[![]() |
Het grote @home problemen topic deel 9! |
• Regels aan de hand van de modbreak uit deel 5 (die dus ook in deel 7 nog gewoon staan): |
Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd. Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op. Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor. Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op! |
• Probleemwijzer @home: |
Trage websites, wel snelle downloads: Ja. dit is een nieuw fenomeen wat zich optreed, om nog onbekende redenen, namelijk de DHCP van @home wijst je maar 1 DNS server toe, ipv gebruikelijk 2. Dat betekend dus iedereen die internet, en maar 1 DHCP server krijgt toegewezen, zal die massaal allemaal gaan gebruiken, resultaat: Trager internet ![]() Het volgende kan je er tegen doen: Handmatig invoeren van de volgende DNS servers (in je router, of Windows, maar behoudt wel DHCP van je IP adress) Het heeft bij mij zeker te weten geholpen, en ook anderen. |
Traag internet in het algemeen: Trager internet bestaat uit meerdere factoren. Ten eerst is het belangrijk om te weten of de verbinding niet gedeeld wordt met andere computers binnen in het netwerk, denk aan een zusje met haar PC & Msn, Windows update die stiekum op de achtergrond aan het downloaden is, of iets anders wat je even over het hoofd zag. Ten tweede is het belangrijk je eigen apparatuur te controleren: Wat ik zelf ervaar na een lange tijd uploaden, is dat mijn download (nadat mijn uploads klaar zijn) trager is, ik vermoedt dat dit eerder een "lamwordende" router van mij is, of het iets met windows te maken heeft, ik weet het niet, maar iig, na een reset van de modem & router, werkt alles weer Wireless: Met wireless moet je goed rekening houden of je geen storing ondervind, of een niet zwak signaal hebt. Er zijn tools (zoals netstumbler) om te kijken op welke ID jouw wireless draait, en die van de buurman. Mocht je toevallig op ID 1 zitten, en je buurman ook op 1 of 2, dan kan je storing ondervinden (met goedkopere apparatuur vaak). Hiervan is namelijk de verbinding in het algemeen de dupe. Om dit op te lossen zoek je voor het hoofdstation & de client een betere antenne, of ga je een ID hoger zitten (bijv jij op 1 en je buurman op 3), zolang de storingsmarge maar klein gehouden wordt. Bedrading Bedrading is erg belangrijk, al vanaf het punt dat de Coax kabel uit de grond (of uit je muur) goed afgeschermd is, en zo kort mogelijk, op je modem wordt aangesloten. Ook is het verstandig goede connectors te gebruiken (die zijn tegenwoordig meestal met het @home pakket geleverd overigens) om zo min mogelijk signaalverlies te krijgen. Ook is het verstandig, (zeker als je huisdieren hebt Alles gecontroleerd... maar dan toch... Ja dat is heel vervelend dat je niet de full speeds haalt dan waar je voor betaald. Naar waar je moet kijken is wanneer (tijdstip / welke dag en / of in het weekend) dit precies gebeurt, en ondertussen ook @Home informeren over je probleem. Mijn ervaring is in het weekend, dat het wat trager is, maar niet al te traag gelukkig. Simpelweg is omdat de werkende familie ook eens lekker wilt internetten op zondag bijv, en dan is het gewoon druk |
@home dingen in het algemeen: Je mail controleren via Pop3 (outlook) met een ander IP adress dan dat van @home (bijv met je ADSL op je laptop) werkt niet. Er zijn sommige gevallen (met telnet) waarmee het wel lukt. Vanaf een ander IP adress is het raadzaam via Webmail je email te checken Dynamische IP adressen @Home gaat werken met dynamische IP adressen, voorheen waren dit Semi-dynamische IP adressen, waarbij verandering bij sommige in het jaar pas gebeurde, en bij andere mensen wat eerder. Het voordeel voor @Home is hier de tekort aan IP adressen mee op te vullen, het nadeel voor de klant is dat services zoals FTP of een Web/Game server niet standaard meer bereikbaar zijn met een Vast IP. Mijn eigen tip is om vanaf nu met je Hostname te gaan werken. Dat is het unieke naam van het IP adress bij wijze van die Niet veranderd. Denk maar aan cc-123456.regio.holland.home.nl , dat is een unieke hostname die desondanks de IP wijziging, onveranderd blijft. Wil je FTP'en naar dit adress, dan vul je in het vervolg ftp ://cc-123456.regio.holland.home.nl:21 in, zelfde geldt voor andere services. DynDNS heeft hier wel een leuke oplossing op. Modem ruil Er waren oudere modems die na de nieuwe snelheidsverhoging (intensief 8000) het niet meer aankonden, er was een Firmware-update beloofd, maar dat nam tijd met zich mee (problemen die moesten uitgewerkt worden). Er zijn veel mensen die ondertussen een modem-swap gedaan hebben, die hebben namelijk een SB5100E meegekregen, of het model dat ook telefonie met zich meebrengt. Deze hebben geen problemen met de nieuwe snelheden. Of @home nog doet aan de modem swap is mij onbekend, wel kan je altijd informeren hoe het staat met de firmware update. Resetten en dergelijk De meeste modems hebben allemaal een eigen Webinterface hier te vinden. Hierin kan je namelijk errorlogs bekijken en signaalwaardes, ook herstarten is een mogelijkheid als je geen zin hebt naar je modem te lopen Deze vorm van resetten is enorm belangrijk als je van het "Learned" mac adress af wilt komen! @Home digitale televisie Voor @home digitaal verwijs ik je naar @Home digitale televisie topic |
• Vorige topics: |
Het grote @Home problemen topic [rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 2][/rml] [rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 3][/rml] [rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 4][/rml] [rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 5][/rml] [rml]Het grote @Home problemen topic [ deel 6][/rml] [rml]Het grote @Home problemen topc [deel 7][/rml] [rm]Het grote @Home problemen topic [deel 8][/rm] |
• Handige links |
Speedtests: Speedtest.net Speedtest.net Quicknet @Home vermeldingen: @home storingsmeldingen Troubles @home Snelheidsverhogingen: [rml] @home snelheidsverhoging deeltje 3 (updated 2006)[/rml] Zover bekend is komt met februari een nieuwe verhoging voor de lagere abbonementen (budget). Over Intensief 8000/15000 is nog niets bekend. overig: Ikzelf vind het posten omtrend @Home eigenlijk wel leuk.. daarom heb ik ook een website gebouwd die hier te bezichtigen is. |
Mails met toevoegingen aan de TS kunnen dat per DM aan mij doorgeven.Met dank aan de vaste users in het @home problementopic! |
Verwijderd
Nog uit het oude topic:
Zag er bij Dynabite een paar staan in de pricerange van 50 tot 30 Euro, is duurder altijd aan te raden ivm storingen?
Het is dus aan te raden om een andere draadloze router te kopen dan de routers die @Home aanbied? (zijn zoiezo ook uitverkocht btw)vuurfreter schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:39:
Het is de netgear router die ik via hun gekocht heb. Lees mijn eerdere postings maar
Zag er bij Dynabite een paar staan in de pricerange van 50 tot 30 Euro, is duurder altijd aan te raden ivm storingen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 21:57 ]
ik gebruik sins het begin die 4200 modem en was die 5Mbit limit nou echt spug zat!
30min aan de helpdesk voor aanvraag nieuwe modem
* ik niet de eerste met probleem
* router is goed (draytek 2200v, kan 48Mbit aan)
* geen pc op modem test, want dat is het toch niet
* gewoon drammen voor modem
nadat de "bestelling" voor mijn modem was gemaak werd mij verteld dat ik die modem direct kon gebruiken als ik die binnen kreeg
5 dagen later was i er
, maar de modem kwam niet online.
Blijkt dat de modem nog niet geregistreerd was
EN ze dat niet konden aanpass omdat dat "programma" voor het aanmelden van een nieuwe modem niet werkte telkens dak ik belde, dat voor 3 dagen
2x10min en 20min
maar het werkt nu
motorola SB4200 vs SB5101
* 8 Mbit eindelijk
voorheen 5 Mbit
* een veel betere ping bij max download ~150, voorheen 400
* bijna geen verschil in ping bij ~80% download ~40 voorheen 200
* goeie ping bij download EN upload ~150, voorheen wil je niet weten
een dikke aanrader dus !!!
30min aan de helpdesk voor aanvraag nieuwe modem

* ik niet de eerste met probleem
* router is goed (draytek 2200v, kan 48Mbit aan)
* geen pc op modem test, want dat is het toch niet
* gewoon drammen voor modem
nadat de "bestelling" voor mijn modem was gemaak werd mij verteld dat ik die modem direct kon gebruiken als ik die binnen kreeg
5 dagen later was i er
Blijkt dat de modem nog niet geregistreerd was

offtopic:
ik heb 1x met prepay mob. gebeld dat was 13minuten(waarvan 8min in wachtrij) kost 20 euro beltegoed
10c per min. + mobile kosten 1.30/min
de rest met met vastelijn gedaan
ik heb 1x met prepay mob. gebeld dat was 13minuten(waarvan 8min in wachtrij) kost 20 euro beltegoed

10c per min. + mobile kosten 1.30/min
de rest met met vastelijn gedaan
maar het werkt nu
motorola SB4200 vs SB5101
* 8 Mbit eindelijk
* een veel betere ping bij max download ~150, voorheen 400
* bijna geen verschil in ping bij ~80% download ~40 voorheen 200
* goeie ping bij download EN upload ~150, voorheen wil je niet weten
een dikke aanrader dus !!!
[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 23-12-2006 17:53 ]
Dat Sb5100E modem? Ja dat is al jaren bekend 
Bij mijn ouders ligt er nog die er niets mee doen, ze zijn overgestapt op KPN / Internet bellen +
Bij mijn ouders ligt er nog die er niets mee doen, ze zijn overgestapt op KPN / Internet bellen +
Ik heb net op marktplaats een sb5100e besteld, was het gedoe met de helpdesk zat. Ze wilden maar niet toegeven dat het aan het modem lag. Hopelijk haal ik de 8 mbit nu eindelijk..
Ik krijg al de hele dag geen IP-adres van de DHCP-server van @home.. ik dacht eerst dat het aan mezelf lag omdat ik de kabel van een switch er de hele nacht uit heb laten liggen en de router zijn lease daardoor verloor, maar ik heb de hele dag zitten kloten zonder resultaat. Toen ik er uiteindelijk van overtuigd was dat het probleem bij @home zou liggen was het te laat om de helpdesk te bellen
die sluit in het weekend om 18.00. 
Ik heb de modem gereset via de webinterface, heb de stroom er gedurende 2 uur vanaf gehad, maar het hielp allemaal niet. De oorspronkelijke router kreeg geen antwoord van de DHCP-server en een wireless router die ik er nu aan heb gehangen krijgt ook geen antwoord. De modem zelf lijkt echter prima in orde....
Als ik in de webinterface kijk van die Motorola SB5100 zie ik op een van die pagina's bij Power Level iets staan van -2 dB .. en dat verandert soms naar -3 dB ... is dat bij jullie ook? Lijkt me raar om daar een negatieve waarde te hebben?
* gday irriteert zich mateloos aan traag inbel-internet
Ik heb de modem gereset via de webinterface, heb de stroom er gedurende 2 uur vanaf gehad, maar het hielp allemaal niet. De oorspronkelijke router kreeg geen antwoord van de DHCP-server en een wireless router die ik er nu aan heb gehangen krijgt ook geen antwoord. De modem zelf lijkt echter prima in orde....
Als ik in de webinterface kijk van die Motorola SB5100 zie ik op een van die pagina's bij Power Level iets staan van -2 dB .. en dat verandert soms naar -3 dB ... is dat bij jullie ook? Lijkt me raar om daar een negatieve waarde te hebben?
* gday irriteert zich mateloos aan traag inbel-internet
ingen vill veta var du köpt din tröja
-3DB is dus geen signaal 
Daar moet je Of bij @Home kijken, of je bedrading iig ff checken, of de modem helemaal resetten...
Daar moet je Of bij @Home kijken, of je bedrading iig ff checken, of de modem helemaal resetten...
Verwijderd
Bij me zus hadden ze laatst ook een lekkere actie, bij analoge TV over de kabel: Gewoon de televisie afgesloten omdat 'iemand' in de buurt niet betaald had?! WTF? Kon pas een week later weer geactiveerd worden.. dat zijn toch echt rotstreken hoor..
Ik weet niet hoe @Home zijn analoge TV klanten afsluit, maar volgens mij is dat per centrale kast & een monteur die het stekkertje eruit trekt. Daarbij kon natuurlijk ook de verkeerde getrokken zijn
Meestal kan signaal en retour van afstand geschakeld worden. Dit werkt (natuurlijk) niet wanneer er een sper-filter geplaatst is.Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:56:
Ik weet niet hoe @Home zijn analoge TV klanten afsluit, maar volgens mij is dat per centrale kast & een monteur die het stekkertje eruit trekt. Daarbij kon natuurlijk ook de verkeerde getrokken zijn
Ik heb nu een powerlevel van -9.5 dBmV en toch internet...Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:34:
-3DB is dus geen signaal
( ok, het is dan wel een internet intensief waar ik nu maar 200KB uit weet te halen met Grabit en Eweka....) (En storende digitale en analoge tv.....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Nu het goed werkt ben ik er heel tevreden over. Het probleem is alleen dat hun ze leverden met een buggy firmware waardoorde router veelal vastsloeg. Inmiddels heb ik andere firmware en sindsdien geen klachten meer gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:55:
Nog uit het oude topic:
[...]
Het is dus aan te raden om een andere draadloze router te kopen dan de routers die @Home aanbied? (zijn zoiezo ook uitverkocht btw)
Mja, bij @home (heb ze vandaag aan de lijn gekregen bij een 2e poging al!!!!!!!!!! ik ben maar 1 keer opgehangen vandaag!!!!!Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:34:
-3DB is dus geen signaal

Zucht...
Check je wires dan. Je inkomend signaal kan goed zijn maar wat er vervolgens in je eigen huis loopt kan verkeerd zijn. Hond die bijv iets stukgebeten heeft, bij verplaatsen een draadje meegetrokken oid per ongeluk.. je weet het maar nooitCoach4All schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:34:
[...]
Ik heb nu een powerlevel van -9.5 dBmV en toch internet...
( ok, het is dan wel een internet intensief waar ik nu maar 200KB uit weet te halen met Grabit en Eweka....) (En storende digitale en analoge tv.....)
Geen huisbeestjes en alles al gecontroleerd (en apart geprobeerd)Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:10:
[...]
Check je wires dan. Je inkomend signaal kan goed zijn maar wat er vervolgens in je eigen huis loopt kan verkeerd zijn. Hond die bijv iets stukgebeten heeft, bij verplaatsen een draadje meegetrokken oid per ongeluk.. je weet het maar nooit
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Weet iemand trouwens of het nog mogelijk is om je ip-adres statisch in te stellen? Of kan het echt alleen maar als je een lease krijgt van de DHCP-server?
Dat weet ik niet. Dat zal je moeten proberen. Aangezien ik nog steeds op hetzelfde IP adress hang, zal het deels nog wel werken. Hou er wel rekening mee dat @Home dit als "IP-Diefstal" ziet en je afsluit als jij het zelfde IP adress draagt op het netwerk.gday schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:14:
Weet iemand trouwens of het nog mogelijk is om je ip-adres statisch in te stellen? Of kan het echt alleen maar als je een lease krijgt van de DHCP-server?
Gebruik dan je hostname, is een uniek nummer wat teminste niet veranderd.
Wat bedoel je met 'gebruik je hostname'? Wat heb ik aan een hostname als ik een statisch adres wil instellen?Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:15:
[...]
Dat weet ik niet. Dat zal je moeten proberen. Aangezien ik nog steeds op hetzelfde IP adress hang, zal het deels nog wel werken. Hou er wel rekening mee dat @Home dit als "IP-Diefstal" ziet en je afsluit als jij het zelfde IP adress draagt op het netwerk.
Gebruik dan je hostname, is een uniek nummer wat teminste niet veranderd.
Ik weet nog wat mijn laatst gebruikte adres is, en dat is nog niet veranderd (als de hostname lookup van mijn cp-naam tenminste correct is).
Ik heb het in ieder geval geprobeerd, maar het is me niet gelukt...
* gday haat een inbox vol met spam als je via dial-up zit

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 24-12-2006 18:22 ]
Je hostname is je naam dat @home je toewijst, bijv cc-123456.regio.home.nl, dat is het enige nummer zeg maar dat nooit veranderd. Ook al heb je voor een half jaar al het zelfde IP adress, er zal een keer komen dat je toch wijzigt van IP. Leer daarom ook je Hostname uit je hoofd, als je services hebt draaien. Die benader je via ftp://cc-123456.regio.home.nl:21 bijv. Zoals al aangekondigd was gaat @Home overstappen van semi-statisch naar DHCP, dus vroeg of laat zal het er komengday schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:21:
[...]
Wat bedoel je met 'gebruik je hostname'? Wat heb ik aan een hostname als ik een statisch adres wil instellen?
Ik weet nog wat mijn laatst gebruikte adres is, en dat is nog niet veranderd (als de hostname lookup van mijn cp-naam tenminste correct is).
Ik heb het in ieder geval geprobeerd, maar het is me niet gelukt...(wat ik wel raar vind overigens)
* gday haat een inbox vol met spam als je via dial-up zit
Ja, ik ken mijn hostname nu zo'n 6 jaar uit mijn hoofd
.. maar ik snap niet wat je aan een hostname hebt als je statisch gaat instellen, behalve dat je op het moment dat je statisch instelt kunt zien wat voor ip-adres je gekregen zou hebben als je je verbinding dynamisch ingesteld zou hebben. Aangezien dat tegenwoordig relatief vaak gaat veranderen krijg je de kans dat je een ip-conflict krijgt (als het überhaupt statisch zou werken).
Goed, nu even een nieuwe post:
Ik ben erachter gekomen dat er 1 PC is op mijn netwerk, dat WEL een DHCP-lease kan krijgen als deze direct wordt aangesloten op de modem. Alle andere apparaten krijgen geen lease als ze direct worden aangesloten op de modem. Ik heb mijn wireless router uit de AP-stand gehaald, en als router in werking gesteld.. maar die kreeg ook geen lease... TOTDAT ik hem het MAC-adres gaf van de PC die WEL een lease kreeg.
Dus, ik heb met dat verhaal gebeld naar @home, maar de hansworst van de klantenservice zei dat aangezien het op 1 PC werkt, ze het product op de juiste wijze afleveren en dat hij mij niet kon helpen. Ik ben toen kwaad geworden, en ik vroeg hem: "Als ik die ene PC de deur uitgooi, heb ik dus geen internet omdat de andere PC's geen lease kunnen krijgen en voldoen jullie opeens NIET meer aan de eisen???" Het is nog over en weer gegaan, en ik ben erg kwaad geworden, mede doordat hij mij af probeerde te schepen.. uiteindelijk zei ik dat hij mij maar moest doorverbinden met de TD aangezien hij erop bleef hameren dat hij niks meer voor me kon doen, en daar deed hij (zoals verwacht) ook moeilijk over.
Goed, uiteindelijk ongeveer 3 kwartier met hem aan de telefoon gehangen, onderwijl een 5e referentie nummer gekregen zonder dat die 4 eerdere referentie nummers ooit 'opgelost' waren... en alweer de belofte gekregen dat de TD het binnen 3 dagen op zou lossen.

Het klinkt allemaal nog redelijk vriendelijk zoals ik het nu uittype, maar het is een vurig gesprek geweest.
1 lichtpuntje: ik kreeg nu gelijk iemand aan de lijn zonder dat ik eerst uit de wacht werd geknikkerd en opnieuw moest bellen.
Ik heb trouwens de router talloze malen gereset (mbv de webinterface en dmv langdurig de adapter eruit houden) maar het hielp niet... slechts 1 MAC-adres kan een lease krijgen...
Ik ben erachter gekomen dat er 1 PC is op mijn netwerk, dat WEL een DHCP-lease kan krijgen als deze direct wordt aangesloten op de modem. Alle andere apparaten krijgen geen lease als ze direct worden aangesloten op de modem. Ik heb mijn wireless router uit de AP-stand gehaald, en als router in werking gesteld.. maar die kreeg ook geen lease... TOTDAT ik hem het MAC-adres gaf van de PC die WEL een lease kreeg.
Dus, ik heb met dat verhaal gebeld naar @home, maar de hansworst van de klantenservice zei dat aangezien het op 1 PC werkt, ze het product op de juiste wijze afleveren en dat hij mij niet kon helpen. Ik ben toen kwaad geworden, en ik vroeg hem: "Als ik die ene PC de deur uitgooi, heb ik dus geen internet omdat de andere PC's geen lease kunnen krijgen en voldoen jullie opeens NIET meer aan de eisen???" Het is nog over en weer gegaan, en ik ben erg kwaad geworden, mede doordat hij mij af probeerde te schepen.. uiteindelijk zei ik dat hij mij maar moest doorverbinden met de TD aangezien hij erop bleef hameren dat hij niks meer voor me kon doen, en daar deed hij (zoals verwacht) ook moeilijk over.
Goed, uiteindelijk ongeveer 3 kwartier met hem aan de telefoon gehangen, onderwijl een 5e referentie nummer gekregen zonder dat die 4 eerdere referentie nummers ooit 'opgelost' waren... en alweer de belofte gekregen dat de TD het binnen 3 dagen op zou lossen.

Het klinkt allemaal nog redelijk vriendelijk zoals ik het nu uittype, maar het is een vurig gesprek geweest.
1 lichtpuntje: ik kreeg nu gelijk iemand aan de lijn zonder dat ik eerst uit de wacht werd geknikkerd en opnieuw moest bellen.
Ik heb trouwens de router talloze malen gereset (mbv de webinterface en dmv langdurig de adapter eruit houden) maar het hielp niet... slechts 1 MAC-adres kan een lease krijgen...
Miss beter om bij de eerstvolgende mogenlijkheid @home op te zeggen en bijvb non KPN ADSL te nemen?gday schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:33:
geloof dat dit nl nog lang gaat duren en je hebt veel belkosten naar die gasten toe.
Ja, ik wil eigenlijk wel overstappen... maar aan de andere kant heb je dan weer problemen met dat je op het moment dat je @home-contract verlopen is, je abonnement van je andere ISP al actief moet zijn.. anders zit je weer een tijd zonder internet. Verder moet ook weer het nodige veranderd worden in de meterkast en andere kabel(s) trekken e.d. ... en ik heb daar niet zoveel zin in.thefxr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:14:
[...]
Miss beter om bij de eerstvolgende mogenlijkheid @home op te zeggen en bijvb non KPN ADSL te nemen?
geloof dat dit nl nog lang gaat duren en je hebt veel belkosten naar die gasten toe.
Waarom de Router ? Je moet het modem toch resetten? En dan bedoel ik niet stekker eruit , nee de Interface in hier.gday schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:33:
Druk even op "reset all changes" boven
en even wachten dan maar. Koppel dan snel de pc of router die je er wel achter wilt hebben en je bent klaar. (vergeet het @Home netwerk niet, DHCP..)Resetting the cable modem to its factory default configuration will remove all stored parameters learned by the cable modem during prior initializations. The process to get back online from a factory default condition could take from 5 to 30 minutes. Please reference the cable modem User Guide for details on the power up sequence.
Sorry, ik bedoelde uiteraard dat ik de modem had gereset. Inderdaad ook via die webinterface, maar dat maakt helemaal niks uit want ook dat helpt niet.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:12:
[...]
Waarom de Router ? Je moet het modem toch resetten? En dan bedoel ik niet stekker eruit , nee de Interface in hier.
Druk even op "reset all changes" boven
Ik zou graag willen dat het zou werken...[...]
en even wachten dan maar. Koppel dan snel de pc of router die je er wel achter wilt hebben en je bent klaar. (vergeet het @Home netwerk niet, DHCP..)
edit: Ik had het blijkbaar verkeerd begrepen... die reset all defaults had ik nooit gedaan, zoals jij nu in deze post had geschreven... ik had alleen op die knop 'restart cable modem' gedrukt zonder dat eerst te doen .... en ja, nu werkt het! Bedankt lism!
Ik bel morgen die klantenservice op om eens te vertellen dat ik ze hoogst incapabel vind.

[ Voor 20% gewijzigd door gday op 27-12-2006 01:41 ]
dat overstappen gaat goed, heb ik ook gedaan en geen problemen,want het abo gaat pas in als je online aanmeld, dus kan je dat zelf bepalen, tja kabels trekken, maybe een wireless adsl modem?gday schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:46:
[...]
Ja, ik wil eigenlijk wel overstappen... maar aan de andere kant heb je dan weer problemen met dat je op het moment dat je @home-contract verlopen is, je abonnement van je andere ISP al actief moet zijn.. anders zit je weer een tijd zonder internet. Verder moet ook weer het nodige veranderd worden in de meterkast en andere kabel(s) trekken e.d. ... en ik heb daar niet zoveel zin in.
Ik vond je post al zo raar.. ik heb nog nooit iemand gehoord die het niet lukte op deze maniergday schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:17:
[...]
Sorry, ik bedoelde uiteraard dat ik de modem had gereset. Inderdaad ook via die webinterface, maar dat maakt helemaal niks uit want ook dat helpt niet.
[...]
Ik zou graag willen dat het zou werken...
edit: Ik had het blijkbaar verkeerd begrepen... die reset all defaults had ik nooit gedaan, zoals jij nu in deze post had geschreven... ik had alleen op die knop 'restart cable modem' gedrukt zonder dat eerst te doen .... en ja, nu werkt het! Bedankt lism!
Ik bel morgen die klantenservice op om eens te vertellen dat ik ze hoogst incapabel vind.
Geen probleem overigens, daar zijn we allemaal een beetje voor in dit topic
Haha, omdat m'n moeder toevallig langs me stond toen ik gisteren aan de telefoon zat met de klantenservice heb ik even van haar 'diensten' gebruik gemaakt... ze is namelijk nogal een relnicht die echt op haar strepen gaat staan en heeft een ferme woordenwisseling gehad met de knaap van de klantenservice. Deze ochtend kwam dan ook prompt een monteur langs..
.. maar goed, ik had het zelf dus al opgelost dus hij had een eenvoudige klus.
Ja mooi is dat.. eerst lekker ranten op @Home met hun producten en dan vervolgens erachterkomen dat het wel anders kan ...
Een foutloze verhuizing, de droom was ook te mooi om waar te zijn...
Situatie appartement: CAI => COM21/Motorola modem=> Belkin/Sweex router => PC1/PC2/Laptop
Werkte perfect, kon alles beheren met webinterfaces, modem(192.168.100.1), router (192.168.2.1).
Situatie huis(je moet wat met zo'n kleine onderweg
): CAI => Arris modem => router => PC1/PC2/Laptop
Met 1 machine die de @Home instellingen heeft lukt internet, bij meer dan 1 tegelijk gaat het fout ivm IP conflicten / PC naam conflicten etc. Ergo: router aanpassen naar de nieuwe CP1234567-a instelling en klaar is Shez. Niet dus.
Eerst heb ik me suf gezocht op het netwerk naar een IP van m'n router, zonder succes. Toen las ik in deze thread dat als je de coax uit de modem trekt hij te benaderen is. Dit klopt ook, die gaat op 192.168.100.1 zitten, en DHCPt deze machine naar 192.168.100.2, maar nog steeds is m'n router nergens te vinden...
Weet iemand hoe je je router te pakken krijgt met zo'n Arris modem er voor geschakeld? Ik heb 3 smaken geprobeerd, Belkin/Sweex/Linksys, met en zonder coax, cross en straight cables, 30 sec resets, power-offs en uiteraard een hoop gevloek
Situatie appartement: CAI => COM21/Motorola modem=> Belkin/Sweex router => PC1/PC2/Laptop
Werkte perfect, kon alles beheren met webinterfaces, modem(192.168.100.1), router (192.168.2.1).
Situatie huis(je moet wat met zo'n kleine onderweg
Met 1 machine die de @Home instellingen heeft lukt internet, bij meer dan 1 tegelijk gaat het fout ivm IP conflicten / PC naam conflicten etc. Ergo: router aanpassen naar de nieuwe CP1234567-a instelling en klaar is Shez. Niet dus.
Eerst heb ik me suf gezocht op het netwerk naar een IP van m'n router, zonder succes. Toen las ik in deze thread dat als je de coax uit de modem trekt hij te benaderen is. Dit klopt ook, die gaat op 192.168.100.1 zitten, en DHCPt deze machine naar 192.168.100.2, maar nog steeds is m'n router nergens te vinden...
Weet iemand hoe je je router te pakken krijgt met zo'n Arris modem er voor geschakeld? Ik heb 3 smaken geprobeerd, Belkin/Sweex/Linksys, met en zonder coax, cross en straight cables, 30 sec resets, power-offs en uiteraard een hoop gevloek
Het IP van je router?
Connect je PC eens op je router, en type dan in een dosvenster (command) "Ipconfig" , de Gateway is je Router IP
Connect je PC eens op je router, en type dan in een dosvenster (command) "Ipconfig" , de Gateway is je Router IP
aardig wat doorgelezen hier over @home..
Heb vandaag bij kennisen die per 09-01-2007 overgaan op internet+tv+bellen van @home internet heel snel aan de praat gekregen, nu staat echter in de handleiding telefonie dat binnen 2 uur ook een kiestoon aanwezig moet zijn bij aansluiten van de test-telefoon op de router.
Deze kiestoon krijg ik dus niet, iemand hier meer info over, behalve bellen met een helpdesk die toch komende paar dagen niet bereikbaar zal zijn?
ze hebben een Arris modem trouwens.
Heb vandaag bij kennisen die per 09-01-2007 overgaan op internet+tv+bellen van @home internet heel snel aan de praat gekregen, nu staat echter in de handleiding telefonie dat binnen 2 uur ook een kiestoon aanwezig moet zijn bij aansluiten van de test-telefoon op de router.
Deze kiestoon krijg ik dus niet, iemand hier meer info over, behalve bellen met een helpdesk die toch komende paar dagen niet bereikbaar zal zijn?
ze hebben een Arris modem trouwens.
[Signature]
Even een keer wat positiefs over @Home;
(met een beetje negatief dan)
Verhuisd van Apeldoorn naar Emmen, en Internet Intensief 8000, Tv Digitaal + Telefonie aangevraagd.
Tussen kerst en oud en nieuw, de 29e (!) het pakket binnen gekregen. Aangesloten, en alles werkt meteen! Behalve dan de telefoon lijn, die wordt pas later actief, maar kiestoon is wel aanwezig.
Router ertussen, alles werkt naar behoren, downloaden gaat snel, etc.etc.
Belt net mijn vriendin, ze kan geen pagina's openen, maar MSN doet het wel..
Ojee.
Even wat checks doen, en ja hoor, DNS problemen dus blijkbaar.
Nu heb ik wel op internet en op dit forum gezocht, en ben tegengekomen dat je het beste de volgende DNS-servers kan gebruiken:
213.51.129.37 dns.zwoll1.ov.home.nl
213.51.144.37 dns.tilbu1.nb.home.nl
Kan nu niet controleren wat ik precies heb staan, weet mijn externe ip nog niet uit het hoofd
Maar heeft iemand nog andere tips hiervoor? Want dit lijken mij de standaard DNS-servers...
(Die dus blijkbaar niet lekker werken)
(met een beetje negatief dan)
Verhuisd van Apeldoorn naar Emmen, en Internet Intensief 8000, Tv Digitaal + Telefonie aangevraagd.
Tussen kerst en oud en nieuw, de 29e (!) het pakket binnen gekregen. Aangesloten, en alles werkt meteen! Behalve dan de telefoon lijn, die wordt pas later actief, maar kiestoon is wel aanwezig.
Router ertussen, alles werkt naar behoren, downloaden gaat snel, etc.etc.
Belt net mijn vriendin, ze kan geen pagina's openen, maar MSN doet het wel..
Ojee.
Even wat checks doen, en ja hoor, DNS problemen dus blijkbaar.
Nu heb ik wel op internet en op dit forum gezocht, en ben tegengekomen dat je het beste de volgende DNS-servers kan gebruiken:
213.51.129.37 dns.zwoll1.ov.home.nl
213.51.144.37 dns.tilbu1.nb.home.nl
Kan nu niet controleren wat ik precies heb staan, weet mijn externe ip nog niet uit het hoofd
Maar heeft iemand nog andere tips hiervoor? Want dit lijken mij de standaard DNS-servers...
(Die dus blijkbaar niet lekker werken)
Ja die tip staat in de Startpost verwerkt, dat je bij je router of je eigen computer, even instelt dat je gebruik wilt maken van die beide DNS / IP adressen, omdat op een vage manier @Home je maar 1 toewijst.
Ah, check, bedankt 
Wist dat ik het had gelezen, maar heb-tig tabs openstaan en kon het niet meer vinden
Dan moet ik het dus gewoon statisch instellen op de router!
Wist dat ik het had gelezen, maar heb-tig tabs openstaan en kon het niet meer vinden
Dan moet ik het dus gewoon statisch instellen op de router!
Vandaag de factuur gekregen, voor zowel dec als jan, ze hebben me 8000 intensief geteld ipv 4000 regelmatig! dus veels te veel, een half uur aan de tel gehangen,nu maar hopen dat het gecorrigeerd wordt!!
nou... @home heeft het weer voor elkaar. landelijke storing, iedereen met @home geen internet.
ondertussen doet het hier weer.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik heb nergens last van gehad hoor?bartgrefte schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:49:
nou... @home heeft het weer voor elkaar. landelijke storing, iedereen met @home geen internet.
de hele dag verbinding gehad zoals het hoort (en 99% van de tijd hier ook zo is)
huh? tussen 1230 en 1300 vloog het eruit, bij bellen kreeg ik te horen van landelijke storingtozzke schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:56:
[...]
ik heb nergens last van gehad hoor?
de hele dag verbinding gehad zoals het hoort (en 99% van de tijd hier ook zo is)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
dan moet ik je toch echt teleurstellenbartgrefte schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:57:
[...]
huh? tussen 1230 en 1300 vloog het eruit, bij bellen kreeg ik te horen van landelijke storing
Zelfde probleem hier, uurtje zonder internet gezeten. Alleen de telefoon ligt wel al de hele dag platbartgrefte schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:49:
uurtje? hier uur of 5-6, modem kwam na paar uur al wel weer online maar duurde nog paar uur voordat me router uberhaupt een ip kreeg (ondanks herstarten router en modemProGo schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:36:
[...]
Zelfde probleem hier, uurtje zonder internet gezeten. Alleen de telefoon ligt wel al de hele dag plat
Oscar Wilde
Niks gemerkt van een storing.
Verwijderd
gvd, die klote @home ik lig alweer plat! (5685)
ben ik blij dat ik ngo een ADSL lijn heb hange hiero!!
nog meer mensen last van ?
greeetz
ben ik blij dat ik ngo een ADSL lijn heb hange hiero!!
nog meer mensen last van ?
greeetz
Heb vanmiddag ook een half uurtje plat gelegen. Maar een dorp verder liggen ze er al de hele dag uit!
Verwijderd
Bij mij ligt het ook al 5 uur plat. Een maat van mij die ook @Home heeft, maar 15km verder woont, heeft geen problemen.
Had even bij iemand anders op internet gezeten en volgens de @Home site staat er dat de storing tot en met vrijdag gaat duren.
So much voor Waspik....
Had even bij iemand anders op internet gezeten en volgens de @Home site staat er dat de storing tot en met vrijdag gaat duren.
So much voor Waspik....

Verwijderd
dan denk ik dat @home binnekort verledentijd gaat worden.. flikker maar op! geen 47 euro de maand voor 0,0 onlineVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:32:
Bij mij ligt het ook al 5 uur plat. Een maat van mij die ook @Home heeft, maar 15km verder woont, heeft geen problemen.
So much voor Waspik....
Verwijderd
Stelletje klungelaars zijn het bij @Home. Al jaren bieden ze internet en altijd problemen. Vreemd dat ik 2 jaar lang, toen ik nog in Vught woonde, bijna nooit problemen had met @Home, maar toen ik Den Bosch woonde en nu in Waspik wel.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:36:
[...]
dan denk ik dat @home binnekort verledentijd gaat worden.. flikker maar op! geen 47 euro de maand voor 0,0 online
Die maat van mij vertelde me dat het soms wel erg was en dat ie een keer 2 weken zonder internet zat en dat ie dan ook nog 40 euro extra moest betalen voor een nieuw IP adres......

Telefonisch zijn ze ook niet te bereiken btw....... heeft ook storing.

EDIT: hmmmm....... zelfs hun site lag net even plat.

WAT moet ik nu doen zonder internet!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 21:52 ]
Calm down allemaal
Ik weet dat @Home vaak roept dat het tot op x aantal werkdagen kan duren, dat klopt ook wel, hun monteurs & TD en dergelijk werkt ook van 9 tot 5, en er is ook een nachtploeg aanwezig die het nachtelijke onderhoud uitvoeren.
Ik heb nergens last van gehad met vandaag over internetuitval (7553), maar het is weer up zo te zien bij de meeste.
Is moeilijk te onderzoeken als je een landelijk probleem hebt wat er precies stuque is
Ik heb nergens last van gehad met vandaag over internetuitval (7553), maar het is weer up zo te zien bij de meeste.
Is moeilijk te onderzoeken als je een landelijk probleem hebt wat er precies stuque is
Verwijderd
Mijn internet 8000 abbo werkte tot voor kort goed, maar nu moet ik al blij zijn wanneer ik 10 KB p/s haal. 
Groningen
Groningen
Hoe & waar test je? Heb je niets anders op je netwerk? Je spul al reboot / reset gegeven? 10KB met een 8MBit abbo lijkt me erg onwaarschijnlijk... Is het met opvragen van websites alleen? Of ook echt je downloads?Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:16:
Mijn internet 8000 abbo werkte tot voor kort goed, maar nu moet ik al blij zijn wanneer ik 10 KB p/s haal.
Groningen
Verwijderd
Thnx voor je reactie! 
Ik ben er inmiddels achter dat het een softwareprobleem moet zijn, heb een laptop kunnen lenen waar ik nu wel met mijn oude vertrouwde snelheid mee kan netten!
Nu even uitzoeken waar het probleem dan wel zit...
Ik ben er inmiddels achter dat het een softwareprobleem moet zijn, heb een laptop kunnen lenen waar ik nu wel met mijn oude vertrouwde snelheid mee kan netten!
Nu even uitzoeken waar het probleem dan wel zit...
Verwijderd
Mensen vanhier nog tussen degeen gezeten met storing?Storing @Home Essent verholpen lees voor
Uitgegeven: 8 januari 2007 23:32
Laatst gewijzigd: 9 januari 2007 13:05
ROERMOND - De grote technische storing bij internetprovider @Home van Essent is verholpen. Dat heeft een woordvoerder dinsdagochtend laten weten.
Wel kan het bij de getroffen abonnees nog enige tijd duren tot de verbinding is hersteld. Het bedrijf verwacht dat alle klanten in de loop van dinsdag weer gebruik kunnen maken van hun aansluiting.
IP-adressen
Sinds maandagmiddag hadden circa vijftigduizend abonnees geen telefoon- of internetverbinding meer. Huishoudens in de zuidelijke provincies (Noord Brabant en Limburg) hadden de meeste last van de storing. Maar ook van klanten in Groningen, Drenthe en Overijssel werkten telefoon en internet enige tijd niet.
De oorzaak was een storing in een server die de IP-adressen van de aangesloten computers reactiveert. @Home heeft in totaal 650 duizend aansluitingen.
ik woon in Drenthe maar had gisteren geen problemen met me telefoon en internet
Hier in bergen op zoom en omstreken waren wel problemen, maar gelukkig bij mij niet
This space for rent. Serious inquiries only please.
Bedoelen ze hiermee de DHCP-server?De oorzaak was een storing in een server die de IP-adressen van de aangesloten computers reactiveert.
Dat is taal zodat Jan-van-drie-hoog-achter het ook nog kan snappen. Het lijkt me duidelijk dat het een ietwat te strakke vertalig van 'renew' is. Het ging iig om (een van) de DHCP-server voor zover ik het begrepen heb gisteren.
Heb er hier (Roosendaal) totaal geen last van gehad, heb de hele tijd kunnen werken, en heb ook nog steeds hetzelfde IP-adres
Heb er hier (Roosendaal) totaal geen last van gehad, heb de hele tijd kunnen werken, en heb ook nog steeds hetzelfde IP-adres
Virussen? Scan ze hier!
heb er dus wel last van gehad in Blerick
en een paar huizeblokken verder hadden ze wel gewoon werkend internet van @home
Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof
Verwijderd
Al 10 maanden last van bandbreedteproblemen, meestal begint het in de namiddag tot middernacht en in het weekend.
Bij het downloaden van grote bestanden, bv van de eweka server, zakt de download plotseling van 8 Mbps (1000 kBps) naar een veel kleinere bandbreedte, kan 600kBps zijn, maar ook 300 of zelfs langdurig 50 kBps. Surfen gaat dan traag, pagina's laden langzaam. Ook een 100MB bestand van bbned ophalen lukt dan amper.
Maandje of 2 geleden heb ik dit gemaild aan @Home, in het achterhoofd hebbende dat er wel een standaardreply op zou volgen.
Er arriveerde een bevestigingsmailtje, binnen zoveel werkdagen zou mijn klacht worden verwerkt en zou ik daarvan in kennis worden gesteld.
Tot zover een normaal verloop, maar tot op de dag van vandag heeft @Home niets meer van zich laten horen.
Ik keek er dan ook vreemd van op toen ik vanmiddag door een medewerker van @Home werd gebeld!
Het probleem is besproken, er zijn wat dingen bij @Home nagelopen en ik ben op een andere kabel gezet. Afwachten maar voorlopig...
edit
Jammer, dat heeft niet geholpen...
Bij het downloaden van grote bestanden, bv van de eweka server, zakt de download plotseling van 8 Mbps (1000 kBps) naar een veel kleinere bandbreedte, kan 600kBps zijn, maar ook 300 of zelfs langdurig 50 kBps. Surfen gaat dan traag, pagina's laden langzaam. Ook een 100MB bestand van bbned ophalen lukt dan amper.
Maandje of 2 geleden heb ik dit gemaild aan @Home, in het achterhoofd hebbende dat er wel een standaardreply op zou volgen.
Er arriveerde een bevestigingsmailtje, binnen zoveel werkdagen zou mijn klacht worden verwerkt en zou ik daarvan in kennis worden gesteld.
Tot zover een normaal verloop, maar tot op de dag van vandag heeft @Home niets meer van zich laten horen.
Ik keek er dan ook vreemd van op toen ik vanmiddag door een medewerker van @Home werd gebeld!
Het probleem is besproken, er zijn wat dingen bij @Home nagelopen en ik ben op een andere kabel gezet. Afwachten maar voorlopig...
edit
Jammer, dat heeft niet geholpen...
kreeg net een telefoontje van een kennis,die nog steeds geen verbinding heeft.
ik woon een paar straten verder en heb helemaal geen problemen gehad .
oh ja 6043
Bij kennissen waar vandaag telefonie opgeleverd zou worden helemaal geen telefonie, internet doet het nog wel.
Maar sinds vandaag is dus wel de KPN lijn daar afgesloten, gaat weer lekker bij @home....
//edit
de servicedesk is ook niet bereikbaar, constant in gesprek...
Maar sinds vandaag is dus wel de KPN lijn daar afgesloten, gaat weer lekker bij @home....
//edit
[ Voor 15% gewijzigd door woest85 op 09-01-2007 19:51 ]
[Signature]
wegens het niet veel zin hebben in openen nieuw topic
/
deze vraag maar hier:
iemand enig id wanneer @home (en de rest van de isp's natuurlijk ook) overgaan op ipv6?
en even iets anders.... wat(/wie?) is de beperkende factor als het om het snelheid van connecties maken gaat?

iemand enig id wanneer @home (en de rest van de isp's natuurlijk ook) overgaan op ipv6?
en even iets anders.... wat(/wie?) is de beperkende factor als het om het snelheid van connecties maken gaat?
[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 09-01-2007 21:42 ]
Oscar Wilde
Ah, hier toch stiekem ook problemen gehad met de DHCP-server ... de Linux-router was z'n lease kwijtgeraakt en omdat ik te lui ben om een extra netwerkkaart in die router te stoppen pikte hij een lease op van zichzelf aangezien die router zelf ook DHCP-adressen uitdeelt met dhcpd. Moest het even handmatig fixen.
4e nieuwe ip-adres in een maand tijd trouwens.
4e nieuwe ip-adres in een maand tijd trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door gday op 09-01-2007 21:40 ]
Verwijderd
dat is waarschijnlijk dus een issue op nummer portering want neem aan dat ze dat nummer meenemen naar @home.woest85 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:51:
Bij kennissen waar vandaag telefonie opgeleverd zou worden helemaal geen telefonie, internet doet het nog wel.
//edit
als ik me niet vergis stond hier bij het aanvraag formulier ook bij hoeveel dagen het zou duren na afsluiting KPN voordat je telefonie van @home hebt.
meen me te herinneren dat dit een paar dagen duurt (zie ook hun aanmeldings brief online/op papier)
Weet ik niet. Ik weet niet eens of dat verplicht is bij @Homebartgrefte schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:38:
wegens het niet veel zin hebben in openen nieuw topic/
deze vraag maar hier:
Zover ik weet kan je ook zelf je Systeem IPV6 klaarmaken, door bijv je router te flashen naar een IPV6 capable router. Ook windows XP heeft een patch waarmee je als default, ook met IPV6 werkt. Het staat standaard niet aan alleen
Windows XP SP2? Probeer deze eens. Na de komst van Sp2 heeft MS besloten om de connecties naar 10 oid terug te brengen. Bittorrent programma's hadden hier heel veel last van (slechte connectieviteit). Met die patch kan je dan ook tot op 150connecties aanmaken.en even iets anders.... wat(/wie?) is de beperkende factor als het om het snelheid van connecties maken gaat?
router is er al op voorbereid, maar wil graag weten wanneer iedereen overstapt, dan zijn we namelijk van het tekort aan ip's af en krijgen we als het goed is een vast ipVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:53:
[...]
Weet ik niet. Ik weet niet eens of dat verplicht is bij @Home
Zover ik weet kan je ook zelf je Systeem IPV6 klaarmaken, door bijv je router te flashen naar een IPV6 capable router. Ook windows XP heeft een patch waarmee je als default, ook met IPV6 werkt. Het staat standaard niet aan alleen
euh niet aantal connecties, maar de snelheid van aanmaken van connectiesVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:53:
Windows XP SP2? Probeer deze eens. Na de komst van Sp2 heeft MS besloten om de connecties naar 10 oid terug te brengen. Bittorrent programma's hadden hier heel veel last van (slechte connectieviteit). Met die patch kan je dan ook tot op 150connecties aanmaken.
ff eens goed gelezen: dat proggie zou moeten werken, maar kan 't ook zonder reboot?
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 10-01-2007 11:23 ]
Oscar Wilde
Wat IPv6 betreft... daar maak ik sinds een jaar of 5 ongeveer gebruik van via sixxs.net. Heb een /48-subnet waardoor ik voor thuis 2(128-48)=1208925819614629174706176 mogelijke publieke IPv6-adressen heb. (Hmm... klopt mijn berekening wel eigenlijk?
)

Zijn er meer mensen die geen email servers hebben?
Gezien je tijdstip denk ik dat je ondertussen wel een reboot gedaan hebtbartgrefte schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:39:
[...]
euh niet aantal connecties, maar de snelheid van aanmaken van connecties
ff eens goed gelezen: dat proggie zou moeten werken, maar kan 't ook zonder reboot?
Leg uit ?MartNL schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:59:
Als je een eigen server bedoelt: niemand, alleen mensen die een pop connector gebruiken. (exotische oplossingen daargelaten)MartNL schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:59:
Als je @Home-servers bedoelt: vaak, dan kan er geen verbinding worden gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door LiquidSmoke op 11-01-2007 09:28 ]
Ik heb geen eigen mailserver, ik gebruik de mailserver van @Home, plus een van een ander provider (ook POP3).MartNL schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:59:
Virussen? Scan ze hier!
Helaas ligt die er van mij ongelooflijk vaak uit.wildhagen schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:46:
[...]
Ik heb geen eigen mailserver, ik gebruik de mailserver van @Home, plus een van een ander provider (ook POP3).
Zeker in het nieuwejaar heb net mijn email effe op kunnen halen.
Maar dat was niet zonder errors. :-)
Maar als ik het via bv posbakje wil ophalen dan lukt het altijd.
Ik heb gewoon bij smtp server mail en bij pop3server mail.
Zijn er misschien nog betere @home email servers??
Nee. Er is er maar 1 waarop jij connect en daar automatisch naar de naar jouwes / regio mailserver verbonden wordt.
Sinds een tijdje (gokje: een maand of 2) heb ik een enorm irritant probleem met mijn @Home kabelverbinding (Groningen). Mijn internetverbinding wordt op willekeurige momenten verbroken. Soms een paar keer binnen 5 minuten, soms (maar) 1 keer per dag.
Zodra ik mijn router opnieuw opstart, doet de verbinding het weer. Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van, dus het eerste dat ik heb gedaan, was een andere router proberen. Ik heb mijn router even geruild met de router die bij m'n ouders staat. Mijn probleem is echter gebleven, terwijl mijn ouders evenals daarvoor geen problemen hebben.
Nou heb ik een deel van het vorige @Home problementopic doorgespit, en vermoed dat het iets te maken zou kunnen hebben met de overgang van @Home op dynamische IP-adressen. Ik heb zelf echter te weinig verstand van het geheel om uit al die posts een mogelijke oplossing te filteren.
Heeft iemand van jullie enig idee wat de (echte) oorzaak van mijn probleem is, en hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt voor de moeite...
Zodra ik mijn router opnieuw opstart, doet de verbinding het weer. Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van, dus het eerste dat ik heb gedaan, was een andere router proberen. Ik heb mijn router even geruild met de router die bij m'n ouders staat. Mijn probleem is echter gebleven, terwijl mijn ouders evenals daarvoor geen problemen hebben.
Nou heb ik een deel van het vorige @Home problementopic doorgespit, en vermoed dat het iets te maken zou kunnen hebben met de overgang van @Home op dynamische IP-adressen. Ik heb zelf echter te weinig verstand van het geheel om uit al die posts een mogelijke oplossing te filteren.
Heeft iemand van jullie enig idee wat de (echte) oorzaak van mijn probleem is, en hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt voor de moeite...
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." (Albert Einstein)
Probeer eens zonder router, (natuurlijk wel met firewall of iets) en kijk of je internet er dan nog uit valt 
Routers waarvan teveel ports zijn geforward (vooral goedkopere) flikkeren vaak uit dmv teveel connecties.
Routers waarvan teveel ports zijn geforward (vooral goedkopere) flikkeren vaak uit dmv teveel connecties.
Zal ik proberen.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:42:
Probeer eens zonder router, (natuurlijk wel met firewall of iets) en kijk of je internet er dan nog uit valt
Het vreemde is dat ik deze problemen hiervoor nooit heb gehad. Hiervoor had ik een Sitecom router, en nu een Linksys. Dat zijn toch niet echt de goedkoopste (ben allergisch voor sweex
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." (Albert Einstein)
Maar leg eens uit hoe je verbinding zich verbreekt... gewoon echt een knippperende modem die weer signaal en dergelijk zoekt? Of niet meer ladende websites? Kijk anders even in de startpost van dit topic / naar uitleg over handmatig invoeren van DNS servers, die geven nogal wat problemen het toe laten wijzen van DNS servers van @Home. Success
Meestal willen websites niet meer laden, en gaat mijn MSN zomaar offline. Dat gebeurt ook wanneer ik zelf niet actief zit te internetten en wanneer mijn huisgenoten niet thuis zijn. Verder kan ik aan de lampjes op de modem en de router niet zien of de verbinding wel of niet verbroken is.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:57:
Maar leg eens uit hoe je verbinding zich verbreekt... gewoon echt een knippperende modem die weer signaal en dergelijk zoekt? Of niet meer ladende websites? Kijk anders even in de startpost van dit topic / naar uitleg over handmatig invoeren van DNS servers, die geven nogal wat problemen het toe laten wijzen van DNS servers van @Home. Success
Ik zal eens kijken naar dat handmatig DNS servers invoeren...
Nee dat klopt ook wel. En je kan het testen door een download te starten, als je merkt dat websites er niet door komen. Haal je gewoon de normale snelheid die je ook haalt? Is het je DNS. Het staat allemaal in de TS uitgelegdMeestal willen websites niet meer laden,
Als je de router niet opnieuw start, maar de DHCP-lease vernieuwt ... helpt dat dan ook toevallig?D-Ray schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:57:
[...]
Meestal willen websites niet meer laden, en gaat mijn MSN zomaar offline. Dat gebeurt ook wanneer ik zelf niet actief zit te internetten en wanneer mijn huisgenoten niet thuis zijn. Verder kan ik aan de lampjes op de modem en de router niet zien of de verbinding wel of niet verbroken is.
Ik zal eens kijken naar dat handmatig DNS servers invoeren...
Ik heb bij static DNS de adressen ingevuld die hier eerder zijn genoemd (Primary DNS : 213.51.129.37; Secondary DNS : 213.51.144.37). Onderhand is de verbinding van MSN alweer 2 keer verbroken, dus ik vermoed dat dat niet heeft gewerkt... 
Hoe werkt dat? In de webinterface is het enige dat daar op lijkt de optie: "Client Lease Time: 0 minutes (0 means one day)"gday schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:21:
[...]
Als je de router niet opnieuw start, maar de DHCP-lease vernieuwt ... helpt dat dan ook toevallig?
@D-Ray, ik heb afgelopen week @Home (voor het eerst) aangesloten bij een vriend van me. Deze omschreef dezelfde problemen na installatie. Helpdesk gebeld en deze wist ons te vertellen (via automagisch bandje) dat je de modem moest uittrekken en weer insteken.
Sindsdien nergens meer last van gehad en loopt het vlekkeloos en lekker snel.
Hoe dat werkt verschilt per router... soms moet je eerst ergens voor Release kiezen en vervolgens Renew, maar soms is het eerst Disconnect kiezen en dan Connect.D-Ray schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:48:
Ik heb bij static DNS de adressen ingevuld die hier eerder zijn genoemd (Primary DNS : 213.51.129.37; Secondary DNS : 213.51.144.37). Onderhand is de verbinding van MSN alweer 2 keer verbroken, dus ik vermoed dat dat niet heeft gewerkt...
[...]
Hoe werkt dat? In de webinterface is het enige dat daar op lijkt de optie: "Client Lease Time: 0 minutes (0 means one day)"
euhh... is zo'n 2,5 maand geleeje sinds laatste reboot en zal binnenkort nog niet gebeurenVerwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:06:
[...]
Gezien je tijdstip denk ik dat je ondertussen wel een reboot gedaan hebt(ja dat moet)
[...]
Leg uit ?Mail via Pop3 werkt gewoon, en volgens mij is webmail ook gewoon online
Oscar Wilde
Dat blijkt inderdaad te werken om de verbinding weer te herstellen, maar de verbinding blijft van tijd tot tijd verbreken, dus daar heeft het geen effect op...gday schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:21:
[...]
Als je de router niet opnieuw start, maar de DHCP-lease vernieuwt ... helpt dat dan ook toevallig?
Erm...wat bedoel je met uittrekken en insteken? Modem restarten lost het probleem niet op...AvanCade schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:00:
@D-Ray, ik heb afgelopen week @Home (voor het eerst) aangesloten bij een vriend van me. Deze omschreef dezelfde problemen na installatie. Helpdesk gebeld en deze wist ons te vertellen (via automagisch bandje) dat je de modem moest uittrekken en weer insteken.
stekker (voeding) deruitD-Ray schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:38:
[...]
Dat blijkt inderdaad te werken om de verbinding weer te herstellen, maar de verbinding blijft van tijd tot tijd verbreken, dus daar heeft het geen effect op...
[...]
Erm...wat bedoel je met uittrekken en insteken? Modem restarten lost het probleem niet op...
Oscar Wilde
Nee, dat klopt. Ik denk dat het dan gewoon aan het feit ligt dat die router(s) gewoon opeens de geest geeft/geven. Bij mijn vriendin gaat het namelijk hetzelfde. Je bent gewoon rustig een webpagina aan het lezen en vervolgens klik je op een link en lijkt dat de verbinding gewoon helemaal dood is. De router is nog wel online, maar vertikt het om data door te geven. Dat is een E-Tech router, en ik denk dat dat gewoon geen al te sterk merk is zeg maar.D-Ray schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:38:
[...]
Dat blijkt inderdaad te werken om de verbinding weer te herstellen, maar de verbinding blijft van tijd tot tijd verbreken, dus daar heeft het geen effect op...
De Sitecom router waar ik exact hetzelfde probleem mee had, werkt wel gewoon bij mijn ouders. Met de routers is naar mijn mening niks mis. Het probleem lijkt me te zitten in de communicatie tussen de Modem/@Home en de router...gday schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:04:
[...]
Nee, dat klopt. Ik denk dat het dan gewoon aan het feit ligt dat die router(s) gewoon opeens de geest geeft/geven. Bij mijn vriendin gaat het namelijk hetzelfde. Je bent gewoon rustig een webpagina aan het lezen en vervolgens klik je op een link en lijkt dat de verbinding gewoon helemaal dood is. De router is nog wel online, maar vertikt het om data door te geven. Dat is een E-Tech router, en ik denk dat dat gewoon geen al te sterk merk is zeg maar.
Mja, Sitecom vind ik persoonlijk ook niet het puikste merk op zich, maar het is dus niet zo dat het per se verkeerd moet gaan met een bepaalde router denk ik. In sommige situaties gaat ie op z'n gat en in andere situaties wellicht niet.D-Ray schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:25:
[...]
De Sitecom router waar ik exact hetzelfde probleem mee had, werkt wel gewoon bij mijn ouders. Met de routers is naar mijn mening niks mis. Het probleem lijkt me te zitten in de communicatie tussen de Modem/@Home en de router...
Het is zover .... ik heb blijkbaar een nieuwe lease, maar mijn cp-naam wijst in de DNS nog naar een oud ip-adres.

Woei, mijn @home verbinding ligt plat. (sinds gisteravond)
Volgens de ledjes op het modem is alles ok.
Ik krijg alleen geen ip toegewezen..
Ik geen zin en geen tijd om in het modem zelf te gaan kijken.. Als je daar nou nog wat zou kunnen instellen oke.. maar je kan er gewoon niets mee.
Iemand die meer weet?? Als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik eens mijn ip statisch instellen, kijken of dat nog wat scheelt.
Volgens de ledjes op het modem is alles ok.
Ik krijg alleen geen ip toegewezen..
Ik geen zin en geen tijd om in het modem zelf te gaan kijken.. Als je daar nou nog wat zou kunnen instellen oke.. maar je kan er gewoon niets mee.
Iemand die meer weet?? Als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik eens mijn ip statisch instellen, kijken of dat nog wat scheelt.
[ Voor 27% gewijzigd door job op 19-01-2007 11:50 ]
Als je lampjes op het modem branden is er technisch niets aan de hand met @Home. Als je geen IP krijgt heeft het te maken met of je zit niet in de @Home werkgroep, of je draagt de benodigde CP- naam niet, of je modem heeft geleerd om aan een ander Mac adress een IP toe te wijzen 
via de webinterface kan je stuff resetten, inclusief het geleerde Mac-adress
Geloof me maar dat de @home werkgroep totaal overbodig is.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:29:
Als je lampjes op het modem branden is er technisch niets aan de hand met @Home. Als je geen IP krijgt heeft het te maken met of je zit niet in de @Home werkgroep, of je draagt de benodigde CP- naam niet, of je modem heeft geleerd om aan een ander Mac adress een IP toe te wijzen
CC naam staat nog precies zoals het de afgelopen 5 jaar staat
Mac adres is al maaaaanden hetzelfde
Modem resetten had overigens ook geen zin (paar uur de stekker eruit werkt even goed als de reset knop). De lampjes op het modem geven overigens alleen maar aan of het modem zich aan heeft kunnen aanmelden bij de ubr.
Een probleem met de dhcp server (tijd geleden die landelijke storing) kan je aan je de ledjes niet zien.
Ik heb wat rond gebeld, en wat blijkt.. in Groningen hebben meer mensen hetzelfde probleem.
Modem is aangemeld, alle lampjes zijn correct, maar geen ip adres....
De helpdesk is overigens niet te bereiken.. (wachtijden 20 minuten+ in de ochtend) dus die zullen het wel druk hebben.
Heb de boel nu statisch ingestelt, en het werkt prima.
Probeer toch maar via de webinterface naar de factory default settings te resetten.. bij mij hielp dat ook, toen ik een tijdje terug ook dit probleem had terwijl ik *altijd* dezelfde router aangesloten had met dus hetzelfde mac-adres... de modem leek gewoon prima online te zijn, maar ik kreeg maar geen adres van de DHCP-server. Heb het zo dus opgelost, en toen een monteur (te laat) langskwam om het probleem te verhelpen zei hij dat dit ook wel eens spontaan ontstaat en soms ook zelfs bij hele groepen gebruikers tegelijkertijd. Hij zei dat het zelfs een keer bij 5000 abonnees tegelijk optrad. Probeer het dus gewoon maar...
Verwijderd
Neef heeft @home, met nog zo'n oud wit motorola modem. Heeft sinds anderhalve week problemen as in, krijgt geen ip, als hij het krijgt is het internet ontzettend traag. Nieuw modem laten komen (gezien de leeftijd). Update via @home? Is deze witte motorola te benaderen via een webinterface?
Verwijderd
Behoorlijk irritant probleem. De laatste paar weken (van november 2006 ongeveer) kan ik overdag nauwelijks een online game meer spelen (speel voornamelijk Battlefield 1942). Ook op dit ogenblik niet meer. Rond 15.00 - 01.00 uur zo gemiddeld. Ik heb de regelmatig abbo wat dus buiten genoemde uren voldoende is om normaal te kunnen spelen, ik test de laatste tijd vooral dezelfde server waarop ik vaak speel om een beetje eerlijk te kunnen vergelijken (rond de 20-40 ms ping normaal in die server).
Volgens speedtest (meerdere tests) momenteel rond 200 kB download (van de 500) 30 kB upload (van de 75), ongeveer 200 connecties p/m en een ping van rond de 70 ms. Deze getallen, hoewel ze laag zijn vergeleken met mijn abbo, moeten voldoende zijn om normaal te kunnen spelen imho. maar het probleem ingame is dat met name in de piekuren ik een ping heb van rond de 50, wat opzich nog acceptabel is, maar om de 1 a 2 seconden schiet die ping omhoog naar zo'n 300 en het 'stottert' ook merkbaar ingame. En die 1 a 2 seconden zijn vaak net genoeg voor de servermanager om na 3 waarschuwingen me van de server te kicken vanwege een te hoge ping. Maar dat kicken is het ergste niet, een spel als Battlefield raak je geen ene sodemieter bij zo'n instabiele verbinding.
niet dat het veel toevoegt maar moest het ff van me af tikken
heb een mail gestuurd via home.nl afgelopen week, verwacht er geen antwoord op maar ik ga geen dubbel geld besteden om een fatsoenlijke verbinding te krijgen. Maandag nog maar eens een mail sturen en dan maar eens kijken naar een andere internetaansluiting...
9736, Groningen overigens.
Volgens speedtest (meerdere tests) momenteel rond 200 kB download (van de 500) 30 kB upload (van de 75), ongeveer 200 connecties p/m en een ping van rond de 70 ms. Deze getallen, hoewel ze laag zijn vergeleken met mijn abbo, moeten voldoende zijn om normaal te kunnen spelen imho. maar het probleem ingame is dat met name in de piekuren ik een ping heb van rond de 50, wat opzich nog acceptabel is, maar om de 1 a 2 seconden schiet die ping omhoog naar zo'n 300 en het 'stottert' ook merkbaar ingame. En die 1 a 2 seconden zijn vaak net genoeg voor de servermanager om na 3 waarschuwingen me van de server te kicken vanwege een te hoge ping. Maar dat kicken is het ergste niet, een spel als Battlefield raak je geen ene sodemieter bij zo'n instabiele verbinding.
niet dat het veel toevoegt maar moest het ff van me af tikken
heb een mail gestuurd via home.nl afgelopen week, verwacht er geen antwoord op maar ik ga geen dubbel geld besteden om een fatsoenlijke verbinding te krijgen. Maandag nog maar eens een mail sturen en dan maar eens kijken naar een andere internetaansluiting...
9736, Groningen overigens.
Dit topic is gesloten.