specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!
Vandaag een upgrade aan gevraagd . van internet soms naar internet regelmatig , hoelang gaat dat duren eer dat die snelheid word omgezet ?
Je hoort mij niet klagen als de automatisch en snel gebeurd.9nevermind9 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:29:
het intensief 8000 abbo gaat per 2 feb naar intensief 12000
lekker de helft van de snelheid erbij
nog ff wachten
(upload blijft hetzelfde trouwens)
Van wie hebt je dat?9nevermind9 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:29:
nog ff wachten
Modems:AvanCade schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:25:
Welke modem krijg je van @Home en welke draadloos router? Netgear ben ik niet zo kapot van...
-Alleen internet: Motorola Surfboard
-Internet&telefonie: Scientific Atlanta
Router:
-Netgear
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
vraagje :
Vandaag een upgrade aan gevraagd . van internet soms naar internet regelmatig , hoelang gaat dat duren eer dat die snelheid word omgezet ?
Want anders ga ik @home zo bellen....
Heb je een bron?9nevermind9 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:29:
nog ff wachten
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Damn.... ze weten ook niet wat ze daar bij @home willen. Hebben ze net alle huurmodems eruit gewerkt (in de tijd van com21 waren het 'huurmodems') gaan ze de boel weer terugdraaien...Klaus_1250 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:24:
Mbt. punt 1: Modem is niet van jou maar van @home. Je hebt hem in bruikleen. Mocht de bliksem erop inslaan, dan denk ik dat @home het eea gewoon afhandeld. Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over alle andere apparatuur die op het kabelnet is aangesloten (tv's STB's. computers, flatscreens, etc).
Zoals hierboven word opgemerkt, kan zijn dat het bij je inboedelverzekering e.d. zit, maar die zou ik wel even heel goed erop nalezen. Zonder randaarde heeft het ook geen zin om een speciale contactdoos oid te halen die beschermt tegen blikseminslag.
Komt je groene kabel trouwens wel in de meterkast binnen? Als dat zo is kun je tussen de groene kabel en de huiskabel het eea monteren tegen blikseminslag.
Overigens heb ik nog wel een koopmodem (gekregen
Zie artikel 13: Iedereen die klant geworden is na 1 juni 2007 heeft een leenmodem.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Overigens, ik zie dat ik achterloop mbt. de gebruikersvoorwaarden van @home: @Home wijzigt algemene voorwaarden per 1 okt
Toch, schade door blikseminslag via de CAI die een product van de beheerder van datzelfde CAI beschadigd, waar de gebruiker dan voor verantwoordelijk is? Vind dat maar een vreemde constructie, zeker omdat @home zelf nooit iets daartegen heeft gedaan. Bij ons is destijds een monteur van hun langsgeweest om alles aan te sluiten, maar geaard is de CAI toen niet. En er word ook niks vermeld in de installatiehandleiding mbt blikseminslag.
Voor de kabelmodem tijd hebben we overigens 1 keer gehad dat de bliksem op de CAI insloeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Klaus_1250 op 18-01-2008 16:42 ]
Vroeger hadden ze huurmodems. Tegenwoordig heb je je modem in bruikleen.Klaus_1250 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:41:
Welke modem heb jij dan "gekregen"? In wist niet eens dat ze ooit aan koopmodems hebben gedaan.
Maar net als vroeger mag je dat ding gewoon houden als je je abonnement opzegt. Ik weet ook niets af van koopmodems, terwijl ik toch sinds het allereerste begin bij @home zat.
Geaard of niet, als de bliksem inslaat bij jouw huis in de buurt is je modem gaar.Overigens, ik zie dat ik achterloop mbt. de gebruikersvoorwaarden van @home: @Home wijzigt algemene voorwaarden per 1 okt
Toch, schade door blikseminslag via de CAI die een product van de beheerder van datzelfde CAI beschadigd, waar de gebruiker dan voor verantwoordelijk is? Vind dat maar een vreemde constructie, zeker omdat @home zelf nooit iets daartegen heeft gedaan. Bij ons is destijds een monteur van hun langsgeweest om alles aan te sluiten, maar geaard is de CAI toen niet. En er word ook niks vermeld in de installatiehandleiding mbt blikseminslag.
Voor de kabelmodem tijd hebben we overigens 1 keer gehad dat de bliksem op de CAI insloeg.
Is het niet de bliksem die door je coax reist, dan is het wel de electrostatische lading in de lucht.
Die aarding van je coax is bedoelt om de spanning die van tv's radio's e.d. weglekt af te voeren.
Dat soort apparaten hebben geen geaarde stekkers.
[ Voor 11% gewijzigd door job op 18-01-2008 19:53 ]
Goed om te horen maar ik heb het zelf nog nergens kunnen lezen ofzo9nevermind9 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:29:
nog ff wachten
Wat een modemsafe exact is weet ik niet, maar een mantelstroomfilter is het niet.Klaus_1250 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:20:
Dan is dat "modemsafe" gewoon een mantelstroomfilter oid eigenlijk?
Een mantelstroomfilter helpt zeker niet tegen blikseminslagen. Een mantelstroomfilter kan je gebruiken om het storingen uit je signaal te halen.
Het is ook effectief om een aardlus te voorkomen.
Zo'n modemsafe zal vast wel helpen tegen stroompieken. Maar een directe inslag op jouw coaxkabel helpt zo'n ding niet tegen.
[ Voor 17% gewijzigd door job op 18-01-2008 20:56 ]
LOL reken er maar niet op.Bart1983 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:40:
Nog steeds niemand die kan bevestigen dat er een snelheidsverhoging aan zit te komen
Ze zijn bezig met die voetbalrechten dus geloof echt niet dat @home opeens op 2 feb. een snelheidsverhoging voor ons door gaat voeren
[ Voor 17% gewijzigd door knorde op 20-01-2008 14:05 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Net als At Home onderdeel van Zesko.
Ik dacht ergens komende week maken ze hun nieuwe naam bekend waar ze allemaal in opgaan.
Misschien een mooie gelegenheid om het dan naar buiten te brengen.
Mochten ze ooit in de toekomst gaan concureren met prijs & snelheid tov ADSL, dan hebben ze er een nieuwe klant bij
Verwijderd
Jammer, ik heb hier een Internet Intensief 8000 abbo en overweeg een stap terug te maken, dus naar Internet Regelmatig.knorde schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:01:
[...]
LOL reken er maar niet op.
Ze zijn bezig met die voetbalrechten dus geloof echt niet dat @home opeens op 2 feb. een snelheidsverhoging voor ons door gaat voeren
Nu er waarschijnlijk geen verhoging in zit voor de overige abbo's wordt het wat minder aantrekkelijk.
Iemand overigens ervaring met Internet Regelmatig en online gaming met bv de PS3?
Het hoogste abonnement is overigens TOT 22000. Bij alle andere abonnementen garanderen ze dus de gewenste snelheid.
@Home zal dus binnenkort ook wel volgen, maar of dat 2 februari is wachten we wel af.
Verwijderd
Ik kan me nog wel herinneren dat @home voor wat maandjes terug had gezegd dat er geen verhoging in december (2007) zou zitten.
Maar dat ze in 2008 wel een leuke verassing voor ons zouden hebben, idd afwachten dan maar dus.
Verhoging is nu officieel aangekondigd.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 07:34:
Enorm bedankt voor de link/hulp!![]()
Ik kan me nog wel herinneren dat @home voor wat maandjes terug had gezegd dat er geen verhoging in december (2007) zou zitten.
Maar dat ze in 2008 wel een leuke verassing voor ons zouden hebben, idd afwachten dan maar dus.
Beste abonnee,
Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller!
@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van de diensten die u bij ons afneemt. Daarom gaat de snelheid van Internet Intensief 8000 vanaf medio februari omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 12.000 kbit (12 Mbit) per seconde. De uploadsnelheid van 1.500 kbit (1,5 Mbit) per seconde blijft gelijk.
Het product gaat Internet Intensief 12000 heten. De prijs is ongewijzigd,
€ 47,95 per maand. Wanneer u nu ook gaat bellen via @Home kunt u zelfs geld besparen. In combinatie met Internet Intensief betaalt u namelijk niets voor BasisBellen, ons telefoonabonnement.
Let op: de snelheid van uw internet is altijd afhankelijk van de drukte op internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc's waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Op deze omstandigheden heeft @Home geen invloed.
Alvast veel en vooral sneller internetplezier!
Met vriendelijke groet,
Joop Evers
Directeur Klantenservice
[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 23-01-2008 19:27 ]
Testing, one, two ...
http://tweakers.net/nieuw...nement-op-tot-12mbps.html
Zie ook hier; @home
Geen een adsl provider kan een verbinding leveren die sneller is dan 1280kbps (@home heeft dus 1500kbps)
Op download snelheid lopen ze wel een beetje achter, maar dat zijn ze langzaam aan het inhalen...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Ik zag dat ik weer eens een probleem had met digitale TV(preview afgelopen). Ik zet de decoder uit, gaat niet meer aan. Ik de stekker eruit gehaald(van alle apparaten incl modem en router dus).
Daarna kon ik dus niet meer internetten op m'n twee pc's. Draadloze verbinding met de Sweex router was er wel. Alle stond ook nog goed in de router incl CC-nummer en zo.
Daarna verschillende keren stroom er weer afgehaald, eerst het modem en vice versa.
Weer niks. Daarna PC direct op modem aangesloten en dat werkt prima(ook al had die niet de juiste computernaam(CC-nummer).
Ik krijg het niet meer voor elkaar om de router te lkaten werken.
Heeft iemand een ideetje over?
Na het installeren werktte het modem alleen nog maar met de PC's die ik heb en niet meer met mijn (belkin) router. De router kon met de manier die de klantenservice mij gegeven heeft geen ip ontvangen.
Tegenwoordig heb je ook geen hostname meer nodig om een ip te verkrijgen. Blijkbaar initialiseert het modem een bepaald MAC adres en wordt dit MAC adres gescanned waarna het bruikbaar is. Ik heb dit opgelost door mijn computer te initialiseren op het modem. Vervolgens het MAC adres van mijn netwerkkaart als WAN MAC adres in te vullen op mijn router en vervolgens de netwerkkabel vanaf het modem weer in de router te stoppen. Nu werkt het weer.
Komt dit doordat @home tegenwoordig zelf draadloze routers verkoopt ofzo?
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Een aantal weken terug was het in ieder geval mogelijk om meerdere MAC adressen te gebruiken (niet tegelijk natuurlijk). Het enige probleem was dat het modem maar 1 MAC adres in zijn configuratie toe laat. Wil je een ander gebruiken dan moet je het modem eerst resetten (ander MAC aan modem levert ook tijdelijk ander IP op tot de oude weer vrij is). Maar jouw verhaal vind ik best apart. Kan best zo zijn hoor maar @Home maakt het zo niet makkelijker voor de gebruikers.
[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 02-02-2008 20:33 ]
Verwijderd
De man van de helpdesk die ik aan de telefoon had verschoot bijna toen hij zag dat ik een belkin router had. Ik moest het op een PC uitproberen en toen dat werktte zei hij dat dit voor een router ook moet werken. Ik heb het ongeveer 5 keer geprobeerd en het werktte niet.Ascathon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:27:
Maar jouw verhaal vind ik best apart. Kan best zo zijn hoor maar @Home maakt het zo niet makkelijker voor de gebruikers.
Nu ik met het MAC adres aan het klooien ben geweest werkt het weer.
Na alle problemen vandaag heb ik je manier ff geprobeerd. Ze zeiden altijd dat MAC adressen niks uitmaakt bij @home, enkel je computernaam.AlainS schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:31:
Ik heb vandaag het nieuwe modem geinstalleerd i.v.m. de snelheidsverhoging (zo meldt @home).
Na het installeren werktte het modem alleen nog maar met de PC's die ik heb en niet meer met mijn (belkin) router. De router kon met de manier die de klantenservice mij gegeven heeft geen ip ontvangen.
Tegenwoordig heb je ook geen hostname meer nodig om een ip te verkrijgen. Blijkbaar initialiseert het modem een bepaald MAC adres en wordt dit MAC adres gescanned waarna het bruikbaar is. Ik heb dit opgelost door mijn computer te initialiseren op het modem. Vervolgens het MAC adres van mijn netwerkkaart als WAN MAC adres in te vullen op mijn router en vervolgens de netwerkkabel vanaf het modem weer in de router te stoppen. Nu werkt het weer.
Waarschijnlijk is er dan toch wat veranderd bij @home. Ik heb AlainS z'n raad opgevolgd en het MAC adres van de netwerkkaart van de PC die het deed als WAN MAC adres in de router gezet. En na een RENEW kreeg ik netjes een IP adres van het modem.
Thanks voor je melding AlainS.
Als @home het echt anders doet nu, was een bericgtje toch wel netjes geweest.
Ik vind het wel een apart verhaal. Dus laat mij even de problemen/oplossingen samen vatten voor het geheel:Nicap schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:01:
[...]
Na alle problemen vandaag heb ik je manier ff geprobeerd. Ze zeiden altijd dat MAC adressen niks uitmaakt bij @home, enkel je computernaam.
Waarschijnlijk is er dan toch wat veranderd bij @home. Ik heb AlainS z'n raad opgevolgd en het MAC adres van de netwerkkaart van de PC die het deed als WAN MAC adres in de router gezet. En na een RENEW kreeg ik netjes een IP adres van het modem.
Thanks voor je melding AlainS.
Als @home het echt anders doet nu, was een bericgtje toch wel netjes geweest.
- Je hebt nieuw modem gekregen en je kreeg geen IP meer op je router.
- Die router is dezelfde als die je gebruikte bij het oude modem.
- Je sluit PC direct aan op modem en dat werkt wel direct.
- Je neemt MAC adres van PC, stelt dat in op router, en het werkt weer via router.
Correct? De vraag is dan, niet aan jou maar in t algemeen: Wat is het verschil, voor @Home/werking, tussen een PC en een router. Technisch gezien, op dit gebied, toch helemaal niks? Waarom werkt datzelfde (standaard) MAC adres van je router niet meer. Je router is een ding met een netwerkkaart, zelfde als de PC.
[ Voor 3% gewijzigd door Ascathon op 02-02-2008 21:37 ]
Nee, ik heb geen nieuw modem gekregen. Ik heb de stroom er gewoon even afgehad. Na de stroom er weer opgezet te hebben deed de boel het dus niet meer. Alle instellingen waren gewoon hetzelfde.Ascathon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:26:
[...]
Ik vind het wel een apart verhaal. Dus laat mij even de problemen/oplossingen samen vatten voor het geheel:
- Je neemt MAC adres van PC, stelt dat in op router, en het werkt weer via router.
Correct? De vraag is dan, niet aan jou maar in t algemeen: Wat is het verschil, voor @Home/werking, tussen een PC en een router. Technisch gezien, op dit gebied, toch helemaal niks? Waarom werkt datzelfde (standaard) MAC adres van je router niet meer. Je router is een ding met een netwerkkaart, zelfde als de PC.
De PC direct aansluiten op het modem deed ie het wel, ook al was de computernaam gewoon NIET het @home CC nummer. Maar de router was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Maar na het MAC adres van mijn netwerkkaart van m'n PC in de router te zetten deed de router het wel weer. Dus gewoon op alle pc's. AlainS was degene die een nieuw modem kreeg, ik niet.
Wat jou laatste vraag betreft, wat het verschil is.
De router werkte voorheen dus alleen als ik het CC-nummer had ingevuld(ook het MAC adres van het modem had ik gecloned, maar dat hoefde niet perse). Nu werkt de router dus alleen nog maar als ik het MAC van m'n netwerkkaart heb gecloned. Technisch gezien kan ik op mijn router meerdere pc's aansluiten, wat dan ook de reden is dat ik er een router aan heb hangen. Als ik maar 1 PC had gehad, dan maakt dat niets uit.
[ Voor 14% gewijzigd door Nicap op 02-02-2008 22:36 ]
Correct.Ascathon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:26:
Vorige week werktte het nog met een hostname. Ook met het nieuwe modem die ik nu heb (mijn broer had deze al vrij lang). Het is de manier van een ip adres verkrijgen die veranderd is. Bij het opnieuw opstarten van je modem worden deze veranderingen toegepast afaik. Er zullen dus wel meer mensen komen die hier last van krijgen.Wat is het verschil, voor @Home/werking, tussen een PC en een router. Technisch gezien, op dit gebied, toch helemaal niks?
Ik kan niet zeggen waarom, maar het valt wel op dat exclusief routers geen toegang krijgen. Ik vermoed dat het te maken heeft met de @home draadloze routers.Waarom werkt datzelfde (standaard) MAC adres van je router niet meer. Je router is een ding met een netwerkkaart, zelfde als de PC.
- Het CC/CP/CO/CM/enz.. nummer is niet meer nodig, niet in de pc niet in de router
- "elke" router werkt prima icm het @home modem.
Je moet alleen de volgende zaken even onthouden.
Zoals hierboven ook al gezegd, het modem onthoud het mac adres van het apparaat wat je eraan hangt. Vervang je dat apparaat (bv. een pc door een router vervangen) dan ziet het modem een ander mac adres. Gevolg ... geen ip adres voor dat apparaat.
Je zult dan het modem moeten resetten zodat deze het mac adres vergeet en een nieuw mac adres accepteert (en zodoende dus weer een ip adres uitdeelt).
Een vraag: Hoe reset je het modem.
Tja, niet zo moeilijk
De juiste failsafe methode om dus een router te vervangen, of een router tussen je pc en modem te hangen is:
Modem van de stroom af halen (een paar minuten dus)
Router dmv utp aan je modem te hangen
PC dmv utp aan je router hangen.
Modem stroom geven (en wachten todat hij online is)
Router stroom geven (en wachten totdat hij opgestart is)
Indien de router niet nieuw is: Router resetten dmv reset knop (zie de handleiding voor hoe en wat) en router opnieuw opstarten
PC opstarten
[ Voor 19% gewijzigd door job op 03-02-2008 00:51 ]
Max download tot zover 1450KB/s.
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Paps belde mij eergister met exact zelfde probleem @ zijn werk. Alleen mac kopieeren moet nog geprobeerd worden.AlainS schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:31:
Ik heb vandaag het nieuwe modem geinstalleerd i.v.m. de snelheidsverhoging (zo meldt @home).
Kan ik dit ook verwachten? Heb overigens al heel lang zelfde modem en router.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-02-2008 01:01 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Damn you @home
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 04-02-2008 21:39 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Eigenlijk zou iedereen eens moeten stoppen met speedtest want zo geweldig is dat niet (no offense). Je moet een fatsoenlijk bestand downloaden zoals een 100MB test file ofzo. Probeer maar eens met http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin.crazylegs schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:36:
nu ook de snelheidsverhoging gekregen van 8 naar 12mbit, via speedtest haal ik mijn snelheden niet, via nieuwsgroepen echter wel.
Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?
Mijn abbo gaat er in ieder geval binnenkort uit, net zoals als het bellen via @home wat volledig brak is. (Mijn nummer vaak in gesprek??????!!!! terwijl dat niet zo is, brakke geluidskwaliteit).
[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 04-02-2008 15:50 ]
Heeft iemand hier ook last van, en/of heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Sindsdien geen troubles meer
Had toen Motorola Surfboard 4200 en nu de Arris.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 05-02-2008 12:55 ]
Oscar Wilde

Hmm, bleek dus niet alleen door @home te komen maar ook door een ietwat onduidelijke instelling.bartgrefte schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:46:
Hmm, net met paps aan de telefoon gehangen. Internet is niet meer werkend te krijgen met een DrayTek Vigor 2200E Plus....
Damn you @home
Stond ergens "Broadband access" "Enabled/Disabled". Ik dacht dat hiermee wel/geen toegang gegeven kon worden tot de router-config via het internet. I guess not...
Internet werkt nu.
Voor hoe lang...
Oscar Wilde
Verwijderd
wat me wel opvalt is , als ik de antenne kabel en de coax kabel aanraak staat er spanning op? normaal wordt dat toch door het aarde kabeltje wegelijd? iemand een antwoord waarom er spanning op die kabels staan
Ik heb zoiets twee keer gehad, 1 keer in het geval van een computer zonder randaarde (op te lossen door te aarden of door mantelstoomfilter te plaatsen) en 1 keer door een oude "kapotte" tv (werkte nog wel, maar zette wel 110V op de buitenmantel).
Verwijderd
Niets veranderd in router of PC. En de snelheid? Gewoon de volle 1370 Kb/sec via http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin of welke speedtest dan ook.
Kortom: niet netjes van @home dat ze gewoon afwachten dat een gebruiker moet bellen om serienummer en MAC adressen door te bellen, aan de andere kant wel tevreden met de snelheid natuurlijk!
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Wij hebben sinds kort dat bij ieder nummer "onbekend" verschijnt. Behalve dan bij nummer die in het telefoonboek van de telefoon staat. Dan staat er eerst 1 keerje "onbekend", maar vervolgens de naam waaronder het nummer staat ingeprogrammeerd.
Is dit een probleem van de telefoon of ligt het probleem bij @home?
Verwijderd
Daar hadden we hier net last van met een Phillips (set van 3). Sinds gisteren een Siemens Gigaset C450 (weer 3 telefoons) en 0 problemen.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:34:
Dit ligt aan je telefoon laat me raden is het een siemens ? want wij hadden een 160 duo en 260 duo en hadden beiden dit probleem, nu hebben we philips en het werkt goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 07-02-2008 20:23 ]
Het is inderdaad een Siemens. Het vreemde is dat het een aantal maande gewoon goed heeft gewerkt. Van het een op andere momen deed hij het niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:34:
Dit ligt aan je telefoon laat me raden is het een siemens ? want wij hadden een 160 duo en 260 duo en hadden beiden dit probleem, nu hebben we philips en het werkt goed.
Ik heb een scientific atlanta modem erbij gekregen (type WebSTAR EPC2203), deze laat mooi alle lampjes branden en als ik via een UTP kabel mijn laptop verbind heb ik gewoon internet.
Nu heb ik via dezelfde UTP kabel het modem aan mijn wireless router gehangen (3Com OfficeConnect), echter deze geeft het internet alleen door naar andere computers die aangesloten zijn via een kabel.
Het is een ADSL modem en router in een, maar dit zou toch niet uit moeten maken voor de router functionaliteiten. Ik heb in het verleden namelijk al eens een ander ADSL modem via UTP erop aangesloten gehad en dit werkte wel perfect.
Ik denk dat er bepaalde instellingen nodig zijn in de router....
MAC adress clonen heb ik al geprobeerd, dhcp opties staan ook aan.... hebben jullie nog opties?
Bedank!
Een adsl router kan natuurlijk toch wel veel anders werken. Ook blijkbaar met externe modem maar kabel werkt mogelijk weer anders. Wat geeft je router aan bij de verbindingsinformatie. IP van @home en dergelijke. Trouwens: Geef eerst het modem eens een reset en sluit dan pas de router aan. Bij sommige modems wordt maar 1 MAC adres geaccepteerd en in dit geval heb je dat van je PC er in staan. De router wordt dan niet geaccepteerd.tomtommie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:32:
Sinds kort hebben wij thuis ook het totaalpakket van @home, televisie doet het perfect, echter ik heb problemen met het internet aansluiten op mijn draadloze router.
Het is een ADSL modem en router in een, maar dit zou toch niet uit moeten maken voor de router functionaliteiten. Ik heb in het verleden namelijk al eens een ander ADSL modem via UTP erop aangesloten gehad en dit werkte wel perfect.
Ik denk dat er bepaalde instellingen nodig zijn in de router....
MAC adress clonen heb ik al geprobeerd, dhcp opties staan ook aan.... hebben jullie nog opties?
Bedank!
Koppel dus alles eens los, reset je modem en sluit dan de router weer aan op het modem.
Het gata hier niet om bittorrent verkeer of ander P2P verkeer maar gewoon puur VPN of FTP verkeer...
Ook het posten naar usenet toe is niet zo snel als anders
Zijn er op moment bekende problemen met @home met capaciteitsproblemen? Zondag avond lag ook de @home telefonie eruit op 2 adressen

komt zeer vaak voor, ook bij pakketten die @home dealers aanmelden. Daarom beld ik nu standaard na 7 dagen even naar de dealerlijn om het type modem, mac adres en serienr door te gevencyclofosfamide schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:12:
Gisteren nieuwe modem aangesloten (Motorola SB5101E). Online lampje bleef flikkeren ipv continue branden. Even gebeld naar de helpdesk: serienummer en MAC adres ingevoerd door de helpdeskmedewerker in @home's computersysteem en half uurtje later zat ik mooi weer online.
Niets veranderd in router of PC. En de snelheid? Gewoon de volle 1370 Kb/sec via http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin of welke speedtest dan ook.
Kortom: niet netjes van @home dat ze gewoon afwachten dat een gebruiker moet bellen om serienummer en MAC adressen door te bellen, aan de andere kant wel tevreden met de snelheid natuurlijk!
[ Voor 48% gewijzigd door WoBBeL op 11-02-2008 22:11 ]
Verwijderd
Nou, nouDarth Malak schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:49:
Kan me eerlijk gezegd niet veel schelen die magere verhoging... Het wordt tijd dat @home eens snelheden gaat aanbieden die concurrenten ook aanbieden. Ze zijn en het duurst en het langzaamst.
Mijn abbo gaat er in ieder geval binnenkort uit, net zoals als het bellen via @home wat volledig brak is. (Mijn nummer vaak in gesprek??????!!!! terwijl dat niet zo is, brakke geluidskwaliteit).

Ik heb ook internet en bellen van @home en van beide diensten heb ik geen last.
Bellen gaat altijd goed en mijn speed is altijd @max. Geen problemen hier, dus het lijkt me in jou geval zinvol de helpdesk achter de vodden te zitten.
Eis dat het opgelost wordt of stuur anders een rode kaart in bij je bank (rode kaart = machtigingsontheffing). ZO heb ik ooit een half jaar niet betaald (2 jaar terug) toen het ook brak was. Eer ze gingen bellen van waar het geld bleef zei ik "eerst maken dan betalen", dat heeft dus serieus geholpen
Een nog vager probleem. Ik heb bij de aanvraag van telefonie een ander modem gekregen en ik hoefte niets door te bellen. Aansluiten en lopen maarkomt zeer vaak voor, ook bij pakketten die @home dealers aanmelden. Daarom beld ik nu standaard na 7 dagen even naar de dealerlijn om het type modem, mac adres en serienr door te geven

Waar zit hem dan de fout?
Ik zit in een klein dorp en ik weet dat @home hier ongeveer 390 aansluitingen heeft en dat is voor een goede switch helemaal niets. In een stad kan het slechter gaan. Op mijn werk hebben ze in de entertainment room (zoals ik dat noem) 3 systemen staan op @home en mijn regelmatig abbo is sneller als bij hun breedband. Oss vs Reek.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 07:20 ]
Dit verhaal klinkt mooi en werd mij ook door athome verteld, maar het werkt bij mij niet!job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:44:
Oke, om even wat onduidelijkheden op te lossen.
- Het CC/CP/CO/CM/enz.. nummer is niet meer nodig, niet in de pc niet in de router
- "elke" router werkt prima icm het @home modem.
Je moet alleen de volgende zaken even onthouden.
Zoals hierboven ook al gezegd, het modem onthoud het mac adres van het apparaat wat je eraan hangt. Vervang je dat apparaat (bv. een pc door een router vervangen) dan ziet het modem een ander mac adres. Gevolg ... geen ip adres voor dat apparaat.
Je zult dan het modem moeten resetten zodat deze het mac adres vergeet en een nieuw mac adres accepteert (en zodoende dus weer een ip adres uitdeelt).
Een vraag: Hoe reset je het modem.
Tja, niet zo moeilijk. Modem paar minuten van de stroom halen en dan de stekker er weer in.
De juiste failsafe methode om dus een router te vervangen, of een router tussen je pc en modem te hangen is:
Modem van de stroom af halen (een paar minuten dus)
Router dmv utp aan je modem te hangen
PC dmv utp aan je router hangen.
Modem stroom geven (en wachten todat hij online is)
Router stroom geven (en wachten totdat hij opgestart is)
Indien de router niet nieuw is: Router resetten dmv reset knop (zie de handleiding voor hoe en wat) en router opnieuw opstarten
PC opstarten
Al een aantal jaren heb ik een Linksys wrt54g aan mijn modem, en daar heeft nooit iets anders aan gehangen. Voor de duidelijkheid: Het mac adres heb ik ook nooit aangepast. En toch kreeg mijn router op een dag geen ip lease meer. Bovenstaande instructies van athome een aantal keren gevolgd, zonder resultaat. Vervolgens maar eens een laptop rechtstreeks aan het modem, en voila een ip adres en internet. Mac adres van laptop gekloond naar router en nu werkt het weer als een zonnetje.
Wat me niet lekker zit is de opmerking van de athome medewerker dat alleen netgear routers worden ondersteund.... Op het gevaar af voor paranoide te worden uitgemaakt: Zou iemand eens een Linksys macadres in een Netgear router kunnen spoofen?
@Ascathon hieronder:
Dat snap ik, maar ze verkopen die Netgear routers zelf ook. Zou het, om wat voor reden dan ook, zo kunnen zijn dat ze gewoon geen andere routers in hun netwerk willen?Ascathon schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:08:
Met ondersteunen bedoelen ze in dit geval toch puur de hulp via de helpdesk. Als je een netgear hebt kunnen ze je helpen omdat ze die zelf aanbieden. Heb je iets anders dan helpen ze je gewoon niet. Het gaat dus niet om ondersteuning in het netwerk want op dat gebied zijn alle routers "gelijk".
[ Voor 12% gewijzigd door bszz op 20-02-2008 10:15 ]
Sinds jaar en dag draait er bij ons al een wired Linksys routertje, de bekende BEFRS-41 (oid). Sinds vorige week een nieuw modem ontvangen en de dag na de omzetting, snachts en smorgens deed ie het nog niet, gewoon weer aangesloten op het nieuwe modem. Niks hoeven veranderen, alles werkte plug&play.bszz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:52:
[...]
Wat me niet lekker zit is de opmerking van de athome medewerker dat alleen netgear routers worden ondersteund.... Op het gevaar af voor paranoide te worden uitgemaakt: Zou iemand eens een Linksys macadres in een Netgear router kunnen spoofen?
Snelheid van 890kb/s naar 1.45mb/s via usenet. FTP vanaf 1 bepaalde source is echter gehalveerd in snelheid, magoed ... das toch alleen maar voor linux sources
Moest ineens op heel veel plekken opnieuw inloggen... En 't verklaart ook waarom de een mij in eMule ineens niet meer kan vinden en de ander wél weer na lange tijd
Had eerst 82.75.198.*** , nu 82.75.155.**
[ Voor 61% gewijzigd door Raven op 25-02-2008 19:40 ]
Oscar Wilde
Lastig en met een beetje pech krijg je een IP wat je niet wil (e.g. die op een blacklist staat of die continu veel IP-verkeer krijgt), om dezelfde redenen kan het ook weer voordelen hebben.
Laatste keer was minstens 4-5 jaar terug hier
[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 25-02-2008 23:46 ]
Oscar Wilde
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 26-02-2008 22:57 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

(7512GP, Enschede)
Tegen de tijd dat ik een werkend (met de nadruk op werkend) nummer van @home had gevonden deed het internet het weer

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 13-03-2008 11:44 ]
Oscar Wilde
Ik ben er ook achter gekomen dat torrent verkeer enorm vertraagd. Ik denk dat ze ook een soort van traffic shaper gebruiken ofzo. Het rare is, is dat als ik heel weinig connecties gebruik en bijna geen upstream, dat het nog steeds vreselijk traag is.Chiel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 06:35:
Ik word sinds een paar weken behoorlijk maf van het torrent verkeer via mijn @home verbinding. Ik heb het een na snelste abbonement en kon vroeger prima torrenten. Snelheden van 500kB/sec waren heel normaal. Ik mag nu blij zijn als ik boven de 50kB/sec uitkom. Ik heb poort 6881 keurig geforward op de router,alle vier clients die ik geprobeerd heb, hebben toegang door de windows firewall. Zelfs met een torrent met 2000 seeders en 100 leechers blijf ik rond de 30/40kB/sec hangen. Dit is allemaal begonnen na de snelheidsverhoging.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Bleek dat er niet ingeplande werkzaamheden zijn waardoor het tv-signaal komt en gaat, net als de internetverbinding...
op moment doet het weer
Stond wel raar te kijken, werd bij 1e telefoontje al doorgeschakelt naar 2e lijns. De vorige keer pas na 10* hetzelfde verhaal ophangen

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 13-03-2008 13:48 ]
Oscar Wilde
Dus ik vul in:
FTP address:
homedrive.home.nl
Remote folder:
/gebruikersnaam/publiek/
Maar dan kan dreamweaver geen access krijgen tot de remote folder (wel een goede gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld). Ik heb al talloze combinaties geprobeerd:
- ftp://homedrive.home.nl; https://homedrive.home.nl; ftp://homedrive.home.nl/gebruikersnaam/; https://homedrive.home.nl/gebruikersnaam
- publiek/; gebruikersnaam/publiek/
Maar ik kom d'r maar niet in. Hoe zit dit ook alweer?
[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 19-03-2008 22:09 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 19-03-2008 22:20 ]
Oscar Wilde
bartgrefte schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:18:
Remote folder hoef je niet in te vullen, alleen homedrive.home.nl bij ftp-address en username/password
Oscar Wilde
De helpdesk wist mij te vertellen dan mijn MAC adres waarschijnlijk gekaapt is. Waarschijnlijk via PirateBay of zo. @Home heeft daarom mijn MAC adres geblokkeerd en gedurende het onderzoek (het schijnt dat er 'rare' dingen mee gedaan zijn) zal het ook niet weer vrijgegeven worden.
Nu kan ik gelukkig vrij eenvoudig op mijn router een nieuw MAC adres ingeven, maar ik vind het toch vreemd.
Heeft iemand ervaring met deze situatie? Zou @Home mij niet op de hoogte moeten stellen?
En wat voor nut heeft het dat iemand mijn MAC adres kaapt/kloont? Je kan er toch niets mee?
Wat voor router heb je? Lijkt een beetje op mijn verhaalahriman schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:50:
Bij mij thuis knalde gister opeens de verbinding eruit. Na resetten van mijn modem en router ging het een paar minuutjes goed, waarna de verbinding wederom wegviel.
De helpdesk wist mij te vertellen dan mijn MAC adres waarschijnlijk gekaapt is. Waarschijnlijk via PirateBay of zo. @Home heeft daarom mijn MAC adres geblokkeerd en gedurende het onderzoek (het schijnt dat er 'rare' dingen mee gedaan zijn) zal het ook niet weer vrijgegeven worden.
Nu kan ik gelukkig vrij eenvoudig op mijn router een nieuw MAC adres ingeven, maar ik vind het toch vreemd.
Heeft iemand ervaring met deze situatie? Zou @Home mij niet op de hoogte moeten stellen?
En wat voor nut heeft het dat iemand mijn MAC adres kaapt/kloont? Je kan er toch niets mee?
Hoe kom je tot die conclusie?ahriman schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:50:
De helpdesk wist mij te vertellen dan mijn MAC adres waarschijnlijk gekaapt is. Waarschijnlijk via PirateBay of zo
@Home bepaald aan de hand van je MAC adres of je al dan niet toegang hebt op hun netwerk en deelt op basis van je MAC een IP adres uit... (Vroegah ging dat op basis van je CPxxxx-x nummer)Ascathon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:49:
Ik vind het wel een sterk verhaal hoor. Zover ik op school geleerd heb is het MAC adres alleen binnen je eigen netwerk van belang. Het externe internetverkeer gaat toch eerst via IP adressen.
Het nieuwsbericht op de FP is ook interessant; hopelijk volgt @Home inderdaad die snelheidsverhogingen zoals wordt gesuggereerd in dat nieuwsbericht...
3Mbit up...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
hopelijk volgt @home dat dan niet.De verhogingen gelden niet voor de abonnementen met alleen internet.
Tuurlijk wel; het 12 mbit abbo heeft gratis telefonie d'r bij en aangezien je kabel hebt heb je zowieso ook een tv abbo. Dat zijn d'r dus drie. In het nieuwsbericht op Ziggo staat dan ook dat 't voor de 'internet/radio-tv/telefoon' abbo's geld...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Nou heb ik al bij troublesathome.nl gekeken naar het lijstje met vanuit @home geblokkeerde poorten. Daar staat 113 niet tussen. Maar misschien is dit lijstje wel verouderd. Iemand enig idee?
Hier kwam ik 2 weken geleden inderdaad ook achter. Een kennis moest per direct een wireless router hebben. Toen ik heb de mijne maar verkocht aan hem en zag meteen dan hij MIJN ipnummer kreegRowdy.nl schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:26:
[...]
@Home bepaald aan de hand van je MAC adres of je al dan niet toegang hebt op hun netwerk en deelt op basis van je MAC een IP adres uit... (Vroegah ging dat op basis van je CPxxxx-x nummer)
Het nieuwsbericht op de FP is ook interessant; hopelijk volgt @Home inderdaad die snelheidsverhogingen zoals wordt gesuggereerd in dat nieuwsbericht...
3Mbit up...

Zelf heb ik een nieuwe Linksys router gekocht en heb sindsdien een nieuw ipnummer.
Oftewel, het gaat inderdaad op basis van je MAC!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
hopelijk ziet @home dat ook zo, als de snelheid verhoogt wordtRowdy.nl schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:00:
[...]
Tuurlijk wel; het 12 mbit abbo heeft gratis telefonie d'r bij en aangezien je kabel hebt heb je zowieso ook een tv abbo. Dat zijn d'r dus drie. In het nieuwsbericht op Ziggo staat dan ook dat 't voor de 'internet/radio-tv/telefoon' abbo's geld...
1mbit is theoretisch 125KiloByte/seconde upload...alleen kom ik in de praktijk niet meer boven de 60 uit

Modem en router al een keer van de stroom gehaald maar ik haal het niet meer. Waar ik vroeger nog wel redelijk constant 110/120 Kbyte/s haalde, kom ik nu niet boven de 60Kbyte/s uit
VPN upload komt niet hoger dan 60, FTP upload niet hoger dan 60....meerdere FTP servers geprobeerd, allemaal hetzelfde.
Is er iets wat ik hier aan kan doen? Het is namelijk op elk random tijdstip.
Moet wel toegeven dat ik behoorlijk wat geupload heb toen het nog zo lekker snel ging
Download haal ik trouwens volle 100%
Zit op het block van Hengelo, woon in Borne
[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 10-04-2008 20:52 ]
Deze week al vanaf dinsdag geen internet/telefoon.
klinkt alsof de snelheid gecapped is.xost schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:51:
Ik heb @home Regelmatig (4/1mbit).
1mbit is theoretisch 125KiloByte/seconde upload...alleen kom ik in de praktijk niet meer boven de 60 uit
Modem en router al een keer van de stroom gehaald maar ik haal het niet meer. Waar ik vroeger nog wel redelijk constant 110/120 Kbyte/s haalde, kom ik nu niet boven de 60Kbyte/s uit![]()
VPN upload komt niet hoger dan 60, FTP upload niet hoger dan 60....meerdere FTP servers geprobeerd, allemaal hetzelfde.
Is er iets wat ik hier aan kan doen? Het is namelijk op elk random tijdstip.
Moet wel toegeven dat ik behoorlijk wat geupload heb toen het nog zo lekker snel ging(elke avond VPN syncen met het werk)
Download haal ik trouwens volle 100%
Zit op het block van Hengelo, woon in Borne
Dus ik zou zeggen bel @home en vertel je verhaal.
080411101455 7-Information M569.0 Entering standby mode
Helaas weet ik ook niet of de timestamp klopt. Of iemand heeft per ongeluk thuis de standby knop ingeduwd. Kzal eens nagaan.
Controleer toch eens de aansluiting en/of signaalwaardes. Heb je je volledig aan de regels gehouden van plaats van splitter, modem etc.? Kan best een brak signaal zijn. Kijk ook eens hoe t zit met mensen in je straat. Die ook @home hebben natuurlijk.phlinx schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:10:
Ik word een beetje simpel van @home de laatste tijd. De verbinding heeft er dit jaar al iedere maand een keer een dag of langer eruit gelegen. Telefoon automatisch ook.
Deze week al vanaf dinsdag geen internet/telefoon.
[ Voor 53% gewijzigd door Ascathon op 11-04-2008 12:51 ]
Ook de down- en upload snelheden zijn altijd prima. Nieuwsgroepen altijd rond 1450 kb/s bij een 8mb abo (met snelheidsverhoging uiteraard). Alleen vliegt de verbinding er van tijd tot tijd uit.
Vanmiddag weer gebeld. Ze gaan nu een nieuw modem opsturen. Modem wilde geen IP ophalen..
Zal wel weer veel getouwtrek worden met de 1e lijnshelpdesk daar, altijd leuk.
heb verder niks te klagen over @home...laatst lag 1 keertje de telefoon er even uit en verder al een jaar geen problemen meer gehad
Nou, dat is wat de helpdesk van @Home mij vertelde. Omdat ik nog niet zo lang geleden TPB eens geprobeerd heb, en dat wel zo'n beetje samenviel met de problemen die ik zag leek dat me wel de meest geschikte kadidaat.Klaus_1250 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:44:
De helpdesk wist mij te vertellen dan mijn MAC adres waarschijnlijk gekaapt is. Waarschijnlijk via PirateBay of zo
[...]
Hoe kom je tot die conclusie?
De meneer van de helpdesk had wel vaker van die verhalen gehoord. Hij adviseerde mij om bijvoorbeeld isohunt te gebruiken, omdat die garanderen dat je MAC adres niet meegestuurd wordt.
Beetje vaag allemaal inderdaad. Ik ben het denk ik wel eens met Rowdy.nl. Als je inderdaad een IP krijgt obv je MAC adres bij @Home, zou je dus het IP van iemand anders binnen @Home over kunnen nemen en er illigale dingen mee gaan doen. Dat zal bij mij dan ook wel het geval zijn.
De connectie problemen die ik had lijken ook te maken hebben met mijn router. Ik heb mijn SMC vervangen door een Linksys en ik heb nu geen problemen meer
En dat kan je niet aanpassen, voor zover iemand anders al achter het MAC adres van jouw modem zou kunnen komen?
Isohunt vs TPB is sowieso bullshit. Aangezien isohunt helemaal geen tracker is, maar alleen maar torrents verzamelt. Dikke kans dat je bij een torrent van isohunt alsnog bij TPB uitkomt. Dus ik vind het allemaal nogal een heel erg vreemd verhaal...
[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 15-04-2008 17:32 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik bedoel natuurlijk dat ik een ip krijg obv het ip van mijn router, niet mijn modem. Tenminste, zover ik het snap natuurlijk...Orion84 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:28:
Je krijgt helemaal geen IP op basis van je MAC, maar op basis van het MAC van je modem
En dat kan je niet aanpassen, voor zover iemand anders al achter het MAC adres van jouw modem zou kunnen komen?
Dat van TPB en Isohunt is wat de helpdesk mij vertelde hoe dat verder zit weet ik ook niet...Isohunt vs TPB is sowieso bullshit. Aangezien isohunt helemaal geen tracker is, maar alleen maar torrents verzamelt. Dikke kans dat je bij een torrent van isohunt alsnog bij TPB uitkomt. Dus ik vind het allemaal nogal een heel erg vreemd verhaal...
Speedtest resultaten verschillen dan met 70kb/s down/20kb/s up/ en zeeeeer trage connectie.
Zou de oplossing in de Startpost waarschijnlijk dit fixen ??
IP-adres is gekoppeld aan MAC adres van je netwerkkaart. Als jij je netwerkkaart vervangt, krijg je een ander IP na een modemreset. Als je je modem vervangt, krijg je hetzelfde IP. Laatst een modemswap gedaan (SB4200 -> SB5100) en daarbij hetzelfde IP-adres behouden.Orion84 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:28:
Je krijgt helemaal geen IP op basis van je MAC, maar op basis van het MAC van je modem
Isohunt vs TPB is sowieso bullshit. Aangezien isohunt helemaal geen tracker is, maar alleen maar torrents verzamelt. Dikke kans dat je bij een torrent van isohunt alsnog bij TPB uitkomt. Dus ik vind het allemaal nogal een heel erg vreemd verhaal...
Maargoed, heb laatst in dit topic gemopperd over mijn upload die altijd op 60 Kbyte/s zit ipv 125 Kbyte/s.
@home gemaild, kreeg te horen dat mijn signaalwaardes nogal fluctueerden. Heel raar, het jaar ervoor altijd netjes de volledige snelheid gehaald....dag en nacht!
Maargoed, dus een @home verhuispakket gekregen en opnieuw aangesloten en ja...nog steeds PRECIES 60kbyte/s. Volgensmij ben ik gewoon gecapt
Maargoed, ik ga maar weer eens een telefoontje doen
Dat is ergens wel vreemd, omdat het dan relatief gemakkelijk is om iemand anders IP te pakken te krijgen. MAC-adres van je netwerkkaart is makkelijk te spoofen, dat van je modem niet. Sowieso is het nog maar de vraag of alle MAC-adresen op het netwerk dan wel uniek zijn._JGC_ schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:05:
[...]
IP-adres is gekoppeld aan MAC adres van je netwerkkaart. Als jij je netwerkkaart vervangt, krijg je een ander IP na een modemreset. Als je je modem vervangt, krijg je hetzelfde IP. Laatst een modemswap gedaan (SB4200 -> SB5100) en daarbij hetzelfde IP-adres behouden.
Dit topic is gesloten.