Toon posts:

@Home ervaringen - deel 9

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 29.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er een polossing mbt de wegvallende verbinding van de netgear draadloze router? Om de zoveel tijd is de verbinding weg, enige oplossing dan is de stekker eruit er weer erin. Zo te zien is de firmware een oude, upgraden naar een netgear firmware wil helaas niet lukken, terwijl die al op V2.0.19 zitten

Verwijderd

Voor de mensen die snelheids problemen hebben bij @home. Ik heb dat laatst ook ervaren. Nu bleek dat dus aan TX-waarde van mijn modem te liggen ( wat ook zo was ) . Dus let erop in je modem dat de TX waarde niet 57 of 58 dbmV staat want daar kan dat dus ook aan liggen.

Dit even ter info.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Hmm, groot minpuntje van @Home vandaag.

Heb nu mijn router ingesteld als server. Moest sowieso modem resetten omdat er maar één MAC adres in de lijst mag staan van de Motorola SB4200E. Maarja, verder geen probleem. Ik alles klaar met instellen heb ik opeens nieuw IP-adres. Meer problemen mee maar dan nog niet veel. Ik weet dat een dynamisch adres bij @Home nou eenmaal zo is. Maar dan komt het...mijn hostname (CP* in dit geval) is ook opeens veranderd. Dat vond NickServ @ IRC niet zo leuk. Waarom laten ze die hostname dan niet gewoon vallen. Of nog beter, waarom dan niet gewoon je eigen DNS. Stel je stelt je hostname ergens in, of zoals voorheen onthouden om hem remote te gebruiken, dat gaat nu dan niet meer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Wacht tot je lease is afgelopen, dan zal je waarschijnlijk weer je oude ip en hostname hebben :).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
Bij een nieuw MAC adres krijg je ook een nieuw IP tegenwoordig. Je hostname wijst echter nog naar je oude IP voor een paar uren. De reden achter deze aanpassing is simpel: als ik jou zie inloggen op IRC met een hostname, kan ik gewoon die hostname opgeven in mijn DHCP config, waarna ik jouw IP toegewezen krijg. Nu krijg je dus een ander IP adres toegewezen als het MAC adres afwijkt en heb je geen IP conflict.

• Ascathon
Wat wil je daar mee zeggen? Dat ik over een tijd de oude hostname weer terug heb? Of dat die dan gewoon vervalt (en later weer aan iemand anders gegeven wordt).

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik vraag me af wanneer @home eens overweegt fixed ip's uit te geven, en port 25 open te zetten :(
Voor de rest ben ik heel tevreden, maar dit is me een doorn in het oog...

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:01:
Ik vraag me af wanneer @home eens overweegt fixed ip's uit te geven, en port 25 open te zetten :(
Voor de rest ben ik heel tevreden, maar dit is me een doorn in het oog...
Grappig.. nog geen tijdje geleden waren ze al overgestapt van Semi-statisch IP adress naar DHCP, ivm IP-adress tekort.

@Home doet ook niet aan een vast IP. Bij adsl providers kan je dat namelijk wel aanvragen bijv. Wat je wel kan doen als je toch zo graag services wilt draaien, combineer je hostname met Dyndns(.com) oid. Dan hoef je niet meer dan http://hostnaampje.locatie.home.nl in te voeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Voor poort 25/smtp gebruiken ik www.rollernet.us. Die voor je bij je domein DNS in als MX record. Rollernet stuurt dan de mail door naar een poort die jij WEL open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:02:
[...]

Grappig.. nog geen tijdje geleden waren ze al overgestapt van Semi-statisch IP adress naar DHCP, ivm IP-adress tekort.

@Home doet ook niet aan een vast IP. Bij adsl providers kan je dat namelijk wel aanvragen bijv. Wat je wel kan doen als je toch zo graag services wilt draaien, combineer je hostname met Dyndns(.com) oid. Dan hoef je niet meer dan http://hostnaampje.locatie.home.nl in te voeren.
Ben al jaren klant bij @home, écht al jaren. Maar ik had gehoopt dat ze ooit nog een keer, desnoods extra betalende klanten, deze mogelijkheden zouden bieden. Dynamic hostname heb ik ook al jaren, maar daar kun je geen domein heen redirecten, dat gaat alleen IP based. Ja, er zijn er een paar zoals zoneedit ed, maar echt geweldig is dat ook niet.
Ascathon schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:55:
Voor poort 25/smtp gebruiken ik www.rollernet.us. Die voor je bij je domein DNS in als MX record. Rollernet stuurt dan de mail door naar een poort die jij WEL open hebt.
Heb ik al eens eerder heen gekeken. Kun je hun ook weer als relay voor smtp gebruiken eigenlijk? Want de @home dynamic ip range wordt sinds een paar maanden overal fiks geblocked door message filters (van voornamelijk bedrijven, maar goed). Gebruik nu dus de mailserver van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
UltraSub schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:05:
Heb ik al eens eerder heen gekeken. Kun je hun ook weer als relay voor smtp gebruiken eigenlijk? Want de @home dynamic ip range wordt sinds een paar maanden overal fiks geblocked door message filters (van voornamelijk bedrijven, maar goed). Gebruik nu dus de mailserver van @home.
Ik gebruik Rollernet ook als relay. Je kunt het doorsturen naar je hostname en naar IP adres. Komt binnen bij Rollernet op 25 en stuurt het naar een gewenste poort. Mocht daar geen server op te vinden zijn dan probeert hij even later weer. Dan paar uur later, dag later tot 3 weken. Het werkt dus als backup als je eigen verbinding er uit ligt. Khoop dat je dat bedoeld.

Als je nog wat wilt weten stuur je maar een DM, dan wordt het hier niet zo offtopic. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ascathon op 07-09-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen had ik een super slechte verbinding met intensief 8000, mijn down was goed, maar up was om te huilen ( soms 3.2 KByte/sec )

Tja 3 x @home gebeld over dit probleem, en vanmorgen werd ik uit mijn bed gebeld door de technische dienst van @home die het probleem even zal fixen.

Tja , na een uur weer de modem online gegooit en jah weer hetzelfde probleem, weer @home gebeld en deze meneer vertelde mijn gewoon 1 ding, gooi de netwerk adapter even van de pc, herstart de pc en zie nu de resultaten :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 9 2007 om 11:59:32 UTC+0200)

Download : 1416.3 KByte/sec
Upload : 157.2 KByte/sec
Connection : 1419.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

kijk zo wil ik het zien , met 3 pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:30

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:00:
Sinds een aantal dagen had ik een super slechte verbinding met intensief 8000, mijn down was goed, maar up was om te huilen ( soms 3.2 KByte/sec )

Tja 3 x @home gebeld over dit probleem, en vanmorgen werd ik uit mijn bed gebeld door de technische dienst van @home die het probleem even zal fixen.

Tja , na een uur weer de modem online gegooit en jah weer hetzelfde probleem, weer @home gebeld en deze meneer vertelde mijn gewoon 1 ding, gooi de netwerk adapter even van de pc, herstart de pc en zie nu de resultaten :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 9 2007 om 11:59:32 UTC+0200)

Download : 1416.3 KByte/sec
Upload : 157.2 KByte/sec
Connection : 1419.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

kijk zo wil ik het zien , met 3 pc's.
vind ik nog laag :x
maja wie test dan ook zn snelheid met speedtest 8)7 lekker betrouwbaar

anyway ik haal hier in noord limburg de maximale 1756KB/s

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Hoe kunnen jullie die hoge dowloadsnelheid hebben met Internet Intensief 8000?

Het theoretisch maximum kan volgens mij niet (veel) hoger liggen dan 8000/8 =1000 KByte/sec.

Of hebben jullie soms Intensief 15.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haalde zelfs 1023KB toendertijd met Usenet :+ Maar dat ligt er maar net aan vanwaar je download. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:30

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bertus74 schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:18:
Hoe kunnen jullie die hoge dowloadsnelheid hebben met Internet Intensief 8000?

Het theoretisch maximum kan volgens mij niet (veel) hoger liggen dan 8000/8 =1000 KByte/sec.

Of hebben jullie soms Intensief 15.000?
ik heb inderdaad intensief 15.000 (hehe plus nog eens orange 20mbit :P)

dus ik dl met ongeveer 35 mbit , hehe

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:29:
Ik haalde zelfs 1023KB toendertijd met Usenet :+ Maar dat ligt er maar net aan vanwaar je download. :)
Ik weet dat @Home en andere kabelproviders iets overcompenseren voor het verlies aan overhead.
Je kan wel 1023KB halen, maar ruim 1400 KB zoals Clavijn aanheeft kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:52:
[...]

vind ik nog laag :x
maja wie test dan ook zn snelheid met speedtest 8)7 lekker betrouwbaar

anyway ik haal hier in noord limburg de maximale 1756KB/s
Ja maar zoals ik kan lezen heb je intensief 15000, en ik intensief 8000.

Is wel een abbo verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Speedtest.nl is op hoge snelheden niet betrouwbaar.
Download maar eens een bestand (10mb of meer) van een ftpserver.
Dan weet je je echte snelheid...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:40

alienfruit

the alien you never expected

Het is hier sneller dan Speedlinq ADSL wat een trieste bedoeling is dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:19:
Speedtest.nl is op hoge snelheden niet betrouwbaar.
Download maar eens een bestand (10mb of meer) van een ftpserver.
Dan weet je je echte snelheid...
Daarom. Het pakketje dat speedtest aanbied ter download is wayy the klein om een goed oordeel te geven over de huidige verbindings-snelheid. Ik haal net 1300KB aldus speedtest met Concepts-ict adsl2, terwijl met usenet dat 2.35MB p/s continue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik gebruik altijd http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin . Maar die files staan op zoveel sites. Bijvoorbeeld bij usenet servers. www.speedtest.net is ook een mooie, als je wat grafische zooi erbij wilt hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:57:
De laatste tijd hebben we hier veel last dat de modem om de haverklap offline gaat,
gebeld met de helpdesk, nu krijg ik een verhuispakket op gestuurd waarmee het probleem opgelost moet zijn 8)7 vind het wel een beetje vreemd ?.
Ik denk dat het signaal gewoon te zwak is
Probleem met het Offline vallen van de modem is gelukkig hier opgelost...
De monteur heeft hier in de wijkkast een onderdeel vervangen en voila de modem is al een hele week
niet offline geweest. en de Signaal waarden zijn stabiel *O*

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 22:41 ]

Verwijderd

Ascathon schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:25:
Ik gebruik altijd http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin . Maar die files staan op zoveel sites. Bijvoorbeeld bij usenet servers. www.speedtest.net is ook een mooie, als je wat grafische zooi erbij wilt hebben.
Nog een 100MB.bin speedtest, maar dan van Versatel

Oeps... dit moest nog bij in mijn vorige post ... sorry :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 22:57 . Reden: Oeps... dit moest nog bij in mijn vorige post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zit te denken om van het 8000kbits pakket naar 15000kbits over te stappen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit snelste pakket? Haal je deze snelheid wel? Stabiel genoeg om er 20 euro extra voor te betalen?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Audi-Addict schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:09:
Ik zit te denken om van het 8000kbits pakket naar 15000kbits over te stappen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit snelste pakket? Haal je deze snelheid wel? Stabiel genoeg om er 20 euro extra voor te betalen?
Mocht je keuze voor deze snelheid verhoging iets met usenet te maken hebben dan is het in de meeste gevallen wel zo dat je usenetprovider ook aangepast dient te worden v.w.b. de download-snelheid.
Ikzelf zou bijvoorbeeld mijn abo via Tweaknews ook moeten verhogen m.b.t. de hogere 15Mbit @home snelheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Het is goed dat je dat zegt, dat had ik helaas niet mee gerekend. Ik heb ook tweaknews.

Misschien toch maar gaan kijken naar eweka aangezien die voor hetzelfde bedrag 20mbit levert.

Bedankt voor de tip in iedere geval!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:41

dbzfan

Nee.

Ik kom momenteel niet boven de 350 kb/s uit met m'n 8000 aboo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

dbzfan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:43:
Ba wat slecht. Ik ben wel blij wat ik krijg meer dan 4000mbit, namelijk 520 kb/s :>

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

iCy schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

Ba wat slecht. Ik ben wel blij wat ik krijg meer dan 4000mbit, namelijk 520 kb/s :>
Het zou ± 512Kb moeten zijn dus zo heel ver zit je er niet boven maar beter wat te hoog dan te laag, nietwaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik ben nu al 2 jaar in het bezit van @Home internet. Ik heb het Internet Soms abbonement. Nu heb ik een DS/PSP/Wii en misschien koop ik binnenkort nog een PS3 of Xbox 360. Heeft iemand ervaring met online gamen op een console met @Home soms? Ik ben namelijk bang voor veel lag omdat zelfs de DS/PSP al last heeft van lag tijdens het online gamen.

Volgens speedtest.nl behaal ik 176.9 KByte/sec met downloaden en 55.6 KByte/sec upload snelheid. Ik vrees dat dit te laag is voor lagvrij online gaming, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cubic X schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:30:
Ik ben nu al 2 jaar in het bezit van @Home internet. Ik heb het Internet Soms abbonement. Nu heb ik een DS/PSP/Wii en misschien koop ik binnenkort nog een PS3 of Xbox 360. Heeft iemand ervaring met online gamen op een console met @Home soms? Ik ben namelijk bang voor veel lag omdat zelfs de DS/PSP al last heeft van lag tijdens het online gamen.

Volgens speedtest.nl behaal ik 176.9 KByte/sec met downloaden en 55.6 KByte/sec upload snelheid. Ik vrees dat dit te laag is voor lagvrij online gaming, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft :)
De ping is over het algemeen heel erg laag via @home. Volgens mij is een lage ping een van de belangrijkste voorwaarden voor lagvrij online gamen?
Bij mij in huis wordt er op 2 PC's gelijktijdig en probleemloos W.O.W. i.c.m. teamspeak gespeeld en ondertussen ben ik op vrijwel volledige snelheid aan het usenetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
hardware-lover schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:50:
[...]

De ping is over het algemeen heel erg laag via @home. Volgens mij is een lage ping een van de belangrijkste voorwaarden voor lagvrij online gamen?
Bij mij in huis wordt er op 2 PC's gelijktijdig en probleemloos W.O.W. i.c.m. teamspeak gespeeld en ondertussen ben ik op vrijwel volledige snelheid aan het usenetten.
Volgens www.speedtest.net haal ik een ping van 21 ms naar een server in Frankfurt. Best netjes denk ik? :P

Wel raar dat me DS en PSP dan wel last hebben van lag tijdens online gamen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ping zegt niet altijd even veel. Het gaat vooral om de latency wanneer je lijn of het netwerk belast is. Ping maar eens als je up- en download 50% en 80% vol zitten, dan zie je dat de waardes behoorlijk kunnen stijgen. Grotendeels kan je dit verhelpen door een Traffic Shaping (mits je router dat ondersteund).

[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-10-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een proefabonnement van @home. De snelheid hiervan was erg goed, ongeveer 1 mb/s..
Maar sinds vanochtend dook de snelheid plots omlaag en blijft hangen op exact 207 kb/s. Niet lager en ook niet hoger. Het lijkt mij dus sterk dat dit met schommelingen te maken heeft, omdat hij gewoon exact op die snelheid zit. Ook de uploadsnelheid is gehalveerd (ook exact gehalveerd :P ).

Is hier een probleem met de modem? De kabel heb ik al vervangen, modem gereset, niets helpt. Heeft iemand een oplossing of is dit gewoon bekend probleem?

edit: De modem is een Scientific Atlanta EPC2203, volgens het log in de webinterface van de modem probeerde hij de firmware up te daten naar een EPX2203, maar dit is niet gelukt? Vaag allemaal..

[ Voor 15% gewijzigd door daandegoeiste op 07-10-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Gezien dat @home weleens uitvalt en een K@$#%$^% helpdesk heeft, denk ik erover om over te stappen na telfort ADSL.
Kan ik dan mijn @home mailadres behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
thefxr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:35:
Gezien dat @home weleens uitvalt en een K@$#%$^% helpdesk heeft, denk ik erover om over te stappen na telfort ADSL.
Goh, wat denk je zelf? Niet meer betalen en dan toch lekker emailen. Ik heb wel eens gehoord dat het adres nog lange tijd beschikbaar is maar dat kon in dat geval toeval zijn. Dus nee, je gegevens worden verwijderd/non-actief gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Die vervalt zodra je abbo afloopt. Er staat bij dat het nog eventueel een poosje online zal blijven, maar bij mij was het per direct afgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58
thefxr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:35:
Dit kan alleen als je het goedkoopste abonnement van @home blijft houden. Je moet immers een abonnement ervoor hebben. In deze wereld krijg je niet veel voor niets.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
kfaessen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:05:
[...]

Dit kan alleen als je het goedkoopste abonnement van @home blijft houden. Je moet immers een abonnement ervoor hebben. In deze wereld krijg je niet veel voor niets.
20 euro betalen voor een emailadres. Yeah, right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Eigen domein???
Gmail oid???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ok duidelijk, mag weleens verandering in komen, tegen betaling uiteraard. Bij mobiel is het zelfs gratis, dat nummerbehoud. :)
Heb btw wel @home opgezegd en telfort adsl besteld.Heb ik nog een tijdje om mijn nieuwe adres door te mailen.

grrr @#$%^, komen ze nu ineens aan dat ik op 15 jan 2007 mijn abo zogenaamd heb gewijzigd, waardoor dan er weer een jaarcontract ingaat, nou mooi niet, ze maken daar fouten aan de lopende band! ik blokker gewoon mijn rekening op 1 dec. (heb een abo per sept 2006)

[ Voor 35% gewijzigd door thefxr op 12-10-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een poos geleden een verhuizing doorgegeven. Ik heb er geen bevestiging van gekregen en ben(dus) ook niet op de hoogte gesteld wanneer het zou werken op het nieuwe adres. Ik moest er zelf weer achteraan bellen om te kijken of ze het wel verwerkt hadden en wanneer het zou gaan werken. Slecht, maar ja...

Mijn eigenlijke probleem is dat mijn modem (zwarte Motorola) 3 lampjes aangeeft. Ethernet brandt gewoon normaal, maar Cable en Power knipperen voortdurend. Ik krijg wel een ip adres(192.168.2.100 even uit mijn hoofd), ook subnetmasker wordt dus normaal weergegeven. Gateway wordt niet weergegeven. Modem is te pingen en ook te bekijken via browser.

Wat kan dit betekenen? Iemand enig idee? Ik kan @home weer 's niet bereiken vandaar deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft @home tegenwoordig al modems met wifi ingebouwd?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Harmen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:17:
Weer maar eens een reactie puur gebaseerd op ervaringen:
Nee, denk het niet. Het modem dat nu iedereen heeft is geen router. Het is puur om verbinding te maken tussen computer/router en het kabelnetwerk. Ook het feit dat @home Netgear routers verkoopt via hun site lijkt mee een reden om te zeggen dat ze geen modems met wireless hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

MauriX schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:54:
Wat kan dit betekenen? Iemand enig idee? Ik kan @home weer 's niet bereiken vandaar deze weg.
zodra je een ip in de 192.168.100.x range van je modem krijgt kan het modem geen verbinding maken met de @home server.
Lijkt me een kwestie van verhuizing nog niet administratief volledig doorgevoerd.
Ik zou zeggen, bel zodra de helpdesk opent (dus 's ochtends). Dan ben je zo aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

MauriX schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:54:
Ik heb een poos geleden een verhuizing doorgegeven. Ik heb er geen bevestiging van gekregen en ben(dus) ook niet op de hoogte gesteld wanneer het zou werken op het nieuwe adres. Ik moest er zelf weer achteraan bellen om te kijken of ze het wel verwerkt hadden en wanneer het zou gaan werken. Slecht, maar ja...

Mijn eigenlijke probleem is dat mijn modem (zwarte Motorola) 3 lampjes aangeeft. Ethernet brandt gewoon normaal, maar Cable en Power knipperen voortdurend. Ik krijg wel een ip adres(192.168.2.100 even uit mijn hoofd), ook subnetmasker wordt dus normaal weergegeven. Gateway wordt niet weergegeven. Modem is te pingen en ook te bekijken via browser.

Kan duiden op idd een verhuizings probleem. Er zijn veel problemen met niet verwerkte verhuizingen op moment, god knows why. Ik doe alleen storingen op het hoofdkantoor.

Bellen met 0900-0740 opties 2 dan 1. Dat is het verhuisteam. Dan aan het eind van de dag weer bellen maar dan met de storingsdienst, vragen of er een verhuizings "order" is aangemaakt. Een verhuizing (als deze buiten de buurt valt) duurt 3 werkdagen denk ik. Als je een paar straten verderop bent komen te wonen dan moet er geen probleem zijn om online te komen.

Waarom is dit? Je modem staat aangemeld op een UBR (router bij @home die jouw verbind met het internet), in een UBR zit een cable group. Deze is er per postcode gebied. Als jij nou buiten dat gebied komt dan sta je niet meer in het systeem voor dat postcode gebied en komt je modem niet online.

....

Heb het net nog even opgezocht. POWER + CABLE betekend dat je het niet goed aangesloten hebt, probeer eens de blauwe (coax met blauwe wikkels) kabel anders om erop te draaien, klinkt gek maar het werkt soms. En als je goed TV hebt, probeer de groene (wikkels) kabel rechstreeks op het modem uit. Wil dat nog niet dan moet er een monteur komen om je verbinding eens te bekijken. Dit is vrijblijvend en kan ingeplanned worden 3 dagdelen (waarin een monteur werkt, dus ochtend deel en middag deel) later ingeplanned worden. Monteurs kunnen ten alle tijde alleen per dagdeel ingeplanned worden aangezien elke 1ste lijns medewerker alleen een ticket kan doorzetten naar een andere afdeling die contact heeft met alle aannemers welke dan ook nog eens gaan kijken wat voor hun de efficientste route is om te rijden.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Harmen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:17:
Nee, @home heeft alleen pure modems.

Men heeft op moment:

Arris 401B
Arris 402B
Arris 501B
Motorola Surfboard SB4100E
Motorola Surfboard SB5100E
Motorola Surfboard SB5101E
Scientific-Atlanta (Cisco) Webstar EPX2203
Scientific-Atlanta (Cisco) Webstar EPC2203

En een Netgear router + USB stick.

LET OP: @Home ondersteunt ALLEEN Netgear apparatuur met de @Home sticker erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

daandegoeiste schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:41:
Ik heb sinds een paar dagen een proefabonnement van @home. De snelheid hiervan was erg goed, ongeveer 1 mb/s..
Maar sinds vanochtend dook de snelheid plots omlaag en blijft hangen op exact 207 kb/s. Niet lager en ook niet hoger. Het lijkt mij dus sterk dat dit met schommelingen te maken heeft, omdat hij gewoon exact op die snelheid zit. Ook de uploadsnelheid is gehalveerd (ook exact gehalveerd :P ).

Is hier een probleem met de modem? De kabel heb ik al vervangen, modem gereset, niets helpt. Heeft iemand een oplossing of is dit gewoon bekend probleem?

edit: De modem is een Scientific Atlanta EPC2203, volgens het log in de webinterface van de modem probeerde hij de firmware up te daten naar een EPX2203, maar dit is niet gelukt? Vaag allemaal..
@Home opbellen, ik werk er zelf en ik denk dat voor jouw de verkeerde modem in het systeem staat. De EPX dus. Even vragen of ze met je de gegevens willen controlleren.

Gegevens nodig voor controle:

Merk - Scientific-Atlanta Webstar
Model - EPC2203
S/N (serienummer)
CM-MAC (voor je pc verbinding)
MTA-MAC (voor je telefoon verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

dbzfan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:43:
Directe verbinding met modem (altijd modem powercyclen als je een ander apparaat verbind) en dan in de veilige modus nog even een speedtest :)

Als het zo blijft, modem direct op het AOP en nog een keer dezelfde test in veilige modus. Als het dan blijft, @home bellen en vragen om een monteur omdat er iets mis is met het binnen komende signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het hier rustig?
Of is dit niet het echte @home forum?
Heb sinds paar dagen vrijwel geen mail, terwijl ik wel mail verwacht steeds.
Vandaag kan ik mail al helemaal niet checken.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Of heb ik echt geen vrienden?

Tevens:
Download
529.1 KByte/sec (=4233 kbps)
Upload
92.0 KByte/sec (=736 kbps)
Connection 251.0 Conn/min
Is die connection niet wat laag?
Heb overigens heb 4mbit abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:00:
Wat is het hier rustig?

Tevens:
Download
Upload
Sinds 9 oktober heeft mijn server constant de @Home pop3 server kunnen bereiken. Dus daar ligt het probleem niet. Misschien een spamfilter die te hoog staat? Zoals die van @home zelf. (Zie de @Home site)
En over je connecties: soms is dat verschillend per browser. In Firefox haal ik net zoveel connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen spamfilter, krijg alleen nog maar 3/4 spam :(
Ik krijg geen reacties op bv. marktplaats, mail van hotmail komt niet aan helft van de tijd....
En mijn mail komt bij vrijwel iedereen op hotmail direct bij de thrash:(
Zal eens op de @home site kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet op de @home.nl site komen, dus dat schiet nu even niet op.
time out error.

En mail checken krijg ik foutmeldingen:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Heb 3 @home mail-adressen, een andere zakelijke pakt ie wel. (die heeft geen uitgaand)
Verzenden van mail via gewone mail kan dus ook niet.

Ga even eten, modem reset helpt bij mij al jaren tegen de raarste problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

de website van @home ligt hier ook plat, dus het zal niet aan je modem liggen.
Wat is het hier rustig?
Zie je hier @home logo bovenaan staan?
Nope, dit is het tweakers forum.

@home zelf heeft geen forum.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 21-10-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:31:
Kan niet op de @home.nl site komen, dus dat schiet nu even niet op.
time out error.

En mail checken krijg ik foutmeldingen:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Heb 3 @home mail-adressen, een andere zakelijke pakt ie wel. (die heeft geen uitgaand)
Verzenden van mail via gewone mail kan dus ook niet.

Ga even eten, modem reset helpt bij mij al jaren tegen de raarste problemen :P
Zoek dat foutnummer eens op hier: http://va.zensupport.co.uk/
En dan onder DUN en OE error codes.

En trouwens, checken of de mailserver van @home goed werkt is heel makkelijk. https://webmail.home.nl inloggen en dan test berichtje naar jezelf sturen en kijken of je dit ontvangt. Gaat dit fout op een van de stappen dan is er wat fout. Kan je de login pagina helemaal niet zien, check je browser settings (security/privacy/history/cookies/temp items/advanced (ssl) settings).
Maar gaat alles daar wel goed, dan is de server gewoon up.

Error Code Error Type Description Advice / Fix

0x800cccOE

FAILED TO CONNECT

Cannot connect to server

Make sure set to dial a connection - server address's correct - do not use area code dialing - check REN values, call waiting, etc

OE/tools/accts/mail/properties/advanced/change incoming port to 110 &/or remove tick from secure SSL connection

Trying to send email while connected to a different ISP OR it is an anti-virus issue

[ Voor 15% gewijzigd door LogiForce op 21-10-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Wat is het hier rustig?

Tevens:
Download
Upload
Je gebruikt toch niet toevallig speedtest.nl hoop ik?
Want op speedtest.nl kan je testen wat je wil als je een 15mbit abbo hebt maar hij gaat niet verder dan 8mbit. Ga ik iets downloaden vanaf Eweka dan heb ik de volle bak.
Dus Speedtest is NIET betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download met azureus op constant 500 als er genoeg bronnen zijn, dus dat is de limit.
Had een paar week terug wel toppers naar 1.000, maar jammer genoeg bleven die niet langer als een paar uur achter elkaar.
Maar zou toch al sinds juli een grote snelheidsverhoging komen?

Mail deed het net wel even, maar nu weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:22:
Ik download met azureus op constant 500 als er genoeg bronnen zijn, dus dat is de limit.
Had een paar week terug wel toppers naar 1.000, maar jammer genoeg bleven die niet langer als een paar uur achter elkaar.
Maar zou toch al sinds juli een grote snelheidsverhoging komen?

Mail deed het net wel even, maar nu weer niet.
500 is normaal, uitschieters naar 1000 ligt denk ik aan je programma. Geloof niet dat je die werkelijk op je lijn hebt. Snelheidsverhoging is er wel dergelijk geweest. Maar voor de meeste abonnementen alleen de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Goed nieuws voor de @home abonnees.
Je kan per direct gebruik maken van de vernieuwde @home newsserver.

hostname: newnews.home.nl
username: hoofdaccount@home.nl
wachtwoord: hoofdaccount wachtwoord

Snelheid hier is 960Kbyte/sec.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 22-10-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:45
job schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:53:
Goed nieuws voor de @home abonnees.
Je kan per direct gebruik maken van de vernieuwde @home newsserver.

hostname: newnews.home.nl
username: hoofdaccount@home.nl
wachtwoord: hoofdaccount wachtwoord

Snelheid hier is 960Kbyte/sec.
Wat is eigenlijk nu zo'n beetje de retentie van dat ding ?
Tweaknews is ff vreemd aan het doen, en @home newnews pakt de 19,3 dagen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik vond dit op troublesathome.nl
alt.binaries.misc 68.33
alt.binaries.erotica 94.41
alt.binaries.multimedia 76.90
alt.binaries.cores 94.41
alt.binaries.games 38.96
alt.binaries.dvd 55.25
alt.binaries.nl 68.34
alt.binaries.boneless 51.80

Wat er waar van is weet ik niet, ik haal nooit headers op.
edit: erotica blijkt te kloppen.. ik kijk nog even verder :)
Welke groep heb jij het over?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 22-10-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SandeR schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:56:
[...]

Wat is eigenlijk nu zo'n beetje de retentie van dat ding ?
Tweaknews is ff vreemd aan het doen, en @home newnews pakt de 19,3 dagen niet..
Download all headers van een populaire groep zoukzozeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het wat dan, tijdens de testperiode was de boel net zo waardeloos als anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:45
hardware-lover schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:02:
[...]

Download all headers van een populaire groep zoukzozeggen.
Ik download nooit headers :P
Maar bedankt voor de tip.

Tweaknews gebruik ik toch primair, maar als newnews van @home ook aardig werkt is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SandeR schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:19:
[...]

Ik download nooit headers :P
Maar bedankt voor de tip.

Tweaknews gebruik ik toch primair, maar als newnews van @home ook aardig werkt is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Ik ook niet maar voor een eenmalige test kan het toch geen kwaad?
Inmiddels begonnen aan een full headerdownload uit boneless.

n headers: 51199235
File 01: date:01-09-2009 time: 16:30 uur

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:17:
is het wat dan, tijdens de testperiode was de boel net zo waardeloos als anders.
Ik heb tijdens de test periode eigenlijk vooral goede berichten gehoord.
En of jij het wat vind kan je maar op manier achter komen.

Wel weer apart dat de newsserver op 8 hops van hier (Groningen) staat.
En waarschijnlijk in de buurt van tilburg.. Raar aangezien de meeste abonnees in het noorden van Nederland zitten. Maarja de ping is er niet minder om: 10ms

[ Voor 25% gewijzigd door job op 22-10-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
job schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:30:
En waarschijnlijk in de buurt van tilburg.. Raar aangezien de meeste abonnees in het noorden van Nederland zitten. Maarja de ping is er niet minder om: 10ms
Was deze nieuwe nieuwsserver al bekend?

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:30:
[...]

Ik heb tijdens de test periode eigenlijk vooral goede berichten gehoord.
En of jij het wat vind kan je maar op manier achter komen.

ik heb geen enkele 720p tv aflevering compleet gekregen ermee zelfs met behulp van de bijgeleverde par bestanden kwam het niet compleet. Nou moet ik ook zeggen dat ik in de test tijd er niet zoveel gebruik van heb gemaakt, was ook vlak voor het tv seizoen begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:56:
ik heb geen enkele 720p tv aflevering compleet gekregen ermee zelfs met behulp van de bijgeleverde par bestanden kwam het niet compleet. Nou moet ik ook zeggen dat ik in de test tijd er niet zoveel gebruik van heb gemaakt, was ook vlak voor het tv seizoen begon.
Ik heb er zonet 3 helemaal compleet binnengetrokken.
Dus ik zou zeggen probeer het nog eens.
wat bedoel je nou met je post?
Dat is dezelfde newsserver als waar ik het hierboven over heb...
De informatie was al bekend, maar hier op GoT nog niet, dus ik dacht ik zet het hier even neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nieuwste 720p versie van heroes krijg ik met geen mogelijkheid eraf van de nieuwe server. Waardeloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Welke? die in de groep binaries.multimedia staat?
Dat is nogal wiedes als de newsserver die groep helemaal niet heeft.

Of bedoel je een andere?
Heb je een concreter voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newnews heeft gewoon a.b.multimedia (net als met de oude server) en zelfs a.b.tv wat de @home server voorheen niet had. Article not found is wat ik krijg als ik via nzb de boel importeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Aah, dan krijg ik daar verkeerde foutmeldingen terug van m'n newsclient.
Ik zal eens verder kijken.

edit: er gaat inderdaad wat mis met in a.b.multimedia. Heb je ook problemen met ander groepen?
Ik heb hier toch al aardig wat van andere groepen binnengehaald zonder problemen.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 23-10-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel connecties heeft die newsserver van @Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:05:
Volgens mij 4 connecties

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 20:05
Ik heb niet te klagen op dit moment.....betaal al maanden €29 ofzo en zit op....

Download = 1.8MB/sec
Upload = 180kb/sec

Ik heb zo'n combi abbo en heb een tijdje geleden problemen gehad met m'n telefoon. Ze hebben daarna waarschijnlijk de verkeerde firmware erin gezet!

_/-\o_

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 10:36

lasharor

7 december 2004

@Pedr0, het is toch een combinatie van modem, en computernaam? toen ik namelijk een nieuwe computernaam kreeg moest ik me oude modem weg gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:05:
Login jan.jansen@home.nl
wachtwoord : xxxxxxx
adres : newnews.home.nl
port : 119
aantal threads : 4
Bron: mail @Home Newsdienst

[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 23-10-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
lasharor schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:26:
@Pedr0, het is toch een combinatie van modem, en computernaam? toen ik namelijk een nieuwe computernaam kreeg moest ik me oude modem weg gooien...
Klopt....het MAC nummer van je modem is gekoppeld aan de computernaam.

Ennuh mensen, kijk gewoon eens op www.download2day.nl :+

[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 23-10-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oude modem weggooien? :X

Hebben jullie ook gehoord van een reset van het modem? Het staat in de TS verwerkt, over hoe je je modem reset mbt learned mac adresses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:00:

Hebben jullie ook gehoord van een reset van het modem? Het staat in de TS verwerkt, over hoe je je modem reset mbt learned mac adresses.
Yep, ik zet daar ook altijd DHCP uit.....is nergens voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:00:

Dat com21 ding kan je gerust weggooien, dat wordt door geen enkele provider meer gebruikt.

je modem kan je op 2 manieren resetten.
1.Inloggen in het modem (kan alleen als je de coax van het modem loshaalt) op 192.168.100.1.
Nadeel er van is dat de arris modems geen reset optie hebben:)

2. De stroom er voor een tijdje (paar minuten) afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
job schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:18:
[...]

1.Inloggen in het modem (kan alleen als je de coax van het modem loshaalt) op 192.168.100.1.
Onzin, coax loshalen is helemaal niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Pedr0 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:20:
Onzin, coax loshalen is helemaal niet nodig!
Nouja, eigenlijk is het dan niet van belang dat de coax los zit, het gaat erom dat de dhcp server van je modem pas inschakelt als het modem niet online komt.
Daarnaast is het ook weer afhankelijk van welk modem je hebt, het is niet bij elk modem noodzakelijk.. echter het werkt wel bij elk modem.

Maarja, even een paar minuten de stroom eraf werkt altijd :).

[ Voor 47% gewijzigd door job op 23-10-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Je moet die DHCP in de modem gewoon altijd uitschakelen. Die is nergens voor nodig namelijk...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zit wat in :)
Staat me alleen bij dat je bij de arris modems niets meer kan instellen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-10-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 25-09 11:23
Pedr0 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:21:
Ik heb niet te klagen op dit moment.....betaal al maanden €29 ofzo en zit op....

Download = 1.8MB/sec
Upload = 180kb/sec

Ik heb zo'n combi abbo en heb een tijdje geleden problemen gehad met m'n telefoon. Ze hebben daarna waarschijnlijk de verkeerde firmware erin gezet!

_/-\o_
Wat voor abbonement is dat dan? Ik betaal 47,95 euro en ik haal ~950kb/s(klopt ook wel met 8Mbit)
Maar jij betaalt minder én je hebt sneller internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
barzi schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:33:
[...]

Wat voor abbonement is dat dan? Ik betaal 47,95 euro en ik haal ~950kb/s(klopt ook wel met 8Mbit)
Maar jij betaalt minder én je hebt sneller internet?
Ik heb totaal geen idee wat ze gedaan hebben.....ik vindt het best zo! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Even terug komende op het mailprobleem.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e4bcb48905c54fdbd893615e5b286ed/thumb.png
Dat zijn naar mijn mening wel erg veel momenten waarop het niet lukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
zag dat ze op die nieuwe newsserver ook een datalimiet hebben nu. voor de 8mbit gebruikers 100gb geloof ik maar is er ook ergens waar ik dat kan terug zien? Of kom je er gewoon niet meer op als je aan je 100gb zit?

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 15:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bij de veel gestelde vragen staat het antwoord (je kunt het terug vinden op je account pagina)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 25-09 13:35
Toch wel jammer van die nieuwe nieuwsserver....wordt hij een stuk verbeterd, zit er een datalimiet op. Kan ik hem nog niet volledig gebruiken :'(
Misschien gaan combineren tussen de nieuwe en oude server, of gaat de oude server eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 15:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

weertenaar schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:17:
....... zit er een datalimiet op. Kan ik hem nog niet volledig gebruiken :'(
.....
Huh? Met een limiet kun je 'm toch wel volledig gebruiken? Zonder limiet had je altijd nog meer gekunt....

:+

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb de 4Mbit verbinding, echter de laatste anderhalf week haal ik geen hogere downloadsnelheid dan 100kb/ps, waar het eerst vrij regelmatig tussen de 450 en 500 lag....

Zou een reboot van de modem hier kunnen helpen?

Of zijn ze gewoon pissed dat ik het abonnement heb opgezegd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Rekkie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:00:
Ik heb de 4Mbit verbinding, echter de laatste anderhalf week haal ik geen hogere downloadsnelheid dan 100kb/ps, waar het eerst vrij regelmatig tussen de 450 en 500 lag....

Zou een reboot van de modem hier kunnen helpen?

Of zijn ze gewoon pissed dat ik het abonnement heb opgezegd? :+
ik heb ook opgezegd, maar nog steeds 535 Kb/s vlak, dat zou het moeten zijn, zou idd de modem eens 1 minuutje van de stroom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Zucht.. even mijn frustaties kwijt.. ik zit al een week zonder internet/tv/telefonie door een administratieve fout van @home! Bleh!!

Net iemand aan de lijn gehad, ja meneer het ligt nog bij een extern bedrijf die langs jouw kastje moet gaan om u weer aan te sluiten.

Wat is er gebeurd? Ik heb twee klantnummers (1 voor tv basis) en 1 voor internet/telefonie.

Ik heb al meerdere keren verzocht om dit op één naam te zitten, maar nee hoor.

Wat is er nou gebeurd ik heb een tegoed van bijna 100 euro op mijn 2de klant nr staan, waarbij die 100 euro allemala bedoeld was voor het TV abbonement. Nu heeft @home mij afgesloten (geen signaal!!) omdat ik zogenaamd mijn rekening niet heb betaald.

Dus door een fout van @home kreeg ik 2 klant nummers en nu kunnen ze het dus niet goed verwerken. Heb bij de betaling vermeld dat het om 2 klant nrs ging.

Nu moet ik nog een week wachten voordat ze me weer aansluiten! wat een stelletje.. :( Had ik maar een telefoonnr van een monteur die even langs kwam om het kabeltje er weer in te doen :(

Omdat ik dus echt geen signaal meer heb werkt internet en telefonie dus ook niet en zit ik nou noodgedwongen op een draadloos internet lijntje van 56/kbsec! bleh! En het mooiste is dat ik dus geen korting krijg, maar gewoon de 2 maanden waarbij ik geen gebruik van mijn internet/telefonie/tv gewoon alsnog moet betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 28-10-2007 12:15 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
thefxr schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:27:
[...]

ik heb ook opgezegd, maar nog steeds 535 Kb/s vlak, dat zou het moeten zijn, zou idd de modem eens 1 minuutje van de stroom halen.
Oke reset modem bracht oplossing inderdaad.

Nu het volgende: op de laptop haal ik (constant) rond de 530 KByte/sec en op de pc rond de 450 KByte/sec.

Hoe kan dit?

Beide pc's staan circa 30 cm uit elkaar :+
Op de PC staat Vista en op de lapot XP, kan dat het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Audi-Addict schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:12:
Zucht.. even mijn frustaties kwijt.. ik zit al een week zonder internet/tv/telefonie door een administratieve fout van @home! Bleh!!

Net iemand aan de lijn gehad, ja meneer het ligt nog bij een extern bedrijf die langs jouw kastje moet gaan om u weer aan te sluiten.

Wat is er gebeurd? Ik heb twee klantnummers (1 voor tv basis) en 1 voor internet/telefonie.

Ik heb al meerdere keren verzocht om dit op één naam te zitten, maar nee hoor.

Wat is er nou gebeurd ik heb een tegoed van bijna 100 euro op mijn 2de klant nr staan, waarbij die 100 euro allemala bedoeld was voor het TV abbonement. Nu heeft @home mij afgesloten (geen signaal!!) omdat ik zogenaamd mijn rekening niet heb betaald.

Dus door een fout van @home kreeg ik 2 klant nummers en nu kunnen ze het dus niet goed verwerken. Heb bij de betaling vermeld dat het om 2 klant nrs ging.

Nu moet ik nog een week wachten voordat ze me weer aansluiten! wat een stelletje.. :( Had ik maar een telefoonnr van een monteur die even langs kwam om het kabeltje er weer in te doen :(

Omdat ik dus echt geen signaal meer heb werkt internet en telefonie dus ook niet en zit ik nou noodgedwongen op een draadloos internet lijntje van 56/kbsec! bleh! En het mooiste is dat ik dus geen korting krijg, maar gewoon de 2 maanden waarbij ik geen gebruik van mijn internet/telefonie/tv gewoon alsnog moet betalen.
ik zou iig overstappen naar telfort adsl ofzo, dan heb je dat alvast geregeld, een nutsbedrijf (wat @home nog steeds meent te zijn) hebben eigenlijk nauwelijks aansprakelijkheid ergens voor,vandaar hun arrogante en starre houding houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Gaat helaas niet ik zit 3500meter vanaf de telefoon centrale :( Dus ik heb geen keus!

Mijn V&A

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.