Toon posts:

@Home ervaringen - deel 9

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 29.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat nu al de hele dag aan dus denk dat dat wel voldoende is :)

'lost synchronisations en/of CM resets staan er niet bij...alleen die wat ik hierboven gepaste heb...

zal nog eens proberen vanavond en dan maar telefoneren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 13:07
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:30:
staat nu al de hele dag aan dus denk dat dat wel voldoende is :)

'lost synchronisations en/of CM resets staan er niet bij...alleen die wat ik hierboven gepaste heb...

zal nog eens proberen vanavond en dan maar telefoneren :S
Laat de uitkomst ook even weten ;)
( werk zelf bij één van de fusiepartners van @home )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die gisteren en een deel vandaag geen @home internet hadden, vorige week was de verbinding ook al een halve dag weg ....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:25:
Als jij schriftelijk bevestiging gehad hebt over beeindiging van je contract dan kan je gerust laten voor wat het is. Hoe @Home hun administratie uitwerkt, heb ik geen idee. Wel is het zo dat als je een achterstand hebt of opzegt, dat het nog een paar dagen actief blijft (of tot de duur dat je betaald hebt / je contract afloopt).

Als je dat gewoon schriftelijk ontvangen hebt, dan hoef je je er niet echt zorgen om te maken.
Thanks... heb iig wel via email n bevestiging gehad dat ze me per 1 april eruit zouden knikkeren. Sindsdien wordt het abo-geld ook niet meer afgeschreven. Alleen nog voor DigiTV. Mja dan wacht ik wel af... In Nijmegen (Chello) ken ik iemand die zodoende nog een halfjaar extra internet heeft gehad... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een update van het weekend:

vrijdagavond nog weer liggen kloten...werkte nog steeds niet...toen gebeld vrijdagavond om 21uur....heb ge-eisd dat of een nieuw modem of een monteur langs laten komen.

zaterdag stipt om 12uur belde at home me op...binnen drie werkdagen krijg ik nieuw modem toegestuurd.

dus dat is opzich wel nette service...

nu maar hopen dat dit het ook echt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ervaringen @home tot nu toe,

internet probleemloos intensief 8000

telefonie op een administratief probleempje met nummerportering na geen problemen (men had mijn initialen verkeer waardoor kpn de portering weigerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Iemand al wordt gehoord over de abonnementskosten stijging?

Zie T.net Frontpage

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:00:

Zie T.net Frontpage
Ik ga er eigenlijk bijna vanuit dat het zo blijft qua internet en dat de snelheid een beetje gelijk getrokken word (Thanx god naar 1mbit met regelmatig? _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren even liggen snifferen:

ik krijg abnormaal veel broadcast ARP op mn laptop binnen van het @home netwerk ik denk dat het modem dan een bufferoverflow krijgt wanneer ik daarnaaast ook nog eens ga internetten en zich zodoende reset...

maar we zullen zien zodra ik het nieuw modem heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brickman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:00:

Zie T.net Frontpage
Mocht dat zo zijn dan vertrek ik :w Digitale TV via de Ether is zelfs goedkoper, Internet via ADSL is vaak sneller en goedkoper! te vinden!

Ik betaal al 2.5 jaar 48 euro per maand, en dan willen ze het nog gaan verhogen ook. Ik vind het eerlijk gezegd al duur zat zo en ik kan veel beter krijgen bij een ander...

Maar ja. De laatste week ligt mijn pc ietwat overhoop dus veel kan ik niet zeggen over m'n verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:46:
gisteren even liggen snifferen:

ik krijg abnormaal veel broadcast ARP op mn laptop binnen van het @home netwerk ik denk dat het modem dan een bufferoverflow krijgt wanneer ik daarnaaast ook nog eens ga internetten en zich zodoende reset...

maar we zullen zien zodra ik het nieuw modem heb!
Die ARP zooi is de basis van een netwerk. Bij Com21 had ik het ook altijd, en al helemaal als de gateway weer eens wekelijk plat lag bij Kabelnoord destijds.

Deze ARP berichten zie je voorbij vliegen sinds @home de subnets open heeft gegooid. Vroegah kon je nml geen verbinding maken met je buurman omdat je een prive verbinding naar je gateway had, tegenwoordig kan je zonder tussenkomst van de gateway rechtstreeks met de buurman verbinden. Dit heeft als bijkomend nadeel dat een subnet veel groter is en dat er dus veel meer broadcast rommel over je lijn binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 18:33

odan

The dark side is within all!

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Mocht dat zo zijn dan vertrek ik :w Digitale TV via de Ether is zelfs goedkoper, Internet via ADSL is vaak sneller en goedkoper! te vinden!

Ik betaal al 2.5 jaar 48 euro per maand, en dan willen ze het nog gaan verhogen ook. Ik vind het eerlijk gezegd al duur zat zo en ik kan veel beter krijgen bij een ander...

Maar ja. De laatste week ligt mijn pc ietwat overhoop dus veel kan ik niet zeggen over m'n verbinding.
als het goed is worden alle prijzen van home vastgehouden dus dan zou het voor ons home abbonees het zelfde blijven.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 23:52
Sinds ik Vista heb, kan ik niets meer op mijn webspace zetten. Iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
patrickt35 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:49:
Sinds ik Vista heb, kan ik niets meer op mijn webspace zetten. Iemand anders ook deze ervaring?
Jep :) [Vista] Kan webfolder niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
odan schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:02:
[...]

als het goed is worden alle prijzen van home vastgehouden dus dan zou het voor ons home abbonees het zelfde blijven.
Denk dat de tarieven wel degelijk omhoog gaan!

Voorlopig betaalt de consument de rekening, omdat de tarieven bij Casema en @Home, het vroegere Essent Kabelcom, omhoog gaan.

Lees hier het hele verhaal!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar euro's dus.

Nou prima tijd om eens te gaan kijken voor een ADSL provider :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:26
Volgens mij doet @home ook totaal niks aan hun spamfilter. Elke dag 10 mailtjes die duidelijk spam zijn. Rare adressen, onderwerpen en inhoud. Gelukkig filter mijn eigen server ze eruit maar ik wil ze gewoon helemaal niet hebben. Ik dacht paar dagen terug: laat ik de spamfilter op maximum zetten. Maar dat helpt dus totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook van die images ?

Dan kan dat wel kloppen,, zal er wel een spamrun aan de hand zijn. En bijna elke spamfilter doet niets tegen deze images, tenzij je strenge regels hebt lopen (die @Home niet lopen heeft ivm gebruikersgemak...>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik post het hier maar; ik vind het nogal overbodig een compleet topic aan te maken:

Ik heb een Motorola SB5100E modem. Ik heb nu 8MBit @home, en haal ook netjes 1000kb/s, maar ik wil upgraden naar 15MBit. Is deze modem snel/goed genoeg om het 15MBit abbo te nemen en op volle snelheid te downloaden? Dus 1875kb/s? :)

Tnx in advance.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 28-05-2007 07:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor. Theoretisch kan die modem tot op 36MBit, had je ook trouwens kunnen opzoeken op de website van motorola zelf. @Home gaat je geen snelheid geven die je modem niet aankan dus wees maar gerust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee, OK. Bedankt.

Dit abbo is natuurlijk schreeuwend duur, dus ik wil wel full speed halen. :D

Edit; ik down een paar honderd gig per maand dus het kan wel uit voor mij imho.

[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 28-05-2007 07:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het zeker. Technisch woon ik dicht genoeg op de Wijkcentrale om 24MBit te kunnen halen met ADSL, maar ik voel me ietwat meer vertrouwd met @Home, gewoonweg omdat het gewoon werkt zoals het hoort (op die 'minor' dingetjes na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Inderdaad.

Misschien vreemd om hier mijn tevredenheid te posten over @home, maar ik betaal liever 20 euro per maand meer voor een verbinding die ook de snelheden haalt die het zegt te halen, en een helpdesk heeft die goed en gratis bereikbaar is.

Ik heb geen problemen met @home, ik heb in 3 jaar tijd nog nooit een probleem gehad.

Klopt even af... :D

Edit; het enige waaraan ik me dooderger is al die spam, zoals een paar posts hierboven ook al aangegeven werd.

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 28-05-2007 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 07:04:
Ja hoor. Theoretisch kan die modem tot op 36MBit, had je ook trouwens kunnen opzoeken op de website van motorola zelf. @Home gaat je geen snelheid geven die je modem niet aankan dus wees maar gerust :P
Grappig dat je het zegt. Ik was een tijdje terug bij iemand in het dorp met @Home breedband en een Motorola SB4200... Heb zelf datzelfde modem met @home basis, mijn snelheden zijn net zo hoog of hoger dan die van hem. Alleen de upload verslaat ie mijn setup mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kabel-internet heeft niet echt een limiet zoals ADSL dat heeft.

stukje van athomeprobleemwijzer.nl
Kabelinternet bestaat al langer dan ADSL. Sommige zweren bij ADSL, en menig anderen weer bij Kabel. Op technisch gebied zijn beide platformen evengoed. Het is zelfs zo, dat het eurodocsis 2.0 platform meer "rek" heeft, dan menig ADSL, want bij ADSL ben je afhangkelijk van de afstand, kwaliteit van de koper, en zelfs beschikbaarheid. Kabel daarintegen is tegenwoordig in elk huishouden te vinden. Elk signaal kan worden omgezet om ook gebruikt te worden voor Internet of digitale TV. De maximale snelheid van het SB5100 modem ligt op maximaal 38MB (megabits), maar dat is in de praktijk zelden te halen (wijkcentrale).
Ik ben zelf ook al een trouwe gebruiker van @Home. Mocht ik straks verhuizen of iets dergelijks dan hoop ik toch stiekum wel dat ook @Home aanwezig is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

is het mogelijk om het e-mail adres van de hoofdgebruiker te veranderen?

zoja hoe :)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij niet. Je kan wel een ander emailadress aanmaken eventueel, maar voor zo'n vraag moet je bij @home zijn :) Bij aanmelding vragen ze je ook wat voor een email-adress je wilt (hoofdaccount).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:14:
http://www.home.nl/abonnee/instellingen/wachtwoord/start
Spreekt denk ik voor zich. Had je toch wel kunnen vinden als je beetje zoekt.Fout gelezen, ik dacht dat het om het wachtwoord ging. Sorry

[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 29-05-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Ascathon schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:12:
[...]
http://www.home.nl/abonnee/instellingen/wachtwoord/start
Spreekt denk ik voor zich. Had je toch wel kunnen vinden als je beetje zoekt.
kan daar het antwoord niet vinden, misschien kun je iets duidelijker zijn?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 21:45
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:14:
hallo,

zoja hoe :)

greetz
Dat kan volgens mij alleen via de telefoon, is mij een keer gemeld via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks voor de replies, vanavond dan even bellen.

bij het aanmaken van het hoofdaccount is mij echter verteld dat je dit kan doen in outlook maargoed....we hobbien verder :D

thanks tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Fusie kabel-isp's: dienstenaanbod per 1 juli op de schop

Goed en slecht nieuws voor de kabelaars.

Diegene die het minste betalen gaan erop achteruit met de maandlasten, maar krijgen daar ook iets meer snelheid voor terug. Het telefonie wordt duurder, en de vaste kosten worden geschrapt. Gebruikers van Intensief paketten gaan er met de upload hoger op uit maar kosten blijven (gelukkig) wel gelijk.

Ik ga dus van 1200KBit naar 1500KBit, dat is dus theoretisch 187.5KB p/s wat opzich prima is voor mijn webwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ben vooral blij dat de upload snelheden weer eens wat omhoog (67% bij Soms en Regelmatig, 25% bij Intensief) gaan, nu zijn ze toch aan de krappe kant, zeker als je regelmatig grote bestanden upload of emailt. Alleen jammer dat downloadsnelheden weer wat achterblijven

Weet iemand wat @home's toekomst plannen eigenlijk zijn mbt. tot techniek? Gaan ze bv DOCSIS 1 modems in de toekomst nog omwisselen voor 2.0, of gaan ze direct naar 3? En gebruiken ze ergens al QAM256 ipv QAM64?

[ Voor 28% gewijzigd door Klaus_1250 op 03-06-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:02:
nieuws: Fusie kabel-isp's: dienstenaanbod per 1 juli op de schop

Goed en slecht nieuws voor de kabelaars.

Diegene die het minste betalen gaan erop achteruit met de maandlasten, maar krijgen daar ook iets meer snelheid voor terug. Het telefonie wordt duurder, en de vaste kosten worden geschrapt. Gebruikers van Intensief paketten gaan er met de upload hoger op uit maar kosten blijven (gelukkig) wel gelijk.

Ik ga dus van 1200KBit naar 1500KBit, dat is dus theoretisch 187.5KB p/s wat opzich prima is voor mijn webwerkzaamheden.
Het werd es tijd dat het Intensief-abo es wat omhoog ging in snelheid. Prijs is dan wel gelijk gebleven, maar de snelheid is ook niet verhoogd (terwijl dat bij de goedkopere abonnementen wel is gebeurd ...). Eens kijken of de prijs dadelijk ineens toch omhoog gaat (zie digitale tv van @Home ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet langer onder Essent anymore, het is nu in handen van een buitenlands bedrijf wat ook multikabel & Casema overgenomen heeft. Een zware concureerder dus onder de Markt van Kabel vs ADSL.

Het zou knap lullig zijn als ze het Basis abbo van Digitale TV duurder zouden gaan maken, dan stap ik af > digitenne :P Dat is de helft goedkoper zelfs. zolang ik nog hetzelfde bedrag blijf betalen, vind ik het prima.

Ook de upload is dik welkom, hoewel ik liever iets in download gezien had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 15:43
Waarom nog @sloom 'Soms' voor 19,95 als je adsl van 12move kunt krijgen voor 10,--?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij die 10 euro hoort een ADSL -lijn (telefoon) voor ook 9.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Mag ik even klagen?

Ik word er nou echt gek van,de laatste paar dagen is het internet zo langzaam,ik heb de router/modem samen al paar keer uitgetrokken maar niks helpt.

Ik download max met 20 Kbs en surfen gaat ook rete traag.

Wat nou het mooie is,is dat ik mijn p.c net opnieuw heb geinstalleerd en dus wat drivers moet downloaden,maarja dat gaat HEEL langzaam.

Ik weet niet of het aan mij ligt of aan hun maar de laptop beneden heeft er ook last van.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:41

Eranum

geek!

Sinds een paar dagen zit ik met hetzelfde probleem hier. Abbo is Intensief maar vooral in de avonduren komt hij niet verder dan een magere 50kB/s download. Omgeving Roermond overigens.

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook problemen met de Arris TM501B icm een Netgear WGR614 (v1 of v2; inmiddels laatste firmware hiervoor erop gezet; i.v.m. WPA enable)???
Had eerst een Motorola daar haalde ik altijd max speed (toen nog 8Mbit; later 15Mbit), misschien 5% overhead bij 8Mbit en 10-15% bij 15Mbit) en met de router werkte het ook goed. Maar nu ik die Arris icm met de router heb haalde ik 1,72 MByte via Usenet en testing met Speedsuite of Mordax echter helemaal niet meer! 5 Mbit max! Helpdesk gebeld, standaardtestjes etc...niet echt geweldig advies helaas...uiteindelijk bij m'n 3e servicecall uitgekomen en nu maar wachten, kan me niet voorstellen dat ik router verkeerd heb ingesteld, gewoon Hostname erin, DHCP ingesteld (later nog handmatig DNS ingevoerd) geen blocked services of sites of portforwarding. Ik kan gewoon browsen, de 360 aan en wireless tegelijk werkt goed, maar ineens erg traag...

Iemand hetzelfde probleem? Of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
Eranum schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:24:
Sinds een paar dagen zit ik met hetzelfde probleem hier. Abbo is Intensief maar vooral in de avonduren komt hij niet verder dan een magere 50kB/s download. Omgeving Roermond overigens.
Moet je zeker ff melden. Grote kans dat er grote verbruikers bij jou op de kabel zitten die de capaciteit opslurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon overigens in Deventer, nee, ik ben de enige die 15Mbit in de buurt heeft, is door een (ex)-collega doorgemeten via de Packetshaper (toch wel handig iemand bij @Home kennen, maar na die overname moet het zo officieel allemaal, begrijp ik wel)? Vooralsnog zit ik nu op 5 Mbit, iemand routertips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na 2,5 jaar stap ik af van @Home, en neem ADSL2+ van concepts-ict (24mbit) voor 37,50.

@Home draait hier dan nog tot & met 1 Augustus, en dan gaat de stekker eruit. Het modem mocht ik trouwens nog wel houden :P (SB5100E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
weet niet wat er aan de hand is,maar zelfs de website van @home ligt eruit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Website doet het hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb een klein probleempje. Als ik met mijn pc wil inloggen op de webspace van @Home, gaat alles prima totaan het moment dat ik de keuze krijg tussen privemap en webmap. Als ik op eender welke klik, opend zich een nieuw scherm waarin ik keurig netjes mijn harde schijven en cd spelers etc. te zien krijg. maar geen inhoud van mijn website, of de mogelijkheid deze te veranderen etc.

Ik neem aan dat dit een instelling is van mijn WinXp Pro SP2, maar kan niet vinden welke het probleem verhelpt.

Wie roept?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
Ach zoals gewoonlijk staat er toch geen storingsmelding op de pagina van AThome. Heel nederland kan plat liggen, volgens AThome is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dacht eerst baggerzooi weer met de upload verhoging en de connecties/capaciteit zijn weer eens naar de klote, maar ik had vanochtend Windows update gedraaid en die heeft blijkbaar de tcpip.sys weer naar de default 10 connections gezet. Ik dacht ik meld het maar even voor de mensen die er ook tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:16:
Hmmm dacht eerst baggerzooi weer met de upload verhoging en de connecties/capaciteit zijn weer eens naar de klote, maar ik had vanochtend Windows update gedraaid en die heeft blijkbaar de tcpip.sys weer naar de default 10 connections gezet. Ik dacht ik meld het maar even voor de mensen die er ook tegenaan lopen.
Okay! Want het is hier ook een enorme baggerzooi :r Knipperlicht upload. De download loopt lekker - maar de upload niet. Maar om snel internet te hebben moet je een fatsoenlijke upload hebben natuurlijk :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow het zal niet zo zeer de snelheid omhoog helpen. Down- en upload waren en zijn verder goed. Alleen na verloop van tijd ging het surfen traag en ik heb een torrent aanstaan waarvan de snelheid flink op en neer ging en na een testje op speedtest, die bij het aantal connecties maar moeilijk doorkwam, heb ik het systeemlog bekeken die dus een paar keer de melding maakte van eventid 4226 en dan weet je wel weer hoe laat het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte abonnee van Internet Intensief en BasisBellen,

Goed nieuws: vanaf 1 juli wordt uw internetabonnement sneller en de prijs blijft gelijk!

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service. Daarom gaat de snelheid waarmee u met Internet Intensief 8000 kunt uploaden omhoog van 1200 kbit/s naar 1500 kbit/s. U kunt sneller foto’s en filmpjes uploaden naar populaire sites als MySpace, Hyves, onze @Home Fotoservice en ZiZone.

@Home houdt het graag eenvoudig en duidelijk. Per 1 juli komt er voor bellen binnen Nederland één tarief voor vaste nummers en één tarief voor mobiele nummers. Dit betekent dat u in de meeste gevallen voordeliger uit bent. De vaste korting van 1% op de gesprekstarieven komt te vervallen.

Verder verlaagt @Home vanaf 1 juli de prijs voor de belbundel VolopBellen 24 uur van € 11 naar € 10 per maand. Met VolopBellen 24 uur belt u onbeperkt naar vaste nummers in Nederland.

Meer informatie over de nieuwe snelheden en tarieven vindt u hier.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Klantenservice A.I.
toch wel weer netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Valt mee, kijk hier maar:
Geachte abonnee van Internet Regelmatig en BasisBellen,

Goed nieuws: vanaf 1 juli wordt uw internet sneller en de prijs van uw abonnement gaat omlaag! Voor CombiKeuze Internet Regelmatig en BasisBellen betaalt u voortaan € 34,90 per maand, want u krijgt € 1 extra combinatiekorting.

*Knip*

Daarom gaat de snelheid waarmee u met Internet Regelmatig kunt uploaden omhoog van 600 kbit/s naar 1000 kbit/s
Upload heb ik ook veel meer aan dan download. 4Mbit is voor mij rap zat qua down, maar je werd altijd wat beperkt door de upload met grotere bestanden. Gaat goed zo, en nog goedkoper ook per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:18
Ik zou vandaag de service desk bellen vanwege deze nieuwe snelheden, maar had het niet aan tijd.
Misschien maandag dan maar.

M'n vraag zou zijn of deze wijziging betekend dat je nu kosteloos mag overstappen naar een ander abo.
Ik heb nu Internet Regelmatig, maar dat is nu veel te snel. 4Mbit gebruik ik nooit (ik heb wel geduld met downloads) en 1000kbit/s gebruik ik ook nauwelijks. Dan maar wat langzamer uploaden (hier heb ik ook geduld mee).
Het zou mooi zijn om nu kosteloos naar Internet Soms over te kunnen stappen. Dat is met de snelheidswijziging precies wat ik nodig heb om een beetje te gamen en zo nu en dan iets te downloaden en het scheelt weer een 10'tje in de maand.
Aangezien het Internet Regelmatig abo niet echt verslechterd vrees ik dat ik nog wel even aan Regelmatig vast zit.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heel leuk deze uploadverhoging, alleen jammer dat ze gedwongen zijn tot deze verhoging door het samengaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

sander817 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:18:
heel leuk deze uploadverhoging, alleen jammer dat ze gedwongen zijn tot deze verhoging door het samengaan
Waarom is dat jammer? Is toch alleen maar leuker. Meer snelheid voor minder geld? Is niks mis mee in mijn ogen. De concurentie is altijd sneller, beter en goedkoper dat weten we... Maar ben na al die jaren nog steeds prima te spreken over @Home. Dus vindt ik dit een welkome verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Jan_V schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:21:
Ik zou vandaag de service desk bellen vanwege deze nieuwe snelheden, maar had het niet aan tijd.
Misschien maandag dan maar.

M'n vraag zou zijn of deze wijziging betekend dat je nu kosteloos mag overstappen naar een ander abo.
Ik heb nu Internet Regelmatig, maar dat is nu veel te snel. 4Mbit gebruik ik nooit (ik heb wel geduld met downloads) en 1000kbit/s gebruik ik ook nauwelijks. Dan maar wat langzamer uploaden (hier heb ik ook geduld mee).
Het zou mooi zijn om nu kosteloos naar Internet Soms over te kunnen stappen. Dat is met de snelheidswijziging precies wat ik nodig heb om een beetje te gamen en zo nu en dan iets te downloaden en het scheelt weer een 10'tje in de maand.
Aangezien het Internet Regelmatig abo niet echt verslechterd vrees ik dat ik nog wel even aan Regelmatig vast zit.
Volgens mij kun je naar een jaar gewoon downgraden, dus als je langer dan een jaar zit, zou je gelijk kunnen overstappen. Je contract wordt na de eerste 12 maanden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Ik ga samenwonen met mijn vriendin en om de rompslomp van KPN links te liggen kies ik voor @home, maar nu is de vraag:

Wat is de gemiddelde tijd voordat je internet aanvraag is goedgekeurd en je de spullen thuis heb? Heb wel alvast basistv aangevraagd zodat wanneer ik de sleutel heb, gelijk internet kan aanvragen, want een internetaanvraag kan niet wanneer je nog geen basistv heb.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2-5 werkdagen ofzo.

//edit: ow je hebt ook nog geen basistv? Dat zou ik als eerste regelen want anders gaan ze waarschijnlijk moeilijk doen bij de internet aanvraag. Geen idee hoe lang dat geintje gaat duren.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:24:
2-5 werkdagen ofzo.

//edit: ow je hebt ook nog geen basistv? Dat zou ik als eerste regelen want anders gaan ze waarschijnlijk moeilijk doen bij de internet aanvraag. Geen idee hoe lang dat geintje gaat duren.
Al geregeld om dat probleem te voorkomen, dat weet ik dan net wel maar aan de telefoon gaven ze mij de mededeling dat ze niet weten hoe lang het duurt voordat het pakket is verzonden en geregeld. Vanaf 10 juli heb ik dus wel tv, en dan gelijk de aanvraag voor tv digitaal extra en internet regelmatig (4Mbit) de deur uit doen.

Zeuren ze bij @home als je te veel data binnen haal en verstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Bij @home gebruiken ze een FUP. Teveel is dus relatief. Ik zit zelf tegen de 100GB per maand en heb ze nog nooit ergens over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Klaus_1250 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:56:
Bij @home gebruiken ze een FUP. Teveel is dus relatief. Ik zit zelf tegen de 100GB per maand en heb ze nog nooit ergens over gehoord.
Rond die limiet zit ook gemiddeld. Soms haal ik wel eens extra veel binnen als ik me verveel (tig linux iso's en ff proberen welke het beste bij me past bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
Sinds een week of twee (ik vermoed met een vroege invoering van de nieuwe snelheid), is mijn internet erg brak. Het ophalen van website's gaat langzamer dan voorheen, maar vooral kan ik het merken in online gaming en downloaden van newsgroepen. Ik heb het intensief pakket en kon voorheen op volle snelheid downloaden. Sinds twee weken gaat het nu nog maar met de helft van de snelheid. Bij online gaming heb ik ook ineens een enorme lag en zwaar verklote pings. Ik heb mijn modem gereset (100keer) andere router geprobeerd. Zelfs mijn pc geformat. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen omdit te verhelpen ?

This space for rent. Serious inquiries only please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Oja vlug nog een vraagje:

Wat voor modem zit er bij. 1 met 1 utp poort of is het gelijk een Router met meerdere poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

1 met 1 utp poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Klaus_1250 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:56:
April 314GB, mei 292GB, juni 224GB. Ik heb nog geen mail of brief met klachten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Nou, mijn vriendin zit al 3 weken zonder internet. Meer dan 3 weken zelfs.

Het begon met een blikseminslag in de buurt waardoor de hele kabel plat lag in de straat. Dat was echter vrij snel opgelost alleen deed het internet het nog niet. Na veel heel en weer bellen wilden ze bij @home eindelijk toegeven dat het dan wel de modem moest zijn en kreeg ze een nieuwe (ondertussen zat ze dus wél een week of langer zonder internet). De nieuwe modem is echter na installatie nog geen seconde online geweest.

Volgens @home is er al sinds 20 juni een storing waardoor nieuwe modems vaak geen ip-adres kunnen krijgen. Al een keer of 4 gebeld en steeds krijgen we hetzelfde te horen: "we hebben geen idee wanneer het voorbij is en u moet maar wachten en dan komt het vanzelf allemaal goed.". Afgelopen vrijdag voor het laatst gebeld, volgens de computer was de gemiddelde wachttijd 1 minuut. Helaas: uiteindelijk heb ik 1 uur en 8 minuten aan de telefoon gehangen zonder iemand te spreken te krijgen. Het zal me ergens tussen de 15 en 20 euro gekost hebben (zat dankzij het vele bellen naar @home al over mijn abbonnement heen en dan rekent mijn telefoonmaatschappij iets van 25 cent per minuut).

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt heeft ooit met @home? Ik zit zelf al jaren bij ze en heb eigenlijk nooit langer dan een dag of 2 zonder internet gezeten. Ik vind het hele verhaal ook nogal wazig. Een storing die al sinds de 20e duurt en niet opgelost kan worden? Hmmm....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 12:03
hoi

ik heb een vraag.

maat van me draait vista home premium, heb daar internet ingesteld home 8000

heeft dus 1 dag gewerkt en nu is ie weer dood, instellingen staan hetzelfde als bij mij, alleen zit ik achter een router en hij dus niet.

aan @home heb je geen zak, die zeggen alleen dat ze vista niet ondersteunen en hangen op |:(

de feiten:

ik krijg wel een ip zonder problemen
pingen gaat meestal wel maar wel met verlies
webpagina's en mail doet niks, krijg niet meer dan "openen van www.whatever.com bijv.

windows firewall uit maakt ook geen verschil
het heeft dus gewerkt, maar ze zeggen dat het geen storing is maar aan vista ligt

iemand die dit probleem kent. ik weet het ook effe niet meer

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je bij hem dezelfde instellingen hebt staan als jij thuis met een router, maak je al 1 fout.
Met een router geef je de router de cc/cp-naam. Zonder router moet de pc die eraan hangt de cc/cp naam hebben.

Daarnaast moet je bij de helpdesk zeggen dat je xp hebt.
Zorg ervoor dat je de plek waar je je computernaam kan instellen, en de instelingen van je netwerkkaart paraat hebt staan wanneer je ze belt. Dan heb je alle vensters voor je neus die ze je willen laten opzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 02-07-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Dat de problemen door de combinatie @home en Windows komen lijkt me sterk. Die kans is in ieder geval heel klein. @home/router is niet meer dan IP doorgeven.

Maar verder snap ik je post nog niet echt. Wie heeft er nou wel problemen, wie niet. Probeer het eens met en zonder een Vista machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 12:03
Ascathon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:49:
Dat de problemen door de combinatie @home en Windows komen lijkt me sterk. Die kans is in ieder geval heel klein. @home/router is niet meer dan IP doorgeven.

Maar verder snap ik je post nog niet echt. Wie heeft er nou wel problemen, wie niet. Probeer het eens met en zonder een Vista machine.
ga morgen er effe mijn xp laptop aanhangen.

ik heb daar natuurlijk de cp naam goed staan en heb de netwerk kaart op 10 en op 100 getest,
bij mij werkt alles ok, bij hem dus niet.

ik begin zelf aan een storing bij athome te denken maar morgen ga ik het is testen met mijn laptop, en ook is met mijn router ertussen

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ik heb @Home met Vista Ultimate, achter een 3Com wlan routertje.
Werkt perfect.
Wel is het belangrijk om het volgende te doen.
Modem van het stroom halen.
Netwerk inrichten en zorgen dat dit werkt (intern netwerk dus)
Modem aan zetten (stroom er op zetten)
Even wachten totdat deze is geconfigureerd
UTP-kabel van modem naar router

Klaar is kees.
Het modem onthoud nu het MAC-adres van de router. Je kunt eventueel nog de naam van de router wijzigen in de CP-naam, maar dat was bij mij (en een vriend van me) niet van belang.

Ik heb nu 2x bij iemand met @home een router geinstalleerd.
Met XP is wel eenvoudiger als met Vista, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik XP ben gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes. Om de modem te resetten is er een Webinterface voor de SB5100E om ook je geleerde Mac-adressen te resetten.

Stond ook allemaal in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als het een motorola betreft.
De kans dat iemand een arris modem heeft schat ik groter in.
En helaas kan je de arris webinterface alleen onder bepaalde voorwaarden bereiken.

Stekker er een paar minuten uit is stukken eenvoudiger en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:42
ik had 1.5 week geleden digitale tv aangevraagd via de @home website. Dit kon heel gemakkelijk doormiddel van je @home email + wachtwoord.

Ik kreeg netjes een bevestigingsmail dat alles binnen 5 werkdagen zou worden afgeleverd.

Gisteren vond ik het wel lang duren die 5 werk dagen dus heb ik eens gebeld. Ik kreeg te horen dat er iets fout gegaan was met de order... Ik vroeg waarom ik dan wel een bevestigingsmail had gehad en ze vertelde me dat dit automatisch gebeurde ook al ging er iets fout 8)7

Nou ja.. uiteindelijk dus via de telefoon alles opnieuw moeten bestellen. nu gaat het maximaal 10 werkdagen duren en dan zou alles moeten werken.

Het vrouwtje aan de telefoon adviseerde mij zelfs om altijd alles via de telefoon te doen omdat via de website erg vaak orders etc niet doorkwamen... Mijn opmerking was dat ze dit dan niet via de website moeten aanbieden want het is gewoon krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Waarschijnlijk gaat het gewoon in 80% van de gevallen goed, maar krijgen ze die 20% (nijdig) aan de telefoon. Voor die telefoon luitjes lijkt het dus dat de service niet goed werkt.

Ik heb hier trouwens geen ervaring mee. Is meer een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:04
Ach, ik heb gewoon een decoder + smartcard bij de lokale shop gehaald... Hoef je helemaal niet te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd hebben we hier veel last dat de modem om de haverklap offline gaat,
gebeld met de helpdesk, nu krijg ik een verhuispakket op gestuurd waarmee het probleem opgelost moet zijn 8)7 vind het wel een beetje vreemd ?.
Ik denk dat het signaal gewoon te zwak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Als je een Motorola hebt, kijk dan eens hier.
http://192.168.100.1/signal.html
En vergelijk dat met:
http://www.troublesathome...=faq&page=hardware#vraag6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

ben volgensmij een van de weinige mensen in mijn buurt (zuidlaren, centrum) die @Home heeft. Veel bejaarden haha, heb dan ook sinds de upgrade een ontzettende boost gekregen!
@Home bevalt in iedergeval zeer goed, ga wellicht overstappen van KPN naar @Home (wat werk betreft dan!)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, bij @home krijg ik het niet voor elkaar om 2 computers tegelijk op het internet te krijgen... nu heb ik gewoon t kabelmodem. En ook een router erbij gekocht Netgear wg614.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om dus 2 pc`s via die router op het internet te krijgen. Moet ik nou het modem EN de router tegelijk aangesloten hebben, hoe zit dat nou precies.

Zijn er ook nog goeie alternatieven qua routers die misschien wat makkelijker zijn :P plug en play ofzo. Sorrie maar ben hier echt een noob in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ja, je moet beiden aansluiten. De modem is alleen een modem en de router is alleen een router. ADSL routers hebben vaak het modem erin maar voor kabel ken ik er tot nu toe nog geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy Eyes Cobra schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:23:
hoi

ik heb een vraag.

maat van me draait vista home premium, heb daar internet ingesteld home 8000

heeft dus 1 dag gewerkt en nu is ie weer dood, instellingen staan hetzelfde als bij mij, alleen zit ik achter een router en hij dus niet.

aan @home heb je geen zak, die zeggen alleen dat ze vista niet ondersteunen en hangen op |:(

de feiten:

ik krijg wel een ip zonder problemen
pingen gaat meestal wel maar wel met verlies
webpagina's en mail doet niks, krijg niet meer dan "openen van www.whatever.com bijv.

windows firewall uit maakt ook geen verschil
het heeft dus gewerkt, maar ze zeggen dat het geen storing is maar aan vista ligt

iemand die dit probleem kent. ik weet het ook effe niet meer
Ik heb precies hetzelfde gehad met Windows Vista en dat is maar door een ding op te lossen: installeer de netwerkkaartdrivers van de update site en nergens anders van. Schakel alle energiebesparingen hardwarematig uit in devicemanager voor de kaart en forceer hem naar S3.

Mocht dat niet werken dan is dit niet lullig bedoeld, maar dan is WIndows Vista niet geschikt voor je PC. Een accurate oplossing voor dit probleem heb ik nog niet kunnen vinden!
Serieus, ik snap wat je bedoeld en met netwerkproblemen oplossen lukt het ook niet.

Alternatief: koop een andere netwerkkaart en dat zwarte USB AMDtec LAN dingetje van @home heeft het altijd goed gedaan, maar wordt N.I.E.T. door Windows Vista herkent en drivers ervoor heb ik nog niet gevonden! Vette minpunten voor Vista inderdaad :/
Vista herkent minder hardware dan mijn Windows X64 XP versie :X

De beste netwerkdrivers vind je in Windows XP 64-bit. ik kan hierover meepraten want ik heb het als main OS. Fantastisch OS.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:52:
Vraagje, bij @home krijg ik het niet voor elkaar om 2 computers tegelijk op het internet te krijgen... nu heb ik gewoon t kabelmodem. En ook een router erbij gekocht Netgear wg614.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om dus 2 pc`s via die router op het internet te krijgen. Moet ik nou het modem EN de router tegelijk aangesloten hebben, hoe zit dat nou precies.

Zijn er ook nog goeie alternatieven qua routers die misschien wat makkelijker zijn :P plug en play ofzo. Sorrie maar ben hier echt een noob in.
kabel -> modem -> router -> 2xpc
Wellicht moet je router eerst nog eea ophalen uit je modem, dit doe je met behulp van de webinterface van je router (ip adres in de handleiding). Kijk daar eens verder, wellicht staat dit ook beschreven in je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Ascathon schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:16:
Ja, je moet beiden aansluiten. De modem is alleen een modem en de router is alleen een router. ADSL routers hebben vaak het modem erin maar voor kabel ken ik er tot nu toe nog geen.
volgensmij bedoel je het precies andersom? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:55:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met Windows Vista en dat is maar door een ding op te lossen: installeer de netwerkkaartdrivers van de update site en nergens anders van. Schakel alle energiebesparingen hardwarematig uit in devicemanager voor de kaart en forceer hem naar S3.

Mocht dat niet werken dan is dit niet lullig bedoeld, maar dan is WIndows Vista niet geschikt voor je PC. Een accurate oplossing voor dit probleem heb ik nog niet kunnen vinden!
Serieus, ik snap wat je bedoeld en met netwerkproblemen oplossen lukt het ook niet.

Alternatief: koop een andere netwerkkaart en dat zwarte USB AMDtec LAN dingetje van @home heeft het altijd goed gedaan, maar wordt N.I.E.T. door Windows Vista herkent en drivers ervoor heb ik nog niet gevonden! Vette minpunten voor Vista inderdaad :/
Vista herkent minder hardware dan mijn Windows X64 XP versie :X

De beste netwerkdrivers vind je in Windows XP 64-bit. ik kan hierover meepraten want ik heb het als main OS. Fantastisch OS.
je kan ook nog proberen je netwerkkaart op 10MBit/HalfDuplex te zetten. Als internet het dan weer doet is de netwerkkaart ws. te brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
tjbaker schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:21:
[...]
volgensmij bedoel je het precies andersom? :+
Uh nee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

dan is het maar net hoe je het opvat? adsl modem + router of andersom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:42
2 weken geleden heb ik voor het eerst digitale tv besteld bij @home.

na een week begon ik te bellen waar mijn pakketje bleef. De vrouw aan de telefoon kon mij vertellen dat er iets fout gegaan was tijdens de bestelling en dat ze nu een nieuwe zou inzetten. Ik heb toen ook maar meteen telefonie erbij genomen.

vandaag kreeg ik het pakketje binnen en wat denk je? 1x telefoon starter pakket en 2x tv. dus 2 digitale ontvangers en 2 kaartjes.

Nu mijn vraag natuurlijk. Kunnen ze zien dat ik mijn 2e ontvanger gebruik doormiddel van het kaartje of niet? Als ik zie dat ze 2x 40 euro afschrijven dan ga ik natuurlijk bellen en de 2e terugsturen maar als ze maar 1x kosten afschrijven dan kan ik die 2e natuurlijk gebruiken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja je kan die 2de gebruiken zonder dat ze als het goed is dat kunnen controleren. Jouw simkaart heeft namelijk een unieke ID met wat voor zends er wel of niet gekeken mogen worden aan hun kant. Jij meldt je dus aan met je sim en het systeem geeft door wat je kijken mag.

Maar had je specifiek 2 kaarten besteld of gewoon echt 1? dan zou ik niets zeggen eerlijk gezegd :P

Hoop mensen hier schreeuwen er juist om om een 2de kaart.

Trouwens dit is het @Home problemen topic, ik weet niet wie die name-change van de thread gedaan heeft, voor digitale tv moet je hier zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:37:
Ja je kan die 2de gebruiken zonder dat ze als het goed is dat kunnen controleren. Jouw simkaart heeft namelijk een unieke ID met wat voor zends er wel of niet gekeken mogen worden aan hun kant. Jij meldt je dus aan met je sim en het systeem geeft door wat je kijken mag.

Maar had je specifiek 2 kaarten besteld of gewoon echt 1? dan zou ik niets zeggen eerlijk gezegd :P

Hoop mensen hier schreeuwen er juist om om een 2de kaart.

Trouwens dit is het @Home problemen topic, ik weet niet wie die name-change van de thread gedaan heeft, voor digitale tv moet je hier zijn. :)
Ik neem aan dat beide kaarten (nummers) administratief gekoppeld zijn aan de besteller. Indien er maar een geregistreerd is dan hab je in ieder geval 1 ontvanger gratis maar om (legaal) beeld te blijven houden zal de 2e kaart toch ook geregistreerd moeten worden anders gaat deze over een tijdje op zwart.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:57:
De laatste tijd hebben we hier veel last dat de modem om de haverklap offline gaat,
gebeld met de helpdesk, nu krijg ik een verhuispakket op gestuurd waarmee het probleem opgelost moet zijn 8)7 vind het wel een beetje vreemd ?.
Ik denk dat het signaal gewoon te zwak is
Ik heb afgelopen week hetzelfde antwoord gehad. Het kastje waar de kabel op binnenkomt was inderdaad een nieuwer type, de verdeler volgens mij hetzelfde.

Alles geïnstalleerd maar helaas aarbeienjam ;-(

Verbinding valt nogal eens weg, op modemlog (arris) staat dan hele reeks meldingen:
"no ranging response received - T3 time-out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier inmiddels ook het hele spel geinstaleerd en aangesloten en ik moet zeggen dat ik nu minder uitval heb, af en toe valt de modem toch wel eens offline maar hij is met één minuutje weer online.
In de bijgeleverde brief staat ook wel dat als de moden na het instaleren van de verhuisdoos nog steeds offline valt, je nog even een keer contact op moet nemen met de helpdesk ( Mischien om een afspraak te maken met een monteur die dan de boel komt doormeten)
Had hier ook nog een oud kastje aan de muur, met motorola modem.

Powerlevels uit de modem

Downstream Value
Power Level NU 45 dBmV WAS 46 dBmV
Signal to Noise Ratio NU 35 dB WAS 36 dB

Upstream Value
Power NU Level -2 dB WAS 0 dB

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 15:56 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:41:
Heb hier inmiddels ook het hele spel geinstaleerd en aangesloten en ik moet zeggen dat ik nu minder uitval heb, af en toe valt de modem toch wel eens offline maar hij is met één minuutje weer online.
Dat heb ik ook gehad, 3 maanden geleden. Elke dag op een willekeurig tijdstip ging het modem on en off, meestal waren de problemen na een uurtje voorbij. Na contact met de helpdesk was het probleem direct verholpen, maar sinds vorige week is het probleem bij mij weer terug. Nu houdt het on en offline gaan soms wel 5 uur achter elkaar aan of zit ik te downen met 35kb/s (breedband). Er is een nieuw verhuissetje aangesloten, de signaalwaarden van het modem zijn in orde... Toch maar weer bellen met de helpdesk. Een laatste kans voor @home, ik heb er genoeg van. De 1e 5 jaar probleemloos internet gehad maar de laatste 2 jaar moet ik gewoon om de maand bellen dat er weer een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jullie gebruiken geen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is er zowel met als zonder router...

Zat net te downen met 40kb/s, hij schiet 5 minuten lang naar 985 (normale snelheid), gaat weer offline en het spelletje on/off begint weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb @home geen laatste kans meer gegeven en het abonnement opgezegd. Was klant van het eerste uur maar ben het zat. ADSL2+ is reeds aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:36:
[...]

Ik heb afgelopen week hetzelfde antwoord gehad. Het kastje waar de kabel op binnenkomt was inderdaad een nieuwer type, de verdeler volgens mij hetzelfde.

Alles geïnstalleerd maar helaas aarbeienjam ;-(

Verbinding valt nogal eens weg, op modemlog (arris) staat dan hele reeks meldingen:
"no ranging response received - T3 time-out"
Ik heb hetzelfde probleem ook al een verhuisset gehad maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook al een ander modem gehad maar het probleem blijft. Met of zonder router maakt geen probleem. Het probleem is er zelfs als computer en router uit staan. De telefoon valt dan nog steeds uit.
Ik ben er al 5 maanden mee bezig maar @home krijgt het maar niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niets gemerkt van de laatste snelheidsverhoging!!!
Kan het aan mij liggen?
Woon in Groningen, wijk Beijum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

tja, je moet ook in de moesstraat wonen he :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:51:
Ik heb nog niets gemerkt van de laatste snelheidsverhoging!!!
Kan het aan mij liggen?
Woon in Groningen, wijk Beijum.
heb je je modem al eens herstart. Dan doet soms wonderen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.