Router instellen: geen internet, wel netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb een probleem met het instellen van een draadloos netwerk bij mijn schoonouders. Ze willen 2 XP-computers op een netwerk hebben en daarmee natuurlijk ook internetten (via @home). Nu had ik het bij mij ook geïnstalleerd (ook draadloos, @home en xp machines) en dat ging heel eenvoudig en werkt perfect. Dus ik dacht het bij mijn schoonouders ook wel 'even' te installeren. Nou, mooi niet dus. :(
Het netwerk heb ik draaien. Ik kan op beide computers bij de andere komen en omdat ik 'bestanden delen' heb geactiveerd, kan ik ook bestanden van de ene naar de andere computer halen. Maar het internet doet het dus niet. Waarschijnlijk vergeet ik iets essentieels, iets wat ik bij mij wel gedaan heb en bij mijn schoonouders dus niet. Maar wat? Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gebruik je een router+AP of losse AP zoja welke.
Werkt internet wel met draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 21:09
Heb je van @home wel het CC-nummer (of iets vergelijkbaars bij jou in de buurt) als router naam opgegeven?, als je dit niet gedaan hebt krijg je van @home namelijk nevernooit een IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mac adres clonen van de 1e pc die zich op @home modem heeft aangemgeld niet vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:41
CP nummer oid instellen als Hostname in de router. Nadat je dit gedaan hebt stroom van modem afhalen en van router. Vervolgens eerst modem weer inschakelen en dan router. Clone MAC adres is dan nieteens nodig en zo heb ik het al meerdere malen werkend gekregen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
Allen bedankt voor de reactie. Ik heb het alleen nog steeds niet voor elkaar.
Dit zijn de gegevens:

Router: E-Tech Wireless MIMO XR Router WMRT01
Netwerkkaart: Ralink Turbo Wireless LAN Card (op beide computers)
Provider: @home

Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: CC********
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Ralink Turbo Wireless LAN Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0E-8E-04-6A-02
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 12 augustus 2007 15:09:58
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 12 augustus 2007 15:10:58

Met een gewone draadverbinding werkt alles.
Ik heb uiteraard het CC-nummer als hostname ingevuld bij de router.

Het MAC-adres klonen snap ik niet helemaal. Ik heb dat bij mij thuis ook niet gedaan. Ik heb geprobeerd om het MAC adres van de bedrade netwerkkaart te gebruiken, alsmede het macadres van de draadloze kaart, allen zonder resultaat.

Als ik het met mijn computer thuis vergelijk, dan heb ik bij netwerkverbindingen een Internet-gateway staan, hier niet. Zou dat het zijn? Ik zou trouwens niet weten hoe ik deze hier krijg. Ik heb de wizard 'nieuwe verbining maken' uitgevoerd en die geeft aan dat alles correct ingesteld is. Daarna de wizard 'thuisnetwerk..', de computer opnieuw opstarten maar geen resultaat, ook geen internet-gateway-icoon te zien.

Zoals gezegd kunnen de computers onderling bestanden uitwisselen, maar er is dus geen internet.

Wie helpt me verder????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik hetzelfde probleem heb harry.......ondanks dat ik er wel aardig kijk op heb kom ik hier ook niet meer uit. Btw heb jij wel je goede CC nr? ik zit namelijk blijkbaar op iemand anders zijn CC nummer te werken. Overigens heb ik daarna bij een maat van mij die wel het goede CC nummer en het ip nummer heeft en blijft houden, daar kreeg ik mijn router ook niet aan de praat.

iemand een oplossig ?

Geen Ip adres van Modem naar Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
Ik denk wel dat ik het goede CC nummer heb, sterker nog, ik weet het wel zeker. Ik heb de brief van @home erbij gehad en alles tig keer gecontroleerd of het wel goed ingetypt is. Ook doettie het mét snoer wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je dns server eens van 192.168.1.1 op die van @home
door hier ff te kijken zo kreeg ik het altijd van me planet werkend
http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:37:
Zet je dns server eens van 192.168.1.1 op die van @home
door hier ff te kijken zo kreeg ik het altijd van me planet werkend
http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag6
Ook al geprobeerd, heeft geen zin. Het probleem is dat het modem geen ip afgeeft aan de router, het ip, subnet, dns blijven dus op 0.0.0.0. staan, ook als je het statisch invult heeft hij geen internet. De router wordt niet herkend door het modem. Ik heb met 3 routers geprobeerd en bij 2 ( die van mij en van mijn ouders ) auris en motorala geprobeerd.

Hoe zit het eigenlijk met het eerste mac adres wat in de modem is gekomen?

edwin h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:53:
[...]

Ook al geprobeerd, heeft geen zin. Het probleem is dat het modem geen ip afgeeft aan de router, het ip, subnet, dns blijven dus op 0.0.0.0. staan, ook als je het statisch invult heeft hij geen internet. De router wordt niet herkend door het modem. Ik heb met 3 routers geprobeerd en bij 2 ( die van mij en van mijn ouders ) auris en motorala geprobeerd.

Hoe zit het eigenlijk met het eerste mac adres wat in de modem is gekomen?

edwin h
dit is eigenlijk niet wat in het topic hoort,
maar zover als ik weet is de pc die zich als eerste aanmeld op @home netwerk de basis
dus je meot daarna de basis pc kopieren (clonen) naar de router, zodat je router zich voordoet als de eerste pc die zich heeft aangemeld op het @home netwerk. vanaf daar kan je verder bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:15:
[...]

dit is eigenlijk niet wat in het topic hoort,
maar zover als ik weet is de pc die zich als eerste aanmeld op @home netwerk de basis
dus je meot daarna de basis pc kopieren (clonen) naar de router, zodat je router zich voordoet als de eerste pc die zich heeft aangemeld op het @home netwerk. vanaf daar kan je verder bouwen
Dat zou het enigste nog kunnen zijn wat ik kan bedenken, want die bewuste pc was de laptop van een maat van mij en toen deed hij het heel even. Zijn mac adres zou ik dus moeten instellen in de router,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Waarschijnlijk dat een van de 2 computers eerst direct op het modem gewerkt heeft. Dat mac-adres is dan geregistreerd bij @Home. Kwestie van macadres van router achterhalen, @Home bellen en uitleggen dat je router met macadres blah-blah-blah niet op Internet kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_NL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:49:
Waarschijnlijk dat een van de 2 computers eerst direct op het modem gewerkt heeft. Dat mac-adres is dan geregistreerd bij @Home. Kwestie van macadres van router achterhalen, @Home bellen en uitleggen dat je router met macadres blah-blah-blah niet op Internet kan komen.
ja, zoiets zou het moeten zijn. maar hoe zit het dan bij mijn ouders daar heeft altijd alles gewerkt. ik heb het modem uitgezet, router eraf gehaald, thuis het router gereset en geprobeerd, geen resultaat, weer terug gegaan naar mijn ouders, router gereset en de CCnaam weer ingesteld en ook daar doet hij het ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TS geef ons je status van de router eens. Welk ipadres heeft de router ontvangen van het kabelmodem/@home?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:23:
TS geef ons je status van de router eens. Welk ipadres heeft de router ontvangen van het kabelmodem/@home?
TS? Daar draait het juist het router ontvangt geen ip vanuit het modem

Host Name: CC******-a
IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook nog zou kunnen en een veel voorkomend probleem is bij @home
dat ze het mac adres van de modem (zeg maar registratie nummer) niet goed in hun systeem
zit (je kan dat vinden op de 4 stickkers die je hebt gekregen) op je postcode.
dit heb ik zelf al 3x mee gemaakt. kwesite van @home bellen en melden dan moet je dat nummer oplezen en dan gaan ze het opnieuw registeren, meot je zeg maar evne 30mins wachten en dan meot het werken. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:07:
wat ook nog zou kunnen en een veel voorkomend probleem is bij @home
dat ze het mac adres van de modem (zeg maar registratie nummer) niet goed in hun systeem
zit (je kan dat vinden op de 4 stickkers die je hebt gekregen) op je postcode.
dit heb ik zelf al 3x mee gemaakt. kwesite van @home bellen en melden dan moet je dat nummer oplezen en dan gaan ze het opnieuw registeren, meot je zeg maar evne 30mins wachten en dan meot het werken. suc6
Ik geloof dat ik niet alles wat hier staat kan volgen, het gaat m'n boekje te boven...

Maar als de stelling van AlwaysConnected waar is, hoe verklaar je dan dat het met een kabel ertussen wel doet en met een draadloze router ertussen niet?

Ik begin het gevoel te krijgen dat er iets met de router mis is. Zou het kunnen dat als de router stuk is, er wel een intern netwerk is, maar geen verbining met internet mogelijk is? Of ben ik nu spoken aan het zien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harryprog schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:49:
[...]

Ik geloof dat ik niet alles wat hier staat kan volgen, het gaat m'n boekje te boven...

Maar als de stelling van AlwaysConnected waar is, hoe verklaar je dan dat het met een kabel ertussen wel doet en met een draadloze router ertussen niet?

Ik begin het gevoel te krijgen dat er iets met de router mis is. Zou het kunnen dat als de router stuk is, er wel een intern netwerk is, maar geen verbining met internet mogelijk is? Of ben ik nu spoken aan het zien? :?
Harry laat me raden je hebt de router van jezelf of van je ouderes ook geprobeerd bij je ouders of visa versa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik weer eentje van de twee klaar, het ligt dus wel bij @home, de hostname forward is wel goed alleen de Dns backward komt niet overeen met de gegevens van het modem ( forward) zoiets in ieder geval :S:S:S:S

anyway ik wacht nu tot dat ik ook thuis weer een belletje krijg van de TD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:25
Dat je het MAC-adres moet clonen dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij @home (wel bij chello).
Ikzelf heb al jaren @home en heb al van allerhande MAC-adressen aan mijn @home modems gevoerd en het werkte altijd. Wat wel een probleem (kon) zijn is de workgroup naam. die zou @home moeten zijn (al is dit volgens mij bij mijn laatste router ook niet instelbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry,

Inmiddels denk ik het probleem al te weten,
1. ga naar www.watismijnip.nl, en kijk wat je ip is.
2. ga naar uitvoeren en type in CMD ( dos scherm komt nu te voorschijn )
3. type daar 'ping -a ( jou IP, zie 1 )
4. type 'ping -a ( jou hostname helemaal zie 1. )

Normaal krijg je dan je IP adres die gelijk is aan je hostname adres.

Bij mij krijg ik dus een andere reverse IP adres terug, waardoor waarschijnlijk mijn router blokkeerd.

edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de router wel een ip adres gekregen van de router ?

Als dit niet zo is, dan even de modem stekker eruit trekken en dan er weer in, stappenplan van router weer doorlopen met invulling van het cc nummer.

Ik heb namelijk een soort gelijkwaardig probleem gehad met mijn nieuwe router, deze kreeg geen ip adres maar na restart modem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

lier

MikroTik nerd

Controleer in ieder geval even of het netwerksegment achter je modem anders is als het netwerksegment achter je draadloze router.

Dus: Modem (bijv. 192.168.0.1) -- (192.168.0.2) router (10.0.0.1) -- interne netwerk

Router moet altijd routeren...

Verder kan het wat tijd kosten voordat een router een IP adres toegewezen krijgt. Vaak helpt het door het modem een tijdje uit te zetten en daarna weer aan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het in iedergeval het dns reverse probleem, en die kerel van de td zei dat het vaker voor kwam. ik denk dat het bij harryprog ook zo is.

edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
Ik snap er niet veel van, maar ik heb geprobeerd wat hierboven staat, zonder resultaat. Ik ben er helemaal zat van. Ik heb het even laten rusten en wil het met een frisse start weer oppakken, maar het lukt nog steeds niet. Ik heb de router ook meegenomen naar mijn huis en hier aangesloten. Daar krijg ik het ook niet voor elkaar. Ik vrees dus dat het aan de router ligt, iets anders kan ik niet bedenken. Morgen maar terug naar de winkel, wie weet kunnen zij wat uittesten ofzo.
Pagina: 1