Toon posts:

@Home ervaringen - deel 9

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 29.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:12:
Ik heb @home geen laatste kans meer gegeven en het abonnement opgezegd. Was klant van het eerste uur maar ben het zat. ADSL2+ is reeds aangevraagd.
Aha, gefeliciteerd?

Ik heb wel wat gemerkt van de snelheidsverhoging, ik download nu met 530KB/s en ik upload met 128 KB/s.
Een ping van 4MS en 1800Connections/minute
Dat is tegenover 9MS en 1200Connections/minute toch een vooruitgang
Ach ik download eigenlijk heel veel, maar of het nou 23 uur duurt of 11 uur, ik lig snachts toch te slapen, en overdag ben ik werken of ergens anders naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nee.

Als je al zo lang klant bent en vooral in de eerste jaren altijd dik tevreden was ben je geneigd wat milder te zijn als het even minder gaat. Echter, de afgelopen anderhalf jaar loop ik steeds weer tegen dezelfde problemen aan die na een telefoontje direct opgelost zijn maar na een tijdje weer terugkomen. Nu maakt @home het wel erg bont door vaak langer offline te blijven en snelheden te geven waar Budget nog om lacht. Krijg ik gisteren een bevestigingsmail van de opzegging met daarin hun verwachting dat ik tot 1 september aan mijn verplichtingen voldoe. Datzelfde verwacht ik dan ook van hun, vandaag weer zo traag als stront (speedtest gaf net 33,1kB/s down en 11,1 up bij Intensief). De uitschieters naar 985-990 worden steeds zeldzamer en een tussenweg is er niet. Het ene moment dus topsnelheid, heel veel andere momenten bijna 0. Ik ben blij dat ik de stap heb gezet die ik eigenlijk al eerder had moeten zetten, maar vind het ook wel jammer dat ik van mijn vertrouwde @home weg moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoelang je email nog geldig blijft na contractopzegging?

Per 1 aug. loopt m'n @home af, ik heb m'n adsl al binnen, maar nog niet operationeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net Combikeuze (256kbit/128kbit) geïnstalleerd bij ons thuis en speedtest geeft een 8000kbit/1200kbit verbinding aan! Heb nog even voor de zekerheid gebeld of ik geen hoger abo heb geselecteerd per ongeluk of dat de eerste 2maanden geen hogere snelheid of iets dergelijks heb, maar dat is niet het geval. Meneer van de klantenservice zegt dat ik geluk heb omdat het nog een nieuw abo is. Downloaden en uploaden gaat nu toch nog retesnel lol >:) ben benieuwd hoe lang dit actief blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 18:33

odan

The dark side is within all!

ach ja. wij zijn veranderd van abbo. van 8000 naar 4000 gegaan maar ik download al een aantal maanden gewoon met de oude snelheid heb het aangegeven en modem is gereset. ik vind het wel best.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohw ja om even zelf dan maar antwoord op m'n vraag te geven : @Home hanteert een paar weken tot zelfs maanden eerdat je email adress danwel webspace verwijderd wordt.

Dus dat geeft me nog even speelruimte. Per 1 aug loopt @home bb / 8000 af, en dan hopelijk is Concepts-ict 24mbit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:35:
Heb net Combikeuze (256kbit/128kbit) geïnstalleerd bij ons thuis en speedtest geeft een 8000kbit/1200kbit verbinding aan! Heb nog even voor de zekerheid gebeld of ik geen hoger abo heb geselecteerd per ongeluk of dat de eerste 2maanden geen hogere snelheid of iets dergelijks heb, maar dat is niet het geval. Meneer van de klantenservice zegt dat ik geluk heb omdat het nog een nieuw abo is. Downloaden en uploaden gaat nu toch nog retesnel lol >:) ben benieuwd hoe lang dit actief blijft...
Volgens mij blijft deze snelheid actief tijdens de "probeer" periode.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriendin van mij heeft problemen met haar pc. ze kan niet op internet en kan soms mailen maar kan wel op msn.. dus ze heeft wel verbinding. ze gebruikt geen firewall of virusscanner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

dan zou ik daar maar eens beginnen.

als zij zo dom is om zonder virusscanner het internet op te gaan.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 19:02

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:51:
een vriendin van mij heeft problemen met haar pc. ze kan niet op internet en kan soms mailen maar kan wel op msn.. dus ze heeft wel verbinding. ze gebruikt geen firewall of virusscanner..
Lijkt op een DNS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Oorzaken uitsluiten...
Kan je wel pingen? Is er netwerkverkeer als de pc niets doet?
Heb je een laptop die je aan het modem kan hangen om te testen?

Maar daarnaast lijkt me dit niet het juiste topic om jouw probleem op te lossen.
Denk dat je beter een eigen topic kan storen met een duidelijk topicstart (meer dan die paar regels die zonet hebt neergezet) over het probleem, wat je al geprobeerd hebt enz..

[ Voor 120% gewijzigd door job op 21-07-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de probleem is dat er 2 computers zijn en beide doen het niet.. het kan mischien een virus zijn.. maar vraag me af waarom msn wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
omfg, wat zijn het toch ook prutsers he bij @Home, zie dit nou eens, en dan vooral het vet gedrukte!
Volgens mij hebben ze ergens een foutje gemaakt ;)

C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.home.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.home.nl [213.51.129.38]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms CO63356-B [192.168.120.1]
2 6 ms 11 ms 7 ms 10.236.64.1
3 10 ms 14 ms 18 ms csw2-pc42-215.hnglo1.ov.hoem.nl [213.51.138.146

4 11 ms 15 ms 14 ms bb1-ge2-3-0-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.158.110

5 12 ms 13 ms 13 ms 213.51.158.23
6 11 ms 14 ms 12 ms csw1-ge1-1.zwoll1.ov.home.nl [213.51.158.49]
7 11 ms 14 ms 21 ms www.home.nl [213.51.129.38]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ROFL.... die zelfde tracert komt ook hier eruit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:46:
ROFL.... die zelfde tracert komt ook hier eruit :')
@home bleef zeker thuis tijdens hun studie informatica?? :P Erug grappig om zo de trace te zien :)

Zelf zit ik bij XS4all.nl Nooit @home gehad, maar genoeg kennissen van mij wel. Ik zal eens voor de grap bij hun eens kijken wat de trace aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 00:17

Ryudo

Daily dose~

Sinds gisteren @home hier aangesloten.

Ik heb tussen de computers hier in huis een Linksys WRT54GL zitten met Tomato 1.07 erop.

Nu las ik in de startpost dat je je pc van buitenaf kan benaderen dmv je hostname.
Dus ik even googlen naar een site die m'n hostname weergeeft en daar komt ongeveer dit uit:
cc1169xxx-b.ws1.gr.home.nl met ip 217.120.73.xxx.

Nu is mijn eigen cc nummer het volgende: cc1248xxx. (staat in de @home brief en in mijn router)
Ik heb ook even in de router gekeken wat voor ip ik toegewezen krijg en dat is de volgende:
217.120.73.xxx.
Vvolgens de @home helpdesk zou cc1169xxx-b.ws1.gr.home.nl een dchp server zijn waar ik mee verbonden ben. Maar toch even verder denkende zou het toch raar zijn dat ik mijn wan poort op de router hetzelfde ip heeft als de dhcp server van @home.

Ik wil mijn eigen hostname nu wel eens weten zodat ik toegang kan krijgen tot mijn router als ik ergens anders ben en voor het benaderen van m'n ftp server die op mijn pc draait.
Zie ik hier wat over het hoofd of kan iemand me hier nadere uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:26
Ga naar www.whatismyip.com. Het ip-adres dat daar staat is de jouwe. Vraag iemand anders daar een ping naar te doen met herleiden van hostname en klaar. Dan weet je zeker dat dat het adres van buitenaf is. Overigens, voor ftp kun je ook gewoon je ip-adres gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ja ok, dat is me wel duidelijk. Dus het cc nummer die in mijn hostname staat hoef niet per sé gelijk te zijn aan degene die in mijn router en papieren van @home staat?
Ik vond gewoon wat vaag dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
In principe zou dat wel gelijk moeten zijn. Is dat niet zo, dan is er ergens een configuratie fout dat ook opgelost zou moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Voorheen had je bij @home een dhcp die eigenlijk nooit veranderde.
Tegenwoordig krijg je vaker een ander ip (vooral als je een nieuw mac adres hebt (bijvoorbeeld bij een nieuwe router)). @home geeft je een nieuw ip, maar in de dns is dat ip nog gekoppeld aan de vorige hostname. Jouw pc is dan te bereiken via jouw eigen hostname en de oude hostname van je nieuwe ip (volg je het nog). Gewoon het einde van je ip lease afwachten.. en dan moet het opgelost zijn (je hebt of je oude ip terug, of de nieuwe en die dubbele hostname is verdwenen).

Oftewel een mooie configuratie fout van @home.. ze moeten hun dns wat beter bijwerken.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 23-07-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ryudo schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:28:

Zie ik hier wat over het hoofd of kan iemand me hier nadere uitleg over geven?
Probeer eens je IP vanaf internet op te vragen, waaronder je met een dosbox 'nslookup ip.ip.ip.ip" uitvoert. Dan moet je Hostname er gewoon uitkomen zoals die is.

Wat je ook kan doen aangezien @Home nogal vaak wisselt met IP adressen, is je aanmelden bij www.dyndns.com , en jezelf een hostname toe laten wijzen op je IP. Bijv ikke.supertof.nl:21 wat dus uitkomt op Jouw IP met poort 21 als FTP.

Is eigenlijk heel eenvoudig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
job schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:05:
Wat noem jij voorheen? Tot vorig jaar toen dat bericht kwam dat het dynamisch zou worden? Dat was het voorheen ook al. En sinds die wijziging in policy vorig jaar heb ik nog steeds hetzelfde ip-adres. Zo lang je dat adres constant in gebruik houdt veranderd die in principe niet. Pas als je bijvoorbeeld een week geen gebruik maakt van je internet, dus ook niet met een router, kan het pas ingenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

job schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:05:
Tegenwoordig krijg je vaker een ander ip (vooral als je een nieuw mac adres hebt (bijvoorbeeld bij een nieuwe router)). @home geeft je een nieuw ip, maar in de dns is dat ip nog gekoppeld aan de vorige hostname. Jouw pc is dan te bereiken via jouw eigen hostname en de oude hostname van je nieuwe ip (volg je het nog). Gewoon het einde van je ip lease afwachten.. en dan moet het opgelost zijn (je hebt of je oude ip terug, of de nieuwe en die dubbele hostname is verdwenen).

Oftewel een mooie configuratie fout van @home.. ze moeten hun dns wat beter bijwerken.
Ik volg het compleet. Ik was er via een website ook nog achter gekomen dat er inderdaad 2 hostnames naar mijn ip verwijzen. Nouja ik hou mijn eigen hostname gewoon aan en iemand van buitenaf heeft al bevestig dat hij naar mijn ftp kon connecten.
Ik knoop via mijn eigen domeinnaam wel even een redirect naar mijn ftp toe. :)
Maar inderdaad vreemd dat de dhcp en dns niet gelijk lopen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ryudo op 23-07-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

afgelopen vrijdag is op mijn scientific atlanta de bliksem ingeslagen waardoor deze kapot is
Nu heb ik vandaag een nieuwe gekregen, een Arris 501, maar ik krijg met mijn Linksys WRT54GS met geen mogelijk meer een ipadres; settings in de linksys zijn ongewijzigd, modem is online
Rechtstreeks op de pc geen probleem
Enige verschil is dat het "link" lampje niet aangaat met de linksys, en met de pc wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 19:02

lordsnow

I know nothing

Als er bliksem inslaat zijn meestal de Ethernet poorten als eerste naar de klote - wellicht dat dat op jou Linksys router ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 08:04
bah ik heb een tweede handse modem, 192.168.100.1 log geeft aan dat er storingen waren in 1970.
Schrok best van de grote log, mijn 20 € per maand geeft me best goeie internet.
misschien tijd voor een reset van dat ding :P

speedtest.nl down 208.6 KByte/sec =1669 kbps
up 56.6 KByte/sec =453 kbps
conn 1319.0 Conn/min
alle 3 tegelijk gemeten. bij adsl kon ik mijn kbps altijd maal 0.8 doen :P, upload zit boven de 0.8 en mijn down zelfs boven de 1.

lastig dat adsl typen :P

Internet Soms Snelheid (home.nl)
Download: 1600 kbit/s
Upload: 500 kbit/s

[ Voor 47% gewijzigd door Ziasod op 26-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Er staan wel vaker fouten in de logs waarvan ik denk dat @home ze nooit op gaat lossen. Sommigen lijken zelfs op slordigheid. Zoals dit bijvoorbeeld:
070726062903 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.
070726062858 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response
070726062858 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.
070726062853 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - no response
Dit gaat door totdat het modem zegt dat het wel genoeg is geweest. Dan herstart en dan lukt het éénmalig zeker wel (wat ik dus niet snap). En daarna krijg je weer bovenstaand verhaal.
Ik trek me er niet veel van aan maar dit is wel een reden dan mn modem er minstens 1x per 2 maanden eruit knalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ascathon op 27-07-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
nou, this vanavond crap hier( 6171), snelheid max 100, waar ie normaal 550 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archuteuthis
  • Laatst online: 02-05-2009
Sinds kort zijn wij overgestapt naar @home tv, internet en telefoon. Echter deze overstap laat nog wat te wensen over. Tv en telefoon werken beide naar behoren; het probleem ligt bij het internet. Het is onmogelijk te internetten wanneer er gebruik wordt gemaakt van een router. Er is schijnbaar wel een verbinding maar deze is dermate langzaam dat er geen praktisch gebruik van gemaakt kan worden. Dit wil zeggen dat internet pagina's niet (of sporadisch, gedeeltelijk) laden, msn geen verbinding kan maken etc. etc.

Wanneer er echter geen gebruik wordt gemaakt van een router dan werkt de verbinding wel naar behoren. Logischer wijs is dit natuurlijk geen oplossing. Nu vroeg ik mij af wat precies het probleem zou kunnen zijn.

Router:
- e-tech RTBR03 (update met drivers 1.08)

Model
- Arris TM501B

De router resetten werkt niet. Router settings conform de 'juiste' instellingen in de handleiding. De router werkte nog wel bij onze vorige @home internet aansluiting. Deze werd slechts enkele dagen geleden gediscontinueerd. Het lijkt mij daarom sterk dat de router ineens de geest heeft gegeven.

Ik heb geen idee waar ik dit probleem elders kon plaatsen, maar dit topic leek me wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 15:04
Archuteuthis schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:27:
Sinds kort zijn wij overgestapt naar @home tv, internet en telefoon. Echter deze overstap laat nog wat te wensen over. Tv en telefoon werken beide naar behoren; het probleem ligt bij het internet. Het is onmogelijk te internetten wanneer er gebruik wordt gemaakt van een router. Er is schijnbaar wel een verbinding maar deze is dermate langzaam dat er geen praktisch gebruik van gemaakt kan worden. Dit wil zeggen dat internet pagina's niet (of sporadisch, gedeeltelijk) laden, msn geen verbinding kan maken etc. etc.

Wanneer er echter geen gebruik wordt gemaakt van een router dan werkt de verbinding wel naar behoren. Logischer wijs is dit natuurlijk geen oplossing. Nu vroeg ik mij af wat precies het probleem zou kunnen zijn.

Router:
- e-tech RTBR03 (update met drivers 1.08)

Model
- Arris TM501B

De router resetten werkt niet. Router settings conform de 'juiste' instellingen in de handleiding. De router werkte nog wel bij onze vorige @home internet aansluiting. Deze werd slechts enkele dagen geleden gediscontinueerd. Het lijkt mij daarom sterk dat de router ineens de geest heeft gegeven.

Ik heb geen idee waar ik dit probleem elders kon plaatsen, maar dit topic leek me wel geschikt.
Ik denk dat je ergens en foutje hebt gemaakt, want als je telefoon werkt, heb je ook Internet. Telefoon werkt namelijk pas nadat Internet werkt. Heb je weld e juiste hostname ingegeven in de router?
Ergens moet je dus een hostname invullen. Bijv. CO63356-B ( niet overnemen, dat is mijn hostname! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zorg er voor dat als je wisselt tussen rechtstreeks pc of via router dat je je modem ook moet resetten (paar minuten stroom eraf).
Als het met je pc wel werkt zou het ook gewoon kunnen zijn dat je router niet overweg kan met je modem. Ja dat komt wel eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archuteuthis
  • Laatst online: 02-05-2009
De juiste hostname is ingevoerd bij de router (cc-xxxx) en dat werkt helaas niet. Modem resetten werkt helaas ook niet. Het lijkt er dus wel op dat modem en router niet met elkaar overweg kunnen, maar zou er geen andere oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Archuteuthis schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:54:
De juiste hostname is ingevoerd bij de router (cc-xxxx) en dat werkt helaas niet. Modem resetten werkt helaas ook niet. Het lijkt er dus wel op dat modem en router niet met elkaar overweg kunnen, maar zou er geen andere oorzaak kunnen zijn?
CC-xxxx moet wel zonder streepje (double check)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

lordsnow schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:21:
Als er bliksem inslaat zijn meestal de Ethernet poorten als eerste naar de klote - wellicht dat dat op jou Linksys router ook het geval is?
idd, de linksys is ook kapot, althans aan de WAN zijde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een linksys sinds deze week....had startproblemen maar heb via hulp alles aan de praat gekregen.

Denk je eraan dat je de CC letters bij hostname in klein doet: "cc123456-A"
Domain name: @home
Automatic Configuration - DHCP

als je dit hebt gewijzigd altijd ff DHCP release uitvoeren en 2 minuutjes wachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon in Veghel (in de buurt van Eindhoven) en heb al de HELE week enorme last van een enorm trage verbinding. Heb het 8 mbit abonnement van @home en haalde normaal constante snelheden van 995 kb/s maar kom deze weekniet boven de 20 uit:S!!!

Nu vroeg ik me af of er wellicht anderen zijn uit dezelfde regio die dit ook hebben. Heb namelijk het vermoeden dat het aan twee dingen zou kunnen liggen: (1) of het is gewoon heel erg druk of (2) het enigzins warmere weer van de afgelopen dagen zorgt ervoor dat de router wat warmer is geworden waardoor de verbinding ook trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:04:
Woon in Veghel (in de buurt van Eindhoven) en heb al de HELE week enorme last van een enorm trage verbinding. Heb het 8 mbit abonnement van @home en haalde normaal constante snelheden van 995 kb/s maar kom deze weekniet boven de 20 uit:S!!!

Nu vroeg ik me af of er wellicht anderen zijn uit dezelfde regio die dit ook hebben. Heb namelijk het vermoeden dat het aan twee dingen zou kunnen liggen: (1) of het is gewoon heel erg druk of (2) het enigzins warmere weer van de afgelopen dagen zorgt ervoor dat de router wat warmer is geworden waardoor de verbinding ook trager wordt.
Had ik ook ff last van vanmiddag.... ff dhcp release gedaan en hop en mijn snelheid is weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ascathon schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:17:
Er staan wel vaker fouten in de logs waarvan ik denk dat @home ze nooit op gaat lossen. Sommigen lijken zelfs op slordigheid. Zoals dit bijvoorbeeld:
[...]
Dit gaat door totdat het modem zegt dat het wel genoeg is geweest. Dan herstart en dan lukt het éénmalig zeker wel (wat ik dus niet snap). En daarna krijg je weer bovenstaand verhaal.
Ik trek me er niet veel van aan maar dit is wel een reden dan mn modem er minstens 1x per 2 maanden eruit knalt.
Hier een voorbeeld.
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
Normale booten hier.
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH
070729182848 1-Emergency D522.0 DHCP Lease Expired.
070728212903 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response
070728212903 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.
070728212858 4-Error D102.0 DHCP REBIND sent - no response
070728212858 5-Warning D521.0 DHCP Lease Renewal Failure.
Zojuist @home hierover gemaild. Niet dat het storend is maar gewoon nieuwsgierig of ze mij kunnen vertellen wat het probleem is en of dat opgelost kan worden. Lijkt mij gewoon een schoonheidsfoutje in het systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 29-07-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik toch nog maar weer met een probleem. Ook al heb ik @home opgezegd, ik moet er nog een kleine maand mee door. De afgelopen week ging het zowaar goed, topsnelheid downen en vrijwel geen disconnects. Sinds zondag echter is er weer een raar probleem. Downloaden gaat ineens met maar 165kB/s en soms zelfs minder. Als ik dan het modem reset gaat hij direct naar topsnelheid (995), om na exact 2 minuten van het ene op het andere moment terug te vallen naar 165 (of minder). De signaalwaarden van het modem zijn zoals ze horen, zowel direct na een reset als wanneer het probleem zich voordoet. Het probleem doet zich ook voor met én zonder router en zowel op laptop als desktop.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^ Met wat download je ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newsleecher en Eweka.

Het probleem doet zich ook voor als ik een bestand van het www met Flashget download en zelfs Firefox gaat dan traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja. Zoals al in de startpost verwerkt stond, zodra je modem aan het uploaden is dan gaat het fout. Zodra je op de achtergrond of iig een PC in het netwerk hebt die windows updates aan het binnenhalen is, dat kan dan ook de oorzaak zijn.

Sluit eerst alles even uit, check ook je bekabeling, check je software, check de bedrading vanuit de muur naar je modem etc, alles wat van invloed op je snelheid kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ascathon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:05:
[...]
Hier een voorbeeld.

[...]

Zojuist @home hierover gemaild. Niet dat het storend is maar gewoon nieuwsgierig of ze mij kunnen vertellen wat het probleem is en of dat opgelost kan worden. Lijkt mij gewoon een schoonheidsfoutje in het systeem.
Even speculeren:
1: lease verkrijgen gaat wel ok
2: lease vernieuwen gaat niet ok

Als hij lease vernieuwd en dat lukt niet houd hij vast aan zijn oude ip. Is dit een probleem? Nee, je modem krijgt nl (bijna) nooit een nieuw ip adres. Behalve deze meldingen merk je er niets van.

Zal de Helpdesk hier een nuttig antwoord op geven? nee, omdat:
Ze hebben de kennis er niet voor ((telefonische)helpdesk heeft geen informatie over het log in het modem, kennen de codes niet, met een beetje pech spreek je iemand die niet eens op de hoogte is van het feit dat er een log bijgehouden word of dat de klanten deze kunnen zien). Dit zou heeeeel misschien door de 2e lijn beantwoord kunnen worden. Echter, omdat er geen probleem is zullen zij zich er niet mee bezig houden (logisch, ze hebben genoeg andere problemen op te lossen)

Hoe zou dit opgelost kunnen worden? Nieuwe lease voor de modem aanmaken. Zullen ze dit doen als jij dit verhaal verteld? Nee, immers er is geen verbindingsprobleem (if it aint broken, don't fik it).

Hoe zou je het voor elkaar krijgen dat ze een nieuwe lease voor je modem aanmaken? Door te vertellen dat jouw verbinding het niet doet (trek het modem uit het stopcontact) en dat het online lampje knippert (echter, dan moet je wel een kundige helpdesker te spreken krijgen). Een knipperend online lampje geeft namelijk aan dat de lease niet opgehaald kan worden (oid).

Wil je dit ook?
Nee, je merkt niets van de 'problemen' en het klaarzetten van een nieuwe lease kan alleen maar andere problemen veroorzaken (tevens is de kans aanwezig dat je een ander computer-ip-adres krijgt)

De logmeldingen in het modem heb je erg weinig aan omdat:
- heb je een goede verbinding en zijn er (dit soort) meldingen ga je je onnodig zorgen maken
- heb je een slechte verbinding en zie je bepaalde meldingen in het log, heb je nog niets, immers de helpdeskmedewerkers kunnen helemaal niets aanvangen met deze meldingen. Het is bij de heldpdesk niet bekend welke meldingen en kunnen zijn, wat ze betekenen, welke meldingen echte problemen weergeven, wat er evt gedaan moet worden om deze meldingen op te lossen.

Het enige nuttige scherm in het modem (vind ik) voor gebruikers is het scherm met de signaalwaarden. Hieraan valt duidelijk iets af te lezen (en hier kunnen de HD-ers ook iets mee).
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:08:
Sluit eerst alles even uit, check ook je bekabeling, check je software, check de bedrading vanuit de muur naar je modem etc, alles wat van invloed op je snelheid kan zijn.
Controleer idd ook je software. Als er iets van eMule/kazaa/'vul elk ander p2p proggel in' oid aanstaat: deze hebben even nodig om verbinding te maken met de servers. Daarna beginnen deze programma's met uploaden en zakt je snelheid in

[ Voor 8% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 01-08-2007 11:42 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:08:
Tja. Zoals al in de startpost verwerkt stond, zodra je modem aan het uploaden is dan gaat het fout. Zodra je op de achtergrond of iig een PC in het netwerk hebt die windows updates aan het binnenhalen is, dat kan dan ook de oorzaak zijn.

Bedankt voor de hulp!

Ik heb zelf de bekabeling al vervangen gisteren (is maar 1 metertje vanaf de muur). Automatische windows-updates zijn uitgeschakeld en beide pc's draaien op een totaal verschillende configuratie, want hebben verschillende 'taken'. P2P-programma's gebruik ik niet, dus weinig upload.

Vanochtend even getest en toen ging het overigens weer prima, maar dat was gisteren ook... Van het ene op het andere moment kakt het in, het gaat niet eens geleidelijk. Lijkt wel of de verbinding ineens afgeknepen wordt ofzo.

Nog meer suggesties? Log in het modem geeft geen foutmeldingen dit keer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ook te maken hebben met gewoon een 'drukke' wijk. Ik heb zelf 2.5 jaar @Home breedband gehad, en vooral op zondag was het dan niet vooruit te branden met het opzoeken van websites (meer DNS problemen), maar de download was wel goed.

Heb je ook de DNS tip gedaan voor beide PC's zoals die ook in de TS staat? Mischien heeft @Home nog steeds het zelfde probleem met maar 1DNS toewijzen, ik zou het niet meer weten, vanaf vandaag heb ik ook geen @Home meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Ik zal die DNS-truc eens proberen als het probleem er weer is (vanavond waarschijnlijk wel weer).

'Drukke wijk' sluit ik eigenlijk uit. Er is namelijk geen tussenweg; of ik download met 995 of ik download met 165 (en heel soms 52). Het lijkt me dat je in dat geval ook eens 600 ofzo moet hebben...

Goed, bedankt in ieder geval, ik kijk vanavond nog even!

Hoor net dat eind volgende week ADSL2 wordt opgeleverd, eindelijk van dat @home gezeur af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet capt @Home niet op hun verbinding. Ook heeft het geen QoS op hun services draaien (knijpen om zo bandbreedte voor belangrijkere services te behouden, zoals chello doet bijv), eventueel ligt het bij je eigen setup. Probeer als je het weer hebt met 1 pc eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Wat er ook allemaal is interesseert me helemaal niet veel. En of ze het oplossen interesseert me nou ook niet zoveel. En ik weet dat een groot deel van de helpdesk er niets van begrijpt. Het is maar eens per maand/2 maanden dat het eruit knalt maar het moet gewoon niet kunnen. Het heeft dus niks te maken met dat ik een nieuwe lease wil. Ik wil gewoon duidelijk maken dat het vernieuwen van de lease niet gaat. En dat is toch een van de basisprincipes van DHCP. Dat je IP (als gaat t hier om IP voor modem voor intern gebruik) om de zoveel tijd ververst wordt. Ook al is het hetzelfde.
Wat heb jij een lekkere lange post gemaakt zegt :) Je had niet zoveel moeite hoeven te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ascathon op 01-08-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ascathon schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:53:
[...]
[...]
Wat heb jij een lekkere lange post gemaakt zegt :) Je had niet zoveel moeite hoeven te doen.
Daar kwam ik ook naderhand achter :P

was ook meer voor als iemand er op gaat zoeken enzo ;)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem en de situatie is zo;
we hebben een digitale ontvanger van Panasonic (TU-DC40RD) en die hebben we een tijd
lang gebruikt in de woonkamer voor de televisie. Na een tijd hadden we hem daar niet meer nodig en nu wilde ik de digitale ontvanger gebruiken voor op een andere tv op de zolder, ik heb alles goed aangesloten maar ik krijg geen installatiemenu zoals vermeld staat in het boekje? Ik krijg alleen zwart beeld en in het begin de foutcode E48 en later E52..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het oplossen van het probleem zodat ik digitale tv kan bekijken. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:36:
we hebben een digitale ontvanger van Panasonic (TU-DC40RD) en die hebben we een tijd
lang gebruikt in de woonkamer voor de televisie. Na een tijd hadden we hem daar niet meer nodig en nu wilde ik de digitale ontvanger gebruiken voor op een andere tv op de zolder, ik heb alles goed aangesloten maar ik krijg geen installatiemenu zoals vermeld staat in het boekje? Ik krijg alleen zwart beeld en in het begin de foutcode E48 en later E52..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het oplossen van het probleem zodat ik digitale tv kan bekijken. Alvast dank.
Heb je er geen versterker tussenhangen oid ?

Verder : @home digitaal. , dit is meer internet gerelateerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Op dit moment zijn er geen problemen bekend met ons netwerk die uw snelheid kunnen beonvloeden. De waardes die u in uw email hebt neergezet geven een time-out aan. Het is niet mogelijk om 365 dagen in het jaar elke seconde in verbinding te staan met @Home.
Ben verder tevreden met het antwoord, was gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:39:
[...]

[...]

Ben verder tevreden met het antwoord, was gewoon nieuwsgierig.
tis idd niet meer een standaard reply wat ze eerder in mijn ogen veels te vaak stuurden als antwoord op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
heel de dag al geen telefonie :?

I-net en digi tv werkt gewoon, krijgen ook een vreemde toon als we de hoorn opnemenen.

Nergens een storing bekend, straks eens een keer het modem resetten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
nvm, sry (please mod ff weg)

[ Voor 110% gewijzigd door Arne op 07-08-2007 02:59 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik heb nu dat af en toe mijn verbinding gewoon wegvalt. En op IRC zie ik steeds @home gebruikers verdeeld over het land eruit knikkeren. Dat kan toch geen toeval meer zijn of wel... En de @home site: Er zijn op dit moment geen storingen bekend.

Verbinding valt dan voor enkele seconden weg. DNS is soms ook weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Ascathon op 07-08-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Heb nu het zelfde probleem. Om de zoveel tijd valt de verbinding uit en ben ik voor anderen ook ineens kort offline op msn enzo. Hier in assen meerdere mensen die dit nu hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja ik had er net ook last van, internet is nog een klein beetje sloom hier maar het werkt wel weer denk ik (Meppel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Ascathon schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:05:
Ik heb nu dat af en toe mijn verbinding gewoon wegvalt. En op IRC zie ik steeds @home gebruikers verdeeld over het land eruit knikkeren. Dat kan toch geen toeval meer zijn of wel... En de @home site: Er zijn op dit moment geen storingen bekend.

Verbinding valt dan voor enkele seconden weg. DNS is soms ook weg.
De website van @home geeft zelden storingen weer!

Als je er zelf een hebt dan kun je hem in de storingssectie zelf plaatsen.

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als iedereen daar zou plaatsen dan zou dat het nut van dit topic wegnemen, niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
weet iemand hoe ik op een creatieve manier mijn bedrijfsnaam op de factuur krijg?, bij @home kan het natuurlijk weer niet, want dat zou klantvriendelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inscannen, bewerken en printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik al 3 weken een zeer slechte verbinding.

Pc is al gescand en athome al gebeld, maar hun zien alleen maar een goeie verbinding.

Zojuist in de motarola gekeken en zie dit ;

2007-08-08 02:42:04 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2007-08-01 10:32:20 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
2007-08-01 10:32:11 3-Critical 0x04E33B3C Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2007-07-30 21:23:39 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:15 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:25 3-Critical 0x04E33B3C Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC

Verder bij de Signal geeft die dit aan ;

Downstream
Frequency 682000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -8 dB

Upstream
Channel ID 2
Frequency 47100000 Hz Ranged

Power Level 47 dBmV

Het lijkt wel een inbel verbinding, super slecht...

wat kan ik hier nog meer aan doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die disconnects lijken me heel normaal, die had ik toendertijd ook in m'n Modem staan. hoe is de bekabeling van je ? Is er niet iets doorgeknikt, geknaagd (huisdieren :+ ) of wat gewoon niet goed zit?

Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DNS servers aangepast in Vista, maar ik merk weinig verschil. Internat was al snel, maar meer is altijd meegenomen, toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:28:
Ik heb de DNS servers aangepast in Vista, maar ik merk weinig verschil. Internat was al snel, maar meer is altijd meegenomen, toch :P
Qua downloaden zal het er niet sneller op worden want daar zijn de DNS servers niet verantwoordelijk voor. Het opvragen van pagina's zou sneller kunnen worden maar dat zal niet veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat betreft de d/c; ik merk dat dat bij bepaalde programma's (WoW en Ventrilo bijv.) exact een uur nadat ze een verbinding hebben geopend gebeurt. Dit lijkt ook te gebeuren met downloads in Firefox. Dit probleem is pas begonnen nadat ik een week of twee geleden op @home ben overgestapt. Dus het moet wel aan hun kant liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een bericht, maar heeft iemand wel eens iemand anders zijn CC hostname toegewezen gekregen, ik heb namelijk een heel raar probleem zowel bij mij thuis als bij mijn ouders krijg ik geen dhcp info meer vanuit het modem naar de router. internet doet het wel maar via een andere CC hostname :S. heeft iemand dit ooit mee gemaakt?

Geen Ip adres van Modem naar Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:58:
Momenteel heb ik al 3 weken een zeer slechte verbinding.

Pc is al gescand en athome al gebeld, maar hun zien alleen maar een goeie verbinding.

Zojuist in de motarola gekeken en zie dit ;

2007-08-08 02:42:04 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2007-08-01 10:32:20 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
2007-08-01 10:32:11 3-Critical 0x04E33B3C Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2007-07-30 21:23:39 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:15 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:25 3-Critical 0x04E33B3C Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC

Verder bij de Signal geeft die dit aan ;

Downstream
Frequency 682000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -8 dB

Upstream
Channel ID 2
Frequency 47100000 Hz Ranged

Power Level 47 dBmV

Het lijkt wel een inbel verbinding, super slecht...

wat kan ik hier nog meer aan doen ??
Ok, dat modem ziet er keurig netjes uit moet ik eerlijk zeggen. Jij hebt vast een router denk ik die niet helemaal lekker meer is. Of bekabeling die maar op 10mbit half duplex werkt.

Zolang je S/N ratio niet onder de 21 daalt is er niks aan de hand. En ook mag je powerlevel niet boven de 57 uit schieten. Deze waarden staan op dit moment keurig. En zover ik kan zien is er niks met je modem aan het handje en ook niet met je verbinding.

Schakel op je computer ook even alle beveiligings software uit. En anders probeer even iets als een Knoppix cdtje ofzo. Het ligt ergens in je thuis situatie in ieder geval. Succes met zoeken! :D

En wat betreft die unicast errors, die kan je negeren. @Home maakt namelijk geen gebruik van unicast maar van multicast voor DHCP en andere info. Alleen dit staat wel aan in het modem zodat @home je modem kan software updaten vanaf afstand. Dan hoeven ze namelijk maar 1 signaal in een keer over het netwerk te jagen ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Invalid schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:18:
Wat betreft de d/c; ik merk dat dat bij bepaalde programma's (WoW en Ventrilo bijv.) exact een uur nadat ze een verbinding hebben geopend gebeurt. Dit lijkt ook te gebeuren met downloads in Firefox. Dit probleem is pas begonnen nadat ik een week of twee geleden op @home ben overgestapt. Dus het moet wel aan hun kant liggen.
Dit is wel heel kort door de bocht imo. Ik ben overgestapt dus hun schuld. Zeker weten dat je niks hebt veranderd? Geen spyware shit geinstalleerd? Of een router waarvan UPnP aanstaat en hierop staat te hikken?

Alles bij @home staat namelijk open (jah, zelfs poort 25) en ze gaan echt geen verbinding killen omdat die een uurtje open staat. Dat is namelijk belachelijk en imo BS.

Ga eerst maar even thuis op zoek. Desnoods ga je een uurtje downloaden met FireFox via een Linux LiveCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

thefxr schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:56:
weet iemand hoe ik op een creatieve manier mijn bedrijfsnaam op de factuur krijg?, bij @home kan het natuurlijk weer niet, want dat zou klantvriendelijk zijn.
@Home is ook een CONSUMENTEN verbinding. Als een bedrijf hebt moet je @Work pakken, dan kan het wel. En wat maak het uit? Je bent de baas toch, de baas betaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:36:
Ik begrijp dat je splitters etc gebruikt en een HELE lange kabel. Het signaal is simpelweg te zwak door de kabel lengte en de splitters hebben van zichzelf weerstand (waardoor alles dus zwakker en zwakker wordt), plaats een goede versterker en probeer het nog eens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LogiForce op 13-08-2007 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
LogiForce schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 02:17:
[...]

@Home is ook een CONSUMENTEN verbinding. Als een bedrijf hebt moet je @Work pakken, dan kan het wel. En wat maak het uit? Je bent de baas toch, de baas betaald :P
Mij maakt het ook niks uit,maar de belastingsdienst heeft liever dat het op de naam van de zaak staat. ik ben nu tevreden met de verbinding die ik nu heb, ik hoef geen grotere/snellere lijn te hebben voor 3x de prijs! zoals je bij @work wordt voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 22:56
Zojuist de hele avond bij een klant geprobeerd een ASUS WL-520G router aan de praat te krijgen met @Home, helaas zonder resultaat. Wat ik ook probeer, de router krijgt geen verbinding met het modem. Ik heb de computernaam (CC....) al in de router gezet bij host name, maar tevergeefs. Ook heb ik handmatig het IP-adres en DNS servers ingevoerd, maar zonder resultaat. Ook de firewall in de router heb ik uitgeschakeld, maar het mocht niet baten.

Ik vraag me nu dus af of deze router uberhaupt wel gaat werken met @Home. Er is iets wat de zaak tegenhoudt... Als ik de router ping vanaf een pc, krijg ik de hostname "my.router" terug, en niet "CC...".

Help? _/-\o_

edit: ik heb in een vlaag der wanhoop zelfs de 3 mac adressen die onderop het modem staan geprobeerd in de WL-520G te zetten, maar dit hielp ook niet...

[ Voor 10% gewijzigd door f1r3b4ll op 15-08-2007 00:11 ]

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je doet iets niet goed.

Het werkt niet het macadress op het modem in je router te zetten. Die modem stond waarschijnlijk op 1 pc, en onthoudt daarvan het Mac adress. Dat adress moet je kopieren (simpele functie 'clone mac adress' in elke router tegenwoorden) of anders moet je het modem resetten, bijv via de Webinterface.

Zoek maar eens op :) Je vraag is echt al een keer eerder gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Hoe kan het dan @home meer levert dan ik bestel?

Ik heb een 4mbit lijn en theoritisch moet ik 500 kilobyte/s halen, dus praktijk iets van 460, maar ik haal 520. Ben er zelf wel blij mee, maar wil ook de achterliggende gedachte weten waarom dit zo is.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkis
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2023
Beste mensen,
Misschien hoort mijn topic hier niet thuis maar ik wil mijn frustratie ff kwijt. Al 3 manden ben ik bezig om mijn verhuizing door te geven. Dat heb ik via verschillende kanllen gedaan telefoon, helpdesk noem maar wat. Eindelijk is mijn verhuizing in hun systeem geregistereed maar sinds 3 en ½ week geen internet. De ene dag wel en de andere niet. Ik ben spuug zat ik |:( :( ga vandaag @home bellen en door geven dat ik niet betaal voordat ik internet heb.
Mensen geeeeeeeeeeeen @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
sarkis schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:19:
Beste mensen,
Misschien hoort mijn topic hier niet thuis maar ik wil mijn frustratie ff kwijt. Al 3 manden ben ik bezig om mijn verhuizing door te geven. Dat heb ik via verschillende kanllen gedaan telefoon, helpdesk noem maar wat. Eindelijk is mijn verhuizing in hun systeem geregistereed maar sinds 3 en ½ week geen internet. De ene dag wel en de andere niet. Ik ben spuug zat ik |:( :( ga vandaag @home bellen en door geven dat ik niet betaal voordat ik internet heb.
Mensen geeeeeeeeeeeen @home.
Met dit soort zaken, moet je ff alles op een rijtje zetten, je moet het zeker vanaf nu schriftelijk gaan doorgeven,zodat je straks bewijzen hebt, bellen helpt echt niet.
Als ik jou was, zou ik mijn contract schriftelijk opzeggen, vanwege wanprestatie door @home. ze leveren nl niet wat jij had besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
iCy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 07:47:

Ik heb een 4mbit lijn en theoritisch moet ik 500 kilobyte/s halen, dus praktijk iets van 460, maar ik haal 520. Ben er zelf wel blij mee, maar wil ook de achterliggende gedachte weten waarom dit zo is.
Mijn piek ligt rond de 532, dus erg normaal dat je 520 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

thefxr schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:00:
[...]

Mijn piek ligt rond de 532, dus erg normaal dat je 520 haalt.
Mwa dat is bij adsl niet zo. Je hebt namelijk altijd verlies dus ze geven bij @home dus meer dan 4 Mbit.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

iCy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 07:47:

ach ja das nog niks. ik ben van 8 naar 4mbit overgestapt en haal nog steeds de 8 mbit snelheden.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wees maar blij dat je zo'n snelheid haalt, niet ? ;)

en @odan, reset je modem maar eens, dan draai je weer op 4mbit. Heeft te maken met een configfile die afwijkt zodra je je modem opnieuw aanmeldt op het netwerk. Je modem haalt het nieuwe bestandje van de server af waarin de waardes verwerkt staan. Die zal in het vervolg ook 4MBit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

heb het modem zelf herstart de dag dat het inet zou veranderen. en daarna is er nog 2 keer de stroom uitgevallen dus modem resetten heeft in mijn geval geen nut :)

zolang @home er niks tegen doet vind ik het best. ik heb ze de dag na de reset gemaild dat ik nog 8mbit haalde en toen zeiden ze ook modem resetten maar als dat niks uithaalt ja jammer dan ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f1r3b4ll schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:10:
Zojuist de hele avond bij een klant geprobeerd een ASUS WL-520G router aan de praat te krijgen met @Home, helaas zonder resultaat. Wat ik ook probeer, de router krijgt geen verbinding met het modem. Ik heb de computernaam (CC....) al in de router gezet bij host name, maar tevergeefs. Ook heb ik handmatig het IP-adres en DNS servers ingevoerd, maar zonder resultaat. Ook de firewall in de router heb ik uitgeschakeld, maar het mocht niet baten.

Ik vraag me nu dus af of deze router uberhaupt wel gaat werken met @Home. Er is iets wat de zaak tegenhoudt... Als ik de router ping vanaf een pc, krijg ik de hostname "my.router" terug, en niet "CC...".

Help? _/-\o_

edit: ik heb in een vlaag der wanhoop zelfs de 3 mac adressen die onderop het modem staan geprobeerd in de WL-520G te zetten, maar dit hielp ook niet...
Hoi,

Inmiddels worden het er steeds meer die hier last van hebben, ze hebben serieuze problemen bij hun dns servers volgens mij. bekijk dit topic eens en doe eens wat ik onderaan heb gepost, met betrekking tot pingen.

Router instellen: geen internet, wel netwerk

mvg.

edwin h

• snakeeeye
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 00:22
sinds begin juli als ik azureus (gebruik het al jaren) start en begin te uploaden stort de verbinding in ik heb internet intensief 8000/1500. ben al meer dan 8 jaar lid van @home heb de helpdesk gebeld ook de technische dienst (de persoon van de technische dienst die ik aan de lijn had wist niet eens wat voor prog azureus is die dacht dat een newsserver progje was) aan de lijn gehad en gevraagd of ze bt hebben gelimiteerd ze ontkennen dit. het heb dit weekend me comp op nieuw geinstalleerd omdat het meschien aan de comp kon liggen. had vrijdag de klanten service gebeld en een en nummer gekregen na 3 werk dagen terug bellen als ze me niet terug zouden bellen hebben ze niet gedaan vandaag de technische dienst bellen heb na het weekend meerdere mensen gesproken in den bosch die hebben precies de zelfde problemen hebben dus ik weet onder tussen dat ze bij essent niet de waarheid spreken (hun netwerk was volgens hen goed)

moest eerst de router er tussen uit gooien dan heb ik gedaan voer me cp adres in me comp heb in eens een ander ip dan die aan in de router staat me router krijgt het ip van essent net als de computer dat doet ook moest ik naar www.alken.nl en speedtest4 uitvoeren stond een ander cp adress wat volgens de technische dienst normaal is (ik vond dat erg vreemd) sluit me router na dien weer aan ga naar de site terug doe weer speedtest4 en me eigen cp adres staat er weer zoals ik die van essent heb gekregen toen ik lid werd

bt moet ik op de upload op 15 kByte zetten anders stort de download in
heb de essent modem iedere keer nettjes uit gezet.
dus mijn vraag is zijn der andere mensen die daar last van hebben zoja stuur een email naar kassa en ga naar www.coax.nl en dien een klacht in
want het ligt nooit aan hun het is altijd onze fout

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeg... Gebruik eens wat . en , in je posts man 8)7

Het is normaal wanneer je je upload volstookt je download niets meer doet. dat is heel normaal. Bij elke verbinding (tenzij een 100% symetrische up / down, dan maakt het niet zoveel uit).

Een klacht om deze redenen indienen slaat dan ook nergens op man.

• snakeeeye
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:25:
Ja zeg... Gebruik eens wat . en , in je posts man 8)7

Sorry voor dat weet nooit goed wanneer ik ze moet plaatsen. ;)

En ja ik ben met je eens je mag nooit de vol belasten maar voor juli was me upload speed in azureus altijd rond de 100 kByte. Ging er nooit overheen terwijl speed test altijd zij dat ik rond de 130 kByte kon hallen ik gebruik azureus niet de heledag en nooit meer dan twee downloads tegelijk.
En nu zegt speedtest dat ik hoger dan 150 tot 170 kByte upload zou moeten hallen.
Meer als 15kByte haal ik niet.
Hoger gaat niet anders stort download helemaal in mekaaren kom ook niet meer boven de 50kByte met dll uit.

Verwijderd

Topicstarter
Zowiezo is p2p/torrents niet echt bevordelijk voor het volledig benutten van je downstream. Ik heb zelf 2.5jaar @Home gehad, zelfde 8mbit pakket als dat jij had, maar ben overgestapt op adsl2. Ik kwam erachter dat het veel sneller kon voor minder geld, en dat blijkt maar weer zo.

Je moet maar eens proberen wat de beste upload/download ratio moet zijn om toch een hoge download te kunnen halen zonder dat je lijn instort. Beter gezegd stop je met Torrents en kijk je naar een goed alternatief zoals Usenet. Daar hoef je namelijk niet te delen, en blijft je upload 'vrij' voor al het andere.

Ik haal nu zelfs gemiddeld 2.35MB p/s op Usenet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 01:07 ]

• snakeeeye
Ik gebruik het liefst mirc maar niet alles is er te vinden wat ik zoek. dll voornamelijk anime
en de snelheid die ik daarmee download ligt een stuk hoger.
En ik hoef niet perse de volle snelheid met download te hallen vind dat niet het ergste wat er is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is @home eigenlijk over geschakeld op het kijken naar het MAC adres om een ip toe te wijzen met een CC/CO nummer werkt toch perfect ?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:23:
Waarom is @home eigenlijk over geschakeld op het kijken naar het MAC adres om een ip toe te wijzen met een CC/CO nummer werkt toch perfect ?
Zo'n CC/CO nummer is makkelijk te achterhalen en in te voeren. MAC adres spoofen wordt al lastiger, maar is niet onmogelijk.

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Heb vandaag @home opgezegd, morgen even de formulieren opsturen voor KabelNoord Compleet 4 en dan hebben we hier "binnenkort" (aansluittijd 3 weken) digitale TV, analoge TV, telefonie en 8/1.5Mbit internet voor 59 euro in totaal (nu 30 euro internet 6/1Mbit, 15 euro RTV, 18 euro telefoon)
We hadden al langer plannen om over te stappen op kabeltelefonie. @Home had destijds de status op vorig jaar maart staan om het kabelstation hier in de regio aan te passen voor telefonie, dit is er altijd bij gebleven.
Qua internet ben ik gewoon altijd tevreden geweest over @home, qua helpdesk een stuk minder, alhoewel ik deze zelf nog maar 1x heb hoeven gebruiken (uitvallende lijn na snelheidsupgrade, 3x mogen bellen om uiteindelijk op aandringen een monteur te krijgen, die had na een kijk in de straatkast het probleem opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:17
Beste mede tweakers,

Ben sinds kort overgestapt van KPN ADSL op @Home. Nu heb ik een probleem/vraagje; hoe kan het dat ik mijn ip adres: 84.25.47.xxx niet kan pingen vanaf een pc van buitenaf? Zowel met router ertussen als direct aan de pc aangesloten is het niet mogelijk een RDP/FTP verbinding, ping etc. uit te voeren. Lijkt wel of het ding helemaal dicht staat? :/ Kan wel trouwens gewoon internetten etc. via mijn router en via direct op pc aangesloten. Zie ik iets over het hoofd misschien? Ik heb trouwens een Arris modem (+telefonie).

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb jullie hulp nodig. Wij zijn al 2 jaar in het bezit van internet van @Home, we hebben het abbonement "Internet soms". We willen nu eigenlijk wel een draadloos netwerk opzetten omdat we steeds meer apparaten hebben die het aankunnen (oa de laptop, Wii, PSP, DS enz). Bij @Home kan je de Netgear WGR614V5 bestellen voor 69 euro. Bij mijn onderzoek op google en kieskeurig zag ik dat er best veel problemen waren met deze router, hij zou vaak wegvallen bij een draadloze verbinding (soms wel 10x per dag). Klopt dit verhaal?

Zoja, weet iemand misschien een goed alternatief voor een draadloze router voor dezelfde prijs?
Het moet natuurlijk wel werken in samenwerking met een @Home internet soms abbonement.

Alvast erg bedankt :)

Ik heb even verder gezocht en zag dat Linksys routers erg goed zijn, dus op een linksys gezocht.
Deze leek mij wel wat & Deze lijkt me ook wel wat of deze misschien?
Werken deze Linksys routers met mijn internet abbonement? En kan ik dan wel gewoon volle snelheid surfen op een laptop? (1.7Mb/s volgens speedtest.net) daarnaast zou het leuk zijn als ze ook boven nog verbinding hebben, ik woon in een huis met drieverdiepingen en helemaal boven aan is dan ongeveer 10 meter van de router verwijderd. Welke zou dan het beste zijn?

Sorry voor de (domme?) vragen, maar dat is mijn eerste keer dat ik een draadloos netwerk wil starten :)

Ohja, misschien handig: ik heb nu verbinding via een Motorola SB5100E en deze gaat na me PC via een USB to Ethernet Adapter.

Oeps, sorry. het hoort hier niet echt thuis denk ik? heb inmiddels een topic geopend in Netwerken. mijn excuses

[ Voor 43% gewijzigd door Cubic X op 03-09-2007 09:41 . Reden: toevoegingkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ga die @home medewerkers maar weer eens lastigvallen met mijn verbinding.
Ik heb een 4 Mbit lijn en ik haal met mazzel de 1 Mbit, met veel mazzel bedoel ik.
Upload is prima, maar het doet zich op elk tijdstip voor. Het is pas sinds ik telefonie van @home heb of beter gezecht; sinds ik het nieuwe modem heb. Waardeloos.

Downloaden doe ik wel op mijn werk en mijn 8 GB USB key is partner en gaat altijd mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:17
Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 08:44:
Ik heb jullie hulp nodig. Wij zijn al 2 jaar in het bezit van internet van @Home, we hebben het abbonement "Internet soms". We willen nu eigenlijk wel een draadloos netwerk opzetten omdat we steeds meer apparaten hebben die het aankunnen (oa de laptop, Wii, PSP, DS enz). Bij @Home kan je de Netgear WGR614V5 bestellen voor 69 euro. Bij mijn onderzoek op google en kieskeurig zag ik dat er best veel problemen waren met deze router, hij zou vaak wegvallen bij een draadloze verbinding (soms wel 10x per dag). Klopt dit verhaal?

Zoja, weet iemand misschien een goed alternatief voor een draadloze router voor dezelfde prijs?
Het moet natuurlijk wel werken in samenwerking met een @Home internet soms abbonement.

Alvast erg bedankt :)

Ik heb even verder gezocht en zag dat Linksys routers erg goed zijn, dus op een linksys gezocht.
Deze leek mij wel wat & Deze lijkt me ook wel wat of deze misschien?
Werken deze Linksys routers met mijn internet abbonement? En kan ik dan wel gewoon volle snelheid surfen op een laptop? (1.7Mb/s volgens speedtest.net) daarnaast zou het leuk zijn als ze ook boven nog verbinding hebben, ik woon in een huis met drieverdiepingen en helemaal boven aan is dan ongeveer 10 meter van de router verwijderd. Welke zou dan het beste zijn?

Sorry voor de (domme?) vragen, maar dat is mijn eerste keer dat ik een draadloos netwerk wil starten :)

Ohja, misschien handig: ik heb nu verbinding via een Motorola SB5100E en deze gaat na me PC via een USB to Ethernet Adapter.

Oeps, sorry. het hoort hier niet echt thuis denk ik? heb inmiddels een topic geopend in Netwerken. mijn excuses
Heb zelf de WRT54GL, prima router. Als je een andere firmware erop zet (zoals DD-WRT) kun je de range zelfs iets vergroten. Ideaal voor je situatie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ik heb sinds dit weekend ook een beroerde verbinding. Al 3 dagen kom ik niet boven de 70kb/s uit.. en heb ook een 4mbit verbinding :(

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27
shaggy8675 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:17:
Ik heb een klein probleempje. Als ik met mijn pc wil inloggen op de webspace van @Home, gaat alles prima totaan het moment dat ik de keuze krijg tussen privemap en webmap. Als ik op eender welke klik, opend zich een nieuw scherm waarin ik keurig netjes mijn harde schijven en cd spelers etc. te zien krijg. maar geen inhoud van mijn website, of de mogelijkheid deze te veranderen etc.

Ik neem aan dat dit een instelling is van mijn WinXp Pro SP2, maar kan niet vinden welke het probleem verhelpt.

Wie roept?
Ik heb hetzelfde probleem, iemand een oplossing?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:19:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, iemand een oplossing?
CuteFTP of een andere FTP cliënt lost dat op. @home heeft weer zitten te spelen met policies zodat Windows XP hem niet meer als locale netwerkmap ziet. Hier in Vista precies hetzelfde euvel hoor.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.