Toon posts:

@Home ervaringen - deel 9

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 29.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Rekkie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:38:
[...]

Oke reset modem bracht oplossing inderdaad.

Nu het volgende: op de laptop haal ik (constant) rond de 530 KByte/sec en op de pc rond de 450 KByte/sec.

Hoe kan dit?

Beide pc's staan circa 30 cm uit elkaar :+
Op de PC staat Vista en op de lapot XP, kan dat het verschil zijn?
Ter aanvulling:

Als ik mijn Vista PC herstart, heb ik uitstekende snelheden. Echter zodra ik Newsleecher opstart gaat het 10 seconden super snel en dan keldert het naar een max van 50 a 60 KByte/sec.

Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Audi-Addict schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:06:
Gaat helaas niet ik zit 3500meter vanaf de telefoon centrale :( Dus ik heb geen keus!
nou, je kan altijd een proefabo proberen en kijken hoe dat loopt? of heb je dat al gedaan, bij @home ist zeker 3x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
code:
1
2
3
213.51.146.42 failed after I sent the message.
Remote host said: 550-This message looks like spam to us. Dit bericht is geweigerd omdat het spam
550 is (400).

@home is weer lekker bezig (bericht in kwestie is geen spam). Zelfs de vertaling is niet correct... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20
Begin volgend jaar verhuis ik naar het oosten van het land en indien ik voor de kabel zal gaan dan kom ik uit bij @Home. Hanteert @home data limieten op verbruik of een fair use policy? Ik kan er niks over terug vinden. Ik zit momenteel bj Casema en over tientallen GB's per maand doen zij niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Svennos1 schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:01:
Begin volgend jaar verhuis ik naar het oosten van het land en indien ik voor de kabel zal gaan dan kom ik uit bij @Home. Hanteert @home data limieten op verbruik of een fair use policy? Ik kan er niks over terug vinden. Ik zit momenteel bj Casema en over tientallen GB's per maand doen zij niet moeilijk.
@home doet ook niet moeilijk. Wel zit er een datalimiet op de pas ingebruik genomen nieuwsserver en die hoeveelheid is afhankelijk van het abonnement wat je hebt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
3 Maanden achter elkaar 250GB gehaald. (Vraag niet hoe). Qua downloaden heb ik nog nooit een bericht gekregen van @Home. Dus dat moet het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag het nergens in dit topic wat nu precies de limieten zijn van de newsserver:

Abonnement Datalimiet
Internet Intensief 15000 200 GB per maand
Internet Intensief 8000 100 GB per maand
Internet Regelmatig 50 GB per maand
Internet Soms 10 GB per maand
CombiBudget 0 GB per maand
BasisBellen 0 GB per maand
http://www.home.nl/mijnho...eelgesteldevragen#db16633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Wow... wat ik nu ook weer voor iets vreemds heb. Mijn hostname is totaal anders, blabla-a.maast1.lb.home.nl. terwijl ik hier in Emmen, Drenthe zit en dus normaal altijd blabla-a.emmen1.dr.home.nl heb. Meer mensen waarbij dit niet klopt?
Overigens werkt alles nog wel naar behoren, juiste snelheden maar toch vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Oh, dat komt wel eens voor.
Dan heb je een nieuw ip gekregen.
Dat ip was voorheen dus blijkbaar van iemand in maastricht.
De dns van @home loopt wat achter. Over een paar dagen zal het weer gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

download hier al bijna 10 jaar bij @home. nog nooit iets gehoord van hun. en maandelijks toch ruim over 200 gb. en upload ook geen probleem. heb weleens paar maanden achter elkaar alleen maar zitten uploaden tegen 80/90 kbytes/s en ook nooit problemen mee gehad.

vertrek per 27 nov bij @home wegens te hoge prijzen en het feit dat er in enschede overal glasvezel komt. dus mocht je naar enschede verhuizen, dan kan kpn glasnet ook een goede alternatief zijn.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zojuist dit mailtje van @Home:

Geachte abonnee van Internet Intensief 15000,
Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller!
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service. Daarom gaat de snelheid van Internet Intensief 15000 vanaf 19 november omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 20.000 kbit (20 Mbit) per seconde en de nieuwe maximum uploadsnelheid 2.000 kbit (2 Mbit) per seconde.
Het product gaat Internet Intensief 20000 heten. Wat niet wijzigt, is de prijs,
€ 69,95 per maand. Heeft u nog geen telefonie van @Home? Dan kunt u geld besparen. In combinatie met Internet Intensief betaalt u namelijk niets voor BasisBellen, ons telefoonabonnement.
De snelheden hierboven zijn maximumsnelheden die wij niet kunnen garanderen. De snelheden worden beïnvloed door de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc's waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.
Alvast veel en vooral sneller internetplezier!

Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Directeur Klantenservice

:( Ben net vorige week overgestapt naar het goedkopere abbo van 8 Mbit , omdat ik 69,95 toch wel duur voon voor 15 Mbit .. Ben benieuwd of de andere abbo's ook omhoog gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

net even de mailbox bekeken, maar behalve een mail dat de mailbox bijna vol is (zit maar op 50%) heb ik niks van @home gekregen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, die mail van 15000 heb ik ook gehad, terwijl we 8000 hebben. Hoop dat de anderen ook omhoog gaan idd.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Bolk schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:52:
Hmm, die mail van 15000 heb ik ook gehad, terwijl we 8000 hebben. Hoop dat de anderen ook omhoog gaan idd.
Ik heb geen mail gehad.
Verder is de kans dat de overig abbo's ook omhoog gaan nihil.
Het duurste abbo mocht zowiezo wel omhoog, want de prijsstelling daarvan is toch te hoog.
Nu is dat enigzins wat recht getrokken.

Nee, de kans dat het 8000 abo ook omhoog gaat acht ik heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Als je lijn savonds totaal bagger en brak is (50-150kb/s ipv 510) is er dan last van ondercapaciteit? En er wordt altijd gezegd dat ze nog makkelijk kunnen uitbreiden. Lijkt er zo niet op. Het melden aan @Home heeft natuurlijk ook totaal geen zin. Niet gedaan natuurlijk want ik verwacht dan toch standaard reply.

Iemand nog een pagina met de signaalwaardes voor de SB4200E?

Over aboverhogingen: Op zich ligt het 4000 abonnement best gelijk met ADSL (tot zover ik weet). Ook qua prijzen dus daar zie ik voorlopig nog geen concurrentie in.

Btw, tis in 5981

[ Voor 19% gewijzigd door Ascathon op 12-11-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb het helemaal gehad bij @home, ik betaal nu 19 euro voor 1.6 Mbit Bij Telfort krijg je voor 19 euro 20 Mbit. Je haalt natuurlijk nooit 20 Mbit maar 15 Mbit zit er wel in.

Ik stap dan ook over 6 maanden over als mijn contract afloopt over op Telfort. Een stuk goedkoper en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Er zijn genoeg mensen die niet meer dan 8Mbit halen (en ja ook dichtbij de centrale, en ook terwijl de postcode check meer aangeeft).
Dus ga er niet meteen vanuit dat je altijd 15Mbit krijgt.

Uiteraard is 8Mbit voor 20 euro stukken beter dan 8Mbit voor 48 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 13-11-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 10:55
De upgrade van intensief 15000 naar 20000 is hier doorgevoerd. Download van snelle ftp getest en kwam op iets boven de 2,2 MB/s. De upload valt mij enigzins tegen. Dat was 170 kB/s voor de upgrade en nu 190 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:02
ga ook over naar @home intensief 20000 voor 2 maanden proef :-) ben wel benieuwd.
maar ik ga na de 2 maanden proef alsnog naar telfort (heb dit als tussenstop even tot mijn nieuwe lijn is opgeleverd ik denk dat ik morgen of overmorgen pakket heb) houd jullie op de hoogte

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:06:
ga ook over naar @home intensief 20000 voor 2 maanden proef :-) ben wel benieuwd.
maar ik ga na de 2 maanden proef alsnog naar telfort (heb dit als tussenstop even tot mijn nieuwe lijn is opgeleverd ik denk dat ik morgen of overmorgen pakket heb) houd jullie op de hoogte
doen! best tevreden eerlijk gezegd.
altijd een trouwe klant geweest van bbned (speedxs). Omdat er hier niks aan de centrales gebeurt, kan ik niet over naar ADSL2+ van bbned, en blijf ik slechts op 8mbit zitten.

Nu met @home:
Download: 1810 kB/s
Upload: 173kB/s

http://www.speedtest.net/result/201940983.png

Kom maar op met die 20mbit:D ik wil wel over de 2mB/s heen:)!
Zelf heb ik eerlijk gezegd niks ontvangen, zit net een week of 2 in de proefperiode...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Laatst online: 07-09 10:55
De upload varieert wel meer na de upgrade naar 20000. Voor die upgrade kon ik meestal uploaden met snelheden tussen de 130 en 170 kB/s. Zoals al eerder gemeld kon ik gisteren om 19.00 uploaden met 190 kB/s. Ik heb nog wat meer getest en rond middernacht was de upload ingezakt naar 100 kB/s. Vanmorgen om 7.00 was de upload 230 kB/s. Dat is eigenlijk de snelheid die ik verwacht had en ik hoop dan ook dat @Home de netwerkcapaciteit vergroot zodat ik constant die snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Ik had gisteren even gebelt met de klantenservice, want ik wou wel 100% zeker weten dat 19 november geen leugen was, dus na het telefoontje pakketupgrade gedaan via de site (8000 naar 15000 en binnenkort 20000) :) Nu maar wachten tot het aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulvdb schreef op woensdag 14 november 2007 @ 08:28:
De upload varieert wel meer na de upgrade naar 20000. Voor die upgrade kon ik meestal uploaden met snelheden tussen de 130 en 170 kB/s. Zoals al eerder gemeld kon ik gisteren om 19.00 uploaden met 190 kB/s. Ik heb nog wat meer getest en rond middernacht was de upload ingezakt naar 100 kB/s. Vanmorgen om 7.00 was de upload 230 kB/s. Dat is eigenlijk de snelheid die ik verwacht had en ik hoop dan ook dat @Home de netwerkcapaciteit vergroot zodat ik constant die snelheid kan halen.
mag ik vragen hoe je erbij komt dat je abbo al geupgrade is?
alleen bij pilots zijn de abbo's al gewijzigd, voor de rest van de mensen => maandag 19 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:00:
[...]
mag ik vragen hoe je erbij komt dat je abbo al geupgrade is?
alleen bij pilots zijn de abbo's al gewijzigd, voor de rest van de mensen => maandag 19 nov.
Die datums gaven ze bij vorige verhogingen ook. Soms kon ik al ruim 2 weken van tevoren genieten van de nieuwe snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je snelheid is daarna wel altijd hetzelfde gebleven? of op de aangekondigde datum toch nog wat gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:11:
je snelheid is daarna wel altijd hetzelfde gebleven? of op de aangekondigde datum toch nog wat gewijzigd?
Gewoon hetzelfde gebleven. Ik denk dat die 19e in dit geval gewoon de einddatum is van het doorvoeren. Ik weet ook niet hoeveel werkt het is (op zich kan t simpel zijn) maar als je op de 19e begint bellen mensen een dag later op waar de verhoging blijft. Als je die van tevoren doorvoert is alles geregeld op de 19e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Paprika schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:07:
Ik had gisteren even gebelt met de klantenservice, want ik wou wel 100% zeker weten dat 19 november geen leugen was, dus na het telefoontje pakketupgrade gedaan via de site (8000 naar 15000 en binnenkort 20000) :) Nu maar wachten tot het aangepast is.
Geweldig, ik had 2 dagen voor het nieuws van de upgrade een uitbreidings aanvraag van de 4mbps naar de 8mbps gedaan. Toen ik dus 2 dagen later dit nieuws las, weer een upgrade aangevraagt. Krijg ik vandaag een brief thuis dat ik i.v.m. mijn upgrade van 2 dagen ervoor moet wachten tot Januari voor ik weer een upgrade kan doen. Dat ze het dan 1 maand i.p.v. 1 week voor de upgrade aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits27
  • Laatst online: 23-12-2015
Ik wil even laten weten dat ik zeer tevreden ben over @home internet verbinding.
Haal altijd mijn maximum dowload snelheiden en zeer stabiele verbinding.

Maar ehm. . . een snelheidsverhoging is altijd welkom. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Laatst online: 17-09 22:16
Hier nog n tevreden klant, ook nooit problemen, zelfs niet met telefonie van @home. :D

Regio venray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Maurits27 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:15:

Maar ehm. . . een snelheidsverhoging is altijd welkom. 8)
Technisch gezien ben ik ook zeer tevreden... het was de prijs die mij na 7 jaar deed beslissen om de boel op te zeggen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 16:02
gisteren @home gekregen en geinstaleerd :-) 20Mbit
meteen getest ging via motorola modem.

via newsleecher @ eweka 2,3 mb per seconde :d zeer tevreden maar kga binnenkort naar telfort 20mbit omdat deze toch goedkoper is dan @home 20Mbit maar moet zegge @home gaat de goede kant op als hun prijs dat ook nog doet word ik meschien wel weer eens lid.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Na wat emails heen en weer gestuurd te hebben, alsnog een upgrade gekregen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/203498182.png
Na een reboot haal ik de volle 20mbps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:06
Klopt het overigens dat @Home het abonnement aanstuurt via het woonadres?

Ik meen namelijk dat dit altijd gebeurde dmv de loginnaam (het CC-nummer), echter vandaag kwam ik er achter dat dit -schijnbaar- dus niet zo gebeurt aangezien het geen verschil maakt in snelheid of ik nu mijn eigen cc-nummer invul, of het cc-nummer van mijn ouders.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Word gedaan via je kabelmodem (en het MAC-adres daarvan), daarin zit de config en snelheidsbeperking namelijk. Kabelmodem heeft zelf nik van doen met je cc-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:06
Klaus_1250 schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:03:
Word gedaan via je kabelmodem (en het MAC-adres daarvan), daarin zit de config en snelheidsbeperking namelijk. Kabelmodem heeft zelf nik van doen met je cc-nummer.
Dan zou @Home elk modem wat zij versturen altijd handmatig moeten instellen? En hoe willen zij dat dan doen als je een abonnementswijziging ondergaat?
Of wordt het MAC-adres gekoppeld aan een woonadres? Dat is dan logischer om eea beheersbaar te houden doordat je dan centraal via wat knopjes wijzigingen kunt aanbrengen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Als je het bijhoudt met MAC lijstjes is dat toch geen probleem. Je deelt de MACs in in vier lijsten (de abonnementen). Verander je je abonnement dan verplaatsen ze je naar een andere lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tevens nu "MAC" address aan het woord is gekomen;

Voor de mensen die dit nog niet wisten en het toch wel graag willen weten,
als je een nieuw IP wilt hoef je alleen maar in je router handmatig een (geldig) MAC address in te voeren, de wijziging(en) opslaan, (wachten tot je router klaar is met het doorvoeren van de wijziging(en)), het modem uit te trekken, na 10-30 seconde weer insteken, dan (o.a.) een van de volgende opties;
-de internet kabel unpluggen en weer inpluggen
-lan verbinding uit/aan zetten
-pconfig /renew doen
(bovenstaande is zodat je PC het nieuwe ip aanvraagt)
Als het goed is heb je dan een nieuw IP adres, succes :)

@ Lism,
-ik woon ongeveer 3km van de centrale (= weinig snelheid over)
-in games bij servers in bv. de US zie ik dat veel nederlanders 250-400 pings halen en ik beneden de 200 blijf, vandaar blijf ik bij @home + mijn ouders wisselen niet graag dus laat ze maar betalen :9

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 19-11-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Serienummer van het modem staat bij hun geregistreerd alsmede je Mac-adress waarmee je je aanmeld op het Kabelnetwerk van @Home. Je CC-nummer is dan ook alleen nodig om achter je modem te koppelen met je PC of Router :)

_Vipeax, hoeveel betaal je nu voor 20mbit? 69.95€? Dan ben je duur uit. Ik heb zelf ook 2 jaar @home breedband gehad voor 47,95€ p maand, maar draai nu een half jaar met ADSL2+ op 22MBit voor 37,50€ inclusief telefoonlijn die ik toch niet gebruik (budgetlijntje). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:24:
Serienummer van het modem staat bij hun geregistreerd alsmede je Mac-adress waarmee je je aanmeld op het Kabelnetwerk van @Home. Je CC-nummer is dan ook alleen nodig om achter je modem te koppelen met je PC of Router :)

_Vipeax, hoeveel betaal je nu voor 20mbit? 69.95€? Dan ben je duur uit. Ik heb zelf ook 2 jaar @home breedband gehad voor 47,95€ p maand, maar draai nu een half jaar met ADSL2+ op 22MBit voor 37,50€ inclusief telefoonlijn die ik toch niet gebruik (budgetlijntje). :)
Je CP/CC/CM nummer is niet meer van toepassing op het netwerk. Ik heb het helemaal niet meer ingesteld. Zelfs toen ik een tijd terug met een nieuw MAC adres op het netwerk kwam kreeg ik een ander CP nummer toegewezen. Bij de @Home Helpdesk hebben ze mij ook verteld dat ze hier geen gebruik meer van maken. Maw, het enige waar @Home je aan herkend is het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Laatst online: 24-06 21:41
@home.

Om te huilen die adminstratie daar

NA een tijdje telefonie gehad te hebben (@home intensief) begon de ellende, geen telefoon, alleen maar kastje naar de muur.

Samengevat :
vorige week maandag 12 november geen telefoon : gebeld, zit een incorrecte
blokkade op. Verwijderen kost max 3 dagen
3 dagen later: nee, maar nu gaat het goed, binnen 3 dagen heeft u telefoon
3 dagen later : nee, nu spoed van gemaakt, binnen 24 uur heeft u telefoon.
Ik werk al een aantal jaren bij @home en dit komt echt goed binnen 24 uur
25 uur later (heden) : vervelend dat u nog steeds geen telefoon heeft,
blokkade zit er inderdaad nog steeds op , ticket weer aangemaakt, binnen 3
dagen heeft u telefoon ......

Heb dus absoluut geen vertrouwen meer in de organisatie. Het is blokkade 15
die blijkbaar staat voor niet betaling. Afdeling facturatie heeft echter al 2 x
bevestigd dat er geen openstaande facturen zijn en er ook nooit geweest zijn

Wil er na vanaf en dan maar naar Telfort. Wellicht ook ellende maar wel EUR 28,-/mnd goedkopere ellende ...

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik ben ook maar weer van 8MBit naar 20MBit gegaan. Wel duur, maar ach. Als je maar lol hebt. :P En je kan het terugzetten wanneer je maar wil als je er zat van bent. 8) Ik zat toch nog bijna een jaar vast dus jah. En ik heb @ Home altijd retestabiel gevonden. Heb het nu zo'n 4 jaar dacht ik. Heb nog nooit een probleem gehad. Ook wel prettig.

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/6phiivc.jpg :Y)

Via Eweka (accountje samen met kameraad) trek ik strak en continu 2300 tot 2450kb/s. Das op zich wel prettig downen zo. Filmpje in 25 tot 30 min. Dus ook echt netto tegen de 20MBit en dus niet tót 20MBit (en bijv 11 netto) zoals het bij sommige providers is. Met alle ergernis van dien. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Format-C op 28-11-2007 14:31 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
1 megabyte? probeer eens http://www.proserve.nl/1000mb.bin dan krijg je een rechter beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Weet ik. :P

Ik zit op zo'n 2300 tot 2450kb/s. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 28-11-2007 14:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Rensh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:54:
Wil er na vanaf en dan maar naar Telfort. Wellicht ook ellende maar wel EUR 28,-/mnd goedkopere ellende ...
Geen ervaringen met Telfort ADSL, maar met Telfort mobiel nog nooit problemen gehad. En het is gewoon KPN onder een andere brandname (net als zo'n beetje 50% van de ADSL markt) dus zal wel meevallen (hoop ik voor je).

Verwijderd

Ik heb de ene hoogste snelheid bij @home, Als ik nu bel naar de klantenservice en vraag om een verhoging.
Word die dan meteen toegepast of moet ik een paar dagen wachten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:45:
Ik heb de ene hoogste snelheid bij @home, Als ik nu bel naar de klantenservice en vraag om een verhoging.
Word die dan meteen toegepast of moet ik een paar dagen wachten?
Paar daagjes :) Vervolgens herstart je je modem zodat het het nieuwe config-bestand van @Home pakken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met de telefonie van @home?
Ik heb sinds 2 1/2 maand een 8mbit lijn van hun icm telefonie.
De laatste tijd valt soms 's avonds m'n internet weg of wordt erg traag.
Daarnaast merk ik vaak dat wanneer ik telefoneer, plots de verbinding wordt verbroken.
Soms zelfs al na 5 minuten.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Geen problemene met @Home hier
Heb alleen internet van ze, geen telefonie/tv, ruim 7jaar nu, 8mb
Dat CC gebruiken ze idd niet meer, je kan ook gewoon cc-12345 invullen, boeit niet

[ Voor 7% gewijzigd door Cthulhu op 03-12-2007 13:45 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van 8 naar 20Mbit abo gegaan, en heb even een "ongeduldige" vraag:

Op de site van @Home staat dat je een abo-aanpassing een paar dagen voor het eind van de maand moet doen om 'm aan het begin van de volgende maand in te laten gaan. Ik ben laat achter de snelheidverhoging gekomen, en heb 'm pas eergisteren (1 december) omgezet, en vanaf vandaag zie ik in "mijn @Home" staan dat ik een 20 Mbit abo heb. Betekent dit dat ik de komende dagen al naar 20 Mbit zal springen, of moet ik gewoon tot 1 januari wachten met de hogere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

FF je modem een rotschop geven, wellicht helpt dat :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:08:
FF je modem een rotschop geven, wellicht helpt dat :)
Ja, daarom vraag ik dat, zodat ik dat niet iedere dag onnodig ga doen tot 1 januari als het toch geen zin heeft. :)

Hierboven staat een paar daagjes, maar op de site van @Home staat duidelijk:

-Geef uw wijziging uiterlijk 3 werkdagen voor het einde van de maand op. Dan wordt uw abonnement op de laatste dag van deze maand nog aangepast. Anders wordt de wijziging de volgende maand doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Geweldig, die 20 Mbit werkt perfect ;) haal 2.25 Megabytes per seconde in Newsleecher :)
en daar it zelfs nog een router tussen die 't prima aankan _/-\o_ maarja, das een Linksys WRT54GL met DD-WRT erop :P

Wel mooi, we gingen 2 weken geleden over van 8 naar 20 Mbit, en als newsleecher nu vol pompt kun je op alle andere computers nog prima internetten :D

[ Voor 66% gewijzigd door WoBBeL op 04-12-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om een proef abbo te nemen van de 20mbit? Ik heb nu al een jaar 8mbit namelijk en wil wel is proberen of de 20mbit ook voor de volle 100 % werkt?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb wel eens m'n modem van thuis ergens anders gehangen (2 straten verder) en dan werkte het internet daar gewoon ;) maar na een week kwam m'n modem dan niet meer online op dat adres, maar wel weer op m'n oude :P

Weet iemand daar meer van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:20:
[...]

Ja, daarom vraag ik dat, zodat ik dat niet iedere dag onnodig ga doen tot 1 januari als het toch geen zin heeft. :)

Hierboven staat een paar daagjes, maar op de site van @Home staat duidelijk:

-Geef uw wijziging uiterlijk 3 werkdagen voor het einde van de maand op. Dan wordt uw abonnement op de laatste dag van deze maand nog aangepast. Anders wordt de wijziging de volgende maand doorgevoerd.
Gewoon modem uittrekken, na 30-60 seconden weer insteken en even bij leaseweb ofzo een speedfile downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Paprika schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:00:
[...]

Gewoon modem uittrekken, na 30-60 seconden weer insteken en even bij leaseweb ofzo een speedfile downloaden. ;)
Mmm, ja hij werkt nu al. :*)

Maar nu heb ik nog een vraagje.....ik deel m'n @home en eweka account met een andere pc in huis. Nu zie ik dat 4 eweka connections pp niet optimaal gaat werken, ik heb er minimaal 6 nodig om meer dan 2 MB/s te halen. Ik snap dat we toch niet allebei tegelijk 2 MB/s kunnen halen, maar het lijkt me ook niet zo praktisch zoiets steeds handmatig naar 4 op en neer te moeten switchen.

Zijn er nog oplossingen voor dit kleine probleempje? Of kun je beide pc's gewoon op 8 zetten en deelt Eweka dan automatisch de connecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Connecties worden op aanvraag weggegeven. Als de eerste client 8 inneemt, krijgt de tweede een errormelding. Het gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Zojuist wilde ik een bestand uploaden naar mijn webruimte, iets dat ik al talloze keren heb gedaan.

Dit keer echter geeft IE aan dat het https://homedrive.home.nl/nuntius/publiek/ niet kan openen als een webmap. In plaats daarvan kan ik een standaardmap bekijken maar daar kun je niks mee.

Ik maak gebruik van Windows VISTA waarvan ik verwachtte dat het een verbetering zou zijn, maar niets is minder waar je stuit steeds weer op nieuwe problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16:35

Damian

Insane Obtrusion

Tommy The Cat schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:16:
Zojuist wilde ik een bestand uploaden naar mijn webruimte, iets dat ik al talloze keren heb gedaan.

Dit keer echter geeft IE aan dat het https://homedrive.home.nl/nuntius/publiek/ niet kan openen als een webmap. In plaats daarvan kan ik een standaardmap bekijken maar daar kun je niks mee.

Ik maak gebruik van Windows VISTA waarvan ik verwachtte dat het een verbetering zou zijn, maar niets is minder waar je stuit steeds weer op nieuwe problemen.
Da klopt inderdaad dat dit niet helemaal fris werkt met Vista.

ff een ftp client gebruiken is de oplossing... Trouwens werkt dat sowieso beter...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Veel te omslachtig. Ik houd van eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 13-09 12:57
Welke modem krijg je van @Home en welke draadloos router? Netgear ben ik niet zo kapot van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:25:
Welke modem krijg je van @Home en welke draadloos router? Netgear ben ik niet zo kapot van...
Modem schijnt afhankelijk te zijn van het abonnement wat je neemt internet of internet + telefonie als draadloze router krijg je inderdaad een Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tommy The Cat schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:16:

[Vista] Kan webfolder niet benaderen.

Je was niet de enige nee :) En verder heb ik ook @Home Digitale TV opgezegd nog. Had al een lijntje liggen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft @home weer problemen met de mailserver?
verzenden gaat vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
sander817 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:45:
heeft @home weer problemen met de mailserver?
verzenden gaat vaak fout
Op zich niet "weer" maar nog steeds. Mijn mailserver geeft het verspreid over de dag zo'n 10x weer met controleren van POP3. Zal wel zeer lage prioriteit hebben bij @Home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ruk, hotmail blokkeert nu ook @Home adressen;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
220 bay0-mc2-f17.bay0.hotmail.com Sending unsolicited commercial or bulk e-mail
to Microsoft's computer network is prohibited. Other restrictions are found at h
ttp://privacy.msn.com/Anti-spam/. Violations will result in use of equipment loc
ated in California and other states. Sat, 15 Dec 2007 05:23:36 -0800
helo pc0019250 bay0-mc2-f17.bay0.hotmail.com (3.5.0.22) Hello [84.27.214.251]
MAIL FROM:xxxx@home.nl
550 DY-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generall
y do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to delive
r unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server. http://www.spamhaus.or
g maintains lists of dynamic and residential IP addresses. If you are not an ema
il/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help.
Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery
 information and support

Heb een eigen mailserver met @home als smarthost, wordt ook geblokkeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Maar je log is niet mail afkomstig van de @home server toch? Hij noemt jouw IP en zegt iets over dynamische IP adressen. Die van de gebruikers zijn dynamisch maar die van de mail servers toch niet?

Hmm, ik ff mailen via @home webmail. Is het half dood...
---
Ff een mail gestuurd naar mn @msn adres. Na een kwartier nog niks aangekomen.
---
Daar is ie dan toch..met andere woorden. Mailen van @Home naar hotmail/msn/live is geen probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Ascathon op 15-12-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:25:
Ruk, hotmail blokkeert nu ook @Home adressen;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
220 bay0-mc2-f17.bay0.hotmail.com Sending unsolicited commercial or bulk e-mail
to Microsoft's computer network is prohibited. Other restrictions are found at h
ttp://privacy.msn.com/Anti-spam/. Violations will result in use of equipment loc
ated in California and other states. Sat, 15 Dec 2007 05:23:36 -0800
helo pc0019250 bay0-mc2-f17.bay0.hotmail.com (3.5.0.22) Hello [84.27.214.251]
MAIL FROM:xxxx@home.nl
550 DY-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generall
y do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to delive
r unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server. http://www.spamhaus.or
g maintains lists of dynamic and residential IP addresses. If you are not an ema
il/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help.
Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery
 information and support

Heb een eigen mailserver met @home als smarthost, wordt ook geblokkeert...
Ik krijg hem ook.
Forward de foutmelding naar abuse@home.nl met het verzoek of ze willen proberen de blokkering op te laten heffen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ascathon schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:38:
Maar je log is niet mail afkomstig van de @home server toch? Hij noemt jouw IP en zegt iets over dynamische IP adressen. Die van de gebruikers zijn dynamisch maar die van de mail servers toch niet?

Hmm, ik ff mailen via @home webmail. Is het half dood...
---
Ff een mail gestuurd naar mn @msn adres. Na een kwartier nog niks aangekomen.
---
Daar is ie dan toch..met andere woorden. Mailen van @Home naar hotmail/msn/live is geen probleem.
Dit log is afkomstig van de MS Live servers, ze blokkeren @home (tenminste, een deel).

Ik forward hem naar de abuse afdeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:04:
[...]

Dit log is afkomstig van de MS Live servers, ze blokkeren @home (tenminste, een deel).

Ik forward hem naar de abuse afdeling...
Idd, hoe meer meldingen ze krijgen, hoe sneller ze beseffen dat het niet aan de gebruikers ligt (daar hebben ze bij @home nog wel eens een handje van, om het op de gebruikers af te schuiven).

Toen ik jouw post las had ik zoiets van "verwacht niet snel een antwoord" want ik heb zaterdag eind van de ochtend 'al' gemailed, maar nog niets gehoord. Totdat ik bedacht dat de abuseafdeling in het weekend niet (of in elk geval in erg afgeslankte vorm) werkt...

hopelijk hebben ze het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Mijn ervaring met @home de laatste tijd:

Spam filter van @home is een lachertje. Ik krijg 50+ spam mailtjes per dag. Als ik een week niet kijk dan ben ik even flink zoet met het scheiden van spam en normale mail. Ik word dat goed zat.

Klantenservice:
- Er is geen menu waarin je telefonisch klachten kwijt kunt.
- Op een gegeven moment is er de keuze: bijf aan de lijn voor een medewerker/meer informatie en vervolgens wordt de haak erop gegooid.

Als het niet zoveel moeite was om alle emailadressen aansluitingen e.d. over te zetten was ik allang weg.

[ Voor 40% gewijzigd door Tommy The Cat op 21-12-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hotmail idem, ookal geef ik adressen als onveilig aan...
Gmail: voor zover ik weet nog nóóit spam mail gekregen.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 21-12-2007 14:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Het valt bij mij weer mee de laatste dagen. Enkele mailtjes. Zorg er natuurlijk wel voor dat de spamfilter op hoog/maximum is ingesteld.

Vraagje over iets compleet anders:
Ik zie dat @Home je KPN abonnement kan opzeggen als je wilt overstappen naar @Home telefonie. Geld datzelfde ook als je bij KPN dochter "Slim Bellen" zit? Kan hier niks over vinden. We zitten overigens al meer dan een jaar bij Slim Bellen dus het opzegtermijn is nu een jaar.

@lism, krijg ook heeel af en toe een mail binnen op een niet bestaand adres van mn domein (mja, catch all vangt m)

[ Voor 11% gewijzigd door Ascathon op 21-12-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Home kan er geloof weinig aan doen om hun spamfilter zodanig aan te passen, dat het 100% future-proof is. Wel zijn ze aangemeld bij een spamcop website die een huge database bijhoudt met blacklists, en daarop functioneert het hele zaakje. Je kan er weinig aan doen als een botnet met bijv nieuwe computers nog niet geblacklist is, dan krijg je die mail hoe dan ook.

Ook met een los domein met nog een nooit gebruikt email adress lukt het ze nog steeds om m'n geldige account te vinden hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:06
bartgrefte schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:18:
Hotmail idem, ookal geef ik adressen als onveilig aan...
Gmail: voor zover ik weet nog nóóit spam mail gekregen.
Bij mij is het gelukkig andersom:
@Home en diverse Hotmail / Live accounts: nul of nagenoeg nul spam per maand
Alleen op Gmail komt vreselijk veel spam in de spam folder terecht. En dat terwijl ik het gmail adres nauwelijks gebruik. Op Gmail gemiddeld 50 mails per dag in de spam folder. Vandaar dat ik dat account nauwelijks meer gebruik.
Gezien de 5 GB van Hotmail is de ruimte van Gmail ook geen reden meer die aan te houden / aan te bevelen.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik kan al enkele dagen het spamfilter van @home niet instellen. De melding: communicatieprobleem.

Is dit bij anderen ook zo? Zou je voor mij willen proberen in te loggen?

https://www.home.nl/mijnhome/veiligheid/spamfilter/

@UltraSub, ok dank dan weet ik dat 't niet aan mij ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 23-12-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hier (Den Bosch) inmiddels ook @Home internet (Internet Intensief 20000). Ik zit iets meer als 2 KM van de telefooncentrale af en haal via ADSL net iets van 12Mbit, vandaar een (proef)abonnement bij @home aangevraagd.

Mijn eerste indruk is dat overdag de snelheid dik in orde is. Downloads via Eweka of van een snelle internetsite (xs4all bijv) gaan als de brandweer. Ik haal dan de volle snelheid (2,3 Mbyte/s)

's-Avonds, als internettend Nederland achter de PC gaat zitten zakt het wat in. Eweka schommelt dan rond de 1,8MByte/s (plus/min 500Kbyte/s).

De nieuwsserver van @Home zelf is ook niet verkeerd. De snelheid schommelt wel een beetje, maar in de pieken zit ik op 1,8Mbyte/s. Als ik beide news-servers tegelijk aan zet in NewsBinPro dan zit de downloadsnelheid continu tussen de 2,1 - 2,3 MByte/s. Geen idee hoe groot de retentie van de @home server is, maar ik denk dat ik Eweka laat verlopen en bij @Home verder ga (snelheid zat).

Kwa snelheid dus zeer tevreden. Bij gewoon surfen laden webpagina's ook lekker snel.

Wegvallen van de verbinding heb ik nog niet meegemaakt, ook het DNS issue waar in dit topic over gesproken wordt is mij nog niet opgevallen.

Samengevat dus een tevreden @Home gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 24-09 18:02
Retentie is 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33

odan

The dark side is within all!

op het gebruik van de nieuwsgroepen zit wel een limiet. ik weet niet hoeveel het is maar hou daar wel rekening mee ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Dat merken we dan vanzelf wel die limiet. Als ik er overheen ga kan ik altijd nog mijn Eweka accountje weer activeren :)

Edit:

Snelheid zit continu op 2,3Mbyte/s down:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1199434192.jpg
(Dit is overigens alleen Eweka. Zet ik alleen de nieuwe server van @Home aan dan haal ik gemiddeld 2,1MByte/s op rustige momenten)

Met mijn ADSL verbinding (Speedlinq 20MB voor 29,90 per maand) haalde ik 'maar' 1,3MByte/s (Zit 2 KM van de centrale af). Nu is 70 euro wel duur voor 20MB bij @Home, maar de baas betaalt sinds kort de helft van het abonnement, dus per saldo ben ik niet echt duurder uit :)

[ Voor 80% gewijzigd door Zerobase op 04-01-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk modem halen jullie de snelheden van intensief20000 ? Ik heb sinds vandaag intensief20000 en kom niet boven de 980 KB/s. Volgens de helpdesk lag dat aan mijn modem. Ik heb echter een Motorola SB5101E en ik dacht dat die de snelheid wel aan moest kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
De SB4200E is EuroDOCSIS1.1 certified zover ik weet. Daarmee kun je al 50mbit downstream halen. Dan zou dat op zich met de 5101E geen probleem mogen zijn.

Overigens, heb je je modem al eens herstart? Dan pas worden de snelheden doorgevoerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Ascathon op 04-01-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Als ik het spamfilter van @home "strenger" zet, en @home blocked een mail die wel gewenst was, waar vind ik die dan terug?
Als je een zware filterinstelling kiest, wordt meer spam tegengehouden. De kans dat een gewenst bericht ook tegengehouden wordt, neemt dan wel toe.
In webmail zie ik bijvoorbeeld geen spam map, zoals dat bij hotmail het geval is. Ik trek mijn mail iedere 3 minuten met een pop3 fetcher leeg, maar van tijd tot tijd check ik bij bijvoorbeeld hotmail wel even mijn spam map (als ik het vermoeden heb dat er iets geblocked werd). Wat doet @home daarmee, trashen ze alle mails die in hun spam filter vallen? Mooie boel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch ... Had op de site van Motorola ook al gezien dat de snelheid makkelijk moest kunnen.. Nogmaals met de helpdesk gebeld van @home en gezegd dat ik het een raar verhaal vond dat ze me ee nieuwe modem gingen sturen en dat toch echt mijn snelheid met geen enkele KB omhoog was gegaan.. Antwoord: Oh ik zie het al meneer uw administratieve snelheid staat wel op 20000 maar staat hier nog op 8000 .. Na een aanpassing van diegene aan de telefoon had ik binnen 5 minuten wel de gewenste snelheid. Ben toch beneiuwd welk modem ze me nu hebben toegestuurd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Hier staat een Scientific Atlanta EPC2203 (Niet de EPX, maar de EPC dus). Het modem is ook geschikt voor telefonie).
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:00:
Met welk modem halen jullie de snelheden van intensief20000 ? Ik heb sinds vandaag intensief20000 en kom niet boven de 980 KB/s. Volgens de helpdesk lag dat aan mijn modem. Ik heb echter een Motorola SB5101E en ik dacht dat die de snelheid wel aan moest kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het idee dat men hier vol lof was met die nieuwe newnews server. Maar ik heb nu Grabit en Newsleecher geprobeerd maar bijvoorbeeld de Letterman shows van 2 jan en 3 jan komen niet eens incompleet tevoorschijn in de lijsten van a.b.mm of a.b.tv?

Filtert @home content in de newsservers oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik heb hem nog weinig gebruikt. Ooit iets geprobeerd van 2 dagen oud van a.b.b. Dat werkte niet. Iets van 3 dagen weer wel. Als er nou zoiets was als een test nzb dat iets van verschillende dagen downloaden en verschillende groepen.
Als ze content filteren hadden ze de nieuwsgroepen server net zo goed kunnen vergeten. Dan heeft het niet veel nut om binaries aan te bieden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ascathon op 04-01-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Mijn ervaring is ook dat het heel willekeurig is of iets wel of niet te vinden is op de nieuwe newsserver. Voorlopig hou dik mijn abonnement op een payserver er gewoon naast.

De snelheid van 20Mbit haal ik wel met downloaden van de payserver, maar na een uur of 15:00 's-middags zakt het wel flink naar beneden (Tot ergens diep in de nacht). Zet ik er dan nog een flinke HTTP download naast, dan schommelt het nog steeds behoorlijk. Ongetwijfeld omdat het drukker wordt op het netwerk van @Home.

Met de ADSL lijn haal ik altijd een constante 1,3 MByte/s, met @Home piekt het daar in de drukke uren regelmatig onder. Ik zit nog in de proefperiode van 2 maanden, maar als het zo blijft verleng ik het @Home abonnement toch niet. Per maand 40 Euro meer voor wat extra snelheid is het mij niet waard.

Edit:

Op dit moment (+/- 17:45) is de snelheid van de newsservers niet om over naar huis te schrijven. Deze zakt regelmatig tot ruim onder de 1MByte/s. Start ik tegelijkertijd een HTTP download op dan schiet de snelheid weer omhoog naar een constante 2,3 MByte (Zie plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1199551671.jpg

Het lijkt er op dat @Home dus ook aan traffic-shaping doet. Downloaden gaat nu niet sneller dan via de ADSL lijn en het schommelt meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Zerobase op 05-01-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34
Volgens mij doet @home aan ordenaire koppelverkoop
want je MOET een kabelTV abo hebben om van @home gebruikt te kunnen maken.
en nu heb ik het niet over almelo(waar het wel zonder kabeltv kan)

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Heel typisch, het is 00:00 geweest en de snelheid schiet ineens strak naar de 2,3MByte/s. Als dat geen traffic-shaping is dan weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De vraag is waar die shaping plaats vindt. Bij de newsserver (makkelijker en goedkoper te realiseren), of elders in het netwerk.
Als dat de eerste variant is zou je er nog voor kunnen kiezen een andere nieuwsserver te zoeken.
30 dagen is opzich nog wel redelijk voor een nieuwsserver, sommige groepen werken echter niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Kan ook gewoon zijn dat de capaciteit van de news-server beperkt is, ze de maximale slot-snelheid veranderen op bepaalde tijdstippen of dat er een andere capaciteitsbeperking op het netwerk is. Als de snelheid erg schommelt lijkt het me geen trafficshaping, of de trafficshaping toepassing is brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Kan iemand met een Scientific Atlanta EPC2203 modem (Dus niet de EPX) en een @Home Intensief 20000 abonnement eens op de statuspagina kijken bij 'Downstream Channel' wat de bit-rate is?

Ik haal de 20mbit/s ruim (2,3 MByte/s, niet sneller), maar kijk eens bij de downstream bitrate (42884296 bits/sec):

Downstream:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1199718466.jpg.

Voor de UPstream:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1199718689.jpg

Symbolrate is 2560KSym/s. Aangezien er 16QAM wordt gebruikt (1 symbol bestaat dan uit 4 bits) betekent dit upstream 4x2560K = 10Mbit upstream.

Is dit wat het modem theoretisch aankan soms?

Wie het weet mag het zeggen.

EDIT:

Ik bedenk me net dat het meerendeel van de bits wel eens voor Forward Error Correctie (FEC) kan zijn. Misschien daarom dat de bitrate zo hoog is tov de daadwerkelijke downloadsnelheid?

[ Voor 12% gewijzigd door Zerobase op 07-01-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
Ik heb een nieuw abbonoment @home budget. Met een Scientific Atlanta helaas maar 30bk down en 15kb up. Nu eerst maar weer wachten op een nieuwe installatie-doos.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Geen idee of ik hier op het juiste adres zit, maar het volgende:

Ik heb nu KPN direct adsl 6000 en wil overstappen naar @home intensief. Nu kan ik het 2 maanden vrijblijvend proberen maar eigenlijk zou ik eerst eens wat ervaringen van mensen uit mijn postcode willen zien en willen achterhalen hoe ik de afstand tot de tv-centrale kan uitvogelen?

- Wie woont er in de regio 6336 en heeft @home en wat zijn de snelheden,

- Hoe kan ik de afstand meten tot het verdeelpunt/centrale?

Alvast bedankt!

EDIT: lees net snel dat up/down stats niet echtgewnest zijn in het topique, dus mail me even als je me hulp kan bieden, mail staat in profile.

[ Voor 12% gewijzigd door Yor op 15-01-2008 19:45 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zaterdag een upgrade aangevraagd van 8mbit --> 20mbit.

Dinsdag ochtend actief. Heerlijke snelheid! Blijkbaar zit ik hier toch goed in Enschede, want ik heb altijd piek snelheden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jsbosch/wifi/dl.JPG

Ben dus zeer te spreken over @home! Jammer dat het nog vrij prijzig is, maar dat is niet anders aangezien adsl maar tot 5mbit gaat hier.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
Doekoeman schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:16:
Ik heb een nieuw abbonoment @home budget. Met een Scientific Atlanta helaas maar 30bk down en 15kb up. Nu eerst maar weer wachten op een nieuwe installatie-doos.
Ik ga vanaaf even kijken of ik snelheidsverbetering krijg als ik de modem en router meteen in de meterkast hang.

Deze vraag werd al eerder op pagina 15 gesteld door iemand anders, maar nog niet beantwoord:

Hoe zit het precies met aarding van de mantel? Ik zag dat op zowel de TRAS als de splitter (ETU-01?) een aarde-aansluiting zit en in de handleiding stond dat het aanbevolen was om deze aan te sluiten als de TRAS in de meterkast word geinstalleerd. Das is echter niet het geval, en heb geen aarde bij de hand. Op de ETU-01 staat iets over "modem-safe". Neem aan dat dat gaat over bliksem-beveiliging, maar daar heb je die aarde voor nodig. Hoe zit het precies met schade aan apparatuur door bliksem-inslag op de CAI als deze niet zijn aangesloten? Heb ook geen aarde bij de hand (geen aarde-draad in de WCD's ondanks dat het huis uit 1980 is).

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Doekoeman schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:39:
[...]

Ik ga vanaaf even kijken of ik snelheidsverbetering krijg als ik de modem en router meteen in de meterkast hang.

Deze vraag werd al eerder op pagina 15 gesteld door iemand anders, maar nog niet beantwoord:

Hoe zit het precies met aarding van de mantel? Ik zag dat op zowel de TRAS als de splitter (ETU-01?) een aarde-aansluiting zit en in de handleiding stond dat het aanbevolen was om deze aan te sluiten als de TRAS in de meterkast word geinstalleerd. Das is echter niet het geval, en heb geen aarde bij de hand. Op de ETU-01 staat iets over "modem-safe". Neem aan dat dat gaat over bliksem-beveiliging, maar daar heb je die aarde voor nodig. Hoe zit het precies met schade aan apparatuur door bliksem-inslag op de CAI als deze niet zijn aangesloten? Heb ook geen aarde bij de hand (geen aarde-draad in de WCD's ondanks dat het huis uit 1980 is).
Punt 1: blikseminslag valt niet onder garantie van de modem (is immers geen fabricagefout) en zal dus nooit vergoed worden (nieuwe modem word in rekening gebracht). De meeste inboedelverzekeringen dekken bliksemschade, dus dan kan je het daar verhalen.

Punt 2: je kan het gewoon proberen. Omdat het voor garantie e.d. niet uitmaakt kan je het risicoloos testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Mbt. punt 1: Modem is niet van jou maar van @home. Je hebt hem in bruikleen. Mocht de bliksem erop inslaan, dan denk ik dat @home het eea gewoon afhandeld. Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over alle andere apparatuur die op het kabelnet is aangesloten (tv's STB's. computers, flatscreens, etc).
Zoals hierboven word opgemerkt, kan zijn dat het bij je inboedelverzekering e.d. zit, maar die zou ik wel even heel goed erop nalezen. Zonder randaarde heeft het ook geen zin om een speciale contactdoos oid te halen die beschermt tegen blikseminslag.

Komt je groene kabel trouwens wel in de meterkast binnen? Als dat zo is kun je tussen de groene kabel en de huiskabel het eea monteren tegen blikseminslag.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.