Toon posts:

Geen Ip adres van Modem naar Router

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een merkwaardig probleem. Nadat ik vanochtend mijn modem reboot krijgt mijn router(Sweex) geen ip adres meer van het moden ( @HOME ), ik heb er wel aardig verstand van maar ik kom er niet uit.

Letop: Mijn hostname is veranderd naar een andere niet eigen(CC) hostname ( dus niet die gene die @home in mijn modem heeft gezet ), als ik mijn pc direct aan mijn modem hang duurt het effe maar hij vindt dan toch weer een niet eigen hostname en ip adres, en kan dus op internet.

Tevens heb ik het geprobeerd bij mijn ouders, en wat blijkt.....na het resetten van het modem, ook geen ip meer in de router(linksys) te krijgen..........

Waar ligt hier de fout? @home neem ik aan, maar hoe kan het in hemelsnaam dat ik wel op mijn pc een ip toegewezen krijg maar niet op mijn router, iemand ervaring`....

Mvg en bij voorbaat dank,

Edwin H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je bij @home een ander mac adres (ander apparaat) aan de modem hangt moet je de stroom van de modem afhalen en 1 minuut wachten. Dat is denk ik jouw probleem. o en groeten is niet gebruikelijk op tweakers.

[ Voor 18% gewijzigd door 4ourty2 op 11-08-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UlyssesNL schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:11:
Als je bij @home een ander mac adres (ander apparaat) aan de modem hangt moet je de stroom van de modem afhalen en 1 minuut wachten. Dat is denk ik jouw probleem. o en groeten is niet gebruikelijk op tweakers.
Dit heb ik al geprobeerd,

Modem uit, router uit, Modem aan, router aan.
Modem uit, router uit, router aan met nieuw mac adres, modem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Flikker die hostnames eens uit die routers. Sidns kort maakt @home geen gebruik meer van hostnames om toegang te verlenen tot hun netwerk. Is nu allemaal modem-mac gebaseerd.

Komt die modem wel online? Dwz gaan alle lampjes branden? :+
Ehm, niet dus. @home heeft geen flikker van doen met wat jij wel of niet aan die modem hangt. Verbinding werd gemaakt op basis van een hostname (cp12345566-x) en wordt nu gemaakt op basis van het modem-mac.

[ Voor 60% gewijzigd door max op 11-08-2007 20:52 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
max schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:51:

[...]

Ehm, niet dus. @home heeft geen flikker van doen met wat jij wel of niet aan die modem hangt. Verbinding werd gemaakt op basis van een hostname (cp12345566-x) en wordt nu gemaakt op basis van het modem-mac.
Bullshit ga jij maar eens een andere router aan je @home modem hangen wedden dat het niet werkt tenzij je de modem uit en aan doet ik heb zelf gewerkt voor essent kerel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kan niks anders zeggen dan dat je wel gelijk zult hebben.....als je voor essent gewerkt hebt.

Wel raar dat zijn modem en router beide al uit geweest zijn en dat het nog steeds niet werkt....hmmzz

[ Voor 35% gewijzigd door max op 11-08-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UlyssesNL schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:55:
[...]

Bullshit ga jij maar eens een andere router aan je @home modem hangen wedden dat het niet werkt tenzij je de modem uit en aan doet ik heb zelf gewerkt voor essent kerel
Ik heb het zowel met als zonder hostnames ook die waar ik huidige op inlog, ik zit nu dus gewoon met iemand anders zijn hostname op internet, hoe raar kan het gaan.

Maar he let wel op he.

Ik heb vanmiddag dus de stekker uit het modem bij mijn ouders getrokken en wat denk je er gebeurt precies hetzelfde.......krijg daar ook ineens een andere hostname en ook die router krijgt geen signaal meer van het modem. je zou zeggen een DNS server fout ergens bij athome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lijkt me eerder een storing in hun dhcp dan de dns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, zo is het bij UPC internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bergen schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:07:
[...]
Nee, zo is het bij UPC internet.
Wel/ook bij @home dus :)
Zelf heb ik geen @home maar een paar weken terug zat ik bij iemand die had zijn internet via zo'n stom USB-NICje lopen, terwijl hij gewoon een onboard ethernet aansluiting heeft. Mooi dus geen internet als je de kabel in de onboard aansluiting stopte. Tevens via een router die ik bij me had geen verbinding.
Op dat moment stond ik voor een raadsel, later kwam ik erachter dat je niet zomaar een andere MAC aan kan sluiten zonder de modem te rebooten. Hostnames had ik netje ingevuld overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 11-08-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:20:
[...]

Wel/ook bij @home dus :)
Zelf heb ik geen @home maar een paar weken terug zat ik bij iemand die had zijn internet via zo'n stom USB-NICje lopen, terwijl hij gewoon een onboard ethernet aansluiting heeft. Mooi dus geen internet als je de kabel in de onboard aansluiting stopte. Tevens via een router die ik bij me had geen verbinding.
Op dat moment stond ik voor een raadsel, later kwam ik erachter dat je niet zomaar een andere MAC aan kan sluiten zonder de modem te rebooten. Hostnames had ik netje ingevuld overigens.
ok. ik probeer het zo nog wel eens, maar dat verklaard nog steeds niet waarom ik iemand anders zijn hostname krijg toegewezen, let wel een statisch modem hostname is wat anders dan dynamisch ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:38:
[...]

ok. ik probeer het zo nog wel eens, maar dat verklaard nog steeds niet waarom ik iemand anders zijn hostname krijg toegewezen, let wel een statisch modem hostname is wat anders dan dynamisch ip adres
Werkt dus ook niet. heb inmiddels een mailtje naar @home gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:38:
[...]

statisch modem hostname? waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:14
Is het niet gewoon een kwestie van:
- modem uitzetten
- router aansluiten (utp)
- modem aanzetten
- zodra modem online is router aanzetten

en vervolgens wachtent totdat je router een DHCP-lease aanvraagt en toegewezen krijgt? Dit werkt dus alleen als het netwerk met dynamische adressen werkt (wat ik wel verwacht) en de dhcp-client op de router is ingeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sylvesterrr schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 03:19:
Is het niet gewoon een kwestie van:
- modem uitzetten
- router aansluiten (utp)
- modem aanzetten
- zodra modem online is router aanzetten

en vervolgens wachtent totdat je router een DHCP-lease aanvraagt en toegewezen krijgt? Dit werkt dus alleen als het netwerk met dynamische adressen werkt (wat ik wel verwacht) en de dhcp-client op de router is ingeschakeld..
Normaal wel ja, maar dat werkt dus niet, momenteel zit ik bij mijn ouders , zonet met de helpdesk van @home gebeld, en die kerel zegt u krijg geen hostname toegewezen meneer, en het ip dat is dynamisch. Volgens hem moet ik dus wel een hostname in de router zetten ( diezelfde hostname die eerst niet wordt toegewezen)

feiten
1. ik heb wel mijn goede ip adres, dat op dit modem staat, de hostname is van iemand anders hier in de buurt.
2. als ik mijn hostname of die ik nu heb gekregen van @home in het router zet en alles op dhcp laat lopen geeft hij gewoon geen verbinding, helemaal niks komt van het modem af ?

stelling: kan het zo zijn omdat ik wel het goede ip nummer heb maar niet de goede hostname de router conflicten krijgt met het modem? Let wel op het gaat hier dus om 2 verschillende op verbindingen en twee verschillende routers.

edwin h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nieuw hier, en kwam hier uit omdat ik precies hetzelfde probleem heb.
Donderdag modem er ff uit geweest, daarna geen internet meer via de router, deze geeft allemaal nullen.

Pc toen rechtstreeks op het modem aangesloten, en 1 van de 3 werkt, die andere 2 geen ip nummer.
En de PC die wel werkt is er als laaste bijgekomen, een oude voor de kids, waar geen comp naam of dergelijk instaat die ik ooit van @Home heb gekregen.
Modem iedere keer gereset als ik iets anders deed.
Een andere router geprobeerd, maar het blijven allemaal nullen.

Bij @Home melden ze mij dat het probleem niet bij hun ligt, want ik heb toch internet.
Waarom die andere 2 het dan niet rechtstreeks doen weten ze niet.
Al 2 man hier geweest die in de computer sector werken, maar die weten het ook niet.

Ik hoop dat het probleem opgelost kan worden.

BVD groetjes Yvonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 20:39

DMV

Ik had tot voor twee weken een router (Linksys WRT54G met DD-WRT V23 SP1) netjes kunnen internetten. De problemen zijn begonnen toen ik een asus WL-500gP met DD-WRT V24 RC4 aan probeerde te sluiten op mijn @home modem. Die router krijgt geen IP adres van het modem.
Bij iedere verandering die ik test power cycle ik het modem.
Ik heb nu drie routers (asus wl-500g Premium, Linksys WRT54G V2 en Linksys WRT54G V3) uitgeprobeerd met diverse firmwares (Orgineel en DD-WRT). Geen van de routers krijgen een ip adres (IP: 0.0.0.0). Ze zijn allemaal geconfigureerd dat ze via dhcp een ip adres moeten krijgen. Ook staan in alle routers de hostname ingevuld.
Ik heb om te testen ook nog 2 pc's ('n laptop met WinXP en desktop met Vista x64) eraan gehangen en deze krijgen gewoon netjes een IP adres en hierna kan ik op internet.
Omdat het met de pc's wel lukt heb ik ook het mac adres van m'n laptop 'ns gekloon'd in m'n router, maar dat helpt ook niet. (Had ik ook niet verwacht omdat @home alleen naar de hostname kijkt.)
Ik heb de @home helpdesk al 2x gebeld, ze kunnen zien dat ik er een router aan heb hangen met het correcte mac adres. Het modem haalt ook netjes bij @home een ip adres op, maar geeft het om de een of andere manier niet door aan m'n router. Helpdesk tuup zegt omdat ik met een pc wel op internet kom, het niet aan @home ligt. Toch heb ik daar mijn twijfels over.
Voor de volledigheid: Ik heb ik een webstar modem en internet en bel via @home. Ik heb dus een CP123456-B nummer. Bellen gaat gewoon goed.
Ik ben van plan om me te verdiepen in netwerk tools en het dhcp protocol. Eens kijken of ik kan uitvinden waar het verschil zit tussen PC en router.

AMD Athlon XP 1600+ @ 1490 | A7V266-E | 512Mb DDR | 2x20Gb HD Raid | Finding time for some H2O cooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het probleem ook met @home... heb het opgelost door de in de linksys firewall de filter identity (port 113) uit te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 05:25:
Ik had het probleem ook met @home... heb het opgelost door de in de linksys firewall de filter identity (port 113) uit te zetten....
Dat is wel erg raar, want die poort heeft er niets mee te maken...
http://www.grc.com/port_113.htm
Toeval misschien? Of misschien is na die wijziging de router automatisch gereset ofzo...

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 18-10-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm,hier het zelfde probleem, nieuwe router gekregen andere was beetje gaar, maar goed volle moed modem gereset alles gevolgd met zoon instalatie cd, niks noppes uit te krijgen ,via modem pc werkt het wel,via modem router pc werkt het dus niet, kan de router ook niet pingen, want hij zegt time out aanvraag verlopen, de oude router werkt trouwens wel, maar de nieuwe niks uit te krijgen , het is trouwens een netgear kwgr -614 , iemand meschien een idee oe ik deze weer aan de gang krijg ,is altijd wat met de routers :( :X
Pagina: 1