik de prijzen toch relatief hoog vindt voor de virtual console spellen.
Ik heb direct of indirect (via vrienden) toegang tot de originele consoles, waarom zou ik dan zoveel betalen om ze op de wii te spelen.

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
harley schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:32:
[...]

Ook ik heb deze kabel gisteren mogen ontvangen en de kwaliteit is een stuk beter als composiet.

Zie ook :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ga trouwens morgen proberen COD3 te ruilen, ben alleen aan het twijfelen tussen NFS carbon of red steel. Ben bang dat red steel me niet zo kan boeien.
ziet er idd een stuk beter uit.. is dit die kabel van 9 euro.. of die van blaze,, en doen deze erg onder aan de orginele wii component kabel?

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
MetroidPrime en Cleetje: Thanks! Kan ik weer rustig slapen vannacht. :)
Zoals men hierboven zegt, in Japan ligt deze set gewoon in de winkel (als je hem nog ergens kunt vinden tenminste). En om het nog mooier te maken: hij kost 5000 yen, zo'n 32 euro. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• xsive

xsive

ii

doctormetal schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:13:
Ik moet zeggen dat ik de prijzen toch relatief hoog vindt voor de virtual console spellen.
Ik heb direct of indirect (via vrienden) toegang tot de originele consoles, waarom zou ik dan zoveel betalen om ze op de wii te spelen.
SNES en MEGADRIVE GAMES zijn in verhouding te duur! NES games zijn prima met 5 euro en N64 games met 10 euro vind ik ook best oké

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:24
Passie-m schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:15:
[...]

ziet er idd een stuk beter uit.. is dit die kabel van 9 euro.. of die van blaze,, en doen deze erg onder aan de orginele wii component kabel?
Is die van play asia van $9,99 de originele en blaze heb ik niet maar als er mensen in de buurt wonen van helmond welke deze wel hebben kunnen ze hem hier komen testen als ze willen.
wordt getest op een 32" lcd tv

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

wat ik mij nu afvraag; als je gewoon relaxed op de bank wilt zitten, is er dan wel te spelen met een Wii?
Stel, mijn vriendin zit een boek te lezen naast me, en ik speel Red Steel, sla ik haar dan geen 2 blauwe ogen? ;-)
Maar dat is dus 1 van de weinige punten waar ik tegenaan zit, das toch wel een nadeel van zo'n bewegingsgevoelige controller?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:01
Redwood schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:24:
wat ik mij nu afvraag; als je gewoon relaxed op de bank wilt zitten, is er dan wel te spelen met een Wii?
Stel, mijn vriendin zit een boek te lezen naast me, en ik speel Red Steel, sla ik haar dan geen 2 blauwe ogen? ;-)
Maar dat is dus 1 van de weinige punten waar ik tegenaan zit, das toch wel een nadeel van zo'n bewegingsgevoelige controller?
Kan perfect hoor! ik speel zelfs nog WiI sports: Tennis in de stoel, gaat prima. boxen gaat wat minder, maar ook spellen zoals Zelda en CoD3 kan je prima vanuit je luie stoel spelen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:19

S2S

harley schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:21:
[...]

Is die van play asia van $9,99 de originele en blaze heb ik niet maar als er mensen in de buurt wonen van helmond welke deze wel hebben kunnen ze hem hier komen testen als ze willen.
wordt getest op een 32" lcd tv
De component kabels hebben geen zichtbare verschillen, ik heb een Blaze, HD pro en die van Nintendo getest op een 40 inch (nog wat) plasma.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
[...]

Of expres niet teveel spellen tegelijk zodat nintendo meer geld kan verdienen met de reeds uitgebrachte titels.

Dan koop je ze toch niet? PPff sommige mensen moeten ook over iedere service zeuren ^^
Ik lees hier goede comments over red steel maar zit te twijfelen want eenmaal uitgespeeld kan je er weinig mee natuurlijk :(

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Verwijderd

Ik heb net bij lokale gamesboer de official Ninty Component kabel gehaald (ik had hem 1 week geleden besteld). Hij is dus gewoon leverbaar vanaf deze week denk ik. Ik laat het maar weten voor iedereen met een HDTV hier, hij is het geld zeker waard.

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:48:
Ik heb net bij lokale gamesboer de official Ninty Component kabel gehaald (ik had hem 1 week geleden besteld). Hij is dus gewoon leverbaar vanaf deze week denk ik. Ik laat het maar weten voor iedereen met een HDTV hier, hij is het geld zeker waard.
Ja en nee, want er zijn kabels die veel goedkoper zijn en hetzelfde beeld neerzetten.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Visgek24 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:27:
[...]

Kan perfect hoor! ik speel zelfs nog WiI sports: Tennis in de stoel, gaat prima. boxen gaat wat minder, maar ook spellen zoals Zelda en CoD3 kan je prima vanuit je luie stoel spelen.
Tennis is geen donder aan vanuit je luie stoel :P, maar Zelda is uiteraard prima te doen (moet er niet aan denken de hele tijd te moeten staan..).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
MetroidPrime schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:12:
[...]
Dat kan alleen in Japan. Dat is het enige land waar de 5000 punten kaarten worden verkocht, waar je dus gratis een Classic Controller bij krijgt. Je moet dan echter wel een Japanse Wii hebben om de punten te kunnen gebruiken en dat kan dan alleen in de Japanse Wii Shop.
Jammer eigenlijk dat het niet in Europa en Amerika verkrijgbaar is, dat was eigenlijk wel een leuke deal.
Postius schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:34:
[...]
Ik lees hier goede comments over red steel maar zit te twijfelen want eenmaal uitgespeeld kan je er weinig mee natuurlijk :(
Red Steel heeft wel een multiplayermode, i.t.t. CoD3, dus ook als je het spel hebt uitgespeeld kun je er nog wat mee :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb vandaag ook mijn component-kabel ontvangen, het is gewoon een grijze no-name kabel, maar de aansluitingen zijn wel goudkleurig. Het beeld is echt veel scherper, in Zelda is nu veel aangenamer om naar te kijken. De hartjes van je energiemeter zijn nu ook echt hartjes en niet wat rode vlekjes met kartelrandjes.

Het probleem is wel dat andere kartelrandjes weer beter zichtbaar worden omdat het beeld een stuk scherper is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Cleetje schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:34:
[...]

Dat probleem ken ik ja, nu totaal tweemaal gehad. Op zich niet zo erg, want het is snel gefixt en beide waren tijdens het laden van een regulier kanaal (dus geen game). Lijkt mij een probleem met bluetooth, omdat ineens geen enkele Wiimote meer werkt en resyncen pakt hij niet (Wii lijkt geen sync te accepteren). Ik heb iets dergelijks ook al eens gehad met een wireless controller voor de PC die bluetooth gebruikt; daar moest ik de ontvanger uit de USB halen en weer terug om te resyncen.

Ach ja, ik heb er al vele speeluren op zitten en als het hier bij blijft, dan heb ik niks te klagen. Een PC crasht gemiddeld vaker :P
ik heb het idd ook 1x gehad dat de remotes niet meer werkten... beetje wierd dat wel.

Maar als de Wii en remotes via bluetooth werken dan zou ik ze in princiepe ook moeten kunnen vinden als ik ze zoek met mijn laptop... als ik mijn bluetooth laat zoeken vind ik echter niets, hoe kan dat?

Verder lees ik hier veel goede verhalen (en vergelijkings "screenshots") over de Component kabel, maar zijn er ook al mensen die een RGB scart kabel gekocht en geprobeerd hebben Ik vraag me af of zo'n kabel ook 30,- waard is... de standaard composiet kabel sluit je immers ook al via scart aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 28-12-2006 20:25 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo mensen

Ik heb sinds vandaag eindelijk de Wii en ik heb direct een vraag.

Als ik de Wii direct op- de TV aansluit werkt het prima alleen hebbik geen geluid. Nu hebben wij onze TV aangesloten op een mooie (veel te dure) Bose Lifestyle set. Via de Bose loopt dus de audio van de TV. Nu wil ik de Wii aansluiten op de DVD in plaats van direct op de TV (wat ook niet mooi staat want dan prikken der 3 van die stekkertjes uit de zijkant van de TV :( )

De vraag is dus, hoe sluit ik de Wii dus aan op de Bose DVD-speler? Dit is best een uitgebreid ding en moet toch wel kunnen dacht ik zo. Heb al verschillende dingen geprobeerd en het lukt nog niet. Als ik de 3 stekkertjes bij AUX aansluit heb ik alleen geluid, zelfde verhaal als ik hem op de videorecorder aansluitingen aansluit..

Is er iemand bekend hoe ik de ii via de DVD-speler aansluit ??

Bij voorbaat dank,

Arno Sekeris

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Hoedje
Chaoss schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:20:
[...]

ik heb het idd ook 1x gehad dat de remotes niet meer werkten... beetje wierd dat wel.

Maar als de Wii en remotes via bluetooth werken dan zou ik ze in princiepe ook moeten kunnen vinden als ik ze zoek met mijn laptop... als ik mijn bluetooth laat zoeken vind ik echter niets, hoe kan dat?
Je moet wel het sync knopje indrukken, he ;). Hij moet eerst in "discoverable mode" staan.
Fiddle schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:21:
Hallo mensen

Als ik de Wii direct op- de TV aansluit werkt het prima alleen hebbik geen geluid. Nu hebben wij onze TV aangesloten op een mooie (veel te dure) Bose Lifestyle set. Via de Bose loopt dus de audio van de TV. Nu wil ik de wii aansluiten op de DVD in plaats van direct op de TV (wat ook niet mooi staat want dan prikken der 3 van die stekkertjes uit de zijkant van de tv :( )
Je kunt ze waarschijnlijk op allebei aansluiten. De makkelijkste oplossing is om het gele kabeltje in de TV te steken en de rode en witte in de DVD speler.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:26:

Je kunt ze waarschijnlijk op allebei aansluiten. De makkelijkste oplossing is om het gele kabeltje in de TV te steken en de rode en witte in de DVD speler.
Ahh, thx... ik dacht net zelf ook zoiets. KMaar het punt is dan, dan zit ik nogsteeds met 1 lelijke kabel hangent aan de zijkant van de TV. Dat gaan mijn ouders niet waarderen vrees ik ^^. is er dan een moeilijke manier om ze beide allen in je DVD te hangen?

(BTW, lees net iets over een RGB-scartkabel. ik gaat ff googlen wat dat inhoud)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hoedje schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:26:
[...]

Je moet wel het sync knopje indrukken, he ;). Hij moet eerst in "discoverable mode" staan.
ohjah duh :P nahja dat werkt iig wel... weet alleen geen PIN code van m'n remotes :P

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:24
Chaoss schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:34:
[...]

ohjah duh :P nahja dat werkt iig wel... weet alleen geen PIN code van m'n remotes :P
ik neem aan dat je bluesoleil gebruikt.
dan niet op de wiimote klikken en daar koppelen kiezen maar gewoon op dubbelklikken. dan vraagt ie niet om een pincode (heb er zelf ook een uur over gedaan voordat ik daar achter was :P

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:31:
[...]

Dat had ik ook :), ik dacht dat het een zelf-gemaakte kerstkaart was van mijn oma ofzo.
Hebben jullie ze wel snel, heb ze een anderhalf tot twee weken geleden besteld maar tot op heden nog niks gezien of gehoord.

Edit: zie net dat jullie ze ook pas rond die tijd besteld hadden, nog even wachten dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kethij op 28-12-2006 20:46 . Reden: Niet goed gelezen ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Kethij schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:38:
[...]

Hebben jullie ze wel snel, heb ze een anderhalf tot twee weken geleden besteld maar tot op heden nog niks gezien of gehoord.
Als ze handgeschreven zijn zal iedereen ze wel niet tegelijk krijgen. Laten we zeggen zo'n 1 miljoen (totaal 3 miljoen straps, en laten we zeggen gem. 2-3 per huishouden) enveloppen schrijven is een aardig karweitje :+

[ Voor 9% gewijzigd door jip_86 op 28-12-2006 20:46 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

XXlerator schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:22:
In principe moet dit kunnen (mits je laptop dit ondersteunt natuurlijk). Ik heb zelf mijn Asus P5W DH Deluxe moederbord als access point ingesteld en hierop getest. Werkt prima samen met de Wii.
Hoe stel je je netwerkkaart dan in als AP?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
[...]

Dat zal ongetwijfeld een rol spelen. Als er teveel titels tegelijkertijd worden uitgebracht, zullen bepaalde spellen ondergesneeuwd raken en kunnen de kosten op de Virtual Console niet worden terugverdiend.

De vraag was alleen waarom er zo weinig N64 titels in vergelijking met de andere consoles zijn.
De prijzen zijn een beetje aan de hoge kant, maar er zijn genoeg voordelen. Op de Wii heb je component en progressive scan ondersteuning, waarmee je een veel beter beeld krijgt op een HDTV dan wanneer je de originele consoles zou aansluiten. N64 spellen zien er sowieso een stuk beter uit dan op de N64 zelf. Het is mogelijk om een VC spel te pauzeren en de Wii uit te zetten of er iets anders er op te gaan doen en enkele dagen/weken/maanden/jaren later verder gaan op het exacte punt waar je gebleven bent. Dit is erg handig voor bijvoorbeeld Super Mario Bros. 3, om dat spel zonder warps uit te spellen heb je bijna 8 uur nodig en het spel heeft geen save-functie. Niet iedereen heeft de tijd om dat te doen en een NES een paar weken aan te laten staan is ook niet echt ideaal. Daar komt nog boven op dat geen van de andere consoles een fatsoenlijke (bijna) draadloze controller had, in tegenstelling tot de Wii.

Voor mij zelf gaat het voornamelijk om de spellen die ik zelf nooit gekocht heb. In de SNES tijd heb ik behoorlijk wat spellen gehuurd en daar zitten een aantal spellen tussen die ik graag weer wil spelen. Als ik ze voor de SNES zou kopen ben ik meer tijd en geld kwijt(er zijn nog steeds SNES spellen die voor rond de €50,- verkocht worden op eBay) en moet ik het doen met een slechter videosignaal dan op de Wii. Dan speel ik het spel toch liever op de Wii.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

harley schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:37:
[...]

ik neem aan dat je bluesoleil gebruikt.
dan niet op de wiimote klikken en daar koppelen kiezen maar gewoon op dubbelklikken. dan vraagt ie niet om een pincode (heb er zelf ook een uur over gedaan voordat ik daar achter was :P
nope standaard bluetooth software van Win XP.. die vraagt volgens mij altijd om een PIN

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
MetroidPrime schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:12:
Check!

Slaat natuurlijk wel weer helemaal nergens op dat deze actie alleen voor jappen geldt! :(

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Chaoss schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:20:Verder lees ik hier veel goede verhalen (en vergelijkings "screenshots") over de Component kabel, maar zijn er ook al mensen die een RGB scart kabel gekocht en geprobeerd hebben Ik vraag me af of zo'n kabel ook 30,- waard is... de standaard composiet kabel sluit je immers ook al via scart aan.
RGB scart heeft 3 kabeltjes voor het Rode, Groene en Blauwe videosignaal. In de standaard meegeleverde scart kabel heb je 1 videosignaal kabel. De rode, groene en blauwe signalen staan hier samengevoegd op. In dat geval wordt het signaal 2x omgezet en is het sigaal dus minder. Bij gebruik van de RGB kabel is het beeld wat scherper en de kleuren egaler.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:50
w00p, ik ben momenteel bezig met een website die voor de Wii geoptimaliseerd is(dus om op de Wii zelf te bekijken). Zijn er nog mensen die ideeën/handige features in gedachte hebben? Uiteraard wel die haalbaar moeten zijn.

Zelf zit ik te denken aan oa:

- Iedereen een account met customized profiel die te bereiken is via een subdomein.
- Friendscode makkelijk delen met anderen (instellen in je profiel en worden uitgewisseld wanneer twee accounts elkaar als friend toevoegen of wanneer je hem helemaal openbaar wilt hebben)
- Aanvinken welke games je hebt of wilt hebben
- Ratings aan de games geven
- Private messages/simpel forum

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
Ik heb een vraag over Super Monkey Ball.

Het valt mij op dat in sommige minigames de besturing niet helemaal lekker loopt. Een goed voorbeeld is Golf.

Hebben jullie hier ook last van? En hebben jullie tips?

• S2S

S2S

Hoe laat gaan de VC games online? Straks om 0:00 of morgenvroeg pas?

Verwijderd

Voor de liefhebbers.

Correct Rotterdam heeft nog 2 RGB scart kabels liggen. ;)

• AvanCade
  • Laatst online: 06-09 21:01
waterstof schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:10:

Het valt mij op dat in sommige minigames de besturing niet helemaal lekker loopt. Een goed voorbeeld is Golf.

Net als boksen in Wii sports. Ik denk dat dat de kwaal is van 1e generatie games. Golf bij Super Monkeyball heb ik nog niet gedaan, maar ik heb het wel bij andere spellen gemerkt.

Verwijderd

Eindelijk heb ik nu ook m'n wii, had hem bij de wehkamp besteld op 4 Dec..voor de mensen die hem daar ook hebben besteld. ;)
Ik krijg hem alleen voor geen mogelijkheid online. (error code: 52141)
Ik gebruik de Nintendo WiFi USB, pc zit aan een Edimax Br- 6104k router.
Komt dit probleem door m'n router? (firewall op de pc heb ik ook uit gezet)
Wat moet ik doen om hem online te krijgen, ben nogal een noob wat routers betreft. :'(
BVD

• waterstof
AvanCade schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:44:
[...]

Net als boksen in Wii sports. Ik denk dat dat de kwaal is van 1e generatie games. Golf bij Super Monkeyball heb ik nog niet gedaan, maar ik heb het wel bij andere spellen gemerkt.
Heb jij de game?

Zo ja, zou je het dan eens willen proberen...

• jip_86
BarôZZa schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:10:
w00p, ik ben momenteel bezig met een website die voor de Wii geoptimaliseerd is(dus om op de Wii zelf te bekijken). Zijn er nog mensen die ideeën/handige features in gedachte hebben? Uiteraard wel die haalbaar moeten zijn.

- Iedereen een account met customized profiel die te bereiken is via een subdomein.
- Friendscode makkelijk delen met anderen (instellen in je profiel en worden uitgewisseld wanneer twee accounts elkaar als friend toevoegen of wanneer je hem helemaal openbaar wilt hebben)
En misschien iets groter lettertype zodat je niet persé hoeft te zoomen zeg maar.

• Cleetje
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:45:
Eindelijk heb ik nu ook m'n wii, had hem bij de wehkamp besteld op 4 Dec..voor de mensen die hem daar ook hebben besteld. ;)
Wat moet ik doen om hem online te krijgen, ben nogal een noob wat routers betreft. :'(
BVD
Mogelijk te maken met een IP conflict op je router/Wii. Check wiierror.com voor meer details.

Overigens heeft de officiële Nintendo site hetzelfde bericht :)

• Postius
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:45:
BVD
Je moet wel je internet verbinding delen dit moet je handmatig instellen athans ik moest dit. En je moet kijken of bij je Wifi Dongle Internet Programmatje wel op de internet kaart staat.

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii \(^o^)/

Heb em ook eindelijk binnen van de Wehkamp (maar dat was me de 10% korting wel waard), en kheb morgen echt spierpijn :p

Nu nog wachten tot Zelda binnen is en dan ben ik echt blij :)

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
BarôZZa schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:10:

Over het webdesign gedeelte:
  • Enkele tips die afgeleid zijn van de shopping channel (is ook een website)
  • Ik heb zelf ook een beetje zitten proberen voor een Wii-designed website, en op mijn tv was het zichtbare gedeelte 800x500 pixels.
  • Het volgende gaf bij mij een goede leesbare lettergrootte:
    code:
    1
    2
    3

font-family: “Wii NTLG PGothic JPN Regular”, Verdana;
    font-size: 28px;
    font-weight: bold;
Nog een featurerequest:
Je zou tabbed browsing kunnen integreren.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Vandaag in Zoetermeer bij de FutureZone een RGB kabel tegen het lijf gelopen. Aangezien deze de beeldkwaliteit van mijn PS2 ook aanzienlijk verbeterde (ik bedoel natuurlijk een RGB kabel voor de PS2), meteen maar even meegenomen. Het gaat trouwens om de officiele van 30 eu.

Nog niet geprobeerd by the way, maar het eerste dat mij opviel toen ik hem ff openmaakte is dat het geen "fullscart" is. Ik bedoel dat niet alle pinnetjes in de scart zitten. Dit was bij mijn PS2 Scart RGB kabel wel het geval. Ik vind het nogal vreemd. Meer pinnetjes lijkt mij eigenlijk beter...ben benieuwd...

PSN: Sluuz

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je opzoekt waar al die pinnetjes voor dienen, dan zul je zien dat je ze niet alle 21 nodig hebt, zo lang de 3 voor RGB en geluid maar aanwezig zijn. :)

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
Ik word gek van alle wii-heid... ik moet er ook een :P

Ben even bij een vriend langsgeweest die een wii heeft... damn, echt verslavend!!! (vette spierpijn!!! nooit verwacht :P ).

Nu heb ik op marktplaats een mevrouw gevonden die de wii sportspack verkoopt voor 230 euro, aangetekend verzend zij hem... ik weet alleen niet hoe het zit met de garantie, want ik weet (nog) niet waar ze hem heeft gekocht...

verder doet ze em weg vanwege xbox, ze vind de wii minder leuk..

..... doen? :?

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Narf717 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:33:
[...]
Nu heb ik op marktplaats een mevrouw gevonden die de wii sportspack verkoopt voor 230 euro, aangetekend verzend zij hem... ik weet alleen niet hoe het zit met de garantie, want ik weet (nog) niet waar ze hem heeft gekocht...
[...]
Waarom haal je er niet gewoon eentje voor de standaard winkelprijs? Eventueel nog even reserveren bij je lokale gameshop, maar het moet nu toch wel min of meer te doen zijn om binnen afzienbare tijd een Wii in huis te hebben?
Heb je meteen een nieuwe (makkelijker met evt. garantie), een bonnetje; en je kan meteen de zooi die je nog meer nodig hebt (Wiimotes, Zelda :P) ophalen ;).

[ Voor 54% gewijzigd door Tarin op 28-12-2006 23:49 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Trouwens nog een vraagje voor mensen met Red Steel.

Hoe krijg je in de multiplayer mode aan de praat.
Tot nu toe weet ik: 2 pistooltjes naar middelste bord slepen, maar vervolgens kan ik niet het aantal spelers kiezen. De 1 en 2 knop inhouden zoals met WiiSports werkt ook niet, iemand enig idee?

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
hehe, geloof me.... ik heb het echt geprobeerd... maar overal in zaandam zijn ze uitverkocht... ik bel en bel en bel, sta op tig reserveringslijsten, o.a. bartsmit, dynabyte, v&d...

ik weet dat ik ongeduldig ben... maar ik wacht nu 2 weken ofzo, iets langer....

en idd... zelda gelijk erbij + extra controller is ook best handig, mjah, ik weet het allemaal niet meer hoor :|

edit: ik slaap er nog even een nachtje over.. (met andere woorden, lig + - 8 uur te piekeren O-) )

[ Voor 12% gewijzigd door Narf717 op 29-12-2006 00:00 ]

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Fiddle schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:21:
Hallo mensen

Als ik de Wii direct op- de TV aansluit werkt het prima alleen hebbik geen geluid. Nu hebben wij onze TV aangesloten op een mooie (veel te dure) Bose Lifestyle set. Via de Bose loopt dus de audio van de TV. Nu wil ik de Wii aansluiten op de DVD in plaats van direct op de TV (wat ook niet mooi staat want dan prikken der 3 van die stekkertjes uit de zijkant van de TV :( )

De vraag is dus, hoe sluit ik de Wii dus aan op de Bose DVD-speler? Dit is best een uitgebreid ding en moet toch wel kunnen dacht ik zo. Heb al verschillende dingen geprobeerd en het lukt nog niet. Als ik de 3 stekkertjes bij AUX aansluit heb ik alleen geluid, zelfde verhaal als ik hem op de videorecorder aansluitingen aansluit..

Is er iemand bekend hoe ik de ii via de DVD-speler aansluit ??

Bij voorbaat dank,

Arno Sekeris
Op mijn dvd speler zit een rgb en composite ingang die ik gebruik voor mijn ps2. De dvd zit vervolgens weer op een versterker en het werkt perfect. Misschien is er iets kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Narf717 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:54:
hehe, geloof me.... ik heb het echt geprobeerd... maar overal in zaandam zijn ze uitverkocht... ik bel en bel en bel, sta op tig reserveringslijsten, o.a. bartsmit, dynabyte, v&d...

ik weet dat ik ongeduldig ben... maar ik wacht nu 2 weken ofzo, iets langer....

en idd... zelda gelijk erbij + extra controller is ook best handig, mjah, ik weet het allemaal niet meer hoor :|

edit: ik slaap er nog even een nachtje over.. (met andere woorden, lig + - 8 uur te piekeren O-) )
hey, ik zit ook in zaandam, dus als jij m niet neemt laat maar even weten waar ik m kan ophalen dan :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Narf717 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:33:
Ik word gek van alle wii-heid... ik moet er ook een :P

Ben even bij een vriend langsgeweest die een wii heeft... damn, echt verslavend!!! (vette spierpijn!!! nooit verwacht :P ).

verder doet ze em weg vanwege xbox, ze vind de wii minder leuk..

pas op voor flashers op marktplaats. Ik zou er even naartoe rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

danielkraak schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:00:
[...]

Op mijn dvd speler zit een rgb en composite ingang die ik gebruik voor mijn ps2. De dvd zit vervolgens weer op een versterker en het werkt perfect. Misschien is er iets kapot.
Er is niks kapot, het beeld en geluid zal in dit geval apart moeten worden aangesloten zoals eerder al door iemand vermeld.
Dus geluid met de rode en witte stekker op de Bose set, en de gele tulp stekker middels een SCART-blokje op de TV, op zo in de zijkant van de TV. Op de VCR moet ook lukken, maar dan moet je wel het kanaal kiezen waar de VCR op staat en dan nog de line-select op de VCR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:25:
Als je opzoekt waar al die pinnetjes voor dienen, dan zul je zien dat je ze niet alle 21 nodig hebt, zo lang de 3 voor RGB en geluid maar aanwezig zijn. :)
Okay, wist ik niet. Had niet de behoefte er een verklaring voor te hebben ofzo, dus had ook niet gezocht :P

Maar goed, lang verhaal kort: die kabel gaat terug naar de winkel. Wat een afzetterij. Het beeld is gewoon PRECIES hetzelfde als met die composietkabel die je bij je Wii krijgt.
En voor de volledigheid: ik heb een Philips Matchline breedbeeld van ongeveer 4 jaar oud. Prachtig ding, werkt perfect, echter heeft hij geen component aansluitingen. Ik heb alle 3 de SCART ingangen op de tv geprobeerd en vergeleken maar er viel geen verbetering te bespeuren.

Beetje vaag, maar ik ga dus mijn geld terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Welke spellen heb je geprobeerd? BIj sommige merk je het veel meer als andere mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

De nieuwe VC games staan online, maar vreemd genoeg geen Super Probotector. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Postius schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:52:
Welke spellen heb je geprobeerd? BIj sommige merk je het veel meer als andere mischien?
Wii Sports, Zelda en de Browser. Ik heb speciaal kleine lettertjes opgezocht die ik met de standaard kabel nog nét kon lezen. Ook met de RGB SCART kabel kon ik deze nét lezen. Totaal geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb vanmiddag Rayman Raving Rabbids gehaald. Vind het tot nu toe een beetje tegenvallen. Heb me door de eerste 2 dagen heen ge-gamed, maar ik hoop toch echt dat het wat leuker wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sluuz schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:30:
[...]

Okay, wist ik niet. Had niet de behoefte er een verklaring voor te hebben ofzo, dus had ook niet gezocht :P

Maar goed, lang verhaal kort: die kabel gaat terug naar de winkel. Wat een afzetterij. Het beeld is gewoon PRECIES hetzelfde als met die composietkabel die je bij je Wii krijgt.
En voor de volledigheid: ik heb een Philips Matchline breedbeeld van ongeveer 4 jaar oud. Prachtig ding, werkt perfect, echter heeft hij geen component aansluitingen. Ik heb alle 3 de SCART ingangen op de tv geprobeerd en vergeleken maar er viel geen verbetering te bespeuren.

Een RGB kabel zal altijd beter beeld geven dan composiet, mits je TV wel RGB over SCART ondersteunt. Meestal is dit alleen de eerste SCART poort (voor Philips dus EXT1). Vreemd dat je geen verschil ziet, kun je niet eens wat vergelijkende foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gabliboeba schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:10:
Ik heb vanmiddag Rayman Raving Rabbids gehaald. Vind het tot nu toe een beetje tegenvallen. Heb me door de eerste 2 dagen heen ge-gamed, maar ik hoop toch echt dat het wat leuker wordt...
Vind ik ook. Best een tegenvaller, had een leuke platformer verwacht. Achja, Super Monkey Ball is in ieder geval wel erg leuk! :Y)
Exorcist schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:17:
[...]

Een RGB kabel zal altijd beter beeld geven dan composiet, mits je TV wel RGB over SCART ondersteunt. Meestal is dit alleen de eerste SCART poort (voor Philips dus EXT1). Vreemd dat je geen verschil ziet, kun je niet eens wat vergelijkende foto's maken?
Klopt allemaal, maar ook ik kan het verschil tussen composiet en RGB op een fatsoenlijke TV maar moeilijk zien. Component op een TFT ziet er daarentegen wel echt beter uit, maar dat komt eerder door composiet er op een TFT voor geen meter uitziet. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

--MeAngry-- schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:26:
[...]

Vind ik ook. Best een tegenvaller, had een leuke platformer verwacht. Achja, Super Monkey Ball is in ieder geval wel erg leuk! :Y)
[...]

Klopt allemaal, maar ook ik kan het verschil tussen composiet en RGB op een fatsoenlijke TV maar moeilijk zien. Component op een TFT ziet er daarentegen wel echt beter uit, maar dat komt eerder door composiet er op een TFT voor geen meter uitziet. :P
Ik heb alleen ervaring met het verschil tussen een RGB kabel (of niet) voor de PS2, die ik op deze manier aangesloten heb. Daar zie ik goed de verschillen, maar het kan liggen aan het soort spel. Bij de een zal het minder snel opvallen dan bij de ander denk ik. Mn Wii is nog composiet aangesloten totdat ik eindelijk mn component kabel binnen heb voor op mn LCD tv, dat zal inderdaad een wereld van verschil zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
-Sander schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:56:
Ja, verrek :/ Nogal minder dat Super Probotector ineens mist van de lijst want ik keek echt uit om het spel weer te spelen vanavond. Dacht dat het allemaal wel officieel was dat die vandaag uit zou komen.

Zonet maar R-Type en Castlevania gekocht, R-Type valt me een beetje tegen helaas (ben andere versie van de SNES gewend en niet deze). CV is gewoon cool dus das geen miskoop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat het verschil tussen fel en zwak bij de blauwe cd rand erg klein is?
dat blauw zowel bij fel als zwak knipperen, maar om nou te zeggen datie bij de ene optie echt feller is :/ ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Klinkt eerder alsof je TV geen RGB ondersteund. (Wat erg vreemd zou zijn) Je had het over 3 scart aansluitingen, in de regel ondersteunt de TV sowieso maximaal 1 RGB aansluiting. Die kabel werkt dus echt wel beter :) Je hebt wel uitvoerig getest met de main scart aansluiting? (EXT1) en niet met 2 of 3?

[ Voor 15% gewijzigd door Max|Burn op 29-12-2006 07:20 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 06-09 21:01
Meestal is het maar 1 scart aansluiting die RGB ondersteund. Vaak moet je het ook nog bij de TV zelf instellen. Lees dus even de handleiding door van je televisie. Daar staat dit vast en zeker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Laatst online: 28-07 09:17
-Sander schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:56:
Die miste ik ook. Echt balen. :(

Ik troost me nu met Castlevania :)

Misschien toch ook maar die Megadrive game Gunstar Heroes doen? Is toch gemaakt door een aantal van de programmeurs die Super Probotector gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb gisteren toch maar NFS aangeschaft en ik moet zeggen dat het tot nu toe niet tegenvalt. De besturing met de Wii-mote op de zijkant is even wennen, maar in tegenstelling tot wat anderen zeggen vind ik het best wel goed werken eigenlijk. Het enige kromme is dat je je stuur maar een kwartslag kunt draaien. Voor scherpere bochten heb je het zogenaamde overstuur nodig, dan laat je je auto een beetje uitbreken, zodat je de bocht wat scherper kunt maken. De wat langzamer auto's zijn goed en fijn te besturen. De snelle Lamborghini Gallardo die je ook kunt kiezen is voor geen meter bestuurbaar. Op volle snelheid is goede bochten maken er niet meer bij. Dat wordt echter ook in de omschrijving gezegd bij exotics. De topsnelheid is extreem hoog, maar de handling is niet al te best. Voornamelijk geschikt dus voor lange rechte stukken met weinig scherpe bochten. Met een beetje oefening zijn deze wagens ook wel bestuurbaar verwacht ik.

Overigens zitten er ook een paar kromme dingen in. Je naam invoeren mag je nog gewoon doen met de 4 punts toetsen. Verder zit in het menu helemaal geen Wii functionaliteit ingebouwd, terwijl de
Wii controller daar toch erg geschikt voor is. Voor het draaien tijdens het bekijken van auto's heb je ineens een nunchuck nodig, terwijl je die met de standaard control mogelijkheid verder nergens nodig hebt. Een beetje slordig van EA en het lijkt erop dat ze zich erop gefocust hebben om zo snel mogelijk de gameplay tijdens het racen aan te passen, om zo de Wii launch te halen.

Grafisch gezien is het denk ik wel 1 van de mooiere Wii games. De auto's vooral zien er behoorlijk strak uit en zeker tijdens het rijden ziet de omgeving er ook best strak uit. Het enige waar je niet aan ontkomt is de kartels, maar daar zal je voorlopig bij elk Wii spel nog wel last van hebben. Ik persoonlijk zou graag wat detail opgeven voor ietsje meer AA.

Verder heb ik het spel nog niet erg veel gespeeld, maar de eerste indruk is prima. De bediening op de zijkant (sturen met een pookje is voor mij echt not done) is veel beter dan ik had durven hopen. Op een paar slordigheidjes na is dit toch zeker wel een goede racegame en bij gebrek aan Excite Trucks voorlopig wel de beste racegame op de Wii.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

toen ik men component nog niet had was ik met rgb aan het spelen (aangezien die WEL al in de winkel lag en Zelda er anders niet uitzag op men tft) en het verschil met composiet is toch wel opvallend groot hoor, het rechtvaardigt echt wel de aankoop. Alles ziet er gewoonweg scherper en helderder uit. Men component was nog een beetje beter waar je door de progressive scan minder jaggies zag.

Nu heb ik wel een overdaad aan kabels. Ik heb de standaard composietkabel, de officiele RGB/scart kabel en een componentkabel van onbekend merk (over ebay gekocht). Ondertussen staat de officiele nintendo componentkabel ook nog steeds in preorder bij mij (en naar wat ik hier lees zou die binnenkort moeten arriveren).
Als iemand in België de RGB kabel goedkoop wil overkopen van me mag me altijd iets laten weten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XXlerator schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:22:
[...]
In principe moet dit kunnen (mits je laptop dit ondersteunt natuurlijk). Ik heb zelf mijn Asus P5W DH Deluxe moederbord als access point ingesteld en hierop getest. Werkt prima samen met de Wii.
[...]
Zou ook graag willen weten hoe, aangezien ik er met standaard windows (vista) software niet uit kom ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb helaas maar 1 component aansluiting op mijn tv, maar het is dus wel aan te bevelen een rgb kabel erbij te kopen voor de wii? (ik heb nog een RGB scart vrij) Of is het beter om een component switchbox te kopen (gaat de kwaliteit ook iets van achteruit, en is duuuuur). De HDMI kabel voor de xbox360 komt helaas met sint juttemis ofzo, en constant stekkertjes overpluggen zie ik ook niet zitten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 04:07:
klopt het dat het verschil tussen fel en zwak bij de blauwe cd rand erg klein is?
dat blauw zowel bij fel als zwak knipperen, maar om nou te zeggen datie bij de ene optie echt feller is :/ ?!
Hier is het verschil vrij groot. Vooral als je s'ochtends beneden komt is fel wel een beetje teveel van het goede...
Sluuz schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:30:
[...]

Heb je ook het typenummer, want volgens mij heb je dan praktisch dezelde TV :P. Een Matchline breedbeeld van 4 jaar oud, moet wel Pixelplus hebben. De RGB aansluiting is SCART nr. 1. Het verschil is hier iig overduidelijk al vanaf het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Leuk kan dus niet voor mij. :P

Heb een US Wii en als ik de serial invoer krijg ik een rood kruisje. Iemand nog een paar nieuwe wii straps over? :P Of een manier waarop ik wel nieuwe kan krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door schnumi op 29-12-2006 09:56 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

schnumi schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:55:
[...]

Leuk kan dus niet voor mij. :P

Heb een US Wii en als ik de serial invoer krijg ik een rood kruisje. Iemand nog een paar nieuwe wii straps over? :P Of een manier waarop ik wel nieuwe kan krijgen?
FF bellen, heb ik ook gedaan (aangezien er nog geen web pagina was) hoefde geen serienummer op te geven, kon gewoon mijn adres gegevens opgeven en het aantal straps d:)b

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Nintendo site:

De nieuwe spellen van deze week zijn:

NES: (500 Wii Points)
Ice Hockey (1-2 spelers)
Baseball (1-2 spelers)

SNES: (800 Wii Points)
Super Castlevania IV (1 speler)
SimCity (1 speler)

TurboGrafx: (800 Wii Points)
R-Type (1 speler)

Helaas voor Probotector :( en waarom moeten we nog steeds wachten op Mario :? US en Japan hebben deze al. Anyway, toch maar Castlevania gedownload. Heerlijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

skabouter schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:04:
[...]

FF bellen, heb ik ook gedaan (aangezien er nog geen web pagina was) hoefde geen serienummer op te geven, kon gewoon mijn adres gegevens opgeven en het aantal straps d:)b
Beter werk dat word dus een belletje plegen, hopelijk krijg ik dan niet zo'n zeikerd aan die lijn die juist wel dat serienummer moet hebben. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Mij valt net pas op dat je je gedownloade VC games ook naar een SD card kunt kopiëren vanaf je data management. Kan ik de SD card dan weer bij iemand anders erin doen en de VC game weer naar zijn Wii kopiëren? Zou lekker makkelijk zijn als dat werkt. Heb helaas geen tweede Wii om het uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
xsive schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:25:
Mij valt net op dat je je gedownloade VC games ook naar een SD card kunt kopiëren vanaf je data management. Kan ik de SD card dan weer bij iemand anders erin doen en de VC game weer naar zijn Wii kopiëren? Zou lekker makkelijk zijn als dat werkt. Heb helaas geen tweede Wii om het uit te proberen.
wat denk je zelf...

als dat zou kunnen zouden alle VC games al op internet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
xsive schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:25:Zou lekker makkelijk zijn als dat werkt.
Nee, dat werkt niet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Lees net dit op: http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=64682

Ik citeer:
Voor de goochemerds onder jullie, die dachten dat je zo gemakkelijk even een VC-game kunt kopiëren naar je SD-kaart om ’m vervolgens bij een vriend te gaan spelen: helaas, dat feest gaat niet door. Virtual Console-games zijn niet in hun geheel te verplaatsen – je kunt alleen je save-informatie van deze games op een SD-kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Free record shops hebben gister idd een lichting binnen gehad. Net de laatste in Rotterdam weggehaald. Ps, ook bedankt voor de Correct info, heb daar net de laatste RGB kabel weggehaald. Nu alleen nog een extra controller en Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik kan niet geloven dat zelda zo moeilijk te krijgen is, ik woon dichtbij Breda en toen ik daar was, heb ik hem wel in 5 winkels met grote voorraad zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@xsive: Dat was al heel lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:44:
Free record shops hebben gister idd een lichting binnen gehad. Net de laatste in Rotterdam weggehaald. Ps, ook bedankt voor de Correct info, heb daar net de laatste RGB kabel weggehaald. Nu alleen nog een extra controller en Zelda.
Mediamarkt rotterdam moet hem toch nog hebben!?

Mediamarkt alexandrium in ieder geval in overvloed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:46:
Ik kan niet geloven dat zelda zo moeilijk te krijgen is, ik woon dichtbij Breda en toen ik daar was, heb ik hem wel in 5 winkels met grote voorraad zien liggen.
In Gronigen is ie ook wel verkrijgbaar inmiddels, iig wel bij dimplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 4e zending vandaag ook daadwerkelijk uitgeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Moshe85 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:05:
Heeft iemand hier ervaring met dit ding?
Wiimote docking station
Vind het veel relaxter dan die stomme AA batterijtjes ook al zijn ze oplaadbaar.
Wat vaag dat ie daar op 2 dagen staat. Ik dacht dat dit ding pas in de loop van 2007 uit kwam :?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
danielkraak schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:46:
Ik wacht al 12 dagen op Zelda van gcshop :X

Tja je moet wat over hebben voor die 10 euro goedkoper dan dat ze in de winkel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Exorcist schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:36:
[...]

Ik heb alleen ervaring met het verschil tussen een RGB kabel (of niet) voor de PS2, die ik op deze manier aangesloten heb. Daar zie ik goed de verschillen, maar het kan liggen aan het soort spel. Bij de een zal het minder snel opvallen dan bij de ander denk ik. Mn Wii is nog composiet aangesloten totdat ik eindelijk mn component kabel binnen heb voor op mn LCD tv, dat zal inderdaad een wereld van verschil zijn :)
ik heb dus ook bij mijn PS2 een wereld van verschil met een RGB SCART kabel. Als ik mijn PS2 aanzet, springt hij automatisch naar dat kanaal en staat er links boven EXT1 RGB. Ik heb de RGB SCART kabel van de Wii dus ook op die SCART port aangesloten, maar verschil was er gewoonweg niet. Heb ik een defecte ofzo? Of zit het verschil hem meer in kleine dingen (fellere kleuren). Ik verwachtte namelijk net zo'n vooruitgang als bij de PS2 SCART.
AvanCade schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 07:29:
Meestal is het maar 1 scart aansluiting die RGB ondersteund. Vaak moet je het ook nog bij de TV zelf instellen. Lees dus even de handleiding door van je televisie. Daar staat dit vast en zeker in.
Dit staat allemaal goed ingesteld en tv ondersteunt dus RGB
Hoedje schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:50:

Heb je ook het typenummer, want volgens mij heb je dan praktisch dezelde TV :P. Een Matchline breedbeeld van 4 jaar oud, moet wel Pixelplus hebben. De RGB aansluiting is SCART nr. 1. Het verschil is hier iig overduidelijk al vanaf het menu.
Typenummer kan ik ff niet vinden, het is die tv met dat Jan de Bouvrie meubel (gekregen van mijn ouders, vandaar ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Laatst online: 12-09 07:24

SdR

Ik heb sinds gisteren het volgende probleem met 1 van de Wii controllers. Ik zet mijn Wii aan. Moet Controller opnieuw connecten. Vervolgens doe ik dit. Start het spel op. Moet ik weer openieuw connecten. Dit terwijl als ik de andere controller gebruik ik dit probleem niet heb. De controller werkt wel gewoon.

Is er iemand die hetzelfde probleem ervaard. Ik heb de controller al opnieuw voorzien van batterijen.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

xsive schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:32:
Lees net dit op: http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=64682

Ik citeer:
Voor de goochemerds onder jullie, die dachten dat je zo gemakkelijk even een VC-game kunt kopiëren naar je SD-kaart om ’m vervolgens bij een vriend te gaan spelen: helaas, dat feest gaat niet door. Virtual Console-games zijn niet in hun geheel te verplaatsen – je kunt alleen je save-informatie van deze games op een SD-kaart zetten.
De Nintendo goochemerds hebben mij dan ook mooi te pakken met Donkey Kong Country, aangezien ik een kapotte launch Wii van hun heb gekregen en daarop DKC heb gekocht, kan ik er nu niets mee op mijn nieuwe Wii. Dus dat feest ging voor mij ook niet door.En de technische Nintendo dienst is dicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Misschien wel een beetje off-topic maar ;
Huh ? zie net dat Rayman : raving rabbids in de 'scene' gereleased is voor de PC......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:01:
[...]

In Gronigen is ie ook wel verkrijgbaar inmiddels, iig wel bij dimplus.
Gebeld: geen losse verkoop :(
zoek er nog een, ergens in de buurt van de A7 Groningen-Zaandam(woonwerk, vandaar)
Media Markt Rotterdam Alexandrium, ook gebeld zeggen eind januari binnen te krijgen..
frs drachten(Noordkade 3) ook gebeld, zeggen niets te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door bite op 29-12-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MEN-O schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:53:
Misschien wel een beetje off-topic maar ;
Huh ? zie net dat Rayman : raving rabbids in de 'scene' gereleased is voor de PC......
de scene? hier in Vlaanderen is die al een tijdje verkrijgbaar in iedere winkel hoor, samen met de wii, ps2, DS en xbox versies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:11

nFo

illegale download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
waterstof schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:10:

Er is toch wel iemand die dit kan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bite schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:56:
[...]

Gebeld: geen losse verkoop :(
zoek er nog een, ergens in de buurt van de A7 Groningen-Zaandam(woonwerk, vandaar)
Media Markt Rotterdam Alexandrium, ook gebeld zeggen eind januari binnen te krijgen..
in drachten ligt alles op voorraad
de freerecordshop heeft de console en controlers en zelda op voorraad

maar zelda ligt in zeker 6 winkels hier ik snap niet dat die bij de rest uitverkocht is
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.