Ik zou hem ASAP terugbrengen. Heb je toevallig een v4.x?
ja versie 4.2Klaus_1250 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:07:
Ik zou hem ASAP terugbrengen. Heb je toevallig een v4.x?
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Linksys heeft een reputatie om goedwerkende producten te verprutsen met slecht werkende revisies. Over de v4 serie heb ik meer klachten gehoord. Je kan wachten op een firmware-update van Linksys die het eea verhelpt, maar zou eerder geneigd zijn om hem terug te brengen aangezien Linksys ook niet zo'n beste reputatie heeft mbt Firmware updates.
Vandaag heel de dag problemen met de mailserver van @homo, op hun site staat niks over storing enzo,iemand anders ervaringen?
Ik heb 1 keer gehad vandaag dat het even niet bereikbaar was.
Verder blijkt het zich systematisch te resetten om precies 12 uur 'snachts (waarop mijn verbinding er eventjes uit ligt).
Verder blijkt het zich systematisch te resetten om precies 12 uur 'snachts (waarop mijn verbinding er eventjes uit ligt).
Ja, vanavond (dinsdag - 27/03) is de server erg lastig bereikbaar geweest. Heeft er niet constant uitgelegen maar wel regelmatig. Problemen lijken op dit moment opgelost.thefxr schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:23:
Vandaag heel de dag problemen met de mailserver van @homo, op hun site staat niks over storing enzo,iemand anders ervaringen?
Testing, one, two ...
gisteravond ook weer, bijna geen mail te verzenden
Ik heb sinds kort ook Internet van @home en ik moet zeggen dat ik er gek van wordt. Elke keer als ik tools gebruik als emule torrentprogels etc (zoals hierboven vermeld), crasht mn router niet maar wordt gewoon de toegang tot andere poorten afgesloten (kan niet meer surfen, msn slaat dood etc). Nou begrijp ik uit iedereens verhaal dat dit waarschijnlijk aan de brakke router ligt. Nu is mijn vraag welke router is dan wel in orde? Ben hier namelijk helemaal niet in thuis. thx
Verwijderd
Ja dit ligt vrijwel zeker aan je router.Ookami schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:31:
Ik heb sinds kort ook Internet van @home en ik moet zeggen dat ik er gek van wordt. Elke keer als ik tools gebruik als emule torrentprogels etc (zoals hierboven vermeld), crasht mn router niet maar wordt gewoon de toegang tot andere poorten afgesloten (kan niet meer surfen, msn slaat dood etc). Nou begrijp ik uit iedereens verhaal dat dit waarschijnlijk aan de brakke router ligt. Nu is mijn vraag welke router is dan wel in orde? Ben hier namelijk helemaal niet in thuis. thx
Poorten wel opengezet in de router van de betreffende programma's ???????
Linksys is wel goed merk.
Maar als je er geen verstand er van hebt ga dan langst een pc zaak met mensen die er verstand van hebben. (Niet van die winkels als dynabyte en dixos, die hebben alleen maar goedkopere merken meestal)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 14:17 ]
ik heb de router terug gebracht en ga aan de slag met een linux pc als router zijnde.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:16:
[...]
Ja dit ligt vrijwel zeker aan je router.
Poorten wel opengezet in de router van de betreffende programma's ???????
Linksys is wel goed merk.
Maar als je er geen verstand er van hebt ga dan langst een pc zaak met mensen die er verstand van hebben. (Niet van die winkels als dynabyte en dixos, die hebben alleen maar goedkopere merken meestal)
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
ja poorten zijn allemaal goed. Er hangt een billion bipac 610 aan het modem. Nu zie ik bijv hier een hele rijd linksys modems: http://www.routershop.nl/...etwerk/routers/eenvoudig/
maar wat is nou goed, wat heb ik nodig om een beetje fatosenlijk op een p2p netwerk te kunnen uppen en dlen?
maar wat is nou goed, wat heb ik nodig om een beetje fatosenlijk op een p2p netwerk te kunnen uppen en dlen?
[ Voor 60% gewijzigd door Ookami op 28-03-2007 22:32 ]
Ik denk dat je beter afbent door even te kijken naar gebruikerservaringen bijv. Een computershop kan je bijv wel elke router aansmeren, maar of het gaat werken is nog maar de vraag. Uit eigen ervaring is een wat duurdere router over het algemeen beter dan een goedkopere. Het ligt er maar een beetje aan welke functies het moet hebben
Wat je eventueel ook kan doen is services op een router uitzetten die je toch niet gebruikt, dat scheelt eventueel kleine 'load' op je router.
Overigens is Athomeprobleemwijzer.nl weer terug
Overigens is Athomeprobleemwijzer.nl weer terug
Verwijderd
Heb hier sinds 3 dagen een raar probleem...
Zo rond een uur of 5/6 snachts verliest de modem (motorola) de verbinding en het duurt dan tot ongeveer 12uur smiddags tot de verbinding er weer is.
Tussendoor stekker er uit trekken en er weer in of de modem resetten werkt niet ...
Iemand meer met dit proleem ???
Zo rond een uur of 5/6 snachts verliest de modem (motorola) de verbinding en het duurt dan tot ongeveer 12uur smiddags tot de verbinding er weer is.
Tussendoor stekker er uit trekken en er weer in of de modem resetten werkt niet ...
Iemand meer met dit proleem ???
Verwijderd
Krijg nu ook het heen en weer met @home. Nadat ik in december 4 week geen internet heb gehad, krijg ik nu weer het volgende @home fenomeen:
Upstream werkt goed (120KB/s) maar de downstream hakkelt erover met max 120 KB/s (wat eigenlijk richting 800-900KB/s had moeten zijn) dit is getest op paar speedtest sites.
Iemand hier ervaring mee?
Upstream werkt goed (120KB/s) maar de downstream hakkelt erover met max 120 KB/s (wat eigenlijk richting 800-900KB/s had moeten zijn) dit is getest op paar speedtest sites.
Zover ik weet is de modem er hier geregeld om 12 uur uit en na een minuut weer online, ik denk dat het hier dan gewoon gaat om een reboot ergens in de wijkkast eventueel. Wat doet je modem precies , welke lichtjes geeft het aan? Is er iemand in de buurt met een rotte kabel die dan geregeld tv kijkt oid ? 
Van wat download je precies? Probeer anders http://speedtest.quicknet.nl ,Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:58:
Krijg nu ook het heen en weer met @home. Nadat ik in december 4 week geen internet heb gehad, krijg ik nu weer het volgende @home fenomeen:
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 19:00 ]
Verwijderd
Speedtest.nl en mordax.nl, bij jouw genoemde link ook ff geprobeerd: start met 160KB/s en gaat dan terug naar 30-40KB/sVan wat download je precies? Probeer anders http://speedtest.quicknet.nl ,
Ik wordt een beetje moe van dat @home
Wat raar. Maar weet je zeker dat je niet iets op de achtergrond hebt lopen, alwel een downloadend zusje of broertje?
Verwijderd
Ja heel zeker, heb net netstat ff aangezet en er zijn geen actieve verbindingen te zien, verder is er geen pc in huis. Zal het niet met signaal te maken hebben op modem? Zal even modem log bekijkenVerwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:24:
Wat raar. Maar weet je zeker dat je niet iets op de achtergrond hebt lopen, alwel een downloadend zusje of broertje?
edit modem log:
.2007-04-08 18:19:25 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2007-04-02 00:26:16 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
2007-04-02 00:26:07 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2007-04-02 00:26:02 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2007-04-02 00:26:01 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2007-04-02 00:25:59 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2007-04-02 00:25:58 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2007-04-02 00:25:58 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2007-04-02 00:25:55 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2007-04-02 00:25:54 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2007-04-02 00:25:54 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2007-04-02 00:25:52 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
2007-04-02 00:25:52 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
2007-04-02 00:25:50 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 19:30 ]
Verwijderd
Nadat de verbinding er uit ligt probeert de modem zich wel weer aan te melden dus je ziet de groene lampjes wel knipperen, maar het rode lampje die het signaal moet weer geven blijft gewoon constant branden dus waarschijnlijk geen signaal !!, ondertussen al eens de stroom stekker er uit gehad maar dat helpt ook niet echt...Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:59:
Zover ik weet is de modem er hier geregeld om 12 uur uit en na een minuut weer online, ik denk dat het hier dan gewoon gaat om een reboot ergens in de wijkkast eventueel. Wat doet je modem precies , welke lichtjes geeft het aan? Is er iemand in de buurt met een rotte kabel die dan geregeld tv kijkt oid ?
Zou inderdaad een storing in de wijkkast kunnen zijn
Het rode lampje is je Nic verbinding. Mischien is je Nic wel niet goedVerwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:35:
[...]
Nadat de verbinding er uit ligt probeert de modem zich wel weer aan te melden dus je ziet de groene lampjes wel knipperen, maar het rode lampje die het signaal moet weer geven blijft gewoon constant branden dus waarschijnlijk geen signaal !!, ondertussen al eens de stroom stekker er uit gehad maar dat helpt ook niet echt...
Zou inderdaad een storing in de wijkkast kunnen zijn
Verwijderd
Ow crap ja je hebt gelijk, de router geeft ook een timeout omdat hij geen IP kan krijgen vandaar dat hij ook ff niet meer knippert..
maar dan nog, ik zie op het zelfde moment dat de groene leds om de beurt knipperen dus de modem probeert wel een verbinding te maken wat dan weer niet lukt ...
Heb net om te testen de stroomstekker van de modem er even uit gehaald om hem opnieuw aan te laten melden en dat ging zoals jij zei vrij vlot zoals normaal.
Het is net of dat aanmelden van de modem tussen 5 uur smorgens en 12 smiddags niet kan op één of andere manier...
Ik hou het nog wel even in de gaten, iig heb ik overdag een pefecte verbinding.
Bedankt voor de info...
maar dan nog, ik zie op het zelfde moment dat de groene leds om de beurt knipperen dus de modem probeert wel een verbinding te maken wat dan weer niet lukt ...
Heb net om te testen de stroomstekker van de modem er even uit gehaald om hem opnieuw aan te laten melden en dat ging zoals jij zei vrij vlot zoals normaal.
Het is net of dat aanmelden van de modem tussen 5 uur smorgens en 12 smiddags niet kan op één of andere manier...
Ik hou het nog wel even in de gaten, iig heb ik overdag een pefecte verbinding.
Bedankt voor de info...
Ik zou niet weten waarom je modem niet kan aanmelden. Mischien iets met een lease dat niet vrijkomt, of dat nog hangt. Mischien zou je je router erbij moeten rebooten. Zolang je modem wel gewoon online is , dan moet je ook gewoon internet hebben.
Verwijderd
Even een vraagje, ik heb die speedtest gedaan bij http://speedtest.quicknet.nl . En er klopt iets totaal niet, wij hebben de 15Mbit/s maar hij geeft iets van 5321Kbps aan. Dat klopt totaal niet, weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ook snapte ik één ding niet van de eerste post ( las ik nu pas omdat ik net pas voor het eerst dit forum vond ) er staat iets van die DNS servers en dat je die moet invoeren op je router of op je PC maar hoe en waar kan ik dat dan op mijn PC invoeren?
Hoop dat iemand hier antwoord op heeft, bedankt!
Ook snapte ik één ding niet van de eerste post ( las ik nu pas omdat ik net pas voor het eerst dit forum vond ) er staat iets van die DNS servers en dat je die moet invoeren op je router of op je PC maar hoe en waar kan ik dat dan op mijn PC invoeren?
Hoop dat iemand hier antwoord op heeft, bedankt!
Wanneer ben je overgestapt naar dat 15mbit abbo? Heb je niets anders op de achtergrond draaien? Zoals p2p, bittorrent enz, of windows update bijv...
Dat laatste hoef je alleen in te voeren als je ook problemen hebt met websites, die bijv niet opkomen / te lang op zich laten wachten enz. Het is alleen zinvol wanneer je hiervan last ondervind. Het beste kan je checken door in je router te gaan, of in command prompt 'ipconfig' in te typen. Je moet kijken naar DNS Servers, als deze maar 1 is zoals bijv '192.168.x.x" dan heb je te maken met een router.
Dat laatste hoef je alleen in te voeren als je ook problemen hebt met websites, die bijv niet opkomen / te lang op zich laten wachten enz. Het is alleen zinvol wanneer je hiervan last ondervind. Het beste kan je checken door in je router te gaan, of in command prompt 'ipconfig' in te typen. Je moet kijken naar DNS Servers, als deze maar 1 is zoals bijv '192.168.x.x" dan heb je te maken met een router.
Verwijderd
Uhm iets van een half jaar geleden. En er zijn wel sites die lang op zich laten wachten ( niet altijd maar wel vaak ).
Wat betreft de ipconfig dan krijg ik een Verbindingsspec, IP-adres, Subnetmasker en een standaard gateway.
Wat betreft de ipconfig dan krijg ik een Verbindingsspec, IP-adres, Subnetmasker en een standaard gateway.
Verwijderd
Kan ik die hier gewoon plaatsen?
Geen gevaar of derg..?^^ Ik weet aardig wat van PC's af maar niet van internet.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 21:13 ]
Je zit dus achter een router 
Voer eens het adress van je Gateway in je browser? Bijv : http://192.168.1.0 ... Bij je router kan je handmatig de DNS servers invoeren, ook controleren welke in gebruik zijn (als je die bug hebt kan je er maar 1 zien).
Of het kan ook je modem zijn,
, in dat geval dubbelklikken op je icoon bij netwerkstatus, en daar handmatig een IP + dns server invullen. Gateway overzetten als handmatig
Voer eens het adress van je Gateway in je browser? Bijv : http://192.168.1.0 ... Bij je router kan je handmatig de DNS servers invoeren, ook controleren welke in gebruik zijn (als je die bug hebt kan je er maar 1 zien).
Of het kan ook je modem zijn,
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 21:24 ]
Verwijderd
Bedankt voor de hulp. Er is alleen nog een klein probleempje wat hier offtopic is , maarja ik vraag het toch maar.
Wij zijn de gebruikersnaam en wachtwoord vergeten van onze router(kunnen ook niet herrineren dat we het ooit hebben ingesteld ). Weet je misschien hoe we een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord kunnen maken? Of iets derg. om toch in het beheer van onze router te kunnen komen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Alvast bedankt voor de hulp.
Als het goed is zit er ergens een dingetje aan de achterzijde die je in kunt drukken, ook wel een reset knop. Als je die ingedrukt hebt dan reset dat apparaat weer naar basiswaarden.
Ook is http://www.portforward.com/ een goede bron om te checken hoe je router precies werkt
Ook is http://www.portforward.com/ een goede bron om te checken hoe je router precies werkt
Verwijderd
heb je mischien een link?m3gA schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:47:
Volgens een bericht op fok gaat @home na de fusie de externe callcenters afstoten.. een van de grootste problemen van @home wordt zo opgelost
ik wil dit wel eens zien
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 18:19 ]
Verwijderd
Hoi,
ik zit met he volgende probleem.
Sinds gisteren ligt onze internet verbinding eruit. Het enigste wat de diagnostic tool aan geeft is dat er geen proxy gevonden kan worden, maar dat maakt volgens mij niet veel uit.
Ik krijg alles netjes door IP, subnetmasker, standaard-gateway etc...
Verder kan ik ook pingen naar bijvoorbeeld www.google.nl en krijg netjes bericht terug.
Je zou dan toch zeggen dat je verbinding hebt met het www?!?
Nu heb ik het volgende (standaard) al geprobeerd:
- Computernaam + werkgroep gecheckt
- Een ander DNS nl. die van KPN
- Modem reset
- Netwerk kabels doorgemeten (Ja vraag niet waarom, maar ik ben wanhopig
)
- Gepingt naar www.google.nl en naar de DNS
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Firewall uitgeschakeld
- Computer direct verbonden met de modem
Dus je ziet het genoeg geprobeerd, maar kom er nog steeds niet uit.
Wie kan mij hier verder mee helpen
ik zit met he volgende probleem.
Sinds gisteren ligt onze internet verbinding eruit. Het enigste wat de diagnostic tool aan geeft is dat er geen proxy gevonden kan worden, maar dat maakt volgens mij niet veel uit.
Ik krijg alles netjes door IP, subnetmasker, standaard-gateway etc...
Verder kan ik ook pingen naar bijvoorbeeld www.google.nl en krijg netjes bericht terug.
Je zou dan toch zeggen dat je verbinding hebt met het www?!?
Nu heb ik het volgende (standaard) al geprobeerd:
- Computernaam + werkgroep gecheckt
- Een ander DNS nl. die van KPN
- Modem reset
- Netwerk kabels doorgemeten (Ja vraag niet waarom, maar ik ben wanhopig
- Gepingt naar www.google.nl en naar de DNS
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Firewall uitgeschakeld
- Computer direct verbonden met de modem
Dus je ziet het genoeg geprobeerd, maar kom er nog steeds niet uit.
Wie kan mij hier verder mee helpen
Verwijderd
kijk of er een proxy aan staat (internet-opties/verbindingen/Lan-instellingen (zorg dat hier geen vakje staat aangevinkt). Probeer andere browser als die hebt..delete coockies en tijdelijkeb bestanden.
probeer winsock
1. Open een dosvenster
2. Type hier: ipconfig /flushdns
3. Type hier: netsh winsock reset
4. Start de computer opnieuw op.
misschien zit er een blokkering op je pc.
gebruik anders systeemhersel om deze terug te zetten naar de standaard instellingen.
probeer de DNS van athome te pingen lukt dit niet geeft ze dan even een belletje want dan is deze down
probeer winsock
1. Open een dosvenster
2. Type hier: ipconfig /flushdns
3. Type hier: netsh winsock reset
4. Start de computer opnieuw op.
misschien zit er een blokkering op je pc.
gebruik anders systeemhersel om deze terug te zetten naar de standaard instellingen.
probeer de DNS van athome te pingen lukt dit niet geeft ze dan even een belletje want dan is deze down
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 18:20 ]
Daar gaan we weer 

Geachte heer/mevrouw,
Entertainment Software Association (ESA) heeft ons benaderd met het
verzoek u te informeren dat u volgens ESA inbreuk maakt op haar
(intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen
wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal
aangeboden op het internet.
Dit kan zijn via een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo
zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma
zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent. U deelt dan dit bestand op uw
computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer
programma's. Wij vragen u het materiaal te verwijderen.
Overigens bent u zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder voor het bepaalde in de artikelen 10.3 en
12.3 van onze Algemene Voorwaarden.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ESA (dmca@theesa.com).
@Home informeert u over het verzoek van ESA, maar geeft uw gegevens niet
door aan ESA, behalve bij een wettelijke vordering.
We hopen u hiermee goed te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
@Home,
Afdeling Abuse
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
24/7/365
Zal dus waarschijnlijk Eurotrip, House s3e14 insensitive (met mika boorem
[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 20-04-2007 17:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je eMule serverlijstje is wel helemaal vrij van fake en spyservers? Volgens mij maakt de ESA van deze namelijk gretig "gebruik". Welke blocklist en mod gebruik je?
blocklist: geen id.Klaus_1250 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:01:
Je eMule serverlijstje is wel helemaal vrij van fake en spyservers? Volgens mij maakt de ESA van deze namelijk gretig "gebruik". Welke blocklist en mod gebruik je?
mod: geen.... gewone 0.47a, maar ben wel van plan binnenkort over te stappen op de ultimative mod
servers: pfff, heb der wel heel wat uitgegooid. Heb alle servers behalve de big bangs en de donkeyservers op laag prio staan. Zit meestal op een van de DonkeyServers trouwens
Oscar Wilde
Ik zou voor een fatsoenlijke payserver gaan (usenet). ben je ook van dat probleem af dat ze ongewild oid je een mail sturen
heb ik geen last vanVerwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:34:
Ik zou voor een fatsoenlijke payserver gaan (usenet). ben je ook van dat probleem af dat ze ongewild oid je een mail sturen
ennuh. bij emule is er niet zoiets als een payserver
Oscar Wilde
Naja laat ik het zo stellen: Je deelt niet meer, en dan de kans om zulke mails weer te krijgen in de toekomst is er dan niet meer (tenzij je het toch op 1 of andere manier deelt
)
Maar goed. Er is weinig nieuws omtrend @Home, eventueel een snelheidsverhoging zou weer eens fijn zijn
De laatste was een jaar geleden
Maar goed. Er is weinig nieuws omtrend @Home, eventueel een snelheidsverhoging zou weer eens fijn zijn
de download is snel zat, laat ze die upload eens een keer omhoog gooienVerwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:04:
Naja laat ik het zo stellen: Je deelt niet meer, en dan de kans om zulke mails weer te krijgen in de toekomst is er dan niet meer (tenzij je het toch op 1 of andere manier deelt)
Maar goed. Er is weinig nieuws omtrend @Home, eventueel een snelheidsverhoging zou weer eens fijn zijnDe laatste was een jaar geleden
Oscar Wilde
Hoezo 
Ik vind anders 1200Kbits prima hoor. Ik vind het alleen jammer van m'n usenet abbo sinds die op 10MBit loopt en mijn lijn maar op 8
Ik vind de prijs van 15MBit (69.95) anders akelig duur, maar daar zit ook de hoogste upload bij (1500kbits)
Ik vind anders 1200Kbits prima hoor. Ik vind het alleen jammer van m'n usenet abbo sinds die op 10MBit loopt en mijn lijn maar op 8
Ik vind de prijs van 15MBit (69.95) anders akelig duur, maar daar zit ook de hoogste upload bij (1500kbits)
heb de 8MBit, 50€Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:09:
Hoezo
die upload is hier ma (gem) 120-130kBps, is me veel te traag. En wat helemaal klote is, als ik die 130k volledig gebruik dan knalt me hele down-lijntje dicht
Oscar Wilde
Ja dat is heel normaal hoor. Ook bij een hogere upload knalt je down dicht. Das bij elke verbinding die half symetrisch loopt 
Wat je wel kan doen is cappen tot op 100KB bijv, dan hou je een kleine marge over iig. Met uploaden naar usenet haal ik gewoon 145KB
Wat je wel kan doen is cappen tot op 100KB bijv, dan hou je een kleine marge over iig. Met uploaden naar usenet haal ik gewoon 145KB
Dat ligt aan de TCP/IP stack en/of je router. Voor beide zijn oplossingen, even zoeken op Traffic Shaping. Truuk is om ervoor te zorgen dat TCP-ackknowledgements prioriteit krijgen boven andere data-pakketjes. Kan software-matig in zowel Windows als *nix en de betere router heeft het ingebakken zitten. 100% ga je niet halen kwa upload, maar 95% zonder dat het invloed heeft moet wel lukken.
[ Voor 30% gewijzigd door Klaus_1250 op 21-04-2007 10:17 ]
hmm, die moet ik onthouden!Klaus_1250 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:14:
Dat ligt aan de TCP/IP stack en/of je router. Voor beide zijn oplossingen, even zoeken op Traffic Shaping. Truuk is om ervoor te zorgen dat TCP-ackknowledgements prioriteit krijgen boven andere data-pakketjes. Kan software-matig in zowel Windows als *nix en de betere router heeft het ingebakken zitten. 100% ga je niet halen kwa upload, maar 95% zonder dat het invloed heeft moet wel lukken.
M'n asus wl500g deluxe.. geen id of die dat kan, maar die wordt toch een keer vervangen door een epia bak met iptables.
Oscar Wilde
okeejVerwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:17:
Upload cappen met netlimiter in windows kan ook. Probleem ook opgelost
Oscar Wilde
Ik heb bij een vriend die verhuist is tv en internet geinstalleerd maar ben tegen een probleem aangelopen waar ik 1-2-3 zo niet weet waar ik het moet zoeken.
Ik heb het @home verhuis-pakker geinstalleerd (oude wandcontactdoos was van het model radio-tv wandcontactdoos op de groene kabel in de huiskamr). De groene kabel was echter te lang, waardoor deze erg getordeerd in de wandcontactdoos zat weggefrot en de buitenmantel was 50% doorgescheurd. Kabel iets ingekort zodat deze wel goed paste, maar de scheur in de buitenmantel was helemaal onderaan de wandcontact-doos, dus daar kon ik weinig aan doen
Na het aansluiten gecontroleerd of alles goed werkte maar helaas
Analoge zender te slecht om automatisch te laten zoeken, bij digitale tv BER's op alle kanalen (<10 op lage frequenties, 50< op middelhoge frequenties en E48/E52-error op hoge frequenties, e.g. te weinig signaal) , en internet werkt heel even goed (500KB/s down) maar valt snel terug naar <20KB/s en packetloss tussen de 10 en 40%. Upstream is overigens wel gewoon goed (67KB/s) en pings van 12ms (maar deels dus verloren en een enkele van 1000ms+).
Ingelogd op de kabelmodem: SNR van 27/28dB (direkt na aansluiten was het even 31dB), Powerlevel down -19 (!) en Upstream 54. Powerlevel van -19 is problematisch en kan verklaart waarom de download traag is en internet nauwelijks bruikbaar. Probleem is hetzelfde met en zonder router, kabelmodem is SB5100E, werkte op het oude adres zonder probleem.
Vraag is alleen, waar ligt het probleem? Kan me zelf voorstellen dat er in de groene kabel een draadbreuk is opgetreden doordat ie in de wandcontactdoos erg dubbelgevouwen heeft gezeten. Helaas niet op te lossen zonder eronder een nieuwe te maken wat een hoop extra werk is. Kan me ook voorstellen dat er in de wijkkast misschien het eea aangepast moet worden. Weet niet of de vorige bewoner kabel had (aan de wandcontactdoos te zien waarschijnlijk geen kabel-internet, maar aan de telefooninstallatie te zien, ook geen adsl?), dus het kan zijn dat er ergens een probleem is wat niet eerder is opgemerkt.
Heb iig het eea twee keer nagelopen om zeker van te zijn dat ik niet ergens een fout heb gemaakt. Iemand nog tips, ideeën of advies?
Ik heb het @home verhuis-pakker geinstalleerd (oude wandcontactdoos was van het model radio-tv wandcontactdoos op de groene kabel in de huiskamr). De groene kabel was echter te lang, waardoor deze erg getordeerd in de wandcontactdoos zat weggefrot en de buitenmantel was 50% doorgescheurd. Kabel iets ingekort zodat deze wel goed paste, maar de scheur in de buitenmantel was helemaal onderaan de wandcontact-doos, dus daar kon ik weinig aan doen
Na het aansluiten gecontroleerd of alles goed werkte maar helaas
Ingelogd op de kabelmodem: SNR van 27/28dB (direkt na aansluiten was het even 31dB), Powerlevel down -19 (!) en Upstream 54. Powerlevel van -19 is problematisch en kan verklaart waarom de download traag is en internet nauwelijks bruikbaar. Probleem is hetzelfde met en zonder router, kabelmodem is SB5100E, werkte op het oude adres zonder probleem.
Vraag is alleen, waar ligt het probleem? Kan me zelf voorstellen dat er in de groene kabel een draadbreuk is opgetreden doordat ie in de wandcontactdoos erg dubbelgevouwen heeft gezeten. Helaas niet op te lossen zonder eronder een nieuwe te maken wat een hoop extra werk is. Kan me ook voorstellen dat er in de wijkkast misschien het eea aangepast moet worden. Weet niet of de vorige bewoner kabel had (aan de wandcontactdoos te zien waarschijnlijk geen kabel-internet, maar aan de telefooninstallatie te zien, ook geen adsl?), dus het kan zijn dat er ergens een probleem is wat niet eerder is opgemerkt.
Heb iig het eea twee keer nagelopen om zeker van te zijn dat ik niet ergens een fout heb gemaakt. Iemand nog tips, ideeën of advies?
[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 23-04-2007 03:14 ]
Wat voor resultaat krijg je als je het modem rechtstreeks aan de groene kabel hangt?
Het is wat lastig zonder schroefconnector, maar het gaat erom dat koperen kern gewoon in het modem steekt.
Heb je dan ook nog slecht signaal, dan is het waarschijnlijk de groene kabel of de wijkkast het probleem en zou @home het gratis moeten repareren.
Het is wat lastig zonder schroefconnector, maar het gaat erom dat koperen kern gewoon in het modem steekt.
Heb je dan ook nog slecht signaal, dan is het waarschijnlijk de groene kabel of de wijkkast het probleem en zou @home het gratis moeten repareren.
Das een goede. Heb ik idd niet geprobeerd, wel de tv rechtstreeks op de TRAS 1000B gezet, maar dat maakte weinig verschil (wel iets, aangezien er wel signaal verloren gaat in de splitter, maar dat is bij mij thuis ook). Probleem met de groene kabel is, dat ie in de muur weggewerkt zit, waardoor ik alleen het modem/tv er rechtstreeks op kan hangen met een make-shift verlengkabeltje. F-connector erop is ook lastig, omdat ik bang ben dat dan de mantel afscheurd. Kan het evt. zijn dat de TRAS 1000 het probleem is? (heb nog een "reserve" van het oude adres :-) ).
PS: Hoe zit het precies met aarding van de mantel? Ik zag dat op zowel de TRAS als de splitter (ETU-01?) een aarde-aansluiting zit en in de handleiding stond dat het aanbevolen was om deze aan te sluiten als de TRAS in de meterkast word geinstalleerd. Das is echter niet het geval, en heb geen aarde bij de hand. Op de ETU-01 staat iets over "modem-safe". Neem aan dat dat gaat over bliksem-beveiliging, maar daar heb je die aarde voor nodig. Hoe zit het precies met schade aan apparatuur door bliksem-inslag op de CAI als deze niet zijn aangesloten? Heb ook geen aarde bij de hand (geen aarde-draad in de WCD's ondanks dat het huis uit 1980 is).
PS: Hoe zit het precies met aarding van de mantel? Ik zag dat op zowel de TRAS als de splitter (ETU-01?) een aarde-aansluiting zit en in de handleiding stond dat het aanbevolen was om deze aan te sluiten als de TRAS in de meterkast word geinstalleerd. Das is echter niet het geval, en heb geen aarde bij de hand. Op de ETU-01 staat iets over "modem-safe". Neem aan dat dat gaat over bliksem-beveiliging, maar daar heb je die aarde voor nodig. Hoe zit het precies met schade aan apparatuur door bliksem-inslag op de CAI als deze niet zijn aangesloten? Heb ook geen aarde bij de hand (geen aarde-draad in de WCD's ondanks dat het huis uit 1980 is).
[ Voor 63% gewijzigd door Klaus_1250 op 23-04-2007 11:41 ]
Ik zou dat maar niet doen als ik jou was. Die splitter zit daar niet voor niks....job schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:22:
Wat voor resultaat krijg je als je het modem rechtstreeks aan de groene kabel hangt?
Kijk of je die grondkabel nog kan repareren. Bij mij zit er altijd een stuk speling in / bij , dat ik 'm er een stukje uit kan trekken (zonder grof geweld
Anders moet je @Home bellen en je melding maken aan de TD.
In de grondkabel zit geen speling. Al voorzichtig even geprobeerd, maar, de groene buitenmantel is onderaan de WCD weggestript, dus heb alleen de witte binnnisolatie om aan te trekken en dat levert weinig resultaat. En als ik zag hoe de kabel in de originele WCD zat, denk ik dat de aanwezige speling er al uit was getrokken. Stom idee ook om op die manier de CAI aan te leggen, wat is er mis met een groene kabel in de meterkast? :-s
Ga vandaag nog even 1 keer langs, maar word idd @home bellen. Wat ik alleen niet wil is dat die een monteur langs sturen en dan ongeacht de oorzaak daar kosten voor in rekening brengen. (Ga daar niet van uit, maar je weet maar nooit tegenwoordig, zeker niet aangezien @home de laatste tijd flink de abbo-kosten aan het ophogen is.)
Ga vandaag nog even 1 keer langs, maar word idd @home bellen. Wat ik alleen niet wil is dat die een monteur langs sturen en dan ongeacht de oorzaak daar kosten voor in rekening brengen. (Ga daar niet van uit, maar je weet maar nooit tegenwoordig, zeker niet aangezien @home de laatste tijd flink de abbo-kosten aan het ophogen is.)
Voor internet ?
Betaal de laatste 2 jaar nog steeds 47.95 hoor.. niets van een verhoging in kosten gemerkt 
Overigens denk ik dat ik dezelfde aansluiting heb als jou (die vriend). Hij komt bij mij binnen in de woonkamer, en niet in de meterkast. Ik kan 'm makkelijk rekken tot een cm of 20+ vanuit de muur, speling is er dus zat. Het komt wel vaker voor dat die grondkabels weggefrommeld worden > verloop van tijd gewoon scheuren vanbinnen. Ja dan is het niet zo gek als je maar brak internet + TV hebt.
Laatste tijd heb ik ook last van witte storingen op m'n tv, het is maar heel kort, maar ik snap niet waar het vandaan komt, aangezien er 2 nieuwe kabels vanaf het wandcontactdoos direct in de Digitale TV decoder gaan > verlengstuk naar m'n TV, maar dat is alleen voor het analoge signaal. Als ik digitv kijk dan is dat per RGB scart
Overigens denk ik dat ik dezelfde aansluiting heb als jou (die vriend). Hij komt bij mij binnen in de woonkamer, en niet in de meterkast. Ik kan 'm makkelijk rekken tot een cm of 20+ vanuit de muur, speling is er dus zat. Het komt wel vaker voor dat die grondkabels weggefrommeld worden > verloop van tijd gewoon scheuren vanbinnen. Ja dan is het niet zo gek als je maar brak internet + TV hebt.
Laatste tijd heb ik ook last van witte storingen op m'n tv, het is maar heel kort, maar ik snap niet waar het vandaan komt, aangezien er 2 nieuwe kabels vanaf het wandcontactdoos direct in de Digitale TV decoder gaan > verlengstuk naar m'n TV, maar dat is alleen voor het analoge signaal. Als ik digitv kijk dan is dat per RGB scart
Voor internet niet direct, maar het tv-abbo is hier wel in prijs omhoog gegaan (en dat heb je nodig voor internet). En aangezien er volgens mij voorlopig nog geen snelheidsverhogingen op het programma staan, kan je dat ook zien als min of meer een prijsverhoging (zeker in vergelijking met de prijzen van ADSL).
Anyway, heb vandaag nog wat zitten prutsen. Snelheid van internet is nu goed, maar dat komt vooral doordat de Upstream en Downstream nu op een andere frequentie zitten (modem paar uur uitgezet tijdens het werken).
Die witte storingen, lijkt me een ongewenst signaal / storing van buitenaf dat op de kabel komt. Kan hem in de stekkers/aansluiting zitten. Ook is het zo dat de signaalsterkte misschien wat omlaag is gegaan, waardoor storingen nu eerder zichtbaar worden.
Anyway, heb vandaag nog wat zitten prutsen. Snelheid van internet is nu goed, maar dat komt vooral doordat de Upstream en Downstream nu op een andere frequentie zitten (modem paar uur uitgezet tijdens het werken).
Die witte storingen, lijkt me een ongewenst signaal / storing van buitenaf dat op de kabel komt. Kan hem in de stekkers/aansluiting zitten. Ook is het zo dat de signaalsterkte misschien wat omlaag is gegaan, waardoor storingen nu eerder zichtbaar worden.
heeft @home soms toevallig iets met de webspace gedaan?
Sommige letters/symbolen ( é ` ó Ö) worden verkeerd ( é ‘ ó Ö ) weergegeven, sla ik de html file lokaal op, dan worden ze goed weergegeven
't gaat hier trouwens om een winamp generated html playlist.
linkje
zowel IE als FF
Sommige letters/symbolen ( é ` ó Ö) worden verkeerd ( é ‘ ó Ö ) weergegeven, sla ik de html file lokaal op, dan worden ze goed weergegeven
't gaat hier trouwens om een winamp generated html playlist.
linkje
zowel IE als FF
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 24-04-2007 11:55 ]
Oscar Wilde
Volgens mij is het bedrag van het plus-pakket van digitale TV met 1 euro verhoogd.Klaus_1250 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:55:
Voor internet niet direct, maar het tv-abbo is hier wel in prijs omhoog gegaan (en dat heb je nodig voor internet).
Het standaard bedrag voor analoge/digitale TV is toch ongewijzigd?
Misschien wordt daarin een onderscheid per gemeente gemaakt.
Testing, one, two ...
De @home-server geeft als encoding/character-set ISO-8859-1 mee, terwijl het om UTF-8 gaat. Als je de encoding in je browser handmatig op UTF-8 zet, zie je dat alles er dan wel goed uitziet. Foutje van de @home-server. Staat er wel aan het begin van de file iets van een BOM?bartgrefte schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:48:
heeft @home soms toevallig iets met de webspace gedaan?
Ligt aan hoeveel je nu betaald, maar @home heeft in een aantal gemeentes de prijzen (omhoog) aangepast.Het standaard bedrag voor analoge/digitale TV is toch ongewijzigd?
Misschien wordt daarin een onderscheid per gemeente gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Klaus_1250 op 24-04-2007 15:30 ]
BOM??Klaus_1250 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:29:
[...]
De @home-server geeft als encoding/character-set ISO-8859-1 mee, terwijl het om UTF-8 gaat. Als je de encoding in je browser handmatig op UTF-8 zet, zie je dat alles er dan wel goed uitziet. Foutje van de @home-server. Staat er wel aan het begin van de file iets van een BOM?
[...]
Ligt aan hoeveel je nu betaald, maar @home heeft in een aantal gemeentes de prijzen (omhoog) aangepast.
Dat handmatig op utf-8 zetten helpt trouwens niet
zal eerste stuk html code wel ff posten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <html><head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> <link rel="stylesheet" href="null"><style type="text/css"><!--BODY { background: #000040; } .para1 { margin-top: -42px; margin-left: 145px; margin-right: 10px; font-family: "font2, Arial"; font-size: 30px; line-height: 35px; text-align: left; color: #E1E1E1; } .para2 { margin-top: 15px; margin-left: 15px; margin-right: 50px; font-family: "font1, Arial Black"; font-size: 50px; line-height: 40px; text-align: left; color: #004080; } --></style><title>Winamp Generated PlayList</title></head><body topmargin="0" leftmargin="0" bgcolor="#000080" text="#ffffff"><!--TOOLBAR_START--><!--TOOLBAR_EXEMPT--> <div align="center"><div class="para2" align="center"><p>WINAMP</p></div><div class="para1" align="center"> <p>playlist</p></div></div><hr align="left" color="#ffbf00" noshade="noshade" size="1" width="90%"><div align="right"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="98%"><tbody><tr><td><small><small><font color="#ffbf00" face="Arial"> 2857</font><font color="#409fff" face="Arial"> tracks in playlist, average track length: </font><font color="#ffbf00" face="Arial">3:53</font></small></small><br><small><small><font color="#409fff" face="Arial">Playlist length: </font><font color="#ffbf00" face="Arial">184</font><font color="#409fff" face="Arial"> hours </font><font color="#ffbf00" face="Arial">56</font><font color="#409fff" face="Arial"> minutes </font><font color="#ffbf00" face="Arial">25</font><font color="#409fff" face="Arial"> seconds </font><br> <font color="#409fff" face="Arial">Right-click <a href="file:///C:/DOCUME%7E1/Bart/LOCALS%7E1/Temp/WHT51.tmp.html">here</a> to save this HTML file.</font></small></small></td></tr></tbody></table></div><blockquote><p><font color="#ffbf00" face="Arial"><big>Playlist files:</big></font></p><ul><font color="#ffffff" face="Arial"><small>1. 2 Brothers On The 4th Floor - Can't Help Myself (5:17)<br> 2. 2 Brothers On The 4th Floor - Dance With Me (4:10)<br> 3. 2 Brothers On The 4th Floor - Do It (3:26)<br> 4. 2 Brothers On The 4th Floor - Dreams (Twenty 4 Seven Trance Mix) (5:49)<br> 5. 2 Brothers On The 4th Floor - Dreams (Will Come Alive) (4:25)<br> 6. 2 Brothers On The 4th Floor - Feel So Good (3:45)<br> 7. 2 Brothers On The 4th Floor - I Can't Believe It (4:10)<br> |
het laatste stuk:
code:
1
2
3
| 2856. Zebrahead - Playmate Of The Year (2:57)<br> 2857. Zosja - I'm Sorry (3:14)<br> </small></font></ul></blockquote><hr align="left" color="#ffbf00" noshade="noshade" size="1" width="90%"></body></html> |
[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 24-04-2007 16:29 ]
Oscar Wilde
Dat gaat dus niet werken als @home als Content-Type charset ISO-8859-1 meestuurd. In FF 2.0.0.3 handmatig UTF-8 selecteren op de pagina werkt, andere browsers/versies weet ik niet.... <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> ...
BOM, Byte Order Mark, word normaal voor UTF-16/UTF-32 gebruikt, aan het begin van de file. Voor UTF-8 kan je het ook gebruiken en dan hopen dat de @home webserver aan de hand ervan wel de juiste charset meezend (of dat de browser aan de hand ervan de charset aanpast).
euh, zo'n html fanaat ben ik nietKlaus_1250 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:34:
[...]
Dat gaat dus niet werken als @home als Content-Type charset ISO-8859-1 meestuurd. In FF 2.0.0.3 handmatig UTF-8 selecteren op de pagina werkt, andere browsers/versies weet ik niet.
BOM, Byte Order Mark, word normaal voor UTF-16/UTF-32 gebruikt, aan het begin van de file. Voor UTF-8 kan je het ook gebruiken en dan hopen dat de @home webserver aan de hand ervan wel de juiste charset meezend (of dat de browser aan de hand ervan de charset aanpast).
Anyway, winamp maakt zelf een html playlist, kan der verder niks aan instellen ofsow.
Oscar Wilde
Na maanden bezig te zijn geweest om m'n nieuwe huis voor elkaar te krijgen ben ik nu eindelijk klaar en kan ik er nu wonen.
Gisteren heb ik de tv-kabel aangesloten, zodat ik iets nuttigs kon doen (tv-kijken dus).
Aangezien ik ook wel graag wil internetten heb ik vanochtend het @home internet pakket in elkaar gezet en aangesloten. Tot mijn grote verbazing werkte alles in 1 keer. Dit had ik niet echt verwacht, maar toch mooi meegenomen.
Bij het pakket zat een kabeltje van ongeveer 2 meter en een kabel van zo te zien 10 of 20 meter. Die lange kabel heb ik nu gebruikt om van het Arris kabel-modem naar m'n laptop verbinding te maken. Dit werkt goed.
Aangezien ik niet continu met die kabels in huis wil rondlopen, wilde ik m'n draadloze 3Com OfficeConnect op het modem aansluiten. Dit leek wel redelijk goed te gaan. De 3Com krijgt volgens mij een IP en het LAN lampje knoppert wanneer er activiteit is. Het vervelende is, is dat m'n laptop niet kan verbinden met het WLAN. Ik zie hem wel bij het lijstje WLAN's in de buurt, maar wanneer ik een draadloze verbinding probeer te maken krijg ik geen respons.
Nu heb ik ook nog een 3Com switch die ik altijd gebruik, dus heb ik die maar gelijk aangesloten op het Arris modem en daarna m'n laptop op de switch. Dit werkte goed, ik kon namelijk nog steeds internetten.
Nu heb ik de OfficeConnect aangesloten op de switch. Via de 3Com software kon ik de web-interface van de draadloze switch bereiken. Het IP-adres waar deze op te bereiken was is 217.123.22.XXX. Volgens mij een @Home adres, aangezien m'n bedrade verbinding ook in die range zit. Subnet is 255.255.254.0.
Ook nu kon ik geen draadloze verbinding maken. Via de web-interface heb ik alle beveiliging uit gezet, dus geen WEP, geen mac-filter en verschillende kanalen geprobeerd. Dit mocht allemaal niet baten.
M'n primaire vraag is: Is het mogelijk om na het modem gelijk een thuisnetwerk op te zetten bij kabel-internet?
In enkele topics die ik via de search vond las ik al dat je een router nodig hebt om een uberhaupt een thuisnetwerk te kunnen creeeren. Nou ja, als het moet, dan moet dat maar.
Dan m'n secundaire vraag: Maakt het iets uit van welk merk ik een router koop?
Ik heb dus een @home verbinding. De verbinding wordt volgens mij tot stand gebracht door middel van de computernaam en MAC-adres. Ik neem aan het de eventuele router een naam moet kunnen krijgen en het MAC-adres ingevuld moet kunnen worden.
Persoonlijk houd ik wel van 3Com spullen. Hier is niet echt een goed doorgronde reden voor, maar als het kan koop ik het liefste een 3Com router. Andere aanbevelingen zijn uiteraard welkom, maar dan het liefst wel met een reden die me voor het alternatief zou kunnen overtuigen.
Gisteren heb ik de tv-kabel aangesloten, zodat ik iets nuttigs kon doen (tv-kijken dus).
Aangezien ik ook wel graag wil internetten heb ik vanochtend het @home internet pakket in elkaar gezet en aangesloten. Tot mijn grote verbazing werkte alles in 1 keer. Dit had ik niet echt verwacht, maar toch mooi meegenomen.
Bij het pakket zat een kabeltje van ongeveer 2 meter en een kabel van zo te zien 10 of 20 meter. Die lange kabel heb ik nu gebruikt om van het Arris kabel-modem naar m'n laptop verbinding te maken. Dit werkt goed.
Aangezien ik niet continu met die kabels in huis wil rondlopen, wilde ik m'n draadloze 3Com OfficeConnect op het modem aansluiten. Dit leek wel redelijk goed te gaan. De 3Com krijgt volgens mij een IP en het LAN lampje knoppert wanneer er activiteit is. Het vervelende is, is dat m'n laptop niet kan verbinden met het WLAN. Ik zie hem wel bij het lijstje WLAN's in de buurt, maar wanneer ik een draadloze verbinding probeer te maken krijg ik geen respons.
Nu heb ik ook nog een 3Com switch die ik altijd gebruik, dus heb ik die maar gelijk aangesloten op het Arris modem en daarna m'n laptop op de switch. Dit werkte goed, ik kon namelijk nog steeds internetten.
Nu heb ik de OfficeConnect aangesloten op de switch. Via de 3Com software kon ik de web-interface van de draadloze switch bereiken. Het IP-adres waar deze op te bereiken was is 217.123.22.XXX. Volgens mij een @Home adres, aangezien m'n bedrade verbinding ook in die range zit. Subnet is 255.255.254.0.
Ook nu kon ik geen draadloze verbinding maken. Via de web-interface heb ik alle beveiliging uit gezet, dus geen WEP, geen mac-filter en verschillende kanalen geprobeerd. Dit mocht allemaal niet baten.
M'n primaire vraag is: Is het mogelijk om na het modem gelijk een thuisnetwerk op te zetten bij kabel-internet?
In enkele topics die ik via de search vond las ik al dat je een router nodig hebt om een uberhaupt een thuisnetwerk te kunnen creeeren. Nou ja, als het moet, dan moet dat maar.
Dan m'n secundaire vraag: Maakt het iets uit van welk merk ik een router koop?
Ik heb dus een @home verbinding. De verbinding wordt volgens mij tot stand gebracht door middel van de computernaam en MAC-adres. Ik neem aan het de eventuele router een naam moet kunnen krijgen en het MAC-adres ingevuld moet kunnen worden.
Persoonlijk houd ik wel van 3Com spullen. Hier is niet echt een goed doorgronde reden voor, maar als het kan koop ik het liefste een 3Com router. Andere aanbevelingen zijn uiteraard welkom, maar dan het liefst wel met een reden die me voor het alternatief zou kunnen overtuigen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Je kan je modem instellen om als DHCP Server te fungeren anders kan je er altijd zelf nog een router achter koppelen.
Het merk maakt opzich niet zoveel uit, alleen weerhou jezelf ervan om goedkope modellen te nemen. Deze zijn vaak gewoon ruk en chrashen / lopen vast met een hoog aantal connecties (denk aan bittorrent / p2p). Hierdoor zal het er vaak uitvallen.
Het merk maakt opzich niet zoveel uit, alleen weerhou jezelf ervan om goedkope modellen te nemen. Deze zijn vaak gewoon ruk en chrashen / lopen vast met een hoog aantal connecties (denk aan bittorrent / p2p). Hierdoor zal het er vaak uitvallen.
Na 6 jaar probleemloos internet ben ik ook ineens het bokje 
Mijn Linksys router doet het van de ene op de andere dag niet meer, hij krijgt gewoon geen IP meer van de DHCP van @home.
Mijn schoonpa heeft vorige week hetzelfde gehad en toen een goedkope prutrouter gekocht en daarmee werkt het wel.
Ik heb gister een nieuwe Linksys WRT54GL gekocht en die doet het ook niet
Een computer rechtstreeks aan het modem krijgt wel gewoon een IP ook al is de computernaam geen CO45353-a blabla.
Volgens mij is @home met settings aan het spelen.

Mijn Linksys router doet het van de ene op de andere dag niet meer, hij krijgt gewoon geen IP meer van de DHCP van @home.
Mijn schoonpa heeft vorige week hetzelfde gehad en toen een goedkope prutrouter gekocht en daarmee werkt het wel.
Ik heb gister een nieuwe Linksys WRT54GL gekocht en die doet het ook niet

Een computer rechtstreeks aan het modem krijgt wel gewoon een IP ook al is de computernaam geen CO45353-a blabla.
Volgens mij is @home met settings aan het spelen.
Bierkameel, al eens de webinterface in geweest en het zaakje gereset?
Ik denk niet dat @Home met settings speelt, maar eerder je router oid een reset nodig heeft. Als je een SB5100E modem hebt kan je die interface hier vinden.
Ik denk niet dat @Home met settings speelt, maar eerder je router oid een reset nodig heeft. Als je een SB5100E modem hebt kan je die interface hier vinden.
hoe verklaar je dit dan, dat hoord normaal gesproken niet te kunnenVerwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:03:
Bierkameel, al eens de webinterface in geweest en het zaakje gereset?
Bierkameel schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:14:
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 30-04-2007 14:09 ]
Oscar Wilde
Dat heeft denk ik te maken met het learned-mac adress. Je stelt tenslotte in je router ook je Mac-adress van je PC in niet?
neej, juist niet. Voor zover ik weet moet je om te kunnen interpretten bij @home een specifieke computernaam instellen, niet een macVerwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:15:
Dat heeft denk ik te maken met het learned-mac adress. Je stelt tenslotte in je router ook je Mac-adress van je PC in niet?
Oscar Wilde
Voor de handigheid kopieer ik altijd het MAC-adres van de PC naar het modem, zodat ik makkelijk de kabel kan wisselen tussen de router en PC in geval van storing, zonder de modem te moeten resetten.
Overigens, in welke omgeving woon je? @home is trouwens wel het eea aan het netwerk aan het aanpassen, tijd geleden hebben ze hier het eea veranderd waardoor ik geen externe DNS-servers meer kon instellen in de router en sinds kort zit de modem op andere frequenties (wel een verbetering, maar nog niet op het oude niveau).
Overigens, in welke omgeving woon je? @home is trouwens wel het eea aan het netwerk aan het aanpassen, tijd geleden hebben ze hier het eea veranderd waardoor ik geen externe DNS-servers meer kon instellen in de router en sinds kort zit de modem op andere frequenties (wel een verbetering, maar nog niet op het oude niveau).
MAC adres klonen had ik ook al gedaan.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat @home zomaar ineens mijn computernaam heeft verandert van CO naar CC, dan is het natuurlijk logisch dat dit niet werkt
Na het aanpassen van de naam in de router had ik wel internet.
Wel vreemd natuurlijk dat een PC met een vreemde naam wel een IP krijgt, uiteindelijk zag ik ook via www.watismijnip.nl de nieuwe computernaam staan.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat @home zomaar ineens mijn computernaam heeft verandert van CO naar CC, dan is het natuurlijk logisch dat dit niet werkt

Na het aanpassen van de naam in de router had ik wel internet.
Wel vreemd natuurlijk dat een PC met een vreemde naam wel een IP krijgt, uiteindelijk zag ik ook via www.watismijnip.nl de nieuwe computernaam staan.
Werkt hier al 3 jaar probleemloos op maximum snelheid.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:43:
[...]
Ik zou dat maar niet doen als ik jou was. Die splitter zit daar niet voor niks....
Die splitter doet vrij weinig (alleen een galvanische schieding) en zit er voor mijn idee meer voor @home dan voor jou.
Bij @home houden ze er niet zo van als ik allerlei troep hun netwerk opstuur..
De reden dat ik de splitter er tussenuit heb gehaald is omdat ik met splitter heel slecht beeld kreeg, en tijdens internetverkeer strepen op m'n tv signaal had. splitter er tussenweg en weer prima beeld.
Maar daarnaast bedoelde ik het meer als test om een kapotte splitter uit te sluiten.
Er gaat echt niets stuk hoor van apparatuur rechtstreeks op het aop aansluiten. Tussen jou aansluiting en @home zitten er tig verdeelpunten splitters en filters tussen.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 30-04-2007 22:31 ]
Volgens mij zit er ook een galvanische scheiding in de TRAS 1000B btw en is het de bedoeling dat je die daarvoor gebruikt, gezien de documentatie van @home zelf. Maar zou zelf zeggen dat er ook een aantal filters in de splitter zit, om ervoor te zorgen dat storingen op het CAI-tv gedeelte niet op het modem-gedeelte terecht komen.Gebruik zelf deze ( http://www.axing.com/katalog_en/zubehoer24.html ) trouwens nog tussen de CAI en computers.Die splitter doet vrij weinig (alleen een galvanische schieding) en zit er voor mijn idee meer voor @home dan voor jou.
Overigens, heb zelf eens met de natte vinger gekeken voor hoeveel verlies de splitter zorgde en dat was vrij aanzienlijk (ruim ruim meer als 15m kabel).
Wat ik mezelf nog altijd afvraag, is of de galvanische scheiding ook helpt bij Bliksem-inslag op de CAI?
Heeft er iemand last van uitval de afgelopen ochtend?
Mijn verbinding zwiept er uit voor eventjes telkens, nergens geen logs van reboot of router die eruit vliegt, ligt volgens mij puur aan @Home.
Mijn verbinding zwiept er uit voor eventjes telkens, nergens geen logs van reboot of router die eruit vliegt, ligt volgens mij puur aan @Home.
Verwijderd
ik heb het volgend probleem:
coax vanuit de muur naar de verdeler en v/d verdeler naar het motorola kabelmodem.
Ik krijg netjes ip-adres (82.*.*.*) op mn laptop en ga lekker surfen, maar na 1-2 minuten reset het modem zich (alle lampjes gaan uit) en vervolgens krijg ik op mn laptop een DHCP adres van 192.168.100.1 (uitgegeven door het motorola modem)
Vervolgens reset het modem zich weer en krijg ik weer het 82.*.*.* ip-adres. en zo gaat het circus maar door....
erg klote dus....
iemand ervaring mee / oplossing ?
PS: computernaam heb ik veranderd
Thanks
coax vanuit de muur naar de verdeler en v/d verdeler naar het motorola kabelmodem.
Ik krijg netjes ip-adres (82.*.*.*) op mn laptop en ga lekker surfen, maar na 1-2 minuten reset het modem zich (alle lampjes gaan uit) en vervolgens krijg ik op mn laptop een DHCP adres van 192.168.100.1 (uitgegeven door het motorola modem)
Vervolgens reset het modem zich weer en krijg ik weer het 82.*.*.* ip-adres. en zo gaat het circus maar door....
erg klote dus....
iemand ervaring mee / oplossing ?
PS: computernaam heb ik veranderd
Thanks
Hallo allemaal. Ik heb even een vraag: weet iemand hoe lang het kan duren voordat je, als je @Home Internet hebt opgezegd, daadwerkelijk geen verbinding meer hebt? Ik betaal nu namelijk niet meer voor mijn verbinding want heb @home opgezegd, maar tot op heden werkt het nog. Das op zich niet erg maar ben wel erg benieuwd... Ik heb nu ook al een werkend abo ergens anders... Ik weet wel dat het gemiddeld een half jaar duurt voordat je e-mailadressen niet meer bestaan, maar ik heb geen idee wanneer de verbinding zelf wordt afgekapt. En of er een risico is dat ik dadelijk alsnog voor de extra maanden moet betalen...
Als jij schriftelijk bevestiging gehad hebt over beeindiging van je contract dan kan je gerust laten voor wat het is. Hoe @Home hun administratie uitwerkt, heb ik geen idee. Wel is het zo dat als je een achterstand hebt of opzegt, dat het nog een paar dagen actief blijft (of tot de duur dat je betaald hebt / je contract afloopt).
Als je dat gewoon schriftelijk ontvangen hebt, dan hoef je je er niet echt zorgen om te maken.
Als je dat gewoon schriftelijk ontvangen hebt, dan hoef je je er niet echt zorgen om te maken.
Verwijderd
wat ik doe? gewoon internettten niets bijzonders...ik bedoel in 1-2 minuten voordat het modem zich reset kun je niet veel doenVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:00:
Ik heb je topic gelezen ja
Wat doe je op het moment dat je modem wegvalt?
Nee vaag. Klopt je bekabeling ook allemaal wel? Is de aansluiting ook goed?Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:56:
[...]
wat ik doe? gewoon internettten niets bijzonders...ik bedoel in 1-2 minuten voordat het modem zich reset kun je niet veel doen
Verwijderd
tv signaal is perfect....
bekabeling aangesloten zoals in boekje staat...
waarschijnlijk is het modem rot (maar lijkt me sterk want ben nieuwe abbonee en dus nieuw pakket gekregen)
zal hem eens proberen direct op de kabel uit de muur te prikken...
waarschijnlijk is het modem rot (maar lijkt me sterk want ben nieuwe abbonee en dus nieuw pakket gekregen)
Het modem is niet rot, zo te lezen heb jij 'm gewoon verkeerd aangeslotenVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:07:
tv signaal is perfect....
Modem moet namelijk direct vanuit de wandcontactdoos op de "grond"kabel aangesloten worden. Veel mensen maken de fout door deze toch via splitters en verlengstukken ergens anders te plaatsen, ja dan gaat je signaal naar de moeren
Sluit maar eens op de grondkabel aan, en test dan nog eens.
Verwijderd
ja maar ik moet mn signaal toch splitten voor ook TV
huidige setup
muur > verdeler > 1 naar tv , 1 naar modem... dat is toch de gebruikelijk setup?
huidige setup
muur > verdeler > 1 naar tv , 1 naar modem... dat is toch de gebruikelijk setup?
Ja dat is de gebruikelijke setup.
Als een modem eruit knikkert met activiteit, dan is er of iets niet goed bij @home, of bij jou. En je zegt net dat je 'm direct op de wand wil gaan prikken, wat bij mij overkomt alsof je de modem met een eigen coax ergens anders neergelegd heb
Dus ja, wandcontactdoos > splitter naar tv , radio & Internet.
Als een modem eruit knikkert met activiteit, dan is er of iets niet goed bij @home, of bij jou. En je zegt net dat je 'm direct op de wand wil gaan prikken, wat bij mij overkomt alsof je de modem met een eigen coax ergens anders neergelegd heb
Dus ja, wandcontactdoos > splitter naar tv , radio & Internet.
Wat voor splitter gebruik je? (die meegeleverde van @home?) en hoelang is de coax kabel vanaf AOP naar modem?Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:26:
ja maar ik moet mn signaal toch splitten voor ook TV
huidige setup
Verwijderd
heheh nee....
heb netjes de instructies gevolgd...
kan wellicht de kabels nog eens dubbelchecken...
het gekke is gewoon dat ie na een soort van time-out van 1-2 minuten me eruit knikkert....
maar als ik hem direct op de muur aansluit dan heb ik geen tv maar kan wel uitsluiten dat het dan niet aan de verdeler ligt...
heb netjes de instructies gevolgd...
kan wellicht de kabels nog eens dubbelchecken...
het gekke is gewoon dat ie na een soort van time-out van 1-2 minuten me eruit knikkert....
maar als ik hem direct op de muur aansluit dan heb ik geen tv maar kan wel uitsluiten dat het dan niet aan de verdeler ligt...
@tiz: Kun je eens heel snel inloggen op 192.168.100.1 en kijken wat de signaal-waardes van de modem zijn? Evt Kun je ook eens een andere computer (laptop) op de modem aan te sluiten om te kijken of hetzelfde gebeurd.
Verwijderd
ja die heb ik dus nie bij de hand...(aan t werk)
heb wel wat logging gekopieerd:
Time Priority Code Description
1970-01-01 00:00:11 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:11 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:11 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2007-05-10 18:47:36 6-Notice E112.0 SW download Successful - Via Config file
2007-05-10 18:47:13 6-Notice E102.0 SW Download INIT - Via Config file bpr01060018c023ab600003
2007-05-10 17:52:10 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2007-05-10 17:52:07 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
2007-05-10 17:51:58 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:34 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-01-01 00:04:28 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:18 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:17 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:16 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:14 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:12 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:12 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:10 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:10 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:01 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:01 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:00 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:03:59 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:03:58 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
Wat zouden die waarden dan normaliter moeten zijn?
1970-01-01 00:00:11 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2007-05-10 18:47:13 6-Notice E102.0 SW Download INIT - Via Config file bpr01060018c023ab600003
2007-05-10 17:52:10 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2007-05-10 17:52:07 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
2007-05-10 17:51:58 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:34 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-01-01 00:04:28 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:18 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:17 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:16 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:14 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:12 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:12 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:10 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:10 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:01 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:01 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:04:00 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:03:59 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:03:58 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
Signal to Noise Ratio 30 dB of hoger
Power Level -15 dBmV t/m +15 dBmV maar zo dicht mogelijk bij 0
Power Level 55 dBmV maximaal, bij voorkeur lager
Eerste Powerlevel is downstream (van de centrale naar jou), tweede Powerlevel is upstream (van jou naar de centrale),
Power Level -15 dBmV t/m +15 dBmV maar zo dicht mogelijk bij 0
Power Level 55 dBmV maximaal, bij voorkeur lager
Eerste Powerlevel is downstream (van de centrale naar jou), tweede Powerlevel is upstream (van jou naar de centrale),
[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 11-05-2007 14:55 ]
3x een T3 time-out. hoelang staat het modem nu aan?Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:49:
ja die heb ik dus nie bij de hand...(aan t werk)
Verwijderd
dit was output van gisteravond toen ie half uurtje aanstond...
wat wilt die T3 time-out eignlijk zeggen?
zal de waardes vanavond eens controleren...
alvast bedankt voor de hulp! hier heb ik wat aan
wat wilt die T3 time-out eignlijk zeggen?
zal de waardes vanavond eens controleren...
alvast bedankt voor de hulp! hier heb ik wat aan
Die heb ik hier ook, eens in de zoveel tijd. Eigenlijk altijd al zo geweest.Petre schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:05:
[...]
3x een T3 time-out. hoelang staat het modem nu aan?
Bijna. AOP (groene kabel) - 10m COAX - WCD (TRAS 1000) - splitter (maar niet de meest recente) - kabelmodem (Motorola SB4200E). Niet helemaal aangesloten zoals het zou moeten, maar werkt goed.
Maar ik weet niet 1-2-3 of jou probleem bij de setup ligt, daar zouden de modem-waardes iets meer inzicht in kunnen geven. Vooral het feit dat je computer (even) 192.168.100.1 krijgt is heel vreemd (nog nooit gezien) en ook dat het modem zich compleet reset is vreemd.
Maar ik weet niet 1-2-3 of jou probleem bij de setup ligt, daar zouden de modem-waardes iets meer inzicht in kunnen geven. Vooral het feit dat je computer (even) 192.168.100.1 krijgt is heel vreemd (nog nooit gezien) en ook dat het modem zich compleet reset is vreemd.
Verwijderd
ja het is echt inderdaad vreemd te noemen.
het gaat zo:
krijg netjes 82.*.*.* adres van @home...
ga ff op nu.nl
www.google.com bezoek ik ook nog ff....
dan pats...windows geeft aan geen netwerkconnectie (tegelijkertijd gaat het modem uit/aan, lampjes gaan uit/aan)
modem komt terug op en geeft me via DHCP van t modem een 192.168.100.* adres. waardoor ik alleen op t modem kan komen (wat inhoudt dat de verbinding met @home netwerk eruit ligt)
dan na 1-2 minuten begint het opnieuw en krijg weer netjes een 82.*.*.* adres en dan weer na 1-2minutten weer het modem reset en zo maar door.....................
bah bah
het gaat zo:
krijg netjes 82.*.*.* adres van @home...
ga ff op nu.nl
www.google.com bezoek ik ook nog ff....
dan pats...windows geeft aan geen netwerkconnectie (tegelijkertijd gaat het modem uit/aan, lampjes gaan uit/aan)
modem komt terug op en geeft me via DHCP van t modem een 192.168.100.* adres. waardoor ik alleen op t modem kan komen (wat inhoudt dat de verbinding met @home netwerk eruit ligt)
dan na 1-2 minuten begint het opnieuw en krijg weer netjes een 82.*.*.* adres en dan weer na 1-2minutten weer het modem reset en zo maar door.....................
bah bah
Laat het modem even een tijdje aanstaan voordat je de helpdesk belt van @home. Ze kunnen namelijk na een reset niet makkelijk meer in het verleden kijken in het modem.
T3 time-out : T1 is de kortste, T4 de langste time-out. Staat er ergens ook 'lost synchronisations en/of CM resets bij? Zo ja, hoeveel keer staat dat er / welke waarde staat er bij?
Zo nee: dit kan de helpdesk zien. een waarde van 0 is perfect. lost syncs en cm-resets geven het herstarten/wegvallen van je evrbinding aan.
T3 time-out : T1 is de kortste, T4 de langste time-out. Staat er ergens ook 'lost synchronisations en/of CM resets bij? Zo ja, hoeveel keer staat dat er / welke waarde staat er bij?
Zo nee: dit kan de helpdesk zien. een waarde van 0 is perfect. lost syncs en cm-resets geven het herstarten/wegvallen van je evrbinding aan.
Dit topic is gesloten.