Toon posts:

@Home ervaringen - deel 9

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 29.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:34

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb nooit zoveel fiducie in mailen met bedrijven,... ik had ook problemen met de verbinding (en dan met name de snelheid die inzakte van 1000kB/s naar 30kB/s in de namiddag en avond) en na een aantal telefoontjes te hebben gepleegd hebben ze uiteindelijk geconstateerd dat ze in mijn gebied capaciteitsproblemen hadden (wat ik ze zelf ook al kon vertellen....) is het nu toch weer constant 1000kB/s, gedurende de hele dag.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort Internet (sinds 24-12-06) en Telefonie (sinds 18-01-07) en ik heb helaas alweer (1 jaar terug was ik ook @Home klant, 5 jaar lang) een aantal mindere ervaringen.

Op 8 januari heb ik, net als een groot deel van de andere @Home klanten, niet kunnen internetten ivm een storing in de DHCP-server van @Home.

Op 18 januari is mijn telefonie geactiveerd. Ik heb wel gesteld 2x kunnen bellen en sindsdien geeft mijn telefoon een snelle tuut-tuut-tuut-enz (klinkt als een bezet toon). Deze zelfde toon hoor je als je naar mijn telefoonnummer toe belt. Ik heb het modem uitgehad (ook dan hoor je dezelfde bezet toon als je op dat moment naar mijn telefoonnummer belt), maar dit heeft niet mogen helpen.

19 januari heb ik de helpdesk gebeld en het probleem voorgelegd, maar nadat ik 1 uur gewacht had, al 20 minuten met een medewerker in gesprek was, werd de verbinding verbroken. Ik had op dat moment even geen zin meer om terug te gaan bellen.

Probleem is dat de telefoon het nu nog steeds niet doet. Dus ik ga van de week weer eens bellen, maar vrolijk wordt ik er zeker niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

gday schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:04:
Probeer toch maar via de webinterface naar de factory default settings te resetten.. bij mij hielp dat ook, toen ik een tijdje terug ook dit probleem had terwijl ik *altijd* dezelfde router aangesloten had met dus hetzelfde mac-adres...
Geloof me maar dat het probleem bij @home ligt.
Stekker er voor een paar uur uit werkt net zo goed als een reset (stekker eruit laat de helpdesk je ook doen als je problemen hebt). Het is gewoon een probleem hier in Groningen, was de enige niet.

Heb als test even m'n statisch ip weer naar automatisch ip verkrijgen gezet :P.
Krijg je leuke dingen... Wel een ip adres, maar een lease van een uur.
En het ip behoort tot een andere abbonnee..
Goh.. @home is geweldig bezig sinds ze over zijn gegaan naar dynamische ip adressen :P (sarcasme off).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 20-01-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

job schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:42:
[...]
Geloof me maar dat het probleem bij @home ligt.
Stekker er voor een paar uur uit werkt net zo goed als een reset (stekker eruit laat de helpdesk je ook doen als je problemen hebt). Het is gewoon een probleem hier in Groningen, was de enige niet.
Ja, dat dacht ik dus ook... maar dat is het dus NIET!!!!! Je 'geloof me maar dat het probleem bij @home ligt' komt me akelig bekend voor. :') Ik dacht dus ook dat resetten naar factory default settings hetzelfde was als de stroom er een tijdje af laten. Dat is het dus echt niet. De helpdesk liet mij ook niet teruggaan naar factory default settings. Ze hebben het er überhaupt nooit over gehad, tot ik de tip kreeg van lism om dat te doen via de webinterface. Het duurde toen 10 tot 15 minuten voordat ik weer online was, maar het werkte echt geweldig.

Zoals ik al eerder zei: die monteur die langskwam heeft bevestigd dat het soms grote groepen tegelijk overkomt, en dat ze dan overal langsmoeten om de modems naar factory default settings te zetten omdat de helpdesk dat nooit door een abonnee laat doen blijkbaar. Ook de supervisor van de helpdesk wist mijn DHCP-probleem niet op te lossen terwijl het zo fucking simpel was.

Lees deze post eens, en mijn reply direct daaronder: Verwijderd in "Het grote @Home problementopic deel 9" Dan zal het je misschien duidelijk zijn dat het in jouw gevel WEL kan helpen.
Heb als test even m'n statisch ip weer naar automatisch ip verkrijgen gezet :P.
Krijg je leuke dingen... Wel een ip adres, maar een lease van een uur.
En het ip behoort tot een andere abbonnee..
Goh.. @home is geweldig bezig sinds ze over zijn gegaan naar dynamische ip adressen :P (sarcasme off).
Mja, van mij mag je aan blijven klooien hoor, maar je kunt het ook gewoon een keertje proberen. Als dat ook niet werkt kun je volgens mij pas écht 100% zeker zijn dat het aan @home ligt.

Ik ga er trouwens wel vanuit dat je zo'n Motorola SB5100 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Arris CM450B modem waar ik erg tevreden mee ben.

Nu heb ik internettelefonie van @home aangevraagd en heb nu de Arris TM501B daarbij gekregen.
Ik zou graag willen weten of er nog snelheidsverschil zit tussen beide modems.
Aaangezien me de Arris 450B me uitstekend bevalt zit ik een beetje te twijfelen of ik dat nieuwe modem daar nu wel wil tussengooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:10:
Ik heb de Arris CM450B modem waar ik erg tevreden mee ben.

Nu heb ik internettelefonie van @home aangevraagd en heb nu de Arris TM501B daarbij gekregen.
Ik zou graag willen weten of er nog snelheidsverschil zit tussen beide modems.
Aaangezien me de Arris 450B me uitstekend bevalt zit ik een beetje te twijfelen of ik dat nieuwe modem daar nu wel wil tussengooien...
Daar merk je echt niets van... als in dat het gewoon goed zal gaan. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens. Je modem heeft een QoS aanboord die het telefonie apart split van je internet, zodat beide geen hinder van elkaar ondervinden zodra je gaat downloaden bij wijze van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je hulp, lism! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:17:
[...]

Ik had het blijkbaar verkeerd begrepen... die reset all defaults had ik nooit gedaan, zoals jij nu in deze post had geschreven... ik had alleen op die knop 'restart cable modem' gedrukt zonder dat eerst te doen .... en ja, nu werkt het! Bedankt lism! _O_
Kun jij me nog een keer precies uitleggen wat je hebt gedaan? Ik ben nu al een week met @Home aan het bellen en word van het kastje naar de muur gestuurd - ik heb zelfs vandaag een terugzenddoos voor m'n modem toegestuurd gekregen, maar ik wil eerst alles geprobeerd hebben...

Ik krijg dus ook geen IP-adres. Niet op m'n router en ook niet op een PC als ik die rechtstreeks aansluit. Ik heb de coax-kabel uit de modem gehaald en daarna de modem aangezet (met PC aangesloten): dan krijg ik wél een IP-adres (192.168.100.12 ) en kan ik bij de web-interface komen. Toen heb ik die "reset all defaults"-knop ingedrukt en daarna "Restart Modem". Daarna de coax-kabel er weer in en... Na één minuut (zodra de modem een verbinding met @Home krijgt) vervalt m'n 192.168.100.12 IP-adres en krijg ik er geen nieuw adres voor terug. Kortom: bij mij werkt die truc niet.

Iemand enig idee? Of moet ik echt een week op de postbode (en @Home) gaan zitten wachten...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:54:
[...]

Kun jij me nog een keer precies uitleggen wat je hebt gedaan? Ik ben nu al een week met @Home aan het bellen en word van het kastje naar de muur gestuurd - ik heb zelfs vandaag een terugzenddoos voor m'n modem toegestuurd gekregen, maar ik wil eerst alles geprobeerd hebben...

Ik krijg dus ook geen IP-adres. Niet op m'n router en ook niet op een PC als ik die rechtstreeks aansluit. Ik heb de coax-kabel uit de modem gehaald en daarna de modem aangezet (met PC aangesloten): dan krijg ik wél een IP-adres (192.168.100.12 ) en kan ik bij de web-interface komen. Toen heb ik die "reset all defaults"-knop ingedrukt en daarna "Restart Modem". Daarna de coax-kabel er weer in en... Na één minuut (zodra de modem een verbinding met @Home krijgt) vervalt m'n 192.168.100.12 IP-adres en krijg ik er geen nieuw adres voor terug. Kortom: bij mij werkt die truc niet.

Iemand enig idee? Of moet ik echt een week op de postbode (en @Home) gaan zitten wachten...

Alvast bedankt!
Wat ik deed was inderdaad 'reset all defaults' aanvinken, en dan de modem herstarten via die webinterface. Vervolgens duurde het bij mij ongeveer 15 minuten voordat de modem weer up and running was, en kreeg ik een DHCP-adres zoals het hoorde.

Branden alle ledjes van je modem goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slumpy.

Ik denk dat je niet het idee van die reset snapt. Die reset voeg je pas toe als je switcht van Macadress, dus bijv van Router naar PC. Zodra de modem zich aan het resetten is dan moet je eigenlijk de UTP al veranderen, en niet wachten totdat het modem weer online komt ;)

Nogmaals, Webinterface, en druk dan op reset / Ok. Niet een reboot erachteraan doen want dat lost niets op :) Vervolgens de stekker in de PC of router dat je wilt, en klaar is kees.

(als je je router wilt koppelen op het modem kopieer dan het Mac Adress van de PC bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nog geen steek verder. Ik heb gedaan wat je (lism) hebt gezegd (tijdens het resettten de UTP-kabel veranderd enzovoort), en het modem heeft er dan inderdaad wat langer voor nodig om online te komen (minuutje of 10).

Daarna: niets is veranderd. Alle lampjes branden keurig, maar mijn PC krijgt geen IP-adres. Windows maakt daar mooi een 169-adres van en dan houdt het op. Maar weer eens met @Home gebeld. Ze concludeerden dat m'n modem de netwerkkaart "niet kan vinden" en vroegen of de kabel wel goed was. Verteld dat ik wel bij de web-interface kon komen. Toen vertelden ze me dat ze me een "update voor m'n computer" gingen sturen, dat dit 12 uur gaat duren en dat gedurende die tijd m'n computer moet uitstaan (!). Simpelweg de UTP-kabel eruithalen helpt niet: m'n computer moet echt uitstaan. Tja.

Ik heb m'n notebook maar even beneden gezet, zo'n tien meter bij het modem vandaan. Anders ligt het straks misschien nog aan de radio-actieve straling van m'n LCD-scherm, of aan interferentie van m'n ZIP-bestanden, of weet ik veel wat ze nu weer gaan verzinnen ;)

Wordt vervolgd, ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:11:
Nou, nog geen steek verder. Ik heb gedaan wat je (lism) hebt gezegd (tijdens het resettten de UTP-kabel veranderd enzovoort), en het modem heeft er dan inderdaad wat langer voor nodig om online te komen (minuutje of 10).

Daarna: niets is veranderd. Alle lampjes branden keurig, maar mijn PC krijgt geen IP-adres. Windows maakt daar mooi een 169-adres van en dan houdt het op. Maar weer eens met @Home gebeld. Ze concludeerden dat m'n modem de netwerkkaart "niet kan vinden" en vroegen of de kabel wel goed was. Verteld dat ik wel bij de web-interface kon komen. Toen vertelden ze me dat ze me een "update voor m'n computer" gingen sturen, dat dit 12 uur gaat duren en dat gedurende die tijd m'n computer moet uitstaan (!). Simpelweg de UTP-kabel eruithalen helpt niet: m'n computer moet echt uitstaan. Tja.

Ik heb m'n notebook maar even beneden gezet, zo'n tien meter bij het modem vandaan. Anders ligt het straks misschien nog aan de radio-actieve straling van m'n LCD-scherm, of aan interferentie van m'n ZIP-bestanden, of weet ik veel wat ze nu weer gaan verzinnen ;)

Ai, ja ik heb inderdaad ook het idee dat ze af en toe maar wat overdreven dingen verzinnen, om maar weer een potentiele oplossing te kunnen aandragen en het idee te geven dat ze je echt verder willen helpen. :{

Het klinkt in ieder geval niet zo goed, dat probleem van jou. Dat gaan ze niet zomaar oplossen met wat updates denk ik. Als ze nou gewoon even een monteur langssturen zou het wat meer opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarna: niets is veranderd. Alle lampjes branden keurig, maar mijn PC krijgt geen IP-adres.
Heb je je PC Naam wel het "CP-123456" enzovoorts wel gegeven?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Heb je je PC Naam wel het "CP-123456" enzovoorts wel gegeven?...
Ik mag toch hopen dat de helpdesk daar wel naar heeft gevraagd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gday schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:04:
[...]

Ik mag toch hopen dat de helpdesk daar wel naar heeft gevraagd. :P
hehe lijkt mij ook wel O-)

Maar een modem die wel alle lampjes heeft branden (dus de status Online draagt), moet het gewoon doen... Het lijkt mij hier een issue dat je PC niet de correcte naam of werkgroep heeft (hoeft ook niet eens volgens mij).

En ook belangrijk (don't ask why) , is je PC ook een reboot geven zodra jij je aanmeld op het modem. Je modem ziet er gewoon in orde uit zover je ons vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:11:

Ik heb hier precies hetzelfde probleem als Slumpy hierboven beschrijft ;( . Ook ik heb meerdere modem resets gedaan, kabels vervangen enz..... Net weer met @home gebeld en deze keer werd mij verteld dat het signaal toch niet helemaal goed is :? Ik krijg nu een doos met een nieuwe splitter, kabels enz. Als na vervanging blijkt dat het nog niet is werkt moet ik weer bellen en sturen ze een monteur.

Wordt vervolgd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ja, dat heb ik ook gehad.. nieuwe splitter enzo, maar dat maakte geen ruk uit bij mij zoals ik ook verwachtte. Weet je zeker dat je ook kiest voor 'reset all defaults' voordat je de modem reset via de webinterface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Wat zijn eigenlijk de waarden voor upstream en downstream powerlevel zoals die in het modem van slumpy aangegeven zijn? Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zelf een hele brakke installatie gedaan had, signaal was net goed genoeg om het modem online te krijgen, maar verder kon er geen bit door de verbinding heen, dus kwam er ook geen DHCP lease.

Verder kan een modem ook gewoon stuk zijn, maar dan zou de webinterface ook niet mogen werken.
Ik had op een gegeven moment bij iemand een modem waarbij de ethernet interface niets deed. Ik kon dat ding resetten met een klein knopje (SB4200 \o/), maar meer kon ik niet doen aan dat ding. Geen mogelijkheid om een DHCP lease te krijgen, niet van de DHCP server in het modem, niet van de DHCP server van @Home. Zelf 192.168.100.10 instellen als IP hielp ook niets. Vervolgens @home bellen: Ik heb meer dan 2 uur aan de telefoon mogen hangen voordat ze een nieuw modem wilden sturen, want ze konden er via de COAX interface nml wel inkomen, dus was er niets met dat modem aan de hand en lag het aan de kabel en de PC. Waarom het met mijn laptop en een kabel waar die laptop thuis gewoon internet mee heeft niet werkte konden ze niet verklaren, dat zou wel liggen aan het feit dat er linux op die laptop stond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:34:
Ja, dat heb ik ook gehad.. nieuwe splitter enzo, maar dat maakte geen ruk uit bij mij zoals ik ook verwachtte. Weet je zeker dat je ook kiest voor 'reset all defaults' voordat je de modem reset via de webinterface?
Ik heb idd gekozen voor 'reset all defaults' voordat ik het heb gereset. De helpdeskmedewerker gaf ook aan dat het signaal niet helemaal stabiel was. Of dat echt zo is vraag ik me af want voorheen heb ik nooit problemen gehad met @home :? :/

Maar ff wachten op het pakketje met de nieuwe splitter enz.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe helpdesk (24help / stream) echt ruk zijn. Laatst moest ik een wachtwoord weten van een e-mail account. Er werd totaal geen controle uitgevoerd.

Ik: Ik ben mijn wachtwoord kwijt
Hij: welk account
Ik: <insert account naam>
Hij: Welk ww wil je hebben
Ik: <insert ww>
Hij: Ok, het is gewijzigd
Ik: Moet je geen controle uitvoeren, eerder werd er altijd naar het mac-id van het modem gevraagd
Hij: Nee, dat hoeft niet dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Suepahfly schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:35:
Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe helpdesk (24help / stream) echt ruk zijn. Laatst moest ik een wachtwoord weten van een e-mail account. Er werd totaal geen controle uitgevoerd.

Ik: Ik ben mijn wachtwoord kwijt
Hij: welk account
Ik: <insert account naam>
Hij: Welk ww wil je hebben
Ik: <insert ww>
Hij: Ok, het is gewijzigd
Ik: Moet je geen controle uitvoeren, eerder werd er altijd naar het mac-id van het modem gevraagd
Hij: Nee, dat hoeft niet dag
Hmmm, joh, mag ik je email-adres even hebben? Ik moet je iets leuks toesturen. Wel je @home-adres aub! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:19:
[...]

Ik heb hier precies hetzelfde probleem als Slumpy hierboven beschrijft ;( . Ook ik heb meerdere modem resets gedaan, kabels vervangen enz..... Net weer met @home gebeld en deze keer werd mij verteld dat het signaal toch niet helemaal goed is :? Ik krijg nu een doos met een nieuwe splitter, kabels enz. Als na vervanging blijkt dat het nog niet is werkt moet ik weer bellen en sturen ze een monteur.

Wordt vervolgd :/
Batswaffel, ik heb het verlossende woord voor je. Ik ben weer online! Ik heb de Helpdesk-dame ("nee, ik ga u niet met de TD doorverbinden want die hebben het druk") verteld dat één van de regels in de logs van modem het volgende zei: "invalid field in DCHP response".

Toen was het snel opgelost. Dat wil zeggen: ze zei dat ze genoeg wist en dat ze dit ging doorgeven aan de TD. Binnen drie werkdagen zou ik weer online zijn, af en toe moest ik maar even kijken of "internet het weer doet".

Vervolgens heb ik elk uur even mijn modem en router uit- en aangezet. Na drie uurtjes had ik weer keurig een IP-adres.

Met dank aan www.inbellen.org ... En aan allen hier voor hun ideeën/suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot nieuws: @home opgezegd en ADSL2 besteld! Wat een heerlijk gevoel, over een maandje heb ik deze problemen allemaal niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik probeer al een tijdje @Home aan de praat te krijgen bij vrienden van me. Ze zijn van @Home Internet overgegaan naar Internet + Telefonie. Sindsdien werkt niks meer, zowel 't internet als de telefonie weigeren dienst. Het betreft een 'Webstar' modem (met een zeer gebrekkige web-interface) waarop 't 'Cable' lampje blijft knipperen. Na diverse telefoontjes met de helpdesk is het probleem nog niet opgelost. Telkens weer 't zelfde gezeur met een helpdeskmedewerker die er zelf eigenlijk ook geen verstand van heeft en maar weer eens gaat vragen of ik de IP instellingen wel op dynamisch heb staan.

Uiteindelijk werd 't zelfs zo dol dat ie vroeg om de UTP stekker uit de Pc te trekken en te kijken wat 'ipconfig' zou melden. Goh, medium ontkoppeld, wie had dat verwacht. |:(

Ze schijnen nog een noodgreep uit te voeren, daarna kan ik met de Technische dienst bellen. Ik vind 't een grote flop, nog nooit zo'n stroeve overgang gezien binnen 't zelfde netwerk van dezelfde provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paradise schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:17:
Ik probeer al een tijdje @Home aan de praat te krijgen bij vrienden van me. Ze zijn van @Home Internet overgegaan naar Internet + Telefonie.
Dan rijst natuurlijk weer de vraag : Heb je het modem geregistreerd bij @home? Dus bellen zeggen dat je een nieuw modem hebt, je voert je serienummer in en hun zetten het in het systeem....

En natuurlijk wel alle bekabeling enzo checken... Ik weet het is een cliche en zeker als je @Home hebt, maar we zijn vaker users tegengekomen die zweerde dat het aan @Home lag, en dan zo'n lullige settings tegenkwam.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem van het op willekeurige momenten plotseling terugvallen van de bandbreedte van 1000kBps naar pakumbeet 50, 100 en 200 kBps kon ook niet worden opgelost.
De ene keer gedurende 20 minuten, op andere momenten gedurende een hele dag en als klap op de vuurpijl 2 weken geleden bijna het hele weekend op een gemiddelde van 1,5 Mbps gezeten met m'n 8 Mbit abbo.
Ik heb het zelf maar opgelost, abbootje bij @home opgezegd en TweakDSL genomen, want volgens de medewerker van de @home helpdesk was het allemaal wel normaal volgens @Home begrippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Vandaag hebben we de nieuwe modem aangesloten van Arris ter vervanging van de Motorola-modem vanwege de overgang naar telefonie van @home. Hebben die Arris-modems ook een webinterface? Ik kan hem niet vinden op http://192.168.100.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gday schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:32:
Vandaag hebben we de nieuwe modem aangesloten van Arris ter vervanging van de Motorola-modem vanwege de overgang naar telefonie van @home. Hebben die Arris-modems ook een webinterface? Ik kan hem niet vinden op http://192.168.100.1
die is geblock op moment dat modem online is. is ie offline, wordt de interface gedeblokkeert.
Staat in dit(of de vorige) @home topic

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:52:
Mijn probleem van het op willekeurige momenten plotseling terugvallen van de bandbreedte van 1000kBps naar pakumbeet 50, 100 en 200 kBps kon ook niet worden opgelost.
De ene keer gedurende 20 minuten, op andere momenten gedurende een hele dag en als klap op de vuurpijl 2 weken geleden bijna het hele weekend op een gemiddelde van 1,5 Mbps gezeten met m'n 8 Mbit abbo.
Ik heb het zelf maar opgelost, abbootje bij @home opgezegd en TweakDSL genomen, want volgens de medewerker van de @home helpdesk was het allemaal wel normaal volgens @Home begrippen..
Precies hetzelfde verhaal hiero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:52:
Tja... Als je het al opgezegd hebt heeft werken naar een oplossing weinig nut meer he ? :)

Ik had deze issues voornamelijk op de zondagen, maar dat was opgelost toen ik handmatig het DHCP gebeuren weer normaal instelde (lees: Krijg maar 1 DNS server toegewezen). Is wel handig om even te controleren of niemand anders op je thuisnetwerk hangt, of Windows update vrolijk aan het binnenhalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de eerste keer zijn dat de updates in een dergelijk tempo de computer binnenstoven... ;)
Auto-update staat nooit aan, ik gebruik alleen autopatcher...

het probleem heeft nu zo'n 10 maanden gespeeld, en nog, want ik heb nog steeds @home.
En TweakDSL...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Hier even een korte samenvatting van de problemen met de netgear wgr614v6 router die door @home meegeleverd wordt bij draadloze installatie of die je los kunt kopen:

De router veelal verbinding verliest en alleen door de stroom eraf en opnieuw erop kun je weer internetten. Hierbij is de router dan ook niet bereikbaar. Ook is de verbinding zelf niet echt je van het. Na veel contact met @home (waarbij hun niet wilden toegeven dat het aan de firmware ligt) kreeg ik iemand aan de lijn die het wel mogelijk achtte. Hierop is veel ingang gezet en volgens @home had netgear verzuimd hun mede te delen dat er nieuwe firmware was. De firmware van de netgear site zelf werkt niet omdat @home dat geblokkeerd heeft. Hun hebben namelijk instellingen in de router staan waardoor er alleen met hun firmware geupdate kan worden. Uiteindelijk kreeg ik nieuwe firmware en sindsdien geen problemen meer. Via GOT zijn al vele mensen geholpen maar ik kwam er van de week achter dat @home nog steeds die brakke firmware uitleverd. Via iemand van GOT die mij mailde met de vraag voor de firmware begreep ik dat @home nog steeds niet erkend dat er problemen zijn met de firmware. Terwijl het dat wel degelijk is. Het gaat hier om de firmware 1.0.10.

Hierbij dan ook de nieuwe firmware aangezien de wanprestatie van @home. Mij is namelijk toegezegd door de man die mij aan de firmware hielp dat ze het uit zouden gaan leveren.

http://www.megaupload.com/?d=FZ3I1J3X

Om deze te installeren maak je gebruik van een kabel tussen de pc/laptop en de router. Je logt in op 192.168.1.1 je gebruikt het wachtwoord en de inlognaam die gegeven zijn door @home. Dan ga je naar router upgrade en dan selecteer je de nieuwe firmware. En dan upgrade je m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:07:
[...]

Batswaffel, ik heb het verlossende woord voor je. Ik ben weer online! Ik heb de Helpdesk-dame ("nee, ik ga u niet met de TD doorverbinden want die hebben het druk") verteld dat één van de regels in de logs van modem het volgende zei: "invalid field in DCHP response".

Toen was het snel opgelost. Dat wil zeggen: ze zei dat ze genoeg wist en dat ze dit ging doorgeven aan de TD. Binnen drie werkdagen zou ik weer online zijn, af en toe moest ik maar even kijken of "internet het weer doet".

Vervolgens heb ik elk uur even mijn modem en router uit- en aangezet. Na drie uurtjes had ik weer keurig een IP-adres.

Ik zal ook eens in de logs van het modem kijken of er dezelfde melding staat. Als dat zo is ga ik nog maar een keertje bellen :O . Ik laat nog wat horen 8), alvast bedank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:07:
[...]

Volgens mij kreeg ik die melding ook in logs van mijn Motorola-modem voordat ik hem vandaag verving door een Arris-modem. :) Dat heeft echter nooit een rol gespeeld voor mijn verbinding. Die log-regel valt zeker onder de categorie Critical Errors of hoe die ook heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:40:
[...]

Volgens mij kreeg ik die melding ook in logs van mijn Motorola-modem voordat ik hem vandaag verving door een Arris-modem. :) Dat heeft echter nooit een rol gespeeld voor mijn verbinding. Die log-regel valt zeker onder de categorie Critical Errors of hoe die ook heet?
Yep, en de Helpdesk-mevrouw reageerde er meteen op. "Moet ik verder nog wat nummertjes doorgeven of zo? Of m'n computer nog eens uit of aanzetten, of nog eens een kabeltje loshalen?" "Nee, nu weet ik genoeg. Dit is gegarandeerd binnen drie werkdagen opgelost want nu weet ik wat het probleem is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:04:
[...]

Yep, en de Helpdesk-mevrouw reageerde er meteen op. "Moet ik verder nog wat nummertjes doorgeven of zo? Of m'n computer nog eens uit of aanzetten, of nog eens een kabeltje loshalen?" "Nee, nu weet ik genoeg. Dit is gegarandeerd binnen drie werkdagen opgelost want nu weet ik wat het probleem is."
Grappig.. want (de reden van) die melding heeft bij mij dus nooit invloed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al een lange tijd poste met dat ik iets in petto had, is het eindelijk zover. Ik heb de website -knip- eens aangemaakt, en ik zoek experts op gebied van telefonie & internet. Mijn eigen expertises liggen juist op Internet, hoewel ik ook digitale TV in huis heb.

Als jullie tips hebben voor deze website, zoals een fora, dan wil ik die graag installeren. Hou er wel rekening mee dat deze website nog in ontzettende aanmaak is, en natuurlijk niet het "eindproduct" moet voorstellen... dus kom maar op met feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Wat ik zou willen adviseren. Zet mijn verhaal over de router erop. Want ik merk dat nog steeds die oude k firmware wordt meegeleverd.

Edit: mijn expertises liggen ook op het gebied van internet. Mocht je hulp nodig hebben geef maar een seintje ;)

[ Voor 30% gewijzigd door vuurfreter op 02-02-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sowieso is deze hele thread al een dikke bron van info voor veel gerelateerde internet problemen. Ik zit trouwens te twijfelen of ik een fora of niet erop zal zetten. Ik denk dat ik eerst alle pagina's probeer af te werken, en dan pas verder kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
Dat lijkt me een goed idee. Eerst wat info enzo erop en het forum kan altijd nog geimplementeerd worden als er behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:47:
Sowieso is deze hele thread al een dikke bron van info voor veel gerelateerde internet problemen. Ik zit trouwens te twijfelen of ik een fora of niet erop zal zetten. Ik denk dat ik eerst alle pagina's probeer af te werken, en dan pas verder kijk.
Misschien beter om gewoon een link erop te zetten naar dit topic? Hier zitten al heel veel mensen namelijk. :)

Vindt @home het eigenlijk wel goed als je zomaar hun logo gaat gebruiken op die site? Bij troublesathome doen ze dat ook niet..

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 02-02-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gday schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:58:
[...]

Misschien beter om gewoon een link erop te zetten naar dit topic? Hier zitten al heel veel mensen namelijk. :)
Dat is een heel goed idee :)
Vindt @home het eigenlijk wel goed als je zomaar hun logo gaat gebruiken op die site? Bij troublesathome doen ze dat ook niet..
Dat weet ik niet. Iemand van TAH vertelde me al dat ze iemand van @Home (juridisch) achter zich aan gehad hebben over het logo van @home (het gaat hier om een handelsmerk), dus ik denk dat ik binnenkort mail mag verwachten oid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik mijn modem moeten omwisselen, omdat ik een telefonie-pakket had aangevraagd.
Ik heb mijn computernaam nog niet eens hoeven wijzigen, maar toch kom ik online, is dat niet vreemd?
Nadat ik mijn modem er tussen had gezet kon ik direct verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:48:
Zojuist heb ik mijn modem moeten omwisselen, omdat ik een telefonie-pakket had aangevraagd.
Ik heb mijn computernaam nog niet eens hoeven wijzigen, maar toch kom ik online, is dat niet vreemd?
Nadat ik mijn modem er tussen had gezet kon ik direct verder..
Nee dat is niet vreemd :) Je modem krijgt namelijk dezelfde settings "toegestuurd" als het vorige modem, en daarom kon jij je makkelijk aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met het vorige modem kon ik niet meer online, dan zou ik toch ook niet meer met deze online moeten kunnen komen?
Het gaat me er dan om, wanneer ik dezelfde settings als het vorige zou krijgen dan zou ik nu toch ook niet online meer kunnen komen? :)

Is het overigens nog nodig dat ik mijn nieuwe computernaam ga instellen, nu het immers toch werkt?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee op het moment dat jij je aanmeld voor Telefonie dan schrijven ze je oudere modem uit het "systeem". Die staat/stond namelijk geregistreerd met het modem's serienummer, en aan de hand daarvan kunnen ze je van het netwerk halen. Ondertussen hebben ze het nieuwe modem's serienummer ingevoerd en op het moment van aansluiten was je dan ook gelijk online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, thnx lism! :)

Overigens draait mijn internet geweldig sinds de overstap naar een Arris, met de oude Motorola was dat bedroevend slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een nieuwe belkin router aangesloten en nu krijg ik geen ip meer.
Als ik alleen de pc weer aansluit krijgt deze ook geen ip meer :s
Ik heb het modem al van de stroom gehaald maar niets wil werken.

En uiteraard is die rot helpdesk ook niet bereikbaar..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:41:
Zoals ik al een lange tijd poste met dat ik iets in petto had, is het eindelijk zover. Ik heb de website www.eenlinkwaar@homeproblemenmeeheeft.nl eens aangemaakt, en ik zoek experts op gebied van telefonie & internet. Mijn eigen expertises liggen juist op Internet, hoewel ik ook digitale TV in huis heb.

Als jullie tips hebben voor deze website, zoals een fora, dan wil ik die graag installeren. Hou er wel rekening mee dat deze website nog in ontzettende aanmaak is, en natuurlijk niet het "eindproduct" moet voorstellen... dus kom maar op met feedback!
wtf is dit?:
Lorem ipsum dolor sit amet, scing elit sed diam nonummy nibh. Euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat. Dolor sit amet, consec tetuer adip iscing elit, sed diam nonummy nibh.

staat daar bij nieuws en bij Title 2 ook zoiets

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zojuist een probleempje tegen gekomen met het artis modem van @home, sinds 4 dagen maak ik gebruik van artis modem, in die 4 dagen heb ik geen problemen gehad. Maar vandaag krijg ik geen internet verbinding met de router, wel krijg ik internet als ik het aansluit op mn PC.
Dit heeft niet zo zeer te maken met mn router instellingen, want ik heb het ook getest op mn motorola modem, en die werkt perfect.
Hoe kan het zo zijn dat het 4 dagen wel heeft gewerkt en nu opeens niet?

Specs:

Modem : Artis modem ( telefonie + kabel )
Router: Asus WL700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

bartgrefte schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:33:
[...]

wtf is dit?:
Lorem ipsum dolor sit amet, scing elit sed diam nonummy nibh. Euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat. Dolor sit amet, consec tetuer adip iscing elit, sed diam nonummy nibh.

staat daar bij nieuws en bij Title 2 ook zoiets
http://www.lipsum.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:47:
hmm zojuist een probleempje tegen gekomen met het artis modem van @home, sinds 4 dagen maak ik gebruik van artis modem, in die 4 dagen heb ik geen problemen gehad. Maar vandaag krijg ik geen internet verbinding met de router, wel krijg ik internet als ik het aansluit op mn PC.
Dit heeft niet zo zeer te maken met mn router instellingen, want ik heb het ook getest op mn motorola modem, en die werkt perfect.
Hoe kan het zo zijn dat het 4 dagen wel heeft gewerkt en nu opeens niet?

Specs:

Modem : Artis modem ( telefonie + kabel )
Router: Asus WL700
Heb je een router van de dierentuin? Of bedoel je nu Arris-modem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:27:
Ik heb zojuist een nieuwe belkin router aangesloten en nu krijg ik geen ip meer.
Als ik alleen de pc weer aansluit krijgt deze ook geen ip meer :s
Ik heb het modem al van de stroom gehaald maar niets wil werken.

En uiteraard is die rot helpdesk ook niet bereikbaar..

Iemand een idee?
Probeer de tips die in dit topic staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al drie dagen geen internet via @home. Ik heb ze zaterdag gebeld en toen wist de helpdesk mij te melden dat ze geen verbinding konden maken met mijn modem. Ze zouden iemand naar de centrale sturen om dit te bekijken. Inmiddels is het alweer maandag(avond) en ik heb nog geen internet.

Heeft iemand een idee hoe lang dit duurt? Of gelijke ervaringen gehad? Bij @home hadden ze dit niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ah okeej
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:37:
Ik heb al drie dagen geen internet via @home. Ik heb ze zaterdag gebeld en toen wist de helpdesk mij te melden dat ze geen verbinding konden maken met mijn modem. Ze zouden iemand naar de centrale sturen om dit te bekijken. Inmiddels is het alweer maandag(avond) en ik heb nog geen internet.

Heeft iemand een idee hoe lang dit duurt? Of gelijke ervaringen gehad? Bij @home hadden ze dit niet namelijk.
blijven bellen, en evt "dreigen" met opzeggen abo (dan zijn ze ineens heel snel is mijn ervaring ;) )

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog eens gebeld, het zou maximaal tot woensdag duren. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
damn :o Ik denk dat ik pas morgen of overmorgen tijd heb voor de website. Ik heb het echt te druk gehad vandaag :)

@FunkSngrooves, wat heb je zelf geprobeerd? Brand het modempje nog? lampjes enzo? reset uitgevoerd als dat kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets anders kunnen doen dan de modem te resetten (verschillende keren) en de bekabeling nalopen. Alles klopt. Ik heb vandaag tevens een modem (ook Motorola) van een vriend en mijn oude com21 geprobeerd, beide natuurlijk zonder resultaat.

Het resultaat wat ik altijd krijg:

Power - Groen
Receive - Knippert groen
Send - Uit
Online - Uit
PC-Activity - Oranje
Standby - Uit

Heel af en toe springt receive aan en gaat send knipperen. Online blijft echter altijd uit. Dit gebeurd meestal na het resetten van de modem. Vervolgens springt hij weer terug naar bovenstaande toestand.

Ik heb nogmaals naar @home gebeld, volgens hun systeem is het probleem nog niet opgelost. Ze hebben vanmiddag klaarblijkelijk een mannetje gestuurd naar de centrale en ik kreeg een melding in de bus dat alles weer werkte. Ik heb de modem toen weer gereset maar nog steeds geen verbinding. Morgen maar weer bellen dus. TV e.d. werkt gewoon. Het @home bij de buren e.d. ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die andere 2 modems gaan natuurlijk niet werken :) (staat niet geregistreerd bij @Home zelf waardoor je modem niet een functioneert).

Als recieve knippert gaat het vaak hier om het vinden van de downstream signaal. Dit kan meerdere oorzaken zijn waarom het geen signaal krijgt, bekabeling is ruk, Je bent afgesloten, het modem is niet bekend bij @Home of er is gewoon een keiharde storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat ze hier (9736) gedaan hebben (volgens eMule lag de zooi er wel even uit rond 07.00 uur gok ik zo) maar sinds vanochtend heb ik nu volle up en download snelheid en speedtest meer dan 700 connecties p/m en eindelijk een goede ping in Battlefield servers (rond de 20ms). Eens in de gaten houden of het zo blijft (met name overdag), dan loont misschien een upgrade van regelmatig naar een intensief abbo wel :)

Ik ben 1 of 2 week terug overigens nog wel opgebeld door @home n.a.v. de email die ik had verstuurt (toch wel tof, heeft me uiteindelijk geen cent gekost aan belkosten :P ). Maar toen had ik ook geen klachten meer over een slechte ping bijv. maar nu is het nog beter dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:58:
Ik heb niets anders kunnen doen dan de modem te resetten (verschillende keren) en de bekabeling nalopen. Alles klopt. Ik heb vandaag tevens een modem (ook Motorola) van een vriend en mijn oude com21 geprobeerd, beide natuurlijk zonder resultaat.

Het resultaat wat ik altijd krijg:

Power - Groen
Receive - Knippert groen
Send - Uit
Online - Uit
PC-Activity - Oranje
Standby - Uit

Heel af en toe springt receive aan en gaat send knipperen. Online blijft echter altijd uit. Dit gebeurd meestal na het resetten van de modem. Vervolgens springt hij weer terug naar bovenstaande toestand.

Ik heb nogmaals naar @home gebeld, volgens hun systeem is het probleem nog niet opgelost. Ze hebben vanmiddag klaarblijkelijk een mannetje gestuurd naar de centrale en ik kreeg een melding in de bus dat alles weer werkte. Ik heb de modem toen weer gereset maar nog steeds geen verbinding. Morgen maar weer bellen dus. TV e.d. werkt gewoon. Het @home bij de buren e.d. ook.
de melding die je in de bus hebt gehad is van de monteur die in de wijkcentrale is gaan meten en als die daar niets vind of hij meet wel goede signalen van de centrale naar jou punt dan is het voor hem ook OK, waarschijnlijk is er bij je thuis dus iets aan de hand.
let wel dat je je modem gebruikt die bekend is bij @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:29:
Ik weet niet wat ze hier (9736) gedaan hebben (volgens eMule lag de zooi er wel even uit rond 07.00 uur gok ik zo) maar sinds vanochtend heb ik nu volle up en download snelheid en speedtest meer dan 700 connecties p/m en eindelijk een goede ping in Battlefield servers (rond de 20ms). Eens in de gaten houden of het zo blijft (met name overdag), dan loont misschien een upgrade van regelmatig naar een intensief abbo wel :)
Er wordt dus wel aan gewerkt zie ik :P Maar deel je je files ook met Emule? Het is trouwens bekend he, als je apparatuur de hele dag aan het uploaden is, dat het dan "lam" lijkt te werken, tot een reboot van je spul. Het is heel gek maar mijn systeem voelt aanzienlijk trager met browsen, als ik bijv een uur flink heb lopen uppen met NNTP verkeer. Na een reset is dit gewoon weer normaal overigens.

Ik heb een fora op -knip- geplant. Of ik er goed aan doe Phpbb te gebruiken, weet ik niet :P en of ik er ook goed aan doe elke user te laten registreren weet ik ook niet :P, maar zover ik weet heb ik op het moment alles wel goed zitten & staan. Het is erg lastig elke faq in je eentje te schrijven, esp voor telefonie aangezien ik daar weinig vanaf weet.

Mochten er mensen zijn die het leuk vinden Faq'jes te schrijven, let me know (het is op vrijwillige basis ofcourse) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen die ik had van een paar week terug zaten hem denk ik die tcp-ip zooi van Microsoft. Van maar 10 half-open connections oid. Van wat ik erover gelezen heb is dat ergens in de afgelopen paar maanden via een Windows update dit teruggezet is naar default oid. Opnieuw de 'hack' van de half-open connections weer uitgevoerd en naar zo'n 200 gezet en alles was meteen een stuk beter in response tijd. Maar goed was toen nog niet echt 100% opgelost met bijvoorbeeld Battlefield met die patch maar het was iig meer speelbaar tijdens piekuren en sinds gisteren is het weer top dus (voor de duidelijkheid ik 'test' dat online gamen dan wel met alle applicaties die verbinding maken met het internet uit).

Ik meende ook gelezen te hebben dat deze 'hack' geen moer uit zou maken m.b.t. de snelheid. Puur om de maximum snelheden maakt het ook weinig uit. Maar als je het e.e.a. open hebt staan zoals emailclient, torrentprogsel, eMule dan zie ik in de systeemlogs regelmatig de error van tcp-ip limiet voorbij komen zonder die hack. En de verbinding gaat stotteren/haperen/slechte response tijd/snelheden gaan omlaag of hoe je het noemen moet.

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads overigens. Het zal vast wel ergens een keer voorbij zijn gekomen, maar hier is ie nog een keer dan :P

Het is hoogstwaarschijnlijk niet dé oplossing voor mensen met snelheidsproblemen maar ben wel benieuwd in hoeverre deze limiet, in Windows door Microsoft opgesteld, nu voor problemen zorgt qua snelheid en responses. Ik heb er nog niet echt iets uitsluitends over kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een laptop aangeschaft en probeer nu al mijn virusdefinities etc bij te werken. Daarvoor heb ik mijn directe lijn van het internet van de hoofd pc naar de laptop gehaald. De instellingen zijn precies hetzelfde als op de hoofd pc maar ik krijg op de laptop geen of beperkte verbindingsmogelijkheden als icoontje. Inmiddels al met @home gebeld maar deze kunnen mij ook geen antwoord geven. Normaal als ik mijn internet op een andere pc plug dan heb ik geen probleem. Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Dat probleem is is dat je Modem je PC's mac adress geleerd heeft, en niet zomaar internet afgeeft aan een andere PC/Laptop.

Koppel 'm weer aan je PC, en ga de webinterface van je modem in en klik op "reset all defaults", vervolgens prik je meteen de UTP in je laptop, en wacht tot je modem online komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar hoe kom ik in de webinterface van mijn modem? Want als ik klik in je post kom ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:28:
Ok, maar hoe kom ik in de webinterface van mijn modem? Want als ik klik in je post kom ik er niet in.
Draai de coax van je modem af.
In je pc doe je het volgende:
Start > uitvoeren > cmd > ipconfig /renew

Dan kan je in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle replies.

Heb inmiddels nog steeds geen internet. Het goede modem (geregistreerd bij @home) is aangesloten en heb voor de 100ste keer maar alle bekabeling e.d. nagelopen. Alles ziet er prima uit.

Ik heb gisteren gebeld met het kabelbedrijf dat door @home ingehuurd wordt. Ze komen vandaag langs, dus ben benieuwd. Het is wel écht balen hoor, heb nu al 5 dagen geen internet. Ik ben blij dat ik nog een aardige buurman heb die zijn internet met mij wil delen zolang ik het niet heb. Het signaal is alleen zo zwak dat het verrekte langzaam gaat. Maar ach, véél beter dan absoluut niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey, probeerde net met FF wat pics up te loaden (te uploaden :? ) naar me @home webspace.

Met IE lukt dat wel dmv ftp://homedrive.home.nl en dan bestand->aanmelden als, bij FF lukt dat niet. Kan nerges aanmelden als vinden :S
is FF hier niet geschikt voor ofsow?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 08-02-2007 15:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:25:
heey, probeerde net met FF wat pics up te loaden (te uploaden :? ) naar me @home webspace.

Met IE lukt dat wel dmv ftp://homedrive.home.nl en dan bestand->aanmelden als, bij FF lukt dat niet. Kan nerges aanmelden als vinden :S
Met firefox lukt dit idd ook niet, daar krijg je de Bestandslijst. Probeer eens Start, Mijn netwerklocaties, en type daar in (adressbar) https://homedrive.home.nl/gebruiker/ en voer dan je user / ww in :) Dan heb je namelijk wel Drag & drop mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:27:
[...]

Met firefox lukt dit idd ook niet, daar krijg je de Bestandslijst. Probeer eens Start, Mijn netwerklocaties, en type daar in (adressbar) https://homedrive.home.nl/gebruiker/ en voer dan je user / ww in :) Dan heb je namelijk wel Drag & drop mogelijkheid.
dat kan wel met IE hier hoor! maar wil gewoon FF kunnen gebruiken.

jouw methode met ff geeft alleen filelist, máár wel inlogscherm. met ftp://homedrive.home.nl niet

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 08-02-2007 15:37 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom wil je dat perse met firefox? Zover ik weet kan standaard firefox niet, tenzij je even in de instellingen gaat kijken.

Heb je trouwens, ftp://user:password@loginhomedrive geprobeerd? als ik even ruw op je ftp link klik krijg ik een homedrive melding dat alleen @home users erop mogen (duh), maar dat je dan je ftp user/pass in je link moet submitten (wat redelijk onveilig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:37:
Maar waarom wil je dat perse met firefox? Zover ik weet kan standaard firefox niet, tenzij je even in de instellingen gaat kijken.

Heb je trouwens, ftp://user:password@loginhomedrive geprobeerd? als ik even ruw op je ftp link klik krijg ik een homedrive melding dat alleen @home users erop mogen (duh), maar dat je dan je ftp user/pass in je link moet submitten (wat redelijk onveilig is)
dat heb ik zowel met ie als ff, alleen bij ie kun je dus via bestand aanmelden, bij ff dus blijkbaar niet.

Maar deze tip: ftp://user:password@loginhomedrive, neem aan dat je ftp://user:password@homedrive.home.nl bedoelt? die geeft filelist, die wat je krijgt als er geen index.html staat, helaas geen drag'n'drop mogelijkheid

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet niet met FF geimplementeerd als ik het goed heb. Voor dit soort dingen moet je gewoon een FTP programma gebruiken, of I.E / Windows verkenner. Je kan je webspace ook een driveletter geven op je eigen PC. Als het goed is doe je dat met Rechtermuisklik desktop, nieuwe snelkoppeling... maar kan me vergissen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:54:
Dat ziet niet met FF geimplementeerd als ik het goed heb. Voor dit soort dingen moet je gewoon een FTP programma gebruiken, of I.E / Windows verkenner. Je kan je webspace ook een driveletter geven op je eigen PC. Als het goed is doe je dat met Rechtermuisklik desktop, nieuwe snelkoppeling... maar kan me vergissen hoor :)
hehe, dan maakt ie een wel een snelkoppeling ja maar internetsnelkoppelingen worden standaard geopend met ff, dus dat schiet niet op :>

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan maak je een 2de snelkoppeling op je eerste :P en dat is %path%\iexplore.exe %path%snelkoppeling.url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem: Internet werkt niet meer met mijn router (sinds gisteren plotseling, zonder router-instellingen te veranderen). De router is een Netgear WGR614 V6 van @Home zelf.

De router krijgt maar geen IP-adres van @Home.

- PC direct aansluiten op modem werkt
- Computernaam is hetzelfde op router & pc
- Router staat ingesteld op DHCP
- Router resetten werkt niet
- Kabel vervangen van router naar modem, geen verschil
- Release & Renew via Router Status werkt niet
- PC krijgt wel netjes IP-adres van router (hetzelfde resultaat met USB wireless stick)

Wie kan mij helpen?

Opmerking:
Firmware Version V2.0.14ESS_2.0.14
Ik heb een nieuwere firmware versie aangezien de oude mij veel problemen gaf (disconnects)

[ Voor 50% gewijzigd door Dutchmega op 09-02-2007 14:17 . Reden: Bericht opgeschoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook dezelfde Mac adress gecloned ? Heb je 'm uberhaubt ook gereset?

Zijn eigenlijk vraagjes die wel vaker voorkomen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:04:
Heb je ook dezelfde Mac adress gecloned ? Heb je 'm uberhaubt ook gereset?

Zijn eigenlijk vraagjes die wel vaker voorkomen he :)
Ah, dank u!

Ik heb het MAC-adres gekloond van een van mijn netwerkkaarten waarvan ik zeker weet dat het werkt _/-\o_

Ik wist niet dat @Home MAC-filtering gebruikt |:(
Dit zou in de startpost moeten komen... Het is niet zo dat de helpdesk je dit verteld.

"Meneer, u moet de software installeren die bij de adapter zat"
- "Adapter? Hoe bedoel u de adapter?"
"De USB-adapter"
- "U bedoelt de USB wireless stick? Maar de router krijgt geen verbinding met het internet. Dit heeft niets met de computer te maken"
"Als u niet de software installeert, kan ik u niet helpen"

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
De logica van @Home is ook geweldig.

Ik wil inloggen op de webmail van @Home maar ik ben het wachtwoord vergeten.
Ik vraag het wachtwoord op: "Uw wachtwoord is gemailed naar xxx@home.nl"

Goed zo @Home. Your logic is undeniable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha... Ja dat is bekend. Maar soms heb je het geluk nog dat je @Home mail gekoppeld hebt aan Outlook, en dan kan je de mail wel nog lezen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dutchmega schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Ah, dank u!

Ik heb het MAC-adres gekloond van een van mijn netwerkkaarten waarvan ik zeker weet dat het werkt _/-\o_

Ik wist niet dat @Home MAC-filtering gebruikt |:(
Dit zou in de startpost moeten komen... Het is niet zo dat de helpdesk je dit verteld.

"Meneer, u moet de software installeren die bij de adapter zat"
- "Adapter? Hoe bedoel u de adapter?"
"De USB-adapter"
- "U bedoelt de USB wireless stick? Maar de router krijgt geen verbinding met het internet. Dit heeft niets met de computer te maken"
"Als u niet de software installeert, kan ik u niet helpen"

*zucht*
@Home doet niet aan MAC-filtering. Volgens mij is dit gewoon weer hetzelfde probleem zoals die al heel vaak is langsgekomen in dit topic, of niet? Motorola modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:23:
[...]

@Home doet niet aan MAC-filtering. Volgens mij is dit gewoon weer hetzelfde probleem zoals die al heel vaak is langsgekomen in dit topic, of niet? Motorola modem?
Ah. Maar het modem wel volgens dit bericht

Het resultaat is hetzelfde :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dutchmega schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:38:
[...]

Ah. Maar het modem wel volgens dit bericht

Het resultaat is hetzelfde :X 8)7 |:(
Hetzelfde? Bedoel je dat het dan wel werkt, of juist niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:03:
[...]

Hetzelfde? Bedoel je dat het dan wel werkt, of juist niet? :)
Uhm.. /me mompelt iets over miscommunicatie
Anyway, mijn Arris-modem vind alleen een bepaald MAC-adres lief. Mijn router heeft die MAC nu.
Problem solved 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dutchmega schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:18:
[...]

Uhm.. /me mompelt iets over miscommunicatie
Anyway, mijn Arris-modem vind alleen een bepaald MAC-adres lief. Mijn router heeft die MAC nu.
Problem solved 8)
Ah ok, je hebt zo'n Arris-modem. Die heb ik ook sinds een week of twee, dus ik weet nog niet goed wat voor pitfalls die modem heeft, maar het lijkt me sterk dat je per se dat MAC-adres zou moeten klonen. Maar goed, als het werkt en je bent content met die oplossing, zou ik het zo houden voorlopig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft @Home capaciteits problemen en dan vermoed ik de AMS-IX,
test.leaseweb.com etc heb ik volle snelheid, speedtest.bbned.nl laatste tijd niet meer, en dan soms is het zo over, maare zoals nu is het weer feest

Ik neem het terug, het is een link op de route (in hengelo bb1-ge8-0-1.hnglo1.ov.home.nl [213.51.158.202]), al het verkeer over deze lijn zit het merkbaar wat trager (200kb/s tov 500k/s).

al heowel de ping tijden wel goed zijn over die link (4ms). Overbelaste of verkeerd geconfigureerde router ofzo? Of glasvezeltje zit er niet goed in :*)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een trace gedaan dan? Ben wel benieuwd naar je resultaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb voorheen Motorola's gehad, sinds ruim een half jaar een Arris. Laatste 2 maanden nog 3x een Arris geinstalleerd. Bij geen enkele van deze installaties/modems heb ik een MAC gecloned. @home doet niks met cloning imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen arris hier staan, anders had ik het je wel verteld. Bij de sb5100 series is het namelijk wel zo dat je het geleerde adress moet clonen in je router, anders de modem gewoon een dikke reset geven om het de nieuwe mac adress te laten leren (en daar moet je natuurlijk wel je computer-naam bij toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm, computernaam gebonden, ok, denk dat we het daar allemaal over eens zijn. Maar ik blijf bij mijn standpunt van geen mac adres cloning. Misschien regiogebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:31:
Ik heb geen arris hier staan, anders had ik het je wel verteld. Bij de sb5100 series is het namelijk wel zo dat je het geleerde adress moet clonen in je router, anders de modem gewoon een dikke reset geven om het de nieuwe mac adress te laten leren (en daar moet je natuurlijk wel je computer-naam bij toevoegen).
Ik heb dus sinds een paar weken een Arris, maar ik heb nog geen problemen gehad op dit gebied. Heb verschillende apparaten eraan gehangen in het begin (om het een en ander te testen) maar ze kregen allemaal netjes een IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deze week bij m'n ouders ook het volledige @home pakket aangesloten (DTV, Internet Regelmatig en Telefonie 24u). Pakket was na een week na aanvragen al binnen.

Ging allemaal vrij redelijk, nieuwe wandcontactdoos gemonteerd etc, Samsung DTV ontvanger (werkte prima) en het internet/telefonie modem (Arris TM501B) werkte ook meteen na aansluiten. Goed, PC aangesloten d.v.m. UTP (rechtstreeks op het modem), PC-naam even gewijzigd en de PC krijgt netjes een IP. Alleen de snelheid is érg laag, via bbdned wordt maar een 100 ~ 150 kb/s gehaald.

De netwerktests van @home gingen allemaal prima, alle 'servers' (mail, dns, web, news etc) waren allemaal te bereiken, dus het lag hoogstwaarschijnlijk niet aan de aansluiting thuis. Helpdesk maar gebeld (vrijdagavond; > 20 minuten wachten), die het natuurlijk eerst gooide op verkeerd aangesloten, software die bandbreedte opslokt e.d. Meteen maar duidelijk gemaakt dat ik zelf vrij goed geinformeerd was m.b.t. networking etc, en dat alle problemen aan mijn kant vrijwel uitgesloten waren. :P

Er restte volgens de HD'er dan nog maar één oplossing: update sturen voor het modem. Modem moest 2 uur van het stroom waarna de update werd binnengehaald. Hier heb ik niet meer op gewacht, maar de volgende ochtend belde m'n vader dat alles weer werkte en dat ie nu een snelheid had van circa 1000 kb/s (via bbned en speedtest). Modem nog een paar keer weer van de stroom gehad, maar download snelheid is nog gelijk. Upload is wel 'normaal', 100 kb/s.

Kortom: hij heeft nu de DL-snelheid van het 8000-abbo en de upload van de 4000. Iemand een idee hoe dit komt of dat dit vaker gebeurd? Het contract geeft heel duidelijk 'Regelmatig 4000' aan, dus dat zit wel goed. Misschien verkeerde software/instellingen gestuurd door de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze zouden je de Intensief 8000 config file gestuurd kunnen hebben, en wat niet weet wat niet deert he :+

Elke modem heeft zelf een config file, waarin de waardes staan hoe snel / hard het mag down & uploaden. Het zou knap stom zijn als de helpdeskmedewerker je een Intensief config heeft lopen sturen :P Verders kan ik ook even niet begrijpen waarom je met het "regelmatig" pakket nauwelijks een paar honderd KB haalt en met Intensief 8000 wel de volle snelheid.... Dat moet dan wel of een vertraging om dat tijdstip zijn of je teste een brakke server :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een nieuwe abbo krijg je 1 of meerdere maanden gratis en/of tijdelijk een trapje hoger qua snelheid in abbo-vormen. Moet vast wel ergens op home.nl staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja, dat vond ik dus ook al vreemd: slechts 150 kb/s met een 4000-abbo. Natuurlijk diverse 'speedtests' uitgevoerd: BBned, speedtest, eigen webserver. Nergens kwam ik boven de 150 uit, zelfs soms teruglopend naar 50 kb/s. Vandaar het belletje naar de HD, aangezien er waarschijnlijk dan iets is met de lijn of het modem. Hij stelde dus een software-update van de modem voor (als ik het goed gezien heb bevatte hij eerst een versie uit juni/juli 2006), waarna alles het dus prima deed. Ik bel er in ieders geval niet achter aan :D
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:43:
Bij een nieuwe abbo krijg je 1 of meerdere maanden gratis en/of tijdelijk een trapje hoger qua snelheid in abbo-vormen. Moet vast wel ergens op home.nl staan.
Hmm, nog nergens gelezen of gezien in het papierwerk. Misschien was dit eerder zo, maar de 'akties' van nu omvatten alleen de 2 maand gratis (icm. pakket) en geen installatie-kosten e.d. Over hogere snelheid wordt niks gezegd.

[ Voor 32% gewijzigd door LoneGunman op 11-02-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Hier nog wat meer info over problemen bij @home.

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=3160331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4000 abbo is 75 kB/s up tenminste ik neem aan dat je B bedoelt. En 500 kB/s down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
@home maakt fouten met mijn facturen, kan ik per acceptgiro gaan betalen of is automatische incasso de enigste betaalmogenlijkheid bij hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan momenteel niet bellen en gebeld worden met @home telefonie.

Wanneer iemand mij belt krijgt degene een in gesprektoon, en als ik wil bellen hoor ik helemaal niks.

Modem is al gereset, telefoonkabel er al uitgeweest, niets helpt.

Iemand anders met dit probleem momenteel ??

Woon in Deventer (Overijssel)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.