Toon posts:

@Home ervaringen - deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 29.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Zijn er meer mensen die DNS problemen hebben met @home? Ik had voorheen altijd een aantal niet @home DNS servers ingesteld (die van @home zijn niet de snelste en willen nog wel eens moeilijk doen), maar sinds twee weken heb ik hier problemen mee (e.g. ze werken niet meer :-( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thefxr schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:26:
@home maakt fouten met mijn facturen, kan ik per acceptgiro gaan betalen of is automatische incasso de enigste betaalmogenlijkheid bij hun?
Ik maak het zelf ook gewoon maandelijks over. Zolang het maar eind van de maand binnen is bij hun :)
Klaus_1250 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:57:
Zijn er meer mensen die DNS problemen hebben met @home? Ik had voorheen altijd een aantal niet @home DNS servers ingesteld (die van @home zijn niet de snelste en willen nog wel eens moeilijk doen), maar sinds twee weken heb ik hier problemen mee (e.g. ze werken niet meer :-( ).
Je hebt best de kans dat die DHCP servers niet meer toegangkelijk staan voor die van @Home gebruikers, of zelf anderen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:49:
Kan momenteel niet bellen en gebeld worden met @home telefonie.

Wanneer iemand mij belt krijgt degene een in gesprektoon, en als ik wil bellen hoor ik helemaal niks.

Modem is al gereset, telefoonkabel er al uitgeweest, niets helpt.

Iemand anders met dit probleem momenteel ??

Woon in Deventer (Overijssel)
Heb je ook een brandend telefonie lampje? Is er iets bekend met aansluiting oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, me verbinding deed ff vaag. er was wél verbinding (als in: router krijgt ip, emule kan met servers connecten en icq doet) maar snelheid zakte helemaal in en msn kon niet meer inloggen. nu lijkt het weer goed :S

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 19-02-2007 19:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:54:
[...]

Je hebt best de kans dat die DHCP servers niet meer toegangkelijk staan voor die van @Home gebruikers, of zelf anderen.

[...]
DHCP != DNS
DNS = Host omzetten naar IP
DHCP = o.a IP krijgen (/me opent wikipedia-pagina over DHCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52

defiant

Moderator General Chat
bartgrefte schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:48:
hmm, me verbinding deed ff vaag. er was wél verbinding (als in: router krijgt ip, emule kan met servers connecten en icq doet) maar snelheid zakte helemaal in en msn kon niet meer inloggen. nu lijkt het weer goed :S
Er was vanavond rond diezelfde tijd (in omgeving Deventer iig) een storing volgens de helpdesk.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bartgrefte schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:48:
quotje van mezelf

zag net dit op home.nl:

OPGELOST: Storing regio Enschede maandag 19 februari 19:45

Tijd: 20:59
Geplaatst: 19-02-2007

De storing is verholpen.

Eerder schreven wij: > Door een storing in ons netwerk kunt u\nmaandag 19 februari 2007 vanaf 19:45 problemen\nondervinden met de internet service van\nEssent@Home Zuid.\n\nEventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio\nEnschede.\n\nDe storing kan invloed hebben op de\nverbinding en Telefonie Service.\n\nOnze technici zijn bezig om dit zo snel\nmogelijk op te lossen.

Dat was het dus

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Weet iemand of het mogelijk is om de Arris-modem zo ver te krijgen dat deze DTMF ondersteunt ipv FSK voor de nummermeldingen? Weet iemand überhaupt hoe je een Arris-modem kunt configureren? Ik weet geen 'password of the day' ofzo. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

tozzke

aka tozzert

beetje vreemd, maar gister klapte de verbinding eruit (baal er overigens nog steeds van dat we elke week oid een nieuw IP krijgen; ik draai nl een server).
Ik resette het modem en stelde m'n router weer voor dhcp in (I know, ik dacht dat misschien statisch toch zou werken, maar helaas) en nu krijg ik dus een ander IP, wat logisch is. Maar ik heb nu ook een compleet ander CP nummer en daar baal ik helemaal van aangezien ik diverse dyndns services gebruik die ik gekoppeld heb aan dat CP nummer :/

edit:

cp80xxxx-b.tilbu1.nb.home.nl ipv m'n oude trouwe cp11xxxx-a.tilbu1.nb.home.nl

[ Voor 10% gewijzigd door tozzke op 21-02-2007 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ze van IP veranderde kan ik mee inkomen maar zelfs het CP nummer nu :o

Oh ja. sommige zagen het trouwens al, athomeprobleemwijzer.nl lag er eventjes uit omdat ik een conflict met @home had. Mijn website zou te veel op een website van @home zelf lijken, en ook iets over schending van copyright. Ik heb de brief nog online staan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Lag? Ligt er nog steeds uit. :P

Stond op jouw site niet iets over FSK vs DTMF toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FSK vs DTMF :?

Leg uit ? :) Ja de site is nog steeds offline ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gday schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:14:
Weet iemand of het mogelijk is om de Arris-modem zo ver te krijgen dat deze DTMF ondersteunt ipv FSK voor de nummermeldingen? Weet iemand überhaupt hoe je een Arris-modem kunt configureren? Ik weet geen 'password of the day' ofzo. :)
lezen is ook moeilijk:
Het is al meerdere malen voorbij gekomen dat de webinterface van de arrismodem NIET beschikbaar is als de modem online is. Pás als de modem niet online kan komen wordt de webinterface beschikbaar gesteld, maar dan kun je nog niks instellen.....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

bartgrefte schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:44:
[...]

lezen is ook moeilijk:
Het is al meerdere malen voorbij gekomen dat de webinterface van de arrismodem NIET beschikbaar is als de modem online is. Pás als de modem niet online kan komen wordt de webinterface beschikbaar gesteld, maar dan kun je nog niks instellen.....
Mij is tot nu toe alleen verteld (volgens mij door jou) dat die webinterface inderdaad alleen beschikbaar is als de modem offline is, maar niet dat je verder niks aan die webinterface hebt.

Toch bedankt voor het 'vriendelijke' antwoord, maar als je het de vorige keer erbij had verteld had je nu niet zo bot hoeven reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 21-02-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:57:
Ik had al een bericht gepost in het vorige deel, omdat ik niet wist dat er een nieuw deel was.

Maar ik heb vandaag bij toeval ontdekt dat ik ook last heb van het DNS probleem van @Home.
@Home heb ik nog niet gesproken, wou eigenlijk weten of meerdere mensen er last van hadden. Dit is dus wel het geval.

De host naam in de router is onveranderd, maar op internet staat een andere host naam weergegeven. Daarnaast natuurlijk een andere IP adres gekregen, terwijl ik ook in de router andere DNS servers heb ingesteld die niet van @Home zijn.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reboot je router even, en voer handmatig de DNS servers van @Home in je router.

Kijk ook eens hier Verwijderd in "Het grote @Home problementopic deel 9"

Zelfde vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Ik heb afgelopen week het "mac probleem" ondervonden.
Gelukkig kon de helpdesk mij uitleggen hoe ik het op moest lossen:

1. Stroom eraf (voor 20 sec)
2. UTP eruit
3. Stroom erop
4. Wachten totdat 4 lampjes groen zijn
5. UTP erin

Dit gaat een stuk sneller dan een full reset (via de webinterface waar je niet op kunt komen).

Ik heb een SB5100.
Het mac probleem bestond vroeger nog niet, toen kon je namelijk met meerdere mac adressen tegelijk op internet. Maar sinds @home de dienst "extra ip adressen" heeft afeschaft hebben ze het beperkt tot 1 mac adres per modem.
Mijn 3 CP namen van vroeger CPxxxxx-a CPxxxxx-b CPxxxxx-c kan ik nog wel gebruiken, maar niet tegelijk zoals dat vroeger wel kon.
Vroeger kon je ook het ip adres wat eindigt op .255 en .1 (maar niet het broadcast adres of default gateway adres) gebruiken. (omdat @home een 255.255.254.0 gebruikt waren ze vergeten deze adressen te gebruiken). Maar dit hebben ze ook opgelost.
Vroeger was alles beter !!! Dat ze maar weer de snelheid omhoog gooien ter compensatie!

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat mijn reversed dns van mijn ipadres niet klopt, er staat een ander cp nummer.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Jimbolino schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:09:
Ik heb afgelopen week het "mac probleem" ondervonden.
Gelukkig kon de helpdesk mij uitleggen hoe ik het op moest lossen:

1. Stroom eraf (voor 20 sec)
2. UTP eruit
3. Stroom erop
4. Wachten totdat 4 lampjes groen zijn
5. UTP erin

Dit gaat een stuk sneller dan een full reset (via de webinterface waar je niet op kunt komen).
Dat heb ik toen ook geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet. Ik moest het echt via de webinterface doen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

De DNS records van @home zijn anders gehoorlijk brak hoor.

Van het weekend een nieuw ip-adres gekregen. Leuk, maar wat is nu het probleem?

- mijn nieuwe ip: 84.28.234.199
- mijn hostname is: cp443057-b.gelen1.lb.home.nl
- traceroute naar het ip levert de volgende hostname op: cp1145285.gelen1.lb.home.nl 8)7
- traceroute naar cp1145285.gelen1.lb.home.nl levert hetvolgende ip op: 84.28.234.134 8)7
- traceroute naar mijn eigen hostname levert hetvolgende ip: 84.28.234.32 8)7 (mijn oude ip-adres)

Man, wat een gepruts zeg :|

En het is niet de eerste keer dat me dit gebeurd. En als je dan belt dan vragen ze of je een werkende verbinding hebt. Zo ja, dan is voor hun daarmee de kous af |:(

Stelletje mongolen, als ik een auto huur wil ik er ook eentje die op alle cylinders loopt, en niet op 1 of 2 minder. Dan hoeven ze me ook niet af te schepen met een opmerking als "je kunt je toch voortbewegen van A naar B.". Ik betaal voor een degelijke aansluiting en daarbij hoort ook een werkende DNS service.

En een andere DNS server gebruiken is geen oplossing want op het werk waar we Planet hebben ondervindt ik precies dezelfde problemen. Die hebben natuurlijk hun records met die van @home geupdate.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Jimbolino schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:09:
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat mijn reversed dns van mijn ipadres niet klopt, er staat een ander cp nummer.
Hier ook zo'n probleem.

Het lijkt erop dat @home de zaken technisch niet voor elkaar heeft!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik word er ### van :-( Ik heb ondertussen tig mailtjes naar @home gestuurd, maar ze lijken er gewoon echt niks van te snappen :-| Leuk die dynamische IP-adressen, maar zoals hierboven ook vermeld, reverse-dns klopt weer voor geen meter. Externe DNS-servers werken niet meer goed en de DNS-servers van @home zelf zijn brak :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38
Heb vandaag de @home verbinding bij mijn ouders laten opzeggen. Werd vandaag echt te gek:
De pc bij mijn ouders had wat kuren, wilde sommige internetsites niet openen en messenger wilde niet starten. Pc maar eens bij mij geinstalleerd en getest (internet sites werkte en MSN werkte, heb zelf oko een @home verbinding). PC weer bij mijn ouders neergezet, weer hetzelfde probleem. Dan maar de kabel getest (andere kabel, maar weer hetzelfde). Conclusie, probleem zit hem ergens vanaf de modem (hier is denk ik geen dicussie over mogelijk)

Dan maar eens met @home bellen: De eerste die ik aan de lijn kreeg was heelbehulpzaam, en ik ben ook niet de moeilijkste, dus alles nagelopen. Ze kwam er ook niet uit dus probeerde ze de software van de modem te updaten. Na hem na 2 uur weer aangezet te hebben werkte het nog niet, maar weer @home gebeld. Kreeg ik iemand aan de lijn (was inmiddels 15 minuten voordat de helpdesk zou stoppen, die mij wilde afpoeieren, met de mededeling dat ik het maar naar support moest sturen. Ok wat screenshots gemaakt en dat opgestuurd. Kreeg keurig een mail terug met wat ik allemaal moest proberen.

Na dat geprobeerd te hebben deed de verbinding het nog steeds niet goed. Dan maar weer bellen, kreeg weer een hulp vaardig iemand aan de lijn die eea nakeek en dacht dat er iets niet klopte. Werden wat onderdelen opgestuurd (voor de kabel verbinding tot de modem) die moest ik vervangen. Vandaag gedaan toen het binnen was gekomen. Werkte nog niet naar behoren.

Weer bellen. Kreeg iemand aan de lijn dioe compleet niets van ICT wist. Alles weer uitgelegd, ticket nummer doorgegeven en bij elke vraag moest ze met iemand overleggen. Let wel, ik weet 100% zeker dat er een probleem bij @home zit! Het enige wat ik terug kreeg was dat het toch aan de pc lag, dit terwijl deze zelfde pc op een andere @home verbinding het wel doet. Een paar keer aangedrongen om een 2e lijns aan de lijn te krijgen, maar ze verrekte het om door te verbinden. Het enige wat ze zei was: "Ik lees hier voor wat er aan de hand is.... pc is niet goed, klant moet zelf uitzoek... bla bla bla". Toen weer aangegeven dat dat helemaal niet waar was, begint ze weer " Maar het staat hier op mijn monitor" ..... Ik werd pissig en vroeg of ik iemand kon spreken die wat meer bevoegdheid had. Dat kon niet, ik kon wel een klacht indienen, of opzeggen....

Toen was ik klaar.... Heb neidig de hoorn erop gegooid, heb een klacht en een opzegging opgestuurd. Maar het mooie is, ik heb vandaag opgezegd (welliswaar na sluitings tijd, maar vandaag) en hun opzeggingen gaan in per de eerste van de maand, en raad eens de hoeveelste het vandaag is? Denk dat ik daar nog wel wat op terug hoor. Heb al aangegeven dat ze het geld van April moeten terug laten storten als het toch gebeurd.

PS. na het hierboven na lezen denk ik dat alle problemen met de hieboven mij genoemde zaken te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Balen voor je , ge-flopt. Ik moet toegeven dat na het lezen van je verhaal over de support van @home toch twijfels krijg ... Volgens mij gaat het hier om goedkopere uitzendkrachten die zich op een verplicht schema moeten houden, vandaar dat er vaak overlegd wordt etc.

Ik heb zelf nu ook een IP change, maar hoevaak dit gebeurd is weet ik niet. Wel blijf ik in de 82.75 range zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Schiet me net te binnen: Dat ip probleem heb ik ook aangekaart bij de 2e lijns en zij gaven aan dat dat het probleem niet kon zijn. Begon daar toch erg aan te twijfelen.

Hebben degene met een verschillend IP adres ten opzichte van hun domain name ook problemen met de reclame op de tweakers site? Daar hebben mijn ouders last van (niet dat zij tweakers kijken, maar dat staat even terzijde :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het komt soms wel eens voor ja dat een pagina laden langer duurt. De oplossing hiervan was zelf een stel DNS servers in te voeren, ipv de door @Home toegewezen DNS server(s). Je kreeg er namelijk maar 1, en door zelf even naar 2 te veranderen was het aanzienlijk beter geworden.

Overigens kan ik het niet weten op de FP, want ik heb een abbo zonder ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:12:

Ik heb zelf nu ook een IP change, maar hoevaak dit gebeurd is weet ik niet. Wel blijf ik in de 82.75 range zover ik kan zien.
Volgens Jukommerce gebeurt dit 1 keer per week, zie deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

wanabo schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:43:
[...]

Volgens Jukommerce gebeurt dit 1 keer per week, zie deze post
Bij mij verschilt het. Soms is het binnen één week veranderd, maar soms ook na drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gday schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:56:
[...]

Bij mij verschilt het. Soms is het binnen één week veranderd, maar soms ook na drie weken.
Ja dat lijkt mij ook. Ik ga het eens in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik bij de netgear router van @home de ID kan veranderen? Ik heb met het programma "Netstumber" gescand en ik en mijn buurman zitten allebei op 1, 11. Het is zelfs zo dat in het programma "Netstumber" eerst mijn verbinding wordt weergegeven en automatisch wordt vervangen die van de buurman.

Wie kan me helpen?

MVG Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat heb je gedaan al beste Dirk? :) Heb je de webinterface opgezocht van de netgear? Ik denk dat je daar vast wel de ID kan veranderen.... Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vond het de laatste dagen maar traag gaan met websites openen... Vervolgens op onderzoek uitgegaan:
C:\Documents and Settings\lism>ping 213.51.144.37

Pinging 213.51.144.37 with 32 bytes of data:

Reply from 213.51.144.37: bytes=32 time=10ms TTL=247
Reply from 213.51.144.37: bytes=32 time=11ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 213.51.144.37: bytes=32 time=10ms TTL=247
Vreselijk ! :X En dat is dus de 2de dns server van @Home. Ik ga denk ik alternatieven invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:26:
Nou wat heb je gedaan al beste Dirk? :) Heb je de webinterface opgezocht van de netgear? Ik denk dat je daar vast wel de ID kan veranderen.... Good luck.
Hoi Jeroen,

Ik heb nog niet zoveel gedaan omdat ik niet zoveel verstand heb van complexe internet problemen. Het is namelijk zo dat ik maar even een signaal opvang van mijn draadloze netgear van @home. Vervolgens verdwijnt de signaal weer. Mijn router is niet kapot want die heb ik bij iemand anders uitgeprobeerd. Tevens heb ik zijn router bij mij geprobeerd. Dezelfde problemen. Nu las ik in de topic "Het grote @home problementopic", dat het kan zijn dat mijn buurman op dezelfde ID zit en dat daarom het signaal vervaagd.

Ik had daarom het programma "Netstumber"gedownload. Deze geeft aan dat ik op dezelfde ID zit. Daarom wil ik de ID veranderen. Maar ik weet gewoon niet hoe.

Kan jij mij het uitleggen hoe ik dat moet doen? (o ja, ik had @home hierover gebeld maar die stonden te klapperen met hun oren)

Alvast bedankt.

MVG Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

brandsdirk, weet je zeker dat jij en je buurman op het zelfde SSID (dat is de enige correcte term) zitten? 11 en 1 zijn namelijk frequentie kanalen.. en heeft weinig met het SSID te maken.

Maar om de boel aan te passen ga naar:
ga naar start, uitvoeren, cmd "enter"
type dan in de dosbox: ipconfig /all
En het adres wat achter het woord gateway staat voer je in internet explorer... handleiding van je smc erbij pakken en lezen maar.

Dat je overschakelt op het netwerk van je buurman zal waarschijnlijk te maken hebben met de voorkeursvolgorde die je zelf waarschijnlijk perongeluk hebt aangemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 06-03-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ge-flopt schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:45:

Toen was ik klaar.... Heb neidig de hoorn erop gegooid, heb een klacht en een opzegging opgestuurd. Maar het mooie is, ik heb vandaag opgezegd (welliswaar na sluitings tijd, maar vandaag) en hun opzeggingen gaan in per de eerste van de maand, en raad eens de hoeveelste het vandaag is? Denk dat ik daar nog wel wat op terug hoor. Heb al aangegeven dat ze het geld van April moeten terug laten storten als het toch gebeurd.
De opzegging zal het probleem niet zijn, dat moet 4 weken van tevoren dus je bent nog ruim op tijd.

Wel je bankrekening in de gaten houden, want je hebt grote kans dat ze daar gewoon door blijven factureren.
Dat doen ze bij mij dus ook, de overeenkomst is per 1 maart beeindigd maar de factuur van Maart staat al weer online. Storneren maar weer straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Weet hier iemand welke frequenties @home allemaal gebruikt voor up- en downstream verbinding met de kabelmodem? Ik heb sinds een tijdje problemen met de verbinding en het lijkt erop dat de downstream volledig vol zit en ik daardoor een latency krijg van 300-600ms :-s Als ik op 192.168.100.1 kijk, heb ik als downstream frequency 132000000hz en meen me te herinneren dat dit vroeger anders was, maar welke frequentie het nu precies was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die frequenties kunnen inderdaad veranderen. Geheel afhankelijk wat er verder nog allemaal op de coax meereist. Het toevoegen van digitale televisie zorgt ervoor dat er afentoe wat zaken verschuiven.

hoe het precies met de modem signalen zit weet ik niet, maar het lijktme logisch dat elk modem z'n eigen frequentie heeft. Of althans maximaal x modems per frequentie.

Maar als je kijkt op welke frequentie je modem kan werken dan zijn dit de volgende:
upstream: 5-65Mhz
downstream: 108-862Mhz

[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-03-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
ge-flopt schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:45:
Heb vandaag de @home verbinding bij mijn ouders laten opzeggen. Werd vandaag echt te gek:
De pc bij mijn ouders had wat kuren, wilde sommige internetsites niet openen en messenger wilde niet starten. Pc maar eens bij mij geinstalleerd en getest (internet sites werkte en MSN werkte, heb zelf oko een @home verbinding). PC weer bij mijn ouders neergezet, weer hetzelfde probleem. Dan maar de kabel getest (andere kabel, maar weer hetzelfde). Conclusie, probleem zit hem ergens vanaf de modem (hier is denk ik geen dicussie over mogelijk)
Heel erg bekend, zeer waarschijnlijk ligt het probleem aan twee kanten, heb hetzelfde gehad nml. Ik had een PC gebouwd voor iemand, werkt hier allemaal perfect met @Home. Ik die PC meenemen naar die mensen, alles aansluiten, gevolg: 50% van het internet niet te bereiken. Rabobank moest ik telebankieren zakelijk downloaden, site niet te bezoeken. Aangezien ik vanaf een andere verbinding ook niet echt snel van de rabobank kon downloaden (1KB/s is nou niet echt top), dacht ik dat het een storing in het KPN netwerk moest zijn ofzo (traceroute gaf veel packet loss zodra je KPN net in ging).
Vervolgens kom ik thuis, tik www.rabobank.nl in mijn browser, doet het gewoon, en nog snel ook 8)7.
Twee dagen later, mensen bellen me weer op, helft van de internetsites nog steeds niet te bereiken...

Ik weer naar die mensen toe, gewapend met een 3com 3C905C-TXM. Kaart in die PC gestoken, onboard Realtek 8169 1Gbit NIC uitgeschakeld, kabel omgeplugd, modem resetten (had ik al een paar keer eerder gedaan maar mocht toen niet helpen), vervolgens werken als een tierelier.

Conclusie: Realtek gbit NIC rechtstreeks op een @home aansluiting werkt gewoon niet blijkbaar. Of het nou aan @home of die Gbit NIC ligt laat ik in het midden, na insteken van een fatsoenlijke 100Mbit NIC werkte het geheel wel gewoon naar behoren. Die PC heeft hier gewoon altijd gewerkt achter mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
job schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:58:
Die frequenties kunnen inderdaad veranderen. Geheel afhankelijk wat er verder nog allemaal op de coax meereist. Het toevoegen van digitale televisie zorgt ervoor dat er afentoe wat zaken verschuiven.

hoe het precies met de modem signalen zit weet ik niet, maar het lijktme logisch dat elk modem z'n eigen frequentie heeft. Of althans maximaal x modems per frequentie.
Zover ik weet worden de frequenties gedeeld met een aantal modems, vandaar dat ik wil kijken of ik hem handmatig op een andere frequentie wil zetten. Nu is het zo dat de snelhei af en toe zover naar beneden duikelt dat zelf webpagina's te traag laden om nog bruikbaar te zijn. Word er wel een beetje moe van, dit, DNS-problemen, Humax die om zoveel tijd compleet op zwart gaat,... Ben iig blij dat we hier geen telefonie van @home hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Sinds gisteren kan ik niet meer bij een server bij een andere @home abonnee. We hebben beiden gewoon verbinding met internet, maar ik kan hem niet meer bereiken of pingen. Vanuit de adsl verbinding van de buren kan ik hem wel pingen, en wanneer ik via het vpn van de universiteit ga ook. Dit heeft dus puur met @home -> @home te maken. Hebben ze dit nu geblokkeerd? Dit zou zeker een reden voor mij zijn om het abonnement op te zeggen omdat ik die server dagelijks nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

als ie in de buurt zit dan klopt dat, zelfde Vlan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rodyman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:57:
Sinds gisteren kan ik niet meer bij een server bij een andere @home abonnee. We hebben beiden gewoon verbinding met internet, maar ik kan hem niet meer bereiken of pingen. Vanuit de adsl verbinding van de buren kan ik hem wel pingen, en wanneer ik via het vpn van de universiteit ga ook. Dit heeft dus puur met @home -> @home te maken. Hebben ze dit nu geblokkeerd? Dit zou zeker een reden voor mij zijn om het abonnement op te zeggen omdat ik die server dagelijks nodig heb.
Ik denk dat je even hier moet kijken naar beide's configuratie. Zijn er geen poorten geblokkeerd? Het lijkt me stug dat @home een Vlan opzettelijk blokkeert.

Even een nieuwsflash ter omtrend Athomeprobleemwijzer.nl:

Na @Home gesproken te hebben over de issue van het gebruik van hun logo (met dik gelijk) en daarbij of het niet duidelijk was of de website nu wel of niet bij @Home hoorde, heb ik het bijltje neergelegd, en meer een soort overheenkomst met de beheerder bij athome.gebruikers.eu gesloten. Ik ben daar beheerder en koppel www.athomeprobleemwijzer.nl naar hun toe :)

Er zijn al best veel van dit soort sites, en ik denk dat mijn site overigens niet veel verschil eventueel had kunnen maken, naast dat van T@H, en het is lastig allerlei spul in je eentje te gaan zitten schrijven. Gelukkig heb ik de content nog, die kan ik dan gewoon gebruiken in het nieuwe fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help !

We hebben al een aantal jaren internet van @Home , motorola modem , 1 PC, bekabeld en nooit problemen gehad . Nu hebben we een aantal dagen geleden een laptop aangeschaft met een U.S. Robotics 5463 draadloos router (weet het :X ). Nou de installatie was simpel , de PC aangesloten op de router met de UTP kabel die we al hadden en de laptop draadloos verbonden. WEP/WPA wil niet lukken
dus onbeveiligd . Afijn internet werkt goed op de 2 systemen maar, de verbinding valt soms om de half uur soms om de 2 uren en soms pas na 6 uren voor maar een seconde weg en komt weer terug . Dat is genoeg om een Online Game die we een disconnect te geven . HEEL irritant dus. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft , of een gelijksoortige probleem heeft gehad.

Met voorbaat bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik weet zo gauw niet wat een oplossing zou zijn, maar ik zou je toch op het hart willen drukken om toch te proberen om WPA te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou leuk zijn als je per regio oid toegemaild krijgt over werkzaamheden :P

Beide liggen er nu uit, Digitale TV + Internet :P Lang leve PIT-Abbo van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:58:
Ik weet zo gauw niet wat een oplossing zou zijn, maar ik zou je toch op het hart willen drukken om toch te proberen om WPA te gaan gebruiken.
WPA aan praat gekregen , maar nog steeds hetzelfde probleem .

code:
1
2
3
4
5
6
2007-03-08  11:33:53 192.168.2.100 login success
2007-03-08  11:33:47 User from 192.168.2.100 timed out
2007-03-08  07:44:29 sending ACK to 192.168.2.101
2007-03-08  07:25:53 sending ACK to 192.168.2.101
2007-03-08  07:13:50 sending ACK to 192.168.2.100
2007-03-07  23:25:18 192.168.2.100 login success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

JaJoah schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:09:
De DNS records van @home zijn anders gehoorlijk brak hoor.

Van het weekend een nieuw ip-adres gekregen. Leuk, maar wat is nu het probleem?

- mijn nieuwe ip: 84.28.234.199
- mijn hostname is: cp443057-b.gelen1.lb.home.nl
- traceroute naar het ip levert de volgende hostname op: cp1145285.gelen1.lb.home.nl 8)7
- traceroute naar cp1145285.gelen1.lb.home.nl levert hetvolgende ip op: 84.28.234.134 8)7
- traceroute naar mijn eigen hostname levert hetvolgende ip: 84.28.234.32 8)7 (mijn oude ip-adres)

Man, wat een gepruts zeg :|

En het is niet de eerste keer dat me dit gebeurd. En als je dan belt dan vragen ze of je een werkende verbinding hebt. Zo ja, dan is voor hun daarmee de kous af |:(

Stelletje mongolen, als ik een auto huur wil ik er ook eentje die op alle cylinders loopt, en niet op 1 of 2 minder. Dan hoeven ze me ook niet af te schepen met een opmerking als "je kunt je toch voortbewegen van A naar B.". Ik betaal voor een degelijke aansluiting en daarbij hoort ook een werkende DNS service.

En een andere DNS server gebruiken is geen oplossing want op het werk waar we Planet hebben ondervindt ik precies dezelfde problemen. Die hebben natuurlijk hun records met die van @home geupdate.
Tering eey, het probleem is er nog steeds. Tegen de tijd dat ze dit rechtgezet hebben, heb ik alweer een nieuw ip-adres 8)7 Begint het gezeik natuurlijk weer van voor af aan |:(

Ik snap werkelijk niet waarom dit zo lang moet duren :/

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:31
Ik ben sinds 1-1-2007 geen abonnee meer bij @slome. Toch blijven ze abonneegeld afschrijven. Ik heb al 3 keer gemaild. Kreeg telkens weer antwoord dat ze het gingen verwerken met excuses blabla.

Mijn conclusie is dat het bij @slome een administratieve puinhoop is. Ik ben blij dat ik er weg ben, zelden zo'n slechte helpdesk gehad daar met loze beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

sinds een tijdje vooral savonds dit±
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=653 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1109 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=780 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=646 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=552 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=837 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=965 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1029 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=2376 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=906 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=416 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=44 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=53 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=40 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=53 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=75 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=21 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=321 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=585 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=594 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=771 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=754 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=912 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=936 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1055 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1036 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1158 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1158 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1342 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1360 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1376 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1542 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=2234 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1499 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1499 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1605 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1552 ms TTL=55
Antwoord van 85.12.40.146: bytes=32 tijd=1714 ms TTL=55

elke min hoge ping, internet staat bijna stil en downloaden gaat terug naar een paar kb/s

[ Voor 58% gewijzigd door sander817 op 09-03-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Name: reader6.easynews.nl
Address: 85.12.40.146
Kan je niet beter een tracert doen? :) Dat verteld namelijk wat meer over wat je wilt pingen precies, en of het wel of niet aan @Home ligt.
Reply from 85.12.40.146: bytes=32 time=11ms TTL=56
Reply from 85.12.40.146: bytes=32 time=9ms TTL=56
Reply from 85.12.40.146: bytes=32 time=12ms TTL=56
Reply from 85.12.40.146: bytes=32 time=15ms TTL=56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Meer mensen met een trage download nu? In regio almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:44

yok

Ik heb ook een zeer trage download, wel goede upload, in Roosendaal (Noord-Brabant).
Maar er zijn geen storingen bekend, iemand nog meer dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook last van tragere downloads ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download en connecties zijn weer eens barslecht, upload is wel goed 62 van de 75 en de ping is ook goed, net nog battlefield gespeelt zonder de bekende hickups die ik eerder had, maar het surfen op got en andere sites gaat bijzonder traag soms wel 5 sec. moeten wachten.
Groningen, 9736 btw.

//edit: check dit dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/technical/stats/cgi-bin/16all?log=totalall;counter=bits;withmax=out;png=daily;cache=1
http://www.ams-ix.net/tec...gi-bin/16all?log=totalall

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik woon in zuid-limburg (6171) heb een download van 50 a 75 kilobytes, waar ik normaal 550 moet hebben, heb een 4000 regelmatig abo,zal denk wel ergens iets zijn van storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
yok schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:41:
Ik heb ook een zeer trage download, wel goede upload, in Roosendaal (Noord-Brabant).
Maar er zijn geen storingen bekend, iemand nog meer dit probleem?
Jep, same here, ook Roosendaal. Als ze het niet snel fixen, ga ik kijken naar ADSL. (net ff getest, 138KB/s down, 38KB/s up....)

[ Voor 14% gewijzigd door Klaus_1250 op 10-03-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-08 11:46
Hier is de verbinding ook zeer instabiel.

Surfen gaat zonder problemen, lekker snel.
Downloaden via Eweka ging paar uur terug echt traag (90KB/s)
Daarna even goed en nu wel met volle snelheid maar telkens met pauzes ertussen.

Regio Landgraaf (6374)

Lang niet gehad dat de verbinding instabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Nog steeds instabiel bij mij. Weten jullie wat ik hieraan kan doen? Modem even uurtje van stroom afhalen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Nou, het probleem met ip / dns-naam is hier eindelijk opgelost. Bij anderen ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
@Home introduceert nog sneller kabelinternet

Supersnel internet tot wel 40 megabit per seconde. Provider @Home laat in de Brabantse gemeente Boxmeer zien dat het mogelijk is via de normale televisiekabel. "Glasvezel is een onnodige dure investering", meent Herman Weerman, projectleider bij @Home.
Lees meer in deze post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar dat was toch al bekend ? Ik geloof dat dit een jaar geleden geintroduceerd was ( of per testfase ) . Het is imo alleen verkrijgbaar in boxmeer. En voor een meerprijs (7 euro geloof ik ) had je 32MBit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik geloof dat dat project al maanden loopt in Boxmeer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd. Het is dus relatief oud nieuws :>

Het is iig voor @Home zelf, een perfecte kans om toch te laten zien dat niet alleen het kabelnetwerk nog prima in staat is om ADSL2+ bij te houden, maar ook dat het een hele andere techniek erachter kan aanbieden.

En dat gezever met modems en dergelijk, nee doe mij maar een lekkere UTP plug in de muur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 24-09 16:02
Hey mensen,

Mijn @home kabel komt binnen in een onmogelijke hoek van de kruipruimte. Zeker als hier telefonie aangeschaft gaat worden vroeg ik me af of het mogelijk was die kabel naar de meterkast te krijgen. Ik zat te denken een hele hoge kwaliteit kabel vanaf het aansluitingspunt naar de meterkast te trekken en dan vanaf daar internet en telefoon aan te sluiten. @Home zelf zegt dat zoiets niet zo kunnen, dat internet dan heel traag zou worden. Weten jullie hier iets van?

Edit:
Bedankt voor replies! Ga 't binnenkort 'ns een keertje proberen. Om telkens de kruipruimte in te moeten als er iets met dat modem moet gebeuren is namelijk geen pretje :9

[ Voor 15% gewijzigd door Zsub op 15-03-2007 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja wat @Home zegt klopt wel een beetje.

De grondkabel (die ergens je huis inkomt) moet zo'n kort mogelijke afstand hebben met je Modem ivm signaalverlies. Als je er zelf een verlengstuk tussenin zet, dan heb je kans dat je signaalverlies hebt, en mischien ook wel bar-slecht internet kan krijgen. Opzich hoort er een verdelertje vanaf de grondkabel tussen, die je TV-signaal & je ModemSignaal verdeelt. De afstand hiervanaf is is niet langer dan 30CM (vanaf het verdeelkastje naar je modem, is maar een advies overigens :> )

En dan vanaf je modem kan je tot op 20Meter aan UTP doortrekken. Eventueel kan je er ook een haspel bij gooien voor je telefoniepakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

De kabel van mijn modem heb ik met een verlengstuk van 20 meter verlengd en heb hiermee net zo snel internet als de 'normale' kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet verstandig om te doen, even zelf een kabel ertussen in proppen vanaf de grond > modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drareg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 07:25
Ik heb hem hier verlengd naar de meterkast (10 meter) met Hirschman bekabeling en satelietstekkers en ik haal de volle mep (8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed spul gebruikt dan kan dat wel ja, maar nogmaals, aan niet iedereen te adviseren, omdat je dan wel last gaat krijgen van bout signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Volgens mij moet je het wel gewoon kunnen doen, alleen wel met hoge kwaliteit kabel (klasse hoger dan Hirschman). Alleen zijn die kabels vaak nogal dik, duur en lastig te krijgen. Zit er zelf aan te denken om dat ook te doen, omdat de kabel (ca. 8m) die nu tussen de groene kabel en de modem zit net van een te lage kwaliteit is (tenminste, dat is ie geworden sinds @home de signaalsterkte naar beneden heeft geschroefd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu @home intensief 8000
en wil daar gratis telefonie bij ( dat kan)
maar is het dan nog mogelijk meerdere pc,s aan te sluiten in huis
las op de site van @home dat dat niet kan maar kan het me niet voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 15:52

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:35:
Het is iig voor @Home zelf, een perfecte kans om toch te laten zien dat niet alleen het kabelnetwerk nog prima in staat is om ADSL2+ bij te houden.
Het kabelnetwerk is altijd in staat geweest (veel) hogere snelheden te halen dan ADSL(2+), @home kiest er alleen niet voor. Velen zullen de 5mbit+ naar 3mbit cap nog wel herinneren van @home destijds. @home is en blijft een provider zonder iets extra's helaas.

Zo verwacht ik dat Etth is een techniek die pas geïntroduceerd wordt als de concurrentie beweegt. Ik ben benieuwd of @home de volgende proef in mijn stad doet, om de uitrol van glasvezel dwars te liggen, ik zie ze er wel voor aan.
En dat gezever met modems en dergelijk, nee doe mij maar een lekkere UTP plug in de muur :Y)
De techniek is zeker gebruiksvriendelijk, en hoe minder er bij de end-user draait, des te minder problemen uiteindelijk.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Roykuuh

Ja dat kan. Dan moet je gebruik maken van een Router, waar je eigenlijk het modem voor de gek houdt dat je 1 PC erop aangesloten hebt. Vervolgens sluit je het aantal PC's aan op de router.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zsub schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:44:
Hey mensen,

Mijn @home kabel komt binnen in een onmogelijke hoek van de kruipruimte. Zeker als hier telefonie aangeschaft gaat worden vroeg ik me af of het mogelijk was die kabel naar de meterkast te krijgen. Ik zat te denken een hele hoge kwaliteit kabel vanaf het aansluitingspunt naar de meterkast te trekken en dan vanaf daar internet en telefoon aan te sluiten. @Home zelf zegt dat zoiets niet zo kunnen, dat internet dan heel traag zou worden. Weten jullie hier iets van?

Thanks!
Ik heb tot voor enkele maanden geleden bijna 7 jaar lang de kabelmodem op de 1e verdieping gehad mbv zo'n dikke groene coaxkabel. Ik denk dat die kabel pakweg 15 meter zal zijn geweest. Internet heeft altijd prima gewerkt (althans, op de momenten dat @home zelf ook z'n werk deed) en heb dus geen enkele negatieve gevolgen ondervonden van die lange kabel.

Sinds telefonie erbij is gekomen staat de kabelmodem wel in de meterkast (en ook dat is eigenlijk verlengd omdat de kabel van @home niet daar het huis binnenkomt, maar mijn vader het op doe-het-zelf-wijze tot de meterkast heeft doorgetrokken).

Maar let op! Deze resultaten bieden geen garantie voor jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:45:
Ligt aan de apparatuur die je gebruikt. Als je een goede router hebt, is het geen probleem. Over de (wireless) router die @home zelf o.a. verkoopt (Netgear), heb ik nog weinig goeds gehoord, dus het kan zijn dat het daar niet mee werkt. Zelfde verhaal als bij KPN Internetplus bellen, zodra je p2p aanzet achter een Siemens Experiabox werkt telefonie ook niet meer. Maar dat ligt puur aan de apparatuur die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een draadloze belkin router

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Ik wilde even een goed bericht plaatsen over @Home:

Hier in Hengelo en Enschede werkt @Home bij veel mensen als een trein en ik zelf ben zeer tevreden over hun opzeggingsservice. Heb namelijk zonder echte reden mijn abonnement een maand later op kunnen zeggen, nadat ik al een bevestiging had mogen ontvangen. Dus eigenlijk een maak verlenging!

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Mijn ouders hebben nog steeds geen bevestiging binnen dat de opzegging binnen is bij @home. Ik zal gewoon de stekker uit het apparaat trekken de laatste dag van deze maand, zodat @home ook niet kan zeuren dat ze hem langer gebruikt hebben dan de gebruikelijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:45:
Het aansluiten van meerdere pc's zal icm een router altijd kunnen.
Wat @home bedoeld is dat zodra je een @home telefonie modem neemt je de mogelijk tot meerdere hostnamen (cc1234567-A, cc1234567-B & cc1234567-C) ontnomen wordt.
(Doen ze altijd bij een modem wissel).

Als jij niet meerdere hostnamen hebt, moet je je nergens druk om maken.

heb je wel meerdere hostnamen, dan koop je een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:48:
ik heb een draadloze belkin router
Welk model en welke versie? Belkin heeft een paar goede routers en een aantal zeer slechte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloze G+ modem/router - annex B

Artikelnummer :F5D7633df4B
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=201092
of

Draadloze G+ modem/router - annex B

Artikelnummer :F5D7633df4B
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=201104

weet niet precies welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:01:
Als je goed spul gebruikt dan kan dat wel ja, maar nogmaals, aan niet iedereen te adviseren, omdat je dan wel last gaat krijgen van bout signaal.
Wat is een bout signaal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

wanabo schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:27:
[...]

Wat is een bout signaal???
Een slecht signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja my bad :P

Slecht signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

job schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:25:
[...]
Wat @home bedoeld is dat zodra je een @home telefonie modem neemt je de mogelijk tot meerdere hostnamen (cc1234567-A, cc1234567-B & cc1234567-C) ontnomen wordt.
@home heeft de meerdere ip adressen service al een poosje afgeschaft. Niemand meer die hier gebruik van kan maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25

odan

The dark side is within all!

Jimbolino schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:37:
[...]

@home heeft de meerdere ip adressen service al een poosje afgeschaft. Niemand meer die hier gebruik van kan maken dus.
volgens mij is dat niet waar. en kun je nog altijd gebruik maken van je a, b en of c name als je die nog hebt. ze worden je pas ontnomen als je een ander abbo neemt dus met telefoon bijvoorbeeld.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

odan schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:06:
[...]

volgens mij is dat niet waar. en kun je nog altijd gebruik maken van je a, b en of c name als je die nog hebt. ze worden je pas ontnomen als je een ander abbo neemt dus met telefoon bijvoorbeeld.
Klopt, ik heb er nog steeds 3 (-B, -C, -D)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

hardware-lover schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:09:
[...]
Klopt, ik heb er nog steeds 3 (-B, -C, -D)
kun je ze ook nog alle 3 tegelijk gebruiken (dmv een switch)
zo ja, wat voor modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jimbolino schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:24:
[...]

kun je ze ook nog alle 3 tegelijk gebruiken (dmv een switch)
zo ja, wat voor modem heb je?
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen, ik gebruik n.l. al jaren een een router omdat de 3 CP namen niet meer voldeden qua aantal PC's. Ik heb de aansluiting per CP vorige week nog gecontroleerd omdat ik hier ergens gelezen had dat ze vervallen zouden zijn en dit is bij mij thuis (nog) niet het geval.
Ik heb volgens mij het zwarte Motorola modem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van me heeft @home, het arris modem voor telefonie, tv en adsl, de ethernet kabel gaat van de arris naar het draadloosmodem(router), van daar gaat een ethernetkabel naar zolder(pc1, met de computernaam ingevuld),in de toekomst wil hij waarschijnlijk nog een 2e pc2 op de ethernet hebben(vaste kabel).
en hij heeft nog een 3e pc3 via de draadloze usbstick.

Ik heb al gelezen dat hij dan in 1 pc een 2 nic's aan kan sluiten en die 2e nic op een switch, en dan verder kan breidelen.
is er nog een andere manier, ik lees net van de -b -c en -d, maar dat kan dan weer niet icm met telefonie.

Wat mij verder opvalt is dat als de pc3(draadloos) op internet is, en de pc1(ethernetkabel) een internetpagina opent, de draadloze verbinding geheel wegvalt?

Daarnaast wil hij graag bestanden copieren van/naar pc's, kan ik een netwerk instellen, waar de draadloze pc3 ook ondereel van is?

(Primary DNS : 213.51.129.37 Secondary DNS : 213.51.144.37 zal ik de volgende keer bij hem instellen)

in het kort vraag 1:wat is de simpelste (goedkoopste) manier om meerdere pc's op de vaste ethernet te krijgen?
vraag 2, is het mogelijk om die pc's en de draadloze pc tegelijk op internet te hebben?
vraag drie: hoe stel je een gezamelijke netwerkmap in, die alle drie pc's kunnen bereiken?

@lism
1: moet die router dan geen computernaam hebben?, hoe stel ik dat in?
2: de draadloze router hebben ze al, alleen verbreekt de draadloze verbinding op het moment dat de pc met computernaam (ethernetkabel) op internet wil, deze router moet ik dus gaan vervangen?
3: dit had ik al geprobeerd, maar dat zal er dan wel aan liggen dat 1 van de 2 pc's nog met win98 werkt, ik zal dat topic nog een keer doorlezen, bedankt voor de antwoorden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 16:44 . Reden: @lism ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag1: Ja dat kan met een router of switch. Het liefst een router trouwens hoor :) Bezuinig je niet op de goedkoopste modellen, want deze vliegen er sneller uit met een P2P/bittorrent programma, dan een wat betere router.

Vraag2: Ja dat is mogelijk. Kijk voor een Draadloze router combi met daarbij UTP.
Vraag3: Ook dat is mogelijk, zolang je maar in dezelfde werkgroep / IP-range & Subnet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
vandaag gecapt op 350, terwijl ik normaal altijd 550 haal (down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Volgens een bericht op fok gaat @home na de fusie de externe callcenters afstoten.. een van de grootste problemen van @home wordt zo opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een groot gedeelte gelezen in dit topic, hoop dat ik met mn verhuizing uit de problemen blijf...

We wonen nu in Boxtel en daar zit bijna niemand op de "wijkkast" ik haal dus 1.2 mb down met bvb newsleecher ik heb het intensief abbo... Dat gaat wel lekker dus...

We gaan naar Best verhuizen en de meneer aan de telefoon hoopte dat er op de dag van verhuizen een signaal aanwezig zou zijn in het huis (ik hoop met hem mee)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

zijn er problemen met de mailserver? Ik kan amper mail verzenden en ophalen
Ik moet het tig keer proberen voordat het weer eens een keer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
m3gA schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:47:
Volgens een bericht op fok gaat @home na de fusie de externe callcenters afstoten.. een van de grootste problemen van @home wordt zo opgelost :)
Ga daar maar niet van uit.
Aangezien er weer redelijk wat man getrained moet worden, en daarbij bestaat het call center uit redelijk wat man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
Killion schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:52:
[...]

Aangezien er weer redelijk wat man getrained moet worden, en daarbij bestaat het call center uit redelijk wat man.
ik heb hetzelfde gehoord van iemand die bij het externe call center werkte.
@home will weer intern mensen opleiden.

Dit begint sowieso een trend te worden denk ik omdat ik de laatste tijd al vaker gehoord heb dat bedrijven die een extern call center hebben weer een intern call center willen hebben omdat de klanten zich te veel ergeren aan de slechte hulp van de externe call centers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Killion schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:52:
[...]

Het is zo slecht dat het alleen maar beter kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Naar aanleiding van dit stukje: ge-flopt in "Het grote @Home problementopic deel 9"
bij mijn ouders maar Planet ADSL neer gelegd. Moest zeggen dat ik aardig peentjes zat te zweten, toch ergens een beetje in mijn rats, omdat ik misschien toch een fout gemaakt had. Alles aangesloten, niets aangepast op de pc, en alles sites werden gewoon weer geopend en MSN ook.

@home: jullie kunnen de boom in. Ik adviseer iedereen voortaan ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Laatst online: 16-09 11:34
ik moet zeggen dat ik eigenlijk kabel leuker vind dat adsl.
ik woon ongeveer 4 KM van de wijkcentrale in centrum van enschede.
met een ISDN lijn konden we niet eens een 4 mbit krijgen op adsl van speedlinq(netwerk: bbnet)

nu bij @home halen we de 8mbit(down)+1mbit(up)

waar het niet dat ik net een router heb gekocht de BEFSR41 van linksys.
en als ik alleen World of warcraft speel en ventrillo aan dan wil hij op 1 of andere manier, een sec ophouden met de i-net verb en daarna doet hij het weer.

let wel op mijn pc zelf heeft 4 maand zelf als router gefugeerd om mijn pc direct op de modem aan te sluiten en die te delen in het netwerk.

weet iemand wat er met de BEFSR41 aan de hand is (Firmware Version: 2.00.1, Sep 11 2006)

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als een router eruit knalt is het meestal om de aangemaakte verbindingen die op dat moment plaatsvinden. Als je bijv Bittorrent of P2P progsel hebt draaien, dan wil menig goedkopere router er zo uitvliegen omdat het teveel connecties aanmaakt waarop je router reboot / chrasht.

Je kan eventueel het aantal geforwarde poorten, verminderen, en dingen zoals firewall uitzetten, aangezien die alleen geldt tot je router, en niet intern (tenzij je port triggering oid hebt lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Laatst online: 16-09 11:34
ik heb Utorrent draaien en u torrent wijst zelf zijn poorten toe via Upnp.
tevends heb ik wel een poort range open staan voor e-mule naar mijn pc 4660 - 4670.
maar ik denk dat ik het daar ook niet in kan zoeken.

en ik merk het op als ik stream gebruik via I-tunes of wow speel en ventrillo aan heb staan.
en overigens dit speeld ook af wanneer e-mule en utorrent uit staat.

ik heb even op de site van linksys gekeken maar daar is geen nieuwe firmware bekend.

UPDATE: ik heb net een gesprek gehad met linksys.
het komt er op neer dat deze router met P2P sorftware de connecties 5 dagen vasthoud en ze daarna automatisch flushed.

en ook deze router heeft een max. aantal connections.
de mederwerker zij dat ik me moest limiteren in de aantal conections maar als linksys my niet kan vertellen hoeveel hij aan kan kan ik nog niets.

dus ik sta nu op een keer punt of ik breng deze router terug of ik blijft er mee werken.

nu komt ook de vraag van ja wat is dan een betere alternatief ? kan iemand mij dat vertellen.

UPDATE 2:
de router is terug gebracht.
ik heb alles tegen elkaar afgewogen en het leek me gewoon het beste dat ik van linksys niet meer neem dus een ander alternatief zoek.

[ Voor 64% gewijzigd door daanski82 op 27-03-2007 14:47 . Reden: linksys helpdesk gesproken ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.